PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] Drukte in kerstverlof



Ollivier
29-11-19, 19:57
Is het op 25/12, kerstdag, extra druk of juist weinig volk.
Phantasialand kan zeer druk zijn en ik heb weinig zin in een echt drukke dag.

Earlyspencer
29-11-19, 20:09
In Dui (en ook in Scand.) is 24 dec. traditioneel belangrijker dan 25 dec. Daarom is het park op 24 dec. gesloten en op 25/12 geopend. Beide zijn ginds officiƫle verlofdagen. En maar op 1 van die 2 dagen kunnen de Duitsers naar dit pretpark. Een zware kater heb je meestal niet na kerstavond en familietradities zullen ook ginds wel een beetje verwateren. Ik zou het er dus niet op wagen op Kerstdag als je drukte absoluut wil vermijden. Bijna gegarandeerd kalm zal het enkel zijn op een weekdag voor 21 dec. of na het eerste weekend van januari.

Winterraum is echt wel een belevenis. Chiapas en Taron hebben geen last van de koude (de rapid kan wel gesloten zijn), China is mooi verlicht en er is 's avonds nog (pyrotechnische?) projectie op de gevels in het Mexico-deel. Het park heeft een bovengemiddeld aanbod aan binnenattracties en hier en daar kan je schaatsen (Berlijn) of glijden (nabij Colorado). Er is ook een binnen-schaats-show.

Ollivier
29-11-19, 22:17
Dank u, zal voor mij dan te druk zijn.

Dx
11-12-19, 17:57
Weet er iemand of het rustig is in de week ervoor ? 18-19/12/2019 ?

Ik kan niet zo goed inschatten hoe dat zit met de Duitse vakanties enzo. Voor veel scholieren zijn de examens dan al gedaan ?
Ik vind het een toppark, maar op drukke dagen pas ik ook graag ...

Earlyspencer
11-12-19, 19:01
Het zou op de weekdagen wo. 18 en do. 19 dec. normaal best kalm kunnen zijn ginds.
Dan is het nog geen kerstvakantie in NRW (volgens https://www.schulferien.eu/nrw/ferien-nrw/), schoolreizen worden dan ook niet gehouden (denk ik).
Een drukte-indicatie was de online verkoop aan lagere prijzen op weekdagen buiten de kerstvakantie. Helaas is die online actie nu (grotendeels) voorbij.

Indien ik zelf vrij had (en aan goedkope tickets was geraakt) zou ik zeker gaan op zo'n weekdag.
Vorig jaar was ik er op de dinsdag voor de Kerstvakantie: aankomst pas om 11:30 maar om 15:00 al alle topattracties in veelvoud gedaan.

Pretparkfreak7
11-12-19, 21:18
Ook op deze website (https://www.freizeitpark-wartezeit.de/phantasialand/page/statistiken.html) lijken de wachttijden in de week op decemberdagen doorgaans mee te vallen.

Dx
12-12-19, 02:49
Wow, thanks voor de grondige feedback. Much appreciated. Ik overweeg ten sterkste om tot daar te gaan :-)

Ggolt
13-12-19, 15:16
Ik ben afgelopen dinsdag geweest en het was er echt enorm rustig. Overal een wachtrij van 5 minuten maximum, met uitzondering van Crazy Bats, een kwartier gewacht daar.