PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten



K-ToF
04-12-19, 16:37
De winter is begonnen, Walibi Belgium is begonnen aan zijn winterslaap. Volgend jaar echter geen grote metamorfose van de ingang of geen nieuwe attractie. In het grote investeringsplan skippen ze een jaartje, na de verwennerij van de voorbije twee jaren. Want laat ons eerlijk zijn; twee nieuwe achtbanen, een dark-ride, twee vernieuwde themazones, een nieuw gethematiseerd restaurant én een vernieuwd Aqualibi op twee jaar tijd is niet niks.

Wat krijgen we dan wel voorgeschoteld in 2020? 45 jaar Walibi Belgium. En volgens PR-Manager Justien Dewil gaat dat een heel seizoen lang gevierd worden. En dan hebben we nog de komst van de megacoaster. Daar zit menig fan nu al kwijlend op te wachten. En de coasternerds mogen zich dit jaar dus vergapen op de voorbereidende werken van dit knap staaltje staal van Intamin.

Is er nog wat nieuws of geruchterig te melden? Jawel! Volgens onze Waalse vrienden van Walibi Nostalgie staat één van de bochten van Weerwolf ingepakt in zwarte zeilen. Wat zou er daar toch aan de hand zijn? Opfrissingswerken? Re-track?

Nog nieuwtjes of geruchten horen waaien uit Wavre? Post ze hier en laat ons mee genieten en of speculeren!

etwien
20-12-19, 01:52
Ook de kalender voor 2020 staat online:

1437

1438

1439

1440

1441

1442

1443

1444

Pretparkfreak7
20-12-19, 10:38
Is dat meer of minder dan afgelopen seizoen?

Polletje
20-12-19, 13:11
Kheb de indruk van niet veel meer t.o.v. vorig jaar. 1 zomernocturne, nu al verschillende dagen volzet, ...
Wel mooi aanbod van 5 weekends Halloween.

K-ToF
22-12-19, 18:14
Voor zij die zin hebben in een (vakantie)job bij Walibi Belgium? Hun zoektocht is gestart!

1448


https://youtu.be/wZ_pLr7Co1U

Bron: https://www.walibi.be/nl/jobs

K-ToF
15-02-20, 18:23
Komend seizoen krijgen onze noorderburen een vernieuwde mascotte. Als we Looopings mogen geloven, doet een gloednieuwe kangoeroe vanaf april zijn intrede. Volgens een woordvoerster van het park, zal de vernieuwde kangoeroe een pak schattiger worden dan de huidige. Volgens Looopings werd deze kangoeroe ontwikkeld voor zowel Walibi Belgium, Walibi Holland en Walibi Rhône-Alpes.

Benieuwd of wij hem komend seizoen ook al mogen verwelkomen. 45 jaar Walibi lijkt mij een mooie gelegenheid.



Bron: Looopings.nl

Azmidiske
15-02-20, 20:27
Een hele tijd geleden deden er ook al geruchten de ronde over een nieuwe mascotte. Ik heb het nog eens opgezocht: pagina 27 en 28 van het topic 'Walibi is klaar voor zijn metamorfose'. Zou het één van die opties worden, of toch nog iets anders?

Rein
03-03-20, 16:03
Hierbij de bevestiging:
https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10157996566016276

siroccofreakske
03-03-20, 16:41
"Een pak schattiger dan de huidige kangoeroe" is wat mij betreft hopelijk codetaal voor "We gaan terug onze oude mascotte gebruiken" :)

Noem het nostalgie, maar die nieuwe mascotte vond ik van het begin al helemaal niks. De oude vind ik echt wel leuk!

Belgiumcoasterfreak
07-03-20, 18:39
Benieuwd of de 4D film dan ook eindelijk weereens vernieuwd wordt. Met het vooruitzicht dat deze zone bijna op de schop gaat en de gebruikte figuren in de film passé zijn... We shall see...

Azmidiske
08-03-20, 12:52
Misschien een rare vraag, maar ik vraag me toch een beetje af wat er met Fibi zal gebeuren. Ik volg de pretparkwereld pas sinds 2015 toen Walibi dat concept al grotendeels had losgelaten, maar heb toen wel nog iemand verkleed als Fibi door het park zien wandelen. Naar mijn gevoel is/was Fibi toch iets populairder dan de andere figuren. Al kan ik het uiteraard mis hebben. Zelf zou ik haar nog geschikt vinden als aparte mascotte voor Aqualibi.

Pretparkfreak7
09-03-20, 14:30
Fibi wordt volgens mij samen met de rest van de verwabbing definitief ten grave gedragen. Spijtig dat het allemaal zo lang heeft moeten duren. :p

K-ToF
09-03-20, 15:18
Benieuwd of de 4D film dan ook eindelijk weereens vernieuwd wordt. Met het vooruitzicht dat deze zone bijna op de schop gaat en de gebruikte figuren in de film passé zijn... We shall see...

Of het gebouw blijft gewoon (tijdelijk) leeg staan? Tussen What's Up Rock en SpongeBob SquarePants 4D werd er met het gebouw ook niks gedaan. Wie weet een nieuwe locatie voor Halloween? Want een 4D-cinema is zoooooo jaren 2000, niet ;)?

etwien
10-03-20, 16:55
Vaarwel music battle ... Intussen zijn vele attractie namen in alle stilte aangepast op de website van Walibi, waardoor alle WAB en Skunx verwijzingen verdwenen zijn ...

1553

1554

1555

1556

1557

1558

1559

1560

1561

1562

1563

Momenteel zijn er nog geen shops of restaurants die hetzelfde lot ondergaan zijn, ondanks dat sommigen een best vreemde naam hebben (Crêpes Remix, Ice Cream Song, WAB Shop, ...)

Pretparkfreak7
10-03-20, 23:22
Het terugtrekken van zo'n rebranding die miljoenen euro's heeft gekost is natuurlijk niet iets om met veel bombarie over te communiceren. Spreken is zilver, zwijgen is goud. :p

simon
15-03-20, 17:38
Ik wil geen hete druppel olie op de plaat gooien, maar met de huidige coronacrisis lijkt het me sterk dat parken later zullen moeten openen... Zodus ook Walibi. Ergens jammer dat ze van deze winterstop dan toch geen gebruik maakten om hun inkomzone te vernieuwen...

Verder vraag ik me ook wel af wat we nog mogen verwachten komend seizoen. Voorlopig vind ik de communicatie best stil, ondanks dat ze een groots verjaardagsfeest planden. Ook de schuld van Covid?

yelle8
15-03-20, 20:12
Ik wil geen hete druppel olie op de plaat gooien, maar met de huidige coronacrisis lijkt het me sterk dat parken later zullen moeten openen... Zodus ook Walibi. Ergens jammer dat ze van deze winterstop dan toch geen gebruik maakten om hun inkomzone te vernieuwen...

Verder vraag ik me ook wel af wat we nog mogen verwachten komend seizoen. Voorlopig vind ik de communicatie best stil, ondanks dat ze een groots verjaardagsfeest planden. Ook de schuld van Covid?

Alle geplande uitbreidingen werden uitgesteld, naar Walibi's eigen zeggen dat ze de renovatie van de ingang niet op tijd af zouden krijgen/niet voorbereid genoeg waren. Wel zouden er verschillende festiviteiten gaan plaatsvinden. Gisteren toevallig de kalender bekeken: er is één avond in de zomer waarop het park langer geopend is.

wapiti
17-03-20, 19:01
Zoek de taalfout...
Jammer dat er zo een kemels worden gemaakt :(

1570

knessel
17-03-20, 19:22
wat is de probleem eigenlijk ?:p

Xarbero
18-03-20, 10:13
voor 'de' hele gezin xD

jefke88
18-03-20, 10:49
Waarschijnlijk een nieuwe doelgroep die ze willen aanspreken: De cité's in Genk.

bobby turbo
18-03-20, 18:21
Waar is de meisje, euh fout?

Earlyspencer
23-03-20, 11:01
42 attracties voor het gele gezin? Mij niet gezien ofte met alle Chinezen ...

K-ToF
17-04-20, 10:15
Uit een reportage van de RTL-TVI kunnen we afleiden dat de huidige kangoeroe definitief uit het parkbeeld is verdwenen. Zo is hij niet meer te zien in de grote 'W' aan de inkom en zijn alle characters verdwenen aan de carrousel.

1624

1625

Bron: RTL-TVI en Walibi Nostalgie

Pretparkfreak7
17-04-20, 17:15
Ik ben benieuwd. Zouden ze daar gebruik maken van de extra tijd om ook gelijk die ingang aan te passen of zou het zo'n vaart niet lopen?

yelle8
17-04-20, 17:24
Ik ben benieuwd. Zouden ze daar gebruik maken van de extra tijd om ook gelijk die ingang aan te passen of zou het zo'n vaart niet lopen?

Ik dat dat overdreven optimistisch gaat zijn :p En misschien ook nu nog meer naar achter geschoven aangezien het eigenlijk niet prioritair is he, de huidige ingang is prima.

Azmidiske
17-04-20, 17:55
Ik vraag me nog steeds een beetje af wat er met de kinderzones gaat gebeuren. De namen van de attracties zijn al aangepast, maar wat zouden ze doen met de figuurtjes die op de attracties zelf staan? Heeft die reportage ook beelden vanuit de kinderzones?

yelle8
17-04-20, 22:29
Het station van de Weerwolf heeft een verfbeurt gehad:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/93354467_635847033661756_1592355255226466304_o.jpg ?_nc_cat=102&_nc_sid=110474&_nc_oc=AQnkf8UZj8N_-JNPgHI_2mwaCAOIvijgnWE8kynVNYrOjAICxaRY3mhl4wiPeP1 A3vk&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=576838cd72af75704e544366bfac821a&oe=5EC097D3

Azmidiske
18-04-20, 18:11
Op de website van Het Laatste Nieuws zijn er beelden opgedoken van een leeg Walibi:

https://www.hln.be/video/zo-verlaten-is-walibi-door-de-coronacrisis~p141803

De kinderzones zijn nergens in detail te zien - mijn vraag blijft dus voorlopig onbeantwoord - maar ze zijn wel ergens een gebouw aan het schilderen. En ook hier valt het me weer op hoe veel het zeil van Cobra flappert als de trein eronderdoor rijdt ... ik heb dat altijd een grappig zicht gevonden als ik daar sta aan te schuiven :p

yelle8
18-04-20, 20:51
Op de website van Het Laatste Nieuws zijn er beelden opgedoken van een leeg Walibi:

https://www.hln.be/video/zo-verlaten-is-walibi-door-de-coronacrisis~p141803

De kinderzones zijn nergens in detail te zien - mijn vraag blijft dus voorlopig onbeantwoord - maar ze zijn wel ergens een gebouw aan het schilderen. En ook hier valt het me weer op hoe veel het zeil van Cobra flappert als de trein eronderdoor rijdt ... ik heb dat altijd een grappig zicht gevonden als ik daar sta aan te schuiven :p

Prachtig dat HLN op het einde van de montage er duidelijk totaal onwetend nog een beeld tussen steekt van Plopsaland De Panne #facepalm

Pretparkfreak7
19-04-20, 09:35
Prachtig dat HLN op het einde van de montage er duidelijk totaal onwetend nog een beeld tussen steekt van Plopsaland De Panne

Ik begrijp niet hoe dat kan gebeuren. Om daar dat beeld van Plopsaland aan toe te voegen moet er toch een moment zijn dat je door een catalogus van videomateriaal bladert en een bestand selecteert met een naam? Dan moet het toch opvallen dat die naam anders is dan de titel van de montage die je aan het maken bent? :p

Tenzij men natuurlijk dezelfde dag in alle parken tegelijk is gaan filmen en de bestanden gewoon nummers hebben, maar zelfs dan zou een filmpje van de jetski's toch niet een van de eerste zaken zijn die wordt gefilmd? Voordien moeten er dan toch al video's zijn die duidelijk aangeven dat het over een ander park gaat? :p

SanderV
19-04-20, 20:48
De reden waarom dat stukje van PDP ook in de montage komt is omdat dat dit beeldfragment is gehaald uit een reportage die gaat over pretparken in het algemeen. Op het einde van de reportage komen PDP en Bellewaerde ook nog heel even aan bod, daarom ook de beelden van de jetski's.

Wel vreemd dat het fragment juist op dat moment geknipt werd. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met een journalist die zich wellicht even vergist had. :D

link naar het volledige filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=euy78KUu6N4

bobby turbo
19-04-20, 21:32
De reden waarom dat stukje van PDP ook in de montage komt is omdat dat dit beeldfragment is gehaald uit een reportage die gaat over pretparken in het algemeen. Op het einde van de reportage komen PDP en Bellewaerde ook nog heel even aan bod, daarom ook de beelden van de jetski's.

Wel vreemd dat het fragment juist op dat moment geknipt werd. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met een journalist die zich wellicht even vergist had. :D

link naar het volledige filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=euy78KUu6N4

HLN en pretpark artikels loopt altijd mis.

Ggolt
20-04-20, 19:07
Ik denk dat we gerust kunnen zeggen ‘HLN en artikels loopt altijd mis’, wat een slechte krant... Los daarvan, dat de inkom niet wordt aangepakt maakt mij totaal niet uit. Die is voorlopig goed zoals die is en moet niet dringend aangepakt worden. Het is dan ook maar een plaats waar je enkel het park betreedt en uren later weer buitenwandelt dus voor mij zeker niet prioritair. Flashback, die mogen ze wel eens onder handen gaan nemen...

Rein
18-05-20, 11:36
En hier is hij dan! Of toch al een klein beetje. Op 21 mei om 12u volgt de invulling:

1694

coasterfrenzy
18-05-20, 14:33
Lijkt qua contouren veel op de oude.

simon
19-05-20, 12:21
Ik vind vooral op het logo ervoor :)

K-ToF
20-05-20, 21:17
Op een live DJ-set van Walibi Belgium en MNM vloog een drone over en door het park. En naast enkele glimpsjes van de werf van de megacoaster, is ook duidelijk te zien dat Flashback een paar likjes verf heeft gekregen.

1704

1705

Bron: Facebook Walibi Belgium en MNM

yelle8
21-05-20, 11:03
De nieuwe mascotte:

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/photos/a.232623863489269/3004639412954353/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBe8JVEm-IWG6qX_PIoNeBzT2mmmArxFILf9wo1kIXqLpip8DuhaqMQX1-m1vDbGji0pduIOm8LvN6Iagoas-QIYrq7Q39TFdCykkM3lcwbVBKG5FGU4DVPyxepkkW0jT8hOC_C N_f9e1_Nvz6IMjvBtkXe2qGKOcCjolT4j7DgorNflpnHJW3SqM oUk_RJxwBC5PEaQM_JsCoE9LqdbAg-7fO3__NI3NnsigkxRmiZ7-PlX-VTryW6XxuS-1FnDso6Pg2t9tB2G9XwruxTAZiRxTR-oQItI9podqlQCvQRVN4ZjZaqIpU9kMgJoXRHnJ9A85FRnDRNZO-kTgsZTEXW5w&__tn__=-R

Rein
21-05-20, 11:19
Grappig dat die in Walibi Rhône-Alpes gelijk is maar in Walibi Holland meer kleren aan krijgt:
1707

yelle8
21-05-20, 11:22
Die moest er daar 'cooler' uitzien zeker?

Azmidiske
21-05-20, 11:25
@Rein: Dedju, je bent me net voor ... Ik wou hier schrijven dat er op de facebookpagina van Walibi Holland een meer aangeklede versie staat. Eigenlijk vind ik die versie ook iets beter dan de versie met alleen het T-shirt. Dat is net zo'n exhibitionist als Donald Duck en Winnie The Pooh :p

Met of zonder kleren, ik vind het zeker een verbetering tegenover de vorige mascotte! Deze ziet er wat vrolijker en vriendelijker uit.
Ik ben dus zeker tevreden :)

Earlyspencer
21-05-20, 16:29
@Azmidiske: Jij was me voor, ik wou net iets schrijven over Donald Duck. Omdat ik me tegenwoordig - iemand een idee waarom - net iets minder vrolijk voel, dit aanverwant stukje Haags cabaret:

https://youtu.be/1ogpb4RCk4k?t=107

simon
21-05-20, 19:27
Oef, toch blij te zien dat ze niet helemaal stilgezeten hebben voor dit seizoen. Het nieuwe verflaagje voor Flash Back was meer dan nodig. Zouden ze nog iets gedaan hebben binnenin?

Wat de nieuwe mascotte betreft, vind ik de Belgische en Franse vooral meer gelijken op de vroegere. De Nederlandse lijkt dan een beetje een opgefriste versie van de vorige. Ergens wel typisch dat ze in Nederland weer een eigen draai geven. Het Belgische en Franse park vind ik qua theming ook gelijklopender, waarbij Holland echt het buitenbeentje is.

jefke88
21-05-20, 21:22
Flash Back ziet er goed uit. Hopelijk ook weer wat effecten die het doen.

K-ToF
23-05-20, 22:35
En ze zitten écht niet stil in Wavre. Na de likjes verf bij het station van Weerwolf en een vers geschilderde Flashback zien we ook een ferm opgeknapte Calamity Mine. Goed bezig, Walibi!

1712

Bron: RTL-TVI

yelle8
27-05-20, 09:00
Walibi (en bij uitbreiding Aqualibi en Bellewaerde) lijken zich echt voor te bereiden op een heropening. Net een behoorlijk lange enquête van hun ingevuld die naar mijn mening vroeg over verschillende maatregelen die ze kunnen/willen nemen. Gaande van temperatuurchecks tot desinfectiegels, omroepberichten, reservatiesystemen en zelfs wc-brilbeschermers :)

Hopelijk krijgen we snel goed nieuws van België!

jefke88
27-05-20, 09:47
Walibi (en bij uitbreiding Aqualibi en Bellewaerde) lijken zich echt voor te bereiden op een heropening. Net een behoorlijk lange enquête van hun ingevuld die naar mijn mening vroeg over verschillende maatregelen die ze kunnen/willen nemen. Gaande van temperatuurchecks tot desinfectiegels, omroepberichten, reservatiesystemen en zelfs wc-brilbeschermers :)

Hopelijk krijgen we snel goed nieuws van België!

Heb dit net ook ingevuld. Ik hoop heel erg dat men voor het systeem van Walibi Holland kiest, reserveren voor attracties en dan nog max. 15 minuten wachten. Je zal dan ook geen slingerende wachtrijen op de paden hebben. Ik hoop ook dat mondmaskers verplicht zijn in de attracties, zodat men de capaciteit toch redelijk hoog kan houden.

Ik vermoed dat het opengaan van horeca en pretparken samen gaat hangen met het openen van de grenzen, dat op 15 juni lijkt te gaan gebeuren. Anders gaat toch iedereen naar de Efteling en Phantasialand trekken, dus kunnen de parken hier evengoed open.

simon
28-05-20, 11:52
Ook ingevuld, en was ook verschoten van de uitgebreide lijst met vragen. In elk geval goed dat ze er toch volop mee bezig zijn! Nu hopelijk snel meer duidelijkheid over heropeningen!

Xarbero
28-05-20, 15:27
waar hebben jullie die vragenlijst gekregen?

yelle8
28-05-20, 15:30
waar hebben jullie die vragenlijst gekregen?

Via het online panel van Leisure Lab.

jefke88
12-06-20, 09:17
De droogcabines aan de Radja River zijn ingewerkt in de rotsen.

https://www.facebook.com/WalibiNostalgie/posts/1405386072993994

yelle8
14-06-20, 11:53
Walibi heeft sinds gisteren hun praktische maatregelen online gezet. Enkele opmerkelijke puntjes:
- Abonnees zijn maximaal 15x welkom in 2020. Als je een keer per week gaat, dan stand je begin oktober en kom je 4 weken te kort dit jaar.
- Fast passen (en ook Easy passen, lijkt een nieuwigheid?) worden dit jaar uitgeschakeld en zijn dus niet beschikbaar, alsook single riders

jefke88
14-06-20, 15:53
Mondmaskers zijn ook verplicht in de attracties en je mag enkel met je eigen bubbel naar het park komen. Alle paden worden ook één richting.

Een volledig overzicht van de maatregelen kan je in volgend overzicht terugvinden: https://pretparken.be/article/2206/zo-ziet-een-dagje-walibi-belgium-eruit-in-tijden-van-corona

jefke88
14-06-20, 16:18
Walibi heeft sinds gisteren hun praktische maatregelen online gezet. Enkele opmerkelijke puntjes:
- Abonnees zijn maximaal 15x welkom in 2020. Als je een keer per week gaat, dan stand je begin oktober en kom je 4 weken te kort dit jaar.
- Fast passen (en ook Easy passen, lijkt een nieuwigheid?) worden dit jaar uitgeschakeld en zijn dus niet beschikbaar, alsook single riders

Ik maak me vooral wat zorgen om de manier van reserveren. Abonnees kunnen 1x per dag een reservatie maken, maar mijn abonnement is vervallen tijdens de lockdown. Dat reserveren gaat vanaf 16 juni al kunnen, maar Walibi maakt enkel abo's ter plaatse in het park, dat zal dus ten vroegste op 1 juli zijn. Volgens mij gaat tegen dan de boel al volgeboekt zijn door abonnees die wel al/nog een abo hebben, die hebben dan namelijk al exact 15 keer kunnen reserveren...

Als dat zo is, geen abo meer voor mij dit jaar. Alle kortingen in andere parken zijn toch niet geldig ook.

K-ToF
15-06-20, 12:10
Een nieuwe 4D-film voor Walibi. Dus geen Tempo Attack meer. Vanaf 1 juli draaien ze daar 'Los Banditos 4D'.

1762

Bron: Walibi Nostalgie

Earlyspencer
15-06-20, 19:32
15 bezoeken per abo in dit verkorte seizoen: dat vind ik eigenlijk wel heel ruim, als zelfverklaarde pretparken-veerlvraat die elke eurocent gulzig uit z'n abo's probeert te wringen. In een normaal seizoen kom ik niet aan 15 BJL-bezoeken. In een kalenderjaar kom ik wel makkelijk aan 20 Efte-beurten, maar die zijn natuurlijk ruimer open. En daar zitten veel doordeweekse woensdagnamiddagen bij.

Als ik het goed voor heb, kunnen Wal.Bel.-abo-houders dus kort na elkaar meerdere dagen reserveren. Bij de meeste andere parken kunnen abo-houders maar één datum vooruit kiezen om dan te wachten tot die datum aanbreekt of voorbij is. Op die manier faciliteert Walibi Bel. meerdaagse bezoeken voor hun abonnees, wat me vooral interessant lijkt voor de (weinige?) buitenlandse abo-houders. Want een nog meer centrale ligging in België dan Wavre kan je haast niet bedenken. De meeste Belgische bezoekers - en al zeker abonnees - gaan volgens mij op en af naar Walibi. Voor mezelf in Heide Park had dit meervoudig kiezen wel handig geweest met onze Merlin Prem., zeker nu we Denemarken niet binnen mogen (eengemaakt Europa m'n klowte!).


... dat zal dus ten vroegste op 1 juli zijn. Volgens mij gaat tegen dan de boel al volgeboekt zijn door abonnees die wel al/nog een abo hebben, die hebben dan namelijk al exact 15 keer kunnen reserveren...

En als kalender-autist zou zelfs ik niet meteen al m'n 15 bezoekdagen snel vastleggen. Er zijn toch heel wat last-minute-factoren die je planning een beetje kunnen wijzigen: je werk, je studie, je gezelschap, auto in herstel, ziekte, het weer (een hitte-dag is b.v. een opportuniteit om een doodkalm park aan treffen), nieuwe COVID-maatregelen, een spoorstaking, ... Ik denk wel dat wie nog op een nieuw abo wacht, 1 juli en het daaropvolgend weekend op de buik mag schrijven. Wat de nationale feestdag betreft, zou ik denken: slimme abonnees skippen zo'n drukke dag. Al zou het dit jaar wegens de bezoekerslimiet dan eigenlijk niet zo veel drukker mogen zijn dan op een doordeweekse dag.

Bij Walibi is het dus vanaf morgen alle hens aan het digitale dek voor de abo-houders, bij BJL is het volgens een mail naar een ander forumlid "deze week." Op hun website heet het daar al enkele weken " ... via het online platform dat Bobbejaanland binnenkort zal lanceren." Minder duidelijk communiceren dan Walibi, faut-le faire!

O ja, de laatste film-versie met muziekinstrumenten op LSD trok op geen hol. Wel goedkoop om dan de film van (denk ik) Comic Station over te nemen. Maar veel beter dit dan je filmzaal jaren te laten leeg staan zoals ...

SanderV
15-06-20, 21:39
Ik kwam dit artikel tegen en het gaf me toch ergens weer hoop op een opening voor 1 juli.

http://starparc.be/2020/06/walibi-belgium-souhaite-rouvrir-des-le-27-juin-pour-proceder-a-des-tests.html?fbclid=IwAR3cP8H42qvcrRT04SwyhUYvLlcI3C ku-CV19o74AGdNCJFGwvPcBCM7to8

schumacher305
16-06-20, 06:41
Ze gaan beginnen met 3000 man maar wat is in feite de maximaal toegestane capaciteit in normale omstandigheden in walibi?

jefke88
16-06-20, 07:06
Ze gaan beginnen met 3000 man maar wat is in feite de maximaal toegestane capaciteit in normale omstandigheden in walibi?

In 2005-2006 was dat 24.000 man (Halloween), tegenwoordig nog 18.000 als ik me niet vergis.

Earlyspencer
16-06-20, 09:56
24.000 vind ik zot veel voor een park waar 1/3 van het opervlak bestaat uit het (bijna) niet betreedbaar meer. Even in perspectief plaatsen: Ligt de limiet bij de vele ruimere Efteling niet op een kleine 40.000? (https://www.looopings.nl/weblog/12744/Tot-nu-toe-drukste-dag-van-het-jaar-in-de-Efteling-bijna-37-000-bezoekers.html). 15.000.000 gedeeld door 365 leert dat het Disney Resort in Parijs gemiddeld 41.000 bezoekers per dag telt. Geen idee of ze bezoekers aan beide parken dan dubbel tellen. Maar hier zitten heel wat doordeweekse grijze dagen bij, dus op een gemiddelde topdag zal alleen al Disneyland Parijs toch gauw rond de 60.000 bezoekers ontvangen. Uitschieters tot 70.000 op één dag in DLP lijken me best mogelijk. Bellewaerde informeert op haar treintje langs de ultra-passieve katachtige roofdieren dat het park op een topdag tot 15.000 mensen ontvangt.

Wel een veeg teken dat bijna elk park momenteel communiceert over een 'maximum aantal toegelaten bezoekers' maar er zelden een concreet getal op plakt. Het kan natuurlijk zijn dat een park dat aantal geregeld mag aanpassen omwille van b.v. meer infrastructurele maatregelen, een bijkomende attractie, versoepeling van de maatregelen van overheidswege, ...

simon
16-06-20, 12:37
Ik vermoed dat de meeste parken die aantallen niet bewust willen communiceren, omdat die volgens mij nog last minute gewijzigd kunnen worden. Sowieso zal men met een laag aantal starten, maar zullen ze allen proberen dit op te trekken. 3000 man in Walibi lijkt me echt wel weinig...

yelle8
16-06-20, 19:38
Ging de ticketverkoop en het reservatiesysteem vandaag niet online? :rolleyes: Alle verwijzingen naar 16 juni zijn van de website gehaald en zijn vervangen door 'binnenkort'.

Verder een opmerkelijke wijziging: het maximum aantal van 15 bezoeken voor abonnees wordt ook nergens meer vermeld.

1763

Zeuzzz
16-06-20, 20:22
Ging de ticketverkoop en het reservatiesysteem vandaag niet online? :rolleyes: Alle verwijzingen naar 16 juni zijn van de website gehaald en zijn vervangen door 'binnenkort'.

Verder een opmerkelijke wijziging: het maximum aantal bezoeken van 15 wordt ook nergens meer vermeld.

1763

Inderdaad normaal kon je vanaf vandaag reserveren. Ik denk dat hun it systemen niet op tijd klaar zijn.

Zeuzzz
16-06-20, 20:25
Persoonlijk stel ik mij vragen bij het eenrichtingsverkeer in het park. Dit wil zeggen dat personen die uit radja river komen en naar popcorn revenge/cobra willen het halve park moeten rondlopen. Ik vrees dat veel bezoekers zich hier niet gaan aan houden.

Earlyspencer
17-06-20, 07:41
Er zijn dus nog zekerheden in deze onzekere tijden: Walibi communiceert nog steeds krommer dan de concullega's.

jefke88
17-06-20, 09:53
Persoonlijk stel ik mij vragen bij het eenrichtingsverkeer in het park. Dit wil zeggen dat personen die uit radja river komen en naar popcorn revenge/cobra willen het halve park moeten rondlopen. Ik vrees dat veel bezoekers zich hier niet gaan aan houden.

Heb de indruk dat er stewards gaan staan aan de kruispunten, deze zijn ook te zien in onderstaande video.

https://www.facebook.com/Ville.de.Wavre/videos/575144943422805/

yelle8
17-06-20, 16:17
De ticketverkoop en reservatiesysteem is zonet gelanceerd! Het is momenteel niet mogelijk om abonnementen aan te kopen.

jefke88
17-06-20, 16:56
Tjah, nu gaan we zien hoeveel mensen bereid zijn 39,50 euro te betalen (in coronatijden dan ook nog), want behalve een family ticket geraak je niet goedkoper binnen... Ik zie ze daar nog wel op terugkomen eigenlijk.

En anders wordt het de rest van het jaar buitenlandse parken hier. Winkel hier is toch de slogan? Steun je lokale economie. Helaas, het wordt mij niet toegestaan ;)

simon
18-06-20, 12:13
Ik denk ook dat het wel terug zal komen, maar in het begin willen ze vooral de meeste opbrengsten binnenhalen é.

Opvallend: stilaan beginnen ook sites als Groupon en Vakantieveilingen te heropstarten. En sommige pakken ook uit met een 'welcome back'-korting. Benieuwd of we dit bij ons ook zullen zien...

etwien
18-06-20, 13:28
Even iets anders; zou Aqualibi deze winter tóch opnieuw serieus onderhanden/uitgebreid worden?

Ik belde zonet omtrent een vraag naar de klantenservice van Walibi Belgium omdat bij aanmaak van mijn abo in februari reeds 2 verschillende geldigheidsdatums stonden, één voor Walibi en één voor Aqualibi, waarbij deze laatste al vervalt op 08/11/2020.

Na wat navraag kreeg ik antwoord dat dit jaar Aqualibi reeds zou sluiten voor “enkele maanden”. Normaal gebeurt er elke winter een groot onderhoud in ofwel December of Januari maar reeds sluiten na het parkseizoen heb ik vooralsnog nog nooit geweten?

Zou men dus toch gebruik maken van komende winter om de nieuwe glijbaantoren of een andere grote vernieuwing door te voeren in Aqualibi?

bobby turbo
18-06-20, 14:41
Even iets anders; zou Aqualibi deze winter tóch opnieuw serieus onderhanden/uitgebreid worden?

Ik belde zonet omtrent een vraag naar de klantenservice van Walibi Belgium omdat bij aanmaak van mijn abo in februari reeds 2 verschillende geldigheidsdatums stonden, één voor Walibi en één voor Aqualibi, waarbij deze laatste al vervalt op 08/11/2020.

Na wat navraag kreeg ik antwoord dat dit jaar Aqualibi reeds zou sluiten voor “enkele maanden”. Normaal gebeurt er elke winter een groot onderhoud in ofwel December of Januari maar reeds sluiten na het parkseizoen heb ik vooralsnog nog nooit geweten?

Zou men dus toch gebruik maken van komende winter om de nieuwe glijbaantoren of een andere grote vernieuwing door te voeren in Aqualibi?

Het zou me niet verbazen dat dit mede door de heraanleg ingang zou komen, plus begin maken aan de uitbreiding

Earlyspencer
18-06-20, 18:55
Geen abo's meer te koop voor het huidig seizoen, volgens OOO.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of er überhaupt veel verse abo's zouden verkocht worden, ook al omdat de externe voordelen (deels) vervallen.

De meeste 'fans' hadden er al één (sorry Björn). En met de blijvende onzekerheid zie ik weinig potentiële abonees-voor-de-eerste-keer. En wie z'n abo zou hebben zien vervallen in april 2020 kan nu nog tot eind sept. gaan.

yelle8
18-06-20, 19:29
En wie z'n abo zou hebben zien vervallen in april 2020 kan nu nog tot eind sept. gaan.

Nee hoor. Wie zijn abo vorig jaar op de openingsdag kocht en dus in april dit jaar verviel), kan dit jaar nog t.e.m. 2 juli gaan. Twee dagen dus in 2020 en daarna brute pech. Ongelofelijk.

Earlyspencer
18-06-20, 19:49
Idd, rekenfout van mij en niet netjes van het park. Net omdat het jaarkaarten betreft (of heb ik dat ook al fout?), vind ik het een merkwaardige beslissing. Ik hoop voor de (gedupeerde) fans dat het park b.v. vanaf sept. opnieuw jaar-abo's aanbiedt. Of al vanaf aug. indien de versoepeling in Europa vlotjes verloopt.

Echt sneu voor de allertrouwste fans die jaar na jaar bij seizoensaanvang hun abo vernieuwen.

Had ik al eens of meermaals gemeld dat abonnees de paria's zijn geworden?

jefke88
19-06-20, 12:46
Ja, vroeger waren we de melkkoeien, ondertussen zijn we bij het grof vuil gezet :D. Ik kan het érgens wel snappen, maar ik vrees dat Walibi zich een beetje gaat mis kijken op het aantal bezoekers. Het zijn al niet de meest ideale tijden om naar een pretpark te gaan en ook bij zowat alle andere parken zie je zelden of nooit dat een bezoekdag volledig uitverkocht is.

Achja, mijn pretparkzomer zal er niet minder op worden. Die pop-uppretparken in Duitsland zijn een buitenkans als kermisliefhebber en de vluchten naar Wenen staan momenteel aan 8,99 euro vanaf Charleroi (tot spijt van 'experten' die zendtijd krijgen om te verkondigen dat reizen na corona erg duur gaat worden). Ik geraak mijn centjes wel kwijt dit seizoen :p

siroccofreakske
22-06-20, 09:32
Nee hoor. Wie zijn abo vorig jaar op de openingsdag kocht en dus in april dit jaar verviel), kan dit jaar nog t.e.m. 2 juli gaan. Twee dagen dus in 2020 en daarna brute pech. Ongelofelijk.

Is dit niet logisch, of begrijp ik iets verkeerd? Als het park 'gewoon' open was gegaan, kon je met je abonnement van vorig jaar toch ook maar 1 of 2 dagen gaan dit jaar? Dus qua aantal mogelijke bezoekdagen met een abonnement van vorig jaar, blijf je toch status quo?

yelle8
22-06-20, 17:10
Is dit niet logisch, of begrijp ik iets verkeerd? Als het park 'gewoon' open was gegaan, kon je met je abonnement van vorig jaar toch ook maar 1 of 2 dagen gaan dit jaar? Dus qua aantal mogelijke bezoekdagen met een abonnement van vorig jaar, blijf je toch status quo?

Ja, dat is allemaal heel fair geregeld. Het is gewoon het feit dat ze geen mogelijkheid geven om je abo te verlengen/een nieuw abo af te sluiten waardoor je als fan na 3 maanden sluiting nog steeds in de kou staat. Alle andere Belgische pretparken bieden abo's aan. Ook CDA-parken in het buitenland bieden abo's aan, ik snap de keuze van CDA in België niet... Mijn euro's zijn dit jaar dan maar naar Plopsa gegaan, daar ben ik namelijk wel nog welkom!

siroccofreakske
23-06-20, 11:00
Ja, dat is allemaal heel fair geregeld. Het is gewoon het feit dat ze geen mogelijkheid geven om je abo te verlengen/een nieuw abo af te sluiten waardoor je als fan na 3 maanden sluiting nog steeds in de kou staat. Alle andere Belgische pretparken bieden abo's aan. Ook CDA-parken in het buitenland bieden abo's aan, ik snap de keuze van CDA in België niet... Mijn euro's zijn dit jaar dan maar naar Plopsa gegaan, daar ben ik namelijk wel nog welkom!

Ah, ok, dan had ik het even verkeerd begrepen. Dat is inderdaad wel jammer. Anderzijds kan ik de beslissing ook wel begrijpen hoor. Uiteindelijk moet je als park momenteel proberen om met zo weinig mogelijk bezoekers zoveel mogelijk winst te maken. Walibi denkt blijkbaar dat de best mogelijke manier om dat te doen niet met verkoop van abonnementen is. En ik denk dat ze daar misschien wel gelijk in hebben. Dat is dan jammer voor de fans, maar wat mij betreft wel te verdedigen.

Uiteindelijk moet je dat ook een beetje op lange termijn bekijken, vind ik. Wat heb je als fan het liefste: dat je je favoriete park veel kan bezoeken in 2020, maar dat het financieel voor hen een absoluut rampjaar is? Of dat je je favoriete park weinig (of niet) zal bezoeken in 2020, maar dat ze omzetmatig wel het hoofd nog overeind kunnen houden? Ik zou daarbij sowieso kiezen voor optie 2.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het zo zwart-wit is, de waarheid is uiteraard genuanceerder dan dat. Of de beslissing van Walibi verstandig is of niet, zullen we nooit weten. Maar ik kan ze ergens wel begrijpen en hoop voor het park dat het goed uitdraait voor hen.

K-ToF
04-07-20, 11:19
Daarnet tijdens het zappen toevallig op een reportage gebotst over Walibi Belgium op Kanaal Z.

In die reportage had men niet alleen aandacht voor het park in tijden van mondmaskers, ontsmettingsgel en social distancing, maar ook over de financiële kant én over de toekomst van het park. Daarin werd duidelijk dat Walibi momenteel 15.000.000 EUR aan zijn neus heeft zien voorbij gaan, waarvan 3.000.000 EUR op de laatste twee weken van juni. Volgens Kanaal Z heeft CdA recent nog een coronalening gekregen van 200.000.000 EUR, gewaarborgd door de Franse staat.

In diezelfde reportage had men het ook nog over de komst van de megacoaster in 2021, ter waarde van 25.000.000 EUR, die zoals bekend gewoon doorgaat. Uit die reportage bleek ook dat het investeringsplan gewoon door gaat, mits enige vertraging. De einddatum werd echter verlengd van 2023 naar 2025.

Bron: Kanaal Z

jefke88
08-07-20, 11:11
Tjah, nu gaan we zien hoeveel mensen bereid zijn 39,50 euro te betalen (in coronatijden dan ook nog), want behalve een family ticket geraak je niet goedkoper binnen... Ik zie ze daar nog wel op terugkomen eigenlijk.

En anders wordt het de rest van het jaar buitenlandse parken hier. Winkel hier is toch de slogan? Steun je lokale economie. Helaas, het wordt mij niet toegestaan ;)

Et voila, 7 dagen na de feiten kan ik mezelf al quoten. Gisteren gaf het park in VTM Nieuws aan dat binnenkort reserveren niet meer noodzakelijk is en de kassa's ook weer open gaan. Gemiddeld aantal bezoekers per dag gedurende de eerste week van juli: amper 1600. Nauwelijks mensen bereid dus die de volle pot willen betalen. Ik hoop wel dat ze dan ook terug abonnementen gaan verkopen, maar dat lijkt me dan toch ook een logische stap.

Pretparkfreak7
10-07-20, 19:20
Nu moeten ze enkel nog van die enkele richting af. Da's volgens mij ook een dooddoener. Pretparken met mondkapjes is al geen bijster plezierige onderneming als je er daar bovenop ook nog eens geconfronteerd wordt met zo'n rigide looproutes is het helemaal uit met de pret.

bobby turbo
10-07-20, 21:29
Nu moeten ze enkel nog van die enkele richting af. Da's volgens mij ook een dooddoener. Pretparken met mondkapjes is al geen bijster plezierige onderneming als je er daar bovenop ook nog eens geconfronteerd wordt met zo'n rigide looproutes is het helemaal uit met de pret.

Nochtans meer dan voldoende pret beleefd tijdens mijn bezoek zondag, ondanks de enkel richting en mondmaskers hoor...

jefke88
10-07-20, 22:24
En daar zijn de abo’s weer. 50 euro voor de rest van het seizoen. Ook Halloween lijkt door te gaan.

Zeuske83
11-07-20, 11:01
Nu moeten ze enkel nog van die enkele richting af. Da's volgens mij ook een dooddoener. Pretparken met mondkapjes is al geen bijster plezierige onderneming als je er daar bovenop ook nog eens geconfronteerd wordt met zo'n rigide looproutes is het helemaal uit met de pret.


En het wordt aanbevolen (niet verplicht) om mondmaskers in het park te dragen... Wel op de attracties... maar als jij gewoon buiten bent is het niet verplicht... en een looprichting vind ik geen probleem...

SanderV
11-07-20, 11:40
Ik vind die looproute ook absoluut niet leuk. Je bent niet meer vrij om te kiezen welke attracties je wanneer wil doen. Ofja, je hebt die vrijheid wel, maar dan moet je mijlenver omlopen. Dat is voor mij toch een grote afbreuk. Ik ken trouwens ook geen ander park dat met een verplichte looproute werkt.

Joran
12-07-20, 12:04
Ik vind die looproute ook absoluut niet leuk. Je bent niet meer vrij om te kiezen welke attracties je wanneer wil doen. Ofja, je hebt die vrijheid wel, maar dan moet je mijlenver omlopen. Dat is voor mij toch een grote afbreuk. Ik ken trouwens ook geen ander park dat met een verplichte looproute werkt.

Wel, goed nieuws dan voor jou! =)

1809

SanderV
12-07-20, 14:39
Aaah, supper om te lezen. :)

Pretparkfreak7
12-07-20, 17:47
Het was inderdaad een kwestie van tijd. :p

jefke88
28-07-20, 11:06
Heeft er eigenlijk iemand een idee wat er met Psyké Underground gebeurd is afgelopen winter? Waar de trein vroeger of de track leek te schuren, hoor je de baan nu nauwelijks nog. Ook het lanceersysteem lijkt veranderd te zijn en ook de remmen zijn anders. De trein gaat ook niet meer zo hoog de laatste spike in en het binnenrijden in het station gaat tergend traag.

bobby turbo
28-07-20, 18:57
Heeft er eigenlijk iemand een idee wat er met Psyké Underground gebeurd is afgelopen winter? Waar de trein vroeger of de track leek te schuren, hoor je de baan nu nauwelijks nog. Ook het lanceersysteem lijkt veranderd te zijn en ook de remmen zijn anders. De trein gaat ook niet meer zo hoog de laatste spike in en het binnenrijden in het station gaat tergend traag.

Dat hij stiller is en minder scheurt merkte ik ook, maar de snelheid heb ik persoonlijk niet veel verschil van gevoeld enkele weken geleden.

simon
30-07-20, 16:16
Zijn er trouwens opvallende zaken voor de 45e verjaardag dit jaar? Tijdens de fandag werd beloofd dat er veel zou gedaan worden voor de verjaardag, maar gezien corona lijkt me dit op sommige vlakken wat moeilijker, maar toch ben ik benieuwd of er nog iets speciaals gebeurd is?

etwien
06-08-20, 06:01
Ik ben gisteren voor het eerst dit jaar in Walibi Belgium geraakt en ik moet zeggen: petje af, nooit eerder was ik zó trots op een Belgisch park!

- Werkelijk alle effecten in het park (je weet wel, die dingen waar ik zo snel over ga staan janken) werkten, tot op effecten toe waar ik na al die jaren van vergeten was dat ze bestonden (rook uit de olielamp in de voorshow van Le Palais Du Genie bijvoorbeeld). De snorharen van Radja River zijn precies volledig nieuw en werken schitterend (in de plaats van de enkele flauwe stralen van vorige jaren), de mist werkte goed, het waterplafond was ZEIKNAT, ... Bij Le Palais Du Genie werkten alle (eigenlijk best vele) rookeffecten, alle belichting net afgesteld, audio perfect tweetalig en volledig, zuiver hoorbaar zonder ruis. Bij Challenge Of Tuttankhamon is Cerberus volledig hersteld terug, de 2 vuurpannen bij de 2’de confrontatie met Seth werkten beiden en zeer hevig (iets die ik in 10 jaar niet meer gezien heb). Ok, bij Calamity Mine werkte de waterval niet en Flashback ... blijft Flashback en die laatste heeft heel wat hopeloos defecte effecten maar voor dit wil ik nog een oogje dichtknijpen wetende dat er nog werk van wordt gemaakt.

- Het park STRAALDE werkelijk. Het groen staat fantastisch mooi, paden kraaknet, wachtrijen kraaknet, horecapunten kraaknet, ...

- Operations opnieuw enorm snel en vlot.

- Personeel van zowel retail, horeca, attracties zeer vriendelijk en zo goed als elke keer 2-talig benaderd geweest.

En dan nog een “shout out” naar Walibi’s aanpak in verband met Corona. Voorheen heb ik commentaren gelezen over dat dit niet goed zou zijn en dergelijke. Ik was er zelf dit jaar voor het eerst dit jaar, maar ik zou alvast niet weten hoe je dit NOG beter KAN aanpakken! Ontsmetting voor het betreden van elke wachtrij, voor het betreden van elke attractie en ditto bij het verlaten van elke attractie. Systematisch volledig ontsmetten van treinen en gondels om de zoveel ritten, constant teams in de weer om dispensers bijgevuld te krijgen.

Ook naar controle toe op mondmaskers dragen kan ik enkel zeggen chapeau: In elke wachtrij 1 of meerdere security mensen die meteen een opmerking geven als iemand zonder duidelijke reden het masker niet draagt, dit ook op de gewone wandelpaden in het park waar ook veel en constante controle was en meteen opgetreden werd bij overtredingen. Dit alles geldt trouwens ook voor het afstand houden in de wachtrijen waar zeer regelmatig gevraagd werd met hoeveel personen een groep was die te dicht op elkaar stond, waarbij gevraagd werd indien het om 2 aparte “bubbels” (ik gebruik hét woord maar even) ging om afstand te houden.

Walibi heeft zichzelf voor mij werkelijk echt overtroffen en ik ben nog nooit met zo’n tevreden gevoel uit een Belgisch park gestapt. Een groot applaus aan alle medewerkers en directieleden want je ziet duidelijk dat er niet enkele deze winter en tijdens de corona sluiting zeer hard gewerkt is maar ook tijdens deze moeilijke dagen hard gewerkt wordt om alles in goede banen te leiden.

GriffonofNemesis
06-08-20, 09:18
Goed om te horen dat ze meer aandacht vestigen op dat bezoekers de regels respecteren in de wachtrij. Ze hebben dus naar feedback geluisterd blijkbaar. Over het algemeen vond ik het ook ok in het park, maar er was toch één wachtrij die not done was, namelijk die van Flash Back. Is deze al aangepast? Want daar stond je lekker bijna arm aan arm...

jefke88
06-08-20, 11:27
Goed om te horen dat ze meer aandacht vestigen op dat bezoekers de regels respecteren in de wachtrij. Ze hebben dus naar feedback geluisterd blijkbaar. Over het algemeen vond ik het ook ok in het park, maar er was toch één wachtrij die not done was, namelijk die van Flash Back. Is deze al aangepast? Want daar stond je lekker bijna arm aan arm...

Het veehok bij Calamity Mine hopelijk idem. Het is maar 2 min werk om een paar slalommen af te sluiten. Zolang dit niet in orde is, doe ik die attracties niet meer.

gregske3011
06-08-20, 21:30
Vandaag heb ik Walibi ook eens bezocht en ik moet zeggen dat dit veruit het beste park is op gebied van de corona-maatregelen na te leven en te hanteren. Overal handen ontsmetten, controle op anderhalve meter afstand en mondmaskers. Ik denk dat er sommige pretparken daar een voorbeeld mogen aan nemen. Met uitzondering van sommige zigzag wachtrijen, dat kon dan weer beter!

En dit park heeft duidelijk niet stil gezeten, overal groen, alles goed onderhouden. Dit was voor mij een aanrader! :)

Jak
21-08-20, 13:57
Woensdag 19/08 Walibi bezocht. Het deed deugd om nog eens in een pretpark te zijn. Na lang aarzelen heb ik toch de stap gezet en ik ben er niet ontevreden over.

Mijn ervaringen:
+ Heel veel signalisatie, personeel, duidelijke communicatie over de coronamaatregelen. Iedereen droeg ook bijna constant een mondmasker, op enkelen na. Die dat dat niet deden werden er ook op aangesproken. Bij Tiki Waka komen wel de stickers in de wachtrij los. Werken met verf lijkt me hier noodzakelijk.
* Over het algemeen ligt het park er uitstekend bij. Vooral de kant langst Karma-, Fun- en Exotic World ligt er echt goed bij. Geen afbladerende verf, overal fris groen. Het enige gebied dat er maar troosteloos bijlag was het Wilde Westengebied. Het versterkend effect van een stilstaande Calamity Mine en een gesloten Country Cantina deed er bovendien geen goed aan.
* Voor het eerst deed ik ook de nieuwigheden van 2019: de vernieuwde Cobra, Popcorn Revenge en Fun Pilot. Allemaal leuke toevoegingen. Ook verbaasd van Fun Pilot, in de eerste bocht trekt die nog goed door. Ook Popcorn Revenge mag er zeker zijn, is zeker en vast mooi aangekleed, werkt uitstekend.
* Sommige wachtrijen zijn echt wel niet coronaproof. Vooral bij Cobra, maar ook bij Flash Back, Weerwolf en Vampire had ik zware bedenkingen. En qua horeca moeten ze er denk ik nog iets op vinden, want daar worden de signalisaties op de grond vaak genegeerd.
* Verder wel een hoedje af voor de mondmaskerplicht. Dit leek me ook wel noodzakelijk dat dit werd verplicht.
* Capaciteit bij Tiki Waka: dit was echt wel een drama. De hele dag ging de wachtrij niet onder de 45 minuten. Verder had ik ook vragen bij het bubbelvullen bij deze attractie. 2 bubbels van 2 personen mogen niet in één karretje, maar 1 bubbel van 2 personen uit de stand by wachtrij mag wel in een bakje met 2 personen uit de speedy pass wachtrij. Deze logica snapte ik niet.
* Verder staat de muziek op vele plekken wel heel luid. Vooral in Popcorn Revenge en in de wachtrij van Weerwolf was dit wel storend.
* De ingang was echt goed geregeld. Door de instroom van bezoekers te laten wandelen over een groot deel van de parking, zorgden ze er voor dat niemand echt ooit stil moest gaan staan. Dit gaf wel als moeilijkheid dat je social distancing niet kon garanderen ná de ingang, dus op het plein aan de Wab-shop. Daar liep iedereen ook wat doorheen (naar het toilet, parkeerticket gaan kopen, naar de snoepwinkel, ...).
* De beste maatregel vond ik nog de handgel. Dit kon je echt overal doen. Ik heb ook nog nooit zoveel mijn handen ontsmet. Ook de medewerkers met hun spuitbus, waardoor niemand de dans ontloopt is goed gevonden.
Tot slot: in de octopus ga ik nooit meer in. Telkens word ik er doodziek in. Doen we dus niet meer... :)

ExpeditionGeForce
24-08-20, 20:03
Calamity Mine zou gesloten zijn omdat er een decorstuk naar beneden gevallen is waarbij een persoon gewond is geraakt. Meer info in ons artikel (https://www.pretparken.be/NL/article/2215/bezoeker-walibi-belgium-gewond-geraakt-nadat-decorstuk-naar-beneden-valt).

Polletje
25-08-20, 00:10
Calamity Mine zou gesloten zijn omdat er een decorstuk naar beneden gevallen is waarbij een persoon gewond is geraakt. Meer info in ons artikel (https://www.pretparken.be/NL/article/2215/bezoeker-walibi-belgium-gewond-geraakt-nadat-decorstuk-naar-beneden-valt).
Had nochtans vernomen dat Calamity Mine was gesloten omwille van ernstige waterschade opgelopen bij de storm van de week er voor.
Maar als nu blijkt dat de attractie door een heel andere reden stil ligt, dan heeft "iemand" iets achter willen houden of verzonnen?

etwien
25-08-20, 21:54
Aan de kalender te zien is Halloween Walibi dit jaar definitief van de kaart geveegd. Er is nog een oranje kleurcode met dezelfde openingstijden als de gele dus misschien organiseren ze toch nog een alternatief ...

2093

2094

Xarbero
26-08-20, 10:32
Beste,
Er zijn inderdaad aanpassingen gebeurt aan de kalender maar momenteel zijn er nog geen definitieve beslissingen genomen. We houden je zeker op de hoogte.
Groetjes,
Team Walibi

Net eens contact opgenomen en dit is hun antwoord

simon
29-08-20, 11:48
Mmmm, ik vrees er toch ook wel steeds meer voor... Op vlak van Halloween zal het dit jaar echt triestig worden en zal het volgens mij eerder met aankleding zijn en misschien één of twee buitenervaringen. Die buitenervaringen zullen dan eerder 'een tocht door het bos of doolhof' zijn met speciale effecten en weinig tot geen scare actors...

Veel gemeentes verbieden nu al events (incl. kermissen) tot het einde van het jaar, en ook in Duitsland ziet het er naar uit dat de kerstmarkten dit jaar niet opgebouwd mogen worden. Neen, ik vrees er het ergste wat voor...

jefke88
29-08-20, 19:04
Ik vermoed ook dat het iets alternatief zal worden, maar er zal toch iets moeten komen, men heeft er expliciet mee geadverteerd bij de Season Pass van 50 euro.

etwien
30-08-20, 09:59
Even tussendoor, het mag gerust gezegd worden dat Cobra wellicht 1 van de mooiste Vekoma Boomerangs is sinds zijn restyle op planeet aarde, zie van afgelopen donderdag:

2100

2101

Azmidiske
25-09-20, 14:53
Helaas weet ik niet hoe je een Facebookpost rechtstreeks kan tonen in een forumbericht ... daarom heb ik de tekst die Walibi Belgium vandaag op Facebook zette gewoon gekopieerd:

Walibi Halloween is onze jaarlijkse afspraak om samen van pure horror te genieten. Jullie enthousiasme hiervoor was de laatste weken nogmaals te merken uit de vele berichtjes die jullie ons stuurden. Dank u wel allemaal! Maar, 2020 is een specialleke... Onder de huidige omstandigheden is het moeilijk om jullie een volwaardig halloweenevenement, zoals jullie dat jaar na jaar van ons gewoon zijn, aan te bieden. Daarom hebben we de moeilijke beslissing genomen om Walibi Halloween 2020 te annuleren. MAAR, 2020 krijgt ons niet klein! Wij hebben een ENOOOORME verrassing voor jullie in petto! Zet je schrap & stay tuned!
Bron: Facebookpagina Walibi Belgium


Sommige mensen speculeren al over een (soft)opening van de nieuwe achtbaan, maar dat lijkt mij wel heel snel. Wat denken jullie?

Rein
25-09-20, 15:15
Wat denken jullie?

Misschien toch nog iets voor hun verjaardag, zoals vorig jaar aangekondigd op de fanday...

siroccofreakske
25-09-20, 15:25
(Soft)opening van de nieuwe achtbaan lijkt toch wel écht vroeg te zijn. Anderzijds zou ik het ook wel vreemd vinden om zo'n aankondiging te doen en vervolgens met een scheet in een fles te komen. Maar bon, ze hebben de aandacht vast en dat is wat telt in marketing zeker? ;)

Pretparkfreak7
25-09-20, 16:00
Dan zouden we toch al testritten gezien moeten hebben. :p

ExpeditionGeForce
25-09-20, 18:08
Volgens de site (https://www.walibi.be/nl/evenementen) van het park worden er op 2 oktober meer details bekend gemaakt. Hieronder de volledige facebookpost met filmpje. Uit een reactie van Walibi aan iemand blijkt dat het al zeker niet de (soft)opening is van de nieuwe achtbaan. We zullen dus nog een week geduld moeten hebben ...

https://www.facebook.com/watch/?v=673401413528727&extid=HsSaYdLhjDZ5hHx7

Azmidiske
25-09-20, 19:17
(Soft)opening van de nieuwe achtbaan lijkt toch wel écht vroeg te zijn. Anderzijds zou ik het ook wel vreemd vinden om zo'n aankondiging te doen en vervolgens met een scheet in een fles te komen. Maar bon, ze hebben de aandacht vast en dat is wat telt in marketing zeker? ;)

Haha, ik had voor mezelf exact de identieke analyse gemaakt! Ze hebben mij wel nieuwsgierig gekregen, dus dat deel van hun missie is alvast geslaagd.

K-ToF
25-09-20, 20:11
Wat ik als mogelijkheden acht:

1) Het park maakt de naam van de megacoaster bekend en geeft meer details vrij over thema en het themagebied.

2) Walibi blijft dit jaar langer open.

3) Het park maakt bekend dat er naast de nieuwe achtbaan nóg een nieuwe zone mét attractie gaat omvormen.

4) De ingang van het park wordt vernieuwd, zoals vorig jaar normaal de bedoeling was.

5) Het park krijgt een nieuwe naam.

Soit, genoeg tijd nog om te speculeren dus.

Pretparkfreak7
25-09-20, 21:46
Wat ik als mogelijkheden acht:

1) Het park maakt de naam van de megacoaster bekend en geeft meer details vrij over thema en het themagebied.

2) Walibi blijft dit jaar langer open.

3) Het park maakt bekend dat er naast de nieuwe achtbaan nóg een nieuwe zone mét attractie gaat omvormen.

4) De ingang van het park wordt vernieuwd, zoals vorig jaar normaal de bedoeling was.

5) Het park krijgt een nieuwe naam.

Soit, genoeg tijd nog om te speculeren dus.

Enkel dat eerste lijkt mij daar niet uit het rijk der sprookjes en uit de hand gelopen fantasie te zijn weggelopen. :p

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Walibi in deze onzekere tijden een winteropening zou uitproberen, net nu haar zusterpark in Ieper dat idee al weer in de koelkast heeft gezet. Die halfslachtige poging met wat kinderattracties en een circus was enkele winters geleden ook geen enorm succes.

Een verhoogde investering voor volgend jaar lijkt me helemaal uit de lucht gegrepen: moedermaatschappij CDA heeft net aangekondigd dat er wat meer spreiding komt wat investeringen betreft zodat de kosten tijdelijk wat kunnen teruggedrongen worden. Bovendien heeft een park er zelden baat bij meer dan één grote nieuwigheid te openen in hetzelfde jaar. Als je je nieuwe meuk apart aanprijst in verschillende jaren, levert je dat meer bezoekers op dan dat je alles in jaar één opent.

Om dezelfde reden lijkt de vernieuwde ingang me ook niet zo waarschijnlijk: dat was onder normale omstandigheden al geen prioriteit, waarom zou het dat dan wel worden onder abnormale omstandigheden.

Tenzij het park plots een succesvolle IP binnen haalt én volgende winterpauze overtuigend weet te integreren in het park lijkt er mij geen goede reden om het merk 'Walibi' overboord te gooien. Een nieuwe naam moet naambekendheid opbouwen die je nu met 'Walibi' al hebt en anders dan in Lichtaart zit dit park niet verveeld met een overleden oprichter in de parknaam.

Wat nieuwsjes over de megacoaster lijkt mij het meest aannemelijk.

ExpeditionGeForce
26-09-20, 10:02
Op facebook hebben ze ondertussen een foto geplaatst waarin ze al iets meer details geven. Het zou gaan om een evenement in de herfstvakantie dat Halloween moet vervangen, maar over wat soort evenement is nog niets geweten.

https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158739358211276

simon
30-09-20, 10:53
Alle tips op een rijtje:

https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158739358211276
https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158739369581276
https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158747248391276
https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158753353771276
https://www.facebook.com/walibibelgium/posts/10158753353771276

Vooral met de W.O.S. hint ik op 'Walibi Old School', waarbij ze tijdens de herfstvakantie de 45e verjaardag toch even in de kijker zullen zetten. Van het grote gebeuren dat vorig jaar werd aangekondigd hebben we dit jaar anders niets gemerkt - los van corona.

Ik vermoed dat ze hiervoor ook enkele locaties in het park zullen gebruiken en misschien verwijzingen maken zoals met de Meli Revival Days in Plopsaland enkele jaren terug.

wimvg
30-09-20, 13:11
Walibi On Stage, met een aantal optredens?

Rein
14-10-20, 12:55
Walibi On Stage, met een aantal optredens?

Correct! Maar ondertussen ook weer geannuleerd...

bron (https://tellmemore.media/walibi-belgium-annuleert-muziekevenement-walibi-on-stage/)

Jak
14-10-20, 13:05
Het evenement Walibi On Stage is inmiddels afgelast.

Als reden wordt het stijgende aantal coronabesmettingen aangegeven. Volgens mij een legitieme reden, maar iets in mij zegt ook dat Walibi de laatste week tot inzicht is gekomen dat mensen ook niet meer graag naar een concert gaan, gedurende deze pandemie. En al zeker niet als ze moeten betalen om eventueel buiten in de regen en de koude te zitten. :confused:

Wel sneu voor het park, want nu is er geen Halloween en ook niets vervangend. Ik ben eens benieuwd hoe Walibi het er van af brengt zonder Halloween. Op een podcast van OiP hoorde ik dat het park de afgelopen weekenden er nogal doods bijlag. Wie had dat ooit nog kunnen denken, Walibi zonder groots Halloweenevent (en het verlies van hun ezel die geld schijt). Verder hoop ik dat Walibi alles inzet op de ontwikkeling van de nieuwe zone, want de afgelopen maanden is gebleken dat je in de pretparkensector niet meer kan scoren met een evenement dat je in je park laat doorgaan, een meet and greets van IP of een evenement van B2B, maar dat je enkel grotere aantrekkingskracht kan verkrijgen door het openen van nieuwe attracties en bijhorend meer en verdere mensen aan te trekken. Winst maken binnen de pretparken wordt terug gereduceerd naar bezoekers aan te trekken, hen een ticket te doen kopen zonder of met minder korting en bovendien nog mensen te motiveren (en kwaliteit aan te bieden) om binnenshuis te dineren en geld uit te geven binnen het park. Op zich geen slechte evolutie, als je 't mij vraagt.

Pretparkfreak7
14-10-20, 13:37
want de afgelopen maanden is gebleken dat je in de pretparkensector niet meer kan scoren met een evenement dat je in je park laat doorgaan, een meet and greets van IP of een evenement van B2B, maar dat je enkel grotere aantrekkingskracht kan verkrijgen door het openen van nieuwe attracties en bijhorend meer en verdere mensen aan te trekken.

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Oké B2B en evenementen draaien niet erg lekker, maar de parken draaien tous court niet zoals gewoonlijk. Het duurt met de huidige beperkingen op bezoekers wellicht wel een hele poos langer eer je je zuurbetaalde nieuwe attractie hebt terugverdiend. Dat je kan terugvallen op de aantrekkingskracht van IP lijkt me in alle tijden van toepassing.

simon
15-10-20, 17:11
Ergens vond ik het wel een vreemde keuze om nu met optredens te beginnen... net nu ze dit jaar het hele muziekgegeven ten dode hebben opgedragen! Maar het initiatief was wel heel nobel naar de Belgische muziekscene toe.

Ik denk dat de toestanden van WH er ook wel voor iets tussen zullen gezeten hebben, en le Brabant Wallon vertoont ook steeds slechtere cijfers, om over het drama in Brussel nog maar te zwijgen. Dan inderdaad beter op zekerheid spelen.

Ze hadden m.i. toch beter doorgedaan met een soft Halloween met aangepaste theming, schrikeffecten (zonder veel acteurs) op de paden en misschien enkele betalende outdoor spookhuizen. In België hebben we geen zo'n toestanden zoals in WH...

Soit, 2020 is en blijft een vreemd jaar. En zeker voor een 40e jubilee!

jefke88
16-10-20, 08:58
Soit, 2020 is en blijft een vreemd jaar. En zeker voor een 40e jubilee!

45 ;), op zich niet zo een heel bijzonder jubileum eigenlijk.

Aan de wachttijden te zien was het park de laatste weken al erg rustig, met de huidige situatie denk ik ook niet dat de komende weken nog de grote massa naar het park gaat trekken. Misschien maar goed dat ze niet geïnvesteerd hebben in de decoratie voor die paar 1.000 man die nog gaan komen.