PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!



Pagina's : 1 [2] 3

yelle8
18-08-17, 12:00
Met dank aan matx30 ben ik op deze foto's terecht gekomen die (deels) over de 8 Worlds of Walibi gaan:

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_12756dee0dc049109b1896a7f55e0d96~mv2_d_3508 _2244_s_2.jpg/v1/fill/w_1145,h_732,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_12756dee0dc049109b1896a7f55e0d96~mv2_d_3508 _2244_s_2.webp

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_add3a52f2a8a4af9a321e3269d0b1df5~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1036,h_733,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_add3a52f2a8a4af9a321e3269d0b1df5~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.webp

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_3a8189c7904d48aa82512ff1d9ae4a7c~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1036,h_733,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_3a8189c7904d48aa82512ff1d9ae4a7c~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.webp

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_d8e54a3ce4cb4d9d9384ddaa2deb004b~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1036,h_733,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_d8e54a3ce4cb4d9d9384ddaa2deb004b~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.webp

borisvdd
18-08-17, 12:08
Zie ik dat goed dat de Dalton Terror er nergens meer opstaat?

yelle8
18-08-17, 12:11
Zie ik dat goed dat de Dalton Terror er nergens meer opstaat?

Op de laatste foto, linksonder bij Calamity Mine toch? :p Er zijn ook heel veel tekeningen bij van Walibi Rhône-Alpes!

Joran
18-08-17, 14:52
De foto's zijn verdwenen denk ik? Of ben ik dat enkel?

yelle8
18-08-17, 14:56
De foto's zijn verdwenen denk ik? Of ben ik dat enkel?

Bij mij staan ze er nog (in Chrome op laptop), het is wel een vreemd fotoformaat (.webp), dus misschien dat sommige browsers/mobiele weergaves dat niet ondersteunen. Of via deze link: https://www.fabienmanuel.com/copie-de-explorer-adventure-2

Waliboy
18-08-17, 19:05
Zal Walibi volgend jaar voor het eerst zijn toiletten thematiseren? Ik ben alvast erg benieuwd naar volgend pretparkseizoen...

Pretparkfreak7
18-08-17, 19:55
Zal Walibi volgend jaar voor het eerst zijn toiletten thematiseren? Ik ben alvast erg benieuwd naar volgend pretparkseizoen...
Ik kijk stiekem meer uit naar de thematoilet dan naar de Tiki-wild mouse. Thematoiletten zijn de shit! :p

zilli
18-08-17, 23:04
Ik zie daar ook opstaan "Development October 2016"... Dus dan mogen ze zich wel gaan haasten :D Bij deze, hoeveel geloof moet je er weer aan hechten. Bij Walibi is alles eerst zien en dan geloven... :) Dat is het omgekeerde dan Phantasialand, daar is het eerst een bouwput zien verschijnen en eerste baanonderdelen alvorens animaties of info wordt vrijgegeven. Hier zie ik altijd mooie animaties en plannen, maar weinig bouwputten :D

yelle8
18-08-17, 23:31
Ik zie daar ook opstaan "Development October 2016"... Dus dan mogen ze zich wel gaan haasten :D Bij deze, hoeveel geloof moet je er weer aan hechten. Bij Walibi is alles eerst zien en dan geloven... :) Dat is het omgekeerde dan Phantasialand, daar is het eerst een bouwput zien verschijnen en eerste baanonderdelen alvorens animaties of info wordt vrijgegeven. Hier zie ik altijd mooie animaties en plannen, maar weinig bouwputten :D

Ik zei dan ook dat er veel tekeningen bij zaten van Walibi Rhône-Alpes, dat gaat dus over hun nieuwe monorailattractie die dit jaar geopend is... Helemaal geen valse beloftes dus.

Zeuske83
19-08-17, 07:16
Bij mij staan ze er nog (in Chrome op laptop), het is wel een vreemd fotoformaat (.webp), dus misschien dat sommige browsers/mobiele weergaves dat niet ondersteunen. Of via deze link: https://www.fabienmanuel.com/copie-de-explorer-adventure-2

https://nl.wikipedia.org/wiki/WebP

Is blijkbaar iets van google.

Rickie97
19-08-17, 13:15
Bij mij staan ze er nog (in Chrome op laptop), het is wel een vreemd fotoformaat (.webp), dus misschien dat sommige browsers/mobiele weergaves dat niet ondersteunen. Of via deze link: https://www.fabienmanuel.com/copie-de-explorer-adventure-2

Als je de urls bekijkt staat er op een eerder punt ook gewoon .jpg, als je alles wat daarna komt weghaalt krijg je ook werkende afbeeldingen en ze hebben zelfs meer resolutie.

Edit: ik zit nu op mijn 8 jaar oude Windows XP-computer in Firefox en zie de afbeeldingen in Yelles post ook niet. Mocht dat bij iemand anders nog het geval zijn, ik zet ze hier even onder elkaar maar nu met het jpg-formaat:

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_12756dee0dc049109b1896a7f55e0d96~mv2_d_3508 _2244_s_2.jpg

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_add3a52f2a8a4af9a321e3269d0b1df5~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_3a8189c7904d48aa82512ff1d9ae4a7c~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_d8e54a3ce4cb4d9d9384ddaa2deb004b~mv2_d_3508 _2480_s_4_2.jpg

ojoh
21-08-17, 15:13
Als ik dat bekijk, dan vind ik dat we een mooie toekomst tegemoet gaan gaan.Mooie toiletten die bij de omgeving/ wereld passen en ook Walibi zelf zou naar wat ik begrijp mee aangekleed worden in bijhorende outfit. Helemaal te gek zou zijn dat ook de attractiebedieners aangepaste kledij krijgen maar daar zet ik dan weer minder op in.

Trouwens, als ik het goed voor heb rijdt CM ook zijn laatste rondjes onder die naam. Het ziet er naar uit dat hij binnen enige tijd explorer adventure gaat heten. Zou onze fastfood ook naar golden burger omgedoopt worden?

matx30
21-08-17, 15:58
Trouwens, als ik het goed voor heb rijdt CM ook zijn laatste rondjes onder die naam. Het ziet er naar uit dat hij binnen enige tijd explorer adventure gaat heten. Zou onze fastfood ook naar golden burger omgedoopt worden?

Explorer adventure is gewoon de naam van het themagebied (zoals ook in Rhone Alpes), ik denk niet dat ze de naam gaan aanpassen, maar ik hoop wel dat de attractie wat wordt heropgefrist. Of de naam van de fastfood ook zal veranderen denk ik ook eerder dat dit een naam is van een fast food in Rhone Alpes. Het kan echter altijd dat deze naam later ook in Belgium zal verschijnen.

wapiti
23-08-17, 08:21
Ik weet niet of dit nieuws al bekend was maar Walibi zet zich mee in de strijd om het stedelijke zwembad in Landen te bouwen. De investeringsdrang bij Cda is precies opgewekt. Ben eens benieuwd wie er uit de bus gaat komen om de bouw te mogen doen : Walibi, Plopsa of Sportoase.

Bron : https://m.tijd.be/ondernemen/entertainment/Walibi-Belgie-wil-gemeentelijke-zwembaden-bouwen/9924864

Ignace
23-08-17, 08:31
Uit goede bron vernomen dat de burgemeester van Landen enkel oor heeft voor Plopsa en sportoase een beetje negeert... Zie niet in waarom Walibi dan een kans zou maken.

yelle8
23-08-17, 19:37
Nog een foto uitgelekt/vrijgegeven vandaag van de nieuwe thematisering in Aqualibi voor volgend jaar:

http://img.over-blog-kiwi.com/0/67/03/46/20170823/ob_aeacbe_785.jpg

Pretparkfreak7
23-08-17, 19:50
Die restyling van Aqualibi vind ik persoonlijk het meest bizar... Ze hebben dat nog niet zo lang geleden van op de grond herbouwd en duidelijk niet gekozen voor een tropische stijl, vreemd dat ze daar zo snel al op terugkomen.

Ignace
23-08-17, 19:53
Een hotel in Aqualibi? #laatdiegeruchtenmaarkomen

yelle8
23-08-17, 20:10
Een hotel in Aqualibi? #laatdiegeruchtenmaarkomen

En een nieuwe glijbaan met steile en scherpe afdalingen/bochten!

ojoh
24-08-17, 10:41
Goh ik zou zeggen dat ze destijds eerder gekozen hebben voor geen thema.
Het bad is nu nogal kaal en enkel die stronk op de trappen zijn gethemed dacht ik. Dan is een toevoeging van thema snel gebeurd, en dat is precies wat ze nu gaan doen lijkt me. Wel leuk dat het toch ook weer wat specialer wordt met die gevels etc. Ook niet de standaard inkleding lijkt me.

K-ToF
10-09-17, 11:13
Voor zij die zich er in interesseren; vers van de website van de stad Wavre!


REUNION D’INFORMATION PREALABLE DU PUBLIC

Projet de catégorie B
(Projet soumis à étude d’incidences sur l’environnement, art. D.29-1, § 4, b) 1° et 6°)

Réaménagement et extension du parc d’attractions WALIBI
IDENTITÉ DU DEMANDEUR : BELPARK SA, dont le siège social est situé Boulevard de l’Europe 100 à 1300 Wavre, inscrite à la BCE sous le n° 0439.050.308. Personne de contact : Bernard VERMEULEN, Avenue Marcel Thiry 79, b2, 1200 Bruxelles, T 02 777 06 30, Bernard.Vermeulen@atosborne.be

NATURE DU PROJET : Rénovation, réaménagement et extension du parc d’attractions Walibi visant notamment : la réorganisation du parc selon différentes thématiques, la rénovation, démolition et (re)construction de divers bâtiments (restaurants, caisses, kiosques, sanitaires, locaux techniques, points de vente « souvenir » …), le réaménagement des abords, accès, cheminements et plans d’eau, la suppression d’attractions et d’activités (Music Express, Basketball, piste de karting, Games Western, …), la création de nouvelles attractions (Thrill Ride, Twist&Splash, Parcours aventure, Mega Coaster, Kids Coaster, Hall Ali Baba, …), le déplacement d’attractions (Squads Stunt Flight, ShunX Tour, …), l’extension d’Aqualibi (nouveau toboggan et zone enfants), ainsi que le réaménagement des berges de cours d’eau et la construction de deux ponts au-dessus de la Dyle au niveau de la zone dite « Saint-Louis ».

LIEU D’IMPLANTATION : Boulevard de l’Europe 100 à 1300 WAVRE.

COMMUNES IMPACTÉES : OTTIGNIES-LOUVAIN-LA-NEUVE ET WAVRE ont été désignées comme communes susceptibles d’être impactées par le projet.

Conformément aux dispositions des articles D.29-5 et suivants et R.41-1 et suivants du Code de l’Environnement, la SA BELPARK invite quiconque désirant s’informer, émettre des remarques, observations ou autres suggestions, à participer à une réunion d’information préalable à la réalisation de l’étude d’incidences relative au projet décrit ci-dessus, qui aura lieu :

Le mercredi 20 septembre 2017 à 19h00 en la Salle Jules Collette située rue des Combattants, 16 à 1301 Bierges.

Cette réunion d’information a pour objectif :
- de permettre au demandeur de présenter son projet ;
- de permettre au public de s’informer et d’émettre ses observations et suggestions concernant le projet ;
- de mettre en évidence des points particuliers qui pourraient être abordés dans l’étude d’incidences ;
- de présenter des alternatives techniques pouvant raisonnablement être envisagées par le demandeur et afin qu’il en soit tenu compte lors de la réalisation de l’étude d’incidences.

Toute personne peut, dans un délai de 15 jours à dater du jour de la tenue de la réunion d’information, émettre ses observations, suggestions et demandes de mise en évidence de points particuliers concernant le projet ainsi que présenter les alternatives techniques pouvant raisonnablement être envisagées par le demandeur afin qu’il en soit tenu compte lors de la réalisation de l’étude d’incidences, en n’oubliant pas d’indiquer ses nom et adresse :

- soit en les adressant par écrit au Collège communal de la Ville de Wavre, Place de l’Hôtel de Ville, 1 à 1300 Wavre ;
- soit en les déposant au guichet du service Urbanisme, place des Carmes 8 (1er étage), 1300 Wavre,
tél. 010/23 03 71, les jours ouvrables pendant les heures d’ouverture du service, soit les mardi, mercredi et vendredi matin de 9h00 à 12h00 ;
- soit en les envoyant par e-mail à l’adresse suivante : urbanisme@wavre.be

Dans tous les cas, elle en adresse une copie au représentant du demandeur par email à Bernard.Vermeulen@atosborne.be ou par courrier (avenue Marcel Thiry 79, b2, 1200 Bruxelles), lequel la communique sans délai à l’auteur de l’étude d'incidences (CSD INGENIEURS CONSEILS).

Jak
10-09-17, 21:40
Hierboven staat vermeld (en wat ik opmerkelijk vind) is dat ze afscheid nemen van de betaalspelletjes (Basketbal en Games Western). Als ik me niet vergis werd er ook verteld dat de spelletjes naast Pizza Polo ging afgebroken worden.
Zou Walibi Belgium definitief afscheid nemen van de betaalspelletjes? Ik zou het een sterke zet vinden.

yelle8
12-09-17, 16:45
[...] la création de nouvelles attractions (Thrill Ride, Twist&Splash, Parcours aventure, Mega Coaster, Kids Coaster, Hall Ali Baba, …), le déplacement d’attractions (Squads Stunt Flight, ShunX Tour, …), l’extension d’Aqualibi (nouveau toboggan et zone enfants)

Een thrillride? Daar heb ik nog niets van gehoord, iemand anders wel? Benieuwd met wat ze ons nog gaan verrassen. Verder wordt er ook een nieuwe glijbaan aangekondigd wat volgens mij ook nog niet geweten was voor zover ik wist!

wapiti
12-09-17, 16:53
Een thrillride? Daar heb ik nog niets van gehoord, iemand anders wel? Benieuwd met wat ze ons nog gaan verrassen. Verder wordt er ook een nieuwe glijbaan aangekondigd wat volgens mij ook nog niet geweten was voor zover ik wist!
Klopt ja vroeg mij ook af wat die thrillride zal zijn. Misschien in het deel aan de flashback of op het nieuwe pad naar de weerwolf, over die delen werd weinig naar buiten gebracht.

De Squads stunts flight komt trouwens te staan in het gebied van de nieuwe mega coaster. Dit kun je op de concept arts zien als je goed kijkt. :)

Rickie97
12-09-17, 18:23
Klopt ja vroeg mij ook af wat die thrillride zal zijn. Misschien in het deel aan de flashback of op het nieuwe pad naar de weerwolf, over die delen werd weinig naar buiten gebracht.

De Squads stunts flight komt trouwens te staan in het gebied van de nieuwe mega coaster. Dit kun je op de concept arts zien als je goed kijkt. :)

Leuk allemaal! Attracties die nog niet aangekondigd zijn en naast de nieuwe attracties ook attracties die van plaats veranderen, er zal écht heel wat veranderen daar!

Hanskuh
13-09-17, 08:30
Ergens vind ik het wel jammer dat ze die kinderattracties gaan integreren in een themagebied 'voor volwassenen'. Wij vinden het net leuk om met de kinderen te vertoeven in de kindergedeeltes waar het altijd vrij rustig is.

yelle8
13-09-17, 10:11
Ergens vind ik het wel jammer dat ze die kinderattracties gaan integreren in een themagebied 'voor volwassenen'. Wij vinden het net leuk om met de kinderen te vertoeven in de kindergedeeltes waar het altijd vrij rustig is.

Ik zie het voordeel er wel van in: als de papa en grote broer in de grote achtbaan wilt, maar de mama en kleine zus (sorry voor de stereotype verdeling) durven/mogen niet, dan kunnen ze in hetzelfde gebied een alternatief vinden om zich bezig te houden. Anders moeten ze naar de andere kant van het park gaan. Hetzelfde hebben ze heel duidelijk bij Heidiland in Plopsaland De Panne gedaan.

Hanskuh
13-09-17, 10:50
Ik zie het voordeel er wel van in: als de papa en grote broer in de grote achtbaan wilt, maar de mama en kleine zus (sorry voor de stereotype verdeling) durven/mogen niet, dan kunnen ze in hetzelfde gebied een alternatief vinden om zich bezig te houden. Anders moeten ze naar de andere kant van het park gaan. Hetzelfde hebben ze heel duidelijk bij Heidiland in Plopsaland De Panne gedaan.

Vanuit die context begrijp ik het wel. Maar ik zit nu toevallig in die stereotype verdeling en zie weinig voordelen. Wanneer ik binnen enkele jaren met mijn dochter (die de oudste is) in de Mega Coaster wil en pakweg 45 minuten moet aanschuiven zijn mijn vrouw en zoon al lang uitgekeken op die ene kinderattractie. Voor ons zou het leuker zijn om gewoon terug af te spreken in pakweg Walibi Playland, waar mijn vrouw en zoontje zich perfect een uur kunnen vermaken.

traveler
13-09-17, 10:58
Dat is inderdaad waar maar een extra plek voor kinderen 'alleen' is altijd een surplus.

borisvdd
13-09-17, 14:07
Dat kindergebied kan trouwens iets meer "uitgebuit" worden...
Zet daar een gezellig terras waar mama en papa op het gemak iets kunnen drinken en tegelijk een overzicht hebben over alle kinderattracties. Nu staat daar geen leuke bar met een gezellig terras denk ik.

bobby turbo
13-09-17, 14:11
Dat kindergebied kan trouwens iets meer "uitgebuit" worden...
Zet daar een gezellig terras waar mama en papa op het gemak iets kunnen drinken en tegelijk een overzicht hebben over alle kinderattracties. Nu staat daar geen leuke bar met een gezellig terras denk ik.

Hangt er van af welke van de twee je bedoeld. Bij de Skunx zone is geen terras voorzien,bij WAB wel, daar is het Kids pop! horecapunt gelegen.

Jak
13-09-17, 14:19
Dat kindergebied kan trouwens iets meer "uitgebuit" worden...
Zet daar een gezellig terras waar mama en papa op het gemak iets kunnen drinken en tegelijk een overzicht hebben over alle kinderattracties. Nu staat daar geen leuke bar met een gezellig terras denk ik.

https://www.walibi.com/belgium/sites/default/files/walibi_belgium/styles/scale_crop_250x150/public/restaurants/dsc_0024.jpg?itok=1ROPrdl_

Momenteel is daar Kids Pop! een kleinschalig uitgiftepunt van frisdrank en snoepgoed. Nu ken ik wel de hele menulijst niet meer, maar veel verkochtte ze er niet. Wel het noodzakelijke. Lees: frisdrank, chips, ... (cafetaria-shizzle)

Jak
13-09-17, 14:37
Verder...

Zou het ook niet kunnen dat de "Thrillride" slaat op de Gerstlauer Bobsled. Daarover wordt niets vermeld... (Of die attractie is al goedgekeurd en heeft al alle vergunningen die het nodig heeft).

jefke88
13-09-17, 14:50
Er komen 10 nieuwe attracties he. Pulsar zit daar waarschijnlijk al in (daarom eerst die verwarring met 4 nieuwe coasters ipv 3), dan tel ik verder nog de Bobsled Coaster, Kiddie Coaster en Mega Coaster. Dan hadden we nog die Mack Twist 'n Splash en dat draaiend theater, 6 stuks dus. Meer is volgens mij niet geweten, of althans toch geen 10 attracties. Ruimte genoeg dus nog voor wat extra attracties, en dan hoop ik inderdaad ook op een deftige thrillride.

Nathan G
13-09-17, 19:49
Ergens vind ik het wel jammer dat ze die kinderattracties gaan integreren in een themagebied 'voor volwassenen'. Wij vinden het net leuk om met de kinderen te vertoeven in de kindergedeeltes waar het altijd vrij rustig is.

Misschien wordt er een kinderattractie verplaatst, maar Walibi gaat geen afscheid nemen van hun kinderzones. Integendeel, in 2019 wordt de grote kinderzone (de WAB-zone naast Psyké) uitgebreid met een kinderachtbaan.


Verder...

Zou het ook niet kunnen dat de "Thrillride" slaat op de Gerstlauer Bobsled. Daarover wordt niets vermeld... (Of die attractie is al goedgekeurd en heeft al alle vergunningen die het nodig heeft).

Het zou me verbazen als dat nog niet in orde is. Het opent volgend jaar al he... :p


Er komen 10 nieuwe attracties he. Pulsar zit daar waarschijnlijk al in (daarom eerst die verwarring met 4 nieuwe coasters ipv 3), dan tel ik verder nog de Bobsled Coaster, Kiddie Coaster en Mega Coaster. Dan hadden we nog die Mack Twist 'n Splash en dat draaiend theater, 6 stuks dus. Meer is volgens mij niet geweten, of althans toch geen 10 attracties. Ruimte genoeg dus nog voor wat extra attracties, en dan hoop ik inderdaad ook op een deftige thrillride.

Er is verder ook nog een soort 'avonturenparcours' te zien op de concept arts. Een soort van hangbrug wordt het denk ik. Daarnaast zou er ook een nieuwe attractie openen in de zone van Flashback-Psyké, maar pas tegen 2022-2023.

Ignace
13-09-17, 20:16
Het zou me verbazen als dat nog niet in orde is. Het opent volgend jaar al he... :p


Plopsaland :p?

Blijkbaar is het niet ongewoon om allerhande vergunningsaanvragen pas in te dienen lang na de bouw van desbetreffende attractie/ander begonnen is.

Nathan G
13-09-17, 22:32
Plopsaland :p?

Blijkbaar is het niet ongewoon om allerhande vergunningsaanvragen pas in te dienen lang na de bouw van desbetreffende attractie/ander begonnen is.

Ik twijfelde om de mop ook nog te maken... :p
Het kan natuurlijk altijd, maar meestal heeft Walibi dit soort zaken wel op orde. Hoewel, zeg nooit nooit...

K-ToF
13-09-17, 22:40
Op 26 september geeft Walibi Belgium trouwens een persconferentie op de EAS in Berlijn over hun masterplan. Ik ben eens benieuwd of er dan eventuele nieuwtjes gaan vallen. Bijvoorbeeld wie voor de bouw van de megacoaster gaat zorgen?

https://www.hostingpics.net/viewer.php?id=368169DJiCC4aXkAAn4s8.jpg

Naar verluid zouden de eerste werkzaamheden - zij het kleine zaken - inmiddels begonnen zijn afgelopen weekend. Zo zouden de houten barrières tussen het meer en Aqualibi inmiddels verwijderd zijn en zijn er inmiddels fluo-markeringen te vinden op de paden voor Aqualibi.

Nathan G
13-09-17, 22:41
Iemand eigenlijk een idee hoe het zit met de Keverbaan? Staat dat ding nog recht?

trainfreak
16-09-17, 11:06
Iemand eigenlijk een idee hoe het zit met de Keverbaan? Staat dat ding nog recht?

Gevonden op de Facebook van Walibi Belgium Fans:

Les travaux ont commencé ! Dernière weekend pour profiter de notre chère coccinelle !!!
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21752882_1086839624785299_5487487647989396946_o.jp g?oh=e8aed267646b23149139e647b9b5f28e&oe=5A4409C5

Belgiumcoasterfreak
24-09-17, 20:02
Dinsdag doet Walibi een persconferentie op de EAS in Berlijn over hun masterplan. Ben benieuwd of er nog meer info en/of concept arts naar buiten worden gegooid...

K-ToF
25-09-17, 16:30
En daar zijn de buurtbewoners van Walibi weer! Dit keer komen ze in actie tegen de komst van de megacoaster in 2021. De reden is dat op de locatie van de megacoaster, Espace de Moulin, een molen staat uit 1862. Tijdens een algemene vergadering afgelopen week bleek immers dat deze molen misschien wel afgebroken moet worden. Of dat is toch waar de buurtbewoners bang voor zijn.

Bron: l'Avenir

K-ToF
25-09-17, 22:34
Sorry voor de dubbelpost, maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Een plannetje met alle veranderingen en alle nieuwigheden op een rijtje!

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/21768009_1483028245113634_7514891813703698424_n.jp g?oh=7389638b9ce677c701cb897d2223b1cd&oe=5A57F44B

http://img.over-blog-kiwi.com/0/67/03/46/20170925/ob_0e7459_142.jpg

Wat valt eigenlijk op?

* Naast Coccinelle, die richting Weerwolf verhuisd en de Squad Stunt Flight die naar het nog te bouwen Afrikaanse themagebied gaat, verhuist ook de SkunX Tour naar een nieuwe plek, namelijk de Tiki-zone.
* Er komt kennelijk een nieuwe thrillride, die -als ik het goed voorheb- naar de plek van Inferno.
* De dark-ride in het Ali Baba gebouw zal kennelijk de Popcorn Revenge van Alterface worden.
* Het is misschien niet de vaste footprint van de megacoaster, maar men heeft kennelijk veel plaats voorzien, namelijk van de weide aan CoT tot Calamity Mine.

Bron: Ameworld en l'Avenir

Ignace
25-09-17, 22:46
We hebben toevallig net een artikel gemaakt met dezelfde (en meer) info. Wij konden op de bovenste foto zelfs ongeveer een layout onderscheiden (overeenkomstig met de footprint die je aanhaalt), het blijft bij speculatie maar het is toch stof tot nadenken. Zo gedetailleerd zet je er een achtbaan toch niet zomaar op?

► Het volledige uitgebreide artikel met meer foto's en info vind je hier: www.bit.ly/2wPk2qg

https://i.imgur.com/LslOUEj.gif

K-ToF
26-09-17, 01:32
Nog meer details over de metamorfose van Walibi Belgium!

Inkom Walibi Belgium:

https://2.bp.blogspot.com/-zzCqV6gKHd4/Wcl8lGJE7eI/AAAAAAACDXc/ysIDrxjHZyMQLhCwSEoLOzpeb-JE5HcvwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-026.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-DOV34uUq_m4/Wcl8l3Zp58I/AAAAAAACDXk/f06FQuCe00wTFpnR_dzCurx8bRu5toDMACLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-028.jpg

Zone Vampire, Weerwolf, Coccinelle:

https://4.bp.blogspot.com/-6cWwKPjxFCU/Wcl8nSRqiCI/AAAAAAACDXw/XD6SLOLuJ_UrchMHNyVaG2CvumZtE5tpQCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-031.jpg

Zone Pulsar en FlashBack:

https://3.bp.blogspot.com/-F-SyJlVa5N0/Wcl8oRm8JII/AAAAAAACDYA/KJ8UP-GtNQASAxZWnen_nL7WclOeUEv0wCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-034.jpg

Zone Dalton Terror + nieuwe thrillride Gerstlauer Sky Fly (oude locatie Inferno):

https://2.bp.blogspot.com/-DpKDv4JnHZw/Wcl8piNzC8I/AAAAAAACDYQ/sc21-G7J1LckrMiGNssLHCz6YwLz0T8HwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-038.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-fk9XC-RYpCI/Wcl8rRu48YI/AAAAAAACDYg/sbWedWluDM8HCADEifpRnIthdhYy5ePZACLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-039.jpg

Zone Walibi Playland + nieuwe achtbaan:

https://2.bp.blogspot.com/-Q8coA8xoq6U/Wcl8tfnftYI/AAAAAAACDYw/_H-1RmYBQxI7H_Hl_K8MrbvZSss18T5zwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-047.jpg

Zone Ali Baba

https://1.bp.blogspot.com/-PQKzUiK6XPg/Wcl8vT1v-nI/AAAAAAACDZA/2xDprVsCWWcMeONXmX442EXxuqkfEIRiwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-051.jpg

Aqualibi + nieuwe glijbaan:

https://1.bp.blogspot.com/-7n3AXhSv4mk/Wcl8wbX1PaI/AAAAAAACDZM/pXt5aEzKH1g4RuY4SIKomoWgqIlcZe3mwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-054.jpg

Bron: WonderWorld en Ameworld

jefke88
26-09-17, 08:10
Toftof! Een Gerstlauer SkyFly, een megacoaster dat geen gewone saaie out&back lay-out krijgt, Flash Back/Pulsar met een haventhema, een glijbaan met tonnen en een glijbaan met trechter in Aqualibi,... Ze lijken echt ieder pijnpuntje in het park aan te pakken ook (toiletten aan Psyké). Ik ben fan :).

Zou dat draaiend theater in Ali Baba niet zoiets worden als Nightmare in TusenFryd, dat is ook van Alterface? Popcorn Revenge doet vermoeden dat het toch iets gooien/schieten is. Hopelijk is hiervan de capaciteit wel een stuk beter.

Edit: Ofwel een soort Maus-au-Chocolat met het principe van the Carrousel Of Progress in het Magic Kingdom. Een cirkel, waarvan je na iedere draai een kwart aflegt en ondertussen in 1 gedeelte steeds in- en uitgestapt wordt. In de 3 andere delen kan je ondertussen schieten op die schermen. Zou wel tof zijn.

traveler
26-09-17, 09:09
Blijkbaar heb ik ergens gemist dat Aqwalibi nieuwe glijbanen zou plaatsen. Uitbreiding voor kinderen en ouderen ik ben alvast nieuwsgierig.

Hier een daar zie je ook ruimte voor uitbreiding zoals in het gebied rond de cobra. Slim, ik hoop echt dat het Walibi lukt om het park naar een hoger niveau te tillen.

vampire
26-09-17, 09:37
Dit overtreft toch echt alle verwachtingen. Aqualibi wordt ook eindelijk een volwassen park. Dat werd eens tijd, regionale zwembaden in Duitsland en Nederland hebben soms al meer slides. Ik denk ook dat wanneer Oceade de deuren sluit, ze deze extra capaciteit goed gaan kunnen gebruiken. Ben wel nog steeds benieuwd naar de layout van de coaster volgend jaar. Die kunnen ze precies het langst geheim houden. :)
Ik loop niet zo warm van de Skyfly. Persoonlijk had ik graag deze attractie gezien als vervanger van de Enterprise: https://www.youtube.com/watch?v=TsP1Ttu3R44 Zou volgens mij goed in de smaak vallen bij het doelpubliek van Walibi.

Putoor
26-09-17, 09:57
Weer een hoop prachtige nieuwe beelden! De nieuwe Coccinelle ziet er echt knap uit, al zal de naam wel verdwijnen met het nieuwe thema. Jammer dat er de laatste tijd blijkbaar nog maar één optie is om een nieuwe thrillride te bouwen: iets uit de Skyfly-reeks. Toffe attracties, dat wel, maar ik had liever iets originelers gezien. Al mogen we zeker niet klagen, we gaan echt nog prachtige dingen zien in Waver de komende jaren.
Over die Popcorn Revenge: ik vond die Nightmare in Tusenfryd echt iets leuks, dus laat maar komen! En ik denk dat het gaat over dit ding dan, en daar zou de capaciteit toch beter moeten zijn dan die van Tusenfryd, aangezien er met meerdere tribunes wordt gewerkt:

http://i.imgur.com/IiYxn6p.jpg

traveler
26-09-17, 10:10
Ik loop niet zo warm van de Skyfly. Persoonlijk had ik graag deze attractie gezien als vervanger van de Enterprise: https://www.youtube.com/watch?v=TsP1Ttu3R44 Zou volgens mij goed in de smaak vallen bij het doelpubliek van Walibi.

Dat hadden ze voor mij gerust mogen plaatsen. Maar ik vrees dat Walibi geen attracties meer gaat zeten a la Enterprise.


Weer een hoop prachtige nieuwe beelden! De nieuwe Coccinelle ziet er echt knap uit, al zal de naam wel verdwijnen met het nieuwe thema. Jammer dat er de laatste tijd blijkbaar nog maar één optie is om een nieuwe thrillride te bouwen: iets uit de Skyfly-reeks. Toffe attracties, dat wel, maar ik had liever iets originelers gezien. Al mogen we zeker niet klagen, we gaan echt nog prachtige dingen zien in Waver de komende jaren.
Over die Popcorn Revenge: ik vond die Nightmare in Tusenfryd echt iets leuks, dus laat maar komen! En ik denk dat het gaat over dit ding dan, en daar zou de capaciteit toch beter moeten zijn dan die van Tusenfryd, aangezien er met meerdere tribunes wordt gewerkt:

Als ze het echt slim aanpakken Twee van die tribunes een voor Nederlands en een voor Frans bv. Dan word het een echt capaciteits monster. Bij kalme dagen kunnen ze dan opteren om maar een te laten draaien.

Joran
26-09-17, 10:21
-stuitert in het rond -

Man, ik ben echt zo blij voor dat park. :D Dit zit er echt verdomd goed uit. Als ze dit allemaal kunnen realiseren... Een jaarabonnement it is. :D

simon
26-09-17, 12:19
Dus toch een Sky Fly :)

De concepts zien er inderdaad leuk uit en Popcorn Revenge getuigt dat men toch nog met primeurs op de proppen wil komen, maar toch heb ik ook enkele bedenkingen:
- De nieuwe ingang ziet er wat mij betreft meer uit voor een kleiner park dan Walibi, ik zie die eerder voor de Franse parken.
- Sky Fly als 'thrill' vind ik ook maar half en half
- Waar zitten alle andere thrill rides? Oké, familiepark, maar de grotere kinderen / tieners / volwassenen willen ook wel wat spannends (en in mijn geval iets spannends naast achtbanen alleen)
- Waar zitten de andere primeurs? Naast die Poporn Revenge hebben we niets volledig nieuws...
- De site van Tornado / Vertigo blijft leeggekleurd. Waarom doet men hier niets mee?
- De nieuwe glijbanen juich ik toe, maar ik had toch ook wel iets specialers verwacht. Tonnen en trechters kan ik al vinden in genoeg zwembaden in de buurt. Jammer.

Maar positief ook: er worden nieuwe hallen gebouwd als logistieke ruimte, waardoor ze op vlak van Halloween deze ruimtes kunnen gebruiken voor spookhuizen en zo met de komst van Popcorn Revenge toch geen downgrade hoeft te gebeuren in Halloween.

bobby turbo
26-09-17, 12:48
De site van Tornado / Vertigo blijft leeggekleurd. Waarom doet men hier niets mee?


Dat vroeg ik me ook af, tot ik me de bedenking maakte, ze spreken over een tienjarenplan, maar kondigen dingen aan van 2016 tot 2023...

traveler
26-09-17, 13:10
Ik denk dat er vanaf dan een paar scenario’s op tafel liggen waarschijnlijk afhankelijk van hoe de bezoeker verandert. Zou me niet onlogisch lijken 10 jaar is een zeer lange periode.

WinneR
26-09-17, 13:10
Dat vroeg ik me ook af, tot ik me de bedenking maakte, ze spreken over een tienjarenplan, maar kondigen dingen aan van 2016 tot 2023...Ze hebben toch altijd over een "masterplan" gesproken? Dat hoeft daarom niet persé op 10 jaar te zijn?

Verder vind ik het een slimme zet om de Tornado/Vertigo site nog niet te gebruiken. Want na dit masterplan zal er een nieuw plan op tafel moeten liggen en het lijkt me lomp om alle beschikbare locaties zomaar in één keer op te gebruiken. Daarbij lijkt het me slimmer om een nieuwe zone te creëren achteraan het park, zoals ze gedaan hebben met de mega coaster. Dit gaat de bezoekers veel beter spreiden dan de Vertigo site opnieuw open te smijten met iets nieuws.

Wat we ondertussen allemaal te zien gekregen hebben lijkt me op zich al een enorme transformatie van het park. Het worden leuke jaren om te volgen.

bobby turbo
26-09-17, 13:17
Ze hebben toch altijd over een "masterplan" gesproken? Dat hoeft daarom niet persé op 10 jaar te zijn?

Verder vind ik het een slimme zet om de Tornado/Vertigo site nog niet te gebruiken. Want na dit masterplan zal er een nieuw plan op tafel moeten liggen en het lijkt me lomp om alle beschikbare locaties zomaar in één keer op te gebruiken. Daarbij lijkt het me slimmer om een nieuwe zone te creëren achteraan het park, zoals ze gedaan hebben met de mega coaster. Dit gaat de bezoekers veel beter spreiden dan de Vertigo site opnieuw open te smijten met iets nieuws.

Wat we ondertussen allemaal te zien gekregen hebben lijkt me op zich al een enorme transformatie van het park. Het worden leuke jaren om te volgen.

Nou dacht ik echt ergens gelezen te hebben tienjarenplan, maar ik me vergissen natuurlijk.

jefke88
26-09-17, 14:16
En de Mega Coaster

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22008019_1483568215059637_451379147056678624_n.jpg ?oh=b0168faf3fc24d78b75b7d3918fbdf56&oe=5A531719

53 meter hoog en 114 km/h. Komt qua stats dus eerder in de buurt van Expedition GeForce in plaats van Silver Star.

vampire
26-09-17, 15:28
Kan nog wel een leuke baan worden, zeker de lage stukken tegen de grond spreken me wel aan. Nu nog de bouwer. :)

Ignace
26-09-17, 15:31
Kan nog wel een leuke baan worden, zeker de lage stukken tegen de grond spreken me wel aan. Nu nog de bouwer. :)

De lay-out is iets minder 'Mack rides' dan ik had verwacht, maar de supports lijken dat dan weer wel. Intamin had bv geen supports onder het hoogste stuk gezet en B&M had zeker niet zo'n baanverloop gehad. Mijn geld staat dus nog steeds op Mack, al is de lay-out een stuk origineler dan ik had verwacht!

traveler
26-09-17, 15:35
Niet echt veel mega aan die coaster ik had gehoopt dat Walibi groots ging uitpakken. Oké het budget maar toch. Dat ding is meer plat dan wat anders. Ik hoop dat het dan een aritmie machine word maar op het eerste zicht zit dat er ook ni echt in. Ik zie wel een heuvel die misschien ejector aritmie kan geven maar de rest kan me niet echt bekoren.

Weet iemand waarvoor de nummers staan?

Joran
26-09-17, 15:50
Niet echt veel mega aan die coaster ik had gehoopt dat Walibi groots ging uitpakken. Oké het budget maar toch.

Had je verwacht dat die baan 100 meter hoog zou zijn en dan langs het hele park zou gaan ofzo? :p Denk dat jouw verwachtingen nogal fout lagen. ;)

jefke88
26-09-17, 16:06
Ghoja, ergens kan ik het wel begrijpen, er is gezegd geweest dat er maar een 3-tal banen in Europa hoger zouden zijn, en wat blijkt:

1. Red Force 112m
2. Mega Coaster Energylandia 77m
3. Shambhala 76m
4. Schwür des Kärnan 73m
5. Silver Star 73m
6. Big One 65m
7. Stealth 63m
8. Stunt Fall 58m
9. Wildfire 56m
10. iSpeed 55m

Deze baan komt 'slechts' op de elfde plaats, samen met Expedition GeForce. Hoewel ik het persoonlijk schitterend vind dat zo'n baan naar Walibi komt, klopt hun stelling toch niet echt hoor en had ik het ook eerder naar de 70 meter toe verwacht.

Joran
26-09-17, 16:24
Ah, nooit gelezen die bewering.

Either way, hoogte zegt in mijn ogen niet alles. Verre van. ;)

Nathan G
26-09-17, 17:09
Ik ben alvast enthousiast als ik de plannen bekijk. Het is ongeveer allemaal waar ik op gehoopt had. Aqualibi krijgt wat het nodig heeft, de kinderachtbaan ziet er goed uit (lijkt een kopie van Godiståget in Kolmården, maar dan het spiegelbeeld). De concept arts zien er thematisch gezien heel goed uit, en ik hoop ook dat ze daaraan vasthouden en het er in het echt allemaal even schitterend uitziet :D

Het enige waar ik iets minder enthousiast over ben is de Sky Fly, vooral als ik kijk naar de originaliteit en de capaciteit, maar ach, het zal wel een leuk ding zijn :)

De lay-out van de megacoaster kan mij ook wel smaken. B&M en Vekoma zijn voor mij redelijk uitgesloten nu ik de lay-out zie. Mijn hoop gaat nu naar Intamin, al zou ik met Mack ook heel goed kunnen leven.

Echter... het blijft wel heel stil rond de tikizone en de nieuwe achtbaan van 2018? Bewust? :p

Azmidiske
26-09-17, 17:32
Hun belofte van hoogste en snelste achtbaan in de Benelux hebben ze - denk ik - wel gehouden (corrigeer me gerust als ik fout zit). Toch vind ik het een beetje jammer dat ze niet voor de categorie van 70 meter gaan, want daar had ik stiekem wel op gehoopt! Maar verder zien de plannen er prima uit en moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf nog nooit zo'n grote achtbaan gedaan heb.

Eerst vond ik het grondplan van de megacoaster een beetje raar omdat het leek alsof ze een deel van het terrein onbenut laten. Maar ik heb de satellietbeelden van Google Maps eens bestudeerd. Er staan daar een paar grote loodsen en volgens mij moet de achtbaan daar dus omheen gebouwd worden. Zijn die loodsen ook eigendom van Walibi?

@Simon: Vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe kan je uit de lay-out afleiden dat B&M en Vekoma waarschijnlijk redelijk uitgesloten zijn?

GriffonofNemesis
26-09-17, 19:05
@Simon: Vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe kan je uit de lay-out afleiden dat B&M en Vekoma waarschijnlijk redelijk uitgesloten zijn?

B&M kan ik snappen, want die zijn veel uitgestrekter qua Hypers. Vekoma weet ik nog zo niet, want hun meest recente banen kunnen toch ook wel zo'n drop doen. Toch denk ik ook eerder in de richting van Intamin of Mack. Om één of andere reden ben ik geneigd om te zeggen dat het Intamin wordt.

GriffonofNemesis
26-09-17, 19:31
Over de dark ride van 2019 werd door Alterface nog meer verteld. Ze gaan een nieuw concept lanceren waarbij voertuigen niet meer allemaal in één lijn het parcours volgen van start tot einde, maar waarbij elk voertuig trager of sneller, omgekeerd en meer kan bewegen. Dat doen ze samen met ETF Ride Systems en Walibi Belgium is het proefkonijn! Geen draaiend theater dus maar een echte nieuwe dark ride! De IP wordt Popcorn's Revenge zoals al eerder vermoed werd, maar dus op een andere manier.

Het uitgebreid verslag kan je hier (http://bit.ly/2wUzBIx) lezen.

https://i.imgur.com/FW71fkl.jpg

Eerst was ik niet helemaal mee in het verhaal, maar toen ik het door had dacht ik wow. Het klinkt alvast heel leuk en tof dat Walibi er als eerst mag uit mee pakken. Plus ik vind het super dat er meer een dark ride komt dan een draaiend theater!

Rickie97
26-09-17, 20:54
- interactief
- verschillende ritten, nog meer dan de drie toers van Symbolica
- niet alleen aangepast "verhaal" obv je score, maar ook aangepaste timing
- ...

Ik ben echt superbenieuwd naar deze attractie. Vooral het laatste argument vind ik super in de zin dat je sneller van scène zou kunnen wisselen en zo.

En sorry, ik kan het niet laten: hahahahahahaha, eat this, Efteling. :)

Bij Symbolica verprutst naar mijn mening het interactieve aspect de attractie meer dan dat het iets toevoegt, de manier waarop het interactieve aspect nu in het artikel beschreven wordt ben ik nu al fan van. Dit kan echt een knaller worden als je 't mij vraagt :)

Desperado
27-09-17, 06:06
Tof concept maar een popcornthema in de sfeervolle ali baba zone? Zonde! Dan zag ik toch veel liever ali baba terugkomen in zijn paleis! Een sfeervolle oosterse tempel waar we een missie moeten volbrengen leek me heel leuk, met de nodige knipogen naar de oude darkride, misschien nog enkele gerecupereerde attributen ertussen? Popcorn is echt wel een dom thema. Het stinkt, verstoort de film en is gewoon echt niks!

Rickie97
27-09-17, 07:43
Tof concept maar een popcornthema in de sfeervolle ali baba zone? Zonde! Dan zag ik toch veel liever ali baba terugkomen in zijn paleis! Een sfeervolle oosterse tempel waar we een missie moeten volbrengen leek me heel leuk, met de nodige knipogen naar de oude darkride, misschien nog enkele gerecupereerde attributen ertussen? Popcorn is echt wel een dom thema. Het stinkt, verstoort de film en is gewoon echt niks!

Ah, wordt popcorn het thema van de attractie? Ik had uit het artikel afgeleid dat dat popcorngedoe een voorbeeldthema is van Alterface, en dat Walibi nog bezig is met het verhaal van de attractie. Knipogen naar de oude attractie zouden wel mooi zijn ja.

GriffonofNemesis
27-09-17, 07:50
Ah, wordt popcorn het thema van de attractie? Ik had uit het artikel afgeleid dat dat popcorngedoe een voorbeeldthema is van Alterface, en dat Walibi nog bezig is met het verhaal van de attractie. Knipogen naar de oude attractie zouden wel mooi zijn ja.

Hoe het er nu naar uitziet zou Walibi wel degelijk het IP van Alterface gebruiken. Ik snap inderdaad dat er niet echt een link is tussen het thema gebied en de attractie wat misschien een gemiste kans is. Maar op zich zal ik er mij niet aan storen. Zelf eet ik niet zo graag popcorn :p Maar ik vind de figuurtjes er wel ludiek uitzien dus die zullen wel aanslaan. Het is ook nog zien op welke manier ze van de technieken gaan gebruiken maken voor in Walibi hé.

traveler
27-09-17, 09:17
De link is volgens mij Bollywood het Indische Hollywood. Ik hoop dat ze origineel uit de hoek komen maar het verhaal achter de popcorn die door verschillende filmgenres gaat kan ook wel interessant zijn.

simon
27-09-17, 11:52
De link is volgens mij Bollywood het Indische Hollywood. Ik hoop dat ze origineel uit de hoek komen maar het verhaal achter de popcorn die door verschillende filmgenres gaat kan ook wel interessant zijn.

Pleaso no!

Oké, leuke attractie, maar hoop toch dat er wel grote verschillen zullen zijn met CoT, want op het eerste zicht vertonen ze voor mij ook wel wat gelijkenissen...

En thema als popcorn hoop ik echt niet op. Gelukkig is alles nog vaag bij Alterface en kunnen ze zo misschien iets meer op maat van Walibi zelf maken dat beter zal aansluiten bij de rest van het themagebied.

K-ToF
27-09-17, 13:40
Wat heeft Walibi Belgium ons weeral eens verrast. Ik dacht dat we nu wel alles gehad hadden qua nieuwigheden, maar dan komt Walibi op de proppen met deze nieuwe concept arts, nieuwe attracties én eindelijk een beetje duidelijkheid over de megacoaster.

Wat mij vooral opvalt is dat het park samen met Julien Bertevas en Fabien Manuel echt wel bewezen heeft dat men voor kwaliteit gaat en niet gewoon kiest voor wat schilderwerk met schreeuwige kleuren en lelijke 2D en 3D platen. De concept-arts zien er gelikt en netjes uit en ik ben dan ook enorm benieuwd naar de uitwerking daarvan. Al ben ik daar vrij gerust in.

Het park is na verschillende jaren aan een inhaalmanoeuvre begonnen. En hoe. Het lijkt alsof ze alle pijnpunten aanpakken. Deftig afgebakende themagebieden, attracties in een nieuw jasje, prachtige thema's, een nieuwe thrillride, een nieuwe darkride en maarliefst drie nieuwe coasters. En waarvan één megacoaster met een deftige hoogte en een voor België ongeziene snelheid. Ik ben nu sinds 2002 lid op dit forum en die megacoaster was toen zoiets waarvan iedereen zat de dromen; dergelijke achtbaan in Walibi.

Hopelijk hebben ze tijdens deze metamorfose ook een beetje oog voor hun klassiekers zoals FlashBack, Calamity Mine en Radja River en krijgen die ook een grondige onderhoudsbeurt.

Ik ben in ieder geval een tevreden mens ;) !

borisvdd
27-09-17, 14:00
Misschien een stomme vraag, maar waar is dit naartoe?

https://forum.maniahub.com/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.coasterfriends.de/forum/attachments/cms/9477215d1498126035-exotic-vierkant.jpg&key=d1f0a34c5244ada296add3474dc610290c1a3c57083740 eea81bba6248c3ce25

Ik zie dat nergens meer staan in hun aankondigingen.

Ignace
27-09-17, 14:11
Misschien wilden ze nog een aankondiging achter de hand houden voor de Walibi fandag? Daar word meestal wel wat nieuws gedeeld.

traveler
27-09-17, 14:18
Ik denk niet dat er dit jaar nog veel over gezegd zal worden. Waarschijnlijk willen ze toch nog een beetje spanning over het nieuwe gebied over houden. Plus het Tiki gebied zal het eerste zijn waarnaar alles wordt gemeten (pulsar even terzijde) als ze nu te veel laten weten kunnen ze enkel verliezen. Het moet uitstekend zijn willen ze op dit punt nog aan interesse winnen. Alles minder geeft een reactie van ik wist het of zie je wel. Dit valt onder de basis van marketing.

Putoor
27-09-17, 15:09
Interessant ritsysteem voor de nieuwe darkride! Ik denk dat dit toch wat interessantere mogelijkheden oplevert dan de hele tijd gewoon draaien in een cirkel. Over het thema ben ik persoonlijk niet heel enthousiast als het effectief popcorn wordt. Ik snap wel dat ze voor een iets vrolijker thema kiezen dan het duistere van Challenge of Tutankhamon, omdat je anders een beetje te veel van hetzelfde krijgt. Maar ik vrees dat met popcorn als thema de attractie een beetje te kinderachtig zal worden. Al vind ik dat de muizen in de taartenfabriek ook wel goed hebben uitgepakt bij Maus au Chocolat, dus misschien gewoon best afwachten tot ik het in het echt meemaak.

Fladnag
27-09-17, 19:22
Maar ik vrees dat met popcorn als thema de attractie een beetje te kinderachtig zal worden. Al vind ik dat de muizen in de taartenfabriek ook wel goed hebben uitgepakt bij Maus au Chocolat, dus misschien gewoon best afwachten tot ik het in het echt meemaak.
Ik wou het net ook vergelijken met maus au chocolat dat leek me ook toch maar een saai idee.
Maar uiteindelijk verraste het mij dan toch.

Nu over het te 'kinderachtig' zijn, ze proberen dan ook weer meer op familie te richten de laatste tijd.
Dus lijkt het me niet onlogisch om een iets 'kinderachtige' versie van CoT neer te zetten.
Dit vergroot het aanbod dan ook weer onmiddelijk voor de kleinere gasten.

Den Este
28-09-17, 14:02
Misschien wilden ze nog een aankondiging achter de hand houden voor de Walibi fandag? Daar word meestal wel wat nieuws gedeeld.

Is er al een datum voor de Walibi fandag bekend?

Nathan G
28-09-17, 17:32
Is er al een datum voor de Walibi fandag bekend?

Zeer waarschijnlijk 21 oktober. De vorige jaren was het altijd de eerste nocturnedag, dus logisch gezien zou dat dit jaar ook zo zijn, al is er nog geen officiële aankondiging. Niet verrassend, want de vorige jaren was die aankondiging ook altijd heel last-minute.

Rickie97
28-09-17, 17:50
Ik heb nog geen SkyFly gedaan en ga dat zeker doen eens er een in Walibi staat, maar ik vind het een vreemde keuze. Eerder in dit topic kwam de naam SkyFly ook al voorbij, en toen dacht ik, waarom zou Walibi een SkyFly zetten? En dan plots is het nog waar ook. Vanwaar kwam dat gerucht eigenlijk? :p


Ik loop niet zo warm van de Skyfly. Persoonlijk had ik graag deze attractie gezien als vervanger van de Enterprise: https://www.youtube.com/watch?v=TsP1Ttu3R44 Zou volgens mij goed in de smaak vallen bij het doelpubliek van Walibi.

Dat zou inderdaad een waardige vervanger zijn! Maar ja, 't is dan gewoon ook een enterprise hé. :)

Wat betreft de hoogte van de megacoaster... Ik heb even dit topic ge-ctrl-f't op "Europa" en kon alleen dit vinden (pagina 11, fyi):


Walibi sprak over 'slechts enkele coasters in Europa die hoger waren'

Akkoord, 10 is niet veel, maar "een paar" is voor mij 2, misschien 3,4, maar als je over de 5 gaat...

Tja. De stats blijven super, maar nu hebben ze er wel zelf voor gezorgd dat de verwachtingen nóg hoger lagen... :p

Nathan G
28-09-17, 18:05
Akkoord, 10 is niet veel, maar "een paar" is voor mij 2, misschien 3,4, maar als je over de 5 gaat...

Tja. De stats blijven super, maar nu hebben ze er wel zelf voor gezorgd dat de verwachtingen nóg hoger lagen... :p

Ik had om eerlijk te zijn ook verwacht dat hij hoger zou worden. Maar ach, size doens't matter, als de rit maar goed is :)

Rickie97
28-09-17, 19:11
Ik had om eerlijk te zijn ook verwacht dat hij hoger zou worden. Maar ach, size doens't matter, als de rit maar goed is :)

Voila :)

Nog over die SkyFly trouwens, (1) heeft zoiets niet een eerder lage capaciteit? (heeft in ieder geval een hoop minder zitplaats dan een enterprise). En (2) origineel is het ook niet echt, want er staan er al een aantal in de "omgeving" (Duinrell, Holiday Park, Nigloland)

Phadd-F
28-09-17, 19:27
(2) origineel is het ook niet echt, want er staan er al een aantal in de "omgeving" (Duinrell, Holiday Park, Nigloland)


De doorsnee bezoeker van Walibi zal die parken amper kennen. Ik vind het een goede keuze van Walibi.

Joran
28-09-17, 19:39
Ik heb nog geen SkyFly gedaan en ga dat zeker doen eens er een in Walibi staat, maar ik vind het een vreemde keuze. Eerder in dit topic kwam de naam SkyFly ook al voorbij, en toen dacht ik, waarom zou Walibi een SkyFly zetten? En dan plots is het nog waar ook. Vanwaar kwam dat gerucht eigenlijk? :p


Ik weet nog in het vorige topic van het oude forum dat we het daar ook nog over hadden en dat we toen een beetje aan het gokken waren op mooie toevoegingen voor het park.

-ego mode on- Ik herinner me nog dat ik toen had gezegd dat ik Walibi in staat zag om een sky fly neer te zetten omdat het er nog goed zou passen, relatief (in België) uniek is en voldoende thrill kan leveren. Denk dat daar dan wat verder op gegaan is in de discussies en vandaar dat zo'n beetje is blijven hangen. -ego mode off-

K-ToF
28-09-17, 21:42
Een kleine teaser trailer van 'Popcorn Revenge', dankzij FanClubWalibi!

https://www.facebook.com/FanClubWalibi/videos/1192269824252196/

yelle8
28-09-17, 22:17
Een kleine teaser trailer van 'Popcorn Revenge', dankzij FanClubWalibi!

https://www.facebook.com/FanClubWalibi/videos/1192269824252196/

"[Exclusiviteit]" pakken ze mee uit, terwijl die video al anderhalve week gewoon op de fb van Alterface stond :p Er is vrijwel niets in te zien, buiten het popcornmannetje van de IP.

GriffonofNemesis
28-09-17, 22:28
De doorsnee bezoeker van Walibi zal die parken amper kennen. Ik vind het een goede keuze van Walibi.

Inderdaad, ze gaan die andere niet kennen. Maar ik stel inderdaad de capaciteit wel in vraag, zeker op drukke dagen. Hadden ze dan niet beter voor de Sky Roller gekozen om toch iets meer capaciteit te hebben? Heb beide al gedaan en vond beide tof.

traveler
29-09-17, 09:39
Inderdaad, ze gaan die andere niet kennen. Maar ik stel inderdaad de capaciteit wel in vraag, zeker op drukke dagen. Hadden ze dan niet beter voor de Sky Roller gekozen om toch iets meer capaciteit te hebben? Heb beide al gedaan en vond beide tof.

Altijd gevonden dat een sky fly meer capaciteit nodig heeft voor grote parken. De makkelijkste optie is volgens mij aan de arm waar nu een gewicht hangt nog zitjes plaatsen. Of capaciteit X4 een kruis met aan iedere arm zitjes. Helaas denk ik niet dat Walibi dit zal overwegen laat staan doen.

Talocan
29-09-17, 09:59
Sky Flyers zijn ideaal voor groeiende kinderparkjes die hun eerste stapjes in de thrillrides zetten. Duinrell is hiervan een perfect voorbeeld. Zou ook nog wel in Coo passen bijvoorbeeld. (of 5 jaar geleden in Toverland) Maar voor grote attractieparken heeft die gewoon te weinig capaciteit naar mijn mening. Dat wordt lang aanschuiven...

yelle8
29-09-17, 10:02
Altijd gevonden dat een sky fly meer capaciteit nodig heeft voor grote parken. De makkelijkste optie is volgens mij aan de arm waar nu een gewicht hangt nog zitjes plaatsen. Of capaciteit X4 een kruis met aan iedere arm zitjes. Helaas denk ik niet dat Walibi dit zal overwegen laat staan doen.

Dat gaat niet werken, zeker niet bij het geval 'x4'. Door de dubbele (of vierdubbele) in- en uitstapprocedure ga je makkelijk aan of zelfs over een extra rittijd zitten en dus ongeveer dezelfde capaciteit halen of zelfs een verslechterde capaciteit lijkt me.

Fladnag
29-09-17, 17:03
Sky Flyers zijn ideaal voor groeiende kinderparkjes die hun eerste stapjes in de thrillrides zetten. Duinrell is hiervan een perfect voorbeeld. Zou ook nog wel in Coo passen bijvoorbeeld. (of 5 jaar geleden in Toverland) Maar voor grote attractieparken heeft die gewoon te weinig capaciteit naar mijn mening. Dat wordt lang aanschuiven...

Ben het compleet eens, vooral tijdens de halloween periode gaat dit niet aangenaam zijn.
Het blijft een leuke attractie vind ik persoonlijk maar toch een vreemde beslissing.

Fladnag
29-09-17, 17:06
Een kleine teaser trailer van 'Popcorn Revenge', dankzij FanClubWalibi!

https://www.facebook.com/FanClubWalibi/videos/1192269824252196/

Dit ziet er nu toch niet zo goed uit vind ik persoonlijk.
Hoe het uitgewerkt wordt kan hier wel veel aan veranderen maar dat is toekomstmuziek.
Momenteel is dit toch zeer teleurstellend, de concept art zag er toch iets beter uit.

borisvdd
11-10-17, 16:11
https://twitter.com/parkerlebnis/status/912653259642417152

Ik vond juist dit over de darkride... En jawel: Walibi blijft zijn concept trouw: attracties die vooral vooruit en achteruit gaan. #gaap

Joran
11-10-17, 17:06
https://twitter.com/parkerlebnis/status/912653259642417152

Ik vond juist dit over de darkride... En jawel: Walibi blijft zijn concept trouw: attracties die vooral vooruit en achteruit gaan. #gaap

Hoe kan je dat nu met een boomerang-type vergelijken zelfs. ;) Zagen/klagen om maar te kunnen zagen/klagen zeker? Maar je hebt gelijk, ze hadden beter niks gezet en het gebouw leeg gelaten.

Joran
12-10-17, 19:04
Nieuwe concept art + bevestiging dat Joravision Aqualibi gaat thematiseren. ;)

http://joravision.com/news/aqualibi (http://joravision.com/news/aqualibi)

bobby turbo
12-10-17, 19:16
Nieuwe concept art + bevestiging dat Joravision Aqualibi gaat thematiseren. ;)

http://joravision.com/news/aqualibi (http://joravision.com/news/aqualibi)

Neverland maakte ook al bekend Aqualibi te thematiseren, vreemd.

https://www.facebook.com/186246334733481/photos/a.192543157437132.46624.186246334733481/1689443357747097/?type=3&theater

yelle8
12-10-17, 19:23
Neverland maakte ook al bekend Aqualibi te thematiseren, vreemd.

https://www.facebook.com/186246334733481/photos/a.192543157437132.46624.186246334733481/1689443357747097/?type=3&theater

Ah, dan had ik toch niet gedroomd, ik dacht wel dat ik dat al gehoord had.

Joran
12-10-17, 19:30
Hmm? Samenwerkingsgevalletje dan zeker?

vampire
13-10-17, 13:52
Hmm? Samenwerkingsgevalletje dan zeker?

Is het niet gewoon Jora Vison dat ontwerpt en Neverland effectief bouwt...

Jak
13-10-17, 13:57
Ik ben nooit echt enthousiast geworden van JoraVision. Sommige dingen doen ze heel goed, terwijl andere dingen veel minder geslaagd zijn. In Walibi zelf vind ik de thematisering van PU maar mager, maar de sfeer die wordt neergezet bij Pulsar vind ik dan veel beter. Ligt misschien ook aan de budgetten en aan de eisen van Walibi, maar er is toch een duidelijk verschil tussen deze twee attracties. Vooral het ontbreken van 3 dimensionale objecten van PU is een gemis. Zo konden ze in het station de letters misschien beter in 3D zettn ipvdie gewoon met fluo op de muur te schilderen.

yelle8
13-10-17, 14:09
Net dit 'persbericht' binnen gekregen van Neverland:


Neverland is proud to announce the production of the entire Aqualibi area. Not only brand new façades but also the complete theming of the restaurants and the entrance will be a part of the job. The Aqualibi Project is a part of the huge make over of the Walibi park.

Joravision zal het ontwerp dus gemaakt hebben en Neverland zal het effectief uitvoeren?!

Jak
25-10-17, 18:03
Op de site met de drie O's staat een nieuwsbericht dat de directeur sterk nadenkt over een winteropening met kerstmis.

Persoonlijk vind ik dit wel een goed idee. De winters worden zachter en de zomers worden wisselvalliger door de klimaatopwarming. Wel moeten ze dan voorzien in binnenattracties. Daarvan hebben ze er al een paar (4D, PU, Challenge, Paleis van de Geest, de nieuwe darkride binnenkort), maar dan zal er wel iets bij moeten.

Daarnaast denk ik dat een schaatsbaan en kerstmarkt wel noodzakelijk zijn om het project te doen slagen. Ook een ijspiste lijkt me dan echt wel een must have. Net zoals goede straatanimatie en als het kan nog eens een grote wintershow in het theater. Wat we ook zien in het meerjarenplan is dat de restaurants groter en uitgebreider gaan worden. Dit kan dus ook een signaal zijn waarom er wordt nagedacht omtrent een winteropening. Je hebt ook nog altijd Aqualibi. Als ik het zie openen, is het wel met een combiticket dat ze het gaan verkopen. In de vorm van 20 euro voor het waterpretpark en 35 euro voor de beide bijvoorbeeld.

Volgens mij zijn alle attracties ook kou- en waterresistent. M.u.v. Flashback en Radja River. Pulsar kan naar het schijnt ook zonder waterbak functioneren.

Hanskuh
25-10-17, 18:58
Op de site met de drie O's staat een nieuwsbericht dat de directeur sterk nadenkt over een winteropening met kerstmis.

Persoonlijk vind ik dit wel een goed idee. De winters worden zachter en de zomers worden wisselvalliger door de klimaatopwarming. Wel moeten ze dan voorzien in binnenattracties. Daarvan hebben ze er al een paar (4D, PU, Challenge, Paleis van de Geest, de nieuwe darkride binnenkort), maar dan zal er wel iets bij moeten.

Daarnaast denk ik dat een schaatsbaan en kerstmarkt wel noodzakelijk zijn om het project te doen slagen. Ook een ijspiste lijkt me dan echt wel een must have. Net zoals goede straatanimatie en als het kan nog eens een grote wintershow in het theater. Wat we ook zien in het meerjarenplan is dat de restaurants groter en uitgebreider gaan worden. Dit kan dus ook een signaal zijn waarom er wordt nagedacht omtrent een winteropening. Je hebt ook nog altijd Aqualibi. Als ik het zie openen, is het wel met een combiticket dat ze het gaan verkopen. In de vorm van 20 euro voor het waterpretpark en 35 euro voor de beide bijvoorbeeld.

Volgens mij zijn alle attracties ook kou- en waterresistent. M.u.v. Flashback en Radja River. Pulsar kan naar het schijnt ook zonder waterbak functioneren.

Enkele jaren geleden hebben ze reeds een super-light winteropening gehad. Ik had toen niet het vermoeden dat dit erg aansloeg bij het grote publiek. Volgens mij was ook enkel de entree-zone geopend met enkele toegevoegde kermisattracties (correct me if I'm wrong). Wanneer ze het volledige park zouden openen heeft het volgens mij wel kans op slagen, mits toevoeging van enkele 'winterattracties'.

Los daarvan; ik dacht dat het 4D Theater niet meer open was. Of heb ik iets gemist :p ?

Nathan G
25-10-17, 19:12
Ik las het artikel ook. Doen doen doen! Hoe sneller hoe liever! Hoe meer opties in de winter, hoe beter.

Toch stel ik me enkele vragen. Heeft het park wel genoeg indoor-attracties? En voor de rest, welke attracties kunnen draaien bij koude temperaturen? Daar waar Phantasialand het schitterend doet, faalt de Efteling extreem hard. Als het er in Walibi zo aan toe zou gaan als in de Efteling (waar ze alle achtbanen sluiten onder de X graden), laat het dan maar zitten.


Volgens mij zijn alle attracties ook kou- en waterresistent. M.u.v. Flashback en Radja River. Pulsar kan naar het schijnt ook zonder waterbak functioneren.

Ik heb ook al diverse keren gehoord dat het kan, maar heb het nog nooit weten gebeuren, ook niet in een best koude Halloweenperiode.


Enkele jaren geleden hebben ze reeds een super-light winteropening gehad. Ik had toen niet het vermoeden dat dit erg aansloeg bij het grote publiek. Volgens mij was ook enkel de entree-zone geopend met enkele toegevoegde kermisattracties (correct me if I'm wrong). Wanneer ze het volledige park zouden openen heeft het volgens mij wel kans op slagen, mits toevoeging van enkele 'winterattracties'.

Dat hadden ze inderdaad. Toen was het park open tot vlak achter de carrousel (en de paden naar Cobra en naar Vampire waren tevens afgezet). De attracties die toen open waren, waren de Carrousel, een klein treintje, vliegtuigmolen en luchtballonnetjes. Die laatste drie hadden ze verplaatst uit kinderland. Ik ben er 1x geweest en de temperaturen vielen toen (voor december) redelijk goed mee, en er was toen geen kat. Ik heb achteraf ook gelezen dat het geen succes was.


Los daarvan; ik dacht dat het 4D Theater niet meer open was. Of heb ik iets gemist :p ?

Helemaal niets aan de hand met het 4D-theater, dat is gewoon open zoals de voorbije X aantal jaren :p

Rickie97
25-10-17, 20:12
Ik ben erg fan van deze winteropeningen. Ik heb hier twee thermosbekers van Bellewaerde liggen (2008 en 2009) die ik nu nog soms gebruik voor een minuutsoepje. :p Ik vond het toen altijd zeer gezellig en vind het oprecht jammer dat ze ermee gestopt zijn. 't Schijnt dat het niet zo heel rendabel was, maar ze deden ook wel erg hun best om het in orde te doen natuurlijk, de Boomerang reed bijvoorbeeld zelfs als het gesneeuwd had. Daar kan Efteling inderdaad nog wat van leren. :p De entreeprijs was volgens mij iets van 20 euro omdat het ook niet het volledige park betrof als ik mij niet vergis.

Dat ze het maar snel uitproberen daar in Waver. :)

Ignace
25-10-17, 20:23
Ik heb Winter Bellewaerde altijd al een rare keuze gevonden, en eerlijk gezegd zou dat bij Walibi niet anders zijn. Het park is naar Belgische normen zeer groot, en de indoorattracties staan relatief ver van elkaar. De meeste toppers zouden volgens mij niet zomaar open kunnen.

Het grote park met het meeste potentieel om in de winter te openen in BE vind ik eigenlijk zelfs niet Plopsaland, maar Bobbejaanland. Ik zie PR het niet doen maar zo'n gek idee lijkt het me niet.

Nathan G
25-10-17, 23:18
Het grote park met het meeste potentieel om in de winter te openen in BE vind ik eigenlijk zelfs niet Plopsaland, maar Bobbejaanland. Ik zie PR het niet doen maar zo'n gek idee lijkt het me niet.

Ik heb toch even iets meer uitleg nodig om dit te kunnen snappen... :p

simon
25-10-17, 23:24
Ik heb het artikel ook gelezen en ik ben ook pro! Zoals sommigen al gezegd hebben, hoe sneller, hoe liever!

Jammer dat ik Winter Bellewaerde nooit meegemaakt heb, maar Efteling, Disneyland en Toverland in de winter vond ik zeker geslaagd!

Dat de kleine winteropening van enkele jaren geleden geen succes was lijkt me logisch: voor nog geen 5 kinderattracties zou ik er ook geen moeite voor doen, en al zeker niet met kleine kinderen die nog vatbaarder zijn voor de kou. Dan ging ik ook liever zwemmen in Aqualibi.

Ignace
25-10-17, 23:34
Ik heb toch even iets meer uitleg nodig om dit te kunnen snappen... :p

Simpel, ze hebben de meeste indoorattracties, alles ligt er redelijk dicht tegeneen, behalve veel indoor ook nog heel veel overdekte attracties én kinderland...

borisvdd
26-10-17, 09:36
Drie van hun grootste attracties moeten ze al sluiten in de winter:
- FlashBack
- Radja River
- Pulsar

Bovendien staat Walibi niet meteen bekend voor hun enorme winteronderhoud... vaak zijn er erg veel problemen met attracties in het begin van het seizoen, en sinds dit jaar blijkbaar ook op het einde van het seizoen.

Neenee, laat de winteropeningen maar over aan de echte specialisten op dat vlak.

jefke88
26-10-17, 09:42
Ik weet het niet zo, ik denk wel dat ze best wachten tot hun masterplan af is, want de huidige restaurants hebben geen of nauwelijks verwarming. In oktober en november worden er vaak warmtekanonnen gebruikt, dus echt ideaal is dat niet. Groot probleem in Bellewaerde was ook dat je je op erg weinig plaatsen kon verwarmen, iets wat wel essentieel is in mijn ogen.

Ik weet niet of winteropeningen in België wel ideaal zijn. Plopsa kan er op inzetten met Mayaland, maar winters in België kunnen wel degelijk nog koud zijn, zie de periode 2010-2013, dat waren 3 - naar Belgische normen - beste strenge winters met wekenlang koude, sneeuw en temperaturen regelmatig onder -10 graden. Dan kan je geen park deftig openhouden en zit je al rap met verliezen vrees ik. Dat ze het maar bij het zomerseizoen houden. Eventueel november wat langer rekken en in maart vroeger openen, kansen op winterweer zijn dan wat kleiner, maar weet niet of dat het grote volk gaat trekken.

Pretparkfreak7
26-10-17, 11:02
Een winteropening moet volgens mij eerst door enkele financiëel minder interessante watertjes varen eer het concept goed ingeburgerd is. Volgens mij heeft de Efteling dat met zijn 365 dagen per jaar open aan den lijve mogen ondervinden. Zeker in het eerste jaar zullen die wintermaanden pijn gedaan hebben.

Dat het park vrij uitgestrekt is hoeft geen nadeel te zijn: De efteling is ook niet bepaald een volksachtertuintje en dat werkt uiteindelijk ook.

Maar de combinatie met opwarmplaatsen ontbreekt in Wavre wel en dat is zoals Jefke88 al aanhaalde een groter pijnpunt. Restaurants zijn niet of weinig verwarmd en de enige indoorattracties zijn Psyké, 4D, palais en Challenge. Ik geloof dat enkel die laatste 2 een degelijke verwarming hebben. Over heel het park is dat dan bitter weinig mogelijkheid om warmte bij te tanken.

Dat flashback en Radja in de winter niet open zijn gaat niemand van wakker liggen. Waterattracties zijn sowieso niet al te populair bij vriestemperaturen. Ook Efteling en Phantasialand sluiten dan hun wildwaterbaan. Wat Pulsar betreft: was het oorspronkelijk niet de bedoeling dat die ook zonder water kon draaien?
Of Walibi de boel draaiende kan houden vraag ik me inderdaad ook af als het bij seizoensopstart al zo lastig is.

jefke88
26-10-17, 12:25
Dat Pulsar ook zonder water kan draaien is volgens mij een fabeltje dat iemand verzonnen heeft. Hebben het in Walibi nog nooit gezien, zelfs geen testritten (en ik heb er veel gezien vorig jaar). Die boot krijg je volgens mij nooit tot stilstand gebracht op die heuvel aan +90 km/h. Sluit Pulsar dus maar uit in de winter.

bobby turbo
26-10-17, 12:27
Dat Pulsar ook zonder water kan draaien is volgens mij een fabeltje dat iemand verzonnen heeft. Hebben het in Walibi nog nooit gezien, zelfs geen testritten (en ik heb er veel gezien vorig jaar). Die boot krijg je volgens mij nooit tot stilstand gebracht op die heuvel aan +90 km/h. Sluit Pulsar dus maar uit in de winter.

Ik betwijfel het ook heel sterk dat die ooit opent in de winter, maar de mogelijkheid om zonder water te werken is er weldegelijk. Dit is meermaals op persevents verteld door de marketing manager.

Jak
26-10-17, 17:51
Belangrijk is om te weten dat er nog verschillende gebouwen moeten bijgebouwd worden. Zo komen er al twee restaurants bij. In die restaurants kan al verwarming voorzien worden. In Country Cantina kan ook verwarming voorzien worden lijkt me.

Daarnaast kunnen er ook warmtekanonnen gezet worden. Ik zie dit bv. gebeuren bij snackuitgiftepunten. Zo kunnen er komen aan het Café de Bruxelles, de Swing Fries aan de ingang en aan de Dalton Burger in het Cowboydorp. Tot slot lijken me kampvuurtjes doorheen het park ook een goed idee.

Belangrijk is dat de toiletten functioneren. 's Winters springen de leidingen nogal snel wanneer het vriest. Ik weet niet hoe andere parken dat doen tijdens de winter.

We mogen ook niet vergeten dat er heel wat attracties bijkomen de volgende jaren. Walibi kan alle nieuwe attracties voorzien op een winteropening. De nieuwe Gerstlauer lijkt me ook niet een attractie die al onder de acht graden niet meer gaat werken.

K-ToF
22-11-17, 00:08
Zou dit de concept-art zijn van de gondels van de Popcorn Party?

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/23736138_1225092600969918_7255040563284887763_o.pn g?oh=cd80a31289d4b581ec884ba96230143b&oe=5AA8E6AD

Bron: Fan Club Walibi op Facebook

simon
22-11-17, 09:49
Ziet er wel echt mooi uit!

K-ToF
23-11-17, 23:36
Op themepark.nl denken ze de bouwer van de megacoaster gevonden te hebben, dankzij een bedrijsvideo van Mack waar een geanimeerd beeld voorbij komt. En dat zou wel erg veel weg hebben van de lay-out van de megacoaster die we onlangs te zien hebben gekregen.

Fragmentje vanaf 1:35!


https://www.youtube.com/watch?v=sIdJtQ3dMtw&t=96s

Ignace
23-11-17, 23:51
Ik vind het er eigenlijk helemaal niet op lijken... Ik denk ook niet dat Mack even vertrouwelijke info als achtergrondbeeld gaat gebruiken bij een promotiefilmpje.

chupacalabra
24-11-17, 17:02
Het lijkt arctic blast ? niet ?

Obsidian
26-11-17, 11:04
Op het filmpje van Mack kan je duidelijk de Dyle herkennen die onder de megacoaster doorloopt + de baan is ook rood van kleur met bruine supports dat terug komt in elke concept art, misschien dat dit Mack zijn voorstel is voor de megacoaster van 2021 maar dat wil dus zeggen dat het baanverloop dat we eerder hebben meegekregen al geen Mack is. Intamin lijkt mij dan het meest mogelijk.

Obsidian
26-11-17, 11:14
Nog enkele bouwplattegronden voor wie geintresseerd is:

366
367
368
369
370
371
373
372
374

Bron: http://http://www.parcplaza.net/2017/09/le-projet-dinvestissement-de-walibi.html (http://www.parcplaza.net/2017/09/le-projet-dinvestissement-de-walibi.html)

Ignace
26-11-17, 11:24
Heerlijk dat Walibi ons positief blijft verassen: ik ben écht blij om te lezen dat er een extra toiletblok komt bij Psyké, dat vond ik altijd al een gemis in die hoek!

Rickie97
26-11-17, 11:24
Ik dacht eerst ook, dat lijkt er niet op, maar met deze plannen is het dankzij de rivier inderdaad duidelijk dat die coaster in de video van Mack voor Walibi Belgium is. Dat het niet de lay-out is die aan ons getoond is, plus het feit dat Mack dit als promotiemateriaal gebruikt, betekent wellicht dat Walibi niet Mack gekozen heeft.

Wat ik mij wel afvraag is waarom die molen per se weg moet. Ik heb gelezen dat buurtbewoners daar misnoegd over zijn en op deze plannen te zien staat hij helemaal niet in de weg...

De nieuwe toiletten bij Psyké zijn inderdaad een goeie zet. :-)

Obsidian
26-11-17, 11:43
Maar op de plattegrond van zone 5 Tutankhamon kan je ook zien dat het baanverloop van de tiki coaster, die volgend jaar geopend word, verschilt met die dat we in het filmpje zagen dat waBe op de fanday zelf uitbracht.
Het baanverloop van de Megacoaster komt dan wel overeen met het 3d model dat eerder was vrijgegeven. Misschien wil dat zeggen dat de baanverlopen op deze plannen nog niet definitief zijn?
Er is dus misschien nog hoop voor de Mack. ;)

bobby turbo
26-11-17, 11:44
Maar op de plattegrond van zone 5 Tutankhamon kan je ook zien dat het baanverloop van de tiki coaster, die volgend jaar geopend word, verschilt met die dat we in het filmpje zagen dat waBe zelf uitbracht op de fanday. Maar het baanverloop van de Megacoaster komt dan wel overeen met het 3d model dat eerder was vrijgegeven. Misschien wil dat zeggen dat de baanverlopen op deze plannen nog niet definitief zijn?
Er is dus misschien nog hoop voor de Mack. ;)

Ik hoop eerder dat er geen hoop is voor de Mack, maar dat ze voor Intamin gaan.

simon
27-11-17, 16:46
Enkele zaken die mij opvallen:

Zone 1: Tassencontrole enkel rechtse ingang, niet links. Of zal hier een hek geplaatst worden?
Zone 2: Het nieuwe pad tussen Vampire en Loup-Garou loopt mooi onder Loup-Garou door... me like :rolleyes:
Zone 3: Het nieuwe huisje aan Pular staat hier niet op ingetekend. Dit huisje merkte ik voor het eerst op tijdens Halloween en leek op een snackpunt, maar was toen wel gesloten. Ook lijkt het erop dat alles gedraaid wordt hier voor het nieuwe terras / toiletpunt.
Zone 4: Er lijkt een hele weg te verdwijnen door het nieuwe sanitaire punt en de nieuwe waterattractie. Als je van Pulsar naar Dalton Terror wilt lopen, zul je dus rond het restaurant moeten lopen? Wel leuk om te zien dat er achter de botsauto's ook al een nieuw pad staat ingetekend naar de oude Vertigo-site.
Zone 7: Popcorn Revenge lijkt maar weinig oppervlakte in beslag te nemen van de Ali Baba loods.

dusk
27-11-17, 18:47
Walibi verbaast me hier wel een beetje moet ik eerlijk toegeven.

We kijken in tegenstelling tot de rebranding naar wab/skunx niet aan tegen halfslachtig werk (sorry maar ik vond het maar niks) maar een doordachte refresh van het park en daar kan ik alleen maar blij van worden....

Sommige sanitaire blokken zijn echt wel aan renovatie toe en er komen zelfs twee nieuwe blokken bij. Nieuwe bruggen, nieuwe paden, nieuwe theming, etc.. Dit in combinatie met het vooruitzicht op nieuwe attracties : goed bezig zou ik zeggen!! Beetje persoonlijk maar mocht nu ook nog de oude Walibimascotte terug van de partij zijn is't plaatje voor mij meer dan compleet. :)

bobby turbo
27-11-17, 19:02
£Ik blijf me afvragen wat er gebeurt met de Tornado site

Jak
27-11-17, 21:06
£Ik blijf me afvragen wat er gebeurt met de Tornado site

Volgens mij wordt er in 2022 bekeken of de investeringen lonen. Doen ze het behoorlijk, dan komt er daar een grote, nieuwe attractie. Zijn de resultaten ondermaats, dan blijft de site leeg staan. Doet Walibi het meer dan behoorlijk, dan komt er daar een hotel.

Ignace
27-11-17, 21:35
Volgens mij wordt er in 2022 bekeken of de investeringen lonen. Doen ze het behoorlijk, dan komt er daar een grote, nieuwe attractie. Zijn de resultaten ondermaats, dan blijft de site leeg staan. Doet Walibi het meer dan behoorlijk, dan komt er daar een hotel.

Je doet het klinken alsof je het zeker weet :p.

Een hotel daar zou ik een afschuwelijke zet vinden... Zoveel plaats verspillen waar het park perfect kan uitbreiden, zonder last van buren. Het park is zelf ook wel slim genoeg om dit niet te doen. Bovendien ligt het volgens mij niet dicht genoeg van Aqualibi: stel dat je er in de winter overnacht en de enige activiteit in de verre omtrek is het zwembad, dan wil je daar niet zo lang in de kou naartoe wandelen. Of terug naar je kamer met natte haren in vriestemperaturen...

K-ToF
27-11-17, 23:49
Ik heb onlangs ergens gelezen, maar vraag me niet meer waar, dat het park de Vertigo-zone niet beziet als een zone die als plek voor uitbreiding moet dienen. Klinkt in mijn ogen bizar. Het laatste waar die zone voor gebruikt is, was meer als logistieke site voor de constructie van Pulsar. In datzelfde artikel verwees men wel naar de parking.

En dat vind ik op zich al vreemd. Dus ik heb zelf ook wel mijn twijfels bij dat artikel. De Vertigo-site is zo'n plek in het park waar er nog voldoende plek is om iets deftig mee te doen. Vergeet niet dat die plek zich niet beperkt tot enkel de plaats waar Tornado stond en nog veel verder loopt dan dat plekje alleen. En de parking gebruiken...dan vraag ik mij af dewelke. Want je hebt die extra parking ter hoogte van Cobra, maar aangezien men daar direct bij de buren zit, zie ik dat niet gebeuren. De hoofdparking zie ik al evenmin gebeuren, want op drukke dagen staat meestal de hoofdparking vol, ook de extra parking staat dan vaak vol. Afgelopen Halloween moest men zelfs bezoekers doorverwijzen naar de parking van de Carrefour in Bierges. Dus parkings gebruiken als plaats voor uitbreiding zie ik niet gebeuren. Maar niets is onmogelijk, uiteraard.

Trouwens, een hotel in Walibi Belgium? Ik zie dat écht niet snel gebeuren hoor. En als men daar toch voor kiest: liever een bungalowparkje dan een hotel ;)!

Rickie97
28-11-17, 00:57
Zone 2: Het nieuwe pad tussen Vampire en Loup-Garou loopt mooi onder Loup-Garou door... me like :rolleyes:

Dat had ik zelfs nog niet gezien. Schitterend! Ik denk dat ik bij elk bezoek wel zeg hoe raar het daar ingericht is, dat er een korter pad zou moeten komen. Ik dacht dat dit niet mogelijk was omwille van het water, leuk om te zien dat ik mis was!

Belgiumcoasterfreak
28-11-17, 10:12
En de parking gebruiken...dan vraag ik mij af dewelke. Want je hebt die extra parking ter hoogte van Cobra, maar aangezien men daar direct bij de buren zit, zie ik dat niet gebeuren. De hoofdparking zie ik al evenmin gebeuren, want op drukke dagen staat meestal de hoofdparking vol, ook de extra parking staat dan vaak vol. Afgelopen Halloween moest men zelfs bezoekers doorverwijzen naar de parking van de Carrefour in Bierges. Dus parkings gebruiken als plaats voor uitbreiding zie ik niet gebeuren. Maar niets is onmogelijk, uiteraard.

Ik denk dat wij in de toekomst een uitbreiding/verplaatsing of vernieuwing van de parking kunnen verwachten. In de presentatie van het masterplan (zie link vorige pagina) zie je hoeveel ruimte het park rondom de huidige parking nog bezit. Wat ook plausibel is, is dat de linkerkant van de parking voorbehouden wordt voor mogelijke hoteluitbreiding/een derde park? Dat laatste is twee jaar geleden ook al eens ter spraken geweest, vlak nadat CDA bekend maakte dat zei het zien zitten om te investeren in Indoor parken rondom de stripfiguur Asterix.Dat in combinatie met een hotel lijkt mij wel ideaal, neen?

Ik hoop dat ze op termijn de huidige personeels- en busparking verplaatsen naar achteren zodat aan die kant een nieuwe slidetoren kan herrijzen voor Aqualibi. Al zal dat voor na 2024/2025 zijn.

EDIT:

Op de slides zie je al enkele wijzigingen op de huidige parking. Grootse veranderingen lijken precies de komst van twee ronde punten en achteraan de parking de komst van een grote busstop voor bussen (vermoedelijk voor bussen vanuit Waver/Wallonië, maar misschien ook enkelen vanuit Vlaanderen zoals misschien bijvoorbeeld een mogelijke snelbus vanuit Brussel of andere steden? Leuven is al perfect bereikbaar met de trein, dus dat lijkt mij uit te sluiten dat er van daaruit bussen zullen rijden in de toekomst).

borisvdd
28-11-17, 10:24
Ze houden duidelijk ook rekening met een toename van de capaciteit: meer toiletten, grotere restaurants, grotere terrassen, meer attracties én ze behouden ruimte voor een toekomstige uitbreiding.

Pretparkfreak7
28-11-17, 11:32
Ik hoop dat ze op termijn de huidige personeels- en busparking verplaatsen naar achteren zodat aan die kant een nieuwe slidetoren kan herrijzen voor Aqualibi. Al zal dat voor na 2024/2025 zijn.
Als ik me niet vergis komt die nieuwe glijbaantoren aan de kant van het huidige inkomplein (zie vorige pagina zone 8)
en ziet die er ongeveer zo uit. https://1.bp.blogspot.com/-7n3AXhSv4mk/Wcl8wbX1PaI/AAAAAAACDZM/pXt5aEzKH1g4RuY4SIKomoWgqIlcZe3mwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-054.jpg

Belgiumcoasterfreak
28-11-17, 11:48
Als ik me niet vergis komt die nieuwe glijbaantoren aan de kant van het huidige inkomplein (zie vorige pagina zone 8)
en ziet die er ongeveer zo uit. https://1.bp.blogspot.com/-7n3AXhSv4mk/Wcl8wbX1PaI/AAAAAAACDZM/pXt5aEzKH1g4RuY4SIKomoWgqIlcZe3mwCLcBGAs/s1600/20170920_Walibi%2BRIP.compressed-page-054.jpg

I know, maar ik bedoel nadat zij deze toren hebben gebouwd uiteraard :). Ik vind de slides in dit nieuwe complex broodnodig en goede extra's. Echter, ik hoop dat ze in de toekomst ook ruimte hebben voorzien voor wat nieuws zoals bijvoorbeeld een Master Blaster, looping glijbaan, Bandenbaan voor 5 personen,... Ik denk dat de huidige personeelsparking achter Aqualibi dan de grootste kanshebber is, gezien alle uitbreidingsmogelijkheden parkinwaarts volledig benut zijn.

Pretparkfreak7
28-11-17, 12:11
ik hoop dat ze in de toekomst ook ruimte hebben voorzien voor wat nieuws zoals bijvoorbeeld een Master Blaster, looping glijbaan, Bandenbaan voor 5 personen,...
Hahaha: dat hoop ik volledig met je mee. Het is al een poosje geleden dat ik nog een poot heb binnengezet in Aqualibi en ik zie niet goed hoe dat stuk personeelsparking er kan aansluiten. Wordt die kant niet afgesloten met een een wildwaterbaan over de gehele lengte?

borisvdd
03-12-17, 13:14
Hoever staan ze al... Nog een goede vier maanden en de parken gaan weer open.

Waliboy
27-12-17, 19:30
Aankondiging op de parking:

https://www.mupload.nl/img/ofetylji.jpg

Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

Belgiumcoasterfreak
03-01-18, 10:35
Volgens Looopings, die dat weer heeft via De Tijd, heeft het park vorig jaar 1,4 miljoen bezoekers mogen verwelkomen! Topjaar dus! Zou zelfs een stijging zijn t.o.v. 2016. Een evolutie die met de volgende investeringen enkel maar zal blijven groeien neem ik aan :)!

Zeuske83
03-01-18, 11:53
1,4 Miljoen, zou dat beide parken zijn? Of voor Walibi alleen?

siroccofreakske
03-01-18, 14:56
Ik vind dat het stilaan wel lang duurt vooraleer er abonnementen gekocht kunnen worden, of ligt dat aan mij?

etwien
03-01-18, 16:01
Ik vind dat het stilaan wel lang duurt vooraleer er abonnementen gekocht kunnen worden, of ligt dat aan mij?

Dat is niet zo verwonderlijk, m’n werkt aan een totaal nieuw concept van abbo’s, maar normaal medio begin maart zouden abbo’s te koop moeten zijn.

Rickie97
03-01-18, 16:41
Dat is niet zo verwonderlijk, m’n werkt aan een totaal nieuw concept van abbo’s, maar normaal medio begin maart zouden abbo’s te koop moeten zijn.

Ah, dat wist ik niet. Vandaar, ik kocht de laatste twee keer mijn Golden Pass in december omdat je dan 20 euro korting had, vond het vreemd dat dat nu nog niet was. (mijn eerste twee heb ik telkens in augustus gekocht, maar daarna heb ik een Halloween overgeslagen omdat je in augustus nooit die korting kon krijgen, dat was iets wat niet klopte aan hun systeem...) Wel nog vervelend eigenlijk, had ik dit geweten had ik snel nog een nieuwe gekocht voor het seizoen gedaan was, nu kan ik deze winter niet naar Plopsaland met korting... :p

(Ik typ dit in het Walibi-topic, maar ik kocht deze altijd bij Bellewaerde)

bobby turbo
03-01-18, 17:44
had ik dit geweten had ik snel nog een nieuwe gekocht voor het seizoen gedaan was, nu kan ik deze winter niet naar Plopsaland met korting... :p

Op het einde van het seizoen, althans enkele weken daarvoor kon je al geen abonnementen meer kopen vanwege de aankomende veranderingen.

Rickie97
03-01-18, 19:04
Op het einde van het seizoen, althans enkele weken daarvoor kon je al geen abonnementen meer kopen vanwege de aankomende veranderingen.

We hadden het er deze middag toevallig nog over dat de Golden Passen op een paar jaar tijd van 80 naar 99 euro gestegen waren in 2016, wat in 2017 gelijk bleef, en dat Bellewaerde wellicht het Aquapark speciaal bouwde als excuus om over die 100 euro-grens te gaan. Maar ze gaan het dus anders oplossen, logisch, anders moesten ze nóg een jaar op 99 euro blijven, want dat Aquapark opent maar in 2019. :p

Haha nee, even serieus, ben benieuwd wat het wordt. Hopelijk blijven de prijzen wel schappelijk en de voordelen even interessant, ik heb er altijd al veel aan gehad. :)

Ignace
03-01-18, 19:58
Zelfs 150 euro vind ik op zich weinig voor een abonnement waarmee je een jaar lang in meerdere parken binnen kunt eigenlijk. We hebben absoluut niet te klagen over abonnementsprijzen in ons land.

K-ToF
03-01-18, 23:25
1,4 Miljoen, zou dat beide parken zijn? Of voor Walibi alleen?

Meestal zijn dat de bezoekersaantallen van Walibi Belgium en Aqualibi samen. Ik vermoed dat Aqualibi zo om en bij de 300.000 bezoekers gelokt zal hebben, Walibi Belgium de overige 1.100.000 ;)

Zeuske83
04-01-18, 09:00
Meestal zijn dat de bezoekersaantallen van Walibi Belgium en Aqualibi samen. Ik vermoed dat Aqualibi zo om en bij de 300.000 bezoekers gelokt zal hebben, Walibi Belgium de overige 1.100.000 ;)

Dacht het wel. Bedankt voor de bevestiging.

Jak
04-01-18, 12:38
Walibi is altijd al het duurste pretpark van België geweest.

Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa. Benieuwd of de ticketprijzen nog blijven stijgen in de komende jaren.

Ooit moet het plafond toch eens bereikt zijn. Benieuwd of het de grens van 40 euro hier ook zal overschrijden, zoals in Duitsland.
Veel hangt natuurlijk af van de economische welvaart. Stijgt de koopkracht van de consument? Dan kan de ticketprijs vlotjes naar boven. Daalt de koopkracht van de consument? Dan blijft de ticketprijs waarschijnlijk stabiel en zijn er veel kortingsacties.

Wat wel opvalt is dat alle pretparken in België ongeveer hetzelfde vragen. Zowel Bobbejaanland, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi vragen ongeveer een prijs die in dezelfde prijscategorie ligt. Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...

etwien
04-01-18, 13:08
Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...

Niet.

PyongWon
04-01-18, 14:10
Niet.

Door zeer veelvuldig kortingen aan te bieden...

Rickie97
04-01-18, 14:23
Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa.

Dat vind ik dus ook. Als je weet dat je een Golden Pass kan kopen voor 100 euro en daarmee een heel jaar elke dag binnen kan is bijna 40 euro voor éénmalige toegang wel een hoog bedrag. Die abonnementen zijn inderdaad echt héél gunstig geprijsd.


Zelfs 150 euro vind ik op zich weinig voor een abonnement waarmee je een jaar lang in meerdere parken binnen kunt eigenlijk. We hebben absoluut niet te klagen over abonnementsprijzen in ons land.

Dat zou dan in ieder geval al beter in verhouding zijn met de dagticketprijs. :p Nu, ik moet er wel bijzeggen dat ik net daarom een abonnement koop. Als ze echt veel duurder worden ga ik waarschijnlijk weer gewoon met een dagticket naar Walibi omdat ik geen profijt meer uit een abonnement zou halen: normaal ga ik op een jaar 1x naar Walibi en 2-3 keer naar Bellewaerde of zoiets. Dit jaar was dat 2-2 (plus één keer een uurtje voor sluitingstijd BLW voor de vuurshow op een zomernocturne, omdat ik dat abonnement dan toch had).

Het kan aan mij liggen maar ik vond je bericht een beetje aanvallend overkomen @Ignace, dus bij deze de uitleg vanwaar mijn uitspraak kwam. :p Als ik er over nadenk, zelfs 200 euro zou nog steeds heel schappelijk zijn eigenlijk vermits je er iedere dag binnen kan. Maar dat is voorlopig niet wat ik ermee doe. Misschien later wel, als mijn budget en vrije tijd wat groter is. :p

Wie weet zit er tussen de nieuwe abonnementen wel een formule die ideaal is voor iemand als mij die niet elke week langskomt? :-) Of zouden het zo'n gold, silver en bronze-passen worden zoals bij de collega's van PR...?


Door zeer veelvuldig kortingen aan te bieden...

Soms vraag ik mij af of het niet beter zou zijn om de helft van die kortingacties stop te zetten en de gewone entreeprijs 5 euro of zo te verlagen. En dan evt daarmee adverteren dat de prijs gezakt is, al komt daar waarschijnlijk minder volk op af dan op die kortingen. Ergens klopt er iets niet vind ik als je overal met zo'n kortingen blijft strooien om aan je bezoekers te raken, zo zorg je er op termijn ook voor dat niemand nog de standaard entreeprijs wil betalen, beter zorg je er dan toch voor dat iedereen een lagere prijs betaalt maar wel allemaal hetzelfde zodat kortingen niet 'nodig' zijn... Of ben ik de enige die dit scenario voor mogelijk ziet? :p

traveler
04-01-18, 14:24
ik denk dat Walibi in de komende jaren nog zal stijgen in prijs naar aanleiding van hun metamorfose.
Iets in de in van we zijn beter geworden en dat heeft zijn prijskaartje.

PyongWon
04-01-18, 15:01
Soms vraag ik mij af of het niet beter zou zijn om de helft van die kortingacties stop te zetten en de gewone entreeprijs 5 euro of zo te verlagen. En dan evt daarmee adverteren dat de prijs gezakt is, al komt daar waarschijnlijk minder volk op af dan op die kortingen. Ergens klopt er iets niet vind ik als je overal met zo'n kortingen blijft strooien om aan je bezoekers te raken, zo zorg je er op termijn ook voor dat niemand nog de standaard entreeprijs wil betalen, beter zorg je er dan toch voor dat iedereen een lagere prijs betaalt maar wel allemaal hetzelfde zodat kortingen niet 'nodig' zijn... Of ben ik de enige die dit scenario voor mogelijk ziet? :p

Goede vraag:
- Wat is op lange termijn beter voor een park? Ticketprijs (iets) te hoog, maar massaal met kortingen gooien (ik denk niet alleen aan BJL, maar ook aan PHL, Disney, ...) of vaste prijzen en zelden kortingen (Efteling, Walibi, Europapark, ... )

Wie maakt er een poll van ;-)

traveler
04-01-18, 15:48
Ik denk dat kortingen beter zijn voor een bedrijf. Marketingboeken nomen dit “het J.C. Penney’s Effect” (voor games maar legt het goed uit https://www.youtube.com/watch?v=QxfkWZPAUg4)

Korting krijgen voelt gewoon goed als je binnen kan voor 5 euro korting ga je dat rapper doen dan als de tiket prijs 5 euro lager is. Mooi voorbeeld voor deze tijd: solden.

Ignace
04-01-18, 19:44
Ik denk dat kortingen beter zijn voor een bedrijf. Marketingboeken nomen dit “het J.C. Penney’s Effect” (voor games maar legt het goed uit https://www.youtube.com/watch?v=QxfkWZPAUg4)

Korting krijgen voelt gewoon goed als je binnen kan voor 5 euro korting ga je dat rapper doen dan als de tiket prijs 5 euro lager is. Mooi voorbeeld voor deze tijd: solden.

Ik ben het niet met je eens, ik volg eerder in de gedachtengang dat als je steeds kortingen blijft geven, niemand ooit nog de prijs gaat willen betalen dat iets eigenlijk waard is. Ik ben dan ook blij dat Walibi niet met kortingen rondstrooit...

etwien
04-01-18, 20:23
Ik vind het persoonlijk eigenlijk best simpel: als een park de moeite waard is en ik waar voor mijn geld krijg betaal ik met plezier de volle pot, weet ik van voordien dat ik een Bobbejaanlandtje kan verwachten bij het bezoeken van een park neem ik liever de goedkoopste manier naar binnen.

chupacalabra
04-01-18, 20:35
Ik ben het niet met je eens, ik volg eerder in de gedachtengang dat als je steeds kortingen blijft geven, niemand ooit nog de prijs gaat willen betalen dat iets eigenlijk waard is. Ik ben dan ook blij dat Walibi niet met kortingen rondstrooit...

Je kan het mijns inziens eigenlijk het beste vergelijken met een auto ...
Een auto kost X. Maar de prijs van een auto staat X+5000€. Dus veel mensen denken ineens dat ze ne goeie prijs krijgen, want ze krijgen 4750€ korting en nog een bon van 250€ voor 't eerste onderhoud!
Terwijl dat het echt gewoon pure onzin is ... Mensen worden blijkbaar graag bedot, want ze trappen er 'en mas' in .

PyongWon
05-01-18, 07:55
Je kan het mijns inziens eigenlijk het beste vergelijken met een auto ...
Een auto kost X. Maar de prijs van een auto staat X+5000€. Dus veel mensen denken ineens dat ze ne goeie prijs krijgen, want ze krijgen 4750€ korting en nog een bon van 250€ voor 't eerste onderhoud!
Terwijl dat het echt gewoon pure onzin is ... Mensen worden blijkbaar graag bedot, want ze trappen er 'en mas' in .

Zo krijg je het effect dat winkeliers prijstags gaan overplakken met een hogere prijs om dan een grotere korting te kunnen geven die ongelofelijk straf klinkt. Over tijd nog in de een winkel gestaan dat iets 25 euro koste. Ze hadden er een prijs over geplakt van 35 euro en er onmiddellijk een korting van 15 euro op gegeven...

Iemand die klaagde kreeg te horen dat 25 euro de prijs van vorig seizoen was, en dat er uiteindelijk toch een korting was, dus je eigenlijk geen reden van klagen had.

Maar hoeveel zouden ze meer verkocht hebben door deze truc?

traveler
05-01-18, 10:52
Ik vrees dat de meesten hier de “gewone bezoeker” overschat. Een rebranding is iets nieuws aangezien het grote publiek niet naar meerdere parken per jaar gaat. Een korting is een reden om te gaan want nu kan ik goedkoper binnen. Dat de acties blijven komen of er niks is veranderd hebben de mesten niet onmiddellijk door. Mijn schoonmoeder zij me deze zomer dat de ons moesten haasten om naar Bobbejaanland te gaan want ze had een korting gekregen.

Iedere boek van marketing een verkooptechnieken is het er me eens korting werkt. Voor een daguitstap werk het zelfs dubbel. Je komt binnen in het park (wel met korting ) en je geeft meer uit net omdat je meer hebt bespaard. Vooral gezinnen zijn voor deze techniek van upselling vatbaar. ‘mama ik wil die knuffel, nog een ijsje’

Pretparkfreak7
05-01-18, 11:04
Je komt binnen in het park (wel met korting ) en je geeft meer uit net omdat je meer hebt bespaard. Vooral gezinnen zijn voor deze techniek van upselling vatbaar. ‘mama ik wil die knuffel, nog een ijsje’

Dat dacht ik ook, maar bij Slagharen hebben ze onlangs het tegendeel bewezen. Daar hebben ze de schaar gezet in de exuberante kortingen met als resultaat dat mensen ook meer geld uitgaven in het park. Ik geloof dat ze het toen hadden over dat je met kortingen vooral bevolkingsgroepen aantrekt die sowieso niet van plan zijn veel geld uit te geven in het park.

GriffonofNemesis
05-01-18, 13:24
Walibi is altijd al het duurste pretpark van België geweest.

Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa. Benieuwd of de ticketprijzen nog blijven stijgen in de komende jaren.

Ooit moet het plafond toch eens bereikt zijn. Benieuwd of het de grens van 40 euro hier ook zal overschrijden, zoals in Duitsland.
Veel hangt natuurlijk af van de economische welvaart. Stijgt de koopkracht van de consument? Dan kan de ticketprijs vlotjes naar boven. Daalt de koopkracht van de consument? Dan blijft de ticketprijs waarschijnlijk stabiel en zijn er veel kortingsacties.

Wat wel opvalt is dat alle pretparken in België ongeveer hetzelfde vragen. Zowel Bobbejaanland, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi vragen ongeveer een prijs die in dezelfde prijscategorie ligt. Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...

Ik denk dat eens de hyper er staat, we minimum 40 euro gaan moeten betalen. Als alle plannen doorgaan en het uitgewerkt wordt zoals we verwachten, dan zal dat wellicht wel terecht zijn. Het verschil zal merkbaar zijn, zelf bij de gewone bezoeker. Bezoekers maken ook wel het verschil tussen een Efteling, Disney en Walibi en de bijhorende prijs.


Dat dacht ik ook, maar bij Slagharen hebben ze onlangs het tegendeel bewezen. Daar hebben ze de schaar gezet in de exuberante kortingen met als resultaat dat mensen ook meer geld uitgaven in het park. Ik geloof dat ze het toen hadden over dat je met kortingen vooral bevolkingsgroepen aantrekt die sowieso niet van plan zijn veel geld uit te geven in het park.

Ook een belangrijk punt en mensen met meer geld kunnen vanuit andere landen naar Waver trekken. En als de gewone inkomprijs net iets goedkoper is dan bijvoorbeeld een Phantasialand of Parc Astérix met tegen de hyper dat aanbod van attracties, zullen ze graag gaan.

K-ToF
06-01-18, 12:59
In de informatiebrochure 'Wallonia Belgium Tourism' vond Walactu op Facebook het volgende nieuws:

* Paaseierenjacht van 31/03 tot 15/04.
* Halloween 20/10 tot 4/11 met 8 nocturnes.

* Tarieven voor 2018:

- Laagseizoen (31/03 - 13/07 en 08/09 - 14/10):
* Kinderen: 32,50 EUR
* Volwassenen: 37,50 EUR

- Hoogseizoen (14/07 - 07/09):
* Kinderen: 33,50 EUR
* Volwassenen: 38,50 EUR

Bron: Walactu op Facebook

yelle8
06-01-18, 13:15
Hopla, een prijsverhoging van €2 in het hoogseizoen! Ik denk dat we nu vrij gerust mogen zijn da we binnen enkele jaren over de €40 gaan dan idd!

borisvdd
08-01-18, 12:14
Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwingen... Van Aqualibi krijgen we om de zoveel tijd nieuws via Facebook, maar hun nieuw themagebied en de nieuwe coaster, daar horen we niets van. Over minder dan drie maand gaat het park weer open.

bobby turbo
08-01-18, 13:23
Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwingen... Van Aqualibi krijgen we om de zoveel tijd nieuws via Facebook, maar hun nieuw themagebied en de nieuwe coaster, daar horen we niets van. Over minder dan drie maand gaat het park weer open.

Eigenlijk heeft het park zelf nog maar een keer een foto gedeeld op facebook, de rest kwam van fansites toen het waterpark nog geopend was, nu dit ook sluit vrees ik dat er nog weinig naar buiten gaat komen.

K-ToF
08-01-18, 23:24
Nog enkele leuke weetjes uit een artikel uit de Waalse krant l'Echo, dat op 30 december verscheen!

* Walibi Belgium ontving in 2017 1.000.000 bezoekers, Aqualibi kreeg 450.000 bezoekers door de poorten.

* Compagnie des Alpes geeft grif toe dat Walibi Belgium de voorbije jaren de titel van grootste pretpark in België verloren is aan Plopsaland de Panne. Maar CdA is er van overtuigd dat Walibi Belgium die titel snel terug zal winnen. Walibi Belgium mag dan wel ongeveer de grootste naambekendheid hebben in België, men ziet nog steeds een enorm potentieel in het park.

* 2017 is het beste seizoen voor Walibi Belgium sinds CdA de parken overnam in 2006.

* De 100.000.000 EUR die CdA in Waver investeert, is al voor een twintigtal miljoen euro opgegaan aan seizoen 2016 en 2017. 10.000.000 EUR daarvan is voorzien voor de renovatie van Aqualibi. De overige 70.000.000 EUR die overblijft, daarvan gaat 30.000.000 EUR naar attracties en 40.000.000 EUR naar het verder verbeteren van de bestaande infrastructuur, waaronder restaurants, winkels, thematisatie, e.d. ...

Bron: l'Echo

dusk
09-01-18, 00:04
* Compagnie des Alpes geeft grif toe dat Walibi Belgium de voorbije jaren de titel van grootste pretpark in België verloren is aan Plopsaland de Panne. Maar CdA is er van overtuigd dat Walibi Belgium die titel snel terug zal winnen. Walibi Belgium mag dan wel ongeveer de grootste naambekendheid hebben in België, men ziet nog steeds een enorm potentieel in het park.

* 2017 is het beste seizoen voor Walibi Belgium sinds CdA de parken overnam in 2006.



Leuk om te zien dat CdA eindelijk inziet dat men niet de grootste speler op de markt kan blijven zonder deftig te investeren en onderhoud op eerste plaats te stellen. Al vind ik hier wel de vergelijking met PdP niet echt opgaan. Het doelpubliek ligt ver uit elkaar en PdP is volgens die regel niet de te counteren concurrent. Beide parken kunnen gerust naast elkaar bestaan zonder dat de één moet onderdoen voor de andere. Qua theming/merchandising/mascotes en aanzuigkracht tot het 'kleine volkje' kan Walibi nooit op tegen Plopsaland; maar omgekeerd geraakt Plopsa ook nooit aan de enkels van Walibi als het gaat over thrills.

Het punt dat 2017 het beste jaar was voor Walibi sedert de overname getuigd ook opnieuw dat investeringen lonen, en zeker unicums. Pulsar is een echte zegen voor het park. Blijkbaar hebben ze dit nu eindelijk ingezien.

Azmidiske
11-01-18, 18:09
Ik las net een artikel op de site met de drie O's over het mislukken van de rebranding met de twee rockbands. Als ik dat artikel letterlijk interpreteer, dan zou Fibi dus ook weggaan? Wat denken jullie?

Ik vraag me nu wel af of ze hun eigen liedjes nog als achtergrondmuziek in het park zullen blijven gebruiken (daar zegt het artikel niets over).

GriffonofNemesis
12-01-18, 07:46
Ik las net een artikel op de site met de drie O's over het mislukken van de rebranding met de twee rockbands. Als ik dat artikel letterlijk interpreteer, dan zou Fibi dus ook weggaan? Wat denken jullie?

Ik vraag me nu wel af of ze hun eigen liedjes nog als achtergrondmuziek in het park zullen blijven gebruiken (daar zegt het artikel niets over).

Op termijn zie ik Walibi Belgium daar wel meer en meer afscheid van nemen ja. Of enkel in de kinderzones misschien. Ze zullen wel voor elke World muziek in gedachten hebben hoop ik. Voor Pulsar deden ze al beroep op IMAscore dus wie weet...

Pretparkfreak7
12-01-18, 12:14
Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar op zich vind ik die rebranding uiteindelijk toch niet helemaal mislukt. Het schoot wat te ver door en men maakte de fout om enkel muziek als thema te willen hebben voor het park én daarbovenop nog eens alle muziek zelf te produceren. Als muziek maken niet je core business is, is het riskant om net dat als beleving te gaan verkopen. Het stond in de sterren geschreven dat zo'n gemaakte music battle geen lang leven beschoren was.

Maar ik blijf erbij dat het park en de groep in het algemeen met de nieuwe stijl wel jonger en dynamischer overkomt. Dat zorgt er ook voor dat ze op mij althans geloofwaardiger overkomen als ze zo'n meerjarenplan presenteren. Voorheen was het allemaal wat aan de stoffige kant.

K-ToF
13-05-18, 22:29
Ik vond nog enkele concept-arts voor de New-Orléans zone en de Afrikaanse zone van de mega-coaster!

http://siena.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2018/04/25/node_223658/698660/public/2018/04/25/B9715517614Z.1_20180425180325_000%2BG6CB61PTM.1-0.jpg?itok=MQ2IvCYz

http://siena.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2018/04/25/node_223658/698693/public/2018/04/25/B9715517614Z.1_20180425180325_000%2BG6CB61QGD.1-0.jpg?itok=8gpktjZi

http://siena.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2018/04/25/node_223658/698695/public/2018/04/25/B9715517614Z.1_20180425180325_000%2BGG3B6210N.1-0.jpg?itok=2O5qbiyh

Bron: La Meuse

Joran
13-05-18, 22:33
Als dat laatste het treinstation is, (waar het verdacht goed op lijkt, en ook met die stukken aan de zijkant die er als track uitzien); evenaart dit naar mijn mening Phantasialand wel zeer dicht. Nuja, eerst zien in de realiteit zeker? ;)

Ignace
13-05-18, 22:39
Als dat laatste het treinstation is, (waar het verdacht goed op lijkt, en ook met die stukken aan de zijkant die er als track uitzien); evenaart dit naar mijn mening Phantasialand wel zeer dicht. Nuja, eerst zien in de realiteit zeker? ;)

Ik denk dat je gelijk hebt en damn, dat zou perfect naast Tikiwaka gebouwd kunnen worden zonder ermee te vloeken! Totaal ander thema, maar de stijlen passen zo op het oog perfect bij elkaar.

Nathan G
14-05-18, 10:57
Die concept art van het station was ik inderdaad nog nergens tegengekomen. Ziet er wel fantastisch uit! Hopelijk wordt het even sterk uitgevoerd als op de tekeningen, maar daar heb ik na de vorige toevoegingen wel vertrouwen in.

siroccofreakske
14-05-18, 12:22
Als dat laatste het treinstation is, (waar het verdacht goed op lijkt, en ook met die stukken aan de zijkant die er als track uitzien); evenaart dit naar mijn mening Phantasialand wel zeer dicht. Nuja, eerst zien in de realiteit zeker? ;)

Het lijkt inderdaad het station te zijn, als je vergelijkt met de oorspronkelijke concept arts van de Afrikaanse zone.

En ik moet zeggen: voor het Tiki Waka gebied heb ik de indruk dat de realiteit de concept arts goed benaderd. We mogen dus hopen op een mooi stationsgebouw in 2021! ;)

K-ToF
14-05-18, 23:21
Nog wat extra informatie over de transformatie van het park!

2019: Inkom, kiddie coaster, Bollywood en Ali Baba

* Met de komst van het Indisch gebied zijn er weinig afbraakwerken nodig. We moeten enkel afscheid nemen van de toegangspoort en het ijsverkooppuntje aan Cobra.

* Boogie Burger zal verdwijnen en op die plek komt de wachtrij van de nieuwe dark-ride en zal met 35 m² uitgebreid worden.

* De toiletten worden volledig vernieuwd én gethematiseerd naar de zone waarin ze gelegen zijn.

* Het nieuwe restaurant krijgt een totale oppervlakte van 512 m² en krijgt zowel buiten als binnen plaatsen. Binnen zullen er 150 zitplaatsen komen, buiten op het terras 96 plaatsen. Het hele restaurant zal stevig gethematiseerd worden.

* Met de komst van de kiddie-coaster zal ook die kant van het park een totaal nieuwe look krijgen. De nieuwe achtbaan en diens omgeving zal een "aeromail" thema krijgen en die lijn zal ook doorgetrokken worden naar Walibi Playland. Kids Pop horecapuntje krijgt een nieuw leven en zal ook gethematiseerd worden.

* De kassa's aan de inkom van het park verdwijnen en op die plek komt eigenlijk een gigantisch groot inkomplein. De grote 'W', iconisch voor het park, zal 6 meter hoog worden. Naast enkele plantages en fonteinen zal het inkomplein opgevrolijkt worden met banners en panelen.

* Deze plek, tussen de controle van de tickets en kassa's en de tassencontrole is gratis toegankelijk voor iedereen en is uitgerust met winkeltjes en horeca. Aqualibi zal niet meer toegankelijk zijn vanaf de parking, wel via de inkomzone. Allen de brandweer kan nog toegang krijgen tot Aqualibi via de parking.

2020: Zone Dalton Terror, Twist 'n Splash en Sky Fly

* Deze zone krijgt de naam 'Explorer Adventure' mee en blijft een westernthema behouden, mits enkele grote aanpassingen qua uitzicht.

* De Sky Fly zou gebouwd worden achter Buzzsaw, ik vermoed dus op de oude plek van Inferno.

2021: Weerwolf, New Orléans en de megacoaster!

* De zone rondom Weerwolf en Vampire zou zwaar op de schop gaan. Niet alleen zullen er ingrijpende afbraakwerken en bouwwerken plaats vinden, er zal ook grondig gerenoveerd worden.

* Naast de Music Express zal ook Jeux Monaco, het lunapark verdwijnen. Het Italiaanse restaurant, Entre-Nous, het personeelsrestaurant van Walibi en de Monster Trucks gaan ook tegen de vlakte. Het station van de Music Express verdwijnt niet, maar zal gerenoveerd worden. Ook het theater aan de voet van Weerwolf verdwijnt.

* Aan de toegangspoort van het park (ik vermoed die met de plaquette van Eddy Meeùs) komt een ticketcontrole.

* Het nieuwe restaurant zal geen kleintje worden en krijgt een oppervlakte van 1430 m². Het restaurant zal in verschillende delen opgedeeld worden: een keuken van 380 m² en op de eerste verdieping een technische ruimte van 200 m². Beneden zal er een bargedeelte komen en het eigenlijke zelfbedieningrestaurant, met een mezzanine, goed voor een oppervlakte van 700 m². In het restaurant zijn 360 zitplaatsen voorzien, 190 plaatsen op het terras, dat langs het meer zal komen te liggen.

* Op de plek van de Monster Trucks komen de nieuwe toiletten. Voor het restaurant komt een nieuw plein, namelijk 'Place du Trône'.

* Voor Weerwolf komt een zogenaamde 'Aqua Cirque', wat zoveel betekent als een outdoor waterspeelplaats. Vanaf daar zal er onder Weerwolf door een pad lopen, recht richting Vampire.

* De karting zal het park verlaten, alsook de witte villa, waar zich nog een watermolen bevind. Deze zou geschonken worde aan zo'n heemkundig museum. De picknickplek onder de oranje tent aan CoT zal verplaatst worden naast de Salsa Y Fiesta.

* Squad Stunt Flight verhuisd, zoals bekend, naar de Afrikaanse zone.

* Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.

* Er komt ook een nieuw restaurant nabij de mega coaster. Dit restaurant zal ook de mogelijkheid bieden om binnen en buiten te eten. Oppervlakte van het restaurant én de keuken zal 650 m² zijn, waaronder 250 zitplaatsen binnen en 250 buiten.

Bron: La Meuse

borisvdd
15-05-18, 09:06
Dat ziet er allemaal mooi uit de komende jaren! Ik voorspel nu al het failliet van Bobbejaanland over vijf jaar.

GriffonofNemesis
15-05-18, 10:38
Nog wat extra informatie over de transformatie van het park!

2019: Inkom, kiddie coaster, Bollywood en Ali Baba

* Met de komst van het Indisch gebied zijn er weinig afbraakwerken nodig. We moeten enkel afscheid nemen van de toegangspoort en het ijsverkooppuntje aan Cobra.

* Boogie Burger zal verdwijnen en op die plek komt de wachtrij van de nieuwe dark-ride en zal met 35 m² uitgebreid worden.

* De toiletten worden volledig vernieuwd én gethematiseerd naar de zone waarin ze gelegen zijn.

* Het nieuwe restaurant krijgt een totale oppervlakte van 512 m² en krijgt zowel buiten als binnen plaatsen. Binnen zullen er 150 zitplaatsen komen, buiten op het terras 96 plaatsen. Het hele restaurant zal stevig gethematiseerd worden.

* Met de komst van de kiddie-coaster zal ook die kant van het park een totaal nieuwe look krijgen. De nieuwe achtbaan en diens omgeving zal een "aeromail" thema krijgen en die lijn zal ook doorgetrokken worden naar Walibi Playland. Kids Pop horecapuntje krijgt een nieuw leven en zal ook gethematiseerd worden.

* De kassa's aan de inkom van het park verdwijnen en op die plek komt eigenlijk een gigantisch groot inkomplein. De grote 'W', iconisch voor het park, zal 6 meter hoog worden. Naast enkele plantages en fonteinen zal het inkomplein opgevrolijkt worden met banners en panelen.

* Deze plek, tussen de controle van de tickets en kassa's en de tassencontrole is gratis toegankelijk voor iedereen en is uitgerust met winkeltjes en horeca. Aqualibi zal niet meer toegankelijk zijn vanaf de parking, wel via de inkomzone. Allen de brandweer kan nog toegang krijgen tot Aqualibi via de parking.

2020: Zone Dalton Terror, Twist 'n Splash en Sky Fly

* Deze zone krijgt de naam 'Explorer Adventure' mee en blijft een westernthema behouden, mits enkele grote aanpassingen qua uitzicht.

* De Sky Fly zou gebouwd worden achter Buzzsaw, ik vermoed dus op de oude plek van Inferno.

2021: Weerwolf, New Orléans en de megacoaster!

* De zone rondom Weerwolf en Vampire zou zwaar op de schop gaan. Niet alleen zullen er ingrijpende afbraakwerken en bouwwerken plaats vinden, er zal ook grondig gerenoveerd worden.

* Naast de Music Express zal ook Jeux Monaco, het lunapark verdwijnen. Het Italiaanse restaurant, Entre-Nous, het personeelsrestaurant van Walibi en de Monster Trucks gaan ook tegen de vlakte. Het station van de Music Express verdwijnt niet, maar zal gerenoveerd worden. Ook het theater aan de voet van Weerwolf verdwijnt.

* Aan de toegangspoort van het park (ik vermoed die met de plaquette van Eddy Meeùs) komt een ticketcontrole.

* Het nieuwe restaurant zal geen kleintje worden en krijgt een oppervlakte van 1430 m². Het restaurant zal in verschillende delen opgedeeld worden: een keuken van 380 m² en op de eerste verdieping een technische ruimte van 200 m². Beneden zal er een bargedeelte komen en het eigenlijke zelfbedieningrestaurant, met een mezzanine, goed voor een oppervlakte van 700 m². In het restaurant zijn 360 zitplaatsen voorzien, 190 plaatsen op het terras, dat langs het meer zal komen te liggen.

* Op de plek van de Monster Trucks komen de nieuwe toiletten. Voor het restaurant komt een nieuw plein, namelijk 'Place du Trône'.

* Voor Weerwolf komt een zogenaamde 'Aqua Cirque', wat zoveel betekent als een outdoor waterspeelplaats. Vanaf daar zal er onder Weerwolf door een pad lopen, recht richting Vampire.

* De karting zal het park verlaten, alsook de witte villa, waar zich nog een watermolen bevind. Deze zou geschonken worde aan zo'n heemkundig museum. De picknickplek onder de oranje tent aan CoT zal verplaatst worden naast de Salsa Y Fiesta.

* Squad Stunt Flight verhuisd, zoals bekend, naar de Afrikaanse zone.

* Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.

* Er komt ook een nieuw restaurant nabij de mega coaster. Dit restaurant zal ook de mogelijkheid bieden om binnen en buiten te eten. Oppervlakte van het restaurant én de keuken zal 650 m² zijn, waaronder 250 zitplaatsen binnen en 250 buiten.

Bron: La Meuse

Mooi overzichtje! Thanks!

De focus op de restaurants is dus echt groot. Hopelijk zal dit aanslaan bij het publiek want de vraag is ook in welke richting ze hier mee willen gaan. De focus op de families wordt des belangrijker want de jeugd zie ik hier minder snel eten gezien die vooral de thrill willen denk ik dan?

Ik blijf er bij dat ze beter voor een Sky Roller kiezen in plaats van een Sky Fly. Maar ja, wie ben ik :p

Niets extra verteld over de dark ride?

Ben wel blij dat die Monster Trucks en Arcade verdwijnen, door zo'n dingen te verwijderen maak je het park meer volwassen tenzij je dat echt heel goed inkleed.

Zeuzzz
15-05-18, 14:24
Ik blijf er bij dat ze beter voor een Sky Roller kiezen in plaats van een Sky Fly. Maar ja, wie ben ik :p


In een interview van themeparkfreaks met Marc Guffens (Marketing & Sales Director) heb ik gelezen dat het nog helemaal niet vast staat dat er een Sky Fly komt. Dat er een attractie komt is zeker maar wat voor flat ride is nog niet beslist.

T-Bô
15-05-18, 15:30
* Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.

Mmmmmm... een stationsgebouw met twee verdiepingen...
Mogelijks zoek ik het wat ver, maar dit vergroot voor mij de kans dat we een B&M hyper krijgen. Dit daar alle B&M hypers bij mijn weten hun vertrek maken op een tweede verdieping (correct me if I'm wrong).

Nathan G
15-05-18, 16:01
Mmmmmm... een stationsgebouw met twee verdiepingen...
Mogelijks zoek ik het wat ver, maar dit vergroot voor mij de kans dat we een B&M hyper krijgen. Dit daar alle B&M hypers bij mijn weten hun vertrek maken op een tweede verdieping (correct me if I'm wrong).

Zou wel eens goed kunnen kloppen, maar wil niet meteen zeggen dat de achtbaan hier ook zal vertrekken op de tweede verdieping. Het kan ook zijn dat de bovenste ruimte bestaat uit wachtrij, zoals bvb bij Pulsar :)

simon
15-05-18, 16:08
Mooi en ook bedankt voor het overzicht.

Enkele vragen die ik me stel... Er komen heel wat nieuwe restaurants, maar welke keuken zullen die aanbieden? Voor India bijvoorbeeld hoop ik op een meer Aziatische keuken, want dat ontbreekt op dit moment toch wel erg in het park.

Er wordt misschien niet veel afgebroken, maar door de nieuwe darkride moeten we het wel met 2 spookhuizen minder doen deze herfst. Tenzij ze andere locaties in gedachten hebben voor nieuwe spookhuizen.

Ik maak me toch wel een beetje zorgen om de toegangspoort als die opschuift. Ik hoop dat ze die dan een heel stuk breder maken dan het huidige hekken, want anders wordt dit toch wel heel erg drummen op drukke dagen? En zal de ticketcontrole ook pas een jaar later in gebruik genomen worden (2021 i.p.v. 2020)?

Krijgt Salsa Y Fiesta ook een nieuwe locatie?

Ignace
15-05-18, 16:18
Er wordt misschien niet veel afgebroken, maar door de nieuwe darkride moeten we het wel met 2 spookhuizen minder doen deze herfst. Tenzij ze andere locaties in gedachten hebben voor nieuwe spookhuizen.


Ik betwijfel of de nieuwe darkride de volledige ruimte van Ali Baba gaat gebruiken, ik verwacht dat tenminste één spookhuis gewoon blijft.

simon
15-05-18, 16:20
Ik betwijfel of de nieuwe darkride de volledige ruimte van Ali Baba gaat gebruiken, ik verwacht dat tenminste één spookhuis gewoon blijft.

Op eerdere schetsen leek het mij dat enkel Project InvaZion moest verdwijnen, en die was toch volledig op. Ook op de openingsdag konden wel al duidelijk zien dat deze leeggemaakt werd.

Lumberjack zie ik wel nog even blijven, gezien die nog niet zo oud is en vorig jaar ook nog enkele aanpassingen kreeg.

Nathan G
15-05-18, 16:30
Ik betwijfel of de nieuwe darkride de volledige ruimte van Ali Baba gaat gebruiken, ik verwacht dat tenminste één spookhuis gewoon blijft.


Op eerdere schetsen leek het mij dat enkel Project InvaZion moest verdwijnen, en die was toch volledig op. Ook op de openingsdag konden wel al duidelijk zien dat deze leeggemaakt werd.

Lumberjack zie ik wel nog even blijven, gezien die nog niet zo oud is en vorig jaar ook nog enkele aanpassingen kreeg.

Jawel hoor, Lumberjack blijft tot mijn grote vreugde gewoon bestaan :D Project InvaZion verdwijnt inderdaad wel.

Bron: interview van Themeparkfreaks (http://themeparkfreaks.eu/interview-marc-guffens-walibi-belgium-aqualibi/)

Hanskuh
15-05-18, 19:50
Dat 'aeromail'-thema voor Walibi Playland... kan iemand dat even concreter maken :p ?

Rickie97
15-05-18, 19:55
Zou wel eens goed kunnen kloppen, maar wil niet meteen zeggen dat de achtbaan hier ook zal vertrekken op de tweede verdieping. Het kan ook zijn dat de bovenste ruimte bestaat uit wachtrij, zoals bvb bij Pulsar :)


* Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.

Plus, waarom anders die lift :p


Er wordt misschien niet veel afgebroken, maar door de nieuwe darkride moeten we het wel met 2 spookhuizen minder doen deze herfst. Tenzij ze andere locaties in gedachten hebben voor nieuwe spookhuizen.

Die darkride neemt nog geen vierde van het gebouw in :p
373

Zal Project InvaZion deze herfst al weg zijn? Dat vind ik wel jammer, ik weet niet waarom maar ik vond dat eigenlijk het beste spookhuis van allemaal :p


Ik maak me toch wel een beetje zorgen om de toegangspoort als die opschuift. Ik hoop dat ze die dan een heel stuk breder maken dan het huidige hekken, want anders wordt dit toch wel heel erg drummen op drukke dagen? En zal de ticketcontrole ook pas een jaar later in gebruik genomen worden (2021 i.p.v. 2020)?


* De kassa's aan de inkom van het park verdwijnen en op die plek komt eigenlijk een gigantisch groot inkomplein. De grote 'W', iconisch voor het park, zal 6 meter hoog worden. Naast enkele plantages en fonteinen zal het inkomplein opgevrolijkt worden met banners en panelen.

Nog even dit er ook bijhalen terwijl ik bezig ben:
366

Zo te zien wordt die poort dus inderdaad veel breder :-) van de rare kronkel in het (op dit moment nog steeds enige) pad naar Vampire wordt een pleintje gemaakt. Vergelijk de concept hiermee en het is meteen duidelijk: https://www.google.be/maps/place/Walibi+Belgium/@50.7020358,4.5939438,283a,35y,142.03h/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c17d8aec109b59:0xec0b5 286181703eb!8m2!3d50.7018603!4d4.5940362

Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?

Edit: ik heb even de tekening van het entreegebied over de luchtfoto geplakt:
https://i.imgur.com/XTS8Xgj.jpg

Nathan G
15-05-18, 20:02
Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?
366

Die komen meteen rechts als je door de toegangspoort gewandeld bent. Het staat vrij duidelijk aangegeven op de tekening die je net zelf hebt gepost ;)

Belgiumcoasterfreak
15-05-18, 20:03
Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?

Grappig genoeg staat dat letterlijk op je laatste foto vermeld onder 'Billetterie et caisses'. Verklaard ook de wachtrij voor dit gebouw. Als ik mij goed herinner ga je hier ook tickets voor Aqualibi kunnen kopen.

EDIT: Iemand was mij net voor sé :)!

Wat ik ook dacht is dat er op het plein met de grote 'W' enkele automaten zouden staan om ook daar (parking)tickets te kunnen kopen.

Rickie97
15-05-18, 20:16
Ik ga mij maar verschuilen achter het feit dat het in het Frans staat :rolleyes:

Nee, ik was eigenlijk buiten de poort aan het zoeken. Dit gaat het plein dan wel weer redelijk druk maken, niet?

PS. Wat is dat met die "geheime gang" daar boven die de tassencontrole ontwijkt? :p Welk gebouwtje gaat daar tegen de vlakte die dat met het plein verbindt?

Nathan G
15-05-18, 20:33
Ik ga mij maar verschuilen achter het feit dat het in het Frans staat :rolleyes:

Nee, ik was eigenlijk buiten de poort aan het zoeken. Dit gaat het plein dan wel weer redelijk druk maken, niet?

PS. Wat is dat met die "geheime gang" daar boven die de tassencontrole ontwijkt? :p Welk gebouwtje gaat daar tegen de vlakte die dat met het plein verbindt?

Volgens mij gaat de drukte op het plein wel meevallen. Veel bezoekers gaan daar doorheen de dag ook niet lang zijn, want het is eigenlijk buiten het park.

Als ik even op Google Maps kijk, lijkt me dat dit (rode cirkel) gebouwtje te worden, en dat zijn toiletten als ik me niet vergis. Het is mij wat een raadsel waarom. Ze hebben al toiletten buiten het park, maar aangezien Aqualibi enkel toegankelijk wordt vanuit het park, liggen die zowaar nog meer afgelegen. Ook de reden dat dat pad verbonden wordt met de huidige toegang naar Aqualibi is mij onduidelijk. Is het enkel voor personeel misschien? Het lijkt me toch een vrij grote doorgang te worden...
https://i.imgur.com/8R9bGF6.jpg

K-ToF
15-05-18, 22:12
Enkele vragen die ik me stel... Er komen heel wat nieuwe restaurants, maar welke keuken zullen die aanbieden? Voor India bijvoorbeeld hoop ik op een meer Aziatische keuken, want dat ontbreekt op dit moment toch wel erg in het park.

Ik meen gelezen te hebben dat er in het restaurant over Cobra een Chinees-Indisch restaurant zou komen. Het belevingsrestaurant over Weerwolf las ik ergens dat er een Italiaans buffetrestaurant zou komen.

borisvdd
16-05-18, 09:57
Het is goed dat er verschillende échte restaurants komen. Ze hebben natuurlijk gezien in Duitse parken dat dit veel geld kan opbrengen. Gezinnen zitten graag samen rond de tafel met écht eten in plaats van de veel te dure kartonnen hamburgers die enkel door pubergroepen gegeten worden... Goed dus dat hun aanbod uitbreidt.

Jak
16-05-18, 10:45
Over de themazones nog. De uitvoerige uitwerking in Exotic World maakt me hoopvol voor de ontwikkeling van de andere zones. Ik was wat bang dat het Bollywood thema niet ging doorgetrokken worden naar de Cobra toe, maar als ik zie hoe de Octopus bij het gebied is betrokken, maakt me dat wel hoopvol dat de Cobra eindelijk een sfeervolle wachtrij en station gaat krijgen.

Want eerlijk, momenteel is dit toch wel een pijnpunt, je staat daar zo dicht op elkaar gepropt, in de blakende zon. Het station is een soort van festivaltent en de zone wordt afgebakend door muren die er veel te fake uitzien.

Op zich is het ook goed dat ze die restaurants bijbouwen. Buiten de Country Cantina heb je binnenkort ook de keuze uit drie andere restaurants waar je kan eten. En daarnaast blijft er ook ruimte voor de snack restaurants in het Cowboydorp, aan GRA, aan de inkomzone en nabij Melody Road. Keuze genoeg dan...

simon
16-05-18, 16:32
Intussen heb ik het interview ook nog eens gelezen op TPF, en zo één en ander wijzer geworden. Bedankt om het hier nog even te tippen!

Er staan inderdaad nog heel wat boeiende dingen te gebeuren in de volgende jaren, dus ik ben ook zeer benieuwd wat het zal geven.

Thomas33
16-05-18, 19:32
Hallo,

Ik volg al jaren pretpaekupdates op dot forum.
Helaas (of niet helaas is hoe je het bekijkt) werk ik nu in Mexico waardoor ik de nieuwe updates van Walibi, mijn jeugdpark nog niet kon gaan ontdekken ook al ben ik dolenthousiast.

We hebben nu maar 1 van de metamorfose in volle gang en ben best benieuwd naar het parkplan binnen 5 jaar. Is het dan 70% veranderd? Zou er graag dan eentje vanaf 2017 tot 2023 elk naast elkaar willen zien.

Ik vind nog geen parkplan van dit jaar online.
Kan iemand er eentje posten?

Alvast bedsnkt

etwien
16-05-18, 20:06
http://i64.tinypic.com/30kukc7.jpg

simon
17-05-18, 09:17
In het interview op TPF kon ik lezen dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe website, welke meer dan broodnodig is! De huidige website is zo achterhaald...

Azmidiske
17-05-18, 13:09
Dat 'aeromail'-thema voor Walibi Playland... kan iemand dat even concreter maken :p ?

Haha, ik heb exact dezelfde vraag. Want ook ik kan me hier niet meteen iets bij voorstellen.

Het idee om het station van Cobra te vernieuwen is hier eerder al een paar keer aan bod gekomen. Al snap ik zelf niet zo goed waarom iedereen zich ergert aan die tent. Ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad (en vind het stiekem grappig wanneer het tentzeil strak gaat staan als de trein op topsnelheid passeert ... maar dat zal wel één van mijn rare voorkeuren zijn :p ) Moest Walibi inderdaad beslissen om het station van Cobra te vernieuwen, dan hoop ik dat ze opnieuw voor een tent, afdak of een open structuur gaan. Dit om twee redenen:

1) De trein van Cobra maakt soms echt veel lawaai als hij op het einde van de rit wordt afgeremd. Ik zag ooit een operator met beide handen tegen de oren gedrukt staan en kon die dame geen ongelijk geven! In een gesloten gebouw zou deze herrie volgens mij ongetwijfeld nog een stuk erger zijn. Voor mij als bezoeker geen probleem, maar een goed park denkt ook aan zijn personeel. En dan is het niet de bedoeling dat je personeel halfdoof is na een werkshift bij Cobra.

2) Cobra heeft geen voorshow nodig wat Cobra IS zijn eigen voorshow. Ik vind het altijd leuk om voor de poortjes in het station te staan, te zien hoe de trein achterwaarts uit het zich verdwijnt en dan na enkele ogenblikken van (relatieve) stilte ineens te horen hoe iedereen tegelijkertijd begint te schreeuwen :D Met een gesloten stationsgebouw zou dat effect een stuk minder zijn.

Kortom, eigenlijk is die tent zo slecht nog niet. Ik hoop dus op een gelijksoortig station.

Interessante updates verder, en inderdaad een mooi stationsgebouw voor de megacoaster! Daar heb ik trouwens een wilde maar onrealistische fantasie over. Veel mensen vonden het vreemd dat Walibi nu al de hoogte en lay-out bekend gemaakt heeft. Zo krijgen concurrerende parken nu al de kans om een nog grotere achtbaan voor te bereiden. Maar stel nu dat de huidige plannen gewoon een afleidingsmanoeuvre van Walibi zouden zijn. Dan kondigt de concurrentie in 2020 aan dat zij een baan van 80 meter zullen bouwen ... waarna Walibi bij de start van de grondwerken in Waver doodleuk meedeelt dat zij al die tijd van plan waren om tot 100 meter te gaan!

Veel te mooi om waar te zijn uiteraard, dit is gewoon een wilde droom van mij. Maar geef toe, het zou alles wat er in het forumtopic over de beste CDA-trollmomenten staat (zie 'industrie en theming') volkomen overtreffen :p

Pretparkfreak7
17-05-18, 14:46
ze hebben dat zelf al concreet gemaakt. In één van hun concept-arts stond er dit:
https://i.imgur.com/jzNp6LY.jpg


Ik denk dat je gelijk hebt en damn, dat zou perfect naast Tikiwaka gebouwd kunnen worden zonder ermee te vloeken! Totaal ander thema, maar de stijlen passen zo op het oog perfect bij elkaar.

In werkelijkheid zit er wel een restaurant tussen dat de boel afgaande op de concept-arts zo mogelijk nog meer en perfecter aan elkaar lijmt.

https://i.imgur.com/JCp4Elf.jpg

Michielsken
17-05-18, 17:13
Ik hoop wel dat ze bij Weerwolf en Vampire niet voor het Six Flags New Orleans thema anno september 2005 gaan. Al zouden beide banen dan wel direct in het thema passen.

Cobra mogen ze voor mijn part direct afbreken. Voor de baan er stond was daar echt een gezellig plein. Als ze die baan toch behouden, lijkt me logisch, dan liefst nog met een indoor station zodat je terug een gezellig plein kan maken, als ze de wachtrij ook verleggen naar de kant van aqualibi en dan achter de optakelspike. Zo kan het gebied 'in' de baan vrij toegankelijk worden, wat volgens mij wel tof zou zijn

Rickie97
18-05-18, 00:47
Hoewel ik het park nooit zonder Cobra gekend heb is het ook wel de eerste achtbaan die ik zou verwijderen als ik er een weg moest doen. Misschien een beetje egoïstisch van mij gezien ik nog een andere Boomerang op ongeveer 15 kilometer van mijn deur heb :p maar inderdaad die tent, ik snap wel wat Azmidiske bedoelt en op zich, het is goedkoop maar het past wel in het thema van dat gebied. Maar ik vind die baan echt ongelooflijk misplaatst. Hij is daar zo tussengepropt en ik vind hem echt niet passen op die locatie. Precies alsof Six Flags indertijd het grootste besteld heeft wat ze maar konden vinden dat tussen die twee gebouwen paste. En die thema-muurtjes die naast Aqualibi staan komen nu ook zo belachelijk over doordat je de achterkant ziet van daarboven (en van beneden zie je ze bijna niet meer omdat die achtbaan heel dat plein opvult.)

Waar ging eigenlijk de giant inverted komen die oorspronkelijk besteld was, is dat geweten? Die zie ik toch niet passen daar, of gingen ze daar Ali Baba voor platgooien? :p

K-ToF
18-05-18, 00:54
Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!

Michielsken
18-05-18, 13:17
Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!
Ik dacht altijd dat Six Flags de boomerang aan Walibi heeft gegeven omdat Vekoma problemen bleef hebben met de GIB en dus de opening bleef uitstellen. Parque Warner heeft dan de GIB gekregen, wat voor mij direct ook verklaart waarom die daar zo afgezonderd staat.

Mocht Walibi die GIB gekregen hebben, dan was die vermoed ik op dezelfde plaats terecht gekomen, maar was het paleis van AliBaba wel gesloopt denk ik.

Azmidiske
18-05-18, 19:01
Wat heeft iedereen toch tegen Cobra? :( Ze is nog steeds één van mijn favoriete achtbanen in Walibi en staat zelfs vrij hoog in mijn algemene rangschikking. Al moet ik toegeven dat ik nog maar 24 of 25 banen gedaan heb in heel mijn leven. De enige aanvaardbare reden om deze eventueel weg te doen, is dat er in Bellewaerde precies dezelfde staat ... alhoewel ik Cobra qua rit stiekem net ietsje beter vind. Cobra geeft me vaak een soort van black-out tijdens de rit achterwaarts en is tot nu toe letterlijk de enige achtbaan die daarin slaagt (want in Boomerang gebeurde het vreemd genoeg niet). Er zullen vast wel andere plaatsen in Walibi zijn waar je een gezellig pleintje kan inrichten. Zo tussen twee gebouwen en zonder groen lijkt me daarvoor niet het meest geschikte uitgangspunt. En wat de fake muurtjes betreft, die kunnen ze altijd een upgrade geven. Ik denk (en hoop) trouwens dat de mensen die op zo'n achterwaartse lifthill zitten wel iets interessanters aan hun hoofd hebben :D

Nee, ik ben zéér blij dat Walibi er voor kiest om deze baan te behouden! Anders zou ze niet op de concepttekeningen staan, denk ik. Nu maar hopen dat ze mee aangekleed wordt met de rest van de zone. Dan krijgt Cobra misschien eindelijk de status die ze in mijn ogen verdient.

Zijn er nog Cobra-fans op dit forum? Ik wil niet alleen zijn :o

etwien
18-05-18, 19:18
Ik heb in principe geen enkel probleem met Cobra. Hij is nog steeds populair bij de modale bezoeker, dus ik zie het probleem niet dat hij blijft. Wél is het momenteel de lelijkste baan van het park. Ik hoop dat ze deze winter naast een nieuw station ook een verse laag verf geven aan de baan en ook de betonplaat waar de wachtrij op staat (idem voor die lelijke stalen meandering) ook aanpakken. Nog wat groen er rond en een klein beetje theming en hij zou er zeer mooi bijstaan, klaar om de bezoekers de komende jaren het park voor/achterwaards en op zijn kop te tonen!

8banen
19-05-18, 00:20
Zijn er nog Cobra-fans op dit forum? Ik wil niet alleen zijn :o

Ik ben ook wel fan van Vekoma boomerangs, niet specifiek Cobra. Als ik mag kiezen tussen exemplaren van dat type dan gaat mijn voorkeur toch wel uit naar Speed Of Sound in Walibi Holland omwille van de thematisatie (vooral de muziek). Qua gevoel tijdens de rit heb ik nog geen verschillen tussen Cobra/Boomerang/Speed Of Sound opgemerkt. Alleen spijtig dat ze lijden aan een probleem dat typisch is voor de oudere Vekoma banen: ze worden ruw. Al vind ik het in Walibi Belgium met Cobra nog niet zo erg gesteld op dat gebied als met Weerwolf. Die laatste is echt een rammelbak geworden spijtig genoeg.

Azmidiske
19-05-18, 14:38
Ik heb in principe geen enkel probleem met Cobra. Hij is nog steeds populair bij de modale bezoeker, dus ik zie het probleem niet dat hij blijft. Wél is het momenteel de lelijkste baan van het park. Ik hoop dat ze deze winter naast een nieuw station ook een verse laag verf geven aan de baan en ook de betonplaat waar de wachtrij op staat (idem voor die lelijke stalen meandering) ook aanpakken. Nog wat groen er rond en een klein beetje theming en hij zou er zeer mooi bijstaan, klaar om de bezoekers de komende jaren het park voor/achterwaards en op zijn kop te tonen!

Voila, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik had het niet beter kunnen neerschrijven :)

Juist omdat Cobra één van mijn favoriete achtbanen is, kreeg ik na de bekendmaking van het masterplan al een paar spontane ideeën. Het station blijft om eerder genoemde redenen een tent, maar het huidige tentzeil wordt vervangen door een nieuw zeil met het kleurenpatroon van een slangenvel. Rond de baan zelf voegen we een tunnel toe. Ofwel op het 'rechtop'-stukje halfweg de cobraroll, zodat je tijdens de rit ondersteboven-duisternis-ondersteboven krijgt. Ofwel tussen cobraroll en looping, wat meteen een goede manier zou zijn om die 'verboden zone' op de grond goed in te kleden. Die tunnel kan in hetzelfde slangenvelpatroon geschilderd worden. Vervolgens bestellen we nog treinen met heupbeugels en muziekinstallatie, schrijven we gepaste ritmuziek en ziedaar: Walibi heeft een schitterende achtbaan waar niemand nog over klaagt :D

Dat was tenminste het idee dat ik had. We zullen volgend jaar zien wat het park echt doet.

bobby turbo
19-05-18, 14:47
Voila, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik had het niet beter kunnen neerschrijven :)

Juist omdat Cobra één van mijn favoriete achtbanen is, kreeg ik na de bekendmaking van het masterplan al een paar spontane ideeën. Het station blijft om eerder genoemde redenen een tent, maar het huidige tentzeil wordt vervangen door een nieuw zeil met het kleurenpatroon van een slangenvel. Rond de baan zelf voegen we een tunnel toe. Ofwel op het 'rechtop'-stukje halfweg de cobraroll, zodat je tijdens de rit ondersteboven-duisternis-ondersteboven krijgt. Ofwel tussen cobraroll en looping, wat meteen een goede manier zou zijn om die 'verboden zone' op de grond goed in te kleden. Die tunnel kan in hetzelfde slangenvelpatroon geschilderd worden. Vervolgens bestellen we nog treinen met heupbeugels en muziekinstallatie, schrijven we gepaste ritmuziek en ziedaar: Walibi heeft een schitterende achtbaan waar niemand nog over klaagt :D

Dat was tenminste het idee dat ik had. We zullen volgend jaar zien wat het park echt doet.

Treinen? Dan gaan ze heel het station moeten aanpassen met draaischijf :p Maar ik hoop echt wel op een nieuwe trein met SOS beugels.

matx30
19-05-18, 14:53
Treinen? Dan gaan ze heel het station moeten aanpassen met draaischijf :p Maar ik hoop echt wel op een nieuwe trein met SOS beugels.

Of een schuifsysteem kan ook nog altijd (denk aan Mr. Freeze). Het zou allesinds de capaciteit van Cobra ten goede komen. De capaciteit van Cobra vind ik persoonlijk zeer laag of zo voelt het toch aan.

joachim1107
24-05-18, 13:39
ze hebben dat zelf al concreet gemaakt. In één van hun concept-arts stond er dit:
https://i.imgur.com/jzNp6LY.jpg



In werkelijkheid zit er wel een restaurant tussen dat de boel afgaande op de concept-arts zo mogelijk nog meer en perfecter aan elkaar lijmt.

https://i.imgur.com/JCp4Elf.jpg

Ook duidelijk zichtbaar hoeveel plek er nog tussen de achtbaan en het park overblijft voor toekomstige uitbreidingen.

MikeM
04-06-18, 20:05
Gisteren na lange tijd weer eens rondgelopen in Walibi. In het voormalige Paleis van Ali Baba zijn de sloopwerkzaamheden in ieder geval in volle gang.

Joran
04-06-18, 20:06
How, intressante foto's! Hoe ben je daar binnen geraakt; if I may ask? :D

Simon42
04-06-18, 22:40
Ik heb ook geen enkel probleem met de cobra. Nog steeds een prima baantje. Thematisch hinkt het mijlen acherop bij de rest van het park, dus daar verwacht ik wel een inspanning wanneer ze de zone errond (Ali Baba paleis) gaan aanpakken. De ideeën hierboven beschrijven het goed: gewoon wat extra sfeer en werken met wat thematisch meer geschikte materialen kan al een wereld van verschil maken!

K-ToF
17-06-18, 09:54
Enkele nieuwe concept-arts van respectievelijk het Indiaas en carnavalesk gethematiseerde restaurant, de wachtrij van de Twist 'n Splash en het Afrikaanse restaurant van 2021!


https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/35415474_10213391824124708_7533083332481908736_n.j pg?_nc_cat=0&oh=af5318bb4c822512bee3b02d16aaca7d&oe=5BBE7A1E

http://siena.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2018/04/25/node_223658/698692/public/2018/04/25/B9715517614Z.1_20180425180325_000%2BG6CB61QGB.1-0.jpg?itok=UhJJJJuX

http://siena.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2018/04/27/node_224641/703414/public/2018/04/27/B9715540431Z.1_20180427163816_000%2BG9AB6BRH4.1-0.jpg?itok=Fq2hrJsi

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/35402351_10213391823564694_2891165636258430976_n.j pg?_nc_cat=0&oh=9d65c43819bdb158b9178b365d975a5b&oe=5BA10889

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/35464688_10213391822844676_6711133906080366592_n.j pg?_nc_cat=0&oh=ee4beba727d9a211d1b3c11df5616068&oe=5BBF7F25

Bron: La Meuse en La Nouvelle Gazette

Pretparkfreak7
17-06-18, 19:31
Persoonlijk ben ik voorlopig het minst overtuigd van dat carnavalrestaurant. Dat zie ik voorlopig niet netjes inpassen in zijn omgeving. Zou het bij het afrikaanse restaurant de tiki-kant zijn?

yelle8
17-06-18, 21:08
Persoonlijk ben ik voorlopig het minst overtuigd van dat carnavalrestaurant. Dat zie ik voorlopig niet netjes inpassen in zijn omgeving.

Tgoh, als je naar het station vn de weerwolf kijkt, zie je wel dat daar dezelfde stijl in zit, dus het leunt daar zeker wel tegen aan. Je moet je ook bedenken dat die italiaanse sfeer van het huidige restaurant weg zal zijn. Desalniettemin ben ik ook niet overtuigd van dit nieuwe restaurant, het ziet er langs buiten uit als een opgesmukte loods.

http://www.rcdb.com/aafeqse

Joran
18-06-18, 16:06
Je kan het trouwens jammer vinden dat het reuzenrad weg is, maar god damn, dat station van de Weerwolf is wel echt een pareltje eigenlijk.

ojoh
18-06-18, 16:17
Ik vind het er allemaal zo goed en mooi uitzien, ik kan echt niet anders zeggen dan dat ik uitkijk naar elke fase van het plan keer op keer.

Western: Dit lijkt me een vreemde / ongewone combinatie te worden tussen steampunk en western. Of ligt dat nu aan mij. Het lijkt me zo wat een permanente gaztown (of hoe heet die halloweenzone weer) te worden :). Wat ik lang niet mis vind hoor.

New Orleans: Het restaurant zal in begin wat afsteken tegen de rest van de zone, net zoals het station van weerwolf (knap gedaan) nu ook een beetje een buitenbeentje is. Maar als je de concept erbij pakt van heel de zone, dan zie je al snel dat ook de cinema mee die stijl gaat krijgen en ik vermoed dat ook het prieelpodium en de photoshop mee gaan gaan in die stijl. Samen met de kettingmolen die (alweer) een nieuwe look zal krijgen en de cococinelle krijg je dan wel een mooi geheel denk ik. Ik kijk er alvast naar uit en zeker naar de overgang met "New Orleans VooDoo"

Rickie97
18-06-18, 20:00
Je kan het trouwens jammer vinden dat het reuzenrad weg is, maar god damn, dat station van de Weerwolf is wel echt een pareltje eigenlijk.

Volledig mee akkoord. Ik schreef het eerder ook al denk ik, maar voor Weerwolf is het verdwijnen van het Reuzenrad echt wel een gouden zaak. :)

Ik vind het bij nader inzien zelfs bijna jammer dat Coccinelle op dat grasveld terugkomt. Al zal die niet zozeer het zicht op Weerwolf versperren als het Reuzenrad deed natuurlijk :p

Hanskuh
18-06-18, 20:23
Ik vind het er allemaal zo goed en mooi uitzien, ik kan echt niet anders zeggen dan dat ik uitkijk naar elke fase van het plan keer op keer.

Western: Dit lijkt me een vreemde / ongewone combinatie te worden tussen steampunk en western. Of ligt dat nu aan mij. Het lijkt me zo wat een permanente gaztown (of hoe heet die halloweenzone weer) te worden :). Wat ik lang niet mis vind hoor.


Ik zie er zo'n beetje het thema van de film Wild Wild West in en dat zint me wel :). Het thema meer dan de film, maar dat terzijde :p.

K-ToF
18-06-18, 23:04
Dat New Orleans restaurant gaat ook niet zo veel afsteken hoor. Want als je kijkt naar de typische architectuur in New Orleans, zoals Bourbon Street, dan is dat restaurant nog zo verkeerd niet hoor.

https://media.gettyimages.com/photos/colorful-houses-in-french-quarter-picture-id678716913

http://cleditorial.s3.amazonaws.com/article/destinations/insiders-guide/new-orleans/bourbon-street-new-orleans-770.jpg

yelle8
20-06-18, 10:36
De Mega Coaster is besteld:

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/photos/a.232623863489269.56014.143422945742695/1784372171647756/?type=3

Zeuzzz
20-06-18, 21:07
De Mega Coaster is besteld

En weten we ook bij wie? ;)

yelle8
20-06-18, 21:11
En weten we ook bij wie? ;)

Helaas niet ;) Wel dat er met de bouwer is afgesproken dat het de hoogste, snelste en langste achtbaan van de Benelux (en een beetje daarbuiten) zal worden, maar dat was al bekend.

bobby turbo
20-06-18, 21:32
Helaas niet ;) Wel dat er met de bouwer is afgesproken dat het de hoogste, snelste en langste achtbaan van de Benelux (en een beetje daarbuiten) zal worden, maar dat was al bekend.

Dus eigenlijk niet echt groot nieuws te melden? Jammer.

GriffonofNemesis
21-06-18, 09:04
Toch al mooi dat we nu zeker weten dat ze niet van het plan gaan afwijken. Het wordt dus goed uitkijken bij de achtbaanbouwers indien we daar plots 2021 Waver zien staan :p

K-ToF
28-06-18, 16:19
Concept-art voor het Ali Baba gebouw en Popcorn Revenge!

http://img.over-blog-kiwi.com/0/67/03/46/20171118/ob_8f868b_a4.jpg

K-ToF
06-08-18, 00:19
In het Ali Baba gebouw zit men niet stil! Ondertussen staan er enkele muren recht in het gebouw waar voorheen nog oude decoratie stond!

https://preview.ibb.co/gM8R8z/Ali_Baba.jpg

Bron: Ameworld.net

Belgiumcoasterfreak
24-08-18, 12:54
Voor moesten er nog steeds mensen zijn dat alle nieuwigheden tot 2023 effectief betwisten, heeft Walibi officieel groen licht gekregen vanuit diverse overheidsinstanties voor alle toekomstige ontwikkelingen voor zowel Walibi als Aqualibi.

Bron thanks to themepark.nl: https://www.rtl.be/info/regions/brabant-wallon/walibi-obtient-le-feu-vert-pour-entamer-sa-grande-metamorphose-1053237.aspx

jefke88
26-08-18, 10:03
Oei, dat moest nog goedgekeurd worden. Ik dacht dat dat allemaal al in kannen en kruiken was.

K-ToF
26-08-18, 13:25
Ik heb wel horen waaien dat de renovatie van de inkom van het park verplaatst is naar volgend jaar. Ook op een podcast met Marc Guffens werd er niks vermeld over de omvorming van de inkom.

simon
28-08-18, 14:13
Ik heb wel horen waaien dat de renovatie van de inkom van het park verplaatst is naar volgend jaar. Ook op een podcast met Marc Guffens werd er niks vermeld over de omvorming van de inkom.

Volgend jaar (2019) of nog een jaar later (2020)?

Effectief wel vreemd om deze plannen al zo uit de doeken te doen terwijl er nog niet volledig groen licht voor was. Nu, laat ze maar doen, en over een paar jaar hebben we een 'nieuw' Walibi Belgium :D

K-ToF
10-10-18, 21:53
Vanaf 2019 welkom in de twee nieuwe zones: Karma World en Fun World:

660

Bron: Compagnie des Alpes

Joran
10-10-18, 22:21
Nounou. Ben benieuwd naar de uitwerking. :D

Ignace
10-10-18, 22:26
Het valt me op dat de lelijke nieuwe blokkendoos van Aqualibi net uit de concept valt. Een slecht voorteken?

simon
11-10-18, 15:24
Ook zeer benieuwd. Is het deel van een presentatie? Ik wil graag de rest ook wel eens zien!

bobby turbo
18-10-18, 17:36
Wist niet goed welk topic te kiezen. Maar ik vraag me af of Walibi volgend jaar opnieuw een ander abonnement krijgt, kon namelijk geen meer kopen vorige week. Uitverkocht was de uitleg aan de infobalie, maar ook vorig jaar was dit ht geval door de komst van de let's go pass.

smartieke
18-10-18, 22:51
Wist niet goed welk topic te kiezen. Maar ik vraag me af of Walibi volgend jaar opnieuw een ander abonnement krijgt, kon namelijk geen meer kopen vorige week. Uitverkocht was de uitleg aan de infobalie, maar ook vorig jaar was dit ht geval door de komst van de let's go pass.

Denk dat ze wel het een en ander gaan veranderen aangezien je na een maand al geen pass meer kon kopen voor Bellewaerde

yelle8
19-10-18, 08:44
Wist niet goed welk topic te kiezen. Maar ik vraag me af of Walibi volgend jaar opnieuw een ander abonnement krijgt, kon namelijk geen meer kopen vorige week. Uitverkocht was de uitleg aan de infobalie, maar ook vorig jaar was dit ht geval door de komst van de let's go pass.

Ik heb ergens reeds gezien dat niet de eerste twee volle pot betalen, maar de eerste drie bij een groepsaankoop.

Xarbero
21-10-18, 19:59
Ik heb ergens reeds gezien dat niet de eerste twee volle pot betalen, maar de eerste drie bij een groepsaankoop.

als we weer per 10 gaan kan ik daar nog steeds goed mee leven :p

simon
22-10-18, 16:46
Ik denk dat ze sowieso een en ander zullen veranderen aan de abonnementen. Ik heb wel meerdere punten van kritiek gezien:
- Bellewaerde werd overrompeld door te goedkope abonnementen en heeft zelfs een stop moeten doorvoeren.
- Met de optie 'Feestdagen en Nocturnes' voelden sommigen zich bekocht, omdat de 'beloofde' nocturnes in Walibi opeens teruggeschroefd werden.
- Volgend jaar opent Bellewaerde het nieuwe Aquapark.

Via Leisure Lab heb ik afgelopen weekend een mail gekregen om te polsen naar mijn ervaringen met het spreekpunt, maar verder nog geen nieuwe vragen over de abonnementen. Vorig jaar werden wel meerdere opties afgetoetst, en ik zie dus nog wel wat wijzigingen ontstaan.

MonsterBro
15-11-18, 18:33
Zag net dit passeren op de story van CoasterStudios, een youtuber die pretparkgerelateerde filmpjes maakt. Info over de Intamin Mega Coaster voor Walibi Belgium.

Belgiumcoasterfreak
15-11-18, 18:37
Heb de livefeed gezien op Facebook. Er waren zelf on- en offride beelden... De rit is ziiieeeek! Nog steeds niet te geloven dat dit naar de Benelux komt. Hyped!

Phadd-F
15-11-18, 18:46
Zie de beelden ook op facebook langskomen... het ziet er inderdaad erg goed uit! Veel bochtenwerk, genoeg airtime heuveltjes en dan nog die uniek non-inverted cobra roll. Als dit er effectief komt, chapeau voor Walibi. Ben in ieder geval al héél tevreden dat ze voor Intamin gekozen hebben, zonder twijfel de beste fabrikant van dit type achtbaan.