PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!



Pagina's : 1 2 [3]

Zeuske83
15-11-18, 18:51
Ik moest eerst dubbel kijken hier... Niet te geloven... Van een verrassing gesproken. Knap werk Walibi.

Belgiumcoasterfreak
15-11-18, 20:18
Onride-video:


https://www.youtube.com/watch?v=j6e2IUQRrTI

Pretparkfreak7
15-11-18, 20:57
Mijn god! Dat ding is gestoord! Ze gaan echt voor een uitsmijter zonder voorgaande! :o Het is bijna absurd dat we zo'n machine in ons Belgenlandje mogen verwachten!

bobby turbo
15-11-18, 21:06
DAt is nu exact wat het park nodig had, een eyecatcher van formaat

GriffonofNemesis
16-11-18, 08:38
EINDELIJK een topcoaster voor België van wereldformaat. Wat een ding! Ik hoop dat het lekker pittig wordt en die cobra roll zal er volgens mij visueel echt zalig uit zien. Wat een nieuws!

Michielsken
16-11-18, 09:29
Waauw... Echt met verstomming geslagen. Wat ik vooral top vind is het feit dat Intamin een geslaagd concept (megacoaster) verder uitwerkt met enkele unieke features die de baan, heel waarschijnlijk, alleen maar ten goede zullen komen. Sowieso zet de baan Walibi terug op de wereldkaart bij pretparkfans, nog meer dan Pulsar.

Daarnaast vind ik het heel tof om te zien dat de baan op de plaatsen dat ze dicht bij de grond zit ook vrij dicht bij het pad blijft. Zo heb je als niet-rijder ook wel zicht op de baan en is er interactie/beleving in het gebied daar.

siroccofreakske
16-11-18, 10:38
Wow! Helemaal van m'n sokken geblazen! Ik ben echt superblij dat ze voor Intamin kiezen, en de lay-out ziet er echt wel geniaal uit!

Enkel over die cobraroll weet ik niet of ik enthousiast ben. Het ziet er wel geweldig uit, maar ik ben benieuwd hoe de ritervaring zal zijn.

Pretparkfreak7
16-11-18, 11:33
Enkel over die cobraroll weet ik niet of ik enthousiast ben. Het ziet er wel geweldig uit, maar ik ben benieuwd hoe de ritervaring zal zijn.

Ik had daar eerder het omgekeerde bij: ik vind het er niet erg elegant uitzien, maar ik denk wel dat het iets tof gaat zijn om door te bollen. Ik verwacht er een beetje dat plezante het héén en weer gooi werk op zoals je dat ervaart op het hoogste punt van Taron, net na de tweede launch.

simon
16-11-18, 12:58
Wow, echt knap! Ik verlang al naar een paar jaar verder, wanneer deze opent!

Jak
16-11-18, 13:58
Ik ben ook helemaal in de wolken. Had eerlijk gezegd een variant op Goliath verwacht, maar toch blij dat het dit is geworden. De variatie, hoogte en snelheid zijn écht om naar huis te schrijven. En dat op minder dan 50km van mijn woning. Wie had dat ooit durven dromen.

CdA is goed op dreef: masterplan WB, Intamin in PA, festivalisation in WH en nieuwe achtbaan in WRA. Momenteel toch wel de nummer 1 pretparkengroep van Europa als ik het zo bekijk.

Wat me ook te binnen schoot: deze achtbaan komt er waarschijnlijk als antwoord op FLY en Taron. Waarschijnlijk hebben ze maar al te goed door dat Walen, Vlamingen, Nederlanders en misschien ook al Noord-Fransen naar Phantasialand trekken. Het geld dat die gezinnen daar uit geven, geven ze niet uit in WB. Met deze attractie en de invoering van Worlds of Walibi gaan ze zeker en vast Phantasialand na. Benieuwd of dat ze de concurrentie met dit Duitse toppark aankunnen... En zeker en vast goed om de concurrentie tussen de West-Europese pretparken aan te scherpen.

Ik verwacht dat er nog meer pretparken uit hun schulp gaan komen. Dat een Bobbejaanland het niet bij hun launch coaster blijft, dat een Bellewaerde wel een thrillcoaster moét bijbouwen, dat een Plopsaland niet alleen meer op hun characters gaat kunnen teren, dat een Efteling en Toverland ook wel thrillcoasters gaat moeten blijven toevoegen. Hou dan ook: tussen nu en 2025 gaan we interessante tijden tegemoet.

pretparkfan_2
16-11-18, 14:41
Wauw!

Een Intamin waarbij de inspiratie duidelijk gezocht werd bij RMC. Dat kan niet mislopen. :) Ook qua theming heb ik er wel vertrouwen in. Met Tiki-Waka en Pulsar hebben ze al bewezen dat ze het kunnen. De Indische zone wordt geloof ik echt de uitbreiding waarmee ze moeten bewijzen dat ze die stijgende lijn kunnen aanhouden.

Opvallend dat de lay-out al meer dan 2 jaar voor opening bekend is.

simon
16-11-18, 16:38
CdA is goed op dreef: masterplan WB, Intamin in PA, festivalisation in WH en nieuwe achtbaan in WRA. Momenteel toch wel de nummer 1 pretparkengroep van Europa als ik het zo bekijk.

En dan nog het Bellewaerde Aquapark en het dit jaar heropende JdA in Parijs. Neen, ik durf nu ook wel zeggen dat ze op dit moment de meest ambitieuze groep zijn van Europa. Zeer straf!


En zeker en vast goed om de concurrentie tussen de West-Europese pretparken aan te scherpen.

Ik verwacht dat er nog meer pretparken uit hun schulp gaan komen. Dat een Bobbejaanland het niet bij hun launch coaster blijft, dat een Bellewaerde wel een thrillcoaster moét bijbouwen, dat een Plopsaland niet alleen meer op hun characters gaat kunnen teren, dat een Efteling en Toverland ook wel thrillcoasters gaat moeten blijven toevoegen. Hou dan ook: tussen nu en 2025 gaan we interessante tijden tegemoet.

En volledig mee akkoord: we gaan zeer interessante tijden tegemoet! We moeten niet langer toekijken naar Amerika, Azië of de VAE. Het begint dichterbij ook heel wat interessanter te worden en ik ben ook benieuwd naar de reacties van de andere parken.

Zo denk ik dat Bobbejaanland ook wel al bezig is met de toekomst, waarbij we naast de nieuwe launch eerst nog wat opfrissing krijgen, maar daarna toch zeker weer wat extra thrill? Plopsaland toont volgend jaar al dat ze meer kunnen dan met enkel hun characters + ze zijn ook al bezig met de opvolger van Anubis (= nieuwe thrill achtbaan). Vooral Bellewaerde hoop ik dat er snel een woodie komt, of toch een nieuwe straffe family thrill coaster. Toverland begrijpt dit zeker, maar Efteling hoop ik toch ook wel met de nieuwe uitbreidingsgrond... Hopelijk wordt die launch clowncoaster toch wat spectaculairder nu ze de Bob gaan vervangen door een nieuwe family...

Ggolt
16-11-18, 17:54
Met al die nieuwe aankondigingen zou ik nog durven zeggen dat de Efteling zowaar wat achterop begint te hinken.. correct, alles wat ze neerpoten is van wereldklasse maar er mag toch écht wel eens wat meer variatie inkomen dan steeds puur op ‘familie’ te richten.. Familie zie ik nog steeds als bestaande uit een mengeling extreme thrill plus kiddie attracties.

Dat terzijde, deze baan ziet er geniaal uit! Hoewel ik hem iets hoger & sneller had verwacht, is deze layout toch wel verrassend te noemen. Dat RMC een inspiratiebron geweest is is duidelijk merkbaar, en ik ben dan ook blij dat andere bouwers deze funky elementen durven implementeren. Met name die outward banked heuvel ziet er gestoord uit. Wel ben ik minder fan van die non-inverting cobra roll.. Visueel is het toch niet alles, maar misschien levert het wel leuke ritervaringen op!

Waar ik wel mijn twijfels bij heb, de zogenaamde (wereld)records die nu zjjn aangekondigd; gaan deze wel hebben gehouden tegen dan aangezien we over 2021 spreken..

Joran
16-11-18, 20:07
Damn daniël. :D Echt geniaal dit.

The hype is god damn real now. :D

Ignace
16-11-18, 21:30
Ik had daar eerder het omgekeerde bij: ik vind het er niet erg elegant uitzien, maar ik denk wel dat het iets tof gaat zijn om door te bollen. Ik verwacht er een beetje dat plezante het héén en weer gooi werk op zoals je dat ervaart op het hoogste punt van Taron, net na de tweede launch.


Exact mijn gedachte: geen streling voor het oog, voor de rest van het lichaam hopelijk des te meer. Ik word héél enthousiast, ik zie meer potentiel in deze baan dan in Hyperion bijvoorbeeld. Die double down! Die laatste reeks heuveltjes! Die GeForce-achtige first drop!

Van de naar buiten gebankte heuveltjes word ik eigenlijk net niet heel erg enthousiast, want zo leuk vind ik die op RMC-banen ook niet.

Azmidiske
17-11-18, 13:10
Intussen heb ik de onride- en offridebeelden ook gezien.
Mijn reactie was te vergelijken met deze hier:
https://www.youtube.com/watch?v=PdRWGMyeSYY&t=61s

Wat een geweldig idee dat dit op een half uurtje treinrijden van mijn huis zal komen :D
Die non-inverting cobra roll ziet er inderdaad wat vreemd uit, maar lijkt me zeker interessant om eens mee te maken. En zo'n filmpje zegt ook niet alles over hoe het er in het echt zal uitzien, misschien komt het dan juist heel spectaculair over. Die airtimeheuvel waar je op de zijkant doorheen rijdt, deed mij al een beetje aan RMC denken voordat de vergelijking hier gemaakt werd. Ook hier benieuwd naar want ik heb nog nooit zoiets gedaan.

Schitterend nieuws dit!

K-ToF
18-11-18, 15:11
Grappig eigenlijk...ongeveer 15 jaar geleden gingen er hier op het forum geruchten rond over een eventuele hypercoaster van Intamin in Six Flags Belgium. En kijk eens aan?

Maar wat een heerlijk nieuws is dit. Walibi Belgium zal nog eens van zich laten horen. En hoe! Een topnotch megacoaster om van te watertanden van één van de betere bouwers in zijn soort. Ik ben alvast benieuwd. Grappig om te lezen dat verschillende pretparkfans overal ter wereld deze megacoaster nu al nomineren als de beste in zijn soort en er nu al tripjes naar ons Belgenlandje op de planning staan.

Hopelijk ontketent dit weer een mooie concurrentiestrijd in niet alleen Belgie, maar ook elders in Europa. Want Walibi Belgium is back in te game, me dunkt!

Pretparkfreak7
19-11-18, 10:00
Hopelijk ontketent dit weer een mooie concurrentiestrijd in niet alleen Belgie, maar ook elders in Europa. Want Walibi Belgium is back in te game, me dunkt!
Ik denk dat die concurrentiestrijd al een poosje bezig is. De laatste jaren zijn er toch bijna altijd meerdere projectjes die hoge ogen gooien? Zelfs de Efteling investeert regelmatig in iets nieuws. :p

Belgiumcoasterfreak
19-11-18, 11:58
De vraag rest natuurlijk... Is deze steengoede layout definitief? Ik blijf het ergens gevaarlijk vinden om dergelijke concepten al zoveel jaren op voorhand de wereld in te sturen. Kijk naar de originele layout presentatie van Tiki Waka. De baan is bijna compleet anders uitgevallen dan wat de fans toen te zien kregen. Het is dan maar de vraag of ze ook aan dit concept gaan sleutelen. Persoonlijk hoop ik van niet, want de veranderingen die bij Tiki Waka ingevoerd werden vond ik alleen maar in zijn nadeel. Ben benieuwd!

Zeuzzz
19-11-18, 12:06
De vraag rest natuurlijk... Is deze steengoede layout definitief? Ik blijf het ergens gevaarlijk vinden om dergelijke concepten al zoveel jaren op voorhand de wereld in te sturen. Kijk naar de originele layout presentatie van Tiki Waka. De baan is bijna compleet anders uitgevallen dan wat de fans toen te zien kregen. Het is dan maar de vraag of ze ook aan dit concept gaan sleutelen. Persoonlijk hoop ik van niet, want de veranderingen die bij Tiki Waka ingevoerd werden vond ik alleen maar in zijn nadeel. Ben benieuwd!

Vind ik een zeer terechte opmerking. Bij Tiki-Waka vormde dit niet zo een groot probleem omdat dit een kleinere achtbaan was. Wanneer ze aan deze echter dingen gaan aanpassen, in negatieve zin dan, gaat er volgens mij heel veel kritiek komen.

traveler
19-11-18, 12:51
Eerlijk gezegd loop in niet echt warm van de baan.
Ik mis een invulling. de stats zijn mooi en zo maar als ik kijk naar tiky dan zie ik decoratie missen.

Hopelijk heb ik het mis echt waar.
misschien ik warmer ga lopen als India er komt en ze me bewijzen dat ze het echt kunnen nu is het voor mij maar 80%. leuk om te doen maar niet om meer dan 20 min voor te wachten.

bobby turbo
19-11-18, 13:50
Goh, een mega coaster hoeft voor mij niet volledig aangekleed te zijn, het zicht op al dat staal is ook al veel waard.

Ggolt
19-11-18, 17:01
Dat kunnen we nu toch nog maar moeilijk zeggen he, die eerste beelden geven gewoon een blik op een mogelijke (hopelijk definitieve) lay-out. Decoratie en theming heeft niets te maken met deze eerste voorstelling van Intamin & Walibi dus dat we enkel maar een zicht krijgen op de baan zelf lijkt me logisch... Dat je “niet meer dan 20 minuten zou wachten” vind ik dan ook wat vreemd om nu al te zeggen, en zelfs al wordt deze baan maar matig gethematiseerdx dan nog is die écht top.

Phadd-F
19-11-18, 22:43
Goh, een mega coaster hoeft voor mij niet volledig aangekleed te zijn, het zicht op al dat staal is ook al veel waard.

Inderdaad, als ze het station en de wachtrij al goed aankleden ga ik al heel tevreden zijn. Een mega coaster theme je ook niet zo makkelijk. Kan er me geen enkele bedenken die echt enorm veel aangekleed is. Shambhala komt in mijn gedachten maar buiten het station & wachtrij is het ook maar de splashzone die aangekleed is daar.

Rein
20-11-18, 16:59
De opbouw van KARMA WORLD is begonnen! Eerste stap : de Cobra wordt grondig gekuist en krijgt nadien een nieuw laagje verf!

695
Bron: Facebook Walibi Belgium

Xarbero
20-11-18, 17:02
da was op zich ook eens nodig!

etwien
21-11-18, 06:01
OEF! Ik hoopte zo hard dat Cobra een nieuw likje verf zou krijgen, want de oude kleur begon zich hier en daar opnieuw te tonen. Ze zijn duidelijk van plan om het deftig aan te pakken. Nu nog alle paden van het gebied uitbreken en vernieuwen en die spuuglelijke metalen railings in de wachtrij vervangen en dan staat Cobra met z’n nieuw station er zeer deftig en aantrekkelijk bij.

O ja, die Sunkid trein is ook heel erg welkom ...

wapiti
25-11-18, 19:07
Is de mascotte ook klaar voor zijn metamorfose?

http://www.e-gluestudio.fr/en/mascot/reworking-walibi-mascot-and-friends/4744

Zou dit iets zijn voor de rebranding van paar jaar geleden of voor nu?

Pretparkfreak7
25-11-18, 22:34
Is de mascotte ook klaar voor zijn metamorfose?

God sta ons bij als dat het geval is! :o
Dat zou zo dramatisch zijn dat ik het toch even ook op deze plek in visuele vorm moet laten verschijnen. Kijk en kotst, kinders!
698

K-ToF
25-11-18, 22:42
Ik geloof nooit dat Walibi voor een uitgerekte rosse ezel als mascotte gaat kiezen. Met de massa’s korting op kangoeroespullen geloof ik wel in een verandering van look voor de kangoeroe, maar niet voor dit mottig geval! Van mij mag de kangoeroe van 2005 terug komen!

Azmidiske
26-11-18, 07:28
Ik geloof ook helemaal niet dat die van hierboven het gaat worden (en daar ben ik blij om, want ik vind hem ook niet zo geslaagd). Ten eerste zie ik op de website achter de link van Wapiti in kleine lettertjes staan dat de schetsen bedoeld zijn voor de drie walibiparken in België, Frankrijk en Nederland. Wat zeer onlogisch zou zijn omdat Walibi Holland juist van de mascottes af wil. Ten tweede vind ik het helemaal niet passen bij alle concepttekeningen die hier de laatste paar maanden gepasseerd zijn, noch qua stijl noch qua nieuwe personages.

Voor mij is het duidelijk: verouderde informatie, waarschijnlijk zelfs van voor de rebranding in 2011 ;)

Zelf denk ik ook wel dat er nieuwe merchandise gaat komen nu het uiterlijk van het park grondig verandert. Maar of de kangoeroe dan ook verandert? Geen idee ... de tijd zal het leren.

Ignace
26-11-18, 08:16
Ik geloof ook helemaal niet dat die van hierboven het gaat worden (en daar ben ik blij om, want ik vind hem ook niet zo geslaagd). Ten eerste zie ik op de website achter de link van Wapiti in kleine lettertjes staan dat de schetsen bedoeld zijn voor de drie walibiparken in België, Frankrijk en Nederland. Wat zeer onlogisch zou zijn omdat Walibi Holland juist van de mascottes af wil. Ten tweede vind ik het helemaal niet passen bij alle concepttekeningen die hier de laatste paar maanden gepasseerd zijn, noch qua stijl noch qua nieuwe personages.

Voor mij is het duidelijk: verouderde informatie, waarschijnlijk zelfs van voor de rebranding in 2011 ;)

Zelf denk ik ook wel dat er nieuwe merchandise gaat komen nu het uiterlijk van het park grondig verandert. Maar of de kangoeroe dan ook verandert? Geen idee ... de tijd zal het leren.

Als het van voor 2011 was, zou de site vier walibi-parken vermelden in plaats van drie, toch?

MG_Maxim2
28-11-18, 13:05
Als het van voor 2011 was, zou de site vier walibi-parken vermelden in plaats van drie, toch?

Redesigning of the famous kangaroo mascot Walibi, his friends and their airship for all communication and advertising media of those theme parks in Belgium, France and the Netherlands.

Er wordt nergens over 3 of 4 gesproken ;)

Het moment van uploaden op hun site stamt uit februari 2015:
http://www.e-gluestudio.fr/wp-content/uploads/2015/02/refonte-walibi-mascotte.jpg
--> http://www.e-gluestudio.fr/wp-content/uploads/ 2015/02 /refonte-walibi-mascotte.jpg

belgiumfalcon
28-11-18, 20:45
"De Cobra was geel met bordeauxrood. "We hebben nu een wit-grijze grondlaag aangebracht. De uiteindelijke kleur zal neigen naar beige-bruin en goud, zodat de baan volledig geïntegreerd wordt in Karma World." (een zin van de site met 3 o's)

Rickie97
28-11-18, 23:38
"De Cobra was geel met bordeauxrood. "We hebben nu een wit-grijze grondlaag aangebracht. De uiteindelijke kleur zal neigen naar beige-bruin en goud, zodat de baan volledig geïntegreerd wordt in Karma World." (een zin van de site met 3 o's)

Op de foto's in dat artikel is ook de vrijgekomen plaats met de sloop van het horecapuntje tegenover Cobra, waar een groot restaurant voor in de plaats komt, waar op zijn plaats de parktrein voor moest verdwijnen.

Ik hoop dat ze het restaurant wat verder van het pad bouwen dan dat horecapuntje. Het gebied met Cobra vond ik redelijk druk (in de zin van op elkaar gepropt) en die open ruimte van nu staat mij toch meer aan. Ik hoop ook dat het restaurant het zicht op het meer vanaf het pad niet te veel wegneemt. Ik vind het nog steeds jammer van de trein, maar het terras aan het water lijkt me wel leuk. :p

Azmidiske
01-12-18, 10:05
Het moment van uploaden op hun site stamt uit februari 2015

En daarmee valt mijn pre-musicbattle-theorie dus blijkbaar ook in het water. Toch zou het mij sterk verbazen moesten dit echt de nieuwe mascottes worden. Dat ik de tekenstijl niet bij de huidige plannen vind passen en ik deze versie van de kangoeroe niet zo mooi vind, is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar dan nog heb ik geen idee hoe een ijsbeer in een van de nieuwe themazones zou kunnen thuishoren (Exotic World, Bollywood, Afrika, New Orleans). Plus ze zouden dan ook een reeks nieuwe personages invoeren die niemand nu kent en bij de Music Battle is dat ook niet gelukt.

@Ignace: Oei, er zit dus een gat in mijn pretparkkennis :o Ik heb nooit geweten dat er vroeger nog een vierde Walibi-park bestond? Welk was dat?

Ik snap dat de bouw van Karma World op ons forum nu een beetje overschaduwd wordt door de aankondiging van de megacoaster 2021, andere grote projecten in de buurt en het feit dat de bouw van een binnenattractie minder mooie foto's oplevert. Maar ik hoop dat Walibi deze winter toch af en toe wat nieuwe info zal geven.

Ideetje voor forumleden die zich vervelen: binnenkort zelf eens gaan kijken naar de nieuwe kleuren van de Cobra en foto's maken? Aqualibi is 's winters gewoon open (denk ik) en Cobra is zichtbaar vanaf de autoparking. Ook een mogelijkheid: Op je GPS Rue Hubin 4, Waver intikken. Al is die afstand waarschijnlijk iets te groot voor een deftige foto.

bobby turbo
01-12-18, 10:30
En daarmee valt mijn pre-musicbattle-theorie dus blijkbaar ook in het water. Toch zou het mij sterk verbazen moesten dit echt de nieuwe mascottes worden. Dat ik de tekenstijl niet bij de huidige plannen vind passen en ik deze versie van de kangoeroe niet zo mooi vind, is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar dan nog heb ik geen idee hoe een ijsbeer in een van de nieuwe themazones zou kunnen thuishoren (Exotic World, Bollywood, Afrika, New Orleans). Plus ze zouden dan ook een reeks nieuwe personages invoeren die niemand nu kent en bij de Music Battle is dat ook niet gelukt.

@Ignace: Oei, er zit dus een gat in mijn pretparkkennis :o Ik heb nooit geweten dat er vroeger nog een vierde Walibi-park bestond? Welk was dat?

Ik snap dat de bouw van Karma World op ons forum nu een beetje overschaduwd wordt door de aankondiging van de megacoaster 2021, andere grote projecten in de buurt en het feit dat de bouw van een binnenattractie minder mooie foto's oplevert. Maar ik hoop dat Walibi deze winter toch af en toe wat nieuwe info zal geven.

Ideetje voor forumleden die zich vervelen: binnenkort zelf eens gaan kijken naar de nieuwe kleuren van de Cobra en foto's maken? Aqualibi is 's winters gewoon open (denk ik) en Cobra is zichtbaar vanaf de autoparking. Ook een mogelijkheid: Op je GPS Rue Hubin 4, Waver intikken. Al is die afstand waarschijnlijk iets te groot voor een deftige foto.

Walibi Belgie
Walibi Rhones Alpes
Walibi Holland
WAlibi Sud Ouest
Walibi Stroumpf

K-ToF
11-12-18, 00:02
En Walibi Belgium heeft nu officieel de toestemming voor de bouw van de mega coaster in 2021. Er werd afgelopen augustus al een eerste vergunning afgegeven voor het park, maar de buurtbewoners gingen daartegen in beroep. Uiteindelijk heeft Walibi nu dus toch de officiele vergunningen in huis voor de bouw van de achtbaan, maar ook voor de rest van de toekomstige uitbreidingen en nieuwe attracties voorzien in hun masterplan.

wapiti
16-01-19, 00:36
Ik geloof nooit dat Walibi voor een uitgerekte rosse ezel als mascotte gaat kiezen. Met de massa’s korting op kangoeroespullen geloof ik wel in een verandering van look voor de kangoeroe, maar niet voor dit mottig geval! Van mij mag de kangoeroe van 2005 terug komen!
Ik denk dat het niet meer lang zal duren eer de nieuwe kangeroe look zal komen. CDA heeft namelijk in juni 2018 een illustrator aangenomen die ook al schetsen heeft laten tonen op zijn artistieke pagina van een kangeroe met een nieuwe verfrissende look. Benieuwd wanneer ze hiermee naar buiten gaan komen.
Bronnen:
www.artstation.com/artwork/O2rmw
http://fr.viadeo.com/fr/profile/charly.loubet

Is er iemand die de fotos via de eerste link op het forum rechtstreeks zou kunnen zetten?

Jak
16-01-19, 00:45
Wanneer dit de nieuwe mascotte zal zijn vind ik het wel een verbetering.

Doet me terugdenken aan de oude, dikke en naakte versie. :-)
Zal wel enkel in de kinderzones ingezet worden denk ik, aangezien de mascotte toch meer naar de achtergrond zou verdwijnen?

Op de Facebook van WB is vandaag ook de naam van de vernieuwde kinderzone bekend gemaakt. Naast Exotic en Karma World hebben we vanaf 2019 ook Fun World.

Pretparkfreak7
19-01-19, 00:09
827

Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.

Michielsken
19-01-19, 07:50
827

Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.

Dit zou misschien wel de nieuwe mascotte van het kindergedeelte kunnen zijn, niet?

etwien
20-01-19, 16:18
827

Op coasterforce heb ik deze nog zien passeren.
't is een beetje een mashup van de oude walibi-mascotte en de nieuwe.

Deze is toch TE CUTE!!! Hopelijk wordt deze de nieuwe mascotte, een knuffelgehalte heeft hij zeker!

Polletje
20-01-19, 19:13
Hopelijk wordt deze de nieuwe mascotte

Deze verdient ook wel mn voorkeur; zeker boven de tekening van de "uitgerekte rosse ezel" die we hier enkele maanden terug te zien kregen.


Dit zou misschien wel de nieuwe mascotte van het kindergedeelte kunnen zijn, niet?

Volledig mee akkoord.

yelle8
20-01-19, 20:50
Net gelezen dat het op fan art zou gaan...

Belgiumcoasterfreak
27-01-19, 18:23
Er is goed nieuws te lezen in het financieel jaarplan van CDA (2017-2018) dat deze vrijdag online verscheen:


Walibi Belgium dépasse, pour la première fois depuis
son intégration au sein du Groupe, la barre du million de visiteurs

De kaap van 1 miljoen bezoekers is dus eindelijk, sinds dat het park eigendom is van CDA, in 2018 overschreden. Meer dan verdient natuurlijk! Ook opvallend te merken in het jaarplan: de kangoeroe is nergens meer te bespeuren op het logo van het park. Tot vorig jaar was dit wel het geval. Teken van de aankomende rebranding?

K-ToF
27-01-19, 23:17
De kaap van 1 miljoen bezoekers is dus eindelijk, sinds dat het park eigendom is van CDA, in 2018 overschreden. Meer dan verdient natuurlijk! Ook opvallend te merken in het jaarplan: de kangoeroe is nergens meer te bespeuren op het logo van het park. Tot vorig jaar was dit wel het geval. Teken van de aankomende rebranding?

Wat een leuk nieuws voor Walibi Belgium. Als je ziet hoe veel moeite het park heeft gedaan de laatste paar jaar, dan is dat zeker en vast verdiend.

Toch wel straf, als je weet dat het park tot een paar jaar geleden nog de opdracht kreeg van Compagnie des Alpes om opnieuw rendabel te worden. Het park heeft zich toen serieus herpakt en mocht Pulsar openen en later een spectaculair toekomstplan uit de doeken doen. Ik ben best benieuwd hoe dat qua bezoekers nog gaat uitpakken de komende jaren.

Best gek als je dan hoort hun Nederlandse zusje eigenlijk opnieuw een daling in bezoekersaantallen ziet.

Earlyspencer
28-01-19, 17:18
En dan had Wal. Bel nog 'pech' met de grijze paasvakantie, het WK voetbal en de hitte in quasi heel juli. Andere parken durven dit al eens inroepen als excuus.

Wal. Hol. heeft iets minder z'n ligging mee dan Wal. Bel., maar daarmee verklaar je nog geen dalende trend. Wel met de koppigheid om het part te ont-familieën. Kinderboerderij, reuzenrad, 4D-cinema en binnenkort misschien oldtimers (https://www.looopings.nl/weblog/10403/Directrice-Walibi-Holland-wil-van-attractie-af.html): geen top-attracties die verdwijnen, maar een gezinsuitje is het park toch steeds minder en minder. En sinds de komst van Baron, GoldRush en Fenix heeft het park niet langer het monopolie in NL op coasters met hoog thrill-gehalte.

Azmidiske
28-01-19, 17:36
Wel met de koppigheid om het part te ont-familieën. Kinderboerderij, reuzenrad, 4D-cinema en binnenkort misschien oldtimers geen top-attracties die verdwijnen, maar een gezinsuitje is het park toch steeds minder en minder. En sinds de komst van Baron, GoldRush en Fenix heeft het park niet langer het monopolie in NL op coasters met hoog thrill-gehalte.

Dat zou volgens mij ook een rol kunnen spelen. Mijn interesse voor Walibi Holland is sterk toegenomen sinds de aankondiging van Untamed, maar anderzijds kan ik me voorstellen dat het park nu stilaan ongeschikt wordt voor sommige doelgroepen. Bij schoolreizen, uitstapjes van de jeugdbeweging, etc. zijn er toch altijd een paar deelnemers die alleen rustige attracties willen doen. Is het dan de bedoeling dat zij de hele dag vestiaire moeten spelen? En toch: een park dat geen echt grote achtbaan wil zetten omdat ze zichzelf als 'familiepark' beschouwen, dat vind ik ook altijd zonde. Families worden niet weggejaagd door de aanwezigheid van één of twee extreme achtbanen, ze kunnen die gewoon overslaan en wat anders gaan doen.

Iemand op ons forum (ik denk Phadd-F) heeft ooit beweerd dat een park pas geslaagd is als familiepark wanneer het een evenwichtig aanbod van allerlei soorten attracties heeft. Daar sluit ik me 100% bij aan!

etwien
28-01-19, 17:59
Ik kan Walibi Belgium niet meer dan genoef feliciteren met die cijfers.

Ik heb een zeer moeilijke verhouding gehad met het park door de jaren heen. Sinds mijn eerste bezoek in oktober 2001 tot en met mijn bezoek in juli 2007 heb ik mij altijd goed geamuseerd.

Echter was ik tijdens mijn bezoek eind oktober 2008 enorm negatief over het park en had ik er een verschrikkelijke dag. Sinds toen was ik altijd enorm kritisch over Walibi. Dit verbeterde wel tijdens mijn talloze, jaarlijkse bezoeken met Halloween dinds 2011, maar in het zomerseizoen ging ik er nooit nog heen (buiten 1 uitzondering op 4 april 2013 waar ik tevens terug zeer teleurgesteld het park verliet).

Echter na de opening van Pulsar begon mijn visie enorm te keren. De “verliefdheid” brak echter door op 22 juni 2017 toen ik aanwezig was op de persvoorstelling van het 5 jarenplan. Toen werden mijn jarenlange gebeden verhoord en zag ik het jaar er op al fantastische vorderingen.

Na vorig seizoen hebben ze wat mij betreft de bezoekersstijging dubbel en dik verdiend. Mijn verwachtingen voor komende jaren liggen best hoog, en ik hoop dan ook dat ze geen enkele oportuniteit laten schieten, maar tot die tijd kan ik niet genoeg vertoeven in dat Waverse park die meer dan ooit aan het herleven is!

simon
29-01-19, 17:55
Mooie cijfers voor Walibi inderdaad. En ook meer dan terecht. Benieuwd wat de cijfers ook in de komende jaren zullen zeggen! Dit bevestigt alleen maar wat we allen al meermaals gezegd hebben: met hun masterplan zijn ze zeker en vast op de goede weg!

Wat me verder opvalt in het rapport, zijn de lage cijfers voor de Franse parken (zonder Parc Astérix en Futuroscope). Die liggen wel een heel stuk lager.

Walibi Holland zal volgens mij dringend moeten sleutelen aan hun formule. Willen ze zich als thrillpark definiëren, dan zullen ze op dat vlak toch nog wat tandjes moeten bijsteken. Maar hierdoor verliezen wel weer wat andere doelgroepen. Het event-terrein naast het park mikt meermaals op dezelfde doelgroep, die hun geld dan ook spendeert aan een festival i.p.v. een pretparkdagje. Misschien moeten ze hier dan meer op inzetten door packs te verkopen met een festivaldag gekoppeld aan een overnachting in hun vakantiepark en een dagje pretpark om te bekomen? Of door het bouwen van een Aqualibi? Hier wordt het voor mij meer duidelijker dat hun huidige koers weinig lijkt te werken.

K-ToF
29-01-19, 23:18
Het probleem met Walibi Holland is eigenlijk volgens mij dat het momenteel een beetje ingesloten zit in zijn doelgroep. Door zich eigenlijk té hard te profileren als tienerpark hebben ze zich in dat hoekje geduwd en kunnen ze nu nauwelijks terug.

Toen het park nog Walibi Flevo was, was dit park een grote verliespost voor de Walibi Group. Zelfs met een - in die tijd toch - ongeziene investering als El Condor. De komst van Six Flags is voor Walibi Holland enerzijds een zegen geweest. Wat een miljoeneninvestering heeft dat park toen gekregen. Neem daarbij dat onze noorderburen de praatjes van de Amerikanen hebben geslikt als zoete koek. Het park werd door Six Flags prompt gebombardeerd tot paradepaardje, denk aan de slagzin van het park: 'Rollercoastercapital of Europe'. En de Nederlandse tieners hebben zich toen met hopen op het polderpark gesmeten. En volgens mij is het daar volledig fout gelopen. Het park heeft het imago van park voor tieners gekregen en daar zit men nu nog steeds mee en kan er niet meer vanaf.

In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd. StarParks was zo 'slim' om in te zien dat het grote geld niet bij tieners zit, maar in de ruimste doelgroep die je kan hebben: families. Maar het kwaad was intussen geschied, want dat concept van Walibi World als familiepark heeft NOOIT gewerkt. Zo erg zelfs dat het park het in 2006, een jaar na de omvorming een zeer laag bezoekersaantal heeft gehaald. Volgens mij zelfs het laagste ooit in de voorbije 20 jaar. Daarom ook dat ik denk dat men zich nu dus noodgedwongen terug gestort heeft op de tienermarkt. Een zeer beperkte groep. En dat gaat hen nog zuur opbreken. Let op mijn woorden.

Rickie97
30-01-19, 09:25
en een dagje pretpark om te bekomen
Een dagje overkop gaan en door elkaar geschud worden na een festival... om te bekomen? :p

Ik vind WH persoonlijk een heel tof park met de jongerensfeer die er hangt. Maar zoals K-Tof ook zegt: tieners zijn niet de doelgroep met het meeste geld, in tegendeel. Dat is een beetje het jammere van op die groep te focussen.

Ontopic: Sterk wat WB dit jaar heeft neergezet. Al vraag ik mij wel af hoezeer dit écht een stijging is met de gewijzigde abonnementenverkoop dit jaar. Basisabonnementen waren veel goedkoper dan de voorgaande jaren ooit te verkrijgen was en de verkoop is als een trein gegaan. Mensen die voor het eerst een abonnement hebben en het park daar meermaals mee bezocht hebben zie ik als een minstens even grote reden voor de stijging naast het nieuwe gebied. Maar een stijging is een stijging natuurlijk... Zie je wel dat lagere toegangsprijzen werken! :p Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...

Earlyspencer
30-01-19, 11:52
Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...
Dat vind ik echt van de hond z'n ballen. Twee maanden voor de seizoensopening nada informatie over de abo's. Ze hebben hiermee de Zwarte -Vrijdag-trein gemist, dus bij niemand lag een Wal- of Bel-abo onder de kerstboom. En neurotische trip-planners hebben er het raden naar of ze profijt kunnen doen in buitenlandse parken.

Dat de voorbije veelheid aan abo-formules aan een grondige evaluatie toe is: OK. Maar ze konden toch al kort na Halloween tot bepaalde conclusies komen, niet? En Wal.Hol. is hier wel al een tijdje glashelder klaar mee.

Jak
30-01-19, 14:16
Ik hoop gewoon dat alle investeringen voor CDA voldoende zijn. En dat CDA tevreden is met de behaalde winsten en bezoekersaantallen. Na de investeringen zou Walibi Belgium immers gelijkwaardig moeten behandeld worden als Parc Asterix of Futuroscope, wat toch hun paradepaardjes zijn. Ik denk dat CDA er wel hard in geloofd dat Walibi Belgium eenzelfde status kan behalen, maar het park zich eerst moet bewijzen door deze investeringen uit te voeren en de verwachtte resultaten in te lossen.

Wanneer dat niet zo is zal CDA WB behandelen als een kleiner nationaal park. En zullen de investeringen ook minder frequent gebeuren dan anders. Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.

Ook bijzonder hoe CDA is geëvolueerd van een toch wel bedenkelijke pretparkgroep naar één van de favoriete groepen in pretparkland. Persoonlijk ben ik wel fan van CDA, meer nog dan van Merlin. CDA slaagt er ten minste om doordachter een attractie neer te zetten, met een mooie aankleding en zonder door te slaan in het verkopen van voorsteekpasjes in hun park.

Zoals ik al hierboven zij, hoop ik dat WB zijn project volledig mag uitvoeren en stoppen ze niet na het Afrikaanse deel met hun Megacoaster. Tegen dan zal een nodige renovatie van PU en FB ook wel nodig zijn. Het valt me op hoe groot het verschil is wanneer je Exotic World verlaat en naar PU wandelt. Je bent dan echt wel in een ander park.

etwien
30-01-19, 14:51
Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.

Dat is een regelrecht feit. Bellewaerde heeft een onvoorstelbaar incompetent bestuur die dat park letterlijk kapot gemaakt heeft, en broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...

Pretparkfreak7
31-01-19, 00:05
als het broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...
Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.

etwien
31-01-19, 05:21
Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.

De Rapid, die overigens bijster veel potentieel heeft is beschamend vervallen, ik zou mij als directie kapotschamen om zoiets aan mijn gasten te presenteren. River Splash valt zowat uit elkaar en is al zo gedateerd als iets, Keverbaan idem en is zeer pijnlijk geworden (zeker voor de onderrug), Boomerang is intussen hoogbejaard en nog steeds de enige noemenswaardige thrill in het park, Screaming Eagle is al zo krachtloos als iets en kan helemaal niet meer concurreren met collega-tower rides, en ga zo maar verder ...

jefke88
31-01-19, 09:15
In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd.

Huh, ik heb net het omgekeerde idee. Meer dan een Splash Battle is daar toch niet bijgekomen? Voor de rest zijn er vanaf die tijd alleen maar attracties verdwenen.

jefke88
31-01-19, 14:13
Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

https://www.hln.be/regio/aalst/decorbouwer-van-tomorrowland-en-plopsaland-legt-boeken-neer~a04953b6/?fbclid=IwAR3VvOcnwN30DJF5GGStk_-IcPZFG2lDjbzlK3WE7dRT4xypYILCKZEKZRw

Belgiumcoasterfreak
31-01-19, 14:25
Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

https://www.hln.be/regio/aalst/decorbouwer-van-tomorrowland-en-plopsaland-legt-boeken-neer~a04953b6/?fbclid=IwAR3VvOcnwN30DJF5GGStk_-IcPZFG2lDjbzlK3WE7dRT4xypYILCKZEKZRw

Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?

Michielsken
31-01-19, 15:34
Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?

Inderdaad, Walibi werkt samen met Joravision ipv Neverland.

http://joravision.com/news/exoticworld

Neemt niet weg dat het spijtig is voor het bedrijf, maar voor Walibi lijkt me dit weinig invloed te hebben. Voor Plopsaland (de boomstammetjes en de rollerskater) zie ik het minder rooskleurig in.

Jak
31-01-19, 15:42
Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?

Joravision wordt nog altijd meer gebruikt voor hun grote projecten (Pulsar, Exotic World, PU, ...). Kleinere projecten durfden wel eens uitbesteed te worden aan Neverland, ik denk dat dat kwam om dat Joravision overbevraagd is. Het station van The SkunX en de trein zijn bv. door hen gedecoreerd. Ook in Bobbejaanland verzorgde ze enkele dingen, maar ook kleinschalig.

Verder denk ik dat ze het inderdaad vooral van Plopsaland en Tommorowland moesten hebben. Enorm spijtig, want ze leverde wel goed werk.

Ik denk dat alles zo goed als aan Joravision was beloofd qua thematisering. Dat komt dus wel goed denk ik... Ik had het niet voor Joravision, zeker niet na PU, maar met Pulsar en Exotic World hebben ze bij mij terug het vertrouwen gewonnen.

Pretparkfreak7
31-01-19, 16:09
Jora vision is volgens mij ook al een keer failliet gegaan.

simon
31-01-19, 17:45
Ze werken inderdaad sinds een aantal jaren samen met Jora Vision, dus Walibi zal hier geen hinder van ondervinden.

Jora Vision is inderdaad ook al eens failliet gegaan, maar heeft een doorstart kunnen maken. Ik vermoed dat dit bij Neverland ook wel het geval zal zijn. Het is inderdaad jammer, maar ze zullen wel terug overeind krabbelen.

etwien
31-01-19, 18:56
Ik dacht dat Aqualibi’s makeover vorig jaar aan Neverland uitbesteed geweest is?

K-ToF
15-02-19, 20:09
Ook in Fun World, het voormalige Walibi Playland, is men hard aan het werk en krijgen de speeltoestellen een opknapbeurt!

881

879

878

880

Bron: Fan Club Walibi

simon
06-05-19, 20:00
Komt de opening van de megacoaster in het gedrang? Als het van de buren afhangt in elk geval wel!

Een aantal buurtbewoners klagen het park aan tegen de nieuwe vergunning die het park kreeg. In de toekomst zou het park zo wat langer mogen openblijven en meer geluid produceren.

Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!

Jak
06-05-19, 21:45
Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!

:rolleyes: Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...

Joran
06-05-19, 22:44
:rolleyes: Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...

Als Bpost met genoeg belastingsgeld komt aanzwaaien om hun bedrijfsdag in WaBe te laten doorgaan, zullen ze wel mogen hoor. ;)

Ik ga mijn frustraties tov bpost hier nu niet neerschrijven, of we zijn weer 10 pagina's verder. Maar als het echt zo is dat het daardoor is, damn.

Maar ik zie ze wel in staat om dat weer in orde te krijgen bij WaBe? :)

K-ToF
06-05-19, 23:03
Ik zou mij alvast niet al te veel zorgen maken over de komst van de megacoaster, hoor. Het is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat Walibi Belgium te maken heeft gekregen met de beruchte 'Versants de la Dyle', het fameuze comit? bestaande uit enkele buurtbewoners van het park.

Van in het begin dat ik het pretpark volg gooien die beruchte - zoals ze het bij onze Waalse vrienden zo mooi verwoorden - 'riverains' al roet in het eten. Bij elk plan dat nog maar een beetje met uitbreiding te maken heeft, zoals nieuwe attracties, gaan de buren al op hun achterste poten staan. Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.

Ik kan mij nog hun geklaag herinneren over het geluid van attracties zoals Bounty, Cobra en Turbine, ergens in de periode 2003/2004. Het park heeft toen een tegemoetkoming gedaan door zowel bij Turbine als Cobra de supports op te vullen met zand om geluid te reduceren. Bounty bleef gewoon dicht. De buren oppereden zelfs voor het afdekken van de gondels van Dalton Terror om zo minder gegil van bezoekers te kunnen horen. Daarnaast heeft het park telkens ferm geschrapt in de openingsdagen ?n tijden van het park. De buren hebben in die periode een beroep gedaan op een extern bedrijf dat zich bezig ging houden met de geluidsoverlast. Walibi heeft zich daar telkens netjes aan gehouden. Het ding met die buren is dat als je ze een hand geeft, ze een arm willen. En uiteindelijk bleek toen dat Walibi zelfs niet veel meer kan doen aan de geluidsoverlast dan ze toen al deden.

Volgens mij mogen de buren ook nu weer erg hoog van de toren blazen, de komst van die megacoaster komt volgens mij totaal niet in gevaar!

yelle8
06-05-19, 23:49
Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.

Je zou ook maar even een vliegwiel (en sensationele achtbaan met veel gillende bezoekers) in je tuin gedropt krijgen :p Ik kan begrijpen dat wanneer zo'n machine slechte op luttele meters van je tuin komt te staan, je op je achterste poten gaat staan. Maar uiteraard ben ik het wel eens met het idee van je post, want zoals ik in een ander topic al aanhaalde, men klaagt tegenwoordig om te kunnen klagen.

Azmidiske
07-05-19, 19:24
Gaat het over die grote meerdaagse staking bij bpost, in november 2018? Tot mijn schaamte moet ik opbiechten dat ik postbode ben en toen zelf ook 1 dag aan een stakingspiket gestaan heb ipv brieven rond te dragen ... ben ik nu nog welkom op dit forum? Al werk ik in het postkantoor van Leuven/Oud-Heverlee/Bierbeek, en heb ik zelf dus geen enkele invloed op de postbedeling in Waver :p

Ik hoop heel erg dat dit alsnog in orde gaat komen, en heb daar eigenlijk ook wel het volste vertrouwen in. Volgens mij gaat een pretpark niet over 1 nacht ijs als ze zo'n grote achtbaan bestellen.

Phadd-F
07-05-19, 21:16
Ik kan me niet voorstellen dat de raad van state een oude vergunning gaat laten gelden vanwege een externe gebeurtenis waar Walibi niks aan kon doen.

Michielsken
07-05-19, 21:19
Wacht, ik ben niet helemaal mee. Op zich is dit eigenlijk goed nieuws voor Walibi ?n ze treffen zelf geen schuld denk ik.

Even een tijdlijn schetsen zoals ik het nu begrijp:
Fase A: oude vergunning (max 50dBA 's avonds & 10 dagen later open)
Fase B: nieuwe vergunning (max 55dBA 's avonds & 20 dagen later open)
==> Klacht door buren
Fase C: nieuwste vergunning (met strengere voorwaarden dan bij FaseB)
==> Te laat binnen geleverd dus ongeldig.
==> Hierdoor opnieuw Fase B

Dus voor Walibi is dit juist goed, enige vraag is door wie die nieuwste vergunning moest afgeleverd worden. Ik vermoed niet door Walibi zelf. Dat de omwonenden naar de Raad van State stappen begrijp ik, het is immers een actiegroep. Nu alleen maar hopen (voor Walibi) dat de buren bot vangen, al vrees ik dat ze hun Fase C gaan krijgen.

etwien
07-05-19, 22:48
Ik hoop van harte dat die irritante buren serieus lik op stuk krijgen. Ik ken heel wat omwonenden (dicht en minder dicht) van Walibi en weet dat zijn het gezeur en geklaag absoluut niet begrijpen, en er zelfs niks op tegen zouden hebben moest Walibi van april tot midden januari zelfs dagelijks geopend zou zijn, ?n langer open per dag.

Uit goeie bron weet ik ook dat de Burgemeester van Wavre een serieuze boon heeft voor Walibi, en dat die vrouw ook het belang van Walibi voor Wavre kent.

Je zou voor minder wensen dat ze met een Top Thrill Dragster kloon afkomen waarvan de tophat pal achter Tutankhamon komt te staan, en hang er dan ineens nog 4 droptowers (AAN DE JUISTE KANT (looking at you SFGA) aan. Zet in Karma World nog een Giant Frisbee en in Exotic World een S&S Screaming Swing. Iemand nog aanvullende idee?n?

Michielsken
08-05-19, 07:57
Iemand nog aanvullende idee?n?
* Herthematiseer Psyk? Underground naar Psyk? Air en verwijder het gebouw (al is dat eigenlijk wel echt mooi)
* Bouw een geluidsmuur tussen de vijver en het kindergebied zodat je geen joelende kinderen in andere delen van het park hoort, dat doet afbreuk aan de sfeer ;)
* Plaats een hoge zweefmolen op de plaats van het oude station in Exotic World. (Dan kunnen we ook zwaaien naar de buren als ze aan het BBQ'en zijn)
* Zet een Arabische 'Bazar' naast het Paleis van de Geest, met minaret waaruit om het half uur een humoristische gebedsoproep klinkt. De Bazar doet dan dienst als tribune voor een jetski-show op het binnenmeer van Radja River.
* Maak een openlucht stuk van Aqualibi op het stuk achter Cobra, liefst in Antarctisch thema zodat er geen bomen en struiken staan die geluidsdempend werken.
* Bouw een kleine GG houten achtbaan (out and back) op het stuk tussen CoT en Psyk? Underground (Psyk? Air in dit geval), achter het theater kan je net passeren denk ik.

K-ToF
10-05-19, 22:33
Fans van het vtm-programma 'Expeditie Pairi Daiza', 'De Wereld van Bellewaerde' Walibi Belgium...de Waalse tv-zender RTL-TVI zal deze zomer een gloednieuw programma uitzenden dat zich in de coulissen van Walibi Belgium zal afspelen. 'G?n?rations Walibi' zal deze zomer elke zondagnamiddag te zien zijn op RTL-TVI.

flyingtiger
11-05-19, 19:01
Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?

Nathan G
11-05-19, 20:23
Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?

Fun Pilot is al een behoorlijk tijdje af en heeft ook al testen achter de rug. Normaal is de offici?le opening van de gebieden eind mei.

Polletje
29-05-19, 17:31
Vanaf zondag 2 juni op RTL-TVI wekelijks om 18.25 uur "G?n?ration Walibi": een blik achter de coulissen van het park.

Waliboy
07-07-19, 07:57
Heel wat algemene werken / veranderingen in het park:

De brug in de themazone Exotic World richting Tiki Waka werd afgemaakt, zodat er geen gevaar bestaat om in het water te vallen:

https://www.mupload.nl/img/b5va2gv9u2v.jpg

https://www.mupload.nl/img/9cjg2rx.jpg

Het terras nabij de Gold River Adventure werd overdekt:

https://www.mupload.nl/img/k8fj5ninn.jpg

De treinsporen van de voormalige parktrein werden overal verwijderd:

https://www.mupload.nl/img/03xx8pjwv.jpg

Het nieuwe gebouw in de western zone (nieuwe kantine voor medewerkers? ) neemt steeds meer vorm aan:

https://www.mupload.nl/img/gqr7xn4i7z9.jpg

https://www.mupload.nl/img/a7fpjhn.jpg

Dit en veel meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

simon
13-07-19, 17:01
Mooi om te zien hoe ze blijven voortdoen in het park!

K-ToF
26-10-19, 17:48
Walibi Belgium wil in de kerstvakantie van 2023 graag zijn poorten openen. Dat heeft algemeen directeur Jean-Christophe Parent gezegd in een interview met de Waalse krant l'Avenir. Volgens hem willen ze, samen met de heropleving van het park, ervoor zorgen dat het park qua infrastructuur en accomodatie klaar is om in de winter te openen.

Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.
Wat er in de plaats gaat gebeuren en of er wel degelijk iets gaat gebeuren is nog onduidelijk. Hopelijk vertellen ze morgen meer op de Fan Day.

Bron: l'Avenir

Rickie97
26-10-19, 18:10
Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.

Dat was oorspronkelijk zelfs voor dit jaar gepland, toch? Benieuwd wanneer ze het dan wel gaan doen, volgend jaar leek me het minst ambitieuze jaar in het oorspronkelijke plan dus vond ik het logisch dat het dit jaar uitgesteld werd, dit vind ik eerder vreemd. We zullen er morgen waarschijnlijk idd wel meer van horen. :)

K-ToF
27-10-19, 11:35
Ik heb horen waaien dat het park volgend jaar eventjes een pauze gaat houden en er geen nieuwigheden komen. Wel zouden ze volop inzetten op de 45ste verjaardag van het park, met festiviteiten gedurende het hele seizoen.

etwien
27-10-19, 15:37
Als er 1 iets mooier is om een verjaardag te vieren lijkt het me toch wel een nieuwe voordeur, ik dit geval inkom. De nieuwe entree is meer dan nodig en ik ben als gevolg ook diep teleurgesteld.

Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).

Dit jaar zijn het aantal defecten, panne’s en blokkades merkwaardig talrijker, de communicatie is en blijft barslecht (zie “tijdige” *ahum* aankondiging van de Fanday, klachten worden genegeerd of niet beantwoord, ... Beste Walibi, herpak u, want na een resoluut stijgende lijn zie ik het momenteel terug flink bergafwaarts gaan. Er is werk aan de winkel ...

siroccofreakske
28-10-19, 11:03
Ik vind om eerlijk te zijn een nieuwe ingang helemaal geen prioriteit. Het zou natuurlijk gerust mogen, maar ik vind eigenlijk weinig mis met de huidige inkomzone...

Rickie97
28-10-19, 12:53
Op de fandag zei men dat beslist was de ingangszone niet aan te pakken omdat dat niet zou lukken om voor de heropening klaar te zijn en men geen hinder wou voor de gasten die dan kwamen, of zoiets. Dat vind ik wel een vreemde reden om het nu niet te doen, want die sluitingstijd is elk jaar even lang, dus dat begreep ik niet zo goed. Nu vind ik ook wel dat die ingang geen prioriteit is, maar het voorgestelde idee dat je daar vrij binnenkan waar je wat kan eten, aan de souvenirwinkel kan... vond ik wel leuk en inderdaad àls ze dit willen doen leek me de verjaardag van het park toch ook het geschikte moment om dit te doen. Vooral als je geen andere zones aanpakt zou men volledig op de ingang kunnen focussen en dan lijkt me dit toch wel echt haalbaar in de wintermaanden, maar goed. Mijn grootste bemerking bij de nieuwe zone

Men zei ook wel niet dat men niks ging doen, gewoon geen nieuwe attracties, dus achter de schermen kunnen ze wel nog steeds bezig zijn en ik begrijp ook wel dat ze op de festiviteiten willen inzetten. Het is geen ramp als het plan een paar jaar langer duurt, zo lang het op tafel blijft liggen... :) En over 5 jaar komt er nog een veel belangrijkere verjaardag aan, dat lijkt me wel een geschikt moment om je "nieuw" park af te hebben en daarvoor hebben ze nog een paar jaar marge.

Ik dacht eigenlijk dat volgend jaar enkel een herwaardering van de cowboyzone op het programma stond, dus vond ik het niet zo vreemd dat men zei dat er volgend jaar geen nieuwe attracties kwamen, maar er was inderdaad ook een nieuwe attractie (Twist 'n Splash) in het masterplan. Misschien dat ze de zone wel nog aanpakken, maar dan zonder de nieuwe attractie? Al denk ik achteraf gezien toch niet dat ze dit bedoelden. :p

@Etwien, wie zegt dat de havenzone geschrapt is? Dat was oorspronkelijk maar gepland voor 2022/23. De nieuwe megacoaster in 2021 van Intamin gaat sowieso door zei men ook, dus dan schiet er enkel nog het New Orleans/Voodoo-thema voor de Weerwolf en Vampire-zone over met de terugplaatsing van Coccinelle en het nieuwe pad naar Vampire onder Weerwolf door (+ het nieuwe restaurant op de plaats van het Italiaans restaurant en het lunapark dat dit jaar ook werd uitgesteld) en dan heb ik volgens mij alles wat nog niet uitgevoerd is uit het masterplan in deze reactie benoemd. Mits een paar jaar extra lijkt het me nog steeds haalbaar om het volledige plan uit te voeren, het oorspronkelijke plan was wel erg ambitieus en voor dit jaar ook niet haalbaar denk ik als je ziet hoe hard ze al hebben doorgewerkt om nu Karma World en Fun World af te krijgen. Die trouwens echt wel mooie zones geworden zijn. En tijdens het seizoen hebben ze dan nog zoveel dingen afgewerkt... Ik heb dan liever dat ze hun tijd nemen om alles goed te bekijken en uit te voeren zoals nu, dan dat ze hun plan erdoor rushen en we minder afgewerkte zones krijgen.

Overigens vielen mij op de fandag gisteren de vele storingen ook wel op. Als ze volgend jaar geen nieuwe zone aanpakken kunnen ze ook hier meer op focussen, hopelijk doen ze dat dan ook en is dit volgend jaar alweer een heel stuk beter.

Ik zou dus niet te snel conclusies trekken, het kan nog alle kanten uit. :)

jefke88
28-10-19, 14:37
Voor mij is er ook totaal niks mis met de ingang, is sowieso de mooiste van eender welk pretpark in België.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat ze willen bereiken met dat open inkomgebied met vrij toegankelijke restaurants en dergelijke. Er is gewoon nul passage in Bièrges, niemand gaat zo maar even beslissen van even langs Walibi te rijden (en dus ook 8 of 10 euro parking betalen) om daar alleen maar een hamburger te gaan eten. Het park ligt niet op een zeedijk zoals Blackpool Pleasure Beach ofzo, waar de mensen zo maar even langs wandelen en het park is ook niet elke dag open tot 20 uur.

Het is duidelijk dat Flash Back (en de wachtrij van Psyké) momenteel de grootste aandacht nodig heeft, hopelijk wachten ze daar niet meer te lang mee. De ingang kan nog makkelijk 10-15 jaar mee.

simon
28-10-19, 18:07
Met de huidige ingang zie ik ook weinig problemen, maar met een opener plein kunnen ze volgens mij vooral Aqualibi meer visibiliteit geven. Op dit moment moet je nog voor de huidige inkomzone al naar links lopen. Ik vermoed dat dat wel een belangrijke is in deze aanpassing.

Ergens was ik wel wat teleurgesteld dat er voor volgend jaar niet speciaals aangekondigd werd, enkel dat er wellicht veel georganiseerd zal worden voor de 45e verjaardag van het park... Een nieuwe attractie of nieuwe inkom leek me dan toch ook een mooi geschenk. Anders hadden ze beter de 2 nieuwe zones van dit jaar kunnen spreiden over 2 jaar.

Volgend jaar was het inderdaad de Western Zone, waar ze dit jaar wel al een nieuw backstage gebouw geplaatst hebben. De doorgang is nu wel weer open, maar het gebouw zag er nog steeds ruwbouw uit. Hopelijk wordt dit wel verder aangepakt, zodat het volgend jaar beter oogt en wachten ze hier niet nog enkele jaren mee.

De zone van de nieuwe achtbaan lijkt alvast wel al wat werken achter de rug gehad te hebben, want hier zijn toch wel al wat bomen gekapt. Vermoedelijk krijgt deze nu de eerste prioriteiten.

Waar komt het gerucht vandaan dat de havenzone geschrapt werd? Dit is voor mij ook het eerste dat ik er nu van hoorde?

Tenslotte nog even over de winteropening: ik ben fan! Het Halloween event is al best groot, en hier zijn ze inderdaad heel sterk in, dus liggen de verwachtingen ook wel hoog voor een wintervariant :)

etwien
28-10-19, 18:29
Even een foutieve verwoording rechtzetten: Dock World is niet geschrapt maar uiteraard uitgesteld.

Ook ik had liever een voorzichtigere dosering van vernieuwingen en toevoegingen gezien, wat in mijn ogen ook marketing technisch interessanter lijkt. De nieuwe ingang kon vooral op vlak van infrastructuur interessanter geweest zijn als verjaardagscadeau. Erg fris oogt het huidige voorplein niet met zijn betonnen oppervlakte, het omlopen voor een bezoek van Aqualibi, het op drukke dagen licht tekort aan toegangspoorten, ...

Het is voor mij eigenlijk meer een kwestie dat er in 2017 iets te nadrukkelijk werd “beloofd” dat alles volgend de voorgestelde planning ging verlopen, terwijl dit inmiddels reeds deftig geschift geweest is.

Verder hoop ik werkelijk dat ze naar volgend seizoen iets doen aan hun algemene communicatie, want daar zijn ze nog nooit een uitblinker in geweest, en dat liet zich dit jaar af en toe weer zeer duidelijk zien. Ook het algemene onderhoud en technisch nazicht mag flink bijgeschroefd worden. Ik ben dan misschien een “mierenneuker”, maar ook Cerberus in Tutankhamon is al 2 maand afwezig ... een animatronic herstellen kan nu toch niet zo lang duren, en het ontbreken ervan zorgt voor een net iets te lange stilte tijdens de rit.

Ook Flashback had ik het gehele jaar buiten schot gelaten met het oog op de renovatie voor 2020, maar nu deze niet lijkt door te gaan is Flashback meer dan toe aan een technische en uiterlijke touch-up.

Waar ik wel ZEER blij mee ben is dat men volgend jaar zal inzetten op evenementen en festiviteiten! Met opzwepende zones zoals Exotic & Karma world kan men zeer sfeervolle nocturnes of themadagen organiseren, en ook qua geschiedenis van het park kan men wel iets leuk organiseren.

Ik kijk er alvast naar uit om te zien wat ze deze winter allemaal zullen uitspoken, en hopelijk wordt tijdens het winteronderhoud van Aqualibi in december ook eens stevig nazicht geleverd, want daar is dit jaar ook meer dan gewoonlijk fout gelopen ...

bobby turbo
28-10-19, 18:36
Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).

Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.

etwien
28-10-19, 18:40
Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.

Ik vermoed dat dit sterk beïnvloed wordt aan welke dag je het park bezocht. Mijn gehele gezelschap die ook elk jaar meegaat op de eerste nocturne stelden zich ook constant de vraag waarom er zo weinig scare actors waren, er organisatorisch zoveel chaos was, koud eten, ... Het is gewoon de eerste keer in JAREN dat ik met een teleurgesteld gevoel de poorten van Walibi Halloween verlaat. Het is wel goed te horen dat jullie toch al een betere ervaring hadden!

simon
29-10-19, 10:08
Ja, ik had ook geen reden tot klagen deze Halloween tbh. Maar effectief, ook in het cowboydorp mistte ik Gaz Town van vorige jaren... Wel grappig om te zien dat sommige acteurs 'verdwalen' in het park, en opeens in een andere zone terechtkomen.

Voor volgend jaar kunnen ze dan misschien wel weer een grote show plannen in het Tiki Theater? Fans vragen toch al jaren om het meer te gebruiken, dus misschien is dit wel dé kans om nog eens een grote show te presenteren?

jefke88
30-10-19, 14:53
Ik weet niet of een grote show iets is dat Walibi nodig heeft. Alle recentelijke shows in het theater vielen nogal tegen. Tenzij ze zoiets misschien extern laten doen, maar dat zal wel serieus wat kosten. Waar ze wel goed in zijn, zijn avondshows, maar daarvoor is het park te weinig open tot de duisternis valt.

Ben wel eens benieuwd naar het entertainment, maar hou mijn verwachtingen laag. Het zou wel tof zijn mochten er meer zomernocturnes komen. Exotic World en Karma World zijn ideale zones voor entertainment tijdens de zomer.

Pretparkfreak7
30-10-19, 17:35
Ik weet niet of een grote show iets is dat Walibi nodig heeft. Alle recentelijke shows in het theater vielen nogal tegen.
Of je het nodig hebt en of je het deftig kan zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Naar mijn mening is elk park gebaat bij één of meerdere goede shows. Zo'n dingen hebben een enorme capaciteit en bezoekers zijn gelijk een half uur blij eerder dan de klassieke anderhalve minuut of drie die je uit een attractie haalt. Walibi heeft bovendien de infrastructuur!

coasterfrenzy
31-10-19, 11:05
Of je het nodig hebt en of je het deftig kan zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Naar mijn mening is elk park gebaat bij één of meerdere goede shows. Zo'n dingen hebben een enorme capaciteit en bezoekers zijn gelijk een half uur blij eerder dan de klassieke anderhalve minuut of drie die je uit een attractie haalt. Walibi heeft bovendien de infrastructuur!

Helemaal mee eens. Elk goed park heeft een grote show nodig, maar die moet dan ook wel goed uitgewerkt worden. Als je echt op niveau wilt spelen heb je wel al heel snel een groot indoor theater nodig.

simon
04-11-19, 13:28
Ik vermoed dat ze met Aaron Crow toch wel een mooie show hebben neergezet, die zowel NL- als FR-taligen aanspreekt? Want dat lijkt me zowat de grootste moeilijkheid.

Bovendien hebben ze Production Pirates ingeschakeld voor 2 nieuwe spookhuizen afgelopen Halloween. En Production Pirates is mij toch eerder bekend voor hun showproducties, waarbij ze door CdA ook al meermaals werden ingeschakeld in andere parken. Het zou me niet verbazen moesten ze aanvullend nog een show mogen maken voor het volgende seizoen.

En uiteraard heeft dit een prijskaartje, maar anders vind ik hun verjaardag volgend jaar echt wel pover.

Jak
05-05-21, 22:05
http://starparc.be/2021/05/walibi-belgium-ouvrira-ses-portes-pendant-les-vacances-de-noel-des-2023.html

Dit Franstalig artikel vermeld het volgende:
- De vernieuwingen kaderen ook om te openen in de winter.
- Tegen 2023 zou WB een winteropening beoogen. Daarbij zou de Halloweenperiode verlengd worden tot medio november, waarop de kerstvakantie dan zou aansluiten.

Bovendien zijn alle nieuwe attracties voorzien op vriesweer, alsook kunnen de nieuwe restaurants ingeschakeld worden om verwarmde ruimtes te voorzien.

siroccofreakske
06-05-21, 13:18
Een winteropening zou ik wel leuk vinden eigenlijk. Dat geeft toch een heel andere sfeer aan een park dan een zomerdag. Beide vind ik leuk op hun eigen manier, dus als het goed aangepakt is: laat maar komen! :)

traveler
07-05-21, 08:04
Ik ben iemand die de tussenseizoenen opzoekt om niet over de koppen te moeten lopen. De winter zou inderdaad een andere sfeer met zich mee brengen.

Ik zie wel nog een paar aanpassingen die nodig zijn maar laat ons hopen dat ze dit goed hebben doordacht.

vampire
07-05-21, 11:54
Een winteropening zou ik wel leuk vinden eigenlijk. Dat geeft toch een heel andere sfeer aan een park dan een zomerdag. Beide vind ik leuk op hun eigen manier, dus als het goed aangepakt is: laat maar komen! :)

Inderdaad en Aqualibi kan daar ook van profiteren, alsook de hotels in de buurt. Stilletjesaan vind ik dat Walibi toch moet gaan nadenken daarover.

etwien
15-05-21, 22:40
Walibi zou Walibi niet zijn als het niet bij z’n oude gewoonte blijft bezoekers in de kou te laten staan qua customer service. Ze gaan het daar nooit leren ...

2514

Met de oversale aan Speedy Passen, Platinum Passen, Speedy-one tickets en enorme resem aan technische problemen heeft Walibi er weer maar eens in geslaagd om, wat een topseizoen kon worden, te starten met een ENORM aantal teleurgestelde bezoekers. Blijkbaar snappen ze in Waver nog altijd niet dat onderdeel van je bezoekerscijfer te laten groeien ook je bezoekers tevreden houden inhoudt. Zeer, ZEER spijtig ...

jefke88
15-05-21, 22:58
Tjah, soms even lezen kan ook veel helpen. Op de site staat dat je met VisitWallonia niet moet reserveren en gewoon naar het park kan komen, al werd het dit weekend afgeraden vanwege de drukte...

Met die pannes treed ik je wel bij. Voor de rest ligt het park er trouwens beter bij dan nooit tevoren. Radja River en Calamity Mine stralen weer en zowaar de grote windmolen bij Flash Back doet het na een jaar of 10 weer.

etwien
15-05-21, 23:47
Tjah, soms even lezen kan ook veel helpen. Op de site staat dat je met VisitWallonia niet moet reserveren en gewoon naar het park kan komen, al werd het dit weekend afgeraden vanwege de drukte...


Het gaat hem vooral op de vreselijke communicatie ... Dit is al jaren een probleem, en Walibi doet er niks aan. Als dit je antwoord is op een mail, 3 weken na versturen, zou je voor minder huilen ...:

2515

Mails worden VEEL te laat beantwoord, Facebook Messenger en Facebook berichten an sich genegeerd, en probeer bij Walibi eens iemand aan de lijn te krijgen die je verder kan helpen ... Met zo’n vreselijke customer service verdienen ze het in mijn ogen niet een grote groei te kennen. Parken als Phantasialand, Europa-Park, Toverland, Efteling en for god’s sake zelfs Bellewaerde zijn vlotter en vriendelijker (en zonder schrijffouten ...).

Als je bezoekers zo behandeld en je je nieuwe eyecatcher ride gebruikt om een fastpass service uit te melken als een ordinaire koe, dan verdien je in mijn ogen geen stevige bezoekersstijging. Ik weet soms niet of ik moet trots zijn van dit park Fan te zijn of beschaamd ...

Pretparkfreak7
16-05-21, 10:58
Het gaat hem vooral op de vreselijke communicatie ... Dit is al jaren een probleem, en Walibi doet er niks aan.

Goh: wanneer ik in het park zelf een vraag heb zijn medewerkers er meestal heel toeschietelijk en vriendelijk. Ik vind het niet bijzonder problematisch dat ze hun communicatie online belabberd voeren, zolang ze ter plaatse maar wat moeite doen. Mensen die zich louter informeren zijn nog geen betalende klanten.

Ik ben er wel mee akkoord dat ze wanneer ze daar iets professioneler mee omspringen, mogelijk meer waardering oogsten en de mond aan mond reclame zouden kunnen boosten. Ik zou echter niet zo ver willen gaan dat ik ze hun bezoekerscijfers niet gun omdat hun communicatie wat amateuristisch is. Zou het net zo dramatisch zijn voor vragen in het Frans en vragen in het Engels?

coasterfrenzy
16-05-21, 11:01
Goh: wanneer ik in het park zelf een vraag heb zijn medewerkers er meestal heel toeschietelijk en vriendelijk. Ik vind het niet bijzonder problematisch dat ze hun communicatie online belabberd voeren, zolang ze ter plaatse maar wat moeite doen. Mensen die zich louter informeren zijn nog geen betalende klanten.


Met die instelling zullen ze ook nooit betalende klanten worden.. en ook betalende klanten zullen uiteindelijk afhaken bij een eventueel vervolgebezoek.

etwien
16-05-21, 15:33
Goh: wanneer ik in het park zelf een vraag heb zijn medewerkers er meestal heel toeschietelijk en vriendelijk. Ik vind het niet bijzonder problematisch dat ze hun communicatie online belabberd voeren, zolang ze ter plaatse maar wat moeite doen. Mensen die zich louter informeren zijn nog geen betalende klanten.

Ik ben er wel mee akkoord dat ze wanneer ze daar iets professioneler mee omspringen, mogelijk meer waardering oogsten en de mond aan mond reclame zouden kunnen boosten. Ik zou echter niet zo ver willen gaan dat ik ze hun bezoekerscijfers niet gun omdat hun communicatie wat amateuristisch is. Zou het net zo dramatisch zijn voor vragen in het Frans en vragen in het Engels?

Ik spreek dan ook niet over de communicatie van het personeel IN het park, ik spreek over de Customer Service en Guest Relations tot zelfs het meest vanzelfsprekende van al: de receptie (via telefoon) die schandalig ignorant is. Zowel via telefoon, mail, social media, ... lijkt het park gewoonweg onbereikbaar, en als je zo’n amateuristische opstelling hebt als park die wil groeien naar 1.400.000 bezoekers per jaar, dan vrees ik dat ze zichzelf nog zwaar zullen tegenkomen. Al bouwen ze nog 30 Kondaa’s, de manier waarop de bezoekers nu behandeld worden (ook omwille van het ineens GIGANTISCH commercialiseren van hun Speedy systeem) zal zeker niet de stijging en tevredenheid opleveren die zij naïef voor ogen hebben ...


Met die instelling zullen ze ook nooit betalende klanten worden.. en ook betalende klanten zullen uiteindelijk afhaken bij een eventueel vervolgebezoek.

EXACT.

etwien
23-05-21, 17:42
Ik heb vandaag 2-3 rondjes op Weerwolf gedaan, zowel in de groene als rode trein en mijn 3 koppig gezelschap was het er ook mee eens dat eender welke trein je ook hebt, de rit een PAK aangenamer is geworden.

Ook Vampire heb ik in jaren zo soepel niet meer weten rijden. Ik heb tijdens mijn 2 ritten geen enkele klap gekregen en schokken deed hij ook niet, zowel back als front.

Walibi heeft duidelijk enorm gewerkt aan comfort en het resultaat mag er zijn!

Zeuzzz
23-05-21, 18:06
Ook Vampire heb ik in jaren zo soepel niet meer weten rijden. Ik heb tijdens mijn 2 ritten geen enkele klap gekregen en schokken deed hij ook niet, zowel back als front.

Dit is mij dit jaar ook al opgevangen. Wij hebben ook al een rit of 4 gedaan dit jaar en inderdaad nooit geen klap gekregen (wij zaten steeds backseat). Ik vroeg mij wel af of dit komt door het relatief koude weer. Eén of twee jaar geleden tijdens de hittegolf vond ik de baan verschrikkelijk pijnlijk. Ik ben benieuwd of het dit jaar 'soepel' gaat blijven ook bij warmere temperaturen.

Zeuzzz
24-05-21, 18:30
Dit is mij dit jaar ook al opgevangen. Wij hebben ook al een rit of 4 gedaan dit jaar en inderdaad nooit geen klap gekregen (wij zaten steeds backseat). Ik vroeg mij wel af of dit komt door het relatief koude weer. Eén of twee jaar geleden tijdens de hittegolf vond ik de baan verschrikkelijk pijnlijk. Ik ben benieuwd of het dit jaar 'soepel' gaat blijven ook bij warmere temperaturen.

Kleine correctie. We zijn vandaag wee naar Walibi geweest en hebben de vampire nu op rij 3 gedaan en hier vond ik hem toch nog steeds schokkerig.

coasterfrenzy
24-05-21, 22:42
Afgelopen zondag Vampire over geslagen. Wel Weerwolf gedaan. Walibi moet zeker door gaan met re-tracken. (In mijn ogen is en blijft dat iets wat je - vrijwel - jaarlijks voor een gedeelte moet doen).. maar het is zeker geen baan die RMC nodig heeft. Wat mij betreft mag RMC uiteraard wel een nieuwe baan zetten.

Crazy2girlken
25-05-21, 08:52
Tha, zie ik mijn eigen facebook berichten hier plots verschijnen zeg. :p
Inmiddels overigens nog geen respons vanuit Waver, ondanks 3 reminders via mail, facebook messenger e.d
Tjah, dan gaan we Konda maar niet testen. Onze funcard van Plopsa lopen nog tot einde juni, maar als ze daar helaas geen oplossingen voorzien voor mensen met kortingsbonnen of andere vormen van reeds aangekochte tickets/vouchers om ook een reservatie te kunnen maken, dan gaan we echt niet voor de lol ernaartoe rijden. Ik heb er geen problemen mee dat de regeling daarvoor wat anders is dan een regulier online gekocht dagticket, maar ze moeten daar toch ook begrijpen dat mensen niet dag na dag "op goed geluk" gaan oprijden in de hoop dat de capaciteit dan niet bereikt zal zijn.
Nochtans heel simpel op te lossen met een online reservatiesysteem zoals Bobbejaanland vorig seizoen reeds hanteerde. Jammer. Wij stellen even uit en aanzien hoe het de komende maanden loopt daarzo, maar aangezien wij beiden ma-vr werken en enkel in het weekend kunnen, is de kans voor ons te groot dat we oprijden en ter plekke voor een "park complet" staan.

krisse
25-05-21, 15:08
Tha, zie ik mijn eigen facebook berichten hier plots verschijnen zeg. :p
Inmiddels overigens nog geen respons vanuit Waver, ondanks 3 reminders via mail, facebook messenger e.d
Tjah, dan gaan we Konda maar niet testen. Onze funcard van Plopsa lopen nog tot einde juni, maar als ze daar helaas geen oplossingen voorzien voor mensen met kortingsbonnen of andere vormen van reeds aangekochte tickets/vouchers om ook een reservatie te kunnen maken, dan gaan we echt niet voor de lol ernaartoe rijden. Ik heb er geen problemen mee dat de regeling daarvoor wat anders is dan een regulier online gekocht dagticket, maar ze moeten daar toch ook begrijpen dat mensen niet dag na dag "op goed geluk" gaan oprijden in de hoop dat de capaciteit dan niet bereikt zal zijn.
Nochtans heel simpel op te lossen met een online reservatiesysteem zoals Bobbejaanland vorig seizoen reeds hanteerde. Jammer. Wij stellen even uit en aanzien hoe het de komende maanden loopt daarzo, maar aangezien wij beiden ma-vr werken en enkel in het weekend kunnen, is de kans voor ons te groot dat we oprijden en ter plekke voor een "park complet" staan.

We hebben dit vandaag bij Walibi nagevraagd want personen met een abo kunnen mensen meenemen met serieuze korting, maar dit online niet reserveren dus vroegen we ons af hoe we dit wel moesten doen. Blijkbaar kan je dit alleen aan de kassa op de dag zelf doen. En hoe het dan zit met de verplichte reservatie? Is enkel nodig dan voor de abohouder. Dus ook als het uitverkocht is kan je met een abo nog extra tickets kopen en die persoon kan dan mee binnen, aldus Walibi.

fkl8
26-05-21, 09:26
We hebben dit vandaag bij Walibi nagevraagd want personen met een abo kunnen mensen meenemen met serieuze korting, maar dit online niet reserveren dus vroegen we ons af hoe we dit wel moesten doen. Blijkbaar kan je dit alleen aan de kassa op de dag zelf doen. En hoe het dan zit met de verplichte reservatie? Is enkel nodig dan voor de abohouder. Dus ook als het uitverkocht is kan je met een abo nog extra tickets kopen en die persoon kan dan mee binnen, aldus Walibi.

En nu weet ik ook ineens waarom er zondag zoveel volk aan de kassa's stond.
Met andere woorden, zoals met hun test van binnenattracties gaan ze dus ook heel soepel om met hun beperkte capaciteit, wat we eigenlijk al dachten want vorige week zondag leek het wel een drukke zomerdag in plaats van 1/3 capaciteit.

traveler
28-05-21, 09:49
"commerciële verplichtingen nakomen" daar kan je ook de extra klanten via een abo onder steken.
Niet echt etis in mijn ogen vooral niet als je bedenkt dat de parken akkoord gingen met een beperking van capsiteit in ril voor rapper open te mogen gaan.

nicooke
14-01-22, 10:54
Walibi Belgium wil eind volgend jaar doorgaan met een ambitieus investeringsplan. Het pretpark kondigde in 2017 een gigantisch masterplan aan met een investering van in totaal ruim 100 miljoen euro. Het was de bedoeling om tot 2025 elk jaar nieuwe attracties te bouwen en themagebieden op te knappen.

Al vóór de coronacrisis week Walibi af van het plan. Geplande investeringen voor seizoen 2019 en 2020 werden uitgesteld. In 2021 ging de opening van mega coaster Kondaa wel door. De uitbraak van het coronavirus en zware overstromingen hebben ervoor gezorgd dat er voorlopig helemaal geen investeringen op de planning staan.

Waterattractie
In 2019 had het entreegebied opgeknapt moeten worden. Voor 2020 stond oorspronkelijk een metamorfose van het westerngedeelte gepland, inclusief de komst van een interactieve waterattractie. In 2021 had Walibi niet alleen Kondaa willen presenteren, maar ook een renovatie van het gebied bij achtbaan Vampire. Verder was het de bedoeling om de in 2017 verwijderde kinderachtbaan La Coccinelle een nieuwe plek te geven in het park. Dat is allemaal niet gebeurd.

"Bepaalde investeringen hebben we naar toekomstige jaren verschoven", meldt Parent. "In 2020 en 2021 hadden we drie themagebieden moeten creëren. COVID heeft ons geleerd dat we te snel waren gegaan als we het op die manier hadden gedaan. De afgelopen jaren waren verschrikkelijk vanuit financieel en sociaal oogpunt, maar ze hebben ons in staat gesteld om rustig na te denken over wat er nodig was."

Vliegtuigmolen
Andere niet-uitgevoerde onderdelen uit het masterplan zijn de komst van een vliegtuigmolen, het vernieuwen van het gebied bij waterbaan Flash Back en een uitbreiding van waterparadijs Aqualibi. "We zullen niets veranderen aan de aangekondigde plannen, met uitzondering van het entreegebied", belooft Parent

Artikel: site met de 3 O's

Rein
14-01-22, 11:47
"We zullen niets veranderen aan de aangekondigde plannen, met uitzondering van het entreegebied", belooft Parent

Ik vraag me af of hij wil zeggen dat er wat aanpassingen aan de nieuwe ingang zullen gebeuren, of dat de hele herindeling van het inkom-gebied niet zal doorgaan... :confused:

Pretparkfreak7
14-01-22, 12:28
De herindeling van het inkom-gebied is geen publiekstrekker én het is niet dat het huidige entreegebied zo bijzonder schraal afsteekt tegen de rest van het park, dat het afbreuk doet aan je totaalervaring. Tenzij ze in de herwerking een hotel of impressionante jubileumattractie inwerken zou ik het geen schandaal vinden dat dat inkomplan wordt opgeborgen.

traveler
14-01-22, 13:50
Het entre gebied is voor dit park in mijn ogen niet zo belangrijk. je passeert er s'morgens een s'avonds voor in en uit het park te gaan. voor de rest loop je rond de vijver.

Hanskuh
14-01-22, 20:41
Ik zag nochtans wel graag een upgrade van het inkomgebied met een restaurant dat na parksluiting open blijft, en eventueel een hotel in de toekomst. Los daarvan heeft ziet het er allemaal ook niet meer zo heel fris uit. Slopen die handel zou ik zeggen.

traveler
17-01-22, 11:09
Ik kan je er in vinden een restaurantje na de openingen is steeds leuk. Echter het is niets waar je speciaal voor komt. in mijn ogen is de rest van het park nu prioritair. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen onderhoud moeten doen.

coasterfrenzy
17-01-22, 13:04
Het inkomgebied geeft een eerste én laatste indruk. Dus toch wel belangrijk.

jefke88
17-01-22, 13:06
Een restaurant dat vrij toegankelijk is aan de inkom heeft geen nut. Je komt daar alleen als je naar Walibi of Aqualibi gaat, dus kan je die restaurants evengoed integreren in de parken. De site is geen Tivoli Gardens of Liseberg, waar wel veel passanten zijn. Niemand gaat speciaal naar Walibi rijden (en parking betalen) om enkel op restaurant te gaan.

Rein
17-01-22, 15:35
Misschien niet om gasten aan te trekken die enkel komen om iets te eten. Maar je kan bijvoorbeeld wel een restaurant voorzien dat zowel van in het park als van buitenaf toegankelijk is. Zodra het park sluit, sluit je ook die toegang van het restaurant en kan je nog wel gasten blijven bedienen. Als dit alles nog eens te combineren valt met een toegang naar Aqualibi, lijkt mij dit wel interessant.
Wanneer het toch geen succes zou zijn verlies je niets, het restaurant kan dan zonder aanpassingen enkel langs de parkzijde open blijven.

jefke88
17-01-22, 16:49
Misschien niet om gasten aan te trekken die enkel komen om iets te eten. Maar je kan bijvoorbeeld wel een restaurant voorzien dat zowel van in het park als van buitenaf toegankelijk is. Zodra het park sluit, sluit je ook die toegang van het restaurant en kan je nog wel gasten blijven bedienen. Als dit alles nog eens te combineren valt met een toegang naar Aqualibi, lijkt mij dit wel interessant.
Wanneer het toch geen succes zou zijn verlies je niets, het restaurant kan dan zonder aanpassingen enkel langs de parkzijde open blijven.

Het kan werken ja, maar als je de bezoekers 's avonds wil laten eten, zouden ze beter van die 18 uur als sluitingstijd vanaf proberen te geraken. ik weet dat het in het milieuplan staat, maar hoe het park de laatste tijd aan het groeien is, is 18 uur tijdens zomerse weekends toch wel vroeg. Als ze tot 19 of 20 uur open blijven, blijft iedereen 's avonds ook nog eens eten (= extra inkomsten).

Ik vraag me ook af als de bezoekers van Walibi op nog een restaurant zitten te wachten. Bij Dalton Burger is het telkens erg druk, terwijl Delicious opvallend weinig populair is. De self-service in het Cowboydorp sluit vaak al vroeg (een paar jaar geleden sloot dat telkens om 14-15u). Dit jaar is het pizzarestaurant enkel met Halloween open geweest (en wat mij betreft mogen ze die all-in formule behouden). Met nóg een nieuwe restaurant, lijkt het me een beetje too much.

Ik kan begrijpen dat die nieuwe inkomzone terug in de koelkast staat :)

coasterfrenzy
17-01-22, 19:26
Toverland heeft een restaurant dat na parksluiting open blijft. En dat ligt midden in het park. Dus op zich hoeft het niet eens aan de inkom te liggen (al is dat wel handiger natuurlijk). Hoe goed het daar werkt heb ik (nog) niet kunnen ervaren, maar persoonlijk vind ik het wel heel interessant. Mijn volgende bezoek aan TVL ga ik er zeker gebruik van maken (als het tenminste open mag vanwege corona). Hetzelfde heb ik ook al eens in AT gedaan. Maar ook bijvoorbeeld EP trekt na sluiting nog veel gasten naar het resort voor de restaurants.

Earlyspencer
25-02-22, 07:06
Geen lockdown, amper nog coronaregels, hopelijk geen extreem weer ... Wie dacht dat in 2022 het pretparkseizoen eindelijk nog eens normaal en in full force van start zou kunnen gaan, moet niet alleen bedenkelijk naar De Panne kijken.

De schaarse en in meerdere opzichten afstandelijke ’omwonenden’ hebben voorlopig juridisch gelijk gekregen in hun klacht tegen te veel lawaai. Een permissie die recente attracties faciliteert, werd (tijdelijk) ingetrokken. Haal maar je schoolcursus Frans boven of schakel de translatie-functie in.

https://www.rtbf.be/article/annulation-du-permis-de-walibi-par-le-conseil-d-etat-le-parc-va-t-il-ouvrir-en-avril-sans-ses-grandes-attractions-phares-10942194

siroccofreakske
25-02-22, 08:26
Dat is slecht nieuws... Hopen dat er toch voor parkopening een oplossing uit de bus komt!

Crazy2girlken
25-02-22, 10:48
Ik snap dus echt niet hoe dat in godsnaam mogelijk is. Dat park zit daar al vele jaren langer dan de buurtwoners, als je naast een spoorweg gaat wonen weet je toch ook dat je wel eens treinen kan gaan horen voorbij rijden als je in je tuin zit me dunkt. Zulke zaken zijn gewoonlijk ook de reden dat je je woning aan 50.000€ minder kunnen kopen hebt dan 3 straten verderop. Dan heb je imo geen enkel grond van klagen, het is niet alsof je bij aankoop/aanvang huurcontract niet wist dat dat pretpark daar lag...

Earlyspencer
25-02-22, 12:11
Ik denk dat het geen lolletje is om vlakbij een pretpark te wonen. Ik zie dan wel eerder dichtbebouwde woonkernen vlakbij, zoals nabij PDP, Duinrell, PHL... Je zal maar geregeld een half uur of langer in de ochtend- of avondfile staan. En (houten)coastergeraas en bijhorend gejoel is niet alle dagen leuk, denk ik.

Maar als ik de voorbije 100 keer naar Walibi of Aqualibib reed, was dat vanaf de snelweg langs geen enkele woning. Walibi (en BJL) vind ik in die optiek beter gesitueerd dan hoger vermelde of vele andere parken. Het klagen van de 'afstandelijke' omwonenden in Waver vind ik daarom minder gegrond.

En niet dat het park zelf geen maatregelen treft, denk aan het 'inpakken' van de Sirocco.

Na 2 jaar corona en de waterellende: How dare you!

knessel
25-02-22, 15:26
mmm, dat zijn toch meer buren dan je op het eerste zicht denkt hoor:
https://www.google.be/maps/@50.6967527,4.5900633,415m/data=!3m1!1e3
https://www.google.be/maps/@50.6952696,4.5874903,3a,26.7y,52.88h,92.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s--qfj2FHGJu0bXp2H546Yw!2e0!7i16384!8i8192

Phadd-F
25-02-22, 15:58
NIMBY's in overvloed in ons land helaas, ziekte van deze tijd...

Ik snap het geklaagd ook niet echt. Walibi is meestal open van 10 tot 18u, in de zomer tot 19u. Dat is helemaal niet vroeg genoeg dat het mensen wakker zou maken 's morgens of 's avonds de mensen uit hun bed houdt. Toegegeven dat nocturnes in dat opzicht enorm kak moeten zijn maar als het park dat slechts een handvol keer doet in de zomer, op een zaterdagavond, is de overlast daarvan ook beperkt.

Mogen de mensen die naast een spoorlijn rijden dan ook eisen dat er geen treinen meer rijden tussen 10 en 18u? Overdag moet je nu eenmaal toch met wat geluid om kunnen gaan. En als je echt stille rust wilt... dan zijn er betere plekken om te gaan wonen. De buren van Walibi moeten nu ook niet klagen over verkeersoverlast want er is een afrit rechtstreeks naar de parking van het park. Dankzij het park is er dan nog een treinstation ook wat ze anders heel waarschijnlijk niet zouden hebben, dusja...

coasterfrenzy
04-03-22, 21:35
Tsja.. het zijn er inderdaad wat veel om ze bijvoorbeeld op te kopen. De tuinen zouden anders aardig wat extra grond voor Walibi kunnen opleveren.

Je zou een geluidswal nodig hebben die van het Amfitheater tot aan het kindergebied loopt om het geluid richting te buren op te vangen. Maar kan me voorstellen dat de buren die geen last hebben van het geluid dan weer geen zin hebben in zo'n muur in hun tuin.

Rein
19-03-22, 10:22
Wat goed nieuws, Walibi start een regularisatieprocedure voor de infrastructuur die momenteel zonder vergunning zit (alles wat de afgelopen 7 jaar gebouwd werd). In afwachting van de goedkeuring, zien ze geen reden om deze attracties en restaurants gesloten te houden. De gemeente Wavre heeft ook al gezegd akkoord te zijn met deze regularisatie.
Blijft enkel het probleem rond geluid en de langere openingtijden over...
Bron: dhnet.be (https://www.dhnet.be/regions/brabant/walibi-contre-attaque-apres-la-decision-du-conseil-d-etat-toutes-nos-infrastructures-seront-mises-en-fonction-pour-l-ouverture-623215b4d8ad586d30dafa10)

Earlyspencer
19-04-22, 17:42
Het blijft duren met de zure buren. HNB 19 april 2022 bericht het volgende:



Buurtcomité in beroep tegen nieuwe vergunning van Walibi

De vereniging ‘Les Versants de la Dyle’, die buurtbewoners verenigt die gekant zijn tegen bepaalde activiteiten in attractiepark Walibi, gaat in beroep tegen de nieuwe integrale vergunning die op 30 maart is verleend aan het attractiepark in Waver. De vergunning werd afgeleverd aan de vooravond van de seizoenopening na de intrekking door de Raad van State van de in 2018 verleende vergunning.

De vereniging voert drie redenen aan voor het beroep bij het Waalse Gewest. Vooreerst is er een bepaling in de vergunning waardoor Walibi op tien ‘uitzonderlijke dagen’ per jaar de normale geluidsgrenswaarden met 5 dBA mag overschrijden. Omwonenden vinden 55 dBA overdag, 50 dBA in de vooravond en 45 dBA ‘s nachts al moeilijk om mee te leven en vragen dat deze drempels niet worden overschreden.

De vergunning laat verder 75 dBA geluid toe tijdens vuurwerk op uitzonderlijke avonden. Om te voorkomen dat er overmatig geluid is afkomstig van een andere bron - muzikaal amusement bijvoorbeeld - vragen de bewoners dat de geluidsnorm die van toepassing is op het park tijdens vuurwerk strikt beperkt tot het geluid dat door de schoten wordt gegenereerd.

Het derde motief van de omwonenden beoogt de jaarlijkse verhoging van het aantal geluidsmetingen om de uitbating van het attractiepark beter te kunnen controleren.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220419_95615875&ved=2ahUKEwjq3--wyKD3AhVwgf0HHXdIBhkQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw3XnmJEyzhnK8YBlZcu7q8T

fkl8
20-04-22, 09:56
Kunnen de omwonenden dan ook even een klacht indienen tegen de bij hen in de buurt pratende mensen, regen of muggen ? ;)

60 dB Normaal gesprek, gsm
50 dB Regen
40 dB Rustige kamer, kantoor, mug

Bron: CM.be (https://www.cm.be/gezond-leven/lichaam/oren/decibelschaal)

etwien
15-05-22, 22:14
Enkel kiekjes van afgelopen weekend:

2722

2723

2724

2725

2726

2727

2728

2729

2730

2731

2732

2733

Meer volgt indien gewenst …

knessel
16-05-22, 06:30
Mooie foto's, gebruik je één of andere filter om dat oranje effect te krijgen ?

etwien
16-05-22, 08:01
Mooie foto's, gebruik je één of andere filter om dat oranje effect te krijgen ?

Ja, ik heb een speciale app om de foto’s te maximaliseren in scherpte, en ook worden via een speciale filter de kleuren wat uitgebalanceerd om het geheel ietwat kleurrijker en zonniger te doen lijken (deze foto’s zijn ook niet genomen met een speciaal fototoestel maar met een smarphone).

etwien
16-05-22, 10:33
Nog een lading foto’s:

2734

2735

2736

2737

2738

2739

2740

2741

2742

2743

2744

2745

2746

2747

2748

2749

DagobertDuck
20-08-22, 12:44
Vorige week Walibi nog eens bezocht. Dit park in Waver blijft toch een heel fun park om te doen. Ze hebben de nieuwe zones met Kondaa en Tiki-Waki heel mooi aangepakt. En laat het duidelijk zijn, Kondaa is een toprollercoaster van formaat! Maar er zijn toch wat kanttekeningen:

- Kondaa is absoluut top, maar is er een probleem mee? Na 14 uur vertrokken de treinen steeds maar half gevuld voor de rest van de dag. Hierdoor ging de wachttijd van een aangename 20 minuten naar 50-60 minuten. Frustrerend als je weet dat dit puur door de lege plaatsen komt.
- Pulsar: Topattractie, maar waar is de tweede boot? Wachttijden boven de 70 minuten hierdoor. Ik had gelukkig Fastpass, maar velen niet. Dit kan toch niet! Als de boot er is, zet hem op de baan. Als de boot defect is, laat hem dan maken. Ik heb mij laten vertellen dat Pulsar reeds lange tijd met maar 1 boot open is, kan toch niet. Zo geef je jouw gasten geen optimale parkervaring.
- Weerwolf: Nog steeds leuke wooden coaster, maar te ruig geworden. Een renovatie is hier wel noodzakelijk.
- Vampire: Afbreken en vervangen door een B&M Inverted, klaar.
- Radja River: minder wild dan vroeger, kan dat? Veel minder boten heb ik de indruk, dus veel lagere capaciteit + de vele boten die met mekaar interactie hadden maakte het vroeger leuker. Blijft wel een goeie rafting river.
- Colorado Minetrain: Zeer leuk, nog steeds! 3 treinen, dus ging vlot. Heb wel gezien dat er al 1 of 2 treinen afgebroken naast de baan staan, dus nu moeten ze echt wel hun laatste 3 treinen goed onderhouden.
- Dalton Terror: Nog steeds leuk! Alleen jammer dat je buiten in een saaie warme rij moet wachten, waar je vroeger door leuke huisjes mocht.
- Tiki-Waki: leuke coaster, wel blij met FastPass daar.
- Touthanchamon: Top darkride, alleen weinig karretjes waardoor wachtrij ook tergend traag gaat. Danku Fastpass.
- Flashback: leuke waterride, goeie capaciteit, alleen jammerlijk beetje saai ingekleed. Een muziekje erbij zou wonderen doen.
- Cobra: Niet gedaan deze keer. Standaard coaster die mij eigenlijk niet meer aanspreekt anno 2022. Dan liever aan paar keer extra op Kondaa.
- Psyche: Zelfde als Cobra - ook heel lage capaciteit.
- Popcorn Revenge: Lekker knallen :)

Maar zoals steeds, mits FastPass weliswaar, fun gehad.

bobby turbo
21-08-22, 17:10
Colorado Minetrain: Zeer leuk, nog steeds! 3 treinen, dus ging vlot. Heb wel gezien dat er al 1 of 2 treinen afgebroken naast de baan staan, dus nu moeten ze echt wel hun laatste 3 treinen goed onderhouden.
.

Of Calamity Mine, niet Colorado Minetrain, heeft altijd maar drie treinen gehad en degene die je in de backstage ziet zijn oude exemplaren die vervangen werden door nieuwe... ;)

DagobertDuck
21-08-22, 18:34
Of Calamity Mine, niet Colorado Minetrain, heeft altijd maar drie treinen gehad en degene die je in de backstage ziet zijn oude exemplaren die vervangen werden door nieuwe... ;)

Ha, maar dat is goed nieuws! Locomotieven zien er inderdaad ook mooi uit. Blijft één van de mooiste plekjes van Walibi. Zelfs de watereffecten werken, wat vroeger niet altijd het geval was. Geeft extra dynamiek aan de rit en maakt het fun.

Ik zeg inderdaad nog altijd Colorado, de originele naam van de baan. :D Maar bon, ik zeg toch al Psyché ipv Sirocco :D

PyongWon
23-08-22, 17:56
Ik zeg toch al Psyché ipv Sirocco :D Sinds de vliegwielaandrijving niet meer gebruikt wordt, is het ook de Sirocco niet meer. Oh wat mis ik die orginele buitenbaan !!

DagobertDuck
24-08-22, 17:10
Sinds de vliegwielaandrijving niet meer gebruikt wordt, is het ook de Sirocco niet meer. Oh wat mis ik die orginele buitenbaan !!

In Knott's Berry Farm wordt dezelfde baan ook gerenoveerd. Benieuwd wat ze er daar van maken.

"New updates allow guests to be completely surprised by the direction the train will take them at the start of each ride." Bron: https://www.insideuniversal.net/2022/08/knotts-berry-farm-announces-reimagined-montezooma-the-forbidden-fortress-new-fiesta-village/

coasterfrenzy
25-08-22, 10:49
Ze mogen wel eens een nieuwe achtbaan zetten op de plek van de Tornado. Een mooi thema zou zijn een slachterij, waarbij de mensen als volgt aan de beurt zijn.

De naam van de baan: Tournedo

Sorry ;)