PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!



Pagina's : [1] 2 3

K-ToF
16-05-17, 00:11
Begin deze maand verscheen er in de Waalse krant l'Avenir een opmerkelijk artikel met een interview met Jean Christophe Parent, algemeen directeur van Walibi Belgium. En daarin worden toch wel enkele opvallende zaken verteld.

Een kleine samenvatting:

* Qua concurrentie herkent het park vooral Plopsaland De Panne, met 1.200.000 bezoekers per jaar en Pairi Daiza met 1.700.000 bezoekers per jaar.
* Walibi aanziet deze concurrentie niet als een soort van wedstrijd. Twinting jaar geleden waren ze bijna de enige speler op de markt, maar wordt er tegenwordig een steeds breder publiek aangetrokken en is er ook meer keuze binnen de sector, waardoor ook Walibi zijn eigen 'DNA' en strategisch denken moet bijstellen.
* Als Walibi naar het buitenland en de concurrentie kijkt, denkt men vooral aan parken zoals Disneyland Parijs of Europa Park. Parken waar men ook denkt aan verblijf én met een veel groter budget dan Walibi. Hun doel en opzet mag dan niet hetzelfde zijn, daar waar men in Walibi vooral mikt op dagtoerisme, maar dat betekent niet dat Walibi geen inspanningen moet doen. Pulsar heeft het park in staat gesteld om de kwaliteit van het park te verhogen en meer kwaliteit te bieden aan een publiek dat steeds veeleisender wordt.
* Walibi Belgium merkt een groeiend aantal bezoekers in Noord - Frankrijk, regio Lille. Momenteel maakt het Noord-Franse publiek ongeveer 20% uit van de bezoekers binnen Walibi. Walibi Belgium maakt dan ook reclame in deze regio en heeft de marketing naar Noord-Frankrijk dit jaar ook versterkt. Anderzijds merkt men ook een stevige concurrentie vanuit Nederland, met de Efteling die zich nu ook meer en meer op Franstalige bezoekers richt. Daarom dat het park zich ook aangemoedigd voelt om meer reclame te maken in het zuiden van Nederland.
* Walibi ziet ook dat, om staande te blijven binnen de kleine wereld van de pretparken, het essentiëel is om alle beweging binnen de pretparkwereld te blijven volgen en mee te blijven. Niet alleen doormiddel van nieuwe attracties, maar ook doormiddel van totaalbeleving.

Walibi Belgium heeft dus begrepen dat om meer en nieuwe bezoekers te lokken, er nood is aan vernieuwing. Daarom kondigt Jean Christophe Parent grote en ingrijpende vernieuwingen aan in Walibi Belgium, die van start zullen gaan in 2018. Volgens hem zal 2018 een zeer mooi jaar worden voor Walibi, omwille van een grondige herconfiguratie van het park. Meer kan de man niet vertellen, omdat er nog de nodige vergunningen moeten verkregen worden. Vast staat wel dat deze hervorming een investeringsportefeuille zal meebrengen van tientallen miljoenen euro's.

Met een quote van Jean Christiophe Parent: " Binnen vijf jaar zal ongeveer 70% van het park grondig veranderd zijn. De bezoeker die gedurende zijn jeugd al een bezoek heeft gebracht aan Walibi, zal wanneer hij met zijn kinderen het park opnieuw bezoekt een volledig nieuw product aangeboden krijgen."

Bron: l'Avenir - http://www.lavenir.net/cnt/dmf201703...a-metamorphose (http://www.lavenir.net/cnt/dmf20170331_00983609/walibi-est-pret-a-entamer-sa-metamorphose)

fkl8
16-05-17, 05:51
Ik had inderdaad al uit een goede bron vernomen dat er iets groots op til was in WB. Mijn bron sprak dan van iets groots en spectaculair dus deze hervorming past dan wel in het plaatje.
Ik zie eerlijk gezegd zelfs ook nog een nieuwe attractie verschijnen.

Pretparkfreak7
16-05-17, 08:17
Ik zie eerlijk gezegd zelfs ook nog een nieuwe attractie verschijnen.
Dat mag ik hopen: ik weet niet of ik zit te wachten op iets groots en spectaculair zonder nieuwe attractie. De laatste keer dat we dat hoorden kregen we een rockband voorgeschoteld. :p

yelle8
16-05-17, 10:43
Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots :p

smartieke
16-05-17, 12:23
Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots :p

ik denk dat we meer te weten zullen komen op de fandag eind oktober

viperkesvp
16-05-17, 13:45
Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots :p

Een ideale locatie om een gerstlauer skyfly te plaatsen!

Nathan G
16-05-17, 14:03
Een ideale locatie om een gerstlauer skyfly te plaatsen!

Ik hoop dat ze daar niet voor kiezen. Die attractie heeft een veel te lage capaciteit om in een park als Walibi Belgium te staan.

etwien
16-05-17, 14:13
Ik hoop dat ze daar niet voor kiezen. Die attractie heeft een veel te lage capaciteit om in een park als Walibi Belgium te staan.

Eindelijk iemand die ook inziet dat een SkyFly een zéér leuke attractie is, maar eerder bedoeld voor parken met bezoekersaantallen rond de +/- 650.000, voor Walibi heeft deze attractie een veel te lage capaciteit, als ik de brochure van Gerstlauer er bij neem zie ik zelfs geen beoogde theoretische capaciteit staan terwijl dat bij de andere attracties in de catalogus wel vermeld wordt ...

yelle8
16-05-17, 14:24
Eindelijk iemand die ook inziet dat een SkyFly een zéér leuke attractie is, maar eerder bedoeld voor parken met bezoekersaantallen rond de +/- 650.000, voor Walibi heeft deze attractie een veel te lage capaciteit.

Dat niet alleen, want op zich moet je je niet enkel baseren op bezoekerscijfers, maar zeker ook op wie zijn mijn bezoekers? Een park als Walibi Belgium met durfals en thrillseekers als publiek heeft het 'bijkomende' probleem dat alle bezoekers de attractie durven en hem ook willen doen.

etwien
16-05-17, 14:49
Dat niet alleen, want op zich moet je je niet enkel baseren op bezoekerscijfers, maar zeker ook op wie zijn mijn bezoekers? Een park als Walibi Belgium met durfals en thrillseekers als publiek heeft het 'bijkomende' probleem dat alle bezoekers de attractie durven en hem ook willen doen.

Dat is inderdaad een bijkomend goed punt.

Parken die momenteel in het bezit zijn van een Skyfly (Duinrell, Hansa Park, Tripsdrill, Nigloland, ...) zijn doorgaans eerder echte familieparken. Ok Holiday Park heeft er ook eentje staan, maar we weten allemaal hoeveel Plopsa om capaciteit geeft ...

K-ToF
18-05-17, 22:08
Ik heb er ook echt geen flauw idee van wat men hiermee wil bedoelen. Er komt een metamorfose van het park en 70% van het park zal er anders gaan uitzien.

Het enige waar ik dan aan denk, is de rebranding van Walibi in 2011. Ondertussen is het wel duidelijk dat heel die Music Battle voor geen millimeter van grond is gekomen, desondanks de forse investeringen die men heeft gedaan. En het park is de afgelopen jaren, toen er nog hoop was dat dat concept zou aanslaan, redelijk veranderd qua uiterlijk. Misschien doelt men dan dat het park terug zijn oude vorm terugkrijgt, zonder al dat flashy gedoe, luid gedreun én...misschien komt de oude mascotte dan terug?

Dat er meerdere nieuwe attracties gaan volgen, daar ben ik van overtuigd. Met Pulsar heeft het park onverwachts een regelrechte topper binnen gehaald en het park gaat eindelijk nog eens over de tongen. En deze keer niet als dat park dat nooit investeert. Walibi Belgium is ook terecht trots op Pulsar en bezoekersaantallen bleken vorig jaar netjes geklommen te zijn. Ik gok op een nieuwe attractie voor 2018. En ik denk ook niet dat het meteen een kleintje zal zijn.

Ik ben alvast enorm benieuwd!

Nathan G
19-05-17, 08:51
Er zullen daar wellicht wel plannen klaarliggen voor grote veranderingen in Walibi, maar dat het park er effectief 70% anders gaat uitzien lijkt me overdreven.

Een nieuwe rebranding hoeft voor mij eerlijk gezegd niet. Ik vind het er wel oké uitzien zoals het nu is. Het hele concept sloeg misschien niet aan en ik ben ook heel blij dat ondertussen niet het complete park in dat thema zit, maar die enkele attracties aan de ingang en kinderland vind ik er op zich wel goed uitzien. De oude mascotte zag er trouwens echt verouderd uit, dus mag van mij wegblijven. Ik zie ook niet in waarom men de nieuwe mascotte zou wegdoen en de oude terughalen.

Met Pulsar heeft men in dat park inderdaad een pracht van een attractie in huis gehaald, en ik hoop dat die trend wordt verdergezet. Dat men in 2018 al een grote nieuwe attractie opent lijkt mij snel, maar ik verwacht toch een vervanger voor het reuzenrad. Tegen 2019 of 2020 zie ik ze dan weer uitpakken met een grote attractie.

Pretparkfreak7
19-05-17, 09:10
Ik heb het al eerder gezegd, maar op zich is de rebranding van Walibi wel gelukt. Het was jammer dat we daar gratis de hele wab-musicbattle-wij-gaan-voor-beleving-ook-buiten-walibi-en-we-mikken-op-tweens reutemeteut bijkregen, maar ik denk dat we zonder die stijlwijziging niet met een attractie als Pulsar waren geëindigd. Het zit 'm dan vooral in de overstap van de oude Walibi-stijl die mooie punten scoorde op nostalgie-vlak, maar ergens ook wel een beetje stoffig en weinig vernieuwend was. De nieuwe stijl is veel dynamischer, oogt moderner en past meer bij een Walibi dat vooruit wil.

Stiekem hebben ze ook wel vrij snel ingezien dat dat hele randverhaal met die rockband niet echt aansloeg en kreeg je een soort light-versie waarbij wel de nieuwe stijl nog werd behouden, maar dan zonder de verwabbing. Aqualibi is helemaal vernieuwd in die strakke moderne stijl. Ook pulsar zit in hetzelfde soort minimalisme. Als dat de norm is voor toekomstige investeringen heb ik er vertrouwen in.

De 70% vind ik dan weer eerder verontrustend. Ik geloof graag dat Walibi enkele stevige attracties in zijn mars heeft, maar ik betwijfel sterk dat ze phantasialand-gewijs hun park stuk voor stuk kunnen afbreken en er een beter resultaat voor in de plaats zetten. Ik denk wel dat vernieuwingen er meer op gericht zullen parkzones te creëren die vlot ingezet kunnen worden in bedrijfsevenementen. Plopsaland heeft mayaland, in Phantasialand heb je verschillende locaties die perfect aansluiten op stukjes attractiepark. In Walibi is dit minder duidelijk aanwezig.

Ignace
19-05-17, 09:10
Wat zouden jullie veranderen, als er ongeveer 70% er anders gaat uitzien?

Iets wat mij altijd stoort in Walibi is dat de paden echt lelijk zijn. Asfalt in pretparken (het hoeven daarvoor nog geen themaparken te zijn) vind ik niet meer van deze tijd. Overal mooie tegeltjes zou al een hele verbetering zijn! Ook de verlichting is niet echt sfeervol, die lantaarnpalen zijn echt spuuglelijk.


http://i1206.photobucket.com/albums/bb444/ignacepretpark/SAM_4400_zpsafltrju4.jpg (http://s1206.photobucket.com/user/ignacepretpark/media/SAM_4400_zpsafltrju4.jpg.html)

Achteraan in het park zit je vanaf Psyké tot aan GRA met een heel oninteressante hoek waar je eigenlijk enkel komt voor CoT. Natuurlijk willen ze met de buren rekening houden, dus een indoorattractie extra hier lijkt me logisch - maar dan iets vergelijkbaar met Mayaland of Arthur in Europapark, een indoor-hal met meerdere attracties en horeca. Een mooie stap tot een volwaardige winteropening en het maakt die hoek van het park veel interessanter. Desnoods oferen ze de plek op van het theater, die word toch niet meer gebruikt voor de gewone gast. Wat thema betreft mogen ze van mij zeker en vast de concepts die CdA ooit had gemaakt voor Walibi-indoorparken terug als basis gebruiken:

http://i1206.photobucket.com/albums/bb444/ignacepretpark/10860964_509831922492128_4784602243671602781_o%201 _zpsiz5hqfpb.jpg (http://s1206.photobucket.com/user/ignacepretpark/media/10860964_509831922492128_4784602243671602781_o%201 _zpsiz5hqfpb.jpg.html)

Een uitbreiding van Aqualibi zie ik ook wel zitten. Ik ben er twee keer geweest dit jaar, en het is een tof zwembad met enkele leuke glijbanen en natuurlijk de Rapido, maar ik ben er toch steeds vrij snel rond. Een doorgang onder de lifthills van de Cobra maken en een deel van de oppervlakte van Ali Baba gebruiken lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar het is een mooie droom.

Tot slot zou ik het geen slechte zet van als walibi één van hun spookhuizen - pakweg Villa 13 - het hele jaar lang als betaalattractie aanbied.

Nathan G
19-05-17, 09:50
Walibi Belgium begint stilaan de weg van theming en themazones uit te gaan, dus ik hoop dat ze daarop verdergaan. Het is misschien geen Efteling of Phantasialand, maar de stijl van Pulsar is voor een park als Walibi eigenlijk prima.

Als eerst zou ik zorgen dat een deel van de oude attracties opgeknapt worden. De Weerwolf een waardig thema geven, nieuwe wachtrij, nieuw station, eventueel ook een retrack. Hetzelfde met de Vampire.

Ten tweede zou ik de Cobra eruit gooien. De attractie heeft zijn beste tijd gehad en bovendien staat er al een boomerangcoaster in Bellewaerde. Het paleis dat ernaast ligt zou ik ook platgooien, waardoor er ruimte komt voor een grote nieuwigheid. Het park kan nog wel een family coaster gebruiken denk ik, iets in de stijl van een spinning coaster. Ook dat vliegend tapijt (dat toch de helft van de tijd gesloten is) mag verdwijnen. De Radja River zou ik dan nog iets meer thematiseren, dat hij nog meer betrokken wordt bij het thema.

Ten derde zie ik het park binnen enkele jaren weer een grote, nieuwe coaster openen. Een hyper coaster zou daar wel passen, of anders zou een shuttle coaster ook wel goed zijn ;)

En ten slotte kan inderdaad, zoals reeds aangehaald, de achterkant van het park wel een verfrissing gebruiken. Ik heb overigens niet meteen een idee wat men daarmee zou kunnen doen, maar het idee van hierboven (het indoorgebied) lijkt mij wel een leuk idee.

Pretparkfreak7
19-05-17, 11:22
...Als eerst zou ik zorgen dat een deel van de oude attracties opgeknapt worden. De Weerwolf een waardig thema geven, nieuwe wachtrij, nieuw station, eventueel ook een retrack. Hetzelfde met de Vampire...Ten tweede zou ik de Cobra eruit gooien. ...De Radja River zou ik dan nog iets meer thematiseren...En ten slotte ... de achterkant van het park
Ik denk dat de prioriteiten een beetje anders moeten liggen. Het ergste stuk walibi is die no-go-zone rond CoT.

An zich vind zowel weerwolf, vampire als Radja river zoals ze nu zijn best oké ingewerkt. Ik denk dat de investering die je moet maken om daar een verder doorgedreven thema toe te voegen zo groot gaan moeten zijn -om een merkbaar verschil te geven-, dat ze zichzelf nooit gaan terugverdienen. Een retrack is bij een woodie eigenlijk gewoon noodzakelijk onderhoud.

Het zou absurd zijn om een functionerende coaster met een aardige dosis thrill én een beperkte footprint gewoon af te breken. De versie van Walibi is jaren jonger dan die van Bellewaerde én die hebben ze ook nog altijd niet afgebroken. Als er één attractie is, waar ik wel geloof dat een herwerking van het station en wat extra thema een effect kunnen hebben is het bij die boomerang.

Ik denk dat je voor nieuwe toevoegingen vooral moet kijken naar lege zones in het park en makkelijk verplaatsbare flatrides. Op zich is die gigantische vijver in het midden van de Radja river ook nog wel interessante ongebruikte oppervlakte. Alleen jammer dat die voor de rest zo ontoegankelijk is en er weinig elegante manieren zijn om die te laten aansluiten op het padennetwerk.

Nathan G
19-05-17, 17:24
Ik denk dat de prioriteiten een beetje anders moeten liggen. Het ergste stuk walibi is die no-go-zone rond CoT.

Het was niet echt een prioriteitenlijst, eerder een opsomming. Nu je het zegt, het is misschien inderdaad wat onduidelijk :p verder ben ik wel akkoord dat het achterste stuk van het park het meest om vernieuwing smeekt.

K-ToF
19-05-17, 23:32
Wat zouden jullie veranderen, als er ongeveer 70% er anders gaat uitzien?
Iets wat mij altijd stoort in Walibi is dat de paden echt lelijk zijn. Asfalt in pretparken (het hoeven daarvoor nog geen themaparken te zijn) vind ik niet meer van deze tijd. Overal mooie tegeltjes zou al een hele verbetering zijn! Ook de verlichting is niet echt sfeervol, die lantaarnpalen zijn echt spuuglelijk.

Hier zou inderdaad dringend iets aan gedaan mogen worden. De paden in het park zijn inderdaad lelijk en een allegaartje van vanalles. Overal zie je wel ergens verzakkingen en bij de minste regenbui veranderd het park letterlijk in een moeras. Qua verlichting is het inderdaad ook niet je dat. Volgens mij behoorden die lantaarnpalen nog tot het idee om de Music Battle nog naar heel het park door de trekken. Het vloekt verschrikkelijk in een themazone die, mits ze de zone wat meer verzorgen, toch een mooi themagebied is.





Achteraan in het park zit je vanaf Psyké tot aan GRA met een heel oninteressante hoek waar je eigenlijk enkel komt voor CoT. Natuurlijk willen ze met de buren rekening houden, dus een indoorattractie extra hier lijkt me logisch - maar dan iets vergelijkbaar met Mayaland of Arthur in Europapark, een indoor-hal met meerdere attracties en horeca. Een mooie stap tot een volwaardige winteropening en het maakt die hoek van het park veel interessanter. Desnoods oferen ze de plek op van het theater, die word toch niet meer gebruikt voor de gewone gast. Wat thema betreft mogen ze van mij zeker en vast de concepts die CdA ooit had gemaakt voor Walibi-indoorparken terug als basis gebruiken

De achterste zone van het park zal volgens mij nog lang een doorn in het oog blijven. Zelfs een indoorzone zie ik niet verschijnen op die plek. Al zou het van mij gerust mogen hoor. Maar vergeet niet dat het theater nog altijd aangeboden en gebruikt word voor events van particulieren of voor grote groepen. Een nieuwe attractie hoeven we op die locatie ook niet meer te verwachten, vrees ik. De bewoners van de Rue J. Deschamps zullen op hun achterste poten gaan staan als ze weten dat Walibi net daar een nieuwe attractie plant. Jammer!




Tot slot zou ik het geen slechte zet van als walibi één van hun spookhuizen - pakweg Villa 13 - het hele jaar lang als betaalattractie aanbied.

Ja! Eindelijk iemand gevonden die mijn mening deelt. Walibi Belgium is zeer sterk als het op spookhuizen aankomt, dus inderdaad, waarom geen spookhuis gedurende een heel seizoen openstellen? Ik ben helemaal voor.

Trouwens, ook Looopings heeft het bericht waarover dit topic gaat opgepikt. Zij hebben contact opgenomen met het park en achter meer informatie gevraagd, maar het park wil er voorlopig nog geen geven. Volgende maand zou Walibi Belgium wel met meer informatie komen over deze 'grootschalige en ingrijpende veranderingen'.

ojoh
20-05-17, 20:59
Nice! Ik ben echt benieuwd naar de komende jaren daar in Waver.

Wat ik zou veranderen:

- Allereerst elke themazone terug duidelijk zichtbaar maken. Aangepaste paden, aangepaste themaverlichting, planten enzovoort. Tot in het kleinste detail moet zichtbaar zijn welk thema nagestreefd wordt.

- Dat betekent ook meteen het verdwijnen van de verlichtingspalen nu. Deze moeten niet op het stort maar kunnen ingepland worden op de "parkinglaan". Hang er nog een banner aan ook daar is meteen wat meer sfeer.

- Verder is het eerste wat ik zou aanpakken, zoals zo velen, de hoek achteraan in het park. Het is daar gewoon doods op COT na. Tijd dus voor verandering. Een thema waar ik aan denk, maar misschien niet voor de hand liggend is is "night at the museum". Een grote indoorhall op de plaats van het theater nu. Met daarin een restaurant, een binnenspeeltuin, wat kleinere attracties, een grote zaal (verschillende doeleinden) en een volledig gethematiseerde achtbaan genre Arthur (EP) (in de stijl van "night at the museum". Met animaties en animatronics die bij een levend museum horen. Buiten sluit dit dan aan bij de opfrissing van COT en een attractie die ik in mijn hoofd wel heb maar bijgod niet weet of ze bestaat. Een soort van schotel op een boogvormige arm met contra gewicht die dan rond draait en op en neer gaat etc. Daarop een beeld van een discuswerper uit de oudheid. Er kan dan ook buiten nog een soort van amfitheater gemaakt worden voor verschillende doeleinden. Dat is in mijn ogen dus een thema dat ik daar zou implementeren om COT ergens bij te laten aansluiten zonder twee keer in de tropische pot te moeten grabbelen. Kunnen dan ook meteen een attractie of twee namaken uit parc Astrix.

- GRA krijgt natuurlijk eindelijk zijn langverwachte makeover. Thema nog even on hold. Maar zeker is wel dat ik er een gezellige bar zou maken op het eiland.

- Een spookhuis permanent vind ik zeker ook geen slecht idee. Walibi heeft al meermaals bewezen dat ze dat echt goed kunnen dus een custommade-spookhuis in het park zou zeker een meerwaarde zijn. Niet noodzakelijk betalend en ook niet pers se altijd met acteurs. Ik zou dat proberen inpassen tussen weerwolf en vampire. Aan de achterkant van deze laatst genoemde.

- enkele kleine aanpassingen die ik al een paar keer op tafel heb gegooid: de binnentuin van wachtrij Radja wordt een boedah-tuin met klein watereffectje. In FB-gebouw mogen nog steeds "oude" plafondventilatoren komen ter decoratie maar ook functioneel in de zomer. Wachtrij van Vampire krijgt schuilhokjes in kerkhoflook, ook de wachtrij van Paleis van de geest krijgt zonnewering, het station en wachtrij van de Cobra is voor iedereen een doorn in het oog dus die wordt meegetransformeerd. In het oude paleis van Alibaba komt eveneens een indoorzone met darkride.

En de Vertigosite wordt een heuse nieuwe themazone met twee grote attracties en enkele opvullers, nog even geen idee welke dat zijn.

Wat ik zelf nog mis zijn evenementen allerhande maar dan voor de jeugd. Ik denk dan maar aan simpele muziekfeesten. Artiesten die zowel vlaming als waal interesseert? Wat dacht je van Loïc Nottet en Blanche nog maar? En om eens lekker nostalgisch te doen een heroplevende band zoals Vengaboys, Aqua (zie verleden) of Steps. Dat zijn toch wel zaken die voor Walibi op zich makkelijk te organiseren zijn denk ik dan. Accommodatie hebben ze genoeg net als plaats.

Wat betreft opperations, zou ik dan stilaan ook beginnen nadenken over winteropeningen. Enkele tijdens de kerstvakantie om te beginnen, op langere termijn kan dan ook gedacht worden aan het heel jaar door open. Maar daarvoor zijn er stevige beleidsveranderingen nodig qua planning onderhoud enz.

dusk
20-05-17, 21:47
Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

-Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
-Zone COT zeker ook eens aanpakken.
-Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
- Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
- Shows op het water.
- Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

Dit is het zo een beetje wat mij betreft.

K-ToF
21-05-17, 13:30
Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

-Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
-Zone COT zeker ook eens aanpakken.
-Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
- Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
- Shows op het water.
- Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

Dit is het zo een beetje wat mij betreft.

Die rebranding vond ik in het begin nog wel geslaagd, maar op den duur begon dat gewoon een beetje tegen te slaan. Ik was vrij snel uitgekeken op het hele concept, vele figuren sloegen tegen,...Ik denk dat Walibi destijds gewoon een beetje te veel hooi op hun vork had genomen en zelf meer verwacht had van het hele concept dan het uiteindelijk verwezenlijkt heeft. Slecht onderhoud valt de laatste jaren best wel mee, al geef ik toe dat Walibi zelfs nu nog enkele schoonheidsfoutjes maakt. Ik denk daarbij aan Calamity Mine, Radja River, FlashBack en Gold River Adventure. Om de zoveel tijd doet men een effort om deze attracties wat op te knappen, om ze dan voor een paar jaar weer te laten voor wat ze zijn. Maar bekijk het positief; 13 jaar geleden bijvoorbeeld was het qua onderhoud een absolute ramp daar en werd de ravage die Six Flags had aangericht pijnlijk duidelijk. Neem daar dan nog eens StarParks bij, dat veel heeft beloofd, maar uiteindelijk niks gedaan heeft buiten een naamsverandering én de terugkeer van de oude mascotte. Daarnaast moest Walibi Belgium steeds het onderspit delven tegenover het toenmalige Walibi World en Movie Park Germany, dat van de Britten steeds het grootste deel van de koek kreeg. En Walibi moest het stellen met de kruimels, de laatste centen die overbleven.

Als je dan ziet hoe het park zich nu herstelt heeft, vind ik dat toch bewonderingswaardig. Het park is steeds proper (je moet maar eens tellen hoe vaak vuilbakken per dag geledigd worden en hoe vaak je personeel de paden ziet schoonvegen), het personeel is vriendelijk en gemotiveerd en doet meer moeite dan ooit tevoren om Nederlands te spreken, de operations in het park zijn tegenwoordig subliem, de communicatie naar hun publiek toe is duidelijk, vriendelijk en vooral no-nonsense. Denk bijvoorbeeld aan de problemen met Pulsar in het begin, toen er dagelijks moeite werd gedaan om hem te openen voor het publiek én er zeer open en actueel gecommuniceerd werd via de website om openingsuren duidelijk de maken. Of recent nog na die grote stroompanne, waardoor het park een half uur langer geopend bleef én er gratis compensatietickets werden uitgedeeld als tegemoetkoming voor die stroompanne.

Ik herinner mij nog hoe er jaren geleden gesproken werd over het potentieel van zowel Six Flags Belgium als Walibi Belgium. Potentieel dat er overduidelijk was, maar dat nooit ten volle werd benut en het park vaak de ene beslissing na de andere nam. Nu heb ik meer dan ooit de indruk dat het park het licht heeft gezien en dat potentieel ontdekt heeft en dankzij CDA die kans met beide handen aanneemt en er iets van maakt. Wat die grote metamorfose ook mag inhouden en wat men ook van plan is, ik ben er om één of andere reden gerust in dat het park er iets van zal maken.

Wat die nieuwe attracties betreft...ik herinner mij een podcast met Dominique Fallon en Jean-Christophe Parent tijdens de opening van Pulsar. Daarin gaven ze beiden aan dat er een nieuwe periode voor Walibi Belgium aangebroken is, waarvan Pulsar de eerste stap in die richting is. En ik ben echt zeer benieuwd naar wat dat nieuwe tijdperk gaat betekenen. En die B&M? Wat is dat toch dat iedereen een achtbaan van B&M in het park wil. Want eigenlijk, er zijn zo veel constructeurs die evenzeer prachtige achtbanen verkopen. Pas op, voor mij mag het hoor, maar mocht men opnieuw kiezen voor een stevige Mack, een knappe Intamin of weet-ik-veel-wat, ik zal meer dan tevreden zijn.

Belgiumcoasterfreak
21-05-17, 13:56
Dat Walibi zich aan het klaarmaken is voor een serieuze verandering, is al even duidelijk vind ik. Als wij alleen al kijken naar de investeringen die CDA onderneemt in zijn parken, kan je gewoon niet anders bedenken dan dat een park als Walibi, dat zich altijd al positioneert als het park van vernieuwing en uitdagingen, serieuze plannen heeft. En ergens is die 'plotse' investeringsdrang van CDA niet zo erg plots eigenlijk. Als je in het jaarverslag van CDA van het jaar 2016 gaat kijken, zie je dat hun afdeling een pak meer winst maakt de laatste jaren. Ook praten zij in hun jaarverslag van een nieuwe visie die ze de laatste jaren hanteren: zorgen dat hun bezoekers langer binnen hun accommodaties (ver)blijven. Zie je ook aan de investeringen en budgetten die in dit verslag goedgekeurd zijn: de investering van een twee nieuwe hotels in Parc Asterix tegen 2020, renovatie van hotel Futuroscope en Walibi Village (WH),... als de goedkeuring voor nieuwe attracties in andere parken zoals dat er tegen 2020 7 (!) nieuwe attracties worden gebouwd in Parc Asterix als 2 attracties grondig gerenoveerd worden.

Met in het achterhoofd dan de verhalen die wij opvangen van WaBe, denk ik dat wij eindelijk eens 'terug' door een roze bril naar het Waverse park mogen kijken! Ik zie grondige infrastuurveranderingen en, kijkend naar de strategie van CDA, misschien zelfs wat slaapaccommodatie (een park als PHL scoort goed met een hotel, ook al heeft deze het niet echt nodig kwestie dat het park op dag wel gezien is, plus WB heeft Aqualibi plus Brussel/Leuven op een steenworp verwijderd...). Ik denk ook dat het attractie-aanbod nog mooi uitgebreid gaat worden. Ik denk dat wij eerder een Family Coaster gaan mogen verwachten als nieuwe attractie de komende jaren, in eenzelfde lijn als Pégase Express in PA. En dat zo het aanbod gestaag en evenwichtig verder wordt opgebouwd.

Man wat kijk ik uit naar wat er komen gaat! Dat het maar snel juni is, en hopelijk krijgen wij misschien dan een duidelijker beeld van wat ons te wachten staat. Een Golden Pass gaat dan voor mij dan toch eens realiteit worden :D!

Hier is het jaarverslag van CDA te vinden trouwens: https://www.compagniedesalpes.com/sites/default/files/rapport-financier-annuels/2017/ra_cda_2016_gb_16-02-2017.pdf

K-ToF
21-05-17, 15:21
Logeermogelijkheden in Walibi Belgium...ik weet het niet zo goed. Langs de ene kant heeft Walibi Belgium wel enkele troeven in huis om bezoekers meerdere dagen op het parkdomein te houden. Om te beginnen is er het park, maar eens het seizoen gepasseerd is, valt dat ook al weg. Uiteraard is er Aqualibi, dat jaarrond geopend is. Maar dan denk ik dat Aqualibi toch nog enkele zaken mist om er bijvoorbeeld twee dagen te spenderen. En dan heb ik het vooral over attracties. Ik denk dan bijvoorbeeld aan nog enkele glijbanen en een buitenzwembad met ligweide en de mogelijkheid voor extra randanimatie in de zomer (ik denk bijvoorbeeld aan kinderanimatie, sportactiviteiten zoals beachvolley, etc.). Vier uurtjes in Aqualibi vind ik persoonlijk al lang. Laat staan dat je er bijvoorbeeld twee avonden na elkaar gaat zwemmen.

Daarnaast denk ik dat ook het park nog niet klaar is om bezoekers langer dan één dag bezig te houden. In de zomer bijvoorbeeld, op dagen wanneer het mooi weer is, of tijdens Halloween/Halloweennocturnes waarop het praktisch onmogelijk is om heel het park te doen zonder RIP Pass. Maar verder mankeert het park naar mijn mening ook nog enkele attracties om er een lang verblijf van te maken, alsook enkele zaken buiten attracties om bezoekjes te rekken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan entertainment en animatie, zoals parkshows, straatanimatie en dergelijke. Of wat dacht je van horeca. Momenteel heeft het park wel wat restaurantjes, maar nergens is er een plek die uitnodigend genoeg is om eventjes te blijven zitten. Ik denk aan een gezellig restaurantje met bediening waar je graag een uurtje blijft zitten om te bekomen van al dat attractiegeweld, of een cocktailbar/café/kroeg met een fijn terrasje,...

Een hotel lijkt mij wel leuk, maar het moet dan meer zijn dan een hotel alleen. Niet alleen het park en Aqualibi, maar ook genoeg dingen om gasten 's avonds te enterainen en te verwennen. Dan denk ik aan een deftig restaurant, een bar, winkeltjes, eventueel wellnessfaciliteiten,...

Volgens mij is het dus perfect mogelijk, maar nog niet in de nabije toekomst.

Ignace
21-05-17, 21:32
Maar bekijk het positief; 13 jaar geleden bijvoorbeeld was het qua onderhoud een absolute ramp daar en werd de ravage die Six Flags had aangericht pijnlijk duidelijk. Neem daar dan nog eens StarParks bij, dat veel heeft beloofd, maar uiteindelijk niks gedaan heeft buiten een naamsverandering én de terugkeer van de oude mascotte. Daarnaast moest Walibi Belgium steeds het onderspit delven tegenover het toenmalige Walibi World en Movie Park Germany, dat van de Britten steeds het grootste deel van de koek kreeg. En Walibi moest het stellen met de kruimels, de laatste centen die overbleven.



Ik geloof nog er nog steeds niet veel van dat Six Flags het park zo slecht onderhield. Toen het park overgenomen werd heeft de Palamon Group zeer duidelijk in de media gecommuniceerd waar de pijnpunten lagen qua slijtage vlak nadat ze het park hadden gekocht van SF, en toen was enkel Aqualibi niet meer in goede staat. Dat dit klopt, is bewezen bij de grootse renovatie die enkele jaren later volgde. Als ze het van Aqualibi toegaven, waarom dan niet van andere attracties?

Je sneer naar de Palamon Group begrijp ik al helemaal niet. Ze hebben het park een jaar in handen gehad, wat voor wonderen verwacht je? Ze gaven ook aandacht aan Bellewaerde trouwens, die kregen in 2005 een wereldprimeur. En is Vertigo ook geen beslissing onder Starparks geweest? Het ding moest openen in 2006, dus het lijkt me verre van onwaarschijnlijk voor zo'n groot project... De Palamon Group heeft voor een bedrijf dat enkel wilde kopen en doorverkopen aan een hogere prijs net heel wat gedaan voor de parken in de groep in mijn mening, anders dan CDA de eerste vijf/zes jaar...

K-ToF
21-05-17, 22:55
Ik geloof nog er nog steeds niet veel van dat Six Flags het park zo slecht onderhield. Toen het park overgenomen werd heeft de Palamon Group zeer duidelijk in de media gecommuniceerd waar de pijnpunten lagen qua slijtage vlak nadat ze het park hadden gekocht van SF, en toen was enkel Aqualibi niet meer in goede staat. Dat dit klopt, is bewezen bij de grootse renovatie die enkele jaren later volgde. Als ze het van Aqualibi toegaven, waarom dan niet van andere attracties?

Je sneer naar de Palamon Group begrijp ik al helemaal niet. Ze hebben het park een jaar in handen gehad, wat voor wonderen verwacht je? Ze gaven ook aandacht aan Bellewaerde trouwens, die kregen in 2005 een wereldprimeur. En is Vertigo ook geen beslissing onder Starparks geweest? Het ding moest openen in 2006, dus het lijkt me verre van onwaarschijnlijk voor zo'n groot project... De Palamon Group heeft voor een bedrijf dat enkel wilde kopen en doorverkopen aan een hogere prijs net heel wat gedaan voor de parken in de groep in mijn mening, anders dan CDA de eerste vijf/zes jaar...

Six Flags kwam naar Europa met het idee dat wat in Amerika aansloeg, ook in Europa zou aanslaan. En dat heeft bijvoorbeeld enorm goed gewerkt in Six Flags Holland, dat de 'veramerikanisering' vlotjes heeft geslikt. Ik herinner mij nog een brief van één van de werknemers onder het toenmalige Six Flags, die beschreef hoe Six Flags enkel oog had voor de door hen geplaatste attracties en daar liever hun centen in stak, dan in oudere attracties binnen het park, die zijn op termijn toch vervangbaar. En als je toen in het park rondliep, werd dat duidelijk pijnlijk. Wie vind dat Calamity Mine, FlashBack en Radja River er nu slecht uitzien, had toen eens moeten kijken naar de toestand van het park. De staat van bovenstaande attracties was erbarmelijk en de downtime van sommige attracties was té belachelijk voor woorden. Ik herinner mij een bezoek in 2002: Weerwolf gesloten, Buzzsaw gesloten, Turbine gesloten, FlashBack lag er regelmatig uit, Radja River lag er een halve dag uit én Bounty draaide amper rondjes. Ja, Six Flags heeft veel geld in Walibi Belgium gepompt, maar dat ging duidelijk ten koste van andere zaken. En dat was zo jammer.

Bij StarParks heb ik het dan vooral over het feit dat men toen enorm veel beloofd had, en dan vooral naar Walibi Belgium toe. Ik herinner mij nog de persconferentie voor de omvorming van Six Flags Belgium naar Walibi Belgium in het Stripmuseum in Brussel, waarin toen beloofd werd dat men die winter werk ging maken van heropfrissing van het park en zowel Calamity Mine en FlashBack een totale renovatie zouden krijgen. Uiteindelijk is dat niet gebeurd 'wegens te weinig budget'.

En heeft Compagnie des Alpes dan weinig gedaan voor de parken in zijn eerste 5 jaar? Ik vind persoonlijk dat dat nogal meevalt hoor. In 2006 werd toen vooral de horeca onder handen genomen. Jammer trouwens dat daar niet té veel meer van overblijft. Maar in 2007 kregen Calamity Mine en Radja River plots een totale renovatie, wat toen écht verschrikkelijk nodig was. In 2010 was half Walibi plots een bouwwerf, met vernieuwingen in restaurants, schilderwerken aan attracties die ook dringend tijd werden, bij Radja River werden rotsen grondig vernieuwd en stond half in stellingen. Ik geloof dat er toen op één winter meer onderhoud gebeurd is in het park dan tijdens de periode van 2001 tot 2009.

Leuk om trouwens nog eens terug te zien is het artikel van de toenmalige 'Zeven Grote Werken van Walibi' :D

http://www.pretparken.be/article/673/De%20zeven%20Grote%20Walibi%20Werken

Ignace
21-05-17, 23:02
En heeft Compagnie des Alpes dan weinig gedaan voor de parken in zijn eerste 5 jaar? Ik vind persoonlijk dat dat nogal meevalt hoor. In 2006 werd toen vooral de horeca onder handen genomen. Jammer trouwens dat daar niet té veel meer van overblijft. Maar in 2007 kregen Calamity Mine en Radja River plots een totale renovatie, wat toen écht verschrikkelijk nodig was. In 2010 was half Walibi plots een bouwwerf, met vernieuwingen in restaurants, schilderwerken aan attracties die ook dringend tijd werden, bij Radja River werden rotsen grondig vernieuwd en stond half in stellingen. Ik geloof dat er toen op één winter meer onderhoud gebeurd is in het park dan tijdens de periode van 2001 tot 2009.


Zoals je het nu uitlegt, klinkt het alsof de 'schade' die Six Flags achterliet puur oppervlakkig was. In de eerste jaren van CdA waren er ook niet bepaald weinig storingen, of moet ik je nog eens aan 2011/2012 herinneren :p? Het dan maar afschuiven op het beleid van CdA, zoals het volgens jou te wijten was aan Six Flags? Het kan goed zijn hoor, maar ik neem het toch met een korreltje zout. Je zegt dat het hele park verloederd was toen CdA het kocht, maar meer dan de helft van de attracties was nog zo goed als nieuw tegen dan.

Opknappen van zaken die opgeknapt moeten gedaan worden is standaard onderhoud, punt. Dat is niet iets dat op het CV van CdA moet staan als zijnde een 'mooie ontwikkelingen van het park'. Die waren er de eerste jaren gewoonweg niet.

WinneR
21-05-17, 23:34
Opknappen van zaken die opgeknapt moeten gedaan worden is standaard onderhoud, punt. Dat is niet iets dat op het CV van CdA moet staan als zijnde een 'mooie ontwikkelingen van het park'.

Dat klopt, maar ik heb -net als K-ToF- de indruk dat CDA nog heel wat schade in te halen had, waardoor dit meerdere jaren in beslag genomen heeft. Ook de naam van "park met gesloten/kapotte attracties" dateert van het Six Flags tijdperk. En ik denk dat daar de laatste jaren wel een duidelijke evolutie in te zien is.

Ik ben alvast benieuwd naar wat Walibi nog in petto heeft. Met Pulsar zijn ze volgens mij wel de juiste weg ingeslagen.

Phadd-F
22-05-17, 09:41
Six Flags kwam naar Europa met het idee dat wat in Amerika aansloeg, ook in Europa zou aanslaan. En dat heeft bijvoorbeeld enorm goed gewerkt in Six Flags Holland, dat de 'veramerikanisering' vlotjes heeft geslikt. Ik herinner mij nog een brief van één van de werknemers onder het toenmalige Six Flags, die beschreef hoe Six Flags enkel oog had voor de door hen geplaatste attracties en daar liever hun centen in stak, dan in oudere attracties binnen het park, die zijn op termijn toch vervangbaar.


Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren plaatsten ze wel twee achtbanen en een topnotch darkride. Is het dan zo erg dat ze minder oog hadden voor de attracties die er al stonden?! Met die investeringsrate hadden we waarschijnlijk een heel nieuw park nu...

Pretparkfreak7
22-05-17, 09:47
Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren ...
't was niet alleen minder oog voor de attracties die er al stonden. Operations waren in six-flags tijd ook om bij te huilen. Ik vind parken die de boel laten verloederen, maar tegelijkertijd wel fancy pancy shit neersmijten weinig geloofwaardig overkomen.

Belgiumcoasterfreak
22-05-17, 14:25
Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren plaatsten ze wel twee achtbanen en een topnotch darkride. Is het dan zo erg dat ze minder oog hadden voor de attracties die er al stonden?! Met die investeringsrate hadden we waarschijnlijk een heel nieuw park nu...

Ooit in Six Flags tijdperk geweest? Was echt troosteloos. Bij een volle wachtrij van de weerwolf was het makkelijk 2 uur en 30 minuten wachten, zonder de gigantisch aantallen voorkruipers meegerekend. Plus nog eens al het stort op de paden, vuilnisbakken die 's ochtends al uitpuilde, onderhoud om van te janken, attracties die er stonden maar gewoon voor dood werden gelaten (Bounty, Turbine was heel vaak gewoon dicht, en attracties die 's morgens niet deftig opstartten, werden gewoon niet meer open gedaan doorheen de dag. Bij deze laatste had je zelfs met die reden aan de kassa altijd een bord met welke attracties er die dag gesloten waren. Ik heb nooit geweten dat dat bord ooit leeg stond...).

Niet tegenstaand heeft Six Flags ons mooie attracties gegeven, maar ook gewoon attracties naar de zak geholpen (1001 nachten, Tornado, Bounty, de waterattracties leefde nog maar ze waren dacht ik ooit van plan om Flashback af te breken kwestie dat ze niet in het dringend onderhoud wouden investeren...). Een beetje een idee dat ik had onder Six Flags tijd: "Shit is Still Shit No Matter How You Dress It": ondanks de brand spanking nieuwe attracties, trok het park op niks. Dan mochten ze van mijn part nog een hyper bouwen, als de rest half kapot is, zou ik niet echt de drang hebben om te gaan.

CDA heeft zijn eerste jaren ook wat steken laten vallen. Misschien omdat ze de parkengroep net hadden gekocht voor de beruchte financiële crisis van 2008? No idea, maar tot en met 2010 was de investeringsdrang maar matig. Vanaf dan was er opeens een boem in investeringen, vooral de verfbeurten van Vampire en Cobra, net als de theming restauratie en de rebranding (hoe uitzichtloos deze later ook bleek te zijn). Ik zeg het, sinds CDA weer positieve cijfers weet te toveren, kunnen de investeringen precies niet meer stuk! En ik juich dit toe! Sinds 2012/2013 ben ik écht weer graag in het park. Daarvoor ook, mede dankzij de toen nog stiekeme boon die ik had voor het park (zei dat toen eens op het forum, kon gewoon niet!), maar ik voelde dat er toen soms wat scheef zat. Nu lijkt alles op zijn plooi te vallen, investeren ze op lange termijn (eindelijk!) en zijn er enkele pareltjes in het park die mij steeds op keer weer terug lokken (Psyké, Weerwolf, CoT, Dalton en Pulsar zijn écht wel pareltjes op hun vakgebied). Goed bezig dus. Ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben, dat het dan maar snel juni is :D (als we Looopings moeten geloven overgens).

Phadd-F
22-05-17, 15:22
Jep ik heb het park onder Six Flags bezocht, maar toen was ik ook maar 11 - 13 jaar ofzo dus veel weet ik daarvan niet meer. Van een verloederde staat weet ik ook niet veel meer dus. Dat ze Tornado afgebroken hebben vind ik nu geen gemis, en die baan ging zowiezo niet oneindig meer meekunnen en was afgeleefd. Ze hebben helaas de Arabische darkride gesloten maar we kregen er wel CoT voor in de plaats. En wie weet wat ze gezet zouden hebben moesten ze Flashback verwijderd hebben?!

Dat de operations zo slecht waren, kan natuurlijk niet door de beugel. Maar dat zijn zo problemen die ze in de Amerikaanse SF parken niet hebben of toch veel minder. Geen idee aan wat dat zou liggen, tegenvallende cijfers?! Onervarenheid met Europa? Toch vind ik het jammer dat ze weggegaan zijn. Wie weet was Walibi nu gewoon uitgegroeid tot een coaster paradijs... en in dat geval zou ik rides als Bounty, 1001 nachten, Flashback etc helemaal niet missen!

Ignace
22-05-17, 15:57
No idea, maar tot en met 2010 was de investeringsdrang maar matig. Vanaf dan was er opeens een boem in investeringen, vooral de verfbeurten van Vampire en Cobra,

'investeringen' :p...

Nee, de omkanteling van CdA is volgens mij pas in 2012 geweest, toen oziri's openging (en voor Walibi een jaartje later toen Psyké terug openging). Flashback die er zo erg aan toe was dat ze hem wilden vervangen lijkt me sterk, de attractie was nog geen tien jaar toen Six Flags wegging.

Dat Walibi en bijgevolg CdA nu goed bezig is ontkent niemand, maar in de periode 2006-2011? Zeker niet in mijn ogen. Had ik liever Six Flags gehad? Nee, ook niet; maar ik denk wel dat de Belgische pretparkfans Six Flags op hun blote knieën mag bedanken voor alles dat ze gepresteerd hebben in ons grootste park. Ik heb zelf geen (bewuste) ervaringen met het park op vlak van hun beleid, maar overpuilende vuilbakken, lange rijen en storingen zie je overal wel (ook onder CdA, ook in EP, ook in Disney) en zo'n dingen blijven een momentopname.

K-ToF
22-05-17, 22:51
'investeringen' :p...

Nee, de omkanteling van CdA is volgens mij pas in 2012 geweest, toen oziri's openging (en voor Walibi een jaartje later toen Psyké terug openging). Flashback die er zo erg aan toe was dat ze hem wilden vervangen lijkt me sterk, de attractie was nog geen tien jaar toen Six Flags wegging.

Dat Walibi en bijgevolg CdA nu goed bezig is ontkent niemand, maar in de periode 2006-2011? Zeker niet in mijn ogen. Had ik liever Six Flags gehad? Nee, ook niet; maar ik denk wel dat de Belgische pretparkfans Six Flags op hun blote knieën mag bedanken voor alles dat ze gepresteerd hebben in ons grootste park. Ik heb zelf geen (bewuste) ervaringen met het park op vlak van hun beleid, maar overpuilende vuilbakken, lange rijen en storingen zie je overal wel (ook onder CdA, ook in EP, ook in Disney) en zo'n dingen blijven een momentopname.

Die afbraak van FlashBack stond niet meteen op het programma hoor. Maar het was toen een letterlijke quote van ex-directrice Viviane Paturel, toen men haar vroeg wanneer er eindelijk iets gedaan zou worden aan de schanda
lige toestand van de attractie. Zij zei toen dat er geen budgetten voorzien werden voor de renovatie van FlashBack, omdat men dat niet nodig vond. En dat de kosten op den duur de 'schade' niet zouden dekken en het beter is om de attractie af te breken en te vervangen door iets nieuws.

Dat we Six Flags moeten bedanken voor Weerwolf, Paleis van de Geest en Challenge of Tutankhamon is een feit. Een feit dat niemand kon en kan ontkennen. Maar geloof mij, als zeer frequent bezoeker van het park destijds - ik ging meermaals 2 tot 3 maal per week - heb ik daar vaak dingen gezien die nu zelfs niet meer denkbaar zijn binnen het park. Overvolle vuilbakken kunnen een momentopname zijn, maar als je om 10u30 al uitpuilende vuilbakken ziet achterin het park, dan is dat gewoon het teken dat die de dag voordien niet leeggemaakt zijn. Dat er in de vijver bij Gold River Adventure en die vijver bij Radja River gedurende een heel seizoen doorgeroeste blikjes, pampers en papiermaché-achtige proppen liggen te drijven, dan is dat geen momentopname meer. Dat het bij Calamity Mine een hele zomer stonk naar rotte eieren was ook zoiets, dan is dat ook geen momentopname. Lange rijen waren eigenlijk nooit een uitzondering hoor. Ik herinner mij nog het openingsjaar van Challenge of Tutankhamon bijvoorbeeld, toen we in de zomer 3(!) uur moesten aanschuiven en we vaak gondeltjes zagen vertrekken waar 3 à 4 man in zit. En op diezelfde dag 5 (!) rijen van Weerwolf zijn afgespannen. Of je 2 uur in de rij staat voor Radja River en er vaak bootjes met amper 5 man vertrekken. Storingen waren zoals Tom zegt, men deed ook vaak de moeite niet om daar iets aan te doen en hield men toen vaak een attractie gewoon dicht. Er stonden toen aan de kassa's bordjes, waarop de gesloten attracties van de dag stonden en er ging bijna geen dag voorbij dat die bordjes leeg waren. En neen, ik verzin hier geen dingen. Zulke toestanden waren eerder normaal tijdens een dagje in Six Flags Belgium. Als ik vroeger tegen mensen begon, kreeg ik héél vaak dit zinnetje te horen: "Wij gaan liever naar Bobbejaanland, want in Six Flags is altijd wel iets kapot als we daarheen gaan". En dat wil dan toch al veel zeggen, denk ik?

borisvdd
26-05-17, 10:23
Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.

Nathan G
26-05-17, 10:45
Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.

Dat vind ik net helemaal niet. Met Pulsar hebben ze een geweldige attractie in huis, oké ja, het is de derde die inderdaad zowel voor- als achteruit gaat, maar ik vind hem stukken beter dan die andere twee. Ook over die wachtrij, ik heb hem al helemaal vol zien staan...

Ik verwacht net dat er wel degelijk iets groot staat te gebeuren in het park. Dat het er in 5 jaar 70% anders gaat uitzien zeg ik zeker niet, maar als je kijkt wat CdA de laatste jaren doet in al zijn parken, heb ik er vertrouwen in dat er in Walibi België ook wel het één en ander ingrijpend zal gebeuren.

yelle8
26-05-17, 10:46
Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.

Chloor gebruiken mag in dit geval nu eenmaal niet. Ik denk dat je ook een van de zeer, zéér zeldzame bezoekers gaat zijn die een probleem gaat maken over de kwaliteit van het water. Het is trouwens een meer, dat onderhoudt en 'zuivert' zichzelf.

Wat betreft dat het de zoveelste shuttlecoaster is en dit de bezoekers zou opvallen waardoor het niet veel bezoekers zou aantrekken is toch ook de reinste onzin?! Pulsar is de populairste attractie en heeft het park effectief laten zien dat investeren loont. Ik vraag me zelfs af vanwaar jij haalt of hun bezoekersaantallen gestegen zijn of niet, want CDA is een beursgenoteerd bedrijf en kan die cijfers niet bekend maken. Met het lange stuk bedoel je het 'buitengedeelte'? Dit heb ik inderdaad nog nooit zien vol staan, maar dat is niet zó een groot stuk als wat jij doet uitschijnen.

Ik kan me elke keer opnieuw een hele dag zonder probleem vermaken in Walibi Belgium, er zijn genoeg verschillende attracties en zeker geen slechte.

Pretparkfreak7
26-05-17, 11:38
Ik ben het ermee eens dat het beter is om niet al te veel te verwachten. Als 'uitbreiden met een kinderbad' en 'afscheid van de parktrein' het niveau is van de 70% verandering, denk ik denk dat we al héél blij mogen zijn als er nog één deftige coaster en één fancy flatride zou bijkomen in Wavre. 'Afscheid van de octopus' en 'Afscheid van de Gold River Adventure' zouden trouwens ook nog een teleurstellende toevoeging zijn aan dat lijstje.

Maar Pulsar is volgens mij zowat het slechtst denkbare voorbeeld om te illustreren dat we er niet te veel van moeten verwachten. Die baan heeft een oogstrelende vormgeving, degelijke capaciteit en heeft wat mij betreft een van de hoogste herhalingswaardes van de Benelux! Als je ziet hoe ze er nog steeds mee uitpakken op sociale media, heeft de baan het park zeker geen windeieren gelegd. Als de 70% vernieuwing volledig op dat niveau ligt: dan ga ik nog verschillende keren van mijn stoel vallen bij nieuwe Walibi-projecten.

Als je je in Walibi al enkel kan vermaken tijdens de Halloween-periode, dan moeten er een hoop andere nabijgelegen parken echt hemeltergend zijn. Walibi heeft toch een behoorlijk compleet attractieaanbod?

K-ToF
27-05-17, 08:22
Ik verwacht dan net wel veel. Misschien mag ik dat ook niet doen, en is er een risico op teleurstelling. Het interview met Jean-Christophe Parent lijkt mij eerder welgemeend en doordacht. Vroeger verkocht het park vaak promopraatjes en beloofde het de hemel op aarde, maar die tijd lijkt mij voorbij. Meer zelfs, ik durf te zeggen dat Walibi Belgium één van de meest eerlijke parken in België is en eigenlijk de laatste jaren vooral eerlijk en open is naar bezoekers en fans toe. Denk maar aan 2015, toen het park in een moeilijk vaarwater zat dankzij slechte financiële resultaten en steeds dalende bezoekersaantallen. Het park heeft toen doodeerlijk gezegd waar het op stond. Andere parken - ik noem geen namen - die desondanks hun parking zelfs tijdens het hoogseizoen praktisch altijd leegstaat, blijven beweren dat alles goed gaat. Of denk aan het verhaal met de bevers van nog niet zo lang geleden. Of de hetze rond de Speedy Pass. Het park lag toen serieus onder vuur, maar in tegenstelling tot andere nabije parken heeft Walibi niets in de doofpot gestopt en is het steeds eerlijk en open blijven communiceren.

Pulsar één van de zoveelste shuttle-coasters op rij? Het park is tegenwoordig op vele pretpakfansites het mikpunt van spot omdat ze 3 shuttle coasters in hun aanbod hebben staan. Maar op de verschillende fora waar ik berichten lees, merk ik ook op dat diezelfde personen Pulsar zelfs nog niet eens hebben gedaan. Ik dacht in het begin ook dat 3 shuttle coasters een beetje overdreven is, maar de ervaring van Pulsar is compleet anders en niet te vergelijken met de andere twee. Pulsar is gewoon een geweldige achtbaan/waterattractie en dat de attractie meer dan eens internationale prijzen heeft gewonnen is niet meer dan terecht. Pulsar is vanaf het begin een bijzonder goed doordachte keuze geweest van het park en dat werpt nu zijn vruchten af. Het park durfde na het Vertigo-debacle weer voor een wereldprimeur en een ongekend concept te kiezen in een tijd dat vele parken in de buurt vaak op safe spelen. Hoeft safe slecht te zijn? Neen, maar ik vind het wel chapeau dat je als park durft te kiezen voor iets volledig nieuws, het risico op serieuze kinderziektes durft te nemen én als die dan voorvallen dag en nacht te werken om je attractie volledig operationeel te krijgen.

Xarbero
28-05-17, 10:06
Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.

waarom is iedere post die ik van u zie gewoonweg negatief? Pulsar heeft voor extra bezoekers gezorgd, en dat is waar het om draait. Is dat daarom direct nodig dat het explodeert? Gewoonweg een stijgende lijn qua bezoekers is voor een park beter dan 1 jaar waar er zoveel meer komen en dan een jaar waarin er amper iemand komt. De wachtrij is zeker niet overbodig op topdagen, of wil je graag buiten nog een tijdelijk veehok zien verschijnen zoals ze al bij de weerwolf hebben moeten doen op momenten?

simon
31-05-17, 12:54
In het begin was ik ook kritisch op het bericht van een grote metamorfose waarbij 70 % van het park volledig vernieuwd zou worden, maar intussen zie ik het ook rooskleurig in. Na de uitbreidingen in Nederland en Frankrijk en de aankondiging van Bellewaerde Aquapark én de uitbreiding van Aqualibi, ben ik er ook sterk van overtuigd dat we volgende maand met open mond zullen lezen wat er aangekondigd wordt en dat dit topic heel wat extra toevoegingen zal krijgen.

In de nieuwe Brakesection van juni-juli staat een interview met Fabien Manuel, actief binnen CdA, die deze berichten ook alleen maar bevestigt. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er te wachten staat!

Nathan G
31-05-17, 21:51
Morgen (1 juni) zou het park meer bekend maken over hun grote plannen.

De Franse krant La Capitale meldt echter vandaag al dat de Keverbaan aan het einde van het seizoen uit het park verwijderd zal worden. Morgen wordt er dus waarschijnlijk meer over bekend, dan zullen we weten of deze post hier thuis hoort of eerder in het topic "Het laagste nieuws".

K-ToF
31-05-17, 21:54
Volgens La Capital zal De Keverbaan wel vervangen worden door een nieuwe attractie, waarvan de bouw zal starten in september. De nieuwe attractie zal openen in de Paasvakantie van 2018!

Ignace
31-05-17, 22:03
Hmmm, jammer dat er nog een attractie moet wijken voor een nieuwe, maar laten we dit positief bekijken!

De bouwtijd is redelijk kort tegenover de andere projecten van CdA, dus op zich verwacht ik geen gigantische nieuwe ride. Een nieuwe kinderachtbaan of een flatride lijken me de meest waarschijnlijke opties.

http://i1206.photobucket.com/albums/bb444/ignacepretpark/alibi_zpspclxxpfj.png (http://s1206.photobucket.com/user/ignacepretpark/media/alibi_zpspclxxpfj.png.html)

De rode cirkel toont welke plek de achtbaan in beslag nam, en de zwarte cirkel toont welk gebied nauwelijks tot niet gebruikt word voor gewone parkgasten (het gerucht dat de parktrein zou verdwijnen heb ik even meegenomen). Mijn gok: opvul-attractie in 2018, maar als eerste aanzet voor grotere plannen in de zone in de komende jaren.

yelle8
31-05-17, 22:05
Morgen zal het park wellicht met meer info komen over die nieuwe attractie die La Cocicinelle in 2018 zal vervangen. Meer info over de nieuwigheden in ons nieuwsbericht: http://www.pretparken.be/NL/article/1787/Walibi%20Belgium%20verwijdert%20en%20vervangt%20ac htbaan%20eind%202017

Ik ben razend benieuwd naar wat ze ons morgen gaan weten te vertellen! Wel jammer van de kinderachtbaan :/

Joran
31-05-17, 22:11
Nou dit zag ik niet aankomen. Ze zijn duidelijk wat groots van plan daar. Kan niet wachten tot dat persbericht. ;)

simon
01-06-17, 10:25
Mijn voorspelling was juist :) Heel erg benieuwd naar wat er straks nog bekendgemaakt zal worden, maar ik verwacht een nieuwe familiale achtbaan in de plaats.

Joran
01-06-17, 12:09
Mijn voorspelling was juist :) Heel erg benieuwd naar wat er straks nog bekendgemaakt zal worden, maar ik verwacht een nieuwe familiale achtbaan in de plaats.

Proficiat? :p Bedankt ook om dat 2x te vermelden dat je een juiste gok hebt gedaan. :)

Hopelijk heeft La Capitale het bij het rechte eind toen ze zeiden dat er vandaag meer info zou worden bekend gemaakt. Anders wordt het nog lang wachten. ;)

chupacalabra
01-06-17, 13:50
Ik hoorde uit niet zo betrouwbare bron : een kidi-bat-flyer.

Ignace
01-06-17, 18:15
Ik hoorde uit niet zo betrouwbare bron : een kidi-bat-flyer.

Batflyers worden al meer dan tien jaar niet meer verkocht. Hoe krijg je een batflyers trouwens NOG kleiner :p?

Earlyspencer
01-06-17, 18:49
Verdwijnt dan ook die Octopus?
En wat met de go-kart baan?
En komen die blazende verticale sarcofagen terug die vroeger buiten CoT stonden?
Dat gaf wel leuke foto's en creëerde enigermate een thema-zone.
Nu staat die top-indoor-attractie daar zo op z'n eentje.

Waar mogen we onze wish-lijstjes indienen?
Voor mij hoeft het niet spectaculair, liefst iets met herhalingswaarde en waar ouders ook iets aan hebben.
Graag een (betaal)kart voor de groten en parallel hiermee een auto-rondrit (zoals Autopia, Silverstone e.a.) voor de familie.
Het eerste bestaat in ons land enkel in een te softe versie in Plopsa Coo, het tweede zou bij mijn weten uniek zijn in BeNe.
Hier is dan wel meer ruimte voor nodig dan wat beschikbaar wordt na de verwijdering van genoemde attracties.

Zo'n auto-rondrit is ook interactiever dan die Old Timers. Die kunnen dan op termijn ook weg, samen met de ook al weinig nuttige paardenmolen nabij de ingang.

matx30
01-06-17, 18:55
Batflyers worden al meer dan tien jaar niet meer verkocht. Hoe krijg je een batflyers trouwens NOG kleiner :p?

Ze kunnen ook nog altijd die batflyer van Plopsaland overnemen. Die stond toch te koop :p Maar nu serieus, ik denk dat Walibi wel iets zoekt met een hogere capaciteit en waar niet continu problemen mee zijn. Zo zie ik bijvoorbeeld wel een suspended family coaster komen zoals Jimmy Neutron's Atomic Flyer.

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat de Keverbaan er voor moet wijken, maar misschien kunnen ze deze verplaatsen naar een ander parkdeel (zoals Walibi Playland).

bobby turbo
01-06-17, 19:03
Ze kunnen ook nog altijd die batflyer van Plopsaland overnemen. Die stond toch te koop :p Maar nu serieus, ik denk dat Walibi wel iets zoekt met een hogere capaciteit en waar niet continu problemen mee zijn. Zo zie ik bijvoorbeeld wel een suspended family coaster komen zoals Jimmy Neutron's Atomic Flyer.

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat de Keverbaan er voor moet wijken, maar misschien kunnen ze deze verplaatsen naar een ander parkdeel (zoals Walibi Playland).

Capaciteit en Jimmy Neutron in een zin, das als vloeken in de kerk :p Dat ding heeft een capaciteit van 675pph.

Wat de keverban betreft, die kan eigenlijk perfect voor Weerwolf komen, als aanvulling op de oldtimerrit.

matx30
01-06-17, 19:14
Capaciteit en Jimmy Neutron in een zin, das als vloeken in de kerk :p Dat ding heeft een capaciteit van 675pph.


Ja, maar die in Duitsland heeft maar 1 treintje. In Walibi kan je er een 2de bijplaatsen. Uiteindelijk was het maar een voorbeeld en kan er eender wat worden geplaatst. Voor mij is het goed als het een toffe familieattractie wordt. Zowel een family coaster als een andere familieattractie is voor mij in orde (met heel toffe theming).

bobby turbo
01-06-17, 19:26
Ja, maar die in Duitsland heeft maar 1 treintje. In Walibi kan je er een 2de bijplaatsen. Uiteindelijk was het maar een voorbeeld en kan er eender wat worden geplaatst. Voor mij is het goed als het een toffe familieattractie wordt. Zowel een family coaster als een andere familieattractie is voor mij in orde (met heel toffe theming).

LAat ze maar eens gek doen en een soort Pegase bouwen, zoals Parc Asterix eentje krijgt :)

Ignace
01-06-17, 19:27
Capaciteit en Jimmy Neutron in een zin, das als vloeken in de kerk :p Dat ding heeft een capaciteit van 675pph.

Is toch ook niet zo weinig voor een opvulattractie? Anubis en Heidi hebben minder capaciteit :p.

Ik denk niet dat een tweede treintje veel zin heeft op zo'n korte baan. Daarbij lijkt me het praktisch onhaalbaar om de trein van in de eindremmen het station in te krijgen voordat het volgende treintje van de lifthill is, het is niet bepaald een groot ding.

bobby turbo
01-06-17, 19:30
Is toch ook niet zo weinig voor een opvulattractie? Anubis en Heidi hebben minder capaciteit :p.. Haha true, maar dat is dan weer Plopsa verhaal he :p :p

borisvdd
01-06-17, 19:49
Veel nieuws hadden ze niet vandaag, jammer genoeg. Ik ben heel erg benieuwd.

matx30
01-06-17, 19:51
Veel nieuws hadden ze niet vandaag, jammer genoeg. Ik ben heel erg benieuwd.

Ik had ergens gelezen op een fanpagina op Facebook dat de aankondiging ging worden uitgesteld :(

Nathan G
01-06-17, 20:19
Ik had ergens gelezen op een fanpagina op Facebook dat de aankondiging ging worden uitgesteld :(

Dat had ik inderdaad ook gelezen.

Ik denk overigens niet dat ze op die plaats een family coaster gaan zetten. Het grote probleem aan die kant van het park zijn de buurtbewoners, waardoor ik zo'n attractie er niet zie passen. Een gewone familie-attractie lijkt mij een logischere optie, ook aangezien de bouw volgens geruchten pas in september zou beginnen en de opening al met Pasen 2018 zou plaatsvinden. Oftewel zouden ze een indoorachtbaan moeten openen, maar dat lijkt mij straf.

bobby turbo
01-06-17, 21:21
Dat had ik inderdaad ook gelezen.

Ik denk overigens niet dat ze op die plaats een family coaster gaan zetten. Het grote probleem aan die kant van het park zijn de buurtbewoners, waardoor ik zo'n attractie er niet zie passen. Een gewone familie-attractie lijkt mij een logischere optie, ook aangezien de bouw volgens geruchten pas in september zou beginnen en de opening al met Pasen 2018 zou plaatsvinden. Oftewel zouden ze een indoorachtbaan moeten openen, maar dat lijkt mij straf.

Gold Rush was ook zeer snel gebouwd ;)

Nathan G
01-06-17, 21:32
Gold Rush was ook zeer snel gebouwd ;)

Maar zij hebben Wouter Dekkers ;)

Nee oké, je hebt wel een punt

simon
02-06-17, 09:09
Jammer dat er gisteren nog niets uit de bus gekomen is. Weet iemand wanneer ze dan wel iets zullen lossen? Ik vind het in elk geval zeer spannend!

trainfreak
03-06-17, 07:55
Op de Facebook pagina van Walibi Belgium Fans kwam ik dit tegen:

Selon des rumeurs, le bâtiment Pizza Solo ainsi que le bâtiment Monaco Games serait detruit pour laisser place à un nouveau service de restauration thématisé.

borisvdd
03-06-17, 10:18
Zo spannend is het ook weer niet he. Waarschijnlijk heeft iemand te snel zijn mond voorbijgepraat in Walibi of maakt de "pretparkenpers" er teveel tralala rond en zit iedereen meteen klaar met allerlei fantasietjes.
Gewoon wachten tot het pretpark zelf officieel met iets naar buiten komt is het beste denk ik. Bij teveel fantasie zal je nadien alleen maar ontgoocheld worden.

yelle8
03-06-17, 15:01
Dat van dat nieuwe themarestaurant had ik ook al ergens gelezen (waarschijnlijk op dezelfde plek :p). Blijkbaar had Walibi 'begin juni' gezegd en hadden kranten daar '1 juni' van gemaakt. Ik denk dus er volgende week wel meer nieuws komt.

Nathan G
03-06-17, 15:09
Dat van dat nieuwe themarestaurant had ik ook al ergens gelezen (waarschijnlijk op dezelfde plek :p). Blijkbaar had Walibi 'begin juli' gezegd en hadden kranten daar '1 juni' van gemaakt. Ik dus volgende week wel meer nieuws.

Ik veronderstel dat je hier "begin juni" bedoelt. Althans, dat is wat ik op verschillende plaatsen gelezen heb :p

yelle8
03-06-17, 15:12
Oeps ja, je hebt volledig gelijk! Aangepast :)

K-ToF
03-06-17, 16:50
Dat van dat nieuwe themarestaurant had ik ook al ergens gelezen (waarschijnlijk op dezelfde plek :p). Blijkbaar had Walibi 'begin juni' gezegd en hadden kranten daar '1 juni' van gemaakt. Ik dus volgende week wel meer nieuws.

Het is en blijft Walibi, uiteraard. Daar houden ze zich toch al te vaak vast aan het motto 'is het niet vandaag, dan is het morgen' ;)!

Dat van dat gethematiseerde restaurant heb ik ook gelezen, maar ergens in de loop van 2005 - 2006 was er eerder al een gerucht over een gethematiseerd restaurant in Walibi Belgium. Toen zouden er plannen geweest zijn voor een groots en zwaar gethematiseerd indoorrestaurant, dat gethematiseerd was naar een Italiaanse piazza in Rome. Ik ben op zoek geweest naar de concept arts daarvan, maar ik kan ze jammer genoeg nergens terugvinden. In ieder geval, er kwam toen - aan het begin van seizoen 2006 - geen gethematiseerd restaurant naar Walibi, maar wel een uitgebreid horeca-aanbod binnen het park. Er opende dat seizoen toen een restaurant gespecialiseerd in grill en spare-ribs, een Mexicaans meeneemrestaurant tegenover Gold River Adventure (de Taco Acapulco was overigens om duimen en vingers bij af te likken), het nog steeds bestaande Italiaanse restaurant (al was het aanbod toen zeer groots, verschillende soorten pizza's, zalig lekkere tiramisu en de beste lasagna die ik ooit gegeten heb) én een wok-meeneemrestaurant in het toenmalige Lucky Luke City, met de toepasselijke naam 'Take-a-Wok'!

ojoh
03-06-17, 17:16
Amai da zou ook nog wel eens nieuws zijn zo een echt gethemed restaurant in Walibi. En dan nog liefst een met tafelbediening, waar je op het gemak kan kiezen uit een uitgebreide (italiaanse) menukaart. Ik zou dat samen met nog andere variëteiten aan "streetfood" doorheen het park wel een leuke gepaste toevoeging vinden.

Dan heb je de standaard "macdo" in LLC samen met het zelfbedieningsresto, de vele bbqworststanden en andere (nieuwe) streetfood doorheen het park, het frituur aan GRA en cobra en dan de afhaal aan Psyke (wat verkoopt die eigenlijk, nog nooit op gelet ?) en daar dan een prachtig italiaans themarestaurant met bediening bij. Dat is al een mooi aanbod.

Ik moet wel zeggen dat ik het pizzarestaurant en country cantina naar Walibi normen nog wel mooi gethemed vind nu. Ik weet nog dat in de pizzeria lange tijd grote platen die wolken moesten voorstellen hingen. Tot op de dag dat er een naar beneden viel net naast een hoge piet van Walibi (toeval), en naast een kinderwagen. Dat was even schrikken, nog wel gepast want was met Halloween, maar het seizoen nadien is de omvorming naar wat ze nu is doorgevoerd.

Of een nieuwe Italiaanse piazza goed gaat staan bij de omgeving van Pulsar dat zal een moeilijke worden denk ik dan .

simon
06-06-17, 13:11
Amai, als ze het hele gebied daar gaan strippen en wijzigen naar een Italiaanse piazza, zal dit wel wat moois worden. Benieuwd hoe dit zal uitpakken, maar ik ben er wel voorstander van!

Ik hoop - net als de meesten hier - op een uitgebreidere kaart, met liefst ook wat persoonlijke toetsen. De Italiaan uit EP bevalt me wel qua aanbod en daar zie je ook dat de pizza's vers zijn i.p.v. fastfood. Zo'n concept mogen ze van mij zeker en vast lanceren in WB!

GriffonofNemesis
09-06-17, 07:41
In Walibi Holland maken ze trouwens al verse pizza's in Club W.A.B. vlakbij Speed of Sound en die zijn echt lekker + valt nog mee van prijskwaliteit.

Ik hoop dat er nog iets interessanter qua nieuws voor de pretparkfans komt dan alleen dit restaurant...

borisvdd
09-06-17, 16:54
Een nieuw themagebied met daarin een nieuwe coaster...
Zeg dat ik het gezegd heb.

Jak
09-06-17, 18:19
Dan heb je de standaard "macdo" in LLC samen met het zelfbedieningsresto, de vele bbqworststanden en andere (nieuwe) streetfood doorheen het park, het frituur aan GRA en cobra en dan de afhaal aan Psyke (wat verkoopt die eigenlijk, nog nooit op gelet ?) en daar dan een prachtig italiaans themarestaurant met bediening bij. Dat is al een mooi aanbod.

Of een nieuwe Italiaanse piazza goed gaat staan bij de omgeving van Pulsar dat zal een moeilijke worden denk ik dan .

Alhoewel er verschillende verkooppunten zijn in het park, die eerlijk gezegd wel altijd, bijna overal open zijn, hoop ik eerder op een divers aanbod van eten en drinken dan wat er nu is. Nu vindt je in vele verkoopstanden ongeveer hetzelfde eten. 5 frituren (aan de ingang, oldtimers, Cobra, GRA en Dalton Terror), enkele zaken met vieruurtjes (barbapapa, snoep, ijs, wafels, ...) (aan Buzzsaw, Cobra, tele-gestuurde quads, kettingmolen, ingang, ...), de restaurants zoals Country Cantina en Pizza Solo en dan zijn we ongeveer rond.

Aan de Psyké Underground verkopen ze volgens de website snoep, suikerspin en pasta en belegde broodjes.

Het liefst zou ik het gebied van de vroegere Vertigo zien omgebouwd worden tot een nieuw parkdeel. Daar hebben ze in principe carte blanche en bovendien valt de dominantie van de Pulsar daar een beetje weg, want persoonlijk vind ik dat Pulsar wat afbreuk doet aan de sfeer van Pizza Solo (nu al). Pulsar is een topattractie maar bepaald volgens mij een zekere sfeer in een groot deel van het park. Zelfs in het Lucky Luke dorp vind ik dat vele mensen zijn afgeleidt door een af en toe omhoog vliegend bootje. Aan pizza Solo is dit effect nog groter, daar een Italiaans themagebied neerpoten lijkt me dus ietwat vreemd.

bobby turbo
09-06-17, 18:28
Een nieuw themagebied met daarin een nieuwe coaster...
Zeg dat ik het gezegd heb.

Dat hopen we allemaal en ik denk zelfs dat het er wel in zit

K-ToF
11-06-17, 11:37
Het liefst zou ik het gebied van de vroegere Vertigo zien omgebouwd worden tot een nieuw parkdeel. Daar hebben ze in principe carte blanche en bovendien valt de dominantie van de Pulsar daar een beetje weg, want persoonlijk vind ik dat Pulsar wat afbreuk doet aan de sfeer van Pizza Solo (nu al). Pulsar is een topattractie maar bepaald volgens mij een zekere sfeer in een groot deel van het park. Zelfs in het Lucky Luke dorp vind ik dat vele mensen zijn afgeleidt door een af en toe omhoog vliegend bootje. Aan pizza Solo is dit effect nog groter, daar een Italiaans themagebied neerpoten lijkt me dus ietwat vreemd.
;.
Een nieuw themagebied ter hoogte van Vertigo zou ik jammer vinden. Het is, samen met de zone achter Dalton Terror en naast Espace de Moulin zo'n beetje de enige ruimte waar er nog genoeg plaats is voor een deftige attractie neer te zetten. Of toch eentje van een degelijk kaliber. Er zijn nog wel enkele plekjes in het park, maar die zijn niet groot genoeg om een grote attractie te bouwen, wel voor opvullertjes.

Trouwens, Pulsar zuigt alle aandacht binnen het park naar zich toe, maar ik denk dat die keuze bewust gemaakt is door het park. Pulsar is volgens mij zo'n beetje één van de meest geliefde attracties binnen het park en die opvallende plaatsing is volgens mij ook bewust gebeurd. Ik vind het juist een goede zaak dat Pulsar zo opvalt binnen het park. Trouwens, stel dat Walibi binnen twee jaar beslist om een grote coaster te plaatsen van aanzienlijke hoogte, dan zal die dominantie van Pulsar binnen het park verdwijnen en die nieuwe attractie alle aandacht vragen. Kijk naar Dalton Terror, ook een enorm attractie binnen het park, die de skyline enorm domineert. Maar daar is men ook gewoon aan geraakt.

simon
12-06-17, 09:30
Persoonlijk vind ik Pulsar niet storend, maar een mooie eyecatcher die je vanuit het ganse park kan zien. Tevens vind ik het ook een typerend kenmerk dat men opnieuw durft investeren in het park en klaar is voor de toekomst, wat deze attractie mooi bewijst.

Wat die toekomst inhoudt, zal hopelijk snel bekendgemaakt worden, maar ik ben alvast benieuwd. Ik verwacht ook iets richting Vertigosite, maar voor nu eerder aan de achterzijde van het park: ligt op de route, is een dode zone, ongebruikt theater, Keverbaan die wordt afgebroken, parktrein die verdwijnt, (tijdelijke?) gocarts... Ik vermoed dat de Vertigosite voor een volgende uitbreiding zal zijn, maar wie weet verrassen ze ons allemaal en krijgen we ineens een mega-uitbreiding!

K-ToF
18-06-17, 22:05
Wat die toekomst inhoudt, zal hopelijk snel bekendgemaakt worden, maar ik ben alvast benieuwd. Ik verwacht ook iets richting Vertigosite, maar voor nu eerder aan de achterzijde van het park: ligt op de route, is een dode zone, ongebruikt theater, Keverbaan die wordt afgebroken, parktrein die verdwijnt, (tijdelijke?) gocarts... Ik vermoed dat de Vertigosite voor een volgende uitbreiding zal zijn, maar wie weet verrassen ze ons allemaal en krijgen we ineens een mega-uitbreiding!

De Vertigo-site gebruiken zou inderdaad een interessante optie zijn. Voor een nieuw themagebied lijkt het mij dan weer veel te klein. Alhoewel, als je dan weer de ruimte bekijkt die daar rond ligt, dan krijg je toch een mooi stukje grond hoor. Maar ergens zou ik het jammer vinden dat men die zone niet gebruikt om een gigantische coaster te zetten. Want de ligging daar voor een grote achtbaan is eigenlijk ideaal, vlak langs de autosnelweg. Dus geen last van de buren. Daarom zie ik een grote uitbreiding in de zone van CoT niet meteen gebeuren. Want die mensen in de Rue J. Deschamps (de straat achter het park) zitten snel op hun paard.

Trouwens, die persmededeling mag nu stilaan toch gaan gebeuren. Ik ben véél te benieuwd naar wat we dan te weten gaan komen!

Joran
19-06-17, 10:39
Ik verwacht die persmededeling aan het begin van de zomervakantie eigenlijk nu. Hopelijk vroeger uiteraard. Hopelijk komt er überhaupt een persbericht. ;p

WinneR
19-06-17, 22:08
Ik moet zeggen dat ik toch wat benieuwd begin te worden naar wat Walibi voor ons in petto heeft. (al zal het waarschijnlijk niet enkel voor ons zijn ;-) ) Al zegt de realist in mij de verwachtingen niet te hoog te leggen. Kwestie van een teleurstelling te vermijden.

Hopelijk is er snel meer nieuws. Was dit niet voorzien voor begin juni???

K-ToF
19-06-17, 22:33
Ik moet zeggen dat ik toch wat benieuwd begin te worden naar wat Walibi voor ons in petto heeft. (al zal het waarschijnlijk niet enkel voor ons zijn ;-) ) Al zegt de realist in mij de verwachtingen niet te hoog te leggen. Kwestie van een teleurstelling te vermijden.

Hopelijk is er snel meer nieuws. Was dit niet voorzien voor begin juni???

Bij Walibi weet je uiteraard ook. Misschien gaat men pas over tot meer uitleg op de Fan Day?

Ik verwacht niet te veel. Het is en blijft immers Walibi. Maar anderzijds lijkt het erop dat ze niet zomaar iets kleins gaan aankondigen. Zeker niet als ze ermee naar de pers gaan. Langs de andere kant lees ik hier zaken zoals themagebieden, nieuwe coasters,...dat lijkt mij dan ook weer een beetje te ver gaan, het is Walibi Belgium, niet Phantasialand waar we het over hebben. Walibi Belgium heeft net Pulsar gekregen, dus ik verwacht volgend jaar toch geen nieuwe achtbaan.

In ieder geval, we zullen het hopelijk zo snel mogelijk weten. Want ik blijf wel benieuwd.

PyongWon
20-06-17, 19:07
Walibi een beetje kennende gaan ze bekijken of er een mogelijkheid bestaat om te onderzoeken of er bereidheid kan gevonden worden om een studie te financieren naar de haalbaarheid van een sensationele, niet nader genoemde attractie waarvoor ze nu alvast meerdere oudere attracties gaan verkopen/opruimen ... maar dat rapport wordt wel het beste rapport uit de recente geschiedenis van het park :-p

PS: Ik hoop dat ik ongelijk heb ;-)

yelle8
20-06-17, 20:32
Om jullie niet langer in spanning te houden:

Walibi Belgium zal nu donderdag hun plannen uit de doeken doen tijdens een persconferentie. Ze noemen het hun grootste investeringsplan sinds het ontstaan van het park. Ook Pretparken.be zal donderdag aanwezig zijn op de conferentie en jullie live op de hoogte houden op onze Facebook (https://www.facebook.com/Pretparkenbe/) en Twitter (https://twitter.com/pretparkenbe) (van 10u15 t.e.m. 12u). Allemaal volgen dus! ;)

Michielsken
20-06-17, 20:47
Om jullie niet langer in spanning te houden:

Walibi Belgium zal nu donderdag hun plannen uit de doeken doen tijdens een persconferentie. Ze noemen het hun grootste investeringsplan sinds het ontstaan van het park. Ook Pretparken.be zal donderdag aanwezig zijn op de conferentie en jullie live op de hoogte houden op onze Facebook (https://www.facebook.com/Pretparkenbe/) en Twitter (https://twitter.com/pretparkenbe). Allemaal volgen dus! ;)

Hoe laat?

yelle8
20-06-17, 20:48
Hoe laat?

Vanaf 10u15 tot 12u! :)

Michielsken
20-06-17, 20:48
Vanaf 10u15 tot 12u! :)

Ideaal, je hebt alvast 1 volger :D

K-ToF
20-06-17, 22:02
Hmmmm...als men er een persconferentie voor gaat houden, dan moet het toch geen klein ding zijn. Ik ga mijn best doen om het op de voet te volgen donderdag. Spannend!

WinneR
20-06-17, 22:04
Vanaf 10u15 tot 12u! :)


Zo, dat is héél binnenkort.

Ik zit dan op het werk, maar zal het toch zeker meevolgen. Ik ben eerlijk gezegd echt benieuwd.

Nathan G
20-06-17, 22:20
Ik zal het ook volgen, weliswaar van op de persconferentie! :)

Earlyspencer
20-06-17, 22:22
Kan iemand a.j.b. bevestigen dat ik NIET droom:
- Wildfire eindelijk opnieuw standing and operating
- Vliegende gelanceerde Vekoma in PHL
- Disneyland / Studios Parijs eindelijk in Amerikaanse handen
- Mega-uitbreiding Walibi (hing al enkele weken in de lucht, maar nu wordt het echt concreet)
- ... (de week is nog niet halverwege).

Michielsken
20-06-17, 23:02
Kan iemand a.j.b. bevestigen dat ik NIET droom:
- Wildfire eindelijk opnieuw standing and operating
- Vliegende gelanceerde Vekoma in PHL
- Disneyland / Studios Parijs eindelijk in Amerikaanse handen
- Mega-uitbreiding Walibi (hing al enkele weken in de lucht, maar nu wordt het echt concreet)
- ... (de week is nog niet halverwege).

Om je droom toch realistischer te maken:
De 'Net niet' opsomming:
- Bobbejaanland blijft elke dag open tot 19u!
- Bellewaerde Park opent binnenkort een Woodie
- Plopsaland bouwt een attractie met capaciteit +1000ppu

:p

etwien
21-06-17, 02:28
Om jullie niet langer in spanning te houden:

Walibi Belgium zal nu donderdag hun plannen uit de doeken doen tijdens een persconferentie. Ze noemen het hun grootste investeringsplan sinds het ontstaan van het park. Ook Pretparken.be zal donderdag aanwezig zijn op de conferentie en jullie live op de hoogte houden op onze Facebook (https://www.facebook.com/Pretparkenbe/) en Twitter (https://twitter.com/pretparkenbe) (van 10u15 t.e.m. 12u). Allemaal volgen dus! ;)

Ik zal ook aanwezig zijn op de persconferentie, indien het lukt probeer ik ook zo vlug mogelijk op het forum te posten!

Michielsken
22-06-17, 10:15
2018:
Nieuw aqualibi thema + uitbreiding met kindergedeelte
Zone achteraan: tiki - thema met nieuwe familieachtbaan op de plaats van coccinelle

Bron: FB-live van Pretparken.be

EDIT: elke zone wordt uitgewerkt in het park, Worlds of Walibi is het nieuwe masterplan waarbij elke 'world' een eigen kleur krijgt.

Michielsken
22-06-17, 10:18
2021: 'Tofste' investering:
Connectie weerwolf en vampire in een new Orleans thema.
Mega - coaster, snelste en grootste in Benelux! In Afrikaans thema, gebouwd op de zone achter de gokarts en het voetbalveld

De tussenjaren ben ik vergeten typen, het was te interessant, sorry! :p
Sowieso zal de Staff wel een artikel typen!

EDIT:
2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle
2020: zone rond radja River en paleis Ali baba wordt herwerkt, er komt een nieuwe interactieve theater, geen darkride, sorry!

Joran
22-06-17, 10:22
My god. Dit zag ik niet aankomen. Kijk je mee Bbj? Jullie einde is nabij vrees ik zo.

Man, ik ben zo gelukkig. :D Men thuisparkje zet een megacoaster. :D

matx30
22-06-17, 10:59
Wat ik mij dan wel afvraag, wat gaan ze doen met CoT in een tiki/afrikaans themagebied? Voor de rest zie ik op deze manier Walibi wel meedraaien tussen de andere grotere parken in de streek zoals Phantasialand en de Efteling (het zal wel kleiner blijven maar misschien toch wat op dat niveau meevaren). En ook mis ik wel nog een aankondiging van een nieuwe darkride.

Joran
22-06-17, 11:09
En ook mis ik wel nog een aankondiging van een nieuwe darkride.

Met Cot hebben ze natuurlijk al een topper. En het gebouw van 1001 nachten wordt omgevormd naar een 'interactief theater'.

Ik gok / hoop dat ze het dan hebben op die concepts die we een paar weken geleden zagen passeren, waarvan we dachten dat het wel iets voor Plopsa kon zijn. Deze dus:

http://i.imgur.com/IiYxn6p.jpg

Heb wel geen spoor meer gezien van de parktrein (got em? :p). Het ziet er naar uit dat deze plaats moet ruimen. ;)

Xarbero
22-06-17, 11:33
Heb wel geen spoor meer gezien van de parktrein (got em? :p). Het ziet er naar uit dat deze plaats moet ruimen. ;)

is dat dan zo'n gemis in onze kleine belgische parkjes? Ik mis dat niet in bellewaerde bvb hoor... In EP of DLP kan je dat nog enigszins verantwoorden.

Joran
22-06-17, 11:47
is dat dan zo'n gemis in onze kleine belgische parkjes? Ik mis dat niet in bellewaerde bvb hoor... In EP of DLP kan je dat nog enigszins verantwoorden.

Ik zeg nergens dat ik dat een gemis vind hoor, juist een vaststelling. Ik heb die trein sowieso de laatste jaren overgeslaan, dus mij maakt het niet zo veel uit hoor. ;)

Earlyspencer
22-06-17, 11:54
Wat ik mij dan wel afvraag, wat gaan ze doen met CoT in een tiki/afrikaans themagebied?

Egypte ligt in Afrika, denk ik.


is dat dan zo'n gemis in onze kleine belgische parkjes? Ik mis dat niet in bellewaerde bvb hoor...

In een verdwenen topic bleek ik niet de enige die een rondrit (wijlen monorail) mis in Bellewaerde. Het geeft je een Safari-gevoel want er is wel wat te zien. In Wal.Bel. zal ik het treintje niet missen en in BJL vind ik de monotone monorail ook overbodig.

Vraagje: Wordt Walibi Bel. volgend decennium het (nieuwe) paradepaardje van CdA? Of zal P. Ast. de vernieuwingstrend doortrekken?

Vraagje: Zijn er precedenten waarbij een coaster vier jaar van tevoren wordt aangekondigd? Dat een park ver vooruit durft te denken, juich ik zeker toe, maar moet dat publiek? Ik wil geen azijn pissen, maar zie wel wat nadelen:
- te vroeg verrassingseffect (in vergelijking met b.v. FLY), ook al moeten er nog veel details worden bekend gemaakt
- gaan (buitenlandse) potentiële bezoekers nu niet hun bezoekje uitstellen?
- op 4 jaar kan nog heel wat veranderen

dusk
22-06-17, 12:06
Ik ben al blij dat er weer degelijke themazones komen, zijn we van dat mislukte wab-graffiti gedoe af.

Serieuze aankondiging en ik hoop echt dat alles er effectief komt.

Wel wat vreemd dat ze nu reeds een coaster aankondigen als snelste en grootste als die er pas binnen vier jaar komt... als is het natuurlijk in de Benelux.

matx30
22-06-17, 12:21
Egypte ligt in Afrika, denk ik.


Ja, maar op de concept arts die ik tegenkwam is het gebouw in een tikistijl aangekleed. Ik zie niet direct een link tussen tiki en Egypte.


Vraagje: Zijn er precedenten waarbij een coaster vier jaar van tevoren wordt aangekondigd? Dat een park ver vooruit durft te denken, juich ik zeker toe, maar moet dat publiek? Ik wil geen azijn pissen, maar zie wel wat nadelen:
- te vroeg verrassingseffect (in vergelijking met b.v. FLY), ook al moeten er nog veel details worden bekend gemaakt
- gaan (buitenlandse) potentiële bezoekers nu niet hun bezoekje uitstellen?
- op 4 jaar kan nog heel wat veranderen

Ik zou het juist een reden vinden om elk jaar terug te keren, maar ik kom inderdaad uit hetzelfde land. Al zie ik wel echte pretparkfans nu al komende jaren plannen om zeker elk jaar de updates in Walibi te komen opvolgen.

Ignace
22-06-17, 12:50
Omg <3 Europese top here we come! Alle lelijke zones worden aangepakt, nieuwe toppertjes... Zalig hoor!

Earlyspencer
22-06-17, 13:06
2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle

Hopelijk een ouder-vriendelijk exemplaar, met voldoende comfort voor voldoende volwassenen per rit.
Lach me maar uit, maar in die categorie is Okidoki een toppertje, zelfs tot buiten de landsgrenzen.

EDIT: wordt de Koksi-dingens verplaatst ipv vervangen (bron: Looopings)?

Bellewaerde2001
22-06-17, 13:35
EDIT: wordt de Koksi-dingens verplaatst ipv vervangen (bron: Looopings)?
Ja, die komt op de plaats waar het reuzenrad is weggehaald, voor de weerwolf dus!

nicooke
22-06-17, 15:33
De eerste concept arts voor de hyper coaster ik denk dat de grootste kans is dat Mack de coaster zal mogen bouwen.

127

Putoor
22-06-17, 16:19
Wauw, dit is echt nog beter dan ik verwacht had! Ik ben echt blij dat Walibi Belgium gaat voor een park geschikt voor alle leeftijden, en niet zoals Walibi Holland met de tenenkrullende marketing die enkel gericht is op jongeren.

Fantastisch dat er zo veel aan thema wordt gedacht en ik ben er van overtuigd dat het goed uitgevoerd zal zijn, zoals met Pulsar ook zeker het geval was. Psyké Underground beschouw ik hierbij als iets uit een periode die het park heeft afgesloten en in een stijl die we niet meer terug zullen zien in het park. Misschien dat we tegen 2022-2023 dan, als die zone een haventhema krijgt, een vierde naam kunnen verwachten voor deze legendarische Schwarzkopf.

Volgend jaar dus vermoedelijk een Gerstlauer Bobsled-coaster. Geweldig nieuws: dit is echt dé ideale familiebaan wat mij betreft. Plezier gegarandeerd!

De omvorming van het Cobra-gebied het jaar erop klinkt ook zeer goed! Het draaiend theater zie ik ook heel graag komen. En dan nog een nieuwe kinderachtbaan erbij, als ze al Coccinelle hebben: dat moet het er al wel één van een iets groter kaliber zijn.

Ik ben ook heel blij met de Twist 'n' Splash voor 2020. Echt een geweldig toffe attractie: wat mij betreft veel plezanter dan een splashbattle die een parcours volgt. Als er genoeg volk inzit en de mensen aan de kant ook wat meedoen natuurlijk.

En dan 2021: het jaar waar we het meest naar uitkijken. Het mag van mij zeker een Mack worden, maar dat is nog ver weg natuurlijk.

Als dit allemaal gerealiseerd wordt zoals het nu wordt aangekondigd (en er tussendoor nog iets aan het comfort van Weerwolf en Vampier gedaan wordt), wordt Walibi Belgium echt wel een fantastische pretparkbestemming en volgens mij zeker het tweede beste park van de Benelux (na Efteling).

Earlyspencer
22-06-17, 16:24
Ja, die komt op de plaats waar het reuzenrad is weggehaald, voor de weerwolf dus!
Dus met dezelfde tenenkrommende capaciteit en OBNT (ouders bijna niet toegelaten)?
Typisch dat net ik weer meteen negatieve noot moet afkomen.

https://forum.maniahub.com/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.coasterfriends.de/forum/attachments/cms/9477215d1498126035-exotic-vierkant.jpg&key=d1f0a34c5244ada296add3474dc610290c1a3c57083740 eea81bba6248c3ce25

Wordt de familiecoaster een kopie van G'sengte Sau?

Phadd-F
22-06-17, 16:38
^ Gsengte Sau is een schitterende familie achtbaan en de gemiddelde Belg zal die helemaal niet kennen. Als het dat wordt, vind ik het meesterlijk van Walibi.

Ik had echt niet zien aankomen dat ze gewoon 75% van het park gingen herthemen. Die uitspraak van hun directeur een paar weken geleden leek me typische ambitieuze promo praat... toch niet. En originele thema's ook: India, New Orleans, Tiki. Thema's die ik wel kan smaken. Heel benieuwd naar meer informatie over de drie nieuwe achtbanen, die nieuwe family coaster is al voor volgend jaar! Die mega coaster is natuurlijk de kers op de taart. Wie zou hem bouwen? Krijgen we de eerste B&M in België? Of een kick-ass Intamin? Of misschien wel een verrassing met Vekoma of Mack...

Ik heb er een artikel over geschreven op mijn blog die je hier (http://themepark-world.com/articles/jackpot-for-walibi-belgium/)kunt terugvinden.

yelle8
22-06-17, 16:40
Vandaag is op een persconferentie waarin Walibi Belgium haar grootste investeringsplan in de geschiedenis van het park bekendgemaakt. Daarop werd bekend dat het park elk jaar tot en met 2022 nieuwe attracties zal openen. Elk jaar zal een zone van het park aangepakt en geherthematiseerd worden, gepaard met de komst van nieuwigheden.

► Alle info, investeringen en concept-arts vind je in ons uitgebreid artikel: http://bit.ly/2rVAcfe

Putoor
22-06-17, 16:53
Zie ik nu op die concepttekening nieuwe houten constructies op het dak van Challenge of Tutankhamon? Ik hoop toch wel dat ze hier niet te veel gaan liggen veranderen hoor... Al denk ik niet dat het zo ver komt: het zou dom zijn om een perfect gethematiseerde attractie te willen aanpassen en anders zouden ze het wel ineens mee aangekondigd hebben, als ze effectief iets gingen doen met de attractie zelf.

Simon42
22-06-17, 16:59
Ja amai! De groeiende concurrentiestrijd in de Belgische pretparkwereld doet zijn werk! Dit is echt zeer goed nieuws. Na wat jaren van slabakken en langzaamaan rechtkrabbelen, heeft Walibi sinds vorig jaar wel weer zeer goed de smaak te pakken. De toevoegingen zijn zeer veelbelovend. Een vrij unieke coaster in deze omgeving (de bobsled, als dat idee klopt), een extra waterattractie, een nieuwe darkride/show (hoe classificeer je zo'n rotating theatre), sterke herthematisering en op de koop toe nog een coaster waarvan ik heel veel ga verwachten.

Toegegeven, de gekozen thema's zijn niet zo bijster uniek te noemen, maar al bij al lijkt dit grote plan mij alvast geslaagd in zijn opzet. Nu natuurlijk afwachten hoe zich dat in de realiteit gaat tonen, maar na Pulsar heb ik daar veel vertrouwen in!

borisvdd
22-06-17, 17:20
Een nieuw themagebied met daarin een nieuwe coaster...
Zeg dat ik het gezegd heb.

HOERA! Ik was juist. :D

borisvdd
22-06-17, 17:24
Vandaag is op een persconferentie waarin Walibi Belgium haar grootste investeringsplan in de geschiedenis van het park bekendgemaakt. Daarop werd bekend dat het park elk jaar tot en met 2022 nieuwe attracties zal openen. Elk jaar zal een zone van het park aangepakt en geherthematiseerd worden, gepaard met de komst van nieuwigheden.

► Alle info, investeringen en concept-arts vind je in ons uitgebreid artikel: http://bit.ly/2rVAcfe

Een mooi artikel! En duidelijk! Veel beter dan dat van die sensatiesite uit Nederland met drie o's.

Proficiat aan pretparken.Be

Pretparkfreak7
22-06-17, 17:29
Het valt mij op hoe subtiel en budget-vriendelijk de thematische aanpassingen soms zijn. Het gaat net als bij pulsar niet al te overdadige, maar vooral efficiënt ingezette thematisering zijn. Wat je ziet op de concept-art voor de cobra-hoek is eigenlijk een herschilderde versie van wat er al staat met een héél klein beetje extra thema-elementen. Het nieuwe restaurant dat uitgeeft op het meer krijgt natuurlijk wel rondom nieuwe gevels.

Hetzelfde voor dat Tiki-thema: een héél deel van die infrastructuur staat er al, maar er worden gewoon een aantal details toegevoegd waardoor het tiki wordt. De brug is er en het Tahiti-gebouw over het station van de nieuwe family coaster is de ingang van het theater zoals je hem nu op google earth kan zien, maar dan met een herwerkt dak.

Ze gaan ook eindelijk eens werk maken van deftige restaurants zo te horen: Er is er eentje gepland in de cobra-hoek, bij de weerwolf en bij de mega-coaster die straks verschijnt. Ik hoop van harte dat we daar wat meer keuze krijgen dan de vrij belabberde fastfood die ze er steeds serveren.

Ik vraag me af wat de andere 4 attracties gaan zijn naast dat draaiend theater en die twist'n splash.

Nathan G
22-06-17, 20:13
Ik was erbij daarstraks, en was volgens mij met letterlijk open mond aan het luisteren toen de nieuwigheden opgesomd werden. Het bleef echt maar komen... volgens mij heeft Walibi werkelijk iedereen hiermee verrast.

2018
- Uitbreiding van Aqualibi wist iedereen eigenlijk al
- Het grootste pijnpunt van Walibi wordt al meteen aangepakt, de achterkant van het park! Dat er meteen een grote family coaster zou komen, had ik niet verwacht, maar is zeker goed nieuws. Ook de keuze van een Gerstlauer Bobsled is top! Hoe ze het exact gaan laten matchen met Tutankhamon weet ik niet, maar volgens mij (en gezien de concepttekeningen) krijgt de buitenkant van de attractie subtiele wijzigingen waardoor het meer aansluit bij het thema.

2019
- Vernieuwde ingangszone was naar mijn idee niet erg nodig, maar leuk dat ze het aanpakken. Heel het concept met de 8 'World of Walibi' en elk een eigen kleur vind ik trouwens wel leuk. Ook leuk dat de mascotte toch niet compleet verdwijnt, een park zonder mascotte vind ik ook maar niets.
- De zone van de Cobra en Radja River verdient wel een make-over, dus ik hoop dat ze dat grondig doen, maar dat ziet er wel naar uit. Verder ben ik ook wel benieuwd naar dat ronddraaiend theater. Met zulke investeringen richt Walibi zich wel echt duidelijk op een familiaal doelpubliek. Stiekem hoop ik dat in deze fase ook de Cobra nieuwe treinen zal krijgen. Ik stel me enkel nog vragen over hoe ze het Paleis van de Geest bij deze zone gaan betrekken, vooral aangezien...
- De nieuwe kindercoaster, die als ik het goed begrepen heb voor kinderland komt te liggen op een plaats waar nu een grasveld is. Op die manier wordt kinderland zeg maar opengetrokken en vraag ik me af of het Paleis van de Geest niet een beetje een doorn in het oog gaat zijn. Voor de rest zou ik van deze kiddiecoaster echt niet te veel verwachten. Oki Doki is veel te hoog gegrepen, ik verwacht eerder een SBF coastertje :p ze spreken ook echt van een instapmodel, een eerste kennismaking met een achtbaan.
- Pizza Solo vind ik op zich nog wel een net restaurant, ik ga er toch regelmatig eten. Maar het horeca-aanbod uitbreiden in Walibi is absoluut geen slechte zaak.

2020
- Schitterend dat ze het cowboydorp niet vergeten en fijn dat ze er meteen een nieuwe attractie bijzetten ook. Ik hoop dat ze Gold River Adventure ook meteen een beetje aanpakken, op de concept arts is daar voorlopig toch al wel een klein beetje theming te zien. Een Twist 'n' Splash kan het park trouwens echt wel gebruiken denk ik, zeker op zulke hete dagen als vandaag.

2021
- Een megacoaster zat er natuurlijk al wel langer aan te komen en kan gewoon na zo een reeks investeringen niet ontbreken. Hiermee zet Walibi zich hopelijk opnieuw terug op de kaart. Ik hoop persoonlijk om een eerste B&M'etje in België, maar die kans lijkt me zeeeeer klein. Ik denk dat ze voor Mack zullen kiezen, al zijn Intamin en Vekoma ook nog zeker realistische opties.
- Naast die megacoaster zal er in diezelfde zone ook nog een kinder- of familieattractie komen, maar daarover is verder niets gezegd.
- Erg leuk dat ze dan ook de Vampire en Weerwolf aanpakken. Deze twee smeken gewoon om wat meer thematisatie. Ook hier hoop ik eerlijk gezegd dat de Vampire nieuwe treinen krijgt.

2022/2023
- Tegen dan zal het misschien inderdaad ook tijd zijn voor de zone van de flashback, Psyké Underground en Pulsar op te knappen, al is dit duidelijk nog niet enorm concreet. Het is ook het enige waarvan we nog geen concept arts te zien kregen.
- In deze jaren gaat er ook een nieuwe familieattractie openen, maar ook daar is nog niets concreet over gezegd.

Voila. Amen :D

Belgiumcoasterfreak
22-06-17, 21:16
Wauw wauw wauw wauw....!!! Eindelijk staat het park op na al die jaren, EINDELIJK! Vanaf de rehab van Psyké had ik echt terug enorme vertrouwen in het park, en dat vertrouwen wordt alleen maar beloond. En hoe! Oh my, wat worden wij verwend de volgende jaren! Al jaar en dag heb ik al altijd een grote boon voor het park gehad en droomde ik van dergelijke investeringen. Nu is het gewoonweg realiteit, waazin! Ik dnek dat niemand nu nog treurt dat Six Flags hier de boel nog runt, CDA heeft het eindelijk begrepen. Golden Pass 2018 en verder? Ik ben bijna zeker van yes!!

BTW: ik ben echt dol op de aanpak van al de themazones! Het geeft mij zo een Europa-Park gevoel allemaal: goede theming, leuke rides voor de ganse familie en overal een verschillende eet-ervaring. Can't freaking wait! En dan te bedenken dat dit alles in enkel (?!) vijf jaar tijd gerealiseerd gaat worden... Te zot gewoon, hier konden wij tien jaar geleden alleen nog maar van dromen dit...

Eerst Wildfire die opent, PHL die een grote en unieke flying aankondigd, Walibi met zijn gigantisch en spectaculair investeringsplan... WTF voor een insane pretparknieuws-week is dit zeg? Wat volgt er nog :D?


PS: Wanneer de nieuwe kiddie-coaster voor Walibi Playland wat vaagjes in beeld kwam, zag je rechtsboven een treinontwerp van deze baan. En als ik dat goed zag, leek dat op een typische (maar uniek voor Walibi gethemde) Zierer Force frontcar te zijn. Iemand die toevallig een fotootje heeft van deze slide om dat te bevestigen. Moesten mijn ogen dus correct zijn, lijkt mij dat wel perfect gekozen. Die kleine vernieuwde Zierer-baantjes zijn altijd wel best leuk en schattig, dus (weer) een goede zet van het park! Plus dat maakt dat deel van het park voor wat meer bezoekers interessanter en komt daar ook wat meer leven in de brouwerij!

yelle8
22-06-17, 21:43
Voor de geïnteresseerden, het PP.be-artikel is zonet stevig geüpdatet met tal van extra info en concept-arts. Zeker de moeite om een tweede kijkje te nemen! ;)

► http://pretparken.be/article/1795/Investeringsplan%20Walibi%20Belgium%20bekend%20met %20tien%20nieuwe%20attracties

pretparkfan_2
22-06-17, 21:51
Door de hele tijd te twitteren vanop de persconferentie, drong de hele investering nog niet echt tot mij door. Maar nu ik zo alles nog eens opnieuw bekijk, begint het mij langzaam te dagen wat voor een gigantisch plan dit is. Ik denk op dit moment het volgende:

WAUW!

en meer heb ik daar op dit moment niet aan toe te voegen. :eek:

yelle8
22-06-17, 22:26
PS: Wanneer de nieuwe kiddie-coaster voor Walibi Playland wat vaagjes in beeld kwam, zag je rechtsboven een treinontwerp van deze baan. En als ik dat goed zag, leek dat op een typische (maar uniek voor Walibi gethemde) Zierer Force frontcar te zijn. Iemand die toevallig een fotootje heeft van deze slide om dat te bevestigen. Moesten mijn ogen dus correct zijn, lijkt mij dat wel perfect gekozen. Die kleine vernieuwde Zierer-baantjes zijn altijd wel best leuk en schattig, dus (weer) een goede zet van het park! Plus dat maakt dat deel van het park voor wat meer bezoekers interessanter en komt daar ook wat meer leven in de brouwerij!

Ik ken er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden, maar de concept-art van de trein is toegevoegd aan het artikel (http://pretparken.be/NL/article/1795/Investeringsplan%20Walibi%20Belgium%20bekendgemaak t%20met%20tien%20nieuwe%20attracties) samen met tig andere nieuw toegevoegde concept-arts! :)

Het was daarstraks zo hectisch, het nieuws moet me nog even bezinken denk ik... Maar het staat vast dat dit gewoon on-ge-lo-fe-lijk gaat worden, Walibi gaat fantastische jaren tegemoet! Elk jaar meerdere nieuwigheden, élk jaar, wauw!!

Michielsken
22-06-17, 22:30
Wat ik momenteel vooral denk: Dit is nog een realistisch en haalbaar plan. En dat maakt ook dat ik er volop in geloof, want 100 miljoen investeren op 4 jaar tijd is toch ook wel riskant aan de ene kant.
Hopelijk gaat CdA deze strategie ook doortrekken in de andere parken, al denk ik eigenlijk van niet. Volgens mij zijn Walibi Belgium en PA de 'top'parken van de groep en zitten parken als BWP en WH in een categorie daaronder. Al mogen ze me altijd verrassen :D

EDIT:
de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?

Putoor
23-06-17, 09:32
Vernieuwde ingangszone was naar mijn idee niet erg nodig, maar leuk dat ze het aanpakken. Heel het concept met de 8 'World of Walibi' en elk een eigen kleur vind ik trouwens wel leuk. Ook leuk dat de mascotte toch niet compleet verdwijnt, een park zonder mascotte vind ik ook maar niets.


Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_8146f28c4232dd5a4cc77961eaef5212_660_300_0.j pg

Hier vind ik het bijzonder dat de naam als 'Vampier' geschreven wordt. Ik heb altijd gedacht dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat die baan net als Weerwolf twee namen kreeg: het Franse 'Vampire' en het Nederlandse 'Vampier', wat geloof ik ook op die bordjes respectievelijk rechts en links te lezen is. En dan heeft men blijkbaar beslist om het op zijn Engels uit te spreken, zoals ook in de eerste reclamespotjes te zien is. Maar wat ze dan nu gaan doen met de naam, vind ik vreemd. Heeft het iets te maken met het Engelse woord 'pier'? Of is het een foutje?

Nathan G
23-06-17, 10:00
de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?

Dat realiseerde ik me gisteren ook. Deze ruimte is nog best groot. Aangezien het gaat om een tienjarenplan, verwacht ik eerlijk gezegd dat dit stuk nog verder in het plan zit, na 2021.


Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_8146f28c4232dd5a4cc77961eaef5212_660_300_0.j pg

Hier vind ik het bijzonder dat de naam als 'Vampier' geschreven wordt. Ik heb altijd gedacht dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat die baan net als Weerwolf twee namen kreeg: het Franse 'Vampire' en het Nederlandse 'Vampier', wat geloof ik ook op die bordjes respectievelijk rechts en links te lezen is. En dan heeft men blijkbaar beslist om het op zijn Engels uit te spreken, zoals ook in de eerste reclamespotjes te zien is. Maar wat ze dan nu gaan doen met de naam, vind ik vreemd. Heeft het iets te maken met het Engelse woord 'pier'? Of is het een foutje?

Over de mascottes is in de presentatie niets gezegd, maar ik heb achteraf wel gehoord dat er gezegd was dat de mascottes niet gingen verdwijnen. Ze gingen wel meer naar de achtergrond gaan, maar niet weggaan.

Dat van die Vampier was mij ook meteen opgevallen. Ze zeiden tijdens de presentatie wel dat ze zich meer wilden gaan richten op Vlamingen, maar dan vind ik dit wel een zeer opvallende keuze. Het kan natuurlijk ook gewoon om een foutje gaan.

joachim1107
23-06-17, 10:21
Wauw, lang geleden dat we in België zo'n investeringen hebben gezien, zeker in Walibi. De andere parken zullen ook uit hun pijp mogen komen. En het was mij ook opgevallen dat de tornado site niet werd gebruikt in deze plannen, waardoor ze centraal in hun park nog veel ruimte overhouden voor extra uitbreidingen.

etwien
23-06-17, 11:04
Ik denk dat ze in Lichtaard nog steeds zitten te huilen in een hoekje ...

Props voor Walibi voor de prachtige manier van presenteren gisteren, alles was echt tot in de puntjes geregeld! En nu op naar de komende 5 jaar!

dusk
23-06-17, 11:10
Ik denk dat ze in Lichtaard nog steeds zitten te huilen in een hoekje ...


Ik denk niet alleen in lichtaart, heb wat reacties gezien van de Walibi Holland fans en die staan er opeens ook maar héél beduusd bij... hun Lost Gravity is al weinig imposant te noemen naast Pulsar, en met deze komende investeringen wordt het ook voor hen het pijnlijk duidelijk dat cda Walibi Belgium toch weer ziet als beter uithangbord.

Al houd ik toch altijd wel mijn hart een beetje vast bij het aankondigen van een meerjarenplan, in vier/vijf jaar kan héél veel gebeuren.

Jak
23-06-17, 11:56
Geweldig nieuws!

Mij lijkt het dat de site van de Vertigo ook gebruikt gaat worden om de megacoaster enkele bochten te laten nemen. Zo'n megacoaster heeft toch wat plaats nodig om een keerbocht aan te leggen. Steikem hoop ik op een Intamin of Vekoma. Op de megacoaster van EP verkreeg ik enkele jaren geleden nu niet zo'n grote kick.

Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?

GriffonofNemesis
23-06-17, 12:28
Weetje wat er mij opvalt aan de concept art van de coaster? Ik vind hem gelijkaardig aan Expedition Geforce. Geen idee als het gewoon een interpretatie van een coaster is of echt al de lay-out...

matx30
23-06-17, 12:55
Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?

Dat vraag ik me ook af. Je hoort bijvoorbeeld niets over Het Paleis van de Geest. Ook niets van beelden uit dat hoekje, zeker nu daar de kinderzone wordt uitgebreid. Voor de rest is er ook in de westernzone een groot deel dat ze niet eens tonen. Nu verwacht ik niet dat Calamity Mine zal verdwijnen want anders komen ze niet meer aan hun 10 achtbanen, maar er staan daar nog een hoop attracties.

Volgens het kaartje met de zones lijkt het zelfs dat de westernzone een heel pak wordt uitgebreid. Ik verwacht dat er dus meer zal gebeuren in die zones dan dat we al zouden gezien hebben. Het zou raar zijn om maar beperkte delen van een zone uitgewerkt te zien worden. Volgens mij houden ze dus zeker wel rekening met attracties waar we nog niets van gehoord hebben :D

pretparkfan_2
23-06-17, 13:48
2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle

Dit klopt niet helemaal. Coccinelle zal verdwijnen van de huidige locatie en later ergens anders in het park opnieuw worden opgebouwd (normaal bij de Weerwolf), maar de nieuwe kiddiecoaster in de kinderzone is weldegelijk een nieuwe achtbaan. Het gaat daarbij om een instapcoaster voor de allerkleinsten.



de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?

Ik geloof dat die zone voor nóg later gereserveerd wordt.


Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.


De mascottes blijven gewoon de mascottes van Walibi. Het verhaal draait niet meer rond hen, maar ze verdwijnen zeker niet.


Mij lijkt het dat de site van de Vertigo ook gebruikt gaat worden om de megacoaster enkele bochten te laten nemen. Zo'n megacoaster heeft toch wat plaats nodig om een keerbocht aan te leggen. Steikem hoop ik op een Intamin of Vekoma. Op de megacoaster van EP verkreeg ik enkele jaren geleden nu niet zo'n grote kick.

Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?

De zone van Vertigo zal niet gebruikt worden voor de megacoaster, want die komt te liggen op een stuk dat totnogtoe niet tot het park behoort.

De enige attractie die zal verdwijnen (volgens de huidige plannen) is de parktrein. Op de plaats waar het spoor nu voor Aqualibi loopt zal bijvoorbeeld een pad aangelegd worden. Er is geen plaats meer voor de parktrein, maar dat is maar een klein verlies. Coccinelle verdwijnt eventjes uit het parkbeeld, maar die keert op een andere plaats in het park wel terug.


Weetje wat er mij opvalt aan de concept art van de coaster? Ik vind hem gelijkaardig aan Expedition Geforce. Geen idee als het gewoon een interpretatie van een coaster is of echt al de lay-out...

Die concept art is nog maar voorlopig, en ik zou mij daar dus nog niet op vastpinnen. Uiteindelijk zal die coaster pas over 4 jaar openen, dus die lay-out en de exacte thematisering liggen nog niet vast.

PyongWon
23-06-17, 16:25
Die concept art is nog maar voorlopig, en ik zou mij daar dus nog niet op vastpinnen. Uiteindelijk zal die coaster pas over 4 jaar openen, dus die lay-out en de exacte thematisering liggen nog niet vast.

Ik denk echter wel dat ze er al mee bezig zijn. Hoeveel tijd heb je nodig om een mega coaster te bouwen van eerste gesprekken tot opening?

pretparkfan_2
23-06-17, 16:43
Ik denk echter wel dat ze er al mee bezig zijn. Hoeveel tijd heb je nodig om een mega coaster te bouwen van eerste gesprekken tot opening?

Ze zullen er inderdaad wel mee bezig zijn, maar het is niet nodig om al 4 jaar op voorhand een bouwer vast te leggen, althans niet voor dit soort projecten. Volgens mij zullen verschillende bouwers wel voorstellen gedaan hebben, maar of Walibi al echt gekozen heeft, dat betwijfel ik.

Metaltrol
23-06-17, 18:29
Het blijft wel heel erg stil op looopings hierover of heb ik iets gemist?

Michielsken
23-06-17, 22:46
Is er eigenlijk al iets gezegd ivm vergunningen etc.? Want deze aankondigingen zijn natuurlijk niet ideaal voor de buurtbewoners. En die hebben in sommige gevallen, bv. de Megacoaster, wel nog heel veel tijd om alles aan te vechten...

K-ToF
23-06-17, 23:01
Is er eigenlijk al iets gezegd ivm vergunningen etc.? Want deze aankondigingen zijn natuurlijk niet ideaal voor de buurtbewoners. En die hebben in sommige gevallen, bv. de Megacoaster, wel nog heel veel tijd om alles aan te vechten...

In principe kunnen de buurtbewoners klachten indienen, ik denk dat die niet meteen gehoord zullen worden door de gemeente Wavre zelf. Walibi Belgium mag vrij autonoom beslissen over hun attracties, maar dan moeten ze wel rekening houden met de milieuvergunning, die nog geldig is tot 2030. Maar als ik de concept-arts bekijk, heeft het park zich daar netjes aan gehouden.

Achterin het park komt dan wel een nieuwe achtbaan, maar het verloop van de baan concentreert zich richting Octopus en niet richting de Rue Joseph Deschamps. Verder is er de herthematisatie van het park, die niet meteen voor overlast zal zorgen. De grootste verschijning qua attracties is dan die megacoaster, die er in 2021 aankomt. Maar die staat dan weer op de velden aan Espace de Moulin, ver genoeg verwijderd van de buren.

Pretparkfreak7
24-06-17, 10:16
De uitspraken van Commercieel directeur Marc Guffens in de Standaard zijn ook best stevig. Het is licht ironisch dat je vanuit Walibi hoort dat parken om de 3 jaar moeten investeren om bezoekers aan te trekken. Opmerkelijk is echter dat walibi de ambitie heeft om in de top 20 van Europese pretparken te gaan meespelen.

Momenteel staat Gröna Lund op de 20e plaats in die Europese top met 1,5 miljoen bezoekers. Ze hebben daar wel jaarlijks een groeipercentage van gemiddeld 4%. Als het park die groeisnelheid aanhoud zal Walibi tegen het einde van zijn investeringsplan meer dan 1,82 miljoen bezoekers moeten halen om in die top 20 te geraken. Als mijn wiskunde correct is wil dat zeggen dat ze jaarlijks meer dan 6% extra bezoekers moeten trekken. Ze mikken daar op 470 000 extra bezoekers op 5 jaar tijd: da's geen klein bier! Zouden ze het faillissement van Bobbejaanland mee in de plannen opnemen?

Ignace
24-06-17, 23:40
https://forum.maniahub.com/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.coasterfriends.de/forum/attachments/cms/9477215d1498126035-exotic-vierkant.jpg&key=d1f0a34c5244ada296add3474dc610290c1a3c57083740 eea81bba6248c3ce25

Wordt de familiecoaster een kopie van G'sengte Sau?

Afgaande op de concept: niet bepaald, die heeft een bochtvormige first drop en meteen na de eerste keer naar boven zijn zig-zagbochtjes. De attractie moet volgend jaar al rechtstaan en de ontwerper van CdA tekent zijn achtbanen meestal redelijk trouw naar waarheid, dus het lijkt me een custom ontwerp te worden.

Nielsje
25-06-17, 12:47
Is het mogelijk dat we de naam van de Gerstlauer en de Tiki zone al weten.
Na eventjes te kijken naar de concept-arts zag ik op het theater een afbeelding van de coaster met ernaast de naam exotic-racers en er stond ook exotic-Island op. En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?

yelle8
25-06-17, 13:06
Is het mogelijk dat we de naam van de Gerstlauer en de Tiki zone al weten.
Na eventjes te kijken naar de concept-arts zag ik op het theater een afbeelding van de coaster met ernaast de naam exotic-racers en er stond ook exotic-Island op. En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?

Goed opgemerkt! Al zou ik het een vreemde naam vinden :p

K-ToF
25-06-17, 14:42
En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?

Ik vermoed dat je deze vuilbakken wilt bedoelen?

http://img15.hostingpics.net/pics/595619poubelle.jpg

Deze zijn volgens mij - hoewel het zeker wel nog kan - niet voor Walibi Belgium bedoeld, aangezien ze in Walibi Rhône-Alpes staan.

Nielsje
25-06-17, 18:29
Ik had me vergist,ik dacht dat het alleen concept arts waren en dat ze niet geplaatst werden.

borisvdd
27-06-17, 13:15
Het ziet er in elk geval ERG mooi uit, als dit het eindresultaat wordt!

Jak
27-06-17, 23:24
Nu ik even op de site van Walibi Rhône-Alpes kijk zie ik dat er twee shows tegelijkertijd zijn in dat park. Momenteel worden er geen shows gegeven in ons park in België. Zou er een mogelijkheid zijn dat Walibi terug een show gaat programeren? Bij mijn weten heb ik nooit echt een show gezien in Walibi. M.u.v. het jaar van de introductie van de WAB en The SkunX. Ik weet dat dat toen met veel projectieschermen, bewegende wanden, rook en acrobatie was, maar dat de show me echt niet aansprak.

Ik zie ook dat het theater wordt mee geïntegreerd in de zone, dus zou het kunnen dat dit een nieuw Walibi betekent mét shows??

smartieke
28-06-17, 08:57
Ik zie ook dat het theater wordt mee geïntegreerd in de zone, dus zou het kunnen dat dit een nieuw Walibi betekent mét shows??

ik hoop het! Ik mis echt een show daar.

Fladnag
28-06-17, 13:20
Walibi heeft blijkbaar hun uitbreidingsplannen niet vooraf gecommuniceerd met hun buren die nu klagen over mogelijke impact van de komende nieuwe attracties de volgende jaren. Dat dit maar geen roet in het eten gooit..

Bron: Looopings (http://www.looopings.nl/weblog/7973/Buren-Walibi-Belgium-stomverbaasd-over-toekomstplannen.html)

wapiti
28-06-17, 15:49
Ik zie ook dat het theater wordt mee geïntegreerd in de zone, dus zou het kunnen dat dit een nieuw Walibi betekent mét shows??

Ik hoop het eerlijk gezegd van niet. Tenzij ze het door externe mensen laten uitvoeren en niet door het park zelf want die shows trekken inderdaad op niet veel. Ik denk dat ze in het verleden geleerd hebben dat shows niet echt een meerwaarde is voor dit park, er is maar een beperkt publiek die interesse heeft om een show mee te pikken op een dag. Daarnaast kruipt er veel geld in denk ik voor het beperkte publiek dat je er uiteindelijk mee bereikt.

Naar volgend jaar hoop ik stiekem nog op volgende puntjes die gerealiseerd worden:
- In de bossen een tiki thema van de goldriver adventure. (met bewegende animatronics)
- Muziek rond de nieuwe achtbaan van Imascore (muziek van Pulsar past zeer goed bij de beleving van de attractie)
- Aangepaste verlichting gethematiseerd naar de zone dus de lelijke gekleurde led lampen terug weg
- Zomer nocturne in teken van het nieuwe Tiki thema met bijhorende extra animatie, misschien in het midden van het meer een cocktail bar maken met zelfde thema

Ik kijk er alvast naar uit volgend jaar het park nog eens te bezoeken. :)

yelle8
28-06-17, 18:26
Walibi heeft blijkbaar hun uitbreidingsplannen niet vooraf gecommuniceerd met hun buren die nu klagen over mogelijke impact van de komende nieuwe attracties de volgende jaren. Dat dit maar geen roet in het eten gooit..

Ohh ik word telkens ZÓ kwaad als ik weer eens lees dat buren zitten te zeiken. Ge hebt uw huis goedkoop, ge weet dat het pretpark er is, verhuis en laat ons met rust, dank u! Dat terzijde, ze zitten al te klagen over de megacoaster van 2021 die overigens aan de snelwegkant komt te liggen, komaan... Natuurlijk laten we eerlijk zijn, Walibi had dit wel op voorhand kunnen communiceren (als dit niet zo is) want zoiets wil je als betrokkene niet via de pers vernemen.

Michielsken
28-06-17, 20:03
- Zomer nocturne in teken van het nieuwe Tiki thema met bijhorende extra animatie, misschien in het midden van het meer een cocktail bar maken met zelfde thema
Die cocktail bar mag er van mijn part altijd staan. Dat past perfect in zo'n zone en zou een zalige uitbreiding zijn van de horeca. Misschien niet direct in het midden van het meer, maar aan de oever, met een zandstrand en zwoele muziek, daar kan toch niemand iets op tegen hebben?

etwien
28-06-17, 20:22
Die cocktail bar mag er van mijn part altijd staan. Dat past perfect in zo'n zone en zou een zalige uitbreiding zijn van de horeca. Misschien niet direct in het midden van het meer, maar aan de oever, met een zandstrand en zwoele muziek, daar kan toch niemand iets op tegen hebben?
Tijdens de persconferentie dag op 22 juni stond er alvast de hele dag door een (relatief uitgebreide) cocktailbar op de site van ex-La Grande Roue. Of dit enkel voor die dag was weet ik niet, maar het had alvast veel aantrek.

Jak
28-06-17, 22:19
Wat wordt er eigenlijk gedaan met het pad tussen de Tiki Zone en de toekomstige Havenzone. Nu lijkt het me voor handen dat tussen de Vikingboten en de Salsa Il Y A Fiesta de overgang gebeurd van haven- naar Tikithema maar toch, het is een pad in het park waar je toch wel een tijdje over stapt en zeer weinig te doen is. Zouden we daar meer thema mogen verwachten?

wapiti
29-06-17, 12:02
Tijdens de persconferentie dag op 22 juni stond er alvast de hele dag door een (relatief uitgebreide) cocktailbar op de site van ex-La Grande Roue. Of dit enkel voor die dag was weet ik niet, maar het had alvast veel aantrek.

Ik denk voor heel de zomer want vorig jaar stond er aan de ingang van de voormalige vertigo site ook een cocktail bar waar je kon kiezen uit een ruim assortiment zelfs met een Pulsar cocktail als ik mij niet vergis.

Wel leuk dat ze meer variaties brengen in hun horeca en hoop met de rebranding van hun zones ook gerechten van dat thema kunt kopen. Pairi Daiza bijvoorbeeld doet dit al zou leuk zijn moest Walibi dit voorbeeld volgen.

borisvdd
29-06-17, 13:46
Ik snap die buren wel... Ze wonen idd naast een pretpark, maar als ze er in pakweg 1980 gingen wonen, dan konden ze niet weten dat er ooit coasters tot 70 meter de lucht zouden ingaan waarbij mensen dan binnenkijken in hun achtertuintje. Om over het gegil en overdreven getier va pubermeisjes nog maar te zwijgen.

Natuurlijk zijn jhier wel technische oplossingen voor, maar stel je voor dat er over een jaar of 15 attracties komen die je 25 meter onder de grond een traject laten afleggen, moeten die mensen dan ook maar leven met het gedaver dat dergelijke attractie met zich meebrengt. Je weet nooit welke attracties ze binnen 20 jaar uitgevonden zullen hebben.

bobby turbo
29-06-17, 18:05
Ik snap die buren wel... Ze wonen idd naast een pretpark, maar als ze er in pakweg 1980 gingen wonen, dan konden ze niet weten dat er ooit coasters tot 70 meter de lucht zouden ingaan waarbij mensen dan binnenkijken in hun achtertuintje. Om over het gegil en overdreven getier va pubermeisjes nog maar te zwijgen.

Natuurlijk zijn jhier wel technische oplossingen voor, maar stel je voor dat er over een jaar of 15 attracties komen die je 25 meter onder de grond een traject laten afleggen, moeten die mensen dan ook maar leven met het gedaver dat dergelijke attractie met zich meebrengt. Je weet nooit welke attracties ze binnen 20 jaar uitgevonden zullen hebben.

Nice wordt hij 70 meter hoog, nooit verwacht! :p

Waliboy
29-06-17, 20:27
Deze had ik nog niet voorbij zien komen. Ziet er geweldig uit:

https://www.mupload.nl/img/1kpb1u8moncyc.jpg
Bron: Facebook Wonder World

Michielsken
29-06-17, 20:49
Ik heb nog meer gevonden, op de site van de ontwerper, Julien Bertevas. Dit is ook de ontwerper van Oziris, en die concept arts zijn eigenlijk heel realistisch nagebouwd.

http://jbertevas.com/wp-content/uploads/WalibiB/Julien-Bertevas-Theme-Park-Designer_Walibi-Belgium_001-600x319.jpg

Als ik goed zie is er al een Tiki bar voorzien. Me happy :D De naam is inderdaad zichtbaar op het theater en zou dus Exotic Racers zijn.

http://jbertevas.com/wp-content/uploads/WalibiB/Julien-Bertevas-Theme-Park-Designer_Walibi-Belgium_003-600x341.jpg

Ook hier kan je de naam van de Mack Twist 'n Splash al lezen, nl. Geyser Twist. Deze staat op de rail met de kraan op.

http://jbertevas.com/wp-content/uploads/WalibiB/Julien-Bertevas-Theme-Park-Designer_Walibi-Belgium_004-600x372.jpg

Op zijn website, http://jbertevas.com/ kan je ze nog groter bekijken.

borisvdd
30-06-17, 13:54
Nice wordt hij 70 meter hoog, nooit verwacht! :p

We mogen hopen he.

Het blijft trouwens héél erg stil rond de betweters hier die vertelden "dat er op de plaats van het reuzenrad 1.000% zeker een SkyFly zou komen...

etwien
30-06-17, 14:13
We mogen hopen he.

Het blijft trouwens héél erg stil rond de betweters hier die vertelden "dat er op de plaats van het reuzenrad 1.000% zeker een SkyFly zou komen...
Ik kan je alvast met klem bevestigen dat een Sky Fly zeker niet behoord tot de toekomstige investeringen.

Joran
30-06-17, 14:33
We mogen hopen he.

Het blijft trouwens héél erg stil rond de betweters hier die vertelden "dat er op de plaats van het reuzenrad 1.000% zeker een SkyFly zou komen...

Ik zie trouwens ook nergens mensen zeggen dat ze 100% zeker zouden zijn dat er een skyfly zou komen hoor? Dat was gewoon een gedachtegang van sommigen in het begin van het topic hier, meer niet.

Ik zie niet goed in waar deze uithaal vandaan komt eigenlijk? Vond je niks meer om negatief over te doen?

bobby turbo
01-07-17, 01:12
We mogen hopen he.

Het blijft trouwens héél erg stil rond de betweters hier die vertelden "dat er op de plaats van het reuzenrad 1.000% zeker een SkyFly zou komen...

Aangezien je op mij replyd voel ik me aangesproken, terwijl ik nooit gezegd heb dat er een Sky Fly zou komen, in tegendeel zelfs ik heb altijd gevonden dat zulke attractie een te lage capaciteit heeft voor Walibi...

Ignace
01-07-17, 13:57
Deze had ik nog niet voorbij zien komen. Ziet er geweldig uit:

https://www.mupload.nl/img/1kpb1u8moncyc.jpg
Bron: Facebook Wonder World

Ik dacht eerst dat de coasters redelijk waarheidsgetrouw waren getekend - vooral die van volgend jaar dan, aangezien de megacoaster nog niet eens besteld is als ik me niet vergis - maar deze afbeelding doet me vermoeden van niet: een Bobsleebaan heeft toch enkele MCBR's nodig en ik herken hier nergens een plekje voor op de tekening. Apart, want de layout is wel overtuigend en lijkt me niet zozeer een fantasietje van de ontwerper.

Op de afbeelding zie je ook duidelijk hoe extreem hard ze zich gebasseerd hebben op Flash uit Lewaworld voor de megacoaster... De inversies missen, maar voor de rest is de gelijkenis er onmiskenbaar. Na Zweden en het Verenigd Koninkrijk lijkt het erop dat België ook een mooie mack Megacoaster krijgt. Ik zou er - ondanks dat het nog zo ver is en er nog niet beslist is - mijn halve euro op durven inzetten.

K-ToF
03-07-17, 23:38
Nog enkele leuke concept arts van de vernieuwde inkom van Walibi Belgium en het themarestaurant. Beiden getekend door Fabien Manuel, die ook verantwoordelijk was voor de thematisatie van Pulsar.

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_608b9a1e1c944dbdae742ce89063c902~mv2_d_8504 _4205_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1278,h_632,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_608b9a1e1c944dbdae742ce89063c902~mv2_d_8504 _4205_s_4_2.jpg

https://static.wixstatic.com/media/0e1661_6deae314484b4611a8a27ea634b78eef~mv2_d_8268 _4121_s_4_2.jpg/v1/fill/w_1268,h_632,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/0e1661_6deae314484b4611a8a27ea634b78eef~mv2_d_8268 _4121_s_4_2.jpg

Bron: fabienmanuel.com

Nielsje
04-07-17, 08:06
Na snel de concept arts te bekijken valt me op dat er op alle twee Festival City staat, zouden wij ook iets krijgen zoals men in walibi Rhône-Alpes gaat bouwen?

borisvdd
04-07-17, 14:52
Hoera! Geen kassa's meer. :D

Fladnag
04-07-17, 15:31
Zou dit fout getekend zijn? Of zou er een systeem komen puur met automaten als budgetcut??

wapiti
04-07-17, 16:45
Zou dit fout getekend zijn? Of zou er een systeem komen puur met automaten als budgetcut??

Ik denk dat ze op het binnenplein zullen komen. Zou eigenlijk wel cool zijn zo zelfstandige kassas vermits je dit nu ook meer bij supermarkten ziet of treinstations. De ticketboots zouden dan ook info kunnen geven over promoties en actuele wachttijden geven in het park. Ik zou het stap vooruit vinden. :)

vbgenechten
04-07-17, 17:40
Ik denk dat ze op het binnenplein zullen komen. Zou eigenlijk wel cool zijn zo zelfstandige kassas vermits je dit nu ook meer bij supermarkten ziet of treinstations. De ticketboots zouden dan ook info kunnen geven over promoties en actuele wachttijden geven in het park. Ik zou het stap vooruit vinden. :)

Tv schermen aan de kassa's kunnen toch ook info geven? Ik zou het niet perse een vooruitgang vinden om Kassa's te schrappen. Misschien een automaat of vier als extra. Maar om ze nu bijvoorbeeld allemaal weg te halen en dan mensen met een abonnement van een ander park via een infobalie te sturen om misbruik daarop te voorkomen... Kweet het zo niet. Ook tickets voor -1.40m kunnen daar dan moeilijk op verkocht worden, aangezien zoiets toch ook ietwat fatsoenlijk gecontroleerd moet worden etc. Of ik zie de oplossingen voor die dingen natuurlijk gewoon niet. Dat kan ook.

yelle8
04-07-17, 23:09
Zoals in ons artikel reeds te lezen was, zal het inkomplein achter de huidige toegangspoort publiek toegankelijk worden (dus zonder inkomticket bereikbaar) en zal de ingang nieuwe ingang naar Aqualibi en Walibi zich op dat plein gaan bevinden. De kassa's zullen dus waarschijnlijk ook daar komen te liggen.

Ignace
09-07-17, 12:31
Ik zou het niet slecht vinden mochten ze voor de heropwaardering van de Oosterse zone rond Cobra voor dezelfde stijl gaan als het Sindibad-Park in Marokko (dat deels uitgebaat word door CdA en de tagline 'by walibi' heeft):

http://i.imgur.com/T0Vitth.png

Zou dit trouwens ook niet van de ontwerper van CdA afkomstig zijn?

borisvdd
09-07-17, 19:34
WOW! Dat zou schitterend zijn!

Joran
09-07-17, 21:24
Op de concepts is wel iets gelijkaardigs te zien hé. Zou best wel kunnen dat het sterk in de buurt ga komen ja. ;)

Michielsken
09-07-17, 22:54
De Oosterse zone zou toch gethematiseerd worden naar Bollywood? Dat dacht ik toch gehoord te hebben op de presentatie, of stond in het artikel. Het is me bijgebleven omdat ik dit een zeer origineel thema vond eigenlijk, maar ik kan me ook vergist hebben hoor...

Ignace
10-07-17, 06:32
De Oosterse zone zou toch gethematiseerd worden naar Bollywood? Dat dacht ik toch gehoord te hebben op de presentatie, of stond in het artikel. Het is me bijgebleven omdat ik dit een zeer origineel thema vond eigenlijk, maar ik kan me ook vergist hebben hoor...

Ik dacht dat dit enkel het geval was voor de nieuwe indoorattractie?

coasterfrenzy
10-07-17, 08:32
Als ze ook maar half het niveau kunnen hanteren als Bollywood Park in Dubai kan dit een fantastisch thema zijn. Maar dan zouden ze inderdaad het groter moeten aanpakken dan enkel een kinderspeeltuin.

Michielsken
10-07-17, 11:34
Als ze ook maar half het niveau kunnen hanteren als Bollywood Park in Dubai kan dit een fantastisch thema zijn. Maar dan zouden ze inderdaad het groter moeten aanpakken dan enkel een kinderspeeltuin.
Als je de foto's ziet dan zou dit inderdaad super zijn, al vrees ik dat het budget wel minder zal zijn...

Ik dacht dat dit enkel het geval was voor de nieuwe indoorspeeltuin?
Kan ook, dat weet ik niet meer zeker.

coasterfrenzy
10-07-17, 15:16
Als je de foto's ziet dan zou dit inderdaad super zijn, al vrees ik dat het budget wel minder zal zijn...


Natuurlijk. Het niveau van Dubai verwacht ik eigenlijk in geen enkel Europees park. Vandaar: "Half het niveau". Dan mogen we namelijk nog steeds niet klagen.

K-ToF
16-07-17, 15:54
Ik heb ergens trouwens horen waaien dat het park voor de megacoaster in 2021 aangeklopt zou hebben bij Mack, Vekoma en B&M.
Tuurlijk, het is een gerucht, maar ik dacht...ik deel het eventjes!

etwien
16-07-17, 17:05
Ik heb ergens trouwens horen waaien dat het park voor de megacoaster in 2021 aangeklopt zou hebben bij Mack, Vekoma en B&M.
Tuurlijk, het is een gerucht, maar ik dacht...ik deel het eventjes!

Jean-Christophe Parrent zij dat het Intamin, Mack en Vekoma was. Ik weet niet sie jouw bron is, maar een B&M zou ik echt niet op hopen ...

coasterfrenzy
17-07-17, 15:45
Het is vrij normaal dat een park bij meerdere bedrijven gaat aankloppen voor zoiets. Welke dat precies zijn zullen we wellicht nooit 100% weten, maar gezien WB geen ervaring met B&M heeft is het niet gek om ook eens na te vragen wat zoiets voor hun zou gaan kosten.

persoonlijk hoop ik nog het meeste op een Intamin. Van die banen weet je dat ze origineel zijn, veel variatie en goede airtime hebben. Vekoma zou ik - na hun concepten voor Polen - het project zeker ook toevertrouwen. Een megacoaster van B&M zit ik écht niet op te wachten (dat bedrijf moet zich bezig houden met alles waarbij je niet boven de rails zit) en een versie van mack is alleen goed als ze Intamin als voorbeeld nemen, waar ik met de kennis en ervaring van Walibi sterk aan twijfel (die bestellen immers de baan).

Het meest realistische zal Mack zijn omdat deze doorgaans simpelweg het goedkoopste is.

borisvdd
17-07-17, 17:52
Jean-Christophe Parrent zij dat het Intamin, Mack en Vekoma was. Ik weet niet sie jouw bron is, maar een B&M zou ik echt niet op hopen ...

En waarom zou jij het wel weten, en K-Tof niet?

bobby turbo
17-07-17, 21:24
En waarom zou jij het wel weten, en K-Tof niet?

Waarschijnlijk omdat hij net zegt dat Jean-Christophe Parrent hem vertelde wat de opties waren. Mocht je het niet weten (wat perfect kan) is dit de directeur van het park...

borisvdd
18-07-17, 18:59
Iedereen kan zeggen dat de directeur dat verteld heeft he. Ik wacht wel tot er officieel iets gezegd wordt.

zilli
18-07-17, 23:38
Wat er ook van mogen zijn... Een B&M zou geweldig zijn, maar daar moet je in Walibi niet op hopen - komt er nooit! En aan een vekoma hebben ze in Waver nu echt geen nood, dat zou de domste beslissing zijn ooit... Ze hebben nu al veel te veel van die doordeweekse standaard spul staan van Vekoma!

traveler
19-07-17, 09:27
Welke leverancier het ook word voor de mega je moet tellen dat er in de buurt geen andere coaster is van deze grootte.

Als ik het goed weet is Walibi Holland de dichtstbijzijnde en dat is voor de meeste gezinnen al te ver rijden. Zelfs tieners van wie je mag verwachten dat ze enigszins het doelpubliek van deze achtbaan zullen zijn hebben moeite met in Walibi Holland te geraken openbaar vervoer tussen landen is nog steeds en nachtmerrie.

Om deze redenen zal Walibi er voordeel uit halen plus het is een toevoeging waar we al lang op zaten te wachten. Ik denk dat het nog wat vroeg is om te speculeren wat het wordt. Persoonlijk hoop ik op een stevige tril met veel krachten.

etwien
19-07-17, 12:43
Wat er ook van mogen zijn... Een B&M zou geweldig zijn, maar daar moet je in Walibi niet op hopen - komt er nooit! En aan een vekoma hebben ze in Waver nu echt geen nood, dat zou de domste beslissing zijn ooit... Ze hebben nu al veel te veel van die doordeweekse standaard spul staan van Vekoma!

Ik denk dat jij duidelijk al lang geen recente Vekoma gedaan hebt. Ze hebben veel fouten gemaakt in het verleden en hebben mij meer dan genoeg een pak rammel gegeven met de nodige blauwe plekken erbij, maar hun nieuwe generatie banen zijn echt een enorme verademing en moeten ook niet onderdoen voor Mack en gaan persoonlijk boven Gerstlauer voor mij ...

Jak
19-07-17, 15:50
Voor mij hoeft B&M ook niet altijd. Als elk park een B&M krijgt gaat er ook niet veel meer aan zijn. Een Intamin met goede krachten zou me al plezieren. Wat ik wel niet zie zitten is een Mack. Hun launch coasters en familiecoasters zijn goed, alsook Pulsar. Maar voor een megacoaster Mack inschakelen, ik weet het niet.

Kijk naar PHL, daar hebben ze Vekoma-, Intamin-, B&M- en Maurer banen. Persoonlijk vind ik ze allemaal even sterk. Sterk door hun diversiteit aan elementen en specialigheden.
Het lijkt me ook vaak een kwestie van hoe veel het park eist, hoeveel euro's ze op tafel willen leggen en hoe de communicatie en samenwerking tussen beide actoren verloopt.

borisvdd
20-07-17, 11:59
Hopelijk is het eens geen achtbaan/attractie die vooruit en achteruit hetzelfde traject aflegt.

ojoh
20-07-17, 14:37
Ja waaw want hun laatste heeft hun zeker windeieren gelegd en voor de komende jaren en investeringen zijn er vooralsnog geen plannen openbaar gemaakt :s

bobby turbo
20-07-17, 15:25
Hopelijk is het eens geen achtbaan/attractie die vooruit en achteruit hetzelfde traject aflegt.

Waar slaat deze comment eigenlijk op? Hopelijk geen... Alsof we nog niet weten dat het dat niet wordt en jouw comment eigenlijk zeer overbodig is...

etwien
20-07-17, 15:30
Hopelijk is het eens geen achtbaan/attractie die vooruit en achteruit hetzelfde traject aflegt.

Jikes, fles azijn gedronken in plaats van water?

zilli
20-07-17, 23:48
Hahahaha, Walibi Waver is nu wel kampioen in boomerang attracties :-D Is wel grappig.

Ik heb inderdaad geen recente Vekoma's gedaan. Noem er mij dan eens één op? Pas op, Space Mountain vind ik wel heel goed en dat is ook een Vekoma. Er komt natuurlijk ook wel wat theming bij kijken... maar toch, zeer leuke baan!

Wat ik bedoel is dat ze in Walibi Waver alle standaard vekoma stuff hebben staan dat eind jaren 90 even leuk was, maar niet top! Weerwolf is leuk, maar verre van één van de betere woodies. Vampire is leuk, maar de B&M Inverted banen zoals Black Mamba en Oz'Iris zijn lichtjaren beter. Dus ik ben echt oprecht benieuwd naar die grote rollercoaster en ik hoop ook Intamin (Of B&M maar dat is ijdele hoop).

Alle, je mag niet vergeten dat Walibi in Waver in jaren 90 en Six Flags begin jaren 2000 één van de toonaangevende thrillparken in de omstreken was, misschien zelfs Europa!! Maar véééél andere parken hebben ondertussen zoveel investeringen in nieuwe rollercoasters gedaan, dat Walibi Waver nu lichtjaren achterop hinkt ipv toonaangevend te zijn.

borisvdd
21-07-17, 16:18
Niet te luid Zili, anders schelden ze jou ook uit zometeen. Enkel de "echte specialisten" die "praten met de directeurs van pretparken" mogen hier hun mening plaatsen. Grapjes en kritiek worden niet gewaardeerd.

Maar ik ben het 100 procent met je eens. Eerst zien nog of die plannen daadwerkelijk uitgevoerd worden (wat ik hoop), en dat er dan zeker neit nog een Vekoma komt. Anders is Walibi bijna gewoon een vitrine voor Vekoma. Geen enkel Belgisch pretpark is op dit moment nog toonaangevend. De nieuwe shuttle-attractie van vorig jaar maakt van Walibi écht geen voorbeeldpark voor andere Europese parken.

Ignace
21-07-17, 16:47
Alle, je mag niet vergeten dat Walibi in Waver in jaren 90 en Six Flags begin jaren 2000 één van de toonaangevende thrillparken in de omstreken was, misschien zelfs Europa!! Maar véééél andere parken hebben ondertussen zoveel investeringen in nieuwe rollercoasters gedaan, dat Walibi Waver nu lichtjaren achterop hinkt ipv toonaangevend te zijn.

Er is helemaal niemand die zegt dat Walibi anno 2017 een toonaangevend thrillpark is?


Niet te luid Zili, anders schelden ze jou ook uit zometeen. Enkel de "echte specialisten" die "praten met de directeurs van pretparken" mogen hier hun mening plaatsen. Grapjes en kritiek worden niet gewaardeerd.

Kritiek word altijd geapprecieerd en is ook nodig; maar daar hoort ook een onderbouwing bij, want met posts van een zinnetje lang kan niemand iets.


Maar ik ben het 100 procent met je eens. Eerst zien nog of die plannen daadwerkelijk uitgevoerd worden (wat ik hoop), en dat er dan zeker neit nog een Vekoma komt. Anders is Walibi bijna gewoon een vitrine voor Vekoma. Geen enkel Belgisch pretpark is op dit moment nog toonaangevend. De nieuwe shuttle-attractie van vorig jaar maakt van Walibi écht geen voorbeeldpark voor andere Europese parken.

Ik vind het vooral belangrijk dat er een leuke achtbaan komt te staan, en dan is het merk toch niet van belang? Of ze nu al vier Vekoma's hebben staan of niet, een goede megacoaster - mits Vekoma die kan bouwen, maar daar heb ik wel vertrouwen in - mag er van mij zo bij. Of heb je dan liever een minder leuke coaster van een ander merk, zodat het park toch maar geen Vekoma-vitrine word? Want dat leid ik uit je post af.

Walibi is wel een voorbeeld voor andere parken; misschien (nog) niet op vlak van nieuwe rides, maar zeker wel wat capaciteit, klantvriendelijkheid en openheid naar de fans betreft. Ook hun Halloween word jaar na jaar door iedereen de hemel in geprezen. Nu hebben ze een prachtig masterplan afgekondigd, ik zie helemaal geen reden om te klagen. Mocht ik toch kritiek hebben, zou ik hem zeker wel duidelijk onderbouwen zodat het park er ook iets mee is.

WinneR
21-07-17, 17:00
Ik weet eigenlijk niet of zilli en borisvdd de aangekondigde plannen weldegelijk bekeken hebben?
Ik denk dat het uit de aankondigingen wel duidelijk is dat Walibi niet de kaart van thrill-park trekt maa r zich meer wilt gaan richten op beleving en verder wil gaan focusen op families. Denk maar aan de talrijke aangekondigde familie-attracties en de uitbreiding van Aqualibi.

Door de bouw van een mega-coaster zal Walibi voor mij niet meer of minder een thrill-park worden. Ik bekijk het eerder als een uitbreiding van het aanbod voor het hele gezin, want daar zitten ook echte durvers bij.

Ik ben alvast benieuwd om deze plannen op de voet op te volgen.

etwien
21-07-17, 18:15
Niet te luid Zili, anders schelden ze jou ook uit zometeen. Enkel de "echte specialisten" die "praten met de directeurs van pretparken" mogen hier hun mening plaatsen. Grapjes en kritiek worden niet gewaardeerd.

Je hebt geslaagde grappen en onderbouwde kritiek, en je hebt ...

En wat is het probleem eigenlijk? Ik zal maar mezelf verdedigen aangezien ik me geviseerd voel, als je al scheef bekeken wordt omdat je contact hebt met bepaade mensen, dan is dat dan maar zo. Het zijn trouwens ook maar mensen, dus heus geen schrik hebben om starstruck te worden. Net alsof ik dat argument weerleg om anderen de mond te snoeren.

Achja, ik voeg er niet veel meer aan toe, misschien kun jij eens een zinnig statement geven voor de verandering. Anders, ONTOPIC.

Phadd-F
21-07-17, 19:28
Ik heb ook gemixte gevoelens over een eventuele keuze voor Vekoma. Langs de ene kant vind ik dat er al genoeg Vekoma staat in Walibi (en ons land in het algemeen) en zou ik liever eens een baan van een echte topnotch constructeur zien komen (B&M, Intamin). Langs de andere kant is de nieuwe generatie Vekoma echt niet slecht. Ik heb die Rollercoaster Formula 1 gedaan in Energylandia en dat was een bescheiden toppertje. En dat park had Vekoma ook een lay-out laten ontwerpen voor een hypercoaster die er verre van slecht uitzag...

zilli
21-07-17, 22:28
Ik weet eigenlijk niet of zilli en borisvdd de aangekondigde plannen weldegelijk bekeken hebben?
Ik denk dat het uit de aankondigingen wel duidelijk is dat Walibi niet de kaart van thrill-park trekt maa r zich meer wilt gaan richten op beleving en verder wil gaan focusen op families. Denk maar aan de talrijke aangekondigde familie-attracties en de uitbreiding van Aqualibi.

Door de bouw van een mega-coaster zal Walibi voor mij niet meer of minder een thrill-park worden. Ik bekijk het eerder als een uitbreiding van het aanbod voor het hele gezin, want daar zitten ook echte durvers bij.

Ik ben alvast benieuwd om deze plannen op de voet op te volgen.

Natuurlijk heb ik de plannen bekeken, daar gaat het niet om. Het gaat in specifiek over de grote nieuwe rollercoaster die ze in die plannen hebben staan. ELK park in de grote omgeving van België richt zich op families: Phantasialand, Efteling, Europapark, Disneyland, Toverland, ... maar dat wil niet zeggen dat ze geen state of the art thrill coasters bouwen! Phantasialand: Taron, Black Mamba - Efteling: Baron B&M Dive coaster - Europapark: Silver Star B&M, Blue Fire, Wodan - Toverland: Troy, de nieuwe wingcoaster (B&M??) - Parc Asterix: Oz'Iris

Al deze parken gericht op families investeren in coasters met hoge thrill waarde. En daar draait de discussie om, de nieuwe coaster in Walibi. Al de andere toevoegingen en theming die ze beloven zien er heel mooi uit. Maar eerst zien wat ervan komt, want plannen maken kan iedereen - ze uitvoeren is een andere zaak.

Ignace
22-07-17, 10:09
Natuurlijk heb ik de plannen bekeken, daar gaat het niet om. Het gaat in specifiek over de grote nieuwe rollercoaster die ze in die plannen hebben staan. ELK park in de grote omgeving van België richt zich op families: Phantasialand, Efteling, Europapark, Disneyland, Toverland, ... maar dat wil niet zeggen dat ze geen state of the art thrill coasters bouwen! Phantasialand: Taron, Black Mamba - Efteling: Baron B&M Dive coaster - Europapark: Silver Star B&M, Blue Fire, Wodan - Toverland: Troy, de nieuwe wingcoaster (B&M??) - Parc Asterix: Oz'Iris

Al deze parken gericht op families investeren in coasters met hoge thrill waarde. En daar draait de discussie om, de nieuwe coaster in Walibi. Al de andere toevoegingen en theming die ze beloven zien er heel mooi uit. Maar eerst zien wat ervan komt, want plannen maken kan iedereen - ze uitvoeren is een andere zaak.

Dan nog begrijp ik je niet. Ze bouwen binnen enkele jaren toch een mooie megacoaster?

ojoh
22-07-17, 12:35
als ge nu de concepts en de realisatie van pulsar en van de renovatie van aqualibi bekijkt kunde nu toch moeilijk nog stellen dat walibi ni afwerkt naar plan eh seg. Voor sommigen blijft het echt moeilijk de pellen van hun ogen te doen en ook eens iets positiefs te zeggen over Walibi :)

zilli
22-07-17, 23:15
Dan nog begrijp ik je niet. Ze bouwen binnen enkele jaren toch een mooie megacoaster?

Punt was dat ik hoop dat het geen doordeweekse flauwe Vekoma megacoaster is... maar dat het van een andere maker is en dat er pit in zit!

En natuurlijk kan ik positieve dingen over Walibi zeggen... Pulsar is een super investering, alleen niet genoeg om 15 jaar stilstand goed te maken, dus hoop ik op een B&M Hyper of Intamin Megacoaster als grote nieuwe rollercoaster om mij naar daar terug te lokken. Naast al de leuke andere dingen die ze gaan doen, zoals een tweede kleinere coaster en theming. Plannen zien er fantastisch uit! Hopelijk de afwerking ook nu. En dan zijn meteen de verloederde delen van het park ook weg, zoals het Alibaba gebouw, dat maar staat te verkrotten zonder er iets aan te doen - zoals de oude wachtrij van Dalton Terror door de huisjes waar niemand nog iets aan heeft etc...

etwien
23-07-17, 00:16
... de verloederde delen van het park ook weg, zoals het Alibaba gebouw, dat maar staat te verkrotten zonder er iets aan te doen

Nog 2 jaartjes geduld ...

Ignace
23-07-17, 10:10
Punt was dat ik hoop dat het geen doordeweekse flauwe Vekoma megacoaster is... maar dat het van een andere maker is en dat er pit in zit!

En natuurlijk kan ik positieve dingen over Walibi zeggen... Pulsar is een super investering, alleen niet genoeg om 15 jaar stilstand goed te maken, dus hoop ik op een B&M Hyper of Intamin Megacoaster als grote nieuwe rollercoaster om mij naar daar terug te lokken. Naast al de leuke andere dingen die ze gaan doen, zoals een tweede kleinere coaster en theming. Plannen zien er fantastisch uit! Hopelijk de afwerking ook nu. En dan zijn meteen de verloederde delen van het park ook weg, zoals het Alibaba gebouw, dat maar staat te verkrotten zonder er iets aan te doen - zoals de oude wachtrij van Dalton Terror door de huisjes waar niemand nog iets aan heeft etc...

Hoe kan een Vekoma megacoaster doordeweeks zijn? Er is er nog nooit één gebouwd...

Nathan G
23-07-17, 11:23
Punt was dat ik hoop dat het geen doordeweekse flauwe Vekoma megacoaster is... maar dat het van een andere maker is en dat er pit in zit!

Als het een Vekoma zou worden, heb ik er vertrouwen in dat het effectief wel een bijzondere zal zijn. Walibi sprak over 'slechts enkele coasters in Europa die hoger waren', dan heb je niet een doordeweekse simpele coaster. Bovendien zien de nieuwe Vekoma's er schitterend uit. Al moet ik toegeven dat ik ook eerder hoop op een B&M of een Intamin.

borisvdd
23-07-17, 16:40
Je hebt geslaagde grappen en onderbouwde kritiek, en je hebt ...

En wat is het probleem eigenlijk? Ik zal maar mezelf verdedigen aangezien ik me geviseerd voel, als je al scheef bekeken wordt omdat je contact hebt met bepaade mensen, dan is dat dan maar zo. Het zijn trouwens ook maar mensen, dus heus geen schrik hebben om starstruck te worden. Net alsof ik dat argument weerleg om anderen de mond te snoeren.

Achja, ik voeg er niet veel meer aan toe, misschien kun jij eens een zinnig statement geven voor de verandering. Anders, ONTOPIC.

Wat brengt deze post ook ERG veel bij aan het topic trouwens. Veel blabla, weinig inhoud. Geen wonder dat je je geviseerd voelt.

Walibi is verbeterd de afgelopen jaren, dat klopt. Het is een pak netter geworden, het meeste personeel probeert Nederlands te spreken enz...
Maar als ik durf te stellen dat Walibi een park is waar al genoeg "vooruit-achteruit-coasters" staan, dan is het kot te klein. Nochtens staan er zo drie. Als ik durf te zeggen dat er nu wel al genoeg Vekoma-staat, dan is het hier ook spel... terwijl er intussen ook 4 staan.

Het mag allemaal iets spectaculairder... Een nieuw themagebied: okee... maar dan hopelijk iets dat deftig afgewerkt is en geen halfslachtig gedoe zoals de omgeving van Cobra/Radja River, Vampire of nog erger: het FlashBack-gebied. In 2017 mag het allemaal iets meer zijn toch. Een familiepark als Phantasialand verpakt alles in heerlijke thema's en daar is tegenwoordig méér thrill te vinden dan in onze eigen Walibi. Sommige mensen vergeten dat de thrillseekers van 30 jaar geleden intussen zélf pubers in huis lopen hebben, en dat papa en/of mama ook graag eens meegaat op een stoere achtbaan. In Amerika en Duitsland stappen zelfs bejaarden in thrill-achtbanen.
Enkel in België moet wéér eens de kaart "van de familie" getrokken worden, en liefst met tamme baantjes en attracties.
En op de nieuwe thrillcoaster, daar is nog 5 jaar op wachten (6 jaar tegen dat die écht zal geopend worden, zoals gewoonlijk)... en daar zijn sommigen hier superblij om.

Tsjah, in het land der blinden is éénoog koning.

(Voilà, dat is al iets onderbouwder dan jouw post, die niet verder komt dan uitschelden)

Ignace
23-07-17, 18:34
Wat brengt deze post ook ERG veel bij aan het topic trouwens. Veel blabla, weinig inhoud. Geen wonder dat je je geviseerd voelt.

Walibi is verbeterd de afgelopen jaren, dat klopt. Het is een pak netter geworden, het meeste personeel probeert Nederlands te spreken enz...
Maar als ik durf te stellen dat Walibi een park is waar al genoeg "vooruit-achteruit-coasters" staan, dan is het kot te klein. Nochtens staan er zo drie. Als ik durf te zeggen dat er nu wel al genoeg Vekoma-staat, dan is het hier ook spel... terwijl er intussen ook 4 staan.

Ik tel vijf Vekoma's :). Ja, er staan drie coaster in Walibi die voor én achteruit gaan - ik begrijp dat je dat veel vind, al erger ik me er zelf niet aan. Maar belangrijker is toch hoe het park zich ontwikkeld, en daar geef je toch zelf toe dat Walibi goed bezig is? Ze krijgen er de komende jaren drie coasters erbij die geen van allen van Vekoma zullen zijn (beredeneerde gok) en geen van allen shuttlecoasters zullen zijn. Ze werken zichtbaar aan je punt van kritiek, dus het elke dag opnieuw omroepen heeft weinig zin.


Het mag allemaal iets spectaculairder... Een nieuw themagebied: okee... maar dan hopelijk iets dat deftig afgewerkt is en geen halfslachtig gedoe zoals de omgeving van Cobra/Radja River, Vampire of nog erger: het FlashBack-gebied. In 2017 mag het allemaal iets meer zijn toch. Een familiepark als Phantasialand verpakt alles in heerlijke thema's en daar is tegenwoordig méér thrill te vinden dan in onze eigen Walibi. Sommige mensen vergeten dat de thrillseekers van 30 jaar geleden intussen zélf pubers in huis lopen hebben, en dat papa en/of mama ook graag eens meegaat op een stoere achtbaan. In Amerika en Duitsland stappen zelfs bejaarden in thrill-achtbanen.

Ze investeren massa's geld in nieuwe attracties en themagebieden, en vooral: ze doen hun best onderscheidend te blijven. Dat is toch alles wat je kan wensen voor een regionaal park als Walibi? Ze zitten niet met de onafhankelijkheid en beperkingen van PHL, of de bezoekersaantallen van EP, of de locatie van Parc Asterix... Het is Walibi. Als je een 'familiepark als Phantasialand' wil, ga je toch gewoon beter naar... Phantasialand? als ouders van kinderen meewillen in de achtbaan kunnen ze dat ook in Walibi doen trouwens.





Enkel in België moet wéér eens de kaart "van de familie" getrokken worden, en liefst met tamme baantjes en attracties.

Walibi heeft veruit de meeste thrill van België, ik zie geen reden waarom ze dan niet op familierides mogen concentreren nu.



En op de nieuwe thrillcoaster, daar is nog 5 jaar op wachten (6 jaar tegen dat die écht zal geopend worden, zoals gewoonlijk)... en daar zijn sommigen hier superblij om.

Blij om de coaster of blij ondanks de jaren dat we moeten wachten? Tja, als ik vandaag al een vette megacoaster wil doen groter dan al wat in Walibi staat, dan ga ik dat gewoon al doen in een ander park.


Tsjah, in het land der blinden is éénoog koning.


Dit soort losse uitspraken helpen niet veel om je standpunt duidelijk te maken.

Nathan G
23-07-17, 21:27
Ik tel vijf Vekoma's :).

Nu niet dat ik moeilijk wil doen, maar ik tel er toch echt maar 4 in Walibi :p

etwien
23-07-17, 21:39
Nu niet dat ik moeilijk wil doen, maar ik tel er toch echt maar 4 in Walibi :p

Le Palais Du Génie niet vergeten, en deze winter verliet er nog een Vekoma het park.

Nathan G
23-07-17, 23:10
Le Palais Du Génie niet vergeten, en deze winter verliet er nog een Vekoma het park.

Oh, sorry, ik telde enkel de coasters :)

dusk
24-07-17, 05:28
Ze investeren massa's geld in nieuwe attracties en themagebieden, en vooral: ze doen hun best onderscheidend te blijven. Dat is toch alles wat je kan wensen voor een regionaal park als Walibi? Ze zitten niet met de onafhankelijkheid en beperkingen van PHL, of de bezoekersaantallen van EP, of de locatie van Parc Asterix... Het is Walibi. Als je een 'familiepark als Phantasialand' wil, ga je toch gewoon beter naar... Phantasialand? als ouders van kinderen meewillen in de achtbaan kunnen ze dat ook in Walibi doen trouwens.


Ik zat er eerlijkgezegd een beetje op te wachten...maar dit is de reactie die ik dacht die zou komen.
Een beetje jammer dat het oude forum niet meer bestaat maar ik kreeg destijds eenzelfde reactie van staat het u niet aan blijft dan in uw favo park, in mijn geval ging dit over Plopsaland.

Ik geef Zilli en borisvdd ook voor een deel gelijk. De plannen zijn gemaakt, zijn voorgesteld, maar iedereen weet toch hoe dat gaat met investeringsgroepen?
Wat als de bezoekersaantallen zakken? Of Cda opeens beslist van ja..we doen het toch maar niet, of zelfs beslist van we verkopen de hele handel??? We spreken hier over 6 jaar, iets waar een echte investeringsgroep zich niet eens mee bezighoud, die werken jaar op jaar.
Eerst zien en dan geloven is ook mijn moto.

Zilli sprak in één zinnetje zijn hoop uit dat het geen shuttle-systeem zou worden als er wat nieuws komt...is dat nu zo erg dat je daar met vier moet gaan opspringen en verwijten gaan strooien?? Ondanks de plannen van Walibi had ik deze gedachte ook in mijn achterhoofd, krijg ik dan nu ook zowat mijn nek vol???

Hoe jullie mij nu bekijken interesseert me geen bal, maar mijn mening blijft dat sommigen onder jullie dringend een liposuctie kunnen gebruiken rond de nekstreek. Een forum dient om te converseren, niet je eigen mening op te dringen.

Ignace
24-07-17, 10:06
Ik zat er eerlijkgezegd een beetje op te wachten...maar dit is de reactie die ik dacht die zou komen.
Een beetje jammer dat het oude forum niet meer bestaat maar ik kreeg destijds eenzelfde reactie van staat het u niet aan blijft dan in uw favo park, in mijn geval ging dit over Plopsaland.

Het was niet bedoeld als 'blijf in je eigen park', maar eerder als 'als je een park exact als Phantasialand wil, ga je het best daarheen'. Want ik vind dat Walibi goed bezig is op zijn eigen, unieke manier en als je veel pretparken bezoekt is de lol eraf als alle parken zoals elkaar proberen te zijn.


Ik geef Zilli en borisvdd ook voor een deel gelijk. De plannen zijn gemaakt, zijn voorgesteld, maar iedereen weet toch hoe dat gaat met investeringsgroepen?
Wat als de bezoekersaantallen zakken? Of Cda opeens beslist van ja..we doen het toch maar niet, of zelfs beslist van we verkopen de hele handel??? We spreken hier over 6 jaar, iets waar een echte investeringsgroep zich niet eens mee bezighoud, die werken jaar op jaar.
Eerst zien en dan geloven is ook mijn moto.

Ik zou CDA ondertussen geen investeringsgroep meer noemen... Ze hebben afstand genomen van de parken waar ze niets mee willen en zijn volop beginnen investeren in de rest. Blijkbaar wilden ze het voorgestelde masterplan zelfs op kortere termijn dan de huidige 6 jaar uitvoeren, maar heeft Walibi dit zelf tegengehouden - uit vrees voor een Six Flags Fiasco 2.0. De wil is er dus zeker en vast wel bij CDA...


Zilli sprak in één zinnetje zijn hoop uit dat het geen shuttle-systeem zou worden als er wat nieuws komt...is dat nu zo erg dat je daar met vier moet gaan opspringen en verwijten gaan strooien?? Ondanks de plannen van Walibi had ik deze gedachte ook in mijn achterhoofd, krijg ik dan nu ook zowat mijn nek vol???

Het was bij de voorstelling meteen duidelijk dat het dat niet zou worden. Het is gewoon een flauwe opmerking, zoals aankondigen bij een nieuwe attractie van Plopsa 'het zal wel iets met weinig capaciteit zijn' of bij EP 'het zal wel weer gepikt zijn van Disney', terwijl het dat duidelijk niet is.


Hoe jullie mij nu bekijken interesseert me geen bal, maar mijn mening blijft dat sommigen onder jullie dringend een liposuctie kunnen gebruiken rond de nekstreek. Een forum dient om te converseren, niet je eigen mening op te dringen.

Jammer van deze opmerking. Ik heb nochtans wel het gevoel dat er een discussie gaande is, tenminste toen sommige leden eindelijk begonnen met argumenten te gebruiken in plaats van losse steken uit te delen.

K-ToF
25-07-17, 23:26
Over die 'grapjes' over de shuttle coasters in Walibi Belgium, ondertussen hebben we die wel allemaal gehad. Bewezen is dat Walibi Belgium misschien wel een gekke keuze heeft gemaakt, maar daar wel ferm over heeft nagedacht. Pulsar is een succes, valt in de smaak en is een frisse verademing in een Belgisch pretparkland dat gewoon enorm saai en eentonig is. Pulsar is een vernieuwend concept, het is een mooi ding om naar te kijken en zuigt de aandacht binnen het park naar zich toe, heeft een enorme herhalingswaarde en spreekt elke doelgroep aan. Voila, ik heb gezegd.

En Walibi Belgium kondigt net uitbreidingen en vernieuwingen aan voor 100.000.000 EUR. En dan nog zijn er enkelen die daarover doen alsof het opnieuw één of andere onnozele beslissing is van Walibi Belgium. Kom zeg, wat willen die enkele leden dan? 75% van het park gaat volledig op de schop om vernieuwd te worden, er komen verschillende attracties bij voor de hele familie, waaronder de hoogste en snelste coaster van de Benelux,...

Walibi Belgium mag dan een park zijn dat enkele jaren geleden kant noch wist te raken, dat gekke beslissingen kon nemen en dat gewoon dringend nood had aan een visie. Een visie waaraan ze zich moesten houden. Walibi Belgium heeft nu een masterplan voor de komende jaren uit de doeken gedaan. En wat voor één. Walibi Belgium bewijst gewoon opnieuw dat het een park is dat een duidelijke visie heeft, niemand uit zijn doelgroep vergeet, ook aan totaalbeleving denkt en daarnaast nog eens enorm klantvriendelijk is. Hier kunnen in mijn ogen nog véél Belgische én Europese parken een dikke punt aan zuigen.

vbgenechten
26-07-17, 08:03
Nou, de superlatieven ivm pulsar worden hier ook graag bovengehaald. Ik snap helemaal niet wat iedereen hier zo geweldig aan vind. En mijn vrienden delen exact dezelfde mening omdat niemand opnieuw wilde gaan toen we 'm één keer gedaan hadden. In mijn ogen is het een tof ding, maar niks waarmee ze na tien jaar niksen moesten afkomen.

En misschien zijn mensen kritisch over de plannen van Walibi omdat hun vorige topplannen zoals "Vertigo" en "The music battle" ook helemaal op niks zijn uitgedraaid en daar nu ook amper iets van overschiet? Zoals iemand hier al eerder gezegd heeft, investeringsgroep en bekijken alles op jaarbasis. Wie kan met zekerheid zeggen dat die dikke coaster er nog komt als na twee jaar blijkt dat de revisie van grote delen van het park niet blijkt aan te slaan?

etwien
26-07-17, 08:42
En misschien zijn mensen kritisch over de plannen van Walibi omdat hun vorige topplannen zoals "Vertigo" en "The music battle" ook helemaal op niks zijn uitgedraaid en daar nu ook amper iets van overschiet? Zoals iemand hier al eerder gezegd heeft, investeringsgroep en bekijken alles op jaarbasis. Wie kan met zekerheid zeggen dat die dikke coaster er nog komt als na twee jaar blijkt dat de revisie van grote delen van het park niet blijkt aan te slaan?

Denk je nu echt dat een park met zoveel toeters en bellen (22 juni) een 5-jaren plan gaat voorstellen aan alle pers en media die om handen is, om dan achteraf halfweg ermee te stoppen? Alles ligt klaar op tafel, contract na contract wordt reeds getekend, concepten zijn al relatief breed uitgesmeerd, grond opgekocht, vergunningen aangevraagd, ... CDA laat Walibi heus niet al die moeite doen als ze niet "zeker" zijn. Je merkt ook duidelijk dat de plannen al in een veel te ver stadium zitten om zomaar opgeschort te worden.

Als er 1 doemscenario kán gebeuren, is het in mijn ogen misschien 1 plan die eens een jaartje uitgesteld wordt ...

bobby turbo
26-07-17, 09:33
Wie kan met zekerheid zeggen dat die dikke coaster er nog komt als na twee jaar blijkt dat de revisie van grote delen van het park niet blijkt aan te slaan?

Een dikke coaster bouwen betekent twee tot drie jaar voordien al bestellen, de kans is dus groot dat deze binnen afzienbare tijd al besteld wordt bij een fabrikant, het is niet als een pakje boter gaan kopen, dat heb je onmiddellijk :p

borisvdd
26-07-17, 09:49
Het is gemakkelijk natuurlijk om Pulsar een "eyecatcher" te noemen: hij staat pal middenin het park en steekt boven de flatrides uit. Een vernieuwend concept is "vooruit-achteruit" al lang niet meer, ook niet als het met een launch is, zoiets staat al tientallen jaren in het park. Dat er een splash inzit kan je vernieuwend noemen, maar meer dan de helft van het seizoen kan je er niet in, tenzij je de dag nadien ziek wil zijn door in de koude te lopen in een kletsnat pak. Dat mocht onze groep vorig jaar ondervinden tijdens Halloween. (Ging de splash niet aangepast worden aan de temperaturen trouwens?)
De superlatieven mogen dus gerust in de kast want hoeveel jaar nà Toutanchamon opende het park dat ooit toonaangevend in Europa was nog eens wat nieuws?

Als alles uitgevoerd is, dan zal het er erg mooi uitzien... HOPEN we allemaal. De nog-niet-zo-lang-geleden-vernieuwde Turbine/Psyké blijft immers nog steeds een coaster die verpakt staat in golfplaten uit de Gamma. Hopelijk wordt er dus eindelijk eens werk gemaakt van deftige thema's, want het enige dat nu goed uitgevoerd is, dat is het cowboydeel...

We duimen dat het allemaal goed komt, want meer dan "op de goede weg" is Walibi toch ook weer niet he?

etwien
26-07-17, 11:39
Het is gemakkelijk natuurlijk om Pulsar een "eyecatcher" te noemen: hij staat pal middenin het park en steekt boven de flatrides uit. Een vernieuwend concept is "vooruit-achteruit" al lang niet meer, ook niet als het met een launch is, zoiets staat al tientallen jaren in het park. Dat er een splash inzit kan je vernieuwend noemen, maar meer dan de helft van het seizoen kan je er niet in, tenzij je de dag nadien ziek wil zijn door in de koude te lopen in een kletsnat pak. Dat mocht onze groep vorig jaar ondervinden tijdens Halloween. (Ging de splash niet aangepast worden aan de temperaturen trouwens?)
De superlatieven mogen dus gerust in de kast want hoeveel jaar nà Toutanchamon opende het park dat ooit toonaangevend in Europa was nog eens wat nieuws?

Elk zijn mening natuurlijk, maar als je ziet hoeveel internationale faam Pulsar geniet, awards het wint en de reacties leest denk ik dat je de superlatieven toch uit de kast mag halen. Als dit niet uniek is weet ik het ook niet meer, verzin jij dan eens een realistische wereldpremiere ...

Trouwens, dat van nat worden en ziek zijn ... is dat niet bij elke WATERattractie zo? Dat is, naar mijn PERSOONLIJKE mening klagen om te klagen. Wil je niet nat worden? Doe hem dan niet, of op rij 2 waar je het minst water vangt. Van 1 keer nat te worden ga je heus niet ziek worden hoor, tenzij je het afweersysteem hebt van een 100-jarige of in je bloot bovenlijf naar Halloween gaat.

Alsook heeft Walibi zijn uiterste best gedaan om de voorbije jaren, ookal was het op de achtergrond, Aqualibi volledig te renoveren (€ 10.000.000), die roestbak van een Schwarzkopf toch maar weer open te krijgen als publiekslievelingetje (€ 6,500.000) en het park, de operations en horeca naar een veel hoger niveau gebracht, allemaal stappen die nodig zijn om in de toekomst verder te kunnen evolueren. Hun Halloween event is fenomenaal en elk jaar worden kosten noch moeite gespaard om het evenement elk jaar verder te vernieuwen dat er jaarlijks iets is om naar uit te kijken.

Als dit alles samen je niet tevreden stelt moet je in België zeer ongelukkig zijn als pretparkfan, want Floppejaanland en Commercieelsaland zijn nu ook niet bepaald toonaangevende parken op gebied van "uniek" en "spectaculair" uit de hoek komen, om over de inhoud van de parken nog maar te zwijgen. O ja, in Ieper is er ook zo'n park die wél uniek is, misschien een dualling Alpine coaster eens uitproberen, echt de moeite waard! #Not

borisvdd
26-07-17, 11:50
Als dit alles samen je niet tevreden stelt moet je in België zeer ongelukkig zijn als pretparkfan, want Floppejaanland en Commercieelsaland zijn nu ook niet bepaald toonaangevende parken op gebied van "uniek" en "spectaculair" uit de hoek komen, om over de inhoud van de parken nog maar te zwijgen. O ja, in Ieper is er ook zo'n park die wél uniek is, misschien een dualling Alpine coaster eens uitproberen, echt de moeite waard! #Not

En hup... meteen moet er weer uitgescholden worden naar andere parken. Zelfs met uitlachnamen. Ik dacht dat er enkel met argumenten mocht gepost worden.

Trouwens: (uit een ander topic)

------------------
Re: Hoeveel keer 2017
01-04-2017: Bellewaerde Park (BE)
02-04-2017: Bellewaerde Park (BE)
04-04-2017: Europa Park (DE)
05-04-2017: Europa Park (DE)
13-04-2017: Bellewaerde Park (BE)
22-04-2017: Walibi Belgium (BE)
23-04-2017: Paasfoor Kortrijk (BE)
29-04-2017: Paasfoor Kortrijk (BE)
04-05-2017: Plopsaland De Panne (BE)
06-05-2017: Bellewaerde Park (BE)
09-05-2017: Phantasialand (DE)
21-05-2017: Meifoor Brugge (BE)
27-05-2017: Walibi Belgium (BE)
27-05-2017: Aqualibi (BE)
01-06-2017: Bellewaerde Park (BE)
05-06-2017: Bellewaerde Park (BE)
12-06-2017: Phantasialand (DE)
13-06-2017: Movie Park Germany (DE)
19-06-2017: Bellewaerde Park (BE)
22-06-2017: Walibi Belgium (BE)
03-07-2017: Parc Asterix (FR)
10-07-2017: Walibi Belgium (BE)
10-07-2017: Aqualibi (BE)
22-07-2017: Bellewaerde Park (BE)
23-07-2017: Plopsaland De Panne (BE)

--------

Als je zo hard op de kap van Bellewaerde zit, waarom ga je er dan 8 keer heen in 4 maand?

Wij gaan één keer per jaar naar een Belgisch pretpark met ons groepje, en dat is meer dan genoeg. We gaan liever naar het buitenland. Belgische pretparken ontgoochelden ons de laatste jaren alleen maar.

etwien
26-07-17, 11:53
Als je zo hard op de kap van Bellewaerde zit, waarom ga je er dan 8 keer heen in 4 maand?

Dat zijn mijn zaken, het zijn alvast geen plezierbezoekjes, geen zorgen, ik heb betere dingen te doen.

En uitschelden? Wil je argumenten? Je kan ze krijgen hoor ... Maar dan zal het vast ook weer overdreven zijn ...

Nathan G
26-07-17, 12:45
Kom jongens, hou het hier een beetje gezellig. Het is een discussieforum, geen scheldpartijtje :)

Wat Pulsar betreft, ik ben fan. Ik vind het persoonlijk echt een schitterende attractie. Dat je Pulsar geen leuke attractie vindt, kan ik appreciëren. Iedereen heeft ten slotte zijn eigen mening. Maar het is wel zo dat - zeer algemeen gezien - Pulsar zeer goed scoort en al diverse prijzen heeft gewonnen.

Wat ik het strafste van allemaal vind, is dat er nog steeds mensen zijn die zitten te zagen over "het feit dat Walibi 13j geen nieuwe attractie heeft geopend". Dat mag dan nog zo zijn (ondanks andere vernieuwingen), dat is toch gewoon verleden tijd? Ik vind het ongelofelijk dat mensen daarover blijven zagen, terwijl het park ondertussen een plan heeft bekend gemaakt met 10(!) nieuwe attracties. Dat Pulsar geen goede attractie is na 13j "stilte", vind ik eerlijk gezegd ook maar een zwak argument. Zoals reeds aangehaald wordt Pulsar doorgaans ontvangen als een topattractie. Ten tweede (stel dat je geen fan zou zijn van Pulsar), het park moet toch ergens beginnen...

Phadd-F
26-07-17, 13:50
Een vernieuwend concept is "vooruit-achteruit" al lang niet meer


Als je alles zo kapot gaat relativeren kun je niets meer vernieuwend vinden. Een achtbaan is dan ook niets meer dan over bochten en heuveltjes gaan, hoe zo niet vernieuwend al die achtbanen laatste tijd... Pulsar is wel degelijk innovatief en iets totaal anders qua ritbeleving. Het is zelfs Mack hun beste launchcoaster in mijn ogen, mede dankzij dat lanceerstuk op een heuveltje ligt.

Ik versta echt niet waarom er zo negatief wordt gedaan over hun masterplan. Doe dat dan achteraf, als blijkt dat ze het toch niet uitgevoerd hebben of halfslachtelijk. Nu is er toch geen reden om aan Walibi te twijfelen?! Ze hebben net met Pulsar een eye-catcher van een degelijke fabrikant gezet. Ze trommelen de hele media op en geven er een show rond, als ze echt niet zeker zouden zijn dat ze dit plan kunnen uitvoeren hadden ze dat waarschijnlijk wel niet gedaan.



Grappig ook dat Boris iemand verwijt teveel naar een Belgisch park te gaan. Iemand die veel naar een Belgisch park gaat zal er wel een beter oog op hebben dan iemand die hoogstens één keer per jaar een Belgisch park doet.

yelle8
26-07-17, 22:42
Leuke discussie om hier te volgen! Zoals anderen zeggen zou ik anderen aanraden nu nog niet (negatief) te oordelen over het plan, wacht daar dan eventueel mee tot het er is, dan heb je er recht toe. Ze hebben er superveel media-aandacht bijgehaald, bewust, dat doe je niet als je plannen niet zeker zijn. Pulsar vind ik een superattractie en eentje die ik niet wil overslaan bij een bezoek. Ik vind het dan ook een beetje raar als je die niet meer opnieuw wilt doen na een ritje, maar meningen verschillen uiteraard! Maar ik denk dat we mogen stellen dat het overgrote merendeel het een topattractie vindt.

Moderator warning: Wat betreft de persoonlijke aanvallen en op de man spelen: wees een beetje aardiger voor elkaar, dat maakt het lezen en de inhoud veel interessanter! :)

WinneR
28-07-17, 17:45
Moderator warning: Wat betreft de persoonlijke aanvallen en op de man spelen: wees een beetje aardiger voor elkaar, dat maakt het lezen en de inhoud veel interessanter! :)

http://photostock.newsmonkey.be/00/77/61/17.gif

:D ;) :p

K-ToF
01-08-17, 22:38
Wie goed kan kijken, ziet een eerste concept art van de uitbreiding van Aqualibi op deze stedenbouwkundige vergunning!

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/20031701_742518255931142_902878847396446905_n.jpg? oh=49584419082da21214b359d306f0b1fc&oe=59FE169E

Bron: Ameworld.net

ojoh
02-08-17, 13:49
Het ziet er wel maar een snelle snelle opzet uit, maar momenteel lijkt mij dat wel een stijlbreuk te gaan geven met het te vernieuwen allibaba gebied. Hoewel het natuurlijk wel voor de toegangspoort van dit vernieuwde gebied komt te liggen. Hier ben ik toch wat sceptisch over en ik hoop dat het allemaal mooi gaat inblenden met de rest. Uiteraard is dat afwachten.

borisvdd
10-08-17, 09:35
Dat ziet er toch helemaal anders uit dan op hun concepttekeningen?

Pretparkfreak7
10-08-17, 09:56
Dat ziet er toch helemaal anders uit dan op hun concepttekeningen?

Welke concepttekeningen bedoel je? In die buurt heb ik enkel concepttekeningen gezien van de vernieuwingen rond de Cobra. Daar zouden ze meer voor een Indisch/bollywood-thema gaan. De uitbreidingen van Aqualibi staan daar in principe los van en ik heb er zelf nog geen concepttekeningen van gezien.

De abstracte stijl die je op de bouwaanvraag ziet steekt wel een beetje af tegen de gedetailleerderer Indische stijl die er naast gaat komen. Maar het is enerzijds de vraag of dat effectief zo gaat worden uitgevoerd en anderzijds de vraag of je vanuit de strakke stijl bij aqualibi plots met veel tierelantijntjes mag afkomen op je gebouw. :)

bobby turbo
10-08-17, 12:38
Dat ziet er toch helemaal anders uit dan op hun concepttekeningen?

Heb nochtans enkel nog maar concepts gezien van de binnenkant, nergens van de buitenkant? Kan je deze even delen, want ben nu wel benieuwd.

Joran
10-08-17, 21:45
Zijn er ondertussen al tekenen van een bouw te zien in Walibi trouwens? Want als ze die nieuwe baan en zone af willen hebben volgend jaar gaan ze ook mogen doorwerken lijkt me? (En geluk hebben met het weer etc.)?

bobby turbo
10-08-17, 22:42
Zijn er ondertussen al tekenen van een bouw te zien in Walibi trouwens? Want als ze die nieuwe baan en zone af willen hebben volgend jaar gaan ze ook mogen doorwerken lijkt me? (En geluk hebben met het weer etc.)?

Werkzaamheden beginnen pas in september heb ik me laten vertellen.

Joran
10-08-17, 22:55
Werkzaamheden beginnen pas in september heb ik me laten vertellen.

Okidoki :D Dan kunnen we weer wat bouwfoto's uit Waver zien :D

K-ToF
10-08-17, 23:09
Nog enkele weetjes over de transformatie van Walibi Belgium, dankzij een Ochtend in Pretparkland, die een gesprek hadden met Marc Guffens, Marketing Manager van Walibi Belgium!

* Aan het uitdokteren van het masterplan, dat volgend jaar begint, is drie jaar vooraf gegaan en was Pulsar de eerste stap. De sfeer en setting van Pulsar is een voorbeeld van het elan waar men in de toekomst verder mee wil gaan in hun attracties.
* Met de komst van de nieuwe themagebieden zullen de Music Battle toestanden nog meer naar de achtergrond verdrongen worden.
* De inkom van het park zal ook toegankelijk zijn voor mensen die geen toegangsticket hebben voor het park. Bezoekers moeten daar een keuze maken tussen Walibi Belgium en Aqualibi. Er komt op het vernieuwde inkomplein eveneens horeca en winkels voor bezoekers zelf, maar ook voor bijvoorbeeld ouders die hun kinderen komen ophalen.
* Men hoopt op 30% meer bezoekers tegen 2023. Dit zou, grof geschat, neerkomen op ongeveer 1.800.000 bezoekers voor Aqualibi en Walibi samen.
* Men wil bezoekers in het vernieuwde Walibi geen verhaal opdringen rond de Worlds of Walibi en hen 'opsluiten' binnen de wereld van het park. Bezoekers moeten tijdens hun bezoek aan Walibi zelf een verhaal laten creëren, zoals bijvoorbeeld het geval is bij het verhaal achter Pulsar.
* Voor critici; de plannen liggen inmiddels voor 99% vast en is er niets of niemand die ervoor zou kunnen zorgen dat deze plannen in de war gestuurd zouden worden.
* Het park moet tegen eind dit jaar de beslissing genomen hebben wat die fameuze en felbesproken 'megacoaster' zal worden. Onderhandelingen en besprekingen met bouwers zijn volop aan de gang. Het park wil absoluut de snelste en hoogste achtbaan van de Benelux hebben en is er van overtuigd dat hen dat zal lukken.
* De aankleding van de nieuwe themagebieden zal coherent gebeuren en men zal ook rekening houden met alles; gebouwen, beplanting en bestrating zullen vernieuwd worden om in het thema te passen.
* Men is tevens bezig met het nadenken hoe ze hun Halloween-evenement in het vernieuwde Walibi Belgium kan laten passen.

Wie meer wil horen, kan terecht op Ochtend in Pretparkland.

borisvdd
11-08-17, 10:37
Nog enkele weetjes over de transformatie van Walibi Belgium, dankzij een Ochtend in Pretparkland, die een gesprek hadden met Marc Guffens, Marketing Manager van Walibi Belgium!

* Aan het uitdokteren van het masterplan, dat volgend jaar begint, is drie jaar vooraf gegaan en was Pulsar de eerste stap. De sfeer en setting van Pulsar is een voorbeeld van het elan waar men in de toekomst verder mee wil gaan in hun attracties.
* Met de komst van de nieuwe themagebieden zullen de Music Battle toestanden nog meer naar de achtergrond verdrongen worden.
* De inkom van het park zal ook toegankelijk zijn voor mensen die geen toegangsticket hebben voor het park. Bezoekers moeten daar een keuze maken tussen Walibi Belgium en Aqualibi. Er komt op het vernieuwde inkomplein eveneens horeca en winkels voor bezoekers zelf, maar ook voor bijvoorbeeld ouders die hun kinderen komen ophalen.
* Men hoopt op 30% meer bezoekers tegen 2023. Dit zou, grof geschat, neerkomen op ongeveer 1.800.000 bezoekers voor Aqualibi en Walibi samen.
* Men wil bezoekers in het vernieuwde Walibi geen verhaal opdringen rond de Worlds of Walibi en hen 'opsluiten' binnen de wereld van het park. Bezoekers moeten tijdens hun bezoek aan Walibi zelf een verhaal laten creëren, zoals bijvoorbeeld het geval is bij het verhaal achter Pulsar.
* Voor critici; de plannen liggen inmiddels voor 99% vast en is er niets of niemand die ervoor zou kunnen zorgen dat deze plannen in de war gestuurd zouden worden.
* Het park moet tegen eind dit jaar de beslissing genomen hebben wat die fameuze en felbesproken 'megacoaster' zal worden. Onderhandelingen en besprekingen met bouwers zijn volop aan de gang. Het park wil absoluut de snelste en hoogste achtbaan van de Benelux hebben en is er van overtuigd dat hen dat zal lukken.
* De aankleding van de nieuwe themagebieden zal coherent gebeuren en men zal ook rekening houden met alles; gebouwen, beplanting en bestrating zullen vernieuwd worden om in het thema te passen.
* Men is tevens bezig met het nadenken hoe ze hun Halloween-evenement in het vernieuwde Walibi Belgium kan laten passen.

Wie meer wil horen, kan terecht op Ochtend in Pretparkland.

Dank je wel voor deze info. Het klinkt alvast boeiend en hopelijk lukt het ook allemaal!

Azmidiske
12-08-17, 13:55
@ K-Tof: ook van mij een bedankje voor de extra informatie :D

Zelf volg ik het nieuws rond dit nieuwe masterplan al sinds de bekendmaking ervan eind juni. Het ziet er heel mooi uit en ik heb ook de indruk dat er over alles grondig is nagedacht. Ze hebben mij toen zeer positief verrast! Dus ik hoop echt dat Walibi inderdaad slaagt in zijn opzet en er geen onverwachte problemen zullen opduiken. Maar als zij zeggen dat de plannen voor 99% vastliggen, dan heb ik hier zeker wel vertrouwen in :)

Michielsken
12-08-17, 16:25
Wat ik wel bizar vind is dat het plan voor 99% vastligt, maar dat ze nog geen echte plannen hebben voor de mega-achtbaan. En dat is toch een serieuze slok op het budget denk ik dan...

Azmidiske
12-08-17, 16:47
@Michielsken: Die vraag stel ik mezelf ook, maar ik vermoed wel dat Walibi geen beloftes zal doen die ze uiteindelijk niet kunnen waarmaken.

Ik ben wel blij dat er een echt grote achtbaan zal komen, want zoiets heb ik helaas nog niet zelf kunnen doen omdat je er momenteel voor naar het buitenland moet. En ik denk eerlijk gezegd dat de meeste 'gewone' gezinnen geen uren in hun auto zitten om naar een pretpark te gaan (wat betekent dat Walibi Holland of Europapark te ver weg zijn). Ik denk dat veel gemiddelde Belgen zelfs nog nooit een mega-achtbaan of hypercoaster gezien hebben. Dus dan zullen ze het exemplaar van Walibi wel spectaculair vinden.

yelle8
12-08-17, 18:00
Veel van die puntjes was natuurlijk al bekend. Wat die 99% betreft en de megacoaster: ze bedoelen dat hetgeen dat aangekondigd is er ook effectief er zal komen. Er komt een megacoaster, de definitieve lay-out/bouwer is gewoon nog niet bekend, maar het komt er met 99% (om niet 100% te zeggen) zekerheid wel.

Michielsken
12-08-17, 19:24
Veel van die puntjes was natuurlijk al bekend. Wat die 99% betreft en de megacoaster: ze bedoelen dat hetgeen dat aangekondigd is er ook effectief er zal komen. Er komt een megacoaster, de definitieve lay-out/bouwer is gewoon nog niet bekend, maar het komt er met 99% (om niet 100% te zeggen) zekerheid wel.
Ik ben er ook wel vrij zeker van dat die baan er komt, maar als die moet passen in die 100 miljoen euro, naast alle andere aanpassingen/attracties, dan kunnen we toch al vrij zeker zijn dat B&M en Intamin afvallen, niet? Ik had gehoopt dat ze de bouwer al kenden en dat ze die meegenomen hadden in de raming.
Nuja, ik vermoed dat Mack deze baan zal leveren, gezien de laatste samenwerkingen tussen CdA en Mack. En de andere attractie die er zit aan te komen van Mack in Walibi, die twist 'n splash.

yelle8
12-08-17, 19:30
Ik ben er ook wel vrij zeker van dat die baan er komt, maar als die moet passen in die 100 miljoen euro, naast alle andere aanpassingen/attracties, dan kunnen we toch al vrij zeker zijn dat B&M en Intamin afvallen, niet? Ik had gehoopt dat ze de bouwer al kenden en dat ze die meegenomen hadden in de raming.
Nuja, ik vermoed dat Mack deze baan zal leveren, gezien de laatste samenwerkingen tussen CdA en Mack. En de andere attractie die er zit aan te komen van Mack in Walibi, die twist 'n splash.

Een B&M verwacht ik inderdaad ook niet, ik gok op Intamin of Mack, maar met Pulsar hebben ze precies een goede band opgebouwd met Mack (en de andere komende Mack-nieuwigheden), dus lijkt Mack me inderdaad een logische denkrichting.

Pretparkfreak7
12-08-17, 20:33
Een B&M verwacht ik inderdaad ook niet, ik gok op Intamin of Mack, maar met Pulsar hebben ze precies een goede band opgebouwd met Mack (en de andere komende Mack-nieuwigheden), dus lijkt Mack me inderdaad een logische denkrichting.
Doppelmayr scheen ook nog in de running te zijn...

ojoh
13-08-17, 09:28
Haha, zalig sarcasme ...

Enfin dat zijn alweer leuke aanvullingen op het reeds gekende. Wat ik me nu deze week op vakantie afvroeg met het zien van de palmbomen ginds. Als ik naar de plannen kijk van de tikizone zie ik daar ook palmen op. Ik herinner me dat er ooit al eens palmen gestaan hebben aan COT maar dat ik die niet heb zien terugkeren. Heeft Walibi Serres en kassen om dat soort planten te overwinteren?
Misschien wat rare vraag mah bon ik vroeg het me gewoon af :p

ojoh
13-08-17, 09:35
Dat er geen verhaal gaat opgedrongen worden vind ik goed. Het verdwijnen van musicbattle ook, hoewel ik eigl. hoop dat de liedjes bvb wel nog spelen in de zone rond weerwolf. Op zich vind ik voornamelijk die van WAB niet slecht als themamuziek tussenin.

En wat ik dan wel ook nog leuk zou vinden is dat Walibi en Fibi (ik dacht dat dat de enige echte gebruikte mascottes zouden blijven) eventueel nog themakledij per zone krijgen en er dus als het ware verschillende combinaties rondlopen. Bij alibabba genre Aladin en Jasmien gekleed, bij Tikizone wat meer tropische kledij van die junglehelmen etc, in de zone rond ww en vampire dan richting het carnavaleske en in de wesernzone typische westernkledij. Maar wel de vormen vd mascotte behouden, dus in de beweeglijke pakskes ...

Fladnag
13-08-17, 12:18
Ik ben er ook wel vrij zeker van dat die baan er komt, maar als die moet passen in die 100 miljoen euro.

Als je nog maar één tiende van het totaal neemt heb je een baan zoals Goliath (intamin).

Dus volgens mij zou ik B&M en Intamin niet onmiddelijk uitsluiten. Je weet nooit!

Azmidiske
13-08-17, 18:46
Dat er geen verhaal gaat opgedrongen worden vind ik goed. Het verdwijnen van musicbattle ook, hoewel ik eigl. hoop dat de liedjes bvb wel nog spelen in de zone rond weerwolf. Op zich vind ik voornamelijk die van WAB niet slecht als themamuziek tussenin.

En wat ik dan wel ook nog leuk zou vinden is dat Walibi en Fibi (ik dacht dat dat de enige echte gebruikte mascottes zouden blijven) eventueel nog themakledij per zone krijgen en er dus als het ware verschillende combinaties rondlopen. Bij alibabba genre Aladin en Jasmien gekleed, bij Tikizone wat meer tropische kledij van die junglehelmen etc, in de zone rond ww en vampire dan richting het carnavaleske en in de wesernzone typische westernkledij. Maar wel de vormen vd mascotte behouden, dus in de beweeglijke pakskes ...

Ik ben tussen 2003 en 2015 geen enkele keer in Walibi geweest, maar dankzij het lezen van jullie oude forum weet ik wel ongeveer wat The Music Battle is/was. Toen ik in 2015 naar het park ging, was er van dat concept eigenlijk al niet veel meer te merken. Moest het inderdaad definitief afgevoerd worden (en daar begint het wel op te lijken), dan zouden ze Fibi kunnen behouden als de mascotte van Aqualibi. Eigenlijk vond ik haar nog wel een goed bedachte mascotte en ze heeft ook de juiste kleur om een zwembad te vertegenwoordigen :)

Maar jouw idee met aangepaste kleren per themazone klinkt ook niet slecht! Ik zou het wel leuk vinden als ze het zo aanpakken. Al vraag ik me wel af hoe ze dat ik de praktijk moeten doen. Ofwel laat je dan heel wat verschillende mensen als mascotteduo rondlopen, ofwel moeten dezelfde mensen zich telkens omkleden voordat ze naar een ander parkdeel gaan.

Hanskuh
13-08-17, 19:12
Het hele gebeuren rond the Music Battle zal inderdaad afgevoerd worden. Maar de figuren Walibi én Fibi blijven wel degelijk behouden, de rest niet.

Michielsken
13-08-17, 20:06
Als je nog maar één tiende van het totaal neemt heb je een baan zoals Goliath (intamin).
Dus volgens mij zou ik B&M en Intamin niet onmiddelijk uitsluiten. Je weet nooit!
Dat was de kostprijs van de baan in 2002, tegen dat de baan er zal staan 21 jaar geleden... Dat is een beetje appelen en peren vergelijken.

Fladnag
13-08-17, 21:12
Dat was de kostprijs van de baan in 2002, tegen dat de baan er zal staan 21 jaar geleden... Dat is een beetje appelen en peren vergelijken.

Van wat ik kan lezen is dit een van de laatste door Intamin gebouwd dus zou ik mij hierop baseren.
Zelfs expedition Geforce kostte 'maar' 10 miljoen euro zouden de prijzen zo groot verschillen tegenover toen?
En laat mij eerlijk zijn Geforce lijkt me een ver van ons bed show maar de bouwprijs lijkt mogelijk volgens mij.

Intamin is recent alleen maar gegroeid en gegroeid wat meestal meer concurrerende prijzen en dus het omgekeerde van wat jij voorstelt.
Nu als we over B&M praten zouden ze toch al 20 miljoen moeten ophoesten wat dan weer vrij onrealistisch lijkt.
De goedkoopste (recent gebouwde) dat ik vond was Diamond Back King Island deze kostte 22 miljoen dollar (18,8 miljoen euro).

Michielsken
13-08-17, 21:41
Van wat ik kan lezen is dit een van de laatste door Intamin gebouwd dus zou ik mij hierop baseren.
Zelfs expedition Geforce kostte 'maar' 10 miljoen euro zouden de prijzen zo groot verschillen tegenover toen?
En laat mij eerlijk zijn Geforce lijkt me een ver van ons bed show maar de bouwprijs lijkt mogelijk volgens mij.
De prijzen zijn serieus veranderd hoor. Kijk maar naar de kostprijs van Fury 325 (ongeveer 30 miljoen dollar/ 2016 / 2km) tov Nitro (ongeveer 20 miljoen euro / 2001 / 1.6km) Er zit dus echt wel minstens 6 miljoen euro verschil op, gezien de extra lengte van Fury 325

ojoh
14-08-17, 09:21
Gohja meerdere duo's lijken mij in het begin niet echt een probleem. Aangezien er het eerste jaar maar één zone gaat worden aangepakt kan er een tweede duo achteraan lopen en het eerste standaard duo vooraan bij aan de cinema enz vertoeven. Het achterste duo kan dan ook wat volk lokken naar de vernieuwde zone vanuit de western en toekomstige havenzone, door daar af en toe ook rond te wandelen.

Natuurlijk hoe meer zone's hoe moeilijker het wordt, maar wissels tussendoor bvb. met drie koppels moeten wel lukken lijkt mij.

K-ToF
14-08-17, 22:18
Het lijkt alsof de Vlaamse en Waalse pers vandaag hebben afgesproken om nieuws naar buiten te brengen over de megacoaster van Walibi Belgium. Al lijkt het er op dat men gewoon op diverse fora gaan lezen is en daar de grootste geruchten en speculaties hebben overgenomen.

Bij de Waalse krant Sudpresse beweren ze bijvoorbeeld dat het park vier bouwers de opdracht heeft gegeven om hun nieuwe megacoaster te ontwerpen en bouwen, namelijk B&M, Intamin, Mack en Vekoma. Zowel Sudpresse, Het Laa(g)(t)ste Nieuws als Het Nieuwsblad menen dan weer dat de nieuwe achtbaan een hoogte tussen 70 en 80 meter zal hebben.

Enfin, de geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel benieuwd ben naar welke klepper van een achtbaan we gaan krijgen.

Michielsken
14-08-17, 23:39
Het lijkt alsof de Vlaamse en Waalse pers vandaag hebben afgesproken om nieuws naar buiten te brengen over de megacoaster van Walibi Belgium. Al lijkt het er op dat men gewoon op diverse fora gaan lezen is en daar de grootste geruchten en speculaties hebben overgenomen.

Bij de Waalse krant Sudpresse beweren ze bijvoorbeeld dat het park vier bouwers de opdracht heeft gegeven om hun nieuwe megacoaster te ontwerpen en bouwen, namelijk B&M, Intamin, Mack en Vekoma. Zowel Sudpresse, Het Laa(g)(t)ste Nieuws als Het Nieuwsblad menen dan weer dat de nieuwe achtbaan een hoogte tussen 70 en 80 meter zal hebben.

Enfin, de geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel benieuwd ben naar welke klepper van een achtbaan we gaan krijgen.

Zou dat dan niet gewoon afgesproken zijn tussen pers en pretpark? Zij hebben 'echt' nieuws, het park heeft extra publiciteit in de 3 laatste weken van het vakantieseizoen. Dat is toch gewoon een win-win situatie.

Fladnag
15-08-17, 22:51
De prijzen zijn serieus veranderd hoor. Kijk maar naar de kostprijs van Fury 325 (ongeveer 30 miljoen dollar/ 2016 / 2km) tov Nitro (ongeveer 20 miljoen euro / 2001 / 1.6km) Er zit dus echt wel minstens 6 miljoen euro verschil op, gezien de extra lengte van Fury 325

Dat is een baan van 100m hoog bijna tegenover één van 70m ik begrijp je punt maar toch.
We zullen het nooit weten tot het aangekondigd word.
Wel altijd een interessant onderwerp, prijzen van banen liggen soms voor dezelfde type/lengte ver uit elkaar.

zilli
17-08-17, 23:02
Fury 325... Dat is een baan van meer dan 2 km :) Daar hebben ze in Waver helemaal geen plaats voor. Dus moest het (hopen mag altijd) een B&M worden zal het wel onder die prijs zitten.