PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft er al vast gezeten op El Volador ;-)



LouJackLili
17-03-21, 15:16
Wie heeft er al vast gezeten op El Volador en hoe lang heeft het geduurd

T1KtQuTfJSc

knessel
17-03-21, 17:50
ooit eens een minuutje of vijf, zal niet veel langer geweest zijn.

Pretparkfreak7
17-03-21, 18:05
Held! Duizend maal dank voor de optie 'Nee, maar staat op mijn todo list'. Ik hoop alleen dat ik op dat moment in een comfortabele positie hang. :D :p

LouJackLili
17-03-21, 19:31
Held! Duizend maal dank voor de optie 'Nee, maar staat op mijn todo list'. Ik hoop alleen dat ik op dat moment in een comfortabele positie hang. :D :p

als het verkeerd gaat staat die meestal niet comfy ;-)

nicooke
17-03-21, 20:30
Ik heb er al 2x in vastgezeten maar meestal was probleem snel opgelost dus niet echt met een evacuatie

etwien
17-03-21, 21:05
Ik heb het een 3 á 4 keer meegemaakt, maar nooit langer dan 10 minuten of een ernstige evacuatie, al heb ik de laatste 2 wel met eigen ogen meerdere keren gezien ...

El Volador is al sinds opening (er nog voor) een probleemkind en heeft altijd al een bedenkelijke reputatie gehad, ook bij de modale bezoeker is de attractie dikwijls al gekend om zijn mankementen. Ik denk, mocht de attractie esthetisch niet zo mooi staan op het Mexico Plein met de uitgebreide waterpartij dat deze al lang afgebroken was geweest. Eerlijkgezegd was het ook de eerste nieuwe attractie die mij ooit teleurstelde in een park (ik was 12 bij de opening) en er met een “that’s it?!” gevoel uit kwam.

traveler
24-03-21, 12:02
Idee keer al geluk gehad: een keer net voor de rit (al ingestapt en beugels vast) een stooring. was gelukkig rap opgelost; en een keer net achter mijn ritje.

Ik vind het altijd wel iets om te doen in het park niet echt tril maar een attractie die in mijn ogen een fantastisch opstapje is naar de grote trils.

Rickie97
24-03-21, 18:48
Bij een seizoensopening hebben we eens een kwartiertje vastgezeten maar niet zoals in de video, de gondel stopte na de rit een 5-10-tal centimeter te hoog boven de grond en de beugels konden niet open. Niet zo spectaculair dus, maar toch een vinkje dat ik op mijn bucketlist kon zetten. :p

Ik geloof trouwens dat het de eerste keer was dat ik die attractie deed.

siroccofreakske
25-03-21, 14:11
Wat mij betreft één van de grappigste polls die ik hier op het forum al zien passeren heb! :)

Zelf kan ik niet echt stemmen, aangezien ik El Volador nog niet gedaan heb (dus dan zou 'nee' wel een heel flauw antwoord zijn :))

traveler
25-03-21, 15:34
Wat mij betreft één van de grappigste polls die ik hier op het forum al zien passeren heb! :)

Zelf kan ik niet echt stemmen, aangezien ik El Volador nog niet gedaan heb (dus dan zou 'nee' wel een heel flauw antwoord zijn :))

Ben je al in het park geweest? zo ja kan je zegen dat je er nog niet hebt in vast gezeten

knessel
21-05-21, 15:03
haha, het is weer zover, hopelijk regent het niet...
https://www.hln.be/ieper/bezoekers-bellewaerde-al-ruim-uur-vast-op-attractie-el-volador-brandweer-is-begonnen-met-evacuatie~a17e7253/

nicooke
21-05-21, 18:03
Wanneer gaan ze eindelijk eens inzien dat dit enkel maar een probleem attractie is, elk jaar hebben ze dit voor, ik zelf heb het ook al mogen meemaken. Van mij mogen ze daar iets anders zetten.

Earlyspencer
22-05-21, 14:02
Ik denk al ruim 40 keer Volador te hebben gedaan en nog nooit een onride storing gehad. Wel zag ik al meerdere keren de attractie tijdelijk buiten dienst, maar dan steeds zonder passagiers. Ik zou het geen lachertje vinden om daarboven vast te zitten ... 3 uur lang. Met regen en wind. En stress natuurlijk.

Djurs heeft tabula rasa gemaakt van dit zorgenkind en vervangen door een giant frisbee, ik denk zelfs een vette Intamin à la Liseberg. Of Bellewaerde hiervoor ook moet opteren ...?

Ten eerste zullen daar in Ieper - of in het Franse hoofdkantoor - geen centen voor zijn. Ten tweede heeft een nabije concurrent al een reuzenfrisbee. Daar ga je niet zo groots mee kunnen uitpakken als Djurs. Ten derde is er misschien niet voldoende ruimte voor zo’n slinger-frisbee.

Ten vierde - meteen mijn pleidooi voor het behoud van Volador - is deze attractie heel mooi ingewerkt. Verhoogd op een piramide zodat de attractie imposanter lijkt, omgeven door actieve fonteinen en tegenover attracties en gebouwen met ook al fraaie Latijns-Amerikaanse ornamenten. Het geval in Djurs - waar ik ooit extra moest wachten wegens ... een storing - had zeker niet zo’n thematische sierlijkheid. Het contrast met de verbluffende theming van zijn vervanger is gigantisch.

Stel dat centen geen issue zijn, wat zou Bellewaerde dan moeten plaatsen ter vervanging van deze roterende kanteltoren? Sowieso iets met voldoende thrill dat bij voorkeur op de bestaande piramide past. Een launchtoren hebben ze al elders in het park en deze heeft ten dele ook een drop-functie. Een klassieke valtoren in Mexico kunnen we dus al bij voorbaat uitsluiten. Een starflyer misschien? Bellewaerde heeft niet echt een panoramische attractie, tenzij je de wachtrij bovenaan Dawson meetelt. Een slinger-schommel zoals in Liseberg en Thorpe zou misschien ook wel passen en is toch een stuk zeldzamer.

Xarbero
23-05-21, 00:27
Een gerstlauer sky fly?

bobby turbo
23-05-21, 18:03
Als die vervangen moet worden liefst door een Zierer Starshape of Sky roller van Gerstlauer

Phadd-F
23-05-21, 19:35
Zijn jullie nu niet véél te thrill aan het denken voor een park van wiens directeur quasi alleen op families gericht is...

Earlyspencer
24-05-21, 18:55
Dank voor de suggesties. Je weet niet of de parkbestuurders hier mee lezen ...

Een Sky Fly of Sky Roller zouden elk een logische keuze zijn want passend op de piramide, uniek in België en bewezen betrouwbaarheid. Je plakt er al gauw het thema van een Latijns-Amerikaanse vogelsoort op. Maar voor elke rit op een vliegmolen waarbij ik -tig keer over de kop ging, zijn er ook ritten met zero volwaardige spins om m'n conto. We worden het laatste half jaar al genoeg met cijfers om de oren geslagen, maar mijn ervaring is dat doorgaans > 50% van de passagiers welgeteld 0 spins maakt, tenzij je met een bende volleerde RCF's ofzo eenzelfde beurt maakt. De ontgoocheling druipt er dan vaak vanaf na wat niet meer is dan een flauw ritje spastisch cirkelen op beperkte hoogte. Dan kan je misschien beter voor die Zamperla's opteren die vanzelf spinnen, zoals in o.a. Bagatelle en Walygator. Maar elke vliegmolen heeft een belabberde capaciteit, al is dat voor thrill in Bellewaerde misschien minder een issue.

Of een Starshape op de piramide past ...? Met deze attractie zou het park van een familie-thrill naar overdosed thrill gaan in de ogen van vele bezoekers. Ik vrees dat een park als Bellewaerde zo'n sterren-ding vaak niet gevuld zou krijgen. In Skyline Park en Liseberg hield ik het doorgaans bij max. 1 ritje en nee: niet omwille van het lange wachten. In die optiek snap ik de opmerking van niet te veel in thrill te verwachten in dit familiepark. Maar om het evenwicht te behouden, kan het park mijns inziens niet anders dan thrill door thrill vervangen. De nabije stieren-attractie tel ik niet mee als volwaardige thrill. Dat is minder iets waarbij mensen denken "hier durf ik niet in". Sommige mensen willen er niet in omdat ze denken er misselijk in te worden. Bij een schommelschip schippert het gevoel volgens mij tussen niet durven en niet misselijk willen worden. De Boomerang ervaar ik in Bellewaerde meer als noodzakelijke thrill dan als een onvervangbare coaster.

Als ik er nog een alternatief attractie-type mag aan toevoegen: een Condor 2.0 zoals in Tivoli Gardens. Misschien iets minder thrill dan El Volador maar dit type leunt (!) er wel nog enigszins bij aan. Door deels stoelen naar binnen te oriënteren en deels naar buiten, komt men tegemoet aan een divers publiek van enerzijds 'allesdurvers' en anderzijds 'broekschijters'. Die variatie levert ook enige herhalingswaarde op en naar een exotische vogelsoort zou dan ook al niet meer gezocht moeten worden ter aankleding.

Pretparkfreak7
27-05-21, 21:36
Ten vierde - meteen mijn pleidooi voor het behoud van Volador - is deze attractie heel mooi ingewerkt. ... wat zou Bellewaerde dan moeten plaatsen ter vervanging van deze roterende kanteltoren?

Helemaal mee eens. El Volador ademt Bellewaerde zoals er weinig andere attracties dat doen én het is een unieke attractie. Een vervanger wordt gegarandeerd een pak minder uniek. De Skyroller die Bob voorstelt zou ik nog een van de beste alternatieven vinden: Liseberg heeft getoond dat je zoiets ook redelijk elegant kan neerzetten én het is iets plezant dat ook nog eens uniek is binnen België.