PDA

Bekijk Volledige Versie : [PWM] Nieuwe achtbaan 2023



coasterfrenzy
14-12-21, 16:31
Parque Warner Madrid heeft een vergunning aangevraagd om een nieuwe achtbaan te zetten. Zie punt 2 hieronder:

https://pbs.twimg.com/media/FB_LnMLXEAMp4-h?format=jpg&name=small

Volgens geruchten zou het om een Intamin (multi)launch coaster gaan. Opening zou voor 2023 gepland zijn.

Earlyspencer
14-12-21, 23:21
Fijn nieuws, alle voorbarigheid in acht genomen! Een lanceerbaan hebben beide parken in Madrid nog niet, dat zou dus een mooie aanvulling zijn.

PR heeft de laatste jaren met bescheiden middelen succesvol enkele lanceerachtbanen laten neerpoten. Maar door die vooruit-achteruit-lanceringen op dezelfde plaats aan het begin van de rit verdienen die banen i.m.o. toch maar half het predikaat ’multi-launch’. Voor hun vlaggenschip-park (of is dat Mirabilandia?) mag het volgens hogervermeld gerucht beduidend meer kosten. Qua baan durf ik te dromen van iets Taïga-achtigs.

Ik verwacht dat de nieuwe in Madrid in elk geval ISpeed en SpeedMonster overklast. Maar voor spreekwoordelijk hetzelfde geld komen ze daar met een Studio Tours kloon in open lucht af.

Rein
15-12-21, 10:37
De voorbereidende werken zijn al goed op weg. Bomen werden gekapt, een in onbruik geraakte deel van de wachtrij van Revenge of the Enigma werd afgebroken, alsook (een deel van het gebouw van) de oude Batman simulator. Waarschijnlijk zal het station met preshow in dit gebouw komen.
Het lijkt er ook op dat er al op sommige plaatsen begonnen is met beton gieten (achter Scooby-Doo).

2661
2662
2664
2663
Bron: Twitter (https://twitter.com/lamardeparques)

Earlyspencer
15-12-21, 11:33
Dank voor de update.

Dat Batman-gebouw stak mijn ogen uit telkens ik in PWM was: mooi van buiten, top-thema maar geen operatieve attractie erin. Da's niet veel beter dan in MPG met een thematisch niet passende, gedateerde attractie erin met nullerlei herhalingswaarde en bovendien weinig coronaproof. Dus mixed emotions bij de afbraak / modificatie van een deel van het Batman-gebouw in Madrid.

Maar die Spanjolen laten er geen gras over groeien aan de bouwfoto's te zien. Hopelijk gaat deze investering vooral naar het bouwtechnische en niet te veel naar IP met een juridische vervaldatum. Al is een sterke theming voor coasters wel een trend geworden de laatste tijd, althans in Europa. Zou een theming los van de WB-IP mogelijk/wenselijk/passend zijn?

coasterfrenzy
15-12-21, 12:09
Voor een WB park lijkt me een WB thema eigenlijk ook wel logisch.. sterker nog: Het zou eerder ongepast zijn om het niet te doen.

Nu weet ik niet wat de regeling is qua rechten die betaald moeten worden, maar wellicht dat ze een "Package Deal" hebben en dus eigenlijk zonder bijzonder hoge kosten een IP aan de attractie kunnen hangen.

Rein
15-12-21, 15:39
Als het station in het themagebied van Gotham komt te staan, met mogelijks zelfs een launch over de huidige spoorwegbrug, zal alles wel rond de Batman IP draaien.

Earlyspencer
15-12-21, 20:56
Voor een WB park lijkt me een WB thema eigenlijk ook wel logisch.. sterker nog: Het zou eerder ongepast zijn om het niet te doen..
De houten coaster en Stuntfall bewijzen dat het wel kan zonder verwijzing naar WB-IP. Toegegeven, die attracties liggen iets verder van de zone met Batman- en Superman-attracties. Maar het huis-ondersteboven ligt wel in of toch minstens dicht bij deze zone en draait niet om WB-IP.


Als het station in het themagebied van Gotham komt te staan, met mogelijks zelfs een launch over de huidige spoorwegbrug, zal alles wel rond de Batman IP draaien.
’Probleem’ is dat je daar al een attractie met de naam van de hoofdfiguur hebt, trouwens met met subnaam ’Arkham’. De bekendste nevenfiguren van de gevederde hebben er ook hun eigen attractie, m.u.v. Robin en de vrouwelijke tegenstanders. Maar met de naam Robin’ moet de nieuwe attractie toch kleiner uitvallen dat de gele Batman-baan ... wat natuurlijk kan maar wat weinigen hopen. De naam ’Arkham’ is dus al bezet, al kan die naam misschien beter geplakt worden op een grotendeels indoor-attractie. In het kader van ’meer vrouw op straat’ kan natuurlijk de eer voor de nieuwe coaster gaan naar de katvrouw, die plantengif-mengster of de harlekijn.

Tot slot: met Batman, Joker, Riddler, Freeze en wellicht de nieuwe attractie, is er in deze zone wel een scheef oneeveenwicht tegeenover die andere superheld: Superman en Luthor.

siroccofreakske
16-12-21, 09:27
Voor een lanceerachtbaan lijkt The Flash mij ook wel een optie binnen de DC themazone. Ik ben zelf weinig bekend met superhelden, maar ik denk dat veel mensen het logo toch wel kennen en weten dat The Flash "snel gaat". Daarmee is de essentie alleszins aanwezig. :)

Verder nog aanvullen dat ik heel enthousiast werd van dit topic! :D

siroccofreakske
07-04-22, 12:05
Overzichtje van de footers:

https://pbs.twimg.com/media/FNu08OmWYAEesSd?format=jpg&name=large

Volgens geruchten zou de baan vier lanceringen hebben, waarvan er drie zoals bij Toutatis voorwaarts/achterwaarts/voorwaarts zijn. Hoewel zowel Mack als Intamin in de geruchtenmolen zitten, zou dat laatste de kans op Intamin toch wel vergroten, denk ik.

coasterfrenzy
07-04-22, 18:06
hmm.. daar kan ik nog maar weinig van maken.. Benieuwd naar de layout.

Rein
06-07-22, 13:26
Constructie gaat goed door. De opening zou voor lente 2023 zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=AIZ9HU65GHc

siroccofreakske
06-07-22, 14:55
Benieuwd hoe deze baan het qua stats gaat doen in vergelijking met Toutatis. Op het eerste zicht lijkt het alleszins een stevige baan te gaan worden! :)

Rein
13-07-22, 12:33
De skyline ziet er al wat anders uit!

2763
Bron: Twitter (https://twitter.com/FreakPlanetBlog/status/1547170086745776129)

nicooke
14-07-22, 20:18
Is het al duidelijk welk thema deze baan zal krijgen?

Rein
15-07-22, 08:26
Is het al duidelijk welk thema deze baan zal krijgen?

De ingang zal waarschijnlijk in het Gotham themagebied komen. Ze gaan ook het gebouw van de oude Batman simulator hergebruiken (als station of preshow) waardoor het er sterk op lijkt dat het rond Batman of een van zijn tegenstanders zal draaien.

Earlyspencer
21-07-22, 22:31
Hieronder mijn enige 'geslaagd' plaatje van een week geleden van het type 'over-de-schutting':

https://i.imgur.com/Xl8US9D.jpg

Ik zag die dag niet veel bouwwerkzaamheden maar de bouwkraan staat wel aardig dicht bij de drievoudige valtoren. Die ging pas in de late namiddag open voor het publiek, ik weet niet of dat werf-gerelateerd is.

Een helaas gewiste foto van de werf nabij het Batman-gebouw had kunnen aantonen dat een kort gedeelte van de track daar ondergronds zou kunnen lopen.

siroccofreakske
27-07-22, 07:40
Is dat het zicht vanop het einde van hun Main Street (of hoe hij ook mag heten)?

Earlyspencer
27-07-22, 23:00
Eerder loodrecht op de Mainstreet, al is het hoe je het bekijkt. Het foto-zicht ligt in het verlengde van wanneer je het park binnenkomt, dat kan dus de Mainstreet zijn. Maar het zicht staat ook loodrecht op het hoofdpad dat rechts de kinderzone / western met links de omgeving van Stuntfall verbindt. Tussenin die beide zones nam ik over een schutting deze foto.

Rein
28-07-22, 13:40
De top hat zal 45m hoog zijn volgens het park:

2771

1552308916867973121

Rein
28-09-22, 15:06
Laatste stuk track zit op zijn plaats:

2854
Bron: Twitter (https://twitter.com/ParqueWarner/status/1575108656336601091)

siroccofreakske
29-09-22, 08:36
Dit lijkt echt wel een geweldige baan te gaan worden op basis van de paar foto's die we al gezien hebben! Ook mooi dat hij nu al af is. Dat lijkt me redelijk op schema om de baan tijdig te kunnen openen.

Rein
28-10-22, 12:32
Gotham City Escape!

2877
Bron: Twitter (https://twitter.com/ParqueWarner/status/1585935703954886657)

Earlyspencer
28-10-22, 17:32
Prima oplossing om, zoals al lang geweten, enerzijds het Batman-thema te behouden maar anderzijds de vetste park-attractie niet te noemen naar een nevenpersonnage. Met de toch minder indrukwekkende Batman-coaster in de onmiddellijke omgeving zou een Robin- of Penguin-, of Catwoman-coaster thematisch wat onlogisch overkomen.

Hopelijk zijn de IP-contracten van lange duur. Walibi Belgium is nog steeds niet 100% bekomen van de exit van Kuifje (saaie boottrip) en van de Daltons (beetje themaloze valtoren nu).

siroccofreakske
31-10-22, 11:33
SF Magic Mountain (Riddler's Revenge) en SF Discovery Kingdom (Joker) hebben ook een 'Villain'-coaster die groter is dan de Batmancoaster in hetzelfde park. Het kan dus wel. ;)

Maar ik ben wel akkoord dat dit een goede oplossing is. Het enige jammere vind ik wel dat de concentratie van topcoasters nu nog meer in dezelfde zone zal zijn. In dat opzicht had een andere themazone van het park misschien geschikter geweest.

Earlyspencer
31-10-22, 21:14
De USA volg ik met veel minder aandacht. Maar goed dat je dit aanbrengt. Wellicht zijn de nevenfiguur-attracties daar recenter en daarom indrukwekkender dan de (traditionele) hangende Batman-B&M. Riddler Enigma in Madrid past misschien ook in dat rijtje.


... Het enige jammere vind ik wel dat de concentratie van topcoasters nu nog meer in dezelfde zone zal zijn. In dat opzicht had een andere themazone van het park misschien geschikter geweest.

Minder akkoord. Ten eerste vind ik de western woodie in Madrid omwille van z’n baanlengte wel een topcoaster, doch geen Europese woodie top 5. Ten tweede is de kinderzone in Madrid vrij consistent, een wilde coaster daar toevoegen zou de thematische samenhang misschien verstoren. Ten derde staat het Arkham-gebouw al veel te lang te niksen in Madrid. Prima om dit gebouw te integreren in een nieuwe achtbaan, zeker als je aan het knippen-en-plakken-met-John-Cleese-gedrocht in zusterpark Movie Park Germany denkt.

Wat speurwerk leert dat Riddler’s Revenge en Batman in Warner Madrid beide van 2002 dateren. Mijn aanname gaat dus niet of maar gedeeltelijk op.

Rein
06-12-22, 13:08
Preview van de trein:

2878
Bron: Twitter (https://twitter.com/ParqueWarner/status/1598679111052005376)