PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote opknapbeurt Expedition Zork Toverland



Phantasiastisch
16-12-21, 23:28
Logflume Expedition Zork ondergaat vanaf januari een ingrijpende metamorfose, vooral buiten is de opwaardering door nieuwe theming een enorm verschil.

Om het buitengedeelte van de waterbaan komt een bergdorpje met groen en rotspartijen en wordt de verhaallijn van Maximus Müller doorgetrokken.

De vijver wordt aangekleed met houten vlonders op het water, veel beplanting en rotswanden.De liftheuvel en de baandelen boven het water worden voorzien van houten aankleding. Dennenbomen, rotsen en een houten chalet zoals de wachtrij van de Blitzbahn, zorgen ervoor dat de gevel van de Wunderwald-loods deels weg gewerkt wordt.

Er komt een permanent deel buitenwachtrij, een splashzone en 2 grote knikkerbanen (geïnspireerd op de ballenmachine in de wachtrij van de Blitzbahn). Wat de veranderingen binnen zijn, heeft Toverland niet onthult.

De vernieuwde Expedition Zork en het vernieuwde themagebied heropenen ergens in het voorjaar.

Rein
17-12-21, 08:34
Wow, dat ziet er alvast stukken beter uit! Al ben ik ook heel benieuwd naar wat ze met de binnenkant gaan doen...

siroccofreakske
17-12-21, 09:18
Dat ziet er inderdaad goed uit! Tof dat Toverland z'n best wil doen om oude attracties ook naar het huidige niveau te tillen! :)

coasterfrenzy
17-12-21, 22:34
Wow, dat ziet er alvast stukken beter uit! Al ben ik ook heel benieuwd naar wat ze met de binnenkant gaan doen...

Binnenkant vond ik tot nu toe eigenlijk het best gethemed stukje van het magisch woud. De rest is zo ontzettend kaal. Hopenlijk maken ze nu er wél daadwerkelijk een soort bos van. Alhoewel er sprake is van een aanbinding met het Biergarten-thema.. Dat kan natuurlijk ook goed werken. Het thema van dat is beter uitgewerkt dan het woud, al paste het tot nu toe volstrekt niet bij de rest.

Phantasiastisch
18-12-21, 16:52
Binnenkant vond ik tot nu toe eigenlijk het best gethemed stukje van het magisch woud. De rest is zo ontzettend kaal. Hopenlijk maken ze nu er wél daadwerkelijk een soort bos van. Alhoewel er sprake is van een aanbinding met het Biergarten-thema.. Dat kan natuurlijk ook goed werken. Het thema van dat is beter uitgewerkt dan het woud, al paste het tot nu toe volstrekt niet bij de rest.

Voor mij vormt de Biergarten geen eigen thema, eerlijk gezegd. De overkoepelende sfeer is simpelweg oostenrijks met de vernieuwde snackstanden (Waldstube) en de komst van het Schminkhaus. Maximus Müller past binnen dat plaatje perfect, zeker voor nóg meer samenhang te creëren.

Ik hoop vooral in de hal op middenlange termijn op toevoeging van bomen om inderdaad een bos te creëren.

Buiten gaat men ook bomen zetten zoals op de concept-art te zien is. Ik vermoed dat dit (toch deels) fake bomen gaan zijn zoals die in waterpark Rulantica van Europa-Park. Of dat hoop ik toch, zeker de bomen die tegen de hal komen te staan bovenop de rotsen langsheen de knikkerbanen. Ik hoop dit omdat de hal dan meteen aan het zicht onttrokken wordt in plaats van dat de bomen nog moeten groeien en/of echte bomen wellicht niet de plaats hebben om te wortelen en groot te worden. Zulke neppe bomen hoop ik binnen dus ooit ook te zien.

Wat ik binnen nu wel al verwacht om de upgrades en toevoegingen van Oostenrijkse façades/gebouwen te vervolledigen (zoals het Sminkhaus), is dat het station van Expedition Zork een volledig huisje of overkapping wordt. Dit in dezelfde stijl als het wachtrij-huisje van de Blitzbahn.

Ik hoop voornamelijk dat die goedkope kerstbomen langsheen het binnengedeelte van Expedition Zork zullen verdwijnen en daar mooiere bomen voor in de plaats komen. Dat is voor mij tot nu toe de grootste doorn in het oog geweest. ;)

Earlyspencer
23-06-22, 12:03
Ondertussen Zork twee keer kunnen doen op een niet zo heel drukke Hemelvaart-zaterdag. In de wachtrij is één en ander te zien en doet men prima aan story-telling. Toch twee werkpuntjes, om het eens geen minpuntjes te moeten noemen.

1. Het vernieuwde wachtrij-kronkelpad voor het hekwerk-station lijkt me door de afwezigheid van enige hoogte-schutting geenszins voordringer-proof of hufter-proof, al hadden we daar gelukkig geen last van.

2. Wil je - in een dun bevolkte wachtrij - het hele verhaal volgen dat als een nieuwsuitzending op een t.v. wordt getoond, dan word je in de rug voorbijgelopen. Dat euvel kennen we natuurlijk al van Feniks e.a.

Al bij al vind ik de make-over - ook onride - best geslaagd. Al gaat het hier - i.t.t. Maximus Blitz en de vorige versie van de rodelbaan - natuurlijk louter om opsmukwerk. Maar dan wel van de goede soort, zonder overbodig zichtbare sporen van de vorige versie (hallo MPG, hallo Heide-P.).

Pas kort voor het verlaten van het park ontdekten we op de plaats in het buitendeel net waar de boomstammen terug de loods binnenvaren een mooie 'halve' attractie: een fraai houten parcours in Alpen-stijl waar je een houten bal in meerdere etappes van de kunstmatige helling kan laten rollen. Een beetje zoals in EP in het Oostenrijk-deel, al oogt het in Toverland wel nieuwer (logisch) en fraaier. De attractie heeft een naam Maximus' Wunderball en een nummer (16) op dit parkplan (https://www.toverland.com/fileadmin/user_upload/Plattegrond/220321_Plattegrond_Zomerseizoen_WEB_NL.pdf). We hebben deze attractie niet 'bereden' / benut. Een houten bal - ruim een sinaasappel groot - kost aan een automaat € 4. Bij een volgend bezoek heel de dag een eigen petanque-bal - voor de NL'ers: sjeuw te poel - meezeulen, dan?

En nu effe off-topic: Troy reed die dag (zonnig en droog, niet snikheet) als een ongelofelijke rammelbak, met vooral onnodig naar-links-en-naar-rechts-geschud. Na één van de laatste bochten keek mijn 12-jarige bezorgd naar mij als potentiële rug-patiënt. We hebben de achtbaan een viertal keer bereden op meestal verschillende plaatsen en nergens voelde ik de souplesse van weleer. Al een geluk dat de zitting nog comfortabel is. Op gebied van comfort degradeerde elke Troy-rit tot een Weerwolf-ervaring. Plaats op beide coasters een oudere generatie treinen en het is puur Banditisme.

nicooke
23-06-22, 20:21
Onlangs ook naar toverland geweest en ook ik had het gevoel dat troy niet meer soepel is, ik had het gevoel dat ik helemaal door elkaar werd geschut.

coasterfrenzy
23-06-22, 21:04
Het is en blijft een woodie. Souplesse kan van dag op dag, van trein op trein en van stoel tot stoel veranderen. Dat hoort nou eenmaal bij de charmes van zo'n baan.