PDA

Bekijk Volledige Versie : [Bobbejaanland] Seizoen 2022



nicooke
07-02-22, 18:11
Bobbejaanland kondigde vandaag aan dat ze ingang van het reuzenrad gaan aanpakken.
Dit om het meer te doen aansluiten aan Adventure Valley.
https://www.facebook.com/25556630821/posts/10159506114480822/

Ben wel positief verrast dat ze wel meer attracties met dit themagebied willen betrekken maar had ook liever gehad dat ze El Rio gingen aanpakken want dat is dringend toe aan een flinke opknap beurt, dit geldt ook voor de wild waterbaan.

traveler
14-02-22, 13:44
Zoals het er nu uit ziet gaan ze de verbeterde thematisatie doorvoeren in stukken die aan elkaar aansluiten. Hoewel ik niet warm worde van wat ze met een reuzenrad doen toont het wel aan welke kaart ze aan het trekken zijn.

nicooke
22-02-22, 18:55
Opgelet! Er is een bijzondere bezoeker onderweg naar Bobbejaanland. Zijn vertrekpunt? Diep in de zee. Eindhalte? ’t Plezantste land! ? Weet jij wie deze mysterieuze gast is?

https://www.facebook.com/25556630821/posts/10159530181725822/

Benieuwd wat ze hiermee willen bedoelen? Misschien een nieuw franchise van één of ander bekend figuurtje?

Bron: Bobbejaanland

ExpeditionGeForce
22-02-22, 19:44
Als het is wat ik denk dat het is, dan komt Spongebob Squarepants naar BJL. Ik heb ooit wel ergens eens iets gehoord over een samenwerking met Nickelodeon, maar die was niet doorgegaan door corona. Maar op basis van die facebookpost lijkt die samenwerking er nu toch te komen...

nicooke
22-02-22, 21:26
Als het is wat ik denk dat het is, dan komt Spongebob Squarepants naar BJL. Ik heb ooit wel ergens eens iets gehoord over een samenwerking met Nickelodeon, maar die was niet doorgegaan door corona. Maar op basis van die facebookpost lijkt die samenwerking er nu toch te komen...

Dan is de kans wel groot dat kinderland tot Nikelodeon zal omgetoverd worden.

Earlyspencer
22-02-22, 23:01
En komt Pètrick de Zeester ook? Ik zou het toejuichen indien dat olijke duo het halfdode Kinderland komt (re)animeren. Al schrijf ik de palliatieve toestand van die binnenspeelzone niet zozeer toe aan de huidige circustheming. Het is al zolang ik er kom - een jaar of 12 - meer een zaak van niet volwaardig open willen houden. Covid is in deze maar een half excuus. Dat non-beleid zou dus wel eens kunnen veranderen na een hertheming, vandaar mijn gejuich onder voorbehoud.

Commercieel lijkt Kinderland aankleden naar Nick op korte termijn een slimme zet. Die merch. draait goed, al moet het park dan natuurlijk wel een deel van de opbrengst afstaan aan de externe IP-eigenaar. Maar is het nieuwe van Spons en Co er ondertussen niet al een beetje af? Hun geestelijke vader is één of twee jaar terug komen te gaan. Komt er dan nog een nieuwe bios-film Spongebob 4? Ice Age en Shrek (niet uit de Nick-stal, dacht ik) lijken me bijvoorbeeld commercieel passé. Niemand wacht op nog een sequel te veel.

En externe IP, sommige BJL-bestuurders krijgen er volgens mij nog steeds blauwe nachtmerries van. Het betekent voor het park toch weer wat minder eigenheid en wat meer afhankelijkheid. Al onderhoudt parkengroep PR blijkbaar wel langdurige cont(r)acten met deze Amerikaanse animatoren.

K. V.
23-02-22, 22:10
Ice Age en Shrek (niet uit de Nick-stal, dacht ik) lijken me bijvoorbeeld commercieel passé. Niemand wacht op nog een sequel te veel
Er zat waarschijnlijk niemand meer op te wachten, maar dit jaar komt er nog een nieuwe Ice Age uit op Disney + (Fox zit nu ook bij Disney)
Denk dat het ook Spongebob is, die vind je toch ook bij de zusterparken.

Earlyspencer
24-02-22, 23:48
Ik kreeg gisteren iets tekenfilm-achtigs over Paasklokken in mijn mailbox, als teaser verzonden door BJL. Bij mijn weten staat Rome nog niet onder water en heeft dit dus niets te maken met de blijde intrede van de bijzondere bezoeker(s) 'diep uit de zee'. Al weet je natuurlijk nooit zeker met die Lichtaartenaars.

ExpeditionGeForce
25-02-22, 14:27
En komt Pètrick de Zeester ook?

Op basis van deze foto lijkt het alsof hij ook meekomt :) .

CaZMXSTMLdl

Die paasklok die tijdens de paasvakantie komt heeft volgens mij te maken met een animatiefilm die binnenkort uitkomt waarvoor er vorig jaar tijdens de winter opnames plaatsvonden in het park. Dus dat staat totaal los van Spongebob.

Earlyspencer
25-02-22, 16:27
Thx hierboven. OOO meent te weten dat het Nick-gedoe in BJL mogelijk niet veel meer zal zijn dan wat miet-en-griet activiteiten. Dat zag ik trouwens in 2019 al met Paw Patrol in zusterpark Belantis.

Ik vind al die figuren toch beter passen indien ze een eigen themazone hebben, zoals in MPG en Atracciones Madrid. In BJL heb je bij de Rode Baron wat kinder-leftover-attracties, voorts twee buitenspeeltuinen en dus Kinderland. Misschien is een hertheming voor een later seizoen voorzien.

Waar gaan Bob en co dan dit seizoen verschijnen? In de grote arena achteraan het park? Of op een podium aan de parkingang? Of in de gesloten 4D? Misschien kunnen ze die eindelijk heropenen met alternerende Nick-films.

En wie weet komt er in het Plezantste Land opnieuw een parade zoals destijds met die aap, vogel, banaan en komkommer (of was het een cactus)?

nicooke
02-03-22, 15:00
Bezoekers van Bobbejaanland krijgen dit jaar de kans om tegen betaling wachtrijen over te slaan. Met een Express Pass is het mogelijk om bij enkele attracties via een aparte ingang versnelde toegang te krijgen. Het pretpark komt met drie verschillende varianten: Small, Medium en Large.

Eigenlijk zou het concept al in 2020 geïmplementeerd worden. Door de coronacrisis werd de introductie uitgesteld. Nu komt de Express Pass er alsnog. Vorig jaar waren bij verschillende attracties al wel aparte Express-ingangen zichtbaar.

Bobbejaanland laat bezoekers betalen om wachtrijen over te slaan

Bobbejaanland laat bezoekers betalen om wachtrijen over te slaan
Een Express Pass kan gebruikt worden bij tien verschillende attracties in het park: Fury, Typhoon, Naga Bay, Dreamcatcher, Oki Doki, Sledge Hammer, El Rio, Indiana River, Wildwaterbaan en Revolution, inclusief virtualreality-variant Mount Mara.

Onbeperkt
De Small-variant van 12 euro is goed voor vier keer versnelde toegang. Met een Medium-pas slaan bezoekers elf keer een wachtrij over voor 21,90 euro. En wie 29,90 euro neertelt voor de Large-optie, mag onbeperkt gebruikmaken van de Express-rijen. Bobbejaanland gaat weer open op zaterdag 2 april.

In België kent één ander groot attractiepark een vergelijkbaar systeem: Walibi Belgium. Daar betalen bezoekers 5 euro per attractie, of 10 euro in het geval van de nieuwe mega coaster Kondaa. Een Speedy-pas voor onbeperkt versnelde toegang tot zeventien attracties en één keer tot Kondaa kost 45 euro. Plopsaland liet jaren geleden weten er uit principe niet aan te beginnen, omdat men rijke kinderen niet wil voortrekken.

Naar mijn mening heeft bobbejaanland dit totaal niet nodig op de meeste dagen staan er maar weinig wachtrijen en meestal gaan die dan nog eens heel snel.
Benieuwd of dit echt zal aanslaan.

Bron: Looopings

ExpeditionGeForce
03-03-22, 00:49
Op kalme dagen gaat er waarschijnlijk niet al te veel gebruik van gemaakt worden, omdat de wachtrijen dan meestal beperkt zijn. Op drukke (zomer)dagen en tijdens de halloweenperiode denk ik dat ze wel redelijk populair gaan zijn, omdat ze enerzijds nog redelijk goedkoop zijn (ze zijn goedkoper dan Walibi), en anderzijds denk ik dat de verleiding redelijk groot gaat om zijn om er toch een aan te schaffen als de wachtrij van bvb. Fury of Typhoon (bijna) tot op het LoL plein komt.
Omdat een deel van de attracties waar je deze pas kan gebruiken geen al te hoge capaciteit hebben, vrees ik dat dit een vrij grote impact gaat hebben op de stand-by capaciteit van deze attracties waardoor de wachtrijen nog gaan oplopen en je bijna verplicht wordt om een pass aan te kopen als je geen 2u aan al deze attracties wil wachten.

Ik herinner mij nog een rustige nocturne in 2019 toen er bij veel attracties korte rijen stonden en ze een test deden en 'maar' 250 van die voorsteekpassen verkochten (toen enkel voor de spookhuizen en attracties in LoL). Ik heb toen bijna anderhalf uur moeten wachten voor Fury, terwijl zonder voorsteekpassen de wachttijd max 30 minuten geweest zou zijn. Dus ik vrees nogmaals dat de impact op de gewone wachtrij enorm gaat zijn, zeker nu ze met die drie types afkomen en er waarschijnlijk veel meer verkocht gaan worden op drukke dagen.

Zelfs op kalme dagen vrees ik dat je het bij sommige attracties serieus gaat merken. Tijdens een ander bezoek in 2019, op een rustige vrijdag, stond er quasi nergens een wachtrij, maar bij Mount Mara stond er wel een van een half uur. Als daar dan nog mensen met een voorsteekpas komen voorsteken, dan gaat de stand-by capaciteit daar echt wel naar 0 en zullen daar zelfs op kalme dagen lange rijen ontstaan.
Met alles wat ik de laatste tijd vernomen heb, acht ik de kans redelijk groot dat MM dit jaar terugkeert, en dan vrees ik dat de kans dat bovenstaand scenario zich voordoet zeer reëel.

Voor degenen die het nog niet doorhebben: ik ben absoluut geen fan van dit systeem, en ik vind dat de attracties in BJL hier ook totaal niet op voorzien zijn.
Ik denk dat dit meer slecht dan goed doet voor de reputatie van het park. Ze kunnen beter investeren in single rider rijen, maar dat brengt natuurlijk niks op, maar dit wel natuurlijk. Daarom denk ik ook wel dat dit opgedrongen wordt vanuit Madrid.
Als mijn voorspellingen uitkomen, dan denk ik dat ik (als trouwe fan en al jarenlang abonnee) het aantal bezoeken aan het park serieus ga terugschroeven, en op lange termijn het park misschien zelfs volledig de rug toekeren.

siroccofreakske
03-03-22, 10:22
Volledig akkoord met ExpeditionGeForce.

In het algemeen heeft BJL op de meeste dagen korte wachtrijen en is zo'n Express Pass inderdaad niet echt zinvol. Ik vrees echter dat de attracties waar de capaciteit beperkt is (dan denk ik vooral aan Mount Mara en Dreamcatcher) toch wel lange wachtrijen kunnen krijgen op de iets drukkere dagen.

Ik ben niet 100% tegen voorkruippassen (al ben ik zeker geen fan), maar vind wel dat ze duur genoeg moeten zijn. Wat mij betreft zijn deze passen te goedkoop.

Earlyspencer
03-03-22, 11:16
Ik rook al eerder poep aan de marble toen er bij m'n gouden abo '22 een soort fastpass was bijgevoegd

Ik lees terechte bedenkingen hierboven. Naast de beperkte capaciteit voeg ik er nog het met opzet later openen van meerdere attracties aan toe. Zou het park dit klant-onvriendelijk beleid nu afschaffen om die extra-betalers vanaf minuut 1 te bedienen? Ik vrees ervoor.

Ik pleit anderzijds wel schuldig. In buitenlandse parken waar ik met korting binnen kom, durf ik al eens een asociale pass te kopen: Mirabilandia, Futuroscope, Asterix en Heide. Dat is me zeker niet altijd goed bevallen wegens storingen met en zonder compensatie (Heide) of nog steeds lang wachten met pass (30 min. voor Discobelix).

Mijn motief om die passen te kopen, was 'Dagen rijden en/of uren vliegen en verblijf betalen om een halve dag aan te schuiven in wachtrijen, dan is 20 à 25 euro extra p.p. te overwegen, zeker als je al goedkoop of gratis binnen komt.' In die optiek zouden het wel eens abo-houders van MPG en Slagharen kunnen zijn die verleid worden tot een voordringpas in Lichtaart.

Het park de rug toekeren ga ik niet doen, maar nog zorgvuldiger 'kalme' bezoekdagen selecteren des te meer. Na > 10 jaar BLJ-abo's en > 100 bezoeken, zitten daar 0,0 nocturnes bij. Dat zal wellicht niet veranderen tegen het einde van dit seizoen :(

Earlyspencer
19-04-22, 21:51
Letterlijk weinig schokkend maar wel aangenaam nieuws: de u-bocht-oprit (nabij Typhoon en wijlen de windmolen) op weg naar de parking onder de monorail is eindelijk glad-geasfalteerd. Afgelopen weekend was het droog weer, maar ik denk dat ook tijdens of na een hevige regenbui de waterattractie Niagara Parking Adventure alhier verleden tijd is.

Earlyspencer
22-04-22, 21:06
De webpagina met de vele abo-voordelen blonk ook in het verleden niet altijd uit in helderheid. Recent is er een update gepubliceerd. https://www.bobbejaanland.be/tickets/abonnementen/bonusclub Ik geef graag enkele bemerkingen en recente ervaringen. Af en toe val ik in herhaling over wat ik eerder en elders al meldde.

1. Voor de allereerste keer in twaalf jaar zie ik Zoo Antwerpen en Zoo Planckendael niet in de voordelenlijst. Best merkwaardig, want omgekeerd geldt het 50% voordeel wel nog. https://www.zooantwerpen.be/nl/voordelen/?gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58czjShSfFgVLR8zowgy xh3jDVBgVEOP-yDFE1EbrlIvB3ItjKS97rYQaAosiEALw_wcB En in maart van dit jaar - wel voorafgaand aan de huidige update van de voordelenlijst van BJL - genoot ik aan de kassa van Planckendael als vanouds 50% korting met m’n BJL 2022 Gold abo.

2. Ook Wildlands Emmen staat niet meer vermeld. Het voordeel van 50% geldt wel nog omgekeerd volgens deze pagina: https://www.wildlands.nl/abonnement/voordelen In de veronderstelling dat het voordeel met een BJL-abo wel nog geldt, moet worden opgemerkt dat je ook post-corona nog verplicht bent om je bezoekdatum te reserveren. https://www.wildlands.nl/bezoeken/dagbezoek-reserveren-via-front-office

3. Tropical Islands staat als eenmalig gratis voordeel vermeld zonder verdere restricties. De restricties worden wel expliciet door het Duitse waterparadijs vermeld https://gutschein.tropical-islands.de/tickets/template/527/ Ten eerste geldt de eenmalige gratis inkom enkel buiten de locale schoolvakantiedagen. Ten tweede moet je een bezoek op datum reserveren en ten derde geldt de gratis toegang uitsluitend voor abo’s van het type Gold. Begin april 2022 kon ik hier na online reservatie probleemloos binnen met mijn Gold abo. En voor het derde opeenvolgende jaar konden mijn kinderen ook gratis binnen met hun Silver abo. Voor het eerst gebeurde dit nu zonder enige discussie aan de kassa. Ik had zoals steeds een pdf-je afgedrukt van de abo-voordelen met m’n browser in Duitse vertaal-modus. Mogelijk praktisch weetje voor wie T.I. net als ons rechtstreeks vanaf luchthaven BER bezoekt: in de (gratis) lockers past naast je kledij probleemloos een cabin-size trolley van 20 cm x 40 cm x 55 cm.

4. (sorry voor de herhaling) Weltvogelpark Walsrode staat nog steeds niet vermeld in de gratis PR-lijst. Zonder reservatie verkregen we hier aan de kassa op vertoon van de Silver BJL- abo’s gratis toegang in de zomers van 2020 en 2021.

5. Voor Movie Park Germany wordt op de BJL-pagina correct gelinkt naar een verplichte datumreservatie. Ik zie geen restricties aangaande bepaalde evenement-dagen waarop je niet met een partner-abo zou binnen kunnen. In november 2021, op een dag met extra lange opening, bezocht ik het park gratis. Ik verliet het park wel al voor 18:00 toen de (volwassen) mazes bij mijn weten nog niet open waren. Mogelijk heeft MPG de exclusieve tickets voor horror-avonden definitief afgeschaft. Als alle mazes betalend zijn en bepaalde (kinder)attracties eventueel al om 18:00 sluiten, houdt dat wel steek i.m.o.

Bottomline: nog steeds een fraai lijstje voordelen en vooral de lijst ’gratis’ lijkt me aanzienlijk groter dan bij abo’s van Wal. Bel., Plop. en zelfs Eft., waar PHL, EP en Liseberg geschrapt zijn. Maar de kromme officiële communicatie van BJL (en Slagharen, dat je anno 2022 nog steeds gratis Aqualud belooft) blijf ik betreuren en bekritiseren.

Earlyspencer
05-05-22, 17:41
Hoort eigenlijk evenzeer bij een topic over Slagharen. Een verplichte online bezoekdag-reservatie voor Slagharen met het nummer van je BJL-abo liep de voorbije (corona-)jaren vlot bij mij. Gisteren en vandaag ging het totaal de mist in:

1. De te downloaden pdf die je reservatie bevestigt, is blanco.
2. De mail die je reservatie bevestigt, bevat geen bijlage, geen link naar een download-pagina en vermeldt nergens tekstueel of anderzijds je bezoekdatum.
3. Een mail naar de ticketservice van Slagharen resulteert in een 'undelivery status' omdat ... de inbox van de ontvanger vol zou zijn.
4. Een online vragen-formulier invullen bij Slagharen resulteert in een bevestiginsmail die geheel blanco is.
5. Een nieuwe poging om online te reserveren faalt nog voor de bevestiging: "Er ging iets fout."

Gelukkig is er nog Messenger. Slagharen bevestigt mij daarin dat een online reservatie voortaan niet meer nodig is met een BJL-abo. Mooi nieuws dus, mij kostte het wel 2,5 uur digitaal gezweet.

Earlyspencer
05-06-22, 10:32
Zonet de heropende Caves bezocht. Die zijn dus niet langer verboden ...

In de wachtrij is het zoals ook al kort pre-corona doorlopen, dus geen operator bij de nep-lift en het sprekende standbeeld zweeg in alle talen.

Een insider wist me te melden dat de gedwongen sluiting in 2022 een technisch issue betrof.

Praktische info: de attractie opent om 11:00.

Xarbero
05-06-22, 11:59
damn en ik maar hopen dat we van dit gedrocht verlost waren :p

nicooke
07-06-22, 17:37
Ze zouden wel een oplossing zoeken voor die lift te doen werken terug al zal het niet meer met een acteur zijn.
Ook voor de rest zouden ze de technische issues willen oplossen al denk ik zo van je hebt meer dan 2 jaar tijd voor gehad om dit te doen.

Forbidden caves zouden ook maar af en toe open gaan en niet elke dag.

Earlyspencer
07-06-22, 21:44
Dat de acteurs wegvallen vind ik inhoudelijk geen gemis. Ik heb er meerdere meegemaakt en dat waren - laat ik het beleefd houden - geen pro's uit de Herman Teirlinck school. Wel geloof ik in de meer logistieke dan theatrale functie van die veredelde crowd-controlers. Want ondanks beschadigde isimo-standbeelden in de wachtrij van de Caves (zeker op het einde), vind ik het te bewandelen binnen-parcours van bovengemiddeld Belgisch niveau. Zonder crowd-controler loop je hier toch te snel doorheen naar mijn goesting. Zeker als je daarna enkele beurten moet wachten vooraleer het voorsorteren met security-instructies van start gaat. Dan kunnen ongeduldigaards al eens uit verveling ornamenten aanraken of ander vandalisme plegen.

Bij de rapid van MPG en vooral in de wachtrij van Feniks in TVL betreur ik de afwezigheid van een crowd-controler nog veel meer. In die wachtrijen bevinden zich wel meerdere visuele en/of auditieve ornementen. Maar wanneer je bij beperkte of gemiddelde drukte even stil wil staan om deze voldoende waar te nemen, word je door de bezoekers achter jou zonder pardon ingehaald. Om dan even later in een volgepropt binnen-veehok met weinig of geen entertainment nog lang te moeten wachten op de rit. Dat zou kunnen voorkomen worden door op de juiste plaatsen mensen met mondjesmaat door te laten. Maar in tijden van personeelstekort / -bezuiniging zijn dat de posten die het eerst sneuvelen, natuurlijk.

Wat het nog niet voltooid herstel van de Caves na 2,5 jaar betreft: ik denk ook "tijd en kansen genoeg gehad." Wat het soms-wel-soms-niet openstelen in de (nabije) toekomst betreft: gaat men dat afstellen op de verwachte drukte? Of op het weer? Veel droog binnen-entertainment voor het hele gezin heeft BJL niet meer met de 4D-cinema al jaren dicht, Desperado City verdwenen en bij mijn weten komt er post-corona niet meteen een show in de Arena achter de Aztek Express. Ik zie het soms-wel-soms-niet openen van de Caves eerder als een soft-heropening / testfase. Dat doet het park dan misschien beter bij beperkte drukte. Als het dan technisch misgaat, hebben weinig mensen niet al te lang voor niks staan aangeschoven. Dit lijkt te worden bevestigd door de opening op de doodkalme en kletsnatte Pinsterzondag 2022. Maar er kunnen natuurlijk ook andere factoren spelen.

Addendum: Meteen voor en meteen na een ritje Caves afgelopen zondag moest een operator met zaklamp bijlichten op de verzamelkist waar je brillen neemt of terug legt. Misschien staat de belichting nog niet op punt, want de attractie zelf vertoonde geen (technische) mankementen. Beeld en geluid waren bij het voorsorteren in het begin niet synchroon. Ik zat wel in de allereerste rit van die dag.

Rickie97
08-06-22, 11:38
Bij de rapid van MPG en vooral in de wachtrij van Feniks in TVL betreur ik de afwezigheid van een crowd-controler nog veel meer. In die wachtrijen bevinden zich wel meerdere visuele en/of auditieve ornementen. Maar wanneer je bij beperkte of gemiddelde drukte even stil wil staan om deze voldoende waar te nemen, word je door de bezoekers achter jou zonder pardon ingehaald. Om dan even later in een volgepropt binnen-veehok met weinig of geen entertainment nog lang te moeten wachten op de rit. Dat zou kunnen voorkomen worden door op de juiste plaatsen mensen met mondjesmaat door te laten. Maar in tijden van personeelstekort / -bezuiniging zijn dat de posten die het eerst sneuvelen, natuurlijk.

In Avonturenpark Hellendoorn bij Rioolrat heb je ook een stuk walkthrough binnenwachtrij na een buitenwachtrij. Daar staat zo'n draaipoort met een teller die op geregelde tijdstippen X aantal mensen doorlaat waarna je op je gemak de binnenwachtrij kan doorlopen. In Toverland heb ik Fenix al mét medewerker en zonder geweten (op dezelfde dag, want ik ben er nog maar 1x geweest :p ). En die keer zonder vond ik inderdaad ook echt zonde van de binnenwachtrij, wat crowd control daar vind ik toch wel een must. Forbidden Caves heb ik nog niet gedaan zonder de acteurs maar kan me wel voorstellen dat je hier toch een deel van de ervaring door mist.

Ik heb wel altijd van in het begin van de Caves gedacht dat die acteurs op den duur geschrapt zouden worden, een attractie moet op zichzelf kunnen staan vind ik. En zoals gezegd waren ze ook niet altijd van het hoogste niveau...

Al moet ik zeggen dat ik als kind wel wat schrik had van die draaipoort in Hellendoorn, voornamelijk om gescheiden te worden van mijn gezelschap. Maar mocht dat gebeuren wacht je gewoon een ronde aan de andere kant van het hek, denk ik nu dan. En het ziet er ook niet zo uit, bij Rioolrat past het wel nog ergens in het thema, hoewel bij een verboden grot misschien ook? :p Zou er een reden zijn dat ze niet gewoon iets dergelijks installeren?

Earlyspencer
16-06-22, 16:09
De gepubliceerde abo-voordelen zijn een ietsiepietsie aangepast.

1. Onder de blijvende noemer "Extra voordelen SILVER en GOLD Pass" lees je een beetje tegenstrijdig onderaan bij de eenmalig gratis PR-attracties "Tropical Islands (DE) (enkel voor GOLD Pass-houders)". Er staan geen datum-restricies bij al hou je hier best wel rekening mee.

2. I.p.v. Zoo Antwerpen en Zoo Planckendael vermeldt men "KMDA 50%. Actiecode aan te vragen via de website". Wie weet nu niet dat beide zoos tot de Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde Antwerpen behoren, toch? Die actiecode is al sinds de laatste lockdown achterhaald, dacht ik.

Er zijn nog zekerheden: een Noord-Duitse vogelpark uit de PR-stal en Wildlands Emmen blijven onvermeld in de voordelenlijst.

https://www.bobbejaanland.be/tickets/abonnementen/bonusclub

ExpeditionGeForce
17-06-22, 22:31
Op zaterdag 20 augustus vindt in Bobbejaanland het festival '100% Retro' plaats. Dit festival zou de opvolger zijn van Yesterdayland. Tickets kosten 75 euro (+ nog 3 euro kosten per ticket). Over korting voor abonnees wordt op de site van het festival niks vermeld.
Over het festival is op moment van schrijven ook nog niks terug te vinden op de site van BJL zelf. 20 augustus staat op hun kalender wel vermeld als 'niet-reguliere parkdag':

https://i.imgur.com/wszKQnb.png

Op de pagina met de abonnementsvoordelen staat het volgende:

https://i.imgur.com/vyeUS4Z.png

Een bronze pass zou op die dag dan niet geldig zijn, voor silver en gold passen staat er dat ze geldig zijn op feestdagen en black-out days, wat dat laatste ook moge zijn...
Ik meen mij wel nog te herinneren dat het weekend van Halloween vorig jaar ook niet-reguliere parkdagen waren en toen mochten abonnees (silver en gold) ook gewoon binnen. De kans bestaat dus dat silver en gold abonnees dan nog binnen mogen, maar ik vrees er een beetje voor. We zullen dus nog moeten wachten op communicatie van het park en laat dat nu toevallig niet hun sterkste kant zijn...

bron: https://100procentretro.be/

bobby turbo
18-06-22, 00:47
Bobbejaanland heeft ook niets met de organisatie te maken, vandaar dat ze het niet vermelden volgens mij. Verder:

2758

2759

Loopingstar
18-06-22, 17:08
Dit is typisch Bobbejaanland, tegenstrijdigheden op hun eigen site. De 2 bovenstaande post hebben allebei gelijk. Bij hun abonnementsvoordelen staat geldig tijdens niet-reguliere parkdagen en bij het abonnementsreglement staat niet geldig op niet-reguliere parkdagen. Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.

Earlyspencer
18-06-22, 19:19
Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.

Die interpretatie heeft wel een heel hoog Testaankoop-gehalte. Met de kleine lettertjes, blauw opgelicht (!) in de foto hieronder, kan het park zich steeds indekken tegen abo-houders die zich gedupeerd wanen. Huiver mee met deze ervaring: Toen er nog maar één BJL-abo-soort was, heb ik me eens aangemeld bij Sunparks De Haan. Op de BJL-site stond op dat eigenste moment 50% korting vermeld maar die kreeg ik niet en een smartphone met enig 'bewijs' had ik toen nog niet. Ik ben kwaad weggereden (met betaalde parking!) en heb BJL per mail verwittigd. Kort daarna verdween het voordeel uit de online lijst. Dus veel poten om op te staan had ik niet.

https://i.imgur.com/CldoQYG.jpg

Zie ook mijn herhaaldelijk gezaag over gratis toegang tot Tropical Islands. Sinds eind 2021 vermeldt T.I. dat dit enkel kan met parter abo's type Gold en bovendien niet op schoolvakantiedagen in enkele Duitse deelstaten. Buiten die data zijn mijn kinderen in april 2022 wel nog met een Silver gratis binnen geraakt, ik had 'als bewijslast' een print van de toen gepubliceerde voordelenlijst van BLJ bij me. Maar als TI toen geen korting had gegeven, had ik daar weinig verhaal tegen, denk ik. Enerzijds half-correct dat BJL nu pas expliciet de beperking tot Gold vermeldt. Anderzijds wel jammer dat BJL dit helemaal vooraan plaatst in de eenmalige PR-voordelenlijst. In Madrid, Blackpool, Noorwegen e.a. kunnen ze dit interpreteren als dat alle vermelde voordelen uitsluitend gelden met een BJL-Gold. Niet onbelangrijk: bij veel buitenlandse PR-abo's gelden de partner-voordelen enkel voor de lokale versie Gold (of Platina).

https://i.imgur.com/KaVvuyc.jpg

Wat het augustus-event hierboven betreft: de foto van Bobby T. lijkt me het duidelijkste: "NIET GELDIG OP ... NIET-REGULIERE ...DAGEN." Al is het dan weer minder duidelijk of deze restrictie geldt voor alle BLJ-abo's. De tabel die Exped.GF hierboven post, meldt dat Bronze niet geldig is op niet-reguliere parkdagen. Uit de stippen bij Silver en Gold kan je (enkel) concluderen dat deze abo's wel gelden op feestdagen en black-out-days. Zoals dezelfde post-schrijver meldt, is het onduidelijk of black-out - het Nederlands is weer op in Lichtaart - hetzelfde is als niet-regulier.

Misschien kan dit (https://www.youtube.com/watch?v=3EH7QMVnSRI) helpen om af te koelen van dergelijke wartaal.

bobby turbo
20-06-22, 14:59
Dit is typisch Bobbejaanland, tegenstrijdigheden op hun eigen site. De 2 bovenstaande post hebben allebei gelijk. Bij hun abonnementsvoordelen staat geldig tijdens niet-reguliere parkdagen en bij het abonnementsreglement staat niet geldig op niet-reguliere parkdagen. Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.

Bij de abonnementsvoordelen staat geldig tijdens feestdagen en Black Out Days, er staat niet dat de passen geldig zijn op niet reguliere parkdagen. Er staat enkel een footnote dat de Bronze pass op een heel aantal dagen niet geldig is en daarin staat vermeld dat die niet geldig is op niet reguliere dagen. Mss verwarrend maar wel correct. Er staat dus nergens dat Silver en gold op niet reguliere dagen geldig is.

2760

Jak
26-06-22, 11:49
Ik heb op Twitter gelezen dat Kinderland terug zijn derde verdieping heeft geopend. Blijkbaar kan je nu terug tot boven.
Iemand hier meer weet van. Blijkbaar zijn er ook oplapwerken bezig. Tonen deze werkzaamheden aan dat Bobbejaanland langer met zijn Kinderland gaat doorgaan of komt er toch een soort van Nickland aan?

el-river-slide
21-07-22, 18:07
Gisteren, op woensdag 20 juli was de derde bovenverdieping amateuristisch (een nadarhek met colsonbandjes vastgemaakt aan de leuningen) afgesloten.

Earlyspencer
05-08-22, 21:07
Proficiat Poepejaanland! De afgelopen 12 jaar kocht ik in gezinsverband opgeteld 34 abo's. Natuurlijk was de belangrijkste trigger de vele gratis voordelen in andere Europese PR-parken. Maar of ik het park / de parkengroep anno 2023 nog een keer ga sponsoren, lijkt me nu onwaarschijnlijk.

De abo-formules Bronze, Silver en Gold zijn blijkbaar nog niet complex genoeg, men voegt er een Diamant aan toe. Die laatste biedt minimale extra voordelen t.o.v. de huidige Gold-formule, maar wel aan een forse meerprijs, zie https://www.bobbejaanland.be/tickets/abonnementen/abonnementsvoordelen

Ja, er is de wereldwijde recessie en toegegeven, in de nieuwe abo-prijzen voor 2023 is nog een half seizoen 2022 inbegrepen. De Zwarte Vrijdag prijs zal serieus lager moeten liggen om me over de streep te trekken. Gold en Silver bieden in 2023 immers geen gratis toegang meer in de PR-parken, m.u.v. twee gerantsoeneerde bezoekjes aan MPG, Slag. en Belantis, zo interpreteer ik toch de officiële info.

Ook wie volgend jaar de nieuwigheden bezuiden Madrid of Oslo wil uittesten, houdt maar best rekening met dit vermoedelijke dictaat van de parkengroep. Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?

ExpeditionGeForce
05-08-22, 21:52
Ik heb de voordelen ook eens bekeken en ik weet ook nog niet wat ik ga doen volgend jaar. Als ik het zo bekijk, dan lijkt het alsof de huidige abonnementen enkele voordelen verliezen (of in een afgeslankte vorm behouden), waardoor je eigenlijk moet upgraden als je volgend jaar die voordelen wil behouden. Mijn eerste reactie op het nieuwe systeem was dat ik dit als een verborgen manier zag om de prijzen van de abonnementen - en sommige varianten serieus - te verhogen. Het verschil tussen een diamanten abo voor 2023 en een gouden abo voor 2022 is dat je met een diamanten abo 1 gratis ticket krijgt, je 8x i.p.v. 4x (per jaar) een wachtrij mag overslaan en dat een parkingabonnement standaard inbegrepen is (bij goud moet je hier sinds dit jaar hier nog 10 euro voor bijbetalen).

Hieronder een overzichtje van de voordelen van de nieuwe abo's (bij brons staat er overal 'x'):

https://i.imgur.com/iu6LlSp.png


Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?

Als ze ooit alle 118 elementen uitputten kunnen ze nog altijd beginnen met kristalstructuren in te voeren ;). Diamant en grafiet zijn bijvoorbeeld hetzelfde chemisch element (nl. koolstof), en in dat geval zou ik dan een grafieten abonnement kiezen, want diamant wordt onder atmosferische omstandigheden toch (heel traag weliswaar) omgezet naar grafiet :).

Earlyspencer
06-08-22, 07:51
Alle PR-voordelen zitten ook in een Slagharen Platinum abo. Die geldt tot 7 januari 2024 en kost 'maar' 100 euro. Daar zit dan ook nog parking bij Slagharen bij.

Hoe absurd dat ik voor mezelf een Diamond zou kopen en voor m'n overige gezinsleden een Platinum Slagharen?

En ook weer zeer eenvormig duidelijk van PR om het top-abo in de verschillende parken anders te benoemen.

Paul F
19-08-22, 13:10
100 procent retro is op het laatste moment afgelast, Bobbejaanland is morgen voor iedereen gewoon open.

knessel
19-08-22, 13:25
Dat is toch weer onvoorstelbaar hé...Wat met alle mensen die een kaart hebben, firma's die daar materiaal en personeel leveren,....

Paul F
19-08-22, 14:50
Inderdaad, opbouw was al bezig, kaarten blijven geldig voor volgend jaar volgens hun website maar ik vrees eerder er eerder voor dat ze het faillissement aanvragen.

tpvfan
31-08-22, 09:44
Eind september gaan we een weekendje naar Limburg. Ik stel vast dat we onze vakantie kunnen beginnen met een dagje Bobbejaanland, want dat park is blijkbaar open op vrijdag. Lijkt me wel wat vreemd. De grote massa zal het toch niet worden. Weet er iemand waarom Bobbejaanland open is op vrijdag in september? Is dat iets historisch? Zijn er in die regio veel schoolreizen ofzo op vrijdag?

En als we gaan, wat kan ik dan verwachten? Attracties pas open vanaf de middag of later? Beperkte horeca? Of krijg ik een park die op volle toeren draait vanaf 10u?

Thx!

Earlyspencer
31-08-22, 12:32
...Of krijg ik een park die op volle toeren draait vanaf 10u?

Dat heb ik de afgelopen 14 jaar en ruim 100 bezoeken nog nooit meegemaakt. Of het moest op een Rode Kruis dag zijn waar ik dan na openingstijd toekwam.

BJL was één van de eerste parken in BeNe met later attracties openen. Ondertussen is dat gemeengoed in de meeste pretparken, al zeker post-corona met (zogenaamde) personeelsschaarste.

De laatste jaren pre-corona hield BJL inderdaad op vrijdagen in september open. Een zo'n vrijdag had mijn werkgever het park 'half' afgehuurd. Dan konden er ook nog dagjesmensen incl. arbohouders binnen maar hadden wij b.v. exclusief de Arena achteraan. Ik werd toen pas in de namiddag losgelaten en kan dus niet zeggen wat meteen operatief was bij openingstijd.

Sommige regio's in NL hebben misschien nog vakantie tot eind deze week. Maar waarom het park dan alle vrijdagen van sept. open houdt? Andere niet-exclusieve bedrijsevents zou kunnen.

Veel plezier alvast want dat kan je er ondanks mijn gezanik zeker nog wel scoren.

knessel
31-08-22, 14:31
je zal daar op een handvol Duitsers te na het park voor jou hebben. Op een uur of twee ga je al heel wat kunnen doen.

ExpeditionGeForce
31-08-22, 19:59
Uit ervaring weet ik dat die vrijdagen in september meestal niet druk zijn. Heb wel (zoals Earlyspencer al zei) al meerdere malen meegemaakt dat er dan ook wel bedrijfsuitstapjes of zelfs schoolreizen zijn, maar meestal is dat dan in beperkte mate waardoor je dan nergens langer als 15 min gaat moeten wachten.

Hou er wel rekening mee dat de kans vrij groot is dat de attracties achteraan in het park al om 16h00 kunnen sluiten als het rustig is...

Earlyspencer
03-09-22, 15:54
September is zeker in België de maand waarbij de gewone en fanatieke pretpark-bezoeker al eens geweerd wordt omwille van een exclusief dagje. Dat staat doorgaans keurig op de online park-kalenders aangegeven. Walibi Belgium (https://www.walibi.be/nl/info/kalender) is niet zuinig met bijna 50% geschrapte weekend-dagen. Bij Bobbejaanland lijkt er deze maand geen hinderend vuiltje aan de lucht voor u en mij.

https://i.imgur.com/6LdLzmp.jpg

Maar misschien gaat het om Goebbelsiaanse misleiding van het park. Want wanneer je in Google de zoektermen 'Bobbejaanland' + '24' + 'september' ingeeft, verschijnt onderstaande lijst zoekresultaten.

https://i.imgur.com/JqNQur8.jpg

Daar lees ik dat het om een exclusieve (dus afgehuurde) aangelegenheid zou gaan. Zonder deze waarschuwing moet de achteloze bezoeker - gesteld dat die dan toch binnen geraakt - misschien ongewild deelnemen aan aan de workshop chocomousse maken op Ninoofse wijze.

@crtitici op mijn kritiek: Ja, ik heb ook de tekst "Deze kalender is onderhevig aan wijzigingen" zien staan boven de online kalender. Maar niet elke wijziging moet je pas daags voordien kenbaar maken, toch.

EDIT: volgens deze fansite (https://www.bobfans.be/nl/park/2-uncategorised/92-de-start-van-het-pretparkseizoen-op-zaterdag-1-april-2017) (van het park, voor de duidelijkheid) lijkt BJL ook afgehuurd op zondag 11 sept as.

knessel
03-09-22, 16:46
Bij de Rodekruisdagen was het park ook gewoon open voor bezoekers, zonder enige aankondiging of info. Kom je daar als niets vermoedende bezoeker aan en loopt er 12.000 man in het park rond....

Earlyspencer
03-09-22, 17:08
OK, maar het VB meldt wel de exclusiviteit. En gelet op het toch wel controversieel karakter van deze 'huurders' - ik onthou me even van een waardeoordeel maar je weet waar ik op doel - lijkt het me niet opportuun om deze groep te mixen met 'gewone' bezoekers.

Hoewel, ik was afgelopen voorjaar (of najaar: mijn geheugen ...) als 'gewone' bezoeker op een CD&V-dag in Plopsa De Panne. Dat was dus niet exclusief. Weinig last van gehad want die Tsjeven zijn met niet veel meer, maken niet veel lawaai en waren vooral op het inkomst-plein en in het theater actief ... daar waar polletiek thuishoort ;)

Earlyspencer
03-09-22, 17:58
Hier, nog nen exclusieve ...

https://i.imgur.com/cQCAFQx.jpg

Bron: https://www.vlaanderen.be/intern/nieuwsberichten/kom-naar-de-familiehappening-op-11-september

ExpeditionGeForce
03-09-22, 20:37
September is zeker in België de maand waarbij de gewone en fanatieke pretpark-bezoeker al eens geweerd wordt omwille van een exclusief dagje. Dat staat doorgaans keurig op de online park-kalenders aangegeven. Walibi Belgium (https://www.walibi.be/nl/info/kalender) is niet zuinig met bijna 50% geschrapte weekend-dagen. Bij Bobbejaanland lijkt er deze maand geen hinderend vuiltje aan de lucht voor u en mij.

https://i.imgur.com/6LdLzmp.jpg

Onlangs stonden 4 van de 8 weekenddagen in september gemarkeerd als 'uitverkocht'. In Walibi zijn het er voorlopig 'maar' 3, dus op dat gebied is de situatie in Walibi nog iets beter. Als ik hun kalender zo zie, dan lijkt het alsof hun website (weeral) niet correct werkt. Maar als iemand die kalender zoals hij er nu staat voor het eerst zo ziet, dan zou je inderdaad kunnen interpreteren dat ze gewoon open zijn en er geen vuiltje aan de lucht is...


Verder is vanaf nu het voorsteekpassensysteem ook vernieuwd. De Express Pass bestaat niet meer en wordt vervangen door een volledig digitaal systeem waarbij er virtueel gewacht dient te worden. Het systeem is hetzelfde als dat van Walibi Holland en heeft de naam Speedy Pass gekregen. Hieronder een overzicht van de verschillende varianten:

https://i.imgur.com/zfXjVQE.png

Earlyspencer
03-09-22, 21:01
Waar kan ik dan wel de correcte kalender van BJL zien op de officiële website?
En gelden de vier papieren fast-tickets die ik bij een Gold kreeg en nog niet heb opgesoupeerd dan nog wel dit aflopend seizoen?
Ik vraag me soms af of er iemand in heel groot-Lichtaart het woord communicatie wel correct kan spellen.

ExpeditionGeForce
03-09-22, 21:24
Via de ticketshop kan je de uitverkochte dagen achterhalen, want voor die dagen zijn er geen dagtickets te koop. Maar dan weet je wel nog niet tot hoe laat ze open zijn...

Ik hoop dat die papieren express passen nog geldig zijn, want ik denk dat de meesten die wel bijhouden om met Halloween te gebruiken. Het zou anders wel heel smerig zijn om deze van de ene dag op de andere ongeldig te verklaren zonder enige vorm van voorafgaande communicatie.

Earlyspencer
04-09-22, 10:28
Als abonnee moet je dus voorafgaand aan elk bezoek op de parkwebsite 'koop tickets' klikken om de juiste kalender te zien???

Ik ben nu een klein anderhalf uur in het drukke park. King Kong was na 11:00 (nog) niet open maar er stond wel een wachtrij. Caves hebben een 'Forbidden Acces' klapbord. Big Bang had een afsluitende ketting maar geen operator, Dreamc. met 1 trein. Ik heb die met minder volk al vaak met twee treinen weten rijden.

Hier en daar zal er wel een technische oorzaak zijn. Maar men moet niet afkomen met personeelstekort als excuus. Bij de uitgang van haast elke grote attractie zie je al vanaf 10:00 een personeelslid zich vervelen. Die staan er om de fastpassers te controleren. En volop klapborden die de fastpassen promoten. Een Spaans dictaat, vermoed ik. Net als de abo-inflatie

bobby turbo
06-09-22, 16:54
Wanneer ik op de site van Bobbejaanland kijk en gewoon naar openingsuren klik zie ik deze kalender met vier uitverkochte dagen.

https://www.bobbejaanland.be/openingsuren-en-prijzen/openingsuren



2843

Wel frappant dat 24 en 25 september uitverkocht zijn.

Earlyspencer
06-09-22, 18:56
De gekleurde 'bollekes' waren tot en met zondag NIET te zien op diezelfde kalender. Het leek dus alsof er geen exclusieve dagen waren in september.

Daarover wisselde ik zondag nog van gedacht (enfin, we deelden hetzelfde gedacht) met de symathiekste roodharige operator aldaar. Die zei me dat het ICT-euvel eerstdaags zou worden rechtgezet.

Er is hierover terecht een artikel verschenen op deze website. Ik denk dat er nog steeds 'onwetenden' komende weekends naar die parken kunnen afzakken. Zeker als een park de online kalender pas 6 dagen voor de 'afhuring' updatet.

Dit zijn opgeteld wel heel veel exclusieve dagen. Wellicht een inhaalbeweging post-corona en voor Walibi ook nog post-watersnood. Mijn BJL- en Walibi- abo zijn deze maand wel zo goed als waardeloos. Voor vele fans dus een devaluatie bovenop de hyperinflatie. Er zijn wel de extra openingsdagen tijdens de verlengde 'Walen-herfstvakantie'.

11 sep in BJL: iets van Vlaamse Overheid. Een andere datum: de Lijn. En wat wel het nieuws zal halen: het VB op 24 sept.

Rein
07-09-22, 08:52
Zou het niet beter zijn om de dagen die afgehuurd zijn door een bedrijf als "gesloten" aan te duiden? :confused:

ExpeditionGeForce
07-09-22, 15:40
Idd, dan is het ten minste duidelijk dat je als gewone bezoeker of abonnee niet binnen mag.

Heb daarnet dit in de mailbox binnen gekregen:

https://i.imgur.com/we1tbLH.png

Als je die mail rustig leest en zoals ik eerst enkel de bovenste alinea ziet, dan zou je kunnen denken dat ze gewoon open zijn, totdat je verder naar beneden scrolt waar dan staat dat ze uitverkocht zijn die dagen.
Om het uiteindelijk (voor abonnees) nog ingewikkelder/onduidelijker te maken: er staat enkel dat tickets die dagen niet geldig zijn, maar over de geldigheid van abonnementen wordt niets gezegd. Zoals het daar staat zou je kunnen interpreteren dat abonnementen die dag wel geldig zijn, wat voor alle duidelijkheid NIET het geval is.

bobby turbo
07-09-22, 16:14
Idd, dan is het ten minste duidelijk dat je als gewone bezoeker of abonnee niet binnen mag.

Heb daarnet dit in de mailbox binnen gekregen:

https://i.imgur.com/we1tbLH.png

Als je die mail rustig leest en zoals ik eerst enkel de bovenste alinea ziet, dan zou je kunnen denken dat ze gewoon open zijn, totdat je verder naar beneden scrolt waar dan staat dat ze uitverkocht zijn die dagen.
Om het uiteindelijk (voor abonnees) nog ingewikkelder/onduidelijker te maken: er staat enkel dat tickets die dagen niet geldig zijn, maar over de geldigheid van abonnementen wordt niets gezegd. Zoals het daar staat zou je kunnen interpreteren dat abonnementen die dag wel geldig zijn, wat voor alle duidelijkheid NIET het geval is.

In de voorwaarden van je abonnement staat dan weer wel duidelijk dat abonnementen niet geldig zijn op Sold Out dagen.

2846

Earlyspencer
15-10-22, 21:18
Iemand uit een FB-groep plaatste deze foto, die ik hier schaamteloos kopieer:

https://i.imgur.com/RQP89YJ.jpg
Bron: Facebook 'Bobbejaanland abonnementhouders'

Zoals ik deze aanbieding interpreteer, is dit niet de klassieke korting waarbij je inkomticket in mindering wordt gebracht. Het prijsverschil met de online (https://www.bobbejaanland.be/tickets/abonnementen/abonnementsvoordelen) nog gevraagde € 149 voor de Diamond-versie is aanzienlijk en benadert wat Slagharen al enkele weken - ook online - voor z'n top-versie abo 2023 vraagt. Mogelijk schrok men in Lichtaart en Madrid van de 'onverwachte' terugval van de abo-verkoop de afgelopen weken. Als alles duurder wordt, gaan mensen doorgaans eerst bezuinigen op niet essentiële zaken. M.u.v. pretparkfreaks, -nerds en -addicts zullen de meeste occasionele bezoekers een pretpark-abo of -ticket als een prijselastisch (https://www.examenoverzicht.nl/economie/prijselasticiteit-van-de-vraag#:~:text=Wanneer%20een%20prijsverandering%20l eidt%20tot,gevraagde%20hoeveelheid%20dus%20met%20m eer.)product beschouwen.

Ik merk op dat deze aanbieding (nog) niet online (https://www.bobbejaanland.be/tickets/abonnementen/abonnementsvoordelen) geldt, enkel in het park en naar verluidt gedurende heel de maand oktober. In se is dit geen exclusief verlenging-voordeel, iets waar BJL behalve n.a.v. gesloten covid-dagen trouwens nooit aan mee deed. Maar om deze korting te verzilveren, moet je wel in het park aanwezig zijn, dus met een huidig abo of een gekocht ticket. Dat laatste verklaart volgens mij waarom deze aanbieding (nog) niet online staat: om van het aflopende en van het nieuwe seizoen te genieten, moet je dus meer betalen / betaald hebben dan louter de hierboven geafficheerde prijzen. M.a.w. eigenlijk is dit wel een 'verdoken' korting bij abo-verlenging of een 'verdoken' dagticket-in-mindering-korting. Mijn gok is dat deze aanbieding met Black Friday wel online zal gaan aan quasi dezelfde prijsvoorwaarden.

knessel
16-10-22, 08:02
Wij wachten in elk geval ook tot Black Friday....

gregske3011
23-10-22, 22:18
Weet je toevallig of je deze korting ook krijgt aan de kassa (voor je het park betreedt) of is dit enkel wanneer je al in het park bent?

gregske3011
23-10-22, 22:19
@Earlyspencer Weet je toevallig of je deze korting ook krijgt aan de kassa (voor je het park betreedt) of is dit enkel wanneer je al in het park bent?

Earlyspencer
24-10-22, 17:51
Ik denk enkel in het park. Ik heb het abo 2023 gekocht rechts naast de 'uitgangspoorten' maar dus nog in het park.

Jammer dat ze het oude abo 2022 inhouden en niet teruggeven. Da's anders altijd een leuk souvenir voor in de abo-doos. Op FB lees ik dat iemand een abo 2022 met parking had en een abo 2023 kocht zonder. Die moet dan voor de resterende bezoekdagen van 2022 parking betalen!

Nog eentje: de % kortingen voor catering of in de shops zijn bij bepaalde abo's 2023 lager dan bij 2022. Wie zo'n nieuw abo koopt is dan ook een beetje gedupeerd.

Nog op FB: sommigen kregen hun oud abo wel mee naar huis. En nu ik er over denk: je moet volgens mij geen oud abo voorleggen om een nieuw aan gunsttarief te kopen. Het volstaat dat je in het park bent bij de aankoop.

waterrat
19-12-22, 20:10
van die speedy passen in bobbejaanland gaat alles dus via je smartpfone.
staat er een tijdsinterval op van bijvoorbeeld 15 minuten,tussen welke tijd je aan de ingang moet staan?
of staat er een juist uur op?en als je te laat bent,is je kans verkeken?

Earlyspencer
15-01-23, 15:53
Jammer dat dit forum enkel nog moet wachten op een wetsdokter om officieel dood te worden verklaard ... Ik had hier maar al te graag deelgenomen aan een levendige discussie over het nieuwe BJL-logo. https://pretparken.be/NL/article/2421/bobbejaanland-luidt-in-een-volledig-nieuw-jasje-het-nieuwe-jaar-in

OOO heeft er ondertussen al vier artikels over gepubliceerd. Dat is misschien van het goede teveel, maar wel kenmerkend voor een website die een herschilderd zitbankje in Kaatsheuvel of een nieuwsoortige frikandel in Sevenum als nieuwswaardigheden van groot belang naar buiten brengt.

klepje87
15-01-23, 20:23
Dat nieuwe logo kan je toch moeilijk serieus nemen? Vraag aan een kind van 10 om een logo te ontwerpen en je gaat betere dingen krijgen.
Als dit het resultaat is van een gekend marketingbureau, kan de kostprijs hiervan toch niet al te hoog zijn mag ik hopen?

Ik ben benieuwd hoe ze dit lelijk logo gaan verwerken in de thematisering in het park zelf. Je kleurt een deel van de naam groen, zodat het kan verwijzen naar het groene karakter van het park... Zo kom je met alles weg natuurlijk.

Earlyspencer
15-01-23, 21:35
(Reanimatiepoging)

Ik maak mezelf wel eens wijs dat geen enkel logo in staat is om mij als homo-economicus-par-excellence tot een niet-essentiële aankoop te verleiden. Maar ik ben zeker niet immuun voor b.v. de sierlijk-esthetische letters van ’s werelds populairste frisdrankenmerk.

En op esthetisch vlak kan men zeker heel wat aanmerken op het nieuwste designer-gedrocht van BJL. Twee lettertypes en twee kleuren voor één woord en bovenal die onduidelijke achtbaan-hoed-vorm. In de gele versie op witte witte achtergrond is deze zonder omtrek moeilijk te zien. En dan is er nog de (ongewilde?) associatie met de McDo.

Maar waar ik me by far het meest aan erger: was dit nodig (het vorige logo ging amper drie jaar mee) en wat kost dit grapje (ontwerp + overal in het park dit logo aanbrengen / het voorgaande verwijderen)? Voor die prijs kan je misschien wel bepaalde attracties wat meer bemannen (m/v/x) en/of langduriger open houden: Kinderland, Caves, Reuzenrad, B-Battle, ...

In het forumtopic BJL 2018 lees je dat mevrouw Verelst met de wensen van bezoekers rekening houdt en daarom de ’langdradige’ voorshows van de Caves heeft geschrapt. Benieuwd of Miss Peggy - voor die woordspeling werd ik hier ooit op de vingers getikt - opnieuw zal handelen naar de (deze keer niet verzonnen) wensen van de achterban. Ongeacht de uitkomst: de Europese pretpark-prijs voor 1 april heeft het park nu al binnen.

Rein
16-01-23, 09:16
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar veruit het grootste probleem met het nieuwe logo is dat Land met een hoofdletter geschreven staat. Vanaf nu is het dus Bobbejaan Land en dat is onafhankelijk van het feit dat het een mooi of lelijk logo is :confused:

siroccofreakske
16-01-23, 14:31
Ieder zijn smaak, maar als je de reacties leest, heb ik het idee dat iedereen het er toch over eens is dat dit logo gruwelijk lelijk is. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je dit als marketingbureau aan een klant durft aanbieden? En dat je dit als park vervolgens naar buiten durft brengen?

Werkt er dan niemand in de directie van BJL die een klein beetje smaak heeft? Of iemand die zegt: "Jongens, die 'achtbaan' lijkt toch wel heel hard op het logo van McDo, daar gaat mee gelachen worden..."

Dat iemand zelf een zaak begint en in Paint een logo ontwerpt dat misschien niet helemaal wauw is, daar kan ik alle begrip voor opbrengen. Maar we spreken hier wel over een professioneel bedrijf dat geld heeft uitgegeven aan een reclamebureau... Sorry, echt onbegrijpelijk.

De best mogelijke verklaring is misschien nog dat BJL bewust een achterlijk lelijk logo heeft ontworpen in de hoop hiermee wat media-aandacht te krijgen. Als dat het plan was, is het alleszins wel gelukt.

Zeuske83
16-01-23, 17:59
Jammer dat dit forum enkel nog moet wachten op een wetsdokter om officieel dood te worden verklaard ... Ik had hier maar al te graag deelgenomen aan een levendige discussie over het nieuwe BJL-logo. https://pretparken.be/NL/article/2421/bobbejaanland-luidt-in-een-volledig-nieuw-jasje-het-nieuwe-jaar-in

OOO heeft er ondertussen al vier artikels over gepubliceerd. Dat is misschien van het goede teveel, maar wel kenmerkend voor een website die een herschilderd zitbankje in Kaatsheuvel of een nieuwsoortige frikandel in Sevenum als nieuwswaardigheden van groot belang naar buiten brengt.

ik begrijp wat jij bedoelt ik wou er een topic van maken... maar aangezien mijn vorig topic(wat waren jullie hoogtepunten van 2022) zoveel belangstelling had...

Nu over het logo, ik vind het schandalig dat je het 2 dagen het nieuwe logo laat zien... Zoveel negatieve commentaar op krijgt en dat jij nog durf te zeggen het is definitief??? Bij mij doe het me denken aan MC donalds.... lol

Rein
17-01-23, 12:43
In Nederland zenden ze al de nieuwe tv-reclame uit:


https://www.youtube.com/watch?v=WWhPw4aj6Rc

knessel
17-01-23, 21:02
Daar is meer werk in gestoken dan in het nieuwe logo :cool:

ExpeditionGeForce
20-01-23, 14:36
Zelfs Plopsa lacht nu ook al met het (naar mijn mening lelijk) nieuw logo van BJL:

https://i.imgur.com/UFWbRyN.png

Earlyspencer
20-01-23, 18:17
Is het on-Belgisch om met de pertpark-concurrent de draak te steken? Zo ja, dan ben ik blij dat deze braafheid eindelijk wat doorbroken wordt op een even ludieke als treffende manier.

Ik herinner me (mogelijk op een andere fansite) hoe P. Ast. destijds z'n grappige gifpijlen richtte op Disney. De Engelsen kunnen er ook wat van maar concrete voorbeelden herinner ik me niet meteen. Wel memorabel is de Eddy-de-Clown-parodie op Baron 1898.

Earlyspencer
28-01-23, 15:46
000 meldt dat het park in 2023 definief stopt met VR op Revolution, dus met Mount Mara. Tot zo ver ook de weinige thematische samenhang in deze zone.


"We merkten dat onze bezoekers tegenwoordig liever een ritje in Revolution maken dan in Mount Mara", legt de woordvoerster uit. "Daarna zorgt een VR-toepassing altijd voor een hogere wachttijd. En het is een grotere operationele zorg."


Alsof men zich dat laatste nu pas realiseert. Mag ik nog meer struikelen over de opeenvolgende woorden "bezoekers tegenwoordig"? Dan doel ik niet op de huidige gesloten toestand van het park. Wanneer hadden bezoekers deze keuze voor het laatst en hoe uitte dat zich? Ik kan me vergissen, maar tijdens en na corona was het daar toch (meestal) enkel Revo en geen MM meer. Ten tijde van de operationele MM had je de keuze mits solo in een karretje. Zat je met z’n tweeën, dan was er minstens één verplicht om de VR te weigeren.

Aparte wachtrijen en ingangen kan ik met m’n regressief geheugen nog vaag herinneren. Wat toen de keuze van passagiers mee bepaald kan hebben is a) de verwarrende ingangen - nog steeds een issue voor wie het park occasioneel bezoekt, merk ik geregeld - en b) het feit dat de ene wachtrij sneller liep dan de andere.

Wat ik me nog beter herinner: Bussen in Kaatsheuvel met reclame voor MM. 1 miljoen euro investering voor heel dit geburen, lees ik op 000. Positief is dat BJL de VR-gissing nu inziet. Na de VR-misère op Dreamc. vind ik het wel - zoals vaker - een rijkelijk late beslissing.

Merk op dat BJL niet voor het eerst (fictieve) uitspraken van bezoekers aanhaalt om een operatieve downgrade te verantwoorden. Benieuwd of men dat nabijgelegen ander VR-gedrocht maar half-z’n-gat zal laten functioneren zoals de laatste jaren. En klopt het gerucht dat Big Bang (nooit maar dan ook nooit op + 100 bezoeken zag ik daar meer dan twee van de vier slides operatief) wordt afgebroken of minstens sbno wordt? Ik hoor het de woordvoerdster zonder blozen zo verkondigen "Deze attractie was de laatste jaren minder in trek. Zelden moesten we alle vier de glijbanen gelijktijdig openen."

Het park heeft aan die kant ook al ruim een decennium Desperado in sbno-modus en sinds corona ’doet’ de Arena ’het niet meer' of het moet voor een extra te betalen maze zijn met Halloween. Zo brengt BJL de twee oeverkanten attractief toch nog in evenwicht. Helaas niet zozeer door een attractie-upgrade van de mindere kant maar door een afbouw van de meerdere zijde. Ook een tactiek natuurlijk ... Indien IR-2.0 de stoutste verwachtingen zou overtreffen en indien het sbno 4D-theater al even onverhoopt zou worden gereanimeerd, dreigt zowaar een nieuw onevenwicht.

Varques Reunidos (sic) kan het VR-coaster-hoofdstuk nu definief afsluiten. Die op de Zierer in Bonbon heeft bij mijn weten nooit gewerkt (park bezocht in 2018 en 2020), die op de tweedehandse western-baan in Tusenfryd - de virtuele upgrade werd voorgesteld als een kado voor het twintigjarig bestaan van het park - is na één of twee jaar afgevoerd (Ik herinner me een VR-schrikkelijk trage dispatch anno 2018 en/of 2019. Men reed om een om met en zonder VR, één of twee treinen maakt dan niet veel verschil. En ook wie zonder VR reed, moest best lang wachten met relatief weinig wachtenden voor zich.), Batman in Warner heeft het ook maar één of twee jaar uitgezongen (gedaan in 2018, mijn jongste zoon mocht toen niet op de VR-versie maar wel op de rit zonder ... niet erg praktisch met twee verschillende wachtrijen) en die op de mijntrein van Atracciones heeft het volgens mij niet eens één heel seizoen volgehouden (park bezocht in 2018 en 2022, steeds zonder VR-optie).

bobby turbo
30-01-23, 13:37
000 meldt dat het park in 2023 definief stopt met VR op Revolution, dus met Mount Mara. Tot zo ver ook de weinige thematische samenhang in deze zone.




Alsof men zich dat laatste nu pas realiseert. Mag ik nog meer struikelen over de opeenvolgende woorden "bezoekers tegenwoordig"? Dan doel ik niet op de huidige gesloten toestand van het park. Wanneer hadden bezoekers deze keuze voor het laatst en hoe uitte dat zich? Ik kan me vergissen, maar tijdens en na corona was het daar toch (meestal) enkel Revo en geen MM meer. Ten tijde van de operationele MM had je de keuze mits solo in een karretje. Zat je met z’n tweeën, dan was er minstens één verplicht om de VR te weigeren.

Aparte wachtrijen en ingangen kan ik met m’n regressief geheugen nog vaag herinneren. Wat toen de keuze van passagiers mee bepaald kan hebben is a) de verwarrende ingangen - nog steeds een issue voor wie het park occasioneel bezoekt, merk ik geregeld - en b) het feit dat de ene wachtrij sneller liep dan de andere.

Wat ik me nog beter herinner: Bussen in Kaatsheuvel met reclame voor MM. 1 miljoen euro investering voor heel dit geburen, lees ik op 000. Positief is dat BJL de VR-gissing nu inziet. Na de VR-misère op Dreamc. vind ik het wel - zoals vaker - een rijkelijk late beslissing.

Merk op dat BJL niet voor het eerst (fictieve) uitspraken van bezoekers aanhaalt om een operatieve downgrade te verantwoorden. Benieuwd of men dat nabijgelegen ander VR-gedrocht maar half-z’n-gat zal laten functioneren zoals de laatste jaren. En klopt het gerucht dat Big Bang (nooit maar dan ook nooit op + 100 bezoeken zag ik daar meer dan twee van de vier slides operatief) wordt afgebroken of minstens sbno wordt? Ik hoor het de woordvoerdster zonder blozen zo verkondigen "Deze attractie was de laatste jaren minder in trek. Zelden moesten we alle vier de glijbanen gelijktijdig openen."

Het park heeft aan die kant ook al ruim een decennium Desperado in sbno-modus en sinds corona ’doet’ de Arena ’het niet meer' of het moet voor een extra te betalen maze zijn met Halloween. Zo brengt BJL de twee oeverkanten attractief toch nog in evenwicht. Helaas niet zozeer door een attractie-upgrade van de mindere kant maar door een afbouw van de meerdere zijde. Ook een tactiek natuurlijk ... Indien IR-2.0 de stoutste verwachtingen zou overtreffen en indien het sbno 4D-theater al even onverhoopt zou worden gereanimeerd, dreigt zowaar een nieuw onevenwicht.

Varques Reunidos (sic) kan het VR-coaster-hoofdstuk nu definief afsluiten. Die op de Zierer in Bonbon heeft bij mijn weten nooit gewerkt (park bezocht in 2018 en 2020), die op de tweedehandse western-baan in Tusenfryd - de virtuele upgrade werd voorgesteld als een kado voor het twintigjarig bestaan van het park - is na één of twee jaar afgevoerd (Ik herinner me een VR-schrikkelijk trage dispatch anno 2018 en/of 2019. Men reed om een om met en zonder VR, één of twee treinen maakt dan niet veel verschil. En ook wie zonder VR reed, moest best lang wachten met relatief weinig wachtenden voor zich.), Batman in Warner heeft het ook maar één of twee jaar uitgezongen (gedaan in 2018, mijn jongste zoon mocht toen niet op de VR-versie maar wel op de rit zonder ... niet erg praktisch met twee verschillende wachtrijen) en die op de mijntrein van Atracciones heeft het volgens mij niet eens één heel seizoen volgehouden (park bezocht in 2018 en 2022, steeds zonder VR-optie).

Die van Bonbon heeft weldegelijk gewerkt hoor...


Foto uit eigen archief, genomen in 2019...

2888

ikoe
23-03-23, 08:36
Bobbejaanland kondigde vandaag aan dat ze ingang van het reuzenrad gaan aanpakken.
Dit om het meer te doen aansluiten aan Adventure Valley.basketball stars (https://basketballstars2.com)
https://www.facebook.com/25556630821/posts/10159506114480822/

Ben wel positief verrast dat ze wel meer attracties met dit themagebied willen betrekken maar had ook liever gehad dat ze El Rio gingen aanpakken want dat is dringend toe aan een flinke opknap beurt, dit geldt ook voor de wild waterbaan.

Dit reuzenrad heb ik nog steeds niet gerepareerd gezien. Zeer langzaam.

waterrat
30-03-23, 11:08
ik heb een vraag.
als je in de zomer eens gebruik wil maken van de speedy pass bronze(14,90 euro extra voor 1 dag).
krijg je dan op je smartpfone een tijdstip,wanneer je de aktraktie kan betreden?
en wat als je niet op tijd komt?moet je stipt op tijd zijn,of zit er enige tijdsmarge op?
of is het tijdstip het vroegst mogelijke tijdstip dat je die bewuste aktraktie kan betreden?