PDA

Bekijk Volledige Versie : tips gevraagd reis naar california maart 2022



daisyparis
18-02-22, 13:16
Euh ja of ik hier goed ben geland weet ik even niet:)
Nou ja vroeger hadden ze hier moderators die dat dan oploste:)

Goed ik ga binnenkort richting amerika (althans dat virus niet lastig wordt)
Het wordt een west kust trip en is een combinatie van wat pretparkjes en wat cultuur/natuur.

Op 29 maart doen we Universal LA aan en overwegen hier de vip trip te gaan doen...
Duur grapje maar al met al volgens mij zijn geld wel waard als je bedenkt dat we echt maar 1 dag hebben.

30 en 31 maart zal Sixflaggs magix mountain onze natte droom worden...
Ik overweeg toch gewone tickets echter mocht iemand tips hebben....

6/7 april zitten we in las vegas, hier heb ik nog geen duidelijk plan

11 en 12 april zijn voor disney california en adventure. elk 1 dag (helaas maar 1 dag)

natuurlijk heb ik al veel gezocht en gedaan maar ik ben vooral op zoek naar handige tips en natuurlijk goedkope tickets (hollanders....)

Phadd-F
18-02-22, 14:21
Universal Studios Hollywood vond ik zelf één van de slechtste pretpark-ervaringen. Schijte-duur en qua attracties was er maar één die echt de moeite was - de HP darkride natuurlijk. De Jurrasic Park waterattractie was toen wel dicht voor onderhoud, dat is volgens mij wel ook een absolute topper. Voor de rest: niet veel attracties en ze bestaan bijna allemaal uit schermen. De studio tour was leuk maar die van Warner Bros was vele malen beter. Wij hebben daar hoogstens een halve dag doorgebracht. Het is lastig om het af te raden, want het is Universal en je bent er nu eenmaal... maar ik zou daar absoluut voor het allergoedkoopste ticket gaan dat je ervoor kan vinden.

Voor SF Magic Mountain kan het misschien interessant zijn om het goedkoopste abonnement aan te schaffen, de thrill seeker pass. Dat staat momenteel geprijsd aan 115 dollar. Gewone dagtickets vanaf 55 dollar per dag, dus dat scheelt dan 5 dollar maar bij die pass zit parking wel inbegrepen (en dat kost los toch al een stevige 30 dollar). Je krijgt ook één voorsteekpass als je doordeweeks gaat en je hebt ook toegang tot het waterpark van SF MM. Wel opletten: er zijn 6 data waarop dit abonnement geen toegang verschaft, ze staan vermeld op de website. Dus afhankelijk of die tijdens jullie bezoek vallen of niet kan zo'n pass toch wel interessant zijn voor jullie. Een ander voordeel is dat je op eender welk moment tijdens de trip, indien er tijd over is, je nog gewoon eens terug kunt naar SF MM om die ene topcoaster nog eens te doen, of een achtbaan nog proberen doen die eventueel gesloten was vorige keer.

Tickets voor veel parken daar heb ik toen via de Ierse site van Attractions Direct gekocht (https://www.attractiontickets.com/en-ie), volgens mij nog steeds de goedkoopste optie. Je moet eens kijken wat voor deals ze daar hebben ;)

En als je nog een niet-pretpark tip wilt: California Science Center. Daar staat de Endeavour space shuttle, je kan er helemaal onder en rond lopen wat ikzelf fantastisch vond. Het is ook 'gratis', je betaalt een paar dollar voor je toegangsticket te reserveren maar we spreken over drie a vijf dollar ofzo. Als ruimtevaart je helemaal niks doen is dit een waardeloze tip wel :p

En qua pretparken in LA vond ik Knotts Berry Farm ook dik de moeite! Meer thema dan je zou verwachten van een CF park, toffe sfeer en een paar erg leuke achtbanen. Moest ik terug die kant uitgaan zou ik dit park boven Universal verkiezen.

daisyparis
18-02-22, 15:30
bedankt voor je nuttige post...
Hmm je brengt me aan het twijfelen met je universal opmerking....

Maar als ik de reviews lees op tripadvisor over knotts wordt ik ook niet echt erg vrolijk.
Ja ik had ook gezien dat een jaar pas eigenlijk goedkoper is (mits je daar parkeert) overweging waard...

En die niet pretpark tip goud!!!! man hier ging iemand effe trippen:)
De reden eigenlijk om naar Amerika te gaan was natuurlijk achtbanen maar ook de space schuttle....
Aangezien het een trip moest worden die ook leuk is voor mijn vrouw (geen pretpark freak) al bewust gekozen niet naar Orlando te gaan met als resultaat geen kennedy space center... ik heb hem ff toegevoegd aan mijn to do uitzoeklijst gevoegd.

siroccofreakske
18-02-22, 16:16
En qua pretparken in LA vond ik Knotts Berry Farm ook dik de moeite! Meer thema dan je zou verwachten van een CF park, toffe sfeer en een paar erg leuke achtbanen. Moest ik terug die kant uitgaan zou ik dit park boven Universal verkiezen.

Volledig akkoord! Al vond ik Universal zeker niet zo slecht als jij. Ik vond dat best een leuk park en dat was nog in het pré-HP-tijdperk. Maar Knott's Berry Farm vond ik wel leuker. Ik ben wel akkoord om voor Universal gewoon het goedkoopste ticket te nemen, als je er naartoe zou gaan.

Wat betreft Disneyland: wacht niet te lang met je tickets te kopen. Voor maart zijn er nu al dagen waarop je California Adventure niet meer kan boeken. Met een hopperpass kan je dat voorlopig nog wel. Zo'n hopperpass is natuurlijk een stuk duurder, maar ik zou het toch overwegen omdat het je wel een hoop vrijheid geeft. De parken liggen op een steenworp van elkaar.

Buiten de pretparken zou ik aanraden om maximum één nacht in Las Vegas te spenderen. Dan heb je het écht wel gehad, wat mij betreft. Leuk om een keertje gezien te hebben, maar zeker niet om te veel tijd te besteden.

Yosemite is wat mij betreft één van de mooiste natuurparken ter wereld en als je in SF komt, moet je zeker Alcatraz bezoeken. Maar die 2 tips lijken mij misschien redelijk voor de hand liggend. :)

coasterfrenzy
18-02-22, 16:35
Ook ik vond Universal tof.. Weet nog dat we zelfs niet volledig zijn rond gekomen op één dag.. maar dat is best lang geleden en inmiddels is er behoorlijk veel veranderd. Of de Tour zijn geld waard is weet ik niet. Ik zou toch even na gaan hoe druk het daar in Maart is. Als het echt low-season is zou je makkelijk overal rond moeten komen.

SFMM op 2 dagen doen is verstandig. Zelfs met een ultimate fastpass zijn wij destijd niet rond gekomen. Wederom: Lang geleden, maar de operations waren toen vrij waardeloos en de plek waar je met je fastpass in de rij komt kan nog steeds rustig dik een uur wachten zijn.

daisyparis
19-02-22, 10:36
Wat betreft Disneyland: wacht niet te lang met je tickets te kopen. Voor maart zijn er nu al dagen waarop je California Adventure niet meer kan boeken. Met een hopperpass kan je dat voorlopig nog wel. Zo'n hopperpass is natuurlijk een stuk duurder, maar ik zou het toch overwegen omdat het je wel een hoop vrijheid geeft. De parken liggen op een steenworp van elkaar.


Weet niet waar je dit ziet maar ik zie op de site van disney nog geen geblokte dagen

Verder gaan we pas in april:)

siroccofreakske
21-02-22, 09:34
Als je kiest voor tickets voor één park per dag, kom je op een kalender waarbij het volgende staat als legende:

- Either Park Available
- Disneyland Park Available
- Disney California Adventure Park Available
- No Reservations Available

https://disneyland.disney.go.com/admission/tickets/dates/

Bij 04/03 en 11/03 staat 'No Reservations availabe'. Bij een hoop andere dagen in maart staat 'Disneyland Park Available'. Mij lijkt het dat je met dat soort ticket op die dagen California Adventure niet (meer) kan boeken, of zie ik dat verkeerd?

Als je een hopper neemt, is enkel 04/03 niet (meer) beschikbaar en zijn er ook slechts 2 dagen waarop enkel Disneyland Park beschikbaar is.

daisyparis
01-03-22, 10:51
Bedankt voor je antwoord:)

ik denk dat je deze zin gemist hebt:
11 en 12 april zijn voor disney california en adventure. elk 1 dag (helaas maar 1 dag)

Maar idd het loopt wel langzaam vol.
We zitten met die datum net buiten de spring week dus hopelijk iets rustiger.

Bij mij is het haast zeker het wordt denk ik toch wel Knotts, ik heb namelijk niks (maar dan ook niks) met harry potter:)
Denk dat het familiepark net iets leuker zal zijn...

Rein
01-03-22, 16:26
Bij mij is het haast zeker het wordt denk ik toch wel Knotts, ik heb namelijk niks (maar dan ook niks) met harry potter:)

Ik had en heb ook niks (maar dan ook niks) met Harry Potter, maar toch werd ik omvergeblazen door deze gelijkaardige attractie in Universal Studios Japan.
Spijtig dat je niet beiden kan doen, want kiezen tussen Universal of Knotts is altijd een beetje verliezen :p
Veel plezier op je trip!

siroccofreakske
01-03-22, 16:51
Spijtig dat je niet beiden kan doen, want kiezen tussen Universal of Knotts is altijd een beetje verliezen :p


Volledig akkoord. Het voordeel van Universal links laten liggen, is wel dat je nog de kans hebt om op andere locaties tijdens andere reizen het park te bezoeken. Knott's Berry Farm kan je enkel in California doen natuurlijk. ;)

daisyparis
16-04-22, 13:40
Knott's is goed bevallen leuk park met een lekkere sfeer erin. Magic mountain viel ons zo tegen. Geen sfeer veel dicht en leuk al die extreme achtbanen maar blijkbaar gaat extreme niet samen met soepel en comfortabel.Disney was geweldig en niet te vergelijken met Parijs. Sommige dingen zijn zeker beter (attracties) sommige ook minder (Madurodam kasteel en totaal geen shows.

De spaceshuttle hebben we helaas moeten missen,ik had wel kaartjes maar avis autoverhuur was zwaar onderbezet op Vliegveld en we hebben ruim 3 uur moeten wachten op onze auto.... Hierdoor ging mijn reservering verloren.