PDA

Bekijk Volledige Versie : [Bellewaerde Aquapark] 2019



Ignace
19-05-17, 09:56
http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_d164c37b1a0e73910cc9ee3f265c0477_660_300_0.j pg

Bellewaerde opent in 2019 een gloednieuw indoorwaterpark: dat de naam 'Bellwaerde Aquapark' zal dragen. Het waterpark komt op de parking aan de Meenseweg en krijgt een oppervlakte van maar liefst 3000 m2. Er zijn verschillende waterglijbanen en een lazy river voorzien. Er wordt 17 miljoen euro geïnvesteerd in de nieuwigheid.

Recent heeft het moederbedrijf Compagnie des Alpes groen licht gegeven voor de bouw van een gloednieuw indoorwaterpark in Bellewaerde. Voor de bouw van Bellewaerde Aquapark is een investeringsportefeuille voorzien van 17 miljoen euro. De werkzaamheden zullen anderhalf jaar in beslag nemen. Opening is voorzien in het voorjaar van 2019. Bellewaerde Aquapark Het gloednieuwe indoorwaterpark, dat Bellewaerde Aquapark zal heten, heeft de ambitie om het meest complete waterpark voor de hele familie te worden. De volledige site zal zo’n 3000 m² zijn en zich op de parking aan de Meenseweg bevinden. Zoals steeds gaat Bellewaerde op zoek naar innovatieve concepten om de bezoekers authentieke en onvergetelijke momenten samen te laten beleven. In Bellewaerde Aquapark zullen verschillende waterglijbanen en waterspeeltuigen geplaatst worden in een oase van groen. Ook de allerkleinsten worden niet vergeten met een speelzone en peuterbad op hun maat. Ouders zullen dan weer kunnen relaxen in de vele strandstoelen en de welnesszone. Een lazy river zal de bezoekers doorheen het volledige park voeren langs ondermeer een grot en tal van watereffecten. Voor de warme zomerdagen is er eveneens een buitenzone met ligweide voorzien. De werkzaamheden voor Bellewaerde Aquapark zullen ongeveer anderhalf jaar in beslag nemen. De opening van het gloednieuwe indoorwaterpark is voorzien in het voorjaar van 2019.

► Meer info in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/1781/Bellewaerde%20investeert%2017%20miljoen%20in%20de% 20bouw%20van%20een%20waterpark

Nathan G
19-05-17, 10:04
Wow, dat is nieuws uit onverwachte hoek. Super! Als ze dit goed uitwerken is het ongetwijfeld een grote meerwaarde voor het park.

Ignace
19-05-17, 10:17
Oh, Bellewaerde, je investeert vier miljoen in een attractie waar niemand om vroeg en dan komen jullie met een vier keer groter bedrag af voor een waterpark en nog steeds geen woodie in Ieper :(.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is niet de uitbreiding die ik zelf in gedachten had voor het park: nu zit je met een half pretpark, half dierenpark en (half?) aquapark. Voordeel is dat de bezoekers ook iets te doen hebben met slecht weer. Zou Bellewaerde nu overwegen terug winteropening te beginnen?

yelle8
19-05-17, 10:19
Wow super nieuws!! Ik ken een park een paar tiental kilometer verder dat zit te vloeken.

Pretparkfreak7
19-05-17, 11:02
Ik stel het volgende vast:
- Het waterpark wordt 3000 vierkante meter.
- Plopsa had 1000 vierkante meter meer en het koste 1 miljoen minder.
- Aqualibi had 6000 vierkante meter en het koste 7 miljoen minder.

Ik heb daar 2 vragen bij:
- Waar gaan die miljoenen in hemelsnaam naar toe? Een miljoen is toch niet niks?
- Gaat die investering opbrengen in zo'n klein plonsbad?

Natuurlijk zijn er ook parken die 17 miljoen in een fontein investeren. Het is allemaal relatief natuurlijk. :p

Aero
19-05-17, 11:30
Ik stel het volgende vast:
- Het waterpark wordt 3000 vierkante meter.
- Plopsa had 1000 vierkante meter meer en het koste 1 miljoen minder.
- Aqualibi had 3000 vierkante meter en het koste 7 miljoen minder.

Ik heb daar 2 vragen bij:
- Waar gaan die miljoenen in hemelsnaam naar toe? Een miljoen is toch niet niks?
- Gaat die investering opbrengen in zo'n klein plonsbad?

Natuurlijk zijn er ook parken die 17 miljoen in een fontein investeren. Het is allemaal relatief natuurlijk. :p


Ik denk dat bij Plopsa er vooral veel intern van de ene naar de andere firma gefactureerd is geweest en het zo tot een groot bedrag is gekomen.
Van Aqualibi weet ik niet hoe oud dat cijfer is, maar een bouw zelfs al zit er maar 5jaar verschil tussen, kan je absoluut niet vergelijken met zelfs identiek hetzelfde. Materialen worden elk jaar duurder, normen worden hoger en daardoor gaan bepaalde dingen ook gewoon meer kosten.

Ik ben alleszins positief verrast. Dit was nu iets wat ik nooit had verwacht. Als ik het goed begrijp komt dit op parking A dan? Stiekem hoop ik dan ook dat ze die salons die (volgens mij) toch niet meer gebruikt worden, afbreken en dat mee integreren in die nieuwbouw, met al dan niet een restaurant aan (zodat als dit waterpark los van het parkseizoen open is), je ook iets kan eten.

etwien
19-05-17, 11:49
Ik denk dat bij Plopsa er vooral veel intern van de ene naar de andere firma gefactureerd is geweest en het zo tot een groot bedrag is gekomen.
Van Aqualibi weet ik niet hoe oud dat cijfer is, maar een bouw zelfs al zit er maar 5jaar verschil tussen, kan je absoluut niet vergelijken met zelfs identiek hetzelfde. Materialen worden elk jaar duurder, normen worden hoger en daardoor gaan bepaalde dingen ook gewoon meer kosten.

Ik ben alleszins positief verrast. Dit was nu iets wat ik nooit had verwacht. Als ik het goed begrijp komt dit op parking A dan? Stiekem hoop ik dan ook dat ze die salons die (volgens mij) toch niet meer gebruikt worden, afbreken en dat mee integreren in die nieuwbouw, met al dan niet een restaurant aan (zodat als dit waterpark los van het parkseizoen open is), je ook iets kan eten.


De Salons worden zéker nog gebruikt (Kasteel de Plaiscance) en zijn geen eigendom van Bellewaerde maar van de Passim groep.

Putoor
19-05-17, 16:27
Dit is wel onverwacht nieuws. En ik zie het eigenlijk wel zitten. Ik ben sowieso fan van waterparken, en ik vind dat de combinatie met een pretpark wel werkt. Zeker een park waar je je moeilijk een hele dag kan bezighouden als het niet al te druk is zoals Hellendoorn of Slagharen. (Hoe je een trip naar Europa-Park moet geregeld krijgen met een gigantisch park en nog een waterpark erbij in één weekend is weer een ander paar mouwen).

Ik hoop wel dat ze met 'het meest complete waterpark voor de hele familie' niet bedoelen dat die hele familie ook op alle waterglijbanen moet kunnen gaan. Ik hoop dat ze ook op dat vlak de concurrentie met Plopsaqua en hun Sky Drop durven aangaan.

Debbaut
19-05-17, 17:13
Uiteraard top dat ze investeren, maar ik weet niet of een waterpark wel echt de beste keuze is voor een park als Bellewaerde?

GriffonofNemesis
19-05-17, 17:42
Oh, Bellewaerde, je investeert vier miljoen in een attractie waar niemand om vroeg en dan komen jullie met een vier keer groter bedrag af voor een waterpark en nog steeds geen woodie in Ieper :(.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is niet de uitbreiding die ik zelf in gedachten had voor het park: nu zit je met een half pretpark, half dierenpark en (half?) aquapark. Voordeel is dat de bezoekers ook iets te doen hebben met slecht weer. Zou Bellewaerde nu overwegen terug winteropening te beginnen?

Ik denk niet dat ze het park gaan open doen in de winter, maar juist wel inkomsten kunnen hebben in die periode door het waterpark.
Op zich vind ik het wel een leuke keuze maar inderdaad jammer dat ze geen attracties zetten in de plaats. Maar ik denk dat het financieel wel zal werken in hun voordeel, want een nieuwe attractie brengt volgens mij in dat park niet evenveel nieuw volk mee tegenover een uitbreiding in totaal iets anders.

Earlyspencer
19-05-17, 20:28
Een woodie in een dierenparken: geen probleem in Ierland maar des te meer in Zweden. Ik snap wel dat Bellewaerde dit - hopelijk maar even - on hold heeft gezet.
Een nieuwe coaster genereert - zeker op korte termijn - minder extra inkomsten dan een aparte betaal-attractie zoals een zwembad. Tot zo ver volg de CDA-logica.

Wat ik allemaal minder logisch vind:
- Zo dicht bij Plopsaqua en (niet te vergeten) Centerparcs Oostduinkerke
- Pretpark + zoo + subtropisch zwemmen duurt op een drukke zomerdag gauw meer dan één dag. Daar kan je als park van profiteren als je overnachtingen aanbiedt, quod non in Ieper.

Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
- Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.

yelle8
19-05-17, 20:34
Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
- Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.

Ik ben vorige zomer in Hellendoorn geweest en ook het waterpark meegepikt bij amper 15°C. Dat is echt wel erg koud en niet meer aangenaam om dan nog water over je heen te krijgen en op hoogte in de wind staan te wachten. Veel zal ook wel te maken met de cultuur en mentaliteit hier. Bovendien lopen ze dan weer de opening in de winter mis, wat net een van de toekomstige troeven is nu.

Pretparkfreak7
20-05-17, 12:25
...Wat ik allemaal minder logisch vind:
...Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping...
Een woodie in een dierenparken...

Er is een studie gedaan waaruit blijkt dat een waterpark een goede investering zou zijn. Een goed zwembad is een goed zwembad als er twee liggen dan wissel je waarschijnlijk af of combineer je zelfs. Ik denk dat Bellewaerde ook meer op de Franse markt zit dan oostduinkerke of plopsaqua.
Ik denk dat het park zijn extra winst dan vooral gaat halen uit het jaarrond open zijn, dus op zich is het niet onlogisch dat dat zonder overnachtingen komt. Laten we eerlijk zijn: zowel als dierenpark als als attractiepark rechtvaardigd Bellewaerde geen twee-dagen-bezoek. Dat gaat met een relatief klein waterpark niet veranderen. Voor bedrijfsevenementen en afhuren is een hotel dan weer wel een ideale aanvulling, maar dat is een ander verhaal.

PS: Als ik me niet vergis heeft Océade ook een buitenstukje mét glijbanen. Dat staat wel op de sloopkalender, maar voorlopig is het er nog. :D

Off-topic: Ik denk niet dat we na dat Dawson duel-fiasco snel een nieuwe achtbaan gaan krijgen. Dat gaat volgens mijn glazen bol vrij veel gekost hebben en zeker op lange termijn weinig extra bezoekers opleveren.

Joran
20-05-17, 14:17
In de categorie onverwachte investeringen is deze nu toch wel gewonnen in België. (Nuja, niet dat dat zo moeilijk is uiteindelijk)

Ik ben er wel fan van. Een beetje concurrentie voor Plopsa kan ook geen kwaad hé. Idealiter kan dat zelfs de prijzen wat drukken bij Plopsaqua. (Wat misschien een zeer hoopvolle gedacht is, maar kom, dromen mag ook nog eens hé)




PS: Als ik me niet vergis heeft Océade ook een buitenstukje mét glijbanen. Dat staat wel op de sloopkalender, maar voorlopig is het er nog. :D



Inderdaad, ja. Die twee blauwe 'lanceringsglijbanen' en die ene in regenboogkleuren. ;)

WinneR
22-05-17, 00:03
Dit kan best een leuke toevoeging worden, indien goed uitgevoerd.
In 2019 dan toch weer een reden om naar Ieper af te zakken.

vampire
22-05-17, 07:08
Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
- Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.

In Sint-Niklaas hebben we al meer dan 30 jaar een klein glijbanen complex en dit werkt. Enkele jaren geleden is dit vernieuwd en jammer genoeg is het wel minder spectaculair geworden dan vroeger. Zeker de steile glijbaan was vroeger top! (al is daar wel af en toe een incident met gebeurd wegens de korte uitloop recht in het zwembad)
Nieuw: https://recreatiedomein.startpagina.be/images/upload/459d5c761654a0437e5be81e5f9ab9e1/bigthumbs/recreatiepark_de_ster3.jpg
Oud, sorry voor de kleine foto, vond niks anders terug. :) https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2006/07/02/NBN_A4_dester4.MM.jpg?maxheight=460&maxwidth=638

Bellewaerde2001
27-05-17, 00:19
Ik kan jullie ivm vragen over hoe het parkeren in de toekomst zal verlopen beantwoorden, er komt een nieuwe parking bij naast C die parking D zal heten, er wordt onder andere een boerderij tegen de vlakte gebracht om de parking te realiseren, vanaf saptember zou men hiermee beginnen!

simon
29-05-17, 16:50
Geheel onverwacht vind ik het niet, maar wel het moment wanneer het gecommuniceerd wordt. Verder heb ik ook meer twijfels bij een aantal keuzes die men maakte.

Waarom een Aquapark?
Een houten achtbaan wou men niet bouwen gezien PDP dit jaar er een opende. Waarom dan wel een waterpark bouwen nadat Plopsaqua al goed bewezen is? Bovendien vind ik de oppervlakte belachelijk klein... Plopsaqua heeft 4000 m², Aqualibi binnenkort meer dan 6500 m² en dan zou Bellewaerde iets openen van amper 3000 m²?

Bovendien zijn er al heel wat waterparken in de buurt. We hebben Plopsaqua (De Panne) en Aquafun van Sunparks (Oostduinkerke), maar daarnaast ook De Kouter (Poperinge) en Hoge Bleker (Koksijde). Gaan we nog verder, dan heb je S&R Olympia (Brugge), Aquafun van Sunparks (De Haan) en Sportoase Duinenwater (Knokke).

Tenslotte opent eind 2018 het gloednieuwe paradepaardje van S&R in Kortrijk de deuren.

Waarom op parking A?
Parking A ligt aan de hoofdingang van het park. Door hier de helft van de parking weg te nemen en er een nieuw waterpark op te bouwen zullen nog meer bezoekers deze parking willen bereiken?! Of zal parking B (naast Niagara) dan gebruikt worden voor publiek?

Oké, er komt dan wel een parking D, maar de ingang bij parking C is al zo klein en van daaruit al je volk door het park duwen, zal ook een ramp worden! Bij ingang parking A kan je meteen twee richtingen uit om het park te verkennen, waardoor je volk zich verspreid.

Bovendien zie ik niemand parkeren aan parking C, rond of door het park lopen met zwemgerief om dan zo het Aquapark te betreden.

Conclusie

Nice idea, but still a lot to think about...

borisvdd
30-05-17, 08:31
NOG een pretpark met een zwembad? Het is precies in de mode overal in België.

Het is voor mij nog altijd geen reden om naar die zoo (want dat is het eigenlijk, zonder deftige attracties) te gaan.

Earlyspencer
30-05-17, 09:06
In Sint-Niklaas hebben we al meer dan 30 jaar een klein glijbanen complex en dit werkt
Oprechte excuses aan alle Sintniklazenaren. Ziet er al iets spectaculairder uit dan Lilse Bergen.

Xarbero
30-05-17, 12:43
NOG een pretpark met een zwembad? Het is precies in de mode overal in België.

Het is voor mij nog altijd geen reden om naar die zoo (want dat is het eigenlijk, zonder deftige attracties) te gaan.

waarom blijf je eigenlijk reageren als het toch altijd maar dezelfde negatieve toon is? aleja, is er eigenlijk iets dat goed genoeg is voor jou?

Nu mijn mening, dit kan goed uitdraaien. Een zoo is toch altijd meer jaarrond open en met zo een zwembad zie ik er wel kans in dat op termijn er terug wat meer openingsweekends buiten het seizoen ook kunnen komen. Ze hebben, ondanks plopsaqua, een groot gebied van waaruit ze het volk kunnen lokken als ze dit goed aanpakken, zowel belgië als frankrijk.

Earlyspencer
30-05-17, 18:27
Ze hebben, ondanks plopsaqua, een groot gebied van waaruit ze het volk kunnen lokken als ze dit goed aanpakken, zowel belgië als frankrijk.

PDP heeft een (eigenlijk zelfs twee) tramhaltes, verbonden met de gehele Belgische kust en een treinstation, direct verbonden met Kortrijk en Gent. Bellewaerde met het o.v. is waardeloos, of je moet in de regio Ieper / Kortrijk wonen. Veel verblijf-toeristen zijn daar niet, en die voor WO I zijn toch een ander publiek en blijven geen week in de Westhoek.

Met het o.v. vanuit Oostende naar Bellewaerde (70 km) duurt 2,5 à 3 uur. Misschien is het opportuun om 's zomers of op feestdagen busdiensten in te leggen die verder reiken dan Ieper station (Brugge, Oostende, Kortrijk of zelfs Rijsel). Als ze tenminste meer bezoekers willen. Of redeneren ze "o.v.-bezoekers betalen toch geen parking"?

yelle8
30-05-17, 18:32
PDP heeft een (eigenlijk zelfs twee) tramhaltes, verbonden met de gehele Belgische kust en een treinstation Een in elke richting? :'D


Misschien is het opportuun om 's zomers of op feestdagen busdiensten in te leggen die verder reiken dan Ieper station (Brugge, Oostende, Kortrijk of zelfs Rijsel). Als ze tenminste meer bezoekers willen. Of redeneren ze "o.v.-bezoekers betalen toch geen parking"?

Volgens mij kost dat stukken van mensen om De Lijn ritten te laten rijden op vraag van jou. Recent werd een lijn Hasselt-Genk speciaal ontworpen en ingelegd voor studenten (Campushopper) nog afgeschaft omdat het de stad teveel geld kostte om deze door hun aangevraagde lijn te financieren.

Earlyspencer
30-05-17, 19:32
PDP heeft echt 2 tramhaltes: de halte 'Plopsaland' en de halte 'De Panne Station'. Die laatste ligt 200 m verder en is terminus. Je moet er dus niet op de tram wachten (die wacht op jou) en hebt meer kans op een zitplaats.

Ik bedoel daarom niet persé een bus van De Lijn naar Bellewaerde en al zeker niet de klok rond. Twee ochtendritten heen en twee avondritten terug moeten volstaan. De dichtstbijzijnde kustgemeente bij de N8 is Koksijde. Dat ligt wel wat dicht bij PDP, een busdienst vanuit Nieuwpoort is daarom misschien een betere optie, bovendien al iets dichter bij hotspots Middelkerke en Oostende. Dan kan iedereen aan de kust met maar één overstap naar Bellewaerde of zelfs Ieper centrum. Ik snap niet dat ook de stad Ieper of de provincie daar niet in investeert, 100 jaar na WO 1. Je kan er wellicht nog groene subsidies voor vangen ook.

yelle8
30-05-17, 19:38
PDP heeft echt 2 tramhaltes: de halte 'Plopsaland' en de halte 'De Panne Station'. Die laatste ligt 200 m verder en is terminus. Je moet er dus niet op de tram wachten (die wacht op jou) en hebt meer kans op een zitplaats.

Dat kan ik niet als een halte van Plopsaland rekenen, dan kan je net zo goed die in de andere richting meetellen (ik weet het, die ligt veel verder weg).

Earlyspencer
30-05-17, 19:47
De halte 'Station' is wel een handigere halte op je terugreis, dat heb ik toch hierboven verduidelijkt (en in mijn autoloos verleden proefondervindelijk eh ... ondervonden). Maar da's geen discussie waard, Y.

Xarbero
30-05-17, 20:42
rechtstreekse verbinding met kortrijk? waar haalde da idee? overstappen ja... maar zo is alles met alles verbonden...

Earlyspencer
30-05-17, 21:34
rechtstreekse verbinding met kortrijk? waar haalde da idee? overstappen ja... maar zo is alles met alles verbonden...

't Is dat je 't zo neerbuigend vraagt, X.: Omdat Kortrijk station rechtstreeks per trein verbonden is met Lille-Flandres, alwaar ik anno 1998-1999 aan de USTL Economische Geografie studeerde.

simon
31-05-17, 09:10
Even terug on topic. In het persbericht ambieert men het "meest compelete waterpark voor de hele familie" te willen worden. Wat verwachten jullie hieronder?

Ik hoop alvast dat het geen veredeld subtropisch zwembad wordt (zoals deze nu in alle grote steden verschijnen), maar ook de nodige thrill biedt voor de papa's en de grote broers of zussen die al wat meer actie willen. Indien het een veredeld subtropisch zwembad wordt, vrees ik dat de bezoekcijfers zullen tegenvallen omdat dit gewoon te duur wordt om even te bezoeken.

Ik verwacht wel dat het een mooi waterpark zal worden met veel natuur als thema, zoals de Aqua Mundo's van Center Parcs, maar qua invulling ben ik vooral ook benieuwd wat jullie ervan denken.

Xarbero
31-05-17, 11:14
't Is dat je 't zo neerbuigend vraagt, X.: Omdat Kortrijk station rechtstreeks per trein verbonden is met Lille-Flandres, alwaar ik anno 1998-1999 aan de USTL Economische Geografie studeerde.

Neerbuigend was het alleszinds ni bedoeld ;-) maar als treinbestuurder reizigers gestationeerd te kortrijk verraste het me wel :P

borisvdd
31-05-17, 16:59
waarom blijf je eigenlijk reageren als het toch altijd maar dezelfde negatieve toon is? aleja, is er eigenlijk iets dat goed genoeg is voor jou?



Ik denk dat je erg selectief leest dan.

Simon42
31-05-17, 19:18
"meest complete waterpark voor de hele familie"

lijkt me vooral lege marketingpraat. De toekomst zal moeten uitwijzen wat ze effectief willen doen. 99% kans natuurlijk dat ze een subtropisch/jungle/ander dieren- of natuurgerelateerd thema zulen kiezen voor hun park. Bellewaerde bied weinig maar toch wel iéts van thrill, ik hoop dat dat in het waterpark gelijkaardig zal zijn. De doelgroep voor het zwembad blijft zeer waarschijnlijk gelijk aan dat van het park, dus gezinnen met jonge kinderen. De attracties zullen wel navenant zijn. Maar als zelfs Plopsa een skydrop plaatst, hoop ik in Bellewaerde minstens en liever meer van dat!

simon
01-06-17, 09:57
De doelgroep voor het zwembad blijft zeer waarschijnlijk gelijk aan dat van het park, dus gezinnen met jonge kinderen. De attracties zullen wel navenant zijn. Maar als zelfs Plopsa een skydrop plaatst, hoop ik in Bellewaerde minstens en liever meer van dat!

Vooral op dat laatste doel ik dus ;)

Waliboy
20-06-17, 20:40
Zijn de voorbereidende werken van start gegaan?

https://www.mupload.nl/img/3bipxpv6yhoa2.jpg
Bron: https://www.facebook.com/ParkfanExplorer

etwien
21-06-17, 02:22
Ik heb maandag inderdaad ook gelet op de eerste voorbereidingswerken. Waarschijnlijk zal men binnen een maand ten vroegste aan de vertikale constructie kunnen beginnen.

Aero
21-06-17, 09:38
Ik heb maandag inderdaad ook gelet op de eerste voorbereidingswerken. Waarschijnlijk zal men binnen een maand ten vroegste aan de vertikale constructie kunnen beginnen.

Maandag waren ze de hele dag inderdaad op parking A bezig op het afgezette stuk met een graafmachine en een nog andere machine ook. Ik was ook al verbaasd dat ze hier bezig waren. Al leek het me meer op het terrein gewoon afschrapen. Misschien een grove manier voor het onkruid weg te doen.

simon
21-06-17, 10:50
Wow, zaterdag was hier nog niets van te zien! Parking A was geopend voor publiek, parking C niet. Toen we in de wachtrij van Dawson Duel stonden, konden we zo ook naar parking B kijken, waar na de middag ook wat auto's op geparkeerd stonden. Hier stonden wel wat nadarhekkens en linten aangebracht, maar die leken me eerder om parkinglijnen aan te duiden.

vlinderke
23-06-17, 22:10
Men in inderdaad begonnen met de grondwerken. Zoals iedereen weet was Ieper en omgeving een groot slagveld tijdens de oorlog. Daarom moet er eerst archeologisch onderzoek gedaan worden in de grond. Dus kijken of er geen bommen meer liggen,tanks, lijken... en de grond moet ook gecontroleerd worden als het stabiel genoeg is. Dit neemt de nodige tijd in beslag, dus daarom dat men nu al begonnen is met die werken.

Pierre
24-06-17, 12:47
Gewoon even de puntjes op de i: parking B ligt aan de overkant van de Menenstraat (achter de huizen) en wordt al jaren niet meer gebruikt.

etwien
25-06-17, 10:24
Gewoon even de puntjes op de i: parking B ligt aan de overkant van de Menenstraat (achter de huizen) en wordt al jaren niet meer gebruikt.

Als ik me niet vergis is dit gewoon de personeelsparking geworden? ...

flyingtiger
24-11-17, 12:31
Bellewaerde heeft de vergunning voor het waterpark beet! Gisteren heeft de deputatie van de provincie West-Vlaanderen de omgevingsvergunning onder voorwaarden verleend.

Meer info in ons nieuwsbericht (http://www.pretparken.be/NL/article/1871/Groen%20licht%20voor%20bouw%20aquapark%20in%20Bell ewaerde).

borisvdd
03-12-17, 12:37
Stel dat één van de glijbanen helemaal doorzichtig wordt, en je zo kan passeren langsheen levende tijgers en leeuwen.
Of maken ze gewoon een mindere versie van Plopsaqua?

Jak
03-12-17, 20:15
Bellewaerde kennende gaan ze voor 'familie' gaan. In Bellewaerde hun ogen is dat dus voor de leeftijdscategorie 3-12 jaar.

In realiteit zijn maximum 10 jarigen al uitgekeken op hun nieuwigheden. Tieners vinden vaak geen kick in hun nieuwigheden, terwijl ze ook toch ook deel zijn van de familie?
Bellewaerde gaat dus weer kiezen voor softe banen, ik hoop van niet, maar ik vrees er wel een beetje voor.
Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.

etwien
03-12-17, 21:05
Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.

Helaas snapt het “enorm heldere” management van Bellewaerde dat niet. Anders hadden ze al lang geïnvesteerd in betekenisvolle attracties, wat ze dus al jaren niet meer gedaan hebben. Het huidige aanbod is ronduit slaapwekkend en saai, terwijl Bellewaerde denkt een goede verhouding te hebben. Screaming Eagle bijvoorbeeld is hopeloos gedateerd en belachelijk saai en kon al geruime tijd vervangen worden door een hedendaagse tower ride die wél aanspreekt, iets waar ze zo hard mee kunnen uitpakken. Maar het blijft Bellewaerde ...

Ignace
03-12-17, 21:11
Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.

Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.

Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op een waterpark bij Bellewaerde, net als dat ik niet op Dawson Duel zat te wachten. Ik denk niet dat ik het erbij zou (willen) pakken als ik het park bezoek. Zeker niet als het de allures heeft van een uit de kluiten gewassen stedelijk zwembad.

coasterfrenzy
05-12-17, 15:20
Stel dat één van de glijbanen helemaal doorzichtig wordt, en je zo kan passeren langsheen levende tijgers en leeuwen.
Of maken ze gewoon een mindere versie van Plopsaqua?

Lijkt er inderdaad op dat het nóg minder wordt :(


Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.


Een echt onderzoek kun je hier ook moeilijk op doen. Wel weet ik nog dat de familie schoepen destijds bang was dat Oki Doki te heftig zou zijn voor kinderen, terwijl dat nu toch écht niet meer aan de orde is. Ook het feit dat family boomerangs redelijk goed verkopen bewijst dat kinder toch wel wat meer aan durven dan vroeger.

Daarentegen denk ik dat je zeker ook niet de groep mag vergeten voor wie dit soort dingen wel degelijk te heftig is. In een waterpark kan dat prima. Zwemkleiding zorgt voor wrijving. Dus zittend naar beneden gaand maakt een baan traag. Terwijl liggend naar beneden gaan, kont omhoog een baan snel kan maken.

Dit werkt bijvoorbeeld heel goed met de familiebanen in Duinrell. Zittend zijn ze vrij rustig, maar liggend worden ze opeens flink pittig en zit er aardig wat gooi en smijt werk in.

Plopsa begrijpt het dan weer totaal niet. Als je al zittend de glijbanen doet blijf je gewoon steken. De baan die je snelheid timed geeft het qua timen gewoon op als je niet liggend naar beneden gaat. Dat moet nooit en te nimmer kunnen gebeuren in een glijbaan. Wel hebben ze daar gedacht aan een thrill-baan door een vrije val in te bouwen. Enkel jammer dat ze dan weer helemaal niets met die val of de bijkomende snelheid doen. Dat maakt de start een ware Thrill en de rest van de baan toch weer een familiebaan.

Ik vrees dat BWP het niet heel veel beter gaat doen.

bobby turbo
05-12-17, 17:36
Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.



het is echt wel een vaststaand feit dat de kinderen van vandaag veem meer durven, zal ook elke pretparkdirecteur vertellen in een interview.

Ignace
05-12-17, 18:06
het is echt wel een vaststaand feit dat de kinderen van vandaag veem meer durven, zal ook elke pretparkdirecteur vertellen in een interview.

'een vaststaand feit', haha... Onzin, dit is allemaal gebaseerd op anekdotisch bewijs, al zei de paus het. Zoals Coasterfrenzy zegt valt er onmogelijk een onderzoek naar te doen, dus het als 'feit' gaan voorstellen is een verdraaiing van de werkelijkheid.

Het klinkt gewoon leuk in zo'n interview, maar is daarom niet per se waar. Net zoals veel wat directeurs zeggen in interviews...

bobby turbo
05-12-17, 18:58
'een vaststaand feit', haha... Onzin, dit is allemaal gebaseerd op anekdotisch bewijs, al zei de paus het. Zoals Coasterfrenzy zegt valt er onmogelijk een onderzoek naar te doen, dus het als 'feit' gaan voorstellen is een verdraaiing van de werkelijkheid.

Het klinkt gewoon leuk in zo'n interview, maar is daarom niet per se waar. Net zoals veel wat directeurs zeggen in interviews...

Als ik bekijk wat ik en mijn vrienden vroeger deden van attracties en wat we durfden, dat dan vergelijk met de jeugd van tegenwoordig, ja dan zeg ik dat het voor mij een vaststaand feit is dat kinderen nu meer durven...

Ignace
05-12-17, 19:13
Als ik bekijk wat ik en mijn vrienden vroeger deden van attracties en wat we durfden, dat dan vergelijk met de jeugd van tegenwoordig, ja dan zeg ik dat het voor mij een vaststaand feit is dat kinderen nu meer durven...

Dat is een perfect voorbeeld van wat ik al heel de tijd probeer duidelijk te maken. Zondag met Lubach kan het allicht iets duidelijker uitleggen:


https://www.youtube.com/watch?v=hSz7yO7bckI

Azmidiske
05-12-17, 19:47
Om een beetje offtopic te gaan: Als mensen iets niet durven, vraag ik me altijd af wat daar de precieze reden voor is. Zijn ze effectief bang van de attractie zelf als ze ervoor staan (hoogte, snelheid, lawaai, etc)? Of durven ze niet dankzij alle verhalen die de ronde doen, of door dingen die andere mensen gezegd hebben?

Phadd-F
05-12-17, 20:52
Los van feit of niet, het lijkt me aannemelijker om aan te nemen dat kinderen vandaag op meer durven dan tegenover vroeger. Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.

Ignace
05-12-17, 21:25
Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.

Ik ook niet, ik heb geen uitgesproken mening over het topic. Ik zie geen enkele reden waarom het één of het ander juist zou zijn. Dus ik vind niet dat we hier van een vaststaand feit kunnen spreken, maar dat is enkel maar waar ik in geloof natuurlijk.

wimvg
05-12-17, 21:36
Om hierover voort te bomen:
- mijn ouders (ondertussen ruim de 70 voorbij) namen ons 30 jaar geleden 1x per jaar mee naar een pretpark. In een 'spannende' attractie, genre looping star of python durfden ze niet, omdat dat toen werd gepositioneerd als 'voor de echte durvers', dus werden wij ook onbewust een beetje bang gemaakt door die attractie.
-Toen we pubers waren, begonnen we die attracties wel uit te proberen, en vielen die al bij al best mee, en vonden we ze wel prettig.
-Nu we zelf kinderen hebben van een jaar of 10, willen we dat plezier delen met onze kinderen. Uiteraard vinden zij dat ook spannend, zijn ze wat onwennig, zijn er onbekende geluiden, maar wij stellen hen gerust en focussen op het plezier, waardoor ze sneller in de attracties durven en er vooral het plezier van herinneren, waardoor ze hun eigen grens telkens wat kunnen verleggen.

Met andere woorden: het zit in de opvoeding, en in de ervaring die je zelf wil doorgeven aan je kinderen.
Als je als volwassene bang bent in een attractie, is de kans volgens mij dus groter dat je kinderen ook niet in die attractie durven.

Maar dit is uiteraard geen 'feit', eerder mijn proefondervindelijke ervaring, en zullen er heel veel proefondervindelijke ervaringen zijn die net het tegendeel beweren.

etwien
05-12-17, 21:40
Grappig dit dat inderwerp nu aangesneden wordt. Ookal ben ik geen Plopsa Fan, ik ben er meer dan voldoende te vinden met mijn kleine petekindje Loïc (1,5 jaar) omdat ik er niet zooo ver van woon en nu al gekend sta als nonkel pretpark ....

ECHTER is mijn ervaring dat hij zich in slaap verveeld op elke draaimolen of dergelijke, en enkel zeer snelle attracties hem laten krijsen van plezier (momenteel is zijn favoriet de Mack Koggemolen “Storm Op Zee”). Als het niet vlug of hoog gaat zit hij er nogal passief bij. Hij is nu 85 cm, dus rond seizoensstart is het reeds tijd voor zijn eerste credits :D

Uiteraard is hij een individueel geval en kan ik me niet uitspreken over andere kinderen, maar mijn petekind is alvast een zeer jonge thrillseeker!

wimvg
05-12-17, 21:40
Om een beetje offtopic te gaan: Als mensen iets niet durven, vraag ik me altijd af wat daar de precieze reden voor is. Zijn ze effectief bang van de attractie zelf als ze ervoor staan (hoogte, snelheid, lawaai, etc)? Of durven ze niet dankzij alle verhalen die de ronde doen, of door dingen die andere mensen gezegd hebben?

Wel, als ik hierover nadenk, dan zijn snelheid en hoogte en inversies toch wel de belangrijkste factoren. Ik zal een attractie dus wel proberen, ook al is het met een ei in de broek. Maar als dat niet meevalt (misselijk, hoofdpijn, gewoon geen aangename ervaring, ...) houd ik het wel bij die ene keer. Wij hebben Taron bv met z'n allen maar 1 keer gedaan, omdat de helft van het gezin er draaierig uit kwam.
Als er dan een attractie is die heel hard lijkt op een attractie die me voorheen niet is bevallen, ga ik ze dus ook niet doen, bv Baron in de Efteling heb ik niet gedaan, omdat Oblivion in Gardaland niet mijn ding was.

Maar uiteraard beleeft iedereen angst en spanning op een andere manier.

Azmidiske
06-12-17, 19:52
Om hierover voort te bomen:
- mijn ouders (ondertussen ruim de 70 voorbij) namen ons 30 jaar geleden 1x per jaar mee naar een pretpark. In een 'spannende' attractie, genre looping star of python durfden ze niet, omdat dat toen werd gepositioneerd als 'voor de echte durvers', dus werden wij ook onbewust een beetje bang gemaakt door die attractie.
-Toen we pubers waren, begonnen we die attracties wel uit te proberen, en vielen die al bij al best mee, en vonden we ze wel prettig.
-Nu we zelf kinderen hebben van een jaar of 10, willen we dat plezier delen met onze kinderen. Uiteraard vinden zij dat ook spannend, zijn ze wat onwennig, zijn er onbekende geluiden, maar wij stellen hen gerust en focussen op het plezier, waardoor ze sneller in de attracties durven en er vooral het plezier van herinneren, waardoor ze hun eigen grens telkens wat kunnen verleggen.

Met andere woorden: het zit in de opvoeding, en in de ervaring die je zelf wil doorgeven aan je kinderen.
Als je als volwassene bang bent in een attractie, is de kans volgens mij dus groter dat je kinderen ook niet in die attractie durven.

Maar dit is uiteraard geen 'feit', eerder mijn proefondervindelijke ervaring, en zullen er heel veel proefondervindelijke ervaringen zijn die net het tegendeel beweren.

Ik moet zeggen dat ik het volledig eens ben met jouw analyse! Als je mijn TR gelezen hebt over die ene keer dat ik op schoolreis naar de Efteling ging, dan zal je ongetwijfeld snappen waarom ;)

Uiteraard mag je kinderen nooit onder druk zetten om ergens in te gaan, maar het tegenovergestelde vind ik ook altijd jammer: kinderen die niet meer durven omdat ze allerlei wilde verhalen horen of omdat de ouders zeggen dat zulke attracties toch niet leuk zijn.

Zelf heb ik geen kinderen. Maar moest ik met kinderen voorbij een achtbaan wandelen, dan zou ik hen nooit vragen "Durven jullie daarin?" Ook al zeg je het niet letterlijk, met deze vraag suggereer je dat de attractie eng of gevaarlijk is. In plaats daarvan zou ik vragen "Hebben jullie zin om daar eens in te gaan?" En als het antwoord is "Nee ik durf dat echt niet" dan zou ik geen verdere druk zetten.

Kortom, het is de kunst om iemand zo veel mogelijk aan te moedigen zonder daarbij echt over zijn/haar grenzen te gaan.

coasterfrenzy
07-12-17, 14:13
Los van feit of niet, het lijkt me aannemelijker om aan te nemen dat kinderen vandaag op meer durven dan tegenover vroeger. Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.

En dat is - buiten al het gezaag of het al dan niet anekdotisch bewijs is om - waar het om gaat. En uiteraard mag je het niet voor íedereen opnemen. Als park zijnde (ook als waterpark) moet je een goede mix aanbieden. Want uiteindelijk gaat je doelgroep bepalen. Als je inderdaad alleen voor kinderen wat wilt, is een glijbaantje van 2m hoog en wat speel-spul in het water al snel genoeg.

flyingtiger
19-01-18, 12:29
Bellewaerde heeft vandaag de maquette en plattegronden van het Aquapark vrijgegeven. Alle concepts en meer info in ons artikel (goo.gl/HskvDB).

https://i.imgur.com/ffhV67C.jpg

https://i.imgur.com/fo7zY46.jpg

matx30
19-01-18, 12:41
Ik moet toch wel eerlijk zeggen dat dit boven al mijn verwachtingen gaat. Thematisatie had ik wel verwacht, maar dan eerder wat basiselementen. Dit is echt megamooi gewoon, maar natuurlijk moet ik nog wat afwachten tot hoe het er uiteindelijk zal uitzien.

simon
19-01-18, 13:08
Op het eerste zicht mooi aangekleed, maar opnieuw lijkt het me nogal klein. Als ik het goed interpreteer heb je een lazy river rondom het geheel, een water playhouse in het midden, met ernaast een piratenboot waarop je vermoedelijk kan met water schieten. Ik zie ook een klein bubbelbad en een familieglijbaan en dan nog de uitgangen van enkele glijbanen. Of is er nog een stuk dat hier nog niet op vermeld staat?

Pretparkfreak7
19-01-18, 13:12
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit had durven dromen dat dat crematorium-waardig gebouw dat ze ons een tijdje geleden presenteerden er zo gezellig zou kunnen uitzien aan de binnenkant. Ik had me al neergelegd bij een 25-meterbad met een standaard glijbaan. Het zou me eigenlijk niet verbazen als dit qua effectief waterpark niet moet onderdoen voor plopsaqua: ze verliezen geen kwart van de oppervlakte aan een sportbad én de horeca neemt ook niet al te veel plaats in op het eerste zicht.

-Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?
-Ik vermoed links onderaan een uitglijstrook van een glijbaan.
-De speeltoestellen in het centrale zwembad doet mij vermoeden dat dat geen golfslagbad zal worden, dat maakt het natuurlijk al wel een pak minder interessant. Op de tekening zie je daar ook een glijbaan op uitkomen.

Ik word zowaar enthousiast! Gelukkig dat we nog altijd de prachtige gevelpartij hebben om ons enthousiasme te temperen.
https://i.imgur.com/KsTnspz.jpg

Den Este
19-01-18, 14:35
-Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?


Mijn eerste gedacht is dat dit een gangetje is dat verboden is met het buitenzwembad.

Wel enorm jammer dat er geen golfslagbad is.

Xarbero
19-01-18, 15:06
dat strookje is voorbehouden voor toekomstige uitbreidingen ;-)

Ignace
19-01-18, 17:33
De aankleding is leuk, maar qua aanbod ben ik niet echt warm gemaakt. Maar één (buis)glijbaan, geen wildwaterbaan, geen golfslagbad... Gewoon wat ronddobberen is al helemaal niets voor mij.

Opvallend dat het park geen woodie wilde bouwen omdat ze niet 'Plopsa wilden imiteren', maar dan wel met dit afkomen...

simon
19-01-18, 17:53
-Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?

Ik vermoed dat dat het einde van een tweede glijbaan is.

flyingtiger
19-01-18, 18:31
Maar één (buis)glijbaan

Wie zegt dat het er maar één is? Dat staat er toch niet. Volgens mij komt er een soort van glijbaantoren, want ze spreken van meerdere glijbanen en ik denk dat die komt op het witte vlak waar nu 'work in progress' staat. Komt uit met de maquette waar je in die hoek deuren ziet die een doorgang naar een ander gebouw vormen.

Ignace
19-01-18, 18:37
Wie zegt dat het er maar één is? Dat staat er toch niet. Volgens mij komt er een soort van glijbaantoren, want ze spreken van meerdere glijbanen en ik denk dat die komt op het witte vlak waar nu 'work in progress' staat. Komt uit met de maquette waar je in die hoek deuren ziet die een doorgang naar een ander gebouw vormen.

Ik krijg die indruk vanuit de maquette, aangezien ik maar één uitglijstrook kan vinden. Ik zou het in ieder geval raar vinden dat de andere uitglijstroken aan de andere kant van het zwembad liggen.

Ook voor één glijbaan kan een glijbanentoren gebouwd worden natuurlijk, dat die er komt wisten we al van de eerder concepts.

Met 'glijbanen' kunnen ze ook gewoon één buis en de bredere glijbaan bedoelen.

Jak
19-01-18, 19:09
Het aanbod is inderdaad wat mager. Dat er geen golfslagbad is vind ik wel de grootste miskleun. Elk Center Parcs bad heeft er één, dus als Bellewaerde zich wilt profileren als het familiebad, dan is dat een slechte keuze. Bovendien denk ik dat elk kind ouder dan 10 zich daar gaat vervelen. Laat ons eerlijk zijn: Wat is het aanbod voor tieners? (of behoren die niet meer tot de familie?!)

Wat betreft de tubes-glijbanen. Kan het niet zijn dat er nog skimouts gaan zijn op het balkon waar die familieglijbaan start? Daar lijkt me nog plaats voor een aankomst of het vertrek van een tube. Op de concept art lijkt het bovendien dat er een tube van de linkerkant bovenaan vertrekt, en een andere vertrekt recht, maar een heel stukje lager.

flyingtiger
19-01-18, 22:27
Ik krijg die indruk vanuit de maquette, aangezien ik maar één uitglijstrook kan vinden. Ik zou het in ieder geval raar vinden dat de andere uitglijstroken aan de andere kant van het zwembad liggen.

Ook voor één glijbaan kan een glijbanentoren gebouwd worden natuurlijk, dat die er komt wisten we al van de eerder concepts.

Met 'glijbanen' kunnen ze ook gewoon één buis en de bredere glijbaan bedoelen.

Kijk eens naar de reportage van VTM Nieuws, daar spreken ze echt van meerdere glijbanen hoor ;). Volgens mij komt het wel degelijk in een apart aangrenzend gebouw te liggen, is in Plopsaqua eigenlijk net hetzelfde voor de 3 grote glijbanen.

Ignace
19-01-18, 22:38
Kijk eens naar de reportage van VTM Nieuws, daar spreken ze echt van meerdere glijbanen hoor ;). Volgens mij komt het wel degelijk in een apart aangrenzend gebouw te liggen, is in Plopsaqua eigenlijk net hetzelfde voor de 3 grote glijbanen.

Nogmaals: met meerdere glijbanen kunnen ze ook de brede glijbaan en de ene buisglijbaan bedoelen die ik vermeld ;). Dat zijn er tesamen ook twee en dus meerdere.

Nu is dat linksonder op de maquette volgens mij toch zeker een uitglijstrook, maar ongeveer midden in de maquette is er precies nog één, dus misschien zijn er toch meerdere buisglijbanen.

Rickie97
20-01-18, 01:12
Nu is dat linksonder op de maquette volgens mij toch zeker een uitglijstrook, maar ongeveer midden in de maquette is er precies nog één, dus misschien zijn er toch meerdere buisglijbanen.

(Ik denk dat je nu verwart met de in- of uitgang van de grot van de lazy river.) Oh, je bedoelt dat strookje onderaan. Met die trap ernaast zal dat inderdaad ook een glijbaanuitgang zijn denk ik.

Nu, ik denk wel dat er sowieso meerdere buisglijbanen gaan komen gezien je op de concepts er ook al twee zag (één vertrekt links bovenaan en een beetje lager aan de rechterkant vertrekt een andere). Als je goed kijkt zijn er volgens mij zelfs drie (twee aan de rechterkant). Dus als ze nu ineens met maar één glijbaan zouden afkomen zou dat toch maar een teleurstelling zijn. Plus het feit dat ze in De Wereld van Bellewaerde ook al veel aandacht aan de glijbanen gaven en dat ze nu zeggen dat bedrijven ermee bezig zijn om het beste aanbod te kunnen doen... dat zal wel niet voor één glijbaan zijn. :)

Phadd-F
20-01-18, 10:29
Het feit dat er een lazy river is, is voor mij al genoeg reden om blij te zijn.

Bellewaerde2001
20-01-18, 10:46
Er is inderdaad wel gezegd geweest dat er bijna op elke plek ruimte is voor uitbreiding, dus dat wil ook zeggen dat we in de toekomst nog dingen kunnen krijgen als een wildwaterbaan, extra glijbanen, golfslagbad, ... Ik denk dat het een heel mooi project is en dat het in de toekomst zeker zal concureren met andere zwembadcomplexen!

Pretparkfreak7
20-01-18, 14:16
Aantal glijbanen
Als ik me niet vergis zien we op het getekende plan al 2 glijbanen staan: de rechte familieglijbaan langs de linkerkant en de buis die na enkele lussen uitkomt in het midden van het bad. Daar komt er in alle geval nog minstens één bij van de glijbaantoren.

Wildwaterbaan?
Als ik een optimisme aan de dag leg dat aan dwaasheid grenst kan ik in de 'uitglijstrook' links onderaan en de 'uitglijstrook' rechts onderaan in bochtvorm nog een wildwaterbaan zien. Je moet voor die 'uitglijstrook' links onderaan namelijk maar liefst 2 trappen op! Dat zou een beetje contraproductief zijn voor een uitglijstrook. Het zou ook verklaren waarom die andere 'uitglijstrook' dan onder het andere zwembad door gaat. Volgens mij heb je dan toch al best wat hoogteverschil waar je mee kan werken.

Het work in progress-stuk lijkt mij op eerste zicht wat ver uit de richting om nog onderdeel te zijn van het zwembad. Geraakt iemand aan een hogere resolutie van die afbeelding?

yelle8
22-01-18, 19:24
BellewaerdeFun maakte een mooi plattegrondje:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27023532_1727573083948967_6193987042054232316_o.jp g?oh=8579b2923901a44958ac1470bf620deb&oe=5AF4473A

Rickie97
22-01-18, 21:18
BellewaerdeFun maakte een mooi plattegrondje:

Oh, prachtig, hier zat ik wel op te wachten eerlijk gezegd. Ik kon het maar moeilijk plaatsen hoe het nu juist op die parking lag. :p

Toch raar om te zien. Er schiet nog minder van de parking over dan ik had gedacht. Parking C als hoofdparking gebruiken zal de bezoekers wel veel minder goed verdelen dan vanaf parking A, gezien ingang A min of meer in het midden van het park ligt was dit eigenlijk wel redelijk ideaal. Maar los daarvan is dit wel een goede plek voor het aquapark gezien de drukke Menenstraat, men kan zo wel zorgen dat het goed opvalt vanaf de straat en dat is ook zeker niet onbelangrijk.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Die "work in progress" zal wellicht de ruimte voor de glijbanen zijn neem ik aan? Dat klopt wel niet met de vermeende uitglijstroken op de plattegrond maar die ruimte lijkt toch aan de glijbaantoren te liggen (de concept van de gevel was dan de rechterkant op deze afbeelding als ik het goed zie).

Ook blij nog eens iets van Bellewaerdefun te horen, het is de laatste tijd erg stil uit die hoek...

Simon42
22-01-18, 21:33
Aan de overkant van de straat staan enkele huizen maar zijn vooral makkelijk bereikbare weilanden. Misschien wordt daar in die toekomst een nieuwe parking ingericht. Het zou toch beter zijn dan mensen vanuit parking C sturen, want die ligt inderdaad te veel in een uithoek om optimaal te zijn.

Jak
22-01-18, 21:35
Die vermeende uitglijstrook... Zou dat niet het einde kunnen zijn van een wildwaterbaan/lazy river voor buiten. Onderaan t.o.v. het gebouw zie ik toch lichtblauwe stroken ingekleurd. Rechts zou dan de ingang van het waterpark zijn en onderaan buitenruimte voor het zwembad.

Links begint de potentiële wildwaterbaan, hij kronkelt precies langst een ligweide en komt dan rechts onderaan het gebouw terug binnen. Dat was toch exact hoe de uitglijstroker er uit zagen. Bovendien is op de binnen concept arts nog een bocht gemaakt binnen, je maakt een bocht niet zo maar omwille van plaatsgebrek, wat mij betreft wijzen alle kaarten in de richting van een wildwaterbaan op die plek. Ik vermoed dat Bellewaerde dit rekent bij de glijbanen. Of misschien is het wel een bandenbaan met een vorm zoals in Sunparks Kempense Meren (met of zonder banden)?

etwien
23-01-18, 00:40
Op de hoek van parking C heeft men een boerderijtje met de grond gelijk gemaakt. Dit seizoen worden er op dit stuk grond parkeerplaatsen voorzien. Het vangt niet alle verliezen van parking A op, maar toch wel een behoorlijk groot deel ervan.

Ik denk dat dit meteen veel vragen beantwoord.

Rickie97
23-01-18, 01:49
Ik denk dat dit meteen veel vragen beantwoord.

Dat was toch al eerder bekend? (niet slecht bedoeld hoor :p) Ik heb dat maanden geleden ergens al gelezen, weet niet meteen waar, maar er was dan ook discussie dat dat stuk grond beter gebruikt kon worden als uitbreiding voor het park of zo dacht ik ipv het park in te sluiten met parking aan die kant. Kga morgen nog eens zoeken waar ik dat gezien had.

Edit: kijk eens aan, ik heb et al gevonden, het staat zelfs op de eerste pagina van dit topic. :p (bericht van 30 mei 2017)


Ik kan jullie ivm vragen over hoe het parkeren in de toekomst zal verlopen beantwoorden, er komt een nieuwe parking bij naast C die parking D zal heten, er wordt onder andere een boerderij tegen de vlakte gebracht om de parking te realiseren, vanaf saptember zou men hiermee beginnen!

Ik doelde in mijn vorig bericht dus meer op het feit dat ingang A het volk veel centraler in het park laat binnenkomen en dus voor een veel betere spreiding zorgt dan als iedereen via ingang C moet, niet zozeer op het aantal parkeerplaatsen.

etwien
23-01-18, 02:37
Parking A heeft sinds enkele jaren ook een uitbreiding gekregen achter de Niagara. Dat stuk parking werd zeker niet veel gebruikt, maar zal vanaf heden vast permanent opengesteld worden om de verdwenen plaatsen op te vullen, en de normaal in gebruik gestelde capaciteit van parking A op peil te houden. Op drukkere dagen zal parking C dan inderdaad vast zwaarder belast worden.

simon
23-01-18, 18:01
Damn, er is nog minder parking over dan ik eerst verwacht had! Ik dacht eerst dat het nieuwe waterpark meer links gebouwd zou worden, achter de Niagara. Ik blijf erbij dat dit niet de beste locatie is...

Parking A is nog steeds de hoofdparking van het park, welke nu nog meer bewezen wordt met het nieuwe waterpark. Hier heb je ook de grootse ingang A en sta je meteen centraal in het park.

Op de plannen zie je wel een duidelijk aangelegde baan naast het waterpark lopen naar het parkinggedeelte dat mogelijks achter de Niagara komt te liggen. Ook wordt er extra parking gecreëerd linksboven op dit plan, maar deze biedt maar plaats voor 98 auto's. Op drukke dagen zal dit volgens mij meteen volzet zijn.

De zone 'work in progress' is mij nog steeds onbekend... Als je op de plannen kijkt, zie je dat rechtsboven het park de in- en uitgangen komen, alsook de lockers en kleedkamers. Toch heb je tussen de in- en uitgang en de kleedkamers en lockers precies 3 skimouts... 2 smallere en 1 dubbel zo brede. Daar gok ik dan op 2 glijbanen en een wildwaterbaan? Alleen geen idee hoe dit past met de in- en uitgangen.

Iemand hier nog een idee over?

Tenslotte ook nog even naar parking C. Akkoord dat er gronden zijn bijgekocht en men hier ook een parking D wilt bouwen, maar dan hoop ik dat ze op korte termijn hier ook een volwaardige hoofdingang zullen bouwen. Op drukke dagen zie ik ingang C echt niet al dat volk slikken... Bovendien, wat als je op parking C geparkeerd staat omdat parking A volstaat en je enkel komt zwemmen?

borisvdd
23-01-18, 18:31
Parkeer gewoon gratis langs de straat en wandel naar het park.

knessel
23-01-18, 19:08
die tijd is al enkele jaren voorbij hoor, het is daar nu kort parkeren én regelmatig controle...

Aandacht! In de Meenseweg (N8) is langer dan 3u parkeren niet toegestaan op de openbare parkeerplaatsen ter hoogte van het pretpark. Hier geldt een blauwe zone. Bezoekers mogen er bijgevolg op weekdagen (inclusief zaterdag) maximaal 3 uur parkeren tussen 9 en 18u, het beginuur van het parkeren moet aangegeven worden met een parkeerschijf. Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.

borisvdd
24-01-18, 14:25
Wij stonden daar zelfs vorig jaar nog en nooit een boete gehad.

Bellewaerde2001
25-01-18, 23:00
Tenslotte ook nog even naar parking C. Akkoord dat er gronden zijn bijgekocht en men hier ook een parking D wilt bouwen, maar dan hoop ik dat ze op korte termijn hier ook een volwaardige hoofdingang zullen bouwen. Op drukke dagen zie ik ingang C echt niet al dat volk slikken... Bovendien, wat als je op parking C geparkeerd staat omdat parking A volstaat en je enkel komt zwemmen?

De afstand tussen parking A en C is niet zo groot, je kan er makkelijk heen te voet.

simon
26-01-18, 11:06
Bwa, te voet toch 13 minuten volgens Google Maps. Loop dat eens met kinderen?

bobby turbo
26-01-18, 12:02
Google Maps rekent uiteraard enkel via de baan, je kan een stukje afsnijden over de parking, maar 10 minuten moet je toch rekenen, afhankelijk hoe ver je staat op die parking. Wij deden het nog met Halloween.

Maar dat is niks vergeleken met de wandelafstand op de parking van Parc Asterix, Efteling of Disney op een drukke dag..

vbgenechten
26-01-18, 12:03
Bwa, te voet toch 13 minuten volgens Google Maps. Loop dat eens met kinderen?

Tjah, als ik mensen hoor klagen over wandelen in een pretpark vraag ik me altijd af hoe ze van plan zijn om er rond te geraken. Uiteindelijk is wandelen misschien zelfs je grootste bezigheid -op aanschuiven na als het wat drukker is- als je naar een pretpark gaat. Gaan die dertien minuten dan zo'n verschil maken? Leer je kinderen maar wat lichaamsbeweging aan. Is gezond.

simon
26-01-18, 17:07
Oké, feit. Misschien zie ik het wat te zwart in allemaal x)

Rickie97
31-03-18, 17:26
Ben gisteren langs Bellewaerde gefietst en heb enkele fotootjes genomen:

Terug van weggeweest: de grote kraan die je al van ver buiten het park ziet:
https://i.imgur.com/cmc326Q.jpg

Eenmaal de "berg" opgefietst bleken er niet één maar zelfs drie kranen te zijn. Van de werken voor het Aquapark zelf heb ik niet veel gezien, er ligt een grote berg aarde op de straatkant van parking A.
https://i.imgur.com/xiAcDEj.jpg
https://i.imgur.com/QgsADjB.jpg

Aankondigingsbord:
https://i.imgur.com/sar5BZN.jpg

Hierna fietste ik langs ingang C en ziedaar, het nieuwe stuk parking. Het gaat dus om de hoek rechts van de ingang die geen parking was en waar een boerderij was (met maar liefst vijf gebouwen) die men allemaal met de grond gelijk heeft gemaakt:
https://i.imgur.com/WYawwwA.jpg
https://i.imgur.com/3UtAEyj.jpg
https://i.imgur.com/tCpZV47.jpg

Voor de geïnteresseerden, hier een screenshot van een luchtfoto toen de boerderij er nog stond: https://prnt.sc/iyyrtn

Voor wie zelf wil rondkijken op Maps: https://www.google.be/maps/@50.848583,2.9615925,3a,75y,250.48h,93.14t/data=!3m7!1e1!3m5!1sKfbEBPGdL971uYbYm5mc9Q!2e0!5s2 0091001T000000!7i13312!8i6656

punisher
01-04-18, 08:00
Bwa, te voet toch 13 minuten volgens Google Maps. Loop dat eens met kinderen?

En met echt kleine kinderen heb je een buggy, dus maakt het ook niet zoveel uit.

Waliboy
16-04-18, 21:24
Enkele bouwfoto's:

https://www.mupload.nl/img/nnx695lr3yu.jpg

https://www.mupload.nl/img/ku9lnjwiv8.jpg

Bron: https://www.facebook.com/coasterrider/

dusk
17-04-18, 01:44
Bwa, te voet toch 13 minuten volgens Google Maps. Loop dat eens met kinderen?

Zeg bende lamzakken, zet ze dan af entree als het ze het niet zien zitten en zet zelf de wagen weg.
En als ze de afstand van 13 minuten niet zien zitten vraag ik me af hoe je die opkweekt....

Ik heb er zelf vier (13/8/7 en 5), als ik zeg dat ze gaan wandelen dan gaan ze wandelen...

Rickie97
17-04-18, 08:52
"Het nieuwe Lago-zwembad op het stadsdeel Weide in Kortrijk gaat de concurrentie aan met Bellewaerde Aquapark in Ieper."

Bellewaerde Aquapark mikt op ruim 200.000 bezoekers per jaar. In Kortrijk zorgt dat toch wel voor wat ongerustheid. Daar wordt nog eens een miljoen euro extra geïnvesteerd in een nieuw zwembad van nu al 33,2 miljoen euro. “Zodat Bellewaerde Aquapark geen invloed heeft op ons verwacht bezoekersaantal van 400.000 mensen per jaar”, zegt operationeel directeur Tom Hillewaere van beheerder Lago.

https://www.hln.be/regio/ieper/kortrijk-voelt-hete-adem-bellewaerde-aquapark~a5944727/

simon
17-04-18, 16:54
Haha zaaalig! Maar wel tof om te zien dat het meteen zijn invloed heeft op een ander waterpark.

Ergens wel vreemd dat Bellewaerde geen concurrentie ziet in De Kouter uit Poperinge; en Lago geen concurrent ziet in Sportoase in Roeselare.

Maar goed, ik ben wel benieuwd om beide eens te bezoeken!

borisvdd
18-04-18, 15:08
Ik had een enorm nieuw complex verwacht... Als de bouwfoto's niet bedriegen, valt het eigenlijk nog wel mee toch?

Waliboy
19-05-18, 13:59
Paar nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/4mgn6z.jpg

https://www.mupload.nl/img/6iq6psp.jpg

https://www.mupload.nl/img/1s56c1we.jpg

Bron: Bart Seghers @ http://themeparkfreaks.eu/

Pierre
15-06-18, 10:53
Blijkbaar heeft nog niemand dit door, maar het lijkt dat ze een ontworpen wildwaterbaan niet gaan uitvoeren. Op de maquette is links onderaan en rechts naast de speelzone een in- en uitgang naar (denk ik) die wildwaterbaan. Tijdens de persvoorstelling zeiden ze dat zoiets voorlopig niet komt. Het zou naar mijn mening toch een meerwaarde zijn.

yelle8
15-06-18, 11:25
Blijkbaar heeft nog niemand dit door, maar het lijkt dat ze een ontworpen wildwaterbaan niet gaan uitvoeren. Op de maquette is links onderaan en rechts naast de speelzone een in- en uitgang naar (denk ik) die wildwaterbaan. Tijdens de persvoorstelling zeiden ze dat zoiets voorlopig niet komt. Het zou naar mijn mening toch een meerwaarde zijn.

Oei, dat zou wel bijzonder jammer zijn! Ik vind een wildwaterbaan net altijd één van de leukste dingen in een waterpark.

simon
19-06-18, 10:36
Blijkbaar heeft nog niemand dit door, maar het lijkt dat ze een ontworpen wildwaterbaan niet gaan uitvoeren. Op de maquette is links onderaan en rechts naast de speelzone een in- en uitgang naar (denk ik) die wildwaterbaan. Tijdens de persvoorstelling zeiden ze dat zoiets voorlopig niet komt. Het zou naar mijn mening toch een meerwaarde zijn.

Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Bij mijn weten is er nooit gesproken over een wildwaterbaan. Op de maquette en tekeningen zagen we telkens een lazy river die binnen in het waterpark loopt, rond de rest. Wat er naar binnen- en buitengaat, is nog niet bekend. Ook over de keuze van de glijbanen is nog niets gecommuniceerd.

Ik denk wel dat een buitengedeelte iets is dat in een latere fase kan toegevoegd worden (als toekomstige uitbreiding), maar van een wildwaterbaan had ik nog niets gelezen of gehoord.

Pretparkfreak7
19-06-18, 11:19
Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Bij mijn weten is er nooit gesproken over een wildwaterbaan. Op de maquette en tekeningen zagen we telkens een lazy river die binnen in het waterpark loopt
Dat stond wel degelijk op de tekeningen die we te zien kregen hoor: alleen zagen we telkens alleen de start van de wildwaterbaan en de uitloop. Ik heb daar eerder in dit topic nog op gewezen.

Ik heb ergens ooit deze volledigere tekening opgevist:

https://i.imgur.com/l9cxDJL.png

Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.

Rickie97
19-06-18, 11:38
Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.

Ik weet niet of dit meespeelt hierin, maar Ieper heeft al een relatief recent zwembad maar bij de renovatie daar is destijds beslist om bijvoorbeeld geen glijbanen te zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat Ieper het dan niet ziet zitten als Bellewaerde ook een echt zwemgedeelte bouwt. Anderzijds, als je in het stedelijke zwembad goedkoper terecht kan om baantjes te zwemmen, waarom zou het voor Bellewaerde dan interessant zijn om ook een gewoon bad te bouwen.

Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn mening, maar het lijkt me wel mogelijk dat dat de reden is.

Pretparkfreak7
19-06-18, 12:03
waarom zou het voor Bellewaerde dan interessant zijn om ook een gewoon bad te bouwen.
Dat ze daar niet moeten afkomen met een 25 meter-bad kan ik begrijpen. Maar een golfslagbad is voor een waterpark toch meestal een basis, niet?

simon
19-06-18, 16:19
Dat stond wel degelijk op de tekeningen die we te zien kregen hoor: alleen zagen we telkens alleen de start van de wildwaterbaan en de uitloop. Ik heb daar eerder in dit topic nog op gewezen.

Ik heb ergens ooit deze volledigere tekening opgevist:

https://i.imgur.com/l9cxDJL.png

Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.

Bedankt om deze te sharen! Deze tekening had ik nog niet gezien. De projectiegrot en klimwand vind ik interessante toevoegingen, maar ik denk dat het waterpark het succes vooral zal moeten halen van de glijbanen. Ik hoop nog steeds dat de wildwaterbaan wordt toegevoegd in een (snelle) uitbreiding, maar ik kan je nu wel al volgen dat het geen enkel 'deftig' zwembad heeft. Een golfslagbad is inderdaad vaak de basis van een dergelijk project, maar we zullen zien wat de toekomst brengt...

Pierre
20-06-18, 11:26
Moh, die plannen had ik ook nog niet gezien. Benieuwd of bijvoorbeeld die glijbaan naast het regenfort er nog komt. Die is ook verdwenen op de maquette en half gewist op het plan van de persvoorstelling. De contouren van de wildwaterbeek stonden ook op de documenten van de archeologienota: programma van maatregelen (https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjr9LOAg-LbAhUFLFAKHdF7DW0QFggoMAA&url=https%3A%2F%2Floket.onroerenderfgoed.be%2Farch eologie%2Fnotas%2Fnotas%2F4360%2Fbijlagen%2F19610&usg=AOvVaw0EwiakjAFrqyE-QcKWxEnM).

leroypretparkfan.be
02-07-18, 20:28
ik heb een foto update voor jullie van Bellewaerde Aquapark :)

https://www.mupload.nl/img/xj4p8q2y02.jpg
https://www.mupload.nl/img/ovj5j7ey5nrcz.jpg
https://www.mupload.nl/img/2drd9wqqqp1p2.jpg
https://www.mupload.nl/img/u3kwbkv456tj.jpg

Pretparkfreak7
03-07-18, 08:11
Toffe update! het lijkt alsof die lazy river best nog aardig diep wordt en dat centraal stuk meer een ploeterbad wordt. Als al het 'diepe' water in dat riviertje zit lijkt me dat niet héél praktisch om snel verdronken schapen op te merken. Ik neem aan dat ze daar alternatieven voor hebben bedacht met camera's?

simon
03-07-18, 12:24
Toffe update! het lijkt alsof die lazy river best nog aardig diep wordt en dat centraal stuk meer een ploeterbad wordt. Als al het 'diepe' water in dat riviertje zit lijkt me dat niet héél praktisch om snel verdronken schapen op te merken. Ik neem aan dat ze daar alternatieven voor hebben bedacht met camera's?

Bwa, de lazy river in Tikibad is toch ook best diep? Maar tegenwoordig heb je inderdaad nieuwe technologieën zoals de camera's waarmee ze kunnen werken.

leroypretparkfan.be
12-07-18, 19:27
Ik heb vandaag 12/07/2018 een bezoek gebracht aan Bellewaerde
hier een nieuwe foto update van Bellewaerde Aquapark voor jullie

https://www.mupload.nl/img/tenvh2hd6.jpg

https://www.mupload.nl/img/ztzh8p.jpg

https://www.mupload.nl/img/np8i9ya1hca.jpg

https://www.mupload.nl/img/6s0i3zpvqe7fk.jpg

https://www.mupload.nl/img/v791217sjpmlz.jpg

simon
30-07-18, 16:28
Vrijdag was het alweer de laatste aflevering van dit seizoen 'De Wereld van Bellewaerde' op VIER. Hier werd nog wat ingegaan op het Aquapark.

De planning ziet er als volgt uit:
- oktober: ruwbouw klaar
- januari: gebouw wind- en waterdicht
- 1 juli 2019: opening van het Aquapark

De bouwplannen kwamen ook even aan bod, en daarop kon je zien dat er zeker 3 glijbanen ingetekend stonden op de plaats van de 'glijbanen' zoals in de afbeelding hierboven. Welke glijbanen kon je niet zozeer zien, maar je zag wel dat er 3 naast elkaar kwamen.

Voor de planten wordt er ook gekeken naar speciale planten, waarbij er toch ook een paar unieke zullen zijn. Op vlak van aankleding denk ik dat het wel mooi zal worden. Ik hoop echter ook op een mooi glijbanenaanbod.

Voor de liefhebbers, je kan de aflevering hier (https://www.vier.be/video/de-wereld-van/de-wereld-van-bellewaerde-s5/de-wereld-van-bellewaerde-seizoen-5-aflevering-4) herbekijken.

leroypretparkfan.be
30-07-18, 20:03
hier even een screenshot
wie goed kijkt ziet nu dat er al zeker 6 glijbannen komen =)

https://www.mupload.nl/img/ftp734hv6.png

simon
31-07-18, 12:35
hier even een screenshot
wie goed kijkt ziet nu dat er al zeker 6 glijbannen komen =)

Ik tel er momenteel 8:
- 3 in het bijgebouw, waar de hand nu net naar wijst op je screenshot
- 1 als de racer slide links
- 4 in het kindergebied, waarvan 1 links benoemd als glijbaan, maar duidelijk in die toren ook rechts 1. En dan heb je nog 2 kleine (wellicht kinder) glijbanen naast de glijbaan links aangeduid.

https://i.imgur.com/l9cxDJL.png

leroypretparkfan.be
01-08-18, 22:19
ik heb vandaag nog eens alles goed bekken en kwam op 10 glijbannen uit :)
zie tekening

https://www.mupload.nl/img/4exyh6.png

https://www.mupload.nl/img/jktgbqmpmz3a.png

Bellewaerde2001
02-08-18, 02:31
10 glijbanen, dat is wel echt de moeite. Na alles wat we al gezien en gehoord hadden begon ik de moed te verliezen, maar als ik dit zo allemaal zie... Het zou natuurlijk wel jammer blijven als er geen wildwaterbaan komt.
De kanttekening die we hierbij misschien moeten maken, is dat we ook met kinderglijbanen zitten.

leroypretparkfan.be
02-08-18, 08:58
de wildwaterbaan komt helaas niet ;(

Nathan G
02-08-18, 13:33
10 glijbanen zou inderdaad heel mooi zijn, maar we mogen niet vergeten dat het vooral kinderglijbanen zijn he :p ik hoop eerlijk gezegd dat de vier grote glijbanen in de rechterbovenhoek écht de moeite zijn, en geen trage banen die je in de meeste stadsbaden vindt.

flyingtiger
02-08-18, 15:50
En waarom komt de wildwaterbaan er eigenlijk niet? Dit heb ik precies gemist.

simon
02-08-18, 16:47
Zijn er dan geen 5 grote en 5 kleine glijbanen? De 4 grote bovenaan rechts en de racer helemaal links als grote? En de 5 kleine verspreid over de kinderzones?

De wildwaterbaan was dacht ik voorzien voor buiten... maar op deze plannen zie je ze niet meteen. Wat je wel ziet is dat er wel brugjes voorzien zijn aan het buitenterras (tussen de 2 oranje markeringen), dus misschien kan het toch nog? Ofwel voor een latere uitbreiding? De andere zaken die de wildwaterbaan aanduiden (begin en einde) zie je anders ook wel duidelijk op deze plannen staan.

leroypretparkfan.be
02-08-18, 17:22
als je wat zoekt op internet vind je de tekeningen van de wildwaterbaan
die komt er niet omdat de kosten van grond onderzoek duurder waren dan voorzien
maar ik hoop zeker dat ze alles voorzien om in de toekomst de wildwaterbaan te kunnen bouwen
als we de maquette goed bekijken zal het wel voorzien zijn :)



plan wildwaterbaan
https://www.mupload.nl/img/j5bva394eo.png

voorziening voor wildwaterbaan op de maquette
https://www.mupload.nl/img/ghm9xnoome.jpg

Bellewaerde2001
02-08-18, 17:25
als je wat zoekt op internet vind je de tekeningen van de wildwaterbaan
die komt er niet omdat de kosten van grond onderzoek duurder waren dan voorzien
maar ik hoop zeker dat ze alles voorzien om in de toekomst de wildwaterbaan te kunnen bouwen
als we de maquette goed bekijken zal het wel voorzien zijn :)



plan wildwaterbaan
https://www.mupload.nl/img/j5bva394eo.png

voorziening voor wildwaterbaan op de maquette
https://www.mupload.nl/img/ghm9xnoome.jpg

Ik denk persoonlijk dat het park er goed zou kunnen mee uitpakken om een jaar of twee na opening een wildwaterbaan te openen. Dat zijn meestal wel de echte toppers!

Pretparkfreak7
03-08-18, 09:52
Ik denk persoonlijk dat het park er goed zou kunnen mee uitpakken om een jaar of twee na opening een wildwaterbaan te openen. Dat zijn meestal wel de echte toppers!

Ik denk persoonlijk dat ze met enkel een plonsbadje, een lazy river en drie glijbanen de naam waardig wat te minnetjes zijn ten opzichte van de concurrentie, dan gaan de resultaten niet van die orde zijn dat er spontaan een wildwaterbaan bijkomt. :p

leroypretparkfan.be
05-08-18, 17:05
ik was vandaag 5/08/2018 terug in bellewaerde voor een nieuwe foto update van het waterpark

https://www.mupload.nl/img/sfw3s3mee4t.jpg

https://www.mupload.nl/img/kmt2g8bhx.jpg

https://www.mupload.nl/img/7qfwwry0l3.jpg

https://www.mupload.nl/img/hgbg6f.jpg

leroypretparkfan.be
31-08-18, 13:49
vandaag 31/08/2018 was ik in bellewaerde zo als goede gewoonte heb ik weer bouw foto's mee voor jullie

https://www.mupload.nl/img/itwzp6o7n.jpg
https://www.mupload.nl/img/3kycon0.jpg
https://www.mupload.nl/img/9ewgossq7.jpg
https://www.mupload.nl/img/rz95dwg.jpg
https://www.mupload.nl/img/hrfi6naez.jpg
https://www.mupload.nl/img/d11eksf8b2r.jpg
https://www.mupload.nl/img/nygx7o37.jpg

Pretparkfreak7
01-09-18, 19:00
Dat gaat daar precies een donkere boel worden! Misschien dat er toch nog wat van dat mortuarium-gevoel overblijft, dat te zien was in die concept art van het gebouw. <3

Waliboy
30-09-18, 19:59
Het gebouw van het toekomstige aquapark van Bellewaerde begint vorm aan te nemen:

https://www.mupload.nl/img/vgtnpdhd7gq.jpg

https://www.mupload.nl/img/26br9j3jc9.jpg
Bron: https://www.facebook.com/bellewaerdefans/

Waliboy
19-10-18, 21:57
Nieuwe bouwfoto:

https://www.mupload.nl/img/mw7bwpun.jpg

Foto: https://www.facebook.com/bellewaerdefans/

leroypretparkfan.be
04-11-18, 21:47
hier een nieuwe foto update van bellewaerde aquapark

https://www.mupload.nl/img/7l2sbgw.jpg
https://www.mupload.nl/img/4bpt1rdyqoss9.jpg
https://www.mupload.nl/img/ieng88.jpg
https://www.mupload.nl/img/irborgf.jpg

etwien
05-11-18, 00:16
Vandaag ben ik na enkele maanden nog eens in Bellewaerde geweest. Opnieuw valt me op dat dit Aquapark een volledig foute beslissing is. Het park heeft een extreme achterstand op elk mogelijk gebied, en dan bouwen ze er nog een park bij.

Mijn mening is en blijft dat men eerst het park zelf op orde moet zetten, vooraleer een nieuw onderdeel toe te voegen. Mijn stiefvader was vandaag voor het eerst in 14 jaar terug in het park en was niet te spreken over hoe een vroeger charmant er nu zó embarmelijk bij ligt.

Het park heeft geen toppers meer, geen eyecatcher, staat vol verloederde, slecht onderhouden, oude attracties. Het park is met moeite nog vullend genoeg voor een halve dag, heeft barslechte, enorm beperkte, dure horeca en het lijkt alsof het bestuur geen flauw benul heeft met wat ze bezig zijn.

Volgend jaar voor het eerst in 10 jaar geen abo meer ...

simon
05-11-18, 17:26
Tiens, ik was er gisteren ook met een maat die er ook in meer dan 10 jaar niet meer geweest was. Hij was best positief over Bellewaerde, en had het erger verwacht. Enkel de India Zone is echt verloederd...

Als toppers vind ik toch wel Niagara, Bengal Rapid River, Dawson Duel en Huracan, welke ook doorheen de dag populair waren. Op DD werd er ook de hele dag goed doorgewerkt, zodat de wachttijd nooit echt ongezien was.

Het eten vond ik in het Carrousel Restaurant prijs-kwaliteit aanvaardbaar. Wel moet ik toegeven dat mijn kipbrochetten eerder lauw dan warm hadden. De wafel die ik kocht was goed, maar misschien wat aan de dure kant, maar hé, dat is in elk Belgisch pretpark zo.

Mij viel het op dat het waterpark hoger is dan ik verwachtte, maar zeker niet groter. Ik denk niet dat Lago veel moet onderdoen met de oppervlakte van hun baden t.o.v. Bellewaerde Aquapark.

Of het een verkeerde investering is, houd ik nog even open. Ik wil eerst zien wat het volledige aanbod zal zijn, vooraleer ik hierover oordeel. Wel lijkt het mij dat de bouw wat achterstand heeft opgelopen. In oktober moest de ruwbouw af zijn, maar begin november leek men hier nog volop mee bezig...

driesvitse
20-01-19, 21:08
Via onderstaande link krijg je wat meer info over het aquapark van Bellewaerde.

http://www.iaapa.org/docs/default-source/eas-2018-education/eas18-stefaan-lemey.pdf?sfvrsn=2

yelle8
20-01-19, 21:37
Via onderstaande link krijg je wat meer info over het aquapark van Bellewaerde.

http://www.iaapa.org/docs/default-source/eas-2018-education/eas18-stefaan-lemey.pdf?sfvrsn=2

Bedankt voor de link!

Onderstaande afbeelding is toch wel het interessantste wat er in te vinden is denk ik (naast bvb dat er echt bomen en planten gebruikt zullen worden in het park (binnen)): de lazy river met een volledige lijst van 9 activiteiten/effectjes waaronder onder andere een klimmuur, een aquarium en allerlei watereffecten. Nog steeds jammer van de wildwaterbaan die opgegeven is, maar dit is toch een klein beetje een goedmakertje vind ik.

https://i.imgur.com/RgutWMT.jpg

Ook een nieuwe visual van de buitenkant van het waterpark is er te vinden. Toch knap vind ik.

https://i.imgur.com/q7E2PNH.jpg

leroypretparkfan.be
21-01-19, 18:39
ik zie vooral veel glijbannen :)
als ik goed kijk zie ik een trechter glijbaan

Joran
21-01-19, 21:05
Als ze effectief die beplanting zo krijgen over enkele jaren is het inderdaad een zeer mooie gevel! :D

Polletje
22-01-19, 00:04
Het gebruik van veel groen en hout(structuur) past volledig bij 'Bellewaerde'. Knap werk.
Ik ben benieuwd welke glijbanen het gaan worden, want daar doet het park nogal mysterieus over …

simon
24-01-19, 17:48
Ziet er inderdaad wel leuk uit als lazy river, maar toch hoop ik nog steeds dat de wildwaterbaan er toch komt (als verrassing of als uitbreiding?)

De gevel ziet er inderdaad zeer knap uit, en past perfect in het plaatje.

De glijbanen, tjah, nog even afwachten hé :p

leroypretparkfan.be
24-01-19, 19:38
De wildwaterbaan zal er nog niet homen helaas (een gemiste kans vind ik persoonlijk), maar zal zeker nog komen bij een volgende uitbreiding :)

Waliboy
02-02-19, 20:23
Ondertussen is men gestart met de bouw van de waterglijbanen...

https://www.mupload.nl/img/eufuqyo.jpg

https://www.mupload.nl/img/xn8avu951ju8.jpg

Bron: https://themeparkfreaks.eu/

Bellewaerde2001
06-02-19, 17:07
https://youtu.be/fmzAlVAahwQ
Een teaser voor een van de nieuwe glijbanen, ziet er naar mijn mening al veelbelovend uit. Normaal gezien niet te bekijken als je de link niet hebt. Heb deze gevonden via de bellewaerde adventure club app.

simon
06-02-19, 17:35
https://youtu.be/fmzAlVAahwQ
Een teaser voor een van de nieuwe glijbanen, ziet er naar mijn mening al veelbelovend uit. Normaal gezien niet te bekijken als je de link niet hebt. Heb deze gevonden via de bellewaerde adventure club app.

Ok, dit geeft me weer wat meer vertrouwen :) Ik denk voor België toch een best unieke waterglijbaan, dus hiermee hebben ze zeker een primeur te pakken.

Intussen is de website ook al live: https://aquapark.bellewaerde.be/nl
Er staat echter wel nog niet zoveel op, maar zal in de komende weken / maanden wel aangevuld worden.

jasper r
06-02-19, 20:12
Bij het zien van het filmpje moest ik direct denken aan dit concept van Wiegand-Maelzer:
860

En aangezien slides meestal allemaal bij dezelfde leverancier gekocht worden zou het gerucht van het slidewheel in België dan kunnen kloppen? Dan zien ze mij zeker in Bellewaerde volgend jaar.

jefke88
07-02-19, 08:50
Dat er een Slidewheel verkocht is aan België is bevestigd geweest door de bouwer. Lijkt me vrij zeker dat die inderdaad naar België gaat.

Met die glijbaan in het filmpje verrassen ze toch wel vind ik.

Waliboy
10-02-19, 22:51
Officieel: de Duitse glijbaanbouwer Wiegand Maelzer zal instaan voor de bouw van minstens 1 glijbaan:

https://www.mupload.nl/img/k3h9o1un4.jpg

Bron: https://www.facebook.com/wiegand.maelzer.gmbh/

Polletje
12-02-19, 12:27
Op de persvoorstelling deze morgen heeft Bellewaerde de twee glijbanen bekend gemaakt: duo-racerglijbaan "Splash Clash" en familieglijbaan "Aquaventure".

Vanaf 1 juli 2019 opent Bellewaerde Aquapark de deuren. Echte beplanting (inclusief 10-tal bomen) zullen zorgen voor een typisch authentieke sfeer. "Het standaardtarief zal 21 euro bedragen", gaf directeur Stefaan Lemey deze middag mee als antwoord op de vraag van een reporter van radio2.

"In familieglijbaan Aquaventure kunnen tot 4 personen plaatsnemen in een grote band. Vervolgens glijden ze door de glijbaan, met een diameter van maar liefst 2.70 meter, langs een parcours van 117 meter. De glijbaan wordt helemaal spannend wanneer bezoekers zich plots op een gigantisch blad in de open lucht bevinden. Met deze unieke familieglijbaan heeft Bellewaerde Aquapark tevens een Europese primeur te pakken.
Racerglijbaan Splash Clash bestaat uit twee glijbanen die evenwijdig naast elkaar de afdaling maken. Een of twee bezoekers nemen plaats in een band en glijden langs een parcours van 105 meter tijdens een spannende race tot op de begane grond. De competitie wordt nog extra aangesterkt dankzij een individueel lichtsysteem. Gedurende de hele race kleurt de glijbaan groen bij het winnende team en rood bij het verliezende team. Op het einde van de rit wordt de racetijd vertoond.
Beide glijbanen starten op een hoogte van 12 meter.
De banden van de glijbanen zullen via een transportsysteem naar boven worden gebracht.
Het hele jaar door zal men kunnen genieten van een aangename omgevingstemperatuur van 34°C, alsook een watertemperatuur van 32°C."
In juli en augustus voorziet het Aquapark om op vrijdag en zaterdag open te blijven tot 22 uur.
(bron: aangepaste website https://aquapark.bellewaerde.be/nl)

yelle8
12-02-19, 13:45
Heel wat info tijdens de persvoorstelling vandaag:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52590248_2118039321614371_2325141521340301312_n.jp g?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=b2cb464ec74f3ad315e6b237ee317556&oe=5CE11F0A

https://ucb2a27a498c620f686eb3238964.previews.dropboxuserc ontent.com/p/thumb/AAUo8qa4vIWTc0lbMYw-UfnLTEf1IKcnc3GqNzKeL6AYyYv5jdqDYAY4QFEhSeABgsWsJ-id8aDaqiYhr5xjoj6JciUP7rbq_hPCan1nEUMtx85u5khP3zk2 FPecxrOM2eScvpyEmNFkJdafuKr_EpIQG_H4oYjUVBCajm-c3qQ3y3jIKp4VTgBfdKTuwqk4MJf6aKyZqOco8u2JqvgRSaPA7 0joJV_XE-y56FlGOrd5LxGTCg5CDZTUjdH_ByvjnNG6aSu95_XsaON8uFDx 951FPnYpNcEE2mi6BLtEDVcLL-57xBjcj4-5rN7CVn7vpvM54K6Z02ybWjG5p55r9YbM/p.jpeg?size_mode=5


https://www.youtube.com/watch?v=_aX1xCk4Lls&feature=youtu.be

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/videos/1541454632651369/?__xts__%5B0%5D=68.ARAx7946V2dqIWpNhEubZoPX8GxwbWY B1L7NvWSITPr6dQGzN8TltMtFpwP7Llg5qx_arrAmMKZzY0HCS ciQBGq7fNf6nwcFASYww9hernfGSheRb5HfuRXg4w_g7_X0cAD xQPVk_q-VZL3LYUBLGtiJxL9Wl8Zy8m3Dgg7q-e4aN3cIapHTML5u9xzZHlyuNGsrn-Cne_AxOfe2dFtjDFp4EVFZ8VIJ6zA4njSMYhTYmIrfLSoZokK0 NRch32_L6p3plUvh-e1V4PGt46l9Bp95CAb4WL_ojLXcLB6XLBQg-nMGnNVFH0Z56ePyuomMHNcMQasPSlveq8SlijcXO7hmUQ4LsQT bgJE&__tn__=-R

simon
12-02-19, 17:33
:( Dus toch geen slidewheel? Mijn enthousiasme is weer wat geminderd.

In totaal krijgen we dus 8 glijbanen, waarvan de duoracer Splash Clash (2) en familieglijbaan Aquaventure (1). De rest worden dus kleintjes voor de kinderen, die het vernoemen niet waard zijn. Dit is toch wel een bummer!

Bovendien gaat de Europese primeur naar buiten en bevindt er zich ook een deel van de glijbaan in de buitenlucht? In de winter zullen we deze dus al niet moeten doen. Ook de temperatuur zal zo aangenaam worden op koude dagen. Opnieuw een beetje fail imo.

Stiekem had ik er dus echt wel heel wat meer van verwacht. Het meest complete waterpark voor de hele familie? Misschien toch wel Lago in Kortrijk!

Ignace
12-02-19, 18:03
Mij lijkt het ook dat ze met die leuke waterglijbaan dezelfde fout maken als Huracan: door hem een stukje buiten te laten lopen, verpest je de weersbestendigheid en herhalingswaarde op koude dagen. Jammer, al zal ik hem niet laten liggen in de winter (alsof ik dan ooit de moeite ga doen om tot Ieper af te reizen) maar hier is volgens mij toch niet zoveel over nagedacht. Een wildwaterbaan deels buiten laten lopen kan nog wel, omdat je dan met het grootste deel van je lichaam toch in het warme water zit, maar een halve glijbaan is gewoon raar.

Daarnaast vind ik het ook weer jammer dat de twee andere glijbanen zowat identiek worden aan elkaar. Dan heb je al niet zo'n groot aanbod, dan verklein je het feitelijk nog... Voor een race-effect waar je, afgaande op de concepts, niets van gaat meekrijgen behalve als de rit al gedaan is. Wat is dat toch met Bellewaerde en wanhopige pogingen om een duelerende attractie te maken?

Los daarvan ben ik net wel ietsje enthousiaster geworden. De bandenglijbaan is heel mooi en het waterpark ziet er op zich ook zeker niet lelijk uit. Scheelt ook wel dat mijn verwachtingen altijd al laag waren.

bobby turbo
12-02-19, 19:32
goh ik dacht ook aan de winter en het buitengedeelte, maar hoe lang ben je nu echt buiten, enkele seconden

yelle8
12-02-19, 19:52
Voor wie graag nog een uitgebreid verslag leest met nog een reeks bouwfoto's, kan terecht bij ons artikel ;)

► http://www.pretparken.be/NL/article/2066/Verslag:%20Aankondiging%20glijbanen%20Bellewaerde% 20Aquapark%20en%20werfbezoek

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_26253f96440fd182682e392e34ab8071_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_95a5ce493990a38b896fcf9baa817e26_660_300_0.j pg

etwien
12-02-19, 20:05
Wat is dat toch met Bellewaerde en wanhopige pogingen om een duelerende attractie te maken?

This made me giggle ... :D :D :D

Het is al iets minder erg dan ik gedacht had, maar het weglaten van een ligweide en een wildwaterbaan lijkt hier toch de doorslag kunnen gemaakt hebben qua bezighouding. Met 2,5 grote glijbanen kom je er toch niet vrees ik. Thematisch gezien lijkt het misschien wel goed te komen ...

bobby turbo
12-02-19, 20:11
This made me giggle ... :D :D :D

Het is al iets minder erg dan ik gedacht had, maar het weglaten van een ligweide en een wildwaterbaan lijkt hier toch de doorslag kunnen gemaakt hebben qua bezighouding. Met 2,5 grote glijbanen kom je er toch niet vrees ik. Thematisch gezien lijkt het misschien wel goed te komen ...

De ligweide komt er hoor.

coasterfrenzy
12-02-19, 23:19
Wat ik me af vraag.. De racer kleurt rood bij het verliezende team, en groen bij het winnende team Gedurende de gehele rit.. Hoe dan? Hoe weet die glijbaan vooraf wie gaat winnen?

Het aanbod lijkt me in elk geval mager te zijn en een prijs van 21 euro is dan echt wel belachelijk. Het tikibad rekent maar 1,50 meer, maar heeft wel even een heel erg veel groter arsenaal aan glijbanen te bieden.. Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?

Michielsken
12-02-19, 23:42
Wat ik me af vraag.. De racer kleurt rood bij het verliezende team, en groen bij het winnende team Gedurende de gehele rit.. Hoe dan? Hoe weet die glijbaan vooraf wie gaat winnen? Het zou dus perfect kunnen dat je de eerste helft van de baan voorsprong hebt en dus een groene baan en dat die halverwege veranderd naar een rode baan omdat je een achterstand hebt opgelopen. Dat lijkt me het idee en de uitvoering zal niet zo moeilijk zijn vermoed ik...

Het aanbod lijkt me in elk geval mager te zijn en een prijs van 21 euro is dan echt wel belachelijk. Het tikibad rekent maar 1,50 meer, maar heeft wel even een heel erg veel groter arsenaal aan glijbanen te bieden.. Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?

Als je meetpunten in de baan zet (sensoren om de pakweg 15m) dan kan je toch direct de juiste kleur van de baan aangeven, zoals bv live-timing met kleuren bij baanwielrennen, F1, ijsschaatsen, rally, etc.

Nathan G
12-02-19, 23:42
Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?

Er komen idd combitickets, die wellicht goedkoper zijn :)

etwien
12-02-19, 23:54
Dat is dezelfde prijs als Aqualibi? Appels en Peren?!?!

Polletje
13-02-19, 01:37
Dat is dezelfde prijs als Aqualibi? Appels en Peren?!?!

Toevallig dezelfde prijs of omdat beide waterparken onder CDA vallen?
Het Aquapark in Bellewaerde mag je niet vergelijken met Aqualibi.
Bellewaerde legt, me dunkt, zich duidelijk meer toe op de "natuurlijke gevoelsbeleving": groen met echte bomen, een aquarium met vissen, enz. Tot zelfs een klein buitengedeelte in de glijbaan Aquaventure.
Wat het allemaal zal geven van resultaat weten we nog niet. Maar ik ben ieder geval getriggerd om te gaan eens de deuren openen op 1 juli.

SanderV
13-02-19, 10:28
Persoonlijk vind ik de prijs wat aan de hoge kant, maar het is nog acceptabel. Plopsaqua heeft naar mijn mening 4 noemenswaardige waterglijbanen en daar bedraagt de prijs maar 19.99 euro. Daarbovenop denk ik ook dat Bellewaerde veel moeite zal moeten doen om een betere totaalbelevenis te bieden dan Plopsaqua. Oke, je kan die 2 niet echt met elkaar vergelijken, maar het zijn wel allebei waterparken die op 40km van elkaar liggen. Overigens is het wel goed dat Bellewaerde nu een extra inkomstenbron heeft die ook in de winter geld kan opleveren.

Desalniettemin ben ik zeker benieuwd naar hun waterpark. Ik zal hoogstwaarschijnlijk ook een bezoekje brengen zodra het klaar is. Misschien kan het heel goed meevallen, maar voorlopig heb ik nog een paar twijfels.

simon
13-02-19, 13:06
Welja, ik hoop vooral dat het combiticket wat aantrekkelijker geprijsd is, want nu lijkt het me ook wat prijzig voor het voor mij eerdere beperkte aanbod. Volgens mij heeft West-Vlaanderen het meeste waterparken van allemaal. Ik denk dat ik hiermee mag stellen dat ze meer dan genoeg concurrentie in de buurt hebben ook, waarbij zij het duurste van allemaal zijn.

Ik heb even de prijzen opgezocht van de subtropische waterparken in West-Vlaanderen:

- Recreatiebad Hoge Bleker (Koksijde): € 2,50 - € 5,00 (vakanties)
- De Treffer (Waregem): € 4,50
- Sportoase Schiervelde (Roeselare): € 7,50
- Zwembad De Kouter (Poperinge): € 9,50
- Sportoase Duinenwater (Knokke-Heist): € 9,80
- Lago Brugge Olympia: € 10,50
- Lago Kortrijk Weide: € 10,90
- Aquafun Sunparks De Haan: € 16
- Aquafun Sunparks Oostduinkerke: € 16,50
- Plopsaqua De Panne: € 19,99

Als je zo kijkt, zie je dat ze toch wel een stuk boven de rest van de baden uitkomen...

siroccofreakske
13-02-19, 14:09
Ik ben eigenlijk wel enthousiaster geworden door deze bekendmaking. OK, het aanbod is beperkt, maar het zijn wel 2 unieke glijbanen. Het concept van de duellerende glijbaan die verkleurt vind ik eigenlijk echt wel leuk gevonden.

Dat je in de winter enkele seconden buiten gaat, lijkt me eigenlijk niet echt een noemenswaardig probleem te zijn. Dat is toch voorbije voor je het weet, of zie ik dat nu verkeerd?

Als op termijn de wildwaterbaan er ook nog komt, vind ik dit een behoorlijk compleet aanbod voor een zwembad in België.

21 euro is dan weer wel stevig aan de prijs...

Phadd-F
13-02-19, 15:21
Allemaal goed en wel, maar ik vind het absurd dat een aquapark geeneens een simpel 'zwem'bad heeft. Met golven al dan niet. Niet iederéén heeft zin in slides... Maar soit, ik ben al content dat er een lazy river komt. Hebben we volgens mij niet eens in België?!

Desperado
13-02-19, 22:42
Allemaal goed en wel, maar ik vind het absurd dat een aquapark geeneens een simpel 'zwem'bad heeft. Met golven al dan niet. Niet iederéén heeft zin in slides... Maar soit, ik ben al content dat er een lazy river komt. Hebben we volgens mij niet eens in België?!

Dat klopt volgens mij ook een unicum deze Lazy River, de dichstbijzijnde is waarschijnlijk die van Duinrell: dan wordt deze wellicht toch een stuk mooier en gevarieerder.

Gieren ook met de comment van Ignace van de "wanhopige pogingen van Bellewaerde om duelling attracties te bouwen".

Behalve het feit dat je elkaar enkel bij het begin- en het eindpunt zal kunnen zien, zijn het hier bandenglijbanen (1 of 2 persoons), waar je eigenlijk zo goed als niets kan doen om te versnellen of te vertragen, want het is toch "go with the flow". Met een bodyslide kan je door je glijhouding toch een veel grotere invloed uitoefenen op je snelheid. Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.

Rickie97
14-02-19, 08:52
Behalve het feit dat je elkaar enkel bij het begin- en het eindpunt zal kunnen zien, zijn het hier bandenglijbanen (1 of 2 persoons), waar je eigenlijk zo goed als niets kan doen om te versnellen of te vertragen, want het is toch "go with the flow". Met een bodyslide kan je door je glijhouding toch een veel grotere invloed uitoefenen op je snelheid. Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.

Helemaal niet mee eens. In Aqua Mexicana (Slagharen) staat ook een bandenglijbaan waar je tijd gemeten wordt en ik heb met mijn broer (in 1 band voor 2 personen) deze glijbaan heel vaak na elkaar gedaan en je zithouding maakt een wezenlijk verschil voor je snelheid. Rechtop zitten en achterover leunen op de juiste momenten kan je tijd daar echt met seconden beïnvloeden. Ginder wordt ook een dagrecord bijgehouden en de competitie om dat record te verbeteren of de reactie van de wachtende rij als je binnen de halve seconde van het record eindigt is zéér leuk ginder.

Inderdaad jammer dat je hier de andere persoon niet kan zien, doorzichtige stukken in de baan waren wel leuk geweest op de punten waar ze bij elkaar komen. Aan de concepttekening dacht ik dat het licht doorschijnende glijbanen zouden zijn maar waarschijnlijk toch niet als ik de foto van de reeds gebouwde glijbaan zie. Waarschijnlijk om de rode en groene lampen binnen duidelijker te maken?

---

Ik had toch wel op meer dan twee glijbanen gehoopt, maar ben wel blij met wat er komt. Het zijn twee unieke dingen en de racer vind ik ook leuk bedacht. Het buitenstuk van die glijbaan, tjah, zo'n glijbaan zou gewoon hetzelfde niet zijn als je die bladvorm dichtmaakt denk ik, en de andere optie was hem binnen steken en daar is denk ik geen plaats voor. En dan nog. Wat is het probleem als het regent? Wil je in dat aquapark niet nat worden misschien? :p Ik hoop wel dat dit in de winter of herfst niet betekent dat de glijbaan niet open kan omdat er sneeuw of bladeren in vallen of zo. Dat zie ik nog wel gebeuren eerlijk gezegd.

Hopelijk zullen ook de wachttijden voor de glijbanen niet te lang zijn gezien er "maar" 2 zijn. Gezien er geen zwembad is had ik gehoopt dat ze hier wat capaciteit mee zouden opvangen. Maar als je je fixeert op een dagrecordtijd met de racer (ik hoop dat ze die ook gaan bijhouden) denk ik wel dat je je toch wel voldoende lang zal kunnen bezighouden daar.

Ook ben ik aangenaam verrast met de binnenkant. Het ziet er in mijn ogen nu al zeer rustgevend uit en helemaal niet kaal. De grote lichtinval is zeer goed. Ze hebben wel geluk gehad met het weer op de dag van de voorstelling, dit maakt de foto's wel. En een glazen dak, Walibi, kijk je mee? :p

Spijtig van het slidewheel inderdaad, dat was een leuk gerucht. :p Maar ik ben toch alweer wat enthousiaster voor dit project!

bobby turbo
14-02-19, 14:40
Helemaal niet mee eens. In Aqua Mexicana (Slagharen) staat ook een bandenglijbaan waar je tijd gemeten wordt en ik heb met mijn broer (in 1 band voor 2 personen) deze glijbaan heel vaak na elkaar gedaan en je zithouding maakt een wezenlijk verschil voor je snelheid. Rechtop zitten en achterover leunen op de juiste momenten kan je tijd daar echt met seconden beïnvloeden. Ginder wordt ook een dagrecord bijgehouden en de competitie om dat record te verbeteren of de reactie van de wachtende rij als je binnen de halve seconde van het record eindigt is zéér leuk ginder.

Inderdaad jammer dat je hier de andere persoon niet kan zien, doorzichtige stukken in de baan waren wel leuk geweest op de punten waar ze bij elkaar komen. Aan de concepttekening dacht ik dat het licht doorschijnende glijbanen zouden zijn maar waarschijnlijk toch niet als ik de foto van de reeds gebouwde glijbaan zie. Waarschijnlijk om de rode en groene lampen binnen duidelijker te maken?

---

Ik had toch wel op meer dan twee glijbanen gehoopt, maar ben wel blij met wat er komt. Het zijn twee unieke dingen en de racer vind ik ook leuk bedacht. Het buitenstuk van die glijbaan, tjah, zo'n glijbaan zou gewoon hetzelfde niet zijn als je die bladvorm dichtmaakt denk ik, en de andere optie was hem binnen steken en daar is denk ik geen plaats voor. En dan nog. Wat is het probleem als het regent? Wil je in dat aquapark niet nat worden misschien? :p Ik hoop wel dat dit in de winter of herfst niet betekent dat de glijbaan niet open kan omdat er sneeuw of bladeren in vallen of zo. Dat zie ik nog wel gebeuren eerlijk gezegd.

Hopelijk zullen ook de wachttijden voor de glijbanen niet te lang zijn gezien er "maar" 2 zijn. Gezien er geen zwembad is had ik gehoopt dat ze hier wat capaciteit mee zouden opvangen. Maar als je je fixeert op een dagrecordtijd met de racer (ik hoop dat ze die ook gaan bijhouden) denk ik wel dat je je toch wel voldoende lang zal kunnen bezighouden daar.

Ook ben ik aangenaam verrast met de binnenkant. Het ziet er in mijn ogen nu al zeer rustgevend uit en helemaal niet kaal. De grote lichtinval is zeer goed. Ze hebben wel geluk gehad met het weer op de dag van de voorstelling, dit maakt de foto's wel. En een glazen dak, Walibi, kijk je mee? :p

Spijtig van het slidewheel inderdaad, dat was een leuk gerucht. :p Maar ik ben toch alweer wat enthousiaster voor dit project!

O^p zich bestaat een racer uit twee banen, dus zijn het er drie. Ze vertelden ook dat er in de toren als in de uitglijzone plaats voorzien is voor een toekomstige extra glijbaan.

Pretparkfreak7
21-02-19, 18:24
Voor een race-effect waar je, afgaande op de concepts, niets van gaat meekrijgen


Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.

Even een misverstand de wereld uithelpen. De schrandere jongens van Bellewaere of Wiegand hebben dat probleem al opgelost. Blijkbaar licht je buis groen op als je voor ligt en licht je buis rood op als je achter ligt.
Of bellewaerde je al dan niet oplicht met zijn aquapark is een andere vraag.

coasterfrenzy
22-02-19, 09:58
Even een misverstand de wereld uithelpen. De schrandere jongens van Bellewaere of Wiegand hebben dat probleem al opgelost. Blijkbaar licht je buis groen op als je voor ligt en licht je buis rood op als je achter ligt.
Of bellewaerde je al dan niet oplicht met zijn aquapark is een andere vraag.

Dan zie je nog steeds die andere persoon niet. Je weet niet hoe ver je voor of achter ligt en dat is juist wat een race leuk maakt.

Overigens weet ik niet hoe betrouwbaar sensoren zijn. Zo ken ik een bepaalde race glijbaan die een tijdsmeting doet waarbij de persoon links altijd een stuk later aan komt dan de persoon rechts, maar volgens de meting toch gewonnen heeft. WTF?.

simon
25-02-19, 13:03
Dat klopt volgens mij ook een unicum deze Lazy River, de dichstbijzijnde is waarschijnlijk die van Duinrell: dan wordt deze wellicht toch een stuk mooier en gevarieerder.

Afgelopen weekend ontdekt dat er nog een lazy river dichter in de buurt is, namelijk in Goed (Zeeland). Hier kan je terecht in Omnium.

Stitchias
15-04-19, 21:02
De salons zijn wel eigendom van Bellewaerde. Er is daar een nu een gloednieuwe personeelsrefter/restaurant.

simon
27-05-19, 20:07
De website aquapark.bellewaerde.be kreeg een update, waarbij ook al enkele foto's van het eindresultaat te zien zijn. Het ziet er niet slecht uit, maar ik had het geheel precies wat 'groener' verwacht, zoals we gewend zijn van bij Center Parcs te zien in de Aqua Mundo's.

Uit de update blijkt ook dat er 4/5 (grote) glijbanen zijn:
- Aquaventure
- Splash Clash
- Maxi Splash (familieglijbaan)
- Regenboog (half open, half gesloten glijbaan)

Voor de kleine avonturiers zijn er ook enkele mogelijkheden:
- Jungle Expedition (lazy river)
- Aquarium
- Klimmuur

Verder zijn er ook 3 speelzones:
- Bambino Beach (voor peuters en kleine kinderen, met enkele kleine glijbanen)
- Junior Explorer (speelschip met waterpistolen en kleine glijbaan)
- Aqua Fort (Water Playhouse met kleine glijbaan)

Tenslotte is er voor de ouders ook wat wellness:
- Secret Cave met bubbelbaden, bubbelbank en sauna
- Ligweide buiten

Polletje
29-05-19, 00:09
Het ziet er niet slecht uit, maar ik had het geheel precies wat 'groener' verwacht

Als je de foto's vergelijkt met de schetsen en maquette, lijkt het me relatief overeen te stemmen.
Hebben ze planten geplaatst die verder kunnen groeien om zo op termijn alles nog groener te maken?
Nog een maandje geduld ;)

simon
29-05-19, 11:48
Als je de foto's vergelijkt met de schetsen en maquette, lijkt het me relatief overeen te stemmen.
Hebben ze planten geplaatst die verder kunnen groeien om zo op termijn alles nog groener te maken?
Nog een maandje geduld ;)

Goh, dat is wel waar, maar ik herinner me nog de aflevering van De Wereld van Bellewaerde van vorig jaar, waarbij Stefaan gaat shoppen in een tuincentrum op zoek naar planten en bomen. Op dat vlak had ik er dan misschien wat meer van verwacht... zeker omdat Bellewaerde duidelijk ook de kaart van natuur trekt. Maar ik vermoed dat er inderdaad nog wat planten zullen groeien, zodat het geheel op termijn wel groener oogt.

Over De Wereld van Bellewaerde gesproken, vrijdag om 20u10 start het nieuwe seizoen op VIER. In de eerste aflevering van het 6e seizoen trekt parkdirecteur Stefaan naar Duitsland, in verband met het waterpark. E?n van de leeuwinnen heeft een serieus probleem en moet onder het mes. Giraf Simonne is drachtig.

Dit en meer, vanaf vrijdag op uw tv!

Polletje
29-05-19, 17:38
Over De Wereld van Bellewaerde gesproken, vrijdag om 20u10 start het nieuwe seizoen op VIER.
Bedankt voor de TV-tip.
BTW: vanaf zondag op RTL-TVI wekelijks om 18.25 uur een blik achter de coulissen van het Waalse zusterpark in Wavre.

leroypretparkfan.be
24-06-19, 20:28
[video=youtube;eOUq4Z6R7xI]https://www.youtube.com/watch?v=LcFqNMxlUqw

Polletje
25-06-19, 00:39
Heel mooi, sfeervol met overal het bruine hout die terug te zien is. De vele rotsmotieven her en der staan me ook wel aan, alsook de beplanting natuurlijk.
Het ziet er echter allemaal wat klein uit en bijgevolg niet aan te raden om op drukke dagen te bezoeken …
Ik vraag me trouwens af of houders van een Adventure Pass nu een korting gaan krijgen bij Bellewaerde Aquapark?? (aangezien men bij Aqualibi en Plopsaqua ook aan een lager tarief binnen mag met abbo)

simon
26-06-19, 11:59
Ik heb intussen ook al beelden gezien van het eindresultaat, en het bevalt me eerlijk gezegd ook meer dan oorspronkelijk. Maar net als Polletje aangeeft, oog het geheel best klein... Veel ruimte voor uitbreiding lijkt er mij ook niet direct te zijn, tenzij met het buitengedeelte (met o.a. de wildwaterbaan).

Wat betreft de korting, lijkt me dit toch best evident en vergelijkbaar met Walibi / Aqualibi. Nog even afwachten dus :)

yelle8
29-06-19, 13:09
We maakten een eerste impressie van het nieuwe Aquapark:

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/videos/601514263668979/?__xts__%5B0%5D=68.ARC5vRix3LIBQlXO6ZHJoXa91-LF-uzPHfRDmHvQucCaOQWmV7z2OFJWIr98Bqh2xS982C6k_Pnr1zL h6vIiw29tOLopByPoMt0VuZ3FlxjoGngL7K4agUXQvoo3tvV6P BEELiK5HvOUE4heSKUiKyaTXiW2TUNWRsCjpeMPT-A18DGVID8hbWm601woJHKwstclk7fL-7PmxXi3iMEh3zHhhNhML0TTUeQYgPEDXxRyVXE0Ef2kvMuMqHM bwqEB8fHnJR_NIjePncwmh4w8IHfNF2hMi0nqCdLJlyZqhISEA sGCtkmnHaGdQdUw7De9P2LX5dcQHJThU5bp7uuvIs39IylhONG sCbo&__tn__=-R

simon
02-07-19, 16:48
Bedankt voor de beelden! Het geheel lijkt me toch meer Center Parcs te zijn dan ik eerst dacht, wat me uiteraard positief stemt!

Hoe was jullie mening, voor zij die al de eerste dagen langsgeweest zijn?

Weet er iemand van kortingen voor het Aquapark met andere abonnementen?

etwien
03-07-19, 06:55
Ik heb gisteren ook het Aquapark eens gaan uittesten ...

Om te beginnen overtrof het geheel mijn verwachtingen ruimschoots! Het geheel is aangenaam maar zeer gevarieerd, PlopsAqua is ook klein maar heeft op quasi dezelfde oppervlakte veel minder te bieden ...

De glijbaantoren is echter iets die echt nog moet aangepakt worden want momenteel oogt het als een fabriek en is het een enorme stijlbreuk met de rest van het bad.

Good job Bellewaerde, nu nog een wildwaterbaan en buitenbad, EN JULLIE PARK OPKNAPPEN en we zijn er (terug)!

Nathan G
03-07-19, 13:11
Ik had het geluk aanwezig te zijn op de preview en ben eigenlijk verrast dat er hier nog zo weinig over geschreven is... Ook ik ben zeer positief over het nieuwe waterpark. Het is niet enorm groot en als je volle pot betaalt naar mijn idee ook een beetje te duur, maar wat er binnen staat is wel goed.

De meesten zullen het al wel weten, er is geen ?cht zwembad. Persoonlijk stoorde mij dat veel minder dan ik aanvankelijk verwacht had. Als je wat in het water wil hangen, zijn de toffe lazy river en de jacuzzi's ook een prima optie. Verder is er voor kinderen en families ook behoorlijk wat te doen: een gigantische water play house, enkele familieglijbanen, een klimmuur, een kinderbad...

Tenslotte de twee grote glijbanen, Splash Clash is gewoon een toffe racer voor de hele familie en Aquaventure vind ik echt een heel leuke glijbaan. De glijbaantoren zelf ziet er inderdaad nog een beetje kaal uit, maar op zich vind ik het al mooi dat ze een enorm brede toren hebben, waardoor een geen krap en benauwd gevoel is zoals in Plopsaqua. Ook de transportband die de banden naar boven brengt is een grote meerwaarde.

Tenslotte nog even een paar puntjes die mij opvielen: Zeer goede akoestiek, veel daglicht, vriendelijk personeel. Persoonlijk mis ik nog een wildwaterbaan en een buitenbad, maar het is duidelijk dat men rekening gehouden heeft met toekomstige uitbreidingen.

Phadd-F
03-07-19, 13:58
Waarom er zo weinig over geschreven is?! Goh, een zwemparadijs openen zonder feitelijk zwembad klinkt als een cafe zonder bier. Lazy River zal wel leuk zijn, maar na een keer of 2 heb je dat ook gehad. Je hebt die ene klaverglijbaan wel, maar voor de rest ziet het er qua glijbanen ook niet echt interessant uit. Plopsaqua heeft toch echt meer te bieden: golfslagbad, 'normaal' zwembad om lijntjes in te trekken, buitenbad, wildwaterbaan en meer dan ??n glijbaan die er interessant uit ziet.

Ik ga voorlopig nog maar af van wat ik zie in de video's en foto's. En van wat ik hoor, iemand zei dat je makkelijk rond bent op een half uur. Ik ga er zeker nog wel eens naar toe maar voorlopig ben ik kritisch.

coasterfrenzy
12-07-19, 16:09
en meer dan ??n glijbaan die er interessant uit ziet.


Lol.. om uiteindelijk te blijken dat daar geen enkele glijbaan interessant is xD

Gezien het speedo-beleid van BWP, zal ik dit waterpark sowieso overslaan. Ik ga niet nog een zwembroek aanschaffen, speciaal voor dat kleine waterpark te doen.

De video hierboven geeft wel een speciaal beeld van het bad. Het ziet er allemaal heel steriel uit, maar toch met mooie thema elementen.

Ik hoop in elk geval dat het bad een success is en later nog gaat uitbreiden (vooral qua glijbanen).

etwien
12-07-19, 16:33
Zou mijn verbitterde en zeer negatieve kijk op het park, mij de relatief positieve indruk gegeven hebben op het Aquapark?

Ik lees overal zeer veel negatieve ervaringen, met zeer wat dingen die ik zelf over het hoofd gezien heb (wegens niet gezien of niet uitgeprobeerd). Bijvoorbeeld geen koude douche’s aan de sauna (wat inderdaad een belangrijk gegeven is), het ernstig ontbreken van een golfslagbad, het niet enorm gevarieerde glijbaan aanbod (op de techno-racer-slide en zeer korte Aquaventure).

Een wildwaterbaan en buitenbad in een groen kader + een golfslagbad binnen hadden het aanbod een stuk completer gemaakt, en de capaciteit enorm opgekrikt. Ik las bij iemand de terechte opmerking dat door het ontbreken van normaal bad iedereen in die Lazy River zit te ploeteren, bij mijn bezoek was het rustig maar viel dit eigenlijk ook al op, en op drukke dagen zie ik hier gemakkelijk incidenten mee gebeuren.

Zijn er intussen nog mensen die geweest zijn en een mening kunnen uitbrengen?

Polletje
12-07-19, 19:39
Vandaag voor de eerste keer het Aquapark bezocht. Ik vind het toch een geslaagd project waarbij er her en der nog wat kan en (hopelijk) zal aan gesleuteld worden. Enkele bedenkingen:
- De prijs: 21 euro per persoon is toch wel vrij duur voor een waterpark van slechts die omvang waar er geen golfslagbad bij hoort. Abonnees van de Adventure Pass krijgen geen korting. Ik heb bijgevolg gekozen om voor 40 euro mn Adventure Pass te laten upgraden met een onbeperkte toegang tot het Aquapark. En wie enkel komt naar het Aquapark moet 6 euro parking betalen …
- Capaciteit: de druktebarometer op de website is handig. Hopelijk is deze ook betrouwbaar. Ik heb er vandaag op voorhand niet naar gekeken en kan er dus niet over oordelen. Het was er vrij druk en dan is het zoals ik wat gevreesd had: aanschuiven in de glijbaantoren maar ook drummen in de Jungle Expedition (waarbij de redders dan moeten aansturen om vooruit te maken). Op zo'n momenten zie je dat het echt nodig is om een limiet na te streven van max. 800 personen tegelijk in het Aquapark.
- Aanbod: vooral voor gezinnen met kinderen heel goed. Veel vallende emmertjes water, waterpistooltjes, de Klimmuur, het tof gemaakte Aqua Fort, de Junior Explorer, watervalletjes, enz. Allemaal compact en dicht bij elkaar. De Maxi Splash en Regenboog zijn leuk en worden in de gaten gehouden door de redders (geen verkeerslichten). De glijbaantoren ligt wel een beetje weg van de rest van het Aquapark en oogt wat 'fabriekachtig'. Ze is wel zeer ruim en biedt dus nog mogelijkheden naar uitbreiding en theming toe. De Splash Clash was wel leuk en hebben we 2 keer gedaan waarbij opviel dat links altijd groen kleurde en rechts altijd rood terwijl de linkse niet altijd de eerste over de finish kwam. Aquaventure is echt een toppertje en uniek. Enkel jammer dat deze glijbaan zo kort is. Een waterpark zonder golfslagbad mis ik toch wel al is het maar om toch eventjes geen grond onder je voeten te voelen. En zoals reeds aangegeven een wildwaterbaan en een buitenbad. Want persoonlijk vind ik een ligweide zonder buitenbad toch maar niks. Op de sauna zelf niks aan te merken behalve het ontbreken van een douche voor als je er buiten komt. Secret Cave en Wellness: ?a va; maar niet groot. Ik zie de meerwaarde niet om daar nog een (cocktail)bartje te willen steken in die hoek.
- Theming: met de echte planten: knap gedaan. De grijze rotswanden zijn mooi. Veel natuurlijk lichtinval. De keuze voor veel touwen en hout als afscheiding oogt naar Canada. Duidelijke wegwijzers. Enkel de bewijzering naar de glijbaantoren had ik niet direct gemerkt.
Besluit: tof gemaakt waterpark, zeker voor gezinnen met kinderen tussen de 6 en 14 jaar. Het Aquapark kan niet zoveel volk aan. Als je van alles ten volle wil genieten, ga je best op een kalm moment. Check de druktebarometer ;)

simon
13-07-19, 16:33
Gezien het speedo-beleid van BWP, zal ik dit waterpark sowieso overslaan. Ik ga niet nog een zwembroek aanschaffen, speciaal voor dat kleine waterpark te doen.

Dat beleid is toch algemeen geworden? Niet iets dat zij alleen bepaald hebben, maar quasi overal gehanteerd wordt... Misschien toch maar eens aanschaffen? :)


- De prijs: 21 euro per persoon is toch wel vrij duur voor een waterpark van slechts die omvang waar er geen golfslagbad bij hoort. Abonnees van de Adventure Pass krijgen geen korting. Ik heb bijgevolg gekozen om voor 40 euro mn Adventure Pass te laten upgraden met een onbeperkte toegang tot het Aquapark. En wie enkel komt naar het Aquapark moet 6 euro parking betalen

De prijs vind ik ook aan de hoge kant, zeker met het gevarieerde aanbod aan waterparken in WVL! En dat je met een Bellewaerde abonnement nog geen korting krijgt vind ik er wel helemaal over...

***

Jullie reacties hebben in elk geval mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, dus staat een bezoekje volgende zaterdag gepland. Ik gok op een kalme voormiddag, om dan in de namiddag het park zelf te bezoeken tijdens de eerste zomernocturne.

Phadd-F
14-07-19, 10:26
Dat beleid is toch algemeen geworden? Niet iets dat zij alleen bepaald hebben, maar quasi overal gehanteerd wordt... Misschien toch maar eens aanschaffen? :)


Ik weet niet wat algemeen is voor jou, maar in Plopsaqua, LAGO en de Gentse stadsbaden is dat niet verplicht. Het is ook meer een Franse regel die Walloni? heeft aangenomen, hier in Nederlandstalig Belgi? zou ik dat absoluut niet algemeen noemen en zelfs vreemd. Laten we hopen dat het hier nooit verplicht wordt...

Earlyspencer
14-07-19, 21:46
Ik ben PRO sluitende zwembad-textiel, van om het even welk merk. Dat lijkt me hygi?nisch, omdat je zo'n zwembroek toch quasi nergens anders aantrekt dan in een zwembad. No way in de zee, dan zitten er hardnekkige zandkorrels in.

Shorts toelaten, betekent kledij waar zeker de jongelui ook al eens mee buiten komt. En dan is er nog die tenenkrommende trend om je (nep-)dure onderbroek daaronder te dragen, met de merknaam bij voorkeur goed zichtbaar. Leven Speedo en de burkini!

Polletje
15-07-19, 00:21
En dan is er nog die tenenkrommende trend om je (nep-)dure onderbroek daaronder te dragen, met de merknaam bij voorkeur goed zichtbaar.
Van een onhygi?nische trend gesproken. Onlangs in Aqualibi er twee zulke gezien. Ik begrijp niet dat de redders dat daar niet hebben gemerkt en ze maar zo lieten rondlopen.
In Bellewaerde Aquapark was er security aan de inkom die duidelijk meedeelde, tijdens de tascontrole, dat zwemshorts er niet zijn toegelaten.

jefke88
15-07-19, 09:41
Voor een vrijetijds-zwembad in Vlaanderen vind ik die regel ook wel opvallend. In een short is dat doorgaans toch wel iets aangenamer, omdat je er ook meer rondloopt in zo'n zwembaden. In sportbaden zie je dat verbod wel vaker, ook in Vlaanderen (o.a. Sportoase). Voordeel van de baden waar de strakke zwembroek verplicht is, is dat het daar echt opvallend properder is en het een bepaald type volk weghoudt. Van degenen die wel al in 2019 belandt zijn, doen het wel aan maar veroorzaken tenminste geen overlast. Vergelijk Oc?ade en Walibi maar eens met Aqualibi.

Ik zou zeggen, koop gewoon de 2. Daar waar je geen short mag aandoen val je echt niet op hoor, iedereen loopt er zo bij.

Maar goed, aan de foto's te zien, trekt me dit bad niet naar Ieper. Ben eens benieuwd naar de bezoekersaantallen, die gaan niet 'wauw' zijn lijkt me.

Phadd-F
15-07-19, 10:42
Ik ben PRO sluitende zwembad-textiel, van om het even welk merk. Dat lijkt me hygi?nisch, omdat je zo'n zwembroek toch quasi nergens anders aantrekt dan in een zwembad.



Echt een fabeltje dat dringend de wereld mag uitgeholpen worden.


Rudy Calders van het Provinciaal Instituut voor Hygi?ne is het echter niet eens met die maatregel. ‘Hoe meer stof een mens draagt, hoe meer vuil eraan kan kleven. In de zomer zien we meer gras, zand, zweet en sporen van uitwerpselen in het water’, geeft hij toe in Gazet van Antwerpen. 'Maar als de filters van een zwembad goed werken, is dat geen probleem. De filter zal wat sneller vol zijn, meer niet. 95 tot 98 procent van de zwembaden is perfect in orde.’


Als de baden hun systemen goed gebruiken en onderhouden, maakt het dragen van een zwemshort of speedo dus geen bal uit... En eerlijk: zijn we zo hygi?ne pussy's geworden dat we vrezen voor enkele zandkorreltjes of grassprieten die in het water zouden geraken?! We zwemmen wel allemaal in onze zee en wat wordt er daar wel niet in uitgedumpt. En ik wil niet weten hoeveel kinderen/mensen in een zwembad pissen omdat ze te lui zijn om eventjes naar het WC te gaan (kinderen kunnen er natuurlijk niet teveel aan doen)?!

Het lijkt gewoon meer een maatregel tegen de zogenaamde overlast jeugd. Maar daarmee straf je ook wel de rest... Absolute hater van deze maatregel. Zwembaden zouden beter hun publiek screenen en een degelijke security op poten zetten indien ze vaak problemen hebben.

knessel
15-07-19, 14:04
een actieve zwemmer verliest 200 ml zweet per uur. Dat is inderdaad een glas vol. En daarnaast is er nog deo, shampoo, talg, huidschilfers, ...
De vervuiling in het water is perfect op te lossen door te filteren, en chloor of zout te gaan gebruiken. Ook als je met vuile kleren in het water zou springen :). Of dacht je dat in de Centerparcsen en consoorten waar deze regel niet gelden, het water zo vuil is dat je er niet in kan zwemmen? Of de aquariums in de zoo etc met duizenden liters vissen, die er in eten en ontlasten...

De enige reden voor het verbod op zwemshorts is ge- (of mis)bruik maken van de preutsheid van de Maghrebijnse medemens. Publiek screenen en security geeft altijd gedoe met vermeende partijdigheid en racisme. Een algemene regel en handhaving van aansluitende zwemkledij voorkomt veel problemen met bepaalde groepen. Maar het is toch zo fout om dit uit te durven spreken....

coasterfrenzy
15-07-19, 14:20
De enige reden voor het verbod op zwemshorts is ge- (of mis)bruik maken van de preutsheid van de Maghrebijnse medemens.

Ironisch genoeg worden in de meeste landen "ballenknijpers" juist als aanstootgevend ervaren.

simon
17-07-19, 12:22
Persoonlijk vind ik dat je ze meer en meer ziet opkomen, en vind ik het ook hygi?nischer. Maar dat is elk voor zich.

In Lago staat dit duidelijk vermeld:

https://www.lago.be/media/uploads/froala_editor/images/Dresscode%20DW_A3_Page_1_Brugge.jpg

Wijken de regels van Bellewaerde hier dan zo van af? Neen toch?

Phadd-F
17-07-19, 19:22
Zwemshort tot boven de knie moet spannend zijn, misschien staat het niet zo aangegeven maar ik heb er wel iemand op zien aangesproken worden. En op wat Coasterfrenzy zei, Alton Towers heeft de klassieke speedo jaren geleden al in de ban gedaan, wegens te aanstootgevend zicht... en bij sommige mannen, nuja... Ik ben zelf geen plaatje en voel mezelf veel comfortabeler en presenteerbaarder in een zwemshort. Dus waarom zouden we ook daar geen rekening mee houden?! ;)

etwien
17-07-19, 19:28
Op de Facebook van Aqualibi zie je ook wel wekelijks iemand klagen over de bewuste regel. Ik snap het probleem eigenlijk zelf niet echt. Het is gewoon een boxershort, maar uit badstof? So?

Ik geef toe dat de eerste keer onwennig is, maar na enkele keren (en zeker in mijn geval tot 20 keer per jaar) naar Aqualibi te gaan, draag ik dat ding in elk zwembad standaard, en is mijn zwemshort zelfs verdwenen. Het exemplaar dat ik 2 jaar geleden aankocht in Aqualibi zit standaard in mijn rugzak (super handig sluitbaar plastic zakje bijgekregen toen, hebben ze nu precies niet meer) voor als ik ergens wil gaan zwemmen en zo heb ik nooit problemen.

Of het hygi?nischer is? Persoonlijk denk ik van wel, want genoeg vies volk zie eerst een hele dag in zo’n zwemshort gaat lopen in het park, al dan niet met de nodige (GELUKKIG voor ons niet zichtbare) “gebruikssporen” (als je sommige toiletten in parken ziet wil je denk ik niet weten hoe vuil sommige mensen zijn ... Als die dan nog even gezellig met dezelfde short gaan weken ... no thx, daarvoor heb je een wasmachine ...

Phadd-F
17-07-19, 19:32
Op de Facebook van Aqualibi zie je ook wel wekelijks iemand klagen over de bewuste regel. Ik snap het probleem eigenlijk zelf niet echt. Het is gewoon een boxershort, maar uit badstof? So?

Omdat niet iedereen graag spannende kledij draagt, zeker niet als je al half naakt rondloopt... Misschien voor jou geen probleem, maar waarom zoiets verplicht moet worden voor de rest?! Hygi?nischer is het gewoon niet, dat zijn idee?en die men zichzelf wijsmaakt.

Phantasiastisch
17-07-19, 19:37
Ik wil hier gerust ook meedelen waarom ik geen fan ben van speedo. Ik heb een vriendin en soms geraak ik opgewonden zonder dat ik het in de 'hand' heb. :p

Dat kan je in een short verstoppen.

Ik dacht dat ik de enige was die dit soms voorheeft maar bij mijn laatste bezoek in Plopsaqua zag ik een situatie bij een koppeltje dat uit de wildwaterbaan stapte en die jongen had een speedo aan. Je kon er niet naast kijken dat zijn plopper de plop in opgewonden toestand stond.

Dat wil ik dus niet voorhebben. Het is dus niet een geval van preutsheid maar ook van schokkende momenten te willen vermijden. :p

Polletje
17-07-19, 20:11
De grootste reden waarom BW en Aqualibi zwemshorts niet toestaan is de (misschien terechte) vrees dat klanten vanuit het park met dezelfde short in het water gaan stappen in het Aquapark. En zo'n extra onhygi?nische mogelijkheid willen ze er uitsluiten door deze maatregel ...
Zoals bij veel regels: degenen met goeje bedoelingen (die dus wel een verse short zouden aantrekken om te zwemmen) zijn zo 'gestraft' door enkelen die aan alles hun "broek" vegen.

Phadd-F
17-07-19, 20:28
De grootste reden waarom BW en Aqualibi zwemshorts niet toestaan is de (misschien terechte) vrees dat klanten vanuit het park met dezelfde short in het water gaan stappen in het Aquapark. En zo'n extra onhygi?nische mogelijkheid willen ze er uitsluiten door deze maatregel ...
Zoals bij veel regels: degenen met goeje bedoelingen (die dus wel een verse short zouden aantrekken om te zwemmen) zijn zo 'gestraft' door enkelen die aan alles hun "broek" vegen.


Er zijn er die misschien al hun speedo aanhebben als onderbroek en ook dan zo vanuit het pretpark het waterpark ingaan. Het is niet meer dan een veronderstelling, maar waarom moet die veronderstelling enkel maar gebeuren bij zwemshorts?! En zelfs al is het zo, die waterparken horen goede filters te hebben zo dat het hygi?nisch toch geen enkel probleem kan vormen.

Polletje
17-07-19, 21:37
Goede filters OK; maar toch moet men ergens een grens leggen en niet alle heil gaan zoeken bij de filters.
Speedo als onderbroek om daarmee te gaan zwemmen: evenzeer 'not done' maar moeilijker te controleren en uit te sluiten.
Ik begrijp heel goed dat het voor sommigen niet zo comfi is om een aanspannende zwembroek te moeten dragen. Persoonlijk ben ik deze maatregel van BW en Aqualibi wel genegen.
Wat me daarentegen dan wel enorm heeft gestoord bij ons laatste bezoek aan Aqualibi waren de jongeren die er rondliepen met een opvallende (nep-)dure onderbroek onder hun zwembroek. Onbegrijpbaar dat dat de redders ze daar zomaar lieten begaan. In Bellewaerde Aquapark zou dat geen waar zijn.

simon
26-07-19, 10:59
Ik ben afgelopen maandag naar Bellewaerde Aquapark geweest en was eerlijk gezegd aangenaam verrast. Ok?, het bad is niet zo groot, maar toch hebben we ons er een aantal uren in weten te vermaken. Ook qua aankleding zit het goed, maar hier en daar mocht het nog wat meer zijn: de glijbaantoren, de 'grot' met klimmuur en bubbelbanken...

Mijn persoonlijke topper is toch wel Aquaventure. Man, wat een ervaring, vooral wanneer je die achterwaarts gaat! Ook Splash Clash was wel leuk, maar de lichteffecten werkten bij mij niet zoals het moest. Elke keer ging ik 'in het rood' naar beneden, maar was toch telkens als eerste aangekomen. Van die laatste was het trouwens jammer dat je de banden zelf mee naar boven moest dragen, want ik dacht dat die automatisch naar boven gebracht werden. Naar mijn mening voelden ze ook niet 'te' kort aan, maar juist goed.

De andere glijbanen hebben we even moeten zoeken, wat het voor mij ook weer boeiend maakte! Bij de Regenboogglijbaan ontbreekt wat mij betreft een stoplicht, want je ziet niet goed het einde van de baan, dus ben ik vertrokken wanneer ik de meisjes voor mij onder me zag passeren op de buis... Beneden heb ik wel 'gebowld', dus ik vermoed dat er nog mensen dit meemaken. De brede familieglijbaan was wel wat aan de korte kant.

De lazy river hebben we ook kunnen testen, maar hier is het jammer dat het soms lang wachten kan zijn op een vrije band. Wij hebben pas na enkele uren de kans gehad toen er plots een lege band ronddobberde. Op dat vlak vond ik de lazy river van het Tikibad beter georganiseerd, maar in Bellewaerde heb je wel meer effecten onderweg. Hier en daar mocht de stroming wel iets sneller staan, want vooral als het druk is, merk je dat je soms amper vooruit gaat.

De klimmuur wou ik uiteraard ook eens proberen, en dit was voor mij toch wel een nieuwe ervaring in een zwembad. Zeer geslaagde toevoeging! Enig minpuntje hier vond ik dat je de beide routes moet combineren om vooruit te gaan, want als je ??n kleur volgt, lijkt de afstand horizontaal en verticaal me soms te groot...

Pauze hebben we genomen in de bar, welke een mooi gevarieerd aanbod heeft. De cocktailkaart vond ik ook zeer leuk!

Conclusie: Ondanks de beperkte grootte zeker een bezoekje waard!

Enkele + en -:
+ Betere glijbanen dan een doorsnee waterpark, met uitschieter Aquaventure
+ Relatief unieke (Belgische) waterattracties: lazy river, klimwand...

? Raar systeem om te parkeren: Je betaalt 8 euro bij het oprijden, en krijgt op vertoon van je kassaticket 2 euro terug. Indien wij daarna nog naar het gewone park zouden gaan, sparen we ze ook 2 euro uit...

- Achteraf gezien ontbraken voor mij toch wel een golfslagbad en wildwaterbaan in het 'meest complete waterpark voor de hele familie'
- Het aanbod van glijbanen mag nog wat verder groeien in de toekomst :)
- Op sommige plaatsen was het nog wat te 'clean', vooral in de grot mag wat extra aankleding, en ook op het terras en buiten mag er nog wat meer theming toegevoegd worden
- Je lockernummer moet je onthouden, want er hangen nog geen kastjes om je nummer af te lezen
- De toegangsprijs mag gerust wat lager, want op dit moment is het wat duur

etwien
24-08-19, 11:27
Na enkele bezoeken ...

Helaas is Bellewaeede Aquapark uitgedraaid op een volledige afrader. Ondanks het feit men zich wil blijven vastbijten op “we-zijn-geen-subtropisch-pretpark-maar-een-Aquapark” houd het geheel gewoon geen steek. € 21 ingang die op € 1 of maximaal € 2 euro het equivalent is van Aqualibi (ter vergelijking Bellewaerde Aquapark 3000 m2 - Aqualibi 7000 m2) terwijl er geen buitenbad, golfslagbad, ?berhaupt normaal, gewoon bad is waardoor iedereen die wil zwemmen (laat ons eerlijk zijn, dit is nu eenmaal een MUST voor ?lk aqua of waterpark) zich uit miserie in de Lazy River moet gooien waardoor de ervaring van deze (die op zich wel mooi en goed aangelegd is) helemaal teniet gedaan wordt door veel te veel “niet drijvers”.

De glijbanen zijn ook maar zoethouders voor korte duur en compenseren de veel te hoge toegangsprijs ook niet. Daarnaast is de glijbaantoren van de 2 grote glijbanen “Splash Clash” & “Aquaventure” het best te vergelijken qua interieur met een fabriek en voelt zo kil aan als het maar kan.

Voor de kids valt er best wel wat te beleven, maar er is helemaal niet gedacht aan de noodzakelijk vergezellende ouders en/of jongeren die na een uur (op zijn meest) al doelloos op zoek zijn naar wat afwisseling.

Ook op vlak van horeca is er opnieuw, net als in mede-park Bellewaerde zelf, bijster weinig te vinden, dit uiteraard aan t? hoge prijzen.

Bellewaerde Aquapark kon, indien beter doordacht en voorzien een mooie aanwinst zijn voor het huidige “halve dag” bezoek-park Bellewaerde maar is helaas uitgedraaid op een veel te dure kat in een zak. Een vreselijk gemiste kans en een afrader van formaat ...

Polletje
25-08-19, 23:33
Het ontbreken van een golfslagbad, wildwaterbaan en een buitenbad is het meest spijtige bij Bellewaerde Aquapark.
Ik denk dat ze nu echter eerst werk gaan maken van de roestplekken in de vloeren bij het schip. Daar zie je nu duidelijk dat er geen hoogwaardige en dikke materialen werden gebruik ... Gevolg: waarschijnlijk sluiting van het zwembad in november voor herstel en vervanging.

Polletje
30-08-19, 20:52
Vandaag, op een rustige avond, terug eens in het Aquapark geweest. We hebben misschien wel 10 keer de glijbaan “Aquaventure” gedaan en kregen er maar geen genoeg van. Heel knap dat Bellewaerde dit naar Ieper heeft gehaald. Een aanrader (maar ga er heen als het niet druk is).

Polletje
21-09-19, 14:59
Tijdens de uitreiking van de European Star Awards tijdens IAAPA Expo Europe in Parijs heeft "Aquaventure" de derde plaats gewonnen in de categorie 'beste familieglijbaan'.

Pretparkfreak7
23-09-19, 22:56
Er zijn ook wel een pak negatieve google reviews met een begrijpelijke kritiek op prijs en gebrek aan deftig zwembad. Aquaventure ten spijt...
Zouden ze op die manier hun doelstellingen halen of zou de volkstoeloop wat tegenvallen, waardoor ook de wildwaterbaan voor langere tijd de diepvries insukkelt?

Polletje
23-09-19, 23:26
Er zijn ook wel een pak negatieve google reviews met een begrijpelijke kritiek op prijs en gebrek aan deftig zwembad. Aquaventure ten spijt...
Zouden ze op die manier hun doelstellingen halen of zou de volkstoeloop wat tegenvallen, waardoor ook de wildwaterbaan voor langere tijd de diepvries insukkelt?

Is vrees er wat voor. Het staat als een paal boven water dat er veel mank is in het Aquapark.
Het gevolg omdat het waterpark daar veel te vlug moest staan?
Een volkstoeloop kan men niet aan want het is er veel te klein gebouwd.
Belangrijke elementen die ontbreken: golfslagbad, wildwaterbaan, douche nabij de sauna, buitenbad, …
De gebruikte materialen van mindere kwaliteit waardoor er nu reeds al herstellingswerken nodig zijn aan het schip, de grond, …
Veel te duur qua inkom voor wie éénmalig het Aquapark bezoekt.

Earlyspencer
24-09-19, 19:49
En dan hebben ze nog "chance" dat de concurrentie uit Kortrijk vette tegenslag had. Anders waarschijnlijk nog minder "nat volk" in Ieper.

simon
25-09-19, 08:59
We zullen het zien vanaf de herfstvakantie. Dan openen de 5 glijbanen in Kortrijk...

Wat wel opvalt in Kortrijk is dat er veel negatieve reacties zijn op de overlast van Noord-Fransen. Ik vermoed dat dit in Ieper minder het geval is?

Polletje
25-09-19, 21:46
overlast van Noord-Fransen. Ik vermoed dat dit in Ieper minder het geval is?
In Bellewaerde Aquapark nog geen last van gehad of iets van die overlast gehoord. Security is daar ook altijd aanwezig.

etwien
17-11-19, 18:24
Intussen concurrent Lago Kortrijk Weide gedaan ... Bellewaerde mag zich echt kapotschamen dat ze voor die doos in Ieper € 21 durven vragen. Mijn gehele gezelschap was er ook unaniem over eens dat Bellewaerde Aquapark op geen enkel vlak nog maar aan de hielen van Lago Kortrijk Wijde komt, of dan misschien enkel op vlak van aankleding en het kinderfort, maar qua voorzieningen heeft Lago pakken meer te bieden, 5 stuk voor stuk leuke en comfortabele glijbanen, een zeer fijne wildwaterbaan die Bellewaerde Aquapark zelfs ook al niet heeft, de vele andere faciliteiten ...

Bellewaerde zal hun Aquapark zeer vlug mogen uitbreiden of de prijs toch een stuk verlagen, anders is dit echt niet te verantwoorden ...

simon
19-11-19, 17:50
Ik vermoed dat een eerste uitbreiding toch niet voor meteen zal zijn... Volgend jaar opent de nieuwe achtbaan en ook de parking wordt nu verder aangepakt. Het Aquapark blijft intussen gewoon geopend, dus nieuwe glijbanen of uitbreiding buiten zal volgens mij nog niet voor 2020 zijn...

Sowieso zullen ze de opening van de glijbanen in Kortrijk Weide nu wel voelen, maar hun 2 grote in de toren zijn toch wel wat unieker dan die in Lago Kortrijk denk ik dan?

Hoe viel het daar trouwens mee van de Noord-Fransen? Toen ik het Aquapark afgelopen zomer bezocht (op een bloedhete dag) leek dat toen heel goed mee te vallen...

etwien
19-11-19, 18:03
Sowieso zullen ze de opening van de glijbanen in Kortrijk Weide nu wel voelen, maar hun 2 grote in de toren zijn toch wel wat unieker dan die in Lago Kortrijk denk ik dan?

Hoe viel het daar trouwens mee van de Noord-Fransen? Toen ik het Aquapark afgelopen zomer bezocht (op een bloedhete dag) leek dat toen heel goed mee te vallen...

Persoonlijk vind in die Aquaventure glijbaan zeer overroepen. Voorheen dacht ikzelf ook dat die slide een grote troef tegen Lago zou zijn, maar Lago heeft, ondanks het stuk voor stuk “normale” (hoewel ze allen wel iets extra hebben) slides zijn, zijn het stuk voor stuk leuke, lange glijbanen met elk hun eigen feature, en dat is veel leuker dan slechts 1 speciale glijbaan waar je dan ook nog eens een serieus stuk voor mag staan wachten, terwijl Lago eerder gevarieerd en non-stop glijplezier aanbiedt. Leg beiden in de weegschaal Kortrijk valt beduidend en overtuigend naar beneden (met een harde smak zelfs).

Ook op vlak Noord-Fransen heb ik tot op dit ogenblik meer “last” ervaren in Bellewaerde Aquapark dan Lago Weide. Dit is we iets waar ik zelf verbaasd over was, want ik ken Kortrijk niet enkel van reputatie maar ook van eigen ervaring. Een voetnoot wel: ik bezocht Bellewaerde Aquapark 3x terwijl het park zelf geopend was, Lago bezocht ik nog maar 1 keer (meer bezoeken volgen vast en zeker) en had nergens precies “last” van. Erg objectief kan ik dit nog niet vergelijken tot nu toe ...

simon
20-11-19, 10:28
Mja, zelf moet ik er nog eens langsgaan, en zal ook wel nog voor het jaareinde zijn. In Bellewaerde Aquapark viel het bij mijn bezoek heel goed mee met de Noord-Fransen (beter dan in het park zelf!).

Van Lago Kortrijk Weide had ik via via al gehoord dat ze er veel last van hadden, maar zoveel te beter dat jij het dan niet had. Wellicht volgt een eerste bezoek daar toch eens op een weekavond, aangezien Kortrijk goed doenbaar is en ik met zo'n 2 uur waterplezier wellicht toch genoeg zal hebben :)

Polletje
21-11-19, 00:09
Wellicht volgt een eerste bezoek daar toch eens op een weekavond, aangezien Kortrijk goed doenbaar is en ik met zo'n 2 uur waterplezier wellicht toch genoeg zal hebben :)

Voorzie maar wat meer dan 2 uur in Lago Kortrijk als je alles eens wil uitproberen: de warme lagune, wildwaterbaan, haman, biosauna, zoutsauna, 5 glijbanen, golfbad, … Veel ervan ga je beslist nog een tweede keer willen uitproberen.
Zondag laatst geweest voor twee uur wat toen een beetje krap was.

simon
21-11-19, 09:55
Voorzie maar wat meer dan 2 uur in Lago Kortrijk als je alles eens wil uitproberen: de warme lagune, wildwaterbaan, haman, biosauna, zoutsauna, 5 glijbanen, golfbad, … Veel ervan ga je beslist nog een tweede keer willen uitproberen.
Zondag laatst geweest voor twee uur wat toen een beetje krap was.

Haha, ik ben het gewend van Lago Brugge hoor. In weekends is het vaak stuk drukker dan op een kalme weekavond ;)

etwien
21-11-19, 12:52
Haha, ik ben het gewend van Lago Brugge hoor. In weekends is het vaak stuk drukker dan op een kalme weekavond ;)

Bij ons bezoek zondag was het ook rustig, maar alles is gewoon zo goed dat je het meermaals wil uitproberen. Wij kregen geen genoeg van hun wildwaterbaan die overigens de eerste is van de Lago of Sportoase banen die voor mij ook echt aanvoelt als een WILDwaterbaan en niet na 2 rondjes gaat vervelen. Ook de Blauwe slide, de groene en de witte racer zijn echt heerlijke glijbanen die je toch meerdere keren wil doen. Neem er dan nog alle andere faciliteiten bij en 2 uur is, ook al is het kalm, toch aan de krappere kant ...

Laat ons zeggen dat we na 2 uur alles wel gedaan hadden, maar dat we zeker nog langer ons konden bezig houden mochten we nog tijd gehad hebben!

simon
21-11-19, 20:00
Laat ons zeggen dat we na 2 uur alles wel gedaan hadden, maar dat we zeker nog langer ons konden bezig houden mochten we nog tijd gehad hebben!

Ok, I keep it in mind :)

vlinderke
21-12-19, 18:53
gezien op hun site: Beleef een witte kerst in Bellewaerde Aquapark
Vanaf 13 december tot en met 12 januari zorgen tal van decoraties en fonkelende lichtjes voor een feeërieke sfeer in Bellewaerde Aquapark. Bezoekers beleven gegarandeerd een witte kerst in het gloednieuwe indoor waterpark dankzij de levensechte sneeuwbuien. Tijdens de kerstvakantie staan er meet & greets met de kerstman en Koning Leeuw op het programma. Daarnaast beleven bezoekers er waterpret voor het ganse gezin dankzij de mix van glijbanen, speelzones en ontspanning en dit in een oase van groen en een constante temperatuur van 34°C.

Polletje
24-12-19, 00:06
gezien op hun site: Beleef een witte kerst in Bellewaerde Aquapark
Vanaf 13 december tot en met 12 januari zorgen tal van decoraties en fonkelende lichtjes voor een feeërieke sfeer in Bellewaerde Aquapark. Bezoekers beleven gegarandeerd een witte kerst in het gloednieuwe indoor waterpark dankzij de levensechte sneeuwbuien. Tijdens de kerstvakantie staan er meet & greets met de kerstman en Koning Leeuw op het programma. Daarnaast beleven bezoekers er waterpret voor het ganse gezin dankzij de mix van glijbanen, speelzones en ontspanning en dit in een oase van groen en een constante temperatuur van 34°C.

Een oase van groen bij 34°C versus een witte kerst met sneeuwbuien: ik wil wel eens zien hoe Bellewaerde deze heeft doen passen in elkaar :)

etwien
24-12-19, 15:12
Een oase van groen bij 34°C versus een witte kerst met sneeuwbuien: mn aandacht is nu wel gewekt om eens te zien hoe Bellewaerde deze heeft doen passen in elkaar :)

Even goed als een Duelling Alpine Coaster in een Canadese zone?

K. V.
25-12-19, 22:11
Een oase van groen bij 34°C versus een witte kerst met sneeuwbuien: ik wil wel eens zien hoe Bellewaerde deze heeft doen passen in elkaar :)

1450

We waren er de 24e december en ze hebben er binnen en buiten kerstdecoratie gezet en ook een sneeuw(schuim)kanon.
We waren er van omstreeks 14-17u en toen hebben we éénmaal gezien dat ze het hebben aangelegd en dit omstreeks 16u. We wilden er nog een foto van nemen, maar tegen dat we terug om ons fototoestel waren geweest, was het al gedaan. Duurde een kwartiertje of zo. Ze kondigden het ook niet aan.
Het sneeuwkanon was gelegen bij die grote emmer.
Verder kon je er ook nog op de foto met de kerstman en elfje en kregen de kinderen na het bezoek nog een goodiebag met een kortingsbon, mandarijn en een pluchen knuffelbeer in de vorm van een rups.

Ondertussen hebben ze bij de Aquaventure van die plastic flappen (zoals in die koeling bij de Colruyt vroeger) bovenaan aan de ingang van de glijbaan gehangen, waarschijnlijk tegen de koude.

Polletje
27-12-19, 17:18
We waren er de 24e december en ze hebben er binnen en buiten kerstdecoratie gezet en ook een sneeuw(schuim)kanon.
We waren er van omstreeks 14-17u en toen hebben we éénmaal gezien dat ze het hebben aangelegd en dit omstreeks 16u.
Ik denk dat ze je post bij Bellewaerde Aquapark hebben gelezen want sedert vandaag kondigen ze op hun FB-pagina aan dat er ieder half uur een sneeuwbui zal komen ter hoogte van het Aqua Fort ...

zottewoef
01-01-20, 12:10
Vreemd, afgelopen maandag geweest (10-15u) en niets van sneeuwbuien gezien. Enigste dat ik gezien heb zijn de traditionele beu zakken van Noord-Fransen.
De kinderen kunnen hun amuseren, maar er ontbreekt toch een golfslagbad en wild river. Op een uur heb je het toch gezien vind ik. En de toegangsprijs van Aquapark en parking is er ver over!

Phadd-F
01-01-20, 13:25
Enigste dat ik gezien heb zijn de traditionele beu zakken van Noord-Fransen.

Hun zwembroekenbeleid helpt dus blijkbaar helemaal niet om dat soort volk buiten te houden.

jefke88
04-01-20, 18:30
Hun zwembroekenbeleid helpt dus blijkbaar helemaal niet om dat soort volk buiten te houden.

Die ga je daar ook niet mee tegenhouden, in heel Frankrijk is namelijk dezelfde regel van tel. De enige bevolkingsgroep die je daarmee weert zijn moslims, die moeten het gebied tussen navel en knieën bedekken.

Phadd-F
04-01-20, 19:44
Die ga je daar ook niet mee tegenhouden, in heel Frankrijk is namelijk dezelfde regel van tel. De enige bevolkingsgroep die je daarmee weert zijn moslims, die moeten het gebied tussen navel en knieën bedekken.


Genoeg moslims hier die wel gewoon modern ondergoed zoals boxers dragen. Wat jij zegt is van toepassing op een bepaalde conservatieve strekking. Soit, als dat zembroekenreglement nu ook al faalt om ambetant volk buiten te houden (vrij kortzichtig al om zwemshort-dragende mensen als tuig te bestempelen) zie ik nog minder in waarom ze dat blijven handhaven.

SanderV
05-01-20, 00:34
De reden waarom zwemshorts niet zijn toegelaten heeft puur te maken met hygiënische redenen dacht ik. Ik ben er bijna zeker van dat Bellewaerde deze regel niet doorvoert om bepaalde mensen af te schrikken of weg te jagen, daarmee zouden ze in hun eigen voet schieten en heel wat inkomsten mislopen zou ik dan denken.

jefke88
06-01-20, 09:39
Genoeg moslims hier die wel gewoon modern ondergoed zoals boxers dragen. Wat jij zegt is van toepassing op een bepaalde conservatieve strekking. Soit, als dat zembroekenreglement nu ook al faalt om ambetant volk buiten te houden (vrij kortzichtig al om zwemshort-dragende mensen als tuig te bestempelen) zie ik nog minder in waarom ze dat blijven handhaven.

Nee, is een 'standaard' regel. Heeft niks met ondergoed te maken, want mensen dragen normaal ook boven- en onderkleding...

Phadd-F
06-01-20, 09:49
Nee, is een 'standaard' regel. Heeft niks met ondergoed te maken, want mensen dragen normaal ook boven- en onderkleding...

Het is niet moeilijk om moslims met ontblote navel of dijen te vinden hoor.

simon
14-01-20, 12:28
Bellewaerde Aquapark heeft momenteel haar jaarlijkse onderhoudsperiode van 13 januari t.e.m. 18 februari 2020. Lijkt me best lang voor een nieuw zwembad dat nog geen jaar open is... Ter vergelijking: Lago Brugge sluit vaak maar enkele dagen en werkt dan gefaseerd...

Wellicht deels omdat het nu een heel kalme periode is (bezuinigen op personeel, energie...), of zal men gebruik maken van deze periode om bepaalde aanpassingen (of uitbreidingen) aan te brengen? Lijkt me minder het geval te zijn, maar je weet nooit.

Polletje
14-01-20, 13:20
Zondag (12 januari) zijn we langs geweest naar de laatste dag van 'Beleef een witte kerst'. Tot mn teleurstelling was het sneeuwkanon al weg.
Tijdens de (lange) onderhoudsperiode zouden er (herstellings)werken komen aan het Aqua fort en het schip. Verder zijn er ook enkele emmers die niet meer werken boven de Lazy river. Een deel van de douches geven geen warm water meer. Er komt misschien een douche aan de sauna? En lichten bij de binnenglijbanen? ... Er is al wat werk voor de boeg terwijl daarnaast de schreeuw steeds luider klinkt naar een golfslagbad en wildwaterbaan want veel bezoeker vinden het maar weinig voor wat ze moeten betalen aan inkom.
Benieuwd wat er vanaf 19 februari zal aangepast zijn?!

LouJackLili
17-07-21, 20:43
Glijbanen in Aquapark:

T-ga3sb1HEY