PDA

Bekijk Volledige Versie : [Plopsaland] Plopsaqua 2015



Pretparkfreak7
19-05-17, 10:56
Repost over plopsaqua

Het complex zal 4.000 vierkante meter groot zijn en een capaciteit van 1.250 zwemmers hebben. Behalve een 25-meterbad met vier banen komt er ook een speelzwembad met drie glijbanen. Eén meet de snelheid van de zwemmer, een andere wordt voorzien van banden voor gezinszwemmen en de derde is bedoeld voor durvers. Zij worden loodrecht omlaag gelanceerd. Allerlei effecten en een decor van een landschap met dooiende sneeuw, moeten voor een sprookjesachtige sfeer zorgen. In het golfslagbad worden regen en onweer nagebootst.

‘Er komt een bioscoopgrot, een wildwaterglijbaan, aromatische whirlpoolbaden en een buitenzwembad. Het complex zal vlot toegankelijk zijn vanaf de straat - je hoeft niet via het pretpark naar binnen - ook voor mindervaliden.’ Volgens Steve van den Kerkhof wordt het zwembad van kabouter Plop het ‘mooiste gethematiseerde zwembad ter wereld’.

De gemeente De Panne investeert jaarlijks om en bij 750.000 euro in het zwembad. Inwoners van De Panne kunnen er tegen een goedkoop tarief zwemmen. Het Plopsazwembad gaat normaal gezien in april 2015 open. De realisatie vraagt een budget van 16 miljoen euro. Er is werk voorzien voor een vijftigtal mensen.

Waliboy
08-01-18, 21:08
OPGELET: de komende 3 dagen sluit Plopsaqua uitzonderlijk de deuren. Maar liefst 35 aannemers & decorateurs zorgen ervoor dat het waterpark een mooie opfrisbeurt krijgt. We verwelkomen jullie graag terug op vrijdag 12 januari! Tot dan

Bron: Facebook Plopsa

etwien
06-12-18, 22:55
Ik heb op 1 december nu eindelijk ook eens Plopsaqua bezocht. Op het eerste zicht viel het beter mee dan ik gevreesd had.

+ Best nog een leuke, mss wat korte, Wildwaterbaan.
+ Zeer leuke ovale glijbaan!
+ Disco slide is ook best leuk.
+ Decoratief gezien nog geen zo’n ramp.
+ Over het algemeen relatief proper.
+ Zeer leuk kindergedeelte.

- Hier en daar toch al redelijk wat sporen van defecten en achterstallig onderhoud.
- Iedereen vond het water van alle baden zeer koud, ironisch genoeg het buitenbad niet.
- In Disco Slide was er een enorm koude wind waardoor ik het ECHT koud kreeg en deze ook maar 1 keer gedaan heb, ondanks dat hij best leuk is.
- Sky Drop ZEER beperkt geopend, echt wel klantonvriendelijk, en de slide maakte ondanks z’n spectaculaire start het minst indruk.
- Hun fameuze onweer simulatie hebben we in anderhalf uur tijd slechts 2 keer zien werken.
- Je bent er wel zeer snel rond. Het mist iets voor volwassenen om wat langer te kunnen genieten zonder je te vervelen.
- Ook in het gebouw zelf was het niet echt zo warm, wat nog een reden was voor ons vroege vertrek

Eindconclusie: het is leuk voor even, maar eens je het gezien hebt, heb je het gezien. Een herbezoek zit er in de eerste jaren niet in.

coasterfrenzy
07-12-18, 09:29
De enige volwassen slide tammen ze af door direct na de drop de baan zo rustig mogelijk te maken. en kun je na gaan: Ik vond die andere 2 slides nóg saaier. Het concept van de disco slide is leuk, maar erg zinloos om helemaal op het einde pas snelheid te maken met als enige doel direct de splasback in te duiken.

Mij gaan ze er in elk geval niet meer terug zien, en ook niet in andere plopsa parken (Alles wat gepland is, al dan niet doorgegaan, is een kopie of slechts marginaal aangepaste versie). Zeker niet aan de prijs die ze vragen. Dan rij ik liever naar Wassenaar, Keulen of Hengelhoef.

Polletje
07-12-18, 10:11
Op zich vind ik Plopsaqua wel leuk gemaakt maar het waterpark is te klein. Deze zomer toen het druk was, stond je praktisch overal aan te schuiven. Een voorbeeld zijn de twee bubbelbadjes waar in beide max. 20 personen kunnen …
De inkomprijs ligt naar verhouding met wat Plopsaqua te bieden heeft te hoog en dat is bij veel bezoekers al een reden om kritischer tegen alles te kijken. Terecht: want de klant verwacht 'waar' voor zn geld.
De temperatuur mag er wat meer zijn. Ik dacht eerst dat het aan ons lag maar als ik wat recensies op facebook erop nalees, merk ik dat we niet de enige zijn die daar af en toe de koude gewaar zijn.