PDA

Bekijk Volledige Versie : [S&R Olympia (Brugge)] 2017



Waliboy
19-05-17, 22:01
Opening nieuw aanbod
Om ons tweejarig bestaan te vieren én om onze bezoekers te verwennen met een nog ruimer aanbod gaan vanaf zaterdag 3 juni twee nieuwe glijbanen en extra buitenwellness open.


Glijbanen
Met de twee nieuwe glijbanen vergroten we de beleving aanzienlijk!
3D-effecten, licht, geluid, tijdsopname… Een feest voor je zintuigen!

Magic Jump
Deze glijbaan met ‘infinity jump’ neemt je mee in een spannend 86 meter lang onderwateravontuur. Scheur door de bochten en laat je overspoelen met magische 3D-effecten. Maar duik op tijd onder voor de haai!

Magic Twice
Beleef een spannende race met z’n twee te midden licht- en geluidseffecten! Zij aan zij zoef je de 123 meter lange weg naar beneden. Eenmaal aan de finish kan je zien hoe snel jullie beneden waren. Magic Twice is uniek in de Benelux, dus daag je vrienden uit om deze ervaring met je te delen!

Magic Tube
We nemen ook onze bestaande bandenglijbaan onder handen. Hij wordt gepimpt met onder andere touchpoints: tik er zoveel mogelijk aan en vergelijk jouw score met anderen!

Outdoor wellnes
Ook de liefhebber van een deugddoende portie wellness kan bij ons terecht. Naast de bestaande warme lagune, sauna, stoomhut en het buitenbad bieden we vanaf 3 juni extra wellness aan die zich buiten zal bevinden.

Whirlpool
Zak heerlijk onderuit in de bubbels van onze whirlpool. Met water van 35° warm is het ook buiten zalig toeven.

Barrelsauna
In deze gezellige sauna, weg van alle drukte, kan je pas helemaal tot rust komen.

https://www.mupload.nl/img/2elupqhb7h4bn.jpg
Bron: Facebook S&R Olympia

simon
29-05-17, 17:03
Nu woensdag vindt de persopening plaats... Zelf ga ik woensdagavond zwemmen. Benieuwd of ik er dan ook al gebruik van kan maken!

Waliboy
31-05-17, 21:16
http://www.focus-wtv.be/nieuws/uitbreiding-sr-olympiabad-brugge

simon
01-06-17, 15:55
Gisteren was het dan eindelijk zo ver... Iets waar ik toch wel al enkele weken naar uitkeek... De vooropening van de nieuwigheden in S&R Olympia! Zoals sommigen onder jullie wel al weten, ga ik er wekelijks zwemmen, dus zag ik de bouw ook evolueren. Gisteren was er de persopening in aanwezigheid van Romanie Schotte (Miss België 2017) en Cilou Annys (Miss België 2010). Zij kwamen in de vooravond de nieuwe glijbanen inglijden, waarna deze open bleven voor het gewone publiek. En zodus heb ik deze ook kunnen testen! :)

Wat doe je met 1 miljoen euro? Wel, daarmee kan je wat investeren in het waterpark en je plattegrond aanpassen. Aanschouw hieronder de nieuwe plattegrond en eronder een overzicht van de nieuwigheden!

http://www.sr-olympia.be/wp-content/uploads/sites/8/2015/05/GrondplanSROlympia.jpg

MAGIC TWICE

De eerste nieuwigheid is de Magic Twice (blauwe glijbaan), die eigenlijk bestaat uit een 2-in-1 glijbaan van 123 meter. Deze nieuwe duoglijbaan waarin je tegen elkaar kan racen is bovendien uniek in de Benelux! Tijdens de tocht heb je heel wat lichteffecten en kan je elkaar nat maken omdat er een lage tussenwand in de buis is. Op het einde van de rit kan je je tijd aflezen op het scorebord en ook de toptijden zien.

Mijn ervaring was dat de linkerkant wat sneller ging dan de rechterkant, waarbij ik een toptijd haalde van zo'n 19 seconden. Het record lag gisteren op 17 seconden, dus deed ik het niet slecht :D Echt een aanrader en zeer leuk! De competitie barstte echt los en je gaat best snel vooruit!

Beide missen zouden rond de 25 seconden gezeten hebben, maar ik heb ze niet gezien.

MAGIC JUMP

De tweede nieuwe glijbaan (oranje glijbaan) is een 'infinity jump' van 86 meter. Tijdens de onderga je naast licht- en geluidseffecten ook een 3D-projectie voor je een kleine val maakt. Bij de start maak je je keuze door op één van de drie knoppen te kiezen. Je hebt de keuze tussen - spoiler alert: als je wilt lezen moet je maar selecteren - deep sea (haai), space ((meteoriet) en kids (aquarium).

Mijn ervaring was opnieuw een zeer toffe, intense glijbaan die sneller gaat dan hij lijkt! De val is even schrikken, maar zeer tof gevoel. De 3D-projecties stonden nog niet volledig op punt, maar ook 's avonds (tussen 20u en 22u) was de firma nog bezig met aanpassingen in de programmatie. Vooral deep sea is een aanrader!

MAGIC TUBE

De bestaande bandenglijbaan (groene glijbaan) onderging ook een upgrade en werd voorzien van 10 touchpoints die je tijdens je afdaling kan aantikken. Er bevinden er zich 8 aan je linkerkant en 2 aan je rechterkant. Op het einde kan je je score aflezen.

Intussen heb je 4 mogelijkheden om de glijbaan af te dalen, namelijk een 2-persoonsband, een ronde 1-persoonsband, een 1-persoonsband met uitsteeksel en ook de matjes zijn terug. De matjes zijn volgens mij ook best uniek, maar zijn zeker een leuke manier om deze afdaling te maken.

Mijn ervaring: deze had ik de voorbije weken al gedaan, maar sinds gisteren zijn ook eindelijk de matjes terug! En deze kan ik je ook alleen maar aanraden, net als de echt ronde banden :)

BUITENJACUZZI

Binnen was er sinds de opening in het lagunebad al een grote jacuzzi en een kleinere tussen de stroomversnelling met rugmassagestralen, maar ook buiten opende er een nieuwe jacuzzi van 25 m² en een temperatuur van 35 °C.

Deze is leuk met het goede weer, maar verder is er niet zoveel speciaal aan.

BARRELSAUNA

Laatste nieuwigheid was de barrelsauna, of buitenstoomhut. Deze moet een hete temperatuur krijgen - warmer dan de sauna binnen - maar dat was gisteren nog niet het geval. Ze werd ook nog maar gisteren afgewerkt, en volgens mij moet de temperatuur er nog echt goed in komen. Groot minpunt hier vond ik vooral dat je geen voetbadje hebt, waardoor er wat stof aan mijn voeten ging toen ik erin ging.

BUITENSPEELPLEZIER

Tijdens de vakanties en weekends zijn er ook wat inflatables aanwezig, zoals een springheuvel (zoals je dus ook in S&R Rozebroeken binnenkort hebt), alsook een opblaasbare raceglijbaan en een hindernissenparcours. Vooral voor de opblaasbare raceglijbaan viel het op dat er ook wat werken gedaan zijn, waarbij er wat uitgegraven werd. Deze zaken zijn pas vanaf zaterdag te ontdekken, tijdens de officiële opening.

EINDOORDEEL

Wat een zalige nieuwigheden! Dit was wat het waterpark nodig had en terecht verdiende! Vroeger was de bandenglijbaan nogal soft, maar volgens mij staat het water wat harder en met de touchpoints is ook deze interessanter geworden. De nieuwe glijbanen zijn dé grote meerwaarde en je vindt ze nergens anders. Ze glijden heel soepel en je voelt geen naden. Ze zijn ook een pak intenser dan ik dacht, wat ik alleen maar kan toejuichen.

Als je een leuke uitstap zoekt of afkoeling tijdens de warmte of gewoon wat verfrissing, breng dan zeker een bezoekje aan S&R Olympia, welke ik nu met stip op 1 plaats als beste waterpark van S&R of Sportoase. Prijs-kwaliteit is het dik in orde, maar je mag het niet vergelijken met een Plopsaqua of Aqualibi. De attracties zijn leuk, maar theming is beperkt.

Kleine tip: ga op een weekavond, wanneer het wat rustiger is. De wachttijden vallen zeer goed mee, je hebt overal ruimte, en... de wildwaterbaan staat dan hard! En die was vroeger al de topper van het park!

Putoor
01-06-17, 18:25
Klinkt allemaal heel erg goed! Zo'n glijbaan met infinity jump wil ik al een tijdje eens uitproberen en zo'n interactieve glijbaan lijkt me ook wel eens plezant. En tegen elkaar racen is altijd leuk! Dus ik denk dat ik hier zeker wel eens zal gaan zwemmen.

simon
02-06-17, 08:57
Zeker en vast doen!