PDA

Bekijk Volledige Versie : Sprookjeswonderland Enkhuizen



Eftelplopsa
22-05-17, 17:45
Een klein mini parkje achteraan in Nederland.
dan heb je een Sprookjesbos, kinderboerderij, grote speeltuin, poppenshow, bloementuinen, familie en kinder attracties en parkeren op de park parking is gratis!
Je moet natuurlijk geen spannende of grote attractie verwachten daar maar is gewoon leuk om door dit parkje te wandellen. Het kabouter dorp ziet er wel al wat oud uit maar hier zijn ze ook ooit mee begonnen. Van kabouter tot sprookjespark. Sommige sprookjes in dit park vind ik leuker dan de efteling heeft. Zoals klein duimpje hierbij word de reus effe wakker... En bij hans en grietje het snoephuisje opent de heks echt de deur als je met het poortje rammelt... Ook heeft het park eigen figuren zoals Prinses Violinde die alleen maar aardbijen eet. Heks Hupsakee die je laat vliegen. En Magius Fluvius die met zijn tover atelier op een plas water gevallen is en er niet meer af geraakt... Nog iets leuk wat ze in het park hebben is het Tijdhuis. Hierin zit vadertje tijd je op te wachten om de seizoenen te laten zien die uitgebeeld worden door elfjes en trollen. hierbij gebruiken ze bewegingen, licht, geluid en wind effecten. En een heus sterren plafond!
Ook het sprookje Pinokkio word hier uitgebeeld en vind ik ook persoonlijk mooier dan de Efteling heeft. Bekijk gerust hier onderaan de video om te kijken wat je er van vind.. Maar ik vond het echt een mooi, klein, onderhouden parkje!

https://youtu.be/yJcTTRRfbJ8

Ignace
22-05-17, 18:38
Ik had al wel eens van het parkje gehoord, maar als ik het filmpje bekijk is het toch een heel stuk groter en mooier dan ik verwacht had. Iets waar ik zeker eens naartoe wil!

Leuk filmpje, bedankt!

Pretparkfreak7
23-05-17, 07:22
Hoe lang is het daar al. Wie is de drijvende kracht er achter? Waarom heb ik er nog nooit van gehoord? :)

Eftelplopsa
23-05-17, 11:43
Het is een familie bedrijf van vader en zoon De Vries. De vader was vroeger een schilder en had een schilders winkel. Waarbij hij een kabouter pop had gemaakt voor in zijn etalage. Die pop was zoon succes dat hij op houten krukjes ook kabouters schilderde. Hij ging er mee op markten staan. En bleef een succes. Waarbij hij iets daarna een heel kabouter dorp maakte. En ook dat werd een succes. Hij wou verder uitbreide maar de grond was te klein dus besloten ze te verhuizen naar Enkhuizerzand aan de rand van het Ijselmeer te Enkhuizen.
Hier is hij begonnen aan een heus sprookjespark voor kinderen. En zelfs nu zijn ze nog altijd aan het verder kijken om nog verder uit te bereiden. Dit park is miss hier niet zo bekent omdat het hellemaal achteraan in Nederland Ligt en het niet zo groot is. Ook voor het park word zo goed als geen reclame gemaakt. Maar ze staan er wel heel erg voor bekent dat het een van de goedkoopste uitjes is. En je waar hebt voor je geld plus gratis parkeren op de park parking.

simon
30-05-17, 13:12
Wow! Bedankt om dit filmpje te delen. Ik had er ook al van gehoord en had de website ook al eens opgezocht, maar ik wist niet dat het er zo mooi was. Ziet er echt leuk uit en als ik eens in de buurt ben, zal ik het zeker ook eens bezoeken!