PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] Walibi vraagt uitbreiding Aqualibi aan!



K-ToF
24-05-17, 17:12
Walibi Belgium heeft grote plannen. Niet alleen de grote transformatie van het pretpark zelf staat op het programma, ook met subtropisch zwemparadijs Aqualibi zijn er grote plannen.

Walibi heeft immers een aanvraag gedaan voor een vergunning om het bestaande zwembad met 700 vierkante meter uit te breiden. Hiermee wil Aqualibi een zone creeëren, speciaal voor kinderen tot 7 jaar. In die nieuwe zone komen verschillende glijbanen en waterspeeltoestellen.

Meer nieuws wil Walibi nog niet kwijt, dit en veel meer nieuws volgt begin juni!

Bron: l'Avenir en Looopings

Nathan G
24-05-17, 17:50
Hmm, een kinderzone... is dat wel waar Aqualibi om smeekt? Ze hebben al een klein bad voor baby's, een zone met fonteinen en een emmer met een drietal glijbanen voor kinderen en ook de Jet en Surf zijn heel kindvriendelijk..

flyingtiger
24-05-17, 20:25
Iets meer info nog in ons eigen nieuwsbericht (goo.gl/JT6U0I) ook :).

Jak
24-05-17, 21:52
Dus als ik het goed begrijp? Het pad wordt geknipt en de parktrein ook en in de plaats komt een uitbreiding van het zwembad?

Hoe geraak je dan aan de Cobra? Via een pad over het water?

Joran
24-05-17, 21:54
Intrigerend. Denk dat we pas echt een goed beeld gaan kunnen vormen vanaf juni, als het park naar buiten komt met meer informatie. ;)

Pretparkfreak7
25-05-17, 12:12
Het pad wordt geknipt en de parktrein ook en in de plaats komt een uitbreiding van het zwembad?
Dat had ik eerst ook begrepen. Maar als je het pad op die plaats zou doorknippen, maak je de volledige zone aan die kant van het meer bijzonder ontoegankelijk. Ik was daarom al ingrijpende constructies aan het bedenken om over het dak van de uitbreiding een pad te laten lopen.

De uitbreiding komt echter niet tot tegen de oevers. Ik denk dat men in de smallere ruimte die overblijft het spoor gaat vervangen door een pad.

Michielsken
25-05-17, 20:16
Dat had ik eerst ook begrepen. Maar als je het pad op die plaats zou doorknippen, maak je de volledige zone aan die kant van het meer bijzonder ontoegankelijk. Ik was daarom al ingrijpende constructies aan het bedenken om over het dak van de uitbreiding een pad te laten lopen.

De uitbreiding komt echter niet tot tegen de oevers. Ik denk dat men in de smallere ruimte die overblijft het spoor gaat vervangen door een pad.Er staat toch ook letterlijk dat er nieuwe paden gaan komen? Dus tussen het meer en de uitbreiding heel waarschijnlijk. De parktrein zal het park dan waarschijnlijk verlaten, maar dat vind ik eigenlijk geen gemis, die trein zorgde voor mij alleszins meer 'last' dan meerwaarde.

Ignace
25-05-17, 20:25
Er staat toch ook letterlijk dat er nieuwe paden gaan komen? Dus tussen het meer en de uitbreiding heel waarschijnlijk. De parktrein zal het park dan waarschijnlijk verlaten, maar dat vind ik eigenlijk geen gemis, die trein zorgde voor mij alleszins meer 'last' dan meerwaarde.

Ik vind de parktrein in Walibi allesbehalve een aanlokkelijke attractie, ook tegenover andere parken niet. De wachtruimtes zijn erg onduidelijk en je hebt er ook totaal geen zicht hoelang de trein wegblijft, en dat duurt vaak erg lang. Ik zou het wel jammer vinden mocht de attractie verdwijnen: het station achteraan in het park is zo'n RCT-gewijze, maar goed bedacht oplossing om het volk ook daar te krijgen. Dan moeten ze wel eerst de trein aanlokkelijker maken en die achterste zone interessanter maken, maar dat zie ik ook liever gebeuren dan het verwijderen van de trein.

K-ToF
27-05-17, 10:39
Jammer dat het om een kinderzone gaat eigenlijk. Persoonlijk had ik graag een buitenzwembad zien komen naar Aqualibi. Verkoeling in de zomer, verwarmd in de winter. Met zomerse dagen gaat zo'n buitenbad in Aqualibi volgens mij zeker succes hebben. Of tijdens nocturnes, wanneer het park tot 23u00 geopend is. Afkoelen in het zwembad tijdens de heetste momenten van de dag en wanneer de temperatuur een beetje gezakt is kan je heerlijk verfrist het park in. Combineer dat met een ligweide waar bezoekers kunnen zonnen, een bar in openlucht en genoeg mogelijkheden voor de gepaste animatie en Aqualibi kan weer verder.

simon
29-05-17, 17:02
Stiekem hoop ik dat we nog niet alles weten... Voor de allerkleinsten is het inderdaad nog wat beperkt, dus zeker welkom, maar toch hoop ik ook op een buitenzone waar je tijdens deze hittedagen afkoeling kan zoeken.

Daarnaast hoop ik ook op een tweede glijbaantoren met enkele nieuwe, spectaculaire glijbanen. De glijbanen die ze nu hebben zijn oké, maar verre van speciaal. Als je ziet wat S&R allemaal bouwt qua uitbreidingen in hun parken, of wat je kan vinden in Sportoase Duinenwater, dan is er zeker nog plaats voor enkele toppers erbij te plaatsen!

etwien
29-05-17, 17:42
Zaterdag nog eens in Aqualibi geweest, en met die temperaturen werd duidelijk dat een buitenzone zeer welkom is. Ook qua glijbanen mist Aqualibi toch een speciale glijbaan nodig. Iets met lichteffecten, trechters of gelijk wat zou het aanbod écht verbeteren. Momenteel is er wel wat aanbod aan glijbanen, maar niets die er echt uitspringt. Rapido is en blijft de absolute topper van Aqualibi ...

smartieke
30-05-17, 10:58
Hmm, een kinderzone... is dat wel waar Aqualibi om smeekt?


JA!

Voor kinderen is er echt te weinig te doen. Verschillende malen geweest met men dochter toen ze nog geen 1m20 was en na een half uur verveelde ze zich dood. Het huidige kinderdeel is te klein en saai.