PDA

Bekijk Volledige Versie : Facebookbloopers van pretparken!



Ignace
10-07-17, 18:04
We zien het allemaal wel eens gebeuren: er verschijnt op de Facebookwall een status, reactie of promotie van een pretpark waar we toch eens twee keer naar moeten kijken. Of het nu een geslaagde grap, een ongelukkige reactie op een klacht of een grove leugen is: je kan de beste Facebookbloopers van pretparken nu in dit topic kwijt!

Ik begin met een vreemde reactie van het Britse park Pleasurewood hills op een vrouw die klaagt over het gebrek aan thrills in het park. Pleasurewood beweerd namelijk dat ze de enige Vekoma 'invert' - ik ga ervan uit dat ze daarmee inversies bedoelen en geen hangende coaster, want dat hebben ze niet - van het land hebben. Ietwat specifiek want een leek kent geen Vekoma, maar het is ook niet waar want Blackpool heeft een SLC en Fantasy Island heeft zelfs twee Vekomabanen met loopings weet ik zo uit het hoofd...

http://i.imgur.com/OOTTHCB.png

Misschien bedoelden ze boomerang, wat wel klopt. We zullen het nooit weten.

K-ToF
10-07-17, 22:33
Als ik dit topic lees - en het is niet meteen een blooper ofzo, wel Facebook gerelateerd - dan moet ik onmiddellijk denken aan de Facebook-clash tussen Walibi Belgium en Bobbejaanland.

Het begon met een nogal gemene opmerking van Bobbejaanland naar pretparkfans toe op de FB-pagina van Bobbejaanland. Walibi Belgium heeft daar toen op ingepikt door in een Facebookpost met een ferme steek te laten weten dat in hun park iedereen welkom is, ook de pretparkfans. Bobbejaanland voelde zich toen blijkbaar aangesproken en liet toen in een post weten dat hun park een pretpark was waar wél in geïnvesteerd werd de voorbije 10 jaar.

Iets later was het weer van dat. Er was toen een interne memo gelekt van de directie van het park, waarin hun personeel gevraagd werd om promoacties en dergelijke van andere Belgische parken door te sturen. Die memo werd opgepikt door Looopings en op hun website geplaatst. Walibi Belgium kon het toen niet laten om daar ook op in te pikken. Zij plaatsten toen een foto op hun wall met daarop een doos met allerhande goodies van Walibi Belgium en promomateriaal, met op die doos in grote letters 'Bobbejaanland'.

Ik vraag mij tot op vandaag nog steeds af of dit écht spontaan was, of eerder afgesproken tussen beide parken. Feit is wel dat het enorm amusant was!