PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] 2020 - Rookburgh



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

traveler
17-10-18, 11:49
Op het eerste zicht ziet het er uit als een LED Lichting tube. die kan elektriciteit effecten, vuur, stoom en stomend water simuleren evenals een display zijn. die dingen zien er niet uit als ze uitgeschakeld zijn maar eenmaal de animatie begint kan dit vrij realistisch zijn. Laat je niet vangen aan de blauwe kleur in dat geval. Je moet het meer zien als een tv.

Ignace
17-10-18, 16:08
Ik begin steeds meer te geloven dat het gebied inderdaad overdekt word. Meer zelfs, dat ze hier net als het Silverado theater met een openschuivend dak gaan werken om zo de dag/nacht verdeling te hebben. Het word hoe dan ook volgens mij héél donker in het gebied zelfs zonder dak (hoge muren aan minstens één kant, achtbaantrack boven een groot stuk van het gebied).

Phantasiastisch
17-10-18, 19:35
Ik begin steeds meer te geloven dat het gebied inderdaad overdekt word. Meer zelfs, dat ze hier net als het Silverado theater met een openschuivend dak gaan werken om zo de dag/nacht verdeling te hebben. Het word hoe dan ook volgens mij héél donker in het gebied zelfs zonder dak (hoge muren aan minstens één kant, achtbaantrack boven een groot stuk van het gebied).

Op vrijwel elke site wordt er over gesproken dat het eventueel een overdekt gebied wordt.

Hoewel ik dat idee schitterend zou vinden, ben ik vrij zeker dat Rookburgh een outdoor gebied wordt. Gewoonweg omdat de reeds gebouwde muren aan de Berlijnse mainstreet zijde veel lager zijn en er rond de rest van het gebied nog te weinig muren verrezen zijn.

Ik blijf erbij dat ik er eerder een avondshow, theater, darkride of die Intamin Ultra Tower zie verschijnen als extraatje dat de lading "nacht" dekt. Het kan ook refereren naar de ERT. :)

Pretparkfreak7
17-10-18, 20:27
Op vrijwel elke site wordt er over gesproken dat het eventueel een overdekt gebied wordt.
Als ik het Rulantica-topic bekijk zie ik dat een grote dakconstructie best wel wat ondersteuning nodig heeft, wat ik tot hiertoe onvoldoende zie in Rookburgh.

Het zou natuurlijk wel een makkelijke manier zijn om langs de andere zijde van de fantasy-muur geen torentjes te moeten wegwerken.

PyongWon
17-10-18, 22:53
673

Bron: Phantafriends (phantafriends.de)

Een soort zandloper die de laatste maanden gaat aflopen naar de openingsdatum?

Phantasiastisch
18-10-18, 10:52
Een soort zandloper die de laatste maanden gaat aflopen naar de openingsdatum?

Het geeft licht. Het is een lamp in Steampunk stijl, al dan niet met speciale effecten (waardoor de ingang de aandacht trekt als je door de mainstreet wandelt).

Bij effecten denkt men op andere fora aan bijvoorbeeld een flikkerend effect of het effect zoals een lavalamp heeft. Geen idee in hoeverre ik dat als voor mogelijk houd.

traveler
18-10-18, 11:49
Ik Zie presies witte kabels net onder de vensters lopen. zouden dit stroomkabels kunnen zijn?
Zo ja zou dat verduisterend glas kunnen zijn. ik durf nog verde te gaan een glazen plafond met verduisterend glas. instant nacht.
dit weecht niet zo veel als beton en heeft het voordeel dat de Dag makelijk te doen is+ en indoor gedelte

Phantasiastisch
18-10-18, 18:39
Ik Zie presies witte kabels net onder de vensters lopen. zouden dit stroomkabels kunnen zijn?
Zo ja zou dat verduisterend glas kunnen zijn. ik durf nog verde te gaan een glazen plafond met verduisterend glas. instant nacht.
dit weecht niet zo veel als beton en heeft het voordeel dat de Dag makelijk te doen is+ en indoor gedelte

Met de ramen van de Rookburgh ingang gaat sowieso nog iets gebeuren.

Verduisterend glas zou wel nice zijn. Plaats Rookburgh onder een enorme glsskoepel met verduisterend glas en de "beleving bij dag en nacht" discussie is opgelost. Haha. ;)

Ik heb de plakkaat nog eens bekeken.
Er staat: "Ontdek een nieuwe dimensie van interactie tussen themagebied, attractie en beleving bij dag en nacht."

Wat ik hieruit zeker begrijp:
- slechts 1 attractie (nl. FLY)
- naast interactie tussen themagebied en attractie (zoals alle Phantasialand themagebieden heeft), is er ook interactie met de beleving van dag en nacht.

Vooral het deeltje 'nieuwe dimensie' triggered mij... Een nieuwe dimensie van interactie? Het is me een raadsel wat dat zou kunnen betekenen.

Wat betreft 'beleving bij dag en nacht' zou ik de hierboven vernoemde glaskoepel die verduisterd kan worden, wel voor mogelijk houden. Hoewel de structureren van de muren er momenteel niet stevig genoeg uitzien voor dit idee van een overdekte constructie.

PyongWon
19-10-18, 11:13
Met de ramen van de Rookburgh ingang gaat sowieso nog iets gebeuren.

Verduisterend glas zou wel nice zijn. Plaats Rookburgh onder een enorme glsskoepel met verduisterend glas en de "beleving bij dag en nacht" discussie is opgelost. Haha. ;)

Ik heb de plakkaat nog eens bekeken.
Er staat: "Ontdek een nieuwe dimensie van interactie tussen themagebied, attractie en beleving bij dag en nacht."

Wat ik hieruit zeker begrijp:
- slechts 1 attractie (nl. FLY)
- naast interactie tussen themagebied en attractie (zoals alle Phantasialand themagebieden heeft), is er ook interactie met de beleving van dag en nacht.

Vooral het deeltje 'nieuwe dimensie' triggered mij... Een nieuwe dimensie van interactie? Het is me een raadsel wat dat zou kunnen betekenen.

Wat betreft 'beleving bij dag en nacht' zou ik de hierboven vernoemde glaskoepel die verduisterd kan worden, wel voor mogelijk houden. Hoewel de structureren van de muren er momenteel niet stevig genoeg uitzien voor dit idee van een overdekte constructie.

En dan staat er ineens een meer dan volwaardige vervanger voor de TOTNH ... opnieuw een duistere achtbaan, maar eentje waar dan net iets meer mee is gedaan. Ik vermoed dan ook dan TOTNH eraan gaat geloven.

Phantasiastisch
19-10-18, 18:44
En dan staat er ineens een meer dan volwaardige vervanger voor de TOTNH ... opnieuw een duistere achtbaan, maar eentje waar dan net iets meer mee is gedaan. Ik vermoed dan ook dan TOTNH eraan gaat geloven.

In het begin dacht ik dat Rookburgh 2 attracties zou krijgen en het dus als vervangende gebied voor Temple & Hollywood Tour ging worden. Nu, enige tijd later, denk ik daar anders over.

We zullen het deze winter zien wat er gesloopt gaat worden. Zo lang duurt het dus niet meer vooraleer we het te weten komen. :)

_robin_
19-10-18, 19:31
En dan staat er ineens een meer dan volwaardige vervanger voor de TOTNH ... opnieuw een duistere achtbaan, maar eentje waar dan net iets meer mee is gedaan. Ik vermoed dan ook dan TOTNH eraan gaat geloven.

de temple is een familie achtbaan en fly een thrill achtbaan. dus vind ik het eerlijk gezegd geen waardige vervanger. dat is een nieuwe familie achtbaan. ik denk dat dit niks met een eventuele sloop van de temple te maken heeft.

PyongWon
21-10-18, 17:02
de temple is een familie achtbaan en fly een thrill achtbaan. dus vind ik het eerlijk gezegd geen waardige vervanger. dat is een nieuwe familie achtbaan. ik denk dat dit niks met een eventuele sloop van de temple te maken heeft.

Is dat al geweten? Dat Fly een thrill is? Ik ben daar niet van overtuigd, maar ik volg dan ook weer niet alles tot in detail. Maar het is niet omdat er lanceringen komen en het een liggende achtbaan zal worden dat het ook per definitie een thrill zal worden. Of zie ik dit mis?

Michielsken
21-10-18, 18:33
Is dat al geweten? Dat Fly een thrill is? Ik ben daar niet van overtuigd, maar ik volg dan ook weer niet alles tot in detail. Maar het is niet omdat er lanceringen komen en het een liggende achtbaan zal worden dat het ook per definitie een thrill zal worden. Of zie ik dit mis?

Er zitten inversies in, dus sowieso schrikt het al een deel van het publiek af. Daarnaast zorgen de inversies dat de lengtebeperking vrij hoog zal zijn, wat ook weer nefast is voor het familieconcept.

coasterfrenzy
22-10-18, 10:20
Inversies hebben niets met lengtebeperking te maken. In het geval van een flying een rol ook niet (je gaat in zo een rol immers niet over kop).

Daarentegen bevat FLY tot dusver behoorlijk sterk gebankte bochten. Veel daarvan komen erg dichtbij de 90 graden. Voor mij is vooral dat een teken dat FLY wel degelijk een thrill-baan gaat worden.

PHL heeft trouwens recentelijk een nieuwe familie-coaster gezet. Dus wellicht dat die alvast bedoelt was ter vervanging van Temple ;)

traveler
22-10-18, 11:52
Eerlijk gezegd zou ik er niet van verbazen als het meer familie gericht is. je moet eens kijken waar de gastjes van 10 inlopen zonder na te denken.
kinderen durevn meer en meer. plus de veel van de audes gaan gewoon me. vroeger was dat wel anders.

Phantasiastisch
22-10-18, 14:23
Inderdaad, kinderen durven veel meer tegenwoordig. Daarom dat men niet te 'familie-gericht' kijkt zoals een bepaald park in Kaatsheuvel. ;)

Veel kinderen houden eveneens van thrillachtbanen. Ze zoeken meer spectaculaire en adembenemende attracties op.

Bij ons in de familie waren de kinderen 8, 9 en 10 jaar toen ze voor de eerste keer mee naar Phantasialand gingen (ze waren wel groter dan 1m40). Ze vonden de thrill-attracties Phantastisch. Wat anderen parken qua achtbanen en 'thrill' te bieden had, is niets vergeleken met de thrill-attracties van Phantasialand. :)

Waliboy
22-10-18, 19:50
Bouwvordering Rookburgh 22/10/2018:

https://www.mupload.nl/img/bwcso2oxq9ot4.jpg

https://www.mupload.nl/img/nb8rwi.jpg

Bron: https://www.facebook.com/nrwparks

simon
22-10-18, 20:32
Wat is de naam van dit nieuwe coastertype? Is dit al bekend? Zou dit ook niet op de "nieuwe dimensie" kunnen slaan?

Rickie97
23-10-18, 09:13
Wat die muur van Rookburgh betreft: indrukwekkend...

Het idee van verduisterend glas zodat ze het zelf om de zoveel tijd nacht kunnen maken zou wel echt zalig zijn. Ik denk wel niet dat die muren sterk genoeg zijn om een dakconstructie te dragen, glas of niet. Als je ziet wat voor stevige pilaren er eerst stonden waar de track aanhangt lijkt mij deze constructie enkel maar bedoeld voor het spuitbeton. Maar zeg nooit nooit, dat ze mij maar verrassen :D

PyongWon
04-11-18, 14:56
Wat die muur van Rookburgh betreft: indrukwekkend...

Bwa.. een weekje verder vind ik ze nog veel indrukwekkender :-) (Foto's van 29/10)
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_10/20181029_140948.thumb.jpg.b32f1733ceea8d62d6e36b79 8807d249.jpg

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_11/20181102_102911.thumb.jpg.a39cd4b838f44550ca50f658 e111a22b.jpg

Bron: phantafriends.de

Steventje
04-11-18, 19:04
Dat wordt super mooi

Phantasiastisch
06-11-18, 00:32
Een user op een ander forum zei iets iets waar ik ook al heb over zitten nadenken.

Hij zei: "Ik kan me niet voorstellen dat ze een 5 meter brede doorgang met 2 grote poorten bouwen, zodat de bezoekers vanuit Berlijn naar Rookburgh kunnen wandelen via een gang van 30 meter lang."

Zou het mogelijk zijn dat het misschien de tunnel is die verband houdt met het onderschrift "bij dag en nacht"? Waarom precies twee aparte deuren? Zouden de gangen erachter ook gescheiden zijn en met welke reden?

En ook dat de achterkant van de muur die uitgeeft op de achterzijde van de Berlijnse straat mee gethemed wordt (als ik het goed gezien heb). Waarom doet men dat als de tunnel ondergronds loopt en je van de achterzijde van die muur niets ziet?

Iemand een idee? Nog andere zaken opgemerkt waar jij je vragen bij stelt?

Bediscusieer! ;)

Pretparkfreak7
06-11-18, 10:22
"Ik kan me niet voorstellen dat ze een 5 meter brede doorgang met 2 grote poorten bouwen, zodat de bezoekers vanuit Berlijn naar Rookburgh kunnen wandelen via een gang van 30 meter lang."

Ik kan me perfect voorstellen dat Phantasialand het niet ziet zitten om een deelgebied van het Berlijnse themagebied enkel toegankelijk te maken via Fantasy. Dat alleen al lijkt me voldoende argument voor die gang en toegangspoort. Meer zou ik er niet achter zoeken.

Phantasiastisch
06-11-18, 12:01
Ik kan me perfect voorstellen dat Phantasialand het niet ziet zitten om een deelgebied van het Berlijnse themagebied enkel toegankelijk te maken via Fantasy. Dat alleen al lijkt me voldoende argument voor die gang en toegangspoort. Meer zou ik er niet achter zoeken.

Het zou kunnen maar ik denk toch dat er mee aan de hand is met deze tunnel dan we denken.

Alleen al het feit dat het eruit ziet als een Underground metrostation...

Ik zou het vet vinden moest het niet zomaar een tunnel zijn maar er echt iets te beleven valt. Een simulator in de vorm van een steampunk metro die de stad Rookburgh doorkruist. Ongeveer zoiets als de Hogwarts Expres in Universal, Orlando maar dan een stilstaande versie waarbij je dan als je naar buiten kijkt, door Rookburgh lijkt te rijden.

Pretparkfreak7
12-11-18, 21:26
Vekoma (https://www.vekoma.com/suspended-thrill-coasters) heeft ondertussen een flying coaster-concept gepresenteerd met ruimte voor darkridesecties en lanceringen. Zou dat betekenen dat PHL ook eindelijk nog eens iets gaat lossen?

off topic: er is ook een soort SLC light verschenen (https://www.vekoma.com/suspended-thrill-coasters) met het nieuwe tracktype, waarbij opvallend vaak het woord 'smooth' wordt gebruikt.

https://www.vekoma.com/public/files/images/Headers/Coasters/Flying%20Coasters.jpg

Ggolt
13-11-18, 03:21
Moet toegeven dat die ‘SLC’ er wel écht goed uitziet in dit concept! Ook al lljkt het de aanzet tot een standaardmodel, toch zitten er elementen in die verrassend zouden kunnen zijn lijkt me. Vekoma is, eindelijk, echt op het juiste pad geraakt. Ik denk dat met de ervaring van FLY alles kan vallen of staan.. dat is echt hun nieuwe paradepaardje en zal het typevoorbeeld moeten worden van het ‘nieuwe vekoma’..

joachim1107
13-11-18, 11:14
En waarschijnlijk is dat SLC concept al verkocht, want op allebei de pagina's staat het volgende: "Soon to be announced"

etwien
13-11-18, 11:43
Sowieso is Vekoma extreem goed bezig! Reeds 2 van hun “Firestorm” launch coasters, 2 van de “Top Gun” launch coaster en ook 1 “shockwave” launch coaster modellen zijn reeds verkocht. Ook hun Boomerangs en Junior Coasters blijven als paddenstoelen uit de grond schieten ... Als ze er ook in slagen om FLY feiloos op te leveren zie ik gerust nog heel wat navolging komen. Ik hoop ook dat er binnenkort een park hun eens de kans geeft om een Hyper of Giga te bouwen, waar ik met alle vertrouwen naar uitkijk gezien ze op elk gebied sterk vooruit gegaan zijn ...

PyongWon
13-11-18, 17:05
Ik was net één van de eerste reacties aan het lezen binnen dit topic..

Ik bedenk me net iets. PHL kondigt normaal pas dingen aan als het onmogelijk wordt om het nog geheim te houden.

Het lukt hun toch aardig goed :-)

Is het eigenlijk ooit officieel gemaakt dat deze actbaan een Vekoma is of is dat nog steeds een publiek geheim?

etwien
13-11-18, 18:43
Ik was net één van de eerste reacties aan het lezen binnen dit topic..


Het lukt hun toch aardig goed :-)

Is het eigenlijk ooit officieel gemaakt dat deze actbaan een Vekoma is of is dat nog steeds een publiek geheim?

Dat zou reeds meermaals bevestigd zijn, en als je naar de visuals kijkt komen zowel supports en track identiek overeen.

PyongWon
21-11-18, 07:22
Eventjes tussendoor: Ook over de naam van de achtbaan mogen we beginnen gokken. De werknaam "F.L.Y." is afgekeurd als merknaam. Er zal dus een andere naam moeten komen..

Rickie97
21-11-18, 08:44
Eventjes tussendoor: Ook over de naam van de achtbaan mogen we beginnen gokken. De werknaam "F.L.Y." is afgekeurd als merknaam. Er zal dus een andere naam moeten komen..

Niet per se. Ze kunnen hem niet als geregistreerde merknaam gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ze hun attractie niet alsnog zo kunnen noemen.

Ik had eerlijk gezegd niet begrepen dat dit de effectieve naam zou worden, ik dacht dat het gewoon een werktitel was. Erg mooi vind ik het ook niet als naam, dus ik hoop wel dat ze met iets anders afkomen. :p

traveler
21-11-18, 12:40
je bent niet alleen die het een vreselijke naam vindt.
ik dacht wel dat het een afkorting was blijkbaar niet dus.

Hier is hopend dat de creatievelingen daar nog een mooie naam uit hun hoed toveren.

Phadd-F
21-11-18, 15:16
Liever gaan ze voor een neutrale naam die in meerdere talen goed bekt, zoals Taron daarvan een perfect voorbeeld is. Ik ben geen fan van over-Engelsing.

Phantasiastisch
21-11-18, 15:40
Ik ben ook één van de velen die blij is dat F.L.Y. Afgekeurd is al geregistreerd merknaam. Ze gaan de naam dus hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken want ze kunnen geen merchandise verkopen met F.L.Y. op.

Hopelijk toch een nieuwe benaming die wel in het rijtje van Rookburgh, Klugheim, Taron, Raik & Chiapas past. Geen Engelse benamingen die vaag zijn en overal gebruikt worden of toch ongeveer hetzelfde zijn.

Enige suggesties voor namen?

traveler
22-11-18, 12:39
Ik ben ook één van de velen die blij is dat F.L.Y. Afgekeurd is al geregistreerd merknaam. Ze gaan de naam dus hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken want ze kunnen geen merchandise verkopen met F.L.Y. op.

Ze kunnen wel degelijk merchandise verkopen met de naam F.L.Y. MAAR ze kunnen geen derde partij verbieden dit ook te doen.

Phantasiastisch
23-11-18, 00:07
Ze kunnen wel degelijk merchandise verkopen met de naam F.L.Y. MAAR ze kunnen geen derde partij verbieden dit ook te doen.

... Dus ze kunnen geen merchandise verkopen... ;)

Pretparkfreak7
23-11-18, 00:27
... Dus ze kunnen geen merchandise verkopen... ;)

Dat kunnen ze wel. Maar ze kunnen geen rechtzaak aanspannen als iemand een eigen zaak begint met variaties erop.

Pretparkfreak7
23-11-18, 12:56
Verse muur update via phantafriends.de! (Neen: echt héél veel is er niet veranderd)
697

Joran
23-11-18, 18:53
Gohja, op 20 dagen is dat niet zo verwonderlijk eigenlijk, dat er niet zo veel (zichtbare) progress is.

Achter het muurtje zal wel al veel gebeurd zijn gok ik. ;)

Phantasiastisch
24-11-18, 23:16
Dat kunnen ze wel. Maar ze kunnen geen rechtzaak aanspannen als iemand een eigen zaak begint met variaties erop.

Dus ze kunnen geen merchandise verkopen... Want Phantasialand wil sowieso het exclusieve alleenrecht om souvenirs te verkopen gerelateerd aan hun projecten. ;)

PyongWon
25-11-18, 18:51
Dus ze kunnen geen merchandise verkopen... Want Phantasialand wil sowieso het exclusieve alleenrecht om souvenirs te verkopen gerelateerd aan hun projecten. ;)
Maar in theorie wel, echter in praktijk zullen ze wel een andere naam nemen ;-)

coasterfrenzy
26-11-18, 09:40
Een user op een ander forum zei iets iets waar ik ook al heb over zitten nadenken.

Hij zei: "Ik kan me niet voorstellen dat ze een 5 meter brede doorgang met 2 grote poorten bouwen, zodat de bezoekers vanuit Berlijn naar Rookburgh kunnen wandelen via een gang van 30 meter lang."

Zou het mogelijk zijn dat het misschien de tunnel is die verband houdt met het onderschrift "bij dag en nacht"? Waarom precies twee aparte deuren? Zouden de gangen erachter ook gescheiden zijn en met welke reden?

En ook dat de achterkant van de muur die uitgeeft op de achterzijde van de Berlijnse straat mee gethemed wordt (als ik het goed gezien heb). Waarom doet men dat als de tunnel ondergronds loopt en je van de achterzijde van die muur niets ziet?

Iemand een idee? Nog andere zaken opgemerkt waar jij je vragen bij stelt?

Bediscusieer! ;)

Als je een beetje handig bent kun je net boven de twee deuren door een hele smalle kier iets zien. Er is in elk geval géén opsplitsing achter die deuren (al wil dat niet zeggen dat die er niet nog kan komen). Achter de deuren is ook niet zomeer een tunnel, maar eerder een soort hal. Het lijkt er op dat ze dus niet persé onder de backstage loodsen door gaan, maar die erbij betrekken.

De achterkant van de muren ga je altijd kunnen zien vanuit het gebied zelf. Dus reden genoeg om die te themen.

Phantasiastisch
26-11-18, 14:22
Als je een beetje handig bent kun je net boven de twee deuren door een hele smalle kier iets zien. Er is in elk geval géén opsplitsing achter die deuren (al wil dat niet zeggen dat die er niet nog kan komen). Achter de deuren is ook niet zomeer een tunnel, maar eerder een soort hal. Het lijkt er op dat ze dus niet persé onder de backstage loodsen door gaan, maar die erbij betrekken.

De achterkant van de muren ga je altijd kunnen zien vanuit het gebied zelf. Dus reden genoeg om die te themen.

Volgende keer let ik er op. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat we achter de deuren zullen vinden binnen (wellicht) 7 maanden... :)

Michielsken
26-11-18, 14:49
Volgende keer let ik er op. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat we achter de deuren zullen vinden binnen (wellicht) 7 maanden... :)
Rookburgh zal je er vinden... :p

belgiumfalcon
26-11-18, 16:58
Als je een beetje handig bent kun je net boven de twee deuren door een hele smalle kier iets zien. Er is in elk geval géén opsplitsing achter die deuren (al wil dat niet zeggen dat die er niet nog kan komen). Achter de deuren is ook niet zomeer een tunnel, maar eerder een soort hal. Het lijkt er op dat ze dus niet persé onder de backstage loodsen door gaan, maar die erbij betrekken.

De achterkant van de muren ga je altijd kunnen zien vanuit het gebied zelf. Dus reden genoeg om die te themen.

de poort in de mainstreet? (dan kan ik eens kijken als ik er weer ben)

PyongWon
26-11-18, 21:33
Volgende keer let ik er op. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat we achter de deuren zullen vinden binnen (wellicht) 7 maanden... :)
Tijd om de pronostiek er nog eens bij te halen

De afvallers op dit moment:
smartieke: 7 juni 2018
simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
traveler: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018

De kanshebbers:
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

Joran
26-11-18, 23:40
Ben toch verdacht blij met mijn gokje. ;)

Alhoewel Nathan misschien nog meer kans heeft imo. ;)

Phantasiastisch
27-11-18, 00:06
Ik ga er ook vanuit dat de opening op dezelfde dag zal plaatsvinden zoals bij Klugheim...

PyongWon
27-11-18, 08:16
Ik ga er ook vanuit dat de opening op dezelfde dag zal plaatsvinden zoals bij Klugheim...
En welke dag was dat dan?

jefke88
27-11-18, 10:30
En welke dag was dat dan?

30 juni 2016.

Ik gok op een opening seizoensstart 2020.

Pretparkfreak7
27-11-18, 15:08
Ik gok op een opening seizoensstart 2020.

Als het gebied twee hoofdattracties zou tellen zie ik dat eventueel nog gebeuren, maar gezien sloopaanvragen de laatste jaren het meest in de buurt komen van wat je een aankondiging van het openingsjaar zou kunnen noemen. Zie ik 2019 nog steeds als een kanshebber.

jefke88
27-11-18, 15:32
Als het gebied twee hoofdattracties zou tellen zie ik dat eventueel nog gebeuren, maar gezien sloopaanvragen de laatste jaren het meest in de buurt komen van wat je een aankondiging van het openingsjaar zou kunnen noemen. Zie ik 2019 nog steeds als een kanshebber.

Ik ben dit weekend geweest. Geister Rikscha had nieuwe belichting in de wachtrij (het was er veel minder donker), bij Hollywood Tour speelt nu ook muziek in de wachtrij. Ik zie die attracties in seizoen 2019 ook nog draaien eigenlijk.

coasterfrenzy
27-11-18, 20:03
Ik ben dit weekend geweest. Geister Rikscha had nieuwe belichting in de wachtrij (het was er veel minder donker),

Dit heeft mijn aandacht. Om welk deel van de wachtrij gaat het precies?

jefke88
27-11-18, 21:39
Dit heeft mijn aandacht. Om welk deel van de wachtrij gaat het precies?

Het stuk waar je binnenkomt, dus niet waar de slalommen staan en je zicht hebt op de karretjes. De aanpassingen zijn heel minimaal, maar het is niet meer zo donker als vroeger. Mogelijk zijn het nog dezelfde lampen, maar staan ze sterker.

Pretparkfreak7
08-12-18, 00:23
Voor wie zich ondertussen ook af vroeg hoe het nog met de muur van phantasialand gesteld was...

De twee metalen bogen die vanaf de muur in het Fantasy gedeelte neerdalen kregen/krijgen van sinterklaas een spuitbetonjasje:

704

Bron: Phantafriends.de

coasterfrenzy
08-12-18, 11:39
Hmm.. Watervallen?
Zou wel iets van leven geven als er water onder die "poortjes" zou lopen.

Ik denk echter nog steeds niet dat dit het 2D gevoel van die muur gaat redden.

Ggolt
09-12-18, 05:21
Ik ben toch nog steeds niet overtuigd door die muur... Hoewel het er van hoge kwaliteit uitziet, is het toch te plat, is de kleurencombinatie absoluut niet mijn ding en geeft het toch gevoel alsof het gebied rond het meer nu écht ‘afgescheiden’ wordt van het park.

PyongWon
09-12-18, 10:09
Ik ben toch nog steeds niet overtuigd door die muur... Hoewel het er van hoge kwaliteit uitziet, is het toch te plat, is de kleurencombinatie absoluut niet mijn ding en geeft het toch gevoel alsof het gebied rond het meer nu écht ‘afgescheiden’ wordt van het park.Je kan je de vraag stellen:
Was er een andere oplossing mogelijk om het geluid van de buren weg te houden?

Ik denk dat PHL zelf ook liever die muur niet had gebouwd, maar wat is het alternatief..

Ignace
09-12-18, 11:36
Je kan je de vraag stellen:
Was er een andere oplossing mogelijk om het geluid van de buren weg te houden?

Ik denk dat PHL zelf ook liever die muur niet had gebouwd, maar wat is het alternatief..

Een mooiere muur bouwen? :p

Steventje
09-12-18, 14:00
Over smaken valt veel te zeggen, maar voor mij ziet die muur er wel ok uit.

PyongWon
09-12-18, 15:23
Een mooiere muur bouwen? :p

Hmm.. das misschien wel waar :-p Maar toch maar effe afwachten tot hij klaar is :-p

Phantasiastisch
09-12-18, 19:34
Ik vind de muur in het echt veel anders uitzien dan op foto. In het echt oogt hij zo plat niet.

Er zullen mensen zijn die altijd commentaar blijven hebben en die het nooit goed genoeg vinden. Ik ken geen enkel park dat mooier en gedetailleerder thematiseert dan Phantasialand. Als je niet tevreden bent met het beste van het beste, dan is geen enkel park goed genoeg meer, denk ik dan. ;)

Earlyspencer
09-12-18, 21:52
Heerlijk fout: een discussie over Duitsers die een muur bouwen ;) "Je suis une boule de Berlin" of zo iets.

Ggolt
10-12-18, 03:45
Je kan je de vraag stellen:
Was er een andere oplossing mogelijk om het geluid van de buren weg te houden?

Ik denk dat PHL zelf ook liever die muur niet had gebouwd, maar wat is het alternatief..

Uiteraard is die nodig voor het geluid bij die buren weg te houden, maar dat doet niet af aan het gevoel dat je ervan krijgt, dat het echt volledig afgescheiden lijkt te liggen...

Maar inderdaad over smaak valt te twisten, maar dat viesgroen met die rode puntjes, gecombineerd met dat pikzwart... Daar heb’k het toch niet zo mee hoor. Ongetwijfeld van superieure kwaliteit, daar niet van, en chapeau dat het park zelfs de moeite doet zo’n muur af te werken op deze manier. Ik weet niet exact wat het is, want in het echt is het inderdaad beter, maar toch staat het mij niet voor de volle 100% aan! Maar ja, wie ben ik..

Didymus
10-12-18, 10:28
Als je er echt voor staat (was er afgelopen donderdag) valt de hoogte, het ontwerp en de algemene grandeur je meer op dan het "platte". Dat heb je nu eenmaal met foto's.

Al blijft het natuurlijk een specifieke stijl. Ik ken wel meer mensen die het héle Fantasy gedeelte gewoon vreemd en lelijk vinden.

traveler
10-12-18, 12:48
Ik vind de stijl van fantasy ook niet de mooiste maar ben blij dat ze iets doen om die muur degelijk te maken.

Als je er staat vloekt die niet onmiddellijk hoewel ik er nog wat platen zou late over groeien.
De muur is nog niet af dus ik blijf benieuwt wat het eindresultaat word.

hoe dan ook je kan niet ontkennen dat ze een ook voor detail hebben daar hetgeen me nog benieuwder maakt naar de andere kant.
Aan een kant spijtig dat het in Phantasialand licht anders hadden we heel wat meer geweten.

siroccofreakske
11-12-18, 12:57
Ik begrijp de commentaar op de muur om eerlijk te zijn absoluut niet. Toen ik er vorige maand was, dacht ik eerder: wow, knap dat PHL zo'n hoge muur op die manier kan (en wil) aankleden!

Over smaken en kleuren valt natuurlijk te twisten, maar ik vraag me af of de negatieve commentaren hier op basis van de foto's of op basis van een bezoekje ter plaatse zijn. In het eerste geval wil ik het zeker begrijpen, in het tweede geval vind ik het persoonlijk vreemd.

Nathan G
11-12-18, 13:39
Ik begrijp de commentaar op de muur om eerlijk te zijn absoluut niet. Toen ik er vorige maand was, dacht ik eerder: wow, knap dat PHL zo'n hoge muur op die manier kan (en wil) aankleden!

Over smaken en kleuren valt natuurlijk te twisten, maar ik vraag me af of de negatieve commentaren hier op basis van de foto's of op basis van een bezoekje ter plaatse zijn. In het eerste geval wil ik het zeker begrijpen, in het tweede geval vind ik het persoonlijk vreemd.

Ik kan me ook totaal niet vinden in de commentaren :p ik vind de muur er prachtig uitzien, zowel op foto als in het echt (toen in minder gevorderd stadium). Ik ben benieuwd wat Phantasialand er eventueel nog meer mee gaat doen, maar ik vind het best mooi en prima passen binnen Fantasy.

PyongWon
12-12-18, 08:18
Uiteraard is die nodig voor het geluid bij die buren weg te houden, maar dat doet niet af aan het gevoel dat je ervan krijgt, dat het echt volledig afgescheiden lijkt te liggen...

Maar inderdaad over smaak valt te twisten, maar dat viesgroen met die rode puntjes, gecombineerd met dat pikzwart... Daar heb’k het toch niet zo mee hoor. Ongetwijfeld van superieure kwaliteit, daar niet van, en chapeau dat het park zelfs de moeite doet zo’n muur af te werken op deze manier. Ik weet niet exact wat het is, want in het echt is het inderdaad beter, maar toch staat het mij niet voor de volle 100% aan! Maar ja, wie ben ik..
Over smaak valt niet te twisten ;-) maar misschien kan je de vraag stellen: past hij bij het fanatasy thema? Dat hele thema is mij ding niet, maar ik vind de muur wel passen en op hoog niveau afgewerkt.

Eventueel, zoals al iemand aan gaf, met nog meer beplanting.. kan wel iets worden.

Veel beter dan de muur aan het veehok aan Tarron, stukken beter!!

coasterfrenzy
13-12-18, 11:04
Er beginnen details op de boog te ontstaan:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_12/IMG_9360.thumb.jpg.24b9b26ce78cc9094e074e8cb21555c 6.jpg
Bron: Wartreck @ CoasterFriends.de

Pretparkfreak7
14-12-18, 16:12
en kleuren...

708

bron: Phantafriends.de

PyongWon
16-12-18, 11:44
Dat groen is eigenlijk toch echt mijn smaak niet. Hoop dat het nog gebroken wordt met wat details of dat het er in het echt beter uitziet.

kennyh
16-12-18, 16:47
Het is inderdaad een hoge muur en ik vrees een beetje dat hij een schaduw gaat werpen over wuze town maar hij is zeer mooi in zijn setting, kleuren en vormen

Rein
16-12-18, 20:24
Situatie vandaag bij valavond:
709

belgiumfalcon
16-12-18, 20:26
zijn de stellingen bij de voorste boog nu weg of gebruiken ze 1 voor 2 bogen?

coasterfrenzy
17-12-18, 08:53
Ik begrijp de commentaar op de muur om eerlijk te zijn absoluut niet. Toen ik er vorige maand was, dacht ik eerder: wow, knap dat PHL zo'n hoge muur op die manier kan (en wil) aankleden!

Over smaken en kleuren valt natuurlijk te twisten, maar ik vraag me af of de negatieve commentaren hier op basis van de foto's of op basis van een bezoekje ter plaatse zijn. In het eerste geval wil ik het zeker begrijpen, in het tweede geval vind ik het persoonlijk vreemd.

Ik moet zeggen: Nu ik de muur in het echt gezien heb moet ik bovenstaande bijtreden. De panelen zijn in het echt lang niet zo breed als ze op de foto's lijken (en de bogen staan ook niet zo ver uit elkaar). Hierdoor is er in het echt niet echt sprake van iets dat er erg 2D uit ziet. Je ziet momenteel wel nog dat het nieuwer is dan de bestaande hal van Wuze town, maar het sluit er verder prima op aan.

Het gedeelte van de bogen dat er uit ziet als stenen ziet er prachtig uit. De rest van de bogen daarentegen (massief groen) vind ik nog niet zo overtuigend over komen. Echter heb ik het idee dat dit nog niet helemaal klaar is, gezien aan de onderkant van de bogen houten planken getimmerd waren. Weliswaar in dezelfde kleur groen geschilderd, maar er komt wellicht daar nog wat.

De opmerkingen die ik wel eens gelezen heb dat het Wuze Dal erg donker zou gaan lijken door die muur kan ik niet zeggen na mijn bezoek gisteren. Het zal op bepaalde momenten van de dag wellicht effect hebben, maar de muur staat op het zuiden en meestal staat de zon dan hoog genoeg om er overheen te schijnen.

Rein
17-12-18, 09:26
zijn de stellingen bij de voorste boog nu weg of gebruiken ze 1 voor 2 bogen?

1 boog is reeds vrij van stellingen.

PyongWon
18-12-18, 09:07
Het gedeelte van de bogen dat er uit ziet als stenen ziet er prachtig uit. De rest van de bogen daarentegen (massief groen) vind ik nog niet zo overtuigend over komen. Echter heb ik het idee dat dit nog niet helemaal klaar is, gezien aan de onderkant van de bogen houten planken getimmerd waren. Weliswaar in dezelfde kleur groen geschilderd, maar er komt wellicht daar nog wat. Ik kan me niet van het idee ontdoen dat die bogen zomaar geplaatst zijn als extra decoratie om de muur minder 2D te laten lijken.

Zou het kunnen dat hier al rekening is gehouden met een toekomstige attractie die hier onderdoor zou gaan of een extra weg die door de bogen zal gaan? Zou er bv een weg naar boven kunnen gemaakt worden zodat je effectief op die muur zou kunnen gaan rond wandelen? Of kan je nog iets anders met die bogen doen?

Het zou kunnen dat ik helemaal mis zit, ik heb de situatie niet meer in het echt gezien (is al weer van september geleden dat ik nog daar was), maar toch.. PHL een beetje kennende is niet vooruit plannen en iets 'zomaar' doen niet echt hun ding. Wat denken jullie?

Rickie97
18-12-18, 10:16
Ik kan me niet van het idee ontdoen dat die bogen zomaar geplaatst zijn als extra decoratie om de muur minder 2D te laten lijken.

Zou het kunnen dat hier al rekening is gehouden met een toekomstige attractie die hier onderdoor zou gaan of een extra weg die door de bogen zal gaan? Zou er bv een weg naar boven kunnen gemaakt worden zodat je effectief op die muur zou kunnen gaan rond wandelen? Of kan je nog iets anders met die bogen doen?

Het zou kunnen dat ik helemaal mis zit, ik heb de situatie niet meer in het echt gezien (is al weer van september geleden dat ik nog daar was), maar toch.. PHL een beetje kennende is niet vooruit plannen en iets 'zomaar' doen niet echt hun ding. Wat denken jullie?

Ik zie het wel mogelijk dat je eronder door kan lopen, en - misschien - dat er een deur in de muur komt onderaan, maar ook niet meer dan dat.

'Zomaar als extra decoratie om de muur minder 2D te laten lijken' zou ik het nu ook niet noemen. Het is toch een redelijk hoge muur en het lijkt me toch niet slecht dat die wat extra ondersteund wordt. Zo'n "bogen" heten niet voor niks steunberen he :p Ik denk dat de bedoeling vooral was dat de constructie zo duurzaam mogelijk is en dan zijn zo'n uitgewerkte steunberen een behoorlijk knap bedacht idee, vind ik.

coasterfrenzy
18-12-18, 10:58
Nouja.. gezien het fundament dat er onder zit en hoe klein het deel van de muur is dat effectief door die bogen gesteurd kan worden, denk ik niet dat ze als extra steun nodig zijn.

De bogen er zetten als stuk theming zou ik zeker niet "Zomaar" nomen. PHL is toch wel een park dat veel moeite in Theming steekt.

Ik vind het er zelf wel heel erg uit zien alsof er tussen de bogen een toegangspoort zou moeten zitten naar het nieuwe gebied toe. Echter als ik me goed herinner is de muur volledig tot onder tegen bewerkt met theming. Wellicht dat de bogen groen zijn om er nog groen tegenaan te laten groeien?

traveler
18-12-18, 12:46
De extra steun zou wel logisch zijn bij de opbouw van het skelet van de muur zagen we geen steunpunten aan de binnenkant. Dit zou er voor zorgen dat de stres van de muur volledig aan de buitenrand van de fundering is. gewapend beton kan beter tegen trekken maar is er ook niet goed in.

In dat geval moet je er wel van uit gaan dat er geen gebouwen vast aan de muur hangen aan de ander kant. of op zijn minst in de buurt van de bogen.
Een ander mogelijkheid is dat de achtbaan aan die kant tegen de muur steunt en de kracht toch ergens naartoe moet.

coasterfrenzy
20-12-18, 11:03
Er komt een Hotel in Rookburgh



❗Spoiler-Alarm❗
Es gibt Neuigkeiten aus Rookburgh, die das Wort „Gesamterlebnis“ in eine neue Dimension katapultieren. Hier greift alles wie Zahnräder ineinander: Die Themenwelt im Steampunk-Flair, die Achterbahn-Weltneuheit F.L.Y. und…
das Hotel Charles Lindbergh!
#SleepLikeAnAeronaut
#Rookburgh


Vertaling:
Er is nieuws uit Rookburgh, die het woord "Totaalbeleving" in een nieuwe dimensie katapulteerd. Hier past alles zoals een klokwerk in elkaar: Theming in Steampunk stijl, de wereldwijde achtbaanprototype FLY en...
Het hotel Charles Lindbergh!
Slaap als een Aeronaut.

Bron: Phantasialand Whatsapp

jefke88
20-12-18, 11:33
Kamers zien er wel heel klein in, je kan met moeite lopen in je kamer. Bijzonder.

Aangezien dit nog volledig gebouwd gaat moeten worden bevestigd voor mij nog maar eens dat we gaan moeten wachten tot 2020 voor dit project.

Rein
20-12-18, 11:43
Als dat echt een voorstelling is van een kamer, dan kan het misschien wijzen op een budgetvriendelijk hotel?

coasterfrenzy
20-12-18, 11:47
Kamers zien er wel heel klein in, je kan met moeite lopen in je kamer. Bijzonder.

Aangezien dit nog volledig gebouwd gaat moeten worden bevestigd voor mij nog maar eens dat we gaan moeten wachten tot 2020 voor dit project.

Ik ben geneigd het hier mee eens te zijn nu. Echter denk ik dat er een goede reden is om dit vandaag bekend te maken. Hotelkamers worden vaak als kant en klare modules aangeleverd. Wellicht dat die er binnkort aan komen. Zeker de kokers die op de concepten te zijn zijn lijken me niet in een betonnen ruimte te passen.



Als dat echt een voorstelling is van een kamer, dan kan het misschien wijzen op een budgetvriendelijk hotel?

Daar zat ik ook aan te denken. Echter de betiteling onder de concept geeft me wel het idee dat dit een type kamer is, maar dat er ook nog andere types komen. Die dus wellicht ook groter/duurder zijn.

Ignace
20-12-18, 11:56
Een budgetvriendelijk hotel zou een verademing zijn daar! En als zichzelf respecterend pretparkresort moet Phantasialand er maar in slagen dat gasten zo weinig mogelijk tijd op hun kamer doorbrengen, dan maakte de grootte niet veel meer uit.

Nathan G
20-12-18, 12:09
Dit is weer zo typisch Phantasialand. Iedereen maar aan het speculeren over een nieuw theater, een darkride, een familieattractie, of zelfs een tweede achtbaan. Niemand die ook maar dacht aan een hotel. En wat doet Phantasialand, er een hotel bijbouwen! :'D prachtig dit!

Voor de rest word ik er wel enthousiast van. Ik ben heel benieuwd hoe het hotel bij in het gebied en zo dicht bij FLY gaat passen. Ik hoop ook op een budgetvriendelijk hotel, de andere twee kunnen dat niet echt genoemd worden.

Overigens is mijn vertrouwen dat het gebied in 2019 opent nu wel weg. Coastertrack en ruwe theming kan snel gaan, maar een compleet hotel? Hmm, ik zie het niet gebeuren binnen het half jaar.

jefke88
20-12-18, 12:36
Ik denk overigens niet dat dit een budgetvriendelijk hotel wordt, integendeel. Het lijkt iets heel bijzonder te worden en veel kamers lijken er niet te komen. Mijn inzien gaat dit gewoon dezelfde prijsklasse zijn als de 2 andere hotels. Ibishotels hebben ook niet persé heel kleine kamers, terwijl dit wel budgethotels zijn. Klein wil niet persé zeggen goedkoop. Je gaat betalen voor de ervaring, niet voor de ruimte. Zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat het hele themagebied dienst gaat doen als hotel. Ontbijtruimtes e.d. lijkt me het hotel zelf al te klein voor.

traveler
20-12-18, 12:47
Ik zie een hotel en dacht ze hebben nog een m² gevonden.
voor de constructie denk ik dat dit zeer snel kan gebouwd worden. ik baseer me hiervoor op het hotel van disnyland (usa) die hebben daar ook een hotel gebouwd met containers. het duurde naar mijn weten 4 maand vanaf de fundering tot de opening. in frankenrijk is het museum center pompidu de eerste keer gebouwd in 3 weken na de funderingen(twee jaar eerder) helaas waren er constructiefouten waardoor de opening lang heeft geduurd. In China heb ik z'n blok weten verijzen in 2 weken.

Als de fundering klaar staat kan dit omidelijk beginnen.

heeft iemand een idee waar het zou staan en hoeveel kamers?
edit: deie aan de likse kant zou wel eens tegen een muur kunnen passen met een poort er onder

tot slot het China gedelte kan nu wel volledig gesloten worden voor vernieuwing

Ignace
20-12-18, 13:00
Ik zie een hotel en dacht ze hebben nog een m² gevonden.
voor de constructie denk ik dat dit zeer snel kan gebouwd worden. ik baseer me hiervoor op het hotel van disnyland (usa) die hebben daar ook een hotel gebouwd met containers. het duurde naar mijn weten 4 maand vanaf de fundering tot de opening. in frankenrijk is het museum center pompidu de eerste keer gebouwd in 3 weken na de funderingen(twee jaar eerder) helaas waren er constructiefouten waardoor de opening lang heeft geduurd. In China heb ik z'n blok weten verijzen in 2 weken.

Als de fundering klaar staat kan dit omidelijk beginnen.

heeft iemand een idee waar het zou staan en hoeveel kamers?
edit: deie aan de likse kant zou wel eens tegen een muur kunnen passen met een poort er onder

tot slot het China gedelte kan nu wel volledig gesloten worden voor vernieuwing

Ik vermoed dat het hotel toch met minstens één zijde aan de straatkant komt.

coasterfrenzy
20-12-18, 13:06
Meer info in blogpost van phantasialand:

https://phantasialandblog.de/grosse-neuigkeiten-ein-einzigartiges-hotel-fuer-die-themenwelt-rookburgh/

Het hotel wordt ingewerkt in het themagebied. Wordt dus niet één blok, maar overal her en der kamers door het gebied heen, waardoor er ook een soort interactie tussen FLY en het hotel ontstaat.



Ik denk overigens niet dat dit een budgetvriendelijk hotel wordt, integendeel. Het lijkt iets heel bijzonder te worden en veel kamers lijken er niet te komen. Mijn inzien gaat dit gewoon dezelfde prijsklasse zijn als de 2 andere hotels. Ibishotels hebben ook niet persé heel kleine kamers, terwijl dit wel budgethotels zijn. Klein wil niet persé zeggen goedkoop. Je gaat betalen voor de ervaring, niet voor de ruimte. Zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat het hele themagebied dienst gaat doen als hotel. Ontbijtruimtes e.d. lijkt me het hotel zelf al te klein voor.

Gedeeltelijk heb je daar gelijk in. Maar gezien er nog 2 hotels binnen het resort zijn lijkt het me logisch dat ze voor dit hotel niet dezelfde prijs kunnen vragen als voor Ling Bao of Matamba, waar de kamers 3 of zelfs 4 keer zo groot zijn. Formaat speelt wel degelijk een rol daardoor. Als je voor het zelfde geld (of misschien maar een habbekrats meer) een kamer in Matamba kunt krijgen, waarom zou je dan nog in Charles LIndberg gaan liggen?. De meeste mensen die blijven overnachten zijn niet achtbaanfan genoeg dat ze zo een enorm kleine kamer nemen om een mooie foto van FLY te kunnen schieten. (en dan nog: Elke kamer zal een ander zicht hebben).

Tenzij ze iets speciaals kunnen doen met het themagebied (bijvoorbeeld: Ook een restaurant en bar die in de avond geopend blijven waardoor Rookburgh tevens als uitgaansgebied kan gaan werken) dan zou je een reden hebben om in dezelfde prijsklasse te blijven, maar als het themagebied gewoon gesloten blijft voor hotelgasten, of wel open blijft, maar er niets speciaals te zien/doen is, gaat niemand een LingBao prijs betalen.

Wat me overigens wel op valt: Er is lijkt maar één bed te zijn op de tekening. Dus wellicht is dit enkel de slaapkamer van een grotere hotelkamer. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat de prijs voor dit nieuwe hotel zelfs hoger gaat liggen dan LIng Bao.

Michielsken
20-12-18, 13:12
Voila, dan begrijpen we ook de zin: 'dag en nacht' op de affiche bij aankondiging.

De grootte van het hotel zal niet gering zijn denk ik. Sowieso wel kleiner dan de 2 andere hotels, maar de helft van Matamba kunnen ze volgens mij gemakkelijk kwijt op die locatie. EDIT: na de verduidelijking door Coasterfrenzy niet meer van toepassing natuurlijk.

Ergens vind ik het wel spijtig dat ze hiervoor kiezen en geen extra attractie, want nu is dit opnieuw een themagebied met 1 attractie, net zoals Black Mamba. Als ik in PHL ben loop ik 1 (max 2) keer door Africa, gewoon om BM te doen, maar voor de rest blijf ik daar weg, gewoon omdat er niets is en het in een uithoek ligt. Ik hoop dat dit voor Rookburgh niet hetzelfde verhaal wordt...

coasterfrenzy
20-12-18, 13:22
Voila, dan begrijpen we ook de zin: 'dag en nacht' op de affiche bij aankondiging.

De grootte van het hotel zal niet gering zijn denk ik. Sowieso wel kleiner dan de 2 andere hotels, maar de helft van Matamba kunnen ze volgens mij gemakkelijk kwijt op die locatie. Ergens vind ik het wel spijtig dat ze hiervoor kiezen en geen extra attractie, want nu is dit opnieuw een themagebied met 1 attractie, net zoals Black Mamba. Als ik in PHL ben loop ik 1 (max 2) keer door Africa, gewoon om BM te doen, maar voor de rest blijf ik daar weg, gewoon omdat er niets is en het in een uithoek ligt. Ik hoop dat dit voor Rookburgh niet hetzelfde verhaal wordt...

Ik vrees van wel.. echter, gezien het hotel ingebouwd wordt in het gebied, denk ik niet dat er veel ruimte verloren gaat (in elk geval niet voldoende ruimte om een attractie te kunnen zetten). Er komen gewoon her en der (kleine) kamers doorheen het gehele gebied.

Phantasiastisch
20-12-18, 14:10
Afwachten en zien hoe het precies wordt. Hoe dan ook vind ik het thema en de concept-art wel prachtig en een hotel is meer dan welkom. Al is het maar omdat ze een grote bijdrage leveren tot de aankleding van een themagebied. Kijk naar hoe Black Mamba eruit zag zonder hotel Matamba... .

Daarnaast is verblijven in een van de hotels, na een dagje in het park te hebben doorgebracht, een fantastische beleving (voor zij die het nog nooit gedaan hebben: zeker eens doen! ). Ik kijk alvast uit naar mijn toekomstig verblijf in Charles Lindbergh.

Als de capsules prefab zijn en als legoblokken op elkaar gezet worden, zie ik dit hotel wel snel verrijzen komende maanden.

Of Rookburgh opent wellicht wel zomer 2019. Hotel Charles Lindbergh is daartegen misschien klaar aan de buitenkant maar nog niet aan de binnenkant. Wat maakt dat het pas eind 2019, begin seizoen 2020 opent. We zullen zien. Ik blijf neugierig. ;)

Michielsken
20-12-18, 14:12
Meer info in blogpost van phantasialand:

https://phantasialandblog.de/grosse-neuigkeiten-ein-einzigartiges-hotel-fuer-die-themenwelt-rookburgh/

Het hotel wordt ingewerkt in het themagebied. Wordt dus niet één blok, maar overal her en der kamers door het gebied heen, waardoor er ook een soort interactie tussen FLY en het hotel ontstaat.


Ik lees het toch anders hoor:

Mitten im Herzen Rookburghs wird das Hotel Charles Lindbergh stehen. Vollends eingebettet in die neue Themenwelt wird allein der Bau eine imposante Erscheinung. Sein ganz spezielles Flair wird noch im kleinsten Detail der außergewöhnlich gestalteten Tube-Zimmer zu spüren sein.

Voor mij komt het hotel als een geheel (of een paar gehelen) in het midden van het themagebied te liggen, dus niet als afzonderlijke kamers. En dat zou ook de concept-arts verklaren, want daar zie je ook dat het 2 grote 'blokken' zijn waarin de 'tube's verwerkt zijn. Zou ook wel logischer zijn ivm alle aansluitingen/kuis/openingsuren/evacuatieroutes etc.
Al weet je natuurlijk nooit met PHL...

coasterfrenzy
20-12-18, 16:20
Inderdaad.. Een blok zal er ook altijd moeten zijn voor receptie, ontbijtruimte etc. En daar zullen het gros van de kamers makkelijk bij gezet kunnen worden (je ziet duidelijk meerdere verdiepingen.

Maar ze spreken ook van een uniek samenspel en over interactie tussen hotel en achtbaan.. Als het een beetje hetzelfde systeem wordt als bij Black Mamba/Matamba is het niet echt uniek meer.

Alhoewel.. Als ik de foto van Google zo bekijk dan kan ik me voorstellen dat het grote blok van de concepts boven op de launch/rem tunnel komt. En dan gaat de baan er inderdaad behoorlijk omheen, terwijl er toch nog wel wat afstand tussen Matamba en BM zit..



Afwachten en zien hoe het precies wordt. Hoe dan ook vind ik het thema en de concept-art wel prachtig en een hotel is meer dan welkom. Al is het maar omdat ze een grote bijdrage leveren tot de aankleding van een themagebied. Kijk naar hoe Black Mamba eruit zag zonder hotel Matamba... .

Maar dat effect kun je ook bereiken zonder hotel. Kijk maar naar de muur tussen Rookburgh en Fantasy in.

PyongWon
20-12-18, 16:24
Al weet je natuurlijk nooit met PHL...Klopt als een bus, met PHL weet ge nooit...

Volgens mij zijn ze al lang begonnen met het hotel en maken ze het nu bekend omdat van nieuwjaar ze zichtbaar hieraan gaan werken.
En dan zou het toch wel eens snel kunnen gaan...

F.L.Y. open in de zomer, het hotel voor wintertraum?

Pretparkfreak7
20-12-18, 16:54
Jakkes. Ik vind het altijd jammer wanneer er kostbare ruimte naar hotels gaat in plaats van attracties. Hier keldert het de hoop dat we nog extra attracties mogen verwachten in het themagebied.

Ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat dat derde hotel eerder prijzig gaat worden. Phantasialand heeft allesbehalve de reputatie om budgetvriendelijk te zijn en ik geloof niet dat een totaalconcept van hotel, themagebied én achtbaan een reden is om die reputatie te veranderen; in tegendeel!

Ik zou er niet erg van verschieten als het toch 2020 wordt, maar ik heb nog wel enkele sprankeltjes hoop voor 2019.


Ergens vind ik het wel spijtig dat ze hiervoor kiezen en geen extra attractie, want nu is dit opnieuw een themagebied met 1 attractie, net zoals Black Mamba.

Ik zou het ook wel zonde vinden wanneer die zone enkel een achtbaan heeft, maar ik vind het niet hetzelfde als Black Mamba. In mijn idee is Fly en rookburgh gewoon een deelzone van Berlijn en daar staat wel genoeg om je bezig te houden en te vermaken.

simon
20-12-18, 17:39
Even verschieten deze ochtend toen ik het bericht zag... maar voor mij is dit het bericht dat we mogen rekenen op een opening in 2020... Anders hadden ze volgens mij toch ook wel meteen een openingsdatum meegestuurd, al was het maar vaag als 'zomer 2019' of zo.

Budgetvriendelijk hotel zie ik hier ook niet meteen gebeuren. Ok, de kamers lijken me eerder klein te zijn, maar daar staat wel tegenover dat je volgens mij in een echte immersive wereld zal slapen (te vergelijken met Disney's Star Wars Hotel). Dit betekent volgens mij ook dat er nog meer oog zal zijn voor details, zodat je hier zeker wel wat te bekijken hebt.

Een tweede attractie lijkt me echter toch nog steeds mogelijk. Het hotel zal vooral bovengronds gebouwd worden, met receptie etc. op gelijkvloers. Daarboven de kamers, waarbij je ook de interactie hebt met de achtbaan die volgens mij wel heel dicht langs je passeert. Ik vraag me enkel af hoe comfortabel de kamers wel zullen zijn dan... (lees: privacy, geluid...). De tweede attractie kan dan ook nog op het gelijkvloers gebouwd worden, of ondergronds, want daar hebben ze toch ook al ervaring mee.

In elk geval, veel wijzer zijn we volgens mij nog niet geworden. Dus opnieuw: time will tell!

Phantasiastisch
20-12-18, 18:52
Jakkes. Ik vind het altijd jammer wanneer er kostbare ruimte naar hotels gaat in plaats van attracties. Hier keldert het de hoop dat we nog extra attracties mogen verwachten in het themagebied.

Even te verduidelijking: het nieuwe hotel vormt de thematisatie van Rookburgh. Industriële gebouwen zijn sowieso nodig om de stad Rookburgh te kunnen creëren, dan kunnen ze er beter iets nuttig van maken zoals een hotel.

De achtbaan gaat waarschijnlijk onder en langs het hotel razen aangezien het hotel in het midden van het themagebied komt te liggen, dus boven de achtbaandelen die er reeds staan. Als we het artikel in de blog letterlijk mogen verstaan.

Als dat het geval is, neemt het hotel grotendeels mee plaats in bovenop het stuk land van de achtbaan zelf. In dat geval is er zelfs nog ruimte over...en Phantasialand heeft officieel nog niet gezegd dat er geen tweede (kleinschalige) attractie komt. Raik kwam ook out of nowhere. Je weet nooit met Phantasialand.


Ik zou er niet erg van verschieten als het toch 2020 wordt, maar ik heb nog wel enkele sprankeltjes hoop voor 2019.

Ik weet niet wanneer ik moet verwachten dat Rookburgh opent. Ik heb nog wel meer dan een sprankeltje hoop voor een opening 2019.

Het hangt ervan af of het hotel later of gelijktijdig met F.L.Y en Rookburgh opent. Wat afhangt van hoe snel dit hotel zal worden gebouwd. Wat op zich weer afhankelijk is van hoe het hotel zal worden gebouwd, alles uit beton of veel prefab met onder andere die prefab-capsules.

Maar om een ​​paar redenen zie ik ze niet wachten tot 2020 om Rookburgh te openen:
- Tussen elk groot project in het verleden was altijd gepland dat er 3 jaar tussenin zou zitten.
- Waarom zouden ze dit hotel 1,5 jaar van tevoren aankondigen? Mensen zullen het vergeten zijn na zo een lange periode dat er een hotel gebouwd wordt.

Terwijl families hun zomervakantie in 2019 na de kerstvakantie beginnen te plannen. Dus deze aankondiging is strategisch goed voor die gezinnen die hun zomervakantie beginnen te plannen.
- Ik zie ze ook gewoon niet meer dan 3,5 jaar werken (sinds het grondwerk in 2016 tot begin zomerseizoen 2020).
- Zoals iemand anders al zei: de achtbaan nog een jaar ongebruikt laten, levert niets op en kost onrechtstreeks geld. Verloren geld dus.

Dus voor mij is 2019 nog steeds mogelijk, wanneer ik aan dit alles denk.


In mijn idee is Fly en rookburgh gewoon een deelzone van Berlijn en daar staat wel genoeg om je bezig te houden en te vermaken.

Zo moet je het ook zien en dat word je niet teleurgesteld als blijkt dat er geen tweede attractie is. :)

traveler
21-12-18, 12:48
Naar mijn idee gaan ze binnenkort beginnen met de boeking van de kamers.

als ze een 3d Rendering platen kunnen ze al wat inkomsten generen.

dit is een park dat schaars is met info. ze gaan alleen iets weergeven als ze profit kunnen maken. of het nu monetair of Hype is laat ik in het midden. maar hou er rekening me dat de meeste mensen wel nieuwsgierig zijn maar niet op zoek gaan naar nieuws. gezien de drukte van nieuws gaat de grootte massa dit te weten komen net achter de kerstperiode. start da de marketing op en verkoop zou ik zegen anders hebben ze een troefkaart verspeelt met dit nieuw de hype zal weg zijn en de hotelkamers niet onmiddellijk vol geboekt.

coasterfrenzy
21-12-18, 13:13
Op het Duitse forum opperde iemand een Sloop van de rest van het verwaltungsgebouw. De gedachte spreekt me wel aan. Het gebouw is lelijk en past niet echt meer in zijn omgeving. We weten dat er een sloopvergunning is afgegeven en het lijkt er sterk op dat RB pas in 2020 open gaat, wat betekent dat het nog wat vroeg is om een andere attractie af te breken. De locatie zou perfect zijn voor een centrale receptie en een hotelrestaurant en een aantal kamers erboven (bij Matamba zijn de kamers zonder uitzicht op het park goedkoper, wellicht hier ook iets dergelijks?)

Er zijn ook nogal wat tegenargumenten. Met name dat er volstrekt niets bekend is over eventuele vervangingen van het gebouw. Hier zitten kleedruimtes in, maar ook de kantine voor personeel. Wellicht dat er voor één jaar een alternatief komt, bijvoorbeeld in Matamba of in Stocks om daarna vervangende personeelsruimtes in dit deel van het hotel in te bouwen, maar het is toch een uitdaging om een jaar zonder te moeten. Daarnaast heb je op die locatie verre van het effect dat er interactie is met de achtbaan, zelfs voor de kamers die wél uitkijken over het gebied.


Tevens ook een foto van vandaag, waar ik helaas wat minder enthousiast van wordt:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_12/20181221_115445.thumb.jpg.1cef1c6c8cfda1bf34b0c429 532f2e34.jpg

Met dank an PasXal @ Phantafriends.de

Ik hoop (en ga er eigenlijk al een beetje van uit) dat de delen die nu nog niet bekleed zijn een Berlijn-thema krijgen.

Pretparkfreak7
21-12-18, 13:51
Tevens ook een foto van vandaag, waar ik helaas wat minder enthousiast van wordt:
... Ik hoop (en ga er eigenlijk al een beetje van uit) dat de delen die nu nog niet bekleed zijn een Berlijn-thema krijgen.

Helemaal mee eens. Op zich zou ik het nog oké vinden dat je een stukje van Rookburgh zou zien vanuit Berlijn dat dan als industriezone kan doorgaan. Maar wanneer die fantasy muur zo goed zichtbaar blijft van op de Kaiserplatz zou ik dat toch een aderlating vinden in de perfectiegeilheid die het park meestal aan de dag legt.

coasterfrenzy
21-12-18, 13:55
Precies dat..

Nu, wetende vanaf welk punt de foto is genomen kan ik me niet voorstellen dat het stukje Fantasy in de realiteit gaat storen. Je ziet de temple van afrika ook bijna overal bovenuit steken, en toch ziet dat er niet gek uit. Als ze die muur nog wat klimop geven, dan gaat dat zeker wel lukken.

Rookburgh mag wat mij betreft ook prima zichtbaar zijn. Volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat dit een soort industrie-buurt van Berlin wordt. Dus dat mag wel. Benieuwd hoe die gebouwen er uit komen te zien. Toen ik schreef "Berlijn-thema" zat ik te denken aan hetzelfde als de kaiserplatz en dergelijke. Maar je zou die muur prima ook wat dreigender kunnen themen, zodat het inderdaad de industrie zone wordt die "In de verte" boven de huizen van Berlijn uit steekt.

PyongWon
26-12-18, 01:03
Gevonden op phantafriends.de
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_12/fly2.png.6d31241ab410331a5a20bbe4e3566652.png.9e57 3a79b623c95647cd2c9673aeec48.png

Zou het echt kunnen zijn?

Ggolt
26-12-18, 02:24
Op andere fora reeds gelezen dat dit hoogstwaarschijnlijk fan made is. Zou kunnen kloppen: als je goed kijkt zie je nog gekartelde en witte lijnen rond de track en trein wat er wel echt heel erg amateuristisch uitziet.. Het lijkt mij dan ook overduidelijk gewoon een simpele copy-paste te zijn, want ook de stijlen en de tinten komen totaal niet overeen.

PyongWon
26-12-18, 11:54
Op andere fora reeds gelezen dat dit hoogstwaarschijnlijk fan made is. Zou kunnen kloppen: als je goed kijkt zie je nog gekartelde en witte lijnen rond de track en trein wat er wel echt heel erg amateuristisch uitziet.. Het lijkt mij dan ook overduidelijk gewoon een simpele copy-paste te zijn, want ook de stijlen en de tinten komen totaal niet overeen.
Uiteraard maar een schets, maar denk je dat phantasialand zelf dit niet intern zou gebruikt kunnen hebben? Als eerste conceptart (welke dan in praktijk niet is blijven bestaan)

Als het fanmade is dan zou de trein van ergens een andere tekening gekopieerd moeten zijn. Enig idee van waar het orgineel komt dan?

coasterfrenzy
26-12-18, 12:08
Uiteraard maar een schets, maar denk je dat phantasialand zelf dit niet intern zou gebruikt kunnen hebben? Als eerste conceptart (welke dan in praktijk niet is blijven bestaan)

Als het fanmade is dan zou de trein van ergens een andere tekening gekopieerd moeten zijn. Enig idee van waar het orgineel komt dan?

De interne tekeningen van PHL zijn ook precies dat: Tekeningen. Geen slechte photoshops. Je kunt die van Chiapas ongetwijfeld nog ergens online vinden om te vergelijken.

Naar wat ik begrepen heb gebruikten ze voor Klugheim (en ook voor Rookburgh) uiteindelijk wel een 3D model, maar ook dat zal beter gerenderd zijn. Dit is duidelijk een 2D tekening waar iemand een 3D model voor geshopt heeft.

Joran
26-12-18, 12:41
Overduidelijk fan-made toch?

Ze zijn vertrokken van die concepts van Vekoma zelf: https://www.vekoma.com/flying-coasters en dan indd achtergrondje aangepast.

Voor de non-believers: https://youtu.be/A4bJngt4Bf4?t=425 (Vanaf 7:22 zeer em, duidelijk. :D)

Ggolt
26-12-18, 17:13
Ik denk inderdaad ook dat ze de concepts van Vekoma zelf hebben gebruikt en dan licht aangepast (de hoek verandert, spiegeldbeeld, kleur,..). Als je goed kijkt zie je dat zelfs de personen in de trein dezelfde zijn als op de concepts. Ik zie Phantasialand dan ook niet iets zó simpel te hebben gebruikt, zelfs niet intern.

Zoals hierboven al gezegd door coasterfrenzy, dat 2D/3D gebruik is niet iets denk ik wat een perfectionistisch park als PHL zou gebruiken: het heeft geen meerwaarde als concept lijkt me. Als het toch zo zou zijn dan denk ik dat Vekoma wel een betere kwaliteit geleverd zou hebben voor hun nieuwe topklant ;)

En inderdaad Joran op dat moment is te zien exact welk beeld ze gebruikt hebben, nice gespot!

Ignace
26-12-18, 17:19
Fake News. Die visual ziet er nog goedkoper uit dat de gemiddelde animatronic in Hollywood Tour.

PyongWon
26-12-18, 23:36
Fake News Het had mij ook al verwonderd als PHL dit zomaar had laten rondslingeren ;-)

Maar wel tof om de uitleg te lezen ;-)

traveler
27-12-18, 12:49
Licht het aan mij of lijkt die lastte muurfoto zeer stek elementen te bevaten van de rechtse "hotel" van de conceptarts ?

het onafgewerkte element lijkt voor mij op de bolle vormen van het bovenste gedeelte.

Phantasiastisch
27-12-18, 19:19
Licht het aan mij of lijkt die lastte muurfoto zeer stek elementen te bevaten van de rechtse "hotel" van de conceptarts ?

het onafgewerkte element lijkt voor mij op de bolle vormen van het bovenste gedeelte.

Dat denken er wel meer, waaronder ikzelf. Het zou kunnen. Ik zie het linkse gedeelte letterlijk links op de site komen te staan, aan de muur tegen Wuze Town. Vandaar een wandelbrug/verbinding naar het tweede gedeelte van het hotel, aan de Maus au Chocolat muur, wat jij beschreef.

Ik weet niet of ik hier een link mag zetten. Zoniet, zal iemand van de beheerders deze wel verwijderen, maar op onderstaande site heeft iemand die concept tekeningen op een luchtfoto van de site geplaatst, dat verduidelijkt wat ik bedoel.

https://www.coasterfriends.de/forum/13155-201x-neuheit-fly-launched-flying-coaster-themenbereich-rookburgh-phantasialand-53.html

etwien
28-12-18, 00:20
Ik heb de grote muur nu ook eens gezien in het echt, en het komt veel mooier over dan op foto. Het blijft een enorm hoog bouwwerk, maar wil daarvoor zeker niet zeggen dat het lelijk is. Ik ben fan!

Joran
28-12-18, 12:40
Ik heb de grote muur nu ook eens gezien in het echt, en het komt veel mooier over dan op foto. Het blijft een enorm hoog bouwwerk, maar wil daarvoor zeker niet zeggen dat het lelijk is. Ik ben fan!

Is wel iets dat ik op de duitse fora ook lees. Veel mensen zijn geen fan van de foto's; maar als ze het in het echt hebben gezien is het een stuk beter en meer te verdragen.

Ben eerlijk gezegd al blij dat ze zo veel moeite nemen om hun geluidsmuur zo mooi te laten inblenden met het Wuze thema. Ben ook benieuwd wat ze met de achterkant gaan doen eigenlijk?

But hey, het is toch al geen plantenmuur hé. (Alhoewel ik moet zeggen dat ik die tijdens mijn laatste bezoek wel meer kon waarderen, nu hij volledig volgroeid is en er niks meer van die groene golfplaten aan de achterkant zichtbaar is. Alleen dat lelijke plein nog eens weg krijgen hé.)

PyongWon
29-12-18, 21:31
But hey, het is toch al geen plantenmuur hé. (Alhoewel ik moet zeggen dat ik die tijdens mijn laatste bezoek wel meer kon waarderen, nu hij volledig volgroeid is en er niks meer van die groene golfplaten aan de achterkant zichtbaar is. Alleen dat lelijke plein nog eens weg krijgen hé.)Nee, die plantenmuur en dat veehok plein vind ik nog altijd het lelijkste en ergste wat PHL de laatste jaren heeft toegevoegd. Ik hoop dat als F.L.Y. eens open ze die extra capaciteit van de wachtrij van Taron definitief verbannen uit het park en daar iets nuttig doen met het plein en de muur..

Phantasiastisch
30-12-18, 11:39
Die bufferzone wordt met zekerheid weggedaan in de toekomst. Ik ben vooral benieuwd wat ze er in de plaats gaan zetten. Het worden interessante uitbreidings- en renovatiejaren voor Phantasialand.

Joran
30-12-18, 12:57
Die bufferzone wordt met zekerheid weggedaan in de toekomst. Ik ben vooral benieuwd wat ze er in de plaats gaan zetten. Het worden interessante uitbreidings- en renovatiejaren voor Phantasialand.

Ik gok op een kleine kinderattractie daar hoor. Zowat dezelfde stijl als Tikal is toegevoegd tussen CA paar jaren geleden.

Phantasiastisch
30-12-18, 22:13
Ik gok op een kleine kinderattractie daar hoor. Zowat dezelfde stijl als Tikal is toegevoegd tussen CA paar jaren geleden.
Dat zou kunnen maar toch denk ik niet dat het een attractie gaat zijn.

Een kinderattractie bouwen waarbij de hele muur verdwijnt en er veel theming voor bij in de plaats komt zodat de backstage/parking onzichtbaar blijven? Nee, dat zie ik niet gebeuren.

Ik gok eerder op een gebouw. Iets zoals een restaurant, event locatie, theater,... Een hotel kan ik wellicht uit het lijstje schrappen door de aankondiging voor Charles Lindbergh, haha. :)

coasterfrenzy
31-12-18, 12:23
De muur zal op die plek moeten blijven, niet zozeer vanwege blik op de parking, maar vooral omdat deze in het verlengde van de grote drop van Chiapas ligt en dus belangrijk is om het geluid van deze baan tegen te houden.

Achter de kaizerplatz ligt een klein weitje (waar Quantum deels op staat). Als je de grens van deze wei door trekt over de weg heen komt deze exact uit op de plek van de betreffende muur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit toeval is. Echter wat zou je kunnen bouwen wat op deze manier over de straat heen gaat?

Het wachthok voor Taron zou dan in de kelder van het gebouw kunnen komen en kan zodoende ook wat mooier/passender gemaakt worden.

Michielsken
31-12-18, 12:34
Ik vermoed dat dit veehokstuk op termijn een deel van de ingang gaat worden van het park. Zoals Coasterfrenzy al zei sluit dit stuk mooi aan op de wei en zodoende de Kaisersplatz wat eigenlijk de ideale plaats is voor een ingang waardig aan PHL. Op het veehokstuk kunnen ze dan tickets en infodesks zetten, met eventueel nog een restaurant aan de kant van Klugheim.

Het zou alleszins een betere spreiding van het volk geven en een echte ingang is iets wat PHL toch wel mist. Die ingang sluit dan ook mooi aan op de conference zaal die achter de shop ligt. Enige nadeel is dat ze die weg nog verder moeten overdekken wat veel geld zal kosten, nuja, aan geld geen gebrek precies daar...

traveler
31-12-18, 12:41
Ik hoop dat ik mis ben maar ik zie in de nieuwe zone ook zo en wachthok opduiken.
er kan veel volk in en als je hem goed plaatst zoals bij Taron kan er achteraf een attractie op die plaats. daarnaast is zo een wachthok niet duur gewoon wat kabels een een terras. Dit is de goedkoopste oplossing om tijdelijk de surplus aan gasten op te vangen zonder achteraf met een getelde te zitten waar je niets me bent namelijk een wachtrij die veel te groot is.

Dit wil niet zeggen dat ik het hok van de taron rap zie verdwijnen eerst moet de rij krimpen. die attractie is te populair om veel hinder te ondervinden van een nieuwe topper ik dek zelf het omgekeerde

PyongWon
31-12-18, 16:19
Ik hoop dat ik mis ben maar ik zie in de nieuwe zone ook zo en wachthok opduiken.
er kan veel volk in en als je hem goed plaatst zoals bij Taron kan er achteraf een attractie op die plaats. daarnaast is zo een wachthok niet duur gewoon wat kabels een een terras. Dit is de goedkoopste oplossing om tijdelijk de surplus aan gasten op te vangen zonder achteraf met een getelde te zitten waar je niets me bent namelijk een wachtrij die veel te groot is.

Dit wil niet zeggen dat ik het hok van de taron rap zie verdwijnen eerst moet de rij krimpen. die attractie is te populair om veel hinder te ondervinden van een nieuwe topper ik dek zelf het omgekeerde

Een aantal criteria gelden niet in PHL:
- Niet duur, wel... daar hebben ze daar nog nooit echt op gekeken. Alles is normaal tot in de puntjes afgewerkt. Zelfs attractie's die later afgebroken gaan worden krijgen tot de laatste maanden nog updates en bv nieuwe muziek.

- Het is gemakkelijk om je wachtrij tijdelijk te verlengen indien overbevolking. maar dan moet er wel plaats zijn in het begin van de wachtrij. Die is er bij Taron niet. Daarom het veehok halfweg denk ik dan. Maar veel andere parken werken dan met zo tijdelijk paaltjes en wat touw bij de ingang van de wachtrij. Dit zou bij FLY misschien ook gaan kunnen.. Wie weet.

- Ik vermoed dat de Taron en Raik toch rustiger gaan worden omdat het nieuwe deel bijna aan de andere kant van het park komt, het volk gaat zich meer spreiden. Ik denk niet dat de F.L.Y. voor zoveel extra volk gaat zorgen dat beiden te druk gaan zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van het type attractie en de populariteit van FLY (wordt het bv meer darkride dan achtbaan.. dan gaat de drukte bij Taron niet echt dalen vrees ik)

Phantasiastisch
31-12-18, 16:57
Ik vermoed dat dit veehokstuk op termijn een deel van de ingang gaat worden van het park. Zoals Coasterfrenzy al zei sluit dit stuk mooi aan op de wei en zodoende de Kaisersplatz wat eigenlijk de ideale plaats is voor een ingang waardig aan PHL. Op het veehokstuk kunnen ze dan tickets en infodesks zetten, met eventueel nog een restaurant aan de kant van Klugheim.

Het zou alleszins een betere spreiding van het volk geven en een echte ingang is iets wat PHL toch wel mist. Die ingang sluit dan ook mooi aan op de conference zaal die achter de shop ligt. Enige nadeel is dat ze die weg nog verder moeten overdekken wat veel geld zal kosten, nuja, aan geld geen gebrek precies daar...

Ik loop ook al lange tijd rond met de gedachte dat achter de Kaizerplatz de nieuwe hoofdingang komt.

Gewoonweg om de redenen die je zei en om de volgende redenen:
- Mystery ingang kan verdwijnen.
- Mooiere centrale hoofdingang met wandellaan er naartoe.
- Huidige hoofdingang Berlin kan weg en vormt doorgang naar de overkant van de Berggeiststraße die na nog jaren van gekibbel toch als uitbreidingsgebied zal gaan dienen.
- Er is personeel over voor een eventuele rechtstreekse doorgang van hotel Matamba naar het park. Geen extra personeelskosten dus.
- Alle parking voor dagbezoekers ligt nu al aan deze zijde van het park. Phantasialand krijgt bijgevolg misschien toch een eigen afrit rechtstreeks naar de parking waardoor de drukte op de Phantasialandstraße
en Berggeiststraße afneemt. Buurtbewoners zijn weeral wat blijer.

Tot voor de aankondiging van hotel Charles Lingberg zag ik mijn idee nog wel tot voor mogelijk dat het een ingang in combinatie met hotel ging zijn zoals het Disneyland hotel. Met een linkervleugel aan de kant van Klugheim. Zo kon men een Berlijns hotelgedeelte met een Klugheim hotelgedeelte creëren. Twee in één. Helaas, weg leuk idee.

Earlyspencer
01-01-19, 11:19
PHL heeft idd geen imposante inkom. Enerzijds is dit gelet op de vele hoogwaardige attracties en de hoge graad van theming een gemis. Anderzijds creër je met één grote toegang mogelijk wel congestie, tenzij je over voldoende ruimte beschikt zoals b.v. Efteling. En we kennen allemaal het grootste manco van PHL ... Ik neem dus vrede met die meervoudige halfslachtige entrées tot het park.

Mooi trouwens dat ze die spreiding ook doortekken eenmaal je het park 's ochtends betreedt. Liever dat dan de ophokplicht in b.v. Wal.Bel. of Heide Park tot 10:00. Al kan het nog meer gevangenis-achtig zoals in MPG en Warner Madrid.

coasterfrenzy
01-01-19, 14:31
- Het is gemakkelijk om je wachtrij tijdelijk te verlengen indien overbevolking. maar dan moet er wel plaats zijn in het begin van de wachtrij. Die is er bij Taron niet. Daarom het veehok halfweg denk ik dan. Maar veel andere parken werken dan met zo tijdelijk paaltjes en wat touw bij de ingang van de wachtrij. Dit zou bij FLY misschien ook gaan kunnen.. Wie weet.

Die ruimte is er bij Taron wel degelijk en van begin af aan al er op in gericht. De brug aan de ingang wordt dan als verlengde van de wachtrij gebruikt. Daar kan nog behoorlijk wat volk staan. Momenteel wordt dit vooral nog gebruikt om mensen te plaatsen voor opening van de baan. Eens het park open is wordt het veehok gebruikt. Maar als het veehok verdwijnt, blijft de verlenging over de brug wel nog steeds een optie.



- Ik vermoed dat de Taron en Raik toch rustiger gaan worden omdat het nieuwe deel bijna aan de andere kant van het park komt, het volk gaat zich meer spreiden. Ik denk niet dat de F.L.Y. voor zoveel extra volk gaat zorgen dat beiden te druk gaan zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van het type attractie en de populariteit van FLY (wordt het bv meer darkride dan achtbaan.. dan gaat de drukte bij Taron niet echt dalen vrees ik)

Dat zou je wel verwachten. Echter heb ik het idee dat het park in zijn geheel drukker wordt, in plaats van rustiger. Neem Colorado bijvoorbeeld. Daar hebben ze vorig jaar een behoorlijk stuk meandering erbij gemaakt en die wordt zelfs op redelijk rustige dagen nog voor een deel gebruikt ook, laat staan op drukke dagen. Zo merk je eigenlijk overal in het park dat de rijen langer lijken te worden, of op zijn minst lang blijven in plaats van korter worden.

Deels komt dat natuurlijk omdat er meer toppers zijn, dus meer volk getrokken wordt. Echter komt ook omdat een nieuwe topper altijd de plaats in neemt van een oude attractie wiens capaciteit dan vervalt. De Silbermine had een monster capaciteit en er ging nog steeds aardig wat volk in. Door de extreem hoge capaciteit viel dat echter amper op. En eenmaal in de attractie was je wel 12 minuten onderweg, dus uit het park en de andere wachtrijen. Taron en Raik sta je veel sneller weer terug op straat.


Ik loop ook al lange tijd rond met de gedachte dat achter de Kaizerplatz de nieuwe hoofdingang komt.

Gewoonweg om de redenen die je zei en om de volgende redenen:
- Mystery ingang kan verdwijnen.
- Mooiere centrale hoofdingang met wandellaan er naartoe.
- Huidige hoofdingang Berlin kan weg en vormt doorgang naar de overkant van de Berggeiststraße die na nog jaren van gekibbel toch als uitbreidingsgebied zal gaan dienen.
- Er is personeel over voor een eventuele rechtstreekse doorgang van hotel Matamba naar het park. Geen extra personeelskosten dus.
- Alle parking voor dagbezoekers ligt nu al aan deze zijde van het park. Phantasialand krijgt bijgevolg misschien toch een eigen afrit rechtstreeks naar de parking waardoor de drukte op de Phantasialandstraße
en Berggeiststraße afneemt. Buurtbewoners zijn weeral wat blijer.

Tot voor de aankondiging van hotel Charles Lingberg zag ik mijn idee nog wel tot voor mogelijk dat het een ingang in combinatie met hotel ging zijn zoals het Disneyland hotel. Met een linkervleugel aan de kant van Klugheim. Zo kon men een Berlijns hotelgedeelte met een Klugheim hotelgedeelte creëren. Twee in één. Helaas, weg leuk idee.

Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.

Daarnaast zou de route naar de ingang toe betekenen dat voetverkeer zich met autoverkeer moet kruisen. Ook niet echt handig. Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.

Denk je trouwens écht dat een eigen afrit nut gaat hebben? Naast dat er op de snelweg zelf volstrekt geen ruimte is om deze veilig aan te liggen, zijn de 500m die je nu over publieke weg af legt niet bepaald een probleem. Daarnaast zie je dat die afstand tussen snelweg en park nu al eigenlijk te kort is. Op drukke dagen kan een file voor de afrit ontstaan die helemaal tot aan knooppunt Bliesheim loopt. Als het park een eigen afrit krijgt worden de files op de snelweg alleen maar groter.

Personeel dat vrij komt voor hotel matamba?? Zo werkt dat niet. Als het park daar personeel wilt zetten, huren ze dat in. Willen ze dat niet, gaan ze echt niet mensen die elders vrij komen daar naartoe verhuizen. Het is enkel en alleen een kwestie ervan of het zich loont om op die plek personeel in te zetten. Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.

Phantasiastisch
02-01-19, 16:18
Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.

Ik heb de show afgelopen vrijdag gezien. Dit probleem is me ook bekend maar daarvoor zou Phantasialand ongetwijfeld een oplossing vinden. Ik weet niet hoe effectief het is maar de Mystery en China ingang gebruiken als uitgang en de dan mogelijk nieuwe ingang gesloten houden. Dan vloeit de guestflow zoals ze nu gaat. Dan is er geen probleem, tenzij je het nu ook al als een probleem benoemt. Overigens vond ik hoe ze het volk stuurde na de show wel heel vlot verlopen.

Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.

Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt. ;)




Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.
Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.


Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.
Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.

Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.

Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort. :)

Michielsken
02-01-19, 20:36
Tgoh, gezien de ligging, de grootte en de vorm van het gebied in kwestie zie ik eigenlijk niet veel alternatieven dan een volwaardige ingang.

De show kan perfect aangepast/geschrapt worden, het is niet dat er veel infrastructuur voor nodig is, en zo interessant is die ook niet.

De galerij en bijhorende trappen hoeven ook niet zo smal gehouden worden, zeker de galerij kan eventueel uitbreiden. Zo zie ik ze nog een halfrond plein met aangepaste halfronde galerijen maken om echt een inkom te hebben in Berlijnse sfeer.

De toegang boven de Lenterbachstrasse is denk ik het grootste probleem dat PHL nu ook weerhoudt om deze ingang te bouwen. Volgens mij zou dit ook onderdeel van het meerjarenplan zijn dat zo lang al aansleept, maar zekerheid heb ik daar helemaal niet over.

coasterfrenzy
03-01-19, 12:25
Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.

Ongeacht hoe groot je het hoogteverschil maakt. Dit probleem blijft altijd bestaan. Als je iemand voor je hebt staan die groter is dan jezelf + hoogteverschil heb je gewoon pech. Het hoogteverschil dat er nu is, is groter dan in de meeste zalen en de meeste pleinshows hebben al niet eens een hoogteverschil. Grootste probleem is dat ze de show niet op een podium doen.




Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt. ;)


Afgezien van onze eigen mening - die ik hier volledig deel - is de Kaiserplatz in elk opzicht gemaakt voor grote shows. Niet alleen in de winter, maar ook in de zomer en nog belangrijker: Bij speciale evenementen. Net zoals het fantissima-theater is dat niet iets dat het park zomaar kan opgeven, ook al kan er wellicht beter gebruikt van worden gemaakt. Het verplaatsen van de uitgang naar de huidige uitgangen van het park maakt een hoofdingang evengoed nutteloos en verwarrend.

Daarnaast vergeten we beiden tot nu toe dat er in het midden van de kaiserplatz een brandweertoerit en nooduitgang zit, dat is grotendeels op te lossen door deze te combineren met de nieuwe ingang, maar je blijft dan weer zitten dat voetgangers en verkeer zich moeten kruisen, of dat je voetgangers eerst 3 verdiepingen omhoog moet sturen om daarna weer 2 verdiepingen omlaag te gaan (ivm hoogteverschil).



Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.


Dat is net zo realistisch als zeggen dat we allemaal kunnen vliegen met een jetpack. Dat is er nog niet, maar kan nog komen.. echter is dat dusdanig onrealistisch dat je er niet iets op kunt plannen.

PHL probeert al jaren de grond van de parkeerplaatsen in bezit te krijgen. Maar tenzij ze elders een enorm parkeerterrein kunnen krijgen, levert het de huidige eigenaren bakken meer geld op dan wanneer ze het verkopen. Even een rekensommetje.
PHL trekt ongeveer 2 miljoen bezoekers per jaar. Laten we zeggen dat er gemiddeld 2 bezoekers in een auto zitten. Dan zijn dat 1 miljoen auto's die parkeren. Die worden ongeveer 50/50 verdeeld over beide parkeerterreinen. Dus 500.000 auto's per jaar aan 5 euro per auto: Levert een omzet van 2,5 miljoen op per jaar. Het terrein gaat nog vele jaren als parkeerplaats mee. Als de eigenaar het 10 jaar kan uitbaten levert dat 25 miljoen omzet op.. En 10 jaar is nog redelijk kort voor zoiets.

Nu zou PHL een grote parkeergarage aan de kant van Berlijn kunnen bouwen, zoals Universal dat in Orlando doet. Dan worden de parkeerplekken niet meer gebruikt en zijn de eigenaren hun omzet kwijt. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook gaan verkopen. Gezien de eigenaren gewoon boeren zijn zullen ze er eerder gewoon landbouwgrond van maken. Levert minder op dan de parkeerplaats, maar nog steeds veel meer dan wat PHL er ooit voor zal kunnen betalen. Dus ook dat blijft een enorme gok en een project wat té lang in beslag gaat nemen om er iets concreets mee te plannen.



Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.

Akkoord. Maar puur daarvoor extra (duur) personeel in zetten, ik weet niet. Bedenk ook dat Matamba goedkoper is dan Ling Bao en dat prijs verschil zit onder andere in dit soort "kleine" dingen.



Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.


Absoluut eens dat een ingang bij Matamba een stuk leuker zou zijn voor hotelgasten.

Bij Berlijn ingang zijn een stuk of 10 ingangspoortjes. Bij de brug van Matamba kun je er hooguit 2 maken. Dat betekent dat er bij die brug een aardige rij kan ontstaan en in de hoteltuin is geen gepaste plaats om die rij kwijt te kunnen, bij Ling Bao wel. Nu is dat relatief weinig van toepassing, maar op drukke dagen (hoogseizoen) staan er toch aardig wat mensen bij de ingang van Ling Bao te drommen.

De eigenaars van de parkeerplaatsen zijn wel zo kinderachtig dat de mensen die van de busparkeerplaats het park in moeten niet over de China Parkeerplaats mogen lopen. Daarom worden deze helemaal rond het park geleid naar de hoofdingang. Dat maakt de hoofdingang wel drukker. Het kan zijn dat de rij die je gezien hebt van een busgroep kwam, wat verklaart waarom ze in die richting aan het aanschuiven waren.. maar ook dat los je niet op met een hotelingang voor matamba, al kan dat wel des te meer redenen zijn om het voor hotelgasten wat prettiger te maken via een eigen ingang.

PHL is er in elk geval altijd erg vaag over geweest waarom ze hem niet gebruiken en bij Ling Bao wel. Schijnt iets met de TüV te maken te hebben (Als die "nee" zeggen valt er sowieso niets tegen te beginnen). Ik kan me voorstellen dat de trappen gevaarlijk worden geacht als er mensen gaan drommen bij nat weer of ijssel. Het zou ook kunnen dat het er mee samen hangt dat die brug uit komt op een brandweer toerit (loopt vanaf de straat tot aan het lifthill-gebouw) Graag zou ik de precieze redenen willen weten, maar ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen. Het ligt er in elk geval niet aan dat er personeelstekort is.



Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort. :)

Een nieuwe ingang is duur, neemt veel ruimte in beslag (en dat is momenteel het meest kostbare voor PHL) en het verminderd de bezoekersspreiding van het volk door het park. Het enige voordeel dat je ermee haalt is dat de entree van gasten wat mooier wordt. Ik denk niet dat jouw voordelen het gaan halen ten opzichte van de nadelen.

Beste kerel: Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Je kunt enkel bewijzen dat iets bestaat. Dus de bewijslast dat het wél mogelijk is ligt bij jou en is vooralsnog gestoeld op Phantasie ;)

Natuurlijk kunnen er wijzigingen in een situatie komen, maar dat is niet op redelijke termijn te verwachten. Er is ooit al een plan gemaakt voor een uitbreiding over de bestaande parkeerplaatsen. Het hele dorp ging direct op zijn achterpoten. Dus zelfs als het zou kunnen, zou het tactisch een zeer slechte zet zijn voor de verstandhouding met het dorp. Als je zeker wilt weten dat elke vergunningsaanvraag in de toekomst tegen wordt gehouden, ga je zoiets doen. Er zijn wel opties voor een centrale hoofdingang te bouwen, maar die zijn - in elk geval op redelijke termijn - net zo realistisch als een hypercoaster in het park.

Ik wil niet pessimistisch zijn, en het is natuurlijk altijd goed om in mogelijkheden te denken ipv problemen, maar als je daarbij reële problemen gewoon negeert heeft het weinig toegevoegde waarde. Al is dromen natuurlijk nooit verboden :)

==================================

Als we mogen dromen hoop ik dat het park alle huizen ten zuidoosten van de ahornweg op koopt en dan alsnog die geluidsmuur zet om vervolgens van het voormalige Gästehaus met de huizen die ernaast liggen te slopen om daar een kleine parkuitbreiding te doen.

Het meeste hoop ik er echter op dat de overheid die de grond rondom Stocks in bezit heeft toch besluit de grond aan het park te verkopen. Dan is een grootse uitbreiding richting het zuidoosten eindelijk mogelijk.

PyongWon
03-01-19, 12:56
Ik kon me eigenlijk moeilijk inbeelden waar dat veehok juist aan de parking strand.. en via google maps kom je bij een bouwerf van taron uit. Via google kwam ik de op het twitter account van de drie O's en die foto's maakten het me wel al wat duidelijker.

https://twitter.com/teamlooopings/status/658628218858176512

Als Phantasialand een nieuwe ingang had willen bouwen aan Klugheim. Hadden ze dan Taron niet naar links gelegd in plaats van naar rechts (bekijk de foto's even wat ik met links en rechts bedoel) Nu is er geen verbinding te maken met de huidige mysterieparking en dan hebben ze het zichzelf toch nodeloos moeilijk gemaakt. PHL een beetje kennende en lang termijn visie die echt wel goed is, zien zij geen nood aan een nieuwe ingang aan die kant...

De reden is volgens mij simpel: Waarschijnlijk zou die ingang dan te dicht bij het dorp liggen (Met de nodige overlast volgens de dorpelingen) en krijgen ze dat de eerste 50 jaar toch niet klaar...

Als er ooit een nieuwe ingang komt, zie ik die ook eerder in een zuidoostelijk uitbreiding komen. Als de staat dat gebied ooit vrij geeft zal er daar wel plaats gemaakt kunnen worden denk ik dan.

Pretparkfreak7
03-01-19, 14:51
Ik ga lekker voort off-topic.

Een hoofdingang bij taron is volgens mij nooit een plan geweest. Qua snelle verdeling van de bezoekers over het ganse park is dat een ramp. Ik geloof ook niet dat ze Taron aan de linkerkant van klugheim hadden kunnen leggen. En dat áls ze dat al gedaan zouden hebben, dat dorpsplein allesbehalve het gedroomde entreegebied zou zijn.

De hoek tussen taron en de kaiserplatz (wit) is de enige realistische optie voor een andere hoofdingang dan de huidige. Daar zijn echter twee problemen mee:
- De stroom inrijdende auto's (rood) moet de stroom inwandelende bezoekers (groen) kruisen.
- Dat is op een steenworp afstand van de buren en die zullen die stenen gebruiken.

Los daarvan is het ook vervelend dat die ingang niet uitgeeft op de hoofdverkeersader die het park passeert: ik zie busverbindingen nog niet over en weer pendelen door die tunnel daar.
809

Phantam93
03-01-19, 15:35
Hoe zit dat ook alweer met dat zuidelijke deel? Voor zover ik mij kan herinneren zijn er al meerdere masterplannen geweest waar een uitbreiding van het park op zichtbaar was aan de overkant van de Berggeiststraße. Er waren een aantal groepen tegen waaronder enkele lokale klagers (niet per sé directe buren) en Die Grünen (politieke partij). Daarnaast zou het gebied niet eigendom van de gemeente zijn maar van het Bundesland Nordrein-Westfalen.
Het gebied zelf zou een beschermd natuurgebied zijn, waar volgens mij toch enkele vraagtekens bij gezet kunnen worden gezien de ingeklemde ligging tussen twee drukke wegen en het park.

Waarom die Grünen tegen een uitbreiding zijn kan ik me iets bij voorstellen, het verdwijnen van een postzegel natuur proberen tegen te houden. De rede voor de klagende buurtbewoners zie ik niet zo snel; het park zou drukker worden, maar maatregelen om overlast tegen te gaan worden ook telkens van de kaart geveegd.

coasterfrenzy
03-01-19, 16:02
Ik kon me eigenlijk moeilijk inbeelden waar dat veehok juist aan de parking strand.. en via google maps kom je bij een bouwerf van taron uit. Via google kwam ik de op het twitter account van de drie O's en die foto's maakten het me wel al wat duidelijker.



De wereldbol uitzetten op GMaps, dan krijg je een update waar de bouwwerf van FLY op te zien is :)

Wat betreft de rest van je Post: De nieuwe ingang waar we het over hadden zou dan uitmonden op de kaiserplatz. Erboven zou een hotel komen die de weg over gaat en tot op het plein zou lopen, zoals Pretparkfreak7 mooi illustreert.

Pretparkfreak haalt inderdaad nog een mooi punt aan waar ik niet aan gedacht had: Busverkeer kan niet echt aan die kant komen. Er is op de Duitse fora al eens gekeken of het mogelijk was om het verkeer in één richting te laten gaan, zodat het busverkeer rond kan gaan (in één richting passen bussen wel door de tunnel). Echt creëer je dan nog meer chaos bij het verlaten van de parkeerplaats en nog meer kruisingen van voetgangers en verkeer.


Hoe zit dat ook alweer met dat zuidelijke deel? Voor zover ik mij kan herinneren zijn er al meerdere masterplannen geweest waar een uitbreiding van het park op zichtbaar was aan de overkant van de Berggeiststraße. Er waren een aantal groepen tegen waaronder enkele lokale klagers (niet per sé directe buren) en Die Grünen (politieke partij). Daarnaast zou het gebied niet eigendom van de gemeente zijn maar van het Bundesland Nordrein-Westfalen.
Het gebied zelf zou een beschermd natuurgebied zijn, waar volgens mij toch enkele vraagtekens bij gezet kunnen worden gezien de ingeklemde ligging tussen twee drukke wegen en het park.

Waarom die Grünen tegen een uitbreiding zijn kan ik me iets bij voorstellen, het verdwijnen van een postzegel natuur proberen tegen te houden. De rede voor de klagende buurtbewoners zie ik niet zo snel; het park zou drukker worden, maar maatregelen om overlast tegen te gaan worden ook telkens van de kaart geveegd.

Grotendeels correct.

De grond is inderdaad geen eigendom van de stad, maar ook niet van het Bundesland. De eigenaar is een soort staatsbosbeheer. Een staatsorgaan dat natuur beheert. En die weigert de grond inderdaad te verkopen.

Vanuit de gemeente zou een uitbreiding die kant wel al zijn goedgekeurd. Met de klagende partijen is rond tafel gezeten en veel van de klachten zijn van tafel geveegd.

De klachten van de dorpsbewoners houden onder andere in dat het park drukker zal worden, dus meer verkeer, meer vervuiling, meer lawaai. Vooral buiten het park zal dat de nodige overlast met zich mee brengen, volgens hun. Ook verliezen ze een stuk groen dat voor hun een recreatiegebied. Het argument van wandelen en hond uit laten is snel van de tafel geveegd, omdat er meer dan genoeg natuur nog aan de andere kant van de Phantasialandstraße ligt. Echter is er daadwerkelijk een visvereniging actief op het meer, dat hun terrein daarmee verliest. Ik weet niet hoe die laatste klacht is opgelost. In principe zijn er meertjes genoeg in de buurt, maar dat wil nog niet zeggen dat je er kunt gaan vissen.

Nu wilt PHL op die plek vooral het resort uitbreiden en niet zozeer het pretpark. Echter als ik de ruimte zo inschat is er plaats zat voor Waterpark, Concertarena, Hotel, Parkeergarage en nog enkele attracties.

Op Google Maps kun je trouwens ook goed zien hoe gigantisch de busparkeerplaats van het park is. Die krijgen ze van zijn leven nooit helemaal vol. Ik vraag me af of daar in de toekomst niet nog andere plannen voor zijn. In elk geval hebben ze middels die busparking wel die grond mooi veilig gesteld voor zichzelf. Zou je daar een parkeergarage kunnen zetten, kom je ook al veel auto's kwijt. Enkel de voetgangers naar de ingang krijgen wordt een uitdaging, want ze mogen niet over de China Parkeerplaats wandelen.

Joran
03-01-19, 18:57
Even terzijde; op de twitter pagina van de site met de 3 o's staan nieuwe foto's van Rookburgh (Naar een RT van een paar Fransen). Niet al te legaal uiteraard, dus ze gaan er niet al te lang op staan.

Ik wil jullie niet aanzetten om naar deze illegale foto's te kijken, noch stimuleer ik het maken er van. (Maar kom, we zijn toch allemaal een beetje nieuwsgierig.) =D

Wel wat nieuwe inzichten door de foto's.

- Achterkant van de muur die zichtbaar is bij Wuze is nog niet gethemed.
- Er is een grote betonnen plateau achter de nieuwe geluidsmuur. (Er zit wel wat afstand tussen, het is vooral aan de straatkant gok ik.)
- Vreemde torenconstructie in het midden. Kan het niet zo goed plaatsen wat ze daar mee van plan zijn.
- De baan is nog verre van af. Gedeelte na de launch bv.

Zoals het er nu naar uit ziet begin ik er toch ook voor te vrezen dat 2019 haalbaar wordt.

Als we even vergelijken met Klugheim in januari (6 om precies te zijn), in hetzelfde jaar dat Taron nog open ging:

810

(Bron: Phantafriends btw.)

Nee, ik begin er vrij zeker van te worden dat dit een gevalletje 2020 wordt. ;)

(That being said, als je op #rookburgh zoekt op twitter, en je leest een bepaalde conversatie tussen ene Arendo & Yannickvdb, kom je op zeer mooie extra foto's uit; waaronder eentje waar je goed ziet dat FLY door enkele gebouwen en over enkele gebouwen met near-misses zal zoeven. Allé, heb ik van horen zeggen hé.)

PyongWon
03-01-19, 23:04
Nee, ik begin er vrij zeker van te worden dat dit een gevalletje 2020 wordt. ;)

(That being said, als je op #rookburgh zoekt op twitter, en je leest een bepaalde conversatie tussen ene Arendo & Yannickvdb, kom je op zeer mooie extra foto's uit; waaronder eentje waar je goed ziet dat FLY door enkele gebouwen en over enkele gebouwen met near-misses zal zoeven. Allé, heb ik van horen zeggen hé.)Puur afgaande op uw uitleg hier want illegale foto's bekijken zou ik niet durven uit schrik voor een levenslang verbod op PHL ... iedereen van PHL: gelieve niet verder te lezen!!!!!

Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!

Phantasiastisch
04-01-19, 02:49
Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!

Als je dat serieus bedoeld dan denk ik dat je ongelijk hebt. Dat zou willen zeggen dat er 5 jaar tussen het dan laatste project - Klugheim - en het nieuwe project - Rookburgh - zou zitten... Ik zie ze echt niet 5 jaar lang geen nieuwe uitbreidingen doen.

Ik sluit zomer 2019 niet uit. Iets minder optimistisch bekeken denk ik start zomerseizoen 2020.

coasterfrenzy
04-01-19, 11:50
Er is toch aardig wat track bij gekomen sinds de laatste "update".

De betonlplaat links is - als ik me niet vergis - het gedeelte dat boven de rangeertrack/onderhoudsloos van de baan ligt. Het ziet er hetzelfde uit als de laag die boven de launchtunnel is gezet. Het zou me niet verbazen als beiden een groot gebouw gaan hebben. Wellicht 2 helften van het hotel. De ene met receptie de andere met een park restaurant er onder. Je herkent ook bij beiden hetzelfde gat ongeveer in het midden (gat boven de launch is goed zichtbaar op google maps). Ik vermoed dat daar een lift of trappenhuis oid komt.

Helemaal links is er wel al theming op de muur gezien, maar die is nog niet in de juiste kleur. De rest van de muur zijn stellingen zichtbaar en lijkt voor een groot deel het draadwerk (waar later beton op gesmeerd wordt) al te bevatten. Ik denk dus niet dat het nog lang duurt voordat daar iets te zien gaat zijn.


De foto van Taron hierboven laat wel de kant zien die al ver af was. Als ik me niet vergis was rond die tijd nog aardig wat werk aan de andere kant van de bouwput. Daarentegen is wel duidelijk een verschil te zien tussen het gedeelte van Rookburgh dat nu al het verste af is en dan loopt Rookburgh toch duidelijk achter. Als ze veel prefab kunnen plaatsen kan zomer 2019 nog wel, maar denk dat begin 2020 inderdaad realistischer is.

Gevoelsmatig vind ik de bouwwerf deze keer erg traag gaan. Het was net alsof bij de andere zaken meer vooruitgang was te zien.

Joran
04-01-19, 12:44
Puur afgaande op uw uitleg hier want illegale foto's bekijken zou ik niet durven uit schrik voor een levenslang verbod op PHL ... iedereen van PHL: gelieve niet verder te lezen!!!!!

Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!

Nee, ik heb ze ook maar 'per ongeluk' gezien hoor. :) Heb er al spijt van. ;)


Er is toch aardig wat track bij gekomen sinds de laatste "update".

De betonlplaat links is - als ik me niet vergis - het gedeelte dat boven de rangeertrack/onderhoudsloos van de baan ligt. Het ziet er hetzelfde uit als de laag die boven de launchtunnel is gezet. Het zou me niet verbazen als beiden een groot gebouw gaan hebben. Wellicht 2 helften van het hotel. De ene met receptie de andere met een park restaurant er onder. Je herkent ook bij beiden hetzelfde gat ongeveer in het midden (gat boven de launch is goed zichtbaar op google maps). Ik vermoed dat daar een lift of trappenhuis oid komt.

Helemaal links is er wel al theming op de muur gezien, maar die is nog niet in de juiste kleur. De rest van de muur zijn stellingen zichtbaar en lijkt voor een groot deel het draadwerk (waar later beton op gesmeerd wordt) al te bevatten. Ik denk dus niet dat het nog lang duurt voordat daar iets te zien gaat zijn.


De foto van Taron hierboven laat wel de kant zien die al ver af was. Als ik me niet vergis was rond die tijd nog aardig wat werk aan de andere kant van de bouwput. Daarentegen is wel duidelijk een verschil te zien tussen het gedeelte van Rookburgh dat nu al het verste af is en dan loopt Rookburgh toch duidelijk achter. Als ze veel prefab kunnen plaatsen kan zomer 2019 nog wel, maar denk dat begin 2020 inderdaad realistischer is.

Gevoelsmatig vind ik de bouwwerf deze keer erg traag gaan. Het was net alsof bij de andere zaken meer vooruitgang was te zien.

Ja, ik dacht ook wel dat er een groot gebouw op zou komen, indd het hotel ofzo.

Had het draadwerk nog niet gespot, goed gezien indd. Wel ene beetje jammer dat het weer een relatief platte gevel gaat worden. (Relatief, want Phantasialand natuurlijk.), maar ik had toch graag gezien dat er aan de andere kant van de nieuwe Wuze-muur iets van een gebouw ging staan ofzo. Nu goed, kan altijd nog.

Foto van Taron, was maar een selectie hoor. Andere kant van de werf zat ook al best ver op zich. Ze waren nog wat huizen aan het afwerken op het 'dorpsplein', maar de track was al volledig af, rotsen etc ook, beplanting overal in opstartfase.

Begin/midden maart waren de eerste testritten van Taron, denk niet dat we dat nog halen met FLY. Vandaar dat ik redelijk zeker ben dat ze 2019 niet meer halen.

PyongWon
04-01-19, 12:45
Als je dat serieus bedoeld dan denk ik dat je ongelijk hebt. Dat zou willen zeggen dat er 5 jaar tussen het dan laatste project - Klugheim - en het nieuwe project - Rookburgh - zou zitten... Ik zie ze echt niet 5 jaar lang geen nieuwe uitbreidingen doen.

Ik sluit zomer 2019 niet uit. Iets minder optimistisch bekeken denk ik start zomerseizoen 2020.
Serieus omdat ik precies nog geen hotel zie, ik dacht dat er al lang aan begonnen was, maar deze foto's vond ik in dat opzicht teleurstellend.

Als het alleen de achtbaan was, dan zou ik ook zeggen deze zomer is optimistisch, maar doenbaar.

Het argument dat ze 5 jaar lang dan niks nieuws gezetten volg ik ergens wel,.maar nu is het niet enkel een achtbaan en wat horeca. Er komt wederom een wereleldprimeur en een hotel... En met Taron hebben ze ook wel een wereldtopper in huis gehaald. Dan kan je al eens 5 jaar wachten ;-)

Dus ja, ik hoop dat ik er ver langs zit, maar ik durf zeggen: 2021!

coasterfrenzy
04-01-19, 14:36
Vekoma heeft intussen dit model gepresenteerd. Andere parken kunnen het dus nu ook kopen. In een interview laten ze weten dat dit type standaard met lancering geleverd wordt. Om deze tijd van het jaar gaan parken niet nog een baan voor 2019 bestellen, maar als een park dit model besteld en kaal plaatst, kan deze gemakkelijk begin 2020 openen. Als Phantasialand een unicum wilt hebben kunnen ze zeker niet wachten tot 2021 met openen.

Edit:
Hier een schema van hoe het er nu voor staat. Bijna het hele eerste stuk is klaar. Er moet enkel nog een stuk tussen de launch en de bekende zero-g-roll worden geplaatst. De vraag blijft natuurlijk hoe lang dat stuk gaat zijn.
https://cdn.discordapp.com/attachments/436644778948689923/525393045756313640/20181218_103613.jpg
Bron: CSLKennyNI @ Coasterforce

etwien
04-01-19, 19:39
Vekoma heeft intussen dit model gepresenteerd. Andere parken kunnen het dus nu ook kopen. In een interview laten ze weten dat dit type standaard met lancering geleverd wordt. Om deze tijd van het jaar gaan parken niet nog een baan voor 2019 bestellen, maar als een park dit model besteld en kaal plaatst, kan deze gemakkelijk begin 2020 openen. Als Phantasialand een unicum wilt hebben kunnen ze zeker niet wachten tot 2021 met openen.

Ik zou er eerlijkgezegd niet van schrikken als Phantasialand hieromtrend een exclusiviteits contract heeft met Vekoma. Als men zo’n project als uniek aankondigd, lang voor het openen ervan, gaan ze het risico niet lopen dat een ander ermee wegloopt, niet?

Als je de gehele line-up van 2006 tot nu bekijkt is het alles op zijn minst indrukwekkend te noemen wat ze daar in Brühl allemaal gepresenteerd hebben ...

2006 Black Mamba
2007 Talocan
2008 Bolle's Riesenrad, Bolle's Flugschule
2009 Wakobato, Wirtl's Taubenturm
2010 Der Lustige Papagei, Würmling Express, Wolke's Luftpost, Die Fröhliche Bienchenjagd, Baumberger Irrgarten
2011 Wellenflug, Tikal, Maus Au Chocolat
2012 Hotel Tartuff
2014 Chiapas
2016 Raïk, Taron

traveler
07-01-19, 12:55
Eerlijk gezegd lijkt me dat de baan wel degelijk gaat afraken.

1 het merendeel van de baan is reeds bebouwt
2 het ziet er naar uit dat een groot deel van de resterende trak indoor word waar je aan kan werken als het kouder word(mist het loodsgedeelte nog kan gebouwd worden)
3 ze hebben een hotel aangekondigd waarschijnlijk volgen de uiterste datum van het Duitse recht op verblijfplaatsen(6 maand voor opening)
4 waarschijnlijk is er een exclusiviteit voor dit "prototype" waardoor vekoma niet zal mogen openen voor de baan in phantasialand open is
5 er is een sloopaanvraag voor iets (waarschijnlijk nieuwe bouwput) deze hebben ook vervaldatum's
6 puur economisch hoe langer gebouwd hoe meet manuren hoe duurder+ waarschijnlijk lening met een uiterste datum van opname bedrag
7 dit park is bezig met profileren de meeste marketingboeken dicteren dat je max 3 jaar kan wachten met een nieuwe kampanje (gemeten tussen eind en begin in de ogen van groot publiek)

Als je zo begint te tellen zou het moeten opengaan of er is ergens en grote vertraging opgelopen. Ik heb toch niet de indruk dat er echt momenten van stilstand waren.

Phantasiastisch
07-01-19, 13:47
3 ze hebben een hotel aangekondigd waarschijnlijk volgen de uiterste datum van het Duitse recht op verblijfplaatsen(6 maand voor opening)
Van dit puntje was ik niet op de hoogte. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Al vrees ik er stilaan ook voor, maar ik heb nog een sprankeltje hoop tot na de winterstop. Als de site dan nog niet veel geëvolueerd is, dan geloof ik pas standvastig in 2020.

coasterfrenzy
07-01-19, 15:10
Eerlijk gezegd lijkt me dat de baan wel degelijk gaat afraken.

1 het merendeel van de baan is reeds bebouwt
2 het ziet er naar uit dat een groot deel van de resterende trak indoor word waar je aan kan werken als het kouder word(mist het loodsgedeelte nog kan gebouwd worden)
3 ze hebben een hotel aangekondigd waarschijnlijk volgen de uiterste datum van het Duitse recht op verblijfplaatsen(6 maand voor opening)
4 waarschijnlijk is er een exclusiviteit voor dit "prototype" waardoor vekoma niet zal mogen openen voor de baan in phantasialand open is
5 er is een sloopaanvraag voor iets (waarschijnlijk nieuwe bouwput) deze hebben ook vervaldatum's
6 puur economisch hoe langer gebouwd hoe meet manuren hoe duurder+ waarschijnlijk lening met een uiterste datum van opname bedrag
7 dit park is bezig met profileren de meeste marketingboeken dicteren dat je max 3 jaar kan wachten met een nieuwe kampanje (gemeten tussen eind en begin in de ogen van groot publiek)

Als je zo begint te tellen zou het moeten opengaan of er is ergens en grote vertraging opgelopen. Ik heb toch niet de indruk dat er echt momenten van stilstand waren.

1: Een achtbaan op zich bouwen kan heel snel. In principe had de track zelfs al lang klaar kunnen zijn. Het is de complexe combinatie van theming en bebouwing rondom de baan die het traag maakt. Ze geven bijvoorbeeld aan dat hotel en achtbaan interactie zullen hebben, maar de achtbaan zal nooit op het hotel mogen steunen. Dat kon je ook destijds bij de bouw van Black Mamba zien: Het lifthill gebouw staat volledig los van de track. De lift hangt aan eigen supports waar het lifthill-gebouw omheen is gebouwd.

2: Heb ik sterk mijn twijfels over. De baan moet hier namelijk zijn hoogste punt gaan bereiken (zit altijd na de launch). Waarom zou je uitgerekend dat indoor gaan zetten terwijl je tegenover een gigantische geluidsmuur gezet hebt? Als de hogere gedeeltes van de baan indoor komen, had die muur ook lager gekund.

3: Ik weet niet goed wat je hier bedoelt Google kent de term die je gebruikt niet. Het gaat om een hotel, dus volgens mij heeft niemand daar een Recht op (in tegenstelling tot huis). Daarnaast heeft PHL nog aardig wat kamers in hun bestaande hotels. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand de reserveringen voor hotelkamers graag 6 maand op voorhand wilt openen, om mensen tijd te geven om te reserveren. Of dat ook daadwerkelijk kan, weten we niet. In elk geval: 6 maanden vanaf nu zou half juli zijn. Dat is al in het hoogseizoen en eigenlijk te laat voor mooie opening (die je toch liever voor de start van de grote vakanties doet).

4: Ik weet niet of dat zo waarschijnlijk is. Als die exclusiviteit er is, waar maakt Vekoma dan al reclame met het prototype? Daarnaast kan zo een contract ook gelinkt zijn aan een datum. Misschien mag vekoma in 2019 geen model openen, maar wel in 2020. Als oorspronkelijk 2019 gepland was (wat ik wel denk) en er is vertraging geweest, dan verloopt de termijn.

5: Vooralsnog lijkt het er echter niet op dat ze iets gaan slopen. Het gerucht is in elk geval opvallend stil gevallen. Het silverado heeft net een nieuwe wintershow gekregen. China heeft pas nieuwe winterdecoratie gekregen. Van Fantissima weten we dat het in elk geval nog tot de komende zomer draait. Ik ben dus nu wel heel nieuwsgierig wat ze willen slopen. Wellicht is het gerucht uiteindelijk toch niet waar. Zelf denk ik echter eerder dat de planning was om in 2019 Rookburgh te openen (en dus deze winter iets te slopen), maar dat alles vertraagd is. Wat dus ook zou betekenen dat de sloop uitgesteld wordt naar volgend jaar. Mocht er toch iets gesloopt worden, bewijst dat enkel dat FLY Gepland was om in 2019 te openen, maar wil het niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd (Zelfde situatie hadden we al met Chiapas en de sloop van Silver City).

6: Dat is niet hoe het werkt. Je krijgt X werk gedaan in Y manuren. Je gaat geen mensen over je bouwwerf laten lopen, die niet aan het werk zijn. Bijvoorbeeld: Als een project 40 uur duurt, maakt het niet uit of ik die 40 uur in één week doe, of verspreid over een hele maand. Uiteindelijk heb ik slechts 40 uur aan dat project gewerkt en heb je dus ook voor die 40 uur kosten. Het kan zijn dat er wat meer betaald wordt als de bouwfirma een ongebruikte torenkraan op de bouwwwerf moet laten staan. Maar dat zijn bedragen die eerder een druppel op de gloeiende plaat zijn.

7: Phantasialand heeft aldoor campagnes lopen. Je hebt geen nieuwe attractie nodig voor een goede campagne. Afgelopen jaar zijn ze veel bezig geweest met beste park van Duitsland (bleh, ik haat dergelijke campagnes). Ze hebben geregeld grote kortingsacties. Ze doen elke woensdag een quizz voor mensen die ingeschreven zijn. Ze sponsoren TV programma's.. dat zijn allemaal campagnes en sommigen daarvan zijn vrij groot. Zeker voor Phantasialand heeft het geen nut om straks een campagne te gaan voeren voor een themagebied dat nog maar half af is, of is afgeraffeld. Dat is eerder anti-reclame voor zichzelf. Zoals al eerder gezegd: Ik ben er van overtuigd dat dit wél de bedoeling was, maar dat wil nog niet zeggen dat het in de praktijk zo gaat zijn.

Je hebt dus zeker goede punten te pakken en op zich ook wel gelijk bij veel punten. Echter bewijzen ze hooguit dat een opening in 2019 gepland is, maar niet dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren (al hoop ik nog steeds heel erg van wel).

Ignace
07-01-19, 20:41
2: Heb ik sterk mijn twijfels over. De baan moet hier namelijk zijn hoogste punt gaan bereiken (zit altijd na de launch).

Ik heb je al vaker zien posten dat een achtbaan zijn hoogste punt altijd direct op de launch volgt, maar dat is gewoon niet waar. Naast de duidelijke voorbeelden - Pegase Express-toestanden en Shuttle coasters - zijn er tal van lanceerachtbanen die hun hoogste punt niet vlak na de launch hebben, zoals Do-Dodonpa en Furius Baco.

Dus dit hoeft ook helemaal niet in PHL het geval te zijn (al volg ik de bouw niet, dus het zou wel kunnen dat dit wel zo lijkt te zijn).

Joran
07-01-19, 20:53
Dus dit hoeft ook helemaal niet in PHL het geval te zijn (al volg ik de bouw niet, dus het zou wel kunnen dat dit wel zo lijkt te zijn).

Is tot op dit moment inderdaad nog geen zekerheid dat het hoogste punt zal volgen na de eerste launch. ;)

coasterfrenzy
07-01-19, 21:03
Ik heb je al vaker zien posten dat een achtbaan zijn hoogste punt altijd direct op de launch volgt, maar dat is gewoon niet waar. Naast de duidelijke voorbeelden - Pegase Express-toestanden en Shuttle coasters - zijn er tal van lanceerachtbanen die hun hoogste punt niet vlak na de launch hebben, zoals Do-Dodonpa en Furius Baco.

Dus dit hoeft ook helemaal niet in PHL het geval te zijn (al volg ik de bouw niet, dus het zou wel kunnen dat dit wel zo lijkt te zijn).

Pegase Express heeft steeds na de launch het hoogste punt van die die sectie liggen. Direct na het station is het eerste punt. Vandaaruit is er niets meer hoger tot aan de volgende aandrijving (Lifthill). Hetzelfde geldt voor de backwarts launch. Dat pietlullige heuveltje waar hij met moeite overheen komt is wel degelijk het hoogste punt punt van de baan.

Een GOED design is zo gemaakt dat als de trein na zijn launch het hoogste punt niet haalt, deze oftewel terug de launch in rolt, oftewel de gehele track puur op zwaartekracht (vanaf dat hoogste punt) kan halen.

Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen, waarbij je heel terecht do dodonpa noemt. Dat zijn veelal oude banen met een slecht design die ook bijna allemaal wel al eens gestald zijn op een punt waar je de trein niet zonder takelwagen weg kunt krijgen. Je hebt - als je een dergelijke wagen ter plekke hebt - dan de baan al snel een halve dag plat liggen simpelweg om de trein uit een dal te krijgen. Nog maar te zwijgen over de ellende van het evacueren bij dit type baan.

Denk je serieus dat PHL en/of vekoma zo ondeskundig zijn dat ze een dergelijke fout maken? Of dat ze zich zoiets kunnen veroorloven? Ik kan me sowieso geen enkele moderne baan voor de geest halen die na de launch daadwerkelijk nog omlaag gaat voor het hoogste punt te bereiken.

Waarbij ik wel wil toelichten: Het wil niet zeggen dat het hoogste punt meteen komt. Bij bijvoorbeeld de madagascar coaster van Motiongate gaat de trein in een slinger omhoog, om vervolgens nog hoger te klimmen en pas na enkele bochten het hoogste punt te behalen. Maar de track is wel in een klim over het volledige stuk tot aan het hoogste punt.

Je vermelding van launched shuttle coasters is terecht. Gezien het hier om een full circuit baan gaat heb ik die uitzondering in mijn bewering ook niet mee genomen, aangezien dat niet van toepassing is. Je zult me die opmerking ook nooit horen maken over een shuttle coaster. Sterker nog: Technisch gezien zijn die dingen juist bedoelt om een rollback te krijgen :p (maar serieus: Die nu hier noemen is wel een beetje zout op slakken leggen, niet?)

overigens: Er zijn ook al meer dan genoeg shuttle coasters vast gelopen op het dal vóór het hoogste punt, dus ze kennen wel dezelfde problematiek, maar doordat ze doorgaans een pak korter zijn dan een full circuit coaster is het risico wel wat lager. Als ik een schwarzkopf shuttle loop als voorbeeld neem: Als hij op de heenweg door de loop komt, is de kans vrij klein dat hij de terugweg niet haalt. Maargoed, ik ken zo'n park dat het voor elkaar heeft gekregen om de trein boven in de loop te laten steken. De kans dat zoiets gebeurd is natuurlijk nog 1000x kleiner.. :p

In elk geval: Bij coasterdesign Anno 2018 is het "best Practice" (en niet meer dan common sense) om bij een *full circuit coaster* het hoogste punt na de launch te laten volgen, alvorens de trein een daling te laten doen.

Ignace
07-01-19, 21:10
Pegase Express heeft steeds na de launch het hoogste punt van die die sectie liggen. Direct na het station is het eerste punt. Vandaaruit is er niets meer hoger tot aan de volgende aandrijving (Lifthill). Hetzelfde geldt voor de backwarts launch. Dat pietlullige heuveltje waar hij met moeite overheen komt is wel degelijk het hoogste punt punt van de baan.

Een GOED design is zo gemaakt dat als de trein na zijn launch het hoogste punt niet haalt, deze oftewel terug de launch in rolt, oftewel de gehele track puur op zwaartekracht (vanaf dat hoogste punt) kan halen.

Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen, waarbij je heel terecht do dodonpa noemt. Dat zijn veelal oude banen met een slecht design die ook bijna allemaal wel al eens gestald zijn op een punt waar je de trein niet zonder takelwagen weg kunt krijgen. Je hebt - als je een dergelijke wagen ter plekke hebt - dan de baan al snel een halve dag plat liggen simpelweg om de trein uit een dal te krijgen. Nog maar te zwijgen over de ellende van het evacueren bij dit type baan.

Denk je serieus dat PHL en/of vekoma zo ondeskundig zijn dat ze een dergelijke fout maken? Of dat ze zich zoiets kunnen veroorloven? Ik kan me sowieso geen enkele moderne baan voor de geest halen die na de launch daadwerkelijk nog omlaag gaat voor het hoogste punt te bereiken.

Waarbij ik wel wil toelichten: Het wil niet zeggen dat het hoogste punt meteen komt. Bij bijvoorbeeld de madagascar coaster van Motiongate gaat de trein in een slinger omhoog, om vervolgens nog hoger te klimmen en pas na enkele bochten het hoogste punt te behalen. Maar de track is wel in een klim over het volledige stuk tot aan het hoogste punt.

Je vermelding van launched shuttle coasters is terecht. Gezien het hier om een full circuit baan gaat heb ik die uitzondering in mijn bewering ook niet mee genomen, aangezien dat niet van toepassing is. Je zult me die opmerking ook nooit horen maken over een shuttle coaster. Sterker nog: Technisch gezien zijn die dingen juist bedoelt om een rollback te krijgen :p (maar serieus: Die nu hier noemen is wel een beetje zout op slakken leggen, niet?)

overigens: Er zijn ook al meer dan genoeg shuttle coasters vast gelopen op het dal vóór het hoogste punt, dus ze kennen wel dezelfde problematiek, maar doordat ze doorgaans een pak korter zijn dan een full circuit coaster is het risico wel wat lager. Als ik een schwarzkopf shuttle loop als voorbeeld neem: Als hij op de heenweg door de loop komt, is de kans vrij klein dat hij de terugweg niet haalt. Maargoed, ik ken zo'n park dat het voor elkaar heeft gekregen om de trein boven in de loop te laten steken. De kans dat zoiets gebeurd is natuurlijk nog 1000x kleiner.. :p

In elk geval: Bij coasterdesign Anno 2018 is het "best Practice" (en niet meer dan common sense) om bij een *full circuit coaster* het hoogste punt na de launch te laten volgen, alvorens de trein een daling te laten doen.

Is Juvelen dan ook een slecht ontwerp volgens jou? Want zijn hoogste punt na de tweede lancering is zowat het laatste element van de baan. Je originele stelling klopt gewoon niet en het zou je sieren dit toe te geven.

coasterfrenzy
07-01-19, 21:26
Is Juvelen dan ook een slecht ontwerp volgens jou? Want zijn hoogste punt na de tweede lancering is zowat het laatste element van de baan. Je originele stelling klopt gewoon niet en het zou je sieren dit toe te geven.

Zoals je letterlijk van mij quoteerd geef ik aan dat er inderdaad uitzonderingen bestaan. Maar zoals ik ook uit leg is dat niet zonder risico en is dat inderdaad niet bepaald een sterk ontwerp. Wellicht dat het bij Djurs niet zo heel veel uit maakt als de baan een tijdje moet plat liggen om een gestalde trein weg te halen. Misschien hebben ze standaard een takelwagen vlak bij de baan staan. De baan loopt (in tegenstelling tot FLY) niet bepaald door een sterk gethematiseerd gebied heen, dus is het makkelijk om even een takelwagen er naartoe te rijden en de trein over de helling te trekken, maar ook dat is niet bepaald van toepassing bij FLY.

Kijk, als je mijn opmerking volstrekt uit context rukt en je gaat allerhande - voor deze contact niet van toepassing zijnde - randvoorwaarden erbij betrekken.. Dan klopt mijn uitspraak inderdaad niet. Maar dat is precies waarom wetboeken zo belachelijk dik zijn en er uitspraken als "Bijvoorbeeld doch niet uitsluitend" bestaan.. Maar we zijn hier op een forum, een beetje normale spreektaal moet kunnen zonder dat er direct iemand allerhande voorwaarden bij gaat betrekken om mazen in een opmerking te vinden.

coasterfrenzy
07-01-19, 21:31
Terug on topic:

Op diverse fora is deze tekening al opgedoken:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_12/2018-12_Idee-1.thumb.jpg.208c2f988c2d925c3c56e566f82348ef.jpg

De theorie is dat er onder het hotel een stuk track zou lopen. Dit zou dan één van de punten zijn waar hotel interactie heeft met de baan.

Klinkt voor mij wel als een redelijke mogelijk. Het lijkt er op dat de track wel vaker zekere "interactie" met gebouwen gaat krijgen. Zo onder een trappenhuis door (wat ik tenminste denk dat het is) zou een mooi moment zijn.

Ignace
07-01-19, 21:35
Kijk, als je mijn opmerking volstrekt uit context rukt en je gaat allerhande - voor deze contact niet van toepassing zijnde - randvoorwaarden erbij betrekken.. Dan klopt mijn uitspraak inderdaad niet. Maar dat is precies waarom wetboeken zo belachelijk dik zijn en er uitspraken als "Bijvoorbeeld doch niet uitsluitend" bestaan.. Maar we zijn hier op een forum, een beetje normale spreektaal moet kunnen zonder dat er direct iemand allerhande voorwaarden bij gaat betrekken om mazen in een opmerking te vinden.

Je kan toch perfect zeggen dat 'bijna alle lanceerachtbanen hun hoogste punt bereiken meteen na de launch'? Ingewikkeld is dat niet, en het voorkomt dat mensen verkeerde conclusies trekken en onwaarheden zoals die gaan verspreiden.

Rickie97
08-01-19, 01:10
6: Dat is niet hoe het werkt. Je krijgt X werk gedaan in Y manuren. Je gaat geen mensen over je bouwwerf laten lopen, die niet aan het werk zijn. Bijvoorbeeld: Als een project 40 uur duurt, maakt het niet uit of ik die 40 uur in één week doe, of verspreid over een hele maand. Uiteindelijk heb ik slechts 40 uur aan dat project gewerkt en heb je dus ook voor die 40 uur kosten. Het kan zijn dat er wat meer betaald wordt als de bouwfirma een ongebruikte torenkraan op de bouwwwerf moet laten staan. Maar dat zijn bedragen die eerder een druppel op de gloeiende plaat zijn.
Wat je zegt klopt, maar ik denk dat Traveler het eerder anders bedoelde. De inschatting van het aantal uren dat aan het project gebouwd moet worden, kan ook verkeerd geweest zijn. Als je 40 uren er plots 60 worden zal het afhangen van de afspraken die op papier staan of PHL deze 20 extra uren moet betalen of dat de bouwfirma er zijn broek aan scheurt.

En hierop wil ik toch ook even inpikken :p


Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen, [...] Dat zijn veelal oude banen met een slecht design die ook bijna allemaal wel al eens gestald zijn op een punt waar je de trein niet zonder takelwagen weg kunt krijgen.
Volgens mij heeft zo'n stallpunt niks te maken met al dan niet het hoogste punt na de launch hebben. Een achtbaan kan perfect tussen twee lage heuveltjes stilvallen, als hij om diverse redenen te veel energie is verloren onderweg, door tegenwind of zo. Op Youtube kan je een filmpje van de Boomerang tijdens Winter Bellewaerde vinden die echt maar net zijn looping haalt omdat het een lege trein was en de wielen koud waren. Dit heeft absoluut niks met het hoogste punt te maken.


Als ik een schwarzkopf shuttle loop als voorbeeld neem: Als hij op de heenweg door de loop komt, is de kans vrij klein dat hij de terugweg niet haalt.
Ook deze stelling is helemaal niet waar. Dit heeft helemaal niks met elkaar te maken. Als je door de voorwaartse looping zou komen met een snelheid van een Vekoma Boomerang in de looping, ga je de looping terug nooit halen. Je moet waarschijnlijk zelfs heel de looping met positieve G-kracht doorlopen om de terugweg te kunnen halen.

Hetgeen waarvoor de kans wél klein is, is dat hij ondersteboven blijft hangen. En inderdaad is dat exact wat ooit gebeurde. :p


In elk geval: Bij coasterdesign Anno 2018 is het "best Practice" (en niet meer dan common sense) om bij een *full circuit coaster* het hoogste punt na de launch te laten volgen, alvorens de trein een daling te laten doen.
Het is het eenvoudigste om zoveel mogelijk potentieel uit je hoogte te halen, maar zeker niet de regel. Je verliest natuurlijk energie als je eerst omhoog, daarna naar beneden en dan weer omhoog gaat, dus om dan een tweede hogere heuvel te maken moet je al grote negatieve kracht hebben als je over de eerste gaat dus eenvoudig om zoiets te maken is het niet, daarom vind je het ook (bijna?) niet, maar het zou kunnen. Ik zou dat zeker niet per definitie een slecht design noemen, eerder 'alternatief'. :)

Om ook ontopic te blijven: ik vermoed toch ook dat ze vertraging hebben opgelopen als het dit jaar niet opengaat. (Wat ik sterk betwijfel als ik het gebied zie). Je zou verwachten dat Vekoma hun model presenteert in het jaar dat je prototype opengaat, toch? Vooral vermits PHL adverteert met eerste gelanceerde vliegende achtbaan in de wereld en de lancering standaard bij dit type is...

Eigenlijk vind ik het raar dat ze zo snel gezegd hebben dat er een flying coaster komt. Er wordt enorm weinig gedeeld, maar dit dan wel, zo danig lang op voorhand dat het enthousiasme bij de mensen alweer aan het minderen zou kunnen zijn. Wij kunnen het nog een beetje volgen en inschatten, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die volgend jaar in het park komt denkt: is dat nu nog niet af?

Verder, dit had ik eerder deze maand nog willen typen maar bij deze: wauw, wat is dit topic toch ongelooflijk interessant de laatste tijd. Ik leer hier zowaar bij dat er een weg dwars door PHL loopt. Hier had ik dus echt geen flauw benul van, prachtig hoe dat is weggewerkt in het park :p Dit vind ik ook echt leuk om pas te ontdekken nà een eerste bezoek. Als je al dit soort dingen al op voorhand weet ga je ernaar zoeken als je er bent en kun je niet meer oordelen of het geslaagd is. Dat is dit voor mij dus zeker wel :)

Ook dat de parkings niet van het park zijn wist ik eigenlijk niet. Vandaar dus dat je moet betalen bij het oprijden! Wij vonden dit eigenlijk nog een goed systeem gezien je dan veel vlotter weer weg bent 's avonds, in plaats van de klassieke file om van de parking af te geraken, mensen die de boel ophouden omdat ze geen ticket gekocht hebben... Al waren wij er wel al voor 10u, dus ik weet niet hoe het nu met file richting het park 's morgens zit? Ik vermoed dat het feit dat geen andere parken dit doen wel een aanduiding is dat het geen goed idee is om zoiets in te voeren. :p

coasterfrenzy
08-01-19, 06:27
Je kan toch perfect zeggen dat 'bijna alle lanceerachtbanen hun hoogste punt bereiken meteen na de launch'? Ingewikkeld is dat niet, en het voorkomt dat mensen verkeerde conclusies trekken en onwaarheden zoals die gaan verspreiden.

Daar heb je inderdaad een goed punt mee. Mijn uitspraak betrok zich op Fly en daarmee op 90% van de gevallen, maar iemand met minder kennis zou het als waarheid voor 100% kunnen opvatten.


Wat je zegt klopt, maar ik denk dat Traveler het eerder anders bedoelde. De inschatting van het aantal uren dat aan het project gebouwd moet worden, kan ook verkeerd geweest zijn. Als je 40 uren er plots 60 worden zal het afhangen van de afspraken die op papier staan of PHL deze 20 extra uren moet betalen of dat de bouwfirma er zijn broek aan scheurt.


Maar dan is het gewoon een verkeerde inschatting in niet perse een vertraging, dat kan eventueel opgevangen worden (niet altijd natuurlijk) door meer man in te zetten (hebben we in PHL ook al zien gebeuren). En laten we eerlijk zijn: Als je de bouwwerf een beetje volgt lijkt het er niet op dat men man en macht bij schakelt om extra uren te verwerken. In tegendeel. Het is meestal erg stil op de bouwwerf. Waar je bij Taron vele teams door elkaar zag wemelen (Universal Rocks, Vekoma, Intamin, Constructie, beton, staal, etc.) zie je dat bij FLY totaal niet. Enkel Universal lijkt goed door te werken, en zelfs daar lijken ze het met de achterkant van de muur opeens relatief rustig aan te doen.




Volgens mij heeft zo'n stallpunt niks te maken met al dan niet het hoogste punt na de launch hebben. Een achtbaan kan perfect tussen twee lage heuveltjes stilvallen, als hij om diverse redenen te veel energie is verloren onderweg, door tegenwind of zo. Op Youtube kan je een filmpje van de Boomerang tijdens Winter Bellewaerde vinden die echt maar net zijn looping haalt omdat het een lege trein was en de wielen koud waren. Dit heeft absoluut niks met het hoogste punt te maken.


Op zich is dat volledig correct. Ik heb me zelfs eens van een vekoma medewerker laten vertellen dat het voor veel banen niet helemaal gek is dat ze stil vallen bij het testen, omdat ze dan nog koud zijn en de trein niet beladen is. Colorado Adventure heeft om deze reden een anti-rollback in de bocht voor zijn laatste rem zitten. De oplettende rijder zal het ook zijn opgevallen dat er op dat punt een takel is geinstalleerd om hem verder de remsectie in te trekken.

De launch zelf is hierbij ook de zwakste schakel. Zeker bij een magnetische launch kan relatief gemakkelijk iets mis gaan waardoor de de beoogde snelheid niet behaalt wordt. En dát is eigenlijk de allerbelangrijkste reden om het hoogste punt vlak na de launch te doen. Alle andere punten waar de baan kan stallen zijn dan eigenlijk niet meer afhankelijk van de launch. Je spreekt dan altijd over een situatie die even goed had kunnen gebeuren bij een achtbaan met kettinglift.


Ik wil graag toch even ingaan op de door jouw genoemde voorbeelden, in de hoop zo wat meer op één pagina te komen (en omdat ik het een interessant onderwerp vind :p ). Er spelen wel enkele nuances een rol die ik hierboven al aanstipte, maar waar ik wat dieper op in kan gaan. Het gaat namelijk vooral om het beperken van risico. Je kunt een stall nooit 100% voorkomen, maar wel het risico er op verkleinen.

De boomerang gaat bijvoorbeeld al sinds de jaren 80 mee. En ook hier is vekoma er eigenlijk wat te laat achter gekomen dat deze layout redelijk gemakkelijk kan stallen op plekken waar je het niet wilt. Vandaar dat veel exemplaren uitgerust zijn met een catwalk op de plek waar dit het meeste voor komt. Een soort pleister op de wond, maar niet echt een oplossing. Fout is erkend door vekoma.

Een baan die stil valt door te veel tegenwind kennen we maar al te goed in "The Big One". Maar ook hier weer: Slecht design. Ook hier gaat het om uitzonderlijke situaties. De banen die het meeste last hebben van wind zijn de banen die een rollback kunnen veroorloven en dan gewoon opnieuw gelanceerd worden. Het zal je opvallen dat dit bij meer moderne banen eigenlijk nog amper voor komt. Deels doordat treinen natuurlijk beter gestroomlijnd worden, maar ook omdat banen doorgaans te snel door hun track gaan dat de wind een stall kan veroorzaken. Er wordt dan hooguit wat minder geremd op trimbrakes of brakesections. Je voelt dat bijvoorbeeld heel goed bij Expedition Ge-Force. De eerste keer dat ik die baan deed was ik erg underwhelmed. De trein leek niet echt vaart te maken. De airtime viel daardoor ook mee, maar opvallend genoeg waren ook de trimbrakes toen niet te merken. Toen ik de baan later nog eens deed snapte ik waarom iedereen deze zo geweldig vind, maar toen waren ook de trimbrakes behoorlijk te merken. Dat is basically hoe de meeste banen de wind opvangen. Al zijn er voor sommige banen vanuit de fabrikant ook limieten gezet op gebruik bij wind. Als een park zich daar niet aan houdt, zijn de gevolgen voor zichzelf.

Andere wrijvingen die je noemt worden eigenlijk maar door één reden veroorzaakt: Slecht onderhoud. Daar kun je als fabrikant geen rekening mee houden. Je praat hier over een menselijke factor die voorkomen kan worden. Ik denk niet dat je PHL kunt betrappen op slecht onderhoud van hun systemen (buiten de animatronics misschien :p )

Ongacht of het om wind of om frictie gaat: Het hoogste punt is key. Stel dat een baan 1% meer snelheidsverlies heeft dan normaal. Vlak na de launch is dat peanuts. Maar als je het hoogste punt tegen het einde gaat zetten - zoals bij Juvelen - dan is het effect tegen die tijd behoorlijk geaccumuleerd. De kans op een stall wordt daardoor wel degelijk (aanzienlijk) hoger dan wanneer dat hoogste punt vlak na de launch volgt. - For the record: 1% is een fictief getal. Normaliter zit er een veiligheidsmarge in gebouwd, zodat een bepaald percentage extra wrijving opgevangen kan worden (dit is overigens heel vaak de oorzaak van storingen. Het systeem verwacht een trein op een bepaalde plek, maar die trein is er op dat moment nog niet omdat deze "vertraagd" is waardoor een alarm gegeven wordt. Dit was bijvoorbeeld telkens weer het geval bij Smiler vóórdat de trein daadwerkelijk gestald is bij het fatale ongeluk)

Gezien de bouwwijze van fly en het goede onderhoud dat PHL normaalgesproken doet, ga ik er echter van uit dat zowel Frictie als Tegenwind geen issue gaan vormen bij FLY.



Ook deze stelling is helemaal niet waar. Dit heeft helemaal niks met elkaar te maken. Als je door de voorwaartse looping zou komen met een snelheid van een Vekoma Boomerang in de looping, ga je de looping terug nooit halen. Je moet waarschijnlijk zelfs heel de looping met positieve G-kracht doorlopen om de terugweg te kunnen halen.
Hetgeen waarvoor de kans wél klein is, is dat hij ondersteboven blijft hangen. En inderdaad is dat exact wat ooit gebeurde. :p


De clue zit hem hier natuurlijk in het woordje "Vrij" dat voor het woordje "klein" staat en dat is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.

Je hebt gelijk: Relatief aan het stallen boven in de looping, is de kans op een stall tussen loop en spike enorm groot.

Hoe je mijn opmerking mag interpreteren (hoe hij bedoeld is) is als volgt:
Je hebt snelheid X die de trein minimaal nodig heeft om helemaal rond te komen (meestal wil je daar iets boven zitten om een marge te hebben).
Vervolgens heb je Snelheid Y waarmee de trein de looping bij voorbaat al nét niet haalt en terug het station in rolt.

Het verschil tussen X en Y is de range waarbinnen je trein zou stallen tussen de loop en de spike in. Echter dat verschil is aardig klein in vergelijk met de topsnelheid die de baan normaliter hoort te hebben en zowel X als Y liggen normaalgesproken een aardig eindje onder die topsnelheid. In de tijd van Schwarzkopf werden er nog niet echt veel veiligheidsmarges ingebouwd zoals dat nu het geval is (zie hierboven) dus het zal allemaal wel wat nipter zijn dan zoals een goede baan nu ontworpen wordt. Daarvoor ken ik helaas de exacte specificaties niet.

Excuses voor de onduidelijkheid hierin.



Het is het eenvoudigste om zoveel mogelijk potentieel uit je hoogte te halen, maar zeker niet de regel. Je verliest natuurlijk energie als je eerst omhoog, daarna naar beneden en dan weer omhoog gaat, dus om dan een tweede hogere heuvel te maken moet je al grote negatieve kracht hebben als je over de eerste gaat dus eenvoudig om zoiets te maken is het niet, daarom vind je het ook (bijna?) niet, maar het zou kunnen. Ik zou dat zeker niet per definitie een slecht design noemen, eerder 'alternatief'. :)


Nouja.. De energie die je verliest is eigenlijk puur en alleen de wrijving die je hebt. De energie die je normaalgesproken ook zou verliezen als je dezelfde afstand af legt. Je verliest daar bovenop normaalgesproken geen extra energie.

Airtime hangt niet alleen van de snelheid, maar ook van de "Scherpte" van de heuvel af. Het scenario dat je schetst kan zodoende prima zonder enige vorm van Airtime gebeuren (voorbeeld: Do Dodonpa).

Er zijn inderdaad wel mogelijkheden om een hoger punt later in de baan op te vangen. Bij Do Dodonpa zijn bijvoorbeeld boosterwheels ingebouwd die de trein genoeg snelheid kunnen geven om weer terug in de lanceerstrook te komen (en sinds looping: Om de loop daadwerkelijk te kunnen halen - over slecht design gesproken). Je kunt je echter voorstellen dat je dat soort dingen liever wilt vermijden. Betekent namelijk meer techniek, dus meer onderhoud en meer kosten. Daarnaast blijft het een tijdrovend karwij om na een stall de baan te resetten en weer op gang te krijgen, wat betekent dat je baan weer een tijd stil moet leggen en je weer publiek hebt dat er niet blij mee is.

Samenvattend:
Gaat het hoogste punt na de launch de kans op een stall dus 100% vermijden? Nee, absoluut niet (heb ik ook nooit zo beweerd), maar het verlaagd de kans dat het gebeurd er wel enorm mee. Daarnaast bespaar je er ook flink op in zowel aanschaf als onderhoud omdat je minder systemen nodig hebt om de extra risico's op te vangen. In de situatie waarin FLY gebouwd wordt is er geen ruimte voor dergelijke onnodige risico's.



Om ook ontopic te blijven: ik vermoed toch ook dat ze vertraging hebben opgelopen als het dit jaar niet opengaat. (Wat ik sterk betwijfel als ik het gebied zie). Je zou verwachten dat Vekoma hun model presenteert in het jaar dat je prototype opengaat, toch? Vooral vermits PHL adverteert met eerste gelanceerde vliegende achtbaan in de wereld en de lancering standaard bij dit type is...

Eigenlijk vind ik het raar dat ze zo snel gezegd hebben dat er een flying coaster komt. Er wordt enorm weinig gedeeld, maar dit dan wel, zo danig lang op voorhand dat het enthousiasme bij de mensen alweer aan het minderen zou kunnen zijn. Wij kunnen het nog een beetje volgen en inschatten, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die volgend jaar in het park komt denkt: is dat nu nog niet af?

Echt he?

Ik denk dat ze het vroeg bekend hebben gemaakt juist omdat het iets is dat uniek in de wereld is en zo een hype te creëren (dat is gelukt) en dat het oorspronkelijk wel het plan was er meer over te communiceren, maar dit uitgesteld is omdat de openingsdag van de baan nog niet zeker is. Als ze inderdaad in 2019 open hadden willen gaan, dan klopt dat wel redelijk met je opmerking over de presentatie van Vekoma die eind 2018 is geweest. Bestellen kan dan in 2019 en oplevering in 2020. Mocht er een contract zijn, bestaat er een kans dat er ergens een park is dat net één dag later dan PHL hun baan opent.



Verder, dit had ik eerder deze maand nog willen typen maar bij deze: wauw, wat is dit topic toch ongelooflijk interessant de laatste tijd. Ik leer hier zowaar bij dat er een weg dwars door PHL loopt. Hier had ik dus echt geen flauw benul van, prachtig hoe dat is weggewerkt in het park :p Dit vind ik ook echt leuk om pas te ontdekken nà een eerste bezoek. Als je al dit soort dingen al op voorhand weet ga je ernaar zoeken als je er bent en kun je niet meer oordelen of het geslaagd is. Dat is dit voor mij dus zeker wel :)

Ook dat de parkings niet van het park zijn wist ik eigenlijk niet. Vandaar dus dat je moet betalen bij het oprijden! Wij vonden dit eigenlijk nog een goed systeem gezien je dan veel vlotter weer weg bent 's avonds, in plaats van de klassieke file om van de parking af te geraken, mensen die de boel ophouden omdat ze geen ticket gekocht hebben... Al waren wij er wel al voor 10u, dus ik weet niet hoe het nu met file richting het park 's morgens zit? Ik vermoed dat het feit dat geen andere parken dit doen wel een aanduiding is dat het geen goed idee is om zoiets in te voeren. :p

Op drukke dagen kan er een file staan tot aan knooppunt Bliesheim. Dus dat beantwoord je vraag over de file voor de parking wel denk ik.

Echter zie je dezelfde file ook voor andere parken staan. Phantasialand heeft dan nog het voordeel dat ze de auto's kunnen verspreiden over 2 parkeerplaatsen. De meeste parken hebben dat niet.

Het betalen vooraf doet echter weinig aan de capaciteit. Normaalgesproken sta je nadat je betaald hebt alsnog in de file om de auto te parkeren. Als het echt druk is wordt dit op de parking zelf ook nog wel opgeslitst, zodat auto's op meerdere plekken tegelijk kunnen manouvreren, maar de file voorkom je niet helemaal.

Het heeft echter tot voordeel dat je nu iedereen te pakken hebt. Vroeger gingen we wel eens na parksluit naar een hotelrestaurant om te eten, of een bar om nog wat na te genieten. Tegen de tijd dat we aan de parking kwamen was het personeel naar huis en konden we gratis uitrijden. Dat werkt nu niet meer.

PyongWon
10-01-19, 23:17
Op de site met de drie o's is wederom een non-artikel verschenen met een bouwfoto erbij. Geen idee hoe recent die foto is. Iemand anders wel?

Phantasiastisch
11-01-19, 00:01
Die foto heb ik al zeker een week, misschien zelfs 2 weken, geleden op verschillende fora zien passeren.

Pretparkfreak7
11-01-19, 00:15
Ik begrijp de timing van de bouwput en zijn aankondigingen nog steeds. Phantasialand houdt steeds de controle over wat er geweten is en als er een kans bestaat dat iemand anders dingen zou kunnen beginnen afleiden, houden ze die eer aan zichzelf.
-Vanaf dat er zichtbaar track wordt geinstalleerd: Aankondiging FLY
-Nog voor er over een hotel zou kunnen gedacht worden: Aankondiging hotel
-Geen openingsdata zolang je er niet 100% zeker van bent dat je ze gaat halen.

In het geval het gebied in komend seizoen zou afgeraken acht ik ze zelfs in staat om de boekingen van hun hotel maar een week of drie van te voren op te starten, zodat dat niets zou weggeven.

Wie zich aan het investeringsritme van het park vastklampt om op opening in 2019 te hopen, kan wel bedrogen uitkomen wanneer ze Klugheim (met recht en rede) als twee attracties tellen. Er zit meestal twee jaar tussen grote attracties: dus heb je met Raïk én Taron 'recht' op een pauze tot 2020.


hoogste punt volgt altijd vlak na de (launch of iets dergelijk)
Als daar een hele pagina over gediscussieerd kan worden en je zelf zo'n uitgebreide posts nodig hebt om de uitspraak te rechtvaardigen, lijkt het me gemakkelijker om ze gewoon niet te proberen te rechtvaardigen. :p


Het betalen vooraf doet echter weinig aan de capaciteit. Normaalgesproken sta je nadat je betaald hebt alsnog in de file om de auto te parkeren. Het heeft echter tot voordeel dat je nu iedereen te pakken hebt.

Er komen inderdaad geen extra plaatsen bij door bij het inrijden, dan wel het uitrijden te betalen. Maar aankomen gebeurt tussen 9 en 15u, terwijl IEDEREEN meestal binnen het uur na parksluiting van de parking af wil.

Ik lees af en toe van abonnementhouders die zo laat aankomen dat er al geen parkeergeld meer wordt gevraagd bij het binnenrijden: dan schijn je alsnog de dans te ontspringen.


Ik leer hier zowaar bij dat er een weg dwars door PHL loopt. Hier had ik dus echt geen flauw benul van, prachtig hoe dat is weggewerkt in het park

Nog nooit op de Mystery-parking moeten parkeren? Dan rijd je telkens onder phantasialand door.

Rickie97
11-01-19, 01:02
Nog nooit op de Mystery-parking moeten parkeren? Dan rijd je telkens onder phantasialand door.

Nee, we stonden beide keren op de China-parking. Ik vroeg mij zelfs af hoe je uberhaupt op die parking geraakte, want ik zag op kaarten geen weg ernaartoe :p

Phantasiastisch
11-01-19, 08:57
Wie zich aan het investeringsritme van het park vastklampt om op opening in 2019 te hopen, kan wel bedrogen uitkomen wanneer ze Klugheim (met recht en rede) als twee attracties tellen. Er zit meestal twee jaar tussen grote attracties: dus heb je met Raïk én Taron 'recht' op een pauze tot 2020.

Ja, maar zo denken de dagbezoekers niet. Zij denken na een bezoekje: "Goed, we hebben het hier weer eens gezien tot een nieuwe attractie opent.".

Die mensen nemen Klugheim aan als 1 geheel, ongeacht het aantal attracties. Zij wachten dus gewoon tot de volgende nieuwigheid.

Je zegt zelf dat er tussen 2 grote attracties 2 jaar tussen zit. Wel, Raik is geen grote attracties dus is 1 jaar voor Raik wel genoeg. Dus rekensommetje: 2 jaar Taron + 1 jaar Raik = 3 jaar (tot Rookburgh/F.L.Y.)

2019 dus. Haha.

coasterfrenzy
11-01-19, 10:07
Ik lees af en toe van abonnementhouders die zo laat aankomen dat er al geen parkeergeld meer wordt gevraagd bij het binnenrijden: dan schijn je alsnog de dans te ontspringen.

Klopt, maar dan ben je ook al meer dan een halve dag park kwijt. Als je in de buurt woont kan dat zeker lonen, maar zelfs met een abonnement: Als je van ver moet komen doe je dat toch liever niet.

Ik vraag me trouwens af hoe dat zit met parking Mystery. Ze hadden daar betaalautomaten en slagbomen. Je hoefde niet vooraf te betalen maar moest een parkeermunt uit een automaat kopen. Ik begreep echter dat deze winter het systeem niet gebruikt wordt (of toch niet de dag dat ik er was).


Ja, maar zo denken de dagbezoekers niet. Zij denken na een bezoekje: "Goed, we hebben het hier weer eens gezien tot een nieuwe attractie opent.".

Die mensen nemen Klugheim aan als 1 geheel, ongeacht het aantal attracties. Zij wachten dus gewoon tot de volgende nieuwigheid.

Je zegt zelf dat er tussen 2 grote attracties 2 jaar tussen zit. Wel, Raik is geen grote attracties dus is 1 jaar voor Raik wel genoeg. Dus rekensommetje: 2 jaar Taron + 1 jaar Raik = 3 jaar (tot Rookburgh/F.L.Y.)

2019 dus. Haha.

Klopt. 2 dingen in 1 jaar openen werkt niet cululatief. PHL heeft ooit een grootse actie gehad met de slogan "Zo veel nieuws was er nog nooit". In dat jaar openden ze Wuze town (met 2 achtbanen en een para tower), River Quest en Feng Ju Palace.

PHL heeft naderhand ook aangegeven: Dat doen we nooit meer. Simpelweg omdat het qua marketing niet werkt. Bezoekers komen op iets nieuws af en het maakt niet uit of dat 1, 2 of 10 dingen zijn. En het marketing effect blijft ongeveer even lang hangen.

Er zijn enkele nuances daar op:
- Een zone kan meerdere attracties hebben, maar doordat het één zone is mag je het zien als één ding (zoals de vele kleine kiddy-rides in Wuze town of Klugheim).
- Hoe indrukwekkender een attractie, hoe langer het marketing effect werkt. Je schoolboek geeft een goed gemiddelde van 3 jaar, maar een nieuwe draaimolen heeft echt geen 3 jaar effect, terwijl een baan als Taron veel langer zijn effect kan hebben. Denk aan een aantal legendarische banen in de Verenigde staten. Die kunnen gerust ouder zijn dan 10 jaar, terwijl ze nog steeds als must-do attracties gezien worden en er nog steeds fans van over de wereld naar het park komen speciaal voor die ene grote achtbaan.

traveler
11-01-19, 12:54
Over het Must do gedeelte heb je gelijk maar zelf een baan zoals Taron kent zijn zwaktes.
Die baan heeft iedere keer dat ik er was niet onder de 50 min gezeten.
Op het moment dat de andere banen 20 min aangeven begin je ook te denken doen we Taron of bv 2X Mamba.

Ik heb vrinden die niet in Taron gaan door de tijd en tot dit wat beter verspreid word gaan ze hem niet doen.
Op zulke momenten verliest een attractie zijn glans. Ik weet er al twee die niet meer gaan tot er iets nieuw is dat de druk van Taron wegneemt.

Als F.L.Y. in de lijn van de lastte investeringen licht zie ik deze vrinden het park mijden uit het principe 'te druk'.
Mijn vader heeft als buschauffeur al vaak gehoord over hoe druk het wel niet is. Een echte topper kan ook en vloek voor een park zijn als ze er niet in slagen te spreiden.

coasterfrenzy
11-01-19, 13:12
Ik begrijp je punt.

In beginsel zegt drukte niets over het al dan niet naar het park komen. Mensen weten dat er een geweldig iets is en willen graag komen. De drukte komt daar pas als gevolg van en laat zien dat het inderdaad een success is.

En dan wordt het inderdaad tweeledig. Zelf probeer ik standaard drukte zo veel mogelijk te mijden, maar de gemiddelde dagbezoeker heeft er vaak geen benul van hoe ze dat kunnen doen.

Diverse parken helpen daar in. Sommigen met drukte kalenders. Anderen met dynamisch prijsbeleid en Phantasialand probeert dat voor elkaar te krijgen met 2 voor de prijs van 1 acties.

Ik ken geen enkel perfect park. Ze hebben allemaal wel iets dat slecht is. Mensen zijn echter bereid dat erbij te nemen zo lang dat op een andere manier gecompenseerd wordt. Als er hele goede attracties zijn, wil men daar graag lang voor in de rij staan. Als een park maar weinig of matige attracties heeft, komen mensen toch als de entreeprijs naar gelang is, etc.

In jouw specifieke voorbeeld: Voor ons is Black Mamba al ruim 10 jaar oud. Maar voor iemand die zelden/nooit in het park is geweest, blijft dat een fantastische achtbaan. Ik kan me dan best voorstellen dat die op zelfde niveau geplaatst wordt als Taron, of maar een klein beetje lager. Dan snap ik best dat iemand liever nog eens 2x mamba doet dan 1x taron.

Nu ken ik PHL al erg lang. Ik weet hoe enorm het probleem van de drukte vroeger was. Ze hebben zich enorm verbeterd in de laatste 10 jaar, waarvoor respect. Helaas blijft het park qua oppervlakte simpelweg te klein om het écht goed te doen. Ondanks de verbeteringen blijven er bottlenecks bestaan. Ik vrees dat dat ook altijd een zwaktepunt van het park zal blijven. Zelfs als ze ooit grond krijgen om uit te breiden.

Met FLY zullen ze ongetwijfeld een deel van de drukte die hoek in trekken, maar ik betwijfel of Taron daar héél veel van gaat merken (ongetwijfeld wel iets). Voordeel van Rookburgh is wel dat er effectief grond bij komt waar volk zich op kan verdelen. Maar als het park blijft groeien (qua bezoekersaantallen) is ook die rek er snel genoeg uit.

PyongWon
11-01-19, 19:38
Is da nu aan mij, of hoeft een groot park echt niet elke 3 jaar een attractie te openen om populair te blijven..

Hoe lang heeft de stilstand geduurd in parken zoals:
- Walibi België
- Bobbejaanland
- Eurodisney
- ...

Hebben die dan telkens 3 jaar na het openen van een mega-acthbaan of andere grote attractie zo een terugval gekend?

PHL gaat echt niet de boeken dicht moeten doen, als iedere bezoeker duidelijk ziet dat ze er weer een grote achtbaan aan het bij zetten zijn en die in totaal pas na 5 jaar open gaat na de vorige spectaculaire opening. Dat merk trouwens nog steeds erg goed aan de drukte en gaat volgens mij de eerste jaren niet minderen.

Maar ik pas mijn stelling lichtjes aan:
2019: Nope, gaat niet gebeuren, Het sprookjesbos bestaat er al jaren niet meer, dus ik geloof niet meer in sprookjes.
2020: Kans is groot, zeker als de achtbaan alleen open gaat en het hotel pas in een latere fase.
2021: Zou me echt niet verbazen. Zeker als ze de achtbaan samen met het hotel willen laten openen.
2022: Dit doe je een pretpark fan niet aan, hier zouden gevangenis straffen op moeten staan.

bobby turbo
11-01-19, 21:00
Bobbejaanland merk je zo dat de bezoekersaantallen achteruit gegaan zijn, maar je kan niet zeggen dat ze niet elke 3 jaar iets nieuws openen, enkel dat het niet de juiste investeringen waren.

EuroDisney bestaat trouwens niet meer, je mag ook gewoon Disneyland Paris zeggen ;)

Phantasiastisch
11-01-19, 22:29
Voor ons is Black Mamba al ruim 10 jaar oud. Maar voor iemand die zelden/nooit in het park is geweest, blijft dat een fantastische achtbaan. Ik kan me dan best voorstellen dat die op zelfde niveau geplaatst wordt als Taron, of maar een klein beetje lager. Dan snap ik best dat iemand liever nog eens 2x mamba doet dan 1x taron.

Ik ben meer dan "zelden of nooit" in Phantasialand geweest en zelfs ik zet Black Mamba steevast met Taron samen op nummer 1. Ik kan niet kiezen.

Beide banen zijn fantastisch en totaal verschillend maar toch is de thrill factor gelijkwaardig, IMHO. :)

coasterfrenzy
12-01-19, 00:07
Ik ben meer dan "zelden of nooit" in Phantasialand geweest en zelfs ik zet Black Mamba steevast met Taron samen op nummer 1. Ik kan niet kiezen.

Beide banen zijn fantastisch en totaal verschillend maar toch is de thrill factor gelijkwaardig, IMHO. :)

Ja.. en dan heb je nog colorado adventure die gewoon een enorm hoge fun-factor heeft :p

Raik heb ik dan eigenlijk weinig mee.. en de Winja's vind ik toch eigenlijk net te kort om lang voor aan te schuiven. Om een of andere reden heb ik dan weer wel een zwak voor Temple of the Night Hawk.

Idol
12-01-19, 09:24
Ik ben benieuwd als FLY eenmaal geopend is of er dan eindelijk een Quick Pass ingang komt bij Taron. Vind het jammer dat de Quick Pass nu niet meer geldig is bij River Quest!

Pretparkfreak7
12-01-19, 11:47
Ik ben benieuwd als FLY eenmaal geopend is of er dan eindelijk een Quick Pass ingang komt bij Taron. Vind het jammer dat de Quick Pass nu niet meer geldig is bij River Quest!

Ik denk dat quick passen kwaad bloed zetten zodra de gewone wachtrij boven de 50 en zeker boven de 70 minuten gaat.
Ik veronderstel dat Taron pas een quick pass krijgt als de aantrek wat begint af te zwakken. Ik geloof dat er bij River quest problemen waren/zijn met de lift waardoor de capaciteit min of meer gehalveerd zou zijn: dan is een quick pass een oorlogsverklaring aan je klantentevredenheid.

Phantasiastisch
12-01-19, 14:23
Ja.. en dan heb je nog colorado adventure die gewoon een enorm hoge fun-factor heeft :p

Raik heb ik dan eigenlijk weinig mee.. en de Winja's vind ik toch eigenlijk net te kort om lang voor aan te schuiven. Om een of andere reden heb ik dan weer wel een zwak voor Temple of the Night Hawk.

In gedachten genomen dat Raik eigenlijk een kinderachtbaan is, vind ik hem best heftig. Zeker op het laagste punt in de tunnel. Het is het effect dat de theming op mij heeft dat mij heel hard aanspreekt bij Raik.

Inderdaad is het wel een kort baantje dat ik daarom enkel doe als de wachtrij niet langer dan 15 à 20 minuten is. Meestal doe ik hem enkel (meermaals) tijdens ERT, dat is het voordeel als je altijd twee dagen gaat.

Colorado Adventure is een rammelbak, maar tegelijkertijd toch een pareltje. Ik hoop enkel dat de rugkussens aangepast worden bij de volgende renovatie.

coasterfrenzy
12-01-19, 22:18
Voor mijn gevoel zijn toch aardig veel custom junior-coasters van Vekoma best heftig (voor een kiddy coaster dan).. daar is Raik inderdaad geen uitzondering op. Maar voor mij mist Raik aan elementen. Een standaard model geeft toch net iets meer afwisseling.

Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.

Ignace
12-01-19, 22:34
Voor mijn gevoel zijn toch aardig veel custom junior-coasters van Vekoma best heftig (voor een kiddy coaster dan).. daar is Raik inderdaad geen uitzondering op. Maar voor mij mist Raik aan elementen. Een standaard model geeft toch net iets meer afwisseling.

Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.

Zelfs de standaard Rollerskater - het model van in Plopsaland - vind ik behoorlijk intens. Op warme dagen krijg ik op zulke banen af en toe zelfs een blackout...

Colorado Adventure heb ik nog nooit weten rammelen eigenlijk. Als je vooraan de trein zit, zijn veel knikken in de baan niet erg comfortabel, maar dat is niet rammelen. Ik ga eigenlijk steeds vanachter zitten, zo voorkom je een ietwat bruuske rit. Behalve dan als je over elke drop gesleurd word met een mooie portie airtime! Nu moet ik daar wel bij zeggen dat het sinds de opening van Taron geleden was dat ik het park bezocht heb :p.

Phantasiastisch
13-01-19, 12:23
Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.

Van het rammelen zelf heb ik ook geen last ze, ik vind dit juist heel grappig omdat je tegen je medepassagier vliegt, wat zorgt voor hilarische momenten. Het is de rugleuning die niet comfortabel en acceptabel meer is anno 2019.

Ik heb er wel alle vertrouwen in dat ze in de toekomst dit zullen oplossen. :)

Joran
22-01-19, 18:18
Phantasialand smeet een nieuwe video op hun youtube vandaag: trailer van Fantissima 'season' 2018 - 2019.

Zoals in elke video vraagt wel iemand naar Fly, maar meestal antwoorden ze niet echt (of toch niet inhoudelijk); maar ik vind dat gebruik van smileys en de zin 'hou ons in de gaten' toch wel veelbelovend.

831

Phantasiastisch
22-01-19, 20:13
Phantasialand smeet een nieuwe video op hun youtube vandaag: trailer van Fantissima 'season' 2018 - 2019.

Zoals in elke video vraagt wel iemand naar Fly, maar meestal antwoorden ze niet echt (of toch niet inhoudelijk); maar ik vind dat gebruik van smileys en de zin 'hou ons in de gaten' toch wel veelbelovend.

831

Kan weer gewoon marketing praat zijn om ons aan het lijntje te houden of ze gaan écht nog nieuws naar buiten brengen binnenkort. Dus zoals Chris zou zeggen: "Bleib neugierig!" :D

Joran
22-01-19, 20:22
Jip, maar ik ben toch hoopvol. ;D

coasterfrenzy
22-01-19, 21:37
Ze reageren wel vaker zo.. Vroeger enkel met "Bleibt Neugierig" (blijf nieuwsgierig). Maar dat hadden ze iets té vaak gedaan, dus brengen ze er wat meer "schwung" in.. Zo hebben ze eens een meme gekregen van een skelet dat zat te wachten op nieuws en ze antwoorden met een "Deal with it" meme.

Desalniettemin zal de winterstop interessant worden.. en dan vooral de opening op 1 april weer. Kans dat dan toch al aardig wat verschillen te zien zien zijn. Daarnaast zou het mooi zijn als nu eindelijk de nieuwe ingang van RQ open zijn gaan. En zullen ze ook weer Africa een Upgrade geven?

Phantasiastisch
23-01-19, 12:47
Desalniettemin zal de winterstop interessant worden.. en dan vooral de opening op 1 april weer. Kans dat dan toch al aardig wat verschillen te zien zien zijn. Daarnaast zou het mooi zijn als nu eindelijk de nieuwe ingang van RQ open zijn gaan. En zullen ze ook weer Africa een Upgrade geven?

De upgrade van Deep in Africa wordt normaalgezien verder gezet. Daar gaan ze nu niet nog een jaar mee wachten denk ik want dan zou de rest van de reeds nieuw geplaatste theming er al weer minder fris uitzien tegenover de rest.

Wat ik vind dat ze nog mogen doen in DiA buiten nieuw rotswerk is dat ze tussen het liftgebouw van Black Mamba (aan de Mexico zijde) en de achterzijde van Colorado Adventure die open ruimte een dak zouden geven en daar zo meer overdekte zitgelegenheden creëert zodat mensen daar ook kunnen zitten om te eten. Want die paar tafeltjes aan Baobab Snack zijn onvoldoende en staan overigens in de weg omwille van de massa's die elke 2 minuten passeert vanuit de uitgang van Black Mamba naar het hoofdpad.

coasterfrenzy
07-02-19, 10:50
Er is een copyright aanvraag voor een logo ingedient:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_02/7c021ed5-1c58-4071-90d2-c70baaa28c91.jpg.f23c8d08d001c364272b68394fabf39c. jpg

Rickie97
07-02-19, 12:02
Ik had eigenlijk gehoopt dat FLY een werktitel was en dat de uiteindelijke naam van de baan anders zou zijn, het zal dus waarschijnlijk FLY blijven, jammer. Ook dit logo zelf vind ik eigenlijk niet echt wauw.

coasterfrenzy
07-02-19, 13:01
Ik had eigenlijk gehoopt dat FLY een werktitel was en dat de uiteindelijke naam van de baan anders zou zijn, het zal dus waarschijnlijk FLY blijven, jammer. Ook dit logo zelf vind ik eigenlijk niet echt wauw.

Als het een werktitel was geweest hadden ze de naam niet zo groots bekend gemaakt en er al helemaal geen copyrights op aangevraagd :)

Het logo zelf.. Tsja, ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik denk wel dat het er in het echt straks heel cool kan gaan uit zien als er wat meer reliëf in zit en als het op de juiste plaatsen wordt aangebracht.

traveler
07-02-19, 13:10
Het Logo doet me wat denken aan een ouder logo van een of ander automerk.

Als ze de kant uitgaan van een privé jetpak zou het wel mooi kunnen passen. tot iemand met een goed argument komt waarom het niet bedoeld is om het gevoel van een transportlogo op te roepen blijf ik bij mijn punt dat we ofwel een zogenaamd transportsysteem gaan krijgen of een testvlucht van een nieuw prototype. het zou wel een leuk concept zijn: wees de eerste om ons nieuw model X te proberen.
dat bind zich met de Duitse piloot naar wie het hotel word vernoemt. dat was ook een testpiloot.

Nathan G
07-02-19, 14:36
Het Logo doet me wat denken aan een ouder logo van een of ander automerk.

Het was ook het eerste waar ik aan dacht...

https://i.imgur.com/kNkrN69.png

Rein
07-02-19, 14:38
Ik zie er ook een uil in.

Michielsken
07-02-19, 16:42
Tja,
Bentley en Aston Martin hebben ook vergelijkbare logo's.

Het is nu eenmaal een vrij standaard logo.

Ik vind het wel nog altijd bizar dat ze met deze naam verder gaan. F.L.Y. vind ik nu wel echt minder bij Rookburgh (en dus ook Berlijn) passen, puur qua naam dan.

coasterfrenzy
12-02-19, 15:08
Er is recentelijk weer een stuk track gemonteerd en een tweede stuk ligt klaar. Het betreffen de 2 stukken net voor de rem. Het lijkt er op alsof FLY hier een inversie gaat krijgen en vanuit de inversie direct de rem in knalt.

Naar schatting is er 961m aan track nu opgebouwd. Om de baan sluitend te krijgen is er nog aardig wat track nodig. De claim "Langste Flying Coaster ter Wereld" gaat men dus waar kunnen maken, zonder vage randvoorwaarden en dergelijke.

Ook is er beton gestort boven op de onderhoudsloods. Er zijn een paar muren bij gekomen die een ruimte creëeren die groot genoeg is om straks als ontbijtruimte voor het Hotel te kunnen dienen.

Met dank aan Tobi die is gaan kijken.

PyongWon
13-02-19, 08:40
Naar schatting is er 961m aan track nu opgebouwd. Om de baan sluitend te krijgen is er nog aardig wat track nodig. De claim "Langste Flying Coaster ter Wereld" gaat men dus waar kunnen maken, zonder vage randvoorwaarden en dergelijke..Hoeveel meter zitten ze dan nog af van het minimum dat ze nodig hebben? Maw: wat is de "Langste Flying Coaster ter Wereld" op dit moment?

coasterfrenzy
13-02-19, 09:24
Hoeveel meter zitten ze dan nog af van het minimum dat ze nodig hebben? Maw: wat is de "Langste Flying Coaster ter Wereld" op dit moment?

De langste is Flying Dinosaur met 1124 meter. Dus PHL moet nog 164m track aanleggen om het record te breken (163m om gelijk te komen). Het lijkt er echter op dat veel meer nodig is om de baan te completteren.

PyongWon
17-02-19, 12:02
Het is alweer een paar maanden en 8 bladzijden geleden dat ik deze nog eens naar boven gehaald heb. De pronostiek over de openingsdag (geen soft opening) van F.L.Y.:

De afvallers op dit moment:
smartieke: 7 juni 2018
simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
traveler: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018

De resterende kanshebbers:
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

En nieuwe pronostiek zal starten vanaf 30 juni 2019, maar hopelijk is die overbodig en kent deze pronostiek toch nog een winnaar ;-)

Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's eens het park terug open is :-p

Joran
17-02-19, 12:52
rip pronostiek waarschijnlijk. ;)

SanderV
17-02-19, 20:19
Ik hoop zo hard dat er iemand gelijk heeft in deze pronostiek. Echter vrees ik er wel voor. :p

bobby turbo
17-02-19, 21:12
Mijn voorgevoel zegt voorjaar 2020.

coasterfrenzy
18-02-19, 09:18
Mijn voorgevoel zegt voorjaar 2020.

Dat denk ik inmiddels ook. Maar dan wel opening bij seizoensstart 2020

Joran
18-02-19, 23:22
Heel heel ergens heb ik wel weer hoop op mijn datum btw. (31 mei), of op de datum van Nathan. (Eigenlijk ben ik stiekem jaloers op de datum van Nathan nu haha)

Als je redeneert dat een baan in enkele maanden kan gebouwd worden... (Zie maar Toverland, en hopelijk BBJ ook); die op deze periode een pak minder ver stonden als Phantasialand nu staat. Mja, het kan wel echt nog denk ik.

Downside van mijn redenering, het gaat over een prototype. (Die wel al voldoende getest is bij Vekoma zelf, upside. :D)

Ben benieuwd wat we te zien krijgen wanneer het park weer open gaat.

Who knows. :)

Phantasiastisch
19-02-19, 18:44
Heel heel ergens heb ik wel weer hoop op mijn datum btw. (31 mei), of op de datum van Nathan. (Eigenlijk ben ik stiekem jaloers op de datum van Nathan nu haha)

Als je redeneert dat een baan in enkele maanden kan gebouwd worden... (Zie maar Toverland, en hopelijk BBJ ook); die op deze periode een pak minder ver stonden als Phantasialand nu staat. Mja, het kan wel echt nog denk ik.

Downside van mijn redenering, het gaat over een prototype. (Die wel al voldoende getest is bij Vekoma zelf, upside. :D)

Ben benieuwd wat we te zien krijgen wanneer het park weer open gaat.

Who knows. :)

Laat me je even uit de droom halen die ik tot 2 maanden geleden ook nog had.
31 mei 2019? Vergeet dat al maar. :p

29 juni 2019? Vergeet je niet even dat het hotel nog niet eens overeind staat... :D

Als alles in een zeer hoge stroomversnelling terecht komt, zie ik 30 juli 2019 als vroegste datum misschien heel nipt haalbaar, maar het blijft eerder surrealistisch als je ziet hoe de site er bij ligt. :)

Ignace
19-02-19, 18:53
29 juni 2019? Vergeet je niet even dat het hotel nog niet eens overeind staat...

Ik volg het niet echt op de voet, maar is dat zeker zo? Het is toch niet zo dat PHL in detail uitlegd wat er al wel en nog niet is, dus hoe kun je dit zeker weten?

Phantasiastisch
19-02-19, 19:21
Ik volg het niet echt op de voet, maar is dat zeker zo? Het is toch niet zo dat PHL in detail uitlegd wat er al wel en nog niet is, dus hoe kun je dit zeker weten?

Heb je de bouwfoto's bekeken? Enkel de funderingen en eerste muren staan overeind (op de laatste foto's van drie weken /een klein maand geleden).

Heb je ooit een hotel weten gebouwd worden dat van de ruwbouw tot de uiteindelijk gedetailleerde gethematiseerde afwerking gerealiseerd is in minder dan 5 maanden? Ik vrees ervoor. :)

traveler
20-02-19, 08:54
Voor het hotel zou je nog eens kunnen verschieten over hoe snel het er kan staan. Het hele ding is volgens de concept arts gebouwd met kokers. Die hoeven allen maar in een metalen frame rusten en klaar. Ik verwacht de het hotel eigenlijk 80% klaar was op het moment van de aankondiging.

Om mijn redenering kracht bij te zetten mijn vader werkte bij essers een transportbedrijf voor constructie daar heeft hij mee gewerkt met een hotel in Oostenrijk (met vierkante pods) dat stond er in 8 weken inclusief de fundering. die pods werden met alles op voorhand geïnstalleerd vervoerd.

coasterfrenzy
20-02-19, 10:39
Dat hotel zou inderdaad nog best snel kunnen gaan, maar de rest van het gebied weet ik toch zo zeker nog niet. In het algemeen is veel ruwbouw te zien, maar dichtbij de weg lijkt die zelfs nog te ontbreken. En ruwbouw is normaliter het gedeelte dat juist het snelste gaat. De afwerking is hetgene wat tijd nodig heeft.

En gezien de toestand van de ruwbouw heb ik het idee dat ook in de gedeeltes waar de ruwbouw wél al staat, er nog veel ruwbouw bij moet komen. Afgezien van de geluidsmuren en een hoekje dat heel dicht bij de Berlijnse straat staat, is er eigenlijk nog weinig in de hoogte gebouwd. Bijna alles ligt nog in het gat. Gezien dat hoekje nabij de Berlijnse straat al ver af gethemed is (pannen op de daken, schoorstenen, etc.) ga ik er van uit dat de rest van het gebied ook ongeveer deze hoogte moet gaan bereiken (uiteraard zullen daar wat variabeles in zitten, anders wordt het te ééntonig). Ik zie 2019 ook niet echt meer lukken. PHL heeft in het verleden laten zien dat ze opeens enorm snel kunnen gaan, maar dit lijkt me iets té.

Michielsken
20-02-19, 11:12
Ik denk dat 2019 ook te vroeg is. Daarnaast moeten we ook rekening houden met de data waarop ze het nieuwe gebied openen. Alles na de zomervakantie is onlogisch want dan trekken er sowieso minder mensen naar het park (al geweest, geen vakantie meer, school begint terug, etc.) Het park is dan ook nog een paar maanden toe, op uitzondering van de winterperiode. Maar die laatste is altijd wel vrij druk, dus een nieuwe attractie dan openen is ook niet ideaal.
Stel dat je er dan nog marketing tegenaan gooit (en dat doen ze sowieso), dan is dat ook nog een verliespost, want je return is kleiner. Dus ik zie het gebied enkel openen begin 2020 of ten laatste eind juni 2020. Dat zou dan 4 jaar na Taron zijn, waarbij het hotel ook direct gebruikt kan worden en het gebied dus ook volledig 'af' is. PHL is niet het park dat eerst zijn attractie opent en pas daarna het gebied afwerkt.

Gokje nieuwe datum:
29/05/2020

Pretparkfreak7
20-02-19, 11:57
Ik vind het ook weinig waarschijnlijk dat het gebied dit seizoen zou openen, maar ik sluit niets uit. Ik vermoed wel dat als het gebied af zou zijn, het zou openen ongeacht hoe ver op het seizoen ze al zijn. Immers kan je beginnen met terugverdienen zodra je opent.

Dan is het jammer dat je de massa van bijvoorbeeld de zomervakantie niet meehebt, maar als je pas het volgend seizoen opent loop je ook de extra bezoekers in het naseizoen mis, terwijl je investering enkel plaats inneemt.

Michielsken
20-02-19, 12:20
Ik vind het ook weinig waarschijnlijk dat het gebied dit seizoen zou openen, maar ik sluit niets uit. Ik vermoed wel dat als het gebied af zou zijn, het zou openen ongeacht hoe ver op het seizoen ze al zijn. Immers kan je beginnen met terugverdienen zodra je opent.

Dan is het jammer dat je de massa van bijvoorbeeld de zomervakantie niet meehebt, maar als je pas het volgend seizoen opent loop je ook de extra bezoekers in het naseizoen mis, terwijl je investering enkel plaats inneemt.

Tgoh, dan zorg je er gewoon voor dat het gebied nog niet af is. Plan de aannemers verder uit elkaar en zet minder manschappen in zodat alles 'net op tijd' klaar is en je hebt dat probleem niet. Sowieso is de kost van de mankracht om te bouwen niet enkel het aantal uur, maar ook de termijn. Ligt die meer in de toekomst, dan kan je betere (lees voordeligere) afspraken maken met alle aannemers, waardoor het minder kost. Ok, je kan er minder aan verdienen, maar je kan het wel als nieuw adverteren bij opening van het seizoen ipv ergens in september...

traveler
20-02-19, 12:42
Over nieuw of al een paar maand open gaan ze geen verschil maken inn de advertenties. daar al het als nieuw gepresenteerd worden. deze zomer nog advertentie gezien met nieuw in PH taron. En het was een advertentie voor 2018.

simon
20-02-19, 17:30
Het hotel kan volgens mij ook zeer rap gebouwd worden hoor. Ik moet trouwens ook meteen denken aan Cityhub: https://cityhub.com/
Dat zijn volgens mij kant en klare kamers die ze letterlijk gewoon erin moeten schuiven of op elkaar stapelen. Dat kan heel snel in een paar weken gebeuren.

Aankomend seizoen zie ik het ook niet meteen meer gebeuren, want er moet toch wel nog heel wat gebeuren. En hadden we dan ook al niet een extra teaser moeten krijgen? Ten vroegste kan het volgens mij nu zijn met de winter... wat ze meteen ook weer een primeur zou opleveren.

Phantasiastisch
20-02-19, 18:19
Voor het hotel zou je nog eens kunnen verschieten over hoe snel het er kan staan. Het hele ding is volgens de concept arts gebouwd met kokers. Die hoeven allen maar in een metalen frame rusten en klaar. Ik verwacht de het hotel eigenlijk 80% klaar was op het moment van de aankondiging.

Om mijn redenering kracht bij te zetten mijn vader werkte bij essers een transportbedrijf voor constructie daar heeft hij mee gewerkt met een hotel in Oostenrijk (met vierkante pods) dat stond er in 8 weken inclusief de fundering. die pods werden met alles op voorhand geïnstalleerd vervoerd.

Toch denk ik dat het niet voor dit jaar nog zal zijn. Zoals Coasterfrenzy zei, naast het hotel is ook in het hele gebied zelf nog te weinig in de hoogte gebouwd.

Als het een 'hele stad' met hoge gebouwen moet worden en de geluidsmuur volledig doorgetrokken wordt rond het gebied, en dan dat onbebouwde deel aan de Berggeiststraße nog bebouwd moet worden... Dat is niet haalbaar voor juli. Ik zie ze het gebied ook niet meer openen na pakweg 1 augustus of tijdens Wintertraum. :)

Michielsken
26-02-19, 12:24
De naam voor het restaurant in het gebied is waarschijnlijk ook bekend. Zo is er een aanvraag ingediend bij het Europese merknaambureau voor zowel Charles Lindbergh (https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/017981439) (met beschrijving van oa hotelfaciliteiten) als 'Uhrwerk (https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/018019385)'

Bij dit laatste staan voornamelijk aanvragen voor eetgelegenheden, en ook het logo is een serieuze hint in die richting...

905

Zekerheid is er nog niet, nergens staat de naam Phantasialand vermeldt, wel de naam Kerstin Müller (er is een advocate die zo heet in Keulen), maar wat is de kans dat er iemand deze dingen zou proberen 'beschermen' zonder dat die iets met het park te maken heeft...

simon
26-02-19, 17:21
Mooi logo! Zouden ze hier ook een loopingrestaurant bouwen? :)

coasterfrenzy
26-02-19, 21:26
Mooi logo! Zouden ze hier ook een loopingrestaurant bouwen? :)

Ik hoop het niet. Het idee is leuk, maar in de praktijk erg omslachtig. En er is véél te weinig plaats in zo'n potje om er iets fatsoenlijks in te doen..

Het zou nogthans bij een steampunk thema passen.

ALS het er komt hoop ik dat PHL het beter uitwerkt. Nu komt het eten in de meeste gevallen via een spiraal naar de tafel en "That's it". Slechts weinigen gaan daatwerkelijk door een loop en doorgaans direct gevolgd door een lifthill. Laat veel meer van die banen op en neer door elkaar lopen als een soort weef-werk, dat zou veel cooler zijn dan de rechte banen gevolgd door een spiraal zoals nu.

Pretparkfreak7
26-02-19, 22:06
Als Phantasialand zich aan een foodloop concept zou wagen dat al jaren in Duitslands grootste park staat, vermoed ik dat ze er toch op z'n minst een eigenzinnige draai aan geven.

Ik neem ook aan dat het een parkrestaurant wordt in de geest van Rutmor. Die laatste werd overigens in naam en logo pas in april van het openingsjaar ingediend als merknaam. Drie maand voor opening dus.
Nu ga ik er niet van uit dat als dat het geval was voor Klugheim, dat eveneens het geval zou zijn voor Rookburgh, maar een stukje van mezelf klampt zich daardoor toch wat meer vast aan een opening voor 2020. :p

PyongWon
27-02-19, 16:11
Die laatste werd overigens in naam en logo pas in april van het openingsjaar ingediend als merknaam. Drie maand voor opening dus.
Nu ga ik er niet van uit dat als dat het geval was voor Klugheim, dat eveneens het geval zou zijn voor Rookburgh, maar een stukje van mezelf klampt zich daardoor toch wat meer vast aan een opening voor 2020. :p Hoop doet leven, ik hoop keihard dat dit waar is :-D

coasterfrenzy
28-02-19, 10:05
FLY is inmiddels over de 1000m track heen. Daarnaast wordt de helling afgebroken die de bouwput in loopt en het gedeelte dichtbij de straat (eindelijk) betonneert. Aldus de inmiddels bekende Tobi.

Het lijkt er op dat er eindelijk wat schot in de zaak begint te komen.

PyongWon
28-02-19, 12:03
FLY is inmiddels over de 1000m track heen. Daarnaast wordt de helling afgebroken die de bouwput in loopt en het gedeelte dichtbij de straat (eindelijk) betonneert. Aldus de inmiddels bekende Tobi.

Het lijkt er op dat er eindelijk wat schot in de zaak begint te komen.

Dan zou het toch wel eens kunnen dat FLY op zich zo goed als af is en er binnen de kortste tijd, laten we zeggen 3 maanden, testritten zijn of moet daar eerst het volledige gebied voor af zijn? Het hotel zal toch nog wel wat werk aan zijn denk ik dan...

coasterfrenzy
28-02-19, 13:53
Dan zou het toch wel eens kunnen dat FLY op zich zo goed als af is en er binnen de kortste tijd, laten we zeggen 3 maanden, testritten zijn of moet daar eerst het volledige gebied voor af zijn? Het hotel zal toch nog wel wat werk aan zijn denk ik dan...

Your guess is as good as mine.

Als de baan is kan het zijn dat ze al tests doen terwijl ze nog aan het bouwen zijn voor wat betreft het draaien van de stoelen en eventuele noodstop en dergelijk. Echter moet de theming rondom de baan af zijn om het lichtruimprofiel te kunnen testen en meestal stuur je liever geen trein op volle snelheid door de baan heen voordat dit geregeld is. Het is perfect mogelijk, maar je ziet het in de praktijk volgens mij niet vaak. Ik kan me best voorstellen dat het ook veel handiger en efficienter is om het lichtruimprofiel pas te meten als ze alles kunnen doen (of het in elk geval chronologisch kunnen doen), zodat ze niet steeds weer dat hele ding terug moeten slepen naar een andere plek om daar verder te gaan.

Phantasiastisch
28-02-19, 15:12
Ik ben heel benieuwd hoe snel het nu zal gaan en wat we te zien zullen krijgen als het park terug opent binnen een dikke maand...

Even tussendoor: Iemand die weer terug hoop heeft en denkt dat Rookburgh dit jaar nog zal openen? ;)

Michielsken
28-02-19, 17:37
Even tussendoor: Iemand die weer terug hoop heeft en denkt dat Rookburgh dit jaar nog zal openen? ;)
Ik denk niet dat iemand echt nog realistische verwachtingen heeft dat Rookburgh dit jaar nog open gaat. Phantasialand heeft sinds de laatste projecten (Chiapas/Klugheim) bewezen dat ze echt alles 'af' willen hebben voor ze het openen. Het is nu begin maart (binnen een paar uur toch) en ze moeten nog ruwbouw zetten, er is nog nergens thema én de baan is zelfs nog niet af. Als je als uitgangspunt neemt dat ze deze baan niet openen na eind juni (wat ze ook nog nooit gedaan hebben met een vorig project), dan hebben ze 4 maanden om dit gebied op te bouwen naar Phantasialand-normen.

Het park verbaast me bij elk project, maar dit zou gewoon een echt mirakel zijn. En in zo'n dingen geloof ik echt niet, anders had er al lang een mirakel plaatsgevonden om het park te kunnen laten uitbreiden ;)

Phantasiastisch
01-03-19, 12:01
Ik denk niet dat iemand echt nog realistische verwachtingen heeft dat Rookburgh dit jaar nog open gaat. (...)

Het park verbaast me bij elk project, maar dit zou gewoon een echt mirakel zijn. En in zo'n dingen geloof ik echt niet, anders had er al lang een mirakel plaatsgevonden om het park te kunnen laten uitbreiden ;)

Wel, op andere fora zijn er toch nog wat fans die wel geloven in dit mirakel nu ze horen dat de bouw in een hogere versnelling gaat. ;)

Ik hoop eerlijk gezegd eindelijk op meer informatie. En dat we maar snel een maand verder zijn, zodat we nieuwe bouwfoto's te zien krijgen. :D

slimmerik
06-03-19, 21:24
Dit jaar is er weer na parksluiting extra taron tijd maar op 25 juni is er geen... wil dat iets zeggen?;p

Joran
06-03-19, 21:34
Dit jaar is er weer na parksluiting extra taron tijd maar op 25 juni is er geen... wil dat iets zeggen?;p

Of een foutje in de agenda. ;)
(Of het park is afgehuurd ofzo? Of een event... Who knows.)

Phantasiastisch
06-03-19, 21:34
Dit jaar is er weer na parksluiting extra taron tijd maar op 25 juni is er geen... wil dat iets zeggen?;p

Klopt, je kan daarnaast ook geen reservatie maken in beide hotels voor die dag. Daarom zijn er mensen die denken dat dit de persopening zou zijn voor Rookburgh.

Onwaarschijnlijk natuurlijk met een hotel dat nog in ruwbouw staat en een themawereld die nog maar 1/3 klaar is...

traveler
07-03-19, 12:43
Misschien is dit toch de geplande openingsdatum.

Ik kan me niet voorstellen dat het park echt vol zit in de week.
Ik zou nog een stap verder durven gaan ze moeten al beginnen plannen als het deze zomer zou zijn.

Het park gaat niks lossen tot ze zeker zijn dat de datum word gehaald.
Een persvoorstelling van een goede grote heeft ongeveer 1maand tot 2 weken op voorhand zijn uitnodiging.
Voor zo iets kan het goed zijn dat er een geheimhouding is.

voor het nog niet af gedeelte.
Prefab dat zou geen afbreuk doen aan een stadsgevoel.
Er is nog een hoek die niet is bebouwt met baan. (iemand een idee hoe lang testen duurt?)
De funderingen liggen overal al.

Ik blijf hopen

Phantasiastisch
07-03-19, 13:14
Misschien is dit toch de geplande openingsdatum.

Ik kan me niet voorstellen dat het park echt vol zit in de week.
Ik zou nog een stap verder durven gaan ze moeten al beginnen plannen als het deze zomer zou zijn.

Het park gaat niks lossen tot ze zeker zijn dat de datum word gehaald.
Een persvoorstelling van een goede grote heeft ongeveer 1maand tot 2 weken op voorhand zijn uitnodiging.
Voor zo iets kan het goed zijn dat er een geheimhouding is.

voor het nog niet af gedeelte.
Prefab dat zou geen afbreuk doen aan een stadsgevoel.
Er is nog een hoek die niet is bebouwt met baan. (iemand een idee hoe lang testen duurt?)
De funderingen liggen overal al.

Ik blijf hopen

Het zou Phantastisch zijn moest dit werkelijk de openingsdatum zijn, ookal is het likely impossible om dit af te krijgen. Maar ik gun je de hoop van harte.

Met veel prefab is het nog mogelijk maar dan moet alles in een razendsnel tempo gebeuren.

Aangezien alle achtbaanonderdelen op Berlin parkeerplaats liggen, veronderstel ik dat de baan tegen parkopening binnen een maand af zal zijn.

Gebouwen schieten als paddenstoelen uit de grond, ook op dat tot voor kort onbebouwde gedeelte van de site.

Hopen op een mirakel en wie weet kunnen we deze zomer dan toch Rookburgh verkennen en een ritje in F.L.Y. maken... Héél misschien. ;)

Xarbero
07-03-19, 17:04
Maar wat als ze die datum gebruiken om iedereen uit te nodigen en alles officieel voor te stellen omdat ze vanaf dan het totaal niet meer kunnen verbergen? Is dat geen mogelijkheid? want ik zie het ook eerder 2020 worden!

bobby turbo
07-03-19, 20:05
Best mogelijk dat er gewoon een bedrijfsevent plaatsvindt dat de banen afgehuurd heeft.

yelle8
07-03-19, 21:34
Maar wat als ze die datum gebruiken om iedereen uit te nodigen en alles officieel voor te stellen omdat ze vanaf dan het totaal niet meer kunnen verbergen? Is dat geen mogelijkheid? want ik zie het ook eerder 2020 worden!

Wat zou er niet meer te verbergen zijn dan? Dat er een achtbaan komt? Dat er een hotel komt? Wat het thema is? ... :p Ik zie ze niet hun beide hotels volledig leeg houden voor een persmomentje om plannen voor te stellen hoor. Dat zou een serieus kostelijke grap zijn.

Phantasiastisch
08-03-19, 23:30
Op Facebook vroeg weer iemand of men al weet wanneer Rookburgh opent. Phantasialand antwoorde as usual heel typisch: "Helaas niet, maar stay tuned ;)"

LOL.

Pretparkfreak7
18-03-19, 01:12
Op basis van nieuwe footers heeft er iemand op phantafriends.de volgend resterend trackverloop verondersteld:
lift - Launch - gele lus links, rode lus rechts
Launch - oranje lus links, geelbruine lus rechts, tunnel, blauwe lus links, remmen.

974

Phantasiastisch
19-03-19, 21:48
Op Instagram zijn foto's opgedoken van een nieuwe - en zo de mogelijk 3e ingang - naar Rookburgh. Deze bevindt zich naast Maus au Chocolat.

De oorspronkelijke poort werd weggehaald en vervangen door een grote boog in de stijl van de ingang in de Berlin mainstreet maar deze lijkt wel een rood kleurtje te krijgen, maar het kan de grondlaag zijn, best even afwachten ... Benieuwd naar het eindresultaat!

Daarnaast zien we dat de staalwand weer een stukje uitgebreid is. Ik gok dat deze achter de boog door zal aansluiten op de reeds gethematiseerde muur die destijds als eerste gebouwd werd aan de linkerzijde van de remmen en Launch.

https://www.instagram.com/achterbahnalex/p/BvMNSPNhgd9/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1mwirctue5il

coasterfrenzy
20-03-19, 09:50
Het is ook wel een heel logische plek voor een doorgang. Ik denk dat het rood wel zo blijft, gezien het gebouw links ook die kleur heeft.

Pretparkfreak7
20-03-19, 12:11
een nieuwe - en zo de mogelijk 3e ingang - naar Rookburgh. Deze bevindt zich naast Maus au Chocolat.

Eindelijk! Het leek me bizar om die brandpoort niet enkele metertjes naar achter op te schuiven ten voordele van zo'n extra toegang, maar omdat het zo lang duurde begon ik er aan te twijfelen of ze er ooit wel zou komen.

Phantasiastisch
20-03-19, 16:12
Het is ook wel een heel logische plek voor een doorgang. Ik denk dat het rood wel zo blijft, gezien het gebouw links ook die kleur heeft.

We zijn een dag verder en de rode kleur is (gedeeltelijk) futchi... Er is nu een beige laag te zien, maar we zullen zien welke kleur de poort morgen heeft. ;)

EDIT

Opnieuw zijn foto's opgedoken van de Wuze Wall. Het grote constructiehek met het aankondigingsplakkaat op, is verwijderd. Het gebouw waarop de muur staat is nu zichtbaar (gebouw is het grijs gedeelte, wat overigens de nog maar enkel de onderlaag is, klaar voor een andere top-verflaag erover te schilderen).

De trap naar de oude ingang van Race for Atlantis is versmald en het aangrenzende bloembed is verbreed en heeft een nieuw gethematiseerd muurtje gekregen en nieuwe lantarenpalen er bovenop.

Bron: Coasterforce, CSLKennyNI
http://coasterforce.com/forums/threads/phantasialand-f-l-y-vekoma-launched-flying-coaster.40920/page-76

PyongWon
21-03-19, 15:09
Voor een aantal recente foto's:
https://www.instagram.com/achterbahnalex/

Michielsken
21-03-19, 17:35
Ik ben blij dat ze die doorgang in Alt Berlin ook betrekken in het park. Dit was altijd al een loze hoek (ik weet het, ideaal voor de operations van het park wel) en met de komst van Rookburgh vond ik het ontzettend raar dat ze daar geen doorgang hadden gemaakt. Maar die is er dus toch.

Wat ik wel opvallend vind is dat de muur blijkbaar eindigt waar de nieuwste doorgang (aan MaC) dus begint. Dit verschil is vrij duidelijk, maar ik heb totaal geen idee hoe ze dit thematisch gaan aanpakken. Of zou deze doorgang toch niet publiekelijk zijn en gewoon dienen voor operations? Want als ik het goed voorheb zitten er in die hoek voornamelijk de launches en de remsectie van de achtbaan, niet ideaal om daar ook nog een groot pad vol bezoekers door te sturen denk ik...

coasterfrenzy
21-03-19, 19:25
Ik ben blij dat ze die doorgang in Alt Berlin ook betrekken in het park. Dit was altijd al een loze hoek (ik weet het, ideaal voor de operations van het park wel) en met de komst van Rookburgh vond ik het ontzettend raar dat ze daar geen doorgang hadden gemaakt. Maar die is er dus toch.

Wat ik wel opvallend vind is dat de muur blijkbaar eindigt waar de nieuwste doorgang (aan MaC) dus begint. Dit verschil is vrij duidelijk, maar ik heb totaal geen idee hoe ze dit thematisch gaan aanpakken. Of zou deze doorgang toch niet publiekelijk zijn en gewoon dienen voor operations? Want als ik het goed voorheb zitten er in die hoek voornamelijk de launches en de remsectie van de achtbaan, niet ideaal om daar ook nog een groot pad vol bezoekers door te sturen denk ik...

Launch en rem zitten een paar meter lager. Wel liggen daar nog enkele bochten, maar die zouden prima hoog genoeg kunnen zijn dat je er onder- / tussendoor kunt. (moeilijk in te schatten).

Het stuk over die muur eindigen begrijp ik niet goed. Voor zover ik kan zien heb je straks een steegje in Berlijn en ga je uiteindelijk door een soort Poort heen om Rookburgh binnen te stappen. Die poort zit in een muur die over de gehele breedte van het steegje loopt en ontstaan is ter vervanging van het vroegere hek op (ongeveer) deze plaats.

Phantasiastisch
21-03-19, 19:56
De muur kan nog doorgetrokken worden, veronderstel ik.

Zou (achter) de poort nog een gebouw kunnen worden gemaakt waar dan FLY (die bochten waar coasterfrenzy over spreekt) door vliegt. Bovenop dat gebouw wordt de muur dan doorgetrokken en aan de andere muur gekoppeld (waar de Rookburgh doorgang vanuit de hoofdstraat onderdoor komt)?

coasterfrenzy
21-03-19, 21:32
Ah, ik begrijp het opeens weer.

Ik zat met "muur" te denken aan het nieuwe muurtje dat in plaats van de poort gekomen is, maar jullie bedoelen de geluidswal om heel rookburgh heen.

Toen de oude poort er nog was zag je erachter wel een constructie van een thematische muur die doorloopt en paralel aan de Alt Berlin-Straat staat. Ik kan me voorstellen dat de geluidswal in deze hoek een stuk lager wordt en aan gaat sluiten op die muur. Het lijkt me niet heel gek als er dan in die hoek nog meer gebouwen bij komen. In het algemeen verwacht ik daar nog wel het een en ander van.

Phantasiastisch
24-03-19, 12:21
Er is een nieuwe foto opgedoken van de deur in de grote Wuze muur... Prachtig hoe ze de stijl van Wuze en Rookburgh gecombineerd hebben. Past goed samen.

https://www.instagram.com/p/BvYs44OBK5h/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=q6yt22ui5fp6

Rickie97
24-03-19, 12:29
Mensen, embed eens de insgragramposts ipv links te plaatsen... :p

BvYs44OBK5h

Ziet er inderdaad netjes uit!

coasterfrenzy
24-03-19, 15:42
Ik ben een beetje de orientatie kwijt waar ik dat pad en die deur moet plaatsen.

Daarnaast lijkt de poort me ook erg klein te zijn. Die eerste doorgang in Berlijn vond ik al erg klein, maar had verwacht dat hier nog een grote doorgang zou ontstaan met een 2e grote doorgang naast Maus au Chocolat. Maar die laatste lijkt ook niet zo heel groot te worden.. Benieuwd hoe dat gaat werken, want ook Klugheim heeft een aantal vrij smalle ingangen die toch wel degelijk voor bottlenecks zorgen.

Phantasiastisch
24-03-19, 17:29
Mensen, embed eens de insgragramposts ipv links te plaatsen... :p

Ik vind deze site heel onhandig als het aankomt op foto's en filmpjes aan je posts toevoegen. Dus nee. ;) :p



Ik ben een beetje de orientatie kwijt waar ik dat pad en die deur moet plaatsen.

Daarnaast lijkt de poort me ook erg klein te zijn. Die eerste doorgang in Berlijn vond ik al erg klein, maar had verwacht dat hier nog een grote doorgang zou ontstaan met een 2e grote doorgang naast Maus au Chocolat. Maar die laatste lijkt ook niet zo heel groot te worden.. Benieuwd hoe dat gaat werken, want ook Klugheim heeft een aantal vrij smalle ingangen die toch wel degelijk voor bottlenecks zorgen.


Dit is achter de kikkertjes, vlak tegen het Wuze Town gebouw. Deze ingang bevind zich onder die grote ijzeren pilaren (die 8 grote bruin/zwarte palen met die platen tegen aan de achterkant, aan het gebouw van Wuze Town) waar de muur is tegenaan gebouwd.


We weten niet met zekerheid of deze deur gebruikt zal worden, hoewel ik denk van wel. Had het enkel voor personeel geweest dan had het RB teken er niet opgestaan. Want dat had het geen belang gehad om te weten dat Rookburgh achter deze deur ligt.

Dan zijn er dus 3 ingangen maar ik gok nog op een 4e ingang langs de RfA trappen. Dan hebben we er 2 in Berlijn en 2 in Fantasy. Dat moeten die "kleine" deurtjes de guestflow wel aankunnen. Alhoewel, als ik naar Klugheim zie op drukkere dagen...

EDIT
Er is een nieuw filmpje opgedoken van de Wuze muur.

Opvallend: er is aanpalend een verhoogje gebouwd... Een openlucht podium voor een show of meet&greet? Of een zitgedeelte voor de snackstand er tegenover? :D


https://www.youtube.com/watch?v=lvrOlyj7qF4

yelle8
25-03-19, 11:49
Pretparken.be heeft een artikel gemaakt over de mogelijke openingsdatum van Rookburgh obv die uitzonderlijke niet-Taron-/Raik-tijd die op hun website vermeld staat. Daarbij werd ook wat duiding gegeven over het al dan niet mogelijk zijn van deze datum. Wat denken jullie ervan? Als het klopt, zitten we binnen exact drie maanden in de langste Flying Coaster ter wereld!

► http://www.pretparken.be/article/2096/Opent%20Phantasialand%20nieuw%20themagebied%20Rook burgh%20binnen%20drie%20maanden?!

traveler
25-03-19, 12:52
Ik weet het niet.
Hoewel ik veel hoop heb op de opening dit jaar zegt dat verdraait stemmetje dat dit een park is die geen probleem heeft nog een jaar te wachten.
Er zijn ook nog geen sloopberichten geweest dus veel twijfel.

Pretparkfreak7
25-03-19, 14:37
ondertussen blijkt er ook op het parkplan van dit jaar alleszins een duidelijke teaser te staan voor het nieuwe themagebied.

984

Phantasiastisch
25-03-19, 15:53
Ik zag het nieuwe plannetje ook net voorbij komen... Natuurlijk, is er één iets wat opvalt of beter gezegd ontbreekt... Een openingsdatum.

Oftewel werken ze zo snel mogelijk en hebben ze geen idee wanneer het gebied precies klaar zal zijn. Oftewel is het zeker niet voor dit jaar en willen ze de bezoekers hiermee teasen en er aan herinneren dat er iets nieuws gebouwd wordt en ze volgend jaar zeker moeten terugkomen.

_____________________________________
De nieuwe poort naast Maus au Chocolat is klaar. Die ziet er eenvoudig uit maar wel zeer passend. Iemand enig idee wat het teken boven de poort zou kunnen betekenen?
_____________________________________
Het nieuwe dak van de klokkentoren van Chiapas is ook afgewerkt. Het heeft nu een hoekige vorm in plaats van een afgeronde vorm zoals het vorige dak.

Joran
25-03-19, 21:52
Bij Klugheim deden ze dit ook in 2016, bij de start van het seizoen.

Ik begin er toch wel in te geloven nu stiekem. ;)

(fotootje als bewijs)

988

Phantasiastisch
26-03-19, 09:38
Bij Klugheim deden ze dit ook in 2016, bij de start van het seizoen.

Ik begin er toch wel in te geloven nu stiekem. ;)

(fotootje als bewijs)

988

Precies. In 2015 stond het nog niet aangegeven. Het was pas in 2016, het openingsjaar zelf.

Ik hoop stiekem net om dezelfde reden dat 2019 nog gehaald kan worden.

___________________________________
Het grote probleem is gewoonweg de hype rond Rookburgh, F.L.Y. en hoe wij er een beeld aan geven.

Toen de plakkaten met de teasers gezet werden in Fantasy zijn we massaal beginnen te fantaseren over dat het een stad zou worden met van die grote hoge industriële gebouwen waar FLY tussendoor raast. Het feit is dat we daar niet zeker van zijn en dat dit slechts is wat wij er van maakte.

Ik zie het eerder zoals sommige anderen hier, als hoe Klugheim is opgebouwd. Aan de zijkant allemaal gebouwen, dus rondom rond alles volgebouwd om Rookburgh af te scheiden van de rest van het park maar uiteindelijk is het in het middenstuk hier en daar wat theming en voor de rest de achtbaan zelf.

Dus op dat vlak is alles nog mogelijk want dan staat bijna alles al overeind, als ik het zo bekijk.

Het is enkel hotel Charles Lindbergh dat ons geluk en onze hoop voor een opening in dit jaar in de weg staat. Als het zoals reeds gezegd is, het hotel nu echt uit prefab stukken bestaat dan staat dat hotel binnen no time in elkaar.

In de prefab modules (aeronaut tubes) geloof ik wel in want als je kijkt naar de concept-art van het hotel dan zie je bij het tweede deel van het gebouw dat al die modules naar één kant gericht zijn met ervoor wat lijkt op een balkon.

Maar tegelijkertijd lijkt het balkon ook gewoon een doorgang te zijn naar de traphal. Er is buiten opeenstapelde kamers, geen binnen gedeelte. Het is te vergelijken met een motel. Allemaal kamers op een rij met een gang in openlucht.

Dan rest ons nog het eerste gedeelte van het gebouw, het hoofdgebouw met een inkomhal. Hoeveel tijd dat het vraagt om dat te bouwen en te thematiseren, is mij een raadsel.

Het is dit ene gebouw dat voor mij persoonlijk nog het enige probleem is en dat mijn hoop in een opening dit jaar weer helemaal van de kaart veegt...

traveler
26-03-19, 12:45
Als er iemand gaat kan die een extra plan meebrengen voorlopig staat Ph pas in de nazomer op de planing

simon
26-03-19, 12:59
Ik vind het wat dubio. Ergens zie ik het ook wel nog gebeuren dat ze nu inderdaad een officiële aankondiging op de plannen zetten, omdat je er toch niet meer naast kan kijken en omdat er al veel over gespeculeerd werd. Hetgeen op het plan staat, is ook wat het park officieel al maanden geleden heeft aangekondigd...

Wat ik me vooral afvraag, waar stonden ze met Klugheim op dit moment van het jaar, in het jaar van de opening? Stonden ze even ver, verder of was alles nog kaler? Ik denk dat dit de meest logische verklaring kan geven op een eventuele opening dit jaar of later...

coasterfrenzy
26-03-19, 13:39
De parkplannen die we zien zijn wel tijdelijke versies voor een speciaal event dat plaats heeft gevonden.. Ok, ik ga er wel van uit dat dit in het definitieve parkplan hetzelfde gaat zijn. Maar er kunnen nog lichte verschillen in zitten.

@simon: Moeilijk te zeggen. We weten eigenlijk niet goed hoe ver ze staan met Rookburgh, dus is het lastig om dat te vergelijken met Klugheim. De track zou met wat geluk bij seizoensopening al klaar kunnen zijn, maar kan bijvoorbeeld ook pas 2 maanden later klaar zijn. We gaan er van uit dat het hotel grotendeels pre-fab is, maar dat weten we niet zeker. We hebben er ook nog geen flauw benul van hoe veel gebouwen er nog opgetrokken moeten worden en of dit pre-fab, of uit beton moet gaan gebeuren.

Er wijst enorm veel in de richting dat PHL nog dit jaar wilt openen. Maar het testen is nog niet begonnen. Chiapas is uiteindelijk ook later geopend dan eerst aangekondigd. Dus technische problemen en/of de TüV kunnen nog roet in het eten gooien. Niet gek dus dat het park ook nog geen datum communiceert.

Ignace
26-03-19, 13:59
Maar het testen is nog niet begonnen.

Waren ze daar al niet enkele jaren geleden mee begonnen in Vlodrop?

Phantasiastisch
26-03-19, 15:30
Er wijst enorm veel in de richting dat PHL nog dit jaar wilt openen. Maar het testen is nog niet begonnen. Chiapas is uiteindelijk ook later geopend dan eerst aangekondigd. Dus technische problemen en/of de TüV kunnen nog roet in het eten gooien. Niet gek dus dat het park ook nog geen datum communiceert.

Ik denk ook dat ze pas een openingsdatum communiceren als ze F.L.Y. getest hebben en hij goedgekeurd is. Dat gevalletje Chiapas willen ze natuurlijk vermijden.

We weten niet wat er nog moet gebouwd worden. Hoewel ik buiten de grote muur met gebouwen tegen en het restaurant niet meer gebouwen verwacht dan dat. Daarnaast zorgt het hotel voor de nodige theming die het gebied vervolledigt. Ik denk dus toch echt aan een Klugheim 2.0 qua opbouw.

Natuurlijk kan ik er ook compleet naast zitten maar ik ga ervan uit van niet. :D