PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] 2020 - Rookburgh



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

SanderV
26-03-19, 16:09
Zou het niet kunnen dat F.L.Y eerder opent dan het hotel? Hotel Matamba is ook 2 jaar na de opening van Black Mamba geopend. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand deze keer kiest om alles op hetzelfde moment te openen, maar daarom is het toch geen vereiste dat het hotel op hetzelfde moment moet openen als F.L.Y.?


Stiekem hoop ik echt enorm hard dat Rookburgh dit jaar nog geopend wordt. :D

coasterfrenzy
26-03-19, 16:31
Ik denk ook dat ze pas een openingsdatum communiceren als ze F.L.Y. getest hebben en hij goedgekeurd is. Dat gevalletje Chiapas willen ze natuurlijk vermijden.

We weten niet wat er nog moet gebouwd worden. Hoewel ik buiten de grote muur met gebouwen tegen en het restaurant niet meer gebouwen verwacht dan dat. Daarnaast zorgt het hotel voor de nodige theming die het gebied vervolledigt. Ik denk dus toch echt aan een Klugheim 2.0 qua opbouw.

Natuurlijk kan ik er ook compleet naast zitten maar ik ga ervan uit van niet. :D

Ik denk dat je aardig goed zit en het aantal gebouwen binnen in de "Kom" nog wel gaat mee vallen.


Zou het niet kunnen dat F.L.Y eerder opent dan het hotel? Hotel Matamba is ook 2 jaar na de opening van Black Mamba geopend. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand deze keer kiest om alles op hetzelfde moment te openen, maar daarom is het toch geen vereiste dat het hotel op hetzelfde moment moet openen als F.L.Y.?


Stiekem hoop ik echt enorm hard dat Rookburgh dit jaar nog geopend wordt. :D

Matamba staat volledig apart van Africa en Black Mamba. Hotel Lindbergh wordt echter een integraal geheel van het themagebied. Het zou zodoende wel afbreuk doen aan de ervaring als men het naderhand zou bouwen..

Als je inderdaad letterlijk openen bedoelt, dan zou het kunnen. Als bijvoorbeeld de binnenkant nog wat afgewerkt moet worden. Maar ik denk dat PHL bij de opening ook meteen het hotel wilt showen. Is immers de beste reclame die ze kunnen krijgen. een eigen persmoment kost weer een hoop meer dan wanneer ze het kunnen combineren.

Phantasiastisch
26-03-19, 18:00
Als bijvoorbeeld de binnenkant nog wat afgewerkt moet worden. Maar ik denk dat PHL bij de opening ook meteen het hotel wilt showen. Is immers de beste reclame die ze kunnen krijgen. een eigen persmoment kost weer een hoop meer dan wanneer ze het kunnen combineren.

Veel binnenkant moet niet afgewerkt worden als alle kamers prefab aeronaut tubes zouden zijn? Dan is het enkel een inkomhal...

Kom. Maar. Op. Met die opening in juli... :p

Pretparkfreak7
26-03-19, 18:01
Die proefopstelling bij Vekoma diende volgens mij vooral om het ontwerp van de trein te testen. Dat gaat de testrondjes bij Fly alleszins niet verminderen: bloksecties, launches en het hele baanverloop moet ook op de echte baan getest worden.


Wat ik me vooral afvraag, waar stonden ze met Klugheim op dit moment van het jaar, in het jaar van de opening? Stonden ze even ver, verder of was alles nog kaler?

Ik heb het bouwdossier (http://www.pretparken.be/NL/article/1527/Klugheim%20-%20Phantasialand%20(2016)) er even bij gepakt. Taron stond al in oktober overeind en begon met testdraaien in maart. De junior boomerang kwam wel pas in april in beweging. Ongeoorloofde bouwfoto's van begin dit jaar toonden wel een gebied dat véél meer in ruwbouw zat dan klugheim zelfs de zomer voor opening.

Langs de andere kant scheen ook Black mamba er bij de start van het seizoen niet uit te zien alsof hij datzelfde seizoen zou kunnen openen. Dus de werfsnelheid kan soms wel verrassen.

PyongWon
26-03-19, 22:47
Als F.L.Y enkel de buitenkant van het hotel gebruikt als theming en beiden niet gelijktijdig openen... dan zie deze zomer echt nog wel lukken.

Enerzijds omwille van de volgeboekte datum, anderzijds door het parkplan en tot slot door mijn buikgevoel :-p

Als ze beiden tegelijk willen openen geloof ik nooit dat dit in 2019 zal zijn.

De VR op Tonh zal Phl niet verkopen als een nieuwe achtbaan. Ik geloof niet dat dit iets met deze plannen te maken heeft. Dat staat los van elkaar denk ik.

Earlyspencer
26-03-19, 23:09
Een scenario met F.L.Y. open en het hotel nog niet voltooid, lijkt me weinig realistisch. Er moet immers nog aan het hotel gewerkt kunnen worden. En ook al betreft het dan grotendeels binnenwerk, die bouwlieden moeten ook wel eens naar buiten voor bouwmateriaal, voor nicotine of voor weet ik wat.

En dan is er nog zo iets als de veiligheid: een werf houdt altijd risico's in. Vlakbij even enkele duizenden mensen ophokken à la de Taron-wachtrij lijkt me dan weinig safe.

Maar ik hoop ongelijk te hebben en ginds nog in 2019 te kunnen laagvliegen.

PyongWon
26-03-19, 23:33
Een scenario met F.L.Y. open en het hotel nog niet voltooid, lijkt me weinig realistisch. Er moet immers nog aan het hotel gewerkt kunnen worden. En ook al betreft het dan grotendeels binnenwerk, die bouwlieden moeten ook wel eens naar buiten voor bouwmateriaal, voor nicotine of voor weet ik wat.

En dan is er nog zo iets als de veiligheid: een werf houdt altijd risico's in. Vlakbij even enkele duizenden mensen ophokken à la de Taron-wachtrij lijkt me dan weinig safe. Als ik het zo een beetje kan volgen grenst het hotel ook aan de buitenkant van het park en kan er vanaf die zijde gewerkt worden, Dus enkel de parkzijde (de kanten die aan de coaster grenzen) zouden af moeten zijn. En dat denk ik dat wel haalbaar moet zijn. Dan kan alles veilig afgewerkt worden en is de beleving vanuit de coaster ook "AF".

coasterfrenzy
26-03-19, 23:38
Veel binnenkant moet niet afgewerkt worden als alle kamers prefab aeronaut tubes zouden zijn? Dan is het enkel een inkomhal...

Kom. Maar. Op. Met die opening in juli... :p

Kamers mogen dan wel prefab zijn. Ze moeten wel nog steeds aangesloten worden op electriciteit, riolering en waternetwerk, en natuurlijk is er meer te themen dan enkel de kamers. Je noemde de inkomsthal al, maar het zou me verbazen als er geen restaurant en confertainment-faciliteiten zouden zijn. Vooral dat laatste is immers de grote Money-Maker in de hotels van PHL.

T-Bô
27-03-19, 08:50
...maar het zou me verbazen als er geen restaurant en confertainment-faciliteiten zouden zijn. Vooral dat laatste is immers de grote Money-Maker in de hotels van PHL....

Ik weet dat we ons nu allemaal blindstaren 25 juni gezien de afwezigheid van de Taron ERT en de kamerbeschikbaarheden. Maar bestaat mogelijks niet de kans dat een groot Duits bedrijf beide hotels heeft afgehuurd voor confertainment op deze datum?

Mij lijkt het eerlijk gezegd sterk dat Phantasialand dit jaar het nieuwe gebied nog zal openen. Het feit dat het nieuwe hotel zich nu nog niet laat boeken voor de zomer zegt wat mij betreft genoeg.

Michielsken
27-03-19, 09:08
Ik weet dat we ons nu allemaal blindstaren 25 juni gezien de afwezigheid van de Taron ERT en de kamerbeschikbaarheden. Maar bestaat mogelijks niet de kans dat een groot Duits bedrijf beide hotels heeft afgehuurd voor confertainment op deze datum?

Mij lijkt het eerlijk gezegd sterk dat Phantasialand dit jaar het nieuwe gebied nog zal openen. Het feit dat het nieuwe hotel zich nu nog niet laat boeken voor de zomer zegt wat mij betreft genoeg.

Ik ben het daarmee eens. Sowieso is 25 juni een datum die momenteel nog veel te ver in de toekomst ligt om nu al zeker te zijn dat het gebied af zal zijn. Zo'n grote persevenementen worden maar een maand tot 6 weken op voorhand afgekondigd. Daarnaast, waarom zou je de journalisten laten overnachten in beide 'oude' hotels, die kennen ze waarschijnlijk wel al. En je kan ze echt geen 2 dagen bezig houden in dat nieuwe gebied, toch niet de hoeveelheid die in je hotels te slapen kan leggen.

Vergeet ook niet dat het park in zijn (zeer karige) communicatie ook altijd gesproken heeft over 'dag&nacht', dan zou het mij onlogisch lijken dat ze het hotel later openen, zeker voor PHL. En gezien het feit dat ze ook echt uitpakken met het samenspel tussen hotel en attractie/park duidt er toch echt op dat ze het hotel en het nieuwe gebied als 1 geheel zien, en dus ook niet afzonderlijk van elkaar zullen openen.

Neen, ik ben er echt van overtuigd dat Rookburgh pas in 2020 opent, maar wel bij het begin van het seizoen.

Phantasiastisch
29-03-19, 22:04
Ik heb nieuwe foto's op Instagram en Twitter zien passeren.

De muur langs Rookburgh zijde is reeds verder bekleed tot net niet aan het puntdak van Maus au Chocolat. De muur heeft momenteel een overheersend rood-bruine kleur zoals de nieuwe Rookburgh poort naast Maus au Chocolat had vorige week (de eerste kleurlaag).

yelle8
29-03-19, 22:06
Ik heb nieuwe foto's op Instagram en Twitter zien passeren.

De muur langs Rookburgh zijde is reeds verder bekleed tot aan het puntdak van Maus au Chocolat. De muur heeft momenteel een overheersend rood-bruine kleur zoals de nieuwe Rookburgh poort naast Maus au Chocolat had vorige week (de eerste kleurlaag).

Kan je deze delen? Instagram is nogal groot ;)

Phantasiastisch
29-03-19, 22:09
Kan je deze delen? Instagram is nogal groot ;)

BvlhAQiAb0V

BvlGWwJhq_C

coasterfrenzy
30-03-19, 21:10
Rood? :s

Phantasiastisch
30-03-19, 23:39
Rood? :s

Hetzelfde onderkleurtje als bij de Maus poort toen ze daar net aan begonnen. Heel normaal voor het dan bruin te maken voor de baksteenprint erop te zetten.

PyongWon
31-03-19, 09:13
Door de aankondiging dat "Crazy bats" deze zomer nog opent ben ik er nu 99% zeker van dat F.L.Y. voor ten vroegste 2020 is...

coasterfrenzy
31-03-19, 09:52
Hetzelfde onderkleurtje als bij de Maus poort toen ze daar net aan begonnen. Heel normaal voor het dan bruin te maken voor de baksteenprint erop te zetten.

Achja.. natuurlijk. De link had ik nog niet gelegd. Wel apart dat ze op diverse plaatsen die rode grondverf gebruiken. Ik kan me niet herinneren dat eerder te hebben gezien. De grote muur had dat bijvoorbeeld toch niet aan de kant van Wuze Town.. Zou dat zijn om later een speciaal effect te creëren? Misschien iets van afgebladerde verf ofzo? of wellicht een ondergrond voor als de verf af gaat bladeren, dat niet meteen zo zichtbaar is?

Phantasiastisch
31-03-19, 12:28
Achja.. natuurlijk. De link had ik nog niet gelegd. Wel apart dat ze op diverse plaatsen die rode grondverf gebruiken. Ik kan me niet herinneren dat eerder te hebben gezien. De grote muur had dat bijvoorbeeld toch niet aan de kant van Wuze Town.. Zou dat zijn om later een speciaal effect te creëren? Misschien iets van afgebladerde verf ofzo? of wellicht een ondergrond voor als de verf af gaat bladeren, dat niet meteen zo zichtbaar is?
Kijken en afwachten... :D

Pretparkfreak7
01-04-19, 21:50
Inmiddels is een stukje van de geluidsmuur die Rookburgh omzoomt ( en die je vermoedelijk vanop de voetangersbrug voor de Berlijn-ingang kan zien ) omgetoverd tot een fabriekshal. Die poort naar Fantasy zit dus ergens onderaan die hal en daarom hoop ik eigenlijk dat ze nooit als doorgang voor bezoekers gebruikt wordt. Hoe geloofwaardig is zo'n fabriekshal als er letterlijk een deur in zit die je verklapt dat het slechts gaat om een frontje van maximaal twee meter diep?

1003
Bron: @cslkenny

Joran
01-04-19, 21:54
Damn. Ziet er wel impressive uit zo. Me like.

coasterfrenzy
02-04-19, 07:38
Als je de laatste illegale foto op Coasterforce bekijkt, dan denk ik toch echt niet dat ze 2019 nog gaan redden. De achterwand lijkt het enige dat al afgewerkt is, en die wand is nog niet eens klaar. De rest is allemaal gewoon beton. Hier heeft Universal Rocks nog behoorlijk wat werk aan. Nog maar te zwijgen van alles wat nog door andere bedrijven afgewerkt moet worden.

Phantasiastisch
02-04-19, 18:28
(...)Die poort naar Fantasy zit dus ergens onderaan die hal en daarom hoop ik eigenlijk dat ze nooit als doorgang voor bezoekers gebruikt wordt. Hoe geloofwaardig is zo'n fabriekshal als er letterlijk een deur in zit die je verklapt dat het slechts gaat om een frontje van maximaal twee meter diep?

Daar was ik ook al over aan het nadenken... Phantasialand zal hier zelf ook wel aan gedacht hebben en zullen daar wel een oplossing voor hebben als die deur effectief een doorgang wordt.




Als je de laatste illegale foto op Coasterforce bekijkt, dan denk ik toch echt niet dat ze 2019 nog gaan redden. De achterwand lijkt het enige dat al afgewerkt is, en die wand is nog niet eens klaar. De rest is allemaal gewoon beton. Hier heeft Universal Rocks nog behoorlijk wat werk aan. Nog maar te zwijgen van alles wat nog door andere bedrijven afgewerkt moet worden.

Rookburgh was gepland voor dit jaar, ze ondervinden veel problemen en lopen serieus achterstand op.

Ik ben er van overtuigd dat dit het geval is en dat de Temple daarom een last minute ombouw/opfrissing krijgt om dit seizoen toch iets "nieuws" te kunnen presenteren om de concurrentie tegen te gaan.

Ik bekijk dit uiterst positief: ik geef VR in een Phantasialand-jasje zeker een kans en het overbrugt de wachttijd naar de opening van Rookburgh. :)

coasterfrenzy
04-04-19, 08:42
Rookburgh was gepland voor dit jaar, ze ondervinden veel problemen en lopen serieus achterstand op.

Dat denk ik ook. We hebben ook wel kunnen zien dat er een periode was dat de vorderingen bijzonder traag gingen.



Ik ben er van overtuigd dat dit het geval is en dat de Temple daarom een last minute ombouw/opfrissing krijgt om dit seizoen toch iets "nieuws" te kunnen presenteren om de concurrentie tegen te gaan.

Dat denk ik dan weer niet. Mack is in April 2018 al in Phantasialand gespot. Nu zal hij ongetwijfeld ook zelf wat kennis hebben opgedaan voor EP, maar de kans is groot dat men toen al aan het kijken was naar de VR opties voor TotNH. Zo'n hele VR film specifiek op een bijzonder lange achtbaan gebaseerd ontwikkel je ook zeker niet binnen een paar maanden.




Ik bekijk dit uiterst positief: ik geef VR in een Phantasialand-jasje zeker een kans en het overbrugt de wachttijd naar de opening van Rookburgh. :)

Hier knelt het schoentje. Het lijkt er op dat er geen PHL-Sausje komt. Ze kiezen immers voor een licentie van een derde partij die volstrekt niet in de Wuze-Wereld past.
Er is al geargumenteerd dat de film wél bij de hollywood tour past. En dat klopt ergens ook wel. Maar dan betekent dat dat "Hawk Mountains" eigenlijk volledig verdwijnt en dat het gehele Temple-Complex eigenlijk een eigen sub-thema wordt binnen Fantasy. Maakt het naar mijn idee allemaal een beetje rommelig.

Phantasiastisch
04-04-19, 10:07
Dat denk ik dan weer niet. Mack is in April 2018 al in Phantasialand gespot.

I know, maar dat wil niet uitdrukkelijk zeggen dat het bezoek vanwege Temple was, hoewel dit de meest logische denkpiste is. Ik bedoelde dat Crazy Bats wel gepland was maar voor volgend jaar en Rookburgh voor dit jaar. De aankondiging dat Crazy Bats dit jaar opent, kwam naar mijn gevoel heel laat, vandaar dat ik zei dat dit 'last minute' kwam.


Hier knelt het schoentje. Het lijkt er op dat er geen PHL-Sausje komt. Ze kiezen immers voor een licentie van een derde partij die volstrekt niet in de Wuze-Wereld past.

Ik gok wel dat de wachtrij en het station Phantasialand-gewijs aangepaste theming gaat krijgen, al is dit concept slechts voor enkele jaren tot het hele gebouw gesloopt wordt. Want daar ga ik uiteindelijk toch vanuit omwille van een concept dat niet van hen is.

Wat betreft het thema: vleermuizen die een avontuur meemaken is voldoende fantasierijk om al dan niet tijdelijk in Fantasy te passen, denkt Phantasialand wellicht. :p

Phantasiastisch
04-04-19, 18:24
Nieuwe track geïnstalleerd:

https://www.instagram.com/p/Bv1zQRzBAjA/?hl=nl

coasterfrenzy
04-04-19, 19:06
Onder aan de foto zie je trouwens ook nog bekisting staan om nog meer betonnen muren te gieten.. Die natuurlijk daarna ook nog gethemed moeten worden.. nee, ik zie dat echt niet dit jaar open gaan. Héél misschien een softopening tegen het einde van het jaar.

traveler
16-04-19, 11:50
Op de drie ooos is er ook een filmpje verschenen.

Als dit effectief recent is moet ik toch mijn mening van 2019 herzien

yelle8
16-04-19, 12:24
Op de drie ooos is er ook een filmpje verschenen.

Als dit effectief recent is moet ik toch mijn mening van 2019 herzien

Een linkje/geëmbedde post kan handig zijn ;)


https://www.youtube.com/watch?v=kfyekmRJ6xM&feature=youtu.be

coasterfrenzy
16-04-19, 14:14
Het is een wat ouder filmpje (ook overduidelijk niet van de site met 3 O's). De connectie tussen tunnel en rem (gat onderaan 2e foto) is intussen gelegd. En ook bij de hoge bocht na de eerste launch is al minimaal één segment toegevoegd.

Hier een foto van gisteren, gemaakt door Tobi van Phantafriends:

https://www.coasterfriends.de/forum/attachments/deutschland-news/9561893d1555348675-201x-neuheit-fly-launched-flying-coaster-themenbereich-rookburgh-phantasialand-img_1720.jpg

Je kunt links nog net het deel zien dat na de 1e launch komt. In vergelijk met het filmpje hierboven is dat dus al wat verder. Het element dat gehesen wordt, is het gedeelte dat de Tunnel en de Eindrem aan elkaar sluit (ruim genomen). De enige "gaten" in de baan zijn dus nu nog bij de twee bochten na beide launches.

Volgens schatting zijn er nu 1167m aan tracks gelegd. Dat betekent dat het record voor langste flying coaster ter wereld al gehaald is. Naar schatting moeten er nog zo'n 70 a 80 meter aan track bij komen.

Als men door blijft werken aan deze baan, is hij tegen einde van de week wel compleet. Het kan echter zijn dat ze de laatste delen nog niet kunnen monteren wegens andere werkzaamheden, maar "Schienenschluß" is in theorie niet ver meer.

Joran
16-04-19, 18:08
Als men door blijft werken aan deze baan, is hij tegen einde van de week wel compleet. Het kan echter zijn dat ze de laatste delen nog niet kunnen monteren wegens andere werkzaamheden, maar "Schienenschluß" is in theorie niet ver meer.

In het geval van Taron is dit gevierd & visueel getoond met een filmpje daags na de effectieve plaatsing van t laatste stuk... Duidelijk een totaal andere communicatiestrategie deze keer...

Phantasiastisch
16-04-19, 19:28
Er is een nieuwe foto opgedoken op Phantafriends. De theming op de muur is ver gevorderd en er staat in het groot "deur 1" op. Hoogstwaarschijnlijk zullen er nog opschriften volgen met aanduiding voor deur 2 enzovoort. Hoeveel deuren er nog volgen is afwachten tot we meer foto's te zien krijgen.

Overigens is er een Mystery Box verschenen op het nieuwe verhoogje voor de Wuze muur met aan beide zijden nieuwe advertising.

Die Box bevat zowel links als rechts een scherm. Het lijkt erop dat we een filmpje te zien zullen krijgen.

Verder kan je een nieuwe naam ontdekken, met als afkorting/logo RDG, wat staat voor "Rookburgh Dampf Gesellschaft". De naam wordt ook in het Engels vermeldt als Rookburgh Steam Company.

Op de banner van het hotel is er een lamp te zien waarvan we vermoeden dat het logischerwijs om de lampen van de slaapkamers gaat.

coasterfrenzy
17-04-19, 16:01
In het geval van Taron is dit gevierd & visueel getoond met een filmpje daags na de effectieve plaatsing van t laatste stuk... Duidelijk een totaal andere communicatiestrategie deze keer...

Bij Taron was het moeilijk geheim te houden, dat was midden in het park. Dus dan beter goed communiceren. Hier was er veel meer de mogelijkheid om alles stil te houden, dus gebruiken ze dat blijkbaar ook.

SanderV
17-04-19, 19:05
Er zijn foto's verschenen van nieuwe informatieborden bij de geluidsmuur:

1083
1084
1085
1086

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom de borden juist hier staan, ze zien er trouwens ook maar tijdelijk uit als je het mij vraagt. Misschien voor een of ander evenement dat die borden hier staan?

Phantasiastisch
17-04-19, 19:35
Er zijn foto's verschenen van nieuwe informatieborden bij de geluidsmuur:

1083
1084
1085
1086

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom de borden juist hier staan, ze zien er trouwens ook maar tijdelijk uit als je het mij vraagt. Misschien voor een of ander evenement dat die borden hier staan?

Informatieborden over nieuwigheden zijn altijd tijdelijk. ;)

Ze gaan hier blijven staan tot het verhoog waarop ze staan zijn eindfunctie krijgt. De box wordt een teaser die zeker blijft tot de opening van Rookburgh. Ik zou niet weten waar ze dit hierna gaan zetten. :)

SanderV
17-04-19, 19:58
Informatieborden over nieuwigheden zijn altijd tijdelijk. ;)

Daar heb je volledig gelijk in. Ik wil maar zeggen dat dit er 'gammeler' uit ziet dan het bord dat er daarvoor stond. :p

Phantasiastisch
17-04-19, 22:36
Daar heb je volledig gelijk in. Ik wil maar zeggen dat dit er 'gammeler' uit ziet dan het bord dat er daarvoor stond. :p

Ja misschien omdat het klein uitvalt tegenover wat ervoor stond maar de enige bedoeling is volgens mij dat het de muur niet meer verbergt want die mag nu gezien worden... Vandaar de keuze voor deze kleine - gammele - borden. :)

coasterfrenzy
18-04-19, 08:53
Daar heb je volledig gelijk in. Ik wil maar zeggen dat dit er 'gammeler' uit ziet dan het bord dat er daarvoor stond. :p

Deze houtconstructie is steviger dan die dingen die ze op conferenties/beurzen gebruiken (maar die kunnen ook wegwaaien). Lijkt me niet echt gammel te zijn, maar inderdaad wel heel erg tijdelijk.

Ik denk nog steeds dat op deze plek een nieuwe attractie gepland is. In het midden van de circel konden we eerder al zien dat er bekabeling uit de grond stak. Dat ga je niet zo permanent aanleggen voor een tijdelijke teaser-campagne voor Rookburgh. Ik denk dat deze locatie gekozen is simpelweg om de schijf/verhoging een tijdelijk nut te geven en omdat hier aansluiting voor stroom is. Het zou me niets verbazen als er later monitoren of geluidseffecten komen.

Ik interpreteer dit meteen ook dat we de nieuwe attractie die hier gepland is niet in de komende tijd hoeven te verwachten. In elk geval niet voordat Rookburgh open is... het nummer is al vaker genoemd in dit topic, maar ik ga het gewoon opnieuw doen: 2020 ;) :p

PyongWon
18-04-19, 09:21
het nummer is al vaker genoemd in dit topic, maar ik ga het gewoon opnieuw doen: 2020 ;) :p
Ahh nee hé... de pronostiek loopt nog, nieuwe kansen vanaf 30 juni, ik kan er ook nie aan doen dat gij zelf 29 juni 2018 voorspelde :-p


smartieke: 7 juni 2018
simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
traveler: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019

De resterende (kleine) kanshebbers:
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

coasterfrenzy
18-04-19, 09:23
Ahh nee hé... de pronostiek loopt nog, nieuwe kansen vanaf 30 juni, ik kan er ook nie aan doen dat gij zelf 29 juni 2018 voorspelde :-p

2020 sowieso voor de nieuwe ride in Wuze Town.. 29 juni voor FLY is nog niet voorbij, al geloof ik daar al lang niet meer in :p

Update met dank aan fantabulosersebi @ Phantafriends:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_04/354E68E0-F450-45DB-B829-0D1625891AB9.thumb.jpeg.8c3e8dd9ac8570f6e53b2cccbe 645916.jpeg

Nog één stuk om het gedeelte na de eerste launch volledig dicht te krijgen. Nog 2 stukken voor het gedeelte na de 2e launch. Alles bij elkaar dus nog 3 stukken te gaan :D


Edit:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_04/Screenshot_20190418_143658.thumb.jpg.0cc2521c67a93 8f88adff6d20ba30aa6.jpg

Nog maar 2 stukken te gaan (met dank aan Kim1705 @ Phantafriends) (je ziet 2 foto's omdat de auteur verschil tussen ochtend en middag wilde laten zien)

Joran
18-04-19, 22:23
Vetjes.

@pronostiek vind ik wel dat de de laatste 3 (dus Nathan, Pyong en ik) toch op zijn minst al een eervolle vermeling krijgen, voor het toch al iets realistischer inschatten van wie dan ook hier. ;)

Btw, wel een pittig bochtje zeg.

coasterfrenzy
19-04-19, 11:02
Intussen is de "Box" voor Rookburgh vandaag in gebruik genomen:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_04/A6C50273-B3C4-452B-A6D4-AC6FAF6D80A8.thumb.jpeg.054c2141b68de55256d7838483 49421a.jpeg
(foto door Phantabulosersebi @ Phantafriends).

Door de schermpjes links en rechts worden filmpjes afgespeeld. Helaas niets nieuws te zien.

Interssanter is dat er door een gat in de kist een soort Model van Rookburgh te zien is. Momenteel is er één nogal onduidelijke foto van:
https://scontent-dus1-1.cdninstagram.com/vp/4c3b6c57971d73b3eaebe16c78d07f38/5D52E80F/t51.2885-15/e35/56213903_156380088714450_9170616002119381023_n.jpg ?_nc_ht=scontent-dus1-1.cdninstagram.com


Onderstaande een interpretatie van deze foto:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_04/modell.thumb.png.af2a5abf5a653c2ad788e67f75a6ed05. png

Waarbij rood de eerste launch is, oranje een voetpad en het witte ding op die plek gezien wordt als een poppetje.

In hoeverre dit klopt zal natuurlijk nog moeten blijken. Ik hoop snel betere foto's van het model te krijgen (en liefst natuurlijk spoedig zelf eens gaan kijken).

coasterfrenzy
19-04-19, 15:46
Hier ook nog een video over het nieuws (bron moge duidelijk zijn)

N1mQbB_XCqU

Die kist is trouwens aardig wat groter dan wat ik op de foto's verwacht had.

yelle8
23-04-19, 19:31
Schienenschluss?! Update van 2 dagen geleden.

1119949633332101123

PyongWon
23-04-19, 19:44
Schienenschluss?! Update van 2 dagen geleden.

1119949633332101123
Nu nog 3 weken testen en dan soft opening... 15/05 zoals in mijn pronostiek :-)

coasterfrenzy
25-04-19, 08:43
Nu nog 3 weken testen en dan soft opening... 15/05 zoals in mijn pronostiek :-)

Vergeet het. Dat laatste stuk track is tot op gisteren nog steeds niet geplaatst. Sterker nog: Het lijkt er op dat er nog stukken track in lagere gedeeltes van de baan geplaatst worden. Deze lagen niet op de parkeerplaats, maar blijkbaar lagen ze al een tijdje op de werf zelf opgeslagen (update van gisteren).

Als je de maquette bekijkt moet er nog enorm veel gebeuren qua theming en zelfs als je dat niet doet denk ik niet dat je een prototype zoals dit op 3 weken getest en gekeurd krijgt.

We hebben overigens ook nog steeds geen treinen op de werf gezien. Het kan zijn dat die heimelijk 's nachts zijn geleverd natuurlijk (zou niet de eerste keer zijn), maar een opening dit jaar lijkt steeds minder en minder realistisch.

Ik denk dat de kiddy-ride in Wuze Town ook pas volgend jaar opent, samen met Rookburgh. Ze kunnen dan - net als met Taron - laten zien dat ze óók iets voor non-thrill-seekers doen.

coasterfrenzy
25-04-19, 14:59
Vandaag wel "Schienenschluss"

https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/58614662_2317911371585926_7765001116810477568_o.jp g?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=39e68638eff6b0b184d36e61ef43b52f&oe=5D2E03EC

Bron: Facebook A. Spittler

Phantasiastisch
25-04-19, 15:18
We hebben overigens ook nog steeds geen treinen op de werf gezien. Het kan zijn dat die heimelijk 's nachts zijn geleverd natuurlijk (zou niet de eerste keer zijn), maar een opening dit jaar lijkt steeds minder en minder realistisch.

Ik denk dat de kiddy-ride in Wuze Town ook pas volgend jaar opent, samen met Rookburgh. Ze kunnen dan - net als met Taron - laten zien dat ze óók iets voor non-thrill-seekers doen.

Die treinen gaan ze zwz in alle stilte proberen binnen loodsen. En dan zie ik ze weer per stukje onthult worden op foto's via de sociale media zoals bij Taron & Raik destijds.

Wat de opening van de kiddy-ride betreft, denk ik net hetzelfde.

Wel benieuwd hoe het uiteindelijk aangekondigd zal worden in de commercials want het gaat ten slotte om 2 attracties in 2 verschillende themagebieden.

PyongWon
22-05-19, 11:20
Geen reacties meer sinds 25/04 ... is er niks nieuws meer te zien geweest ginder of is niemand van het forum nog geweest?

Phantasiastisch
22-05-19, 18:28
Geen reacties meer sinds 25/04 ... is er niks nieuws meer te zien geweest ginder of is niemand van het forum nog geweest?
Het valt me op dat dit forum minder actief is dan andere fora.

Ik denk dat de onhandige manier van foto's aan je posts toevoegen sommige leden (onder andere ik zelf) weerhoudt om updates te posten. Daarom dat hier geen nieuwe berichten verschijnen.

Om op je vraag te antwoorden: Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt. ;)

Michielsken
22-05-19, 18:50
Het valt me op dat dit forum minder actief is dan andere fora.

Ik denk dat de onhandige manier van foto's aan je posts toevoegen sommige leden (onder andere ik zelf) weerhoudt om updates te posten. Daarom dat hier geen nieuwe berichten verschijnen.

Om op je vraag te antwoorden: Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt. ;)

Je zou ook gewoon de update kunnen posten ipv de uitleg waarom er weinig reacties komen, kost ongeveer evenveel tijd ;)

Sowieso zie je overal dat de fora overal (bij heel veel onderwerpen, niet enkel pretparken) veel 'stiller' worden. Volgens mij het logische (doch betreurenswaardige) gevolg van Social Media. Een forum biedt mijn inziens nog meerwaarde door gefundeerde meningen en gesprekken.

Soit, een van de laatste updates waarvan ik weet heb:

1126884628260847616
Zij hebben het waarschijnlijk wel van iemand anders gestolen, maar die bron is (natuurlijk) niet vermeld

PyongWon
22-05-19, 19:27
Ik kwam altijd via de site naar het forum .. maar aangezien de site niet meer werkte heb ik de rechtstreekse link gezocht... maar volgens mij heeft niet iedereen da gedaan.

Maar thnx for the update, nog veel werk op de werf... deze zomer sluit ik nu toch echt wel uit da er iets gestest gaat worden...

yelle8
22-05-19, 19:29
Het valt me op dat dit forum minder actief is dan andere fora.

Ik denk dat de onhandige manier van foto's aan je posts toevoegen sommige leden (onder andere ik zelf) weerhoudt om updates te posten. Daarom dat hier geen nieuwe berichten verschijnen.

Om op je vraag te antwoorden: Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt. ;)

Ik vraag me toch af wat je zo onhandig vindt aan het plaatsen van foto's op dit forum. Je kan zowel foto's als posts insluiten, en het forum laat toe om rechtstreeks foto's te uploaden. Geen idee welke andere optie jij daaraan nog wil toevoegen, maar als je die hebt, zie ik die graag verschijnen in mijn inbox.

[/offtopic][ontopic]

De track is compleet en op recentere bouwfoto's is niets spectaculairs nieuws te zien. Het gebied staat nog vol steigers en ijzergeraamtes.

simon
22-05-19, 20:20
Kan op opening voor of tijdens de zomer lijkt me nu toch wel echt heel erg klein te worden...

En wat de kalmte betreft, ik denk ook dat het vooral komt omdat de site nog steeds plat ligt. Sindsdien merk ik dat het een stuk kalmer is geworden.

Phantasiastisch
22-05-19, 22:50
Ik vraag me toch af wat je zo onhandig vindt aan het plaatsen van foto's op dit forum. Je kan zowel foto's als posts insluiten, en het forum laat toe om rechtstreeks foto's te uploaden. Geen idee welke andere optie jij daaraan nog wil toevoegen, maar als je die hebt, zie ik die graag verschijnen in mijn inbox.

Dan ligt het probleem bij mij want Ik vind nergens op mijn scherm waar ik foto's rechtstreeks kan uploaden...

In ieder geval bedankt voor de reactie.
:)

etwien
22-05-19, 22:58
Dan ligt het probleem bij mij want Ik vind nergens op mijn scherm waar ik foto's rechtstreeks kan uploaden...

In ieder geval bedankt voor de reactie.
:)

1135

1136

1137

1138

Voila ;-)

Ontopic: ik ben GEK op de kleuren van FLY! Een opening, laat staan testen zijn echter duidelijk nog niet voor morgen, maar Phantasialand kennende, heb ik liever dat ze hun tijd nemen op wederom een verbluffende nieuwe ervaring neer te zetten!

coasterfrenzy
23-05-19, 08:09
Zij hebben het waarschijnlijk wel van iemand anders gestolen, maar die bron is (natuurlijk) niet vermeld

Sowieso, want tegen dat die tweet gepost werd, waren de foto's al bijna een week oud. Er zijn intussen ook wel nieuwere foto's, maar zoals Yelle ook al aan geeft: Er is letterlijk niets anders op te zien.

Afgelopen zaterdag ben ik ook zelf in het park gaan kijken, en ook daar kwam eigenlijk niets noemenswaardig uit.

Het lijkt nu heel erg traag te gaan. Mogelijk wacht men op onderdelen. Echter schijn bedriegt, want langs alle kanten wordt gewerkt aan kleine details die (bijna) niet zichtbaar zijn. Vooral Universal Rocks lijkt goed bezig te zijn. Gezien het meeste echter in kloven, of langs achterkanten gebeurd zijn er geen foto's van. Wel wordt er ergens een beetje beton gestort wat een liftkoker lijkt te gaan worden.

Ik hoop dat binnenkort nog eens iemand langs gaat vliegen voor wat luchtfoto's. Dat zou een mooi overzicht geven van de werf met complete track.

Rickie97
23-05-19, 08:42
Ik ga altijd via de link board.pretparken.be, dat scheelt een klik om het forum te openen. Maar voor sommige mensen is blijkbaar inderdaad dat onderscheid niet zo duidelijk.


Ik vraag me toch af wat je zo onhandig vindt aan het plaatsen van foto's op dit forum.

Dat vraag ik mij ook echt serieus af.


Dan ligt het probleem bij mij want Ik vind nergens op mijn scherm waar ik foto's rechtstreeks kan uploaden...


Voila ;-)

Goed, dat is dan al uitgeklaard. :p Maar als ik dit nog eens mag vragen, je plaatst ook soms links naar bv. Instagram-posts en ik ging er eerst van uit dat je de insluit-tags niet kende. Echter wanneer ik je de vorige keer toonde dat je die post gewoon kan insluiten, zei je dat je dat onhandig vond, wat ik nu al helemaal niet meer begrijp want wat is nu makkelijker dan een ingesloten post? Dat is zelfs nog minder werk dan een foto hier rechtstreeks uploaden. En dan kunnen wij gewoon de foto's zien door over het forum heen te scrollen zonder de post open te moeten doen. In ieder geval, ik vind het alvast een hele upgrade dat dit destijds is mogelijk gemaakt. Natuurlijk ga ik de eerste keer op een embed ook de post openklikken om de foto's groot te bekijken, maar ik vind het heel onhandig als je over eerdere pagina's scrollt op zoek naar een bepaalde foto, wat ik weleens doe, of gewoon eens wat scrollen om de voortgang doorheen de tijd te zien, dat je dan niet in ??n oogopslag kan zien wat er wanneer gepost is zonder op alle links te klikken.

Anyway, tot zo ver mijn mening daarover.


[/offtopic][ontopic]

Mijn excuses :p

Wat een werf is dit toch zeg. Ik ben echt serieus benieuwd naar hoe het afgewerkt geheel zal zijn met al die verdiepingen. Klugheim was al zo'n mooi project en als je kijkt hoe 'kaal' Taron er bijligt in vergelijking met Fly valt hij echt in het niets... Iemand enig idee welk budget er in deze werf kan zitten?

Wat is dat trouwens met die vliegende footer op de tweede en derde foto van die tweet? :p

etwien
23-05-19, 12:02
Iemand enig idee welk budget er in deze werf kan zitten?

Wat is dat trouwens met die vliegende footer op de tweede en derde foto van die tweet? :p

Ik hoorde reeds meermaals een bedrag van € 58 miljoen passeren, of dit effectief klopt weet ik niet.

Wat de footer betreft zal dit vast zijn omdat men op die plaats nog bepaalde werken moet doen en een footer hier anders in de weg zou zitten, een andere logische verklaring zie ik niet meteen voor deze zeer eigenaardige verschijning die ik nog nooit eerder elders tegenkwam ...

coasterfrenzy
23-05-19, 12:40
Budget wordt nooit gecommuniceerd.

Wat we weten is dat Black Mamba destijds 22 miljoen heeft gekost.

Chiapas kostte meer dan het dubbele. Dus dan zit je op een minimum van 45 miljoen.

Klugheim was nog duurder. Geschat wordt ergens rondom de 70 miljoen met 10 miljoen speling. (Dus tussen 60 en 80). Dat lijkt erg ruim, maar gezien de matige informatie die er is, lijkt die schatting redelijk. Je kunt redelijk inschatten wat beide achtbanen kosten. Echter zit je met een type track dat Intamin eigenlijk niet meer wilde leveren, volledig custom treinen, en een samenwerking tussen twee concurrenten (Intamin/Vekoma).

Van de theming kun je ook wel weer een inschatting maken, gebaseerd op projecten van dezelfde omvang, echter is de kans groot dat het vanwege die complexiteit toch wat duurder uit valt (je kunt immers niet aan ??n stuk door werken).

Rookburg zou n?g duurder worden. Daarbij is echter geen enkele schatting meer te maken. Er is een vekoma prototype ontwikkeld qua instappen met 2 launches ?n een lifthill met daarbovenop de langste flying ter wereld op een mini-oppervlakte die ongetwijfeld een hele uitdaging is qua planning. Daar kun je eigenlijk geen prijs van schatten. Een hotel is zeker weten niet goedkoop (en die kosten tellen wel mee voor het themagebied). Op de maquette zien we erg veel staal en koperwerk. Vooral dat koper is een prijzige aangelegenheid. Er is meer grondbewerking en fundamentwerk nodig dan bij Klugheim (waar eigenlijk relatief weinig gegraven is voor PHL-normen).

Zelfs als Klugheim op de minimum van 60 gezeten heeft, zit de hierboven genoemde 58 miljoen daar nog onder. Ik denk dus dat je daar nog wel een flinke smak op mag doen. Onder de 65 ga je rookburgh niet kunnen zetten denk ik.

Phantasiastisch
23-05-19, 18:10
1135



Bedankt etwien. Ik heb zonet mijn eerste foto ge?pload in de thread van Bobbejaanland als het gelukt is. Ik heb wel een ander startscherm en ben overgeschakeld van de mobiele versie naar desktopversie.

Bedankt voor de hulp en om niet idioot te reageren zoals anderen. :)

etwien
24-05-19, 15:40
Bedankt etwien. Ik heb zonet mijn eerste foto ge?pload in de thread van Bobbejaanland als het gelukt is. Ik heb wel een ander startscherm en ben overgeschakeld van de mobiele versie naar desktopversie.

Bedankt voor de hulp en om niet idioot te reageren zoals anderen. :)

Ik heb ook mijn goeie kanten :D

Die bedragen zijn echt EXTREEM!

Rickie97
24-05-19, 15:44
Ik zet onderstaand bericht maar even in een spoiler want het is volledig offtopic. En ik kan vlug typen dus ik heb de slechte eigenschap dat berichten waaraan ik begin te typen heel snel heel lang worden. :p


Bedankt voor de hulp en om niet idioot te reageren zoals anderen. :)

Ik neem aan dat je het onder andere tegen mij hebt gezien je inhoudelijk niet op mijn bericht ingaat. Allez... bedankt om mijn mening idioot te vinden, bedankt om ook even te antwoorden op de vraag die ik je stel...?

Dit vind ik wel een druppel te veel hoor, ik probeer de voordelen van het embedden toe te lichten en uit te leggen waarom ik je de vorige keer quotete en toonde hoe je moest embedden, waarvoor is deze reactie nu dan nodig?

Als je voortdurend loopt te zeggen dat iets onhandig is (de hoeveelste keer is het al dat je dit zegt) zonder te zeggen waarom, hoe verwacht je dan hulp? Het is nu de eerste keer dat je zegt dat je geen directe upload-functie vond, en zoals je ziet, meteen word je geholpen. Wel nadat Yelle je eerst moet vragen wat je juist onhandig vindt. Ik had de vorige keer ook al in mijn reactie willen vragen waarom je zegt dat dit forum onhandig is, maar had het toen gelaten voor wat het was omdat het offtopic is en ik dit niet graag doe. Nu neem ik dan toch nog eens de tijd ervoor en krijg zo'n giftige opmerking als dank?

In het topic van Bobbejaanland was recent ook weer een hele discussie over het positief of negatief reageren op dingen. Daar ben ik toen ook beginnen typen maar heb er dan wijselijk toch maar niet op gereageerd, maar bon, nu ik toch weer begonnen ben... Ik weet niet wat je bedoeling ermee is, maar uitspraken als "Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn." vind ik nu niet bepaald constructief voor een forum zoals dit. En al zeker niet als reactie op een bericht van iemand die vaak negatief doet en eens iets positiefs zegt. Daarmee ben jij degene die die hele offtopic discussie daar in gang hebt getrokken. Nog een quote van jou ginder: "Respect dat je nog zo uitgebreid geantwoord hebt op zulke reacties. Het helpt toch niet, pessimisten blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn." Je had het daar over etwien, wel, ik vind dat nu eens totaal niet van toepassing op etwien. Het klopt dat etwien misschien een beetje te vaak negatief is, maar hij zegt wel altijd dat het zijn persoonlijke mening is en respecteert ook de mening van anderen. Sorry maar dat doe jij in mijn ogen veel minder. Deze ene quote zegt voor mij al genoeg hoezeer jij zijn mening respecteert. Optimisten kunnen net zo goed "blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn". Dat je daarenboven bepaalde uitspraken die jouw persoonlijke mening zijn hier als feit zit te verkondigen, met uitspraken erbij die ik persoonlijke aanvallen noem, vind ik beneden alle peil.

Ik ben in een topic van Bellewaerde ook eens tegen etwien ingegaan als ik vond dat hij dingen als argument gebruikte die niet klopten en vrijwel meteen waren we tot een consensus gekomen. Op bepaalde punten waarvan ik zei dat hij geen gelijk had, gaf hij dit toe en bij andere zei ik zelf ook wel dat ik misschien iets t? positief denk omdat het mijn thuispark is. Daar waren uiteindelijk veel minder offtopic woorden aan vuilgemaakt dan wat ik hier nu aan het doen ben, ik respecteer zijn mening en hij de mijne. (Denk ik toch :p)

Nog eentje: "Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt" vind ik ook weer zo'n opmerkelijke uitspraak. Je uitspraak "idioot reageren" zal vast ook wel op Michielsken's reactie daarop geslaan hebben ("Je zou ook gewoon de update kunnen posten ipv de uitleg waarom er weinig reacties komen, kost ongeveer evenveel tijd"). Ik respecteer ook jouw mening dat het te veel werk is om een update te plaatsen, maar dit is wel nog altijd het topic van Phantasialand en dat dient voor updates. Dus aan zo'n reactie waarmee je eigenlijk zegt, ga elders maar updates zoeken, heeft niemand hier iets. Ikzelf volg voor updates enkel dit forum en Looopings (en niet op Twitter, alleen de site), vind dat gerust ook maar idioot dat ik zo niet van alles als eerste op de hoogte ben...

Nu, lang verhaal kort, heb je een probleem met iets, vraag het gewoon of zeg op zijn minst waarom en meteen zal iemand je wel helpen. Als etwien nog niet had gereageerd over die foto-upload had ik het ook gedaan. Maar met steken onder water geven of negatieve meningen, die ook gewoon meningen zijn, niet serieus te nemen of af te kraken schieten we hier ook niks op.

Het spijt me zeer voor deze hele lap tekst, als ik verder geen steken onder water meer krijg als reactie op een goedbedoeld bericht is dit wat mij betreft het laatste offtopic dat ik hier heb geschreven.

En toch nog even ontopic: w.a.u.w.. Het budget voor Chiapas of Klugheim had ik geen benul van maar dit is wel praktisch een veelvoud van wat ik zou gegokt hebben :p Niet omdat ik het geen realistisch bedrag acht maar omdat dit toch echt ongezien is voor een pretparkproject voor een park van die omvang en vooral met de historiek van voorgaande en, aan de sloopaanvraag af te leiden, volgende investeringen. Ik vraag mij altijd af, en dan niet alleen van dit park: hoe verdienen ze dit ooit zelfs terug? Als je dan de jaarrekeningen van bv de Belgische parken ziet is de jaarlijkse winst hoogstens een tiende van het geinvesteerde bedrag... Hoe dan? xD

coasterfrenzy
24-05-19, 16:23
Hoe?

Kort antwoord: Door ballen te hebben.

Lang antwoord (gebaseerd op feiten, maar deels ook eigen theorie):
Phantasialand loopt al enorm lang te hikken met ruimtegebrek. Dat leidt soms tot creatieve oplossingen. Al lang geleden waren ze in dat park best goed met het stapelen van attracties. Al gebeurde dat toen nog niet altijd heel erg mooi. Het park is inmiddels ook al ruim 15 jaar bezig om uit te kunnen breiden.

Na de grote brand was het voor de eigenaar een punt gekomen om alles om te gooien (verteld door persverantwoordelijke). Waarom precies weet ik niet, maar dat de ruimte krap was, was toen al duidelijk. Het belangrijkste bij dit besluit was, dat men zich realiseerde dat groeien lastig is en men dus attracties moest gaan plaatsen met hoge herhaalwaarde (gezegd door eigenaar). Daar is bijvoorbeeld River Quest uit gekomen.

Enkele andere problemen van het park was dat het al heel snel heel vol aanvoelde. Ondanks dat Silver City best breed was, was het er al snel koppenlopen. Daarnaast voelden veel plaatsen soms benauwd/krap aan.

Ze zullen ongetwijfeld ook gemerkt hebben dat theming enorm veel doet in de beleving van gasten. Ik weet niet wanneer dat is geweest. Ik vermoed zelf dat het rondom Wuze Town begonnen is, gezien de projecten erna (Black Mamba/Talocan) al voorzien waren van near-misses en flink wat theming.

Men ziet dat het werkt. Mensen die niet in de attractie willen/durven, hebben nog steeds spectakel met kijken. Hierdoor zijn talocan en Black Mamba toch een beetje attracties voor iedereen.

Anno nu zie je veel combinaties terug. Mooie, ruim aanvoelende themagebieden met Lange en Originele ritten verhogen de herhalingswaarde beduidend. Wachtrijen worden voor de goede, oudere attracties langer in plaats van korter (wat er ook op duidt dat het park in het algemeen drukker wordt). De investeringen zijn enorm hoog.. maar ondanks dat PHL nu al diverse jaren niets nieuws gepresenteerd heeft, blijven de bezoekersaantallen groeien. Daarnaast word je in het park nergens lastig gevallen met reclame of betaal attracties. Wellicht dat dit binnenkort veranderd met Crazy Bats, maar verder: Geen spelletjes met irritante gasten die je willen laten spelen, geen attracties die gesponsord zijn door, of zelfs de naam dragen van bekende merken. En zelfs eigen bekers voor frisdrank zodat ook die in het park passen en het geen standaard coca-cola bekers zijn. Misschien niet iets wat bezoekers direct opvalt. Maar het zal ongetwijfeld een beter gevoel geven.

Phantasialand doet ook zijn marketing slim (2x pret acties) en heeft een hele goede acquisitie-afdeling, waardoor de hotels een enorm hoge bezettingsgraad hebben met Business to Pleasure. Ook hun extra evenementen (Fantissima, Oudjaarsfeesten) zijn een succes.

De entreeprijs voor het park is hoog, maar doordat er altijd aanbiedingen zijn, hebben mensen ook altijd het gevoel dat ze goedkoop binnen zijn. Naast dat dit al op zich een plezierig gevoel mee geeft heeft dat nog een ander voordeel:

Mensen geven meer uit aan Horeca.

Buiten dat PHL sowieso al niet bepaald gierig is met zijn horecaprijzen (wat op zich al zorgt voor flinke rijen bij de horecapunten), is al aangetoond dat bezoekers die goedkoop binnen zijn, meer uitgeven aan andere dingen. En als die dingen van passende kwaliteit zijn, dan blijven die bezoekers dat ook doen.

Dit alles zorgt ervoor dat het geld blijf rollen en het park nog wel even vooruit kan.

Uiteraard gaat er ooit een punt komen dat het ?cht niet meer kan. en ook PHL kan geen 10 jaar volhouden zonder iets nieuws te presenteren. Maar zo lang er nog oude projecten zijn die gesloopt kunnen worden, kan het park er in elk opzicht enkel nog op vooruit gaan.

Er zit wellicht ook een nadeel aan. De attracties met de hoogste herhalingswaarde zijn verreweg achtbanen. Echter krijgt het park inmiddels wel aardig wat commentaar dat het misschien wat te veel wordt, ondanks dat er ook steeds iets voor de kleintjes bij wordt gezet. Een darkride werkt echter anno 2019 (en zelfs al eerder) niet meer, tenzij het interactief is of er een IP aan vast hangt. Een interactieve attractie heeft het park al en IP's passen niet in het concept van het vermijden van reclame. Ze moeten dus al met iets heel speciaals af komen, wil het ook over 10 jaar nog aantrekkelijk zijn.. en dan wordt het toch al snel een thrill-darkride die dan weer niet geschikt is voor iedereen (harry potter/spiderman). en als we naar het lot van Curse of DarKastle kijken (die overigens steengoed was), is het nog maar de vraag of dergelijke darkrides een durend success kunnen vormen.

Phantasiastisch
24-05-19, 18:19
Ik zet onderstaand bericht maar even in een spoiler want het is volledig offtopic. En ik kan vlug typen dus ik heb de slechte eigenschap dat berichten waaraan ik begin te typen heel snel heel lang worden. :p



Ik neem aan dat je het onder andere tegen mij hebt gezien je inhoudelijk niet op mijn bericht ingaat. Allez... bedankt om mijn mening idioot te vinden, bedankt om ook even te antwoorden op de vraag die ik je stel...?

Dit vind ik wel een druppel te veel hoor, ik probeer de voordelen van het embedden toe te lichten en uit te leggen waarom ik je de vorige keer quotete en toonde hoe je moest embedden, waarvoor is deze reactie nu dan nodig?

Als je voortdurend loopt te zeggen dat iets onhandig is (de hoeveelste keer is het al dat je dit zegt) zonder te zeggen waarom, hoe verwacht je dan hulp? Het is nu de eerste keer dat je zegt dat je geen directe upload-functie vond, en zoals je ziet, meteen word je geholpen. Wel nadat Yelle je eerst moet vragen wat je juist onhandig vindt. Ik had de vorige keer ook al in mijn reactie willen vragen waarom je zegt dat dit forum onhandig is, maar had het toen gelaten voor wat het was omdat het offtopic is en ik dit niet graag doe. Nu neem ik dan toch nog eens de tijd ervoor en krijg zo'n giftige opmerking als dank?

In het topic van Bobbejaanland was recent ook weer een hele discussie over het positief of negatief reageren op dingen. Daar ben ik toen ook beginnen typen maar heb er dan wijselijk toch maar niet op gereageerd, maar bon, nu ik toch weer begonnen ben... Ik weet niet wat je bedoeling ermee is, maar uitspraken als "Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn." vind ik nu niet bepaald constructief voor een forum zoals dit. En al zeker niet als reactie op een bericht van iemand die vaak negatief doet en eens iets positiefs zegt. Daarmee ben jij degene die die hele offtopic discussie daar in gang hebt getrokken. Nog een quote van jou ginder: "Respect dat je nog zo uitgebreid geantwoord hebt op zulke reacties. Het helpt toch niet, pessimisten blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn." Je had het daar over etwien, wel, ik vind dat nu eens totaal niet van toepassing op etwien. Het klopt dat etwien misschien een beetje te vaak negatief is, maar hij zegt wel altijd dat het zijn persoonlijke mening is en respecteert ook de mening van anderen. Sorry maar dat doe jij in mijn ogen veel minder. Deze ene quote zegt voor mij al genoeg hoezeer jij zijn mening respecteert. Optimisten kunnen net zo goed "blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn". Dat je daarenboven bepaalde uitspraken die jouw persoonlijke mening zijn hier als feit zit te verkondigen, met uitspraken erbij die ik persoonlijke aanvallen noem, vind ik beneden alle peil.

Ik ben in een topic van Bellewaerde ook eens tegen etwien ingegaan als ik vond dat hij dingen als argument gebruikte die niet klopten en vrijwel meteen waren we tot een consensus gekomen. Op bepaalde punten waarvan ik zei dat hij geen gelijk had, gaf hij dit toe en bij andere zei ik zelf ook wel dat ik misschien iets t? positief denk omdat het mijn thuispark is. Daar waren uiteindelijk veel minder offtopic woorden aan vuilgemaakt dan wat ik hier nu aan het doen ben, ik respecteer zijn mening en hij de mijne. (Denk ik toch :p)

Nog eentje: "Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt" vind ik ook weer zo'n opmerkelijke uitspraak. Je uitspraak "idioot reageren" zal vast ook wel op Michielsken's reactie daarop geslaan hebben ("Je zou ook gewoon de update kunnen posten ipv de uitleg waarom er weinig reacties komen, kost ongeveer evenveel tijd"). Ik respecteer ook jouw mening dat het te veel werk is om een update te plaatsen, maar dit is wel nog altijd het topic van Phantasialand en dat dient voor updates. Dus aan zo'n reactie waarmee je eigenlijk zegt, ga elders maar updates zoeken, heeft niemand hier iets. Ikzelf volg voor updates enkel dit forum en Looopings (en niet op Twitter, alleen de site), vind dat gerust ook maar idioot dat ik zo niet van alles als eerste op de hoogte ben...

Nu, lang verhaal kort, heb je een probleem met iets, vraag het gewoon of zeg op zijn minst waarom en meteen zal iemand je wel helpen. Als etwien nog niet had gereageerd over die foto-upload had ik het ook gedaan. Maar met steken onder water geven of negatieve meningen, die ook gewoon meningen zijn, niet serieus te nemen of af te kraken schieten we hier ook niks op.

Het spijt me zeer voor deze hele lap tekst, als ik verder geen steken onder water meer krijg als reactie op een goedbedoeld bericht is dit wat mij betreft het laatste offtopic dat ik hier heb geschreven.

Aangezien je je aangesproken voelt, weet je dus dat het (onder andere) jou reactie was die bij mij in verkeerde aarde viel... Zegt genoeg, toch?

Op de foto's van etwien zag ik dat zijn startscherm er heel anders uitziet dan het mijne. Daar ligt dus al gedeeltelijk het probleem. Dat wist ik tot voor die foto's niet dus kon ik het niet uitleggen.

Hoe sommige reacties overkwamen? Het was met air waarmee jullie uitlegde dat het toch niet zo moeilijk is. Of je dat bewust deed of niet, houd je maar voor jezelf, het maakt me niet meer uit.

Van hieruit, zie ik dit ook als een steek onder water naar mij toe. Voor jullie is het allemaal vanzelfsprekend maar voor mij niet, dat kan je misschien beter in het achterhoofd houden in plaats van te reageren met 'de hoeveelste keer dit al is dat ik zeg dat ik het uploaden onhandig vind?'

Het antwoord: de tweede keer. Dus laat het niet klinken alsof ik dat hier voortdurend verkondig of dat het al de tiende keer is...

Wat vind je nu zelf van de reactie die je nu zet? Die is niet giftig? Al mijn reacties gaan opzoeken om er vervolgens jou interpretatie van te maken en je verkeerde interpretatie hier nu te komen neerschreven, waardoor er ongetwijfeld mensen zijn (die niet de tijd nemen om zelf te redeneren) jou geloven en mij nu aanzien als de boeman.

Wat betreft mijn reacties tegenover de negatieve posts die door jou zonet gequote werden:

Tegenwoordig bevatten veel reacties een 'maar' met een negatief aanhangsel erachter. Of zelfs alleen maar negativiteit.

Als er iets is bijvoorbeeld qua thematisatie dat niet tot in de puntjes is afgewerkt dan komt er bakken kritiek waarmee ik wil aantonen dat sommigen echt heel veel verwachten en alles moet perfect zijn. Bij zulke mensen wil ik wel eens thuis komen kijken hoe netjes het er is... Eens zien of ze zelf alles perfect netjes houden. Verwachtingen bijstellen of solliciteren en zelf het beter doen in plaats van oneindig hetzelfde te blijven bekritiseren. Dat terzijde.

"Maar met steken onder water geven of negatieve meningen, die ook gewoon meningen zijn, niet serieus te nemen of af te kraken schieten we hier ook niks op."

Ik neem die veel te negatieve reacties niet serieus ook niet. Het is muggenziften, of keer op keer zo negatief mogelijk zijn en die negativiteit verspreiden.

Ik (als Phantasialand fanboy) ga bijvoorbeeld Bobbejaanland toch ook niet met de grond gelijk maken omdat ze op een lager niveau zitten dan Phantasialand. Ik probeer positief te zijn en in te zien dat ze doen wat ze kunnen en dat ze mooie sprongen maken nu met Fury en Land of Legends. Ik ga niet keer op keer alle pijnpunten opsommen en verkondigen wat er slechts is, daar heb je echt niets aan. We zouden zo op alles in het leven eens wat positiever moeten reageren.

Jij vindt dat we niets opschieten met mijn post, wel, ik vind dat we niet opschieten met al die herhalende negatieve berichtgeving.

Maar dit is natuurlijk allemaal mijn mening (even vermelden vooraleer je weer zegt dat ik dit alles als feiten verkondig).

:) :) :)

yelle8
24-05-19, 19:01
Ik neem aan dat je het onder andere tegen mij hebt gezien je inhoudelijk niet op mijn bericht ingaat. Allez... bedankt om mijn mening idioot te vinden, bedankt om ook even te antwoorden op de vraag die ik je stel...?

Dit vind ik wel een druppel te veel hoor, ik probeer de voordelen van het embedden toe te lichten en uit te leggen waarom ik je de vorige keer quotete en toonde hoe je moest embedden, waarvoor is deze reactie nu dan nodig?

Als je voortdurend loopt te zeggen dat iets onhandig is (de hoeveelste keer is het al dat je dit zegt) zonder te zeggen waarom, hoe verwacht je dan hulp? Het is nu de eerste keer dat je zegt dat je geen directe upload-functie vond, en zoals je ziet, meteen word je geholpen. Wel nadat Yelle je eerst moet vragen wat je juist onhandig vindt. Ik had de vorige keer ook al in mijn reactie willen vragen waarom je zegt dat dit forum onhandig is, maar had het toen gelaten voor wat het was omdat het offtopic is en ik dit niet graag doe. Nu neem ik dan toch nog eens de tijd ervoor en krijg zo'n giftige opmerking als dank?

In het topic van Bobbejaanland was recent ook weer een hele discussie over het positief of negatief reageren op dingen. Daar ben ik toen ook beginnen typen maar heb er dan wijselijk toch maar niet op gereageerd, maar bon, nu ik toch weer begonnen ben... Ik weet niet wat je bedoeling ermee is, maar uitspraken als "Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn." vind ik nu niet bepaald constructief voor een forum zoals dit. En al zeker niet als reactie op een bericht van iemand die vaak negatief doet en eens iets positiefs zegt. Daarmee ben jij degene die die hele offtopic discussie daar in gang hebt getrokken. Nog een quote van jou ginder: "Respect dat je nog zo uitgebreid geantwoord hebt op zulke reacties. Het helpt toch niet, pessimisten blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn." Je had het daar over etwien, wel, ik vind dat nu eens totaal niet van toepassing op etwien. Het klopt dat etwien misschien een beetje te vaak negatief is, maar hij zegt wel altijd dat het zijn persoonlijke mening is en respecteert ook de mening van anderen. Sorry maar dat doe jij in mijn ogen veel minder. Deze ene quote zegt voor mij al genoeg hoezeer jij zijn mening respecteert. Optimisten kunnen net zo goed "blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn". Dat je daarenboven bepaalde uitspraken die jouw persoonlijke mening zijn hier als feit zit te verkondigen, met uitspraken erbij die ik persoonlijke aanvallen noem, vind ik beneden alle peil.

Ik ben in een topic van Bellewaerde ook eens tegen etwien ingegaan als ik vond dat hij dingen als argument gebruikte die niet klopten en vrijwel meteen waren we tot een consensus gekomen. Op bepaalde punten waarvan ik zei dat hij geen gelijk had, gaf hij dit toe en bij andere zei ik zelf ook wel dat ik misschien iets t? positief denk omdat het mijn thuispark is. Daar waren uiteindelijk veel minder offtopic woorden aan vuilgemaakt dan wat ik hier nu aan het doen ben, ik respecteer zijn mening en hij de mijne. (Denk ik toch :p)

Nog eentje: "Er zijn nog wel wat updates sindsdien. Wie zoekt, die vindt" vind ik ook weer zo'n opmerkelijke uitspraak. Je uitspraak "idioot reageren" zal vast ook wel op Michielsken's reactie daarop geslaan hebben ("Je zou ook gewoon de update kunnen posten ipv de uitleg waarom er weinig reacties komen, kost ongeveer evenveel tijd"). Ik respecteer ook jouw mening dat het te veel werk is om een update te plaatsen, maar dit is wel nog altijd het topic van Phantasialand en dat dient voor updates. Dus aan zo'n reactie waarmee je eigenlijk zegt, ga elders maar updates zoeken, heeft niemand hier iets. Ikzelf volg voor updates enkel dit forum en Looopings (en niet op Twitter, alleen de site), vind dat gerust ook maar idioot dat ik zo niet van alles als eerste op de hoogte ben...

Nu, lang verhaal kort, heb je een probleem met iets, vraag het gewoon of zeg op zijn minst waarom en meteen zal iemand je wel helpen. Als etwien nog niet had gereageerd over die foto-upload had ik het ook gedaan. Maar met steken onder water geven of negatieve meningen, die ook gewoon meningen zijn, niet serieus te nemen of af te kraken schieten we hier ook niks op.

Het spijt me zeer voor deze hele lap tekst, als ik verder geen steken onder water meer krijg als reactie op een goedbedoeld bericht is dit wat mij betreft het laatste offtopic dat ik hier heb geschreven.


Aangezien je je aangesproken voelt, weet je dus dat het (onder andere) jou reactie was die bij mij in verkeerde aarde viel... Zegt genoeg, toch?

Op de foto's van etwien zag ik dat zijn startscherm er heel anders uitziet dan het mijne. Daar ligt dus al gedeeltelijk het probleem. Dat wist ik tot voor die foto's niet dus kon ik het niet uitleggen.

Hoe sommige reacties overkwamen? Het was met air waarmee jullie uitlegde dat het toch niet zo moeilijk is. Of je dat bewust deed of niet, houd je maar voor jezelf, het maakt me niet meer uit.

Van hieruit, zie ik dit ook als een steek onder water naar mij toe. Voor jullie is het allemaal vanzelfsprekend maar voor mij niet, dat kan je misschien beter in het achterhoofd houden in plaats van te reageren met 'de hoeveelste keer dit al is dat ik zeg dat ik het uploaden onhandig vind?'

Het antwoord: de tweede keer. Dus laat het niet klinken alsof ik dat hier voortdurend verkondig of dat het al de tiende keer is...

Wat vind je nu zelf van de reactie die je nu zet? Die is niet giftig? Al mijn reacties gaan opzoeken om er vervolgens jou interpretatie van te maken en je verkeerde interpretatie hier nu te komen neerschreven, waardoor er ongetwijfeld mensen zijn (die niet de tijd nemen om zelf te redeneren) jou geloven en mij nu aanzien als de boeman.

Wat betreft mijn reacties tegenover de negatieve posts die door jou zonet gequote werden:

Tegenwoordig bevatten veel reacties een 'maar' met een negatief aanhangsel erachter. Of zelfs alleen maar negativiteit.

Als er iets is bijvoorbeeld qua thematisatie dat niet tot in de puntjes is afgewerkt dan komt er bakken kritiek waarmee ik wil aantonen dat sommigen echt heel veel verwachten en alles moet perfect zijn. Bij zulke mensen wil ik wel eens thuis komen kijken hoe netjes het er is... Eens zien of ze zelf alles perfect netjes houden. Verwachtingen bijstellen of solliciteren en zelf het beter doen in plaats van oneindig hetzelfde te blijven bekritiseren. Dat terzijde.

"Maar met steken onder water geven of negatieve meningen, die ook gewoon meningen zijn, niet serieus te nemen of af te kraken schieten we hier ook niks op."

Ik neem die veel te negatieve reacties niet serieus ook niet. Het is muggenziften, of keer op keer zo negatief mogelijk zijn en die negativiteit verspreiden.

Ik (als Phantasialand fanboy) ga bijvoorbeeld Bobbejaanland toch ook niet met de grond gelijk maken omdat ze op een lager niveau zitten dan Phantasialand. Ik probeer positief te zijn en in te zien dat ze doen wat ze kunnen en dat ze mooie sprongen maken nu met Fury en Land of Legends. Ik ga niet keer op keer alle pijnpunten opsommen en verkondigen wat er slechts is, daar heb je echt niets aan. We zouden zo op alles in het leven eens wat positiever moeten reageren.

Jij vindt dat we niets opschieten met mijn post, wel, ik vind dat we niet opschieten met al die herhalende negatieve berichtgeving.

Maar dit is natuurlijk allemaal mijn mening (even vermelden vooraleer je weer zegt dat ik dit alles als feiten verkondig).

:) :) :)






https://memegenerator.net/img/instances/26302822.jpg

@Phantasiastisch, je had die boodschap gewoonal meermaals op andere plekken geplaatst en het was nu de zoveelste... Er werd eerder ook al eens uitgelegd hoe je dingen kon embedden, dus hulp ontbrak er zeker niet. Als het echt niet lukte, kon je ook iemand van de staff aanspreken.

En nu...

https://i.chzbgr.com/full/4066077184/hAF1DC393/

Michielsken
24-05-19, 22:33




https://memegenerator.net/img/instances/26302822.jpg

@Phantasiastisch, je had die boodschap gewoonal meermaals op andere plekken geplaatst en het was nu de zoveelste... Er werd eerder ook al eens uitgelegd hoe je dingen kon embedden, dus hulp ontbrak er zeker niet. Als het echt niet lukte, kon je ook iemand van de staff aanspreken.

En nu...

https://i.chzbgr.com/full/4066077184/hAF1DC393/

Blijkbaar is het in dit topic de gewoonte om uitgebreide posts in spoilermodus te zetten, dus doe ik het ook maar...

@ Phantastisch: ik had eigenlijk niet door dat je de methode niet kende, ik dacht dat je het gewoon omslachtig vond en dat het veel tijd vergde. En in die optiek was mijn reactie geschreven, het vergde me echt minder tijd om die post te embedden dan die reactie te typen (eerlijk, ik doe dit van op een smartphone). Dus bij deze, mijn excuses als dit aanvallend over kwam, ik wou je gewoon duiden op het feit dat je wel snel een post kan embedden.

Soit, sluit spoilermodus, back on-topic ;)

Darkrides zonder IP zijn terug aan het terugkeren vind ik. Kijk naar Mystic Manor, Symbolica, die nieuwe in Liseberg in 2020, de halve in Toverland en Pirates in Disney Shanghai (die laatste reken ik tot non-IP omdat het IP uit de voorloper van die attractie is ontstaan). PHL bezit echt alle capaciteiten (financieel als technisch als immersive storytelling) om zo'n attractie te bouwen.

Enige nadeel is de ruimte, wat echt wel nodig is als je capaciteit wil hebben en de algehele idee. PHL is niet het park dat je een verhaal probeert te vertellen, ze scheppen eerder een sfeer waarin je de attractie kan beleven met je 'eigen' verhaal als invulling. Dit merk je goed op bij MaC, die attractie past 'minder' in het park omdat er een verhaal is, ook al is het best vermakelijk vind ik.

Phantasiastisch
24-05-19, 23:22




https://memegenerator.net/img/instances/26302822.jpg

@Phantasiastisch, je had die boodschap gewoonal meermaals op andere plekken geplaatst en het was nu de zoveelste... Er werd eerder ook al eens uitgelegd hoe je dingen kon embedden, dus hulp ontbrak er zeker niet. Als het echt niet lukte, kon je ook iemand van de staff aanspreken.

En nu...

https://i.chzbgr.com/full/4066077184/hAF1DC393/

ik zeg het toch: dit is de 2e keer dat ik het geplaatst heb, maximum 3 keer. Meer niet dus vergroot dat dan ook niet. De eerste keer was de uitleg vaag, zeker voor leek zoals mij. Maar goed, einde discussie.



Blijkbaar is het in dit topic de gewoonte om uitgebreide posts in spoilermodus te zetten, dus doe ik het ook maar...

@ Phantastisch: ik had eigenlijk niet door dat je de methode niet kende, ik dacht dat je het gewoon omslachtig vond en dat het veel tijd vergde. En in die optiek was mijn reactie geschreven, het vergde me echt minder tijd om die post te embedden dan die reactie te typen (eerlijk, ik doe dit van op een smartphone). Dus bij deze, mijn excuses als dit aanvallend over kwam, ik wou je gewoon duiden op het feit dat je wel snel een post kan embedden.

Soit, sluit spoilermodus, back on-topic ;)

Darkrides zonder IP zijn terug aan het terugkeren vind ik. Kijk naar Mystic Manor, Symbolica, die nieuwe in Liseberg in 2020, de halve in Toverland en Pirates in Disney Shanghai (die laatste reken ik tot non-IP omdat het IP uit de voorloper van die attractie is ontstaan). PHL bezit echt alle capaciteiten (financieel als technisch als immersive storytelling) om zo'n attractie te bouwen.

Enige nadeel is de ruimte, wat echt wel nodig is als je capaciteit wil hebben en de algehele idee. PHL is niet het park dat je een verhaal probeert te vertellen, ze scheppen eerder een sfeer waarin je de attractie kan beleven met je 'eigen' verhaal als invulling. Dit merk je goed op bij MaC, die attractie past 'minder' in het park omdat er een verhaal is, ook al is het best vermakelijk vind ik.

In dat geval geen probleem. Laten we het houden op een misverstand. De spons erover. :)

Darkrides zijn en blijven leuke familie-attracties. Mits een goede uitvoering slorpt het verhaal en de theming je op in een andere wereld.

Logischerwijs wordt de opvolger van Geister Rikscha opnieuw een darkride. Indien ze de ondergrondse hal uitbreiden, komt er er aardig wat ruimte bij om een degelijke darkride te bouwen.

__________________________________
Laat mij dit terug on-topic brengen.
Dit is de allerlaatste Rookburgh-update qua foto's dat er te vinden is.

Korte toelichting van enkele zaken:
Je ziet onder andere de liftschacht voor het hotel in aanbouw, links op de foto's.

Tevens links op de foto zie je naast de witte gevel nieuwe theming die aangebracht is. De staalconstructie is verder uitgebreid.

Van de grote muur (achtergrond, rechts achter) is het laatste deel al bekleed met een eerste laag. Wellicht is deze ondertussen al in een eerste kleur gezet.

Verder zie je rechts de gegoten betonlaag op de oppervlakte tegen het personeelsgebouw, klaar voor verdere verticale bouw.

PyongWon
25-05-19, 15:21
Los van de foto discussie toch een opmerking over bovenstaand bericht... ik vind het altijd tof als de foto's in het bericht staan en niet in bijlage... want dan krijg ik ze niet open op mijn Smartphone :-p

Maar de bijhorende beschrijving doet mij wel aan watertanden. Anderzijds.. als ik dit zo lees lijkt me een timing van 2021 niet helemaal uitgesloten. Er is nog een pak werk daar...

Phantasiastisch
25-05-19, 19:14
Uit de discussie zul je wel begrijpen dat dit de enige manier is waarop dit bij mij lukt. ;)

2021? Dat is nog te lang, naar mijn gevoel. Het begin van volgend zomerseizoen is nog 10 maanden, of tot juli is nog 13 maanden. Dat lukt zeker wel hoor.

Alle ruwbouw is bijna voltooid. Uitgezonderd het hotel (dat momenteel zijn eerste verdieping krijgt) en hooguit de theming over de eerste launch naargelang de constructie onder de themaobjecten.

Buiten dat is het de theming die nog gedaan moet worden en dat kan best snel gaan. Wellicht is de binnenkant momenteel bijna helemaal klaar (station, underground launch, wachtrij) en zal er buiten heel veel zichtbaar veranderen als ze hiermee echt groots van start gaan (buiten de grote muur).

2020 is daarom zeker nog haalbaar, volgens mij. :)

Op deze nieuwe foto's is te zien dat het hotel sneller begint te vorderen, zowel het hoofdgebouw links als het gedeelte in het midden.

Er zijn 2 nieuwe ondersteuningen geplaats en weer doen ze een magic trick, ze zweven zoals de andere. Er is nog geen beton footer gegoten.

coasterfrenzy
26-05-19, 18:48
Waar zie je die twee nieuwe zwevende supports dan? Ik kan vooralsnog enkel diegene vinden die we al kennen. wellicht zoek ik verkeerd.

Phantasiastisch
26-05-19, 19:05
Waar zie je die twee nieuwe zwevende supports dan? Ik kan vooralsnog enkel diegene vinden die we al kennen. wellicht zoek ik verkeerd.

Rechts aan de kant van de betonvlakte tegen het personeelsgebouw, beetje verstopt. Of ik ben slechtziend aan het worden... :D

coasterfrenzy
27-05-19, 07:45
je kunt (op de nieuwe foto's) maar van een paar de onderkant zien, en die zitten netjes vast.. Misschien dat een deel aan het zicht onttrokken wordt.

Phantasiastisch
17-06-19, 20:46
Er wordt verder gewerkt aan de geluidsmuur. Deze keer aan de achterzijde van de Maus au Chocolat muur die het meest zichtbaar is vanaf de kaiserplatz in themagebied Berlin.
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_06/IMG_20190616_115643.jpg.8e6dc2c3717eaa6401bdeece02 ce80d9.jpg

PyongWon
30-06-19, 14:42
De pronostiek is officieel voorbij, we hebben allemaal verloren :-p

smartieke: 7 juni 2018
simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
traveler: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

Bij deze wil ik dan ook een nieuwe pronostiek starten. De regels zijn eenvoudig:
1) De scheidsrechter (ik dus) heeft altijd gelijk
2) Je geeft 1 exacte datum (dus niet juli 2019 maar wel een juiste datum)
3) de offici?le openingsdag van F.L.Y. is wat we zoeken, die kan toevallig samenvallen met de opening van het hotel
4) de dichtsbijzijnde datum in de toekomst wint (als de opening 15/09/2019 is, wint 20/09/2019 van 14/09/2019
5) je kan je datum opgeven tot 1/09/2019 ... wijzigen mag niet.
6) elke datum moet uniek zijn, eerst komt, eerst maalt principe.
7) de prijs is dat je jezelf vanaf de dag van de opening van F.L.Y. tot het einde der tijden de winnaar van deze pronostiek mag noemen.

PyongWon
30-06-19, 14:47
En om meteen te beginnen met een bommetje:
Ik zeg dat F.L.Y. pas zal openen op 5 april 2021

Joran
30-06-19, 15:21
25 juni 2020.

Btw, vandaag is het exact 3 jaar geleden dat Taron open ging. ;) Tijd vliegt zeg.

Ggolt
30-06-19, 15:59
25 mei 2020

Polletje
30-06-19, 16:10
30 juni 2020

Phadd-F
30-06-19, 19:50
1 april 2082

coasterfrenzy
30-06-19, 21:40
22 juni 2020 (al hoop - en twijfel - ik eigenlijk op 1 april).

Nathan G
30-06-19, 22:07
28 juni 2020

Zeuske83
01-07-19, 08:48
1 april 2082

Staat daar een leeftijd op om de baan te doen? Ik zou dat 98 jaar zijn lol.

02/06/2020

Starsplash
01-07-19, 13:51
4 juli 2020

Jak
01-07-19, 16:14
01/05/2020

fkl8
01-07-19, 18:35
28/4/2020

etwien
01-07-19, 19:51
4 april 2020

PyongWon
01-07-19, 20:18
Voorlopige deelnemerslijst:
Etwien 4 april 2020
Fkl8 28 april 2020
Jak 01 mei 2020
Ggolt 25 mei 2020
Zeuske83 02 juni 2020
Coasterfrenzy 22 juni 2020
Joran 25 juni 2020
Nathan G 28 juni 2020
Polletje 30 juni 2020
Starsplash 4 juli 2020
Pyongwon 5 april 2021
Phadd-F 1 april 2082

De mediaan ligt op dit moment tussen 22 en 25 juni 2020. Het gemiddelde op 22 augustus 2025 met dank aan een pronostiek in 2082
Ik hoop dat de mediaan meer in de buurt komt dan het gemiddelde :-p

simon
02-07-19, 16:51
Laten we even zot doen: 1 april 2020!

Michielsken
03-07-19, 06:50
Ik gok op vrijdag 26 juni 2020.

GriffonofNemesis
03-07-19, 07:22
29 mei 2020!

PyongWon
03-07-19, 10:36
Update:

Simon woensdag 1 april 2020
Etwien zaterdag 4 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Aantal deelnemers: 15
Mediaan: maandag 22 juni 2020
Gemiddelde: vrijdag 2 augustus 2024

siroccofreakske
03-07-19, 10:59
20 mei 2020

schumacher305
03-07-19, 17:42
15 april 2020

Vercruz
03-07-19, 20:26
30 Mei 2020

Xarbero
04-07-19, 12:33
1 juli 2020

ExpeditionGeForce
04-07-19, 12:54
1 juni 2020

etwien
04-07-19, 15:56
Ik pas m’n datum aan naar vrijdag 3 juli, permanent.

nicooke
05-07-19, 05:39
Ik denk 26 juni.

PyongWon
08-07-19, 21:39
Wederom een update:

Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Aantal deelnemers: 20
Mediaan: vrijdag 12 juni 2020
Gemiddelde: vrijdag 21 juli 2023

PyongWon
08-07-19, 21:41
Ik denk 26 juni. Jammer genoeg is deze datum al bezet door Michielsken. Ik heb je dus niet opgenomen in de lijst, maar je mag natuurlijk een andere datum kiezen die wel nog vrij is. Of bedoel je misschien een ander jaartal dan 2020?

Joran
09-07-19, 18:01
Trouwens, zijn er nog updates te melden? T is wel zeer stil h?.

nicooke
09-07-19, 19:13
Zaterdag 29 juni 2020

PyongWon
10-07-19, 07:08
Trouwens, zijn er nog updates te melden? T is wel zeer stil h?.zelfs op de fansite phantafriends kan je niet echt veel terug vinden. Wat extra theming en afwerking aan de buitenkant richting Berlijn... maar dat is het dan ook.

coasterfrenzy
10-07-19, 08:37
Het gaat momenteel inderdaad weer enorm traag. Helaas... Of althans: Zo lijkt het. Er zijn enorm veel betonlagen en we kunnen natuurlijk niet zien wat er binnen gebeurd.

De bouwvakantie zal ook spoedig beginnen. Dus denk niet dat we voorlopig veel gaan zien of horen. Ik hoop dat ze nu alles klaar maken zodat ze na de bouwvak de grote metalen thema-objecten kunnen gaan plaatsen.

Earlyspencer
13-07-19, 07:00
De bouwvakantie zal ook spoedig beginnen. Dus denk niet dat we voorlopig veel gaan zien of horen.

Sinds de toetreding van die Oostblok-landen tot de EU, is het bouwverlof iets minder strikt, lijkt me. Bovendien worden voor grote werken (met strakke deadlines) vaak uitzonderingen gemaakt. Ik denk niet de vele actuele wegenwerken de enige uitzondering zijn. Ook financieel sterke private ondernemingen kunnen vragen (contractueel eisen?) dat tussen 15/07 en 15/08 wordt doorgewerkt, eventueel met minder personeel.

Dat we weinig te zien krijgen, ligt volgens mij 100% aan de park-strategie en park-structuur. Baron, Fury, Untamed e.a. hadden elk een (soort van) 'making of' op een eigen digitaal medium. PHL houdt meer van geheimzinnig stilzwijgen, wat leidt tot illegale drones en hommeles met de meest gelezen pretpark-website in de Lage Landen (of lag dat aan Adele?).

Dat geheimzinnige kan ik ergens wel appreci?ren: bijna nergens in het park zie je in open lucht een totaalbeeld van de grote buitenattracties. Dat verklaart ook waarom sommigen het park als kleiner ervaren dan het in werkelijkheid is.

Maar het begint inderdaad wel lang te duren, wetend dat in het najaar van 2017 al gemonteerde trackdelen te zien waren.

coasterfrenzy
13-07-19, 16:25
Met weinig te zien doelde ik volstrekt niet op de geheimhouderij van het park. Als ik daar van uit moest gaan zouden we helemaal niets kunnen zien..

Voor de mensen die het ?cht willen volgen valt er stiekem nog best veel te zien. Zo zijn er recent meerdere luchtfoto's verschenen. De fancommunities houden elkaar ook best goed op de hoogte van alle veranderingen puur door het te omschrijven (aangezien foto's niet mogen). Nu volg ik het zelf nog niet eens zo keihard op als sommige anderen. Neem bijvoorbeeld een Tobi en enkele mensen die dicht bij hem staan: Die weten exact elk detail wat er op de bouwput gebeurd. Het model dat hij (ook nu) er bij bouwt helpt daar ongetwijfeld enorm bij (je kunt immers heel gemakkelijk voor/na situaties terug zien). Het is jammer dat hij het model deze keer niet publiceert.

Maar ook de kleine gedeeltes die we wel kunnen zien gaan traag. Ze zijn al vrij lang bezig de grote muur aan de kant van het park te themen. Kun je makkelijk vanuit een groot deel van het park zien. Echter gaat dit beduidend trager vooruit dan het gedeelte van die muur dat langs Wuze Town ligt.

Alles heeft zijn redenen. Helaas zijn die mij ook onbekend. Maar het zou me niet verbazen als het te maken heeft met een stukje detailwerk.

Het snelste lijkt momenteel nog het Hotel te gaan. Daar zijn wel iets van vorderingen te zien. Het zou me ook niets verbazen als de rest weer verder gaat als het hotel een stukje de hoogte in is gegaan. Simpelweg omdat dan weer een behoorlijk stuk inzicht op de bouwput wordt geblokkeerd door het hotel.

PyongWon
19-07-19, 08:05
Een prono update:

Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Aantal deelnemers: 21
Mediaan: maandag 22 juni 2020
Gemiddelde: woensdag 31 mei 2023
Afgerond gemiddelde (Zonder eerste en laatste): woensdag 24 juni 2020

coasterfrenzy
19-07-19, 12:25
Op google Maps (enkel 2D) en Google Earth is een opdate te zien. De beelden zijn wel al wat ouder, want het laatste stuk track is nog niet geplaatst.

coasterfrenzy
25-07-19, 08:47
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_07/IMG_20190724_223803.thumb.jpg.9893e05d7929b62558e7 82091cf1e073.jpg

Het lijkt er op dat het hotel 4 blokken gaat hebben, zoals hierboven ingetekend. Daarbij vraag ik me echter wel af waarom er nog een relatief groot stuk linksboven vrij is. het zou me niets verbazen als daar later nog een 5e blok komt (maar nu nog niet omdat men anders niet goed bij de rest komt) of wellicht een soort voortuintje voor het hotel. Voor PHL-Normen is het echter een vrij groot gebied.

Waar vermoedelijk het restaurant komt staat ook ingetekent.

Rein
25-07-19, 08:49
Er kan misschien nog een soort lobby-gebouw komen met enkele kamers?

Phantasiastisch
25-07-19, 12:57
Er kan misschien nog een soort lobby-gebouw komen met enkele kamers?

Dat denk ik dus ook. De twee andere hotels hebben ook een ruim opgezette inkomhal en bij Matamba zelfs met kamers. Ik verwacht hier dus minstens een grote inkomhal met receptie, toiletten, een bar... zoals bij de andere 2 hotels.

Liefst een lobby met een grote hydrologische machine met tandwielen etc als eye-catcher en mooi gethematiseerde toiletten zoals bij Matamba. :p

Pretparkfreak7
25-07-19, 13:16
Ik heb zelf ook een variant zien passeren waarin iemand zo'n extra toren had ingetekend tussen fly en de straat en het geheel van torens had verbonden met een soort van lobby inderdaaad. Ik heb even snel iets gelijkaardig ingetekend...

Dat is misschien iets te optimistisch met de plaats die je daar ?berhaupt zou hebben. Maar als het kan zou wel voor een mooie afsluiting van het park zorgen. en heb je gelijk een themamuur voor de coaster.

1195

Rein
25-07-19, 13:34
Dat is misschien iets te optimistisch met de plaats die je daar ?berhaupt zou hebben. Maar als het kan zou wel voor een mooie afsluiting van het park zorgen. en heb je gelijk een themamuur voor de coaster.

Inderdaad. De track lijkt toch al behoorlijk dicht bij de straat te komen om daar nog een gebouw, laat staan hotelkamers, tussen te krijgen...

coasterfrenzy
25-07-19, 13:51
Ik heb veel gelezen over een muur die op die plek zou komen. In bovenstaande tekening is het groen al smaller dan bij de andere torens en daarbij ook nog eens half over de stoep getekent. Dus ik denk inderdaad dat het bij een muur blijft. Al zie ik PHL wel in staat om daar nog bergruimtes in te steken, of wellicht de toiletten of iets dergelijks.

Me lijkt ook dat er nog een verbinding tussen 3 en 4 moet komen. Dat kan wel eens een interessante gang worden, zeker voor foto's.

Phantam93
31-07-19, 11:39
Voor de prognostiek gok ik op zaterdag 20 juni 2020.

Ik vraag me wel af in hoeverre de buitenkant van Rookburgh wordt gethematiseerd. Als je kijkt naar de andere plekken waar het park ophoudt en de buitenwereld begint, is dit vaak met een heel vlakke muur gedaan. Enkel bij de hotels is dit niet het geval, juist omdat daar een ontvangsthal/lobby is. Een centrale lobby lijkt me dus ook de meest logische zet voor het Charles Lindberg.

Phantasiastisch
31-07-19, 19:05
Waarschijnlijk wordt het inderdaad een lobbygebouw met gethematiseerde buitenkant zoals Matamba en Ling Bao.

Dat de buitenkant theming krijgt, ben ik rotsvast van overtuigd, ook wat betreft de muur naast F.L.Y. Als dit een simpele muur wordt zoals bij de andere 2 hotels, maar proper afgewerkt, dan is het al beter dan sommige andere stukken.

Het Crazy Bats gebouw, Silverado theater, en de achterkant van Klugheim zijn nog de laatste, grote overblijvende stoorzenders.

Rekening houdend met dat de eerste twee binnen ten laatste 10 jaar zijn verdwenen (ik maak nu een ruimere schatting zodat ik geen tegenreacties uitlokt deze keer en de discussie terugbreng :p ) en er met de achterkant van Klugheim nog iets gedaan zal worden, blijven er niet veel lelijke buitenkanten van de omwalling meer over.

Ik denk hierop afgaande dat het park is er wel mee bezig is en dat de buitenkant van het park wel opgeknapt zal worden, zodat het gevoel van binnen het park toch al iets of wat naar buiten komt. :)

coasterfrenzy
01-08-19, 08:27
Ik denk niet dat de muur aan de straatkant gethemed wordt. Hebben ze bij die van Afrika en Klugheim ook niet gedaan. Die van klugheim is zelfs volledig wit gebleven, de muur van afrika hebben ze tenminste nog geel geschilderd. Hetzelfde verwacht ik ook bij de muur van Rookburgh: een kleurtje, maar geen echte theming. Hooguit aan de zijkant die richting het lobby-gebouw kijkt.

Phantasiastisch
01-08-19, 20:35
Ik denk niet dat de muur aan de straatkant gethemed wordt. Hebben ze bij die van Afrika en Klugheim ook niet gedaan. Die van klugheim is zelfs volledig wit gebleven, de muur van afrika hebben ze tenminste nog geel geschilderd. Hetzelfde verwacht ik ook bij de muur van Rookburgh: een kleurtje, maar geen echte theming. Hooguit aan de zijkant die richting het lobby-gebouw kijkt.

Dat denk ik ook maar dat vind ik al best prima. De gekleurde muur rond Deep in Africa vind ik niet storend en veel beter dan die golfplaten van Klugheim.

Zou het zelfs erger kunnen dan de achterkant van Klugheim? 😂

PyongWon
01-08-19, 21:43
Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Aantal deelnemers: 22

coasterfrenzy
02-08-19, 14:43
Zou het zelfs erger kunnen dan de achterkant van Klugheim? ��

Wat mij betreft wel: De straat onder het park door. zeker met wat vochtig weer voelt het soms alsof je door een oud riool rijdt.

Phantasiastisch
02-08-19, 17:27
Wat mij betreft wel: De straat onder het park door. zeker met wat vochtig weer voelt het soms alsof je door een oud riool rijdt.

True, fair enough. Haha.

Zoals ik eerder zei, hopelijk kunnen bezoekers ooit naar de Mystery parking rijden langsheen de China parking... Dan hoeven ze die riool niet eens aan te pakken. :p

coasterfrenzy
05-09-19, 13:10
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_09/1507332661_Anmerkung2019-09-05130951.jpg.324f3f6f0524c90da72a8a2397305d84.jpg

Leuke actie. Het lijkt op 1 april, maar het kan ook volledig iets verzonnen zijn natuurlijk. Of het genoeg is om de gesprekken weer op gang te krijgen? We zullen zien.

Phadd-F
05-09-19, 20:07
Wel 1 april zou ik al goed hebben. Nu het jaartal nog...

Pretparkfreak7
05-09-19, 20:51
Wat is de context van de actie? Het ziet er uit als een afbeelding die elke tienjarige in elkaar kan knutselen, maar ik wil best aannemen dat ik wat verhaallijn en platformen mis.

Jak
05-09-19, 21:34
Ik was vandaag in Phantasialand en was verschoten hoever de bouw staat. Qua track denk ik dat er nog maar enkele onderdelen moeten geplaatst worden. Ze zijn al reeds begonnen van het themen van enkele muren naar Steampunk ed.

Een opening op 1 april 2020 lijkt me zeker wel een optie hoor. Enkel bij de bouw van het hotel kan ik me moeilijk iets bij voorstellen. Vanuit Colorado Adventure of de andere achtbanen kon ik dit het beste inschatten, maar het beste zicht op de coasterbouw heb je sowieso op de openbare weg vanaf de ingang Alt Berlin.

simon
06-09-19, 08:56
Joepie, dan zit ik weer in positie met 01/04/2020 :p

Pretparkfreak7
02-10-19, 09:31
Het hotel schijnt in zijn bovenste verdieping van deze staat...

1308

...naar deze staat geëvolueerd te zijn.

1309

Bron: Park_Journey (https://www.instagram.com/p/B3DKVl-h-6i/)

Op Phantafriends beweerde iemand dat die middelste hoteltoren nu 7 verdiepingen telt en dat dat te maken had met het hoogteverschil met het straatniveau. Mij lijkt het dat er vanaf straathoogte 4 of 5 verdiepingen zijn. Het lijkt mij wat overdreven om dan 3 verdiepingen naar onder te verwachten.

Verder is de werf bijna volledig ingesloten en is het zo goed als onmogelijk om veranderingen te kunnen zien. Ik geloof niet dat we -tenzij het park begint te communiceren- nog héél veel updates zullen zien voor het gebied opent.

Phantasiastisch
02-10-19, 12:00
Wel, het enige wat we wel kunnen blijven volgen is de thematisatie van (de buitenkant van) het hotel.

Maar stiekem hoop ik dat de persoon die dronebeelden maakte nog eens terugkeert, zodat we toch een zicht hebben op wat er zich binnenin afspeelt. :p

Pretparkfreak7
06-10-19, 21:26
Volgende episode in de Peep-show waar deze bouwwerf tot verworden is: Er zijn letters verschenen!

1315

Bron: Tulum@Coasterforce (https://coasterforce.com/forums/threads/phantasialand-f-l-y-vekoma-launched-flying-coaster.40920/post-1073335)

Pretparkfreak7
15-10-19, 12:04
Voor het hotel wordt er momenteel gebouwd aan een toren met kamers die in een boog naar de straatkant afbuigt. Men start met een tweede verdieping met prefabkamertjes en er lijkt nog ruimte voor enkele verdiepingen daarboven.

Op Phantafriends werd aan de hand van een model gezegd dat het gelijkvloers van deze nieuwe hoteltoren de dubbele hoogte heeft van de kamers, wat het geschikt maakt als lobby.

1331

Bron (https://www.instagram.com/heartlinebatwing/)

Met de concepttekening in het achterhoofd zouden het kunnen dat de kamers in deze toren met de badkamer naar de straatkant liggen en de ronde ramen waarschijnlijk in ondoorzichtig glas worden uitgevoerd. Dan is er geen 'storend uitzicht' op de straat.

1332

Pretparkfreak7
16-10-19, 22:40
En omdat er eindelijk weer wat te zien valt is ook vandaag een update zinvol!

Enigzins voorspelbaar is de rij met kamertjes afgewerkt:

1341

Interessanter is de vorm van de afscherming die tussen rookburgh en de parkbuitengrenzen wordt opgericht. De constructie combineert een enorme boog waarbij het booggat wordt versperd door een parkinwaarts gerichte driehoekige uitsparing in de muur. Geen idee wat ze daarmee van plan zijn.

1342

Bron: Coasterforce (https://coasterforce.com/forums/threads/phantasialand-f-l-y-vekoma-launched-flying-coaster.40920/page-109)

Phantasiastisch
17-10-19, 18:31
Ik was positief verrast bij het zien van de foto gisteren. De muur wordt dus met zekerheid ook langs de straatzijde aangekleed i.p.v. een gewoon hek of wandplaten zoals bij Klugheim.

De laatste hoteltoren nadert de voltooiing. Nu rest hoofdzakelijk nog het bouwen van de lobby. Dus ze kunnen bijna beginnen met de betonnen torentjes in een jasje te steken. :D

Laat die theming maar komen, dan hebben we toch nog iets om deze winter naar te kijken (indien er geen beelden uitlekken of er geen info van het park zelf komt - zal wel niet het geval zijn haha). :p

coasterfrenzy
18-10-19, 12:20
Ik denk dat ze die muur aan de straatkant afwerken voor het hotel. Maar de constructie ziet er inderdaad vreemd uit. Wellicht dat die driehoek een soort backdrop gaat bevatten zodat het lijkt alsof je door de poort naar binnen kunt kijken?

Maar dat zou dan weer niet verklaren waarom al het staal zwart is. Normaliter betekent dat dat het zichtbaar blijft. Als het weggewerkt wordt, wordt het meestal niet gekleurd.

Erg vreemd dus, maar dat maakt het wel weer interessant.

Phantasiastisch
18-10-19, 20:22
Ik denk dat ze die muur aan de straatkant afwerken voor het hotel. (...)

Maar dat zou dan weer niet verklaren waarom al het staal zwart is. Normaliter betekent dat dat het zichtbaar blijft.(...)

Dat denk ik ook. Daarna kunnen ze beginnen met de theming van het hotel achter die muur en niemand die het ziet. Het enige stuk dat we dan nog kunnen zien en volgen is aan de lobby zijde. Leuk seg. :p

Misschien dat in de muur gelijkaardige ramen in komen zoals bij de Rookburgh ingang in de Berlijnse straat: witte, matte glazen die licht doorlaten maar ondoorzichtig zijn. Zo blijft het zwarte staal zichtbaar, wat zou kunnen verklaren waarom die gekleurd zijn.

Pretparkfreak7
24-10-19, 11:41
Niet geheel verwonderlijk sluit het stalen kijkscherm in aanbouw ook netjes aan op het hotel.

1370

Bron: Phantafriends

coasterfrenzy
28-10-19, 09:06
Zaterdag zelf gaan kijken, maar helaas geen foto kunnen maken. Wel vond ik deze foto van zaterdag op Phantafriends:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_10/20191026_194351.thumb.jpg.b99b3f815d51afb2089f0027 2953428d.jpg

Met dank aan Cephista.

De staalconstructie ziet er behoorlijk imposant uit als je er langs rijdt en de vorm lijkt redelijk af te zijn. Je kunt dus al redelijk een beeld maken bij het eindresultaat.

Het lijkt er overigens op dat er onder de grote poort in het midden ruimte is voor een ingang/doorgang. Wellicht dat het thema een poort wordt die naar boven toe open vouwt. Poort is voor een klein stukje geopend en daar kun je dan onderdoor.

Hoe dan verder is niet helemaal duidelijk, maar het meest logische lijkt me dat je onder de achtbaan door het hotelblok in loopt dat er achter ligt. Eerder werd al beschreven dat de onderste verdieping van het gebogen hotelblok hoger is dan de rest en dus geschikt was voor een lobby, maar het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat de lobby toch in een ander blok wordt en de hoge verdieping van het gebogen gebouw dienst gaat doen voor andere hotel faciliteiten (vergaderzalen, restaurant, bar,...)

Tijd zal het leren. Rookburgh is in elk geval een aardig interssant doolhof om te ontdekken.

Pretparkfreak7
18-11-19, 00:14
Deze evolutie ziet er ontnuchterend vlak uit... :o Nu had ik wel veronderstelt dat het niet doorzichtig zou blijven, maar dit is een wel erg vlakke grijze dooie boel! Hopelijk krijgt de afwerking meer uitstraling dan de parking-zijde van het klugheimrotswerk. :p

1400

Bron: Phantafriends (https://www.phantafriends.de/)

coasterfrenzy
18-11-19, 08:50
Volgens mij zijn het dezelfde platen die ook aan de zijkant richting Wuze Town staan, alleen met een ietwat andere kleur. Dat zou dan betekenen dat ze zo blijven.. al vraag ik me dan wel af hoe dat bij de theming van het gebouw (en vooral de ingang) gaat passen..

Mochten het toch betonnen platen zijn, dan denk ik wel dat er nog wel íets van theming op komt. Het hotelblok links zal ook niet zo blijven als het nu is.

Pretparkfreak7
20-11-19, 01:19
Het vordert gestaag: nu ook mottige panelen in boogvorm en een verontrustende doch halfslachtige geelkleuring! De horror is op zijn best in volle resolutie. Ik vraag me af of ze voor afstotelijk lelijk gaan of het uiteindelijk nog gaat omslaan naar iets dat er visueel aantrekkelijk uitziet. Beide uitkomsten zou ik op een bepaalde manier interessant vinden. :p

1401

Bron: Phantafriends.de (https://www.phantafriends.de)

etwien
20-11-19, 01:24
Wat steken ze daar in Brühl toch uit met dat bizar bouwwerk ...

knessel
20-11-19, 08:43
die geelkleuring lijkt een soort primer-betocontact, waarop later sierbeton of sierpleister kan aangebracht worden.

Rickie97
20-11-19, 16:58
Er is toch meer te zien op die foto dan enkel dat geel? :p Het deel bij de stelling links ziet er toch wel al goed uit, een soort rond torentje en rechts ervan een bakstenen muur-look... Ik denk dat we dus wel een mooie afwerking van de gehele muur mogen verwachten.

coasterfrenzy
21-11-19, 09:54
Goed opgemerkt.

Normaliter zou ik verwachten dat de achterkant zo blijft (zie DiA of Klugheim). De platen die ze hebben aangebracht vormen een prima backdrop vanuit het park gezien, maar niemand interesseert zich voor de buitenkant.. Echter zit je hier dus wel nog met een hotel en juist dat hotel wil je van buiten toch een beetje passende uitstraling geven. De ingang van Matamba ziet er immers ook heel leuk uit.

Het wordt wel interessant.

Edit: Hier zie je de bakstenen beter:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2019_11/20191119_164547.thumb.jpg.0d950bf209f07caee36a3fbd ab368d93.jpg

Afbeelding geleend van cephista @ Phantafriends


Het ronde torentje wordt overigens een schoorsteen.

PyongWon
21-11-19, 12:30
Het is nu nog dik 4 maanden tot 1 april.. dat lijkt me echt nog steeds heel weinig om dat allemaal af te werken (Misschien nog wel haalbaar) en de lobby volledig in orde te krijgen met een geloofwaardige theming... Dat is toch echt wat meer werk dan enkel plaatsen en aansluiten. En als je pech hebt met een beetje een strenge winter ... Ik blijf echt wel gokken op start seizoen 2021.

Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Aantal deelnemers: 22

Phadd-F
21-11-19, 15:33
Ik begin ook minder in een opening in 2020 te geloven. Soit, ik hoop echt dat ik de gok op de openingsdatum niet win hoor ;)

siroccofreakske
21-11-19, 19:17
Ik denk dat iedereen hier hoopt dat Simon wint ;)

Rein
22-11-19, 11:18
Bij de start van het winterseizoen is de eerste editie van de Rookburgh Gazette verschenen. Hieruit blijkt dat er, naast het restaurant Uhrwerk, ook een Bar 1919 en een snoepwinkel Emilie zal zijn in het gebied.

1403

Hopelijk wijst dit op een opening in 2020!

PyongWon
22-11-19, 12:15
Hopelijk wijst dit op een opening in 2020!
Ik moet toegeven.. dat is de eerste keer dat ik zo iets heb van... Nu zal het toch wel dichtbij zijn.

siroccofreakske
22-11-19, 12:45
Het stemt mij inderdaad ook wel terug een stuk hoopvoller voor een opening in 2020. Meer dan een jaar op voorhand al op deze manier gaan teasen zou ik apart vinden, maar het kan natuurlijk... :)

coasterfrenzy
22-11-19, 16:58
Het zou me toch heel sterk lijken als ze 2020 niet halen. Misschien niet de seizoensstart, nee.. maar veel van hun projecten zijn in Juni geopend (en Chiapas was oorspronkelijk) ook voor rond die periode gepland. Dus als we daar van uit gaan hebben ze nog 7 maanden.. dat moet toch zéker lukken.

Maar ik blijf hopen dat - zoals Siroccofreakske het al juist schreef - dat Simon gaat winnen :D

simon
22-11-19, 18:43
Haha ik blijf het ook nog steeds hopen, maar realistisch gezien lijkt het me nu ook wel eerder zomer te worden...

Earlyspencer
22-11-19, 22:47
Opening is toch 99% zeker in 2020. De aangekondigde publicitaire campagne bevestigt dit. Enkel iets technisch of juridisch zou nog vertragend roet in de vliegcoaster kunnen strooien.

Ik zag ter plaatse al eind 2017 trackdelen van F.L.Y. gemonteerd. Dit moet dan toch de traagste bouw ooit zijn van een coaster tussen beging montage en opening, ook al zijn er dan verblijfsaccommodatie en andere attracties bij betrokken.

Omdat het me veel te traag gaat en omdat bij wijze van spreken elke nieuwe baksteen of stoeptegel een post kan opleveren (no offence), heb ik dit hele Rookburgh niet zo nauw opgevolgd. Vandaar mijn mss simplistische vraag: is F.L.Y. de definitieve naam of is dat de werknaam / werfnaam, zoals de 'geheime wapens' in Alton Towers. Wordt er al gespeculeerd over een (andere) definitieve naam? Tripsdrill schonk recent wel klare Duitse wijn in tweevoud.

PyongWon
23-11-19, 00:45
Opening is toch 99% zeker in 2020. De aangekondigde publicitaire campagne bevestigt dit. Enkel iets technisch of juridisch zou nog vertragend roet in de vliegcoaster kunnen strooien.

Ik zag ter plaatse al eind 2017 trackdelen van F.L.Y. gemonteerd. Dit moet dan toch de traagste bouw ooit zijn van een coaster tussen beging montage en opening, ook al zijn er dan verblijfsaccommodatie en andere attracties bij betrokken.

Omdat het me veel te traag gaat en omdat bij wijze van spreken elke nieuwe baksteen of stoeptegel een post kan opleveren (no offence), heb ik dit hele Rookburgh niet zo nauw opgevolgd. Vandaar mijn mss simplistische vraag: is F.L.Y. de definitieve naam of is dat de werknaam / werfnaam, zoals de 'geheime wapens' in Alton Towers. Wordt er al gespeculeerd over een (andere) definitieve naam? Tripsdrill schonk recent wel klare Duitse wijn in tweevoud.
F.L.Y. zou wel degelijke de definitieve naam worden.

coasterfrenzy
23-11-19, 17:04
Opening is toch 99% zeker in 2020. De aangekondigde publicitaire campagne bevestigt dit. Enkel iets technisch of juridisch zou nog vertragend roet in de vliegcoaster kunnen strooien.

Ik zag ter plaatse al eind 2017 trackdelen van F.L.Y. gemonteerd. Dit moet dan toch de traagste bouw ooit zijn van een coaster tussen beging montage en opening, ook al zijn er dan verblijfsaccommodatie en andere attracties bij betrokken.

Omdat het me veel te traag gaat en omdat bij wijze van spreken elke nieuwe baksteen of stoeptegel een post kan opleveren (no offence), heb ik dit hele Rookburgh niet zo nauw opgevolgd. Vandaar mijn mss simplistische vraag: is F.L.Y. de definitieve naam of is dat de werknaam / werfnaam, zoals de 'geheime wapens' in Alton Towers. Wordt er al gespeculeerd over een (andere) definitieve naam? Tripsdrill schonk recent wel klare Duitse wijn in tweevoud.

PHL schenkt geen klare wijn. Hoe meer mysterie rond een attractie, hoe groter de hype.

Als je de duitse Fora volgt is inderdaad elke baksteen weer nieuws. Maar dat kan ik toch niet van dit forum zeggen. De updates tot nu toe zijn meestal wel vrij groot.

Ik denk trouwens dat je wel degelijk de complexiteit van het project onderschat. Ja, een coaster zetten op een vlak terrein kan binnen enkele maanden. En als je dan een los hotel, losse horeca etc. nog erbij bouwt kun je het geheel inderdaad makkelijk op anderhalf jaar presenteren. Maar hier zit niet allen alles in elkaar verslingerd, maar ook nog eens enorm ingewikkeld op elkaar gestapeld.

Ter vergelijk: De ratatouille in EPCOT is in 2017 aangekondigd en zou in zomer 2020 moeten openen. Toen ik er in 2018 was, waren ze al bezig aan de attractie, die gewoon een loods is met relatief weinig theming er in (meeste theming is immers door middel van 3D schermen) en ook de buitenkant hoeft relatief weinig aangekleed te worden, aangezien het gebouw voor driekwart buiten het park staat.. Bij FLY is de bouw eind 2016/begin 2017 begonnen. Ik weet niet precies wanneer men met ratatouille begonnen is, maar uiteindelijk duurt de bouw van FLY niet enorm veel langer, terwijl het wel om een prototype gaat en een themagebied en project dat eindeloos veel complexer is.

Phadd-F
24-11-19, 10:46
PHL schenkt geen klare wijn. Hoe meer mysterie rond een attractie, hoe groter de hype.



De bouw ervan duurt nu echt wel zo lang dat de hype bij mij eigenlijk verdwenen is. Als ik dit topic zie denk ik van "ah ja, dit is er ook nog".

coasterfrenzy
24-11-19, 15:53
De bouw ervan duurt nu echt wel zo lang dat de hype bij mij eigenlijk verdwenen is. Als ik dit topic zie denk ik van "ah ja, dit is er ook nog".

Kun je na gaan hoe erg dat effect was als ze direct in het begin al alles prijs hadden gegeven. Dan zou zelfs dit topic niet meer tot leven komen.

etwien
24-11-19, 19:24
Bij mij leveren huidige updates slechts een “scroll past” op met af en toe een beetje aandacht. Door het zeer lange wachten gaat mijn aandacht onbewust in hibernation mode, tot er effectief spannendere dingen zullen gebeuren zoals testritten of teasen van datums en dergelijke.

Dat wil niet zeggen dat FLY niet minstens enorm veel mijn aandacht trekt vanaf dat bekend werd wat het ging worden, maar stilaan mag het nu toch beginnen komen ...

Joran
24-11-19, 20:41
De bouw ervan duurt nu echt wel zo lang dat de hype bij mij eigenlijk verdwenen is. Als ik dit topic zie denk ik van "ah ja, dit is er ook nog".

Wacht maar tot ze video's beginnen te posten dan, zou ik zo zeggen. Denk dat bij iedereen de hype dan weer volledig zal terug zijn. ;)

Jak
24-11-19, 23:51
Wacht maar tot ze video's beginnen te posten dan, zou ik zo zeggen. Denk dat bij iedereen de hype dan weer volledig zal terug zijn. ;)

Ik zit ook wel met het gevoel: ah ja, dat project, daar zijn ze aan bezig. Ik was in september in Phantasialand. Mijn vrienden (pretparkleken) vroegen wat ze aan het bouwen zijn in Rookburgh. Eerlijk? Ik was het deel al aan het negeren. Ik wist namelijk: ik ga hier niets zien, de buitenkant is helemaal dichtgespijkerd en ik had me bij de situatie neergelegd dat Phantasialand actie moest ondernemen vooraleer we konden geteast worden.

Het interesseert me inderdaad wel heel erg, maar de bouwwerken duren zo lang, dat ik wat Rookburgh moe wordt. Je kan pretparkfans entertainen met een thema-installatie en achtbaanrail, maar de rek daar op is ook beperkt, zo zien we nu :D .

Geef ons testritten en we zijn weer helemaal mee denk ik!

jolienvt
25-11-19, 10:34
Er is zonet een trailertje gepost op de facebookpagina van PHL!

jolienvt
25-11-19, 10:35
Bij de trailer van Taron had ik persoonlijk wel een meer wow-gevoel. Enkel door de muziek alleen al.

jefke88
25-11-19, 10:42
Mooi, die gaat volgend seizoen dus duidelijk open.

coasterfrenzy
25-11-19, 10:44
https://www.youtube.com/watch?v=FA_1ZrLVYEQ

Mij interesseert vooral de muziek van IMAscore. De beelden vaan Rookburgh zijn deels herkenbaar maar ook wet nieuwe stukjes. Benieuwd of ze het in het echt ook zo donkere sfeer weten te geven.

jolienvt
25-11-19, 11:20
Oja zeer lang geleden dat ik nog eens een reactie geplaatst heb. Wist niet goed meer hoe de video te delen.

Ik verwacht wel zo'n donkere sfeer. Maar durf mijn verwachtingen niet te hoog te leggen ook. :D

etwien
25-11-19, 11:34
Lol, zitten die mee te lezen ofzo? (Mannen, ze verliezen interesse, post die trailer!)

siroccofreakske
25-11-19, 11:49
De bouw ervan duurt nu echt wel zo lang dat de hype bij mij eigenlijk verdwenen is. Als ik dit topic zie denk ik van "ah ja, dit is er ook nog".

Ik denk dat er veel mensen waren bij wie de interesse in een winterslaap zat, maar met zo'n nieuwe teaser begin je toch weer een beetje te dromen, of niet?

Van zodra er een openingsdatum bekend wordt gemaakt, zal de interesse bij elke pretparkfan wel terug zwaar pieken, denk ik! ;)

Belgiumcoasterfreak
25-11-19, 11:50
Hoelang we ook al moesten wachten, persoonlijk is hij mij de hype nooit gaan liggen. En dergelijke beelden geven dat nogmaals een boost. Blijft toch bizar dat dit park met dergelijk kleine oppervlakte zulke monsters kan plaatsen. Black mamba, Taron en Fly... Hun aanbod wordt echt wel de beste van Europa, als dat zelfs nu al niet het geval is...

coasterfrenzy
25-11-19, 12:46
Ik denk dat er veel mensen waren bij wie de interesse in een winterslaap zat, maar met zo'n nieuwe teaser begin je toch weer een beetje te dromen, of niet?

Van zodra er een openingsdatum bekend wordt gemaakt, zal de interesse bij elke pretparkfan wel terug zwaar pieken, denk ik! ;)

Inderdaad.. Zelfs de Duitse Fanfora (die waarbij elke baksteen "nieuws" is) waren aan het inslapen. Dus het was ook wel nodig. Al verrast het me dat de trailer zo kort na het krantje komt.

simon
25-11-19, 17:39
Het werd inderdaad tijd om het project MKT-gewijs wat nieuw leven in te blazen, en het volgt elkaar inderdaad snel op. Maar echt gestild is mijn honger nog niet, en zo hongerig ben ik voorlopig ook niet meer. Ik wil wel nog iets meer dan een animatievideo of krantje zien vooraleer ik terug zin krijg in eten!

Earlyspencer
25-11-19, 18:16
Blijft toch bizar dat dit park met dergelijk kleine oppervlakte zulke monsters kan plaatsen. Black mamba, Taron en Fly... Hun aanbod wordt echt wel de beste van Europa, als dat zelfs nu al niet het geval is...

No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ... Het park wordt mss als klein ervaren omdat het toegankelijk buitendeel voor bezoekers vrij beperkt is. De meeste attracties, zeker de grote, liggen half of helemaal verstopt achter fraaie gevels of zelfs onder de grond.

Het meer achterin het park heeft enkele attracties en is daardoor minder een blik-verruimer dan de centrale meren in b.v. BJL en Heide P. Als er geen noemenswaardige attracties op het meer zijn, is het mss een beetje vertekend om dit meer dan wel bij het park-oppervlak te rekenen. Dan moet je zeker ook de hangers en veiligheids-perimeters meerekenen. PHL weet volgens mij als geen ander park om deze aan het zicht van de bezoekers te onttrekken.

Met het tweede deel van je post ben ik het roerend eens. Het beste attractie-aanbood in Europa, ondanks de afwezigheid van een woodie. De theming ervaar ik er zeker origineler en minder commercieel dan in het favoriete park van de forumleden (blijkens een recente poll). Over de service en de prijs voor catering hoor je me ook al niet klagen.

Met meer uitbreidingsmogelijkheden en een spoorwegstation voor de deur, had PHL misschien wel in Europa's top 3 kunnen staan qua aantal bezoekers. Op meso-schaal is het park prima gelegen: Ruhr, BeNe, zelfs vanuit Frankfurt geraak je op een dagje heen en terug. Maar de zure buren ...

In de recente teaser-film zie je mensen op een panorama-platform. Is dat op een hoteldak? En enkel toegankelijk voor verblijfgasten? En gaan de buren niet klagen over dat gluren?

Mijn interesse is in elk geval opnieuw toegenomen.

Phadd-F
25-11-19, 21:13
Ik denk dat er veel mensen waren bij wie de interesse in een winterslaap zat, maar met zo'n nieuwe teaser begin je toch weer een beetje te dromen, of niet?

Van zodra er een openingsdatum bekend wordt gemaakt, zal de interesse bij elke pretparkfan wel terug zwaar pieken, denk ik! ;)


Ohja, de hype is terug :cool:

coasterfrenzy
25-11-19, 22:08
No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ... Het park wordt mss als klein ervaren omdat het toegankelijk buitendeel voor bezoekers vrij beperkt is. De meeste attracties, zeker de grote, liggen half of helemaal verstopt achter fraaie gevels of zelfs onder de grond.

Het park weet in de praktijk juist enorm goed gebruik te maken van de ruimte. Je noemt zelf al een attractie onder de grond, zoiets ontstaat alleen uit plaatsgebrek. Het is niet iets unieks, maar hoe veel parken ken je daadwerkelijk die zoiets hebben? Het volledig integreren van Attractie en themagebied zoals ze bij hun laatste projecten doen is ook zoiets. Meestal staat een achtbaan min of meer buiten het park.

Bobbejaanland is "slechts" 2 hectare groter dan PHL (Al kun je daar best veel mee). Ook daar hoorde je mensen zich afvragen waar ze een triple launch coaster moesten gaan zetten. Naast die 2 hectare die ze extra hebben, heeft bobbejaanland ook op de vijver mogen bouwen, iets wat in PHL enkel kan als het een drijvende constructie is. De ruimte waar Typhoon staat is volstrekt weg gesmeten, want er staat enkel de achtbaan. in PHL neemt zo'n maan meer ruimte in qua footprint, maar doordat er paden onder en over lopen en ook horeca etc. erbij zit geïntegreerd gebruiken ze het veel slimmer. Vooral dát is het wat de projecten van PHL zo knap maakt. Ik zie Bobbejaanland niet nog 3 hotels openen, of achtbanen die de Kilometer in lengte aantikken (De langste in BJL Revo met 720m waarvan driekwart van de rit lifthill is, in PHL zijn enkel de Winja's en Raik korter).

Inderdaad: Enkel een achtbaan vouwen op de ruimte van Rookburgh is geen kunst. Maar juist het feit dat ze gaan voor een prototype, er nog een hotel met 106 kamers bij komt, een restaurant, bar, broodjeszaak, snoepwinkel waar je kunt kijken waar chocolade-werken gemaakt worden, dit alles goed themen én alle infrastructuur die voor dit alles nodig is op dat gebied zetten.. dat is wel degelijk straffe toebak. Noem mij één ander park die dit voor elkaar krijgt.

Heide Park is overigens FERM groter. Ze hebben daar 85 hectare tot hun beschikking, dat is meer dan PHL en BJL bij elkaar (28 en 30 hectare). Dus nogal wiedes dat daar niets compact gebouwd hoeft te worden en een gigantische attractie daar ook niet moeilijk in te passen is.

Wel vind ik het raar dat PHL het meer aan de kant van Wuze town erg heeft dicht gebouwd. Zoals je aan geeft kun je zo'n meer enorm goed gebruiken om ruimte te creëren. Het zou dus eigenlijk handig zijn geweest als de snackbar, octowuzy etc. aan de andere kant zouden liggen zodat het hoofdpad tussen die faciliteiten en het meer door zou lopen. Je ziet het meer nu wel vanaf dat pad, maar het effect van ruimte is er nauwelijks. Al helt dat wellicht weer wel om wat beter omgeven te worden door het thema.

siroccofreakske
26-11-19, 12:27
No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ...

Als je naar de cijfers kijkt, kan je toch niet anders dan PHL klein noemen? PHL heeft 28 ha, waarvan een groot stuk aan de vijver eigenlijk al niet fatsoenlijk gebruikt kan worden. Als je heel dat gebied aan de vijver er niet bij zou tellen, heeft PHL denk ik max 25 ha.

Dat is minder dan BJL en PDP (beide 30 ha), die toch ook beide als kleine parken worden aanschouwd. PHL is kleiner, maar heeft wel 2 (binnenkort 3) hotels op die oppervlakte staan, wat het geheel van vrije parkruimte nog eens verkleint.

Walibi Belgium, wat ik ook niet eens een heel groot park vind eigenlijk, heeft 55,5 ha. Dat is het dubbele.

Als je dan effectief gaat vergelijken met de top van Europa, waarin PHL toch wel degelijk speelt:

- Efteling 72 ha
- Europa Park 95 ha
- Alton Towers 370 ha
- Disneyland Parijs 1943 ha

Als tegenargument wil ik nog wel vermelden dat Liseberg (17 ha), Tivoli Gardens (8 ha) en Tivoli Gröna Lund (3,8 ha) ook bewijzen dat je met minder oppervlakte ook mooie dingen kan doen. :) Maar geen van die 3 parken proberen grootse thematische gebieden te bouwen, zoals de bovenstaande parken en PHL dat wel doen.

coasterfrenzy
26-11-19, 12:51
Voor wie nieuwsgierig is wat er allemaal in Rookburgh te verwachten is, hebben we alle nieuwe items uit het krantje samen gevat in onderstaand artikel:

http://www.pretparken.be/NL/article/2147/Eindelijk-nieuws-uit-Phantasialands-Rookburgh

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_17872d7f0f14d83f41b8cd5d23f74044_850_350_0.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_89aa5bcbfd1e9cfd3d233ef6199619b3_850_350_0.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_5b35ab882dcf0b6d00dd0a9218233ff1_173_130_0.j pg

Met redelijk veel horeca in het gebied vraag ik me af of dit niet een vervanging moet worden van het horeca aanbod in China Town, gezien die hoek wel genomineerd is om gesloopt te worden. Anderzijds kan het ook een eerste stap zijn naar een uitgaansgebied voor in de avonden. Zeker als ze nieuwe gebieden daar slim op inrichten, kan het park prima in de avond open blijven voor hotelgasten. In elk geval lijkt het er sterk op dat Rookburgh (deels) open blijft voor hotelgasten.

Inmiddels wordt er ook gespeculeerd of de Metro tussen Alt Berlin en Rookburgh niet nog een kleine simulator-attractie zou kunnen bevatten. Al lijkt dat vooralsnog enorm ver gezocht gezien de beperkte ruimte die beschikbaar is.

Pretparkfreak7
26-11-19, 14:32
Die kant van het park had ook gewoon niet overdreven veel horeca: Fantasy heeft enkel dat fastfood-verkooppuntje. Ik geloof trouwens niet dat één restaurant aangevuld met een broodjesbar en chocoladewinkel voldoende is om die horecazee in China te vervangen. Hoewel er schijnbaar ook noedels in het menu zitten. Sowieso heeft een vernieuwing van China naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon zelf horeca dus moet er überhaupt niet vervangen worden.

Ik zou heel aangenaam verrast zijn moest Rookburgh meer bieden dan één attractie en wat winkeltjes, maar het lijkt mij gewoon te veel om in één keer neer te gooien als er ook nog een tweede attractie bij zou zitten. Uiteraard zou ik het geweldig vinden als er alsnog een darkride opduikt. Een variant op een reuzenrad lijkt me anders ook wel iets dat binnen de thematiek én het plaatsgebrek van het park past. Een Steampunk variant op zoiets als hieronder zou volgens mij heel leuk kunnen werken in het gebied. In een vroegere fasen had ik ook nog een wild idee met enkele mini-varianten van een Intamin Skyjump, maar dat lijkt inmiddels met zekerheid tot het rijk van de fabeltjes te horen.

1406

coasterfrenzy
26-11-19, 15:40
Die kant van het park had ook gewoon niet overdreven veel horeca: Fantasy heeft enkel dat fastfood-verkooppuntje. Ik geloof trouwens niet dat één restaurant aangevuld met een broodjesbar en chocoladewinkel voldoende is om die horecazee in China te vervangen. Hoewel er schijnbaar ook noedels in het menu zitten. Sowieso heeft een vernieuwing van China naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon zelf horeca dus moet er überhaupt niet vervangen worden.


ALS ze al met China aan de slag gaan, verwacht ik dat China Snack en de winkeltjes die tegen de voormalige zilvermijn staan weg gaan. Die worden op zich al volledig vervangen door Broodjesbar en Snoepwinkel (al zijn broodjes uiteraard niet hetzelfde als bratwurst, maar het past beter).

Als ze aan China gaan werken zou er inderdaad ook nieuwe horeca kunnen komen, maar in de 4 jaar bouwtijd zou die weg zijn, dus de vervanging zou in elk geval voor die periode gelden. Het is idd wat ver gezocht, maar ik hoop het wel.

Het idee voor een soort mini-reuzenrad (ook andere varianten als in de afbeelding) is al vaker geuit en zou inderdaad prima in een gebied als Rookburgh passen. Op zich is er genoeg dat je nog prima in die thematiek zou kunnen laten passen, probleem blijft de ruimte. Wat dat betreft hoop ik toch wel dat ze ooit die driehoek tussen Rookburgh en Wuze Town nog bij het thema gaan betrekken.. maar plaats is bij dit park uiteraard een eeuwige discussie.

Rein
11-12-19, 12:55
Ik kijk er echt naar uit hoe ze hier iets moois van gaan maken:
1428

Detail van de schouw:
1429

Op deze foto is ook duidelijk de afstand tussen de poort en de straat, maar ook tussen de poort en FLY, te zien:
1430

Gevonden op lamardeparques.es (https://lamardeparques.es/foro/).

coasterfrenzy
11-12-19, 16:26
Die hoek met die schoortsteen lijkt al aardig te zijn, al ben ik vooralsnog geen fan van de lichte ringen op die schoorsteen (of beter gezegd: De ringen wel, maar de manier hoe ze "uitlopen" nog niet).

Ben vooral nieusgierig naar wat er met die grote gele muur gaat gebeuren, maar daar ben ik ongetwijfeld niet alleen in :p

Aan de andere kant zijn ze ook bezig met de theming van het hotel naar de buitenkant toe en bij Berlijn zijn ze de gevels die vanuit Berlin zichtbaar zijn af te werken.

Polletje
24-01-20, 17:26
Op Looopings en CoasterForce staat te lezen dat F.L.Y. gisteren voor het eerst werd getest: één trein werd gelanceerd en heeft een stuk van het circuit afgemaakt. "De Nederlandse fabrikant Vekoma is nog druk bezig met het programmeren van de tweede lancering in de baan", aldus het artikel op de site met de drie "O's".

PyongWon
24-01-20, 23:11
Op Looopings en CoasterForce staat te lezen dat F.L.Y. gisteren voor het eerst werd getest: één trein werd gelanceerd en heeft een stuk van het circuit afgemaakt. "De Nederlandse fabrikant Vekoma is nog druk bezig met het programmeren van de tweede lancering in de baan", aldus het artikel op de site met de drie "O's".
Met een super onduidelijke foto die maar héél weinig prijs geeft... maar ik geloof nu toch ook dat voorjaar 2020 realistisch is geworden..

Ter herrinnering:


Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

yelle8
24-01-20, 23:26
Ik stel me vragen bij deze foto en berichtgeving van Loopings... We zien niet zomaar een verre foto van een trein die door de baan gaat, nee, we zien een onridefoto. Dat wil zeggen dat er een soort van GoPro op de trein gemonteerd zou zijn door een medewerker om dan vervolgens dat te lekken. Zou Phantasialand -dat extreem voorzichtig is hierin- werkelijk toestaan dat iemand een onridevideo gaat maken van een onafgewerkte baan met kans dat dat gelekt gaat worden?
Het is ook zo'n bijzonder wazige screenshot, het zou zomaar een fanmade 'nepfoto' kunnen zijn?

Phantasiastisch
25-01-20, 11:56
De eerste testritten zie ik wel nu in de sluitingsperiode plaatsvinden, ongeacht of de foto nu echt is of niet. Het is realistisch dat Rookburgh en F.L.Y. dit jaar openen. Testritten zijn dus sowieso niet ver weg meer indien ze momenteel nog niet plaatsvinden en de foto fake is.

Wie weet zit Phantasialand zelf achter die foto, is het een soort teaser en niemand die het verwacht...

Het themagebied zelf is buiten de overkapping van Launch 1 in grote lijnen afgewerkt. Enkel het hotel is nog een onafgewerkt project dat voor mij momenteel een opening in het voorjaar in de weg staat. Omwille van het hotel zeg ik nog steeds 1 juli 2020.

Hoewel ik nog steeds niet zeker ben of de tube rooms leeg geleverd zijn of dat ze binnenin toch al enigszins aangekleed zijn. Daar hangt het allemaal vanaf. Als deze meer aangekleed zijn dan gedacht, dan is het voornamelijk nog de theming aan de buitenkant en die wordt redelijk snel aangebracht. In dat geval is een opening in april of mei niet zo gek. :)

Is er überhaupt nog iemand dat denkt dat de tubes niet leeg geleverd zijn?

coasterfrenzy
27-01-20, 09:12
Die on-ride foto is genomen exact op het diepste punt van de eerste drop na de eerste lancering.

De site met drie O's gaf maanden geleden al aan dat men bezig was met testen (maar dat artikel hebben ze natuurlijk weer verwijderd), dus ze spreken zich zelf nu weer tegen.

Ik volk Yelle. Elke B-Merk actioncam kan betere beelden leveren dan dit. Dit is bewust wazig gemaakt. En daarnaast: Waarom zou PHL een on-ride camera plaatsen voor een testrit die niet eens volledig rond gaat?

Mijn theorie is dat het inderdaad een computerrendering is die bewust onscherp gemaakt is om het niet te laten opvallen dat het een rendering is.

Ook het bericht dat de trein de eerste helft heeft afgelegd is raar. Meestal begin je met een trage lancering en een rollback. Daarna worden de lanceringen steeds harder totdat de trein rond gaat. Dus áls dit al echt zou zijn, dan zou het wel betekenen dat ze al enkele dagen aan het testen zijn, maar dan is het tegelijk weer heel vreemd dat de 2e launch nog niet klaar zou zijn.. want die trein staat behoorlijk in de weg om verder te sleutelen aan de betreffende launch. Daarnaast kun je dus nu ook niet verder gaan met verdere lanceringen om de trein tot de daadwerkelijke eindsnelheid te brengen.

Daarentegen kan het best zijn dat er tests bezig zijn, maar dan lijkt me wel dat ze verder zijn dan wat pooopings beweert.


Hoewel ik nog steeds niet zeker ben of de tube rooms leeg geleverd zijn of dat ze binnenin toch al enigszins aangekleed zijn. Daar hangt het allemaal vanaf. Als deze meer aangekleed zijn dan gedacht, dan is het voornamelijk nog de theming aan de buitenkant en die wordt redelijk snel aangebracht. In dat geval is een opening in april of mei niet zo gek.


Sowieso "Enigszins" aangekleed. Anders heeft het werken met kant en klare cabines geen nut. Ik vermoed dat badkamer en bedden en dergelijk volledig klaar er in zitten. Enkel losse onderdelen van de inrichting (matrassen, dekens, eventuele hanglampen of schilderijtjes) zullen er nog niet in zitten. Dat is tenminste hoe het normaalgesproken werkt.

Zelfs bij de andere hotels hebben ze een deel van de constructie op deze manier gedaan, dus het zou vreemd zijn als ze het nu niet doen.

Phantasiastisch
27-01-20, 13:11
Dat kan goed @coasterfrenzy!
Wat of hoe het ook mag zijn, ik denk wel dat de testfase rond deze periode begint dus die kunnen reeds plaatsgevonden hebben maar alleen zijn er dan geen échte beelden van.

Van launches ken ik niet veel. Maar die trein moet toch afgeremd worden op het launchsegment dus dan zorgen ze er toch ineens voor dat de "boost modus", de lancering zelf, toch ook al werkt? Mij lijkt het raar dat ze dit afzonderlijk zouden afwerken en dus niet klaar hebben.

Op de meest recente foto's van hotel Charles Lindbergh (25.01.2020) is te zien dat de airconditioning op het dak geplaatst is bij de gebogen hotelblok en de aansluiting reeds gelegd is.
Hier kan weldra begonnen worden met het aanbrengen van de buitenmuur die gethemed wordt. Bij blok 1 is dit al gebeurd en wordt nu theming aangebracht.

coasterfrenzy
27-01-20, 13:24
Van launches ken ik niet veel. Maar die trein moet toch afgeremd worden op het launchsegment dus dan zorgen ze er toch ineens voor dat de "boost modus", de lancering zelf, toch ook al werkt? Mij lijkt het raar dat ze dit afzonderlijk zouden afwerken en dus niet klaar hebben.


Na de launch zit het hoogste punt van die etappe. Vanaf daar kan de trein rond komen op eigen kracht. (hetzelfde als wanneer een trein per lifthill tot dat punt wordt gebracht). Daar komt de trein niet overheen en zal terug bollen. Uiteindelijk valt hij dus wel ergens stil en op zich zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat dit niet in de launch/rem is.. Er staat een kraan van Barth nog steeds op het terrein. Het zou me niets verbazen als die gebruikt wordt om de trein door de track heen te trekken (Pull through en/of los halen als hij vast loopt).

Phantasiastisch
27-01-20, 19:10
Na de launch zit het hoogste punt van die etappe. Vanaf daar kan de trein rond komen op eigen kracht. (hetzelfde als wanneer een trein per lifthill tot dat punt wordt gebracht). Daar komt de trein niet overheen en zal terug bollen. Uiteindelijk valt hij dus wel ergens stil en op zich zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat dit niet in de launch/rem is.. Er staat een kraan van Barth nog steeds op het terrein. Het zou me niets verbazen als die gebruikt wordt om de trein door de track heen te trekken (Pull through en/of los halen als hij vast loopt).

Dat had ik in het achterhoofd dat die trein anders heel ver zou terug bollen vandaar dat ik het raar zou vinden als die launch nog niet klaar zou zijn... Maar ik had er niet bij stil gestaan dat Barth'tje nog voor de deur stond om een handje te helpen... :p

Maar met Barth voor de deur, is er dus nóg meer kans op testritten. :D

coasterfrenzy
28-01-20, 09:11
In elk geval op een Pull-Through.

Ik weet nog dat we Taron hebben zien testen en zien vastlopen (wat niet heel ongebruikelijk is bij dergelijke tests). Het zou me niets verbazen als dat ook bij FLY kunnen gaan zien. (de tests dan, niet de vastlopers)

Pretparkfreak7
28-01-20, 17:11
Blijkbaar kon je relatief recent stiekem binnengluren bij de rookburgh-poorten die aansluiten op de hoofdstraat in Berlijn. Het ziet er veel lichter en minder afgewerkt uit dan ik het mij had voorgesteld.

1500

Bron: Coasterforce (https://coasterforce.com/)

Phantasiastisch
28-01-20, 19:08
Het is wel heel duidelijk dat ze er nog mee bezig zijn, dus het zal wel meer details en afwerking krijgen.

Spijtig dat er een zeil hangt want van dat punt tot aan de gate in Rookburgh zelf is het nog wel enkele meters... Ik had graag gezien hoe ver ze daar staan.

Op de luchtfoto (drone beeld) van afgelopen zomer kan je de dakramen uiterst links op de foto zien. Vandaar de enorme lichtinval.

Ik verschiet er wel van dat die gang zo breed is, of dat lijkt toch zo. Als je kijkt naar die gethematiseerde steunpaal (bakstenen paal) in het midden en je vergelijkt links en rechts dan lijkt het pad aan de rechterkant van de paal veel breder.
Toch? Of is het bezichtsbedrog door het standpunt van waar de foto werd gemaakt?

coasterfrenzy
30-01-20, 09:28
Moeilijk te zien. Normaliter zitten er deuren links en rechts van die bakstenen pilaar. En die zijn even breed. Maar door de 2e paal (ongethemed) lijkt de rechter kant nu een stuk breder te zijn. Of dat in de praktijk ook zo is, zal nog moeten blijken. Doordat je rechts het "einde" van het gat niet kunt zien, kun je ook niet zien hoe veel breder de gang daadwerkelijk is ten opzichte van de deuren.

Die ongethematiseerde paal blijf ik overigens wel heel erg vreemd vinden en lijkt aardig in de weg te staan.

Je zou denken dat die ongethematiseerde paal in het midden van de gang staat. Maar ook dat lijkt me niet persé waar. Gezien het een bestaand gebouw betreft, denk ik dat de paal vroeger wel in het midden stond, maar in elk geval rechts (misschien ook links) is een nieuwe muur geplaatst, waardoor de verdeling nu anders kan zijn.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat men eerder nog niet veel aan die gang gedaan heeft om pottekijkers buiten te houden. Nu in de winterstop kunnen ze rustig via de Berlin-kant materiaal naar binnen werken. Ik verwacht dat de rest van het ondergrondse deel van Rookburgh wel al is afgewerkt. Wellicht zelfs al relatief kort na het plastic zeil (dat daar ongetwijfeld niet voor niets hangt).

@pretparkfreak7: Enig idee waar deze foto vandaan komt? Is deze tovallig van een IT event dat vrijwel elk jaar gedurende deze winterstop plaats vindt?

Rein
30-01-20, 14:45
De hotel ingang:

1501
Bron: Twitter (https://twitter.com/cslkenny/status/1222564909080289292)

Rein
30-01-20, 16:17
Alle letters zijn ondertussen reeds geplaatst:

1502

Pretparkfreak7
30-01-20, 17:10
Ik vraag me er twee zaken bij af...

1.Zou die roestkleurige poort nog veel afwerking krijgen? Ik heb persoonlijk het idee dat we er niet veel meer dan enkele decoratieve accentjes moeten verwachten.

2.De gevel heeft een sterke neiging tot symmetrie, maar waar de grote poort in roestkleur dan centraal zou moeten liggen, ligt ze helemaal aan de rechterzijde. Zou het hotel ontworpen zijn om in een latere fase/bij succes een extra vleugel te krijgen aan de rechterkant? Stel dat men het personeelsgebouw (?) dat daar nu staat in de toekomst elders onderbrengt, lijkt er mij genoeg plaats om ook daar zo'n afgebogen kamerblok te laten aansluiten.

yelle8
30-01-20, 20:29
Foto van een Duits forum: Er zouden nieuwe informatieschermen in het park getest worden waarbij ook FLY reeds een plekje kreeg op het wachttijdenbord. Is het park alles aan het klaarstomen voor seizoensopening?!

1503

Pretparkfreak7
30-01-20, 22:28
Ik kan geen plaats bedenken waar dit bord kan hangen zonder dat de pijlen voor minstens één van de attracties de foute richting uitwijzen.

Phantasiastisch
30-01-20, 23:50
Je zou denken dat die ongethematiseerde paal in het midden van de gang staat. Maar ook dat lijkt me niet persé waar. Gezien het een bestaand gebouw betreft, denk ik dat de paal vroeger wel in het midden stond, maar in elk geval rechts (misschien ook links) is een nieuwe muur geplaatst, waardoor de verdeling nu anders kan zijn.
Idd, afwachten tot ik er zelf doorloop en dan weet ik het. :D


Ik vraag me er twee zaken bij af...

1.Zou die roestkleurige poort nog veel afwerking krijgen?

2.De gevel heeft een sterke neiging tot symmetrie, maar waar de grote poort in roestkleur dan centraal zou moeten liggen, ligt ze helemaal aan de rechterzijde. Zou het hotel ontworpen zijn om in een latere fase/bij succes een extra vleugel te krijgen aan de rechterkant?

1. Enkele details zoals op de grote muur (Airrail Company / Tor 1 & 2) verwacht ik sowieso. Je ziet op de roestige muur nog 2 verankeringen, zowel links als rechts. Ook verwacht ik nog wel iets bovenop de poort aan die 4 paaltjes (schoorsteen-achtig?).

Het belangrijkste = afwachten. We weten niet wat het eindresultaat is. Daarbij, het is de ingang van het hotel, dat moet er aantrekkelijk uitzien. Naar velen hun mening is het in de huidige staat allesbehalve aantrekkelijk dus ik verwacht gewoonweg niet dat ze dit zo gaan laten.

2. Dat kan. Phantasialand houdt bij elk project rekening met toekomstige uitbreidingen. Ook hiervoor is het afwachten wat de eventuele reden is dat de toegangspoort hier staat.


Ik kan geen plaats bedenken waar dit bord kan hangen zonder dat de pijlen voor minstens één van de attracties de foute richting uitwijzen.
Dat was het eerste wat ik ook dacht. De pijlen gaan alle kanten op, letterlijk. Behalve een pijl rechtdoor naar beneden ontbreekt. :p

Wel valt op dat er enkel attracties opstaan van het Berlijnse themagebied dus dit bord komt ongetwijfeld in Berlin (incl. Rookburgh). Ze zullen de pijlen nog wel afstemmen. Aangezien deze monitor aan de Rookburgh ingang in Berlin staat, zal hij daar wel ergens geplaatst worden veronderstel ik?

knessel
31-01-20, 08:37
Dat lijkt toch een volledig Tv-scherm te zijn, de pijlen kunnen max in alle richtingen worden gedraaid ? Het ging toch maar om een test van het scherm...

coasterfrenzy
31-01-20, 12:04
Het lijkt er op dat de pijlen in 3D gemodelleerd zijn en dus inderdaad dynamisch zouden kunnen werken. Echter past er op deze manier wel weinig info op het bord. Als dit puur voor Berlin is, is het prima (en meteen ook veel beter in stijl dan de andere borden), maar als ze de andere attracties er ook op willen zetten wordt het krap.

Wat betreft de ingang van het hotel: De stalen platen zijn met een bijtend middel bewerkt om snel een roestlaagje er op te krijgen. Het is dus zeker geen grondlaag.

Zelf vind ik het er prima uit zien als een Shuilbunker in een post-apocalyptische wereld. Maar totaal niet voor Steampunk. Steempunk is eerder koper dan roest. En natuurlijk een overdaad aan vage technieken. Als achterwand voor iets kan het nog prima werken, maar dan moeten ze nog behoorlijk wat details er op gaan plakken.. Zo laten kan, maar dan moet het wat meer in context gezet worden.

Overigens zie ik een symmetry niet meer ontstaan. Dat zou niet echt bij het concept passen. Ik denk ook niet dat de poort zelf volledig symmetrisch blijft als er nog details op zouden komen.

Bij steampunk hoop je op een gebied waar heel veel dingen bewegen en met enige regelmaat wat rook of waterdamp ergens uit komt spuiten. Helaas vrees ik er een beetje voor dat het dit gaat worden. PHL lijkt te kiezen voor een andere interpretatie. Benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uit zien.

Phantasiastisch
31-01-20, 22:53
Phantasialand ziet alles anders dus de kans is inderdaad groot dat het steampunk thema niet uitgewerkt is zoals wij van steampunk verwachten.

Verwacht geen steampunk maar houd eerder een industrieel themagebied voor ogen. Anders zou je wel eens teleurgesteld kunnen zijn als je geen tientallen stoommachines en draaiende tandwielen ziet als je Rookburgh binnen komt.

De enige plaats waar ik iets draaiend verwacht is ergens in de theming van launch 1. We zagen op de concept-arts overigens ook een soort tunnel/kanon-achtig iets was waar stoom uitkomt.
Ik verwacht dus (met grote voorzichtigheid in mijn verwachtingen) slechts 1 stoommachine waar de trein uit gelanceerd wordt. Plus, hooguit nog enkele schoorstenen die 'in werking' zijn. Voor de rest verwacht ik enkel die grote statische gevels en gebouwen die ons vooral klein moeten doen voelen.

coasterfrenzy
03-02-20, 09:59
Dat is ook precies wat ik verwacht. Meer een industriebuurt van Berlin, dan een klassiek steampunk gebied. Maar we zullen zien. Het gaat ongetwijfeld speciaal worden.

Pretparkfreak7
05-02-20, 12:10
Ik ben me al een tijdje het hoofd aan het breken over waarom die deuren in de geluidsmuur open kunnen. Het lijkt te groot voor gewoon wat thematische opsmuk, maar te onpraktisch om er iets attractie-achtig te laten doorrijden en terugkeren. De achtbaan kunnen we in alle geval al uistluiten:die loopt er niet door.

1515

1516

1517

Bron: Rideonblog & @CSLKenny

knessel
05-02-20, 14:25
ik denk dat die 'poorten' enkel deco zijn, om het grote muurvlak visueel te breken...

coasterfrenzy
05-02-20, 14:52
Phantasialand kiest ook wel graag voor authentiek. Voor het Mexicaanse thema is er iemand naar mexico gevlogen om allerhande deco-elementen te kopen. Voor Deep in Africa is er zelfs een kunstenaarsdorp in Kameroen ingericht waar lokale bevolking beeldjes etc. maken voor het park.

Ik kan me voorstellen dat men de poorten soms een beetje opent en sluit om zo wat leven in het gebied te houden. Als je goed kijkt zie je ook dat er een kabel aan de deur hangt, die zijdelings bevestigd is aan de muur. Dat betekent dus dat de deuren niet veel verder open kunnen als op de 2e foto (tenzij die kabel + bevestiging nog tussen deur en muur in past, maar dat lijkt me niet). Vooralsnog denk ik dus ook dat het gewoon theming is die er zo reëel mogelijk moet uit zien.

Overigens is er nog een mysterie in die hoek: De voormalige wachtrij van RfA. Tussen de achterwand van Rookburgh en het gebouw van MaC in zit nog een aardig stukje. Daar is een pad dat als nooduitgang voor MaC kan dienen. De voormalige wachtrij-ruimte sluit dus niet echt aan op Rookburgh.

De betreffende ruimte heeft ook 2 in/uitgangen. Eentje waar men vroeger naar binnen ging, en eentje waar men die ruimte verliet om het gebouw van RfA in te gaan. Gezien een pad volledig daaromheen loopt lijkt dat niet persé heel nuttig en zou je dus gewoon rondjes kunnen rennen tussen beide deuren in :p Natuurlijk. is het logisch dat je vanuit een uitgang ook weer naar een ingang kunt lopen, maar hier zitten beide poorten wel héél dicht op elkaar.

Phantasiastisch
05-02-20, 21:56
De poorten zijn normaalgezien enkel deco. Tijdens de bouw zagen we dat de bevestigingen en rails - waar de poorten zogezegd aan hangen - pas later zijn toegevoegd en de poorten eerder geïnstalleerd waren.
Het kan natuurlijk zijn dat de poorten aan een echt schuifsysteem hangen aan de binnenkant en dat ze wel open en toe kunnen.

Als je kijkt naar naar het kleinere gebouw voor de fabrieksmuur - ter hoogte van "Tor 1" - dan zie je op de beide torentjes 2 plooibare ondersteuningen. Ik vraag me af wat hier nog op bevestigd wordt.

Ondanks dat ik denk dat de poorten niet open zullen gaan, hoop ik stiekem nog altijd dat er al dan niet vanuit de poort een luchtvaartuig buiten hangt. Is het niet vanuit de poort dan gok ik toch dat er nog een decorstuk/luchtvaartuig aan die bevestigingen komt.

coasterfrenzy
10-02-20, 22:22
De schutting is weg gehaald. Vermoedelijk zodat men het gedeelte rondom de ingang (Bestrating etc.) kan aanleggen.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_02/IMG_20200210_113055.thumb.jpg.c3d4f96c003aa580319b 0a0e8ffa1b90.jpg

Met dank aan Keeprunning @ Phantafriends.

Ik had gedacht dat vanuit de ingang een soort Skybridge tussen de tracks van FLY door zou lopen, maar blijkbaar loopt de onderste track nog dusdanig hoog dat dit niet past.

Phantasiastisch
11-02-20, 15:01
Ik had gedacht dat vanuit de ingang een soort Skybridge tussen de tracks van FLY door zou lopen, maar blijkbaar loopt de onderste track nog dusdanig hoog dat dit niet past.

Ik had hier op gehoopt want in mijn gedachten lijkt dat een spectaculaire entree.
Hoewel wel al moesten vermoeden dat er geen Skybridge zou komen, denkende aan de overloop die er ligt vanuit het gebogen hotel gedeelte naar de hotelblok in het midden van de track.

En waar ze nu die witte muur (onder de schoorsteen) aan het bekleden zijn zit die deur aan de zijkant die we zagen toen de roestige muur er nog niet stond.

Ik vind het op zich wel opmerkelijk hoe ze het hier aangepakt hebben. Het lijkt mij toch dat de muur de indruk moet geven dat het een groot gebouw voorstelt. Echter als je straks door de ingang komt zie je F.L.Y. vlak voor je. Dan zie je meteen dat de ingang slechts een wand is van 3 meter dik ipv een gebouw.

Daarom hoop ik nog steeds dat aan de achterzijde nog een soort tunnel gemaakt wordt waardoor je F.L.Y. niet ziet en je door de tunnel naar links naar de lobby gaat. Van daaruit kan je naar buiten via de overloop die er ligt en van hieruit heb je zicht op de coaster en Rookburgh.

Dan heb je eigenlijk in een kleine U-vorm gewandeld waardoor je het besef kwijt bent dat je "maar" door een gangetje gelopen bent en dat de ingang slechts een muur is waar meteen achter de straat ligt. :D

Pretparkfreak7
11-02-20, 15:14
Daarom hoop ik nog steeds dat aan de achterzijde nog een soort tunnel gemaakt wordt waardoor je F.L.Y. niet ziet en je door de tunnel naar links naar de lobby gaat. Van daaruit kan je naar buiten via de overloop die er ligt en van hieruit heb je zicht op de coaster en Rookburgh.

Ik verwacht net grote glaspartijen waardoor je de coaster zeer zeker ziet. In mijn hoofd ontstaat hier een soort van gallerij die de lobby met de verder gelegen hoteltoren verbind. Het hotel moet het hebben van zijn interactie met de achtbaan: waarom zou je een van de meest iconische interacties - voorbijrazende achtbaantreinen vlakbij de ingang - dan wegstoppen achter een wandje?

Hetzelfde idee zonder glaspartijen is volgens mij ook mogelijk. Dat je gewoon op een soort van binnenplaats komt met links de toegang tot het hotel en rechts en links rechtdoor wandelruimte tussen de coaster en andere hotelblokken.

Phantasiastisch
12-02-20, 17:47
Waarom zou je een van de meest iconische interacties - voorbijrazende achtbaantreinen vlakbij de ingang - dan wegstoppen achter een wandje?

Omwille van wat ik probeer aan te tonen: de ingang stelt voor mij een gebouw voor, een soort loods ofzo. Dan verwacht ik achter de gevel een groot gebouw maar dat ontbreekt. Dus: weg illusie... :p

Dat klopt gewoon niet in mijn hoofd. :D

Pretparkfreak7
16-02-20, 11:48
Het heeft er de schijn van dat de toegangspoort enkel middels trapjes bereikbaar wordt. Gesteld dat dat daadwerkelijk zo is, lijkt het hotel niet hoog in te zetten op toegankelijkheid voor mindervaliden.

Is dat anno 2020 een hoofdzonde of zou het park er mee weg komen doordat het mindervaliden vrij consequent in de kou te laten staan bij hun parkontwikkeling en -reglement? Aanbod en service voor mindervaliden lijkt er geen prioriteit dus het is bezwaarlijk een doelgroep die het park hoog in het vaandel draagt. Wat denken jullie?

1522

Bron: @CSLKenny (https://twitter.com/cslkenny)

knessel
16-02-20, 12:28
er zal wel een optie voorzien worden denk ik; in Vlaanderen ben je verplicht om je nieuwe gebouwen die voor publiek worden opengesteld toegankelijk te ontwerpen, ik vermoed dat dit in Duitsland niet anders zal zijn.

coasterfrenzy
16-02-20, 13:00
Het park heeft in de laatste jaren er enorm veel aan gedaan om nieuwe gebieden zo aan te leggen dat deze rolstoelvriendelijk zijn. Ik denk dus wel dat er nog een rolstoelingang komt, maar wellicht op een andere plek.

Anderzijds heb ik er mijn twijfels over of een buisvormige kamer heel geschikt is voor gehandicapten. Desalniettemin heeft elke hoteltoren een lift, die zal er toch niet enkel voor het gemak zitten.

Phantasiastisch
17-02-20, 11:56
Het park is vrijwel helemaal rolstoeltoegankelijk. Het zijn de mensen die rolstoelgebruikers verder duwen die klagen omdat ze op sommige stukken een kleine omweg moeten maken.

Ik zit niet in een rolstoel maar ik ken vrijwel alle rolstoeltoegankelijke paden. Het enige pad dat een moeilijkheid vormt door de steile hellingshoek is het brede - gewone - pad achter River Quest door om van China Town naar Klugheim te gaan.

Berlin en Fantasy liggen quasi op hetzelfde niveau. Hetzelfde geldt voor Deep in Africa en China Town. Klugheim en Mexico (het Chiapas deel) liggen ook gelijk.

De verbindingsweg vanuit Berlin naar Deep in Africa en de brug richting Colorado Adventure zijn de 2 rolstoelvriendelijke verbindswegen naar de rechterzijde van het park. Je kan eenvoudig van Berlin naar DiA, van DiA naar China Town.

Vanuit China Town kan je ook weer op 2 manieren naar Klugheim en Mexico. Achterdoor River Quest, via de enige maar wel heel steile afdaling.

Of het alternatief dat Phantasialand ervoor voorzien heeft, namelijk het zijpad op de brug tussen Berlin en Colorado Adventure. Dat pad ligt tegen de rotswand van Chiapas. Het brengt je via de brug over de grote drop van Chiapas naar het lager gedeelte via een tweede kleine helling langsheen restaurant Cocorico. De hellingsgraad is zeer laag. Het pad achter River Quest moet men niet gebruiken.

Op het reguliere parkplan staan de trappen duidelijk rood gekleurd maar er is geloof ik zelfs een mapje beschikbaar bij het infopunt waarop enkel de rolstoel routes aangeduid zijn. Oftewel zijn personen die de rolstoel verder duwen:
- slecht gezind uit bed gestapt;
- of te lui om een plannetje te lezen;
- Of te lui om een kleine omweg te maken.

Hoe dan ook, het park houdt er wel degelijk rekening mee. :)

coasterfrenzy
17-02-20, 13:31
Inmiddels zijn een deel van de fronten voor de hotelkamers gearriveerd:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_02/IMG_20200213_110543.thumb.jpg.8a3813fded66ff19a837 b11cdaa6b297.jpg

Met dank aan Manueel @ Phantafriends.

Net als de grote poort zijn deze dus ook roestig (in plaats van koperkleurig).

Hoewel ik de keuze begrijp (en deze ook logisch is) vind ik het wel een beetje jammer dat er standaard deuren in komen, in plaats van een ronde toegangspoort (die wat mij betreft rustig onderin rechthoekig had mogen zijn voor de doorgang).

coasterfrenzy
18-02-20, 10:58
Naast de fronten van de hotelkamers (waarvan er overigens ook al een groot deel geplaatst zijn) zijn afgelopen nacht (!) ook twee zeppelins aangekomen:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_02/IMG_20200218_060942.thumb.jpg.bf19c302d0a477beb5d3 7472a4cddcf2.jpg

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_02/IMG_20200218_060940.thumb.jpg.55777c255269769ab92b be19b42539a4.jpg

Met dank aan Manueel @ Phantafriends.

Ben benieuwd waar en vooral: Hoe ze deze gaan plaatsen. Als ze ergens aan moeten hangen, ga je een constructie zien waar ze aan hangen, dus dat lijkt me niet mooi. Wellicht dat ze lightweight zijn? dan kunnen ze met minimale bevestiging ergens geplaatst worden waardoor het toch lijkt alsof ze zweven (bijvoorbeeld enkel de punt die nog nét een muur aan raakt).

Pretparkfreak7
18-02-20, 11:31
Hahaha! EINDELIJK! Er zijn bij datzelfde phantafriends al minstens vijftig pagina's uitsluitend aan zeppelin-discussies te wijden. :p

Ik zou het fijn vinden als ze toch een grotere rol toebedeelt krijgen dan die van gewoon statisch decorstuk.

Over die deurfrontjes... Dat gaat daar wel een hoogmis worden van het roestbruin. Ik hoop dat daar nog enkele kleuraccenten aan toegevoegd worden om dat allemaal wat op te breken, anders wordt het maar een bruine boel.

coasterfrenzy
18-02-20, 13:02
Maar hebben we het hier niet over het park dat juist bekend staat omwille van de kleur bruin? :p

Phantasiastisch
18-02-20, 13:46
Ik was één van die "gekken" dat al maanden zegt dat er een Zeppelin zou komen. Nu komen er zelfs 2. :D

De vraag is: waar komen ze?

Eén plaats lijkt zeker te zijn: er zijn bevestigingen bovenop het entreegebouw van FLY tegen de fabrieksmuur voor Tor 1. Aan deze kant is de achtbaan laag en is er een ander gebouw tegenover het ingangsgebouw waaraan het andere uiteinde kan worden bevestigd .

Dat de andere Zeppelin ergens tussen blok 3 in het midden en blok 4 naast het kantoorgebouw komt, lijkt me nog wel realistisch. Tussen de trackdelen zit in het midden veel plaats. Hoe cool zou dit zijn als er een Zeppelin voor je kamer zweeft...dan zou je bijna vergeten dat er ook een achtbaan voorbij zoeft. : D

Er is ook nog de mysterieuze installatie in de helix van FLY. Hier dan misschien een luchtballon? Want die staan ook veelvuldig op de concept-arts. I hope I'm right. :p

coasterfrenzy
25-02-20, 09:33
Wie nu langs PHL rijdt, heeft een goede kans om testritten te zien. Inmiddels wordt met twee treinen getest en gaan deze ook volledig rond. Het schijnt dat ze vrij regelmatig langs komen.

Rein
25-02-20, 16:16
Wie nu langs PHL rijdt, heeft een goede kans om testritten te zien.

Of gewoon op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=90&v=MdQtOry9Su0

Pretparkfreak7
26-02-20, 13:01
Redelijk tempo om net uit het hoogtse punt van de baan te bollen. Al ligt dat waarschijnlijk ook wel deels aan het perspectief... :p

Phantasiastisch
28-02-20, 17:56
Op de bekendste fansite van het park vertelt een zekere Yanninator dat voor het administratiegebouw steigers zijn verschenen en de rode panelen al gedeeltelijk zijn verwijderd.

Het ziet er dus naar uit dat het administratiegebouw (althans het gedeelte dat zichtbaar is vanuit Rookburgh) thematisatie krijgt. Conclusie, het laatste onaangetaste stukje Rookburgh krijgt zijn make-over. De 360°-beleving is een feit. :D

coasterfrenzy
02-03-20, 15:03
De steigers staan aan de straatzijde. Dus de Verwalting wordt WSl opgepakt in het thema van het hotel. Aan de kant van Rookburgh zijn nog geen werkzaamheden te zien. Het kan zijn dat die er nog komen, maar in principe staat er een hotelblok voor waardoor je de Verwaltung toch niet vanaf Rookburgh kunt zien.

Phantasiastisch
02-03-20, 18:00
De steigers staan aan de straatzijde. Dus de Verwalting wordt WSl opgepakt in het thema van het hotel. Aan de kant van Rookburgh zijn nog geen werkzaamheden te zien. Het kan zijn dat die er nog komen, maar in principe staat er een hotelblok voor waardoor je de Verwaltung toch niet vanaf Rookburgh kunt zien.

Er staan op de foto geen steigers aan de linkerzijde van het personeelsgebouw (in Rookburgh, achter de roestige muur - ingang C. Lindbergh). Echter zijn de gevelplaten hier al weg gehaald dus ik vermoed dat de steigers er wel gestaan hebben of gewoonweg lager zijn (en niet zichtbaar op de foto's).

Deze zijde wordt wellicht dus toch gewoon mee gethemed. De muur is niet zichtbaar vanuit het Rookburgh gedeelte waar enkel dagbezoekers komen maar wel vanuit de hotelblokken dus ook hier komt er een mooie gevel, lijkt me. :)

Earlyspencer
03-03-20, 10:50
Graag verplaats ik een discussie over PHL van een Disney-topic hierheen:

Euh.. Ja.. 1x betalen 2x pret (maar dan per ongeluk omgekeerd)..

Die is inderdaad afgeschaft. Daarvoor in plaats is er nu vroegboekkorting als je tickets online besteld. Al kom je in de meeste gevallen beter uit door gewoon een ticket op socialdeal (of dergelijke site) te bestellen...

Hoe weet je zeker dat de '1 x Zahlen 2 x Spass' is afgeschaft? De voorbije jaren kondigde PHL dat ook niet zo ruim van tevoren aan. En meestal liep die actie dan initieel 'enkel bij 1e bezoek in april' om dan eind april mede te delen dat ze doorliep voor bezoeken in mei. En pas in juni kwam je dan te weten dat een gelijkaardige actie zou lopen voor bezoeken juli en aug. Die laatste actie heb ik steeds minder goed begrepen met het oog op drukte-spreiding.

Maar dat ze nu van die gratis-acties zouden afstappen, kan ik behalve persoonlijk betreuren ook wel begrijpen, omwille van de zoveelste mega-investering (... eindelijk on-topic). Want met bevriende abo-korting à 40% of 50% kreeg je ook die gratis terugkom-kaarten. Dat was dus 1 x Zahlen 4 X Spass. Ik ga ervan uit dat jarigen en Efte-abo's wel nog eenmalig gratis binnen komen in PHL in 2020.

I.m.o. zou het opdoeken van de 1x2x-actie het bezoekersaantal mogelijk geen goed doen, ondanks de komst van Rookburgh. Maar PHL is gelukkig een onafhankelijk park. En mss redeneren ze dat 2 miljoen bezoekers met grotendeels eendagskaarten beter is dan 2,8 miljoen bezoekers waarvan 40% eens gratis terugkwam (cijfers niet letterlijk nemen a.j.b.).

siroccofreakske
03-03-20, 11:22
Het feit dat ze momenteel zo massaal korting geven voor bezoeken in april, doet me toch vermoeden dat de 1+1 actie niet terugkomt, want dat was iets wat ze de voorbije jaren bij mijn weten niet deden. (Correct me if I'm wrong)

Ik heb het gevoel dat vooral de voorbije 2 jaar die terugkomactie zo massaal gebruikt werd dat het eigenlijk toch vaak ongezellig druk was in de parken. Zeker in het najaar, was het echt vaak koppenlopen. Misschien dat ze om die reden en met de hoop op extra bezoekers voor Rookburgh, de actie hebben afgeschaft?

jefke88
03-03-20, 11:48
Is door het park zelf bevestigd dat die actie niet terugkomt. Hoewel mij dat ook treft in m'n portefeuille, ben ik er niet rouwig om. Het park is inderdaad de laatste jaren veel te druk door al die terugkomeacties. Met FLY dat opent zal er sowieso extra volk afkomen naar het park. Ik betaal eigenlijk liever 10 euro meer, om dan tenminste niet in een overvol park terecht te komen.

Earlyspencer
03-03-20, 12:15
Schijt, het zomerseizoen stopt in PHL al op zo 01/11, volgens https://shop.phantasialand.de/nl/Tickets/Zomerseizoen-2020/Zomerseizoen-2020.html :( Het voordeel van schoolvakantie in eigen land (31/10 - 08/11) en niet gelijktijdig in de buurlanden is natuurlijk dunner bevolkte parken tijdens een familie-uitje.

Volgens https://www.schoolvakantieseuropa.be/schoolvakanties-duitsland/ is er nu - uitzonderlijk toch - in heel Germanië nergens schoolvakantie in de week meteen volgend op 1 nov. EP is wellicht het enige seizoenspark in een buurland dat na 01/11 nog een weekje open houdt. https://www.europapark.de/nl/openingstijden EP zonder PHL of Hol.Pa op de terugweg klinkt serieus minder tempting. Idem voor Disney zonder P.Ast.

EDIT

PHL biedt nu idd iets goedkopere dagtickets, zij het enkel voor april. Nochtans is de helft van deze maand paasvakantie in alle Duitse deelstaten + Bel + Fra. In mei zitten veel minder schoolvrije dagen (m.u.v. de NL'ers misschien). Dat zet me aan het speculeren: ofwel gaat PHL op latere datum ook lagere prijzen aanbieden op weekdagen in mei, ofwel ... zou dit iets kunnen betekenen aangaande de eventuele opening van Rookburgh: open ruim voor 1 juli maar al zeker niet in april. Dus gebruiken ze verlaagde prijzen als lokkertje.

coasterfrenzy
03-03-20, 14:21
De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering. En dat betekent dat PHL slechts een beperkt aantal zondagen (weken dus) open mag zijn (anders waren ze WSL al jaarrond geopend). Dus ik begrijp wel waarom ze per 1-11 sluiten.

Dit is trouwens ook één van de zeldzame keren dat ze later dan 1-4 openen.

Over het uitblijven van de 1x2 actie kan ik moeilijk wat zeggen. Ik heb het vaak genoeg druk gezien in het park, maar niet zó druk dat het er ongezellig of storend door werd.

Qua bezoekersaantallen zal het ongetwijfeld wel zijn effect hebben, maar laten we eerlijk zijn: Dat is niet heel belangrijk. Veel belangrijker is een stukje omzet en ik vrees dat ze het op dat vlak dubbel gaan voelen.

Aan de ene kant komen minder mensen naar het park, maar van de andere kant zullen die mensen normaliter ook minder uitgeven aan F&B.

Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B. In PHL kon je vaak genoeg enorm lange rijen bij bepaalde stands zien, zelfs als het niet overdreven druk was. Dus de tactiek dat ze de korting toch wel terug krijgen via F&B innamen leek goed te werken.

Maargoed. Ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben om dit te proberen. Er kunnen via vroegboekkorting nog steeds genoeg mensen met korting komen. En ik kan me voorstellen dat het "afwachten" van mensen op de acties wellicht ook niet altijd even positief uit viel.

Afgelopen jaar heeft men in de zomer den 1x2 actie gehad. Waarschijnlijk om dat bezoekersgetallen voor die periode ook wat op te krikken. Dus op zich zou het me ook niet verbazen als ze dat deze zomer weer doen.

Pretparkfreak7
03-03-20, 20:30
De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering...
Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B.


Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.

coasterfrenzy
04-03-20, 17:18
Buiten het verdwijnenen van de 1x2 actie lijkt het me ook goed om te vermelden dat de openingstijden van het park zijn aangepast. Het park zal niet meer om 9:00u openen, maar nu steeds om 10:00. Er staat verder geen vermelding gemaakt van attracties die later openen, dus ik ga er van uit dat om 10:00u ook al direct alles open is. Een uurtje eerder alvast beginnen aan MaC of CA zit er dus niet meer in.

Daarentegen is het park op de meeste dagen wel geopend tot 19:00. Sluit dus ook een uurtje later. Wel zijn ze op rustige dagen (en dat is echt enkel door de week) maar tot 18:00u open - Gelijk elk ander park dus. In de zomermaanden is het park nog steeds tot 20:00u open.



Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.

Voor de volledigheid: De invloed van de kerk is in Duitsland erg verschillend afhankelijk van Regio. Er zijn regio's die beduidend kerkelijker zijn dan anderen. De regio Keulen is helaas behoorlijk kerkelijk. Je ziet ook dat op zondagen vrijwel geen winkels open zijn.

Leuke anekdote uit PHL:
Toen de Afrikanse beelden vanuit Kameroen in het park aan kwamen, waren de Afrikaanse medewerkers bang en durfden ze niet verder te werken aan het Afrikaanse dorp. PHL heeft toen een Sjamaan of Medicijnman (of whatever het genoemd wordt in Kameroen) over laten vliegen om wat "magie" te doen op die poppen zodat ze ongevaarlijk zouden zijn en de medewerkers weer verder zouden werken.

Niet veel later belde de Keulse kerk op om te vragen waar PHL nu precies mee bezig was, want dit was absoluut niet Christelijk!

Hoe de kerk dit weet, weten de medewerkers van het park tot op heden niet. Maar de kerk heeft dus wel aardig wat macht en duidelijk overal ogen en oren in die regio.

Hoe dat verder precies allemaal in de steel zit weet ik niet. Aqualand mag bijvoorbeeld wél jaarrond open zijn. PHL krijgt in elk geval de vergunning er niet voor met als reden dat er anders te veel zondagen geen rustdagen meer zijn (misschien omdat men in Aqualand wél tot rust kan komen?)

==========================

Je kunt goed gelijk hebben over het goedkoop volk trekken. Echter blijven ze wel nog steeds flink korting geven. Nogthans is er een periode geweest waarin PHL dat voortreffelijk voor elkaar had. De entreeprijs was destijds erg hoog, wat veel jongeren (die vaak vandalisme en eigen eten mee brengen) buiten hield. Echter de prijs voor kinderen tot 12 jaar was toen bizar laag, wat het park uitzonderlijk aantrekkelijk maakte voor families.

Nu is het park gewoon alom duur, tenzij je een voorverkoop ticket of ticket via Social Deal hebt. Maar wellicht dat dit genoeg is om "goedkoop volk" buiten te houden. Ik heb er toch al genoeg vandalisme gezien en vind dat steeds erg spijtig.

Hoe dan ook heb ik het idee dat ze vooral aan het kijken zijn wat goed werkt. Wat verandering kan tot verbetering leiden. Wie weet.

Pretparkfreak7
11-03-20, 09:49
De gevel van het voorste hotelblok wordt momenteel onder handen genomen:
1564

En het gat in de roestwand is nu opgevuld met een no-nonsense dubbele deur:
1565

Bron: Phantafriends.de

PyongWon
12-03-20, 12:32
Zou het dan toch kunnen dat zowel het hotel,als ook de achtbaan binnenkort open gaan? Alles is nu toch wel al heel ver opgeschoten...

De eerste datums van onze 2de pronostiek komen nu el heel dichtbij;..


Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

siroccofreakske
12-03-20, 14:08
Als ik nu zou moeten gokken, ben ik geneigd om te zeggen dat de mensen die tussen 20 juni en 4 juli gegokt hebben de grootste kanshebbers zijn. Dat zijn er wel erg veel. ;)

Phadd-F
12-03-20, 16:33
Als ik nu zou moeten gokken, ben ik geneigd om te zeggen dat de mensen die tussen 20 juni en 4 juli gegokt hebben de grootste kanshebbers zijn. Dat zijn er wel erg veel. ;)


Ik geloof nog steeds in mijn kansen!

Earlyspencer
13-03-20, 21:16
Ik ga dit topic aangeven bij de kansspel commissie!

Normaal denk ik toch dat de zone klaar is ruim voor 1 juli. De zomervakantie in NRW valt dit jaar uitzonderlijk vroeg. Ik denk niet dat ze die vakantie gaan inkorten of opschuiven door corona. Maar de bouwwerken kunnen er mogelijk wel vertraging door oplopen (minder personeel, meer voorzorgsmaatregelen, langer wachten op leveringen, ...).

simon
15-03-20, 17:57
Nu kan het inderdaad wel snel gaan, maar we zullen nog even moeten afwachten :)

Wat de kortingen betreft, denk ik dat het nieuwe systeem beter is: met een directe korting kunnen ze online tickets verkopen op datum, en weten ze meteen hoeveel volk ze moeten verwachten. Ik denk dus ook dat er later nog andere maanden zullen toegevoegd worden...

Los van deze promotie met fikse kortingen, zal de gemiddelde ticketprijs hier ook door stijgen. Lijkt me dus ook wel interessant om het zo te doen. En met een nieuwe attractie lokken ze sowieso ook extra volk, dus nogmaals mooie winst.

Pretparkfreak7
17-03-20, 17:40
Ondertussen spookt men dit uit met het gebouw naast de rookburgh-site...

1569

Bron: Phantafriends

simon
19-03-20, 16:39
Zou het dan toch kunnen dat zowel het hotel,als ook de achtbaan binnenkort open gaan? Alles is nu toch wel al heel ver opgeschoten...

De eerste datums van onze 2de pronostiek komen nu el heel dichtbij;..


Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Of ik ben eraan voor de moeite, of ik krijg extra kansen als het park maar eind april opent mét Rookburgh :D

Even toch een "voordeel" opzoeken van de crisis ;)

Phadd-F
19-03-20, 20:35
Goh, wie weet heeft deze pandemie ons voor 60 jaar in bedwang... :p

PyongWon
20-03-20, 09:00
Op de site met de 3 O's zijn ze weeral "vergeten" toesteming te vragen aan PHL voor hun meest recente post. Wel knappe foto's (Allé, beelden uit een video fragment) ... hoe oud zijn deze beelden volgens jullie?

Phantasiastisch
20-03-20, 10:12
De beelden zijn gisteren namiddag gemaakt. Ondertussen is de video terug verwijderd, Phantasialand had de video snel opgemerkt. :p

Wat er allemaal te zien is op de foto's:
- Achter het kantoorgebouw liggen nog steeds de 2 zeppelins met de onderstellen er naast.
- Er zijn enkele verbindingsbruggen tussen de hotelblokken.
- De achterzijde van de roestige ingangsmuur van hotel Charles Lindbergh in nog niet aangekleed.
- Rechts is een dorpsplein ontstaan.
- Onder de grote ijzeren constructie links van de mega fabrieksmuur wordt ook iets opgebouwd.
- In het midden van de helix (rechts onderaan) is het zeil van het thema-object gehaald en zie je een soort luchtballon.
- De lager gelegen gebieden zijn immidels gevult met kolen.
- Rond lancering 1 staan de stalen elementen er al, wachtend om verder gethemed te worden. Mogelijk met prefab decoratie waardoor dit snel kan gaan.
- Bovenop de lancering ligt een spoor en staat er zelf een trein op.
- De tweede oversteek - een brug onder het einde van de eerste lancering ontbreekt nog. - Op het dak van restaurant Uhrwerk staat reclame uit de Rookburgh-advertenties van de Rookburgh Gazette.

traveler
20-03-20, 15:00
Wat mij wel blijft verbazen is hoe ruim het er uit ziet.

Helaas ziet het er naar uit dat ze daar ook vertragingen gaan hebben.

Phantasiastisch
21-03-20, 13:18
Wat mij wel blijft verbazen is hoe ruim het er uit ziet.

Helaas ziet het er naar uit dat ze daar ook vertragingen gaan hebben.

Het zou mij niet verbazen vanuit economisch-financieel standpunt dat ze Rookburgh pas Wintertraum 2020 of zomerseizoen 2021 openen. Ik gok dat bij veel mensen de angst er nog zal inzitten voor enkele weken om naar druk bezochte plaatsen te gaan. Om dan in die periode zo'n grote investering te openen is riskant denk ik dan.

Echter hoop ik natuurlijk op een opening in juli of augustus. We'll see...

coasterfrenzy
22-03-20, 11:33
Angst?

De meeste landen moeten het leger in zetten om de mensen binnen te houden. Ik denk dat als enige lockdown weer wordt opgeheven iedereen met de massa's er op uit trekt zodra het weer mag.

Pretparkfreak7
22-03-20, 20:04
waardoor het gelijk beter een extra tijdje verplicht blijft ter plaatse te blijven.

Pretparkfreak7
28-03-20, 18:11
Phantasialand lijkt met Rookburgh toch met een verontrustende regelmaat met ietwat bedenkelijke uitwerkingen op de proppen te komen. Na de overdadige roest in de voorgevel. Is er nu ook een bedenkelijke overgang naar hoe dat gebouw aan de berlijn-ingang er vroeger uitzag.

1580

Bron: Phantafriends.de

coasterfrenzy
28-03-20, 21:56
Tsja.. het ziet er uit als slechte photoshop..

Dit geeft mij wel het idee dat dit gebouw toch op de slooplijst staat, maar dat men het wel een beetje in de sfeer van het nieuwe gebied wilde hebben. Gezien dit gedeelte wat verder naar achteren ligt - op het balkon na dan - ga je het rood toch niet meer zien vanuit de hotelingang.

Pretparkfreak7
01-04-20, 16:43
Er werd recent blijkbaar ook wat niet al te weelderig groen voor de gevel gezet. Ik blijf nieuwsgierig over hoe dit allemaal gaat uitdraaien. :p

1588

Phantasiastisch
01-04-20, 17:36
Ik hoop op nog 2 billboards op de grote vlakken om het geheel te doorbreken. Of wat buizen hier en daar kan ook een groot verschil maken. Tot nog toe ben ik middelmatig onder de indruk van de roestige ingang (met bijhorend de Verwaltung, de rest is wel geslaagd). :)

Toch nog even afwachten met mijn eindoordeel....

coasterfrenzy
01-04-20, 21:06
Ik vind de planten zelfs eerder misstaan daar.. Liever inderaad wat buizen of zelfs tandwielen gezien.


Inmiddels is ook trein nummer 4 aangekomen in Phantasialand
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_03/20200330_151804.thumb.jpg.6b57acadbbd97a15e14063ef e4ac6de8.jpg

Met dank aan Coaster Hunter op Phantafriends