PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] 2020 - Rookburgh



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

simon
02-04-20, 17:20
Hier slaan ze toch wel de bal wat mis... En ik vrees dat die planten toch ook wel de voltooiing daar aanduiden? Ofwel is het de bedoeling dat er nog een klimplant de boel zal overwoekeren, maar die roestige wand vind ik voorlopig maar niets.

En die lelijke hoofdingang met die rare bollen vind ik nog het afschuwelijkste... Ook al was het maar voor even, dan nog had ik liever gezien dat ze deze toch ook een upgrade gaven...

siroccofreakske
03-04-20, 08:59
Nu ik een totaalbeeld zie van de voorkant, vind ik het eigenlijk best wel mooi. Enkel die bollen bij de hoofdingang zijn inderdaad afschuwelijk lelijk!

Rein
03-04-20, 10:08
Die bollen zijn boven een dienstingang en dus links van de hoofdingang.

coasterfrenzy
03-04-20, 11:16
Hier slaan ze toch wel de bal wat mis... En ik vrees dat die planten toch ook wel de voltooiing daar aanduiden? Ofwel is het de bedoeling dat er nog een klimplant de boel zal overwoekeren, maar die roestige wand vind ik voorlopig maar niets.

En die lelijke hoofdingang met die rare bollen vind ik nog het afschuwelijkste... Ook al was het maar voor even, dan nog had ik liever gezien dat ze deze toch ook een upgrade gaven...

Op de grond ligt nog wat groen, dus dat zou best klimop kunnen zijn.

Op zich ben ik het met je eens dat zo'n roestige achterwand prima een backdrop kan zijn voor andere theming en/of begroeing - in tegenstelling tot een volstrekt ongethemede wand proberen te verbergen met begroeiing, wat nooit werkt - maar juist bij het gekozen thema vind ik een wand met veel klimop eigenlijk niet echt passend.

coasterfrenzy
06-04-20, 09:58
Er komt nog een glazen gedeelte bij de grote wand.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_04/92268303_146665383556566_2370135374581399866_n.thu mb.jpg.f6f8a4f2bcded3d7ce9e644d555f431c.jpg

foto van PHL-Marcus op Phantafriends.

coasterfrenzy
10-04-20, 14:12
De stellingen zijn inmiddels weg en wat er achter zat ziet er goed uit.. Ben benieuwd of die lift straks ook echt gaat bewegen op zijn tijd.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_04/D89BDE20-2F1C-4143-A5A8-0B602287CC03.thumb.jpeg.a5f883aef46cb8ab25e137f0e5 a3c6e4.jpeg

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_04/33BB1AF8-9D80-4950-ABBB-231F4DCF6927.thumb.jpeg.46297c0796fa40c59482ffcbee c1cd29.jpeg

met dank aan Akribori @ Phantafriends

Verder heb ik er wel nog steeds geen steampunk-vibe bij.. Tenminste: Niet zoals ik steampunk ken. Desaliettemin vind ik deze industriewijk tot nu toe wel interessant uit zien. De enorm hoge decors moeten toch ongetwijfeld zijn impact gaan hebben op de ervaring wanneer je daar rond loopt.

Rein
23-04-20, 14:09
Oh nee: duivenpinnen...
1653

simon
23-04-20, 14:25
Het spijt me zeer, maar hoe meer ik te zien krijg... hoe minder enthousiast ik word. Klugheim was prachtig, maar hier slaan ze de bal precies toch wel wat mis? Of denk ik nu echt verkeerd?

Pretparkfreak7
23-04-20, 14:42
Klugheim was prachtig, maar hier slaan ze de bal precies toch wel wat mis? Of denk ik nu echt verkeerd?

Ik zie Rookburgh als de vuile industriezone in de achterbuurten van Berlijn. De schoonheid van zo'n gebied zit 'm meestal in de overbloemde lelijkheid. In dat opzicht is wat we voorlopig van Rookburgh zien zelfs nog iets te afgeborsteld en proper. Mijn vrees is dat ze thematisch ergens in het gat tussen een geloofwaardige rokende smerige industriezone en glimmende Jules-verniaanse Steampunk gaan vallen.

Als het vis noch vlees wordt hebben ze een probleem.

Phantasiastisch
23-04-20, 17:10
Als het vis noch vlees wordt hebben ze een probleem.
Ahja? Hoezo? Omdat een paar pretparkfans het niet realistisch of mooi vinden? Ik vind het gebied er fantastisch uitzien, alleen de hotelingang is wat vlak. Maar ook dat is wat ik vind als pretpark-enthousiast. We zijn veel kritischer omdat we er zo geboeid door zijn en pretparken onze hobby is. We zijn te verwend met de prachtige detailafwerking van Phantasialand waardoor aan onze verwachtingen nooit voldaan worden. We willen altijd meer en beter.

Voor de gewone bezoeker ziet dit gebied er straks adembenemend mooi uit, zonder een mening te hebben over hoe realistisch of afgewerkt het eruit ziet. :D

Pretparkfreak7
25-04-20, 13:38
Hoera! er is nog meer roest!

1654

1655

Bron: Coasterpoint (https://www.instagram.com/_coasterpoint/)

etwien
25-04-20, 16:51
Mijn hemel, nu zijn zelfs Movie Park & Bobbejaanland hun “roestrecord” kwijt.

Persoonlijk vind ik dit echt, oprecht, LELIJK, inspiratieloos en precies nogal snel-snel uitgevoerd ook. Phantasialand, what went wrong?

Ps. De binnenkant van Rookburg lijkt me dan wel terug in orde te komen, maar om daar een mening over te maken heb ik toch nog niet voldoende gezien ...

coasterfrenzy
25-04-20, 22:18
Tsja.. voor mij blijft steempunk eerder blinked Rood of geel -koper. Maar dat is natuurlijk onmogelijk schoon/blinkend to houden voor zulke grote decorelementen, dus is het roestig geworden. Vind het niet persé lelijk, maar blijf erbij dat het eerder post-apocalyptisch uit ziet.

Earlyspencer
26-04-20, 10:10
Ik vind roest als decoratie even storend als vermanende beweringen in we-termen. Maar laten we (!) ons optrekken aan de toch veel mooiere en veelbelovende poort-in-wording naast Hotel Tartuff. Hopelijk ziet het er achter dat roest-gedrocht inderdaad veel fraaier uit.

Van Sjareltje Lindbergh wordt darentegen niet zo'n fraai beeld geschetst in de actueel lopende HBO-topserie 'The Plot against America'. Zijn 'glorie'-tijd komt trouwens enkele decennia na de stoompunk, dacht ik. PHL is een park dat qua naam en in al wat het verwezenlijkt fantasie uitstraalt. Waarom dan naar een reëel persoon verwijzen met een aangebrand randje, bovendien?

traveler
27-04-20, 12:40
Over het algemeen stoort roest als decoratie me niet zo zeer. natuurlijk hoor je dan wel er voor te zorgen dat je zelf de roest hebt aangebracht in plaats van gewoon laten rotten.

Echter hier is het toch ook te veel naar mijn smaak. misschien dat een paar planten wat verlichting kunnen brengen. Of anders een paar extra elementen aanbrengen op het gebouw in een andere kleur.
Ik vrees wel dat dit het word. voor de eerste paar jaar. in mijn ogen is de parkkant hier wel belangrijker en dat lijkt me toch wel in orde te komen.

coasterfrenzy
28-04-20, 10:14
Op zich moet ik ook wel zeggen: We zien natuurlijk niet alles wat in het gebied zit. Wat Earlyspencer al noemde over de poort in Berlijn lijkt me straks wel meer op te gaan. Het roest zal wellicht een soort "Backdrop" vormen. In het gebied zelf ga ik er van uit dat het vooral een industriestijl is.

Wat betreft het gebruik van de naam Charles Lindbergh: Als pionier in de luchtvaart roept de naam toch wel enige Phantasie op. De donkere kant kent bijna niemand, maar is wel al eerder ter discussie gebracht en ik ben dan ook benieuwd of dit nog ooit gevolgen gaat hebben.

Overigens probeert juist Phantasia-land op veel vlakken zo authentiek mogelijk te zijn. China, Afrika, Mexico.. allemaal themagebieden die met hulp van plaatselijke makers en cultuur opgezet zijn. Met de uitbreiding van Mystery (klugheim) hebben ze wat meer de fatasie vrije loop gelaten, maar het is nog steeds erg geïnspireerd op enige realiteit.. Desalniettemijn zijn het toch gebieden die tot de verbeelding spreken.

Zoals het nu uit ziet wordt ook Rookburgh voor een groot deel op realiteit geïnspireerd. Industrie zoals we die vele jaren geleden kenden, maar dan met een stukje steampunk erin verwerkt. Vooralsnog lijkt het mij er echter nog steeds op dat het meer industrie dan steampunk zal zijn. Maar ik laat me graag verrassen als het gebied opent.

Polletje
24-05-20, 23:45
Zou het dan toch kunnen dat zowel het hotel,als ook de achtbaan binnenkort open gaan? Alles is nu toch wel al heel ver opgeschoten...

De eerste datums van onze 2de pronostiek komen nu el heel dichtbij;..


Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

De site met de drie O's heeft bronnen die melden dat F.L.Y. dit jaar nog open zal gaan (voor zover Covid19 in zn kot kan gehouden worden).

coasterfrenzy
25-05-20, 09:29
De site met de drie O's heeft bronnen die melden dat F.L.Y. dit jaar nog open zal gaan (voor zover Covid19 in zn kot kan gehouden worden).

Poopings heeft weer niet verder gekeken dan hun neus lang is.. Hun bron is een FAKE tik-tok account.

Desalniettemin is het - ondanks corona - nog steeds aannemelijk dat het de bedoeling is de baan dit jaar te openen. Aangezien de testritten toch al een tijdje bezig zijn. Bij Taron gebeurden die ook in de periode dat het park al geopend was voor publiek (meestal wel pas nadat het publiek al naar huis was).

Earlyspencer
25-05-20, 11:45
Ik durf te betwijfelen of de Rookburgh-zone open gaat zolang er soc. dist. wordt opgelegd. Een extra zone betekent heel simplistisch wel meer ruimte en mogelijk meer spreiding van het volk. Maar in dit compacte park zal een nieuwigheid van dit formaat toch vooral een extra massa volk aantrekken. Dat lijkt me moeilijk te handhaven is, zowel wat het beperkt aantal dagelijkse tickets met datum-reservering betreft als ter plaatse in Rookburg.

Ja, PHL zou een tijdslot kunnen toevoegen m.b.t. een uurtje Rookburg. Dat deed Efte b.v. voor abonnees bij pre-views van Symbolica. Maar dat was 3 jaar voor Covid-19 en in PHL gaat het om een hele zone en om alle potentiële bezoekers, ook de niet-abonees. Dat zie ik ze toch niet geregeld krijgen in het huidige keurslijf van anderhalve meter afstand. Stel dat er dan opeens een storing van een uur optreedt.

Of we zouden moeten social distancen à la Marc - duw nog eens een voetbalclub in de afgrond - Coucke in zijn zootje (weliswaar volgens de infobron Drie-Maal-Nul).

coasterfrenzy
25-05-20, 12:51
Je vergeet dan wel dat er sowieso al een limiet bestaat op hoe veel personen het park in mogen. Rookburgh open of niet, die limiet zal blijven.

Je gaat dan hooguit van die taferelen als bij de Efteling krijgen: Dat je uren in een virtuele rij moet staan om een ticket te bemachtingen.. Of zoals bij EP dat de tickets voor 350 euro doorverkocht worden.

Earlyspencer
25-05-20, 14:18
Ik vergeet de dag-limiet niet, die gaat in combinatie met de opening van RB nog veel meer onder druk komen te staan. Er gaan dus nog meer mensen gefrustreerd zijn omdat ze geen dagticket kunnen bekomen, niet in het minst heel wat trouwe abonnees. En gek genoeg maar ze bestaan: bezoekers die niet perse voor RB zouden komen maar voor b.v. de (kerst)shows, gaan ook minder kans maken op een dag-ticket door de toegenomen interesse.

De positieve media-aandacht die het park geniet bij de opening van RB dreigt dan deels te worden ondergesneeuwd door uitingen van ongenoegen op soc. med. En misschien nog belangrijker: die aandacht kan het park dan niet verzilveren, want het mag geen extra bezoekers aantrekken zolang soc. dist. wordt opgelegd. Ik durf te denken dat elke grote nieuwe attractie - what's in a name - toch als doel heeft (extra) volk te lokken.

Het grote probleem - eigenlijk voor iedereen, ook buiten de pretparkwereld - is dat er niet meteen een eindpunt voor de soc. dist.-maatregel in zicht is. Mocht je nu al weten dat we vanaf Pasen 2021 terug overal en masse heen kunnen gaan, dan lijkt uitstel van RB tot dan volledig te rechtvaardigen. Maar als je denkt dat minstens een groot deel van 2021 er gaat uit zien als 2020, lijkt verder uitstel op verloren tijd. Het feit dat bezoekers al in 2017 gemonteerde tracks van FLY konden waarnemen, snijdt ook aan twee kanten: A. "Fans wachten al meer dan drie jaar, wat is dan een (half) jaartje extra?" of B. "Nog langer wachten - vergelijk maar eens met Baron, Symbolica en zelfs Taron - kan toch echt niet."

En stel über-positief dat soc. dist. al deze nazomer volledig wordt opgeheven. Dan ga je een enorme rush op de pretparken krijgen. PHL zal daardoor misschien opnieuw met dag-reservaties moeten werken of erger: bezoekers onverrichter zake terug sturen. Dat is al eerder en in onverdachte tijden het geval geweest in o.a. Efteling, Pairi Daiza en Wal.Hol. Dan trekt PHL dus al massa volk zonder de operationele kosten van RB. Opnieuw dilemma: RB openen om volk te spreiden of RB uitstellen? Ik zou het niet weten.

Phantasiastisch
25-05-20, 19:50
Ik denk dat geen enkele reden hen weerhoudt om Rookburgh dit jaar te openen.

De social distance zal nog lang blijven rekening houdend met dat er nog enkele gemuteerde corona-golven mogelijk zijn tot het "vaccin dat ons van dit luchtwegen-monster moet redden".

Echter denk ik dat ons oude leven nooit helemaal zal terugkomen, onder andere omdat men al andere virussen voorspelt die de komende jaren zullen opduiken.

Tenzij we een je-m'en-foutisme mentaliteit 'mogen' hanteren, zie ik beperkte capaciteit en social distance de nieuwe standaard blijven.

Voor alle pro's die je vindt om Rookburgh beter te openen in 2021 zijn er contra's die weergeven dat uitstellen geen zin meer heeft. Laten we afwachten en zien hoe Phantasialand zelf erover denkt.

Maar toch denk ik dat we met ons allen hier op het forum terug zullen discussiëren ergens deze zomer over hoe mooi (of lelijk) Rookburgh geworden is en hoe goed (of slecht) F.L.Y. is. :)

jefke88
26-05-20, 07:53
Echter denk ik dat ons oude leven nooit helemaal zal terugkomen, onder andere omdat men al andere virussen voorspelt die de komende jaren zullen opduiken. Tenzij we een je-m'en-foutisme mentaliteit 'mogen' hanteren, zie ik beperkte capaciteit en social distance de nieuwe standaard blijven.

Ja, eens in de 50 à 100 jaar komt er zo'n nieuw virus. Tegen dan zal FLY wel open zijn ;).

Ik krijg het stilaan van die doemberichten. Eerst zouden we de rest van het jaar in België moeten blijven en moesten we allemaal lijkt het wel verplicht naar de zee. En nu plots kunnen we na (vermoedelijk 15 juni) toch naar het buitenland. Net zoals iedereen op tv loopt te verkondigen dat all-you-can-eat buffetten nooit meer zullen terugkomen. Allemaal sensatie. De piek van corona is voorbij, dus ook de piek in bezoekersaantallen en kijkcijfers van de media, dus men moet wat doen zeker?

Ik zie FLY gewoon openen wanneer het technisch kan. Het zal een roemloze opening zijn, maar dat zal zo zijn met alle nieuwe attracties voor 2020, niet alleen in Phantasialand. Ik heb niet de indruk dat het een grote stormloop is naar de pretparken (op de eerste boekingsuren na) wegens toch wat schrik van de bevolking uit. En ik hoop erop. De eerste Duitse hotels voor de zomervakantie zijn al geboekt en terwijl iedereen met zijn strandpas in de rij staat te wachten in Oostende hoop ik komende zomer in een rustig PHL te lopen om FLY te kunnen doen.

traveler
26-05-20, 10:16
In mijn ogen is het beter voor de parken om hun grootte nieuwigheden pas later op te doen. Op dit moment kunnen ze niet 'profiteren' van een stormloop door een kleiner aantal toegestane bezoekers. Voor een opening in mineur is dit een te grote investeering. Je wilt de pers en een grote intense op de sociaal media. Niet iedereen is zo parkzot als wij. Ok de GP heeft gezien er is iets bezig maar meestal gaat het niet verder dat. op die te activeren moet je er me om de oren kloppen. (marketing luxe product)

Als de matregelen worden opgehoffen kan je een stormloop verwachten. Vol is vol voor een park dus als je al kan verwachten dat je vol gaat zijn is dit niet handig om nog meer te lokken.

Ten slotte brengt gebruik sleet met zich me. Ze gaan hoe dan ook een onderhoud moeten uitvoeren maar volgens mi zal dit veel beperkter zijn mocht de baan niet draaien. Een baan heeft ook een max levensduur die voornamelijk bepaald word door gebruik.

coasterfrenzy
26-05-20, 11:12
Ik denk dat slijtage redelijk verwaarloosbaar is. Immers de gedeeltes die slijten vanwege weersinvloeden, slijten gewoon door. Of je het ding nu gebruikt of niet. De overige slijtage is afhankelijk van hoe intensief het gebruikt wordt. Rustigere dagen = minder ritjes, dus ook minder slijtage. En juist met minder volk in het park kun je het ding mooi in rijden en kinderziektes eruit filteren, zonder dat daar meteen grote massa's de dupe van zijn.

Qua marketing heb je inderdaad een goed punt. Maar de vraag blijft natuurlijk een beetje hoe lang de maatregelen nog aanhouden. Parken mogen nu nog zeer beperkt bezoekers ontvangen, maar afhankelijk van hoe goed dit gaat zal dit steeds verder opgekrikt worden. Kans dat tegen eind juni (wanneer PHL normaliter hun nieuwigheden opent) er al een pak meer bezoekers toegelaten worden dan nu.

Belgiumcoasterfreak
26-05-20, 11:59
Of misschien opteert Phl gewoon voor een so-called 'soft opening seizoen'? In die zin dat, eens de werken zijn afgerond, de zone opengaat maar meer in kader van een soft opening dan als het ware 'officieel' open. Zo kunnen ze enerzijds heel de fanfare aan openingsceremonie naar volgend seizoen verplaatsten (in de hoop dat de situatie weer volledig stabiel is uiteraard) en het volgende seizoen marketingegwijs groot uitpakken met hun baan. Anderzijds kan dit jaar de gehele zone getest en getweaked worden op die manier. Kijkende naar de 'world first' elementen in FLY (zoals ook de vernieuwde manier van instappen/uitstappen), vermoed ik dat er wel wat kinderziektes op de loer liggen. Kortom, in een rustige periode is het net de ideale moment om alles op punt te stellen mét een testpubliek.

simon
26-05-20, 12:22
Of misschien opteert Phl gewoon voor een so-called 'soft opening seizoen'? In die zin dat, eens de werken zijn afgerond, de zone opengaat maar meer in kader van een soft opening dan als het ware 'officieel' open. Zo kunnen ze enerzijds heel de fanfare aan openingsceremonie naar volgend seizoen verplaatsten (in de hoop dat de situatie weer volledig stabiel is uiteraard) en het volgende seizoen marketingegwijs groot uitpakken met hun baan. Anderzijds kan dit jaar de gehele zone getest en getweaked worden op die manier. Kijkende naar de 'world first' elementen in FLY (zoals ook de vernieuwde manier van instappen/uitstappen), vermoed ik dat er wel wat kinderziektes op de loer liggen. Kortom, in een rustige periode is het net de ideale moment om alles op punt te stellen mét een testpubliek.

Ik denk dat je hierin wel eens gelijk kan hebben. Meeste campagnes zullen nu eerder naar 'we zijn open' en 'hier is het veilig' gaan, dan naar het inzetten op nieuwigheden. Je kan de extra capaciteit gebruiken van een soft opening, maar de grote aandacht wanneer het beter past.

Earlyspencer
26-05-20, 12:52
Het idee om een ceremoniële opening uit te stellen en ondertussen geen tijd te verliezen middels een soft-opening ... het klinkt logisch en werd al vaker beproefd. Maar is dit wel toepasbaar in de huidige context? Rekening houdend met de grootte van RB, het jarenlange wachten, ons maandenlange soft-huisarrest en de verplichte soc. dist. durf ik daaraan te twijfelen. Zodra RB open gaat in om het even welke omstandigheid, dreigt haast zeker een overrompeling, zelfs met gelimiteerde dag-bezoekers. Een hardcore soft-opening, zeg maar.

Want ook wie niet op Fly wil/mag of al een ritje heeft gemaakt, zal in de RB-zone toch even de sfeer willen opsnuiven en fotootjes maken, remember Klugheim 2016. Of het park moet er haast een no-go-zone van maken. Dat kost bovenop de operatieve FLY nog eens extra personeel en het doodt ook meer dan een beetje de sfeer. Bovendien verliezen allerhande operatieve tests van FLY - met o.a. tot 50% lege 'lig'plaatsen - grotendeels hun nut en relevantie met het oog op het post-soc.dist.-tijdperk.

Als je uitgaat van een jarenlange soc. dist., zou ik zeggen: zo snel als technisch kan, opengooien die handel! Net omdat niemand weet wat er op ons afkomt (versoepeling aan welk tempo of een tweede golf), lijkt het me onwijs indien PHL nu al zou communiceren over een nakende opening van RB /FLY. Jegens de bron van dat bericht koester ik daarom enige argwaan.

Pretparkfreak7
26-05-20, 18:39
Er zijn twee problemen met een opening in dit seizoen: je kan er minder munt uit slaan dan normaal en de gebruikelijke toeloop bij nieuwigheden is uit den boze.

Ik veronderstel desalniettemin dat het park de zone wel degelijk dit seizoen open gooit. Als ze moeten werken met een maximum aantal bezoekers in verhouding tot de oppervlakte, heeft het park er alle baat bij om die parkoppervlakte zo hoog mogelijk te hebben.
Een te sterke interesse met daaruitvolgende mensenmassa's kan in Phantasialand makkelijk vermeden worden: de verschillende parkdelen zijn er relatief makkelijk af te scheiden. Het lijkt mij niet onvoorstelbaar dat men aan beide toegangspoorten een medewerker plaatst die de drukte in het gebied controleert.

Een uitgestelde openingsceremonie lijkt me mogelijk en zinvol op vlak van marketing: nu kan de publiciteit toch niet maximaal renderen.

coasterfrenzy
26-05-20, 21:38
Goh ja.. zoals met de Panda's in Pairi Daiza.. iedereen een tijdsslot geven wanneer hij het gebied in mag.

Denk trouwens dat het voor een park als PHL sowieso niet verkeerd zou zijn als ze elke zone apart in de gaten houden. Ook Klugheim kan erg druk zijn. Je zou dus ook daar limitatie van bezoekers kunnen toepassen.

etwien
28-05-20, 00:14
Ik ben er persoonlijk enorm van geschrokken dat Phantasialand toch de baan dit jaar nog open gooit, wetende dat een dikke marketing campagne en een overvol park momenteel geen optie zijn.

Desalniettemin ben ik na 4,5 jaar wachten ZO benieuwd om eindelijk te ondervinden hoe FLY (en Rookburg) uitgedraaid is.

coasterfrenzy
28-05-20, 10:26
Ik ben er persoonlijk enorm van geschrokken dat Phantasialand toch de baan dit jaar nog open gooit, wetende dat een dikke marketing campagne en een overvol park momenteel geen optie zijn.

Desalniettemin ben ik na 4,5 jaar wachten ZO benieuwd om eindelijk te ondervinden hoe FLY (en Rookburg) uitgedraaid is.

Het is nog nergens officieel bevestigd dat ze de baan dit jaar open doen.. maar ik verwacht het wel.

Grote marketing kan dan alsnog volgend jaar gebeuren. Zoals Belgiumcoasterfreak omschreef.

Nathan G
28-05-20, 10:28
Even ter verduidelijking: het is helemaal nog niet zeker dat FLY en Rookburgh dit jaar openen. Het was een FAKE TikTok-account van Phantasialand dat dat gerucht de wereld in gestuurd had, het park zelf communiceert - zoals we gewoon zijn - helemaal niks.

Ik zou het in Phantasialand hun plaats ook niet doen dit jaar. De redenen zijn hierboven al meermaals genoemd. En zeg nu zelf, dat half jaartje meer gaat het nu ook niet meer maken :p

Phantasiastisch
28-05-20, 18:43
Even ter verduidelijking: het is helemaal nog niet zeker dat FLY en Rookburgh dit jaar openen. Het was een FAKE TikTok-account van Phantasialand dat dat gerucht de wereld in gestuurd had, het park zelf communiceert - zoals we gewoon zijn - helemaal niks.

Ik zou het in Phantasialand hun plaats ook niet doen dit jaar. De redenen zijn hierboven al meermaals genoemd. En zeg nu zelf, dat half jaartje meer gaat het nu ook niet meer maken :p

Ahzoo, half jaartje? Kan je me vertellen hoe je zo zeker bent dat het Corona-circus volgend jaar weg is en volgend pretparkseizoen wel normaal zal zijn zonder beperkte bezoekersaantallen? ;)

Nathan G
28-05-20, 21:26
Ahzoo, half jaartje? Kan je me vertellen hoe je zo zeker bent dat het Corona-circus volgend jaar weg is en volgend pretparkseizoen wel normaal zal zijn zonder beperkte bezoekersaantallen? ;)

Zeker kan ik dat uiteraard niet zeggen ;) ik ben er echter wel redelijk zeker van dat het ergste tegen dan achter de rug is. Hoe erg het tegen dan is kunnen ze dan zien, en daarna kunnen ze de opening eventueel nog uitstellen.

coasterfrenzy
28-05-20, 23:20
Experts gaven redelijk in het begin aan dat ze verwachten dat we er tot mei 2021 last van zouden hebben. Als ik me niet vergis was dat uitgaande van de tijd die het normaliter duurt om een vaccin te vinden en legaliseren.

Gezien een Vaccin waarschijnlijk niet de oplossing gaat zijn en divers onderzoekcentra elkaar eerder tegen werken, dan samen werken. zou het me niet verbazen als het later wordt dan mei 2021. Dus dat zijn al minimaal 2 maanden dat pretparken onder "bijzondere omstandigheden" zullen moeten opereren.

Nu klinkt dat wellicht erg negatief/doemdenkend. Maar laat ik er ook bij stellen dat ik verwacht dat we tegen begin pretparkseizoen 2021 redelijk veel veranderingen zullen zien ten opzichtte van de situatie nu, waardoor het leven toch een heel stuk normaler (maar nog niet volledig normaal) zijn gang kan gaan.

Joran
29-05-20, 17:15
Sinds vandaag is Phantasialand weer open met de nodige markeringen en aanpassingen.

Waaronder dus ook bij de ingang van Rookburgh... ;)

1731

Nu denk ik ook wel dat Phantasialand de moeite niet zou nemen om hier ook markeringen aan te brengen indien ze niet meer van plan zijn om Fly dit jaar niet meer te openen. Of ze zijn aan het trollen. Dat laatste acht ik zeker ook niet onmogelijk. ;)

Phantasiastisch
29-05-20, 20:05
Op andere fora las ik dat het een wachtrij en ingang is voor Lilli's Café, waar je voortaan langs de zijkant binnen gaat. Echter zie ik de zwarte tape op een andere foto rechtdoor lopen, meer richting de poort naar Rookburgh in plaats van naar de deur van Lilli's Café. Afwachten tot er meer foto's zijn en meer bezoekers het bevestigen.

Joran
29-05-20, 20:59
Op andere fora las ik dat het een wachtrij en ingang is voor Lilli's Café, waar je voortaan langs de zijkant binnen gaat. Echter zie ik de zwarte tape op een andere foto rechtdoor lopen, meer richting de poort naar Rookburgh in plaats van naar de deur van Lilli's Café. Afwachten tot er meer foto's zijn en meer bezoekers het bevestigen.

Inderdaad... Intresting. :)

coasterfrenzy
31-05-20, 09:59
Je ziet op bovenstaande foto nogthans goed dat die zwarte tape (2 banen die tesamen een pad vormen) een afbuiging naar rechts maakt naar lili's Café toe.. en met de huidige corona regelingen MOETEN ze daar de optie hebben voor wachtrij en aparte in- en uitgang.

Phantasiastisch
31-05-20, 21:12
Je ziet op bovenstaande foto nogthans goed dat die zwarte tape (2 banen die tesamen een pad vormen) een afbuiging naar rechts maakt naar lili's Café toe.. en met de huidige corona regelingen MOETEN ze daar de optie hebben voor wachtrij en aparte in- en uitgang.

Als je het aanziet als 2 banen te samen dan zie ik het ook, maar zo redeneerde ik niet omdat het dan een kleine cattle pen lijkt en ik veronderstelde dat zulke veehokken geen rijen mogen hebben die vlak naast elkaar liggen. Je kan zo toch niet 1,5m afstand houden volgens de regels denk ik dan...Ookal staan die stippen op de grond, ze lijken me vrij dicht bij elkaar te staan, tenzij er telkens maar 1 persoon van je gezelschap mag aanschuiven om te bestellen.

Bij Taron en dergelijke halen ze er een rij tussenuit, waardoor 2 banen niet vlak naast elkaar liggen.

Pretparkfreak7
31-05-20, 22:23
Ik had Coasterfrenzy geïnterpreteerd als:
Ze moeten een wachtrij voor Lili's café hebben en dat horecapunt heeft een aparte in- en uitgang nodig.
Dan gebeurt er helemaal niets met aan elkaar grenzende rijen.

coasterfrenzy
31-05-20, 23:48
Er zijn 2 zwarte lijnen. Samen vormen die een pad (wachtrij). Je blijft dus tussen die zwarte lijnen in. (alsof het 2 muren zijn). De stippen staan ver genoeg uit elkaar, maar ik zie het bij andere parken dat het bij een groter groepje niet helemaal werkt. Het zou beter zijn als een groepje tussen 2 stippen in staat, het volgende "vak" tussen de twee stippen vrij blijft en dan de volgende groep weer tussen de volgende stippen in staat.

STIP|Groep|Stip|vrije ruimte|Stip|Groep|stip|Vrije Ruimte|

simon
01-06-20, 10:02
Dan lijkt mij het idee van de Efteling met de rode en witte lijnen / stroken nog niet zo slecht bedacht. Los van je gezelschap staat het daar toch het best aangegeven?

coasterfrenzy
01-06-20, 10:29
Inderdaad..

Ook in Toverland werken ze met stippen of strepen op de vloer en je merkt dat mensen op de stip/streep willen gaan staan in plaats van er tussen.

Ggolt
01-06-20, 12:34
Als de parken zulke stippen op de grond aanbrengen dan lijkt het mij enorm logisch dat de mensen inderdaad op die stip willen gaan staan. Dat is iets dat ingeprent wordt vanaf we kind zijn: in de rij op school gaat iedereen op zijn stip staan, of andere gevallen van ‘volg de stippellijn’. Het volk kan hier niet aan doen en dan lijkt het mij aan de parken om duidelijkere afbakeningen te voorzien of meer uitleg.

Doorkruiste vakken op de grond waar je niet in zou mogen staan lijken mij dus nog het beste, dat is iets waar we het allemaal over eens kunnen zijn dat we dan snappen dat op die plaats niet gestaan mag worden. Maar stippen hebben een soort onzichtbare aantrekkingskracht op de mensen...

Ook wat ik hierboven al gelezen heb van stip/groep/stil/leeg/stip etc. lijkt mij toch nodeloos ingewikkeld en verwarrend. Wat de Efteling doet is inderdaad misschien niet mooi maar momenteel gaat functionaliteit wel even voor en dan zijn doorkruiste vakken op de grond en rode lijnen toch het meest functioneel en duidelijk voor alleman.

funtime_arena
02-06-20, 09:18
All Updates at the first day of the new themepark season


https://www.youtube.com/watch?v=wXNh54I72AI

PyongWon
05-06-20, 14:42
To FLY of not to FLY .. dat was de vraag.

Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020


Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Maandag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020
Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Ga ik ongewild toch noch gelijk krijgen? Of gaat Phadd-F toch nog winnen (Datums die voorbij zijn doen namelijk niet meer mee... )

Pretparkfreak7
05-06-20, 16:37
Ik kies voor dinsdag 29 juni. Zaterdag 29 juni bleek al bezet en ik wil maandag 29 juni graag nog openlaten.

Phadd-F
06-06-20, 07:37
Of gaat Phadd-F toch nog winnen (Datums die voorbij zijn doen namelijk niet meer mee... )


Zou de grap van de eeuw zijn :D

Earlyspencer
06-06-20, 16:23
53 pagina's (desktop versie) over een nog steeds niet operatieve coaster / een nog niet toegankelijke parkzone. Voor wie het gehad heeft met kalenderdagen: Op welke pagina van dit topic zitten we wanneer FLY eindelijk voort het eerst met publiek rijdt? In tegenstelling tot raden naar de exacte kalenderdag kan je het correcte antwoord op deze vraag wel een beetje manipuleren.

Zeuske83
07-06-20, 10:07
53 pagina's (desktop versie) over een nog steeds niet operatieve coaster / een nog niet toegankelijke parkzone. Voor wie het gehad heeft met kalenderdagen: Op welke pagina van dit topic zitten we wanneer FLY eindelijk voort het eerst met publiek rijdt? In tegenstelling tot raden naar de exacte kalenderdag kan je het correcte antwoord op deze vraag wel een beetje manipuleren.


Hebben we al een topic gehad met meer dan 53 paginas? lol

Je weet dat PHL geen half werk levert om het open te doen.... En dat vraagt tijd...

simon
08-06-20, 12:52
Hebben we al een topic gehad met meer dan 53 paginas? lol

Je weet dat PHL geen half werk levert om het open te doen.... En dat vraagt tijd...

En dan nog een topic over iets dat nog nooit geopend geweest is, maar wel al jaren een werf is! (En geen pretpark op zich!)

Phantasiastisch
08-06-20, 16:44
Freizeitparkeuropa kon daarstraks FLY filmen vanuit een ander perspectief dan we reeds zagen. Hij kon een testrit op beeld leggen door de openingen tussen de deur in de grote Wuze Tall muur (link hieronder). Ook zie je lantaarns staan op de voorgrond, klaar voor gemonteerd te worden.

https://www.instagram.com/p/CBLLHOGI5s9/?igshid=18s0jieriaeb9

etwien
08-06-20, 17:17
Ik kan echt helemaal geen enkele inschatting maken over hoe deze baan zal aanvoelen ... Dit is toch een serieus spannend moment om naar uit te kijken om deze voor het eerst te kunnen doen. Zo lang zal het nu niet meer op zich laten wachten denk ik?

Pretparkfreak7
08-06-20, 19:48
De trein scheurt toch al aan een redelijk tempo door de hoger gelegen delen van de baan. Ik geloof dat F.LY. wel eens een bijzonder intense coaster kan worden. Ik hoop dat ze er in slagen de balans een beetje te houden, het zou jammer zijn dat ie aan herhalingswaarde zou inboeten door de intensiteit.

traveler
09-06-20, 10:04
Vergis ik mij of lijkt het er op dat de stoeltjes in een zithouding onder de baan hangen een niet een vlieg? het ziet er meer uit als de jetpack van de promotie

coasterfrenzy
09-06-20, 13:24
Voor mij voelen de beelden juist enorm traag aan. Maar zo lijken testritten al snel en in de praktijk zegt dat doorgaans dan toch weinig over de daadwerkelijke rit. Voor mij hoeft dit ook geen heel intense coaster te zijn. Liever dat het ding het gevoel van vliegen goed benaderd. Dat gevoel heb je bij een B&M maar zelden (air slaagt er aardig goed in). Vekoma deed dat toch al iets beter. En lijkt er op dat deze baan dat ook wel goed gaat doen.

PyongWon
09-06-20, 13:37
Ik denk ook niet dat Phantsialand naar de snelste achtbaan op zoek is gegaan. Daarvoor hebben ze Black Mamba en Taron al. Ik vermoed dat ze eerder een revolutionaire achtbaan zochten; waarbij je de trill op een andere manier moet zoeken.

Daarbij helpen de verschillende launches. Dan hoef je geen super hoge snelheid te hebben om toch een lang traject af te leggen. In principe kan je een baan van +1km perfect doorlopen tegen 50km/u als je maar de snelheid weet te houden of tussentijds terug te verhogen. Dus neen, ik verwacht geen baan van +80km/u

coasterfrenzy
09-06-20, 22:13
Ironisch genoeg is de top snelheid van Temple of the Night Hawk 50KmH en is de baan langer dan 1KM en wordt de baan tussentijd nog eens 2x bij getakeld ;)

Nee nee.. Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen hoor. Voor het grote publiek zit de thrill vooral al veel in de liggende positie. Het zou zeker niet verkeerd zijn als deze baan stiekem meer een familiebaan wordt dan een thrill coaster.

traveler
10-06-20, 08:30
Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht. ik heb vrinden die niet twijfelen over Taron maar met geen voet in Black Mamba te krijgen zijn.

De GP durft steeds meer maar velen blijven terughoudend om even ondersteboven te hangen. om het cru te zegen als je in een wacky worm een barrelrol zou steken is het een wackyy tril worm.

coasterfrenzy
10-06-20, 09:55
Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht. ik heb vrinden die niet twijfelen over Taron maar met geen voet in Black Mamba te krijgen zijn.

De GP durft steeds meer maar velen blijven terughoudend om even ondersteboven te hangen. om het cru te zegen als je in een wacky worm een barrelrol zou steken is het een wackyy tril worm.

Er zitten inversies in, maar de baan gaat niet overkop.

De inversies zijn rolls. In het geval van een flying coaster is dat dus hetzelfde als wanneer je gewoon in je bed omrolt. Er is nergens een punt waar je daadwerkelijk ondersteboven hangt (verticale drop).

De inversies kunnen er wellicht wat intimiderend uit zien. Maar een baan als Sequoia Adventure wordt toch ook als een familie coaster gezien. De ene zal natuurlijk altijd wat meer durven dan een ander. Maar puur qua intensiteit verwacht ik in elk geval toch meer de G-Krachten zoals ze bij een familiecoaster horen.

PyongWon
10-06-20, 18:54
Dan Zouden ze als trill coaster hebben:
Taron en Black Mamba

En als familiecoaster:
Colorado Adventure
Temple Of the Nighthawk
Windja's fear
Winja's force

En als kiddie coaster:
Raik

Daar zou dan nog FLY bij komen in de familie categorie.

Zou dat het einde betekenen van een andere familiebaan? Is 5 Familiecoasters niet wat veel voor een park van deze beperkte oppervlakte?

Phadd-F
10-06-20, 19:07
Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht.


Gohja, banen als Python (simpele layout) en BlueFire (zachte lancering) zijn ook eerder familie-looping coasters. Een type coaster dat (in mijn ogen, helaas) laatste tijd wel aan populariteit wint. Hoe we FLY gaan categoriseren weet ik niet, ik laat het graag op me afkomen.

Pretparkfreak7
10-06-20, 19:49
Ik denk dat FLY wel degelijk in het thrillsegment wordt meegerekend!

Ik veronderstel dat we na deze toevoeging een hele tijd geen nieuwe thrillrides gaan zien, met uitzondering van eventueel een spectaculaire draaimolen. Als het park wat aandacht heeft voor de balans in zijn aanbod moeten er dringend enkele bommacompatibele attracties bijkomen.
Met het verwijderen van de zilvermijn en twee andere darkrides op de nominatielijst voor slopen blijft het aanbod voor hen straks beperkt tot Wakobato, de carrousel en de Maus...

coasterfrenzy
11-06-20, 09:28
Ongeacht of FLY in trhill of familiesegment komt: Het zal zeker geen "Bommacompatibele" attractie zijn. Dat zijn zelfs enkele kiddycoasters al niet..

Ik verwacht eigenlijk wel dat toekomstige darkrides eerder spectaculair zullen zijn. Zoiets als Spiderman. "Bommacompatibele" attracties blijken in de praktijk toch heel slecht te werken zonder IP en/of interactief element. IP's zullen er niet komen in PHL en de Maus is al interactief.

traveler
11-06-20, 09:56
Ik sprak hier vanuit de ogen van de GP. een flying maakt in hun ogen wel degelijk een manoeuvre dat hun hoofd onder de rest van hun lichaam brengt. G-Krachten worden door de meeste buiten beschouwing gelaten tot ze in de baan zitten een ze voelen.

Ik hou van Taron een vind dit een van de betere banen van Europa maar in de ogen van een leek is dit een baan dien er rustig uit ziet. vorig jaar nog gehad met een deel van mijn collega's. bijna iedereen ging in de taron en dat was een pittig baantje achteraf bekennen. De mamba daarentegen was een heel andere categorie om volk in te krijgen van de ongeveer 80 man ging er slechts een tiental in die baan.

Het gaat voor een park niet over onze mening als mensen met toch enige achtergrond maar de leek. Een groot deel van de bezoekers weet niks van deze attracties een ander deel heeft enige ervaring maar wat is een echte till of eerder een familie gaan ze niet weten voor ze er in kruipen.

nog een mooi voorbeeld van een tril die niet zo spectaculair is al je er eenmaal inzit is talocan. Dat ding ziet er spectaculair uit maar eenmaal je er in zit merk je dat het beestje harder blaft dan bijt. toegegeven ik heb iedere keer de pech om dit met mijn gezicht naar de muur te rijden.

Ik hoop van harte dat het park ons terug verrast een nog een "bomma proef" attractie heeft ingebouwd. want dit park begint te nijgen naar tril tot en met.

Pretparkfreak7
11-06-20, 10:20
"Bommacompatibele" attracties blijken in de praktijk toch heel slecht te werken zonder IP en/of interactief element.

Dat is klinkklare onzin. Het is wel héél kort door de bocht om enkel disneydarkrides en universal-rondritten succes toe te dichten. Blå Tåget in Gröna lund is eveneens een publieksfavoriet. Europapark heeft een klein leger van dat soort attracties en bij Efteling zijn het de topattracties van het park. Het interactief element is daar eerder storend dan een meerwaarde. Je kan niet zeggen dat die parken het slecht doen.

Het zijn niet de meest gemakkelijke attracties om een promo-campagne voor op te zetten, maar eens ze er zijn worden ze wel degelijk vaak gebruikt. De lange wachtrijen bij zaken als de Tractors en konijnen in plopsaland zijn er ook niet alleen omdat die dingen een bedroevende capaciteit hebben. Daar is ook echt een publiek voor.

siroccofreakske
11-06-20, 10:26
Een gelanceerde flying coaster gaat door het grote publiek toch nooit aanzien worden als familie-achtbaan? Dat is gewoon 100% een thrill coaster. Maakt niet uit of er inversies inzitten en/of welke inversies dat zouden zijn.

RCDB hanteert de schalen kiddy / family / thrill / extreme. Van alle coasters die ze als 'Flying' aanschouwen, staan er slechts 3 niet in de categorie extreme. En die 3 zijn niet echt flying coasters zoals we ze kennen... De 'echte' flying coasters staan dus allemaal bij Extreme en niet eens een categorie lager bij thrill. Hoe wij dan van FLY een familiebaan willen maken, is me echt een raadsel.

Ggolt
11-06-20, 10:58
FLY lijkt mij inderdaad ook wel echt gewoon een thrillcoaster te zijn. Er zitten inversies in (het gewone publiek stelt die rolls gewoon gelijk met “over de kop gaan”), 2 lanceringen en de positie zorgen ervoor dat dit echt thrill is.

Wat de onderverdelingen op rcdb betekent: die vind ik toch echt te beperkt. Er wordt veel te snel iets ingedeeld bij thrill of extreme. Neem nu eender welke wilde muis, die staat altijd bij thrill en dat is in mijn ogen toch gewoon familie hooR, hetzelfde voor alle Wildcat van Schwarzkopf.

coasterfrenzy
11-06-20, 13:13
Dat is klinkklare onzin. Het is wel héél kort door de bocht om enkel disneydarkrides en universal-rondritten succes toe te dichten. Blå Tåget in Gröna lund is eveneens een publieksfavoriet. Europapark heeft een klein leger van dat soort attracties en bij Efteling zijn het de topattracties van het park. Het interactief element is daar eerder storend dan een meerwaarde. Je kan niet zeggen dat die parken het slecht doen.

Het zijn niet de meest gemakkelijke attracties om een promo-campagne voor op te zetten, maar eens ze er zijn worden ze wel degelijk vaak gebruikt. De lange wachtrijen bij zaken als de Tractors en konijnen in plopsaland zijn er ook niet alleen omdat die dingen een bedroevende capaciteit hebben. Daar is ook echt een publiek voor.

De Efteling zijn laatste darkride is nogthans ook gebaseerd op IP (heel dat park is intussen IP).

De rest wat je noemt zijn allemaal behoorlijk oude attracties, waar je in de praktijk amper wachtrijen tegen komt. EP is misschien één van de weinige uitzonderingen. Maar ook bij hun laatste darkrides zie je toch dat voor varianten gekozen wordt die meer aan moderne standaarden voldoen (Interactief/thrill-elementen). Denk aan Voletarium, Arthur, Atlantis. Ze zijn nu wel Piraten aan het herbouwen, maar of dat zich ooit terug verdient valt af te wachten. Daarnaast is voor hun een attractie zetten vele malen goedkoper (ze kunnen ze zelf bouwen) én verdienen ze er niet alleen aan via publiek, maar ook omdat het vaak showmodellen voor de verkoop van toekomstige versies. Dus het business-model daar is wellicht ook niet geheel representatief voor de rest van de pretparkwereld.

Natuurlijk gaat het publiek er wel in en kan een attractie zelfs populair zijn, maar of een attractie een success is, wordt voor een park doorgaans toch bepaald door de kosten aan de ene kant (die torenhoog zijn voor dergelijke attracties) vs. wat het oplevert (gemeten via bezoekers die de attractie betreden) aan de andere kant. En dan blijkt toch wel degelijk dat achtbanen vele male beter scoren dan darkrides. Dat is ons jaren geleden al bevestigd voor de US (waar zelfs een top-darkride als Curse of Darkastle het niet haalt), maar je ziet dat ook in Europa steeds meer.


Een gelanceerde flying coaster gaat door het grote publiek toch nooit aanzien worden als familie-achtbaan? Dat is gewoon 100% een thrill coaster. Maakt niet uit of er inversies inzitten en/of welke inversies dat zouden zijn.

RCDB hanteert de schalen kiddy / family / thrill / extreme. Van alle coasters die ze als 'Flying' aanschouwen, staan er slechts 3 niet in de categorie extreme. En die 3 zijn niet echt flying coasters zoals we ze kennen... De 'echte' flying coasters staan dus allemaal bij Extreme en niet eens een categorie lager bij thrill. Hoe wij dan van FLY een familiebaan willen maken, is me echt een raadsel.

Ik volk je opmerking wel ergens. Tot nu toe zijn alle flying coasters die gezet zijn inderdaad best pittig. Ik denk dat Air nog steeds de flying coaster is met het minste thrill van de flyings die ik gedaan heb (en dan hou ik het inderdaad wel even enkel bij de 'echte' flying coasters). Dat wil niet zeggen dat toekomstige banen niet alsnog familie-gericht(er) kunnen zijn. Lanceringen beginnen immers stilaan vaker voor te komen bij familiebanen, maar je hebt ook wel gelijk dat dit nog niet echt bij het grote publiek ingeburgerd is en dat dit toch al wat sneller als een Thrill ervaren wordt. Hetzelfde geldt inderdaad voor die rol, ondanks dat dit in beide gevallen lang niet altijd terecht is.



Wat ik wel nog kwijt wil: die categorisering van RCDB trekt echt volstrekt nergens op: bijvoorbeeld big apple coasters staan soms by kiddie en soms by family. De Intamin Family Launch Coasters staan tot dusver onder "Thrill". Sesamstraat achtbanen staan dan weer bij "Family".

Ik denk dat je voor de lijst van RCDB de volgende vertaalslag mag hanteren:

Kiddy = Korte Kiddy Coasters (bijvoorbeeld: single helix etc.)
Family = Langere Kiddy coasters (zoals een tivoli medium en groter)
Thrill = Family
Extreme = Thrill

Je gaat me ook écht niet wijsmaken dat het "gewone publiek" in west-europa een standaard lieveheersbeestjesbaan als een Familie-Achtbaan aan ziet.

Om het dan nog even wat complexer te maken: Vanuit de fabrikanten zijn dan weer bijna alle kleine achtbanen familiebanen (inclusief big apples). Waarom? Omdat dat beter verkoopt (breder publiek).

En ach: Thrill blijft natuurlijk heel subjectief. Waar we hier een Big Apple, of een Tivoli als een échte kiddycoaster zien, ben ik ook al op plaatsen geweest waar zo'n big apple eerder een trhill blijkt te zijn (meestal in Regio's waar verder ook amper tot geen andere banen te vinden zijn). Beetje een kwestie van wat men gewend is natuurlijk. Wat dat betreft zie je daar ook wel een verschuiving in. Mensen zijn immers steeds meer gewend.

Ik HOOP in elk geval niet dat FLY heel intens is, maar juist goed dat gevoel van te kunnen vliegen nabootst.

PyongWon
15-06-20, 13:44
Ik zag ergens op facebook een foto van de afgewerkte gevel van dit nieuwe gebied vanuit de fantasy kant van het park. Is er iemand die van die kant nog foto's heeft gemaakt of gevonden? Ben eenw benieuwd hoe dat geëvalueerd is ondertussen.

Pretparkfreak7
17-06-20, 07:28
De gevel aan de fantasy-kant is al een hele poos onveranderd en klaar. Er werd wel een tijd gewerkt aan de (geluids)muur die je vanop de kaiserplatz kan zien, die parallel loopt met het evenementengebouw en de souvenirshop. Sinds opening is daar echter niet bijzonder veel zichtbare vooruitgang geboekt, waardoor de foto's van Rideonblog volgens mij nog altijd het beste beeld geven van hoe het er uit ziet.

Als je foto's zoekt van de muur aan fantasy-zijde, moeten die bij hun zeker te vinden zijn in vroegere updates (https://www.rideonblog.com/vor-ort/phantasialand/2019/phantasialand-saisonstart-2019).

1764

1765

EDIT: OliverL @Coasterforce (https://coasterforce.com/forums/) heeft ook net een hele lading foto's geschoten. Daar valt vooral op hoe weinig er zichtbaar vooruitgang is, maar er zijn wel enkele interessante zichten bij om alles wat te kaderen:

176617671768

En er is eindelijk bevestiging dat er ook nog een spectaculaire draaimolen komt naar Rookburgh. Zou dit ietwat bizarre object geen prachtige bekroning van een draaimolenmiddenstuk zijn? Een minivariant op een starflyer of skyroller moet Phantasialand er toch bijgeduwd krijgen? :p

1769

traveler
17-06-20, 07:40
dat grijs stenen gebouw vloekt toch wel met bijde kanten van rookburg.

Voor Phantasy is het niet kleurrijk genoeg en voor Berlijn is het net een achterbuurt.

Phadd-F
17-06-20, 08:04
Waar heb jij bevestiging gezien van die extra draaimolen?

Pretparkfreak7
17-06-20, 08:31
Waar heb jij bevestiging gezien van die extra draaimolen?

dat was ironie met een vleugje 'maar ik zou het niet erg vinden als het echt zo was'. :p

simon
17-06-20, 12:05
Goh, bepaalde overgangen zijn toch echt niet geslaagd zu hier... Om eerlijk te zijn, mijn enthousiasme zakt na elke pagina in dit topic... Misschien duurt het allemaal veeeeeeeeeeeeeel teeeeeeeeeeeee laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang, ofwel slaan ze hier de bal echt mis.

coasterfrenzy
17-06-20, 12:24
Die blikken daken aan de Berlin-kant vind ik ook niet echt mooi. Nogthans ziet het er vanaf de andere kant dan weer wel best OK uit.

Benieuwd hoe het er in het echt gaat uit zien. Die muur aan Wuze Town kant vond ik op foto's ook volstrekt misplaatst, maar in het echt ziet het er heel goed uit. Hopen dat dit hier ook geldt.



dat grijs stenen gebouw vloekt toch wel met bijde kanten van rookburg.

Voor Phantasy is het niet kleurrijk genoeg en voor Berlijn is het net een achterbuurt.

Rookburgh wordt - voor zo ver ik kan na gaan - ook een soort Industriewijk/achterbuurt van Berlijn. Dus op zich past het wel. Je loopt in een chique straat, maar in de "verte" zie je de fabrieken er bovenuit steken.

Ben wel benieuwd of er nog iets gaat gebeuren met die overgang tussen Fantasy en Berlin. Op zich ziet die er - ondanks het contrast - niet echt slecht uit, maar daar wat klimop overheen laten groeien (zo'n soort die rood wordt) zou denk ik wel nog een flinke slag beter zijn.


dat was ironie met een vleugje 'maar ik zou het niet erg vinden als het echt zo was'. :p

Het lijkt er wel op dat er een soort draaimolen bij Wuze Town bij gaat komen. Al zou het me niet verbazen als dat pas voor 2021 is.

traveler
01-07-20, 13:38
Ik zag onlangs nieuwe lichtbeelden van de vooruitgang.

wat me opviel was dat het hotel aan de kan van Berlijn ter hoogte van de dubbele carrousel vrij dik is. kan het zijn dat daar ofwel een zaal komt ofwel nog een attractie maar dan indoor? Ik heb al verschillende keren gehoord dat er meerdere attracties in dit gebied zouden komen. iets dat ik bij dit park zeer geloofwaardig acht maar op dit moment zie ik het nog niet.

Rein
01-07-20, 13:48
Ik zag onlangs nieuwe lichtbeelden van de vooruitgang.

wat me opviel was dat het hotel aan de kan van Berlijn ter hoogte van de dubbele carrousel vrij dik is. kan het zijn dat daar ofwel een zaal komt ofwel nog een attractie maar dan indoor? Ik heb al verschillende keren gehoord dat er meerdere attracties in dit gebied zouden komen. iets dat ik bij dit park zeer geloofwaardig acht maar op dit moment zie ik het nog niet.

Alle hoteltorens hebben ongeveer dezelfde dikte. Ik veronderstel dan ook dat je het gebouw rechts van de hotelingang voor ogen hebt. Dit gebouw was reeds aanwezig en bevat enkele kantoren. Onlangs werd de gevel ervan voorzien van een roestlaag zodat het mee opgaat in het gebied.

coasterfrenzy
01-07-20, 15:55
De ingang van het hotel heeft weer wat details erbij gekregen:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_06/20200630_170629.thumb.jpg.ad62f6ec8d00025d85c735c5 b4b85cfa.jpg

Met dank aan Schlussbremse @ Phantafriends.

En wat mij betreft denk ik niet dat dit het laatste is. Vooral die twee dwarsbalken zien eruit alsof er nog iets aan bevestigd moet worden. Daarnaast blijven nog steeds enkele delen van het geraamte zichtbaar, waarvan ik wel verwacht dat er nog iets komt.

coasterfrenzy
22-07-20, 10:58
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_07/IMG_20200722_111707644.thumb.jpg.8cac45ca9be4f2cb7 fd2e2a31397e0c7.jpg
Bron: TOTNHFan @ Phantafriends.

Er worden nog steeds elementen toegevoegd. Blijkbaar is er al een tijdje geen TüV meer gezien. Wel vinden er nog dagelijks testritten plaats.

traveler
22-07-20, 11:12
Ergens blijf ik hopen dat ze nog een attractie hebben weten te proppen in dat gebied.

een rustig tochtje langs de bovenkant van het gebied zou geniaal zijn.

Pretparkfreak7
22-07-20, 15:37
Ik hoop ook nog stiekem op een extra attractie naast de coaster, het hotel, het restaurant, het voedselverkooppuntje en de souvenirshop. Dat is wellicht wat te gulzig van mij.
In een ideale wereld zie ik die luchtballonnen functioneren als echte gondels boven het gebied. De wereld is echter verre van ideaal en de kans dat dit object wat anders wordt dan een al dan niet statisch decorstuk lijkt me dan ook bijzonder klein. :p

coasterfrenzy
24-07-20, 12:31
Enige attractie die ik fysiek nog zie passen is het type ballonvaart zoals ze die in Tropical Islands hebben.. maar dat is qua capaciteit dan weer een ramp en het verkopen als betaalattractie past niet echt bij de visie van het park.

Ik heb het idee dat het gebied voor een groot deel gericht is op avond entertainment/events. Wellicht als soort uitgaansgebied voor de hotelgasten, maar dat er nog wel een achtbaan in past en dat gasten er ook overdag gebruik van kunnen maken vanuit het park.

Of dat in de praktijk ook zo is, zal nog wel gaan blijken.. maar voor een park als PHL zou het op zich niet verkeerd zijn als het park en resort iets meer in elkaar verweven zitten dan wat we "normaal" gewend zijn.

traveler
29-07-20, 09:01
Had het enig ander park geweest had ik je onmiddellijk gelijk gegeven voor de extra attractie. Maar als het park wilt blijven groeien moeten ze meer volk kunnen verplaatsen. en dan zijn er maar een paar opties. Meer capaciteit voorzien op nieuw attracties (wat ze toch wel doen), meer attracties of meer entertainment.

Aan de buitenranden van dit gebeid licht Berlijn met zijn kantoorgebouw. Ik vraag me werkelijk af of hier niet wat kantoren gaan verdwijnen om plek te maken voor iets anders. Administratie kan vanuit een gewoon kantoorgebouw buiten het park. Dit lijkt me niet zo raar als je bedenkt dat naast de huidige kantoren een achtbaan gaat razen. De laatste keer dat ik checkte waren gillende mensen niet goed voor mijn concentratie. Dan zou je die gebouwen kunnen omvormen tot iets nieuws zoals meer entertainment.

Het park heeft volgens mij dringend nood aan een nieuwe zaal om overdag gewone parkshow te zijn (niet negatief bedoeld) een s'avods Fantissma. De inclusie in een volwaardig thema gebied zou hier een meerwaarde kunnen zijn. Maar als ze het gebied als uitgaansgelegenheid willen gebruiken gaan ze hier in mijn ogen nog iets meer moeten hebben dan een achtbaan, leuke restaurants en een show. Neem me niet verkeerd maar de meeste mensen hebben het wel gehad na twee ritten op dezelfde baan hoe goed dan ook en zullen iets anders te doen zoeken. De buren zijn dan ook geen plus om een achtbaan tot in de vroeg uurtjes te laten rijden.

Dit zijn een blijven natuurlijk speculaties en ik hoop werkelijk dat PH het maximum uit dit gebied haalt. het thema industrie laat toe om dicht op elkaar e bouwen zonder dat het uit de toon valt.

coasterfrenzy
29-07-20, 11:15
Capaciteit is één ding.. herhalingswaarde is echter ook belangrijk. De filosofie van PHL is attracties neer zetten met buitengewoon hoge herhalingswaarde om zo - ondanks klein oppervlakte - toch interessant te kunnen blijven. (bron: Gesprek met eigenaar).

Betreffende de kantoorgebouwen ben ik het met je eens. Dat wil zeggen: De meeste kantoren zitten inmiddels al in Hotel Matamba. (de oude kantoren zijn omgebouwd naar onder andere Hotel Tartüff) De gebouwen wat nog tussen Berlin en Rookburgh liggen zijn vooral werkplaatsen. Sommigen daarvan zijn nodig om goed onderhoud aan attracties te kunnen plegen. Maar zo zit er ook een naaiatelier, dat naar mijn idee gerust ook iets verder van het park af had kunnen zijn (immers een gesloten attractie wil je ZSM heropenen, maar kapotte kleding zal een bezoeker niet direct wakker van liggen).

Hoe veel er daadwerkelijk voor wat gebruikt wordt is me onbekend. Ik weet ongeveer waar het naaiatelier zich bevind en ik weet de kantine van de medewerkers te vinden. Beiden zitten wel in een gebouw dat ik nog wel zie verdwijnen (tussen RB en Berlin direct langs de straat), maar of er verder veel weg kan zonder dat het ten kostte gaat van snel onderhoud.. ik weet het niet. Zou alleszins mooi zijn als ze een manier vinden om ook dit nog beter in het park in te werken.

Qua uitgaansgebied is een achtbaan alleen uiteraard niet voldoende. Maar vergeet niet dat hotelgasten toegang hebben tot een bar en een restaurant. Dat restaurant is overdag ook voor gewone bezoekers toegankelijk. Daarnaast komt er in elk geval nog een Chocolatier. Ik zie verder op luchtfoto's nog een gebouw dat op een observatorium lijkt. Daarnaast zou een nieuw foto-atelier (waar mensen zich kunnen verkleden in steampunk stijl en foto's maken - zoals vroeger in het westerndorpje was) ook nog wel passen in het gebied. Trek dat dan samen met Alt Berlin - waar zich een 2e restaurant, een fatsoenlijk showtheater en een bioscoop bevinden - en je hebt aardig wat vertier voor avondgasten.

Wel helemaal eens over een multifunctioneel theater dat Fantissima en parkshow kan bevatten. Dat zie ik echter niet direct in Rookburgh komen. Al zou het misschien kunnen passen als ze de verwaltung en de oude hoofdingang slopen. Ik zou eerder verwachten op de plek van het Silverado Theater, zodat er een vrijwel directe aansluiting is op Ling Bao en Matamba.

Pretparkfreak7
05-08-20, 22:58
Er zijn daar inmiddels een hoop luchtbruggen en verhoogde plateaus gespot door de speurneuzen in ons vakgebied die er een bijzonder funky wachtrij voor de achtbaan menen in te ontwaren. Mijn oog had die ook al gespot, maar ik hoopte nog dat die rij eventueel voor een andere attractie kon gebruikt worden.

Naast de lege rondel in fantasy-gebied is er ook nog een trap naar de oude toegang van race for atlantis. Dat voelt allemaal iets te monumentaal om als doodlopend eindje of simpele doorgang te eindigen.

Ergens zie ik een fantissima-showgebouw ook nog wel ontstaan op de vlakte tussen rookburgh en Wuze Town. Volgens de overleveringen wordt dat perceel toch aan het park verkocht zodra de oude dame die er al sinds mensenheugenis woont definitief de geest geeft...

nicooke
06-08-20, 06:33
Ik begin me toch af te vragen of we dit jaar hem nog aan open zien het duurt nu toch wel heel lang. Ergens hoop ik toch nog van wel.

Phadd-F
06-08-20, 17:33
Ik begin me toch af te vragen of we dit jaar hem nog aan open zien het duurt nu toch wel heel lang. Ergens hoop ik toch nog van wel.

Wacht maar, ik ga de pronostiek nog winnen ;) eens zien wat 2021 in petto heeft om de opening weer uit te stellen. Na een pandemie misschien tijd voor aliens ofzo?!

Xarbero
06-08-20, 17:53
Wacht maar, ik ga de pronostiek nog winnen ;) eens zien wat 2021 in petto heeft om de opening weer uit te stellen. Na een pandemie misschien tijd voor aliens ofzo?!

de kerbals are comming :P neenee, ziet er idd uit dat het volgend jaar zal zijn. Alhoewel ik wel denk dat het de bedoeling was om dit jaar te openen

vampire
07-08-20, 10:23
de kerbals are comming :P neenee, ziet er idd uit dat het volgend jaar zal zijn. Alhoewel ik wel denk dat het de bedoeling was om dit jaar te openen

Dit denk ik ook, dit nu openen zou een gigantisch aantal bezoekers naar je park halen, wat eigenlijk niet te verantwoorden is. Het wordt hier in de buurt allesinds een mooi jaar! Plopsa / Walibi / PHL.

coasterfrenzy
10-08-20, 10:00
Dit denk ik ook, dit nu openen zou een gigantisch aantal bezoekers naar je park halen, wat eigenlijk niet te verantwoorden is. Het wordt hier in de buurt allesinds een mooi jaar! Plopsa / Walibi / PHL.

Hoezo? Bezoekers zijn nog steeds verplicht te reserveren, dus PHL bepaalt zelf hoe veel er binnen mogen. Met meer oppervlakte erbij mogen ze meer bezoekers binnen laten en kunnen ze dus ook weer meer omzet draaien. Natuurlijk bestaat het risico dat reserveringen ver vooruit vol komen te zitten, maar ze kunnen dat al een beetje spreiden door het ding te openen zonder enige vorm van communicatie als een soort soft-opening om dan voor volgend seizoen pas groots reclame ermee te gaan maken.



Naast de lege rondel in fantasy-gebied is er ook nog een trap naar de oude toegang van race for atlantis. Dat voelt allemaal iets te monumentaal om als doodlopend eindje of simpele doorgang te eindigen.


Voor de voormalige doorgang naar Atlantis toe loopt track. Dus die lijkt niet meer gebruikt te worden. Ik weet niet 100% zeker welke trap je bedoelt, maar volgens mij is het een trap die ter hoogte van de nooduitgangen van MaC zit en daar op aan sluit. Ik zou dus verwachten dat de nood-trappen gedeeld worden tussen FLY en MaC.



Ergens zie ik een fantissima-showgebouw ook nog wel ontstaan op de vlakte tussen rookburgh en Wuze Town. Volgens de overleveringen wordt dat perceel toch aan het park verkocht zodra de oude dame die er al sinds mensenheugenis woont definitief de geest geeft...


Volgens mij is dat meer een "urban legend" dan realiteit. Het hele terrein rondom het huis is in elk geval al in handen van PHL. Op GMaps kun je goed zien dat daar opslag is. Het huis zelf lijkt doorgaans onbewoond en er staan vaak auto's van PHL zelf op de oprit. Met of zonder huis past hier wel een Fantissima theater (al is het natuurlijk mooier om het huis te slopen).

Pretparkfreak7
10-08-20, 12:18
Ik weet niet 100% zeker welke trap je bedoelt, maar volgens mij is het een trap die ter hoogte van de nooduitgangen van MaC zit en daar op aan sluit. Ik zou dus verwachten dat de nood-trappen gedeeld worden tussen FLY en MaC.


Rideonblog nam begin 2019 een foto van de plaats. De trap bevindt zich links van die toegangsdeuren tussen die plaats waar we een kleinschalige kleuterattractie verwachten en die lustige papegaai. Ik mag hopen dat de nooddeuren van Maus au chocolat niet uitkomen op deze gebarricadeerde portalen die ook nog eens met een bouwhek zijn afgezet. Dat zou wellicht wat afbreuk doen aan de functie ervan. :p

Dat in de toekomst die steeg tussen Rookburgh en Maus door beide attracties als evacuatieweg wordt gebruikt kan ik me wel voorstellen. Dan moeten bezoekers niet per se afgevoerd worden langs de backstage achter de Rookburgh-poort aan de Kaiserplatz. Maar zelfs dan lijkt daar nog een extra portaaltje voor voorzien aan de rechterkant van de verhoging waar ook die grote rood omkaderde portalen op uitgeven. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat beiden daarvoor uiteindelijk zullen gebruikt worden.

2064

coasterfrenzy
10-08-20, 15:31
ahh.. Ik dacht dat je een trap aan de Rookburgh Kant bedoelde..

Nee, inderdaad: Die ruimte is en blijft benaderbaar - zou ook zonde zijn als dat niet zo was, gezien PHL elke vierkante meter nodig heeft - maar in tegenstellingen tot de verwachtingen van enkele jaren geleden, zal hier geen doorgang naar RB komen.

Al met al denk ik dus wel dat we in Wuze Town in de toekomst ook twee nieuwigheden mogen verwachten. Wellicht dat de kindershow beter op deze plaats past dan boven in het Wupi & Wözl-Land.. We zullen ons moeten laten verrassen denk ik.

Rein
18-08-20, 16:26
Tja...

2071

2072

Pretparkfreak7
18-08-20, 19:42
gebuisd?

etwien
19-08-20, 02:01
Ik mag hopen dat die buizen nog een coat krijgen? In elk geval ben ik, indien het een harmonieus geheel vormt, blij dat er extra details toegevoegd worden aan de momenteel zeer “kale” roestige gevel. Buiten dat blijft het nog steeds een zeer vreemd beeld bij een park als Phantasialand ...

coasterfrenzy
19-08-20, 09:36
Ik vind het niet slecht. Nu waren er daar beneden die planten al (die ik nog steeds vreemder vind staan dan de buizen).. Ik hoop daarom wel dat ze die buizen ook wat hoger komen te zitten. Juist waar die buizen nu ophouden is het kale gedeelte.

Een coating lijkt me niet nodig (volgens mij is die er al). Ze moeten immers wel wat afsteken tegen de wand en dit past wel bij het Steampunk Thema.

Edit: Overigens niet heel gek dat ze die pijpen nu pas aan brengen. De gevel zijn stalen platen die met spul bewerkt zijn zodat ze snel roesten. En roesten doen ze dan vrij heftig. Je wil echter niet dat die pijpen mee gaan roesten. Ik kan me voorstellen dat me daarom zo lang mogelijk gewacht heeft om die pijpen er op te plaatsen.

Naast het hotel is ook een hek ontstaan, waardoor er links nog een kleine binnenplaats is.. waar dan weer een poort is met toegang tot het ondergrondse gedeelte van Rookburgh (brandweertoerit/nooduitgangen/ophalen of leveren van FLY treinen).

Op die kleine binnenplaats staat een busje van een bedrijf dat beletteringen doet. Ook worden er momenteel nog een paar dingen de bouwplaats op gehesen. Al met al lijkt men bezig te zijn met een soort eindspurt.. Tenminste: Belettering en dergelijke lijkt me wel iets wat je als laatste aan brengt.. niet?? Of is het gewoon ijdele hoop van mijn kant?

traveler
19-08-20, 13:13
Eerlijk gezecht lijkt het me meer dat ze een banner aan de zijgevels gaan plaatsen dan nog meer buizen. Ik meen drie lampen te onderscheiden tussen de buizen in die naar boven schijnen. dan komt de vraag wat zouden ze verlichten waarop een banner mij het meest logische lijkt.

Voor de belettering zou ik mijn hoop nog niet te hoog tillen. Ja dit is meestal een van de laatste werken en nee je kan een gedeelte hebben afgewerkt tot het punt dat je aan de fijnere afwerking begint. Meestal is belettering een van de eerste dingen die je doet bij een fijne afwerking. net voor de meubels, decoratie naar binnen gaan. Belettering is in mijn ervaring een vrij tijdrovend werkje (met handhaving van een hoge standaard)

Op je idee van een theater moet ik zegen klinkt leuk maar het 'podium' voor de twee deuren zou dan te hoog zijn (meer dan een rechtstaande volwassene) als nooduitgang voor Maus kan het ook niet in gebruik zijn (toch niet op dit moment) aangezien een nooduitgang ten alle tijden volt te gebruiken moet zijn. Het is echter wel een intrigerend ding dat daar staat en ze hebben er duidelijk iets van plannen me anders laat je geen doorgangen open.

Zou een mini trackt ride door die openingen kunnen?

PyongWon
19-08-20, 18:35
Het is soms toch moeilijk om te wachten op een afgewerkt product :-D

Nu, mijn gedacht was van in het begin al dat er twee ideale vlakken waren ontstaan voor grote reclame spandoeken. Dit bevestigd tot nu toe mijn vermoeden.

Maar zoals de laatste tijd steeds in PHL. Wachten tot het eindresultaat en dan beoordelen.

Rein
20-08-20, 09:03
Geen lampen of reclame banners maar meer pijpen:

2074
Bron (https://twitter.com/cslkenny/status/1296108970671833088)

coasterfrenzy
20-08-20, 10:52
Begint er langszamerhand heel cool uit te zien en gaat warempel nog veel lijken op een fan-concept dat maanden geleden al eens rond ging op enkele fora.

coasterfrenzy
23-08-20, 18:06
Update:
- FLY Draait inmiddels rondjes met testpersonen er in. Normaliter zou dit dus betekenen dat de baan zelf open zou kunnen voor publiek.
- PHL zoekt blijkbaar personeel voor Hotel Charles Lindberg
- PHL zoekt acteurs voor een reclamevideo (voor Rookburgh wellicht?)

PyongWon
24-08-20, 20:47
Update:
- FLY Draait inmiddels rondjes met testpersonen er in. Normaliter zou dit dus betekenen dat de baan zelf open zou kunnen voor publiek.
- PHL zoekt blijkbaar personeel voor Hotel Charles Lindberg
- PHL zoekt acteurs voor een reclamevideo (voor Rookburgh wellicht?)

Dat brengt nog maar eens bij een update...

Simon woensdag 1 april 2020
schumacher305 woensdag 15 april 2020
Fkl8 dinsdag 28 april 2020
Jak vrijdag 1 mei 2020
siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
Ggolt maandag 25 mei 2020
GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
Vercruz zaterdag 30 mei 2020
ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
Joran donderdag 25 juni 2020
Michielsken vrijdag 26 juni 2020
Nathan G zondag 28 juni 2020
Nicooke Maandag 29 juni 2020
Polletje dinsdag 30 juni 2020
Xarbero woensdag 1 juli 2020
Etwien vrijdag 3 juli 2020
Starsplash zaterdag 4 juli 2020

Pyongwon maandag 5 april 2021
Phadd-F woensdag 1 april 2082

Nog maar 2 datums die nog niet bereikt zijn...

Ggolt
25-08-20, 02:13
Ik zou niet verschieten van een Wintertraum-opening. Hoewel er nog wel wat werk overblijft gaat het precies toch eerder om kleine klussen die in een mum van tijd aangepakt kunnen worden. Het personeel voor het hotel is dan echter misschien wel aan de latere kant daarvoor...

En qua gokjes voor de openingsdatum: ik denk toch echt dat de bedoeling was dit jaar open te gaan maar dat is niet gelukt door de crisis...

coasterfrenzy
25-08-20, 09:55
Inmiddels zijn er ook patrijspoorten (of zoiets) toegevoegd. Ook de eerder aangebrachte lampen zijn lichtjes aangepast en zijn nu niet meer volledig zwart.

2087
2088
2089

Inmiddels moge ook duidelijk zijn waarvoor de kleine uitsteeksels in de hoeken van de gevel zijn:
2090

Lijkt me dat de uitsteeksels bovenop de gevel ook uiteindelijk gebruikt worden om soortgelijke pijpen te bevestigen.

Inmiddels lijkt de gevel aan de zijkant volledig klaar te zijn:
2091

Bron: Bezoek van Wishmaster gisteren.

Pretparkfreak7
25-08-20, 19:10
Ondertussen wordt al dat pijpwerk bekroond met gouden kroontjes & werd de hotelnaam nog eens in steno herhaalt op dat centrale luik.

2092
Bron: Kiiro_erlebniswelt (https://www.instagram.com/p/CEUUmpPI2Lf/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading)

Phadd-F
26-08-20, 06:31
Die gevel begint er echt wel goed uit te zien. Bewijst nog maar eens dat we alle vertrouwen in Phantasialand mogen hebben :)

PyongWon
31-08-20, 10:01
Die gevel begint er echt wel goed uit te zien. Bewijst nog maar eens dat we alle vertrouwen in Phantasialand mogen hebben :)
PHL heeft de laatste jaren zelden teleurgesteld. Dan gaan ze denk ik ook nu weer niet doen ;-)

Xarbero
31-08-20, 17:43
het begint er nu toch meer en meer uit te zien dat het project zijn voltooiing nadert... hoe lang nog voor ze het kunnen openen? Voor eind dit jaar moet dat toch lukken!

coasterfrenzy
31-08-20, 21:48
Phantasialand is momenteel behoorlijk aan het stunten met toegangsprijzen voor de rest van het zomerseizoen. Volgens mij doe je zoiets niet als je nog een grootse nieuwigheid gaat openen.

Zo lastig in te schatten allemaal.

het zomerseizoen wordt verlengd een sluit nu direct aan op de wintertraum, zonder een korte stop er tussen. Dat lijkt me toch ook wel zijn impact te hebben op elk project dat loopt. Daarmee bedoel ik dus niet alleen FLY met RB, maar ook de omvorming van Zomer naar Winter en het plaats maken voor weer een volgend project.

Ggolt
31-08-20, 23:49
Op verschillende fora wordt gesproken over een nakende opening: vanaf de 7e september zou het personeel en genodigden een preview krijgen, en traditioneelgewijs zou dan twee a drie weken later de opening voor het publiek plaatsvinden!

Het zou misschien ten dele verklaren waarom er geen korte sluiting is in het najaar: de nieuwigheden ten volle tentoonstellen (naast de onoverkomelijk gemiste corona-inkomsten inhalen uiteraard).

Michielsken
02-09-20, 08:00
Interessante ontwikkelingen. Zeker gezien het feit dat ze nu met kortingen gooien. Het zou misschien ook wel kunnen dat ze het gebied nu al open doen maar het hotel nog niet, gezien de situatie zullen ze wel serieus minder overnachtingen hebben en al sowieso geen congressen en Fantissima. En dan lijkt het me niet opportuun om extra bedden te creëren.

vampire
02-09-20, 09:04
Interessante ontwikkelingen. Zeker gezien het feit dat ze nu met kortingen gooien. Het zou misschien ook wel kunnen dat ze het gebied nu al open doen maar het hotel nog niet, gezien de situatie zullen ze wel serieus minder overnachtingen hebben en al sowieso geen congressen en Fantissima. En dan lijkt het me niet opportuun om extra bedden te creëren.

Gisteren werd de belichting getest en testritten tot 22u. Dit kan niet lang meer duren...

fkl8
02-09-20, 11:18
Gisteren werd de belichting getest en testritten tot 22u. Dit kan niet lang meer duren...

Geruchten gaan dat de persopening voorzien is voor 11 september.

Michielsken
02-09-20, 12:17
Geruchten gaan dat de persopening voorzien is voor 11 september.
Pretparken.be zal wel uitgenodigd zijn, dus 11 september zal wel snel gecommuniceerd worden door de verschillende fansites. Tenzij PHL ook daar zwijgplicht eist en we pas op 12 september opeens beelden, verslagen en filmpjes zien. Nuja, het is alleszins kortbij...

coasterfrenzy
02-09-20, 15:54
Ik denk niet dat het 11 september wordt. Meestal openen ze niet vlak voor een weekend zodat de baan eerst nog een paar dagen zonder weekend-drukte kan indraaien.

Xarbero
02-09-20, 20:29
Ik denk niet dat het 11 september wordt. Meestal openen ze niet vlak voor een weekend zodat de baan eerst nog een paar dagen zonder weekend-drukte kan indraaien.

die baan is al ingedraaid ondertussen :-P enkel het personeel nog.

coasterfrenzy
02-09-20, 21:24
die baan is al ingedraaid ondertussen :-P enkel het personeel nog.

Je kunt 1000 testritten met zo'n baan doen. Maar bepaalde dingen kun je simpelweg niet testen buiten de praktijk (dus met normale bezoekers) om.

Het is ook niet persé de baan zelf, maar ook om het personeel in te kunnen werken. Die wil je ook niet direct met grote drukte laten starten.

Ik denk dat ze daarom ook beginnen met personeel. Gemoedelijk aan, geen discussies en daarna bij stellen in de procedures waar nodig.

Pretparkfreak7
02-09-20, 21:58
En toen besloten ze in Brühl om een of andere reden dat het toch welletjes was met dat legaal over het muurtje piepen... :p
2103
Bron: Phantafriends

siroccofreakske
03-09-20, 11:36
Pretparken.be zal wel uitgenodigd zijn, dus 11 september zal wel snel gecommuniceerd worden door de verschillende fansites. Tenzij PHL ook daar zwijgplicht eist en we pas op 12 september opeens beelden, verslagen en filmpjes zien. Nuja, het is alleszins kortbij...

Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?

Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...

Ggolt
03-09-20, 12:22
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?

Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...

Voor zover ik begrepen heb is die beperking voor Antwerpen en Brussel opgeheven sinds gisteren. Dat is allesinds het geval voor Europa-Park, dus ik neem aan dat ook PHL die maatregelen wel (zal) heroverweegt.

Edit: net even gecheckt en volgens De Standaard beschouwt Duitsland inderdaad Antwerpen niet langer als risicogebied (hoera!). Onze overheidssite lijkt in dit opzicht wel nog niet aangepast, de Duitse dan weer wel. Een doolhof zonder uitweg...

Michielsken
03-09-20, 12:34
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?

Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...
Alle gekheid op een stokje, zou Eric Daman dan ook niet naar PHL mogen gaan zonder test? :p

Nu denk ik niet dat ze 'gewone' Belgische en Nederlandse pers gaan uitnodigen, maar bepaalde fansites uit België, Nederland en Frankrijk misschien wel nog. Nuja, we zien wel...

Phantasiastisch
03-09-20, 14:16
En toen besloten ze in Brühl om een of andere reden dat het toch welletjes was met dat legaal over het muurtje piepen... :p
2103
Bron: Phantafriends

Dit is vanaf de opbouw van de hotelingang een bewuste keuze geweest van Phantasialand om dit laatste stukje open te houden tot dit moment. Phantasialand kijkt mee op de fora en weet dat hun fans via elk gaatje of spleetje (don't think dirty) naar binnen proberen gluren. Dat vonden ze prima, tot gisteren. Haha.

Ze sturen zeer bewust wanneer er gepraat mag worden over iets.

Denk maar aan hoe ze eerst de openingen in de Rookburgh deur van de Wuze Wall dicht gemaakt hadden zodat we er niet door konden kijken. De openingen werden terug open gemaakt dit seizoen, waardoor er foto's van de baan opdoken en zeer recent nog de foto van de onderkant van de Zeppelin bovenin de stalen constructie.

Phantasialand speelt het spelletje goed. :p

Earlyspencer
03-09-20, 15:40
Een bietje off-topic, b'alleve veur wie nen dikke nek hee en nor Deutslaand wilt raze: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/duitsland-beschouwt-antwerpen-niet-langer-als-risicogebied-wel-heel-spanje~ac5aa804/
1. Zolang gazetten e.a. dit publiceren en niet de bevoegde overheidsinstellingen van beide landen (bu.za.), is de wijziging volgens mij niet officieel.
2. Doorgaans zal eerst een nationale gezondheidsinstantie van land A het statuut van een ander land (B) wijzigen. Dat is dan een advies waar bu.za. van A mee rekening houdt. Het kan dan nog enkele dagen duren voor de inreizenden / terugkerenden uit B groen licht krijgen (vrijstelling van quarantaine of van negat. test). Ik heb dit van heel dichtbij opgevolgd / meegemaakt m.b.t. Denemarken.
3. Wat pretparken doen m.b.t. weigeren o.b.v. woonplaats: ik weet niet of dat wettelijk is. Volgens mij werkt het vooral ontradend. Parken willen idd niet de Blackface worden toegeschoven van een nieuwe broeihaard te zijn. Door die weigering of eis van negatief attest kunnen ze a.h.w. aantonen dat ze niet louter commercieel zijn ingesteld. Een negat. attest van < 48 h. is een serieuze opdracht. Hoe lang wachten op de test, hoe lang op het resultaat? En wat als je toch netjes binnen de tijd je negat. test kan voorleggen in park 1 en je twee dagen later park 2 wil bezoeken?

On topic: top dat F.L.Y. in dit rampjaar nog zou openen. Een vraag die ik al eerder stelde: blijft die naam behouden? Ik heb een boontje voor parken die attracties een naam in de locale taal geven of net een heel exotische (b.v. Chiappas, Talocan). Black Mamba, Crazy Bats, Mystery Castle en River Quest verdienen beter. Feng. Palace verdient inwendig de sloophamer.

Djohnnie
03-09-20, 18:11
Een negat. attest van < 48 h. is een serieuze opdracht. Hoe lang wachten op de test, hoe lang op het resultaat? En wat als je toch netjes binnen de tijd je negat. test kan voorleggen in park 1 en je twee dagen later park 2 wil bezoeken?

Wij zijn in ieder geval al een tijdje aan het stressen omwille van ons geplande reisje naar EuropaPark eind september. Nu is het wel zo dat, naar aanleiding van ons verblijf in hotel Colosseo, EuropaPark ons een email had verstuurd waarin ze duidelijk maakte dat we een 48u test-resultaat moesten voorleggen + de hotelbonnetjes van eventuele hotels in Duitsland voor het geval dat we niet rechtstreeks naar EuropaPark zouden reizen (wat in ons geval het plan was, we gaan eerst een weekje naar het Zwarte Woud).

Vandaag heeft het hotel ons een tweede email gestuurd om ons gerust te stellen dat de maatregelen m.b.t. reizen vanuit Antwerpen zijn opgeheven.

Verder kijken we natuurlijk enorm uit naar de opening van Fly. Als EuropPark wat meevalt (ons eerste buitenlandse pretparkbezoek dit jaar) zullen we zeker overwegen om deze winter een bezoekje aan Phantasialand te plannen.

fkl8
04-09-20, 11:11
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er owv Corona slechts een heel beperkte groep pers en fans wordt uitgenodigd. Misschien wel enkel Duitsers?

Als park wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk publiciteit, maar anderzijds wil je denk ik ook vermijden dat een event in jouw park achteraf wordt aangewezen als broeihaard voor een nieuwe Coronagolf. Gezien het feit dat Antwerpenaren en Brusselaars Duitsland niet binnen mogen zonder negatieve Coronatest en dat nu ook verschillende Nederlandse provincies donkeroranje gekleurd zijn, zal daar zeker niet bij helpen...

Inderdaad. Bvb de persopening van Max & Moritz was in tijdsblokken met een beperkt aantal personen.
But we shall see. Zijn de geruchten waar en worden PP en BSM uitgenodigd?

simon
04-09-20, 12:31
Allé, eindelijk licht aan het einde van de tunnel? We zijn intussen bijna aan pagina 60!

coasterfrenzy
04-09-20, 16:52
On topic: top dat F.L.Y. in dit rampjaar nog zou openen. Een vraag die ik al eerder stelde: blijft die naam behouden? Ik heb een boontje voor parken die attracties een naam in de locale taal geven of net een heel exotische (b.v. Chiappas, Talocan). Black Mamba, Crazy Bats, Mystery Castle en River Quest verdienen beter. Feng. Palace verdient inwendig de sloophamer.

De naam blijft. Die staat al zo op het officiele logo (dat toch al een tijdje geleden al in dit topic stond) en is ook zo te zien op de treinen. (nouja.. voordat ze dat laatste stukje ook dicht maakten was het nog wel te zien).

Rein
06-09-20, 20:37
Vandaag werd er schilderstape op de grond aangebracht van aan de ingang van Rookburgh in Berlijn tot achter de zweefmolen met extra S-bochten op de Kaiserplatz.

2106

En de tv's werden aangesloten:

2107

Ook aan de gevel van het hotel blijft men werken:

2108

De deur werd zwart overschilderd (je kan het reliëf van de sticker met het logo er nog door zien):

2109

Ook werd er langs de dakrand, aan de bovenkant van de rechtopstaande balken, een gat gemaakt in de theming, waarschijnlijk voor de installatie van de HVAC:

2110

jefke88
07-09-20, 07:49
Als vandaag de 'opening' voor het personeel is, zie ik die baan vanaf morgen wel in softopening gaan. Hebben ze destijds met Maus-au-Chocolat ook gedaan.

coasterfrenzy
07-09-20, 09:45
Reservering voor Zaterdag is bevestigd. Een soft-opening zou zeker niet verkeerd zijn die dag.

Pretparkfreak7
07-09-20, 10:23
Ik ben benieuwd wat er nog aan die hotelgevel gaat veranderen eer het 'af' is. Het zwart van de deur gaat beter samen met het buizensysteem daarnaast, maar het is wel overduidelijk dat dat portaaltje nog niet in zijn definitieve gedaante te zien is. Ik verwacht op zijn minst nog een (tegel)vloertje en deurklinken en het stuk naakte metaal linksonder lijkt me ook niet voor de eeuwigheid.

Verder hoop ik dat de balustrades van die balkons nog een extra laagje afwerking krijgen: een boord onderaan en wat decoratieve toppen bij de leuning zouden niet misstaan om die puntige verticale metalen profieltjes wat gracieuzer weg te werken.

Zou dat opengebroken decor niet beter werken als een aansluiting voor ingewerkte afvoerbuizen voor regenwater?

Rein
07-09-20, 10:40
Zou dat opengebroken decor niet beter werken als een aansluiting voor ingewerkte afvoerbuizen voor regenwater?

Zou kunnen, al zit de regenpijp helemaal rechts. In elk geval is men iets vergeten of werd iets foutief aangesloten...


Het zwart van de deur gaat beter samen met het buizensysteem daarnaast, maar het is wel overduidelijk dat dat portaaltje nog niet in zijn definitieve gedaante te zien is. Ik verwacht op zijn minst nog een (tegel)vloertje en deurklinken en het stuk naakte metaal linksonder lijkt me ook niet voor de eeuwigheid.

De andere hotels hebben allemaal automatische deuren. Een klink is dus niet nodig. Gezien ze zover naar achter zitten kunnen deze deuren helemaal open zwaaien naar buiten.

coasterfrenzy
07-09-20, 10:51
En dan nog die vreemde kabel die voor de deur langs lijkt te lopen. Maar ze zullen dat vandaag nog wel af werken.. of het personeel krijgt het hotel te zien vanuit de park-kant en men werkt dit later af nog vóór de officiele opening.

coasterfrenzy
07-09-20, 19:17
We have lift-off

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2020_09/DSC_0038_resized-02.thumb.jpeg.591f27fc8899833afd12a8ebc0e8ad85.jpe g

Nog een paar andere foto's van het hotel by night:
https://www.instagram.com/p/CEytMCSh6aJ/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Michielsken
08-09-20, 12:30
Spannend. Al ben ik nog volop op officiële info ivm persopening/opening aan het wachten om te reserveren. Of op info van de bezoekers die al soft-openingen hebben kunnen doen.
Enerzijds kan het nu allemaal snel gaan, anderzijds is het natuurlijk wel een prototype coaster die véél technische storingen kan hebben (zitjes die kunnen draaien, baan die zowel kettinglift als launch heeft, een dubbele launch zelf, etc.) En dus zou het volgens mij ook kunnen dat ze uitvoerig willen testen zodat ze die storingen zo weinig mogelijk hebben.

simon
08-09-20, 15:48
Vreemd genoeg nog bijna niets van gezien of gelezen online... Ze slagen er toch in om alles goed afgeschermd te houden!

Xarbero
08-09-20, 15:54
buiten enkele rijders op coaster-count :P

Zeuske83
08-09-20, 15:56
We hebben al een reservatie gedaan. We gaan naar phl op 15 oct. (na EP). Laat ons hopen dat het tegen dan open is.

Michielsken
08-09-20, 17:19
Vreemd genoeg nog bijna niets van gezien of gelezen online... Ze slagen er toch in om alles goed afgeschermd te houden!
Nuja, ze mochten niet hé. Niet vergeten dat de enige 'gasten' het eigen personeel is, die gaan hun job (of een uitbrander) echt niet op de helling zetten voor wat geschreven info over een nieuwe attractie die enkel interessant is voor wat fans. Sowieso hadden ze geen fototoestellen en/of smartphones mee, dus ze zouden er achteraf nog wel wat tijd in moeten steken om het gedetailleerd uit te typen. Ik verwacht wel veel info als er softopeningen zijn of bij de persopening.

Al denk ik nu eigenlijk meer en meer dat er geen softopeningen zullen zijn. Het zou niet passen in het plaatje dat PHL hanteert rondom de communicatie. En dan is dit soort avonden (personeels-test-avond) wel een handige troef om de kinderziektes er uit te krijgen en het personeel ingewerkt... Bij Taron en Chiapas waren er volgens mij ook geen softopeningen, niet?

Joran
08-09-20, 17:36
Ik reken toch ook niet op softopeningen. Waarom zouden ze nu al die moeite doen dan om het geheim te houden als ze geen groots en officieel open-moment kunnen houden dan.

Op 't forum van coasterforce wordt er trouwens ook gefluisterd over een pers-moment nu vrijdag. Opening voor de 'gewone' gasten eind september / begin oktober.

If so wel een bizar lange tussenperiode tussen pers en gewone opening. Daarom ben ik er ook niet echt van overtuigd dat dit het geval zal zijn.

We'll see zeker. Opnieuw is het enige wat we kunnen doen geduld hebben. Voor de verandering. ;)

etwien
08-09-20, 22:55
Spannend. Al ben ik nog volop op officiële info ivm persopening/opening aan het wachten om te reserveren. Of op info van de bezoekers die al soft-openingen hebben kunnen doen.
Enerzijds kan het nu allemaal snel gaan, anderzijds is het natuurlijk wel een prototype coaster die véél technische storingen kan hebben (zitjes die kunnen draaien, baan die zowel kettinglift als launch heeft, een dubbele launch zelf, etc.) En dus zou het volgens mij ook kunnen dat ze uitvoerig willen testen zodat ze die storingen zo weinig mogelijk hebben.


De baan test nu toch al een tijdje en het ontwerpproces was al een hele poos bezig voor de eerste schop de grond in ging, ik zou vermoeden dat FLY intussen goed geijkt moet zijn en relatief stabiel zou draaien na zo’n lang proces van ontwerpen en testen ...

Ik hoop hem de 18’e te kunnen doen, maar toch liggen mijn verwachtingen een pak lager dan bij Taron 4 jaar geleden (die z’n verwachtingen ruimschoots overtrof)

coasterfrenzy
09-09-20, 07:59
De baan test nu toch al een tijdje en het ontwerpproces was al een hele poos bezig voor de eerste schop de grond in ging, ik zou vermoeden dat FLY intussen goed geijkt moet zijn en relatief stabiel zou draaien na zo’n lang proces van ontwerpen en testen ...

Ik hoop hem de 18’e te kunnen doen, maar toch liggen mijn verwachtingen een pak lager dan bij Taron 4 jaar geleden (die z’n verwachtingen ruimschoots overtrof)

Bouwtijd zegt niets over hoe de baan getest is. Ondanks dat ze al een tijdje bezig zijn, zijn de tests nog niet buitengewoon lang geleden begonnen. Eerst moest immers alles afgewerkt worden. Daarnaast is het ook een behoorlijk complex project, wat zijn tijd kost.

En zelfs met 10.000 testritjes met Dummies: Je kunt nooit voorspellen wat het gaat doen met echt volk. Dan duiken toch altijd weer problemen op die de testen met dummies niet tonen.

Wat dat betreft denk ik dat het personeel vooral proefkonijn was om ook dat een beetje te testen. Wellicht dat men nu nog aan procedures schaaft of in het station wat dingen aanpasat om doorstroom te verbeteren. Of sensoren anders af stelt om foutmeldingen te voorkomen omdat een paar gasten wel erg traag instappen... etc. etc.

Rein
14-09-20, 09:57
Ook werd er langs de dakrand, aan de bovenkant van de rechtopstaande balken, een gat gemaakt in de theming, waarschijnlijk voor de installatie van de HVAC:

Het bleek voor extra theming op het dak te zijn:

2119

coasterfrenzy
14-09-20, 13:06
die dingen zien er bizar uit.. Net contragewichten van een jaknikker.. Benieuwd hoe dit gaat uit zien als het af is. Zou best wel eens cool kunnen zijn.

De voorgevel ziet er nu in het echt best imposant uit met al die buizen.

Michielsken
14-09-20, 23:14
Wat ik nog interessant zou vinden (en ook wel volledig bij PHL zie passen) is dat ze deze buizen gebruiken om er rook of stoom uit te laten komen. Zeker 's ochtends, als de meeste gasten passeren moet dit wel echt een zalig effect zijn.

Wat met wel opvalt, de zijgevel van het stuk hotel dat verder 'in' het park staat wel heel kaal en saai afgewerkt is. Komt hier nog iets voor of zou dit tijdelijk zijn tot ze er een stuk aan kunnen zetten?

coasterfrenzy
15-09-20, 16:23
Ik denk dat dit zo blijft. De zijkant van een fabrieksmuur. Door de hoek van de foto valt het hier wellicht meer op dan in realiteit.

Overigens zijn er al mensen die berichten hebben geplaatst dat ze (behoorlijk wat) rook/stoom uit RB hebben zien komen. Dus wie weet komt dat ook nog wel bij het hotel.

Ggolt
15-09-20, 18:46
Echt rook uit de gevel van het hotel verwacht ik niet direct. Héél misschien in de ochtend en/of avond maar anders is daar toch wel te weinig passage om echt een meerwaarde te bieden qua beleving lijkt mij. In het gebied zelf zal er wel genoeg stoom en/of rook te vinden zijn die veel meer zijn meerwaarde heeft en dus ook een meer te verantwoorden kost betekent.

Zeuzzz
16-09-20, 07:44
Ondertussen zijn ook de eerste onride beelden opgedoken. Het is wel een kort stukje en de kwaliteit is niet geweldig maar het ziet er fantastisch uit.

https://youtu.be/e6n1x9VuAwA

coasterfrenzy
16-09-20, 08:48
Goed gevonden. Ik vraag me af of alles al af was. Het kan door de slechte kwaliteit komen, maar het lijkt er op dat veel nog grijs (betonkleur) is en er hier en daar nog werkspullen rond staan.

Ooit was er een screenshot uit een on-ride op gedoken (al een aardige tijd geleden) wellicht dat het uit deze on-ride was?

Zeuzzz
16-09-20, 14:08
Ondertussen zijn ook de eerste onride beelden opgedoken. Het is wel een kort stukje en de kwaliteit is niet geweldig maar het ziet er fantastisch uit.

https://youtu.be/e6n1x9VuAwA

De video werd ondertussen al door Phantasialand geclaimd.

nicooke
17-09-20, 08:24
Phantasialand heeft bekend gemaakt dat vandaag F.L.Y voor het grote publiek zal openen toch wel ergens een verrassing.

Hieronder meer informatie over het themagebied.
https://www.phantasialand.de/de/rookburgh/

etwien
17-09-20, 09:31
Heb ik morgen even geluk ... #Hyped

Joran
17-09-20, 10:44
Hahaha, wat een bazen zijn het eigenlijk. Eventjes iedereen op snelheid nemen weer.

Nugoed, volgende week staat er al een tripje gepland ook. Damn, hier heb ik zin in haha.

(Als de webshop het toelaat, that is. Ze ligt al een hele ochtend plat en het alternatief is mailen met daarin je credit kaart nummer + cvc code... Dan wacht ik liever toch nog een paar uurtjes tot de site weer levende is.)

calabria
17-09-20, 12:07
Ik ben er en sta in de social distancing rij. Op de Kaiserplatz :D

Zeuzzz
17-09-20, 16:35
Iemand al proberen reserveren voor het nieuwe hotel? Via telefoon krijg ik een duits bandje waar ik niet veel van begrijp. Iemand heir ervaring mee?

vampire
17-09-20, 17:15
Iemand al proberen reserveren voor het nieuwe hotel? Via telefoon krijg ik een duits bandje waar ik niet veel van begrijp. Iemand heir ervaring mee?

Er staat ook een e-mail bij. Daar antwoorden ze zeker in het Nederlands of Engels. Dat is geen probleem in PHL.

Dx
17-09-20, 17:25
Ik ben er en sta in de social distancing rij. Op de Kaiserplatz :D

En wat geeft ie ? Heb je foto's ?

Op de twitter van looopings zijn de eerste beelden te vinden - https://twitter.com/teamlooopings

Pretparkfreak7
17-09-20, 18:43
Ik ben ook benieuwd naar wat er van de nieuwe baan gevonden wordt. :D
Ik kan spoilers van het gebied zelf aan, wat er zich op de baan zelf afspeelt wil ik niet weten, maar wel of het een plezante rit is, of de positie aangenaam is en of de operations een beetje vlot draaien.

Joran
17-09-20, 19:27
Ik ben ook benieuwd naar wat er van de nieuwe baan gevonden wordt. :D
Ik kan spoilers van het gebied zelf aan, wat er zich op de baan zelf afspeelt wil ik niet weten, maar wel of het een plezante rit is, of de positie aangenaam is en of de operations een beetje vlot draaien.

Dan heb je geluk. In de wachtrij moet je op een bepaald moment al je los gerief in een kluisje steken (met een polsband-systeem) en moet je langs een metaaldetector. De enige manier dat er een onride zal komen is via Phantasialand zelf. ;)

De foto's die ik vandaag (eerlijk is eerlijk, toch wel actief) heb zien passeren zijn wel impressive. Phantasialand heeft zichzelf wel weer overtroffen, zo op fotos te zien. Alles is weer tot in de details af enz. Kan niet wachten tot ik er zelf ook geraak een dezer.

(Speaking of foto's; wel héél toevallig dat de site met 3 o's daar was vandaag. Of het is echt toeval, of they knew somehow.)

Michielsken
17-09-20, 20:57
Die foto's die je ziet... WAAUW!

PHL heeft er een pareltje bij. Enige minpuntje voor mij is de té propere look die alles nu (nog) heeft, toch op de foto's. In een industriële steampunk-achtige omgeving mag er gerust 'afval' en bruin water aanwezig zijn, net als hier en daar een kapotte baksteen of een 'barst' in het wandelpad. Dat zou het voor mij nog authentieker laten overkomen. Misschien is dit in het echt zo, maar op de foto's lijkt dit niet het geval.

Over de baan heb ik maar 1 opmerking: zalig dat PHL met metaaldetectors werkt en gratis kluisjes om loszittende objecten op te bergen zodat er nergens netten (zoals bij bijna elke andere flying baan) hangen. Alleen al daarvoor hulde!

calabria
17-09-20, 21:19
Puur toeval dat ik er vandaag was, met een paar (ook jonge) collega's en toen we de stickers met de social distancing rij voor Rookburgh op de grond zagen, dachten we.. nooooo waaayyy! En het dan vragen aan een stafflid: is FLY open? Met een uur lang kleuterachtige pretoogjes bij mij en twee semi fans als gevolg! Wachttijd met volle coronarij (eens in het gebied) is maar 30-40 min trouwens. Maar daarvoor sta je mss wel tot in Fantasy aan te schuiven voor dat gebied.

Wat vond ik. Zonder te spoilen denk ik dat ze echt weer een pareltje hebben neergezet. Dat gebied... Magnifiek. Geen enkel park doet die moeite! Wachtrij mss wat heet door al het metaal maar ok, dat betert na het eerste stuk. Inderdaad bandjes, kluisjes, metaaldetectors, dus geen onride opties buiten via een officiële weg.

En qua ride... Een indoorgedeelte dat de lat qua theming nog hoger legt. Eerste ritje front, ja echt, pure chance maar wel front. Tranen in men ogen. Topervaring, het uitzicht, de tweede launch. Ik zeg het je: de tweede launch front, dat wil je meemaken!!! Hij vloog toen ook heerlijk soepel en rustig en ik dacht het mag misschien wel wat meer zijn. Tweede rit 4th, derde 8th tegen het einde van de dag. Dat ding trok G krachten dan. Niet die van Taron maar wel meer dan genoeg. Ik kon ze nog maar amper de baas dus het moest niet meer zijn. Maar toch blijft hij ook zeker genietbaar met die zwaarder G krachten. Ik ben niet zeker of het een zero G roll moet zijn, maar in het midden van de trein voelt het wel zo en die is echt leuk. 1 puntje van kritiek mss, 1 inversie of een langer 'buikgedeelte' mocht misschien wel.

Het instapsysteem doet de capaciteit veel goed btw, en het comfort is degelijk (en goed voor een flying). En hij rijdt heerlijk soepel, niet 1 foutje. Ik denk dat er zowaar ruimte is voor een off the shelf 1 launch Vekoma flying model :D

Conclusie: Taron is mss net iets beter (en top 3 in Europa voor mij) maar dit is absoluut een topcoaster. En dat gebied... Kwijlllll..

Sorry, foto's nemen was niet men prio :)

2123

2124

2126

2128

2127

Pretparkfreak7
17-09-20, 23:28
Ik kan er niet exact de vinger op leggen wat het is, maar op foto's en enkele bewegende beelden van het gebied vind ik het geheel tot hiertoe minder sterk overkomen dan Klugheim. Er is iets klinisch of afstandelijk aan dat het nieuwe deel bij mystery niet had, waardoor het voelt alsof er een stukje ontbreekt. Misschien heeft het te maken met wat Michielsken zegt: dat het gebied te proper is, maar achter mijn computerscherm krijgt phantasialand mij die sfeer van 19e eeuwse steampunk-achterbuurt als concept niet 100% verkocht.

Wellicht verandert mijn mening daarover bij een live betreding en het neemt niet weg dat de overige 90-99% als een bakvis wil gaan fangirlen. :p


Dat ding trok G krachten dan. Niet die van Taron maar wel meer dan genoeg. Ik kon ze nog maar amper de baas dus het moest niet meer zijn. Maar toch blijft hij ook zeker genietbaar met die zwaarder G krachten. Het instapsysteem doet de capaciteit veel goed btw, en het comfort is degelijk (en goed voor een flying). En hij rijdt heerlijk soepel, niet 1 foutje. Ik denk dat er zowaar ruimte is voor een off the shelf 1 launch Vekoma flying model :D

Conclusie: Taron is mss net iets beter (en top 3 in Europa voor mij) maar dit is absoluut een topcoaster. En dat gebied... Kwijlllll..

Da's al een geruststelling: de nieuwe generatie flying coasters zijn geen rammelbakken én ze zijn niet onoverkomelijk intens! Ergens had ik ook wel verwacht dat ze er Taron niet mee zouden overtreffen.

etwien
18-09-20, 11:38
WAUW WAUW WAUW. 4 jaar geleden verraste Phantasialand mij met Taron die op slag mijn nummer 1 werd. Vandaag doen ze het weer. F.L.Y. ... sprakeloos ... WAUW WAUW WAUW. Nummer 1!!!!

Michielsken
18-09-20, 11:47
WAUW WAUW WAUW. 4 jaar geleden verraste Phantasialand mij met Taron die op slag mijn nummer 1 werd. Vandaag doen ze het weer. F.L.Y. ... sprakeloos ... WAUW WAUW WAUW. Nummer 1!!!!

Wat ik me wel afvraag, is er genoeg 'belevenis' in het gebied? Op Alt Berlin en de Kaisersplatz lopen er (toch als ik er ben) acteurs rond en die geven het gebied een meerwaarde, het lijkt echt alsof je in een bewoond gebied rondloopt. Is dit hier ook het geval, want zonder infill en met een paar treinen die passeren als kinematica kan het ook wel 'doods' lijken. Sowieso lijken er mij niet veel bewegende onderdelen te zitten in het gebied (bv geen windmolen zoals in Klugheim) waardoor het wel leuk zou zijn als er ook effectief 'acteurs' rondlopen zodat het een 'echt' gebied lijkt. Al kan dit nog veranderen als het hotel open gaat natuurlijk, want dan heb je sowieso meer volk dat passeert, of zie ik dit verkeerd?

etwien
18-09-20, 14:24
Wat ik me wel afvraag, is er genoeg 'belevenis' in het gebied? Op Alt Berlin en de Kaisersplatz lopen er (toch als ik er ben) acteurs rond en die geven het gebied een meerwaarde, het lijkt echt alsof je in een bewoond gebied rondloopt. Is dit hier ook het geval, want zonder infill en met een paar treinen die passeren als kinematica kan het ook wel 'doods' lijken. Sowieso lijken er mij niet veel bewegende onderdelen te zitten in het gebied (bv geen windmolen zoals in Klugheim) waardoor het wel leuk zou zijn als er ook effectief 'acteurs' rondlopen zodat het een 'echt' gebied lijkt. Al kan dit nog veranderen als het hotel open gaat natuurlijk, want dan heb je sowieso meer volk dat passeert, of zie ik dit verkeerd?

Vergis je niet, we zijn met 3 unaniem er over eens dat Rookburgh met voorsprong de meest gedetailleerde zone van ver gehele park!

Michielsken
18-09-20, 17:04
Vergis je niet, we zijn met 3 unaniem er over eens dat Rookburgh met voorsprong de meest gedetailleerde zone van ver gehele park!

De meest gedetailleerde zone kan ik gerust inkomen, maar 'leeft' de zone ook? Afrika moet het ook hebben van de achtbaan en dat is op de momenten dat er geen trein passeert nu niet de meest levendige zone. Daar past het wel nog een beetje in het thema, maar een steampunk industriële achterbuurt van Berlijn roept bij mij een gevoel op van gezellige drukte bij allerlei activiteiten en interacties, met FLY als eyecatcher / eyecandy.
En dat laatste gevoel kan je moeilijk afleiden uit foto's, maar lijkt me momenteel minder sterk aanwezig.

etwien
18-09-20, 17:49
De meest gedetailleerde zone kan ik gerust inkomen, maar 'leeft' de zone ook? Afrika moet het ook hebben van de achtbaan en dat is op de momenten dat er geen trein passeert nu niet de meest levendige zone. Daar past het wel nog een beetje in het thema, maar een steampunk industriële achterbuurt van Berlijn roept bij mij een gevoel op van gezellige drukte bij allerlei activiteiten en interacties, met FLY als eyecatcher / eyecandy.
En dat laatste gevoel kan je moeilijk afleiden uit foto's, maar lijkt me momenteel minder sterk aanwezig.

Wij vonden de zone zeer levendig omdat er ook overal iets te zien is, en het thema komt zeer sterk over. Neem er dan nog de prachtige IMAscore soundtrack bij et voila ...

Joran
18-09-20, 21:19
Nog 'n positief puntje trouwens (iets dat we enkel vaak in de omgekeerde vorm zien); maar FLY is al 2 dagen perfect operationeel geweest zonder noemenswaardige pannes. Voor relatief nieuwe technologie te zijn (en 2 launches), toch ook wel zeer sterk van PHL! :D

Kijk al uit naar volgende week donderdag :D

slimmerik
18-09-20, 23:36
Ik wil de vreugde niet temperen maar ik vrees dat wij binnenkort Duitsland niet meer binnen mogen (drempel is 100/100000 besmettingen op 2 weken) Ik denk dat de provincie Antwerpen en Luik volgende week aan de beurt is,die ziiten daar al ver boven... en dat de week daarna heel Belgie volgt.. snel zijn is de boodschap...

Michielsken
19-09-20, 07:34
Nog 'n positief puntje trouwens (iets dat we enkel vaak in de omgekeerde vorm zien); maar FLY is al 2 dagen perfect operationeel geweest zonder noemenswaardige pannes. Voor relatief nieuwe technologie te zijn (en 2 launches), toch ook wel zeer sterk van PHL! :D

Kijk al uit naar volgende week donderdag :D
En zeker ook heel sterk van Vekoma, want zij hebben die technologie wel moeten ontwikkelen.

coasterfrenzy
21-09-20, 09:29
En zeker ook heel sterk van Vekoma, want zij hebben die technologie wel moeten ontwikkelen.

Ja, denk dat Vekoma de grootste eer toe komt voor het stabiel blijven en als er eenmaal Panne is, dan is het aan PHL om die snel op te lossen.

Ze hebben ook behoorlijk veel ermee getest op eigen terrein. Dat schijnt toch zijn vruchten af te werpen.

PyongWon
23-09-20, 18:54
Is het nu eigenlijk een familieachtbaan of toch eerder trill?

calabria
24-09-20, 16:23
Is het nu eigenlijk een familieachtbaan of toch eerder trill?
Voor mij is dit, door de houding en de inversies, eerder thrill. Misschien qua intensiteit iets minder dan Taron. Maar als die family is, dan is bijvoorbeeld Anubis dat ook.

coasterfrenzy
24-09-20, 18:46
De lanceringen stellen niet heel veel voor, maar zeker als hij warm gelopen is, trekt hij af-en-toe aardig wat G-Krachten. Dit moet het vooral hebben van een totaalbeleving en die is goed. Echter blijft het bij PHL blijkbaar lastig om tunnels af te werken en funderingen weg te werken. Zelfde fouten als ook bij Klugheim en Black Mamba.

Er zijn wel enkele plaatsen waarvan ik het Idee heb dat ze nog wat van plan zijn. Er zijn ruiten in de wachtrij gemaakt, maar die lijken provecorisch dicht geplakt te zijn. Gedeelte er achter bleek inderdaad (nog) niet afgewerkt te zijn. Wellicht dat dit nog gaat komen zodat me ook die ruiten nog opent.

Verder wel een heel cool gebied met veel details om te ontdekken. Dankzij het hotel krijg je wel echt het idee dat je in een soort stad rond loopt en lijkt het geheel groter dan het is.

Michielsken
24-09-20, 21:59
De lanceringen stellen niet heel veel voor, maar zeker als hij warm gelopen is, trekt hij af-en-toe aardig wat G-Krachten. Dit moet het vooral hebben van een totaalbeleving en die is goed. Echter blijft het bij PHL blijkbaar lastig om tunnels af te werken en funderingen weg te werken. Zelfde fouten als ook bij Klugheim en Black Mamba.
Dat begrijp ik dus ook nog altijd niet, dat ze tunnels en funderingen niet afwerken. Dat gaat, volgens mij, over niet zoveel extra geld gezien de andere detaillering, maar zorgt wel voor een 100% totaalbeleving. Zo 'stoor' ik me wel aan die onafgewerkte tunnels bij Black Mamba en in Klugheim, zelfs tijdens de rit. Je gaat er snel doorheen, maar toch valt dit op en haalt dit je 'uit' je beleving. Ik vraag me dan ook af waarom ze River Quest maar half afgewerkt hebben in 2018 en niet volledig op niveau van Klugheim gebracht. Ik hoop echt dat PHL op een gegeven moment beslist om al deze stukjes af te werken naar hun huidige standaard afwerkingsniveau. Dit mag van mij gerust vóór de volgende verbouwing gebeuren, want net die kleine dingen zorgen dat de immersie compleet is.



Er zijn wel enkele plaatsen waarvan ik het idee heb dat ze nog wat van plan zijn. Er zijn ruiten in de wachtrij gemaakt, maar die lijken provecorisch dicht geplakt te zijn. Gedeelte er achter bleek inderdaad (nog) niet afgewerkt te zijn. Wellicht dat dit nog gaat komen zodat me ook die ruiten nog opent.

Verder wel een heel cool gebied met veel details om te ontdekken. Dankzij het hotel krijg je wel echt het idee dat je in een soort stad rond loopt en lijkt het geheel groter dan het is. Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.

Joran
30-09-20, 22:14
Ik mag hopen dat de meeste mensen hier al eens F.L.Y. hebben kunnen testen, want vanaf vandaag/morgen mogen we in theorie niet meer naar Phantasialand gaan. (Tenzij je 2 weken in quarantaine gaat daar ;) )

Btw; vorige donderdag geweest. Ik stond letterlijk half na te beven op mijn benen eens ik de baan had gedaan de eerste keer. Wat een parel. Thema, sfeer, muziek, (zelfs) geuren, wachtrij, personeel, ... alles was tip top in orde. Heb 10min downtime meegemaakt in het station, waarbij er direct 5 techniekers + mensen van Vekoma op sprongen om het te fixen; met gevolg dat het maar bij 10 minuten bleef. Kuddo's.

Ben benieuwd hoe het gebied gaat voelen eens het ook langs de kant van fantasy open is. Dat er wat meer transit gaat zijn en minder crowd-control. Dit kan zowel positief als negatief uitdraaien, not sure. Ik ben wel fan van het crowd-control aspect van Rookburgh, maar dit is enkel corona-related uiteraard.

Denk dat het gebied héél rap héél druk kan aanvoelen. Zeker als de wachtrij buiten zijn 'oevers' zou treden... Beetje idem Klugheim, al zijn ze daar wel voorzien met hun wachthokken...

We'll see. In ieder geval alleen maar lof over Phantasialand nu. Ook de operations op de andere banen, echt fantastisch.

siroccofreakske
01-10-20, 12:06
Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.

Ik ben zelf nog niet geweest, maar op de website van PHL staat vrij expliciet dat het hotel exclusief te bezoeken is voor gasten die er verblijven. Het lijkt me dus niet dat je er gewoon kan binnenwandelen. Of dat een tijdelijke coronamaatregel is of blijvend zal zijn, weet ik niet.

Djohnnie
01-10-20, 15:28
Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.

Ik heb er afgelopen weekend van zondag op maandag verbleven en het lijkt me niet mogelijk om het hotel te bezoeken zonder overnachting. Aan de voordeur van het hotel staat een portier die uw naam op een lijst zal controleren. In Rookburgh zelf staat ook een portier die uw parktickets controleert in beide richtingen. De parktickets die je bij het hotel krijgt zijn anders dan de reguliere tickets zodat je ook gemakkelijk de wachtrij voor Rookburgh zelf kan overslaan.

Zeuzzz
02-10-20, 06:57
Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag een bezoek gebracht aan Phantasialand inclusief overnachting in het Charles Lindebergh hotel. Het hotel is inderdaad enkel toegangkelijk voor gasten die er overnachten. Je moet steeds je speciale 'boarding pass' laten zien voor je het hotel binnen mag.

De ervaring was ronduit subliem. De sfeer die in het hotel hangt vond ik persoonlijk geweldig. De theming is doorgetrokken tot in het kleinste detail en de kamers/cabines zien er fantastisch uit. De muziek in Rookburgh, een aangepaste zachtere versie, blijft ook na sluitingstijd draaien (tot ongeveer 22u) wat zorgt voor een leuke sfeer als je in het hotel rondwandelt. Dit is ook in de ochtend het geval.

Rookburgh zelf is één van de meest immersieve gebieden in een pretpark die ik ooit gezien heb. De afwerking is van een zeer hoog niveau en de prachtinge baan van F.L.Y. weeft zich helemaal door het gebied. Vanop de bovenste etage van het hotel zijn dan ook zeer mooie foto's te maken. De achtbaan zelf is iets minder intens dan verwacht maar de vliegervaring maakt dit ruimschoots goed. Kleine tip, indien je de kans hebt om front row te zitten dan moet je dit zeker doen. Wij hadden het geluk dat we front row werden gezet en de ervaring is dan nog een stuk specialer, je krijgt zelfs wat flinke airtime, zeker na de tweede launch.

Het station van fly is ook zeer mooi afgewerkt en het systeem van Vekoma met de draaiende zitjes is zeer efficiënt. De metaaldedectoren voor het station gingen bij mij wel elke keer af door mijn jas en dus moest ik elke keer mijn lege zakken tonen. Ondanks dat duidelijk staat aangegeven dat niets mag worden meegenomen zag ik toch veel mensen die terug naar de lockers werden gestuurd.

Al bij al was het een top ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. De prijs van 399€ voor 2personen is zeker zijn geld waard. Als hotelgast kon je de rij om Rookburgh binnen te komen ook voorbijgaan en je kreeg 1 fastpass voor fly per persoon per dag. Ook het eten is Uhrwerk was van goede kwaliteit. Een echte aanrader dus!

Zeuske83
02-10-20, 12:33
Kan iemand zeggen welke moment vaan de dag het beste is om Rookburgh te bezoeken? of loopt er daar altijd veel volk?

Zeuzzz
02-10-20, 12:50
Kan iemand zeggen welke moment vaan de dag het beste is om Rookburgh te bezoeken? of loopt er daar altijd veel volk?

Is naar mijn gevoel niet echt een tijdstip op te kleven. Soms staat er een heel lange rij om het gebied in te komen terwijl er op andere momenten helemaal niemand staat aan te schuiven.

Phadd-F
05-10-20, 10:25
Kleine 2 weken geleden (dus voor Nederland en België rood kleurden) naar Phantasialand afgezakt om Rookburgh te gaan ontdekken. En de torenhoge verwachtingen... werden gewoon overtroffen! Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel toen ik Rookburgh binnen stapte. Voor mij persoonlijk de mooiste zone van Phantasialand.

F.L.Y. was geweldig, gewoonweg het ultieme vlieg gevoel! De baan moet het niet van zijn intensiteit (al is het helemaal ook geen kiddy coaster natuurlijk) of zelfs van die lanceringen hebben maar van de complete immersiviteit. Die flying positie helpt natuurlijk enorm, je hebt echt het gevoel dat je door dat industrieel stadje zweeft. Petje af voor Phantasialand en Vekoma hoor. Dat instapsysteem is geniaal en gewoon de meest comfortabele manier om het te doen. Hopelijk mag Vekoma nog meer van deze banen zetten in de nabije toekomst!


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_06.JPG


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_09.JPG


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_23.JPG


Meer foto's van Rookburgh kan je hier (https://themeparkworld.be/gallerijen/rookburgh/) terugvinden. We hebben ook een podcast (https://themeparkworld.be/podcast/podcasts-rookburgh/) opgenomen over Rookburgh waarin we over F.L.Y. praten natuurlijk maar ook onze bevindingen delen van onze maaltijd in Uhrwerk en waarom de naamskeuze van hun hotel misschien niet zo doordacht was.

ExpeditionGeForce
05-10-20, 11:43
Goed nieuws voor degenen die nog naar Phantasialand willen: in de deelstaat Noordrijn-Westfalen geldt een uitzondering op de verplichte quarantaine van 14 dagen voor mensen die maximaal 24 uur in NRW blijven. Dat betekent dat wij voor één dag naar Phantiasaland of Movie Park kunnen zonder eerst 14 dagen in quarantaine te gaan. Wie in het park overnacht en dus langer dan 24 h in NRW is, moet wel nog eerst in quarantaine.

bron (https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#a5bc0df5)

Joran
05-10-20, 19:04
Kleine 2 weken geleden (dus voor Nederland en België rood kleurden) naar Phantasialand afgezakt om Rookburgh te gaan ontdekken. En de torenhoge verwachtingen... werden gewoon overtroffen! Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel toen ik Rookburgh binnen stapte. Voor mij persoonlijk de mooiste zone van Phantasialand.

F.L.Y. was geweldig, gewoonweg het ultieme vlieg gevoel! De baan moet het niet van zijn intensiteit (al is het helemaal ook geen kiddy coaster natuurlijk) of zelfs van die lanceringen hebben maar van de complete immersiviteit. Die flying positie helpt natuurlijk enorm, je hebt echt het gevoel dat je door dat industrieel stadje zweeft. Petje af voor Phantasialand en Vekoma hoor. Dat instapsysteem is geniaal en gewoon de meest comfortabele manier om het te doen. Hopelijk mag Vekoma nog meer van deze banen zetten in de nabije toekomst!


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_06.JPG


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_09.JPG


https://themeparkworld.be/wp-content/gallery/rookburgh/Rookburgh_23.JPG


Meer foto's van Rookburgh kan je hier (https://themeparkworld.be/gallerijen/rookburgh/) terugvinden. We hebben ook een podcast (https://themeparkworld.be/podcast/podcasts-rookburgh/) opgenomen over Rookburgh waarin we over F.L.Y. praten natuurlijk maar ook onze bevindingen delen van onze maaltijd in Uhrwerk en waarom de naamskeuze van hun hotel misschien niet zo doordacht was.

Hehehe, was er op de zelfde dag van jou, maar kan mezelf niet op 'n foto terugvinden. ;)

Overigens zeer mooie foto's :D En ik volg je volledig. ;)

Rein
07-10-20, 08:28
Ondertussen heb ook ik het nieuwe gebied mogen ontdekken en was zeer onder de indruk! Wat een indrukwekkende zone. F.L.Y. zelf is een baan waar ik gerust op kan blijven rondjes maken. Airtime op een flying heb ik nog niet veel meegemaakt... Het blijft ook ongelofelijk dat je zo kort bij alles voorbijraast, dit is echt hét vlieggevoel. Plus: ik kijk ook uit naar wat Vekoma nog meer kan doen met het revolutionaire boarding systeem.

Onze ervaringen kan je in het uitgebreide verslag op de website van Rollercoasterfriends lezen:
https://rollercoasterfriends.be/review-rookburgh-ft-fly-gewikt-en-gevlogen/

siroccofreakske
07-10-20, 14:36
Ik heb het een beetje diagonaal gelezen omdat ik niet te veel spoilers wil, maar vroeg me wel af: wat is je bron voor die 2400 meter? Dat zou willen zeggen dat FLY de 2e langste achtbaan ter wereld is. Ik heb hem nog niet gedaan, maar mij lijkt dat wel heel sterk voor een achtbaan met een eerder geringe hoogte op een eerder klein gebied. Zeker als je even kijkt naar welke andere banen in die top 10 (https://rcdb.com/rhr.htm?m=2) staan.

Rein
07-10-20, 15:19
Ik heb het een beetje diagonaal gelezen omdat ik niet te veel spoilers wil, maar vroeg me wel af: wat is je bron voor die 2400 meter? Dat zou willen zeggen dat FLY de 2e langste achtbaan ter wereld is. Ik heb hem nog niet gedaan, maar mij lijkt dat wel heel sterk voor een achtbaan met een eerder geringe hoogte op een eerder klein gebied. Zeker als je even kijkt naar welke andere banen in die top 10 (https://rcdb.com/rhr.htm?m=2) staan.

Ik heb het nog even nagevraagd: officieel is het "bijna 1,3 km". Het artikel werd aangepast.

Pretparkfreak7
08-10-20, 21:39
"bijna 1,3 km".

Weer lekker exact... xD

coasterfrenzy
18-05-21, 19:40
Inmiddels zijn er enkele tekeningen/modellen opgedoken van hoe Rookburgh oorspronkelijk gepland was. Onder andere het Kanon (wat ook op diverse concept arts te zien was) zat er hier nog in:

https://www.mtm-ingenieure.de/files/MTM-Ingenieure/Referenzen/Phantasialand/schraeg.jpg
https://www.mtm-ingenieure.de/files/MTM-Ingenieure/Referenzen/Phantasialand/top.jpg

Onderstaande video wordt (in het Duits en op bijzonder saaie spreekwijze) uitgelegd welke verschillen er precies zijn tussen het oorspronkelijke concept en de uiteindelijke uitvoering:


https://www.youtube.com/watch?v=Am1hNxIxMQ0

Persoonlijk vond ik het origineel in zijn geheel wel beter dan het eindresultaat. Al vind ik vooral het hotel wel beduidend beter zoals het nu is. Ook de golfplaten bij de overbanked curve zal ik niet echt missen.

coasterfrenzy
13-06-21, 09:50
Phantasialand teased overigens nu met "Coming Soon" op een Rookburgh Achtergrond op hun facebook pagina.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/199703048_4310587422313722_4874932024082585632_n.p ng?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=t8Mn5I0Ff0gAX8yVLgb&tn=DTCd6fVnOrIG9qti&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2d46c23a21a605acf9a898dc9e706a15&oe=60CAE271

Ook zijn er in rookburgh vele posters van een soort circus show op gedoken. Wellicht dat de doorgang naar de linkse toren van Wuze Town gebruikt wordt om daar een show te geven in Rookburgh Stijl??

Op 16 juni gaat er een video in Premiere op het Youtube kanaal van PHL. Dan wordt er wellicht meer uit de doeken gedaan. In de screenshot zien we hetzelfde karakter terug als dat Phantasialand momenteel als profiel-afbeelding op Facebook gebruikt.

Phantasiastisch
13-06-21, 22:03
Phantasialand teased overigens nu met "Coming Soon" op een Rookburgh Achtergrond op hun facebook pagina.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/199703048_4310587422313722_4874932024082585632_n.p ng?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=t8Mn5I0Ff0gAX8yVLgb&tn=DTCd6fVnOrIG9qti&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2d46c23a21a605acf9a898dc9e706a15&oe=60CAE271

Ook zijn er in rookburgh vele posters van een soort circus show op gedoken. Wellicht dat de doorgang naar de linkse toren van Wuze Town gebruikt wordt om daar een show te geven in Rookburgh Stijl??

Op 16 juni gaat er een video in Premiere op het Youtube kanaal van PHL. Dan wordt er wellicht meer uit de doeken gedaan. In de screenshot zien we hetzelfde karakter terug als dat Phantasialand momenteel als profiel-afbeelding op Facebook gebruikt.

Ik denk in ieder geval niet dat het om een officiële reclamespot of openingsceremonie gaat van Rookburgh, FLY of Hotel Charles Lindbergh. Ik verwacht echt wel een extra nieuwigheidje. Niets groots, maar wel iéts...

nicooke
16-06-21, 05:47
Ben benieuwd wat phantasialand uit hun hoed zullen toveren, op het YouTube kanaal zie ik staan, een ontdekking van een nieuwe wereld, dus ik verwacht toch op zijn minst toch ergens een nieuwe attractie.

bobby turbo
16-06-21, 18:09
Al die een nieuwe attractie verwachtten, jammer. Al wie een nieuwe show hadden verwacht, ook jammer. Het is gewoon de start van de reclamecampagne van Rookburgh, dat vorig jaar enkel in soft opening was en dit jaar officieel opent...




https://youtu.be/8Ee61h2zND4

Phantasiastisch
16-06-21, 19:44
Dream mode: Off

Heeeeeeeeeelaas. :D

coasterfrenzy
17-06-21, 20:24
Beetje flauw om een Trailer (die normaliter bedoelt is als ankondiging) aan te kondigen.

Phantasiastisch
16-07-21, 20:36
De afgelopen dagen zijn zoals iedereen hier wel weet grote gebieden in België, Nederland & Duitsland overstroomd. Ook enkele pretparken zoals Plopsa Coo & Walibi Belgium zijn zwaar getroffen, vooral Walibi.

Maar afgelopen dinsdag en woensdag was ik in Phantasialand. Ook was er een kleine overstroming in sommige parkdelen van Phantasialand.

Woensdag was FLY de hele dag gesloten. Er werd de hele dag getest, maar de trein kwam na lancering 2 amper over de heuvel. Er stond water in de laagste delen van Rookburgh.

In Deep in Africa stond ook een laag water, Black Mamba's bassin (vijver onder de baan na de looping en 1e kurkentrekker) kon de hoeveelheid water niet aan, dus Black Mamba moest soms sluiten. Ook vandaag weer, las ik op sociale media.

De helling tussen Wuze Town en Crazy Bats was in een rivier veranderd. Om de ingang van Crazy Bats te bereiken, moest je door het stromende water stappen.

Ook stroomde water van de Mystery-parking, die bergafwaarts loopt richting het park, als een stromende rivier door de opening van de parkingang voorbij Mystery (achter Mystery Castle). Gelukkig is dit het diepste punt en loopt het park vanaf daar flink omhoog.

Gelukkig heeft Brühl & zo ook Phantasialand geen overstroming gekend zoals bij 'naburige' dorpen, maar stond overal wel een laagje water op de wandelpaden met grote plassen en verstopte riolen.

De hele dag vielen attracties stil en waren er storingen. Zelfs indoorattracties zoals Maus au Chocolat en hotel Tartüf. De Winja's lagen er net zoals FLY de hele dag tussenuit.

Taron had storingen en bij Colorado Adventure reden de treinen op halve capaciteit. Alleen de voorste delen van de trein waren gevuld. Iemand enig idee waar ze dit voor doen?

We verbleven in het nieuwe - en jullie zijn inmiddels allemaal bekende - hotel Charles Lindbergh. Hier was men met alle macht aan het dweilen. Het was letterlijk dweilen met de kraan open. Er is zeker schade aan het hotel.

In de lobby kwam het water als een druipende douche binnen tussen de glazen koepel en de betonnen constructie. In de betonnen trap naar bar1919 en Restaurant Uhrwerk dreef het water langs de muren naar beneden. De open gangen langs de kamers stonden vol water. De kleine afvoeren konden de hoeveelheid water niet aan. Heel triest om dit te zien. Het is pijnlijk duidelijk dat het hotel toch niet helemaal goed gebouwd is en dat er wat werk aan de winkel is.

Gelukkig viel dit mee in vergelijking met wat dorpen een paar kilometer verderop moesten doorstaan of hoe andere parken zoals Walibi Belgium het te verduren krijgt.

Toch was het opmerkelijk en uitzonderlijk om Phantasialand in deze toestand te beleven. Ik vroeg me af waarom ze het park woensdag niet gesloten hebben.

Ik hoop dat iedereen snel betere tijden tegemoet gaat. Zowel attractieparken als andere ondernemers en de gewone mensen in de straat.

coasterfrenzy
19-07-21, 16:34
bij Colorado Adventure reden de treinen op halve capaciteit. Alleen de voorste delen van de trein waren gevuld. Iemand enig idee waar ze dit voor doen?

De banden van de lifthill kunnen slippen als de boel nat is en de trein te zwaar is. Vandaar dat ze de trein lichter maken door met een lagere capaciteit te draaien.