PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] 2020 - Rookburgh



Pagina's : [1] 2 3 4 5

coasterfrenzy
10-05-17, 08:13
Samenvatting

In de winterstop van 2016 op 2017 is de bol van Race for Atlantis (voormalig Galaxy) gesloopt. Ook de tenten voor evenementen die achter de bol stonden zijn weg gehald. Op P1 is er een nieuwe event-locatie geopend ter vervanging van de tenten.

Het terrein van RfA is inmiddels veranderd in een zeer diep gat. Net toen men dacht dat alles klaar was, besloot het park dit gat nog dieper uit te graven.

Kort voor Seizoensopening 2017 zijn zelfs de kieren van de schutting rondom de bouwput afgedicht om pottekijkers tegen te gaan. Binnen in het park is een hoge muur gezet die inkijk in het gebied vanuit het park tegen gaat.

In Wuze Town staat een grote aankondiging voor "Rookburgh" Op een concept-art zijn victoriaanse fabrieksgebouwen en zeppelins te zien. Op één van de muren staat "AIRRAIL COMP" geschreven. Er is een man zichtbaar in Steampunk-achtige kleding.

Op de aankondiging is een "Spassiometer" te zien, die zich vrij laat vertalen in een "Plezierometer" Er is een apparaat van Siemens aanwezig waarvan de wijzer geregeld beweegt en een rood lampje gaat branden als deze in het rood komt.

Pooopings.nl speculeerde dat het park een "spectaculaire" flying coaster zou zetten. De bron van dit gerucht lijkt echter vals te zijn. Gezien het park hint naar "pret" en recentelijk een grote thrill-coaster geopend heeft (Taron) is het onwaarschijnlijk dat we een "spectaculaire" flying coaster mogen verwachten. Wel wordt veel gespeculeerd dat een nieuw systeem dat getest wordt op het terrein van Vekoma wel eens een combinatie van Flying Coaster en Darkride kan zijn die voor Phantasialand bestemd is.

https://i.ytimg.com/vi/2eCNPqXRBPw/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/QYs4Zl9EelE/hqdefault.jpg

De text op de aankondiging luidt vertaald:

"Hier ontstaat voor u een wereldweid uniek totaalconcept"

Naast de poster staat:

"Ontdek een nieuwe dimensie van samenspel tussen themawereld, attractie en beleving bij dag en nacht"

wat denken jullie dat we hier mogen verwachten?

Ignace
10-05-17, 20:30
Ik denk dat het een darkride word, al dan niet met een achtbaan-achtig vervoersysteem zoals Puss in Boot's Giant Journey in Universal Signapore, maar dan in PHL-stijl.

Puss in boots:

https://www.youtube.com/watch?v=mCK9PhKw0eY

viperkesvp
11-05-17, 08:25
Als ik de beschikbare informatie bekijk en de belofte dat het opnieuw iets uniek zal worden denk ik inderdaad dat de combinatie darkride en coaster een grote kans maakt. Het park ontbreekt ook nog een aantal goeie darkrides dus dit zou zeker een meerwaarde zijn. Op dat vlak lijken de geruchten wel te kloppen (ook al komen ze per definitie uit een onbetrouwbare bron).

Ik ben alvast enorm benieuwd!

jarno97
20-06-17, 14:08
https://www.youtube.com/watch?v=dGlvYeCJoJk

Joran
20-06-17, 14:26
Wait whut.

Prachtig nieuws! Hoe doen ze dat daar toch om om de zoveel jaar dergelijke zaken neer te planten? :D

Man, een trip voor 2018 staat nu al vast =D

Talocan
20-06-17, 14:33
:D:cool:

Wishmaster
20-06-17, 15:17
Ik bedenk me net iets. PHL kondigt normaal pas dingen aan als het onmogelijk wordt om het nog geheim te houden. Dus vermoed ik dat er binnen een week vrachtwagens van Vekoma af en aan beginnen te rijden.

Joran
20-06-17, 15:20
Ik bedenk me net iets. PHL kondigt normaal pas dingen aan als het onmogelijk wordt om het nog geheim te houden. Dus vermoed ik dat er binnen een week vrachtwagens van Vekoma af en aan beginnen te rijden.

Mja. Gohja, gezien de hoge afschuttingen zouden ze het wel nog lang geheim kunnen gehouden hebben hoor. Het is opvallend te noemen dat ze zo snel al met een aankondiging komen voor de nieuwe attractie, dat zeker wel, dit is ook niet van hun gewoonte. Maar ergens kan je Phl ook niet meer als een doorsnee park bekijken lijkt me. Op zo'n korte tijd zo veel veranderingen doorvoeren en nieuwe attracties openen. Weinig tot geen parken doen het hun na.

Wishmaster
20-06-17, 15:35
Footers en zo kunnen ze inderdaad nog ff geheim houden. Maar als ze met dingen beginnen zoals de eerste bocht van Taron komt die toch echt boven de schuttingen uit. En ergens vermoed ik dat vroeg of laat wel iemand een vrachtwagen met track het terrein op ziet rijden. En als het net zoals bij Taron wordt moeten ze al een aantal hoge stukken zetten en thematiseren voor dat ze het volgende stuk kunnen zetten.

Pretparkfreak7
20-06-17, 16:12
Ik ben even van mijn sokken geblazen, ik had echt niet zo snel een nieuwe coaster verwacht. Ik betwijfel wel of we mogen uitgaan van een opening in 2018... Met de hoeveelheid zieke detailzucht die er in de vorige nieuwe projectjes zat lijkt 2019 me waarschijnlijker. Ik hoop dat ze een tweede B&M zetten, maar de geheim testopstellingen bij Vekoma temperen die hoop wat. Ik heb een beetje schrik van Vekoma: tot hiertoe heeft er nog geen enkele vekoma-baan me echt van mijn sokken kunnen blazen.

Ik vraag me af of dit nog steeds gaat gecombineerd worden met een nieuwe eventlocatie: voor het Rookburgh-themagebied was ook iets aangevraagd dat je normaal gebruikt voor hotels of restaurants. Ze moeten er al minstens 1200 meter achtbaanstaal doorvlechten om de langste ter wereld te hebben. Ergens verwacht ik nog half dat Phantasialand stiekem een darkride bouwt in de kelder en dat 'detail' fijntjes bij opening onthult. :p

borisvdd
20-06-17, 16:24
NOG een achtbaan... Dat wordt nog de coastercapital of Europe.

Pretparkfreak7
20-06-17, 16:27
NOG een achtbaan... Dat wordt nog de coastercapital of Europe.
Daarvoor zullen ze toch meer moeten gaan vlechten zoals ze in Stockholm doen. Voorlopig breken ze in Brühl eerst de oude meuk af en bouwen ze dan netjes en plaatsbewust bij. Om met zo'n beperkte parkoppervlakte alsnog een Coaster Capital te worden gaan ze ook bovenop bestaande attracties moeten bouwen. :p

Simon42
20-06-17, 18:11
Ik ben na Taron & Raik toch wel verbaasd dat ze alweer met een coaster afkomen, en wat voor een! Klinkt veelbelovend, ik denk dat ze na Taron dat niveau zullen willen behouden dat kan ik alleen maar toejuichen.

Een launched flying & de langste van Europa. Zeer benieuwd! Dat park is verdomd goed bezig.

Zeuske83
20-06-17, 18:56
Mijn trip naar PHL sta ook al vast.. En ik ga al van het jaar om Taron te testen :P

Zoals ik al zei op vorige forum: ik vind het spijtig dat het een Vekoma is Maar ik geloof wel dat het goed komt...

PHL, je blijft mij verbazen :)

yelle8
20-06-17, 19:26
Pretparken.be had ook een artikeltje in de tussentijd gemaakt, maar werd nog niet gepost: http://board.pretparken.be/showthread.php?35-PHL-201-Rookburgh ;)

Ik was toch ook wel erg verbaasd toen ik het zag! Ik heb nog nooit een flying gedaan (buiten wat Volare's), maar iedereen is er altijd zo laaiend enthousiast over want bij een aankondiging van een B&M is het altijd 'ooooh geen flying...'. Nu dat dit hoogstwaarschijnlijk een Vekoma gaat zijn, tempert de feestvreugde precies wat... Maar een launch op een flying moet wel cool zijn, zo langs de grond wegscheren!

Wat nog niemand hier heeft aangehaald maar ik me erg afvraag: wat zou de betekenis zijn van (de afkorting) F.L.Y.?

Nathan G
20-06-17, 19:31
Ik had niet verwacht dat ze na Taron nog eens voor een intense achtbaan gingen kiezen, en al zeker niet ééntje met een lancering. Maar desalniettemin ben ik natuurlijk enorm enthousiast! Wauw, Phantasialand blijft toch zowel vriend als vijand keer op keer verbazen.

Dat het (zeer waarschijnlijk toch) een Vekoma wordt, vind ik dat een spijtige keuze, ik had liever nog een B&M in dat park gezien. Ik heb er echter vertrouwen in dat Phantasialand ons niet teleurstelt.

Dat de achtbaan en de themazone al in 2018 openen, lijkt me snel. Als je weet dat er ongeveer anderhalf jaar voor de opening van Klugheim al stukjes Taron recht stonden, lijkt het me weinig waarschijnlijk dat we dat al in 2018 te zien gaan krijgen. 2019 lijkt mij persoonlijk realistischer.

Op deze manier verder doen Phantasialand! Verdomd goed bezig! :D

Phadd-F
20-06-17, 19:52
Ik had ook een artikel op TPW over Rookburgh geschreven en een flying leek al waarschijnlijk na het bericht van Looopings... maar een gelanceerde én de langste flying coaster in de wereld?! Nope, dit had ik helemaal niet verwacht :eek: Stiekem hoop ik toch nog op een darkride erbij in de zone, of een stuk darkride in de coaster zelf (kan helpen om dat langste te worden natuurlijk).

Nog een paar gokjes: Vekoma wordt de fabrikant, de lancering zal op een 90° stuk track plaatsvinden. En het zal uitermate fantastisch gethematiseerd zijn ;)

Moest er nog iemand twijfelen wie het beste pretpark van Europa is...

Michielsken
20-06-17, 19:59
Sterk. PHL overtreft zichzelf weer naar mijn opinie. Al vind ik de informatie wel heel karig en kan er nog vanalles veranderen. Dit is misschien wel een achtbaan, maar dan eerder zoals Universals' Escape from Gringott's bedoeld ipv echt een achtbaan als Taron. Want in de oorspronkelijke geheimzinnige aankondiging stond dit toch ook, Samenspel tussen themawereld, attractie en beleving, bij dag en nacht.

Persoonlijk denk ik dus echt dat dit eerder een geavanceerde darkride zal zijn met enkele achtbaanstukken dan een achtbaan in de enge zin van het woord. Wat me niet zou teleurstellen eigenlijk, verre van zelfs.

Nathan G
20-06-17, 20:07
Ondertussen is ook in het park de aankondiging te zien:

http://imgur.com/6Xl1MOv.png

Starsplash
20-06-17, 20:30
Jammer dat de oude posts weg zijn, anders kon ik mezelf quoten :)

Mooi dat ze deze plannen dan toch door zetten! En een Vekoma flying vind ik btw beduidend beter dan de B&M variant... De oude flying dutchmans geven een heerlijk vlieggevoel, en bij de vernieuwde versie is er heel veel aandacht geschonken aan een verbeterd comfort.

Michielsken
20-06-17, 20:40
Iedereen is hier teleurgesteld door de keuze voor Vekoma, maar laat een Vekoma Flying nu net een van de types achtbaan zijn waar de Nederlandse bouwer echt wel goed in is/was. Daarnaast kan Vekoma echt wel goede banen maken, als de parken maar genoeg geld op tafel leggen. Kijk maar naar Disney (Expedition Everest) of Universal (ok, eerst niet, maar uiteindelijk draait Battlestar Galactica toch ook al 2 jaar zonder noemenswaardige problemen) En tot slot heeft Vekoma ook bij Raik bewezen dat ze heel flexibel kunnen zijn, want om tussen de spaghetti van Taron nog een baan te wringen zal niet gemakkelijk geweest zijn...



Wat nog niemand hier heeft aangehaald maar ik me erg afvraag: wat zou de betekenis zijn van (de afkorting) F.L.Y.?
Volgens de meeste sites staat F.L.Y voor Flying Launched Coaster; wat de uiteindelijke naam zal zijn wordt dus nog even afwachten vermoed ik.

yelle8
20-06-17, 22:06
Iedereen is hier teleurgesteld door de keuze voor Vekoma, maar laat een Vekoma Flying nu net een van de types achtbaan zijn waar de Nederlandse bouwer echt wel goed in is/was. Daarnaast kan Vekoma echt wel goede banen maken, als de parken maar genoeg geld op tafel leggen. Kijk maar naar Disney (Expedition Everest) of Universal (ok, eerst niet, maar uiteindelijk draait Battlestar Galactica toch ook al 2 jaar zonder noemenswaardige problemen) En tot slot heeft Vekoma ook bij Raik bewezen dat ze heel flexibel kunnen zijn, want om tussen de spaghetti van Taron nog een baan te wringen zal niet gemakkelijk geweest zijn...


Volgens de meeste sites staat F.L.Y voor Flying Launched Coaster; wat de uiteindelijke naam zal zijn wordt dus nog even afwachten vermoed ik.

Ja het is duidelijk een verwijzing naar het 'flying'-aspect van de achtbaan, maar het is zeker en vast niet de afkorting ervan want dat klopt niet met de letters.

Earlyspencer
20-06-17, 22:06
Eigenlijk ben ik wel blij met Vekoma als constructeur. Remember het verdwenen poll-topic 'B&M vs. Intamin'. Daar werd meermaals gesteld dat B&M een (te) groot copy/paste gehalte heeft. Een update-kloon van Alton's Air / Galactica zou wel mooi zijn, maar ook niet meer dan dat.

Vekoma heeft zich het laatste twee decennia volgens mij te veel laten wegdrukken in Europa. De twee Zwitsers zijn hors catégorie maar ook op recente Macks en Gerstlauers hinken de Limburgers hier al wat achter. Dit is meteen dè uitgelezen kans voor Vekoma om in z'n spreekwoordelijke achtertuin eindelijk een hedendaagse thrill-coaster neer te poten. Want je moet toch al een stukje reizen om en echt vette en unieke Vekoma te berijden. Een Gravity Max-kloon dichter bij huis zal er helaas niet (nooit!) komen http://themeparkfreaks.eu/2016/09/hoe-ziet-de-toekomt-er-uit-van-de-vekoma-tilt-coaster/.

In Toverland zullen ze hopen dat deze vlieg pas in 2019 opent ...

Earlyspencer
20-06-17, 22:12
Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!

BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!

Nathan G
20-06-17, 22:19
Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!

BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!

Volgens mij kan dat en wordt dat wel onderling afgesproken tussen het park en de contructeur.

yelle8
20-06-17, 22:20
Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!

Als je maar met genoeg geld over de brug komt ;)

Talocan
20-06-17, 23:11
BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!
Wakobato ook niet te vergeten.


Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!
Voor flatrides bestaat zo'n alleen bouwrecht in ieder geval. Zo heeft Duinrell dat voor het type Sky Flyer (Wild Wings) in Nederland gerealiseerd (weet wel niet voor hoeveel jaar) Bij nieuw ontworpen attracties gebeurd dit ook. Zo had (als ik mij niet vergis) Bellewaerde voor El Voleador en Bobbejaanland voor King Kong ook een alleen bouwrecht in het eerste jaar.
In hoeverre je dit kan doortrekken naar achtbanen -die vaak custom zijn- weet ik niet.

Back to topic:
Prachtig, altijd al een flying willen doen. Nu hoef ik niet te wachten tot dat er een tripje naar Alton Towers in zit. De naam "Fly" valt me wel wat tegen. Is wat inspiratieloos en kan het niet helemaal matchen met het omringde Rookburgh thema.
Ik ben razend benieuwd of ons nog een verrassing (zoals Raik) te wachten staat. Misschien een kleine flatride of kinderattractie(s)?

etwien
21-06-17, 02:26
Vreemd dat weinigen het "geheim" maar wisten. Nu er openlijk over gediscusieerd kan worden kan ik enkel maar zeggen dat Phantasialand wellicht een van de weinige Europese parken is die investeerd in top-noch attracties en met hun bijhorende theming ze nog eens van de besten in hun soort maken.

Earlyspencer
21-06-17, 08:48
Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?

Joran
21-06-17, 08:57
Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?

Ik dacht dat vorig jaar ook met die monsteruitbreiding? Niks van gemerkt in de maand juli (van enorme drukte ofzo). Ik denk dat het al bij al wel meevalt, maar dat dit eigenlijk vooral een goede manier is voor Phl om hun klanten te laten opnieuw komen naar het park.

Wat je mijn inziens bv. hebt met Disneyland, is dat doorsnee mensen dat park 1 keer bezoeken voor 5-10 jaar, want men ziet niet echt in waarom men nog eens zou gaan opnieuw. Bij Phl triggeren ze het volk dat 2 jaar geleden geweest is bvb voor Chiapas om wéér langs te komen voor Taron etc.

Natuurlijk dat het wel wat extra volk zal trekken, maar de effecten op de drukte was niet zo veel anders dan ervoor, tot zover ik er zicht op had (en heb in de maand juli regelmatig de wachttijden bekeken voor mijn eigen trip te plannen, dus.)

Belgiumcoasterfreak
21-06-17, 12:18
Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?

PHL heeft veel attracties, maar doordat alle attracties bij elkaar zitten en de meeste een zeer goede capaciteit hebben (niet jij River Quest, jees) maakt het dat het park perfect dagvullend is en is een tweede dag nog overbodig vind ik. Zeker als het niet abnormaal druk is, ben je eigenlijk vrij snel rond. De reden dat mensen hier langer vertoeven dan een ander park pakweg BJL, is omdat de attracties een grote herhalingswaarde hebben. Maar niet kunnen rond geraken? Zelfs dit jaar perfect rond geraakt op een gigantische drukke dag in april...

borisvdd
21-06-17, 13:02
Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.

bobby turbo
21-06-17, 13:50
Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.

Dus jij hebt al een Vekoma Flying, of Vekoma van de nieuwste generatie gedaan?

Earlyspencer
21-06-17, 13:58
Maar niet kunnen rond geraken? Zelfs dit jaar perfect rond geraakt op een gigantische drukke dag in april...

Ik was er op de zondag dat we van zomer- naar winteruur gingen: zeer zonnig en overal (NRW, NL, BEL, FR) herfstvakantie en voor velen de laatste kans om hun 'kom-gratis-terug-kaart' te verzilveren. Wellicht m'n drukste dag ooit in PHL (ter illustratie: de non-attractieve Nighthawk gaf kort na de middag 30 min. aan). We mochten al voor 9 uur binnen, maar dan nog moet je keuzes maken: ga je voor de vervroegd geopende attracties (b.v. Maus) of wacht je een uurtje in Klugheim? En op Maus na, deden we die dag alle toppers (Taron zelfs 2 keer), dus het was doenbaar. Shows zijn in de namiddag dan een goede optie.

Ik heb het nu over de toekomst, met weer zo'n topper erbij: ga je eerst voor Taron of voor deze Vekoma? Beide liggen 's ochtends ver van de parking-ingang (Mystery / China). Maar als ze de Fantasy-zone zoals gebruikelijk pas om 10:00 opendoen en de short-cut naar Taron 's ochtends gesloten houden (wat ik wel intelligent vind), ... Ach, we spreken inderdaad over het beste park van Europa, qua aanbod, vernieuwing en sfeer. Nu nog een (ondergrondse) woodie en we hebben het beste park ter wereld op 200 km afstand :rolleyes:!

Als ze dubbele speciallekes gaan aanbieden voor hotelgasten (FLY èn TARON), zou ik toch eens een nachtje Brühl durven overwegen.

etwien
21-06-17, 15:16
Niet dat ik niet blij ben met deze nieuwe topper to be, maar ik vraag me af als ze niet beter eerst Geister Rikcha hadden afgebroken om daar een mooi nieuw project neer te poten van kleinere afmetingen? China is het enige themagebied in Phantasialand waar ik nooit een minuut stilsta. Een hopeloos verouderde darkride en een madhouse met de meest kromme verhaallijn en dito uitwerking ook. Nu hebben ze sowieso nog voldoende bekijks met Taron, dus konden ze gerust nog even verder teren op die investering.

Pretparkfreak7
21-06-17, 15:57
Niet dat ik niet blij ben met deze nieuwe topper to be, maar ik vraag me af als ze niet beter eerst Geister Rikcha hadden afgebroken om daar een mooi nieuw project neer te poten van kleinere afmetingen? China is het enige themagebied in Phantasialand waar ik nooit een minuut stilsta. Een hopeloos verouderde darkride en een madhouse met de meest kromme verhaallijn en dito uitwerking ook. Nu hebben ze sowieso nog voldoende bekijks met Taron, dus konden ze gerust nog even verder teren op die investering.

China of Temple zijn als je 't mij vraagt next. Maar beiden zijn niet zo aanlokkelijk om mee te beginnen: China is een belangrijke doorstroomweg en er zit heel veel ondergrondse darkride bij. Bij temple zijn ze ineens 2 capaciteitsmonsters kwijt en is het nog maar de vraag hoeveel ruimte de buren het park gunnen voor een vervanging.

Wishmaster
21-06-17, 17:13
Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.
Toegegeven, Vekoma's hebben het aan zich om snel pijnlijk te worden. Maar mits voldoende onderhoud (een pak minder als PHL al standaard doet) blijven ze wel soepel. En tevens is de nieuwe generatie Vekoma's al een pak beter als de boemerangs en SLC's die we allemaal kennen. (en velen van ons haten) Dus denk in niet dat je je daar al te veel zorgen over moet maken. Het gaat gewoon een topper worden.

Earlyspencer
21-06-17, 17:18
Hollywood is inderdaad een attractie dat aan afbraak toe is. Nighthawk verdient van mij een derde leven, met top-theming (VR hoeft niet). In een zichzelf zo snel vernieuwend park is dit koppel oudjes meer dan een curiosum. Bovendien zitten deze attracties in een lelijke loods. De enige verklaring voor het feit dat deze attracties aan hun lot worden overgelaten, is dat PHL op termijn van plan is om hier tabula rasa te houden (zoals met Atlantis).

Het China-deel oogt van buiten best OK. Het madhouse sla ik ook steeds over, maar het geheeld matcht wel mooi met Aziatisch eten, het hotel en de circusvertoningen. Net als in Nighthawk zie ik in Geister Rikscha nog potentieel en hoop ik ik op een grondige make-over. Misschien maken ze er iets opwindend van voor de papa's à la Geisha the ride? (ja, da's Japans).

borisvdd
21-06-17, 17:29
Toegegeven, Vekoma's hebben het aan zich om snel pijnlijk te worden. Maar mits voldoende onderhoud (een pak minder als PHL al standaard doet) blijven ze wel soepel. En tevens is de nieuwe generatie Vekoma's al een pak beter als de boemerangs en SLC's die we allemaal kennen. (en velen van ons haten) Dus denk in niet dat je je daar al te veel zorgen over moet maken. Het gaat gewoon een topper worden.

Ik hoop het... ik ken niet veel goede Vekoma's, maar één ervan staat in PHL.

Meestal zitten de zitjes ongemakkelijk, kwak je de ganse rit tegen de beugels aan, zijn de bochten véél te krap waardoor je dooreengeschud wordt,...
Het voordeel van de twijfel? Ik weet het niet, daarvoor ken ik té weinig goede Vekoma's.

@Bobby Turbo: ik val jou toch ook niet aan?

Simon42
21-06-17, 18:55
Voor mij zijn zowel de Hollywood tour & de Geisher Riksha heel gauw aan verniewing toe. Ze doen het park toch niet echt eer aan, en enkele sterke darkrides zouden het aanbod in Phl vervolledigen en naar een nog hoger niveau tillen. Het geeft dan ook nog wat meer aantrekkingskracht naar die specifieke doelgroepen (families, kinderen) die niet meteen voor Taron of een launced flying coaster te vinden zijn. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit hun volgende plan zou geweest zijn. Maar nee, ze trakteren ons opnieuw op een gigantisch coaster project! Ik ben er niet rouwig om, maar had het toch totaal niet verwacht.

Temple of the Nighthawk vind ik eigenlijk best niet zo'n slecht baantje. Gooi hem mee in de herwerking van de Hollywood tour en geef het een verrassed thema. Kan ie zo weer 10 jaar mee.

Putoor
21-06-17, 20:32
Persoonlijk denk ik dus echt dat dit eerder een geavanceerde darkride zal zijn met enkele achtbaanstukken dan een achtbaan in de enge zin van het woord. Wat me niet zou teleurstellen eigenlijk, verre van zelfs.

Ik hoop dat het zoiets zal zijn! Veel indoorstukken, geweldige thematisering en een goeie achtbaanervaring. Zou de perfecte attractie zijn. Ik vraag me af op welk publiek ze mikken: op thrillseekers of toch meer op de hele familie. Ik hoop eigenlijk stiekem op het tweede, al is dat met een lancering al wat moeilijk denk ik...

Ik word persoonlijk niet zo enthousiast van een flying coaster. Ik heb er nog maar één gedaan (Air/Galactica in Alton Towers) en die vond ik niet zo speciaal. Ik vind de positie die je aanneemt een beetje ongemakkelijk. Het zal wel aan mij liggen, want ik weet dat er heel veel fans zijn van het type. Vekoma mag mij gerust proberen overtuigen met hun versie!

In ieder geval is het geweldig dat dit park opnieuw zo'n grote attractie aankondigt. Nu nog China in zijn geheel vervangen, Temple of the Night Hawk een deftig thema geven, Hollywood Tour serieus opknappen of een volledig nieuwe bootdarkride erin steken en Colorado Adventure een waardige afwerking geven en dit park is gewoon perfect.




BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!


Wakobato ook niet te vergeten.



En Tikal!

Pretparkfreak7
21-06-17, 22:46
Tikal, Tartuff en Wakobota zijn alle drie niet uniek genoeg om te vermelden.

Jak
21-06-17, 23:10
Ik ben letterlijk van mijn sokken geblazen, ookal had ik een project van een dusdanige grote verwacht, PHL heeft me weer verrast. Een flying coaster, wie had dat ooit mogen dromen?

Ik heb het type nog niet gedaan, maar het lijkt me wel een unieke ervaring. Het is ook nog niet te vinden in de omgeving. We kunnen er dus vanuit uitgaan dat dit zeker en vast zal aanslaan, want toegegeven, zo'n attractie wilt toch iedereen doen?? Qua marketingcampagnes lijkt dit ook wel een coole opdracht om daar promotie over te maken.

Op zich zie ik het nog gebeuren dat FLY over de hal van de Winja's gaat, want de langste worden, dan moet je al aardig wat track kunnen kwijtspelen. Daarnaast benieuwd wat er gaat bijkomen. Stiekem hoop ik op een flatride voor de hele familie. Een breakdance of Bee Bee van Huss ofzo, zodat de rustigere bezoekers ook iets kunnen doen om het wachten te verdrijven.

Wat is het toch fijn om pretparkfan te zijn wanneer er zoiets wordt aangekondigd :-) .

matx30
21-06-17, 23:29
Bij Temple of the Nighthawk heb ik het altijd jammer gevonden dat dit gewoon een achtbaan is in het volledige donker. De naam klinkt echt gewoon heel erg episch. Ze zouden de binnenkant echt moeten aankleden met iets zoals een tempel (ja wat anders) en nachtelijke bossen met vogelgeluiden en heel veel lichteffecten. Ze kunnen ook gerust iets heel anders hier mee doen. Misschien iets dat meer binnen het fantasyverhaal past of een volledig nieuw themagebied. Phantasialand weet wel wat ze hiermee kunnen doen, ik vertrouw op hen, zelfs als ze dit volledig zouden afbreken.

Wishmaster
22-06-17, 02:24
Ik hoop het... ik ken niet veel goede Vekoma's, maar één ervan staat in PHL.

Meestal zitten de zitjes ongemakkelijk, kwak je de ganse rit tegen de beugels aan, zijn de bochten véél te krap waardoor je dooreengeschud wordt,...
Het voordeel van de twijfel? Ik weet het niet, daarvoor ken ik té weinig goede Vekoma's.
Alsof hun laatste achtbaan zo een goeie keuze was.

Beugels van Intamin zijn pijnlijk, LSM heeft te weinig kracht voor een fatsoenlijk snelle lancering,...

En sinds de opening hoor ik niet heel veel mensen klagen. (Al zijn er natuurlijk altijd plaatsen waar mensen altijd zeiken)
Sinds Taron zullen de meesten wel weten dat PHL zowat de strengste kwaliteitseisen heeft in de pretparkwereld. Twijfel niet aan wat Vekoma zou kunnen verprutsen, vertrouw op wat PHL perfect wilt hebben. ;)

simon
22-06-17, 16:38
Op zich ben ik niet zo verrast door het nieuws van de flying coaster, maar wel door het feit dat ze de langste en de eerste met lancering openen! Of het nu Vekoma wordt of niet (want hier is toch nog nergens bevestiging van?), mij zal het niet zoveel uitmaken. PHL kennende zullen ze voor kwaliteit gaan, en dus zal de bouwer ook zijn uiterste best mogen doen! Bovendien vind ik Vekoma nog niet zo slecht... Python in Efteling gaat al zeer lang mee, en met de nieuwe treintjes vind ik die nog steeds comfortabel. Idem voor Speed of Sound in Walibi Holland, waarvan ik hoop dat WaBe en BWP deze ook snel zullen hanteren!

Verder verwacht ik zoals sommigen hier al schreven een combinatie met deels darkride. Ik vermoed dat je over een fantasiewereld / stad zal vliegen, waarna de echte lancering zal plaatsvinden in een outdoorgedeelte als achtbaan.

Daarnaast verwacht ik nog een tweetal kleinere attracties hierbij.

En daarna... gaat het volgens mij richting Temple of the Nighthawk en Hollywood Tour. Beide attracties kunnen nu de drukte opvangen, maar eenmaal werktitel F.L.Y. opent, zullen deze volgen wegens niet meer passend in het park. Beide attracties zijn verouderd en stralen weinig ziel uit als je dat vergelijkt met de rest van het park. Ook qua thema komen deze niet terug in het park, terwijl de attracties in het China gedeelte dit wel doen.

Jak
23-06-17, 12:20
En daarna... gaat het volgens mij richting Temple of the Nighthawk en Hollywood Tour. Beide attracties kunnen nu de drukte opvangen, maar eenmaal werktitel F.L.Y. opent, zullen deze volgen wegens niet meer passend in het park. Beide attracties zijn verouderd en stralen weinig ziel uit als je dat vergelijkt met de rest van het park. Ook qua thema komen deze niet terug in het park, terwijl de attracties in het China gedeelte dit wel doen.

Niet alleen vind ik het thema niet kloppen, ook lijkt dit deel van het park vaak het vuilst. Vorige maand was ik er, en het viel gewoon op hoe veel papiertjes er op de grond lagen in de wachtrij van TOTNH (in het uitbreidingsstuk die zelden opent vooral dan). Bovendien zie je hier wel enkel alcoholstiften-tags, terwijl dit eerder zeldzaam is in de andere delen van het park.

China vindt ik al bij al nog meevallen. Het is een mooi themagebied, enkel zijn de attracties hier wat verouderd of slapjes. Al mag er wel iets gedaan worden aan het toegangsportaal van de ingang China. Dat zag er in april redelijk belabberd uit. (lees: grijze muur, plakkaten waar de letters vanaf vallen, slecht crowdmanagement, ...) Enkele aanpassingen en een flatride lossen dit misschien op.

coasterfrenzy
23-06-17, 19:15
Jammer dat de oude posts weg zijn, anders kon ik mezelf quoten :)

Mooi dat ze deze plannen dan toch door zetten! En een Vekoma flying vind ik btw beduidend beter dan de B&M variant... De oude flying dutchmans geven een heerlijk vlieggevoel, en bij de vernieuwde versie is er heel veel aandacht geschonken aan een verbeterd comfort.

Ook hier dik blij met de keuze voor vekoma. Pas nog één van hun flyings mogen doen en de rit is toch wel beduidend beter dan de B&M flyers (Air/Galaktica is hierbij de uitzondering, maar die baan is ook niet door B&M ontworpen). Daarnaast is vekoma ook al goed bekend met het lanceren van achtbanen, waarbij dat bij B&M nog in de kinderschoenen staat (al moet ik toegeven dat Thunderbird een geslaagde baan is met een aardig goede launch).

Het probleem met de Vekoma Flyings is vooral dat ze nooit het kantelen van de zitjes fatsoenlijk op orde hebben gekregen (waardoor je lang met het hoofd naar beneden lag wat erg oncomfortabel is in de rem/station), maar als het prototype in vlodrop wordt gebruikt in PHL is dat probleem ook van de baan.

borisvdd
24-06-17, 14:12
Niet alleen vind ik het thema niet kloppen, ook lijkt dit deel van het park vaak het vuilst. Vorige maand was ik er, en het viel gewoon op hoe veel papiertjes er op de grond lagen in de wachtrij van TOTNH (in het uitbreidingsstuk die zelden opent vooral dan). Bovendien zie je hier wel enkel alcoholstiften-tags, terwijl dit eerder zeldzaam is in de andere delen van het park.


Er staat erg veel alcholstiften én gekras in het vernis in:
- de wachtrij voor het mijntreintje
- de wachtrij voor de rapids
- de wachtrij voor de boomstammetjes
- ...

Fladnag
24-06-17, 16:43
Ik hoop dat het zoiets zal zijn! Veel indoorstukken, geweldige thematisering en een goeie achtbaanervaring. Zou de perfecte attractie zijn. Ik vraag me af op welk publiek ze mikken: op thrillseekers of toch meer op de hele familie. Ik hoop eigenlijk stiekem op het tweede, al is dat met een lancering al wat moeilijk denk ik...

Ik denk persoonlijk dat het perfect mogelijk is hier meer een gethematiseerde ervaring van te maken dan een echte intense coaster met vele inversies.
We weten zelfs niet eens of er zelfs inversies in komen zover mijn kennis is toch.
En een goed voorbeeld van een lancerende coaster zonder inversies die niet zo intens is en eerder een familybaan is,natuurlijk is het wel een totaal ander type zou de Tron Coaster zijn in Shangai Disneyland.
Ook van vekoma is deze coaster meer van het familie achtige type baan maar gewoon met veel darkride elementen.
Het kan natuurlijk ook altijd een worden met inversies mij zal je niet horen zagen dan maar wie weet is het wel gewoon een family ride i.p.v de hoge verwachtingen die iedereen hier onmiddellijk heeft.

coasterfrenzy
24-06-17, 20:06
wat dacht je van Firechaser Express. 2 lanceringen waarvan één achteruit en toch is dit een perfecte familiebaan (zelfs nog net geen kiddie).

Fladnag
24-06-17, 20:48
Ook een perfect voorbeeld inderdaad!

Pretparkfreak7
25-06-17, 14:31
Het wordt wel verkocht als coaster, ik kan me indenken dat het nog perfect mogelijk is om daar een hoogtechnologische (semi-)darkride van te maken, maar dan zouden ze dat toch niet als coaster in de markt zetten?

zottewoef
25-06-17, 15:05
Dus jij hebt al een Vekoma Flying, of Vekoma van de nieuwste generatie gedaan?

Ja, wist je het nog niet? Zijn hier allemaal experts die weten hoe, wat, wanneer...

Michielsken
25-06-17, 16:37
Het wordt wel verkocht als coaster, ik kan me indenken dat het nog perfect mogelijk is om daar een hoogtechnologische (semi-)darkride van te maken, maar dan zouden ze dat toch niet als coaster in de markt zetten?
Waarom niet? Arthur wordt toch ook verkocht als coaster, maar is ook een mengelmoes van darkride en coaster.

Pretparkfreak7
25-06-17, 17:10
Arthur wordt toch ook verkocht als coaster, maar is ook een mengelmoes van darkride en coaster.
In het officiële aankondigingsfilmpjes werd er toch niet met coaster gezwaaid en veel meer met thema. Zelfs bij klugheim lag de nadruk veel minder op 'coaster'.


https://www.youtube.com/watch?v=w3xf4MG9tMI


https://www.youtube.com/watch?v=dGlvYeCJoJk

Nathan G
25-06-17, 18:19
Ik denk wel dat - als ze nu met een familiegerichte darkride-achtbaan komen - er behoorlijk veel mensen teleurgesteld gaan zijn, omdat ze in de aankondiging wel doen blijken dat het gaat om een grote achtbaan. Ikzelf zou het niet erg vinden, er staan daar al enkele leuke achtbanen met Taron natuurlijk als absolute topper, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen daar helemaal anders over denken.

Ignace
25-06-17, 18:46
[QUOTE=Fladnag;2225
Het kan natuurlijk ook altijd een worden met inversies mij zal je niet horen zagen dan maar wie weet is het wel gewoon een family ride i.p.v de hoge verwachtingen die iedereen hier onmiddellijk heeft.[/QUOTE]

Persoonlijk vind ik het voor een park veel hoger gegrepen om een geslaagde familie-achtbaan neer te zetten dan een geslaagde thrillcoaster. Dat tweede is poepsimpel, maar een goede familiecoaster moet iedereen kunnen appreciëren en dat is precisiewerk. Persoonlijk geniet ik meer van een meesterlijke familiecoaster (genre Colorado Adventure) dan een geslaagde thrillcoaster.

Maw: bij mij zijn 'hoge verwachtingen' net geen thrillcoaster, maar iets waar de hele familie meerdere keren in wilt.

Michielsken
25-06-17, 20:00
In het officiële aankondigingsfilmpjes werd er toch niet met coaster gezwaaid en veel meer met thema. Zelfs bij klugheim lag de nadruk veel minder op.

Maar toch verkoopt Mack ze als coasters.
Link (https://mack-rides.com/products/product-portfolio/#fb0=15)

En dat is net mijn punt, de lijn tussen darkride en achtbaan wordt kleiner en kleiner. Kijk maar naar Firechaser, maar ook naar bv. 'HP and the Escape from Gringotts'
Ik verwacht dan ook niet dat F.L.Y echt nog een extra achtbaan in de nauwe zin van het woord zal zijn, dat zou het aanbod attracties uit de haak trekken denk ik.

Ignace
25-06-17, 20:09
En dat is net mijn punt, de lijn tussen darkride en achtbaan wordt kleiner en kleiner. Kijk maar naar Firechaser,

Firechaser Express is in geen elk opzicht een darkride... Het volledige parcours op het station na is outdoor en het overgrote deel van de baan is niet echt gethematiseerd.

Talocan
25-06-17, 21:01
In de categorie coasterdarkride is De Vliegende Hollander ook een zeer goed voorbeeld.

Ik dacht voor de aankondiging -net als vele- dat het ook een combinatie van een coaster en een darkride ging worden. Nu dat ik de aankondiging gezien heb nijg ik toch eerder naar een echte coaster. (maar met veel thematisatie zoals bij Taron). Wat ook het worden zal, top wordt het sowieso.

Waliboy
31-07-17, 20:16
Mijlpaal; men is gestart met de verticale constructie:

https://www.mupload.nl/img/tcbrna6wvjez3.jpg
Bron: wirbelstrom83 - https://www.phantafriends.de/

coasterfrenzy
01-08-17, 07:48
Nu duurt het niet lang voordat de experts achterhaald hebben of het om de testopstelling van Vekoma gaat, of een gewone flying.

Wel fijn dat Vekoma de kans krijgt om zoiets te zetten. Als uitvinder van dit type baan krijgen ze veel te weinig credit, terwijl ik persoonlijk hun banen wel beter vind dan die van B&M. (waarbij B&M wel het comfort bij remmen en station veel beter geregeld heeft, doordat je bij vekoma met je hoofd wat omlaag ligt is dat deel heel ongemakkelijk bij hun banen).

Overigens: De support is inmiddels weer verdwenen. Vermoedelijk staat hij nu pas op zijn definitieve plaats ergens helemaal onderin de put, waar ze de eerste dele track willen plaatsen zodat ze daar later boven verder kunnen bouwen. Eerst de beton storten en later de track zal bij dit project niet werken omdat ze anders niet meer bij de plekken kunnen komen waar de track moet lopen. Dat was bij Taron en BM ook al.

coasterfrenzy
01-08-17, 18:12
Sorry voor de dubbelpost, maar het is het waard. Er is namelijk ook track gespot:

https://image.ibb.co/gxmsKk/IMG_20170801_WA0003.jpg

bron (https://forum.nolimits-exchange.com/comments.php?DiscussionID=4789&page=23#Item_14)

Joran
01-08-17, 18:26
Damn, ze staan dus al verder dan gedacht. 2019 lijkt me wel haalbaar op deze manier. Too bad dat het park niet echt van die hoogte attracties heeft om een overzicht te kunnen verkrijgen van de progress daar.

Achja, we'll play the waiting game dan maar zeker :)

Waliboy
01-08-17, 19:56
Damn, ze staan dus al verder dan gedacht. 2019 lijkt me wel haalbaar op deze manier. Too bad dat het park niet echt van die hoogte attracties heeft om een overzicht te kunnen verkrijgen van de progress daar.

Achja, we'll play the waiting game dan maar zeker :)

Gho, kijk eens naar de linkerbovenhoek van de foto... :p
Wie weet volgt kortelings een update op de Faceookpagina van Phantasialand. :)

coasterfrenzy
01-08-17, 20:42
Die fotograaf was me idd nog niet opgevallen, maar meestal komen foto's wel een heel pak later dan wat de status daadwerkelijk is.

2019 lijkt me zeker haalbaar. Het zou me verbazen mocht het langer duren dan dat, zelfs al waren er nu nog geen trackdelen. Ik denk dat de bouw van de track zelf - net als bij Taron - redelijk langzaam gaat, omdat er veel theming rondom moet komen. En natuurlijk zullen er weer in alle hoeken kleine stukjes track komen die uiteindelijk samen groeien.

PyongWon
01-08-17, 21:04
PHL een beetje kennende hebben ze misschien wel met opzet met een stukje track staan zwaaien om de nieuwsgierigheid weer op te wekken :-p

Nathan G
01-08-17, 21:08
Ik ben er vrij zeker van Rookburgh wel zal openen in 2019. Velen denken zelfs al 2018, al lijkt mij dat veel te ambitieus.
Aan de track is nu ook duidelijk te zien dat het gaat om een Vekoma.

Phadd-F
01-08-17, 21:37
Heeft de volare-variant van Zamperla niet dezelfde soort track?! :cool:

Simon42
02-08-17, 18:58
Heeft de volare-variant van Zamperla niet dezelfde soort track?! :cool:

Hahaha, zelfs als, is de kans dat phl voor Zamperla gaat onder 0% :p

Waliboy
02-08-17, 20:02
Opnieuw een onderdeel gearriveerd:

https://www.mupload.nl/img/cegfmhswi3awa.jpg
Bron: svenooO @ phantasialand-fans.de

Pretparkfreak7
03-08-17, 09:28
Op phantafriends verscheen er weer een stukje track. Waarschijnlijk gaan er wel meerdere stukjes track verschijnen als er een hele achtbaan van moet komen, maar dit stukje geeft toch ook wat extra informatie volgens mij...
http://i.imgur.com/v1NMZAh.jpg

Ignace
03-08-17, 09:32
Hier klopt iets niet... PHL laat het iets te veel in het oog springen vind ik.

Joran
03-08-17, 09:50
Hier klopt iets niet... PHL laat het iets te veel in het oog springen vind ik.

Of ze kunnen niet anders natuurlijk? ;) Baandelen met doeken bedekken zou een optie zijn, maar dat hebben ze in het verleden ook nog niet echt gedaan hé.

joachim1107
03-08-17, 10:05
Ze hebben natuurlijk al aangekondigd dat het een flying wordt, maakt dan niet veel uit dat de trackdelen zichtbaar zijn. Je kan de lay-out niet zien dus ze kunnen nog genoeg geheim houden. Maar het lijkt mij toch wel duidelijk dat de vekoma testopstelling voor deze achtbaan is

coasterfrenzy
04-08-17, 08:18
Bijzonder. Wel jammer dat de foto's zo donker zijn.

Momenteel toch nog niet zo heel veel te zien. Lijkt er op dat de supports daar een tijdelijke plek hebben, alvorens ze naar hun definitieve plaats gaan. Rechts lijken me daadwerkelijk trackdelen van het prototype te zijn.

Pretparkfreak7
04-08-17, 09:27
Bon als dat 2018 wordt trakteer ik op een ijsje. :-p

Xarbero
04-08-17, 10:33
Bon als dat 2018 wordt trakteer ik op een ijsje. :-p

Phantasialand gaat niet voor een opening in een bepaald jaar. Phantasialand opent het wel wanneer het af is. Was ook zo met Klugheim.

coasterfrenzy
04-08-17, 12:01
Dan kunnen we nog steeds een wedstrijdje doen of het nu 2018 of 2019 wordt. Duitse fans wedden massaal om ijsjes voor een bepaalde openingsjaar/maand/dag.

Ik zie het wel lukken voor midden 2018, maar dan moet wel alles perfect lukken. Technische mankementjes kunnen al snel een opening in 2019 veroorzaken. In elk geval hoeven er vrij weinig grondwerkzaamheden meer te gebeuren. Bij Taron was dat anders. één kant van het gebied was al bijna af, terwijl de andere kant nog niet eens begonnen was met grondwerk. En eens dat grondwerk af is, kan het heel snel gaan.

Talocan
04-08-17, 17:15
Dan kunnen we nog steeds een wedstrijdje doen of het nu 2018 of 2019 wordt. Duitse fans wedden massaal om ijsjes voor een bepaalde openingsjaar/maand/dag.

Ik zie het wel lukken voor midden 2018, maar dan moet wel alles perfect lukken. Technische mankementjes kunnen al snel een opening in 2019 veroorzaken. In elk geval hoeven er vrij weinig grondwerkzaamheden meer te gebeuren. Bij Taron was dat anders. één kant van het gebied was al bijna af, terwijl de andere kant nog niet eens begonnen was met grondwerk. En eens dat grondwerk af is, kan het heel snel gaan.

Eenmaal de track er stond van Taron heeft het nog weel volledig jaar geduurd vooraleer alle theming er rond in orde was. Daarop afgaande lijkt me 2018 niet realistisch.

coasterfrenzy
05-08-17, 16:31
Nou.. dat was geen volledig jaar, maar je vergeet dan voor het gemak nog even dat er toen nog begonnen moest worden aan een volledige tweede achtbaan. Daar zat nog relatief veel tijd tussen. Ga eens opnieuw rekenen hoe lang het duurde vanaf dat Raik klaar was tot aan de opening. Dat was zo buitengewoon lang niet. Daarnaast zal deze baan hoogstwaarschijnlijk korter worden dan Taron.

PyongWon
05-08-17, 17:51
oké, pronostiek, Iedereen mag 1 datum kiezen

Ik zeg 15 mei 2019! Zeg dat ik het gezegd heb!

Nathan G
05-08-17, 22:25
oké, pronostiek, Iedereen mag 1 datum kiezen

Haha fantastisch! 29 juni 2019!

yelle8
05-08-17, 22:47
Dan ga ik voor 30 juni 2018 :p

Joran
05-08-17, 23:18
Vrijdag 31 mei 2019.

2018 lijkt me wat lastig te worden ook. ;)

Talocan
05-08-17, 23:46
Ik ga toch voor het begin van het seizoen. 28 maart 2019 :p

coasterfrenzy
06-08-17, 00:51
22 juni 2018

Ignace
06-08-17, 08:41
Phl staat bekend om zijn winterseizoen - 31 december 2018.

PyongWon
07-08-17, 10:03
De vraag is simpel: Wat is de officiële dag waarop F.L.Y. geopend zal worden voor het grote publiek!

In chronologische volgorde:

coasterfrenzy: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

coasterfrenzy
07-08-17, 10:39
Voor de volledigheid: De eerste rails van Taron werden eind Februari 2015 geplaatst. De track was klaar op 23 oktober 2015 (ongeveer 8 maanden bouw). Daarna moest Raik nog volledig gebouwd worden. De opening was Juni 2016 (ongeveer 8 maanden later). Als ze nu net zo snel bouwen, zal de baan inderdaad pas in November 2018 klaar zijn. Van de ene kant mag je wat minder tijd rekenen omdat er geen Raik tussen gebouwd moet worden. Van de andere kant kan deze dan weer wel langer duren doordat de theming complexer wordt. Hoeveel dat gaat uit maken, mag iedereen voor zichzelf in schatten.

Wat mij betreft lijkt seizoensopening 2019 wel héél ruim. Juni 2018 dan weer wat krap en een opening daar tussenin erg onlogisch.

fkl8
07-08-17, 11:08
Ik denk dat de officiële publieksopening 26 april 2019 zal zijn, persopening op 24 april ;)

PyongWon
07-08-17, 11:39
Van de ene kant mag je wat minder tijd rekenen omdat er geen Raik tussen gebouwd moet worden.

Aangezien het echt om een nieuwe wereld gaat, veronderstel ik dat ze er ergens toch nog wel wat tussen willen planten. Waarschijnlijk geen achtbaan, maar op zijn minst een winkel en eventueel nog ergens een kleine attractie. Dit zal niet de tijd in beslag nemen zoals Raïk, maar kost toch ook wel wat tijd...

En zat je aan die kant ook niet met beperking ivm geluidsoverlast? Ook daar zal een oplossing gevonden zijn, die misschien weer extra constructie tijd vraagt...

Dit zijn beelden vanuit de Würmling Express van een tijdje geleden. Hier zie je de omvang van de bouwput. Is dit nog steeds mogelijk om vanuit de Würmling Express beelden te maken? Wie gaat er binnenkort nog eens naar daar? ;-) :-p

https://www.youtube.com/watch?v=B44BWNa4Rt0&feature=youtu.be&t=1m53s

coasterfrenzy
07-08-17, 12:12
Aangezien het echt om een nieuwe wereld gaat, veronderstel ik dat ze er ergens toch nog wel wat tussen willen planten. Waarschijnlijk geen achtbaan, maar op zijn minst een winkel en eventueel nog ergens een kleine attractie. Dit zal niet de tijd in beslag nemen zoals Raïk, maar kost toch ook wel wat tijd...

Winkels etc. zijn ook in Klugheim ingebouwt. (er waren daar bij opening 3 horecapunten waarvan 1 restaurant). Ik denk dat je bij Rookburgh niet meer dan enkele snackstands moet verwachten. Dus ook daar op bespaar je tijd. Een flatride plaatsen gaat letterlijk sneller dan het maken van een snackbar.


En zat je aan die kant ook niet met beperking ivm geluidsoverlast? Ook daar zal een oplossing gevonden zijn, die misschien weer extra constructie tijd vraagt...

Bij Klugheim was er volstrekt geen geluidswal, die hebben ze volledig met klugheim mee gebouwd. Bij rookburgh zal er ook wel iets van geluidswal moeten komen, maar het grootste deel staat er al van in de vorm van Wuze Town en Maus au Chocolat. Ze moeten dus enkel de achterkant/zijkant van deze gevels themen (in plaats van volledige muren te bouwen zoals bij Klugheim) en eventueel die gevels ietwat verhogen voor de geluidswal. Zal dus per saldo ook op minder werk uit komen.

Daarnaast denk ik dat de theming voor Rookburgh ook wat simpeler/sneller valt te maken dan die voor Klugheim, maar dat is lastig in te schatten. Vooralsnog ga ik er voor het gemak van uit dat dit hetzelfde is.

Oppervlakte van beide projecten is ook ongeveer even groot, dus dat maakt ook weinig verschil (rookburgh ik een héél klein beetje kleiner)



Dit zijn beelden vanuit de Würmling Express van een tijdje geleden. Hier zie je de omvang van de bouwput. Is dit nog steeds mogelijk om vanuit de Würmling Express beelden te maken? Wie gaat er binnenkort nog eens naar daar? ;-) :-p

https://www.youtube.com/watch?v=B44BWNa4Rt0&feature=youtu.be&t=1m53s

Dit gaat niet meer, er staan nu hele hoge spandoeken met de aankondiging voor Rookburgh op die plek. Enige plaats waar je nog een héél klein beetje de bouwput in kunt kijken is als je op het hoogste gedeelte van de arkadengang in Berlijn staat en van daar een beetje over de poort nabij Maus au Chocolat kunt kijken.

Soms kun je vanaf de straat wat zien als de poort toevallig open staat. Maar pottekijkers worden meestal gesommeerd weg te gaan (ivm met hun eigen veiligheid ook, want als die poort open gaat moet er zwaar transport doorheen). Ze hebben zelfs de kieren in die poort en de schuttingen dicht gemaakt om pottenkijkers te weren.

siroccofreakske
07-08-17, 13:25
2018 lijkt me toch echt wel snel. Bij Taron was er (ondanks het feit dat PHL wel behoorlijk wat 'maatwerk' wou) niets nieuw aan de achtbaan zelf. Als je dat vergelijkt met Chiapas, waar veel nieuwe elementen in zaten, die opende ook een pak te laat. Daardoor lijkt 2019 me realistischer. Begin van het seizoen moet dan wel lukken, schat ik.

6 april 2019

Phadd-F
07-08-17, 21:17
1 april 2019, kwestie van iedereen bij de neus te hebben :p

coasterfrenzy
08-08-17, 11:18
2018 lijkt me toch echt wel snel. Bij Taron was er (ondanks het feit dat PHL wel behoorlijk wat 'maatwerk' wou) niets nieuw aan de achtbaan zelf. Als je dat vergelijkt met Chiapas, waar veel nieuwe elementen in zaten, die opende ook een pak te laat. Daardoor lijkt 2019 me realistischer. Begin van het seizoen moet dan wel lukken, schat ik.

6 april 2019

Chiapas zou ook ruim een half jaar eerder openen, maar is uitgesteld vanwege technische problemen en fine-tuning. Inderdaad omdat er behoorlijk wat custom werk aan zat. Mochten er zich bij FLY ook problemen voor doen, zal het ongetwijfeld bij seizoensopening 2019 worden, maar laten we hopen dat dit niet nodig is.

Phantam93
08-08-17, 15:24
Er wordt inderdaad weer een prototype gebouwd, maar zoals eerder aangegeven zullen er waarschijnlijk geen gigantische geluidswanden extra moeten worden geplaatst. Ik zet in op 29 juni 2018

PyongWon
08-08-17, 15:31
https://www.youtube.com/watch?v=jmy_YBtV0sk

En als je wilt vergelijken zou je moeten weten hoe ver de constructie staat van al deze achtbanen. Ze worden namelijk allemaal verwacht in 2018. FLY staat er nog niet tussen, maar de youtuber zal niet weten of die in 2018 open gaat ;-)


PS: Een update van de pronostiek in chronologische volgorde:

coasterfrenzy: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

borisvdd
08-08-17, 19:34
27 augustus 2018... PHL opent graag grote attracties op het einde van het hoofdseizoen.

Michielsken
08-08-17, 19:35
27 augustus 2018... PHL opent graag grote attracties op het einde van het hoofdseizoen.
Zoals?

coasterfrenzy
09-08-17, 11:52
We hebben een eerste rol:

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2017_08/image.png.157e905dba7f15e2674e6e145b9ca0fc.png

Met dank aan Yanninator @ Phantafriends.


Het verbaasd me trouwens dat ze al dergelijk hoge elementen aan het plaatsen zijn. Dat de plaatsing van de supports nodig is kan ik me voorstellen, maar de track zelf had ik nu eigenlijk enkel onder in de kuil verwacht.

siroccofreakske
09-08-17, 11:54
30/03/2002 Winja's
26/07/2002 River Quest
24/05/2006 Black Mamba
23/05/2007 Talocon
09/06/2011 Maus au Chocolat
26/06/2012 Hotel Tartüff
01/04/2014 Chiapas
30/06/2016 Taron

Het hoogseizoen van Phantasialand bevindt zich duidelijk in mei-juni ...

De enige grote attractie die PHL de afgelopen 15 jaar in de zomer opende was River Quest. Hier denk ik wel dat er verzachtende omstandigheden zijn, gezien deze een attractie verving die op 1 mei 2001 is afgebrand.

Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar historisch gezien is de kans dus eerder klein dat de baan niet in het voorjaar opent.

Earlyspencer
09-08-17, 14:34
De Paasvakantie in NRW vangt in 2018 erg vroeg aan: zat 24 maart.
Dat halen ze m.i. niet en veel zachter weer dan in de voorbije winter (na Nieuwjaar) kan het haast niet worden.

Als nu al de spooronderdelen en supports ter plaatse zijn, wanneer begint dan het in elkaar puzzelen?

-> Wishful thinking: opening Rookburgh 30 juni 2018 (ik ga mee, Yelle)

coasterfrenzy
09-08-17, 14:44
De Paasvakantie in NRW vangt in 2018 erg vroeg aan: zat 24 maart.
Dat halen ze m.i. niet en veel zachter weer dan in de voorbije winter (na Nieuwjaar) kan het haast niet worden.

Als nu al de spooronderdelen en supports ter plaatse zijn, wanneer begint dan het in elkaar puzzelen?

-> Wishful thinking: opening Rookburgh 30 juni 2018 (ik ga mee, Yelle)

De baan zelf kan beter niet in vrieskou gemonteerd worden. Beton daarentegen kun je tegenwoordig zelfs onder water storten. Dus denk dat ze de baan wel al voor een groot deel af willen hebben tegen dat de winter begint, zodat ze dan kunnen werken aan de dingen die geen last van het weer ondervinden. Het is niet ondenkbaar dat er enkele indoorstukken zullen ontstaan en die kunnen dan perfect afgewerkt worden in de winter.

Waliboy
10-08-17, 19:10
Er werden best al veel supports en track geïnstalleerd:

https://www.mupload.nl/img/kkwinkw1rmk0b.jpg

Bron: insane89m @ instagram

Ignace
10-08-17, 19:31
Prachtige kleur voor de baan ook :)!

PyongWon
10-08-17, 21:44
Als ik de foto's zo zie geloof ik dat dit wel eens veel sneller zou kunnen gaan dan ik dacht. Anderzijds... Het thematische inkleden zal echt nog wel zijn tijd nodig hebben. 2018 lijkt het mij echt nog altijd te snel...

Opnieuw een kleine update in de pronostiek in chronologische volgorde:

coasterfrenzy: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

Xarbero
10-08-17, 22:20
14 september 2018 persopening, 15/16 september eerste weekend voor publiek ;-) zeg dat ik het gezegd heb :p xD

etwien
11-08-17, 13:44
Ik ga ook voor 30 juni 2018 ...

coasterfrenzy
11-08-17, 14:03
Als dubbele data mogen, dan mag je mij ook opzetten voor 29 juni 2018. Had een week eerder gepakt omdat de 29e al bezet was.

Het is me al iets té vaak voorgekomen dat ze de baan nét na mijn verjaardag openen. Dus die datum lijkt me wel passend xD



https://www.mupload.nl/img/kkwinkw1rmk0b.jpg

Bron: insane89m @ instagram

Trouwens. Als ik deze track zo zie krijg ik ergens toch het gevoel van een suspended coaster zoals Vampire (chessington) of Dreamcatcher (bjl). Ergens hoop ik ook dat de baan een beetje relax gaat zijn. Een flying hoeft voor mij niet intens te zijn. (al mogen er gerust enkele pittige stukken in zitten). Ik denk dat de charmes van het (zelf kunnen) vliegen toch ergens in een stukje rust zitten (mede daarom dat attracties als Soarin' zo goed werken). - Edit: Ik weet dat PHL er wel van houdt om een speciale dynamiek in hun banen te leggen, dus er zullen ongetwijfeld rustige en pittige stukken in zitten. De vraag blijft natuurlijk welke de overhand krijgt en dan hoop ik dus op de rustige stukken.

Anderzijds hoop ik een beetje op het "Holiday World-effect". Dat FLY straks de drukte bij Taron een beetje gaat weg nemen :)

Vraag me ook af of de Fastpass bij Taron gaat openen wanneer FLY eenmaal geopend is. Het station is er al voor ingericht. Goed dat ze dit nu nog niet doen (wachtrijen zijn al lang genoeg nu de baan nog nieuw is), en van mij mogen ze die fastpass ook weer afschaffen. Maar gezien de faciliteiten er zijn is het een kwestie van tijd voordat ze het openen.

yelle8
11-08-17, 14:14
Ik ga ook voor 30 juni 2018 ...

Mannekes ik was wel eerst he, als het juist is, krijg ik de prijs! ;D @PyongWon, wat is de prijs eigenlijk? :D

Earlyspencer
11-08-17, 16:59
Vraag me ook af of de Fastpass bij Taron gaat openen wanneer FLY eenmaal geopend is. Het station is er al voor ingericht.

Prima vraag!
En gaan ze de shortcut van parking / parkingang Mistery naar Taron nog steeds afsluiten de eerste uren in de ochtend? Op zich vind ik dat een briljante zet, in combinatie met het vroeger openen van b.v. Maus en Black M. Zo creëer je een betere spreiding.

coasterfrenzy
11-08-17, 19:13
Prima vraag!
En gaan ze de shortcut van parking / parkingang Mistery naar Taron nog steeds afsluiten de eerste uren in de ochtend? Op zich vind ik dat een briljante zet, in combinatie met het vroeger openen van b.v. Maus en Black M. Zo creëer je een betere spreiding.

Ja, laatste keer dat ik er was, was het best rustig in het park, maar de rij die er 's morgens stond om Klugheim binnen te komen was gewoon niet normaal. Zo lang dat zo blijft zullen ze wel voorzichtig blijven met het openen van Klugheim in de ochtend.

Wat ik wel mooi vind om te zien is dat er een gigantisch wachtrij-plein voor Talocan is gecreerd, dat nu al eigenlijk zelden nog vol staat (het wordt wel gebruikt, maar slechts voor een paar rijen). Het is ook wel duidelijk dat dit plein slechts tijdelijk is. De wachtrij die dan over blijft is wel erg klein, maar als ze het inderdaad voor elkaar krijgen de rij binnen dat deel te houden zijn ze goed bezig. Het zou me echter ook niet verbazen als de meandering enkel tijdelijk weg gaat en later ondergronds terug heropend wordt.


Mannekes ik was wel eerst he, als het juist is, krijg ik de prijs! ;D @PyongWon, wat is de prijs eigenlijk? :D

Het begon allemaal om een ijsje :)

Pretparkfreak7
11-08-17, 19:48
Wat ik wel mooi vind om te zien is dat er een gigantisch wachtrij-plein voor Talocan is gecreerd, dat nu al eigenlijk zelden nog vol staat (het wordt wel gebruikt, maar slechts voor een paar rijen). Het is ook wel duidelijk dat dit plein slechts tijdelijk is. De wachtrij die dan over blijft is wel erg klein, maar als ze het inderdaad voor elkaar krijgen de rij binnen dat deel te houden zijn ze goed bezig. Het zou me echter ook niet verbazen als de meandering enkel tijdelijk weg gaat en later ondergronds terug heropend wordt.
Ik verwacht eigenlijk dat er op termijn een grote wand of gebouw tussen de mexico-zone en de Klugheim zone komt om die beter visueel te scheiden, misschien zelfs met aansluiting op dat stuk achter de kaiserplatz. Ik zie die meandering op die schaal niet ondergronds terugkomen. Zouden er ook geen andere uitbreidmogelijkheden zijn voor die wachtrij?

coasterfrenzy
11-08-17, 20:03
Ik verwacht eigenlijk dat er op termijn een grote wand of gebouw tussen de mexico-zone en de Klugheim zone komt om die beter visueel te scheiden, misschien zelfs met aansluiting op dat stuk achter de kaiserplatz. Ik zie die meandering op die schaal niet ondergronds terugkomen. Zouden er ook geen andere uitbreidmogelijkheden zijn voor die wachtrij?

Wat ze wel eens doen is de wachtrij verlengen buiten de eigenlijke wachtrij. Gewoon met touwtjes door Klugheim heen (rondom dat pad dat rond de eerste bocht van de baan loopt). Maar dat is nu niet echt een optimale oplossing (ik snap sowieso niet waarom ze vaak dat stuk gebruiken in plaats van meer rijen open te zetten in de meandering. Anderzijds is het daar wel een heel stuk prettiger staan aanschuiven dan in die meandering waar niets te zien is).

Denk dat ALS ze de meandering ondergronds door trekken, deze inderdaad niet zo groot zal blijven als hij nu is. Lijkt me tegen dan ook zeker niet nodig.

Verder denk ik wel dat je gelijk hebt. Het park heeft aangekondigd dat de groene wand tijdelijk is, en deze ligt exact in het verlengde van het weitje achter de Kaiserplatz. Goede kans dus dat ze daar iets gaan bouwen dat over de straat loopt tot in mexico/klugheim.

PyongWon
11-08-17, 21:50
Wederom een update in de pronostiek in chronologische volgorde:

Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

De prijs:
Een week lang zal ik alle nieuwsberichten van looopings.nl naar de winnaar doorsturen, zodat die steeds als eerste op de hoogte is van de meeste onzinnige roddelpers uit de pretparkwereld.

Indien er meerdere winnaars zijn zal ik de berichten om beurten door sturen, te beginnen met de winnaar die het eerste deze datum gekozen heeft.

Reglementswijziging:
- Gekozen datums mogen vanaf nu niet meer aangepast worden
- Stemmen mag tot op de dag waarop Phantasialand meer info vrij geeft over de nieuwe coaster (Dit kan een bouwupdate zijn, dit kan een aankondiging zijn, Dit kan nieuwe promo zijn ... )

Azmidiske
12-08-17, 14:09
Zal wel een mooi project worden, denk ik :)
Zelf ben ik wel blij dat ze voor een flying gekozen hebben. Dat type achtbaan is in Europa nog vrij zeldzaam, dacht ik?
Hopelijk geraak ik toch ooit eens in dit park!

etwien
12-08-17, 14:15
Zal wel een mooi project worden, denk ik :)
Zelf ben ik wel blij dat ze voor een flying gekozen hebben. Dat type achtbaan is in Europa nog vrij zeldzaam, dacht ik?
Hopelijk geraak ik toch ooit eens in dit park!

Er is enkel 1 flying op het Europese continent: Air/Galactica in Alton Towers: 2000, B&M.

(Zamperla Volare's noem ik geen deftige Flying Coasters)

Waliboy
12-08-17, 15:08
Steeds meer zichtbaar:

https://www.mupload.nl/img/xhboyfsj2yg2l.jpg

https://www.mupload.nl/img/siusz8dbke3ng.jpg

https://www.mupload.nl/img/uwjy1dyv9y4af.jpg
Bron: https://www.facebook.com/PHLInfos/

Pretparkfreak7
12-08-17, 15:57
Ik zou de inversie op die laatste foto wel een epische toegangspoort vinden tot het nieuwe themagebied. Bij voorkeur als de dynamische aflijning van erg steampunky themamuur die de volledige ruimte onder de track daar opvult. :)

Azmidiske
12-08-17, 16:51
Ik zou de inversie op die laatste foto wel een epische toegangspoort vinden tot het nieuwe themagebied. Bij voorkeur als de dynamische aflijning van erg steampunky themamuur die de volledige ruimte onder de track daar opvult. :)

Dat noem ik nu eens een goed idee :D als het technisch haalbaar is natuurlijk

yelle8
12-08-17, 21:56
Beste forumlezers, zoals jullie zonder twijfel weten en al gelezen hebben op ons forum en op andere plekken heeft Phantasialand liever niet dat er (illegale) bouwfoto's van F.L.Y. op het internet verschijnen. Als fansite hebben we respect voor deze oproep en daarom vragen we jullie ook vriendelijk om dergelijke foto's die op onrechtmatige wijze zijn genomen niet te (re)posten. Niet alle foto's zijn dus uitgesloten, even duidelijk uitgesplitst wat kan en niet kan:

Foto's die wel mogen gepost worden:
- Alle foto's van Rookburgh/F.L.Y. die vanuit het park zelf zijn gemaakt op een legale wijze (d.i. niet over muurtjes heen klauteren, door spandoeken, ...);
- Alle concept-arts en foto's die door Phantasialand zelf worden uitgebracht.

Foto's die niet mogen worden gepost:
- Alle foto's die op illegale wijze zijn gefotografeerd vanuit het park (d.i. spandoeken/afsluitingen niet respecteren, ...);
- Alle foto's die van buitenaf het park zijn gemaakt (d.i. langs de weg, van aan de werftoegangspoort, ...);
- Alle foto's die vanop het terrein van Vekoma zijn gemaakt.

Voorbeeldjes? Alle foto's die in dit topic nog staan, zijn in orde :) Het is natuurlijk een beetje spijtig, maar hopelijk kunnen we ook op jullie begrip rekenen. Denk er trouwens ook aan dat we sinds kort een spoiler-functie (http://board.pretparken.be/showthread.php?126-Forum-Codes-om-te-embedden&p=3675#post3675) hebben op ons forum.

Waliboy
12-08-17, 22:12
Belachelijk, alleen maar zodat jullie verzekerd zijn voor een plaats tijdens de persopeningen...

fkl8
12-08-17, 22:26
Belachelijk, alleen maar zodat jullie verzekerd zijn voor een plaats tijdens de persopeningen...
Als fans en fansite wordt er van ons verwacht dat we de wensen van het park of de attractiebouwer naleven. Als dit is door bepaalde foto's te verwijderen gebeurd dit dan ook.
De verwijderde foto's zijn een vorm van bedrijfsspionage en als website zijn wij nog steeds verantwoordelijk wat er gepost wordt.

Phadd-F
13-08-17, 09:12
Dan maar allemaal naar Theme Park World he, een onafhankelijke fansite ;)

Pretparkfreak7
13-08-17, 10:46
Als de testopstelling bij Vekoma inderdaad voor phantasialand is, dan krijgen we een volledig nieuwe instapprocedure: Anders dan bij zowel de huidige flyers van B&M en Vekoma moeten de wagentjes niet meer tegen de rails gekanteld worden bij vertrek. Als ik het goed begrijp komt in de plaats een systeem waarbij de karretjes in het station een kwartslag draaien waardoor ze haaks op de rails komen te staan. Doordat de rail in het station ook 90° gebankt zijn kunnen passagiers gewoon zittend instappen zonder dat er dan een tijdrovende en onaangename tilt-functie aan te pas komt om iedereen met zijn rug tegen de rails te plakken.

De bedoeling is om daarmee een capaciteitswinst te halen, maar door deze manier van instappen kan je bezoekers het station niet laten doorsteken: de 90° gebankte baan vormt immers een muur. Je kan dus pas inladen als iedereen is uitgestapt en van het perron verdwenen is. Ook voor bagage creëer je een vreemde situatie: Normaal gezien wil je die kwijt aan de andere kant van het station, maar hier heb je enkel plaats aan de instapzijde, waar je logischerwijs geen plaats hebt om spullen te droppen aangezien de volgende lading personen ook vandaar komt. Ook beugelcontrole is volgens mij in deze opstelling iets langer werk. Gelukkig is het (waarschijnlijk :p ) phantasialand die deze baan zet en zal er waarschijnlijk wel goed nagedacht worden over de logistiek van het in- en uitstappen. Als een niet nader genoemd sprookjespark dit als primeur zou bouwen weet ik niet of een extra bagagekiosk bouwen genoeg zou zijn om de capaciteit te reanimeren.


Dan maar allemaal naar Theme Park World he, een onafhankelijke fansite ;)
Ik vond daar op eerste zicht niet meteen meer dan ik hier kan vinden.

Overigens: er is nog een foto van de inversie opgedoken vanuit een ander perspectief.

BXsqojlDbwF

Phadd-F
13-08-17, 11:25
Ik vond daar op eerste zicht niet meteen meer dan ik hier kan vinden.



Nog maar net de pagina opgezet, dusja, het is nog beetje bijverzamelen. Foto's van het eventuele treintje (http://themepark-world.com/about-us/f-l-y-updates/) gespot bij Vekoma.

Fladnag
13-08-17, 11:51
Zouden dit (http://www.looopings.nl/img/foto/130817sja1.jpg) de nieuwe karretjes van F.L.Y zijn?
Ziet er wel bijzonder, uit langs links instappen dit zal wel wat efficiënter zijn neem ik aan.

Zeer benieuwd, Vekoma doet zeker hun best.

Michielsken
13-08-17, 19:24
De bedoeling is om daarmee een capaciteitswinst te halen, maar door deze manier van instappen kan je bezoekers het station niet laten doorsteken: de 90° gebankte baan vormt immers een muur. Je kan dus pas inladen als iedereen is uitgestapt en van het perron verdwenen is. Ook voor bagage creëer je een vreemde situatie: Normaal gezien wil je die kwijt aan de andere kant van het station, maar hier heb je enkel plaats aan de instapzijde, waar je logischerwijs geen plaats hebt om spullen te droppen aangezien de volgende lading personen ook vandaar komt. Ook beugelcontrole is volgens mij in deze opstelling iets langer werk. Gelukkig is het (waarschijnlijk :p ) phantasialand die deze baan zet en zal er waarschijnlijk wel goed nagedacht worden over de logistiek van het in- en uitstappen. Als een niet nader genoemd sprookjespark dit als primeur zou bouwen weet ik niet of een extra bagagekiosk bouwen genoeg zou zijn om de capaciteit te reanimeren.

Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!

PyongWon
13-08-17, 19:29
Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!

Ik was zo ongeveer hetzelfde aan het denken. Ook handig dat je dan ineens meerdere treinen te gelijk kan inzetten. 1 op de baan, 1 aan de instapzone, 1 aan de uitstapzone...

Pretparkfreak7
13-08-17, 23:29
Als je een instap en uitstapstation maakt met als scheiding de bagagekluizen die langs 2 kanten openen is je probleem opgelost!
Op eerste zicht is dat een goed idee, maar dan zijn diegene die vooraan instappen wel even onderweg naar de bagage. Ook bij het uitstappen creëer je dan volgens mij zulk een vervelende bezoekersstroom die maar traag oplost. Zelfs als mensen gewoon rechtdoor moeten instappen en hun bagage aan de andere kant van de trein moeten gooien duurt het vaak al betrekkelijk lang.

Michielsken
14-08-17, 06:44
Op eerste zicht is dat een goed idee, maar dan zijn diegene die vooraan instappen wel even onderweg naar de bagage. Ook bij het uitstappen creëer je dan volgens mij zulk een vervelende bezoekersstroom die maar traag oplost. Zelfs als mensen gewoon rechtdoor moeten instappen en hun bagage aan de andere kant van de trein moeten gooien duurt het vaak al betrekkelijk lang.
Valt ook op te lossen door gebruik van de wachtrij die tot op het einde van het station loopt en een grouper te plaatsen die iedereen zijn plaats wijst, nadat ze hun bagage hebben weggelegd kunnen ze dan aan een van de hekjes wachten. Bij het uitstappen kan je ook 2 gangen maken, 1 waarbij de mensen gewoon kunnen doorlopen en 1 waarbij ze hun bagage meenemen. Door die laatste echt smal te maken moeten de mensen 1 voor 1 hun bagage nemen en gaan ze ook sneller doorlopen. En je stoort al sowieso degene zonder bagage niet.

vbgenechten
15-08-17, 08:39
Of het station neemt een U bocht. Als je er dan in staat met de bocht voor je dump je je bagage aan de linkerkant in zo'n systeem als bij pulsar waarna je rechts instapt. Als de rit gedaan is stap je aan de linkerkant weer uit en neem je je spullen dan weer rechts. De uitgang loopt dan weer in de richting langs waar je het station ingelopen bent. Ofwel gewoon via een trap/tunnel over/onder de bocht van de baan in het station.

Men kan dan nog werken zoals Slagharen met gold rush doet en alleen de hoeveelheid mensen in het station laten die in één keer op het treintje kunnen zodat ze rustig hun bagage weg kunnen leggen en naar de poortjes kunnen om daar dan in te stappen. En dan lijkt het mij een redelijk sterke/snelle werkwijze?

Pretparkfreak7
16-08-17, 16:37
Licht off-topic Intermezzo...
Zou dit van invloed zijn op hun verdere plannen? Misschien wordt Wuze Town dan tegen alle verwachtingen in de volgende bouwput en blijft temple of the nighthawk onaangeroerd.

http://i.imgur.com/cjTcGAQ.jpg

Fladnag
16-08-17, 20:25
Licht off-topic Intermezzo...
Zou dit van invloed zijn op hun verdere plannen? Misschien wordt Wuze Town dan tegen alle verwachtingen in de volgende bouwput en blijft temple of the nighthawk onaangeroerd.

http://i.imgur.com/cjTcGAQ.jpg

Ik neem aan dat dit de populariteit van de achtbanen is?
Als dat het geval is ben ik zeer verbaasd.
Wuze Town ziet er nog prachtg uit, Temple Of The night Hawk niet echt.

Ignace
16-08-17, 20:38
Mja, Raik heeft ook maar 1%, wil nog niet zeggen dat ze hem daarom zouden weghalen. Ik weet niet hoe de stemming is verlopen, maar als je enkel je favoriete coaster moest aanduiden zegt dit weinig over wat de mensen de minst leuke baan vinden.

Toch ergens wel verassend, maar in de leuke zin: 9% voor Colorado! Het zullen voornamelijk families zijn die hierop stemden zeker?

Nathan G
16-08-17, 21:15
Licht off-topic Intermezzo...
Zou dit van invloed zijn op hun verdere plannen? Misschien wordt Wuze Town dan tegen alle verwachtingen in de volgende bouwput en blijft temple of the nighthawk onaangeroerd.

Laten we hopen van niet. Winja's vind ik persoonlijk nog twee schitterende banen, TotNH mag van mij direct weg. Als je kijkt naar de gemiddelde wachttijd blijkt ook wel dat Winja's nog stukken populairder is.

Waliboy
16-08-17, 21:45
Aanvang van de thematisatie?

https://www.mupload.nl/img/netyuqy8xyvhc.jpg

https://www.mupload.nl/img/1lqpdqtdmmtng.jpg

https://www.mupload.nl/img/6twpsrlaqj7m8.jpg
Bron: Phlpictures @ phantafriends.de

PyongWon
17-08-17, 08:18
Laten we hopen van niet. Winja's vind ik persoonlijk nog twee schitterende banen, TotNH mag van mij direct weg. Als je kijkt naar de gemiddelde wachttijd blijkt ook wel dat Winja's nog stukken populairder is.

De winja's zijn inderdaad fanatische banen.. maar het wachten vind ik er vreselijk. We zijn er al meer dan eens gaan lopen wegens erg benauwd.. Vanaf het moment dat het buiten meer dan 27 graden is, is het in die wachtrij bijna niet uit te houden. Voor mij de grootste smet van de nieuwere banen.

vampire
17-08-17, 12:14
Belachelijk, alleen maar zodat jullie verzekerd zijn voor een plaats tijdens de persopeningen...

Duitse wet is Duitse wet, heeft niks met fansites te maken. Lijkt me logisch dat je wetten van een ander land respecteert. Als je dat niet kunt, dan ben je respectloos. Ook grote bedrijven als Google moeten dit doen. Kijk maar eens na, in Duitsland en Oostenrijk heb je geen street view... De bouwbedrijven kunnen ook gaan zagen bij PHL dat er foto`s op het internet verschijnen. Eigenlijk is dit niet meer dan logisch... Maar anno 2017 denken we dat we alles mogen dankzij het internet. Ik heb daar wel begrip voor en ben ook een grote voorstander van deze Duitse `privacy` wet.

coasterfrenzy
17-08-17, 13:27
Laten we hopen van niet. Winja's vind ik persoonlijk nog twee schitterende banen, TotNH mag van mij direct weg. Als je kijkt naar de gemiddelde wachttijd blijkt ook wel dat Winja's nog stukken populairder is.

Wachttijd zegt hierbij vrij weinig. TotNH heeft een enorme capaciteit, de winja's niet echt. Dus bij gelijke populariteit sta je bij de Winja's direct veel langer.

En de stemming zou ik zeker niet te serieus nemen. Dit gaat - zoals ignace - al zei over welke baan het populairst is. De Winja's bijvoorbeeld zijn erg kort, wat ongetwijfeld ook de populariteit naar beneden haalt. Dat wil echter niet zeggen dat de baan niet geliefd is bij het publiek. Daarnaast moet je ook rekening houden met de groep mensen die doet stemmen. Dat zijn de facebookvolgers van PHL. Het is redelijkerwijs aan te nemen dat dit een gemiddeld jonger publiek is dan wat daadwerkelijk het park bezoekt. Daarnaast zit er ook volk tussen dat misschien al 10 jaar niet meer in het park was. Met name wat jonger publiek dat nog schrik heeft voor een baan als Mamba kan veel plezier hebben op een baan als TotNH en jong genoeg zijn om Raik nog niet te kennen. De poll op zich zegt daarmee vrij weinig. Het wordt pas interessant als je ook de reacties gaat lezen en een beetje kijkt waar ze vandaan komen.

On Topic: De lager gelegen bochten zien er goed uit, maar vooralsnog word ik niet enthousiast van de inversies die in de baan zitten. Natuurlijk heb ik nog geen ervaring met deze inversies op een Vekoma baan, maar bij B&M vind ik ze heel geforceerd en vooral onnatuurlijk (ten opzichte van een vlieg-gevoel) aanvoelen. Ik hoop dat ik me vergist natuurlijk. Maar wat mij betreft mag er bij een flying coaster toch iets verder worden gekeken dan "achtbaan". Ik kan het wel waarderen als juist het effect van vliegen zo natuurlijk mogelijk wordt nagebootst, in plaats van een zo achtbaan-achtig-mogelijke rit te maken (wat niet wil zeggen dat er geen typische achtbaan elementen in mogen zitten natuurlijk).

borisvdd
17-08-17, 15:59
De prijs:
Een week lang zal ik alle nieuwsberichten van looopings.nl naar de winnaar doorsturen, zodat die steeds als eerste op de hoogte is van de meeste onzinnige roddelpers uit de pretparkwereld.



Je mag mijn deelname verwijderen. Ik wil NIETS met die achterlijke site te maken hebben.

PyongWon
17-08-17, 17:32
Je mag mijn deelname verwijderen. Ik wil NIETS met die achterlijke site te maken hebben.

Voor u zal er een uitzondering gemaakt worden, maar heb je zelf een voorstel tot prijs? ;-)

Ontopic:

Ik kan het wel waarderen als juist het effect van vliegen zo natuurlijk mogelijk wordt nagebootst, in plaats van een zo achtbaan-achtig-mogelijke rit te maken (wat niet wil zeggen dat er geen typische achtbaan elementen in mogen zitten natuurlijk).

Maar als je het effect van vliegen wil nabootsen, wil dat ook zeggen trage inversie en minder plotse versnellingen. Dan zoek je eigenlijk meer een "Chill" baan. Of zie ik dat verkeerd?

coasterfrenzy
18-08-17, 08:07
Maar als je het effect van vliegen wil nabootsen, wil dat ook zeggen trage inversie en minder plotse versnellingen. Dan zoek je eigenlijk meer een "Chill" baan. Of zie ik dat verkeerd?

Dat is redelijk correct. Natuurlijk: als je zelf de optie had om te vliegen zou je zelf ook hier en daar wat plotse bewegingen en zo maken. Zeker in combinatie met de theming er rond (ontwijken van gebouwen). De standaard B&M flyer heeft op het einde een inversie zitten die heel goed past bij het type en heel natuurlijk en passend aan voelt. Ook de bestaande Vekoma banen voelen heel smooth en heel natuurlijk aan, ondanks dat de stukken waarbij je op de rug ligt relatief lang zijn.

Daarentegen kun je ook het omgekeerde hebben. Tatsu vond ik (op zijn pretzel loop na) geen bijzonder intense baan en redelijk "chill". Echter kon de baan niet onnatuurlijker aanvoelen. De bochten voelen aan alsof ze te veel bank hebben en stil vallen (het beetje het gevoel als in breakdance op het moment dat het bakje op het buitenste punt van beide draaicircels tegelijk is). De inversies (wing-overs etc.) voelden ook heel geforceerd aan. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar voor mijn gevoel is het steeds alsof je fysiek niet in staat zou zijn het manouvre op deze manier te maken, zonder flink hoogte te verliezen of neer te storten. Bij Air en de vekoma's had ik dat nooit (al was de versie in SFA om één of andere reden wel iets té intens naar mijn smaak, ondanks dat dit ook een standaard model was)

Fladnag
18-08-17, 13:19
De winja's zijn inderdaad fanatische banen.. maar het wachten vind ik er vreselijk. We zijn er al meer dan eens gaan lopen wegens erg benauwd.. Vanaf het moment dat het buiten meer dan 27 graden is, is het in die wachtrij bijna niet uit te houden. Voor mij de grootste smet van de nieuwere banen.

En dat is in de hangar van TotNH niet? Je loopt gewoon in een aluminium tunnel achter elkaar, nu ook niet erg aangenaam hoor.

coasterfrenzy
18-08-17, 15:32
En dat is in de hangar van TotNH niet? Je loopt gewoon in een aluminium tunnel achter elkaar, nu ook niet erg aangenaam hoor.

Gek genoeg heb je er daar idd niet echt last van. Het is op zich ook vreemd dat dit bij de Winja's wél het geval is. Er is boven de wachtrij immers nog een heel kinderland, je zit dus niet direct onder het dak.

Nu de drukte is afgenomen en de wachtrijen daar korter zijn valt het allemaal wel heel erg mee, dus denk dat de hitte/benauwdheid puur is ontstaan door lichaamswarmte van veel volk bijeen.

Pretparkfreak7
19-08-17, 14:55
Op de bedrijfsterreinen van Vekoma in Vlodrop zijn verschillende stukken track gespot met de onmiskenbare witte uitsteeksels van een LSM-launch. De track heeft ook hetzelfde kleurtje als de baanonderdelen die tot hiertoe in Phantasialand werden gemonteerd. Officieus is het al lang een vaststaand feit dat de twee aan elkaar gelinkt zijn. Maar zolang er niemand dat officieel bevestigt verkies ik de stel-vorm.

Stel dus dat die track voor phantasialand is, dan krijgt de nieuwe achtbaan een vrij atypische launch-sectie. De componenten van de launch hebben namelijk allemaal een vrij stevige kromming. We krijgen dan een gebogen launch in plaats van een klassieke rechte!

Ook interessant om in dat verband even over de positie van de launch te filosoferen. Vanuit veiligheid en bloksecties bekeken is het praktischer dat mensen op hun rug liggend gelanceerd worden: als je dan moet evacueren kan dat zonder dat passagiers uit het voertuig tuimelen zodra je de beugels opendoet. Maar de track buigt weg van de treinkant, met passagiers in rugpossitie zou dit betekenen dat je op de top van een heuvel naar beneden gelaunched wordt. Dat is niet praktisch als dat als blocksectie moet dienen.

Voor mij zijn er dan twee opties: 1 er is een lifthill met LSM of 2 er wordt gelaunched wanneer je in flying-positie zit.

Ignace
19-08-17, 15:25
Op de bedrijfsterreinen van Vekoma in Vlodrop zijn verschillende stukken track gespot met de onmiskenbare witte uitsteeksels van een LSM-launch. De track heeft ook hetzelfde kleurtje als de baanonderdelen die tot hiertoe in Phantasialand werden gemonteerd. Officieus is het al lang een vaststaand feit dat de twee aan elkaar gelinkt zijn. Maar zolang er niemand dat officieel bevestigt verkies ik de stel-vorm.

Stel dus dat die track voor phantasialand is, dan krijgt de nieuwe achtbaan een vrij atypische launch-sectie. De componenten van de launch hebben namelijk allemaal een vrij stevige kromming. We krijgen dan een gebogen launch in plaats van een klassieke rechte!

Ook interessant om in dat verband even over de positie van de launch te filosoferen. Vanuit veiligheid en bloksecties bekeken is het praktischer dat mensen op hun rug liggend gelanceerd worden: als je dan moet evacueren kan dat zonder dat passagiers uit het voertuig tuimelen zodra je de beugels opendoet. Maar de track buigt weg van de treinkant, met passagiers in rugpossitie zou dit betekenen dat je op de top van een heuvel naar beneden gelaunched wordt. Dat is niet praktisch als dat als blocksectie moet dienen.

Voor mij zijn er dan twee opties: 1 er is een lifthill met LSM of 2 er wordt gelaunched wanneer je in flying-positie zit.

Het kunnen natuurlijk ook de remmen (https://rcdb.com/4124.htm#p=26862)zijn.

Pretparkfreak7
19-08-17, 17:19
Het kunnen natuurlijk ook de remmen (https://rcdb.com/4124.htm#p=26862)zijn.

Die track buigt de andere kant op, ik weet niet of het echt veel onaangenamer zou zijn om datzelfde remtraject aan de buitenkant van het spoor af te leggen, maar ik geloof (hoop) niet dat ze ons dat gaan lappen. :p

Waliboy
20-08-17, 21:28
Heerlijk:

https://www.mupload.nl/img/lnrifbdao39ic.jpg
Bron: Zer0 @ onride.de

Meer thema:

https://www.mupload.nl/img/pdec5hddvjait.jpg
Foto: Kerrigan @ phantafriends.de

yelle8
21-08-17, 10:59
Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?

Pretparkfreak7
21-08-17, 11:17
Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?
Ik had die 'tijdelijk' begrepen als iets dat er minstens een jaar of vier vijf ging blijven. Concrete plannen zijn er voor zover ik weet niet bekend, maar ik heb al eerder aangegeven dat die plaats als je ze laat aansluiten op het stukje achter de kaiserplatz en combineert met de hele grens tussen Klugheim en Mexico er best veel potentieel is voor iets als een hotel. Of een ander groot gebouw dat de twee themazones netjes van elkaar afschermd.

coasterfrenzy
21-08-17, 12:07
Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?

Plannen worden nooit echt bekend gemaakt in dat park. Dit jaar werd de wachtrij ook op relatief rustige dagen nog gebruikt, dus denk ook niet dat deze voorlopig al weg kan. Misschien als FLY geopend is, maar eerder zeker niet.

Het is op zich al opmerkelijk dat Phantasialand zelf heeft aangekondigd dat de groene wand maar tijdelijk is, maar denk dat ze ook wel weten dat dit verre van mooi uit ziet en zo kunnen ze fans toch weer gerust stellen.

Net als pretparkfreak7 verwacht ik in elk geval niet dat dit heel snel zal verdwijnen. Hangt natuurlijk af welke bouwput prioriteit krijgt, maar vooralsnog zijn er ook nog het 2e deel van de zilvermijn en het gebouw van de hollywood tour/TotNH waar ongetwijfeld ook nog een bouwput zal ontstaan. Zelf zou ik dan op dit moment toch de voorkeur geven dat ze aan de kant van de Zilvermijn verder gaan (inclusief Geister Rikscha) alvorens ze die muur gaan weg halen. Het plein is zeker niet gezellig om aan te schuiven, maar het stoort ook niet.

simon
07-09-17, 15:00
Net alles eens doorgelezen...

Mijn gok voor opening is vrijdag 22/06/2018.

Ik vind dat alles goed opschiet (incl. basisconstructies van theming), dan zie ik het misschien wel haalbaar dat deze volgende zomer al opent.

PyongWon
12-09-17, 08:05
Na de deelname van Simon toch nog eens een update van de pronostiek (Nog steeds in Chronologische volgorde):

simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

De meesten denken toch een snelle opening (Juni 2018). Ik blijf het kort dag vinden om tegen dan alles klaar te krijgen; Phantasialand staat in mijn ogen bekend om alles in eens goed af te werken. Niet zoals bv Plopsa (Geen theming eerste jaar) of bv de Efteling (Meer storing dan opening)...

Joran
12-09-17, 09:04
De reden dat ik denk dat het langer gaat duren is omdat het een nieuw type baan van Vekoma is eigenlijk. Ik zie gewoon weer een Chiapas-situatie voor me (al zijn die uiteraard niet te vergelijken volledig.)

coasterfrenzy
12-09-17, 15:09
De reden dat ik denk dat het langer gaat duren is omdat het een nieuw type baan van Vekoma is eigenlijk. Ik zie gewoon weer een Chiapas-situatie voor me (al zijn die uiteraard niet te vergelijken volledig.)

Ik ben er bij mijn schatting niet van uit gegaan, maar een mogelijkheid is het wel. Al moet ik er ook bij zeggen dat Intamin een reputatie heeft als het aan komt op storingen en Vekoma dat toch een stuk minder lijkt te hebben. Er is ook veel getest bij hun opstelling, al zegt dat niets over hoe het in de realiteit gaat spelen.

Joran
12-09-17, 20:03
Ik ben er bij mijn schatting niet van uit gegaan, maar een mogelijkheid is het wel. Al moet ik er ook bij zeggen dat Intamin een reputatie heeft als het aan komt op storingen en Vekoma dat toch een stuk minder lijkt te hebben. Er is ook veel getest bij hun opstelling, al zegt dat niets over hoe het in de realiteit gaat spelen.

Mja, ik denk dat Intamin ook wel voldoende zal getest hebben met hun attractie een paar jaar geleden. ;) Nu goed, de factor water is natuurlijk al niet aanwezig. Al is er wel dat interessante draaisysteem voor de karretjes. ;)

Ik hoop echt dat jij met jouw datum-gok gelijk hebt hoor, I really do. ;D

traveler
13-09-17, 10:15
Ik ga toch ook voor 30 juni 2017 gaan. De thematisatie lijkt me vooral in de ondersteuningen te zijn plus steampunk is een makkelijk thema om te doen zonder veel decoratie.

fkl8
13-09-17, 11:07
Ik ga toch ook voor 30 juni 2017 gaan. De thematisatie lijkt me vooral in de ondersteuningen te zijn plus steampunk is een makkelijk thema om te doen zonder veel decoratie.
30 Juni 2017 ? Dat lijkt me niet goed te komen :)

traveler
13-09-17, 11:30
oeps 2018

Joran
13-09-17, 11:37
Ik ga toch ook voor 30 juni 2017 gaan. De thematisatie lijkt me vooral in de ondersteuningen te zijn plus steampunk is een makkelijk thema om te doen zonder veel decoratie.

We spreken wel over Phantasialand hé. Die doen sowieso veel thematisatie, ook al is het steampunk. Btw ook een zeer vreemde redenering. Wanneer is een thema eenvoudig te doen zonder veel decoratie. Elk thema is te doen zonder veel decoratie, kijk maar naar BBJ of Walibi ofzo. :p

traveler
13-09-17, 12:08
Ik bedoel je kan makkelijk een nivo halen dat we van PH verwachetn met simpele decoratie. De tandwielen enz. om de typise machines te bouwen kunnen makelijk en mass uit een mal komen met hier een daar wat aanpasingen.

smartieke
13-09-17, 14:46
Ik gok op 7 juni 2018

PyongWon
13-09-17, 20:42
Dan volgt hierbij weer een update:
smartieke: 7 juni 2018
simon: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
coasterfrenzy: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Earlyspencer: 30 juni 2018
etwien: 30 juni 2018
traveler: 30 juni 2018
borisvdd: 27 augustus 2018
Xarbero: 15 september 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

Ik hoop van harte dat ge gelijk krijgt smartieke ... maar ik blijf erbij dat da erg snel zou zijn. PHL gaat echt niet zomaar wat tandwielekes in een mal gieten en ze dan hier en daar wat aanpassen.. Ik verwacht eigenlijk een heuse zeppelin of zo ergens iets vliegende mens achtig ...

Joran
13-09-17, 21:27
Ik hoop van harte dat ge gelijk krijgt smartieke ... maar ik blijf erbij dat da erg snel zou zijn. PHL gaat echt niet zomaar wat tandwielekes in een mal gieten en ze dan hier en daar wat aanpassen.. Ik verwacht eigenlijk een heuse zeppelin of zo ergens iets vliegende mens achtig ...

Zeppelin, yes please. =D Trouwens weer foto's zien passeren vandaag:

299

300

smartieke
14-09-17, 04:37
Ik verwacht eigenlijk dat er voor dit thema heel veel al achter de schermen klaar gemaakt word. Bij Klugheim was dit moeilijker om dit achter de schermen te doen omdat er veel hout bij te pas kwam wat minder het geval gaat zijn met rookburg. Zo een zeppelin kunnen ze al makkelijk ergens in een loods klaarliggen hebben.

Waliboy
20-09-17, 20:44
Structuur voor nieuwe gebouwen / theming:


https://www.youtube.com/watch?v=u5N-CrjzOhA

traveler
21-09-17, 08:44
Schiet goed op het gaat echt nog lukken om tegen de zomer klaar te zijn.

simon
21-09-17, 10:11
Schiet inderdaad goed op. Ik denk niet dat ik er veel naast zal zitten met mijn openingsdatumgok :p

Ignace
21-09-17, 10:19
Degene die er het minst dichtbij zat betaald elke deelnemer een pint, toch?

traveler
21-09-17, 10:44
te verkrijgen naast de atractie:-p

Nathan G
21-09-17, 11:24
Degene die er het minst dichtbij zat betaald elke deelnemer een pint, toch?

Hey, that was not the deal :p

simon
21-09-17, 11:55
Sounds nice to me.

18 pinten kan wel al tellen :p

Joran
21-09-17, 12:24
Sounds nice to me.

18 pinten kan wel al tellen :p

Of net niet meer natuurlijk. -pun intended-

Joran
28-09-17, 13:44
Fotootje dat ik vandaag zag passeren op de twitterfeed van Looopings (vanuit EAS).

341

Het is een soort van 'immersive' restaurant / attractie, ontworpen door Premier Rides.

Somehow dacht ik direct aan Phantasialand. Wie weet... ;)

Talocan
28-09-17, 20:59
Fotootje dat ik vandaag zag passeren op de twitterfeed van Looopings (vanuit EAS).

Het is een soort van 'immersive' restaurant / attractie, ontworpen door Premier Rides.

Somehow dacht ik direct aan Phantasialand. Wie weet... ;)

Past anders ook wel in de tour die Europa Park opgaat met hun Adventure Club.

coasterfrenzy
03-10-17, 08:07
In het Limburgs Dagblad las ik zo juist het volgende:



Een wereldprimeur van achtbaanbouwer Vekoma voor Phantasialand: de Fly. Een ‘vliegende’ achtbaan met katapultstart. Onlangs is men in Brühl gestart met de aanleg.
De maakindustrie in Nederland draait voorspoedig. De totale omzet van de top honderd bedrijven bedroeg vorig jaar 13 miljard euro. Dat was weer 1 miljard meer dan in 2015.
De Nederlandse bedrijven onderscheiden zich als wereldspelers vooral in nichemarkten.
De lijst wordt met ruim 400 miljoen euro omzet aangevoerd door SIF in Roermond, bouwer van onder meer funderingspalen voor windmolens op zee. Op plek acht staat achtbaanen reuzenradbouwer Vekoma uit Vlodrop, met een omzet van 123 miljoen euro in 2016.

Orderportefeuille
De orderportefeuille van Vekoma was eind vorig jaar goed voor 194,1 miljoen euro aan opdrachten. Een van die orders betreft de ontwikkeling en bouw van Fly, een nieuwe achtbaan voor pretpark Phantasialand.
Fly wordt de langste ‘flying coaster’ van de wereld en de allereerste met een katapultstart. Het lengterecord staat nu met 1124 meter op naam van ‘Jurassic Park, The Flying Dinosaur’ in Universal Studios in Osaka/ Japan. De ‘vliegende dino’ is ontwikkeld door de Zwitserse firma Bolliger & Mabillard.
Vekoma was eind jaren negentig de eerste fabrikant in de wereld die met de attractie ‘Flying Dutchman’ mensen het gevoel gaf dat ze in de achtbaan konden vliegen als Superman.
Een van die attracties - Stingray - staat in het Chinese Suzhou.

Tweede generatie
Met Fly is het Midden-Limburgse bedrijf nu volop bezig met de tweede generatie vliegende achtbanen.
Fly is bestemd voor het nieuwe themagedeelte Rookburgh in Phantasialand.
Nieuw is in elk geval de katapultstart.
De huidige vliegende achtbanen maken nog gebruik van een ‘lift’. Passagiers worden op de rug naar boven gebracht alvorens ze na een draai in vlieghouding komen onder de baan. Bij Fly klappen de zitjes om nadat de beugel is dichtgemaakt en liggen de mensen al direct op de buik. Vervolgens worden de karretjes ‘weggeschoten’.

De opening van het themadeel Rookburgh is op zijn vroegst volgend jaar, mogelijk pas in 2019. Over hoogte, lengte, snelheid en kosten hult men zich in stilzwijgen


Edit: Ook lees ik bij onze Duitse collega's dat men blijkbaar begonnen is met het afbreken van de testopstelling bij Vekoma.

Pretparkfreak7
03-10-17, 14:00
Dus als er een of andere speurneus achterhaald wat er nog in de orderportefeuille van Vekoma steekt, zouden we daaruit kunnen afleiden hoeveel het kost om een nieuw proto-type van een flying coaster te laten bouwen. Verder staat er weinig nieuwe informatie in dat artikel.

Ik ga toch verrast zijn als dat themagebied al in 2018 opengaat.

traveler
03-10-17, 14:38
Volgens de drie OOO pas in 2019 hun bron is dan weer de Limburger waar bij mij weten toch ook een sensatiekrant is. Gezien wat er al recht staat zou het me verbazen maar je weet nooit. Het park geeft nog geen info.

Voor de geïnteresseerden. (Niet dat er veel meer in staat)
https://www.looopings.nl/weblog/8664/Opening-flying-coaster-Phantasialand-mogelijk-pas-in-2019.html

coasterfrenzy
03-10-17, 15:08
Nou: Zoals je op de vorige pagina kunt lezen staat er in de Limburger heel wat anders. Dus Pooopings zuigt weer wat uit hun duim.

(Limburgs Dagblad en De Limburger zijn hetzelfde met dezelfde artikelen en inhoud).

Zoals meestal met Pooopings (en zeker als het om PHL gaat): Negeren die handel.

Joran
03-10-17, 15:47
Zoals meestal met Pooopings (en zeker als het om PHL gaat): Negeren die handel.

Gohja meestal... Zij waren wel de eerste die konden melden dat het een Flying ging worden hé. ;)

Pretparkfreak7
03-10-17, 16:12
Gohja meestal... Zij waren wel de eerste die konden melden dat het een Flying ging worden hé. ;)

Waar stilletjes bij gezegd moet worden dat die geruchten al geruime tijd gonsden op verschillende fora. Dat Phantasialand een Flying coaster wou was al van pakweg 2007 een publiek geheim. Op het oude forum heeft Coasterfrenzy dat enkele jaren voor looopings gezegd. Ze waren wel de eerste die de gok durfden maken het als een nieuwsbericht te presenteren.

coasterfrenzy
03-10-17, 16:23
Waar stilletjes bij gezegd moet worden dat die geruchten al geruime tijd gonsden op verschillende fora. Dat Phantasialand een Flying coaster wou was al van pakweg 2007 een publiek geheim. Op het oude forum heeft Coasterfrenzy dat enkele jaren voor looopings gezegd. Ze waren wel de eerste die de gok durfden maken het als een nieuwsbericht te presenteren.

Dat is precies wat ze 9/10 keer doen. Afwachten totdat een gerucht aannemelijk genoeg is en het dan als feit publiceren. De keren dat ze fout zitten worden snel in de doofpot gestopt (als het even kan wordt het artikel zelfs volledig verwijderd) en tegelijk lopen ze hard genoeg op te scheppen over die keren dat ze het wél per ongeluk goed hebben dat de massa de foute berichtgevingen al snel vergeet.

Over de opening van FLY is er ook hier al genoeg discussie gewest. Laat staan op de Duitse fora. De makers van Pooopings lijken voor nu mee te gaan met de argumenten voor een opening in 2019.

Het is aannemelijk dat project FLY op dezelfde wijze gepland is als de eerdere projecten in de laatste jaren. Dat betekent dat er gemikt wordt op een opening nét voor het hoofdseizoen in 2018. De vraag blijft echter of er geen Chiapas Scenario ontstaat waarbij de opening uitgesteld moet worden naar 2019. Dat is iets dat op dit moment PHL zelf nog niet eens weet (aangezien er nog geen tests plaats vinden en dus technische problemen nog niet geconcludeerd kunnen zijn), laat staan dat Pooopings het kan weten. Voor nu gaan ze echter er van uit dat een prototype ongetwijfeld ook wel problemen zal hebben.

yelle8
03-10-17, 21:59
Volgens de drie OOO pas in 2019 hun bron is dan weer de Limburger waar bij mij weten toch ook een sensatiekrant is. Gezien wat er al recht staat zou het me verbazen maar je weet nooit. Het park geeft nog geen info.

Voor de geïnteresseerden. (Niet dat er veel meer in staat)
https://www.looopings.nl/weblog/8664/Opening-flying-coaster-Phantasialand-mogelijk-pas-in-2019.html

Ik zie dat van 2019 nergens staan? Misschien al verwijderd uit het artikel wegens onjuiste informatie die ze gaven?

Rickie97
03-10-17, 22:03
Ik zie dat van 2019 nergens staan? Misschien al verwijderd uit het artikel wegens onjuiste informatie die ze gaven?

He, het artikel is inderdaad overschreven met een ander artikel. Maar kijk naar de link die je zelf hebt gequoted :p

Het was me zelfs niet opgevallen. Ik dacht vandaag twee artikels gelezen te hebben over Phantasialand, wat ook zo is, maar blijkbaar wel twee artikels met dezelfde url xD

Edit: op hun Facebookbericht kan je de bewerkingshistoriek bekijken, helaas is de oude preview van de url ook weg, maar er stond eerst als bijschrift "Nog langer wachten?!"

https://www.facebook.com/looopings/posts/1795327773840286

traveler
04-10-17, 09:39
Als ik de meest recente bouwfotos zie lijkt het me aannemelijk dat de baan door verschillende gebouwen gaat. Wat ik al kan zien lat me alvast watertanden.

Rickie97
04-10-17, 09:51
Als ik de meest recente bouwfotos zie lijkt het me aannemelijk dat de baan door verschillende gebouwen gaat. Wat ik al kan zien lat me alvast watertanden.

Inderdaad. Lijkt weer een toppertje te gaan worden! :)

simon
04-10-17, 16:31
En nu is mijn grote vraag: waarom hebben ze 2019 uit het artikel gehaald? :p

coasterfrenzy
06-10-17, 08:56
En nu is mijn grote vraag: waarom hebben ze 2019 uit het artikel gehaald? :p

Waarschijnlijk omdat ze zich ook wel realiseerden dat dit met nog geen mogelijkheid gesteld kan worden.

Recentelijk is er een filmpje opgedoken van enkele jaren geleden dat toen ook begin Oktober is gemaakt van de bouwput van Klugheim. Die waren toen ongeveer even ver als Rookburgh nu is. Je ziet ook duidelijk dat weer dezelfde techniek gebruikt wordt: Aan één kant beginnen en dan steeds verder naar voren werken. Een geplande opening (uitgaande dat er geen zware storingen zijn) in 2018 lijkt daarmee toch aannemelijk maar zoals altijd: Niet gegarandeerd.

Joran
23-10-17, 19:35
De launch-stukken van FLY zijn toegekomen bij Phantasialand!

Opvallend, ze zijn zwart, wijst dit op een indoor launch?

349

Bron: JNK2212 via Phantafriends.de

Ignace
23-10-17, 19:38
Hoe weten we zeker dat dit de lancering is? Ik vind het er eerder uitzien als een rem...

Joran
23-10-17, 19:42
Hoe weten we zeker dat dit de lancering is? Ik vind het er eerder uitzien als een rem...

Fair point. Opmerkelijk blijft dan wel dat het zwart is. :)

Fladnag
23-10-17, 21:49
Het zullen wel eerder remmen zijn aangezien je de perslucht tubes ziet. En dan de rem vinnen die aan de track hangen.
Maar kan wel zijn dat hij indoor is wie weet!
Al zou ik de baankleur niet echt gebruiken als de reden daarvoor. Taron is bijvoorbeeld ook zwart.

Joran
23-10-17, 21:53
Al zou ik de baankleur niet echt gebruiken als de reden daarvoor. Taron is bijvoorbeeld ook zwart.

De baan is bordeaux rood hé, is al gekend uit vorige foto's. ;)

coasterfrenzy
24-10-17, 08:43
Ook ik denk remmen. En inderdaad, zwart omdat het binnen zal zijn.

We hebben al foto's van de launch-stukken gezien en dan zijn er duidelijk de grote witte blokken te zien. Deze dingen zijn verstelbaar (aan de zuigertjes te zien) en rem lijkt dan logisch.

De kuil is enorm diep. Het is zodoende aannemelijk dat onderin veel indoor-stukken komen. Zeker als die in het donker komen te liggen is een zwarte track wel wenselijk.

@Joran: Je mag je bron trouwens aanpassen. De foto is gemaakt door en eigendom van JNK2212 op Phantafriends. Pooopings heeft het - zoals altijd - gewoon gejat zonder eerlijke bron op te geven.

Pretparkfreak7
24-10-17, 14:09
Heeft er trouwens iemand weet van een licht aangebrand instagram account dat af en toe een fotootje uit officieuze hoek publiceert? Ik ben het zelf kwijt.

Earlyspencer
28-10-17, 09:58
Het is aannemelijk dat project FLY op dezelfde wijze gepland is als de eerdere projecten in de laatste jaren. Dat betekent dat er gemikt wordt op een opening nét voor het hoofdseizoen in 2018. De vraag blijft echter of er geen Chiapas Scenario ontstaat waarbij de opening uitgesteld moet worden naar 2019.

Toch straf: in Liseberg is het staal nog maar net geleverd en duurt de voorjaarswinter er doorgaans langer dan bij ons. Toch gaat iedereen ervan uit dat de B&M er nog voor de zomer van 2018 al z'n rondjes zal rijden. Maar ik volg je 100%: PHL wil niet nog eens de communicatiefout / zelfoverschatting / werk-onderschatting maken van 2013. Bovendien zal de theming bij FLY wellicht veel uitgebreider / complexer zijn dan bij Valkyria.

Pretparkfreak7
28-10-17, 10:25
https://www.coasterfriends.de/forum/attachments/deutschland-news/9493056-201x-neuheit-fly-launched-flying-coaster-themenbereich-rookburgh-phantasialand-imageproxy.jpg

Op coasterfriends.de heeft er iemand nog een stuk track gespot dat op reis schijnt te zijn.
Ben ik de enige die me afvraagt waarom die supports zo bombastisch en atypisch overkomen? Iemand een suggestie waarom dat zo zou zijn?

coasterfrenzy
28-10-17, 10:57
Toch straf: in Liseberg is het staal nog maar net geleverd en duurt de voorjaarswinter er doorgaans langer dan bij ons. Toch gaat iedereen ervan uit dat de B&M er nog voor de zomer van 2018 al z'n rondjes zal rijden. Maar ik volg je 100%: PHL wil niet nog eens de communicatiefout / zelfoverschatting / werk-onderschatting maken van 2013. Bovendien zal de theming bij FLY wellicht veel uitgebreider / complexer zijn dan bij Valkyria.

Op zich niet. Een achtbaan zelf is héél snel in elkaar geschroefd. Valkyria kan binnen enkele weken staan als ze goed door werken. Bij Valkyria komt echter relatief weinig theming kijken. Voor zover ik kan na gaan enkel het station en een brug bij de first drop. FLY daarentegen wordt heel complex door dat er tussen de baan door nog veel theming en functionele constructies geplaatst moeten worden. De theming kost veel meer tijd en zorgt er ook voor dat de baan niet in 1x geplaatst kan worden.




Op coasterfriends.de heeft er iemand nog een stuk track gespot dat op reis schijnt te zijn.
Ben ik de enige die me afvraagt waarom die supports zo bombastisch en atypisch overkomen? Iemand een suggestie waarom dat zo zou zijn?

Ik denk dat de track hier ook wat zwaarder is. Ik heb zelf het idee dat de track hier gaat hangen en dat deze aan een dwarsbalk wordt bevestigd. Dat moet dan ook wel stevig zijn natuurlijk.

Joran
28-10-17, 20:33
Vandaag in Phantasialand nog eens een kijkje genomen. Niet veel nieuws te zien, weinig actie ook met de kranen... :)

Ga nog eens een mini-TRje schrijven over PHL maandag. =)

Belgiumcoasterfreak
28-10-17, 20:56
Vandaag in Phantasialand nog eens een kijkje genomen. Niet veel nieuws te zien, weinig actie ook met de kranen... :)

Ga nog eens een mini-TRje schrijven over PHL maandag. =)

Voor het voorlaatste weekend te zijn van de terugkomactie, was het dan eigenlijk druk? Vind dat altijd moeilijk in te schatten :p.

Ben echt benieuwd naar Rookburgh, Phantasia kennende is het nog beter dan wat wij denken (zie hoe Taron ons heeft verrast)!

Joran
28-10-17, 21:10
Voor het voorlaatste weekend te zijn van de terugkomactie, was het dan eigenlijk druk? Vind dat altijd moeilijk in te schatten :p.

Ben echt benieuwd naar Rookburgh, Phantasia kennende is het nog beter dan wat wij denken (zie hoe Taron ons heeft verrast)!

Met die vraag zat ik ook lang in mijn hoofd, maar uiteindelijk toch het gokje gewaagd. :)

De parkings zaten goed vol, ze hebben zelfs de reserveparkings moeten openstellen. (de chaos bij het verlaten van de parking... waw...)

De wachttijden lagen echter niet superhoog en waren goed doenbaar. Taron was over heel de dag 50 - 60 minuten; Raik 15 min; Black mamba 15 - 20; Winja's 45; chiapas 0 minuten en river quest rond de 10min.

Vreemd dagje. Wel moeten haasten om alles eens te kunnen doen (we waren er pas om half 12). Denk dat het volgend weekend drukker zal zijn wel. :)

slimmerik
28-10-17, 23:00
Ik zie geen argument waarom het volgend weekend drukker zou zijn dan dit weekend. ik ben er al geweest op de laatste dag en dan was het rustig en warm zelfs.
En nog een tip: het ideale uur om aan te komen is 9.15u-9u30 dan is er nog geen file en sta je redelijk vooraan op de parkings. Met uitrijden wacht je best een tijdje als het druk, dus niet als iedereen plots tegelijk weg wilt;)

Joran
28-10-17, 23:28
Ik zie geen argument waarom het volgend weekend drukker zou zijn dan dit weekend. ik ben er al geweest op de laatste dag en dan was het rustig en warm zelfs.
En nog een tip: het ideale uur om aan te komen is 9.15u-9u30 dan is er nog geen file en sta je redelijk vooraan op de parkings. Met uitrijden wacht je best een tijdje als het druk, dus niet als iedereen plots tegelijk weg wilt;)

Ik weet het @ uur voor toekomen. Geloof me. Wegens omstandigheden waren we gewoon zo laat. ;)

Ghoja, een argument is omdat het de laatste dag is voor die gratis tickets in te ruilen he?

slimmerik
28-10-17, 23:40
Ik weet het @ uur voor toekomen. Geloof me. Wegens omstandigheden waren we gewoon zo laat. ;)

Ghoja, een argument is omdat het de laatste dag is voor die gratis tickets in te ruilen he?

Nu is het vakantie dus iedereen gaat nu. De gezinnetjes wachten niet tot de laatste dag;)

coasterfrenzy
01-11-17, 13:33
Heeft er trouwens iemand weet van een licht aangebrand instagram account dat af en toe een fotootje uit officieuze hoek publiceert? Ik ben het zelf kwijt.

Ik was het ook kwijt, maar inmiddels weer gevonden:

Phantasialand_aktuell

Moet wel bij gezegd worden dat het relatief weinig voor komt dat er daadwerkelijk iets geplaatst wordt. De laatste foto's van FLY zijn niet in het park gemaakt. De stoelen zijn van de testopstelling en de foto van de Launch Track is de foto van bij de fabriek.


https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2017_10/Unbenannt.thumb.png.1a21180de7cbaa82df5391172a3113 40.png.6f88d93d43dd06efe94afb1034be3ca4.png

Tekening geleend van Phantafriends. Gemaakt door inmiddels meerdere users (waaronder de inmiddels bekende Tobi).

De zwarte lijnen laten zwarte stukken track zien die inmiddels gemonteerd zijn. Ze zijn zijwaarts en worden dus vermoedelijk station.

Het rode stuk is ook geplaatst. Nog steeds zal de trein hier aan de zijkant van de track hangen. De bocht is hier zeer scherp, dus moet bijna wel met lage snelheid worden genomen. De bocht gaat hier ook al wat omhoog. Dit rode deel is vrijwel zeker de eerste bocht van de testopstelling die bij Vekoma stond.

Oranje: Geïnterpoleerde track. Naar verwachting worden dit ook stukken waarbij je zijwaarts gaat. Naar verwachting worden ook dit stukken track die we al bij Vekoma hebben zien staan.

Blauw: hier ligt momenteel de launch-track. Deze is echter nog niet ingebouwd.
Groen: Andere track die ligt opgeslagen en nog op de juiste plek moet worden gezet.


Op de foto van de launch-track is ook een schakelkast zichtbaar met enkele stickers er op. Deze stickers zijn leesbaar zoals de track op de vrachtwagen ligt. Dat betekent dat de track ook zo gemonteerd moet worden. De launch zal dus plaatsvinden in vliegende positie en niet op de rug liggend of zijwaarts (stickets op de kast worden dan namelijk onleesbaar en dan voldoet het systeem niet meer aan bepaalde Europese normen).

Matthiano
05-11-17, 13:31
Hmm, ziet dat er niet een beetje raar uit? Of nbeter gezegd: er zijn al enkele stukken gemonteerd zoals de G-Roll, waar zou die dan staan op de foto?

En weet er iemand hoe snel Taron gaat na zijn EERSTE lancering? Ben namelijk project begonnen in Planet Coaster

etwien
05-11-17, 18:46
Hmm, ziet dat er niet een beetje raar uit? Of nbeter gezegd: er zijn al enkele stukken gemonteerd zoals de G-Roll, waar zou die dan staan op de foto?

En weet er iemand hoe snel Taron gaat na zijn EERSTE lancering? Ben namelijk project begonnen in Planet Coaster

Taron tikt na zijn eerste launch 87 km/u af.

Phantasialand heeft mij wederom in zijn greep met dit project. Ik herinner me de bouw van Black Mamba nog als gisteren, en sinds dien heb ik elke bouw daar in Brühl op de seconde gevolgd ...

Nathan G
05-11-17, 20:35
Taron tikt na zijn eerste launch 87 km/u af.

Benieuwd waar je dat gevonden hebt, heb er ook eens naar zitten zoeken maar nergens gevonden :p bovendien lijkt 'slechts' 87 km/u me niet snel voor die launch.

coasterfrenzy
06-11-17, 08:38
Hmm, ziet dat er niet een beetje raar uit? Of nbeter gezegd: er zijn al enkele stukken gemonteerd zoals de G-Roll, waar zou die dan staan op de foto?


De foto is bedoelt om een beeld te geven van de elementen die niet publiekelijk inzichtelijk zijn. De geplaatste rol kan iedereen zelf al zien. Die staat trouwens ook een aantal verdiepingen hoger.

etwien
06-11-17, 10:23
Benieuwd waar je dat gevonden hebt, heb er ook eens naar zitten zoeken maar nergens gevonden :p bovendien lijkt 'slechts' 87 km/u me niet snel voor die launch.

Dit staat in de technische fiche van Taron.

coasterfrenzy
06-11-17, 15:53
Dit staat in de technische fiche van Taron.

Welk Technisch Fiche?

Matthiano
07-11-17, 19:51
Vraag ik me ook af :P, alleszins bedankt! Hopelijk geeft de nieuwe Update op 22 November van Planet Coaster eindelijk de Blitz treintjes :).

Waliboy
07-11-17, 21:43
Opening 2019?

https://www.mupload.nl/img/qrqjyjmhttlcv.jpg
Foto: Madflex @ phantafriends.de

820000 minuten = 569 dagen...

Duitse humor? Of...?

dsoffers
07-11-17, 22:41
Het zou me eigenlijk niet verbazen dat ze dit serieus menen.. :)

569 dagen vanaf vandaag = 31/05/2019.
Nog net op tijd voor de drukke zomermaanden..

Ik vermoed dat de foto echter van zondag zal zijn aangezien het park nu gesloten is, dus dan zou het 29/05/2019 worden..

Talocan
07-11-17, 22:53
Geniaal systeem...wachttijden kunnen immers langer worden en verkorten.

fkl8
08-11-17, 07:02
Goed gevonden die wachttijd op het bord. Zo kunnen we eens een bericht van augustus terug vanonder het stof halen.


De vraag is simpel: Wat is de officiële dag waarop F.L.Y. geopend zal worden voor het grote publiek!

In chronologische volgorde:

coasterfrenzy: 22 juni 2018
Phantam93: 29 juni 2018
yelle8: 30 juni 2018
Ignace: 31 december 2018
Talocan: 28 maart 2019
Phadd-F: 1 april 2019
siroccofreakske: 6 april 2019
fkl8: 26 april 2019
PyongWon: 15 mei 2019
Joran: 31 mei 2019
Nathan G: 29 juni 2019

GriffonofNemesis
08-11-17, 08:51
Zou echt sterk zijn van Phantasialand indien dat een hint zou zijn. Leuk dat het opgepikt werd ook! Had liever een opening gezien in 2018 maar ik denk dat er vooral qua thema nog veel werk aan de winkel is.

coasterfrenzy
08-11-17, 09:25
Geniaal dit. En als het inderdaad klopt dan zat Joran er het dichtste bij.

Maar natuurlijk moeten we nog zien of ze het halen.

Edit: als ik tel kom ik trouwens op 12 mei uit.

Rein
08-11-17, 10:57
Uiteraard #fakenews.
Rookburgh - FLY staat op de plaats waar normaal de wachttijd voor Deep in Africa - Black Mamba aangegeven staat.

https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2017_11/_20171108_073535.thumb.JPG.84f1eb20acc25ced0722acf 505af7eb2.JPG

Nathan G
08-11-17, 11:48
Ik was al zo verwonderd over die vreemde actie. Een openingsdatum bekendmaken die nog anderhalf jaar weg is, is wel heel uitzonderlijk, zeker voor Phantasialand.

Joran
08-11-17, 12:59
Der heeft iemand serieus zitten trollen ;) T'is duidelijk photoshop (kijk naar de attractienummer en de cirkel, die klopt niet met de weerkaatsing van het licht.)

Tho het wel leuk zou geweest zijn. ;)

Rickie97
08-11-17, 13:24
Dat is wel echt goed gephotoshopt: de letters staan mooi recht en gaan perfect over in de weerkaatsing. Spijtig dat het photoshop is, het zou echt schitterend zijn als dat op deze manier aangekondigd zou worden :p

Joran
08-11-17, 13:42
Dat is wel echt goed gephotoshopt: de letters staan mooi recht en gaan perfect over in de weerkaatsing. Spijtig dat het photoshop is, het zou echt schitterend zijn als dat op deze manier aangekondigd zou worden :p

Ja, dat het goed gedaan is, ga ik niet ontkennen. Maar niet perfect. ;) De 700-cirkel verraadt het. ;)

GriffonofNemesis
08-11-17, 13:45
Haha lol, mooi laten vangen dus... Ochja, we zijn de onwetendheid van Phantasialand ondertussen al wat gewend, dus die datum komt wel. Af en toe wat teasers zou wel leuk zijn.

coasterfrenzy
08-11-17, 14:17
Ik kwam net terug naar dit topic met de bedenking dat dit wel extreem lang is. Langer dan Chiapas, die uitgesteld was wegens technische problemen en dat ook de datum in Mei wel opvallend is (normaal is het begin seizon of Juni in PHL).

Nu weet ik dus ook waarom :p

Nathan G
08-11-17, 14:20
Ik kwam net terug naar dit topic met de bedenking dat dit wel extreem lang is. Langer dan Chiapas, die uitgesteld was wegens technische problemen en dat ook de datum in Mei wel opvallend is (normaal is het begin seizon of Juni in PHL).

Nu weet ik dus ook waarom :p

Ik weet niet of het zo extreem lang is. Wanneer stonden de eerste delen van Taron recht? En hoeveel maanden voor de opening was dat?

Pretparkfreak7
08-11-17, 14:41
Ik weet niet of het zo extreem lang is. Wanneer stonden de eerste delen van Taron recht? En hoeveel maanden voor de opening was dat?

Eerste baandelen stonden in klugheim pas recht in maart 2015. De aankondiging gebeurde wel al in oktober 2014.

Nathan G
08-11-17, 14:55
Eerste baandelen stonden in klugheim pas recht in maart 2015. De aankondiging gebeurde wel al in oktober 2014.

Maart 2015 - juni 2016 = 15 maanden
De eerste delen van FLY stonden in augustus recht als ik me niet vergis.
Augustus 2017 + 15 maanden = november 2018

Het kan uiteraard verschillen, maar het zou me niet verbazen als Phantasialand minstens even lang werk heeft aan FLY als aan Taron. Een opening in 2018 lijkt me heel vroeg. Maar he, altijd welkom hoor ;)

zilli
08-11-17, 20:25
Wat mij wel opvalt aan de screen is dat Chiapas die dag weer heel de dag dicht was. In september toen ik ben geweest ook al... Die is toch vaak gesloten wegens defecten.

coasterfrenzy
08-11-17, 20:47
Wat mij wel opvalt aan de screen is dat Chiapas die dag weer heel de dag dicht was. In september toen ik ben geweest ook al... Die is toch vaak gesloten wegens defecten.

Gezien het photoshop is kan die foto best wel al eens wat ouder zijn. Misschien zelfs wel van vorig jaar nog.



Maart 2015 - juni 2016 = 15 maanden
De eerste delen van FLY stonden in augustus recht als ik me niet vergis.
Augustus 2017 + 15 maanden = november 2018

Het kan uiteraard verschillen, maar het zou me niet verbazen als Phantasialand minstens even lang werk heeft aan FLY als aan Taron. Een opening in 2018 lijkt me heel vroeg. Maar he, altijd welkom hoor

Alleen kun je voor zoiets volstrekt niet uit gaan van wanneer de eerste delen zijn gezet. Toen de eerste trackdelen van Taron gezet werden, moesten er nog delen uitgegraven worden. Laat staan dat er iets van funderingen stond. Voor Rookburgh is eigenlijk alles al gegraven. Enkel de oprit voor werkverkeer moet nog afgegraven worden (maar die hebben ze nog nodig) en het grootste deel van het beton op de bodem van de kuil ligt al. En laten dat nu net karweitjes zijn waar normaal veel tijd in gaat zitten.

PyongWon
21-11-17, 10:48
http://i.imgur.com/vtgZg7c.jpg
Geen idee of deze tekening hier al ergens stond, maar maakt het mooi duidelijk wat de bedoeling wordt van FLY en zijn launch...

coasterfrenzy
23-11-17, 17:50
Ook wel interessante afbeeldingen vanuit de lucht:

https://www.instagram.com/kazuch1983/

Joran
23-11-17, 18:28
Ook wel interessante afbeeldingen vanuit de lucht:

https://www.instagram.com/kazuch1983/

Als dat effectief 2 dagen geleden is, dan hebben ze best nog pittig veel werk. Nuja, vanaf morgen start de Wintertraum, dus dan zullen we wel weer wat foto's zien verschijnen op de Duitse fora. :)

Rein
24-11-17, 09:52
Als dat effectief 2 dagen geleden is, dan hebben ze best nog pittig veel werk.

Op het eerste zicht dacht ik ook dat al oudere foto's waren, gezien de grote stukken launch-track niet meteen te zien zijn. Maar ze lijken ingepakt in een groenachtig zeil en op andere foto's kan je de werken aan de rotsen bij Black Mamba zien, deze zouden pas een tweetal weken geleden gestart zijn...

Waliboy
24-11-17, 20:10
Nieuwe rotsen:

https://www.mupload.nl/img/etxsak3rbeiuc.jpg

https://www.mupload.nl/img/nzb9txpql1ckk.jpg
Bron: https://www.rideonblog.com/

Joran
25-11-17, 11:20
Ah, het padje dat de helft niet weet zijn en de helft ook niet gebruikt. :) Geen idee meer hoe die rotsen ervoor daar uitzagen, maar weet wel dat ik dat altijd een vet punt vond. (Je komt van dat houten brugje uit, de hoek om en dan zie je BM daar zo mooi langsrazen, kwa esthetiek kan dat wel tellen =D)

coasterfrenzy
25-11-17, 15:08
Vroeger zat er rechts een grote houten poort. Nu enkel nog een deurtje (vermoedelijk opslag in de rots). Naar links toe zat er een groot gezicht (dat keek richting zero-G-Roll). Ik hoop dat dit gezicht nu ook weg is, want vond het echt niet mooi staan daar.

Die rotsen van Universal zien er in elk geval weer fantastisch uit. Het verbaasd me dat ze niet door zijn gegaan waar ze de laatste keer gebleven zijn, maar dit stuk viel wel enorm hard op.

Beniewd of ze in de stop tussen winter en zomer nog een gedeelte gaan doen.

Joran
07-01-18, 20:05
Op beelden die ik op youtube heb zien passeren (van een week geleden) (en hier niet mag delen, daar de bouwput helemaal zichtbaar is even enzo); was het duidelijk dat er nog geen track is bijgebouwd en dat ze vooral nog betoneerwerken aan het doen waren (station waarschijnlijk.).

Afgaande hiervan lijkt een opening in april/mei dit jaar wel zéér moeilijk. (Maar hey, ik ben al meerdere malen door het park positief verschoten, dus waarom deze keer niet natuurlijk. :D )

PS: typ rookburgh eens in youtube en wie weet vind je daar een video van een week geleden.

slimmerik
07-01-18, 20:56
Volgens tp.nl is het echt wel zeker 2019.

GriffonofNemesis
08-01-18, 10:37
Volgens tp.nl is het echt wel zeker 2019.

Ze baseren zich op een artikel van een Nederlandse nieuwssite die ondertussen al weg is omdat het er letterlijk in stond. De nodige kritiek stond er ook bij over hoe zij dat zouden mogen online zetten...

2019 lijkt het meest realistische door de bouw, maar je weet maar nooit. Sowieso doet Phantasialand er slim aan om geen datum te geven, om te vermijden dat ze het aankondigen en uiteindelijk niet halen... Eerlijk gezegd hoop ik dat ze de tijd nemen om het zo goed mogelijk af te werken en wacht ik gerust nog een jaartje langer. Dit jaar zijn er al genoeg mooie coasters in Europa om naar uit te kijken :)

coasterfrenzy
08-01-18, 10:45
Inderdaad. De bouw is lang niet zo ver als ik verwacht had. Tenzij het een heel kaal thema wordt (wat onwaarschijnelijk is) is de kans dat ze 2018 halen vrij klein. Het wordt natuurlijk weer een prototype en net als bij Chiapas kan dat problemen veroorzaken. Chiapas is daardoor uiteindelijk een seizoen later open gegaan. Hoewel Vekoma grondig getest heeft in Vlodrop, kunnen ook bij FLY weer problemen optreden. Ze doen er dus goed aan geen datum te noemen en het op te leveren als alles goed is.

simon
09-01-18, 14:37
Tijdens ons bezoek eind december konden we in elk geval niets zien, buiten een kraan die uit de put stak. De rest was goed afgeschermd. Maar daar kwam ik wel tot de conclusie dat ik met mijn gok op de openingsdatum in 2018 volledig verkeerd zit :) Ik zie het ook pas ten vroegste 2019 openen, en acht dit wel haalbaar.

coasterfrenzy
09-01-18, 14:54
Tsja. je kon nooit veel zien. En als ik kijk naar wat boven de afzettingen uit steekt, denk ik dat ze zelfs vlak voor opening niet heel veel gaan zien :p.

Anyways; Doordat er al wat hoogbouw is, had ik verwacht dat de kuil zelf ook al redelijk vol zou staan (in het begin leek dat ook best snel te gaan daar). Nu blijkt dat die hele kuil nog volledig leeg is.

Ergens zou het me niet verbazen als PHL de projectplanning gevraagd heeft om bewust wat hoogbouw en track al vroeg klaar te zetten als een soort teaser xD

Pretparkfreak7
09-01-18, 15:06
als PHL ... gevraagd heeft om bewust wat hoogbouw en track al vroeg klaar te zetten als een soort teaser xD

Het enige waar ik PHL in dat verband van verdenk is strategische hoogbouw om de inkijk op de werken verder in te perken. Zodat ze in alle stiekeme geniepigheid 'de aanslag die de concurrentie volledig doet verbleken' kunnen beramen. :p

coasterfrenzy
09-01-18, 16:55
Het enige waar ik PHL in dat verband van verdenk is strategische hoogbouw om de inkijk op de werken verder in te perken. Zodat ze in alle stiekeme geniepigheid 'de aanslag die de concurrentie volledig doet verbleken' kunnen beramen. :p

Dat zullen ze sowieso proberen.

Pretparkfreak7
11-01-18, 17:01
Voor het eerst in enige tijd is er weer iets zinnigs verschenen op het forum van Phantafriends (https://www.phantafriends.de/)

In het kleine zichtveld op de werf heeft men de voorbereidingswerken voor geveldecoratie gespot.

https://www.phantafriends.de/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180111/a7d0be93af041048a58ce27a578e05bb.jpg&key=d6ca9bc0578b64b45887f9e75d8aa44d1d4cb77fbb390f 9e78f1e8e2cdde985f

yelle8
14-01-18, 12:03
Een nieuwe video met een blik op de geheime testsite van Vekoma. Het protoype van de Flying Coaster van Phantasialand?

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/videos/1625791734172468/