PDA

Bekijk Volledige Versie : [Attractiepark Rotterdam] Opening in 2018



PyongWon
02-08-17, 07:46
Wat denken jullie van het nieuwe attractiepark Rotterdam dat in 2018 zou moeten op gaan?

http://themeparkfreaks.eu/wp-content/gallery/rotterdam/Attractiepark-Rotterdam-1.JPG

http://themeparkfreaks.eu/wp-content/gallery/rotterdam/Attractiepark-Rotterdam-2.JPG

PyongWon
02-08-17, 07:57
Het lijkt me bijna allemaal een beetje 2de hands:

- Het reuzenrad komt van Walibi, pas afgebroken daar en nu op onderhoud om daarna in Rotterdam terug neer gezet te worden
- De "sirocco" achtbaan staat sinds 2008 opgeslagen en komt uit een Japanse pretpark Toshimaen (Het ding is gebouwd in 1980)
- De evolution komt eveneens uit een Japans pretpark. Ook deze staat al geruime tijd in dozen op zolder (of ergens anders)
- Het spookhuis komt voor een groot deel uit Dubai

Dus als iemand nog ergens een attractie op overschot heeft en er graag vanaf wil... bel Hennie Van Der Most, een ondernemer die als hobby oude terreinen ombouwt naar 2de hands pretparken...

coasterfrenzy
02-08-17, 08:30
Niet eerder de concepten gezien. Over het algemeen zit ik niet te wachten op een volgend kinderpark van VD most, maar deze gaat duidelijk een stap verder. Het ding krijgt natuurlijk vooral aandacht omdat ze een oude schwarzkopf shuttle-loop willen renoveren en plaatsen. Zal daarmee toch voor genoeg mensen aanlokkelijk zijn om te gaan. Op de concepten lijken er een park meer thrills te komen dan enkel die achtbaan ook. Blijkbaar eens niet een volledig zamperla-park :p

Simon42
02-08-17, 18:47
Zoiets spreekt mij persoonlijk totaal niet aan, maar toeristen zouden er misschien wel 's avonds enkele attracties meepikken als dit een beetje een stadspark-imago meekrijgt. Verder weinig interessant qua aanbod, toch van wat uit de concepts valt af te leiden

Putoor
02-08-17, 20:19
Ik verwacht geen hoogstaand park, maar als de Schwarzkopf er staat, breng ik zeker een bezoekje! Op RCDB heeft, als ik mij niet vergis, nog even gestaan dat de vroegere achtbaan uit Amsterdam Dungeon (de kleine E-Motion coaster van Mack) ook in dit park zou komen, al is dat nu al terug verwijderd. In ieder geval heeft Van der Most die wel in zijn bezit, maar het is dus niet zeker of die in het park komt.

Ignace
02-08-17, 22:43
Hopelijk komen er van die lekker vettige frieten vol satésaus als in Wunderland Kalkar, dan zit ik er wekelijks :D.

Shuttle Loop = Schwarzkopf erbij in Europa = dikke win. Ik hoop dat dit wel een succesnummertje word hoor, ondanks dat de markt in Nederland verzadigd is (net als ik als ik klaar ben met die frieten).

Nathan G
02-08-17, 23:42
Een bezoekje van mij mag het park zeker verwachten als het open is, uiteraard vooral voor die shuttle loop. Ookal spreekt dit soort parken (zeer veel tweedehands, industrieterrein) mij niet bepaald aan.

Of het park een succes gaat worden weet ik niet echt.

zilli
03-08-17, 22:09
Ik snap niet waarom er hier mensen zeker een bezoekje gaan brengen voor de Shuttle Loop. Er staat hier in Waver één... Oké, die is vernieuwd met een nieuw lanceringssysteem, maar dat gaat die in Rotterdam waarschijnlijk ook hebben.

Ignace
03-08-17, 22:51
Ik snap niet waarom er hier mensen zeker een bezoekje gaan brengen voor de Shuttle Loop. Er staat hier in Waver één... Oké, die is vernieuwd met een nieuw lanceringssysteem, maar dat gaat die in Rotterdam waarschijnlijk ook hebben.

Van der Most heeft dat al ontkent ;). En het is outdoor in Rotterdam, kan ook een heel verschillende lancering zijn. En het is een prachtige nostalgische Schwarzkopf.

Ik snap niet dat mensen die zich pretparkfan durven noemen niet graag die baan zouden gaan doen.

PyongWon
04-08-17, 07:12
Ik snap niet waarom er hier mensen zeker een bezoekje gaan brengen voor de Shuttle Loop. Er staat hier in Waver één... Oké, die is vernieuwd met een nieuw lanceringssysteem, maar dat gaat die in Rotterdam waarschijnlijk ook hebben.

De beleving was totaal anders nadat ze die in Waver indoor hebben gemaakt! Veel minder intens. Toen enkel de looping overkapt was vond ik het al minder ... maar toen ze daarna het geheel in het donker hebben gezet was het voor mij helemaal om zeep. Het blijft een leuke achtbaan, maar hij is toch niet meer hetzelfde...

Dus enkel al om nostalgische redenen zou ik naar Rotterdam trekken, om opnieuw die kick van de oude Scirocco te mogen ervaren. Hopelijk met nog steeds de oude vliegwielaandrijving, maar ook met een nieuwe aandrijving zou ik het al fantastisch vinden om die opnieuw outdoor te mogen meemaken.

Dus ja.. speciaal daarvoor zou ik naar dat parkje in Rotterdam trekken :-p

yelle8
04-08-17, 11:04
Ik vind het er best nog wel leuk uitzien! Enkel zie ik precies weinig attracties... Weet iemand me te vertellen wat het grote gebouw is op de eerste concept-art?

coasterfrenzy
04-08-17, 11:54
Ik vind het er best nog wel leuk uitzien! Enkel zie ik precies weinig attracties... Weet iemand me te vertellen wat het grote gebouw is op de eerste concept-art?

Ik heb het idee dat dit een indoor zone wordt. Op de tweede concept zie je mensen op een soort terras staan. Op de eerste concept zie je een glazen wand met daarachter iets dat op een tunnel van een softplay lijkt.

Ignace
04-08-17, 13:24
In dat gebouw kwam toch die langste roller glijbaan ter wereld?

yelle8
04-08-17, 14:21
In dat gebouw kwam toch die langste roller glijbaan ter wereld?

Inderdaad, toen ik nadat Coasterfrenzy wat zei over de softplay zag ik ook dat het een soort glijbaan is die komt piepen.

Phadd-F
04-08-17, 14:45
Die Schwarzkopf shuttle launch coaster wil ik ook wel gaan uittesten, maar voor de rest is er niks dat me aanspreekt aan dit project. Een industrieterrein is zowiezo al een ongezellige omgeving om een pretpark in te planten, dat industriegebouw dat er dan nog vlak tegenstaat gaat volgens mij ook een lelijke doorn in het oog zijn.

Hanskuh
04-08-17, 15:16
Welk type achtbaan is die andere?

Nathan G
04-08-17, 17:07
Welk type achtbaan is die andere?

Dat vroeg ik me ook af. Volgens mij is daar nog niets over geweten.

Talocan
04-08-17, 17:23
Welk type achtbaan is die andere?

Doet me op het eerste gezicht aan Pinfari denken.

zilli
04-08-17, 21:29
Van der Most heeft dat al ontkent ;). En het is outdoor in Rotterdam, kan ook een heel verschillende lancering zijn. En het is een prachtige nostalgische Schwarzkopf.

Ik snap niet dat mensen die zich pretparkfan durven noemen niet graag die baan zouden gaan doen.

Heb niet gezegd dat ik die baan niet graag doe, maar buiten deze baan spreekt mij niet veel aan hier. Leuk voor als je in Rotterdam woont absoluut. Moest ik nog eens naar Rotterdam gaan en dit ligt in of tegen het stadscentrum én je kan per attractie apart betalen, ga ik niet zeggen dat ik hem niet eens zou doen. :)

Maar ge er niet speciaal voor naar daar rijden. Ik ben fan van themeparks, maar ik ga graag mee met mijn tijd ;) Ik ben ook een Apple fan, dat wil niet zeggen dat ik sta te springen om nog op een Macintosh van de jaren '90 te tokkelen ;)

PyongWon
05-08-17, 15:34
Ik ben ook een Apple fan, dat wil niet zeggen dat ik sta te springen om nog op een Macintosh van de jaren '90 te tokkelen ;)
Maar als ze je in handen geven kijk je toch ook nog wel eens, puur uit nostalgische redenen ;-)

Inderdaad, speciaal naar Rotterdam rijden zou ik ook niet doen, maar als ik volgende keer in de buurt ben en ik heb een half dagje over .; Yeps!

simon
04-09-17, 16:41
Rotterdam vind ik op zich een heel fijne stad, en Rotterdam ga ik zeker nog eens terug bezoeken.
Speciaal naar het park hiervoor gaan zal ik niet doen, dus hoop ik stiekem ook op latere openingstijden zodat je dit meer als afsluiter van een dag kan bezoeken.
Vraag me niet waarom, maar doet me heel hard denken aan een permanente kermis of pierpark.

Earlyspencer
28-01-18, 08:48
Volgens een door Loopings geciteerde journaliste, mogen we wellicht een kruis maken over dit project. Misschien voorbarig, maar dit heeft toch een groot Yumble- en Nature Wonder World- gehalte. En zal het uitgstelde Witch World uiteindelijk ook niet geaborteerd worden? Als A.P. R'dam niet zou doorgaan, kunnen we nog hopen dat een aantal bestelde attracties in stabiele parken terechtkomt, liefst in BE, NL of N-FR.

bobby turbo
28-01-18, 11:04
Een tweede Shwarzkopf Shuttle voor Walibi belgium :p

Hoe dan ook onlangs nog gebabbeld met woordvoerder van het park en die geloven er nog steeds in, in maart zouden trouwens de eerste attracties toegevoegd worden, beginnende met de thrillride Evolution. Deze moet eerst komen vanwege de grootte van het ding, daarna zouden snel de volgende attracties volgen waaronder de Schwarzkopf.

Joran
28-01-18, 12:32
Een tweede Shwarzkopf Shuttle voor Walibi belgium :p

Een dueling shuttle loop. :O Hoe vet zou dat niet niet zijn zeg :D

Azmidiske
28-01-18, 13:07
Een dueling shuttle loop. :O Hoe vet zou dat niet niet zijn zeg :D

Haha, dat gaan de buren nooit goed vinden :p
Hoe zie jij dat voor je? gewoon evenwijdig naast elkaar? Evenwijdig maar treinen die bij de lancering naar elkaar toe komen? Of nu we toch met gekke/onmogelijke ideeën bezig zijn, de twee loopings in elkaar gehaakt zoals Loch Ness (die ik op Youtube zag)? Misschien moeten de spelers van RCT en Planet Coaster zich daar eens aan wagen :D

Ontopic nu, jammer dat er op relatief korte tijd alweer een Nederlands project misschien mislukt. Laten we dan inderdaad hopen dat een aantal bestelde attracties toch ergens in de buurt zullen verschijnen.

Joran
28-01-18, 20:42
Haha, dat gaan de buren nooit goed vinden :p
Hoe zie jij dat voor je? gewoon evenwijdig naast elkaar? Evenwijdig maar treinen die bij de lancering naar elkaar toe komen? Of nu we toch met gekke/onmogelijke ideeën bezig zijn, de twee loopings in elkaar gehaakt zoals Loch Ness (die ik op Youtube zag)? Misschien moeten de spelers van RCT en Planet Coaster zich daar eens aan wagen :D

Ontopic nu, jammer dat er op relatief korte tijd alweer een Nederlands project misschien mislukt. Laten we dan inderdaad hopen dat een aantal bestelde attracties toch ergens in de buurt zullen verschijnen.

Ja, welja, gewoon naast elkaar hé, maar de looping dan telkens naar een andere kant uit laten lopen. Dan kan je wel maar langs 1 kan in en uitstappen, maar ach. :) Zal eens zien wat ik kan doen in Planet Coaster, maar shuttle loops zitten (nog) niet in het spel jammer genoeg.

yelle8
11-07-18, 19:34
Het in aanbouw zijnde Attractiepark Rotterdam, opgericht door Hennie van der Most, krijgt alweer een klap. De komst van twee grote attracties, waaronder een Schwarzkopf Shuttle Loop Coaster, gaat plots niet door wegens verscherpte veiligheidseisen, aldus de oprichter.

► Meer info: http://www.pretparken.be/NL/article/1984/

Best opmerkelijk toch, gezien van der Most vorige maand nog in een interview met Brakesection Magazine zei dat men volop bezig was met de Shuttle Loop. (http://www.brakesection.be/interview-hennie-van-der-most-bezieler-van-attractiepark-rotterdam/)

Rickie97
11-07-18, 22:30
Best opmerkelijk toch, gezien van der Most vorige maand nog in een interview met Brakesection Magazine zei dat men volop bezig was met de Shuttle Loop. (http://www.brakesection.be/interview-hennie-van-der-most-bezieler-van-attractiepark-rotterdam/)

Nog opmerkelijker vind ik dat hij zegt dat hij "waarschijnlijk" allerlei aanpassingen zal moeten doen. Wat voor loze uitspraken zijn dat?

Jammer jammer. Ik keek wel uit naar een vliegwielgelanceerd exemplaar als mijn derde shuttle loop... :p

Ignace
11-07-18, 23:09
Het zou me niet verbazen als Hennie gewoon door begint te krijgen dat het project nooit financiel haalbaar gaat zijn op de manier die hij zich had voorgesteld en daarom de duurste zaken laat vallen in een poging de rest van het park nog door te laten gaan.

Ik denk niet dat het park ooit effectief opengaat, maar als het wel zo is verwacht ik nog steeds een achtbaan. Dat ding van Amsterdam Dungeon of liever: een Boomerang. Het ligt toch allemaal in die man zijn schuur.

Earlyspencer
12-07-18, 06:12
"De annulering komt vrij onverwacht," lees ik op de artikelen-pagina. Ik volg de (non-) gebeurtenissen in R'dam maar half, heb geen glazen bol en probeer te geloven dat niet elke Nederlandse pretparkbestuurder (m/v) een loze praatjesmaker is ... maar de uiteindelijke niet-realisatie van een volwaardig indoor-pretpark zou me niet verbazen. Remember Yumble, dat mega-Nature-resort in NL Limburg, Witchworld en Land van Ooit. Of iets verderop: dat Cinema-Park in Oost-Londen. Nog nieuws over dat mega-project in Calais, iemand? Een nieuw park oprichten in het al verzadigd West-Europa ... er bestaan verstandiger investeringen. Ja, die realiteit is voor ons te betreuren.

Pretpark-fans in de Lage Landen en omstreken kunnen zich beter optrekken aan de recente en nakende park-uitbreidingen, Toverland en Wal.Bel. op kop. Hopelijk genereert dit een kettingreactie in andere nabije parken. Dat hier geen antiek spul wordt bij betrokken, is sneu voor de antiquiteiten-fans. Die vormen helaas een commercieel te verwaarlozen minderheid.

coasterfrenzy
12-07-18, 10:32
Het zou me niet verbazen als Hennie gewoon door begint te krijgen dat het project nooit financiel haalbaar gaat zijn op de manier die hij zich had voorgesteld en daarom de duurste zaken laat vallen in een poging de rest van het park nog door te laten gaan.

Ik denk niet dat het park ooit effectief opengaat, maar als het wel zo is verwacht ik nog steeds een achtbaan. Dat ding van Amsterdam Dungeon of liever: een Boomerang. Het ligt toch allemaal in die man zijn schuur.

Ik zou mijn geld inzetten op een Zamperla Single Helix :p

bobby turbo
12-07-18, 16:16
Ik zou mijn geld inzetten op een Zamperla Single Helix :p

wie weet dat baantje van speelstad Oranje nog... :p

siroccofreakske
13-07-18, 10:29
Niet geheel onverwacht, maar toch wel echt zonde... :(

Azmidiske
13-07-18, 14:53
Psyké is nog steeds mijn favoriet van alle 24 achtbanen die ik bereden heb. Ik had zo graag de originele outdoor versie met vliegwiellancering eens gedaan :(

Joran
13-07-18, 15:06
Zonder inderdaad. Als er één reden was om zelfs maar te denken om naar daar te gaan, was het wel voor de shuttle loop.

Vliegwiellanceringen ftw, totaal iets anders dan LIM. <3

coasterfrenzy
15-07-18, 01:24
Psyké is nog steeds mijn favoriet van alle 24 achtbanen die ik bereden heb. Ik had zo graag de originele outdoor versie met vliegwiellancering eens gedaan :(



Vliegwiellanceringen ftw, totaal iets anders dan LIM. <3

Waarbij wel gezegd moet worden dat de LIM lancering van Psyké bijzonder zwak is. Dus Azmidiske: Zo ongeveer elke andere lancering zal je prima gaan bevallen ;)

Azmidiske
15-07-18, 07:42
Waarbij wel gezegd moet worden dat de LIM lancering van Psyké bijzonder zwak is. Dus Azmidiske: Zo ongeveer elke andere lancering zal je prima gaan bevallen ;)

Oei, in het topic over lanceringen (industrie en theming) had ik iets anders beweerd :p
Is er enige hoop dat die geannuleerde shuttle loop ergens anders in West-Europa opduikt?

jefke88
17-07-18, 14:24
Oei, in het topic over lanceringen (industrie en theming) had ik iets anders beweerd :p
Is er enige hoop dat die geannuleerde shuttle loop ergens anders in West-Europa opduikt?

Ga daar maar niet van uit, dat zal wel Zuid-Amerika of Azië worden.

jefke88
05-01-21, 12:36
Dan toch een Schwarzkopfbaan voor Attractiepark Rotterdam, maar dan een Wildcat.
Zou hierbij gaan om het kleinste model, zoals in de jaren '70 nog in Bobbejaanland gestaan heeft en er nu nog altijd eentje staat in Lightwater Valley. Gaat voor quasi iedereen een nieuwe credit zijn, daar de baan 20 jaar opgeslagen gelegen heeft.

https://www.facebook.com/attractieparkrotterdam/posts/2882292798682462

Rein
05-01-21, 13:01
Goed dat men daar toch nog steeds het geloof niet verloren is... Maar ik blijf toch wat sceptisch en wacht de eerste track-legging af voor ik té enthousiast ga worden :p

siroccofreakske
05-01-21, 13:31
Zou leuk zijn als het er effectief van komt, al denk ik wel dat dit een stuk minder volk trekt dan een Shuttle Loop, al zal ik dat laatste misschien dan weer overschatten.

coasterfrenzy
06-01-21, 19:21
Is sowieso niet een baan waar ik heel enthousiast van wordt. In combinatie met de rest van het "park" wellicht goed voor de credit (en dan sluit ik het zeker niet uit dat ik de baan dan ook een aantal keer doe)..

simon
11-01-21, 13:01
Eerst zien, dan geloven. Dit project verliest toch steeds meer aan geloofwaardigheid.

coasterfrenzy
12-01-21, 17:18
Psyké is nog steeds mijn favoriet van alle 24 achtbanen die ik bereden heb. Ik had zo graag de originele outdoor versie met vliegwiellancering eens gedaan :(


Eerst zien, dan geloven. Dit project verliest toch steeds meer aan geloofwaardigheid.

Voor zover ik weet is het open en worden beetje bij beetje attracties toegevoegd. Lijkt me dus wel dat deze achtbaan er nu ook écht komt.

Rickie97
16-01-21, 14:31
Leuk! Dit geeft mij toch meer zin om dit toch eens te bezoeken! Ik denk ook wel dat dit er effectief komt. Ik heb dit model in 2019 in Lightwater Valley wel al kunnen afvinken, maar een Schwarzkopf meer is altijd mooi... :) Ongelooflijk hoe soepel die dingen blijven in vergelijking met andere banen van die leeftijd, ik hoop dat dat voor deze ook opgaat!

Blijft uiteraard spijtig van de shuttle loop, ik heb al Psyké gedaan en een versie met vallend gewicht, dus juist een vliegwielversie ontbreekt nog... Al had deze ook geen vliegwiellancering meer gehad als hij er wel was gekomen.

Ik denk ook dat doordat het park reeds open is en men de attracties geleidelijk aan toevoegt, dit meer kans op slagen heeft dan dat ze ineens een volledig park zouden willen neerzetten. Ik gun het ze alleszins!