PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is de beste ervaring die jij ooit meemaakte in een attractie?



Azmidiske
17-08-17, 17:01
Iedereen op dit forum houdt van pretparken en hun attracties. Maar wat is de beste ervaring die jij ooit beleefde in een attractie? Hiermee bedoel ik dus niet "De objectief beste attractie die je ooit gedaan hebt", maar wel de meest intense/memorabele/bijzondere ervaring die jij persoonlijk ooit hebt meegemaakt.

Ik zal alvast de spits afbijten: Efteling, Vogel Rok, december 2016

Toen ik besloot om met een groep vrienden in de winter naar de Efteling te gaan, had ik me er op voorbereid dat ik misschien maar 1 of 2 achtbanen zou kunnen doen. Het koude weer kon roet in het eten gooien en ik wist ook niet zeker of mijn vrienden wel fan waren van wilde attracties... We begonnen onze dag met de Pagode en kwamen daarna terecht bij Vogel Rok. Deze was open, er stond geen wachtrij en mijn groep wou erin :) Bovendien lukte het me ook nog eens om helemaal backseat te gaan zitten, wat absoluut mijn favoriete plek is!

Toen we naar boven getakeld werden, was ik dus al tevreden dat ik in een achtbaan zat. En toen de rit echt begon, gebeurde er iets dat ik nog altijd niet goed snap. Was het omdat ik al vijftien jaar niet in de Efteling geweest was en het (donkere) traject voor mij dus compleet onvoorspelbaar geworden was? Kwam het door het feit dat ik bijna niets zag en me dus meer bewust was van mijn andere zintuigen? Hoe dan ook, zodra we op volle snelheid vertrokken duurde het niet lang voordat ik de controle over mijn ademhaling verloor. Na tien seconden zat ik al te hijgen alsof ik een marathon had gelopen. Maar dat voelde helemaal niet pijnlijk of bedreigend, integendeel zelfs :D Ik wist dat het gewoon een reactie van mijn lichaam was en dat het dus eigenlijk geen kwaad kon. Dus liet ik het gewoon gebeuren zonder me ertegen te verzetten, en het was ook direct weer over toen we in het station tot stilstand kwamen.

Misschien zullen sommige mensen mij nu voor zot verklaren, maar die 'hijgende' rit Vogel Rok was één van de beste achtbaanervaringen uit mijn hele leven :eek: Ik hoop dat ik ooit nog eens zoiets zal mogen meemaken.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Phadd-F
17-08-17, 18:48
Outlaw Run, 2013. Op de USA trip met RF deden we oa. Silver Dollar City aan, ik kende het park niet echt buiten de aanwezigheid van Powder Keg en Outlaw Run. Het bleek een fantastisch park te zijn, op alle aspecten. Nu passeerde er een storm en alles werd gesloten. We wouden Powder Keg net aandoen dus bleven we daar maar een beetje met de operators praten (heel vriendelijke mensen waren dat). Het was wachten tot de storm tot buiten een bepaalde perimeter van het park was verdwenen, het was al opgehouden met regenen dus besloten we naar Outlaw Run te gaan.

Die was nieuw dat jaar en mocht je slechts éénmaal doen met de fastpass die we hadden genomen. Daar gingen we in de normale wachtrij wachten tot hij openging, daar stond toch niet zoveel volk. Na een tijd wachten ging hij uiteindelijk open, de wachtrij achter ons was ondertussen al goed gevuld waardoor de rest die achterkwam meteen in de fastpassrij gingen. Wij moesten een handvol treintjes ofzo wachten. Wat wist ik van de baan? Dat het de eerste echte woodie was die overkop ging, gebouwd door één of andere firm RMC waar ik nog nooit van had gehoord. En dat de lay-out er compleet raar uitzag, iets wat je nooit zelf zou maken in RCT.

Goed, ritje op Outlaw Run. Géén enkele baan heeft me ooit zo omver weten te blazen! Dat ding had een enorme ejector airtime vanaf zijn first drop tot het einde. Hij bleef maar gaan, raasde over zijn elementen. Ejector airtime op quasi elk element. Het was alsof je meer tegen je beugel zat dan dat je op het stoeltje zat. En dat een soepelheid die je enkel aan de nieuwste B&M's zou toeschrijven. Toen we de remmen inschoten was 'wow' het enigste wat ik kon denken en zeggen... We zijn dan ook meteen onze fastpass gaan verzilveren.

Natuurlijk moesten we nog een deel van het park gaan ontdekken, maar eer dat gedaan was en we aan de bisnummers konden beginnen wist ik het wel zeker. Dan nog 2 à 3 ritjes kunnen scoren op Outlaw Run tegen dat het tijd was om naar de auto te gaan. Van de 400-tal achtbanen die ik reeds deed heeft er me geen enkele zo omver weten te blazen. Hij is dan ook terecht mijn nummer één. Helaas ook nog mijn enigste RMC, maar daar komt verandering in want over een twee-tal weken ga ik richting Zweden ;) En volgend jaar in juni staat ook een USA tour op het progamma met heel wat RMC's... én ook Outlaw Run. Ik denk er nu al over na om gewoon een fastpass te pakken en daar een mini-ERT op te houden :p