PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone



Pagina's : 1 [2]

borisvdd
07-03-18, 18:18
DAt blijft toch een kleine groep hoor, de meeste bezoekers van een park zijn lokale mensen die een tot tweemaal per jaar een park doen.

Elk jaar meer dan 4 miljoen bezoekers... hou toch op.

bobby turbo
07-03-18, 21:02
Elk jaar meer dan 4 miljoen bezoekers... hou toch op.

Sorry, maar zeg je nu dat ik mijn mening niet mag uiten? Heb je ook de cijfers van Belgische bezoekers aan dat park?

borisvdd
07-03-18, 21:07
Sorry, maar zeg je nu dat ik mijn mening niet mag uiten? Heb je ook de cijfers van Belgische bezoekers aan dat park?

Het gaat erom dat je blijft beweren dat "er enkel bezoekers uit de buurt" naar dat park gaan... Terwijl het elke zomer tjokvol Nederlanders, Belgen, Engelsen,... zit.

bobby turbo
07-03-18, 21:10
Het gaat erom dat je blijft beweren dat "er enkel bezoekers uit de buurt" naar dat park gaan... Terwijl het elke zomer tjokvol Nederlanders, Belgen, Engelsen,... zit.

Sorry, ik zei dat de hoeveelheid mensen die een buitenlands park bezoeken een minderheidsgroep is tegenover lokale mensen... Dat er veel Hollanders komen dat zal zeker kloppen, maar gaan diezelfde Hollanders ook naar Walibi en zullen ze op die manier de vergelijking kunnen maken tussen beide gebieden? Want dat was waarover het ging...

Earlyspencer
07-03-18, 21:58
Als (halve) freak / (halve) local had ik zelf nog niet de link gelegd tussen het Polynesië van P.Av. en dat van Wal. Het heugt me dat ze in Wavre niet voor Mexico of China gekozen hebben. Dat moeten na het al aanwezige Wilde Westen zowat de meest gebruikte thema's zijn waar Europese parken in een inspiratie-arme bui hun zones naar thematiseren.

Ik ruik wederom pollen in de lucht: Welke reële geografische regio / land wil je graag als themazone zien + waar?
- Australië in Bellewaerde: Boomerang krijgt een didgeridoo-overkapping à la Speed of Sound, de flume wordt een duellerende creek (PHL-heimwee) en koala's, kangoeroes en een zand-speeltuin vullen er de leegtes op.
- Scandinavië in BJL (zie een eerder poll-topic) lijkt me een grote kanshebber voor de zone van de twee Gerstlauers en Sledgehammer. Alleen past Noord-Europa ondertussen ook al in het rijtje Wilde Westen, Mexico et les autres.
- België in EP anyone? (was ook ooit een poll-topic)
- Schotland ... maar niet in Hansa P., al hebben ze er al lang hun eigen Nessie. De rest van het park verwijst vooral naar de eigen deelstaat en haar voormalige overzeese handelspartners. Een Schots kasteel zou er wellicht vloeken. En voor de Efteling is Schotland dan weer te reëel. Ik werd wel al door Schotse pipers verwelkomd in Gardaland, al is dat park natuurlijk eerder een toonbeeld van ondoordacht ratjetoe.
- Japan (al zal dat voor velen op China lijken): Mt Fuji, Kyoto, vissersdorpje, ...
- Kenia/Tanzania: Kilimanjaro, Safari, Massaï ... Jammer dat PHL niet meer plaats heeft om dit uit te werken

Waliboy
08-03-18, 20:32
Nieuwe foto:

https://www.mupload.nl/img/5v1la10gh1ury.jpg

Bron: Facebook Walibi Belgium

Belgiumcoasterfreak
08-03-18, 21:44
Op deze foto is wel heel goed duidelijk dat die eerste drop best nog wel pittig gaat worden. Eigenlijk heel het parcours! Maar zeg, ging dat asfalt geen kleurtje krijgen?

bobby turbo
08-03-18, 21:49
Op deze foto is wel heel goed duidelijk dat die eerste drop best nog wel pittig gaat worden. Eigenlijk heel het parcours! Maar zeg, ging dat asfalt geen kleurtje krijgen?
Ik weet niet of er effectief gekleurde asfalt komt, maar dit lijkt me de onderlaag, of eerste laag, daar komt meestal nog een tweede laag bovenop.

yelle8
09-03-18, 11:32
Ik weet niet of er effectief gekleurde asfalt komt, maar dit lijkt me de onderlaag, of eerste laag, daar komt meestal nog een tweede laag bovenop.

Inderdaad, aan de zijkant zie je dat het asfalt nog niet tot de hoogte van de borduur komt. En op Facebook hebben ze inderdaad gezegd dat er bruine en oker asfaltkleuren komen.

jefke88
09-03-18, 12:56
Het verbaast me wel dat de baan zo dicht bij het Cowboydorp staat. Moet toch echt een serieuze baan zijn, de grootste Gerstlauer Bobsled tot nu toe?

Phadd-F
09-03-18, 16:03
Het verbaast me wel dat de baan zo dicht bij het Cowboydorp staat. Moet toch echt een serieuze baan zijn, de grootste Gerstlauer Bobsled tot nu toe?

Heibe Fahrt van Klotten is een paar meters langer en even snel. Van hoogte staat er niks op RCDB vermeld. Dus misschien niet dé grootste maar het leunt er dicht tegen aan.

calabria
10-03-18, 08:28
Ziet er een leuke baan uit, hopelijk met een mooie intensiteit. Het enige wat ik echt jammer vind is de overdaad aan supports. Er rijden lichte karretjes over de baan en er is een backbone, het zou toch echt met minder moeten kunnen?

Joran
10-03-18, 13:16
Ziet er een leuke baan uit, hopelijk met een mooie intensiteit. Het enige wat ik echt jammer vind is de overdaad aan supports. Er rijden lichte karretjes over de baan en er is een backbone, het zou toch echt met minder moeten kunnen?

Ja, ze hebben die extra supports er gewoon bijgedaan voor de lol en omdat ze extra materiaal wouden verkopen en bovenal omdat ze het zelf zeer mooi vonden.

Denk wel dat ze daar genoeg berekeningen voor doen en testen etc. om vervolgens te kunnen zeggen waar er supports nodig zijn en niet. Het kan dus bijgevolg niet met minder supports en daar zullen we allemaal mee moeten leren leven. (Persoonlijk stoort me dat nu voor geen één meter, heck, mensen, er staat een volledige nieuwe baan die er verdomd pittig uit ziet en een mooi thema krijgt. Over supports beginnen is toch wel echt een luxeprobleem?)

Earlyspencer
10-03-18, 15:05
To support or not to support, that's the question.

Natuurlijk is elke support 100% functioneel en zoals meestal weinig tot niet decoratief. Ik vermoed dat de post van Calabria werd ingegeven door die foto met het vrouwelijk personeel, gemaakt op Wereldvrouwendag - wanneer is het trouwens Wereld-mannendag? Vanuit het standpunt van de fotograaf zie je een veelheid - geen overdaad - aan supports. En echt wondermooi is dat niet als achtergrond.

Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.

Het belangrijkste en meest heuglijke is natuurlijk de nieuwe coaster zelf, die hoogstwaarschijnlijk al opent bij de seizoenstart. Misschien is het puur toeval, maar heel wat Gerstlauers werden bij mijn weten tijdig of zelfs voortijdig geopend: TikiWaka, GoldRush, Anubis, Kärnan (dacht ik toch), Pégase Express, ... Hopelijk binnen exact één jaar van 't zelfde bij BJL. En nee, Smiler was another cookie.

Jak
10-03-18, 16:54
To support or not to support, that's the question.

Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.



Elke support is 100% functioneel. Zeggen dat er geen supports mogen zijn, lijkt me hetzelfde als zeggen dat er geen veiligheidsgordes moeten zijn in een achtbaan. Wel vind ik dat de bouwer rekening kan houden met het esthetische uitzicht. Zo vind ik de supports er nogal lomp uitzien van Gerstlauer. Er zou toch een sierlijke variant van supports kunnen gemaakt worden. De Efteling toont alleszins dat het kan.

Dit is het pad van het cowboydorp naar de Octopus. Links is de ingang van de Gold River Adventure en rechts zie je duidelijk het frietkot.

Michielsken
10-03-18, 17:28
To support or not to support, that's the question.

Natuurlijk is elke support 100% functioneel en zoals meestal weinig tot niet decoratief. Ik vermoed dat de post van Calabria werd ingegeven door die foto met het vrouwelijk personeel, gemaakt op Wereldvrouwendag - wanneer is het trouwens Wereld-mannendag? Vanuit het standpunt van de fotograaf zie je een veelheid - geen overdaad - aan supports. En echt wondermooi is dat niet als achtergrond.

Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.

Het belangrijkste en meest heuglijke is natuurlijk de nieuwe coaster zelf, die hoogstwaarschijnlijk al opent bij de seizoenstart. Misschien is het puur toeval, maar heel wat Gerstlauers werden bij mijn weten tijdig of zelfs voortijdig geopend: TikiWaka, GoldRush, Anubis, Kärnan (dacht ik toch), Pégase Express, ... Hopelijk binnen exact één jaar van 't zelfde bij BJL. En nee, Smiler was another cookie.

Lijkt me sterk dat dat pad niet voor de bezoekers zou zijn, dat gebouw op de achtergrond is die friterie net na de ponys, dus we gaan die baan zeer goed zien. Hou er natuurlijk ook wel rekening mee dat de bomen nog blaadjes moeten krijgen en dan oogt dat meteen volledig anders.

K-ToF
11-03-18, 11:31
Nog enkele foto's van de werf van La Libre Belgique!

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/28616785_775181686015612_4260499132810583532_o.jpg ?oh=8dc7d27b7812f6800cd6925864bb6268&oe=5B43F247

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/28618830_775181726015608_5670507836926211432_o.jpg ?oh=6b295a2c68356eab4decebd663ca4c00&oe=5B07CADF

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/28618781_775181742682273_6707433755600254410_o.jpg ?oh=9bd972cd176b97595823180e58e91665&oe=5B00803E

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/28947055_775181746015606_2001489699740401287_o.jpg ?oh=f102f966e9f4270b30d03380e1151b14&oe=5B3B2BBF

Bron: Les Across de Walibi Belgium op Facebook

Phadd-F
11-03-18, 12:57
Hoe meer foto's ik zie, hoe meer zin ik erin krijg.

Den Este
11-03-18, 13:07
Zou het kunnen dat er last-minute een support is bijgelast? Dat is precies zo te zien op de laatste foto.

ojoh
11-03-18, 18:46
Ik denk dat we een dezer toch wel de karretjes op de baan zullen zien verschijnen zeker? Ze komen stilaan tegen openingsdag en de zone krijgt meer en meer karakter. Ik ben benieuwd naar het geheel en ik hoop dat Walibi nu bijna continu updates plaatst.

De eerste advertenties zijn gespot, nu afwachten naar de tv-spot.

yelle8
11-03-18, 19:39
Zou het kunnen dat er last-minute een support is bijgelast? Dat is precies zo te zien op de laatste foto.

Het lijkt er inderdaad op he! Ik ben dan ook eens gaan zoeken tussen mijn foto's en de support bleek er wel al te staan. Echter: je ziet op mijn foto dat de delen nog niet aan elkaar geschroefd waren en ook niet 100% overeen lijken te komen, dus misschien inderdaad toch een beetje bijgelast om het te laten passen?

https://i.imgur.com/JOVDDvn.jpg

yelle8
12-03-18, 16:39
Nieuwe foto:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/29101136_10156075267136276_7628073431950426112_o.j pg?oh=9e079ee64fa3edf55a41df93db5fd43f&oe=5B43FCA8

Ignace
12-03-18, 16:41
Ze blijven wel heel mooi in thema: zelfs de lintjes die de bladeren samenhouden zijn in dezelfde kleur als de track!

Azmidiske
12-03-18, 19:18
Nu dacht ik heel even dat die man de bloembak met grote boom gewoon in zijn handen hield ... en pas een seconde later zag ik het lint aan de bulldozer :p

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de testritten, en of ze effectief 31 maart gaan halen als openingsdag.

Pretparkfreak7
12-03-18, 19:45
Heel leuk dat ze zo sterk inzetten op groen, dat heeft zo'n themazone ook echt wel nodig!
Ik ben wel benieuwd hoelang die bananenbomen het gaan uithouden. Niet dat ik er enorm veel van ken, maar dat is toch geen soort die je in onze omgeving in de gemiddelde bommatuin kan spotten...

Phadd-F
12-03-18, 22:25
Het groen zal de zone maken of kraken, dus hopelijk zetten ze daar alles op alles!

K-ToF
12-03-18, 23:02
Heel leuk dat ze zo sterk inzetten op groen, dat heeft zo'n themazone ook echt wel nodig!
Ik ben wel benieuwd hoelang die bananenbomen het gaan uithouden. Niet dat ik er enorm veel van ken, maar dat is toch geen soort die je in onze omgeving in de gemiddelde bommatuin kan spotten...

Die palmbomen en bananenbomen die men in Walibi plant komen uit Italië en kunnen een minimumtemperatuur van -15°C aan. Ik denk dus dat dat geen enkel probleem zal zijn.

Over het groen in Exotic World: Walibi voorziet 1800 struiken, ongeveer 6000 vaste planten, een twintigtal palmbomen en een vijftigtal bananenbomen.

Genoeg groen denk ik dus ;) ?

Jak
12-03-18, 23:49
Zo'n bananenboom groeit nog redelijk goed hoor... Enkel in de winter is het aangeraden om deze wat in te pakken. Toevallig heeft mijn nonkel er ook ééntje staan. :)

Verder hoop ik dat er niet te veel planten opgaan in de omgeving van Gold River Adventure. Ok, dat is wel een attractie die wat verzorging verdient, maar de sfeer langst de achtbaan en aan het plein moet toch wel heel groen zijn vind ik...

yelle8
14-03-18, 21:28
Nieuwe 360°-foto van op een van de bruggen van de Tiki Trail:

https://i.imgur.com/JflJnBU.png

https://www.facebook.com/walibibelgium/photos/a.445001931275.234962.20116456275/10156082373961276/?type=3

jefke88
14-03-18, 23:17
Uit de reacties op Facebook van het park leid ik af dat de achtbaan niet operationeel zal zijn op 31 maart.

Talocan
15-03-18, 00:12
Uit de reacties op Facebook van het park leid ik af dat de achtbaan niet operationeel zal zijn op 31 maart.

Iemand een idee of er al treinen zijn geleverd? Heb nog geen foto's zien passeren. Misschien lopen die vertraging op.
Anders zouden ze perfect kunnen testen en planten tegelijkertijd denk ik zo.

Joran
15-03-18, 00:13
Uit de reacties op Facebook van het park leid ik af dat de achtbaan niet operationeel zal zijn op 31 maart.

Ze spreken over een opening in de lente (zie Franse reacties). Jammer genoeg is 21 juni ook nog lente strikt gezien. ;)

Michielsken
15-03-18, 08:01
Hebben ze eigenlijk ooit echt 31/03 gecommuniceerd als openingsdatum? Want daar komen, op de franstalige FB, veel reacties op. Maar ik kan wel nergens een datum vinden van Walibi uit, waardoor ik eerder denk dat dit een sterk gerucht is ipv een echte doorgegeven datum...

bobby turbo
15-03-18, 09:16
Hebben ze eigenlijk ooit echt 31/03 gecommuniceerd als openingsdatum? Want daar komen, op de franstalige FB, veel reacties op. Maar ik kan wel nergens een datum vinden van Walibi uit, waardoor ik eerder denk dat dit een sterk gerucht is ipv een echte doorgegeven datum...

Ze zeggen enkel lente 2018

K-ToF
15-03-18, 10:36
Nieuwe 360°-foto van op een van de bruggen van de Tiki Trail:



Is die doorgang door die toren nu niet hééééél krap? Of is dat gewoon gezichtsbedrog?

Rickie97
15-03-18, 10:55
Is die doorgang door die toren nu niet hééééél krap? Of is dat gewoon gezichtsbedrog?

Het zou me sterk lijken als dat niet uitgemeten zou zijn, maar het was mij ook al opgevallen, vanuit die camerahoek ziet het er inderdaad wel zeer nauw uit. :p Ik denk dat er wel meer ruimte is dan op het eerste zicht lijkt, omdat de toren misschien groter is dan je zou denken en de track loopt ook niet horizontaal op die plaats, dus het is eerder een trapeziumvorm waar je doorgaat. Of misschien krijgt Tiki Waka een maximumlengte van 140 cm, wie weet :)

Ignace
15-03-18, 11:05
Is die doorgang door die toren nu niet hééééél krap? Of is dat gewoon gezichtsbedrog?

Ik heb gehoord dat die planken zo dicht bij de track hangen, ter versteviging zolang de constructie nog niet af is, dus het zal nog minder krap worden.

etwien
15-03-18, 16:17
Is die doorgang door die toren nu niet hééééél krap? Of is dat gewoon gezichtsbedrog?

Die planken zijn zoals Ignace eerder vermelde zuiver ter tijdelijke versteviging. Een trein zou er sowieso frontaal opbotsen omdat ze letterlijk vlak in het rijgebied van Tiki-Waka hangen.

Zou natuurlijk een spectaculaire headchopper kunnen worden!

ojoh
16-03-18, 12:11
Niet om gemeen of aanvallend te zijn, maar zijn hier nu werkelijk mensen die "geloven"dat die planken daar zouden blijven (oogrol)?

Enfin,ik denk dat ze de openingsdag niet gaan halen. Ik vind het ook opvallend dat er nog geen tv-reclame is. Ze gaan hem volgens mij of de tweede week van pasen of einde april, begin mei openen.

Rickie97
16-03-18, 14:00
Niet om gemeen of aanvallend te zijn, maar zijn hier nu werkelijk mensen die "geloven"dat die planken daar zouden blijven?

Ja. :) Als je de 360°-foto 180° omdraait zie je onder de andere hut ook zo'n kruis, dus waarom zou je dat niet denken? Bij de andere hutten is het deel van de afwerking. Ik had niet gezien dat hier "goedkope" platte planken hingen ipv ronde balken zoals onder de andere hutten, en dacht dat het gezichtsbedrog was dat ze zo dicht van de track hingen. Ik vind de hutten er ook mooier uitzien met zo'n planken aan de poten trouwens, en had hier verder ook niet bij stilgestaan.


(oogrol)

:rolleyes: <-- deze? ;)


Enfin,ik denk dat ze de openingsdag niet gaan halen. Ik vind het ook opvallend dat er nog geen tv-reclame is. Ze gaan hem volgens mij of de tweede week van pasen of einde april, begin mei openen.

Het is al in dit topic gezegd denk ik, maar je zou denken dat de treinen vertraging hebben (no pun intended :D). Toch vreemd dat de baan al een eind af is en dat de treinen er nog steeds niet zijn?

coasterfrenzy
16-03-18, 15:55
:rolleyes: <-- deze? ;)


Held! :D

yelle8
20-03-18, 10:28
Na dit gelezen te hebben op de Facebookpagina van Walibi, denk ik niet dat hij op 31 maart open gaat zijn:

"Le parc ouvre le 31 mars mais Tiki-Waka, notre nouveau Funcoaster, dans le courant du printemps."

Hoewel de Nederlandse communicatie me dan dit vertelt:

"De opening van Exotic World is gepland voor de lente, maar we doen er alles aan om Tiki-Waka op 31 maart open te hebben."

Nogal tegenstrijdig... Nuja je kan er alles aan doen hem open te krijgen terwijl je wel weet dat dat wss niet haalbaar gaat zijn, zo heb je het antwoord natuurlijk mooi omzeild.

Nog een foto:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29433121_10156096728776276_2500999159138484224_n.j pg?oh=e671dd2b37c03ce2541a7cbc29259513&oe=5B428BCE

borisvdd
20-03-18, 11:09
Zoals iedereen verwacht had natuurlijk. :D

borisvdd
20-03-18, 11:09
Wat is dat trouwens met Walibi zijn pak... het is wel érg duidelijk welke delen afgebleekt zijn door de zon en welke niet. :(

Xarbero
20-03-18, 13:01
31 maart is ook al tijdens de lente he...

simon
20-03-18, 18:04
Flauw! Op de fandag zeiden ze 'bij je eerste bezoek volgend jaar' = 31 maart.

In alle communicatie van de tickets van Carrefour wordt ook verwezen naar Tiki-Waka, maar de achtbaan zal dan toch nog niet klaar zijn?

Ik zal me dan maar op 31 maart naar Plopsaland begeven, en op 2 april naar Bobbejaanland!

yelle8
20-03-18, 18:19
31 maart is ook al tijdens de lente he...

Ja, maar dan gebruik je niet het woord 'mais'/maar, want dat betekent dat er een zinsdeel gaat komen dat tegenstrijdig is het met eerste zinsdeel, zijnde open op 31 maart.
--> vertaling: Het park opent op 31 maart, maar Tiki-Waka in de loop van de lente.
Het woordje 'pas' toevoegen achter 'Tiki-Waka' zou het nog duidelijker maken.

Bovendien is er nog geen melding van karretjes. Testritten moeten nog beginnen. Keuring moet nog gebeuren. We hebben nog slechts 1,5 week te gaan...

Nathan G
20-03-18, 19:00
Bovendien is er nog geen melding van karretjes. Testritten moeten nog beginnen. Keuring moet nog gebeuren. We hebben nog slechts 1,5 week te gaan...

Of ze zijn er volop mee bezig, maar ze melden het niet. In het begin verschenen er bovendien ook zeer weinig bouwfoto's online. Daarnaast ligt de achtbaan middenin het park, waardoor je ook niet van buitenaf zomaar foto's kan nemen.

Rickie97
21-03-18, 08:50
Wat is dat trouwens met Walibi zijn pak... het is wel érg duidelijk welke delen afgebleekt zijn door de zon en welke niet. :(

Ja amai. Zelf had ik er niet op gelet eigenlijk, maar als je het weet kun je er toch maar moeilijk naastkijken :p Was dat echt eerst volledig oranje?

Phadd-F
21-03-18, 09:57
Ik vind het al bewonderenswaardig dat Walibi plande hem open te krijgen op openingsdag, sommige parken kiezen ervoor om hun nieuwe attracties pas halverwege het seizoen te openen. Dat het nu net niet lukt is jammer, maar we hebben dit jaar al wat vriesdagen gekend, dus Walibi verdient echt wel wat respijt in mijn ogen.

patrix
21-03-18, 11:39
"Le parc ouvre le 31 mars mais Tiki-Waka, notre nouveau Funcoaster, dans le courant du printemps."
"De opening van Exotic World is gepland voor de lente, maar we doen er alles aan om Tiki-Waka op 31 maart open te hebben."

Misschien een verschil in communicatie, omdat er ook een verschil is tussen Vlamingen en Walen. Zelf in Wallonië wonende heb ik de indruk dat de Walen minder klagen. Vandaar waarschijnlijk ook dat Walibi zich anders opstelt in de nederlandstalige communicatie ;-)

Waliboy
23-03-18, 21:42
Jammer van de noodtrap:

https://www.mupload.nl/img/sae5491zxc.jpg

Joran
23-03-18, 21:47
Gohja, tot je eens vast staat daar hé. ;D

Achja, het hoort er bij toch. Voor mijn part bouwen ze 20 noodtrappen, als die coaster er maar komt en functioneel is. (en in this case, is die der al, dusja. ;D)

Earlyspencer
24-03-18, 10:19
Vandaar waarschijnlijk ook dat Walibi zich anders opstelt in de nederlandstalige communicatie ;-)

Er bestaat geen slechtere communicatie dan onjuiste communicatie, hoewel, in tijden van fake news ... Als ze nu al weten dat het Tiki-ding niet open zal zijn bij aanvang van de Paasvakantie, moeten ze niet het tegendeel online suggereren, in geen enkele taal.

Pretparkfreak7
25-03-18, 23:34
moeten ze niet het tegendeel online suggereren, in geen enkele taal.
Dat doen ze ook niet in beide talen. Ze zeggen geen van beiden dat de baan op 31 maart opengaat. Al moet ik toegeven dat de Nederlandse variant wat gehaaidere communicatie is: zelfs als je veronderstelt dat je op 31 maart niet zal opengaan kan je nog altijd je zeggen dat je je best doet om het wel te halen. Daar lieg je niet per se mee. :p

etwien
27-03-18, 11:05
Net bericht gekregen ...


Dag Laurens,

Exotic World opent in de lente. We hebben er alles aan gedaan om Tiki-Waka open te krijgen bij de opening van het seizoen maar door de meteorologische omstandigheden van de vorige weken zal de family funcoaster niet voor 7 april opengaan.

Groetjes,

The Walibi Team

simon
27-03-18, 11:13
Domper :(

Rein
27-03-18, 11:14
463 (www.facebook.com/walibibelgium/videos/10156117287201276/)

Pretparkfreak7
27-03-18, 11:17
463 (www.facebook.com/walibibelgium/videos/10156117287201276/)

Als dat een redelijk recent filmpje is, lijkt het station me nog verre van klaar en lijkt de testtijd me ook nog wel eventjes te duren.

Rickie97
27-03-18, 11:28
Eventjes voor de handigheid een embed van de post :)

https://www.facebook.com/walibibelgium/videos/10156117287201276/

Maar wat een treinen!

jefke88
27-03-18, 11:48
Wat een gigantische karretjes zijn dat wel niet :eek:. Hopelijk heeft dit geen negatieve invloed op de ritervaring, want de bewegingen kunnen zo wat lomper overkomen.

coasterfrenzy
27-03-18, 13:04
Wat een gigantische karretjes zijn dat wel niet :eek:. Hopelijk heeft dit geen negatieve invloed op de ritervaring, want de bewegingen kunnen zo wat lomper overkomen.

Dat klinkt mij eigenlijk alleen maar goed in de oren :p

Ignace
27-03-18, 16:00
Wat een gigantische karretjes zijn dat wel niet :eek:. Hopelijk heeft dit geen negatieve invloed op de ritervaring, want de bewegingen kunnen zo wat lomper overkomen.

Ik denk dat ze vooral zo gigantisch lijken door die valse wielen die er precies redelijk ver uitsteken aan de zijkant, maar dat de wagentjes zelf niet verschillen van de andere modellen.

Nathan G
27-03-18, 16:34
Tof dat de karretjes er even fantastisch uitzien als op de concept arts. Dit moet één van de mooiste achtbaantreinen/-karretjes zijn in de omgeving.

Dat de baan niet opent op 31 maart is zeker jammer, maar het zat er wel aan te komen. Amper 4 dagen voor opening de eerste testritjes, dat zou sowieso niet kunnen. En laten we eerlijk zijn, de reden die ze opgeven is ook geen bullshit he.


Als dat een redelijk recent filmpje is, lijkt het station me nog verre van klaar en lijkt de testtijd me ook nog wel eventjes te duren.

Ik denk dat dat wel kan meevallen. Als je naar de concept arts kijkt, lijkt het station relatief klein en heel open te zijn, waardoor er eigenlijk alleen nog maar een houten constructie en een rieten dak op moet. Dat kan vrij snel gaan denk ik.

yelle8
28-03-18, 12:10
Hij is aan't testdraaien!

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/videos/1698894106862230/

Michielsken
28-03-18, 12:45
Blijkbaar zijn ze Dalton Terror ook aan het testen, er hangt toch een gondel bovenaan.

jefke88
28-03-18, 13:08
Ik mag hopen dat alle attracties daar momenteel aan het testdraaien zijn, zodat 31 maart 2018 geen herhaling van 31 maart 2007 wordt. Toen was Dalton Terror zowat de enige attractie die open was.

Nathan G
28-03-18, 13:32
Ik mag hopen dat alle attracties daar momenteel aan het testdraaien zijn, zodat 31 maart 2018 geen herhaling van 31 maart 2007 wordt. Toen was Dalton Terror zowat de enige attractie die open was.

Denk dat het beleid daar wel een beetje veranderd is sinds 2007 :p vorig jaar was op de eerste dag van het seizoen alles open, behalve Buzzsaw.

etwien
28-03-18, 15:38
Denk dat het beleid daar wel een beetje veranderd is sinds 2007 :p vorig jaar was op de eerste dag van het seizoen alles open, behalve Buzzsaw.
Buzzsaw is in elk geval volgens betrouwbare bron al gebruiksklaar, en normaal zal elke attractie, op Tiki-Waka na, bij seizoensstart operationeel zijn!

Ik herinner mij ook nog de horrorvehalen van seizoensstarten in Walibi waar meer buiten werking was dan in gebruik, gelukkig lijkt dit nu definitief tot het verleden te behoren ..

simon
28-03-18, 16:36
Ik vraag me af er een soft opening zal zijn zoals bij Pulsar het geval was.

borisvdd
28-03-18, 18:29
Buzzsaw is in elk geval volgens betrouwbare bron al gebruiksklaar, en normaal zal elke attractie, op Tiki-Waka na, bij seizoensstart operationeel zijn!

Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.

etwien
28-03-18, 18:34
Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.

Wat had je dan verwacht? 20 bakjes? Enkel Van Helsing (9), Gsengte Sau (7) en Vilda Musen (6) hebben meer wagens, alle andere Bobsled’s van Gerstlauer hebben er standaard 5 of minder ... Zoiets weet je op voorhand van een family coaster van dit type ...

Nathan G
28-03-18, 18:38
Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.

Volgens mij is 5 bakjes niet zo abnormaal weinig?

EDIT:


Wat had je dan verwacht? 20 bakjes? Enkel Van Helsing (9), Gsengte Sau (7) en Vilda Musen (6) hebben meer wagens, alle andere Bobsled’s van Gerstlauer hebben er standaard 5 of minder ... Zoiets weet je op voorhand van een family coaster van dit type ...

Dat dus. En Van Helsings Factory heeft ook twee lifthills, dus is normaal dat die er een stuk meer heeft.

Pretparkfreak7
28-03-18, 19:01
Het klopt inderdaad dat meer bakjes in principe meer volk kunnen verzetten. Maar die logica blijft niet doorlopen als je er de baanlengte bijneemt. Het belangrijkste is dat er genoeg treintjes op de baan staan zodat het eerste bakje terug is tegen dat het laatste bakje het station uitrijdt. Ik denk dat vijf in dit geval zeker zou moeten volstaan.

Bij Anubis staan er bijvoorbeeld ook maar 3 bakjes op de baan en zelfs daar staan die vaak te wachten in de remmen voor de uitstapzone.

bobby turbo
28-03-18, 20:37
Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.

De meeste van deze banen hebben een capaciteit van 720 pp/h dus verwacht voor Tiki-Waka ongeveer hetzelfde. Anubis heeft met drie karretjes een capaciteit van 700 PP/H. Wat betekent dat meer karretjes niet altijd een verhoging geeft die enorm verschilt. Akkoord Anubis kan zes pp karretje vervoeren, maar toch.

borisvdd
29-03-18, 18:51
Theoretische capaciteit wordt zelden gehaald. Nu zal het waarschijnlijk ook maar zo zijn dat het enkel het eerste jaar superdruk zal zijn omdat het "een nieuwe achtbaan is". Daarna zullen de wachttijden wel weer normale proporties aannemen. Misschien is vijf inderdaad wel genoeg.

yelle8
29-03-18, 19:04
Theoretische capaciteit wordt zelden gehaald. Nu zal het waarschijnlijk ook maar zo zijn dat het enkel het eerste jaar superdruk zal zijn omdat het "een nieuwe achtbaan is". Daarna zullen de wachttijden wel weer normale proporties aannemen. Misschien is vijf inderdaad wel genoeg.

Bij Psyké wordt de theoretische capaciteit in de praktijk overschreden :D Maar daar werken ze ook wel serieus door, de operators lopen daar werkelijk de trein af ipv wandelen.

etwien
29-03-18, 19:06
Als Walibi dit jaar weer zo doorwerkt als vorig jaar halen ze zeker die theoretische capaciteit! Vorig jaar heb ik echt opgekeken naar het werktempo: trein Weerwolf al op de lift voor andere trein in de remmen vliegt, idem Vampire, ... Enkel het gemis van de derde trein bij Calamity Mine lag mij soms dwars.

Pretparkfreak7
29-03-18, 19:46
Bij Psyké wordt de theoretische capaciteit in de praktijk overschreden :D
Ik heb weet van capaciteitsmetingen waarbij Anubis op 450 strandde. Dus het in de praktijk lager liggen is geen fabeltje.

yelle8
29-03-18, 20:16
For your information:

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/photos/a.232623863489269.56014.143422945742695/1700309950053979/?type=3

Rickie97
29-03-18, 20:19
Als Walibi dit jaar weer zo doorwerkt als vorig jaar halen ze zeker die theoretische capaciteit! Vorig jaar heb ik echt opgekeken naar het werktempo: trein Weerwolf al op de lift voor andere trein in de remmen vliegt, idem Vampire, ... Enkel het gemis van de derde trein bij Calamity Mine lag mij soms dwars.

Exact dit. Nu je het zegt, na de reactie op mijn TR van het zomerbezoek had ik tijdens mijn Halloweenbezoek (fandag) eens achteruit gekeken bij de remise en ik denk dat ik de derde trein daar achteraan heb zien staan. Iemand al enig idee waarom die niet reed eigenlijk? :p

Bij de andere genoemde achtbanen sta ik elk jaar opnieuw echt versteld van de operations. Vooral bij Weerwolf: ongezien hoe snel ze daar doen. Bij Vampire hadden we minder geluk omdat er een paar jongens waren die het grappig vonden om na het uitstappen weer te gaan zitten en hun beugels dicht te trekken, en dit meerdere keren na elkaar. Hierdoor hebben we toen de vuurshow gemist, en weglopen konden we niet meer want ons FastPass-vakje was al afgekruist.

Terug ontopic, met zo'n korte karretjes zou dat Weerwolf-werktempo wel stresserend kunnen overkomen op de bezoekers denk ik. Als de operators maar 4 beugels moeten doen, zal de limiterende factor in snelheid vooral het in- en uitstappen van de mensen zelf zijn. Maar dat ze me maar verrassen :-)


Ik heb weet van capaciteitsmetingen waarbij Anubis op 450 strandde. Dus het in de praktijk lager liggen is geen fabeltje.

Het is zeker geen fabeltje. Zo haalt Bellewaerde volgens mij hun THRC ook absoluut niet bij Boomerang denk ik. Vergelijk dat met Cobra in WB, ze lopen de trein af om de beugels te controleren en de trein te dispatchen en ze smijten de beugels daar letterlijk al open voordat de trein stilstaat, waar in BLW de medewerkers op hun dooie gemakje de trein aflopen, tegen elke passagier iets zeggen, een mopje maken... Dat is leuk als je er zelf in zit maar de wachtrij is toch geen pretje op die manier. :p In Walibi gaan al hun coasters volgens mij boven de THRC. Wachttijdborden gaven bij mijn bezoeken altijd een tijd aan die stukken hoger lag dan de werkelijke wachttijd, terwijl de rijen toch niet kort waren. Dat zegt toch wel iets, denk ik.

dusk
29-03-18, 23:49
Vergelijk dat met Cobra in WB, ze lopen de trein af om de beugels te controleren en de trein te dispatchen en ze smijten de beugels daar letterlijk al open voordat de trein stilstaat,.

TUV zal het graag horen :p

yelle8
30-03-18, 16:51
En ook hier nieuwe beelden:

https://facebook.com/story.php?story_fbid=1700916606659980&id=143422945742695&locale2=nl_NL&__tn__=-R

Jonathan
31-03-18, 07:57
Themeparkfreaks is met een primeur naar buiten gekomen. De achtbaan blijkt hoger en langer dan verwacht. Eerst dacht men dat de achtbaan een kleine 20 meter ging zijn en 500 meter lang. Dit blijkt nu 21 meter hoog te zijn en 564 meter lang. Hiermee is het de langste, hoogste en snelste Bobsled Coaster in de wereld.

Bron en meer info: Klik hier (http://themeparkfreaks.eu/2018/03/nieuwe-achtbaan-tiki-waka-breekt-records-in-walibi-belgium/)

Pretparkfreak7
31-03-18, 08:30
...een kleine 20 meter ging zijn en 500 meter lang. Dit blijkt nu 21 meter hoog te zijn en 564 meter lang. ...

Dat lijkt zo'n vage 'nieuwe informatie' dat ze dan even goed volgende maand plotseling vier meter lager blijkt en 73,2 meter korter. Zijn jullie zeker dat er niemand wat met jullie aan het dollen was?

SanderV
31-03-18, 17:23
Ik mag hopen dat dit geen 1 aprilgrap is, anders is het wel een hele slechte :D.

bobby turbo
31-03-18, 19:11
Het is zeker geen aprilgrap, in een gesprek met de marketingmanager is dit verteld geweest.

Ignace
01-04-18, 17:52
Buzzsaw is in elk geval volgens betrouwbare bron al gebruiksklaar, en normaal zal elke attractie, op Tiki-Waka na, bij seizoensstart operationeel zijn!

Ik herinner mij ook nog de horrorvehalen van seizoensstarten in Walibi waar meer buiten werking was dan in gebruik, gelukkig lijkt dit nu definitief tot het verleden te behoren ..

Ik zou je betrouwbare bronnen nog eens dubbelchecken :p...

GriffonofNemesis
01-04-18, 17:56
Dat lijkt zo'n vage 'nieuwe informatie' dat ze dan even goed volgende maand plotseling vier meter lager blijkt en 73,2 meter korter. Zijn jullie zeker dat er niemand wat met jullie aan het dollen was?

De marketing directeur had de aanzet gegeven voor deze stats. Het moest nog intern bevestigd worden en dat zal dus gebeurd zijn ;)

GriffonofNemesis
01-04-18, 18:07
Om nog eens de nieuwigheden op een rijtje te zetten:

edRpFfFQ6_k

En hier (http://www.pretparken.be/NL/article/1933/De%20start%20van%20het%20seizoen%20in%20Walibi%20B elgium:%20Kiddie%20Bay%20&%20Tiki-Waka) ook nog wat verslaggeving over het evenement!

Kiddie Bay mag inderdaad nog wat thema gebruiken want het contrast met alle mooie vernieuwingen en dan dat gebied is vrij groot...

Het einde van het park zal nu echt een leuk gebiedje worden in tegenstelling tot vroeger. Alleen nog de grote baan natuurlijk ;)

K-ToF
05-04-18, 18:32
De tests van Tiki-Waka verlopen goed, de werken in Exotic World lopen op zijn einde en als alles goed gaat, opent Tiki Waka zaterdag zijn deuren voor de eerste ritjes!

simon
05-04-18, 23:43
Ik denk toch nog een weekje te wachten om zeker te zijn, maar ben benieuwd om de eerste reacties hier te lezen!

jefke88
06-04-18, 07:48
De tests van Tiki-Waka verlopen goed, de werken in Exotic World lopen op zijn einde en als alles goed gaat, opent Tiki Waka zaterdag zijn deuren voor de eerste ritjes!

Is dat bevestigd door het park?

jefke88
06-04-18, 13:21
Het ziet er in ieder geval klaar uit. Dak is klaar en stelling in het station is ook weg...

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30124724_871863706329929_2318348682669326336_n.jpg ?_nc_cat=0&oh=4d4435b917b26989d3d11770e79a68a2&oe=5B31E285

K-ToF
06-04-18, 14:52
Er zijn blijkbaar daarnet ook bemande ritjes geweest!

Ignace
06-04-18, 15:17
Er zijn blijkbaar daarnet ook bemande ritjes geweest!

Hebben we vorige week zaterdag ook al gezien hoor :).

Xarbero
06-04-18, 15:22
Hebben we vorige week zaterdag ook al gezien hoor :).

dan hebben jullie toch andere zaken gezien dan ik ;-) ritjes met bezoekers erin he?

jefke88
06-04-18, 15:23
Dit zijn geen bezoekers die erin zitten.

Ignace
06-04-18, 15:25
dan hebben jullie toch andere zaken gezien dan ik ;-) ritjes met bezoekers erin he?

Nee, ritjes met personen erin ;) bemand is niet gelijk aan bezoekers.

borisvdd
06-04-18, 16:58
De tests van Tiki-Waka verlopen goed, de werken in Exotic World lopen op zijn einde en als alles goed gaat, opent Tiki Waka zaterdag zijn deuren voor de eerste ritjes!

Dat is goed nieuws! En met die blauwe lucht ziet het er helemaal mooi uit.

Belgiumcoasterfreak
06-04-18, 21:50
Ziet er tip top uit! Vind het persoonlijk echt fantastisch dat Walibi eindelijk dit doods hoekje zo aanpakt. Zag er alvast erg sfeervol en zomers uit! Nu nog de kant van de kartbaan/pic-nic aanpakken in 2021 :p.

Rickie97
07-04-18, 10:37
Kijk wat we hier hebben :p Dit had ik nog niet gezien:

https://i.imgur.com/AATqqJf.jpg

K-ToF
07-04-18, 10:50
Er is zelfs een heuse onride video ;)


https://www.youtube.com/watch?v=wI0jCMn4fLE

Azmidiske
07-04-18, 12:38
Ziet er allemaal zeer mooi uit!
Technisch vraagje: op de foto van Rickie staat een rare constructie langs weerskanten van de baan. Precies ouderwetse televisieantennes :p Iemand een idee wat hier de functie van is?

Zeuzzz
07-04-18, 13:16
De functie hiervan is dat de mensen hun handen binnen de trein zouden houden. Die dingen staan telkens voor een rem-sectie zodat je niet met je handen tegen de catwalk zou botsen ;)

ojoh
07-04-18, 16:13
Dat zijn nu niet de mooiste dingen maar bon ze hebben een nut :D

Trouwens ik zie het niet goed op de onride, waar staat het fotomoment juist op de baan?

Zeuzzz
07-04-18, 16:54
Bij de laatste afdaling, voor de bunny hops, staan twee houten palen. Misschien gaan ze daar de camera aan bevestigen

slimmerik
07-04-18, 20:09
Zoals iedereen wel weet is de baan vandaag opengegaan. Helaas heb ik het gevoel dat de wachtrij veel minder snel schuift dan dezelfde coasters van dit type, dus hopelijk verbetert dat nog.

Zeuzzz
07-04-18, 20:49
Helaas heb ik het gevoel dat de wachtrij veel minder snel schuift dan dezelfde coasters van dit type.

Heb je enig idee hoelang da wachttijd was vandaag? En laat ons hopen dat het personeel zich nog wat moet inwerken.

Joran
07-04-18, 22:03
Heb je enig idee hoelang da wachttijd was vandaag? En laat ons hopen dat het personeel zich nog wat moet inwerken.

Heb ook beelden zien passeren vandaag. Ze waren er op bepaalde momenten met 6-7 personeelsleden aan het rondlopen in het station. Dit is de eerste keer dat het veel volk moet 'slikken'. Cut them some slack. ;)

Komt heus wel goed.

Pretparkfreak7
08-04-18, 14:22
De baan heeft 4 blokremsecties. Idealiter kan in elke sectie dan een treintje rijden, terwijl het 5e in het station in en uitgeladen wordt. Zaterdag waren er meestal 1 tot 2 treintjes onderweg, terwijl al de rest in het station stond aan te schuiven, daar is dus normaal wel wat verbetering mogelijk.

Tiki Waka is voor mij geen topbaan. Persoonlijk was ik meer onder de indruk van Vilda Musen en G'sengte Sau. In het begin zit er soms behoorlijk wat trilling in de bochten en de airtimeheuveltjes op het einde worden te sloom genomen om er veel plezier uit te halen. Van snelle richtingwissels moet Tiki het ook niet hebben en dan blijft er niet zo heel veel meer over. Het is wel het type achtbaan dat het bestaande aanbod netjes aanvult.

De zone zelf is fantastisch. Het ziet er allemaal heel leuk uit en het is haast magisch hoe het die achterste nogo-zone doet opfleuren. Het kleurschema van die baan is ook best te pruimen en ook het feit dat die coaster door heel de zone karretjes laat rijden maakt de boel bijzonder dynamisch. Gold River Adventure draagt daar trouwens ook aan bij doordat diens bocht de tikizone doorkruist. De octopus schittert in zijn nieuwe kleurencombinatie en stijgt op die manier uit boven het niveau van fletse invulattractie die het voordien was: het is echt een diva van de zone geworden! Er is trouwens een subtiele kers op de taart: mijn metgezellen ontdekten dat er een tiki-versie van 'Hello World' afspeelde door de parkspeakers. Ik hoop alleen dat ze nog wat doen aan die lelijke asfalt die er overal in zeven haasten is uitgestort: dat doet echt pijn aan de ogen! :p

dusk
08-04-18, 18:33
Tiki Waka is voor mij geen topbaan. Persoonlijk was ik meer onder de indruk van Vilda Musen en G'sengte Sau. In het begin zit er soms behoorlijk wat trilling in de bochten en de airtimeheuveltjes op het einde worden te sloom genomen om er veel plezier uit te halen.

Ik kan enkel voortgaan op de paar pov-filmpjes die ik heb gezien, maar zou dit niet beter zijn mochten de karretjes minder afgeremd worden in de blocksecties? Ik vind toch dat er daar wat aan snelheid wordt verloren wat de airtime dan ook niet ten goede komt...

belgiumfalcon
08-04-18, 18:55
geplaatst door pretparkfreak7: Er is trouwens een subtiele kers op de taart: mijn metgezellen ontdekten dat er een tiki-versie van 'Hello World' afspeelde door de parkspeakers.

ik hoop dat die ook op yt komt nu ik dit weet

Ignace
08-04-18, 20:20
Ik volg Pretparkfreak7: ik vond het ook een leuke baan, maar geen topper in zijn categorie. Qua soepelheid had ik echter niets te klagen, maar er mag inderdaad wat meer vitesse in. Toch een leuke uitbreiding voor Walibi, maar het gaat voor mij geen attractie worden die ik graag meermaals per dag doe als het kan (zoals ik dat bij Pulsar, Psyké, Radja, Weerwolf en zelfs Calamity Mine wel heb). Natuurlijk doet de chaos van de huidige softopening niet veel goed aan het imago van de capaciteit van de baan, maar ik verwacht dat de interesse binnenkort wel afneemt en je anderzijds de baan 's morgens zonder wachtrij kunt doen als hij eenmaal de hele dag open is. Wij hebben vandaag tien minuten (+ een halfuur voor de rij openging) en negentig minuten moeten wachten voor onze ritjes.

Front vond ik hem leuker trouwens: op dat allerlaatste heuveltje kreeg ik verrassende maar héél aangename floater airtime.

Hanskuh
08-04-18, 20:38
Vandaag ook naar Walibi afgezakt. We hebben de baan zelf niet gedaan omdat de kinderen erbij waren en er ontzettend veel volk was. Maar hij ziet er alvast heel leuk uit. Ik ben ook blij dat er nog eens een familieachtbaan bijkomt. Nog 2 cm. en dochterlief kan erin :D. Bij deze mijn video;


https://www.youtube.com/watch?v=_xE2zUf-KyU

Zeuske83
08-04-18, 20:51
Vandaag ook naar Walibi afgezakt. We hebben de baan zelf niet gedaan omdat de kinderen erbij waren en er ontzettend veel volk was. Maar hij ziet er alvast heel leuk uit. Ik ben ook blij dat er nog eens een familieachtbaan bijkomt. Nog 2 cm. en dochterlief kan erin :D. Bij deze mijn video;


https://www.youtube.com/watch?v=_xE2zUf-KyU

Hoe groot moet je misschien zijn?

Mooie video

etwien
08-04-18, 21:20
Hoe groot moet je misschien zijn?

Mooie video

1 meter :)

Hanskuh
09-04-18, 06:00
1 meter :)

Gek toch. In deze achtbaan kan onze dochter bijna. Vorige week waren we in DippieDoe, daar mag je pas vanaf 1,25 m. in de Tyfoon. Nu ja, die baan is ook wel ouder en de beugels zullen wellicht minder veilig zijn voor kleine kinderen. Ook de Poneys in Walibi; daar mogen kinderen onder 1,05 m. niet in... huh??

etwien
09-04-18, 07:01
Gek toch. In deze achtbaan kan onze dochter bijna. Vorige week waren we in DippieDoe, daar mag je pas vanaf 1,25 m. in de Tyfoon. Nu ja, die baan is ook wel ouder en de beugels zullen wellicht minder veilig zijn voor kleine kinderen. Ook de Poneys in Walibi; daar mogen kinderen onder 1,05 m. niet in... huh??

Op de Pony’s zit je volledig los, dat zal welicht de reden zijn dat men daar een iets grotere lengteeis stelt.

jefke88
09-04-18, 08:30
Capaciteit van de baan ligt momenteel rond 340 personen per uur... Hopelijk kan snel het uitstapstation gebruikt worden.

Tiki-Waka is een leuke baan, maar gaat ook naar mijn gevoel (nog?) net iets te traag.

ojoh
09-04-18, 10:29
Zie ik het nu goed of is er op die korte tijd alweer theming toegevoegd?
Op het filmpje van Hanskuh zie je aan het begin de inkompoort. Het masker dat daar hangt had ik op nog geen enkel beeldmateriaal gezien. Overgekeken of deze week al toegevoegd?

Ook vind ik dat Tiki Waka op de laatste remsectie wat hard lijkt af te remmen. De andere remblokken lijken op het filmpje wat vlotter door te laten.

Het is duidelijk aan de berichtgeving hier, dat Tiki Waka in softopening draait. Capaciteit ligt nog wat laag en nog niet alles van personeel - atractie - bezoekers is vlot op elkaar ingesteld. Dat is dan ook de reden dat het een soft opening is. Volgens mij loopt dit binnenkort van een leien dakje (of in dit geval strooien dakje) en is Tiki Waka een welgekome aanvulling op het aanbod.

Zeuzzz
09-04-18, 13:52
Ik zag in bepaalde filmpjes en op bepaalde foto's dat in het station soms 2 karretjes staan te wachten (met de bezoekers er nog in) terwijl een derde wordt uit- en ingeladen. Is er geen uitstapgedeelte voorzien zodat het in- en uitladen wat vlotter kan verlopen? Of werkt het "uitstapstation" gewoon nog niet?

Hanskuh
09-04-18, 17:19
Op de Pony’s zit je volledig los, dat zal welicht de reden zijn dat men daar een iets grotere lengteeis stelt.

Net zoals in vele andere parken. Maar daar mag ze al wel ruim een jaar alleen een ritje maken :D.


Zie ik het nu goed of is er op die korte tijd alweer theming toegevoegd?
Op het filmpje van Hanskuh zie je aan het begin de inkompoort. Het masker dat daar hangt had ik op nog geen enkel beeldmateriaal gezien. Overgekeken of deze week al toegevoegd?

Ik zag dat er zondag zelfs enkele mensen verder werkten aan de decoratie rond het station.

Putoor
10-04-18, 18:45
Ook ik werd niet meteen razend enthousiast van mijn eerste (en voorlopig enige) ritje op Tiki-Waka. De verwachtingen lagen bij mij net iets te hoog, want op zich is het wel een toffe baan van één van mijn favoriete achtbaantypes, maar binnen zijn categorie is het zeker niet de beste. Misschien moet ik met inmiddels getemperde verwachtingen toch nog eens een paar ritjes proberen om mijn definitief oordeel te vellen. Maar voorlopig wint Pulsar het bij mij met ruime voorsprong op zijn opvolger.

Ik ben verder wel heel erg enthousiast over de nieuwe zone, want die straalt inderdaad, zeker in het zonnetje, zelfs nu er nog overal bouwhekken staan. De stralende Octopus, de Tiki-Trail, de leuke fontein (die afgelopen zaterdag jammer genoeg al leek af te staan): het is echt een prachtig geheel aan het worden. Dat geeft me wel goede hoop dat ook de komende thema-uitbreidingen gezien zullen mogen worden.


Er is trouwens een subtiele kers op de taart: mijn metgezellen ontdekten dat er een tiki-versie van 'Hello World' afspeelde door de parkspeakers.p

Prachtig dat Walibi Belgium haar (recente) geschiedenis niet vergeten is en deze muziek een plaats blijft geven in het park. Ik werd bij het horen van een instrumentale versie van "We're not alone" onlangs in het park zowaar nostalgisch naar The Music Battle, waar ik nochtans geen ongelooflijke fan van was. Ik blijf hopen op een mooie release van de recente (en vermoedelijk toekomstige) IMAscore-muziek...

Azmidiske
10-04-18, 19:06
Ik heb de baan zelf nog niet gedaan, maar uit bovenstaande commentaren leid ik af dat hij misschien beter tot zijn recht zou komen als de karretjes iets sneller zouden rijden. Kan die snelheid technisch nog aangepast worden (binnen bepaalde grenzen uiteraard) of blijft het sowieso zoals het nu is? Ik heb zelf niet zo veel technische kennis over dit soort dingen.

Jak
10-04-18, 19:19
Ik heb de baan zelf nog niet gedaan, maar uit bovenstaande commentaren leid ik af dat hij misschien beter tot zijn recht zou komen als de karretjes iets sneller zouden rijden. Kan die snelheid technisch nog aangepast worden (binnen bepaalde grenzen uiteraard) of blijft het sowieso zoals het nu is? Ik heb zelf niet zo veel technische kennis over dit soort dingen.

Ik denk wel dat de wrijving met de rail en de wielen het stroefst is de eerste maanden dat hij rijdt. Naargelang de baan is ingereden denk ik wel dat die iets sneller zal gaan, maar niet noemenswaardig. Verder kan de snelheid natuurlijk aangepast worden door de remmen al dan niet strak in te stellen.

Is het een foute veronderstelling als de intensiteit van de Tiki-Waka te vergelijken is met Naga Bay/Dizz?




Ik ben verder wel heel erg enthousiast over de nieuwe zone, want die straalt inderdaad, zeker in het zonnetje, zelfs nu er nog overal bouwhekken staan. De stralende Octopus, de Tiki-Trail, de leuke fontein (die afgelopen zaterdag jammer genoeg al leek af te staan): het is echt een prachtig geheel aan het worden. Dat geeft me wel goede hoop dat ook de komende thema-uitbreidingen gezien zullen mogen worden.


Welk leuk fontein?

Putoor
10-04-18, 21:36
Welk leuk fontein?

De fontein die in dit filmpje vanaf 1 minuut 33 seconden te zien is:


https://www.youtube.com/watch?v=edRpFfFQ6_k?t

Af en toe leek de fontein spontaan nietsvermoedende gasten met een grotere hoeveelheid water nat te maken. Dat was op de openingsdag van het seizoen; vorige zaterdag heb ik hem niet zien werken.

K-ToF
10-04-18, 22:42
Ik blijf hopen op een mooie release van de recente (en vermoedelijk toekomstige) IMAscore-muziek...

Hier is een versie die toch een beetje langer is dan de 24 seconden sample die we kennen van de persconferentie!


https://www.youtube.com/watch?v=QWvFigQ7eKE

Zeuzzz
12-04-18, 13:48
Ik heb gisteren Tiki-Waka zelf kunnen testen en naar mijn mening is dit een heel goede toevoeging aan het park. Het achterste deel van het park leeft weer helemaal op. De baan zelf vond ik prima. De snelheid van de baan vond ik persoonlijk ook goed. Het is belangrijk om in het achterhoofd te houden dat het een family coaster is die al toegankelijk is voor kinderen vanaf 1m. Voor zulke kleine kinderen gaat de baan echt wel snel genoeg. En voor de grote kinderen, zoals mezelf, is het ook gewoon genieten van een leuke rit.

jefke88
12-04-18, 14:24
Is de baan tegenwoordig al open om 10h (of op een ander vast tijdstip)?

Zeuske83
12-04-18, 17:13
1 meter :)

Dank u wel...

Zeuzzz
12-04-18, 18:41
Is de baan tegenwoordig al open om 10h (of op een ander vast tijdstip)?

Geen idee. Toen ik er was ging hij rond 13u open. Terwijl waren ze nog hard aan de omgeving en de wachtrij aan het werken.

Rickie97
12-04-18, 19:18
Ik heb de baan zelf nog niet gedaan, maar uit bovenstaande commentaren leid ik af dat hij misschien beter tot zijn recht zou komen als de karretjes iets sneller zouden rijden. Kan die snelheid technisch nog aangepast worden (binnen bepaalde grenzen uiteraard) of blijft het sowieso zoals het nu is? Ik heb zelf niet zo veel technische kennis over dit soort dingen.

Dat idee had ik ook: juist een klein beetje sneller. Maar ik heb precies de indruk dat hij in het filmpje in de reactie van K-ToF (http://board.pretparken.be/showthread.php?426-Walibi-Belgium-2018-Tikizone&p=13579&viewfull=1#post13579) dat hij daar veel minder wordt vertraagd op de remmen, of is dat maar een gedacht? In ieder geval vind ik hem er daar een stuk leuker uitzien.

Waliboy
20-04-18, 20:00
Kleine toevoeging, benieuwd wat er nog allemaal veranderd is de afgelopen week:

https://www.mupload.nl/img/gu1h9e.jpg

Bron: Facebook Walibi Belgium

K-ToF
22-04-18, 11:00
Ook op en rondom Tiki Waka heeft het park nu extra details en thematisatie toegevoegd, alsook een fontein nabij de laatste helix. Ook de wachtrij lijkt stilaan vorm te krijgen. Die wachtrij wijkt trouwens volledig af van de lelijke stalen meandering die het park elders bijna overal gebruikt.

Op de Instagram van ParkFan Explorer is trouwens een foto te zien van de toiletten van Exotic World (ik kan de foto helaas niet online zetten). En die zijn tot in detail gethematiseerd met Tiki-maskers, Tiki wandverlichting, bamboespiegels,...

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31081573_1068694126596098_6214329644473122816_n.jp g?_nc_cat=0&oh=2b85db79ee0ad5cd6a7e13dc944b5e96&oe=5B9980AA

borisvdd
22-04-18, 11:25
Er zijn ook veel attracties zonder lelijke meandering in Walibi: Vampire, Radja River, Psyké, FlashBack, ...

K-ToF
22-04-18, 14:28
Er zijn ook veel attracties zonder lelijke meandering in Walibi: Vampire, Radja River, Psyké, FlashBack, ...

Vampire heeft een lelijke meandering als je de trap op loopt richting station, Radja River zijn indoor wachtrij is zodanig verwaarloosd en is om draaierig van te worden als je er door loopt. Psyké zijn wachtrij is gewoon een soort van golfplaten loods en ook FlashBack heeft metalen meandering als je in het stationsgebouw loopt.

Trouwens, een update van de toiletten in Tiki-stijl.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/31154143_10213003491656639_5802302234788102144_n.j pg?_nc_cat=0&oh=3c33c9a4a354ee942ba60402123f1e60&oe=5B5053D0

In de parkgids trouwens een mooie update van Tiki Waka en zijn omgeving. En het valt enorm op dat Walibi zeer veel werk aan het steken is in details en afwerking. Een aangename verrassing in elk geval, want zoiets verwacht je in elk geval niet van een park als Walibi. Maar ze zijn zich duidelijk aan het onderscheiden van hun Belgische concurrenten, en dat in de positieve zin.

Ik kijk in elk geval nog meer uit naar de toekomst van dit park. En ik kijk nog meer uit naar volgende week zaterdag, want dan ga ik eindelijk nog eens in Waver geraken om alles eens te gaan bekijken én uitproberen!

Goe bezig, Walibi ;) !!

yelle8
22-04-18, 14:46
De Exotic World heeft een reeks leuke nieuwe toevoegingen! Zo zijn er 'curbs' langs de baan toegevoegd en een cirkel op een bunnyhop waar men doorrijdt. Ook waren de Tikibar en de nieuwe gethematiseerde toiletblok geopend. Bij de Tiki Trail zijn enkele planken geel geschilderd.

https://i.imgur.com/47WuzCAh.jpg

https://i.imgur.com/XrpiiR9h.jpg

https://i.imgur.com/O3xfHxCh.jpg

https://i.imgur.com/7TfFzlNh.jpg

https://i.imgur.com/wIyYvFLh.jpg

https://i.imgur.com/Cvg7aM4h.jpg

https://i.imgur.com/Da2B4kwh.jpg

https://i.imgur.com/Yl57q6ah.jpg

https://i.imgur.com/FtDEGTmh.jpg

https://i.imgur.com/51rs7CHh.jpg

https://i.imgur.com/aRnh898h.jpg

https://i.imgur.com/TY6swxKh.jpg

https://i.imgur.com/WIK2uwUh.jpg

https://i.imgur.com/Rl07n45h.jpg

https://i.imgur.com/KoOIQfMh.jpg

https://i.imgur.com/RIodbK3h.jpg

https://i.imgur.com/H4aA6aNh.jpg

Foto's: © Yelle Kleykens - Pretparken.be

borisvdd
22-04-18, 15:41
Het ziet er steeds mooier uit!

Waliboy
22-04-18, 16:01
Prachtig dit!

Deze uitbreiding doet het beste verhopen voor de komende jaren... :)
Bedankt voor deze fotoupdate!

Zeuske83
22-04-18, 17:13
Walibi je verbaast me nu

Mooie afwerking :)

Thx voor de update

yelle8
22-04-18, 18:53
Waar gedacht werd dat palen stonden voor camera's te plaatsen om onridefoto's te maken (net na de laatste MCBR, zie video), zijn er nu gele pijlen bevestigd. Het fotopunt zal dus ergens anders gaan komen. Nog snel een onride opgenomen met de nieuwe updates:


https://youtu.be/6RgGCn-Bddk

Waliboy
24-04-18, 20:41
Thematisatie van de brug (verbinding CoT -> Tika waka). Hopelijk wordt de verlichting snel aangepast:

https://www.mupload.nl/img/zj4izc.jpg

Bron: https://www.facebook.com/CoasterActus/

yelle8
24-04-18, 21:14
Ook de 'startlampen' aan het begin van de baan in het station werkten het voorbije weekend. Toen nog om de zoveel seconden en niet synchroon met dispatching.


https://www.youtube.com/watch?v=yxaGTYOmQqg&feature=youtu.be

Jak
25-04-18, 17:37
Allemaal fijne toevoegingen. Die pijlen en die lampjes zorgen ook voor wat dynamiek in het sfeergebied.

Zou er gebruik gemaakt worden van vuureffecten bovenaan in de kelken van de toegangspoort? Verder denk ik wel dat ze die lampen nog gaan aanpassen. Op de concept arts stonden ze toch niet op... Wel staan er nieuwe gethematiseerde verlichtingspalen op de concept arts, ik vermoed dan ook dat deze het zullen zijn. Het zijn wel vrij recente dus verwacht misschien ook niet dat ze ze weg gaan doen, misschien dat ze de kleur aanpassen of er thematisatie rond bouwen.

K-ToF
27-04-18, 10:06
Volgens mij zijn de soft-openingen trouwens voorbij en is hij nu gewoon geopend! Op de TV-reclame (op een Studio 100 kanaal dan nog) zegt men niet langer "Tiki-Waka, binnenkort in Walibi", maar gewoon "Tiki-Waka, in Walibi"!

Anyway, morgen ein-de-lijk naar Waver om Tiki-Waka eens uit te testen én Exotic World te gaan inspecteren! Ik ben echt énorm benieuwd!

Nathan G
27-04-18, 10:28
Volgens mij zijn de soft-openingen trouwens voorbij en is hij nu gewoon geopend! Op de TV-reclame (op een Studio 100 kanaal dan nog) zegt men niet langer "Tiki-Waka, binnenkort in Walibi", maar gewoon "Tiki-Waka, in Walibi"!

Anyway, morgen ein-de-lijk naar Waver om Tiki-Waka eens uit te testen én Exotic World te gaan inspecteren! Ik ben echt énorm benieuwd!

Benieuwd of morgen dan ook de wachtrij voor het eerst open zal zijn en alle bouwhekken en steigers overal verdwenen zijn :)

Ik ben er morgen ook, we zullen het dan zien :D

Waliboy
27-04-18, 19:27
Benieuwd of morgen dan ook de wachtrij voor het eerst open zal zijn en alle bouwhekken en steigers overal verdwenen zijn :)

Ik ben er morgen ook, we zullen het dan zien :D

Lijkt van wel:

https://www.mupload.nl/img/2swvqu1.jpg

Bron: https://www.facebook.com/walibibelgium/

jefke88
27-04-18, 22:50
Hopelijk kan nu ook de capaciteit van de baan omhoog. Benieuwd wanneer ze het uitstapstation gaan gebruiken. Vind het opvallend dat ze de baan al niet vanaf het begin zo geconfigureerd hebben.

bobby turbo
28-04-18, 06:57
Hopelijk kan nu ook de capaciteit van de baan omhoog. Benieuwd wanneer ze het uitstapstation gaan gebruiken. Vind het opvallend dat ze de baan al niet vanaf het begin zo geconfigureerd hebben.

aah dus er is wel die mogelijkheid, dat is goed nieuws.

Talocan
28-04-18, 18:26
Hopelijk kan nu ook de capaciteit van de baan omhoog. Benieuwd wanneer ze het uitstapstation gaan gebruiken. Vind het opvallend dat ze de baan al niet vanaf het begin zo geconfigureerd hebben.

Vandaag de wachtrij gedaan en van een uitstapplek is er volgens mij geen sprake. Er is wel een ingang/gedeelte voorzien voor gehandicapten. Zo te zien is het niet de bedoeling om in de toekomst dit gedeelte ook als uitstapplek te gaan voorzien.

Tiki Waka is wat mij betreft een prima baantje. Net wat het park qua attractieaanbod nog nodig had naar mijn mening. Misschien jammer van de laatste sectie die net iets aan de trage kant is.

De zone zag er verzorgt uit, als nu ook nog de bestrating in orde wordt gebracht en brug richting Toetanchamon wordt opengesteld komt het helemaal goed. Hopelijk is er ook nog wat budget om in de toekomst opnieuw een show te verwelkomen in het Tiki Theater.

Waliboy
28-04-18, 20:36
Iemand nog foto's gemaakt van de wachtrij?

yelle8
29-04-18, 10:54
Jup:

https://i.imgur.com/2yMG2Qeh.jpg

https://i.imgur.com/fTcBbIHh.jpg

https://i.imgur.com/BsS2yG5h.jpg

https://i.imgur.com/zBk4ChZh.jpg

https://i.imgur.com/k89h86Rh.jpg

https://i.imgur.com/PhCrdr1h.jpg

https://i.imgur.com/GZUiUZ2h.jpg

https://i.imgur.com/WsbrhuGh.jpg

https://i.imgur.com/1XTDM7Ih.jpg

https://i.imgur.com/06KpoVPh.jpg

https://i.imgur.com/o5dxcIxh.jpg

https://i.imgur.com/eHkiRzrh.jpg

Rest van de zone, toevoeging van interactieve elementen zoals muziekinstrumenten en bij de totem langs de Tikibar kan je een ananas naar boven duwen (maar er werkt nu nog niets).

https://i.imgur.com/qeHOrQCh.jpg

https://i.imgur.com/X9njy8Hh.jpg

https://i.imgur.com/RAPiCK6h.jpg

Toeters toegevoegd bovenop station:

https://i.imgur.com/z7tR7cNh.jpg

https://i.imgur.com/TLsLI4uh.jpg

https://i.imgur.com/4tNFOlGh.jpg

K-ToF
29-04-18, 11:19
Gisteren eindelijk in Walibi Belgium geraakt en uiteraard Tiki-Waka kunnen uittesten. En laat ons eerlijk zijn, de omschrijving 'Family Fun Coaster' klopt wel. Het is een zeer leuke en grappige baan. Het klopt inderdaad dat de laatste bunny-hops en helix een beetje aan de trage kant genomen worden. Gemiste kans. Trouwens, ik vraag mij toch ook af waar iedereen het idee vandaan haalt van een uitstapstation. Dat gebouwtje achter het station zelf? Want volgens mij is dat echt geen uitstapstation, maar gewoon een technische ruimte of een plek om gondels te stockeren. Als je daar passeert in de wachtrij merk je dat duidelijk. Zo is de kloof tussen de baan zelf en dat gebouw enorm groot en het gebouw an sich is enorm klein.

Verder heb ik vandaag ook de wachtrij kunnen doen. Het is trouwens ongelooflijk te zien dat men daar ongelooflijk veel detail aan het insteken is. Het is duidelijk dat het thema van Tiki-Waka een soort van Polynesische garage is waar men sleutelt aan zelf in elkaar gesleutelde auto's of van die zeepkisten voor een zeepkistenrace. Meteen ook duidelijk dat de eigenlijke gondels van de achtbaan zeepkisten zijn. Ik heb enkele fotootjes genomen van Tiki-Waka en enkele opvallende zaken in de wachtrij.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31348052_10213044138952796_2579201835849067902_n.j pg?_nc_cat=0&oh=424bbcdbd10042948943443ae5a75b94&oe=5B5DAF2B

Zoals je kan zien is dat tortentje boven het station zo goed als klaar. Er ligt ondertussen een rieten dak op en ook de luidsprekers zijn geïnstalleerd. Het eigenlijke stationsgebouw is echt enorm mooi geworden en oogt best imposant.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31435805_10213044140432833_2432607985276068925_n.j pg?_nc_cat=0&oh=9ebe5e5e0ed5e0521f94b23f0f23a093&oe=5B5C035B

Ondertussen hangt er in het station en in het overdekte deel van de wachtrij aangepaste verlichting in Tiki-stijl. Opvallend is dat er in bepaalde stukken van de wachtrij in stukken waar boomschors ligt nog elektrische installaties moeten komen. Daar heb je vaak betonnen plekken in kunststofbuizen in de grond waar dikke zwarte kabels uitsteken. Geen idee waar deze voor dienen, maar ik vermoed verlichting in de wachtrij?

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31543801_10213044139312805_2699028026638861704_n.j pg?_nc_cat=0&oh=3c5e0bd385967daf7de1f6c9aa65690a&oe=5B93E4F0

De zeepkist, die enorm lijkt op één van de gondels, die eerst op de grond stond in de wachtrij, is ondertussen met touwen en een katrol omhoog gehangen. Rondom de zeepkist hangt en staat verschillend materiaal, zoals Engelse sleutels, moersleutels, manden en dozen, waardoor het lijkt alsof men aan die zeepkist aan het werken is. Grappig detail is dat men hier de typische Walibi-stijl terug kan vinden, die het park sinds enkele jaren hanteert.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31481313_10213044139832818_8077450595601386126_n.j pg?_nc_cat=0&oh=aa329a00d73a28bce9f1096d8dda725b&oe=5B9307E5

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31437456_10213044139992822_4228771517935087218_n.j pg?_nc_cat=0&oh=a4173dbbbc058101fb9f2ae7562c50ff&oe=5B9ADFCB

Als je de wachtrij inloopt, vlak na de vrij imposante toegangspoort van Tiki-Waka, heeft men een soort van Tiki-tankstation geïnstalleerd, met een totem-achtige pomp en reclameborden voor de soorten brandstof die je kan tanken. Daarnaast staat er op die benzinepomp, of Cocos Oil pomp ook een teller en uiteraard een tankpistool. Ik vond het best een grappig detail.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31543786_10213044140352831_2904384347665563272_n.j pg?_nc_cat=0&oh=2f040aa7ee7ea6689433cbfa03087bd5&oe=5B6392C4

Verder viel het mij gisteren op dat Walibi Belgium erg getrouw is gebleven aan de concept-arts. Concept-arts waar ik vanaf het begin erg enthousiast over was. En als je dan ziet hoe Walibi Belgium deze concept-arts ei zo na perfect en waarheidsgetrouw heeft uitgewerkt, dan ben ik zeer gerust naar de komende jaren. Exotic World is - op de brug naar CoT na - bijna helemaal geopend en voor het eerst sinds de 16 jaar dat ik in het park kom, had ik écht het gevoel van 'in een totaal andere wereld' te zijn. Meer zelfs, ik heb me zelfs afgevraagd of ik wel in Walibi Belgium was, omdat het park er voor het eerst sinds zijn bestaan in geslaagd is om een themagebied uit te werken dat een totale sfeer uitademt, waardoor je je echt ergens anders waant.

Proficiat, Walibi Belgium, u heeft mij voor het eerst sinds lange tijd écht verbaasd!

Nathan G
29-04-18, 13:48
@Yelle8: zijn dat live foto's van vandaag? Gisteren was de brug naar Tutankhamon namelijk nog dicht.

Ook ik ben gisteren opnieuw geweest en elke keer dat ik ga word ik enthousiaster over de nieuwe zone. De wachtrij zelf ben ik nog niet doorgewandeld (enkel de fast pass rij dankzij een sorry-pass), maar hij ziet er schitterend uit, net als het station. Tof om te zien dat deze hele zone boordevol details zit. Zaken zoals die fontein (die helaas niet meer werkt of uit staat), die muziekinstrumenten en die ananas maken de zone echt leuk.

De grote doorn in het oog is nog het pad, maar het lijkt vrij duidelijk dat dat maar voorlopig is. Op veel plaatsen zijn al kleine stukjes aangelegd (zoals bij de Tiki Bar en de instrumenten), en door het hoogteverschil ziet het er wel naar uit dat de asfalt maar een onderlaag is. Hopelijk beginnen ze daar snel aan.

Gisteren was het best druk in het park, en toen bedroeg de wachttijd van Tiki-Waka 90 minuten. Tiki Trail was overigens nog gesloten.

Hier en daar is het nog wat afwerken, zoals in het station, waar de lampen nog niet correct afgesteld staan. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat daar helemaal in orde komt. Ik kan al niet meer wachten om op een zonnige zomerdag een cocktail te bestellen! :D

Putoor
01-05-18, 10:54
@Yelle8: zijn dat live foto's van vandaag? Gisteren was de brug naar Tutankhamon namelijk nog dicht.



Ook zondag (toen de foto's gemaakt zijn) was de brug nog niet geopend. Ik weet niet of dit nu al wel het geval is.

Mijn tweede, derde en vierde ritje op Tiki-Waka hebben me in elk geval een grotere fan van de baan gemaakt. Zeker vooraan is het echt een leuke achtbaan: nog steeds niet de beste in zijn soort, maar wel een heel mooie aanvulling op het aanbod van Walibi Belgium. Achterin leek de baan toch al wat te rammelen.

De zone is echt fantastisch aan het worden met veel leuke details waardoor de thematisatie niet snel gaat vervelen. Als dit de weg is die Walibi inslaat voor al zijn toekomstige themagebieden, stemt mij dat zeer hoopvol voor de komende jaren!

De muziek van de nieuwe zone mag voor mij nog wel wat luider gezet worden. In de wachtrij en station van Tiki-Waka is ze echt nauwelijks te horen als er een beetje volk staat. Beetje jammer als je investeert in speciale themamuziek en ze dan amper te onderscheiden is.

Wat ik ook wat vreemd vind is dat ze zo opvallend het theater aangeven terwijl het niet bedoeld is voor regulier gebruik. Sluit dan ook ineens de toegang tot dat voorpleintje af want ik heb nu wel een aantal mensen gezien die hier heen gingen en dan onverrichter zake moeten terugkeren.

Waliboy
01-05-18, 18:57
Ook zondag (toen de foto's gemaakt zijn) was de brug nog niet geopend. Ik weet niet of dit nu al wel het geval is.




Vandaag was de brug nog niet geopend. Benieuwd hoe men de ondergrond verder gaat aankleden. Asfalt of toch tegels die her en der reeds aangelegd werden...

Ignace
01-05-18, 19:01
Vandaag was de brug nog niet geopend. Benieuwd hoe men de ondergrond verder gaat aankleden. Asfalt of toch tegels die her en der reeds aangelegd werden...

Ik denk de gele asfalt gewoon, zoals die er al ligt bij de ingang van de zone ter hoogte van de Tiki Trail?

Phadd-F
01-05-18, 19:04
Is Pulsar nu geopend vandaag?

Waliboy
01-05-18, 20:25
Is Pulsar nu geopend vandaag?

Ja, omstreeks 15u00...

borisvdd
02-05-18, 13:04
Wat een mooi gethematiseerde wachtrij! Maar is die niet érg lang? Als die vol staat dan is het voor een tijdje, gezien de lage capaciteit van deze achtbaan.
En is ze inkortbaar op minder drukke dagen?

K-ToF
02-05-18, 14:41
Ik botste op deze foto van de Tiki-zone, genomen ter hoogte van de karting. Als je denkt aan hoe die zone er vroeger uitzag en daar dan deze foto naast plaatst. Hoe groot kan het verschil zijn?

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31530917_1340765902735920_7584885585873993728_o.jp g?_nc_cat=0&oh=988f4f9da69558adf0ef42cec9ab48c6&oe=5B510508

Ignace
02-05-18, 14:52
Wat een mooi gethematiseerde wachtrij! Maar is die niet érg lang? Als die vol staat dan is het voor een tijdje, gezien de lage capaciteit van deze achtbaan.
En is ze inkortbaar op minder drukke dagen?

Valt wel mee hoor: de rij is heel wat minder lang dan Pulsar en er valt genoeg te zien. Dit weekend was er alvast een stuk ingekort.

8banen
02-05-18, 23:05
Vandaag heb ik Tiki-Waka voor het eerst gedaan. En ik moet zeggen, ondanks dat hij met die snelheid zeker geen records breekt is het een heel leuk baantje om te doen. Het was wel de enige attractie waar je toch 10 of 15 minuten moest voor aanschuiven, wat niet verwonderlijk is voor de nieuwste attractie in het park. Voor de andere attracties was het minder dan 5 minuten aanschuiven of zelfs totaal niet, ideaal :D

Ik vind het wel spijtig dat het in- en uitstappen niet gescheiden wordt; daarmee zouden ze de capaciteit toch wel wat kunnen opdrijven. Nu moeten eerst de vorige mensen uit het karretje stappen en dan de nieuwe mensen instappen voordat het karretje kan vertrekken. Dit terwijl erachter al 2 karretjes staan te wachten met mensen die nog moeten uitstappen. Dat begrijp ik toch niet.

Jak
03-05-18, 10:16
Ik botste op deze foto van de Tiki-zone, genomen ter hoogte van de karting. Als je denkt aan hoe die zone er vroeger uitzag en daar dan deze foto naast plaatst. Hoe groot kan het verschil zijn?

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/31530917_1340765902735920_7584885585873993728_o.jp g?_nc_cat=0&oh=988f4f9da69558adf0ef42cec9ab48c6&oe=5B510508

Zo te zien zijn er aan het Tiki-theater ook nog aanpassingen gebeurd. Mooi zo! Zouden ze de binnenkant ook aanpakken. Ik herinner me dat het interieur van dat theater zeer industrieel leek. Zowat een 'betonnen' sfeertje, zoals je die hebt in arena zoals Vorst Nationaal, ...

simon
03-05-18, 12:26
Mmm, ik vrees er toch wat voor. Een nieuwe show is niet meteen gepland en het is nu een evenementenlocatie. Voor de events die erin gepland worden is vooral de locatie belangrijk, niet de aankleding. En als aankleding ertoe doet, kan je makkelijk materiaal huren in het gewenste thema.

Michielsken
03-05-18, 14:49
Eigenlijk zou het toch beter zijn dat Walibi een nieuwe eventlocatie bouwt tussen Vampire en de ingang. Dit deel is heel gemakkelijk bereikbaar van de parking (eventueel aparte ingang) en daar hebben ze wel nog plaats genoeg om een zaal te plaatsen, die aan de huidige normen kan voldoen. Tel daarbij op dat je dat stukje weg ook direct kan thematiseren naar Horror/New Orleans zoals in de plannen en dat je tussen Vampire en Weerwolf ook nog een kleine (opvul)attractie kan plaatsen en je hebt direct een aangenaam themagebied.
En dan kan het theater achteraan ook effectief als theater gebruikt worden, naast de events die in de nieuwe zaal doorgaan.

Daarnaast kan de eventzaal dan ook heel het jaar gebruikt worden, daar deze zowel in als naast het park ligt. Hopelijk hebben ze in Wavre dezelfde of een vergelijkbare redenering gemaakt en is de herthematisatie van het theater niet enkel voor de looks.

simon
03-05-18, 16:29
Ik deel hierin je mening! Een nieuwe, eigentijdse, multifunctionele zaal zou er zeker welkom zijn. Deze zou ik dan bouwen op het stukje geasfalteerde parking rechts naast de ingang. De redenen die je aangaf spreken voor zich, maar zo kan je er ook 2 toegangen aan koppelen: één vanaf de parking en één vanaf het park. Op die manier kan de locatie ook voor parkzaken gebruikt worden (bvb. in periodes van Halloween kan men hier ook een spookhuis inrichten).

funtime_arena
08-05-18, 15:56
Check out this onride of Tiki Waka the new Bobsled Coaster at Walibi Belgium and some nice impressions of the new area Exotic World

https://youtu.be/G8sxMpXNSLE

Joran
09-05-18, 19:22
Mensen die zich afvragen hoe het Tiki Theater er uit zou zien vanbinnen, niet zo lang geleden waren het blijkbaar de 'VLAJO' awards en ze werden uitgereikt in het Tiki Theater.

https://www.linkedin.com/company/walibi-belgium/

(Heb de video enkel op linkedin gevonden for now; sorry.)

Waliboy
13-05-18, 16:49
Zijn er nog fans die het park de afgelopen dagen bezocht hebben?

Het lijkt er op dat de zone (brug) tussen Tiki Waka en Cot geopend werd. Verder lijken er nieuwe vuilbakken (zoals de vorig jaar getoonde "Exotic world" vuilbakken uit Walibi Rhône Alpes) toegevoegd te zijn:


https://www.youtube.com/watch?v=UqA6u9YgW9k


Wordt dit een deel van de verlichting?

https://www.mupload.nl/img/1nul0u03m.jpg

Joran
13-05-18, 21:14
Nieuw fontijneffectje ook gezien trouwens (net voor de airtime heuveltjes).

Btw, weet iemand wat ze met het oude treinstation gaan doen daar? Het staat er nog volledig onaangeroerd bij?

Ignace
13-05-18, 21:18
Nieuw fontijneffectje ook gezien trouwens (net voor de airtime heuveltjes).

Btw, weet iemand wat ze met het oude treinstation gaan doen daar? Het staat er nog volledig onaangeroerd bij?

Het lijkt me te klein voor een spookhuis, maar eerlijk gezegd lijken de botsauto's ook te klein voor een spookhuis.

Joran
13-05-18, 21:20
Het lijkt me te klein voor een spookhuis, maar eerlijk gezegd lijken de botsauto's ook te klein voor een spookhuis.

Ah, goed punt, een tijdelijk dan, voor halloween? Zou wel vet zijn, een spookhuis in Tiki-thema (sjamanen-stijl enzo?)

Nu, ze moeten sowieso Project Z vervangen, dus why not. (En kwa spreiding kan het ook wel ten goede komen.)

Jak
13-05-18, 23:29
Zo'n stationsgebouw is toch ook niet klein te noemen? Een treintje uit Walibi (vroeger dan) is toch al gerust 20 meter. Wanneer je dan een gebouw hebt van 20m op pakweg 15m heb je toch een aardige oppervlakte.

Zeker als je kijkt naar Tuf Tuf Club, dat is niet veel groter. Ook hier kan de wachtrij gerust buiten gemaakt worden. Ze kunnen doorheen die groene voorzieningen iets regelen of op de paden en het toegangspad naar het station.

ojoh
14-05-18, 16:57
Lampen zijn lampen uit de action momenteel te koop voor 9,99 euro. Ik denk dus niet dat het die zullen worden in het park.

Waliboy
27-05-18, 18:30
Nieuwe zomerse plaatjes:

https://www.mupload.nl/img/j5lx9155j.jpg

https://www.mupload.nl/img/e7osd9k0d.jpg

https://www.mupload.nl/img/shzlrm4y.jpg

https://www.mupload.nl/img/4hy019oy865n9.jpg

https://www.mupload.nl/img/7j7q0qzl7t.png

https://www.mupload.nl/img/moyqwvp5j.jpg

Dit en meer: https://www.facebook.com/FanClubWalibi/

Belgiumcoasterfreak
27-05-18, 19:00
Als de volgende themagebieden ook zo aangepakt gaan worden... petje af dan hoor! Prachtig dit!

Simon42
27-05-18, 19:04
Het lijkt me wel echt een sfeervolle zone die het thematisch niveau in Walibi weer naar een hoger level tilt. Dat masterplan lijkt veelbelovend door dit eerste aspect! De baan zelf spreekt mij, gebaseerd op de onride video's, wat minder aan. Precies meer braksection dan baan. Kan bedriegen natuurlijk, zal het pas echt weten als ik er eens inzit.

Xarbero
27-05-18, 19:14
Het lijkt me wel echt een sfeervolle zone die het thematisch niveau in Walibi weer naar een hoger level tilt. Dat masterplan lijkt veelbelovend door dit eerste aspect! De baan zelf spreekt mij, gebaseerd op de onride video's, wat minder aan. Precies meer braksection dan baan. Kan bedriegen natuurlijk, zal het pas echt weten als ik er eens inzit.

is ook zo hoor ;-)

K-ToF
27-05-18, 21:45
Het is ondertussen een maand geleden dat ik Exotic World mocht aanschouwen, maar ik blijf mij verbazen over de gedetailleerde en professionele afwerking van het hele gebied. Zelfs tot zitbanken en vuilnisbakken toe. Ik had vrij hoge verwachtingen, wat ik ergens gevaarlijk vond, maar Walibi Belgium heeft zelfs mijn verwachtingen overtroffen.

Wat kijk ik uit naar volgend jaar. Ali Baba is om één of andere reden altijd mijn favoriete themagebied geweest, dus ik ben erg benieuwd naar wat ze met dit gebied gaan uitsteken. Als ze zo trouw aan de concept-arts gaan blijven als bij Exotic World, dan ben ik eigenlijk voor 200% gerust dat dit zeker in orde gaat komen!

Chapeau, Walibi Belgium!

matx30
28-05-18, 09:43
Het ziet er echt gewoon mega mooi uit. En al die extra's die er zijn bijgekomen sinds ik er de laatste keer in de paasvakantie was en het zal zeker wel nog wat veranderen de komende jaren als de beplanting ook wat gegroeid is. Ook zie ik dat ze nu gestart zijn met de bamboe op de gevel van CoT te plaatsen. Hetgeen ik aan CoT wel mis is dat op die plaats het nog steeds het oude grijze asfalt is. Daarbij staan die lelijke blauwe verlichtingspalen er nog steeds, maar ik zie dit wel nog in orde komen. Al is het met de volgende uitbreiding aan die kant van het park in 2021. Dit pad loopt namelijk in één stuk door naar wat de nieuwe zone moet komen.

Ik zit al te fantaseren hoe het er de volgende jaren in de andere delen van het park zal gaan uitzien. Dit park zal zoals het op deze manier bezig is zeker één van komende jaren mogen zeggen dat het meespeelt met de grote jongens :D

jefke88
28-05-18, 10:00
Hoe mooi het allemaal ook is, de capaciteit van Tiki-Waka is een gigantisch pijnpunt op deze nieuwe zone. We zijn een week of 8 na de opening en de capaciteit van de baan ligt nog altijd op met moeite 300 man per uur. Dit kan je als park echt niet maken, zeker omdat de mogelijkheden naar 600 man per uur te gaan er wel zijn. Ieder park dat ik ken met dit type attractie maakt gebruik van de mogelijkheid om reeds eerder uit te stappen dan wanneer het wagentje helemaal vooraan het station staat. Blijkbaar kiest Walibi er bewust voor de capaciteit zeer laag te houden.

Dit voorbeeld van een identieke baan in Djurs Sommerland maakt het duidelijk. Karretje rijden leeg naar de instapzone, in de eerste seconden zie je dat de mensen reeds eerder kunnen uitstappen. Om de capaciteit nog optimaler te benutten, kan er al gedispatched worden nog voor de volgende block vrij is, het karretje wacht dan even om het station uit te rijden en het volgende karretje kan al geladen worden. Het kan dus allemaal prima.


https://www.youtube.com/watch?v=moYW-cDAL5E

In principe hadden ze beter een Big Apple besteld, die capaciteit ligt hoger. Het is extreem jammer dat Walibi ervoor gekozen heeft dat dat er maar op 1 plaats in- en uitgestapt kan worden. Zelfs op rustige dagen is er geen beginnen meer aan de wachtrij na 10h15.

K-ToF
03-06-18, 10:41
Walibi Belgium blijft voortdurend details toevoegen aan Exotic World. Challenge of Tutankhamon heeft ondertussen ook zijn langverwachte aankleding gekregen.

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/34322693_915918855257747_7016605212966125568_o.jpg ?_nc_cat=0&oh=223c77fbc27b7bbc88e83196fa3348c7&oe=5B86FE18

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/34268608_915918701924429_6406833471704006656_o.jpg ?_nc_cat=0&oh=f0ac6576f792b3d13ce0d207427805bd&oe=5B76FFF2

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/34276652_915918725257760_4537697334078734336_o.jpg ?_nc_cat=0&oh=336e7e16df2550a9a67597cbadbafc78&oe=5BBF871A

Foto's: WalactuBelgium op Facebook

Joran
03-06-18, 11:46
Netjes. :D

Hanskuh
03-06-18, 19:25
Ziet er wel beter uit zo, al blijft het wel een lomp gebouw. Ik had veel liever gezien dat men zou werken met extra torentjes om het gebouw niet zo rechtlijnig te maken. Maar je hoort mij niet klagen, mooie vooruitgang dit!

Waliboy
03-06-18, 20:46
Nog meer theming (op komst):

https://www.mupload.nl/img/mdqiwbqv9vnh2.jpg

Bron: Facebook Walibi Band

Jak
03-06-18, 21:41
Nog meer theming (op komst):

https://www.mupload.nl/img/mdqiwbqv9vnh2.jpg

Bron: Facebook Walibi Band

Die schuttingen schermen het pad naar het vroegere station af. Misschien mogen we daar een speciale attractie verwachten. Zoiets dat eigenlijk te klein is om de naam attractie te dragen. Misschien mogen we daar een gethemede picknickplek verwachten, of een walkthrough, een poppenscene, ...

Wat ik wel vreemd vind is dat ze deze plakkaat niet aan Salsa Y Fiesta zetten. Het lijkt me logischer als ze daar de zone laten starten. Of misschien wachten ze daarmee nog tot de havenzone rond PU is afgewerkt en kijken ze hoever ze komt. Zoals ze bij CoT ook het pad nog niet gethemed hebben omdat dit moet aansluiten op de nieuwe paden van de Afrikazone.

joachim1107
04-06-18, 14:37
Hoe mooi het allemaal ook is, de capaciteit van Tiki-Waka is een gigantisch pijnpunt op deze nieuwe zone. We zijn een week of 8 na de opening en de capaciteit van de baan ligt nog altijd op met moeite 300 man per uur. Dit kan je als park echt niet maken, zeker omdat de mogelijkheden naar 600 man per uur te gaan er wel zijn. Ieder park dat ik ken met dit type attractie maakt gebruik van de mogelijkheid om reeds eerder uit te stappen dan wanneer het wagentje helemaal vooraan het station staat. Blijkbaar kiest Walibi er bewust voor de capaciteit zeer laag te houden.

Dit voorbeeld van een identieke baan in Djurs Sommerland maakt het duidelijk. Karretje rijden leeg naar de instapzone, in de eerste seconden zie je dat de mensen reeds eerder kunnen uitstappen. Om de capaciteit nog optimaler te benutten, kan er al gedispatched worden nog voor de volgende block vrij is, het karretje wacht dan even om het station uit te rijden en het volgende karretje kan al geladen worden. Het kan dus allemaal prima.



In principe hadden ze beter een Big Apple besteld, die capaciteit ligt hoger. Het is extreem jammer dat Walibi ervoor gekozen heeft dat dat er maar op 1 plaats in- en uitgestapt kan worden. Zelfs op rustige dagen is er geen beginnen meer aan de wachtrij na 10h15.

Dat van dat uitstappen snap ik ook niet, zo echt veel verschil maken qua capaciteit. Gewoon een paar hekjes verzetten en het is mogelijk. Wat mij ook opviel zaterdag: al redelijkw at vandalisme in de wachtrij: touwen die loshingen, bamboo die afgebroken was

simon
04-06-18, 17:05
Die kleine toevoegingen kan ik zeker appreciëren, en maken de zone ook heel wat levendiger! Ik dacht op Facebook ook een foto gezien te hebben van een soort muziekinstrumenten? Deze waren dan verwerkt in de maskers van de Tiki Zone. Kan iemand hier meer over kwijt? Is de fontein trouwens ook weer in werking?

Inderdaad jammer dat het bord 'Welcome to Exotic World' zo ver staat van Salsa Y Fiesta, want deze past ergens ook wel in Exotic World. Echter vind ik het qua theming minder passen met de nieuwe exotische theming, en zou die ook eerst een make over moeten krijgen à la Octopus. Misschien voor in de toekomst? En dan ook het bord verplaatsen?

Hanskuh
04-06-18, 19:44
Salsa-y-Fiesta én de Dragon Boats zouden perfect in Exotic World kunnen passen. Ik hoop dat het park deze attracties er toch wat beter bij gaat betrekken. Ze 'opschuiven' naar daar lijkt me jammer genoeg niet zo'n makkelijke klus.

Jak
04-06-18, 23:43
Salsa-y-Fiesta én de Dragon Boats zouden perfect in Exotic World kunnen passen. Ik hoop dat het park deze attracties er toch wat beter bij gaat betrekken. Ze 'opschuiven' naar daar lijkt me jammer genoeg niet zo'n makkelijke klus.

http://board.pretparken.be/attachment.php?attachmentid=368&d=1511691077
Op bovenstaand plan is het nog duidelijk dat er een kinderattractie verplaatst wordt naar deze zone. De vraag blijft natuurlijk bij welke zone de Dragonboats gaan horen. Persoonlijk denk ik dat ze meer gaan thuishoren bij een haventhema, wat altijd al het idee is geweest van de zone rond Pulsar, PU, FB en de Dragonboats. Daar komt dan ook deze kinderattractie bij. Waarschijnlijk zal de scheiding dus ergens tussen deze kinderattractie en de Salsa Y Fiesta te komen liggen.

Hanskuh
05-06-18, 19:39
http://board.pretparken.be/attachment.php?attachmentid=368&d=1511691077
Op bovenstaand plan is het nog duidelijk dat er een kinderattractie verplaatst wordt naar deze zone. De vraag blijft natuurlijk bij welke zone de Dragonboats gaan horen. Persoonlijk denk ik dat ze meer gaan thuishoren bij een haventhema, wat altijd al het idee is geweest van de zone rond Pulsar, PU, FB en de Dragonboats. Daar komt dan ook deze kinderattractie bij. Waarschijnlijk zal de scheiding dus ergens tussen deze kinderattractie en de Salsa Y Fiesta te komen liggen.

Ik denk dat ze toch meer bezoekers naar deze attracties zouden lokken, mochten ze dichter in het centrum van een themagebied staan. Kijk maar naar Octopus in Exotic World. De laatste jaren heb ik daar nooit zoveel mensen gezien als dezer dagen. Maar goed, het is zonder twijfel makkelijker om een treintje te verplaatsen dan een flat ride met fundamenten.

yelle8
09-06-18, 16:06
Exotic World is vandaag officieel geopend! Hier al een video van tijdens de openingsceremonie (tip: skip naar minuut 7). Dhr Benjamin Goes, vertegenwoordiger van Minister Collin, Dhr Dominique Marcel, CEO van Compagnie des Alpes, het moederbedrijf van Walibi, en Dhr Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur van Walibi, openden voor de gelegenheid de familiale funcoaster Tiki-Waka.

“We wilden echt scoren tijdens deze officiële opening”, zegt Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur van Walibi. “We zijn fier van het estetisch en technisch resultaat van Exotic World, het eerste symbool voor de grote veranderingen die het park zal meemaken in de volgende jaren.”

"Walibi moetmarktleider worden in België" - CDA

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/videos/1770369133048060/

Waliboy
09-06-18, 19:40
Zo te zien is er de laatste week nog heel wat toegevoegd aan de nieuwe zone:

https://www.mupload.nl/img/n0ir57fhlde.jpg

https://www.mupload.nl/img/9yxjbwcu3b7r.jpg

https://www.mupload.nl/img/4ecz00ds1bk.jpg

https://www.mupload.nl/img/ujuxzrpmb.jpg

https://www.mupload.nl/img/naqybtc3u.jpg

https://www.mupload.nl/img/1sst3jsjap.png

Bron: https://www.facebook.com/FanClubWalibi/


https://www.mupload.nl/img/a2tivjg.jpg

https://www.mupload.nl/img/27n9v28.jpg

https://www.mupload.nl/img/hpt0ykyi51woa.jpg

Bron + meer: https://www.parkreviews.be
https://www.parkreviews.be/extra/reportages/offici%C3%ABle-inauguratie-exotic-world/

T-Bô
11-06-18, 11:41
Gisteren heb ik Tiki Waka een bezoekje gebracht. De coaster is 'OK'. Gewoon een leuke familiecoaster waar iedereen van zal genieten. Maar hij komt niet in de buurt van b.v. Vilda Musen of G'Sengte Sau. Maar visueel is het wel een supermooie baan. Vooral als je van het Cowboy dorp richting Exotic World gaat is het een prachtig gekleurde wirwar van rails.

De coaster is dus in orde, maar waar ik vooral van te spreken ben is de Exotic World. Wat een mooie zone is dit geworden! De aankleding van het station en wachtrij is prima. Het horecapunt ziet er fraai uit. De vernieuwde toiletten zijn prima en de vele (al dan niet muzikale) elementen langs de paden zijn prachtig. Als dit de nieuwe standaard van Walibi wordt kijk ik halsreikend uit naar alle nieuwe uitbreidingen. Dit is fris, mooi en tof gedaan. Petje af voor Walibi!

yelle8
15-06-18, 13:10
Nog een linkje naar ons verslag van de officiële opening: http://pretparken.be/NL/article/1971/Exotic%20World%20officieel%20geopend%20in%20Walibi %20Belgium

En nog een mooie compilatievideo:

https://www.facebook.com/walibibelgium/videos/10156320459886276/

Waliboy
31-01-19, 22:44
De kale, kille ruimte van Kiddie Bay, de uitbreiding van het aquapark Aqualibi dewelke vorig jaar geopend werd, werd de afgelopen weken tijdens het jaarlijkse winteronderhoud opgefrist.


https://www.mupload.nl/img/5fd72yg4uht.jpg

Bron: https://www.facebook.com/aqualibi/

Polletje
02-02-19, 01:31
Mooi. De opgekleurde muren en plafond geven de ruimte al een heel andere sfeer.

SanderV
02-02-19, 11:12
Dit ziet er al beter uit! Ik vind dat de Kiddie Bay op deze manier veel beter bij het huidige Aqualibi past. Ookal hangt er geen Caraïbische sfeer zoals in de rest van Aqualibi, alles is beter dan die lelijke, kale muren.

simon
03-02-19, 14:30
Inderdaad een hele verbetering! Hoewel ik het toch jammer blijf vinden dat het er zo 'clean' uitziet.

Earlyspencer
04-03-23, 20:31
Na Taka Waka (https://freizeit-land.de/safari/)in Geiselwind zou ik persoonlijk een attractie wel graag Jaka Maka dopen. Helaas is het - bij gebrek aan koeken hé Bart - creatieve bloedarmoe troef onder vele attractienaam-bedenkers. In een Frans parkje nabij de Loire gaat men schaamteloos voor een draaiende platrit genaamd Tiki Wakah (https://www.familypark37.com/tiki-wakah/). Het koggenmolen-achting ding zou in juni 2023 openen.

https://i.imgur.com/FvRgFEA.jpg