PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone



Pagina's : [1] 2

yelle8
24-08-17, 11:02
Bij wijze van het grote investeringstopic eens beginnen uit te splitsen in aparte jaartopics...

In 2018 zal het achterste gebied van het park (rond de topattractie Challenge of Tutankhamon) volledig vernieuwd worden naar een exotisch Tiki-gebied. Zo zal er onder andere een nieuwe grote family coaster het al rijke aanbod aan achtbanen vervoegen. Afgaande op de concept-arts zal dit een Gerstlauer Bobsled Coaster worden, al is dit nog niet door het park zelf bevestigd. De achtbaan zal vertrekken op de plek van de Cocinelle en zal zich uitstrekken tot aan Gold River Adventure. Voor de komst van de coaster en de heraanleg van deze zone zal La Coccinelle afgebroken en verplaatst worden naar de plek waar het Reuzenrad stond, vlak voor de Weerwolf.

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_b815772c50f2ec5178eb02e537bb61db_640_480_1.j pg

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_6b945acb938abcaf2f29b3899d88938f_640_480_1.j pg

Hanskuh
24-08-17, 12:22
Ik ben eigenlijk benieuwd welke attracties nog deel zullen uitmaken van dit gebied. Salsa Y Fiesta lijkt me logisch. Maar wat met de Drakenboten, Octopus en het Theater? Van CoT veronderstel ik dat het bij het gebied van de megacoaster zal horen.

yelle8
24-08-17, 12:49
Ik ben eigenlijk benieuwd welke attracties nog deel zullen uitmaken van dit gebied. Salsa Y Fiesta lijkt me logisch. Maar wat met de Drakenboten, Octopus en het Theater? Van CoT veronderstel ik dat het bij het gebied van de megacoaster zal horen.

Het theater gaat gewoon nog steeds gebruikt worden voor evenementen dacht ik, dus een nieuwe doek tegen die wand in stijl van het tiki-thema en opgelost? :p De octopus zie ik ook nog wel aansluiten bij het thema. De vikingbootjes daarentegen, die liggen wel héél ver weg van dit gebied he, da's al vlak naast psyké. Pulsar, Flashback en Psyké krijgen trouwens binnen een paar jaar een haventhema, wellicht dat het daar beter in past? :D Ik zie het ding ook nog verplaatst worden, want het ligt daar maar eenzaam (en in de weg voor nieuwe attracties). Misschien naar het vernieuwde Walibi Playland of toch dichterbij het Tikigebied?

Hanskuh
24-08-17, 13:37
Ik vind alles daar in de buurt nogal ver uit elkaar liggen. Octopus, Salsa Y Fiesta en de Drakenboten zouden perfect in het thema van de nieuwe achtbaan kunnen passen, maar ik zou ze eigenlijk allemaal korter bij de achtbaan plaatsen :p. Een themagebied is volgens mij pas gezellig wanneer alles mooi op elkaar aansluit.

Ignace
24-08-17, 15:49
Op de concept kan je toch zien hoe de Octopus paars geschilderd is? De ligging blijft ietwat ongelukkig, maar de attractie lijkt me een deel van de zone te worden in ieder geval.

ojoh
25-08-17, 10:51
Bwa de octopus ligt daar nog zo slecht niet. Er komt nog dat avonturenparcours bij dus als dat tussen octopus en de nieuwe coaster ergens aansluiting vindt ligt hij er mooi bij. Ook de achtbaan haar lift staat op die plaats ongeveer dus met de juiste ingrepen is die er wel nog bij. Salsa Y fiesta vind ik ook nog een ietwat moeilijke. Bij het tikigebied houden of bij de nieuwe afrikawereld. Misschien toch maar beter naar de tikizone en plaatsen op de plaats van het stationsgebouw?
De drakenboten herthemen naar verschillende zijlschepen binnen enkele jaren en verplaatsen richting flashback lijkt me daar ook het beste.

Cot Naar Afrika? Dat denk ik niet, daarvoor staat die te ver weg van die zone en te prominent in de Tiki.

traveler
25-08-17, 11:33
Als je kijkt op de kaart staat CoT in het tiki gebied

Ignace
25-08-17, 13:51
Raar, CoT is toch echt wel Egyptisch (= geografisch feitelijk in Afrika) gethematiseerde ride.

Pretparkfreak7
25-08-17, 14:08
Raar, CoT is toch echt wel Egyptisch (= geografisch feitelijk in Afrika) gethematiseerde ride.
Misschien daarom dat ze hun megacoaster in 2021 in een Afrikaans jasje willen steken. Dan vormt CoT de perfecte overgang.

Een andere oplossing is een tiki-herwerking van de attractie. Ik hoop dat ze het niet doen, want 9 kansen van de 10 is het enorm gefaald. Langs de andere kant ben ik wel benieuwd hoe ze dat zouden aanpakken.

traveler
25-08-17, 19:47
challenge of tiki tiki met als verhaal ontsnap aan de tiki vloek

Hanskuh
25-08-17, 22:43
Het ene hoeft misschien niet bij het andere te horen. Ik denk dat CoT de perfecte overgang kan bieden van Tiki Tiki naar het Afrikaanse themagebied. Zo vormt het geheel een soort 'Adventureland' :p.

K-ToF
25-08-17, 23:22
In de periode dat Six Flags Belgium met de plannen voor CoT op de proppen kwam, werd die vraag ook meer dan eens gesteld. Het themagebied rond Challenge of Tutankhamon stond toen in de persmap als 'Caraïbisch', dus een Egyptische dark-ride op die plek werd ook toen een beetje vreemd gevonden. Begrijpelijk ook.

In diezelfde periode ging het dan ook vaak de ronde dat die Caraïbische zone omgevormd zou worden naar een Egyptische zone. Het management heeft toen gezegd dat er geen plannen waren in die richting. Zelf noemden ze CoT toen een 'stand-alone-attractie', een attractie die op zichzelf stond, zonder enig verband met het themagebied waar die zich bevond. Ik denk dus dat we deze keer met exact hetzelfde verhaal gaan zitten; een attractie die op zichzelf staat, volledig los van de Tiki zone.

coasterfrenzy
26-08-17, 14:01
Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?

Hanskuh
26-08-17, 14:23
Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?

Volgens mij al in september. Exact kan ik het echter niet zeggen.

bobby turbo
26-08-17, 18:03
Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?

na de zomer werd me verteld.

simon
01-09-17, 09:46
Ik meende ook dat alle werkzaamheden zouden aanvangen na komend weekend (dus vanaf 04/09), zowel voor Aqualibi als voor de uitbreidingen in Walibi.

Rickie97
01-09-17, 10:52
Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?

RCDB zegt 9 oktober. https://rcdb.com/925.htm

Joran
01-09-17, 13:08
RCDB zegt 9 oktober. https://rcdb.com/925.htm

Dat lijkt me wel heel laat eigenlijk?

jefke88
01-09-17, 13:40
Dat is Amerikaans datumformaat, en dus 10 september volgens RCDB :).

Rickie97
01-09-17, 15:12
Dat is Amerikaans datumformaat, en dus 10 september volgens RCDB :).

Oh. :)

Waliboy
16-09-17, 17:26
Het meer van de Gold River werd drooggelegd en lijkt dus niet gebruikt te worden tijdens Halloween:

https://www.mupload.nl/img/nan3mn74gdwst.jpg

https://www.mupload.nl/img/pu8orfrlreemk.jpg
Bron: https://www.facebook.com/ParkfanExplorerASBL/photos/

Joran
16-09-17, 17:44
Het meer van de Gold River werd drooggelegd en lijkt dus niet gebruikt te worden tijdens Halloween:
[/url]

Of net wel natuurlijk. ;)

Dacht altijd dat dat meer toch wel dieper was :o Intrigerend :D

yelle8
16-09-17, 17:54
Oh verrassend! Misschien om enkele footers van de nieuwe achtbaan te gieten?

bobby turbo
17-09-17, 14:25
Als je op de concepts kijkt zie je wel dat die achtbaan grotendeels over GRA gaat, mogelijk over dat eilandje in het midden, wat me verbaast is hoe ondiep dat meer is.

ojoh
17-09-17, 18:55
Ahneen, dat heb ik eigenlijk altijd geweten / gedacht dat dat niet zo een diep meer kon zijn.

1. je ziet alle wielen duidelijk in het water liggen als de boot nadert
2. De handen met halloween die ze er eens ingestoken hebben lieten dat ook wel uitschijnen vond ik
3. De oude krokodil kon je vroeger perfect zien liggen op de bodem (dus niet op een betonnen verhoog)

Wat ik me wel altijd afgevraagd heb. De kanten van het pad in LLC daar hoor je zowel links als rechts van het station een overloop geluid. En als ik me niet vergis zie je hem ook de kant van het frituur. Waarvoor dient die, en waar loopt die naar toe??

simon
18-09-17, 09:53
Wow, is inderdaad minder diep dan ik dacht! Ik wist wel dat het niet gigantisch diep was met de wielen die je ziet liggen, maar dit is toch wel gewoon tot kniehoogte?

Ik denk ook dat het tijdelijk is voor de werken nu om er beton te gieten voor de supports van de nieuwe achtbaan.

Tegen Halloween kan dit weer snel opgevuld worden. Het is uiteindelijk nog een maand tegen dat het Halloween is. Nuja, moest het wegvallen met Halloween zou ik er niet zo rouwig om zijn, want dit is jaar na jaar het zwakste 'spookhuis' in het park. Alhoewel ze er zeker en vast Clowns River terug mogen brengen (zeker nu met 'It' in de cinema :p)


Wat ik me wel altijd afgevraagd heb. De kanten van het pad in LLC daar hoor je zowel links als rechts van het station een overloop geluid. En als ik me niet vergis zie je hem ook de kant van het frituur. Waarvoor dient die, en waar loopt die naar toe??

Uhm, kan je even verduidelijken, want hier snap ik niet echt waarover je het hebt. LLC?

Michielsken
18-09-17, 10:48
Als je die foto's zo ziet dan zie je toch eigenlijk echt dat GRA een gigantisch potentieel heeft dat echt niet benut wordt? Ze kunnen met die attractie zoveel meer doen, zie naar Jungle Mission.

Rickie97
18-09-17, 11:51
Amai, dat dat water niet zo diep is is wel te begrijpen, maar dit? Kun je dat zelfs nog een meer noemen? :p Of was het oorspronkelijk wel dieper en is het juist enorm dichtgeslibd?

traveler
18-09-17, 13:09
Amai, dat dat water niet zo diep is is wel te begrijpen, maar dit? Kun je dat zelfs nog een meer noemen? :p Of was het oorspronkelijk wel dieper en is het juist enorm dichtgeslibd?

De ‘vijvers’ in pretparken zijn meestal niet diep. Ze worden dan ook expres troebel gehouden zodat de bezoeker denkt dat het diep is.

Kijk bijvoorbeeld naar Disney de mest vijvers een waterpartijen zijn niet meer dan 15 tot20 cm. Het is tevens ook voor de veiligheid dat de vijvers zo ondiep worden gehouden voor als iemand er in zou vallen.

Ignace
18-09-17, 13:11
De ‘vijvers’ in pretparken zijn meestal niet diep. Ze worden dan ook expres troebel gehouden zodat de bezoeker denkt dat het diep is.

Kijk bijvoorbeeld naar Disney de mest vijvers een waterpartijen zijn niet meer dan 15 tot20 cm. Het is tevens ook voor de veiligheid dat de vijvers zo ondiep worden gehouden voor als iemand er in zou vallen.

De mestvijvers in Disney heb ik precies tot nu toe steeds gemist :p.

traveler
18-09-17, 13:55
De mestvijvers in Disney heb ik precies tot nu toe steeds gemist :p.

Sorry, zware dyslexie en dat helpt helemaal niet met antwoorden. Maar ik hoop dat iedereen verstaat dat dit “de meeste vijvers” moet zijn.

Anders moet ik toch mijn mening veranderen van sommige parken.

trainfreak
18-09-17, 16:38
Uhm, kan je even verduidelijken, want hier snap ik niet echt waarover je het hebt. LLC?
Volgens mij heeft hij het over Lucky Luke City?

Maar inderdaad, die overloop is me ook al vaak opgevallen.
Dit is waarschijnlijk om het water toch min of meer wat op hetzelfde peil te houden, alhoewel, zo'n kleine overloop voor zo'n groot meer ...

Dat het meer niet echt superdiep kan zijn is wel logisch: de draaischijven voor de boten liggen er immers in gebetonneerd.
Zou de vijver van de Gondoletta in de Efteling dan zoveel dieper zijn? Misschien op sommige plaatsen wel, maar toch niet vlak naast de bootjes?

K-ToF
18-09-17, 22:47
Wat ik me trouwens nog afvraag: wie gaat de thematisatie van de nieuwe gebieden voor zijn rekening nemen? Gaan ze na Psyké Underground en Pulsar opnieuw in zee met JoraVision? Of met Neverland Themepark Projects, die ook verschillende kinderattracties en het SkunX station voor Walibi hebben gedaan?

Joran
19-09-17, 09:34
Wat ik me trouwens nog afvraag: wie gaat de thematisatie van de nieuwe gebieden voor zijn rekening nemen? Gaan ze na Psyké Underground en Pulsar opnieuw in zee met JoraVision? Of met Neverland Themepark Projects, die ook verschillende kinderattracties en het SkunX station voor Walibi hebben gedaan?

gho, mij lijkt het een logische stap dat ze met JoraVision weer aan de slag gaan hé? Zeker met zo'n omvang lijken deze me wel geschikt. Wil ook wel graag het antwoord weten tho. ;)

borisvdd
19-09-17, 11:03
De ‘vijvers’ in pretparken zijn meestal niet diep. Ze worden dan ook expres troebel gehouden zodat de bezoeker denkt dat het diep is.


EuropaPark kan het wel. En Phantasialand. En Port Aventura...

bobby turbo
19-09-17, 12:08
EuropaPark kan het wel. En Phantasialand. En Port Aventura...

Het water van Dschungel Safari is in Europa-Park toch ook troebel? Of wilde je het opnieuw hebben over het al dan niet chloorwater van de waterattracties, waarover het in deze discussie niet echt ging?

http://www.europapark.de/sites/default/files/styles/gallery/public/field_teaserimage/attraction/dschungel-flossfahrt_1920_at_europa-park-11.jpg?itok=-SagJmFC&timestamp=1501761927

traveler
19-09-17, 12:43
Het water van Dschungel Safari is in Europa-Park toch ook troebel? Of wilde je het opnieuw hebben over het al dan niet chloorwater van de waterattracties, waarover het in deze discussie niet echt ging?

Mijn punt was dat het water vaak expres troebel wordt gehouden om te kunnen verbergen hoe ondiep het is. Btw EP heeft ook troebel water met een ondiepe vijver.

Of de parken het kunnen proper houden of niet staat buiten kwestie. Het feit blijft dat je in troebel water moeilijk kan warnemen hoe diep het werkelijk is. VAAK word dit gebruikt om de diepte te verbergen een toch de bezoekers een gevoel te geven van een diepe vijver.

Te illustratie we hebben onze natuurvijver laten uitdien dit jaar van een diepte van 30cm naar 250cm zolang het water troebel was zag je geen verschil

bobby turbo
19-09-17, 13:38
Mijn punt was dat het water vaak expres troebel wordt gehouden om te kunnen verbergen hoe ondiep het is. Btw EP heeft ook troebel water met een ondiepe vijver.

Of de parken het kunnen proper houden of niet staat buiten kwestie. Het feit blijft dat je in troebel water moeilijk kan warnemen hoe diep het werkelijk is. VAAK word dit gebruikt om de diepte te verbergen een toch de bezoekers een gevoel te geven van een diepe vijver.

Te illustratie we hebben onze natuurvijver laten uitdien dit jaar van een diepte van 30cm naar 250cm zolang het water troebel was zag je geen verschil

Vandaar dat ik de reactie van Boris niet echt begreep.

borisvdd
21-09-17, 11:25
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Europa-Park_-_Pos%C3%A9idon_%2801%29.JPG

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Europa-Park_-_Atlantica_SuperSplash_%2836%29.JPG/1280px-Europa-Park_-_Atlantica_SuperSplash_%2836%29.JPG

https://i.ytimg.com/vi/ADkwEP91gNA/maxresdefault.jpg

En in Walibi...

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Walibi_Belgium_-_Radja_River_%2813%29.JPG

https://i.ytimg.com/vi/KF46Oo0TfKc/hqdefault.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQeihEzQ8JhgGe2ChCB2PupaT_nCxK6k a7Squj7TZ6CCBDSUVtt_g

Ik weet wel in welk park ik nat wil worden. In geen van beide parken zie je echt "een bodem", bij de ene is dat met proper, bij de ander met vuil water.

simon
21-09-17, 11:54
Please niet opnieuw die discussie :(

@ Moderators: kan de waterdiscussie aub een eigen topic krijgen zodat het niet bij quasi elk park ooit wel eens de revue moet passeren?

bobby turbo
21-09-17, 12:05
Denk dat Boris niet begrepen heeft dat het hier gaat over Gold River een attractie waarin je niet nat wordt, waarvan meerderen niet wsten dat hij zo ondiep was en de opmerking kwam dat het water opzettelijk troebel gehouden wordt. Heeft op zich dus niets te maken met de log flume of watercoaster discussie die telkens weer opduikt. Maar ieder zijn mening natuurlijk over die discussie, ik ga er geen ritje voor laten als het over natuurlijk vijverwater gaat, waarin visjes zwemmen en ganzen op leven, dat toont enkel aan dat het zeker niet ongezond is.

traveler
21-09-17, 12:13
Denk dat Boris niet begrepen heeft dat het hier gaat over Gold River een attractie waarin je niet nat wordt, waarvan meerderen niet wsten dat hij zo ondiep was en de opmerking kwam dat het water opzettelijk troebel gehouden wordt. Heeft op zich dus niets te maken met de log flume of watercoaster discussie die telkens weer opduikt. Maar ieder zijn mening natuurlijk over die discussie, ik ga er geen ritje voor laten als het over natuurlijk vijverwater gaat, waarin visjes zwemmen en ganzen op leven, dat toont enkel aan dat het zeker niet ongezond is.

je hebt mijn punt begrepen

yelle8
21-09-17, 12:23
Moderator info:

De discussie over de helderheid van water is niet gepast in dit topic. Een nieuw topic werd aangemaakt waar vanaf nu deze discussie kan voortgaan, stemmen maar!

>> http://board.pretparken.be/showthread.php?486-Poll-Water-in-pretparken-troebel-of-helder <<

smartieke
21-09-17, 18:59
Moderator info:

De discussie over de helderheid van water is niet gepast in dit topic. Een nieuw topic werd aangemaakt waar vanaf nu deze discussie kan voortgaan, stemmen maar!

>> http://board.pretparken.be/showthread.php?486-Poll-Water-in-pretparken-troebel-of-helder <<

Amen :-)

traveler
22-09-17, 11:19
Blijkbaar stond er gisteren op de parking Walibi een busje van een bedrijf dat houten belden maakt (met kettingzaag)

Joran
22-09-17, 12:06
Blijkbaar stond er gisteren op de parking Walibi een busje van een bedrijf dat houten belden maakt (met kettingzaag)

Bron? Foto? :)

traveler
22-09-17, 12:14
Mijn vriendin was er gisteren om afspraken te maken voor een mogelijke kortingsactie volgend jaar. geen foto sorry

vbgenechten
22-09-17, 18:32
Kan toch ook gewoon iemand op bezoek zijn met de bedrijfswagen? Zouden ze mensen voor zo'n klussen niet via de personeelsdienst sturen IPV via het gewone volk? Of heeft Walibi geen aparte personeelsparking/ingang?

Laat maar, ik ben dom, Walibi is nietmeer open tijdens de week op de moment...

K-ToF
22-09-17, 18:57
Kan toch ook gewoon iemand op bezoek zijn met de bedrijfswagen? Zouden ze mensen voor zo'n klussen niet via de personeelsdienst sturen IPV via het gewone volk? Of heeft Walibi geen aparte personeelsparking/ingang?

Laat maar, ik ben dom, Walibi is nietmeer open tijdens de week op de moment...

Het gebeurd ook wel vaker dat er zulke zaken gebeuren op de parking hoor. Of toch tenminste op de reserveparking. Daar lagen bijvoorbeeld ook destijds de pilaren van Vertigo of recent nog de onderdelen van de tunnels van Pyské Underground. Als je in de winter naar Aqualibi gaat, zie je daar ook soms de boten van Radja River liggen, of zoals een paar jaar geleden, de treinen van Calamity Mine. Al denk ik dat die daar vooral klaar lagen om te vervoeren naar Vekoma.

K-ToF
24-09-17, 00:37
Sorry voor de dubbelpost, maar ondertussen is ook de Coccinelle verdwenen uit het park.

https://www.looopings.nl/weblog/8598/Achtbaan-Walibi-Belgium-plotseling-verdwenen.html

borisvdd
24-09-17, 13:45
Die site kan toch overàl een dramatische titel bij verzinnen he.
"Walibi gooit drie attracties dicht"... blijken het drie kinderattracties te zijn die in de weg staan voor de bouw van de nieuwe achtbaan.

bobby turbo
24-09-17, 14:04
Die site kan toch overàl een dramatische titel bij verzinnen he.
"Walibi gooit drie attracties dicht"... blijken het drie kinderattracties te zijn die in de weg staan voor de bouw van de nieuwe achtbaan.

De ergste vond ik Coccinelle PLOTS verdwenen, alsof we niet wisten dat die ging verplaatst worden

Rickie97
24-09-17, 15:30
De ergste vond ik Coccinelle PLOTS verdwenen, alsof we niet wisten dat die ging verplaatst worden

Ja inderdaad. Bij die titel moest ik toch ook even de wenkbrauwen fronsen. "Plotseling verdwenen". Net alsof Walibi de attractie kwijt is of zo, dat iemand hem is gaan demonteren en heeft meegenomen nog voordat Walibi dat gedaan had, maar het is het gewoon een artikel over dat de achtbaan netjes (min of meer) volgens planning gedemonteerd is. Lol.

Ignace
24-09-17, 20:09
Ja inderdaad. Bij die titel moest ik toch ook even de wenkbrauwen fronsen. "Plotseling verdwenen". Net alsof Walibi de attractie kwijt is of zo, dat iemand hem is gaan demonteren en heeft meegenomen nog voordat Walibi dat gedaan had, maar het is het gewoon een artikel over dat de achtbaan netjes (min of meer) volgens planning gedemonteerd is. Lol.

Alsof ze de poort a la Bobbejaanland hebben opengelaten en die gasten van StukTV de baan zijn komen stelen :p.

borisvdd
01-10-17, 09:48
Het blijft hier ERG stil over op hun nieuwe aankondigingen...

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_6b945acb938abcaf2f29b3899d88938f_640_480_1.j pg

Belgiumcoasterfreak
01-10-17, 09:57
Ze zijn bezig met de bouw, de paden zijn afgezet etc. Snap niet waarom je nog zou kunnen twijfelen dat dit er komt. Denk dat zij gewoon iets achter de hand willen hebben voor de fandag. Walibi kennende kondigen ze die meestal maar twee weken op voorhand aan.

traveler
02-10-17, 09:03
I hoop eerder dat het stil is omdat ze nog een verassing hebben voor die baan.
Ik heb nergens nog het achterste stuk gezien. Wat gaan ze daar doen?

dusk
02-10-17, 11:20
I hoop eerder dat het stil is omdat ze nog een verassing hebben voor die baan.
Ik heb nergens nog het achterste stuk gezien. Wat gaan ze daar doen?

Niets speciaals zo te zien, er staat een foto op deze website hoor.

http://pretparken.be/dynamic_pics/thumb_ab4acebae170b3b1f02deb848c731c2e_640_480_1.j pg

traveler
02-10-17, 12:00
Niets speciaals zo te zien, er staat een foto op deze website hoor.

mijn fout sorry

Rickie97
02-10-17, 12:35
mijn fout sorry

Hopen mag altijd ;) Is de lay-out voor deze baan al bevestigd eigenlijk?

Nathan G
02-10-17, 14:03
Hopen mag altijd ;) Is de lay-out voor deze baan al bevestigd eigenlijk?

Nop, enkel nog maar concepttekeningen :)

K-ToF
07-10-17, 11:16
De bouwwerkzaamheden in Walibi Belgium gaan ondertussen verder!

https://pbs.twimg.com/media/DLIeNTSXcAE8HId.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DLIeNTRW0AErVfj.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DLIeNTqWsAIQd0I.jpg

Bron: Twitterpagina Team Looopings

Rickie97
07-10-17, 11:43
Wel, ze zitten in ieder geval niet stil! :)

Zou die asfaltvlakte ook verdwijnen? Dat zou mooi zijn.

K-ToF
07-10-17, 12:02
UPDATE

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196476_966926246772887_426278698820687359_n.jpg? oh=57e5a270bb8cf879d9a75b691fff1449&oe=5A732516

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22279555_966926250106220_2158118546184123674_n.jpg ?oh=8c8fbbfc4229cca22a040292c0d29498&oe=5A7B6924

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22221584_966926253439553_4454406920205535540_n.jpg ?oh=2a659ccadba36e3a7341d82bcc3c1624&oe=5A4A2FF6

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22281967_966926280106217_4541091104799812503_n.jpg ?oh=64e3f01d5f148defb45bd0b524bfb09a&oe=5A4130E4

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22279914_966926320106213_5532373950751122320_n.jpg ?oh=5b7d2897fff4f7beac62a6fd748e490f&oe=5A48CC35

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196409_966926356772876_2313889037699061381_n.jpg ?oh=a79f870095858f06075745171fd3c477&oe=5A814BEA

Bron: ParkFan Explorer

smartieke
07-10-17, 12:33
Denk dat dit ook de reden is waarom the haunted house of madness niet terug komt :-)
Is Cot eigenlijk open

Jak
07-10-17, 21:58
Je kan een nieuwe weg nemen langsheen Mine Blast, de EHBO, de logistieke opslagplaats en langst de molen. Daar kan je terug het normaal pad nemen naar de Octopus. De weg is afgesloten aan de Pony Ride, aan het pad van de vroegere locatie van de Coccinelle naar de octopus en aan de octopus zelf.
Je kan nog steeds rondlopen denk ik hoor.
Bron: video parkexplorer

borisvdd
08-10-17, 11:57
Denk dat dit ook de reden is waarom the haunted house of madness niet terug komt :-)
Is Cot eigenlijk open

De haunted house of madness komt niet terug omdat Dimitri Vegas en Like Mike dat gewoon gebruikten als reclamespot voor hun "concertenreeks" in het Sportpaleis.

K-ToF
08-10-17, 22:20
Hoe zou de Gold River Adventure er op dit moment bij liggen? Beetje overhoop gehaald, me dunkt ;) !

https://img11.hostingpics.net/pics/95863822279790966972673434911805744810898860473n.j pg

https://img11.hostingpics.net/pics/364257221961229669726701015781265545181958681213n. jpg

Bron: Ameworld

WinneR
08-10-17, 22:43
Als je het zo ziet lijkt het bijna dat Gold River Adventure niet zou terugkeren...

Hopelijk snel foto's waar er iets de lucht in gaat.

Ignace
08-10-17, 22:45
Als je het zo ziet lijkt het bijna dat Gold River Adventure niet zou terugkeren...

Hopelijk snel foto's waar er iets de lucht in gaat.

Op de eerste foto zie je nog een draaischijf keurig op zijn plek liggen zonder rommel er rond, hetgeen me toch doet vermoeden dat we de attractie volgend jaar gewoon terugzien.

WinneR
08-10-17, 22:53
Vandaar ook de termen "lijkt" en "bijna" ;-)

Als je de concepts bekijkt is trouwens de "interactie" tussen de nieuwe coaster, het avonturenparcours en Gold River Adventure een grote plus voor de 3 attracties.

jefke88
09-10-17, 08:11
Het park is echt 1 gigantische bouwwerf momenteel. Eerst heb je die zone aan Aqualibi en dan de hele zone achter Flash Back. Je kan inderdaad nog steeds rondwandelen, maar met afgelopen weekend een gesloten Gold River Adventure, Keverbaan, Poneys en Botsauto's kan ik me wel inbeelden dat sommige bezoekers wat teleurgesteld geweest zijn. CoT heeft ook behoorlijk wat uren uitgelegen. Anderzijds was er geen kat in het park bijna.

Was toch redelijk bijzonder om zoveel werken in Walibi te zien, niet gewend zijnde.

borisvdd
09-10-17, 19:09
Dat wordt wat als de drukte van Halloweennocturnes op dat park losgelaten wordt.

Ignace
09-10-17, 19:11
Dat wordt wat als de drukte van Halloweennocturnes op dat park losgelaten wordt.

Ik denk niet dat het doelpubliek van Halloween veel aan de meeste gesloten attracties had :rolleyes:.

traveler
09-10-17, 19:18
misschien komt de terugbetalingsregeling van hier

Joran
09-10-17, 19:41
Ik denk niet dat het doelpubliek van Halloween veel aan de meeste gesloten attracties had :rolleyes:.

GRA zorgde wel een beetje voor een minder druk park natuurlijk. ;) Niet dat het dé capaciteitsvreter is/was, maar kom. ;)

borisvdd
09-10-17, 20:01
Ik denk niet dat het doelpubliek van Halloween veel aan de meeste gesloten attracties had :rolleyes:.

Neen... maar al die hekkens. Hoelang zal het duren voor iemand daarop gaat klimmen?

Jak
09-10-17, 20:32
Nee, mij lijkt het ook drummen geblazen op die paden vanaf het cowboydorp naar CoT en dan terug naar PU.
Misschien komt het overgrote deel van de tieners wel niet in dat gebied, de meeste highlights liggen toch eerder naar voren in het park.

Dat het park één grote bouwwerf is, tja, je kan een ei niet bakken zonder de schaal te breken.

Waliboy
15-10-17, 11:37
Nieuwe bouwfoto's:

https://www.mupload.nl/img/cxpqjxqmhfz5z.jpg

https://www.mupload.nl/img/u7p1gdk7nlowa.jpg

https://www.mupload.nl/img/jh6onppvop7z9.jpg

https://www.mupload.nl/img/mxnjcirstglpu.jpg
Bron: https://www.facebook.com/CoasterActus/

Joran
15-10-17, 19:22
Joepie joepie joepie! Werfbeelden van Walibi <3

Ignace
15-10-17, 20:48
Vandaag was ik in het park en ik stelde mezelf de vraag wat ze met al de extra vrijgekomen plek gaan doen als de sporen van de treinrit eenmaal zijn weggehaald: dat is toch, samengeteld, geen geringe ruimte. Op een groot stuk van het park loopt het spoor gelijk met het meer en neemt het daar zo meerdere meters in beslag, waarnaast je kan wandelen: veel valt er met die ruimte niet te doen, maar door het treinritje weg te nemen valt ook de enige nuttige functie van deze stukken grond weg...

WinneR
15-10-17, 21:09
Vandaag was ik in het park en ik stelde mezelf de vraag wat ze met al de extra vrijgekomen plek gaan doen als de sporen van de treinrit eenmaal zijn weggehaald: dat is toch, samengeteld, geen geringe ruimte. Op een groot stuk van het park loopt het spoor gelijk met het meer en neemt het daar zo meerdere meters in beslag, waarnaast je kan wandelen: veel valt er met die ruimte niet te doen, maar door het treinritje weg te nemen valt ook de enige nuttige functie van deze stukken grond weg...

Als je naar de concepts en plannen kijkt zie je dat er toch veel zaken doorgetrokken worden naar het meer. Terrassen van (nieuwe) restaurants, de nieuwe coaster aan Playland,... Dingen die vroeger allemaal niet mogelijk waren omdat de parktrein daar liep.

ojoh
16-10-17, 17:40
Zo leuk al die werkzaamheden, ik kan niet wachten om ze in real life te aanschouwen.

Wat betreft de vrijgekomen plaats, zoals reeds gezegd wordt heel wat doorgetrokken richting het meer. Ik zou het ook nog leuk vinden bvb als de kidycoaster met een lus over het water gaat en er in het midden een fontein zou staan.
Tevens komt er bij de tikizone ook nog een heel stuk ruimte extra vrij. De trein maakt daar net na het station immers een U-bocht en dat is samen met het station toch een mooie extra ruimte. Misschien voor verdere uitbreiding met attracties of eens met een echte kinderspeeltuin. Dat is iets wat Walibi nog niet heeft.

borisvdd
16-10-17, 17:59
Is dat niet een erg groot stuk van het park dat nu niet meer gebruikt kan worden door de werken?
Hopelijk draait dit niet uit op agressie tijdens nocturnes als het daar superdruk wordt en al dat volk op elkaar gepakt moet lopen.

Ignace
16-10-17, 18:46
Inderdaad, de treinstations betekenen ook weer extra ruimte, zeker aan de ingang van het park is dat toch een redelijke oppervlakte. Ook vraag ik me af of ze het bruggetje in de wachtrij van Pulsar gaan laten staan, want dat is nu eigenlijk nutteloos...

Michielsken
16-10-17, 19:25
Is dat niet een erg groot stuk van het park dat nu niet meer gebruikt kan worden door de werken?
Hopelijk draait dit niet uit op agressie tijdens nocturnes als het daar superdruk wordt en al dat volk op elkaar gepakt moet lopen.
Zie jij eigenlijk, in eender welk park, iets positief? Ok, je hebt ergens een punt, maar de teneur in jouw posts is altijd negatief en quasi nooit genuanceerd. Dat is gewoon helemaal niet tof om te (beginnen) discussiëren...

Om toch maar op je punt in te gaan. Ik vermoed dat Walibi hier wel rekening mee zal houden en bv. minder tickets zal verkopen of de grens van max. bezoekers naar beneden heeft aangescherpt. Sowieso is agressie de laatste jaren serieus geminderd in Walibi door uitstekend pro-actief werk van de security en het personeel, toch voor zover ik het heb 'mogen' meemaken.

bobby turbo
16-10-17, 19:33
Inderdaad, de treinstations betekenen ook weer extra ruimte, zeker aan de ingang van het park is dat toch een redelijke oppervlakte. Ook vraag ik me af of ze het bruggetje in de wachtrij van Pulsar gaan laten staan, want dat is nu eigenlijk nutteloos...

Het is een groot stuk, maar amper twee paden, een daarvan is vervangen door een tijdelijk pad achter het huidige, dus daar weinig problemen. Afgelopen zondag was het ook bijzonder druk in het park, de enige agresiviteiten die ik zag waren kinderen die ruzie maakten omdat ze geen ijsje kregen.

Michielsken
16-10-17, 19:35
Het is een groot stuk, maar amper twee paden, een daarvan is vervangen door een tijdelijk pad achter het huidige, dus daar weinig problemen. Afgelopen zondag was het ook bijzonder druk in het park, de enige agresiviteiten die ik zag waren kinderen die ruzie maakten omdat ze geen ijsje kregen.
De jeugd van tegenwoordig heeft echt geen manieren meer! ;)

simon
17-10-17, 16:42
Ik ben alvast benieuwd om alles zaterdag te zien, want volgens mij zal er wel al wat veranderd zijn sinds mijn laatste bezoek deze zomer, dus nu zo'n 2 maanden verder :)

traveler
18-10-17, 19:42
neem alvast veel foto's ik kan niet gaan

Nielsje
22-10-17, 08:10
Onride:
http://wonderworldweb.over-blog.com/2017/10/2018-marque-le-debut-d-une-nouvelle-aventure-pour-walibi-belgium-la-saison-prochaine-maquera-le-debut-du-renouveau-de-walibi-belgium

GriffonofNemesis
22-10-17, 09:28
Ziet er een leuk baantje uit! Is er geen naam bekend gemaakt?

flyingtiger
22-10-17, 11:49
Hierbij de foto van de definitieve lay-out van de achtbaan:

https://i.imgur.com/HhQOBrv.jpg

Het betreft puur de lay-out, dus de theming die aangebracht zal worden, staat hier nog niet op en is ook niet op het filmpje te zien.
Voorts werden er geen gegevens vrijgegeven, dus nog geen naam en stats, noch concrete openingsdatum.

Wel is volgende concept getoond ook en ik weet niet of die al ergens eerder getoond is, vind deze alleszins niet meteen terug:

https://i.imgur.com/dIcLPzu.jpg

COT gaat dus ingepast worden in deze zone en dit zich zal zich uiten in het herinkleden van de façade. Binnenin zal niets veranderen vermoed ik. Hoe deze attractie dan juist "gekaderd" kan worden binnen het Tikithema is me een beetje een raadsel. In zeker zin had ik liever gezien dat deze zou gaan behoren tot Afrika, aangezien Egypte zich uiteindelijk toch op het continent Afrika bevindt, ookal is het dan niet het deel van Afrika dat we te zien zullen krijgen voor de megacoaster en het nieuwe horecapunt (je zou dan gewoon het zwarte Afrika, naast het Midden-Oosten Afrika te zien krijgen, wat wel logischer is dan een Egyptische tempelattractie in een Tiki / dus Polynesische wereld).

Qua bouwwerf is er nog niet veel verschil te zien tegenover de foto's die Waliboy op 15/10 gepost heeft:

https://i.imgur.com/kiGPyXr.jpg

https://i.imgur.com/hGWORfG.jpg

https://i.imgur.com/XRLQYl2.jpg

https://i.imgur.com/Xz2uD1Z.jpg

ojoh
22-10-17, 13:34
Ik liep er gisteren ook rond en het deed mij zoveel plezier om al die werken te zien! Het is best fantastisch, imposant en toch ook een beetje triest tegelijkertijd om te zien. Dat laatste vooral om te zien hoe de achterste vijvers allemaal nagenoeg leeg staan en vooral ook hoe de GRA en de natuur er rond is aangepakt geweest.

MAAR gelukkig is dat allemaal van korte duur en zoals het spreekwoord zegt kan je geen omelet bakken zonder schalen te breken. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat in elkaar vallen eenmaal de echte bouwwerken gaan beginnen. Binnen een dikke twee weken sluit het park zijn deuren en zal het dus afwachten geblazen zijn op foto's en nieuwtjes van het park zelf. Ik hoop maar dat ze regelmatig (liefst 1x op de twee weken minstens) met foto's afkomen zodat we niet al te lang op onze honger moeten zitten. Ik denk trouwens, en verbeter mij als er toch meer nieuws over is, dat het avonturenparcours gaat komen op de plaats van het oude Skunx-station. Daar blijft het toch ook wel erg stil rond.

Volgens de woordvoerder van het park zitten de werken momenteel op schema, just so you know :p

flyingtiger
22-10-17, 17:19
En hier is ons filmpje, nu wel horizontaal te zien :p


http://www.youtube.com/watch?v=h6Gt_PNrY9A

Joran
22-10-17, 17:26
Het ziet er echt een goed baantje uit! Niet te lang, niet te kort, mooi bochtenwerk... Goede keuze.

jefke88
22-10-17, 23:25
Er is toch wel een openingsdatum bekend gemaakt? Er werd gezegd, "de volgende keer dat je in het park komt, kan je in de achtbaan". Dat is in mijn ogen seizoensopening 2018.

Ik vind het trouwens een top lay-out. Lekker lange baan, veel afwisseling, airtimeheuvels, gekantelde drops. Dit zou zo maar eens de beste Gerstlauer Bobsled kunnen worden.

Rickie97
23-10-17, 08:33
Ik was ook op de fandag en was zeer aangenaam verrast met de lay-out. Een wildemuisbocht bovenaan, een hele reeks airtimeheuveltjes, ... Ik ben alvast zeer benieuwd. :)

simon
23-10-17, 16:33
Ik vond de onride best pittig voor een familie-achtbaan. Enkel de airtimeheuvels op het einde vind ik misschien net iets te veel na elkaar, maar verder zag het er wel top uit. Leuk dat iedereen mocht filmen :)

Ignace
23-10-17, 17:42
Ik vond de onride best pittig voor een familie-achtbaan. Enkel de airtimeheuvels op het einde vind ik misschien net iets te veel na elkaar, maar verder zag het er wel top uit. Leuk dat iedereen mocht filmen :)

Heb je ooit al een achtbaan gedaan waarvan je zei: 'deze heeft nu toch echt wel teveel airtimeheuvels!'? :P.

Die reeks heuveltjes zit op de meeste modellen van dat type. Ik vind ze heel erg leuk.

Azmidiske
24-10-17, 14:57
Allereerst mijn waardering dat jullie het filmpje tijdens de fandag zo snel op Facebook hebben gezet :)

De achtbaan zelf ziet er prima uit! Misschien maak ik nu een rare vergelijking, maar ik dacht al snel aan de Bobslee in de Efteling. Ook daar word je tijdens de rit meermaals afgeremd. Ik ben er trouwens nog altijd van overtuigd dat die remsecties me toen gered hebben, anders was ik nooit over mijn eerste schrikreactie heen geraakt :p Dus ook deze hier zou naar mijn mening een ideale achtbaan voor beginners kunnen zijn en zeker een prima familiebaan!

Die wildmuisbocht viel me ook al op. Zelf nog nooit een wilde muis gedaan, dus ik ben wel benieuwd naar het gevoel dat zo'n bocht geeft.

@Ignace: haha, ik heb inderdaad nog nooit een achtbaan gedaan waarvan ik vond dat hij teveel airtimeheuvels had! Ik moest wel lachen om jouw bericht, grappig geformuleerd!

simon
24-10-17, 16:33
Heb je ooit al een achtbaan gedaan waarvan je zei: 'deze heeft nu toch echt wel teveel airtimeheuvels!'? :P.

Die reeks heuveltjes zit op de meeste modellen van dat type. Ik vind ze heel erg leuk.

Haha, persoonlijk voor mij ook niet, maar ik ben dan ook al wat ouder :p Maar voor kinderen wordt dit misschien iets te pittig.

En goh, Goliath heeft er ook best veel na elkaar op het einde, maar ook niet te veel. En die vind ik toch ook wel best pitttig.

Pretparkfreak7
24-10-17, 17:30
Is het iemand al opgevallen dat ze dit soort coaster eigenlijk al wouden zetten toen ze Turbine wouden slopen? Ik ben stiekem wel blij dat een spinning nu niet hip genoeg meer is voor België.


Maar voor kinderen wordt dit misschien iets te pittig.
Het voordeel is dat een bobsled coaster van Gerstlauer er altijd schattig uitziet. Kindjes waar het te pittig voor is komen daar pas onderweg achter. Kindjes die stiekem wel al wat pit aankunnen, maar nog wat drempelvrees hebben om een achtbaan in te stappen geraken op zo'n manier wellicht vlotter aan het coasteren.

Azmidiske
24-10-17, 17:39
Kindjes waar het te pittig voor is komen daar pas onderweg achter. Kindjes die stiekem wel al wat pit aankunnen, maar nog wat drempelvrees hebben om een achtbaan in te stappen geraken op zo'n manier wellicht vlotter aan het coasteren.

En dat is EXACT wat de Bobsleebaan in de Efteling destijds voor mij heeft gedaan! Als de nieuwe achtbaan in Walibi dit ook voor een aantal andere kinderen of jonge tieners kan betekenen, dan is hij wat mij betreft nu al volledig geslaagd.

Nathan G
24-10-17, 18:33
En goh, Goliath heeft er ook best veel na elkaar op het einde, maar ook niet te veel. En die vind ik toch ook wel best pitttig.

Ik zou niet zeggen dat de aitime-heuvels worden zoals bij Goliath. Het verschil tussen een hypercoaster en een family bobsled coaster... :p

Belgiumcoasterfreak
19-11-17, 16:26
Ben eens benieuwd wanneer de attractie de hoogte in gaat. De locatie maakt het wel moeilijk om nu al wat te weten te komen, in tegenstelling tot Pulsar destijds. We zijn dus genoodzaakt voor updates vanuit het park zelf, maar dat gaat sowieso pas erg last minute gebeuren zoals wij gewoon zijn... 31 maart is al seizoensstart en de beloofde openingsdag van de baan, vraag mij af of dit ook haalbaar blijft als wij plots een strengere winter zouden meemaken...

Joran
19-11-17, 20:47
Ben eens benieuwd wanneer de attractie de hoogte in gaat. De locatie maakt het wel moeilijk om nu al wat te weten te komen, in tegenstelling tot Pulsar destijds. We zijn dus genoodzaakt voor updates vanuit het park zelf, maar dat gaat sowieso pas erg last minute gebeuren zoals wij gewoon zijn... 31 maart is al seizoensstart en de beloofde openingsdag van de baan, vraag mij af of dit ook haalbaar blijft als wij plots een strengere winter zouden meemaken...

Hmm, op zich, als de funderingen enzo al voor de winter gebeuren (voor december that is), kan er wel doorgewerkt worden aan andere dingen indien het zou sneeuwen/vriezen natuurlijk.

Ben benieuwd of ze het gaan halen, maar heb er vertrouwen in. :)

Jak
20-11-17, 01:11
Het lijkt me ook geen colpkexe coaster zoals bv. Pulsar dat was.
Gerstlauer staat algemeen bekend op het vlak van betrouwbaarheid. Zie het als een Dacia, goedkoop maar omdat de technologie eerder simpel is, worden moeilijke zaken en software zoals in een bmw weggelaten en kunnen ze dus bijgevolg niet kapot gaan.

Walibi zal het wel halen. Decorstukken kunnen bv. al binnen gemaakt worden en ter plekke in 1 geschroefd worden.

Ik vraag me overigens nog steeds af wat ze met het theater gaan doen en of ze het interieur ook gaan aanpakken. Ik ben er al JAREN niet geweest terwijl ik toch tweejaarlijks naar Walibi ga.

dusk
20-11-17, 17:42
Het lijkt me ook geen colpkexe coaster zoals bv. Pulsar dat was.
Gerstlauer staat algemeen bekend op het vlak van betrouwbaarheid. Zie het als een Dacia, goedkoop maar omdat de technologie eerder simpel is, worden moeilijke zaken en software zoals in een bmw weggelaten en kunnen ze dus bijgevolg niet kapot gaan.
.

Beetje off topic maar ik zou Gerstlauer toch niet meer als 'simpel qua tech' bestempelen. Zij bieden dan misschien geen hypers aan (die ik dan weer zie als simpel in techniek) maar hebben toch al mooie projecten neergezet. In PdP staat er een parel van een launch, en in Alton Towers een wel héél complexe infinity... Ook de modulariteit van hun eurofighters valt bij veel parken in de smaak en ook hun spinning coasters zijn mits een goeie layout best wel te genieten. Misschien nog geen top, maar ik zou het eerder vergelijken als Opel of Mazda tegenover BMW. De betere middenmoot. :)

Nathan G
20-11-17, 18:39
Beetje off topic maar ik zou Gerstlauer toch niet meer als 'simpel qua tech' bestempelen...

Het gaat ook niet per se om Gerstlauer zelf, maar om deze nieuwe achtbaan zelf. Het is geen geheim dat ook Gerstlauer complexe systemen heeft, denk maar aan The Smiler of Kärnan. Een bobsled coaster is echter wel redelijk 'simpel', zeker in vergelijking met Pulsar. De eerste is 'gewoon maar' een achtbaan, terwijl Pulsar met zijn draaischijf, vullende waterbak, ingewikkeld beugelsysteem en driedubbele lancering net een enorm complexe coaster is. ;)

Waliboy
21-11-17, 20:33
Voorlopig nog niet veel vordering:

https://www.mupload.nl/img/vws0b9j8bnzsd.jpg
Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

Waliboy
26-11-17, 12:07
Nog een paar nieuwe plaatjes:

https://www.mupload.nl/img/94vvdqrqcwtfz.jpg

https://www.mupload.nl/img/nsjtmacpj0av5.jpg
Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

borisvdd
26-11-17, 16:28
Ik herinner me trouwens die "spectacular show"... die was nog saaier dan hun Batman-show uit het SixFlags-tijdperk.

Waliboy
08-01-18, 20:13
Nog zéér veel werk voor de boeg:

https://www.mupload.nl/img/jrm77gma0u072.jpg

https://www.mupload.nl/img/3jcz3rh.jpg

https://www.mupload.nl/img/kx940k.jpg
Bron: https://www.rtbf.be/info/regions/brabant-wallon/detail_walibi-et-aqualibi-en-travaux-la-grande-transformation-a-commence?id=9805952

Joran
08-01-18, 20:35
Heb er wel vertrouwen in. Gok dat ze wat tijd zijn verloren met de hevige sneeuwbuien van een paar dagen geleden, maar dat ze dat nu wel kunnen ophalen met het relatieve zachte weer voorlopig.

Hopen dat het zo blijft natuurlijk. Nog zo'n dergelijke reeks sneeuwbuien en het project kan vertraging oplopen natuurlijk. ;)

+ Ik kan niet genoeg mijn liefde voor bouwfoto's uit Waver benadrukken :D :D :D

jefke88
08-01-18, 20:55
Ik had toch al wat track verwacht, voor een achtbaan die op 31 maart moet opengaan.

dusk
08-01-18, 21:23
Ik had toch al wat track verwacht, voor een achtbaan die op 31 maart moet opengaan.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de communicatie rond de nieuwe coaster/zone niet zo van dichtbij heb gevolgd maar eerder met wat verstomming en een gevoel van 'eindelijk' de concept arts heb bekeken. Werd 31 maart effectief opgegeven als openingsdatum voor de nieuwe zone? Lijkt me de laatste tijd, in tegenstelling tot vroeger, geen prioriteit meer van parken om in't begin van het seizoen meteen volwaardig uit te pakken, meer en meer parken gebruiken eerder het 'hoogseizoen' als streefdatum.

Persoonlijk vind ik dit ook niet erg als er wat vertraging opzit, als het maar deftig wordt gedaan en voldoende afgewerkt.

yelle8
08-01-18, 21:37
Werd 31 maart effectief opgegeven als openingsdatum voor de nieuwe zone?

Ik vraag me ook af van waar dat idee komt, ik heb Walibi daar nooit iets over horen zeggen. Sterker: in augustus liet Walibi nog aan Pretparken.be weten dat ze nog niet konden antwoorden of de achtbaan en bijhorende zone bij de start van het seizoen zouden openen. Ik denk dus dat we eerder naar de vroege zomervakantie gaan gaan zoals bij Pulsar (begin juni).

jefke88
08-01-18, 21:42
Is gezegd op de fanday door deheer Guffens. “Volgende keer als je in het park komt, staat hier een mooie nieuwe achtbaan”. Dat beschouw ik als seizoensstart. Anders vind ik het vreemd dat in september al dat hele gebied overhoop gehaald werd. Nu liggen ze duidelijk al weken stil, maar er leek mij dus haast bij te zijn. Als het niet seizoensstart moest worden, hadden ze evengoed kunnen wachten tot begin november.

yelle8
08-01-18, 21:43
Is gezegd op de fanday door deheer Guffens. “Volgende keer als je in het park komt, staat hier een mooie nieuwe achtbaan”. Dat beschouw ik als seizoensstart. Anders vind ik het vreemd dat in september al dat hele gebied overhoop gehaald werd. Nu liggen ze duidelijk al weken stil, maar er leek mij dus haast bij te zijn. Als het niet seizoensstart moest worden, hadden ze evengoed kunnen wachten tot begin november.

Het is niet omdat ze er staat dat ze al werkt of open is :p Maar idd, de vroege start van de werkzaamheden zou dan wel raar zijn.

Putoor
08-01-18, 21:46
Op hun Facebookpagina (https://www.facebook.com/walibibelgium/photos/a.10150700706166276.448752.20116456275/10155726870521276/?type=3&permPage=1) antwoordt Walibi op iemand die vraagt naar de opening: "Aan het begin van het nieuwe seizoen." Dat antwoord was op 20 november.

bobby turbo
08-01-18, 22:01
Ach zo'n Gerstlauer staat snel recht, kijk maar JArdin Dacclimation.

Ignace
08-01-18, 22:05
Ach zo'n Gerstlauer staat snel recht, kijk maar JArdin Dacclimation.

De coaster wel, maar als ze een mooi gedetailleerde themazone er rond willen neerzetten lijkt het schema wel erg krap. Maar volgens mij lukt het ze wel als de winter niet meer te streng word.

Waliboy
08-01-18, 22:31
Staat zwart op wit in het artikel van vandaag:

C’est vrai que cela fait beaucoup de travaux en très peu de temps, mais ils avancent ; il nous reste trois mois pour clôturer tout cela, mais tout est programmé et tout sera en place dans les temps".

Pendant la durée du chantier, le parc Aqualibi est fermé au public. Sa réouverture, ainsi que l’inauguration des nouvelles attractions de Walibi, sont prévues le 31 mars, date du lancement de la saison 2018.

Pretparkfreak7
08-01-18, 22:42
maar als ze een mooi gedetailleerde themazone er rond willen neerzetten
Vergeet niet dat Fabien zeer budgetvriendelijk ontwerpt. Afgezien van het station van de coaster zelf zou het mij niet verbazen als 80% van de themazone er rond er al stond voordat de werken begonnen. Het moet dan gewoon wat extra decoratie en/of een nieuwe verflaag krijgen en klaar is kees. Dat zou volgens mij wel eens op een dikke week allemaal geregeld kunnen zijn.

yelle8
09-01-18, 15:57
Uit een reportage van Tvcom blijkt dat men bezig is met de opbouw van het station van de achtbaan. Voorts zegt de woordvoerster van Walibi dat de werken op schema zitten en de opening tijdens de paasvakantie gehaald zal worden.

https://i.imgur.com/RM5oA5M.png

Volledige video: http://www.tvcom.be/video/info/economie/gros-travaux-a-walibi-et-aqualibi-des-nouveautes-sont-en-preparation-_21151_89.html

borisvdd
09-01-18, 18:11
Eindelijk wat nieuws! Hopelijk werken ze nu snel verder... Winterse weertoestanden kunnen eigenlijk geen excuus zijn: je weet dat het in de winter kan vriezen en sneeuwen. Maar een echte winter hebben we idd nog niet gehad, behalve die drie dagen met sneeuw.

Jak
09-01-18, 18:13
Als je goed kijkt zie je ook dat het gebouw van de toiletten van vroeger al ontmanteld is langst de binnenkant. Opvallend ook dat de Octopus verplaatst is. We kunnen er dus vrijwel zeker van zijn dat die niet zomaar teruggeplaatst wordt zoals die oorspronkelijk stond.

De coaster zal wel klaar zijn en het gros van de thematisering ook, maar ik zie het wel gebeuren dat ze andere zaken doen na de paasvakantie.

De laatste jaren hebben we ook gezien dat bij vele parken (en zeker bij Walibi) er nog allerlei zaken gebeuren in de periode tussen de paasvakantie en de vele feestdagen in mei (Hemelvaart, 1 mei, Pinksteren). Ik zie het bv. gebeuren dat het touwenparcours over het eiland, de thematisering op het pad naar Salsa Il Y A Fiesta of de afwerking van de brug wat later gebeuren.

borisvdd
09-01-18, 20:18
Ik hoop dat het zo mooi wordt als op de tekeningen. Dan zou die achterkant daar van het park misschien wat heropleven, want nu is het daar altijd een dooie boel, terwijl het in het cowboydorp superdruk is.

Jak
09-01-18, 22:01
Dat het in het cowboydorp zo druk is, heeft te maken met de ordening van het park. Wanneer er twee gezinnen binnenkomen in Walibi en het ene gezin neemt het linkse pad naar Cobra, Radja River, Psyké Underground, Flash Back, ... toe en het andere gezin begint met de Vampire, Weerwolf, Kettingmolen, Pulsar, Tuf Tuf Club, Buzzsaw, ... Komen ze allebei tegelijk om 12u-14u aan in het cowboydorp. Daar eten ze. Bovendien is het plein een doodlopend plein. Er is geen doorstroming waardoor het ook zo chaotisch lijkt.

Na het eten gaan de gezinnen meestal nog eens piepen bij CoT (of niet, ik heb al veel gemerkt dat gezinnen dit deel 'vergeten' (zeker eerste-keer-bezoekers)). en gaan door langst de andere kant van de vijver waar ze voordien zijn begonnen.

Inderdaad te hopen dat een paar gezinnen de middag gaan doorbrengen in de buurt van de family coaster, om zo Cowboydorp wat te ontlasten. Soms heb je er geen plaats om te eten, Country Cantina met een lange wachtrij, ... En dan heb je al eindeloos veel eetstandjes in dat themagebied. In dat opzicht is het wel goed dat er verschillende restaurants open gaan zijn.

Joran
09-01-18, 22:06
Had ergens (hier denk ik) gezien dat er een pad afgesloten ging worden (permanent) door de uitbreidingen ook? Lijkt me ook wel risky business uiteindelijk? (Ga even zoeken waar ik dat gezien heb hoor =D)

simon
11-01-18, 12:01
Had ergens (hier denk ik) gezien dat er een pad afgesloten ging worden (permanent) door de uitbreidingen ook? Lijkt me ook wel risky business uiteindelijk? (Ga even zoeken waar ik dat gezien heb hoor =D)

Ik vermoed dat je het over mijn post had, maar die stond in het andere topic (Walibi is klaar voor zijn metamorfose)

http://board.pretparken.be/attachment.php?attachmentid=369&d=1511691087

Als je naar deze visual kijkt, lijkt het erop dat het pad rechts van Country Cantina verdwijnt en wordt afgesloten met andere gebouwen.

Even terug on topic: de theming kan volgens mij best snel verlopen. Heel wat zaken kunnen al op voorhand voorbereid worden en ter plaatse aangebracht worden.

etwien
11-01-18, 13:01
Dat zijn geen gebouwen, maar de terras van Country Cantina die over het huidige pad loopt, die wordt namelijk volledig doorgetrokken.

vampire
11-01-18, 13:26
Dat zijn geen gebouwen, maar de terras van Country Cantina die over het huidige pad loopt, die wordt namelijk volledig doorgetrokken.

Toch wel. Er staat letterlijk `nieuwe kantine voor het personeel en sanitair blok'. Anders zouden de mensen over het terras lopen om door te steken, lijkt me niet echt bevorderlijk. Ik zie misschien wel een hele kleine doorgang zodat je naar de wc kunt. (in het bruin getekend tussen de toiletten en nieuwe kantine) Maar dat zal het zijn. Misschien wordt dit ook gewoon gesloten met een hek of ook nog een bijgebouw...

simon
11-01-18, 14:15
Ofwel is dit stukje terras overdekt? Hoe dan ook wordt dit dan wel een zeer smalle doorgang lijkt me.

Neen, volgens mij verdwijnt het volledig...

Jak
11-01-18, 20:41
Ik vermoed dat je het over mijn post had, maar die stond in het andere topic (Walibi is klaar voor zijn metamorfose)

http://board.pretparken.be/attachment.php?attachmentid=369&d=1511691087

Als je naar deze visual kijkt, lijkt het erop dat het pad rechts van Country Cantina verdwijnt en wordt afgesloten met andere gebouwen.

Even terug on topic: de theming kan volgens mij best snel verlopen. Heel wat zaken kunnen al op voorhand voorbereid worden en ter plaatse aangebracht worden.

Ik denk dat de WC-Blok langst weerkanten wel bereikbaar zal zijn. Vanaf het terras, maar ook vanaf het plein.

Verder valt me op dat de brug en de uitbreiding van de wachtrij van Pulsar verdwenen is. De trein verdwijnt, maar ik had niet verwacht dat die wachtrij ook ging verdwijnen. Misschien hebben ze bij het gebruik van Pulsar gezien dat die uitbreiding overbodig is. Ik heb althans nooit die rij vol zien staan of een foto er van gezien. Ook de wachtrij van de Spinning Vibe wordt verlplaatst.

wapiti
14-01-18, 18:01
Even terug on topic gaan. Ik vind het leuk om de bouwfoto's te zien uit Walibi, wie had dat 5 a 10 jaar geleden gedacht!
Ik hoop dat de oranje tent naast de go carts wordt afgebroken voor seizoensopening zou nogal zonde zijn om zo iets te laten staan in een gethematiseerde zone. Ben benieuwd wat je in de bar kunt kopen. Hopelijk iets aanleunend bij het tiki thema. Kan al niet wachten op de volgende update foto :).

Joran
14-01-18, 20:26
Even terug on topic gaan. Ik vind het leuk om de bouwfoto's te zien uit Walibi, wie had dat 5 a 10 jaar geleden gedacht!


Hoezo was het voorgaande niet on topic dan? ;)

wapiti
15-01-18, 06:42
Hoezo was het voorgaande niet on topic dan? ;)
Dit deel over de Tikizone gaat en de Wildwest zone later aanbod komt als uitbreiding :).

Waliboy
15-01-18, 21:13
Een paar nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/zor72mcl22e.jpg

https://www.mupload.nl/img/i3flvr.jpg

https://www.mupload.nl/img/l33is43lj6wlz.jpg
Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

Joran
15-01-18, 22:06
'Nieuw'? Er zit sneeuw op de vrachtwagens/lantaarnpalen? :)

Of het heeft recent nog gesneeuwd in Waver, maar dat lijkt me sterk?

borisvdd
16-01-18, 10:50
Eindelijk wat bouwfoto's... Andere parken plaatsen al volop foto's van tracks (PHL, AT,...) maar Walibi blijft achterop. Er is nog erg veel werk willen ze op 31 maart kunnen openen. Mijn voorspelling is dat de achtbaan niet open zal zijn op de openingsdag, zoals zo vaak met nieuwe attracties. En het zal de schuld van het winterweer zijn natuurlijk.

Nathan G
16-01-18, 10:59
Eindelijk wat bouwfoto's... Andere parken plaatsen al volop foto's van tracks (PHL, AT,...) maar Walibi blijft achterop. Er is nog erg veel werk willen ze op 31 maart kunnen openen. Mijn voorspelling is dat de achtbaan niet open zal zijn op de openingsdag, zoals zo vaak met nieuwe attracties. En het zal de schuld van het winterweer zijn natuurlijk.

Moeilijk om foto's van track te plaatsen, als er nog helemaal geen track is :p die foto's zullen op termijn wel komen. Bovendien zit een bobsled coaster veel sneller in elkaar dan een flying coaster (PHL) of een woodie (AT). Ik hoorde ze daar onlangs zeggen dat de werken op schema zaten, dus normaal opent de coaster gewoon op 31 maart.

Ignace
16-01-18, 11:14
Heeft Phantasialand werkelijk foto's van track van Rookburgh geplaatst dan?

borisvdd
17-01-18, 15:26
Moeilijk om foto's van track te plaatsen, als er nog helemaal geen track is :p die foto's zullen op termijn wel komen. Bovendien zit een bobsled coaster veel sneller in elkaar dan een flying coaster (PHL) of een woodie (AT). Ik hoorde ze daar onlangs zeggen dat de werken op schema zaten, dus normaal opent de coaster gewoon op 31 maart.

Eerst zien, dan geloven.

Ignace: kijk jij nooit rond op andere sites?

Ignace
17-01-18, 15:29
Eerst zien, dan geloven.

Ignace: kijk jij nooit rond op andere sites?

Jawel hoor.


Andere parken plaatsen al volop foto's van tracks (PHL, AT,...)

Hier doelde ik op - PHL heeft nog geen enkele foto van tracks geplaatst ;)...

GriffonofNemesis
17-01-18, 15:30
Eerst zien, dan geloven.

Ignace: kijk jij nooit rond op andere sites?

Phantasialand zelf heeft nog nooit foto's geplaatst toch? Integendeel, ze vragen juist dat er geen geplaatst worden...

K-ToF
17-01-18, 22:53
Dankzij l'Avenir een overzichtje van de werken in de Tiki-zone en Aqualibi.


https://www.facebook.com/lavenir.net/videos/1765535266812472/?q=walactu%20-%20fan's%20de%20walibi%20belgium

Bron: Walactu op Facebook en l'Avenir

yelle8
26-01-18, 00:12
Update van het (oude) theater:

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27173261_1855149117837288_1713524848818587840_o.jp g?oh=f2f32e1354583829cf6754e5f03f249c&oe=5AE0D62B

Waliboy
26-01-18, 18:53
Nog enkele plaatjes. Op onderstaande foto kunnen we zien dat ook de facade van COT aangepakt wordt:

https://www.mupload.nl/img/si8cy2q.png

https://www.mupload.nl/img/wpa9ga8xr3cl.png

Ignace
26-01-18, 20:01
Als ik het goed zie doen ze ook iets aan die verschrikkelijke paden? Godzijdank, doortrekken naar heel het park graag! Mijn nummer één frustratie in het park tegenwoordig zijn die afschuwelijke asfaltwegen en die lelijke lantaarnpalen, maar dat is eigenlijk een compliment als je ziet van waar het park komt.

wapiti
26-01-18, 20:19
Als ik het goed zie doen ze ook iets aan die verschrikkelijke paden? Godzijdank, doortrekken naar heel het park graag! Mijn nummer één frustratie in het park tegenwoordig zijn die afschuwelijke asfaltwegen en die lelijke lantaarnpalen, maar dat is eigenlijk een compliment als je ziet van waar het park komt.

Inderdaad hopelijk direct met goede riolering eronder zodanig de grote plassen tijdens regenbuien verleden tijd zijn. :)
Ben blij dat binnenkort het lelijke theater eindelijk terug sfeer krijgt. Leuk om foto's te zien via de fansite, jammer dat het park zelf niet op regelmatige basis updates toont. Zou er ook terug een making off video komen gelijk bij Pulsar?
Ben benieuwd of er al track staat van de nieuwe coaster en hoe ver ze daarmee zitten.

etwien
26-01-18, 20:23
Als ik het goed zie doen ze ook iets aan die verschrikkelijke paden? Godzijdank, doortrekken naar heel het park graag! Mijn nummer één frustratie in het park tegenwoordig zijn die afschuwelijke asfaltwegen en die lelijke lantaarnpalen, maar dat is eigenlijk een compliment als je ziet van waar het park komt.

Het is de bedoeling om op termijn alle paden in het park te vervangen, elk in de stijl van hun nieuwe thema.

Nathan G
26-01-18, 21:51
Al bij de voorstelling van hun masterplan hoopte ik dat ze hun themazones echt grondig gingen aanpakken. Voldoende theming, bijpassende muziek, paden aanpakken, nieuwe verlichting. Walibi beloofde dat ze het zouden doen en voorlopig wordt het toch goed uitgevoerd. Ik ben blij dat te zien, dat ze daar maar zo verder doen! :)

Word ik iets te enthousiast als ik begin te hopen dat we een nieuwe show mogen verwachten?

Xarbero
26-01-18, 23:27
Word ik iets te enthousiast als ik begin te hopen dat we een nieuwe show mogen verwachten?
dat denk ik wel :-)

borisvdd
27-01-18, 11:31
Dit begint er mooi uit te zien... Denk er mooi groen bij en een zomerse blauwe lucht en je krijgt al leuke foto-ideetjes.

K-ToF
28-01-18, 12:22
Word ik iets te enthousiast als ik begin te hopen dat we een nieuwe show mogen verwachten?

Dan hoop ik wel dat ze hun show gaan uitbesteden aan een extern bedrijf. Want Walibi Belgium en grote parkshows, da's meestal geen goede combinatie. Zowel Batman Thrill Stunt Spectacular, Atlantis Mystery, Star Idol, Walibi Fun Explosion als die Music Battle Show waren écht draken van shows.

De enige shows die Walibi Belgium tot een goed einde kon brengen en die zeker en vast spectaculair te noemen waren, waren de shows van Halloween 2009 tot 2013 én de nocturneshow van 2015, met de 40ste verjaardag van het park.

Nathan G
30-01-18, 17:28
Het is zover! De eerste track kwam vandaag aan in Walibi Belgium.

https://i.imgur.com/LvdFQlr.jpg

Bron: Facebook Walibi Belgium

wapiti
30-01-18, 17:34
Het is zover! De eerste track kwam vandaag aan in Walibi Belgium.

https://i.imgur.com/LvdFQlr.jpg

Bron: Facebook Walibi Belgium

Nice gaat er fantastisch uitzien tijdens de zomer met de zon erop!
Kan al niet wachten om deze nieuwigheid te gaan testen ;).

yelle8
30-01-18, 17:35
Woopwoop, leuk om eindelijk track zien op te duiken! :D

borisvdd
30-01-18, 19:03
Hoera! EINDELIJK!
En nu snel bouwen, want over twee maand moet die al open.

Putoor
30-01-18, 19:39
Mooie kleur! Nu wordt het pas echt interessant.


Al bij de voorstelling van hun masterplan hoopte ik dat ze hun themazones echt grondig gingen aanpakken. Voldoende theming, bijpassende muziek, paden aanpakken, nieuwe verlichting. Walibi beloofde dat ze het zouden doen en voorlopig wordt het toch goed uitgevoerd. Ik ben blij dat te zien, dat ze daar maar zo verder doen! :)


Ik hoop ook dat Walibi er voor kiest om het nieuwe gebied helemaal af te maken met aangepaste muziek. Zou men misschien opnieuw IMAscore gecontacteerd hebben? Ik hoop erop, en waar ik dan zeker op hoop, is dat men tot de conclusie komt dat men dan een mooie hoeveelheid muziek heeft om op cd uit te brengen, zodat we ineens ook de Pulsar-soundtrack volledig kunnen beluisteren!

K-ToF
31-01-18, 16:34
Heerlijk om te zien, die bouwwerven in Waver. Ik ben eigenlijk echt benieuwd naar het eindresultaat van het hele plaatje. Zowel het nieuwe themagebied als de achtbaan.

Toch ook fijn om te weten dat we ons de komende vijf jaar elke winter mogen verheugen op zo'n bouwfoto's!

yelle8
05-02-18, 14:12
De bouw is al goed gevorderd! #excited

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27657986_1647017968716511_4205332309241846034_n.jp g?oh=69f3d2c3e45f3aa4c8930223ad75a04e&oe=5B10A7FB

Joran
05-02-18, 18:02
-stuitert in het rond-

Man, dit is zo vet om te zien. :D

Jak
05-02-18, 18:06
Om de één of andere reden vind ik dit spannender dan de bouw van Pulsar... Waarschijnlijk omdat ik weet dat er nog vele andere investeringen aankomen :D . Ook fijn om de eerste keer in JAREN Walibi een gehele themazone te zien ontwikkelen.

Joran
05-02-18, 18:10
Om de één of andere reden vind ik dit spannender dan de bouw van Pulsar... Waarschijnlijk omdat ik weet dat er nog vele andere investeringen aankomen :D . Ook fijn om de eerste keer in JAREN Walibi een gehele themazone te zien ontwikkelen.

Tzijn allemaal voorsmaakjes voor de bouwfoto's van de megacoaster, binnen 3 jaartjes. ;)

Belgiumcoasterfreak
05-02-18, 19:15
Super blij met deze foto's! Enkel, ligt dat nu aan mij, maar is dit een totaal gewijzigd stuk in de lay-out ofzo? Als ik dat stuk even vergelijk met het onride filmpje van enkele maanden geleden, is dit een volledig verschil met toen. Of zie ik dit mis?

Ignace
05-02-18, 20:04
De baan blijft redelijk hoog op het stuk en het resultaat is een op het eerste zicht niet meteen aangename 'steel jungle' van Supports, hopelijk weten ze dit alsnog mooi te maken.

Leuke bouwfoto's wel!

bobby turbo
05-02-18, 20:13
De baan blijft redelijk hoog op het stuk en het resultaat is een op het eerste zicht niet meteen aangename 'steel jungle' van Supports, hopelijk weten ze dit alsnog mooi te maken.

Leuke bouwfoto's wel!

Zie je wel heel vaak bij Gerstlauer die enorme hoeveelheid supports, bij Goldrush valt dat ook enorm op. Om maaar te zwijgen van de constructie bij Karnan.

K-ToF
05-02-18, 23:34
Trouwens, eventjes tussendoor: hoe knap is dat kleurenschema wel niet?

dennis8baan
06-02-18, 17:21
Super blij met deze foto's! Enkel, ligt dat nu aan mij, maar is dit een totaal gewijzigd stuk in de lay-out ofzo? Als ik dat stuk even vergelijk met het onride filmpje van enkele maanden geleden, is dit een volledig verschil met toen. Of zie ik dit mis?

Het lijkt me dat de hoogste support op de foto de top van de lifthill wordt. ik probeer nu al effe het in mn hoofd op een rijtje te krijgen maar het lijkt inderdaad alsof het anders er uit ziet dan op de onride.

borisvdd
06-02-18, 17:58
Trouwens, eventjes tussendoor: hoe knap is dat kleurenschema wel niet?

Het zal inderdaad erg mooi zijn met een blauwe lucht en een groen bladerdek op de achtergrond. Ik verlang er al naar!

yelle8
06-02-18, 18:02
Het lijkt me dat de hoogste support op de foto de top van de lifthill wordt. ik probeer nu al effe het in mn hoofd op een rijtje te krijgen maar het lijkt inderdaad alsof het anders er uit ziet dan op de onride.

Dat denk ik niet, want het steunpunt waaraan de baan zal gemonteerd worden is 'gebanked'. Het lijkt me ook een stuk te laag in vergelijking met de volgende remsectie.

Rickie97
06-02-18, 18:13
Ik zie het ook niet meteen in de onride passen die ze op de fandag lieten zien.

Misschien is het dit deel? De vorm van de supports komt niet overeen maar gemonteerde stuk baan op de foto lijkt volgens mij hier het meest op. (0:53 - 0:58 voor als de video niet op de juiste plaats begint)

https://youtu.be/h6Gt_PNrY9A?t=53s

(ik slaag er niet in om de ge-embedde video op 53s te laten beginnen, iemand een idee hoe ik dat moet doen? "?t=53s" werkt niet. :p)

Obsidian
08-02-18, 09:06
Het baanverloop lijkt meer op dat van de volgende plannen te lijkten:
423

yelle8
08-02-18, 12:19
Het baanverloop lijkt meer op dat van de volgende plannen te lijkten:
423

Dat is de Mega Coaster voor binnen een paar jaar :p

Obsidian
08-02-18, 12:47
Dat is de Mega Coaster voor binnen een paar jaar :p

tip: check de linker bovenhoek van het plan ;) daar ziet ge een baan in blauw

yelle8
08-02-18, 14:08
tip: check de linker bovenhoek van het plan ;) daar ziet ge een baan in blauw

Ach haha, die was goed gecamoufleerd! :)

Jak
08-02-18, 17:17
Het baanverloop lijkt meer op dat van de volgende plannen te lijkten:
423

Hier zien we ook al het verloop van het hoogtouwenparcours. Ik verwacht een gelijkaardige opzet zoals in Planckendael. We zien ook dat het avonturenparcours twee maal de baan kruist. Dat geeft ons de kans om mooie onride foto's te maken van andere riders :o.

Rickie97
08-02-18, 17:46
Ik weet niet meer of het in dit topic al gezegd is, maar waarom wil Walibi eigenlijk die molen afbreken? Hij staat toch allesbehalve in de weg en buurtbewoners hebben er bezwaar tegen, dus ik zie niet in waarom ze hem niet gewoon laten staan. Is het louter om de stijl van het themagebied te doen?

Edit: natuurlijk is het in dit topic nog niet gezegd, dit topic gaat ook helemaal niet over die zone, oeps. Ik was afgeleid door dat bouwplan :p

Waliboy
08-02-18, 19:39
Extra bouwfoto's:

https://www.mupload.nl/img/jrkgoc98a.jpg

https://www.mupload.nl/img/nx26rd6ac.jpg

https://www.mupload.nl/img/5iw7jrs2t3.jpg

https://www.mupload.nl/img/cu26vb5fyzy.jpg

https://www.mupload.nl/img/1uhyf50w.jpg

Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

K-ToF
14-02-18, 16:09
Morgen organiseert het park een persmomentje. Niet alleen krijgen we een blik op de gedane werken, het park zal ook de naam van de nieuwe coaster onthullen!

Ik ben benieuwd!

simon
14-02-18, 17:15
Nice, ik ben ook benieuwd naar wat morgen brengt. Was er niet een tijdje geleden sprake van Exotic Racers? Benieuwd of het deze zal worden, en of we ook meer nieuws gaan krijgen over het avonturenparcours.

etwien
14-02-18, 17:25
Ikzelf zal erbij zijn en proberen zo vlug mogelijk verslag uit te brengen hier op het forum!

WinneR
14-02-18, 23:46
Vanaf hoe laat? Kwestie van het op het werk toch te kunnen volgen... ;-)

K-ToF
15-02-18, 00:00
Vanaf hoe laat? Kwestie van het op het werk toch te kunnen volgen... ;-)

Tussen 10 en 11u00 zal je alles kunnen volgen alsof je er zelf bij zal zijn :p ;)

Rein
15-02-18, 11:02
En de naam is... Tiki Waka :)

Rickie97
15-02-18, 11:39
En de naam is... Tiki Waka :)

Klinkt niet slecht vind ik, beter dan Exotic Racers, daar was ik minder tevreden mee geweest. :)

Belgiumcoasterfreak
15-02-18, 11:42
Vanaf de eerste brake is de layout echt volledig anders (korter?) dan de eerste gelanceerde POV. Hoe gek is dit.

borisvdd
15-02-18, 12:05
Ik ga pas oordelen als ik de baan gedaan heb.

jefke88
15-02-18, 16:07
Is er een openingsdatum vermeld?

flyingtiger
15-02-18, 16:14
Ik ben wel fan van de look van het wagentje :D

https://i.imgur.com/GadsOpF.jpg

bobby turbo
15-02-18, 18:23
Is er een openingsdatum vermeld?

Nee voorlopig nog geen datum

Jak
15-02-18, 21:49
Nee voorlopig nog geen datum

Ik verwacht een gelijke openingsdag zoals bij Pulsar. Officieel vanaf 1 juni maar al (soft) geopend vanaf 1 mei.

Verder ben ik al blij te zien dat de thematisering al vlak na het cowboydorp begint, van aan de ingang van Gold River Adventure. Wat ik wel bizar vindt is die foto waarbij de track rond Western Fries. Die twee gaan toch hard tegenover elkaar afsteken... Of ze moeten die friterie ook thematiseren naar een exotisch thema.

Verder zie ik dat de gevel van CoT wordt aangepakt. Top! De laatste jaren vond ik die er inderdaad minder uitzien, maar ik durfde het hier nooit echt zeggen, omdat niemand anders hier ook iets op zij.

bobby turbo
15-02-18, 21:57
Ik verwacht een gelijke openingsdag zoals bij Pulsar. Officieel vanaf 1 juni maar al (soft) geopend vanaf 1 mei.

Verder ben ik al blij te zien dat de thematisering al vlak na het cowboydorp begint, van aan de ingang van Gold River Adventure. Wat ik wel bizar vindt is die foto waarbij de track rond Western Fries. Die twee gaan toch hard tegenover elkaar afsteken... Of ze moeten die friterie ook thematiseren naar een exotisch thema.

Verder zie ik dat de gevel van CoT wordt aangepakt. Top! De laatste jaren vond ik die er inderdaad minder uitzien, maar ik durfde het hier nooit echt zeggen, omdat niemand anders hier ook iets op zij.

Die gevel was doorheen de jaren enorm beginnen verschralen, dat zou niemand je hebben tegengesproken :) Het park blijft voorjaar noemen als opening van de zone, of er soft openingen komen is afwachten.

siemen
15-02-18, 22:10
Hier nog een foto.

wapiti
16-02-18, 00:47
Ik vind de soundtrack van de nieuwe achtbaan weer zalig. Is deze terug van Imascore, hopelijk is deze ook te horen in de zone het geeft me direct al de juiste sfeer. Die cocktailbar is ook zeer nice als nieuwigheid ! Ben benieuwd wat voor vegetatie ze gaan zetten voor die extra touche te geven aan de zone. Dat het maar rap 31 maart is! :p

etwien
16-02-18, 01:29
IMAscore maakt de soundtrack voor de volledige zone, en opening is voorzien voor seizoensstart, 31 maart dus.

fkl8
16-02-18, 07:07
IMAscore maakt de soundtrack voor de volledige zone, en opening is voorzien voor seizoensstart, 31 maart dus.

Inderdaad, mij is gisteren gezegd geweest dat de track normaal einde deze maand compleet zou zijn en dat dan de testen konden beginnen.
31 Maart zou dan de openingsdatum zijn.

matx30
16-02-18, 09:09
Waar vinden jullie precies de soundtrack of was dit voorlopig exclusief voor het werfbezoek? Soms is het leuk voor anderen als ze kunnen meegenieten ;)

Nathan G
16-02-18, 09:24
Waar vinden jullie precies de soundtrack of was dit voorlopig exclusief voor het werfbezoek? Soms is het leuk voor anderen als ze kunnen meegenieten ;)

Hij speelde gisteren op de werf. Ik heb er ook al even naar zitten zoeken, maar vrees dat hij nog nergens te vinden is.

wapiti
16-02-18, 10:00
Als je naar de facebook pagina gaat van pretparken.be en dan de video neemt waar de naam wordt bekend gemaakt van de nieuwe achtbaan hoor je de soundtrack. ;)

borisvdd
16-02-18, 12:16
Ikzelf zal erbij zijn en proberen zo vlug mogelijk verslag uit te brengen hier op het forum!

We wachten nog altijd op het verslag. :(

Nathan G
16-02-18, 13:05
We wachten nog altijd op het verslag. :(

Ik zal zijn taak eventjes overnemen dan :p

We begonnen het werfbezoek bij Aqualibi, waar volop werkzaamheden bezig waren. Het jaarlijks onderhoud werd doorgevoerd en er was ook al een klein beetje thematisering te zien.

https://i.imgur.com/gX4P2RW.jpg

We liepen door naar het nieuwe deel van Aqualibi, de kinderzone die Kiddie Bay gaat heten. In de zone komt 12 tot 20 centimeter water, 70 waterbronnen, 36 animaties en 5 glijbanen. Fabrikant is Vortex.

https://i.imgur.com/i1l5was.jpg

We liepen door naar de nieuwe zone en waren meteen verrast hoeveel track er al recht stond. De naam (voor wie het nog nieuws is: Tiki Waka) werd onthuld en er werden ook enkele concept arts getoond.

https://i.imgur.com/nZdbnK6.jpg
https://i.imgur.com/ZHrVcyA.jpg

Enkele feitjes:
Hoogte: bijna 20 meter
Snelheid: 55 km/h
Lengte: 500 meter
Aantal karretjes: 5
Minimumlengte: 1 meter

https://i.imgur.com/ssedeDc.jpg

Verder opvallend: De lay-out van het eerder getoonde filmpje komt niet overeen met de echte lay-out. Er zijn een reeks aanpassingen gebeurd en dat werd daar ook bevestigd.

https://i.imgur.com/Rs8RLuT.jpg

Ook het ontwerp van de karretjes werd getoond, ze zouden vrij snel in het park moeten aankomen.

https://i.imgur.com/mW6Nurm.jpg
https://i.imgur.com/NQHSWon.jpg

Niet alleen de coaster is natuurlijk nieuw, ook komt er avonturenparcours met de naam Tiki Trail. Je ziet hier op bovenstaande foto's al stukken van rechtstaan. Lijkt me een heel mooie plaats om foto's te maken van de achtbaan.

https://i.imgur.com/34Y6i09.jpg

Maar daar stopt het niet. In het gebouw dat vroeger tegenover de Keverbaan stond, komt een tikibar. De toiletten worden opnieuw ingericht en ook het theater zijn ze aan het aanpakken. Ook aan de voorgevel van Tutankhamon is men aan het werk, binnenin verandert er gelukkig niets. Ten slotte worden ook de paden vernieuwd en komt er muziek van IMAscore (mijn laatste wens is bij deze in vervulling gegaan).

https://i.imgur.com/Rsz79rP.jpg
https://i.imgur.com/pOC0CY2.jpg
https://i.imgur.com/osW79YF.jpg
https://i.imgur.com/Y2rqssH.jpg

Nog even kort over de Keverbaan: Deze komt voorlopig nog niet terug. Hij zal pas terug in het park opduiken op het moment dat de zone rond Weerwolf en Vampire aangepakt wordt, in 2021.

simon
16-02-18, 16:14
Bedankt voor de update! Jammer voor de kleinste bezoekers van de Keverbaan, maar ergens wel wat te verwachten.

Gaat er verder ook iets in het theater gebeuren? Of blijft dit (voorlopig) een eventlocatie?

borisvdd
16-02-18, 18:09
Wat mooi! Ook het zwembad ziet er super uit!
Dat zal een heel mooi gebied zijn in de zomer!

yelle8
16-02-18, 22:26
Pretparken.be heeft nu ook een zéér uitgebreid werfverslag gepubliceerd met meer dan honderd foto's, alle beschikbare concept-arts, enkele video's en een geluidsfragment van de nieuwe themamuziek van Exotic World.

► Lees hier het volledige verslag (http://www.pretparken.be/article/1916/In%20beeld:%20Bouwwerven%20Walibi%20Belgium%20en%2 0Aqualibi) ◄

Enkele foto's:

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_62283b356324d37c72672799019b25fe_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_70d8a2e21aeff0b71a5284bf6dabf46a_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_c54a8dcedd38ba803e919f0220d3a307_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_cba2aa25ee7d33ef07b88f199cc8525f_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_bce2606e0a173bd7701bfe8ad011b224_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_6cfc21b1b9f2de136cfd125dbd2896ae_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_7a666c84ea71945ff9c73a1c4d44c28b_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_e5d4baae9549250e0ee63f09d1f70197_640_480_1.j pg

Foto's: © Pretparken.be

Waliboy
16-02-18, 23:05
Het geluidsfragment werkt bij mij niet (ongeldige bron)...

yelle8
16-02-18, 23:25
Het geluidsfragment werkt bij mij niet (ongeldige bron)...

Oei! Nu wel?

Nathan G
17-02-18, 01:11
De muziek. Helden!


Oei! Nu wel?

Bij mij werkt het in elk geval gewoon.

borisvdd
17-02-18, 11:19
Wat een zalig uitgebreid verslag! Dank je wel!!

Misschien iets raar, maar ik vind de wachtrij die over het water loopt maar vreemd. Bij warm weer stinkt dat water vaak, en dan zal je daar lange tijd moeten stilstaan, en bij regenweer lijkt me het ook niet aangenaam want de wachtrij zal niet overdekt zijn. Ik zie er de toegevoegde waarde niet echt van in.

Jak
17-02-18, 13:16
Wat een zalig uitgebreid verslag! Dank je wel!!

Misschien iets raar, maar ik vind de wachtrij die over het water loopt maar vreemd. Bij warm weer stinkt dat water vaak, en dan zal je daar lange tijd moeten stilstaan, en bij regenweer lijkt me het ook niet aangenaam want de wachtrij zal niet overdekt zijn. Ik zie er de toegevoegde waarde niet echt van in.

Ik kan fout zijn, maar volgens mij hebben ze dat stuk geschrapt.
Je kan ook zien aan de supports dat er nog een redelijk groot deel van het track over het meertje (meer CoT-Octopus-Tiki Waka) loopt. Ik denk dat de laatste helix zich bevindt op het meer, waarna de trein in de remmen schiet en dan een linkse 90 graden bocht maakt. Waar op de concept-arts de wachtrij over het meer te zien is, zal hier track zijn. Ik denk dat de wachtrij zich gewoon achter het station bevindt.

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_cba2aa25ee7d33ef07b88f199cc8525f_640_480_1.j pg
Op deze foto kan je goed zien dat de paden van de wachtrij zich al zeker achter het station zich bevinden.

- Hebben ze iets gezegd over de Octopus?

Nathan G
17-02-18, 13:34
- Hebben ze iets gezegd over de Octopus?

Die is momenteel in onderhoud en wordt ook mee geïntegreerd in de nieuwe Tikizone. Als het park opnieuw open gaat, komt hij gewoon weer terug.

Jak
18-02-18, 20:25
Nog een klein vraagje uit nieuwsgierigheid ;). Hoever wordt het themagebied doorgetrokken op het pad tussen de PU en de Tiki Waka?
Ik zag op andere foto's dat de paden serieus worden aangepakt. Rijkt het themagebied Tiki tot aan de kop-en-schotel Salsa Il Y A Fiesta (aangezien dat al in een goed thema zat)?

simon
19-02-18, 17:41
De filmpjes willen bij mij niet meer afspelen, maar verder alvast bedankt voor het uitgebreide artikel!

Na alles gelezen en gezien te hebben, heb ik toch 2 (kleine) teleurstellingen:
- De Tiki Trail ziet er echt klein en compact uit. Ik had hier iets verwacht in het genre van wat er staat in Toverland (Magic Forest) of Planckendael (Azië), maar hier zijn het 5 houten torens met een brug tussen... Valt me toch ferm tegen dit.
- Kiddie Bay ziet er helaas nog steeds té strak uit. Heel het bad zal gethemed worden naar een tropische, zwoele sfeer, maar daar zal Kiddie Bay fel tegen afsteken. Ik had gehoopt dat in nieuwe concepts hier ook wat meer theming aanwezig zou zijn, maar dit lijkt dus niet het geval te zijn.

Ignace
19-02-18, 17:52
Ik vind het ergens ook wel jammer dat de Gold River Adventure zijn uit-het-park-gevoel verliest: je waande je altijd ergens ver buiten Walibi, maar nu gaat die illusie niet meer op. Op zich leuk dat er nu wat te zien valt, maar ik hoop nog steeds op een grootse retheming voor de attractie zoals Jungle Mission ook heeft gekregen.

De baan zag er in levende lijve eigenlijk veel groter uit dan ik verwacht had. Groter dan zijn soortgenoten zelfs, maar dat kan ook aan de backbone liggen. Ik kijk er erg naar uit!

Belgiumcoasterfreak
19-02-18, 19:14
Wat mij alvast ook opvalt is dat ze een aparte speedypass-rij hebben bijgebouwd voor Tiki Waka. Nu, logisch gezien elke attractie voor te steken valt, maar die kleine Gerstlauer-baantjes zijn nu niet capaciteitsmonsters. Al zeker niet als je deze kan/mag voorkruipen. Benieuwd hoe Walibi dit gaat aanpakken.

Nathan G
19-02-18, 19:19
Wat mij alvast ook opvalt is dat ze een aparte speedypass-rij hebben bijgebouwd voor Tiki Waka. Nu, logisch gezien elke attractie voor te steken valt, maar die kleine Gerstlauer-baantjes zijn nu niet capaciteitsmonsters. Al zeker niet als je deze kan/mag voorkruipen. Benieuwd hoe Walibi dit gaat aanpakken.

Kan ook de ingang voor de gehandicapten of een single riders line worden (al verwacht ik die laatste niet echt eerlijk gezegd).

Moest het een speedy pass-rij worden, is dat niet zo heel erg. Walibi is niet een park dat op veel dagen volloopt met speedy pass-mensen.

Waliboy
21-02-18, 19:59
Lift:

https://www.mupload.nl/img/ad5tur22l.jpg

Bron: FrAd @ ameworld.net

ojoh
23-02-18, 15:01
Het komt daar allemaal dik in orde precies in da Waverse pretpark.

Zo leuk om te volgen hoe de werken vorderen. Het meeste werk lijkt mij er nog te moeten gebeuren in Aqualibi. Hoewel zo een zaken op zich wel allemaal vrij rap ophangen en opgebouwd kunnen worden eenmaal de voorbereidende werken gedaan zijn. Dus ik verwacht ook hier niet al te veel problemen.

Eind februari zou de baan compleet moeten zijn, dat wil zeggen deze week dus. Ik ben benieuwd naar de eerste testfilmpjes! Alsook naar de karretjes in het echt! Ik hoop dat de lifthill de snelheid heeft van die van Dizz. Is daar iets van geweten? Ik vind da altijd wel fijn zo een snelle lifthill.

Van Octopus is toch altijd geweten dat die ging blijven op de plaats waar hij staat. Goed dat ze hem eens grondig onderhoud geven. En dat geeft meteen ook wat extra ruimte voor de werken.

Wat betreft de gevel van COT kan ik ook alleen maar blij zijn. Dat ding zag er slechter en slechter uit met de jaren. Hoewel er gezegd wordt dat er binnenin niets verandert hoop ik wel op enkele kleine zaken. Het verdwijnen van de losse LED-spots in de grond aan het opstapplatform. Een blij weerzien met de vuurschalen aan de grote scene van Seth (of is het Tutanchom himself?) en het terugkomen van het fotopunt of iets anders met die stand aan de uitgang (decor - souvenirwinkeltje).

Wat mij nog opvalt:
- De ene keer komt er een bar/cafeetje aan Tiki Waka de andere keer een restaurant met aangepaste menukaart. Heb ik dit nu ergens mishoord of is er nu enige duidelijkheid welke van de twee het juist gaat worden?
- Hoewel ik het kleurenschema op de concept wel smaken kan, ben ik er momenteel in het grijze Belgische weer nog niet van overtuigd. Maar dit zal ik gewoon eerst zelf moeten bekijken. Ik had momenteel geopteerd voor een oker / groen combinatie.
- De tiki-trail is ook net iets korter dan ik verwacht had, maar ik vind het wel een leuke toevoeging. Dat is zo iets wat op termijn gewoon leuk wordt om eens over te lopen. Zeker ook met dat het de baan zo vaak passeert wat inderdaad leuke kiekjes kan opleveren.
- Het station van Skunx staat er nog. Ik kan zeker aannemen dat ze dat nog even laten staan (opslag, toekomstige bestemming of wat dan ook) Maar ik hoop dat dat ze het met bamboe in pot-rij of een gewoon in opengegooide weg gaan wegstoppen. Zo stoort het niet aan de beleving van de nieuwe zone.
-

Nathan G
23-02-18, 15:13
Wat mij nog opvalt:
- De ene keer komt er een bar/cafeetje aan Tiki Waka de andere keer een restaurant met aangepaste menukaart. Heb ik dit nu ergens mishoord of is er nu enige duidelijkheid welke van de twee het juist gaat worden?

Er komt geen restaurant, wel een bar of kraampje waar je een aantal dingen om te eten/drinken kan kopen. Er is op de plek waar het komt lang niet genoeg ruimte voor een restaurant en ook op de concept arts zie je duidelijk dat het iets bar-achtig wordt. (zie ook mijn post, nummer #205, daar staat letterlijk tikibar :) )

WinneR
23-02-18, 16:31
- De ene keer komt er een bar/cafeetje aan Tiki Waka de andere keer een restaurant met aangepaste menukaart. Heb ik dit nu ergens mishoord of is er nu enige duidelijkheid welke van de twee het juist gaat worden?
-Het restaurant is voor "deel 2" van de exotische zone, met de komst van de mega coaster.

Nathan G
23-02-18, 16:55
Het restaurant is voor "deel 2" van de exotische zone, met de komst van de mega coaster.

Maar dat wordt niet meer de Tikizone, maar een aparte Arfika-zone :)

yelle8
23-02-18, 17:06
Maar dat wordt niet meer de Tikizone, maar een aparte Arfika-zone :)

Het komt volgens dit plan wel in dezelfde 'wereld' te liggen (Exotic World). Afrika zal dus een uitbreiding worden hierop.

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_c1bc3c7fd6dd01bbf23a050710afabc5_640_480_1.j pg

Nathan G
23-02-18, 17:17
Het komt volgens dit plan wel in dezelfde 'wereld' te liggen (Exotic World). Afrika zal dus een uitbreiding worden hierop.

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_c1bc3c7fd6dd01bbf23a050710afabc5_640_480_1.j pg

Ah ja inderdaad, dat had ik nog niet gezien :)

K-ToF
24-02-18, 14:09
Kijk eens aan. Zo'n grote werken in het park, dat moet geleden zijn van met de omvorming van Walibi Waver naar Six Flags Belgium in 2000/2001. Heerlijk om te zien en op te volgen.

In ieder geval, beeld het je in, deze zomer: zomerse temperaturen van 25°C en meer, een blauwe lucht, tropisch deuntje van IMAscore en zicht op Tiki-Waka, een drankje van die Tiki-bar op een terrasje, goed gezelschap,...

Welkom terug, Walibi Belgium ;) !

Joran
24-02-18, 16:34
Looking good, looking fresh. :)

429

Bron: https://twitter.com/WonderWorldLive

Rickie97
24-02-18, 16:53
Looking good, looking fresh. :)

Ziet er prachtig uit :) Met die blauwe lucht echt een pareltje!

En dat stukje baan met die airtimeheuvels gevolgd door die helix... Helemaal geweldig. :D

borisvdd
24-02-18, 18:02
Jaaaa! Jaaaaa!!! MOOI... Hier word ik blij van.

SanderV
24-02-18, 20:55
Zo te zien moet de seizoenopening zeker te halen zijn. Erg leuk om te zien :D!!!

Belgiumcoasterfreak
25-02-18, 15:02
More pictures:

https://i.imgur.com/PC3R2Uc.jpg

https://i.imgur.com/qJrzgmN.jpg

Bron: Facebook Walactu

Man dat ding ziet er steeds beter en beter uit! Ben alvast zo blij dat er toch twee rechte bunnyhops in komen en die laatste helix lijkt mij puur plezier. Ook goed te zien dat het pad van het Western gebied naar Tiki Waka niet gewoon recht op recht is, maar ook met kleine kronkels die afwijken van het hoofdpad. Toppie!

Phadd-F
25-02-18, 19:12
Kijk er al naar uit om hem te gaan doen, ziet er inderdaad erg leuk uit te worden en de kleurkeuze is perfect!

Jak
25-02-18, 19:42
Vind het vooral mooi dat de baan zoveel punten heeft waar het Gold River Adventure, Tiki Trail en het pad kruist. Dat zorgt voor een goede dynamiek in een zone die veeleer saai en doods was.

Eindelijk krijgt de Gold River Adventure ook een meerwaarde :o, al lijkt de vaargeul me wel erg smal onder Tiki Waka.

simon
26-02-18, 10:05
Mooie beelden en ik kijk er ook al naar uit om deze in de paasvakantie te gaan ontdekken.

De website is intussen ook wat aangepast. Lees: de homepage! Bij de attracties is nog geen spoor te vinden van Tiki Waka, ook het parkplan dateert nog van 2016 (mét reuzenrad!) en tickets / abonnementen zijn nog steeds niet verkrijgbaar...

Ook de website van Aqualibi kreeg soortgelijke update, weliswaar met een parkplan waar zelfs Flash (die tot vorige week nog overal als 'Nieuw' verkocht werd) niet op vermeld staat.

Komaan Walibi, in het park zijn jullie al goed bezig, maar a.u.b. de website weer wat bijbenen!

Belgiumcoasterfreak
01-03-18, 21:45
De baan is compleet!


https://www.youtube.com/watch?v=fhQOr8Ave2A

Die laatste shot met de first drop, dat gek gebankte bunnyhilletje en gewoon alles wat er daar op volgt... <3

Rickie97
01-03-18, 21:54
Ik wou Walibi Belgium deze zomer eigenlijk eens overslaan om andere parken te doen in de plaats, maar deze baan ziet er zalig uit, de muziek klinkt geweldig... :D

Jak
02-03-18, 00:24
Zo te zien nemen ze ook afscheid van hun mascotte in hun logo. De Walibi W heeft is wel een krachtige uitstraling. Ik vind het helemaal niet erg dat de mascotte naar de achtergrond verdwijnt. In mijn ogen hoeft een goed pretpark geen mascotte, dan sta je liever op de foto met een vette attractie.

Gelijkaardig voorbeeld zien we ook in de Efteling. Pardoes vervalt in het niets doordat alle attracties van een hoog niveau is. (buiten Symbolica dan).

wapiti
02-03-18, 00:54
Wat een zalige muziek, eentje waar je hele dag in je hoofd mee kunt zitten!
Hopelijk goed veel beplanting en het wordt daar een fantastische nieuwe zone.
Ergens hoop ik dat ze ook iets doen aan de kartbaan, zou een sfeer verpester zijn qua uitzicht.

Michielsken
02-03-18, 14:05
Het ziet er zeer goed uit, hopelijk kunnen ze de polynesische sfeer ook echt overbrengen op de gasten. Daarvoor gaan ze wel nog sterk moeten inzetten op beplantingen denk ik, al zal dat niet gemakkelijk zijn met het huidige weer. De baan op zich lijkt me ook een toffe baan, met genoeg richtingswissels en interactie (hangbruggen en GRA)

Wel vind ik het spijtig dat er maar 2 echte attracties staan in deze zone, de octopus en de nieuwe baan. Een nieuwe kleine attractie zou niet misstaan in dit gebied, want de octopus staat net te ver van de achtbaan om iets van drukte te krijgen, en de baan zelf is vooral zichtbaar onderweg en minder op dat pleintje. Doordat het theater ongebruikt blijft (tenzij voor bedrijven dacht ik) blijf je daar met een 'dode' hoek zitten waar relatief weinig te beleven valt. Het zicht op Tiki Waka zal voornamelijk van de kant van de karting track zijn, zeker omdat het station voor de laatste helix staat als je op dat pleintje staat. CoT reken ik niet meer omdat er een brug tussen zit én de attractie in een volledig andere sfeer baadt. En dus zal er op dat pleintje niets te doen zijn, buiten beginnen aanschuiven voor Tiki Waka of iets kopen aan een bar. Hopelijk ben ik verkeerd of pakken ze dit nog aan.

Wel moedig van Walibi om dat thema te kiezen, want deze zone gaat sowieso vergeleken worden met het meest perfect themagebied ooit gebouwd in een pretpark (imo), de polynesische zone in PA.

bobby turbo
02-03-18, 19:15
Wel moedig van Walibi om dat thema te kiezen, want deze zone gaat sowieso vergeleken worden met het meest perfect themagebied ooit gebouwd in een pretpark (imo), de polynesische zone in PA.

Bij de echte pretparkfreaks zeker wel, maar niet door jan Modaal. We vergeten soms dat wij als echte pretpark liefhebbers een ander zicht hebben op de dingen dan de normale bezoekers, hoeveel daarvan zouden al in Port Aventura geweest zijn? Zelf ik als echte fan ben er nog niet geweest.

Hanskuh
06-03-18, 16:57
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Werd reeds bevestigd dat de baan op de eerste openingsdag open zal zijn?

bobby turbo
06-03-18, 18:55
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Werd reeds bevestigd dat de baan op de eerste openingsdag open zal zijn?

Ze hopen pasen te halen, maar nog niks echt bevestigd.

borisvdd
06-03-18, 19:30
Bij de echte pretparkfreaks zeker wel, maar niet door jan Modaal. We vergeten soms dat wij als echte pretpark liefhebbers een ander zicht hebben op de dingen dan de normale bezoekers, hoeveel daarvan zouden al in Port Aventura geweest zijn? Zelf ik als echte fan ben er nog niet geweest.

Gezien de bezoekerscijfers van Port Aventura: veel meer dan je denkt. Stop toch eens met denken dat alleen "achtbaangeilers" naar buitenlandse parken gaan. Andere mensen gaan ook op reis, doen daar ook een pretpark, nemen die ervaringen ook mee naar huis, vertellen er ook over aan anderen, checken ook youtube-filmpjes...
Pretparken bezoeken is iets wat iederéén doet hoor. Alleen discussieert niet iedereen erover mee op een site voor freaks. :D

bobby turbo
06-03-18, 19:35
Gezien de bezoekerscijfers van Port Aventura: veel meer dan je denkt. Stop toch eens met denken dat alleen "achtbaangeilers" naar buitenlandse parken gaan. Andere mensen gaan ook op reis, doen daar ook een pretpark, nemen die ervaringen ook mee naar huis, vertellen er ook over aan anderen, checken ook youtube-filmpjes...
Pretparken bezoeken is iets wat iederéén doet hoor. Alleen discussieert niet iedereen erover mee op een site voor freaks. :D

DAt blijft toch een kleine groep hoor, de meeste bezoekers van een park zijn lokale mensen die een tot tweemaal per jaar een park doen.

Waliboy
06-03-18, 20:15
Beplanting:

https://www.mupload.nl/img/60a050uby.jpg

Bron: https://www.facebook.com/walibibelgium/

Nathan G
06-03-18, 21:20
Als ze nu al bezig zijn met de beplanting, moet een opening op 31 maart toch wel echt lukken. Volop wachten op de aankomst van de karretjes en laat die testritjes dan maar snel beginnen!

jefke88
07-03-18, 13:57
Gezien de bezoekerscijfers van Port Aventura: veel meer dan je denkt. Stop toch eens met denken dat alleen "achtbaangeilers" naar buitenlandse parken gaan. Andere mensen gaan ook op reis, doen daar ook een pretpark, nemen die ervaringen ook mee naar huis, vertellen er ook over aan anderen, checken ook youtube-filmpjes...
Pretparken bezoeken is iets wat iederéén doet hoor. Alleen discussieert niet iedereen erover mee op een site voor freaks. :D

Inderdaad. Ik ken toch ook behoorlijk wat leken die reeds in PortAventura geweest zijn. Ligt in een zeer populair vakantieoord, dus dat is niet abnormaal.

Earlyspencer
07-03-18, 16:52
Bij de echte pretparkfreaks zeker wel...
Dan ben ik geen echte!

Ik vond Polynesië aan de Catalaanse Goudkust serieus tegenvallen, toch zeker qua attracties: een kale chute, een kinderschommelschip maar wel > 1m30 en een cinema annex duikboot annex Ice Age-onding: http://board.pretparken.be/showthread.php?198-TR-PortAventura-6-en-7-april-2016&p=642&styleid=2 Ja, de plantjes zijn er mooi, maar dat zij ze ook in de Jardin Botanique en nog meer in Meise of de serres van Laken.

GriffonofNemesis
07-03-18, 16:57
Inderdaad. Ik ken toch ook behoorlijk wat leken die reeds in PortAventura geweest zijn. Ligt in een zeer populair vakantieoord, dus dat is niet abnormaal.

Trouwens, het Polynesisch themadeel in PortAventura vind ik al vrij verouderd ondertussen. Er is geen echte grote topattractie, als je er met de trein passeert is het echt triestig en het grootste deel is een kindergebied geworden. Dus wat mij betreft is er niet echt concurrentie, integendeel. De versie in Walibi zal lang niet zo immersief zijn, maar wel moderner en proper. Plus het is een thema dat niet zo vaak gekozen wordt, dus vrij slim. Ik merk weer voer voor een poll, maar voor mij is Grizzly Peak, Cars Land of Frontierland in DLP één van de beste themagebieden dat ik ooit gedaan heb. ;)

Terug on-topic, blij te zien dat ze er echt werk van maken. Promo campagne begint goed op gang te komen ook dankzij de Albert Heijn promotie en de Tec bussen. Straks zijn we allemaal Tiki Waka :p