PDA

Bekijk Volledige Versie : [TR] Walibi Belgium 28-08-2017 - Verslag over Radja River, Pulsar en daag Reuzenrad!



Rickie97
29-08-17, 12:53
Iedereen kent het park wel, dus waarom een TR? Toch wel een en ander op te merken na mijn bezoek gisteren.

PULSAR - nog altijd veel problemen blijkbaar...

Als eerste attractie wouden we Psyké doen, maar Pulsar lag dichter en door de nieuwigheid zal de wachttijd hier waarschijnlijk ook snel oplopen dachten we, dus zijn we daar maar in de rij gaan staan.

Waar iedereen bij opening van het park altijd meteen de rij van Weerwolf en Vampire invliegt (resp. 25 minuten en 50 minuten wachten om 10 over 10), was er zoals gewoonlijk bij geen enkele andere attractie al een rij van meer dan 10 minuten.

Toen we er vorig jaar waren, draaide Pulsar maar met één boot en opende hij na een hele voormiddag testritjes pas om 12u. We hebben toen een uur in de wachtrij gestaan, wel saai wachten als de tweede boot er niet is. Ik heb me toen laten vertellen dat er in één van de twee boten een constructiefout was. Of ik dat moet geloven, geen idee, maar de boot stond gewoon in de "garage", links van de draaischijf in het station. Af en toe zag je daar iemand naar binnen of naar buiten gaan, dus men werkte er wel aan.

Terug naar dit jaar. Wanneer we na 5 minuten bijna aan de voorsorteerhekjes waren beland, gingen plots de beugels van de boot in het station niet meer open en vertrekte de andere boot niet. Er werd een bandje afgespeeld in NL, FR en Engels dat er een technische storing was. Na de technische dienst gebeld te hebben en 10 minuten later was dit alweer opgelost en konden we erin.

Opmerking: op boot 1 werkten frontrow twee beugels niet, alleen in de twee linkerstoelen mochten mensen gaan zitten.

Overigens vind ik het zeer storend dat je niet mag kiezen waar je zit. Ik wou nat zijn en kreeg de tweede rij toegewezen, waar van nat zijn dus geen sprake is. Vorig jaar was het een koudere dag en wouden we niet zo nat zijn en dan zaten we op rij 4 en waren we doorweekt. Echt stom dat je niet zelf een poortje mag kiezen. Waarom doen ze dat? Er is toch een SRL voor een reden? Daar erger ik mij echt wel mateloos aan gezien er bij deze attractie een heel groot verschil is tussen de verschillende plaatsen.

Fotootje... (allez, screenshot uit een filmpje eigenlijk)
https://image.prntscr.com/image/T2XWn-ECRNaRDjq-wwfY4Q.png

Over de andere attracties niet veel bijzonders te vermelden, behalve dat de lift van Calamity Mine een nieuw dak heeft (zie foto) en dat de derde trein spoorloos was (stond ook niet in de remise). Dat zorgde voor een gat in de dynamiek (zie ook foto, normaal altijd twee treinen tegelijk op de liften) en ook in het station waar de treinen normaal staan aan te schuiven was het nu even wachten.

http://i.imgur.com/65J64ot.jpg

Ik heb een Golden Pass en die geeft mij 15% korting op alle horeca, wat de prijzen wel schappelijk maakt, dus ik at in het park. In de loop van de voormiddag een boursin wrap gegeten, zeer lekker en fris in zo'n warm weer.

RADJA RIVER

Het was tegen de middag al echt verschrikkelijk warm geworden en na de meeste grote attracties gedaan te hebben, gingen we iets eten. Het menu mitraillette bleek een heel slecht idee in dat warm weer dus daar is helaas een deel van in de vuilbak beland. Meteen daarna afkoeling gaan zoeken in Radja River, ik had er voor het eerst op voorhand aan gedacht mijn camera in een plastiek zakje te wikkelen in mijn broekzak dus ik was voorzien en hoopte op een goed nat pak. :)

En dat heeft niet teleurgesteld! Nu het waterplafond op het eind van de rit al enkele jaren weer werkt, zijn er twee kanonnen die niet helemaal meer goed schieten en ik passeerde onder één van die twee kanonnen die dus zo goed als recht de boot in knalden. Meteen daarna heb je die grote golf waar volle boten altijd tegenaan botsen (als je boot niet volledig vol is, gaat hij er soms over, dus ik ben altijd blij dat ons bootje vol zit) die voor een mooie afsluiter van deze hele natte attractie zorgt. Die attractie maakt WB toch echt hét park bij uitstek om op zo'n warme dagen te bezoeken.

Eventjes terugkeren: ik had uiteraard ook gehoord van het ongeval van afgelopen week (http://board.pretparken.be/showthread.php?421) (link naar het topic daarover hier op het forum) en op die plek aangekomen bleek er een redder bovenop de rotsen te zitten op een stelling die daar staat. Ik weet niet of die daar eerder ook al permanent zat. Opmerkelijk: wij zijn op die plaats in een hoekje eventjes ter plaatse blijven ronddobberen. Blijkbaar is er niet in alle hoeken stroming. Plots kwamen we terug in de stroming terecht en botsten we heel hard tegen de overkant aan. Groot jolijt wel gezien het verschrikkelijk warm was en er een deel water de boot binnenkwam.

Op die plaats van het ongeval zijn draaiende tonnen voorzien om de boten door de opening te duwen, ik heb er eigenlijk niet echt op gelet maar volgens mij werkten deze gewoon. Op het eind van de rit zijn er ook van deze draaiende tonnen vóór de houten transportband naar het station, maar deze werkten niet. Bijgevolg hebben we daar in het hoekje rechts voor die rechterton ook enkele seconden vastgelegen en had het volgende bootje ons volledig ingehaald tegen dat we op de band terechtkwamen. Het was de verandering van de stroming door de aankomende boot die ons uit dat hoekje heeft gehaald.

Die boten hebben trouwens nieuwe beugels sinds 2016. Wat ik wel niet echt een verbetering vind, aan die oude kon je je naar mijn mening veel beter vasthouden én er was ook een ring om je voeten op te zetten zodat je schoenen niet nat werden (ja, dat werkte). Als je je voeten nu op het verhoogde stuk in het midden zet blijven ze ook wel droog, maar toch. Deze van nu forceren je een beetje in je stoel en de bedoeling is waarschijnlijk te vermijden dat je rechtstaat: als je nu wil gaan rechtstaan, moet je effectief volledig uit je stoel stappen, terwijl je bij de vorige beugels gewoon kon gaan rechtstaan terwijl je je nog vasthad aan die ring.

De meesten gaan nu wel blijven zitten vermoed ik maar we weten allemaal dat dit nooit voor iedereen geldt. Sommige mensen willen een te grote golf toch soms ontwijken en als je ervan uitgaat dat men soms toch gaat rechtstaan vond ik de vorige toch een stuk veiliger.

WALIBI EXPRESS & NOG EENS PULSAR (weeral prijs)

Dat gezegd zijnde, na Radja liepen we via Psyké en Flash Back richting Pulsar, maar toen we op Flash Back zaten, zagen we een lege boot stilstaan op de baan van Pulsar, en de baan was trouwens ook droog, dus die lag blijkbaar weeral stil.

Dan maar eens het station van het treintje gezocht dat zijn laatste seizoen in het park heeft, maar er stonden plastieken nadars voor de ingang en er was niemand in dat station. Vreemd, ik had de trein nochtans al zien rijden. We zijn dan maar weer weggegaan, we hadden hem toch graag nog eens gedaan nu het nog kan, want ik herinner mij niet dat ik er ooit al heb ingezeten.

http://i.imgur.com/NsFjaI3.jpg

En we hadden nu tenminste de kans hem nog eens te doen, in tegenstelling tot het Reuzenrad vorig jaar. Als ik had geweten dat het verdween, was ik er zeker nog eens in geweest, maar men heeft dat zo laat bekendgemaakt terwijl hij al van het begin van het seizoen te koop stond, maar men had toen gezegd dat men van niks wist. Soms werkt dat park toch ook echt op mijn zenuwen als ze zo'n stoten uithalen... Waarom heeft men dat niet gewoon van in het begin van het seizoen gezegd?

Ondertussen zagen we Pulsar weer draaien en gingen we dan maar daarheen. 35 minuten wachtrij en een volle single riders-rij, hmm. Het risico dat we daar langer stonden dan in de gewone rij wilden we niet lopen, en 35 minuten valt uiteindelijk toch wel mee (en door de snelle operations was de effectieve wachttijd bij elke attractie altijd korter dan de aangegeven wachttijd). Na een kwartier stonden we al voorbij de tweede voorshow met zicht op het station. De SRL niet nemen was dan blijkbaar toch een verkeerde keuze, niemand in die rij herkende ik nog, dus ze was toch wel sneller.

Ondertussen werkte al de volledige frontrow van boot 1 niet meer.

https://image.prntscr.com/image/_V12SruXSumjoiuOihg14Q.png

En dan... Hoera, technische storing. Blijkbaar was de draaischijf te ver gedraaid of zo. De technische dienst werd er weer bijgeroepen en bleef nu voor de rest van de dag bij de attractie om de draaischijf bij elke rit gewoon te overrulen en manueel goed te zetten. Traag maar zeker. Die 35 minuten zijn uiteindelijk een uur geweest. En ondertussen passeert daar wel niet het treintje zeker? 't Was dus toch open, maar wat stonden die nadars daar dan voor het station te doen? Tja, jammer maar we zijn er dus niet in geweest. Het zij dan maar zo.

http://i.imgur.com/WRUwZnC.jpg

Heeft Pulsar trouwens nog steeds elke dag problemen? Ik dacht dat deze opgelost waren, maar dat is duidelijk niet het geval, of heb ik gewoon pech? Een tweede Vertigo zal het wel niet worden, maar als hij nu na een jaar nog steeds zo vervelend doet...? En dat terwijl ze er in het hele park mee stoefen dat het de beste nieuwe attractie ter wereld is...

DE WEERWOLF EN HET VERDWENEN REUZENRAD (lijkt wel de titel van een slecht sprookje ;))

Ik vond het vreemd dat Walibi het reuzenrad zomaar wegdeed terwijl er verder toch niet veel attracties in het park staan die je de kans geven rustig over het hele park rond te kijken. Maar eigenlijk stond dat rad gewoon op een heel slechte plaats. Je kunt nu de hele lift van Weerwolf zien, en wat een mooi stationnetje heeft hij! Ook de hoogte van Weerwolf valt nu veel meer op nu het hogere reuzenrad ernaast weg is. Voor Weerwolf is het verwijderen van het reuzenrad een heel goede zaak. Ik was er plots heel wat minder rouwig om.

http://i.imgur.com/sGvLXV9.jpg
http://i.imgur.com/JH1ytCG.jpg

Het grasveldje voor Weerwolf zag er trouwens ook heel gezellig uit. Ik zou het zelfs bijna jammer vinden dat ze de Keverbaan hier gaan zetten. Maar zoveel zicht afnemen van Weerwolf zoals het Reuzenrad deed zal deze wel niet doen :)

De toon in deze TR is misschien wat negatief, maar ik heb zo goed als niet geschreven over attracties die perfect draaiden. Wat ik wel wil vermelden is dat de operations in dat park, zoals afgelopen jaren, opnieuw werkelijk fantastisch zijn. Het werktempo in de stations is echt ongezien.

Na nog eens Radja River, dit keer zonder vast te lopen, nog twee keer Psyké Underground (5 minuten wachtrij) en het dagje zat erop. Nog vlug wat foto's nemen van het gebied van de keverbaan dat er volgend jaar lichtjes anders zal uitzien en dan richting uitgang. Tot volgend jaar!

yelle8
29-08-17, 13:03
Bedankt voor het TR!

Als er een constructiefout in een van de boten zou zitten (wat ik goed geloof aangezien ze inderdaad altijd problemen hebben met de voorste rij beugels, zoals je zelf ondervonden hebt), dan vind ik het vreemd dat Mack geen nieuwe boot levert. Een constructiefout is tenslotte hun schuld. Gelukkig zijn de problemen al verminderd tegenover vorig jaar, maar het is niet zeldzaam dat naarmate de dag vordert een rij wordt afgesloten of er een boot van de baan wordt gehaald.

Dat stilstaande plekje water in het eerste golfslagbad van Radja River is een bekende, vaak staan bootjes daar even stil om dan mbv de golven naar de andere kant te worden geslagen. Die draaiende tonnen werken overigens doorheen heel het parcours niet, ook daar niet. Of het moest zijn dat ze die na het ongeluk op die ene plek wel terug hebben opgezet, maar het zou me verbazen: werken die dingen wel nog?!

Ben je zeker dat er een trein van Calamity Mine spoorloos is? Als er ééntje in de remise staat, staat die echt helemaal achteraan en kan je die echt nauwelijks zien vanuit de laatste remsectie. Slechts een kleine glimp kan je opvangen gedurende 1 seconde ofzo - als hij er staat :p

Ignace
29-08-17, 13:05
Grouperen (plaatsen aanwijzen) is ideaal om de wachtrij vlotter te doen lopen, en ik vind het bij Pulsar net heel goed uitgevoerd. Je kan een single Riders line moeilijk laten werken zonder te grouperen trouwens; dan kan je pas mensen uit die rij halen als iedereen in de boot zit, dus dan vertraag je eigenlijk het proces. Dat je je plaats niet kan kiezen als er een grouper is vind ik logisch, want als iedereen dit zou eisen zou de rij nog niets voortgeholpen zijn. Ik zit ook wel graag eens bij bepaalde achtbanen op een bepaald zitje, maar als dat een halfuur extra wachten is (zoals frontrij GeForce) vind ik het niet de moeite. Bij een grouper heb je de kans op deze speciale plaatsen wel, wat ik een beter systeem vind. Eigenlijk vind ik dus het systeem in EP bij Blue Fire niet ideaal, want daar is een grouper én een frontseat-rij, dat terzijde.

Dat er een trein leek te ontbreken bij Calamity viel me mijn laatste bezoek ook op. Misschien gaan ze om te beurt op onderhoud en staan ze er hopelijk met Halloween allen terug? Het is in ieder geval niet erg makkelijk om het te zien, dus misschien ben ik mis.

Die hekken bij de trein staan er altijd, de eigenlijk ingang is een deur in die schuur erlangs. Het staat inderdaad niet erg goed aangeduid, maar als je er (soms heel erg lang) wacht word die deur uiteindelijk opengedaan tot je mag instappen.

Bedankt voor je TR :)!

Hanskuh
29-08-17, 13:31
Bedankt voor dit zeer uitgebreide TR. Ik vond het reuzenrad net op een hele leuke plek staan; mooi centraal in het park. Blijft wel jammer dat er zoveel problemen zijn met Pulsar.

Rickie97
29-08-17, 14:26
Als er een constructiefout in een van de boten zou zitten[...], dan vind ik het vreemd dat Mack geen nieuwe boot levert, een constructiefout is tenslotte hun schuld.

Daarmee dat ik het ook maar moeilijk geloof dat dat de reden is. Overigens was het grootste probleem gisteren de draaischijf die maar bleef foutmeldingen geven en niet die beugels, die rij werd niet meer gebruikt maar dat was dan ook dat. Tenzij het iets met elkaar te maken heeft natuurlijk. Wat ik wel vreemd vind: die schijf draait heen en terug, geen rondjes. Dan moet het toch mogelijk zijn om een mechanische stop op die schijf te zetten zodat ze gewoon niet te ver kàn draaien? Bij het manueel overrulen zag ik dat de schijf 5 à 10 centimeter voorbij de "goede" stand kan draaien.


Dat stilstaande plekje water in het eerste golfslagbad van Radja River is een bekende, vaak staan bootjes daar even stil om dan mbv de golven naar de andere kant te worden geslagen. Die draaiende tonnen werken overigens doorheen heel het parcours niet, ook daar niet. Of het moest zijn dat ze die na het ongeluk op die ene plek wel terug hebben opgezet, maar het zou me verbazen: werken die dingen wel nog?!

Volgens mij draaiden de meeste vorig jaar nog wel, want ik heb mij toen zitten afvragen waarom ze tegen de stroom in draaien en niet met de stroom mee, en dan geconcludeerd dat mochten ze met de stroom mee draaien ze de boten misschien zouden pletten en nu wrikken ze ze los mochten ze vastzitten. Misschien dat ze niet overal werkten, maar als ze nergens hadden gewerkt was mij dat zeker opgevallen denk ik. Hetzelfde voor dit jaar. Ik ben er wel van overtuigd dat ze op de plaats van het ongeluk gisteren wel draaiden.


Ben je zeker dat er een trein van Calamity Mine spoorloos is? Als er ééntje in de remise staat, staat die echt helemaal achteraan en kan je die echt nauwelijks zien vanuit de laatste remsectie. Slechts een kleine glimp kan je opvangen gedurende 1 seconde ofzo - als hij er staat :p


Dat er een trein leek te ontbreken bij Calamity viel me mijn laatste bezoek ook op. Misschien gaan ze om te beurt op onderhoud en staan ze er hopelijk met Halloween allen terug? Het is in ieder geval niet erg makkelijk om het te zien, dus misschien ben ik mis.

Na mijn twee laatste ritjes Psyké (kwart voor 7 was het dan ongeveer) liepen we via Tutankhamon (dicht) naar Calamity, maar die was ook net dicht. Als we rechtstreeks waren gelopen was hij misschien nog open, maarja :) Ik heb er maar één keer opgezeten, ik dacht dat hij er niet was maar het kan zijn dat ik erover heb gekeken. Ooit heb ik wel eens een trein in de remise zien staan dus ik weet in ieder geval wel waar ik moet kijken :)


Grouperen (plaatsen aanwijzen) is ideaal om de wachtrij vlotter te doen lopen, en ik vind het bij Pulsar net heel goed uitgevoerd. Je kan een single Riders line moeilijk laten werken zonder te grouperen trouwens; dan kan je pas mensen uit die rij halen als iedereen in de boot zit, dus dan vertraag je eigenlijk het proces.
Daarmee ben ik het niet eens. Je kan ook kijken hoe de mensen zich aan de hekjes opstellen en dan daar single riders bij laten terwijl je nog aan het hekje staat te wachten. Zo werkt het ook bij Lost Gravity en dat werkt perfect. Akkoord, daar zijn het wel maar wagons van 8 en niet 20 personen. Maar daar heb ik nog nooit discussie zien ontstaan van mensen die op de andere rij wilden, men gaat gewoon staan waar men wil. Bij Pulsar heb ik meermaals gezien dat de operator mensen van poortje moet veranderen omdat ze elders gingen zitten dan gevraagd.


Dat je je plaats niet kan kiezen als er een grouper is vind ik logisch, want als iedereen dit zou eisen zou de rij nog niets voortgeholpen zijn. [...]

Hoezo? Als de grouper aan rijen waarin 2 personen staan te wachten vraagt om samen te zitten, dan kan je ook je plaats niet kiezen nee, maar dan vind ik dat logisch dat ze dat vragen voor de capaciteit. Als je dan kan herschikken dat er lege rijen komen laat je gewoon mensen uit de normale wachtrij weer door. We moeten trouwens niet naar het zusterpark gaan om een vergelijking te kunnen maken, zo werkt het ook bij Weerwolf en bij Psyké.

(Voor de volledigheid, Cobra, Vampire en Calamity werken zo niet omdat er daar gewoon geen plaats in het station is voor een grouper.)

Ter info. Wij stonden de eerste keer vooraan het poortje en kwamen uit op boot 2, waarvan de frontrow werkt, dus we dachten front row te kunnen. "Rij 2 alstublieft". Wat maakt dat nu in 's hemelsnaam uit in welke rij we gaan zitten? Als wij in rij 1 zitten kunnen de volgende personen nog in rij 2-5, gaan wij in rij 5 zitten kunnen de volgende nog kiezen tussen 1-4...

Nog een argument, operations moeten altijd maar beter maar ze moeten niet ten koste gaan van het plezier, en dit verpest toch wel een beetje het plezier dat je aan de attractie hebt vind ik.


Bij een grouper heb je de kans op deze speciale plaatsen wel, wat ik een beter systeem vind. [...]

Als ik helemaal als eerste in de wachtrij sta en "rij 2 alstublieft" te horen krijg, wat moet ik dan doen om frontrow te kunnen? En omgekeerd ook, als er 15 mensen voor mij staan en de laatste rij die opgevuld wordt rij 3 is, hoe raak ik dan backseat? Nee, ik vind dit systeem echt verschrikkelijk irritant. Waar ik bij elke andere attractie vol lof over de operations ben, werken ze hier verschrikkelijk op mijn zenuwen met dat systeem. En ik heb veel mensen hetzelfde horen zeggen... Ook de willekeur waarmee de rijen gevuld worden is vervelend, anders kun je nog proberen mensen voor te laten in de wachtrij om ongeveer op de plaats uit te komen waar je wil zitten. Maar als je hier voor backseat mikt en frontrow krijgt toegewezen, tjah.

Sorry, maar als je mij zou vragen één minpunt van de dag te noemen, dan is het het groupen bij Pulsar.


Die hekken bij de trein staan er altijd, de eigenlijk ingang is een deur in die schuur erlangs. Het staat inderdaad niet erg goed aangeduid, maar als je er (soms heel erg lang) wacht wordt die deur uiteindelijk opengedaan tot je mag instappen.

Daar had ik ook aan gedacht, maar die deur was niet zomaar dicht maar gewoon gesloten. We hebben er 5 minuten gewacht maar er was ook niemand anders in dat station. Verder is dat stuk van het station ingekleed als meet & greet dus het zag er ook de juiste plaats niet uit om te wachten. De plastieken nadars voorbijgelopen tot op het instapstation, maar dat was zo dood als een pier. Als ze hun trein wegdoen omdat ze denken dat hij niet meer populair is, zijn ze volgens mij wel fout. Veel mensen lopen hem volgens mij voorbij omdat die nadars doen uitschijnen dat hij niet open is.


Bedankt voor dit zeer uitgebreide TR. Ik vond het reuzenrad net op een hele leuke plek staan; mooi centraal in het park. Blijft wel jammer dat er zoveel problemen zijn met Pulsar.

Centraal? Het stond toch net helemaal aan de rand, bij de entree? :p ter verduidelijking, voor het reuzenrad zelf was het een goeie plek ja, maar Weerwolf stond er zo achter verstopt. Dus voor Weerwolf is het goed dat het weg is, in die zin begrijp ik de beslissing. Maar toch blijft het jammer natuurlijk, hij móest niet weg... en kon best ergens anders weer heropgebouwd worden.


Bedankt voor het TR!

Bedankt voor je TR :)!
Bedankt voor de reacties!

Hanskuh
29-08-17, 14:32
Centraal? Het stond toch net helemaal aan de rand, bij de entree? :p ter verduidelijking, voor het reuzenrad zelf was het een goeie plek ja, maar Weerwolf stond er zo achter verstopt. Dus voor Weerwolf is het goed dat het weg is, in die zin begrijp ik de beslissing. Maar toch blijft het jammer natuurlijk, hij móest niet weg... en kon best ergens anders weer heropgebouwd worden.

Bedankt voor de reacties!

OK, ik heb me verkeerd uitgedrukt :D. Ik bedoelde dat je wel een mooi 'centraal' overzicht kreeg over het hele park. Wanneer je richting Pulsar keek, zag je bijna 3/4 van het park. Nu weet ik niet precies waarom hij weg is, maar ik kan wel veronderstellen dat de onderhoudskosten van zo'n apparaat bijzonder hoog zijn. Zeker omdat dit exemplaar niet meer van de jongste was.

Ignace
29-08-17, 14:32
Sorry, maar als je mij zou vragen één minpunt van de dag te noemen, dan is het het groupen bij Pulsar.

Je hoeft je niet te excuseren, ik kan best begrijpen dat je het grouperen irritant vind, zelf ondervind ik gewoon geen probleem aan het systeem :). Meningen mogen verschillen, we kunnen er eindeloos over discussiëren maar ik denk niet dat we tot een bevredigende conclusie kunnen komen :p.




Daar had ik ook aan gedacht, maar die deur was niet zomaar dicht maar gewoon gesloten.

De deur is op slot tot de operator van het treintje deze komt open doen. Dit en de hekken om te voorkomen dat mensen het opstapstation betreden als er geen toezicht is. Waarom dit in Walibi zo belangrijk is weet ik echter niet. Ik ben het met je eens dat deze attractie veel te verstopt lag om de populariteit ervan goed te kunnen inschatten...

etwien
29-08-17, 15:21
Even alles nuanceren. Ik ben dit jaar reeds 6 keer eichting Waver getrokken en kan het volgende melden:

- De derde trein van Calamity Mine staat al het gehele seizoen in de remise. Waarom weet ik niet, maar elk bezoek kijk ik speciaal een achterom en telkens stond ze er.

- Bij het voorsorteren van Pulsar moet je niet per sé de aangeduide rij nemen, als je het vraagt om op rij 5 te zitten zullen ze daar zeker geen probleem van maken. Overigens heb ik van de 6 bezoeken dit jaar nog maar 1 keer Pulsar (slechts een halve dag) met 1 boot zien rijden, en 1 keer met afgesloten beugels.

- Radja River zijn draaitonnen werken wel degelijk allemaal, met uitzondering deze voor de lift.

Rickie97
29-08-17, 15:41
- De derde trein van Calamity Mine staat al het gehele seizoen in de remise. Waarom weet ik niet, maar elk bezoek kijk ik speciaal een achterom en telkens stond ze er.

Dan zal ik erover gekeken hebben. Maar dan is er waarschijnlijk iets mis mee, of waarom staat hij niet op de baan? (de treinen op de baan waren bij mijn bezoek die met het 2000-nummer en het 7000-nummer, die in de remise is dus die met nummer zesduizend en iets).


- Bij het voorsorteren van Pulsar moet je niet per sé de aangeduide rij nemen, als je het vraagt om op rij 5 te zitten zullen ze daar zeker geen probleem van maken. Overigens heb ik van de 6 bezoeken dit jaar nog maar 1 keer Pulsar (slechts een halve dag) met 1 boot zien rijden, en 1 keer met afgesloten beugels.


dan had ik dus pech. En nog nooit een probleem met de draaischijf geweten?


- Radja River zijn draaitonnen werken wel degelijk allemaal, met uitzondering deze voor de lift.
Zoals ik dacht. :)

-------------

Een praktisch forumvraagje tussendoor: kan ik mijn titel nog aanpassen? Als ik op nieuwe posts klik en dit topic staat ertussen zie ik van mijn zinnetje na de datum enkel "verschrikkelijk" en dat was niet de bedoeling :p

yelle8
29-08-17, 15:47
Een praktisch forumvraagje tussendoor: kan ik mijn titel nog aanpassen? Als ik op nieuwe posts klik en dit topic staat ertussen zie ik van mijn zinnetje na de datum enkel "verschrikkelijk" en dat was niet de bedoeling :p

Titels kan je zelf niet aanpassen, enkel moderators. Ik heb alvast een alternatief gezet :)

Nathan G
01-09-17, 22:47
Interessant dat dit nu ook hier weer aan bod komt. Ik vind dat juist het beste wat je kan doen als park. Als het je niet kan schelen waar je zit is elk systeem uiteraard goed, bij dit systeem loop je dan altijd gewoon door als je kan. Als je een specifieke plek wilt kun je bij dit systeem nog altijd in de rij zelf blijven staan en andere mensen doorlaten en dan bij de volgende rit als eerste het station binnenwandelen en je plaats kiezen. Of het erop wagen en een sprintje trekken zoals Azmidiske zegt :) Bij Weerwolf hanteren ze sinds enkele jaren ook datzelfde systeem, daar heb ik dit jaar de wachtstrategie toegepast en bij Psyké de sprintstrategie en ik kan je zeggen, ze werken allebei :p

Ze moesten het bij Calamity en Vampire ook maar eens invoeren. Ik begrijp niet goed als dit het systeem is dat ze hanteren bij JedD ze dan zeggen dat ze met vaste plaatsen werken. Dat vind ik toch nog iets heel anders.

Ontopic voor dit aspect, maar offtopic in het topic over de Efteling - Nu ben ik wel eens benieuwd naar jouw mening over de grouper bij Pulsar waar je dus totaal geen vat hebt op de plek waar je zit. Daar heb ik in mijn TR (http://board.pretparken.be/showthread.php?437) al uitgebreid mijn mening over verteld, zie je het toevallig zitten om daar je mening achter te laten? :)

Omdat het toch iets meer hier thuishoort dan in een topic over de Efteling en omdat je erachter vroeg, hier mijn uitgebreide reactie :p

Zoals ik al liet weten ben ik doorgaans geen fan van groupers. Ik wil zelf kiezen waar ik zit in de trein en zoals je zegt kan ik dan inderdaad wel mensen voorlaten zodat ik front- of backseat kan zitten, maar ik verkies het toch om het liever niet te doen. Zeker bij Joris en de Draak zie ik er het nut niet echt van in (omdat er maar één, normale, wachtrij is).

Soms moet je echter gewoon een grouper gebruiken, ik denk aan Taron, Blue Fire, Wodan, maar ook Pulsar, waar je niet alleen een normale wachtrij hebt, maar ook een single riders line (enorme voorstander van) en een front seat-wachtrij (ook een enorme voorstander van).

Ik moet wel zeggen, het systeem dat je aanhaalt bij Pulsar in je TR heb ik werkelijk nog nooit in Walibi gezien. En ik kan je zeggen, ik kom heel veel in Walibi. De ervaringen die ik heb is dat, wanneer ik front seat wil zitten, ik gewoon een reeks mensen voor laat tot ik vooraan het hekje sta. Daarna mocht ik oftewel mijn plaats kiezen (want er was toch overal plaats) oftewel wezen ze mij rij 1 aan, en de mensen achter me rij 2 en daarna rij 3... Dat ze de rijen in willekeurige volgorde vullen, heb ik nog nooit geweten.

Azmidiske
02-09-17, 17:42
Soms moet je echter gewoon een grouper gebruiken, ik denk aan Taron, Blue Fire, Wodan, maar ook Pulsar, waar je niet alleen een normale wachtrij hebt, maar ook een single riders line (enorme voorstander van) en een front seat-wachtrij (ook een enorme voorstander van).

Ik heb in mijn leven amper drie verschillende parken bezocht. Maar na hier veel tripreports gelezen te hebben, krijg ik de indruk dat een frontseatwachtrij regelmatig voorkomt terwijl een backseatwachtrij eerder zeldzaam is. Klop dat en zo ja, is er een reden voor dit verschil?

Nathan G
02-09-17, 19:21
Ik heb in mijn leven amper drie verschillende parken bezocht. Maar na hier veel tripreports gelezen te hebben, krijg ik de indruk dat een frontseatwachtrij regelmatig voorkomt terwijl een backseatwachtrij eerder zeldzaam is. Klop dat en zo ja, is er een reden voor dit verschil?

Dat klopt zeker. Misschien bestaat het hier en daar wel, maar een backseatrij heb ik alvast nog nooit gezien, terwijl een front seatrij al erg vaak. Volgens mij is dat simpelweg omdat meer mensen extra zouden wachten voor een ritje frontseat dan voor een ritje backseat

bobby turbo
02-09-17, 20:19
er bestaan wel achtbanen waarbij in het station een kleine stukje voorzien is om apart aan te schuiven voor backseat, denk aan Troy en GeForce.

simon
06-09-17, 13:43
Bedankt voor je TR!

Bij Pulsar heb ik enkel in de zomer vorig jaar problemen gehad, anders werkten er altijd 2 boten. Telkens was er bij mij wel ook 1 rij die gesloten was van 1 boot. Welke rij verschilt dacht ik... ik dacht meestal 1e rij, maar ook 2e en laatste rij.

Tijdens de zomernocturne op 05/08/17 reden er wel degelijk 3 treinen op Calamaty Mine :)

Bij Radja River heb ik nog nooit echt op het al dan niet draaien van de draaitonnen gelet, maar wel ook al vaker vast gezeten in het eerste golfslagbad :)

Walibi Express geeft inderdaad altijd een gesloten indruk, ook bij mij. En deze heb ik ook nog nooit gedaan, en zal er wellicht ook geen kans meer toe krijgen. Geen idee of het een groot gemis is, maar zo groot is het park niet en je bent rap rond. In Disneyland of Efteling waar het vaak druk is en je soms heel ver van de ene naar de andere kant moet gaan is zo'n parktrein wel handig. Vooral omdat die ook echt rond het park gaat, terwijl in WaBe deze meer rond het meer gaat.

En wat betreft de grouper discussie. Ik vraag het gewoon telkens: mag ik backseat zitten aub? En meestal is dit geen probleem. Soms moet ik dan wel wachten tot de volgende rit, maar in 95% van de keren doen ze er nooit moeilijk over.