PDA

Bekijk Volledige Versie : Six Flags: nieuwe attracties in 2018!



Ignace
31-08-17, 09:20
Zoals elk jaar maakt Six Flags deze periode bekend wat ze volgend jaar van plan zijn. Vorig jaar was het resultaat nogal mager, hopelijk dit jaar terug veel mooie nieuwe rides!

Six Flags Fiësta Texas krijgt zoals al eerder bekend werd gemaakt een RMC Raptor:

http://i.imgur.com/RqU6Uqy.jpg

http://i.imgur.com/cGHMLLU.jpg

http://i.imgur.com/CfrK3YW.jpg

Ondertussen heeft Six Flags Great America bekend gemaakt dat ze een Larson Loop openen, ze noemen het zelfs de 'grootste loopingcoaster ter wereld', lol...

http://i.imgur.com/5HJTAcm.jpg

jefke88
31-08-17, 09:33
Van Six Flags Great Adventure is vanochtend uitgelekt dat ze zo'n bizarre ABC Rides Tourbillon openen volgend jaar: Cyborg.

https://www.youtube.com/watch?v=57nffdVHQr4

In Six Flags New England komt Harley Quinn Spinsanity.

https://www.youtube.com/watch?v=IXZO2ffmtpI

coasterfrenzy
31-08-17, 10:05
Totaaloverzicht:

https://pbs.twimg.com/media/DIi74SFXgAA2mIg.jpg

coasterfrenzy
31-08-17, 10:13
Ondertussen heeft Six Flags Great America bekend gemaakt dat ze een Larson Loop openen, ze noemen het zelfs de 'grootste loopingcoaster ter wereld', lol...


Bij Six Flags noemen ze al die dingen een coaster :( - Dit wordt blijkbaar eentje die een maatje groter is.

In Mexico komt er dus wéér zo'n S&S freespin bij. Zoals verwacht een RMC makeover voor SFOG en een "space Rings XXL" voor SFGADv.

De attractie voor SFDK was volgens mij ook al gelekt of in elk geval: Verwacht. ook hier geen verrassing dat ze het een coaster noemen.

Waterworld Concord ken ik niet, maar die uitbreiding ziet er leuk uit en lijkt me eigenlijk de meest interessante op die van SFOG na.

Een XXL Frisbee voor Magic Mountain had ik niet verwacht, maar achteraf gezien: Vrij veel parken hebben zoiets, dus niet gek dat ze het ook elders toevoegen.

De uitbreiding voor het waterpark van SFSL loop ik niet warm van. Ik verwacht niet dat je meer dan één rondje kunt doen in die trechter.

Iemand die kan herkennen wat voor attractie dat ding in Great Escape is?

Een paar kleine kermisattracties voor La Ronde is ook geen verrassing. Ik vind het al bijna knap dat ze nog in dat park investeren, maar ze zullen wel moeten, wil dat park ooit nog wat waard worden. Dit zou leuk staan aan het meer, maar ik gok er op dat dit op de plek van de stand-up coaster komt.

SFNE - Zie mijn opmerking voor SFMM.

De lazy river van SFA verbaasd me ook een beetje. Ik kan me geen waterpark bij dit park herinneren (wat niet wil zeggen dat het er niet is). Wellicht is het nog klein, is dit het begin of lag het park op een andere locatie (net zoals in Texas).

Dat er een tweede XXL Space Rings voor SFOT komt is ook wel een leuke verrassing. Het lijkt me een toffe attractie. Normaal had ik verwacht dat SF er eerst eentje zou plaatsen en dan later er meerderen zou doen (zoals ze ook met de S&S Freespins en de XXL Frisbee's doen).


Al met al lijken de investeringen wel mee te vallen, maar ik denk dat schijn bedriegt. Een prototype achtbaan, 2 prototype space rings en een nieuwe RMC zijn zeker niet verkeerd. De twee Frisbees lijken relatief klein, maar zijn zeker ook niet goedkoop. De parken die kleinere investeringen hebben gekregen, hadden deze eigenlijk ook wel nodig. (sterker nog: De waterparken van SF spreken me tot nu toe niet zo heel erg aan, wat mij betreft mogen ze daar gerust meer in steken).

coasterfrenzy
31-08-17, 10:50
On-Ride van Twisted Cyclone staat nu op Youtube:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=82&v=zF_C_HBzZoo

GriffonofNemesis
31-08-17, 20:00
Ondertussen hebben we ook op de site een overzicht gemaakt, wat je hier (http://www.pretparken.be/NL/article/1827/Nieuwe%20attractie%20voor%20elk%20Six%20Flags%20pa rk%20in%202018) kan lezen.

We krijgen dus:
- Twee RMC coasters
- Twee Tourbillons
- Twee Zamperla Giant Discoveries (waaronder de grootste ter wereld voor Six Flags Magic Mountain)
- Opnieuw een S&S Free Spin
- Een Chance Ride Freestyle attractie
- Een Larson Looper van het grootste formaat
- Een nieuw themagebied voor families met drie flat rides
- Een grote bandenglijbaan
- Een lazy river
- Een groot waterspeeltuin

In vergelijking met Cedar Fair dus wel iets nieuw voor elk park maar het ene is natuurlijk al groter dan het andere...

flyingtiger
01-09-17, 12:16
Positief dat het weer wat gevarieerder is, met dan toch ook een echt nieuw type coaster erbij (en dan bedoel ik de Raptor RMC, niet de Skywarp :p)

Azmidiske
01-09-17, 19:29
Die skywarp is al eens min of meer uitgevonden door Proximus :p

OAbF5qbrI-Y

Nathan G
01-09-17, 20:26
Die skywarp is al eens min of meer uitgevonden door Proximus :p

Haha zalig! :D sowieso was dit de inspiratie, ze moeten hem ergens halen...

yelle8
04-12-17, 14:10
Ondertussen komt de Raptor coaster van Six Flags Fiesta Texas aardig overeind en ik wil graag onderstaande bouwfoto met jullie delen. Wat vinden jullie er zoop het eerste zicht van? Persoonlijk vind ik het er maar raar uitzien en niet bepaald elegant. De supports zijn haast dikker dan de track en het oogt zo'n puinhoop?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24232954_1544286122321179_522447412058219650_n.jpg ?oh=c0944a0b70370eb8fab81e2314c83856&oe=5AD4BEAA

Foto: © Jeffrey Siebert

Belgiumcoasterfreak
04-12-17, 14:14
Het ziet er uit als zo een Knex achtbaan of ander speelgoed zoals Hot Wheels baantjes. Hilarisch wel. Heb wel serieuze bedenkingen bij de capaciteit van dat ding. Wait and see.

coasterfrenzy
04-12-17, 16:44
In het echt nog lelijker dan op de concepts. Overkill aan supports, tenminste: zo lijkt het (het zal ongetwijfeld goed berekend zijn).

Ergens vind ik de bouw ook niet snel gaan. Normaal kan een kale achtbaan in no-time recht staan. Zeker bij een type als dit zou ik verwachten dat het snel gaat, maar toch valt dat nog wat tegen. Maar natuurlijk hebben ze wel alle tijd.

Ik denk dat dit type baan mooi kan zijn als het goed ingewerkt kan worden in de theming, maar zeker niet op deze manier.

simon
08-12-17, 14:34
Het ziet er uit als zo een Knex achtbaan of ander speelgoed zoals Hot Wheels baantjes. Hilarisch wel. Heb wel serieuze bedenkingen bij de capaciteit van dat ding. Wait and see.

Wat je zegt! :p

coasterfrenzy
08-12-17, 16:06
Ik vind het zelf ook écht niet aantrekkelijk uit zien. Maar ik blijf wel bij mijn eerdere opmerking dat dit type baan heel cool kan zijn met goeie theming. Je kunt de track behoorlijk goed weg werken lijkt me (als je het goed aan pakt ga je geen track meer zien, enkel nog twee sleuven in de vloer waar de zijfrictie-wielen in zitten).

Ignace
11-03-18, 19:16
Er is een testfilmpje van de nieuwe baan in Fiesta Texas verschenen. Normaalgezien is dit het moment om te zeggen dat de baan er traag uitziet, maar euh, dat kunnen we nu niet bepaald zeggen!

https://www.facebook.com/sfftsource/videos/611213782576446/

etwien
11-03-18, 20:39
Holy sh*t! Dat ziet er immens brutaal uit!

yelle8
11-03-18, 20:43
Dat S-bochtje op hoogte: om te gieren :p

coasterfrenzy
12-03-18, 08:49
Weten jullie nog hoe grote achtbanen met grote treinen (bijvoorbeeld B&M Hypers) er altijd heel traag uit zien?

Weten jullie ook nog hoe juist hele kleine banen (Bijv. Coaster Dynamix, of Knex) er juist buitegewoon snel uit zien?

Het formaat van een baan speelt een rol in de perceptie of iets snel of langzaam uit ziet. Gezien deze baan erg klein is (met kleine treinen ook) lijkt het al snel veel sneller dan het in realiteit is.

Dat sluit natuurlijk niet uit dat er wellicht nog trims op de baan komen, maar ook dan zal hij er altijd erg snel blijven uit zien.

vampire
12-03-18, 11:21
Er lijkt trouwens iets los te komen van de achterste coach wanneer hij dat airtime heuveltje overgaat. Je ziet duidelijk iets vliegen op sec. 22 :p

Starsplash
12-03-18, 12:06
Ik snap heel het gedoe over de snelheid van de trein niet zo goed.
Aan het aantal personen op de lift, op andere plaatsen en de algemene belangstelling lijkt dit de aller aller eerste ronde van de trein door de baan te zijn. Gezien op dat moment de lagers, wielen, baan,.. niet ingelopen zijn is het dan een normale zaak om uit voorzorg de lift snelheid tijdelijk te verhogen, de trein over te beladen, of hardere wielen te monteren. Gewoon om er zo zeker mogelijk van te zijn dat de trein rond geraakt, en niet ergens blijft hangen. Later als alles ook automatisch loopt, en alles wat ingelopen geraakt... wordt er naar de ideale snelheid toegewerkt. Later als de installatie steeds beter is ingelopen zal op een bepaald moment ook met lege treinen gereden worden. Dan zal de snelheid juist weer erg laag lijken...

coasterfrenzy
12-03-18, 14:39
De lift lijkt me dan weer enorm traag te gaan. Vlak na de lift krijg je een enorme versnelling, wat inderdaad aan de wielen etc. zal liggen. Wel alvast benieuwd naar een lege testrit. Ik denk toch dat de snelheid ook dan erg snel zal blijven lijken doordat alles simpelweg erg klein is.



Er lijkt trouwens iets los te komen van de achterste coach wanneer hij dat airtime heuveltje overgaat. Je ziet duidelijk iets vliegen op sec. 22 :p

Gezien.. lol.. maar dat zou niet de eerste keer zijn. Bij Colossos is het ook nog gebeurd met testen.

borisvdd
13-03-18, 12:32
Is dat filmpje ook niet gewoon versneld?

Ignace
28-03-18, 23:07
Die andere RMC voor Six Flags dit jaar begint er ook wel heerlijk uit te zien.

https://i.imgur.com/LJlw8w8.jpg
Bron: ACE Southeast op Facebook.

Rickie97
29-03-18, 00:23
Shiit, dat stuk rail dat zo'n eind verticaal blijft, dat moet echt geniaal heftig zijn! :p Ik vind het wel opvallend hoe RMC precies zoveel meer kan dan een 'gewone' stalen achtbaan, je ziet er echt dingen in die je nergens anders vindt, is dat eigenlijk omdat gewone banen met een ronde rail dit technisch niet kunnen of vinden andere constructeurs dat gewoon niet interessant?

Ik zie RMC nog een hybride wilde muis maken die op de bochten bovenaan loodrecht op de bocht hangt zoals de bocht op de foto, en die voorts de helft van het parcours ondersteboven rijdt. :p

Ignace
29-03-18, 00:27
Shiit, dat stuk rail dat zo'n eind verticaal blijft, dat moet echt geniaal heftig zijn! :p Ik vind het wel opvallend hoe RMC precies zoveel meer kan dan een 'gewone' stalen achtbaan, je ziet er echt dingen in die je nergens anders vindt, is dat eigenlijk omdat gewone banen met een ronde rail dit technisch niet kunnen of vinden andere constructeurs dat gewoon niet interessant?

Ik denk dat die I-boxtrack gewoon veel stressbestendiger is en je er meer krachten op kunt laten inwerken.

coasterfrenzy
29-03-18, 08:27
Ik denk dat het vooral een stukje creativiteit van de ontwerpers is. De meer ervaren achtban-rijders weten al dat B&M het doorgaans niet van zijn creativiteit moet hebben. Elementen zoals RMC bouwt zie je wel soms terug op andere banen, met name Intamin, maar ook Maurer hadden daar wel een handje aan. Echter gooit RMC gewoon zot-veel van die dingen er in.

Stressbestendigheid betwijfel ik. Ze doen hetzelfde met hun Toppertrack. Dat is weliswaar ook een volledig stalen track, maar het verticale deel van de ribben zijn daar nog van hout (Bij de iBox is dat gewoon een deel van de track geworden). Simpele natuurkunde leert ons al dat een buis steviger is dan een rechthoek en dat zien we ook terug in de realiteit. Wie Outlaw Run in 2013 en in 2017 gedaan heeft zal je kunnen vertellen dat er een behoorlijk verschil zat in de baan.

Nu twijfel ik er niet aan dat de iBox track stressbestendiger is, aangezien deze nog meer staal bevat dan de toppertrack, maar gezien RMC met beide types gewoon zotte banen bouwt lijkt het me vooral creativiteit te zijn.

En laten we eerlijk zijn: Het is waar Intamin/Stengel zich jaren mee profileerde, maar die zochten vaak de grenzen van intensiteit op. RMC doet daar een schepje bovenop en weet zich daardoor weer op de markt te plaatsen. Zouden ze niet dergelijk geschifte layouts bouwen, zou er hier waarschijnlijk niemand wakker liggen van het merk.

coasterfrenzy
29-03-18, 08:29
Ik denk dat het vooral een stukje creativiteit van de ontwerpers is. De meer ervaren achtban-rijders weten al dat B&M het doorgaans niet van zijn creativiteit moet hebben. Elementen zoals RMC bouwt zie je wel soms terug op andere banen, met name Intamin, maar ook Maurer hadden daar wel een handje aan. Echter gooit RMC gewoon zot-veel van die dingen er in.

Stressbestendigheid betwijfel ik. Ze doen hetzelfde met hun Toppertrack. Dat is weliswaar ook een volledig stalen track, maar het verticale deel van de ribben zijn daar nog van hout (Bij de iBox is dat gewoon een deel van de track geworden). Simpele natuurkunde leert ons al dat een buis steviger is dan een rechthoek en dat zien we ook terug in de realiteit. Wie Outlaw Run in 2013 en in 2017 gedaan heeft zal je kunnen vertellen dat er een behoorlijk verschil zat in de baan.

Nu twijfel ik er niet aan dat de iBox track stressbestendiger is, aangezien deze nog meer staal bevat dan de toppertrack, maar gezien RMC met beide types gewoon zotte banen bouwt lijkt het me vooral creativiteit te zijn.

En laten we eerlijk zijn: Het is waar Intamin/Stengel zich jaren mee profileerde, maar die zochten vaak de grenzen van intensiteit op. RMC doet daar een schepje bovenop en weet zich daardoor weer op de markt te plaatsen. Zouden ze niet dergelijk geschifte layouts bouwen, zou er hier waarschijnlijk niemand wakker liggen van het merk.

Edit: Ter voorbeeld: Het element hierboven is basically een half "High Five" element dat we al zagen op een volledig houten achtbaan "Dauling Dragons", ontworpen door GG en gebouwd door Martin & Vleminx (of hoe je dat ook schrijft :p ).

Ignace
29-03-18, 15:17
Edit: Ter voorbeeld: Het element hierboven is basically een half "High Five" element dat we al zagen op een volledig houten achtbaan "Dauling Dragons", ontworpen door GG en gebouwd door Martin & Vleminx (of hoe je dat ook schrijft :p ).

Toch vraag ik me af wat ze dan bedoelden toen ze in het begin riepen dat er met dit tracktype dingen mogelijk zijn dat met gewone achtbanen niet kan.

De high-five is trouwens een rechte heuvel en geen naar buiten gebankte, dus het lijkt me dat hier nog wel heel wat meer krachten op komen.

coasterfrenzy
29-03-18, 15:53
True.
Het lijkt er op dat ook RMC grenzen op zoekt. Een soortgelijk element zat al op Outlaw Run, klein en zonder "Verbuiging". Later een grotere variant op Lightning rod, met - als ik het goed gemerkt heb - wel een beetje een verbuiging er in (ik vond de eerste versie zelf beter overigens).

Nu lijken ze een versie te hebben gemaakt met nóg meer verbuiging er in.

Wat betreft stressbestendigheid: De iBox Track is natuurlijk wel behoorlijk dik, maar uiteindelijk is de ondergrond hout. Nu zit er natuurlijk al opvallend veel staal in het hout (Track en ribben zijn al volledig van staal), maar uiteindelijk lijkt me dat het gebruik van hout de "Weakest link" is als het gaat om stressbestendigheid.

Nu ben ik ook geen engineer, maar wellicht is dit eens iets waar Brakesection Magazine (by pretparken.be) achteraan kan gaan? :p - Ik kan me voorstellen dat RMC het had over comfort, want hun banen zijn behoorlijk soepel (als ze nog jong zijn tenminste) en ik kan me voorstellen dat een platte track niet alleen soepeler is, maar ook minder slijtage veroorzaakt dan ronde buizen.

Edit: Ik herinner me ook eens dat ze in een interview uitgelegd hebben dat iBox niet speciaal voor ombouw-banen is, maar dat ook op nieuwe banen gebruikt kan worden en het omgekeerde geldt voor de Topper Track. Echter hadden klanten het tot dan toe simpelweg nooit zo besteld. Ik denk dus niet dat er verschil zit qua mogelijkheiden tussen beide tracksoorten (ook nooit het idee gehad dat RMC zich in houdt op Topper Tracks). Ik kan me echter heel goed voorstellen dat er andere redenen zijn om voor iBox te kiezen. Wellicht toch iets met onderhoud ofzo. (Outlaw Run kan wat mij betreft wel een retrack gebruiken en gezien de track een volledig stalen box is, zal dat een stuk duurder zijn dan bij een Woodie waar slechts een laat van 2 of 3 planken vervangen hoeft te worden)