PDA

Bekijk Volledige Versie : Themeparkworldwide bezoekt Bobbejaanland!



Fladnag
25-09-17, 21:01
Toen ik zag dat Themeparkwordwide Bobbejaanland ging bezoeken werd ik onmiddellijk zeer benieuwd.
Wat zal een Brit die nog nooit in dit park geweest is, maar wel al vele parken over heel de wereld bezocht heeft denken van dit park?
Want wij zijn zeer skeptisch over het park waar we vroeger van hielden voor zijn atmosfeer.
Je mag zeggen wat je wilt over de soms cringy persoon dat hij is, maar als iemand ervaring heeft van parken zal hij het wel zijn.

Hier is zijn vlog over het park!


3a1qQTjT42E

bobby turbo
25-09-17, 21:21
Typhoon smooth and enjoyable, better than Saw The Ride....mmmm Naga Bay intens, vind het een twijfelachtige mening :p Meer heb ik nog niet volledig gezien :p

Joran
25-09-17, 21:49
Ergens in de vlog zei die andere kerel: "This park has so much potential".

Beter samenvatten kan je niet zeker? :)

Ignace
25-09-17, 21:54
Werkelijk iedereen met minstens twintig hersencellen kan een blog beginnen en een pretpark binnenwandelen, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de mening van zo'n persoon meer waarde heeft dan die van een ander. Hoe dan ook is een bezoek aan een buitenlands park in mijn ogen slechts een momentopname, dus ik geloof wel dat de fans die vaker in hun Thuispark komen een beter beeld hebben van wat er speelt.

Joran
25-09-17, 22:06
Werkelijk iedereen met minstens twintig hersencellen kan een blog beginnen en een pretpark binnenwandelen, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de mening van zo'n persoon meer waarde heeft dan die van een ander. Hoe dan ook is een bezoek aan een buitenlands park in mijn ogen slechts een momentopname, dus ik geloof wel dat de fans die vaker in hun Thuispark komen een beter beeld hebben van wat er speelt.

Hehehe, true that. ;)

De enige reden dat ik zijn video's kijk is vooral om te kijken naar de status van bepaalde attracties. In BBJ was ik wel zeer nieuwsgierig om bepaalde dingen te zien (aangezien ze ook de wachtrijen etc filmen vind ik dat wel handig...)

Fladnag
25-09-17, 22:18
True true!

Maar ik zou af en toe wat subjectief zijn over het park waar ik mee opgegroeid ben.
Terwijl voor hem het een onbekend park was en dat dan niet zou zijn.
Ik deel je mening maar ik was toch benieuwd en wou het wel delen!

Fladnag
25-09-17, 22:20
Ergens in de vlog zei die andere kerel: "This park has so much potential".

Beter samenvatten kan je niet zeker? :)

Dacht ik ook onmiddellijk :p

Fladnag
25-09-17, 22:23
Typhoon smooth and enjoyable, better than Saw The Ride....mmmm Naga Bay intens, vind het een twijfelachtige mening :p Meer heb ik nog niet volledig gezien :p

Hij bedoelde dat als in dat hij smoother was over het algemeen t.o.v Saw.
Ik heb Saw jammer genoeg nog niet kunen beleven, maar er is mij verteld dat deze toch heel ruw is.

Naga Bay vond ik dan ook heel vreemd en raar dat ze hem zo 'goed' beschreven.
Net zoals ik King Kong maar iets belachelijk vind en zei het fantastisch vonden.

coasterfrenzy
26-09-17, 07:50
Hij bedoelde dat als in dat hij smoother was over het algemeen t.o.v Saw.
Ik heb Saw jammer genoeg nog niet kunen beleven, maar er is mij verteld dat deze toch heel ruw is.

Naga Bay vond ik dan ook heel vreemd en raar dat ze hem zo 'goed' beschreven.
Net zoals ik King Kong maar iets belachelijk vind en zei het fantastisch vonden.

Beiden zijn iets dat je eigenlijk nog maar amper in andere parken terug vindt. Voor king kong hadden wij te hoge verwachtingen (een soort top-spin denk ik), maar als je uit gaat voor het doelpubliek (jonge kinderen) is het inderdaad een vrij geniaal bedachte attractie.

Onlangs is ook "Diary of a rollercoaster girl" in BJL geweest. Die was in elk geval beduidend minder enthousiast over het park. Geen Vlog of Blog, maar gewoon meningen etc. op Facebook kun je daar makkelijk van terug vinden.

Zeuske83
26-09-17, 09:30
Ergens in de vlog zei die andere kerel: "This park has so much potential".

Beter samenvatten kan je niet zeker? :)

Het volgende wat het zegt is ook belangrijk : 'If they spent money on it'.


ofwel denken we teveel aan vroeger( hoe het was met Bobbejaan) ofwel hebben ze geluk gehad. Er was er ook niet veel volk e. Dus wachttijden waren er niet ( één van de velen commentaren hier dat de Dreamcatcher maar met één treintje rijd enzo)

Wat ik mij afvraag, zijn er beelden van dat rad van de el rio dat draait?

Michielsken
26-09-17, 09:56
This park, it's like walking in an abandoned themepark, even though it's open. There's a lot (of things) closed or being modified. In de video, rond 54.10


Zegt wel genoeg over de sfeer die het park uitstraalt, ook al was het een extreem rustige dag, mede door het weer. En dat zegt dan volgens mij ook alles over hoe de mensen het park aanvoelen én waarom BJL minder bezoekers ontvangt...

Joran
26-09-17, 10:07
Het volgende wat het zegt is ook belangrijk : 'If they spent money on it'.

Wat ik mij afvraag, zijn er beelden van dat rad van de el rio dat draait?

U vraagt, google draait:


https://youtu.be/axzOdiCSVO8?t=80

- vanaf 1:20 ongeveer -

Blijf het zonde vinden dat ze daar niet in durven investeren om dat rad weer functionerend te krijgen. Waarschijnlijk waren er wel wat problemen met veiligheid lijkt me? (Het is nogal 'open' te noemen lijkt me... Eenvoudig voor een malloot om uit het bootje te stappen en dwaze dingen uit te steken met ernstige -dodelijke- gevolgen wie weet.)

Zeuske83
26-09-17, 11:00
U vraagt, google draait:


https://youtu.be/axzOdiCSVO8?t=80

- vanaf 1:20 ongeveer -

Blijf het zonde vinden dat ze daar niet in durven investeren om dat rad weer functionerend te krijgen. Waarschijnlijk waren er wel wat problemen met veiligheid lijkt me? (Het is nogal 'open' te noemen lijkt me... Eenvoudig voor een malloot om uit het bootje te stappen en dwaze dingen uit te steken met ernstige -dodelijke- gevolgen wie weet.)

Thank you

coasterfrenzy
26-09-17, 11:55
Blijf het zonde vinden dat ze daar niet in durven investeren om dat rad weer functionerend te krijgen. Waarschijnlijk waren er wel wat problemen met veiligheid lijkt me? (Het is nogal 'open' te noemen lijkt me... Eenvoudig voor een malloot om uit het bootje te stappen en dwaze dingen uit te steken met ernstige -dodelijke- gevolgen wie weet.)

Het probleem was vooral evacuatie. als het rad stil valt, kom je er heel moeilijk bij. Doordat het plateau waar de boot op staat uit rollen bestaat, kun je er ook niet fatsoenlijk op staan.

Het rad bruikbaar maken betekent om te beginnen dat de techniek al behoorlijk aangepast moet worden: Er moeten loopbanden in komen in plaats van rollen. Een ombouw die waarschijnlijk op zich al meer kost dan het rad destijds nieuw kostte. Daarnaast zal er naast het rad een evacuatiesysteem moeten komen, zodat mensen ook kunnen uit stappen als het rad stil valt. Ik denk dat 4 plateaus op vaste plekken met een trap naar beneden goed genoeg is als er een functie bij komt dat het rad manueel (of op zwaartekracht) naar die positie gedraaid kan worden. Maar dan zit je ook meteen weer met ruimte die de constructie in beslag gaat nemen.

simon
26-09-17, 12:24
Met andere woorden: breek dat rad na al die jaren toch eindelijk eens af?!

Rickie97
26-09-17, 13:54
Met andere woorden: breek dat rad na al die jaren toch eindelijk eens af?!

Kan het niet zijn dat ze het laten staan als soort van theming? En het staat toch niet in de weg, ik begrijp eigenlijk niet wat iedereen er tegen heeft :p

simon
26-09-17, 14:35
Kan het niet zijn dat ze het laten staan als soort van theming? En het staat toch niet in de weg, ik begrijp eigenlijk niet wat iedereen er tegen heeft :p

Theming? Dan zouden ze het beter wat kleur en linten geven, zoals ook op originele concepts voorzien was.

Nu staat het er zo troosteloos bij, aftakelend, vuil, groengeblakerd... Neen, dan zie ik het liever verdwijnen.

Joran
26-09-17, 14:38
Kan het niet zijn dat ze het laten staan als soort van theming? En het staat toch niet in de weg, ik begrijp eigenlijk niet wat iedereen er tegen heeft :p

Goh, het is weer gewoon classic Bobbejaanland natuurlijk hé? T'is goedkoper om het te laten staan & rotten dan het af te breken. Kwa thematisatie stelt het niks voor... Oke het staat niet in de weg maarja... Wat voor beeld geeft dat? Een schim naar het (toch wel betere) verleden in mijn ogen.

traveler
26-09-17, 15:24
Ik word er ieder keer triest van als ik dat rat zie.

Fladnag
26-09-17, 16:47
U vraagt, google draait:


https://youtu.be/axzOdiCSVO8?t=80

- vanaf 1:20 ongeveer -

Blijf het zonde vinden dat ze daar niet in durven investeren om dat rad weer functionerend te krijgen. Waarschijnlijk waren er wel wat problemen met veiligheid lijkt me? (Het is nogal 'open' te noemen lijkt me... Eenvoudig voor een malloot om uit het bootje te stappen en dwaze dingen uit te steken met ernstige -dodelijke- gevolgen wie weet.)

Leuke video bedankt om deze te delen!
Nu zoals er ook vermeld was in de vlog de vergelijking met Phantasialand's River Quest.

I.p.v de attractie er zo bij te laten, verander het rad in een liftsysteem zoals daar bestaat.
Want nu heeft de attractie 1 drop en dat is het.
Wat zeer jammer is.

Natuurlijk goedkoop is het niet wat ik voorstel, maar het geeft de rit toch al veel meer spanning.

Rickie97
26-09-17, 20:58
Ik word er ieder keer triest van als ik dat rad zie.

Ik heb de indruk dat ik de enige ben die er zo over denkt, maar ik vind het wel wat hebben hoor en heb er geen probleem mee dat het er nog staat. Het is jammer dat het niet meer werkt, maar ik zou het zeker niet minder jammer vinden als ze het definitief zouden afbreken zonder dat er iets voor in de plaats komt.

WinneR
27-09-17, 00:04
Werkelijk iedereen met minstens twintig hersencellen kan een blog beginnen en een pretpark binnenwandelen.En om deel uit te maken van de staff van een pretparkenwebsite kom je klaarblijkelijk met een tiende daarvan al ruimschoots toe ;) :p

Ik denk echter wel dat de éénmalige bezoeken van buitenlandse fans nuttig kunnen zijn. Ze geven soms een eerlijke en onbevooroordeelde kijk op een park en deze meningen zijn vaak ook te vergelijken met die van de modale dagjesbezoeker.

Hanskuh
27-09-17, 08:34
Ik kan me ook wel vinden in de mening van deze buitenlandse pretparkbezoekers die toch heel wat genuanceerder is dan wat we hier dagdagelijks lezen. Vandaag worden alle kleine incidenten zo uitvergroot zodat het lijkt of BJL zowat het enige park is dat regelmatig steken laat vallen.

Van dat rad had ik enkele jaren geleden trouwens nog een (volgens mij) leuk ideetje uitgewerkt; 'gewoon' een verticale lift plaatsen met een watertoren errond. Zou geweldig zijn in mijn ogen;

340

https://preview.ibb.co/gPj7M5/bobbejaanland_el_rio_falls.png

Rickie97
27-09-17, 10:06
Ik vind de mening van iemand die er voor de eerste keer komt ook juist heel interessant en waardevol. @Hanskuh, dat ziet er inderdaad leuk uit! :)

Nathan G
27-09-17, 10:43
Ik kan me ook wel vinden in de mening van deze buitenlandse pretparkbezoekers die toch heel wat genuanceerder is dan wat we hier dagdagelijks lezen. Vandaag worden alle kleine incidenten zo uitvergroot zodat het lijkt of BJL zowat het enige park is dat regelmatig steken laat vallen.

Van dat rad had ik enkele jaren geleden trouwens nog een (volgens mij) leuk ideetje uitgewerkt; 'gewoon' een verticale lift plaatsen met een watertoren errond. Zou geweldig zijn in mijn ogen;

340

https://preview.ibb.co/gPj7M5/bobbejaanland_el_rio_falls.png

Toevallig al eens doorgestuurd richting Lichtaart? :p

Hanskuh
27-09-17, 11:02
Toevallig al eens doorgestuurd richting Lichtaart? :p

Haha, dat niet :). Maar hopelijk lezen ze mee ;).

Ik heb hier trouwens nog wel enkele van die dingen liggen van Bobbejaanland maar ik kan ze niet meteen terugvinden. Dat was onder andere een soort van kanon rond de lifthill van Oki Doki en een circustent boven het station zodat het als het ware een 'living cannonball' was uit het circus.

Of een Revolution met een grote vulkaan in het midden. Lotto winnen, park overnemen en ideeën doordrukken :p.

Rickie97
27-09-17, 11:08
Of een Revolution met een grote vulkaan in het midden.

Misschien niet meteen op de manier die jij had gedacht, maar dat is ondertussen wel gerealiseerd :p


Lotto winnen, park overnemen en ideeën doordrukken :p.
Was het maar zo "eenvoudig" (ahum :p). Ik herinner mij nog dat Jacky Schoepen het park eens wou terugkopen maar dat PR het niet wou wegdoen. Helaas...

Hanskuh
27-09-17, 12:45
Misschien niet meteen op de manier die jij had gedacht, maar dat is ondertussen wel gerealiseerd :p


Was het maar zo "eenvoudig" (ahum :p). Ik herinner mij nog dat Jacky Schoepen het park eens wou terugkopen maar dat PR het niet wou wegdoen. Helaas...

Als ik het me goed herinner wilde PR het park wel verkopen, maar was het veel te duur.

Earlyspencer
27-09-17, 14:03
U vraagt, google draait:

https://youtu.be/axzOdiCSVO8?t=80

Zit Samson aan boord van Speedy Bob? Ik wist wel dat honden toegelaten zijn in Bobbejaanland (zeg dus niet "Er komt geen hond"), maar die mochten / mogen dus ook mee op de attracties?

BTW: Ik kende de bebrilde Brit niet maar sloeg er wel een gezellig praatje mee op een vrij legendarische dag.
Het resultaat is dat bijna 50k m'n smoel gezien hebben op https://www.youtube.com/watch?v=4FuQ6kZr6rk (vanaf 04:30)
Vanaf hoeveel views kan ik me best beroepen op portretrecht? ;)

Earlyspencer
27-09-17, 14:36
Ik heb hier trouwens nog wel enkele van die dingen liggen van Bobbejaanland maar ik kan ze niet meteen terugvinden. Dat was onder andere een soort van kanon rond de lifthill van Oki Doki en een circustent boven het station zodat het als het ware een 'living cannonball' was uit het circus.

Mooi idee.

Het circus-thema is - in tegenstelling tot wrekende popcorn of toilet-geobsedeerde konijnen - een blijvertje en niet schatplichtig aan één of andere studio. Ik kom het thema opvallend weinig tegen bij attracties, behalve misschien bij kindertreintjes en kiddie-coasters.

Niet dat we te hoge verwachtingen moeten koesteren voor BJL, maar als ze er ook eens een make-over plannen, kunnen ze misschien voor een volwaardige circus-zone opteren. Het interieur van Kinderland is er, een circustent voor Oki Doki lijkt me prima, nu nog een launch-coaster over water ter vervanging van voor D.C., met kanonbal-effecten! De circusshow van de zomer 2016 en Bazaar-Bizarre waren mijns inziens toch succesvol.

Joran
27-09-17, 16:23
BTW: Ik kende de bebrilde Brit niet maar sloeg er wel een gezellig praatje mee op een vrij legendarische dag.
Het resultaat is dat bijna 50k m'n smoel gezien hebben op https://www.youtube.com/watch?v=4FuQ6kZr6rk (vanaf 04:30)
Vanaf hoeveel views kan ik me best beroepen op portretrecht? ;)

Je kan je altijd beroepen op je portretrecht. ;)

Fladnag
27-09-17, 19:09
340

https://preview.ibb.co/gPj7M5/bobbejaanland_el_rio_falls.png
Ziet er goed uit!!
Je kan altijd proberen het eens door te sturen natuurlijk je weet maar nooit!
Al is de kans klein natuurlijk.

Fladnag
27-09-17, 19:10
Als ik het me goed herinner wilde PR het park wel verkopen, maar was het veel te duur.

Rond welk jaar was dit soms?

Azmidiske
27-09-17, 19:44
Zit Samson aan boord van Speedy Bob?

Lol :D Het duurde even voor ik hem doorhad, maar in de eerste dertig seconden hoor je inderdaad precies de stem van Danny Verbiest!

Hanskuh
28-09-17, 08:20
Rond welk jaar was dit soms?

Op HLN kan ik dit vinden uit 2011:


De zonen van Bobbejaan Schoepen overwegen Bobbejaanland terug te kopen. Dat schrijven verschillende kranten vandaag. Een bod hebben ze evenwel nog niet uitgebracht. Directeur Rudi Rasschaert houdt het na zeven jaar voor bekeken.

Het pretpark Bobbejaanland in Lichtaart in de Antwerpse Kempen moet het sinds vorige week zonder algemeen directeur stellen. Rudi Rasschaert verlaat na zeven jaar het bedrijf, “op zoek naar een nieuwe uitdaging”.
Koopje
De eigenaar van het pretpark, het Spaanse Parques Reunidos, benadrukt dat Rasschaert zelf ontslag heeft genomen. Ex-manager Jacky Schoepen (46) betwist dat. “Het personeel zegt me dat hij op straat is gezet. Hij krijgt nog tot maandag om zijn boeltje te pakken.”

De familie Schoepen overweegt nu het pretpark terug te kopen. “Ik heb al gepolst. Als er een koopje te doen valt, slaan we toe. Het park is geen derde meer waard van het bedrag dat wij destijds hebben gevangen”, zegt Jacky.

Maar van dat bericht dat het park te duur zou geweest zijn kan ik niets terugvinden.

Fladnag
29-09-17, 17:00
Op HLN kan ik dit vinden uit 2011:



Maar van dat bericht dat het park te duur zou geweest zijn kan ik niets terugvinden.

Ik betwijfel dat het park nu meer waarde zou hebben als destijds.
Dus misschien als hij nog interesse zou hebben zou dit nu wel kunnen?
Dit zijn natuurlijk verre speculaties, maar je kan maar hopen zeker?

Rickie97
29-09-17, 20:37
Ik betwijfel dat het park nu meer waarde zou hebben als destijds.
Dus misschien als hij nog interesse zou hebben zou dit nu wel kunnen?
Dit zijn natuurlijk verre speculaties, maar je kan maar hopen zeker?

Dat was het toen in 2011 ook niet hoor. Ik denk dat het nu wel weer meer waard is dan in 2011. Het probleem was waarschijnlijk dat PR het park niet wou wegdoen en dus meer geld vroeg voor BJL dan het eigenlijk waard was. Of toch dat het waard was in de ogen van Jacky... Ze waren zeker niet van plan er evenveel voor te betalen als ze gekregen hadden in 2004. Dat kan ook een reden geweest zijn dat ze het niet teruggekocht hebben natuurlijk.

Fladnag
30-09-17, 12:17
Dat was het toen in 2011 ook niet hoor. Ik denk dat het nu wel weer meer waard is dan in 2011. Het probleem was waarschijnlijk dat PR het park niet wou wegdoen en dus meer geld vroeg voor BJL dan het eigenlijk waard was. Of toch dat het waard was in de ogen van Jacky... Ze waren zeker niet van plan er evenveel voor te betalen als ze gekregen hadden in 2004. Dat kan ook een reden geweest zijn dat ze het niet teruggekocht hebben natuurlijk.

Duurder betwijfel ik toch zeer zwaar eigenlijk.
Er zijn steeds minder bezoekers en steeds minder investeringen?
Terwijl destijds het park nog probeerde te groeien tov nu.
Al stijgt de omzet op een of andere reden wel 🤔

Joran
30-09-17, 12:29
Duurder betwijfel ik toch zeer zwaar eigenlijk.
Er zijn steeds minder bezoekers en steeds minder investeringen?
Terwijl destijds het park nog probeerde te groeien tov nu.
Al stijgt de omzet op een of andere reden wel ��

Forbidden caves? Mount Mara? Dat betaal-escape room gedoe? Nieuwe shows? Renovaties?

Je mag zeggen wat je wil van het park en hun onderhoud, maar om te zeggen 'steeds minder investeringen'? Ze proberen wel degelijk nog te groeien, alleen maken ze in mijn ogen de foute keuzes.

T'is gemakkelijk om BBJ af te kraken natuurlijk met zinnen als 'terwijl destijds het park nog probeerde te groeien tov nu.', maar dat klopt gewoon ook niet? Let op, mij zie je daar ook niet meer binnenkomen en ik ben ook geen fan (meer) van het park, maar je mag niet ontkennen dat ze er nog moeite in steken. De manier waarop ze het doen is niet altijd even doordacht, maar ze doen het wel.

Fladnag
30-09-17, 21:49
Forbidden caves? Mount Mara? Dat betaal-escape room gedoe? Nieuwe shows? Renovaties?

Je mag zeggen wat je wil van het park en hun onderhoud, maar om te zeggen 'steeds minder investeringen'? Ze proberen wel degelijk nog te groeien, alleen maken ze in mijn ogen de foute keuzes.

T'is gemakkelijk om BBJ af te kraken natuurlijk met zinnen als 'terwijl destijds het park nog probeerde te groeien tov nu.', maar dat klopt gewoon ook niet? Let op, mij zie je daar ook niet meer binnenkomen en ik ben ook geen fan (meer) van het park, maar je mag niet ontkennen dat ze er nog moeite in steken. De manier waarop ze het doen is niet altijd even doordacht, maar ze doen het wel.

Renovaties moet standaard in een budget zitten vind ik persoonlijk, dit mag je er niet echt bij tellen.
Shows ben ik het mee eens dat is inderdaad een ding dat zeer goed blijft.

Maar dat je zegt dat forbidden caves een 'succesvolle' investering was? Die attractie heeft amper nog wachtrijen.
Investeerders gaan niet perse kijken naar overal gemaakte investering maar naar succesvolle investeringen.

De forbidden caves is niet een attractie waardoor mensen gaan zeggen 'gaan we eens naar Bobejaanland'.
Terwijl bv Typhoon(Indiana River) dat destijds wel was. (mensen komen er nu nog voor terug)
Hetzelfde met Mount Mara mensen vinden het de eerste keer leuk, maar dan begint het irritant te worden door de wachtrijen.

Het blijft onder de groep Parques Reunidos een beursgenoteerd bedrijf.
Een investering van 5 miljoen euro dat toekomstgericht niks op de tafel legt zal hier niet goed bekeken worden.

knessel
01-10-17, 08:43
de familie Schoepen kon wel om de x jaar, en soms nog sneller opvolgend op elkaar uitpakken met attracties die op dat moment nog nergens anders te zien waren. Op een periode van pakweg 10-12 jaar: El Paso, air race, revolution, bobby drop, big bang, indiana river, kinderland. En daarna een volgende golf met oki doki, sledgehammer, typhoon, aztec expres, mambo, fly away, bob expres, el rio.
Als je dan het daarop volgend beleid bekijkt is het inderdaad huilen met de pet op.

borisvdd
01-10-17, 09:51
Het is gewoon vervallen tot de "Action van de pretparken": iedereen geraakt binnen aan een spotgoedkope prijs en krijgt er ook de bijhorende kwaliteit en service bij: BROL.

Joran
01-10-17, 11:30
Renovaties moet standaard in een budget zitten vind ik persoonlijk, dit mag je er niet echt bij tellen.
Shows ben ik het mee eens dat is inderdaad een ding dat zeer goed blijft.

Maar dat je zegt dat forbidden caves een 'succesvolle' investering was? Die attractie heeft amper nog wachtrijen.
Investeerders gaan niet perse kijken naar overal gemaakte investering maar naar succesvolle investeringen.

De forbidden caves is niet een attractie waardoor mensen gaan zeggen 'gaan we eens naar Bobejaanland'.
Terwijl bv Typhoon(Indiana River) dat destijds wel was. (mensen komen er nu nog voor terug)
Hetzelfde met Mount Mara mensen vinden het de eerste keer leuk, maar dan begint het irritant te worden door de wachtrijen.

Het blijft onder de groep Parques Reunidos een beursgenoteerd bedrijf.
Een investering van 5 miljoen euro dat toekomstgericht niks op de tafel legt zal hier niet goed bekeken worden.

Ik zeg ook nergens dat het succesvolle investeringen zijn? Jij haalt aan dat ze geen investeringen doen, ik zeg gewoon dat dat totaal niet het geval is.

Door weer te beginnen met 'Forbidden caves is niet succesvol etc etc.' verval je wederom in een herhaling. Los van of het succesvol is, moet je toegeven dat ze wél er geld voor hebben moeten neerleggen én bijgevolg dus een investering is. Dit is toch geen rocket science om te begrijpen lijkt mij? :p

chupacalabra
01-10-17, 16:54
Het is ook gewoon subjectief .
Er zijn mensen die uit de El Paso stappen en hogere fun-waarde hebben beleefd dan dat ze uit typhoon zouden stappen en omgekeerd. Dus voor sommigen zou een investering aan de El Paso beter kunnen zijn .

Persoonlijk vind ik een pretpark iets waar je iets unieks moet beleven. Voor mij heeft die VR-bril totaal geen meerwaarde; dat is iets wat "veel" mensen intussen ook thuis al hebben. Net hetzelfde met bv dat 4D theater van Wilibi. Zelfs met nieuwe film ... is dat niets speciaals meer . Een achtbaan of free-fall toren is nu niet bepaald iets wat veel mensen in hun tuin hebben staan .
Als pretpark zou ik voor unieke dingen gaan, een draaimolen die op de gemiddelde kermis staat ... is dus ook geen meerwaarde in mijn ogen. Dat zou wél als investering beschouwd moeten worden, maar volgens mijn mening is dat dan een zwakke investering.

Fladnag
01-10-17, 20:35
Ik zeg ook nergens dat het succesvolle investeringen zijn? Jij haalt aan dat ze geen investeringen doen, ik zeg gewoon dat dat totaal niet het geval is.

Door weer te beginnen met 'Forbidden caves is niet succesvol etc etc.' verval je wederom in een herhaling. Los van of het succesvol is, moet je toegeven dat ze wél er geld voor hebben moeten neerleggen én bijgevolg dus een investering is. Dit is toch geen rocket science om te begrijpen lijkt mij? :p

Ik haal toch ook nergens aan dat ze 'niks' investeren ik weet niet goed van waar je dat haalt. Ik ga mezelf even quoten.

"Er zijn steeds minder bezoekers en steeds minder investeringen? "
Dit is gewoon bewezen door statistieken die al eens eerder op dit forum gepost werden. Plus minder investeringen is gewoon ook een feit. Zoals hier al vermeld geweest is tijdens het Schoepen tijdperk werden er toen veel meer attracties op een bepaalde tijd gebouwd.

"Terwijl destijds het park nog probeerde te groeien tov nu."
Deze zin als ik hem herlees was misschien overdreven maar om nu te zeggen dat ze hard hun best doen in Lichtaart.
Dat gevoel heb ik totaal niet.

borisvdd
08-10-17, 16:15
Kan het niet zijn dat ze het laten staan als soort van theming? En het staat toch niet in de weg, ik begrijp eigenlijk niet wat iedereen er tegen heeft :p

Iedereen denkt: "Wat kon die rit véél leuker geweest zijn als dat rad zou werken want nu is El rio saai."

bobby turbo
08-10-17, 22:56
Iedereen denkt: "Wat kon die rit véél leuker geweest zijn als dat rad zou werken want nu is El rio saai."

Ik denk dat iemand daarover pas kan oordelen, wanneer hij of zij dat reuzenrad effectief gedaan heeft. Ik ben zo iemand, ik deed El Rio in de openingsweek van de attractie, ja de glijbaan was een leuke toevoeging aan de rit, maar door het rad zelf ging alles tergend traag. Dus capaciteitsgewijs is het een goede zaak dat het er tussenuit gehaald is. De glijbaan bracht zeker meerwaarde aan de rit, maar op een glijbaan na, blijft de rit even "saai", zoals je ze noemt, nu ik vind de draaikolk alvast geen saai element. Maar het waren vroeger ook het watergordijn en de waterspuwers enzoverder, die bijdroegen aan de rit.

Joran
09-10-17, 09:40
Ik denk dat iemand daarover pas kan oordelen, wanneer hij of zij dat reuzenrad effectief gedaan heeft. Ik ben zo iemand, ik deed El Rio in de openingsweek van de attractie, ja de glijbaan was een leuke toevoeging aan de rit, maar door het rad zelf ging alles tergend traag. Dus capaciteitsgewijs is het een goede zaak dat het er tussenuit gehaald is. De glijbaan bracht zeker meerwaarde aan de rit, maar op een glijbaan na, blijft de rit even "saai", zoals je ze noemt, nu ik vind de draaikolk alvast geen saai element. Maar het waren vroeger ook het watergordijn en de waterspuwers enzoverder, die bijdroegen aan de rit.

Dat belet mensen natuurlijk niet om te veronderstellen dat de rit leuker kan zijn in hun ogen hé. Dat maakt dan toch niet uit of je dat effectief al hebt gedaan of niet? Ik zie ook reclame van parken in de VS en denk ook van 'hm, dat moet daar wel leuk zijn'. (Vergelijkingen on point, maar het principe is wel hetzelfde.)

bobby turbo
09-10-17, 12:33
Dat belet mensen natuurlijk niet om te veronderstellen dat de rit leuker kan zijn in hun ogen hé. Dat maakt dan toch niet uit of je dat effectief al hebt gedaan of niet? Ik zie ook reclame van parken in de VS en denk ook van 'hm, dat moet daar wel leuk zijn'. (Vergelijkingen on point, maar het principe is wel hetzelfde.)

Een mooi voorbeeld vond ik Silver Star, ik dacht een geweldige rit te krijgen, maar in tegenstelling kreeg ik een trage rit met minder airtime dan Oki Doki, dus nee je kan niet afgaan op foto's of filmpjes om een oordeel te hebben, je moet het beleefd hebben.

Joran
09-10-17, 12:40
Een mooi voorbeeld vond ik Silver Star, ik dacht een geweldige rit te krijgen, maar in tegenstelling kreeg ik een trage rit met minder airtime dan Oki Doki, dus nee je kan niet afgaan op foto's of filmpjes om een oordeel te hebben, je moet het beleefd hebben.

Het gaat ook niet over een oordeel natuurlijk. Ik geef je volledig gelijk dat je iets moet beleven om er een goed oordeel over te hebben. Het gaat over een verwachting bij een doorsnee bezoeker. Verwachtingen =/= oordeel. ;)

borisvdd
09-10-17, 19:08
Mensen die in El Rio zitten denken gewoon: "Wow, wat moet dat leuk zijn om van zo hoog naar beneden te glijden. Jammer dat het kapot is". Maar net zoals élke andere attractie in Bobbejaanland gaat niemand meteen na de rit opnieuw naar de ingang van El Rio om "nog eens te gaan". Het is even spannend als die bootjesvaart tussen de bloemetjes, behalve dat die draaikolk nog een béétje spanning in de rit steekt. Voor de rest zitten er nul komma nul spannende elementen in.

traveler
09-10-17, 20:14
ik blijf toch een zekere hoop hebben voor dit park met een nieuwe achtbaan een eeen paar goei fillers zitten ze weer op een punt waarme gewerkt kan worden.

borisvdd
11-10-17, 16:02
Hopelijk komt er dan eens een GOEDE achtbaan, waar je meer dan één keer in wil gaan. Nu zijn alle achtbanen daar ofwel versleten, ofwel saai.