PDA

Bekijk Volledige Versie : 4D ervaring in Kinepolis: kans op slagen?



Talocan
07-10-17, 10:45
Een vraag wat buiten het pretparkgebied...maar niet minder interessant.

4D cinema's schoten een 15-tal jaar geleden als paddenstoelen uit de grond in pretparkland en kermissen. Tegenwoordig hebben ze allerlei vormen en maten (belevingstunnels, vliegende theaters, ...) Nu 15 jaar later komt Kinepolis met het nieuws om klassieke 4D ervaringen te bieden in zijn complexen. Inclusief wind, water en geur. Een ticketje zou minstens 18,90 kosten. Een vraag die dan ook snel bij me opkomt. Heeft dit project wel kans op slagen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171005_03114101

Een bijkomende vraag is: wie ziet het zitten om een volledige film (+/- 90min.) door elkaar geschud te worden en bestookt te worden met wind en water?

Nathan G
07-10-17, 10:55
Voor mij persoonlijk niet. Het kan er misschien aan liggen dat ik een pretparkfan ben en die dingen al enorm vaak gedaan heb, en ze daarom niet meer speciaal zijn. Bovendien is €18,90 een beetje te veel in vergelijking met gewone tickets.

Als ik naar de film ga, wil ik samen met mijn gezelschap op mijn gemak en comfortabel zitten, liefst met een gigantische zak chips en een cola. Dan zit ik echt niet te wachten op wind-, water- of bewegingseffecten.

Rickie97
07-10-17, 11:49
Voor kortere films misschien, maar bij echte films heb ik er toch wel mijn twijfels over. Ik denk dat je het snel beu bent, neem nu na een halfuurtje of zo. De prijs zal volgens mij niet het probleem zijn, maar de duur. Plus dat je in zo'n cinema maar moeilijk eten en drinken kan meenemen zoals in een gewone zaal, iets wat voor veel mensen toch bij een film hoort.

Anders vind ik het wel leuk klinken (als het iets geavanceerder is dan de gemiddelde pretpark-4D-cinema ten minste) en wie niet waagt... :)

knessel
07-10-17, 14:35
in de buurt van sommige Kinepolis-ciné's heb je inderdaad kans op slagen :-).
Neen, voor enkele minuten is dat goed, zoals in de pretparken, maar een film lang is van het goede teveel. En de wereldvreemdheid om dan pakweg 19 EUR voor een ticket te stellen is al helemaal te gek. Ga als gezin met vier eens naar de cinema; met knabbel en drankje erbij kom je er niet meer met 80 EUR ...

borisvdd
08-10-17, 16:02
19 euro? HAHAHAHAHAHAHA. Er gaat steeds minder volk naar de cinema door de Kinepolis-prijzen. Voor een film betalen, okee. Maar wat ze durven vragen voor een drankje en wat snoep? Je moet echt onnozel zijn om dat te betalen.

Maar toch staan de dommekl*ten in lange rijen om zoveel geld te MOGEN betalen voor M&M's en een cola. Wij gaan nooit naar de cinema, films genoeg op internet.

Ignace
08-10-17, 20:42
Ik heb gestemd op ja, want de kans is er altijd: hoeveel mensen lopen er niet rond met de nieuwste Iphone terwijl ze achterstaan met de huur? Het kan werken, maar alleen omdat mensen spilzuchtig zijn en vaak niet beseffen dat ze opgelicht worden.

Ik ga bijna alleen nog maar naar de cinema als ik daar gratis tickets voor krijg, want zelfs de reguliere prijs voor een film van enkele uren vind ik fel overdreven.

Evejur
09-10-17, 07:46
Ik heb zo eens gekeken welke films er zo worden gespeeld en dit zijn momenteel: Ninjago movie en de nieuwe Thor films.
Deze films zijn niet expliciet gemaakt voor 4D tov de films voor pretparken.
Ik denk dan ook dat het 4D gedeelte nog gaat meevallen in de cinema.
Maar die prijs is er ver ver ver over hoor. Voor die prijs koop je de Blu-ray versie.

traveler
09-10-17, 19:03
ik denk dat het nog even zal blijven alleen al door de nieuwsgierigheid. plus het oude idee van meerprijs = meer warde.

simon
10-10-17, 12:06
Ik heb op neen gestemd. Ik ga quasi wekelijks naar de cinema en vindt 3D op zich er al geen meerwaarde. De 3D of 4D-ervaring in pretparken ervaar ik veel beter.

De ticketprijzen zijn nu al aan de hoge kant, en met zo'n 4D-ervaring lijkt het me echt onbetaalbaar te worden. Je betaalt dan extra veel voor een film van makkelijk zo'n 2 uur om dan door elkaar geschud te worden en de helft van je popcorn op de grond te gooien?

Neen, leuke extra, en misschien ooit eens proberen, maar niet iets wat ik wekelijks zou gaan doen. Dan ga ik liever even naar de korte versie in de pretparken kijken.

Rickie97
10-10-17, 13:16
Ik zie hier veel reacties over eten en drinken, het wordt duur in combinatie daarmee, of het is onhandig, etc etc. Maar ik zou het niet onlogisch vinden als eten en drinken in een 4D-zaal niet zal toegelaten worden. Het lijkt me namelijk nogal onhandig als je van je cola wil drinken en je zetel schiet net vooruit. Of gewoon je cola in de bekerhouder plaatsen zal er al voor zorgen dat hij snel volledig plat is geschud.

Om nog maar te zwijgen van water dat in je gezicht en zo ook in je popcorn spuit.

Het wordt op die manier wel iets heel anders dan gewoon naar de film gaan, maar echt een beleving. Je moet er met een andere ingesteldheid naartoe, en ik zie wel een kans op slagen. Op die manier kun je de meerprijs ook weer relativeren omdat je niet meer die dure popcorn en drank koopt.

wimvg
10-10-17, 14:25
het verdienmodel van cinema's bestaat voornamelijk uit de drank, chips en popcorn, dus ze zullen nooit een zaal openen zonder mogelijkheid om iets aan te kopen. of waarom denk je dat je in veel cinema's verplicht door het winkeltje moet lopen vooraleer je in de zaal bent?

Volgens mij wordt dit wel een succes, gewoon omdat mensen het toch eens zullen willen proberen en dan zullen willen bewijzen dat ze hun geld verstandig hebben gespendeerd.