PDA

Bekijk Volledige Versie : Het grote kleine-vragen-topic



Pagina's : 1 [2] 3 4

Joran
25-12-17, 22:18
Tegen dat je in Rijsel bent is toch een halve dag om? Is een halve dag Disney minder dan 20 euro besparing waard...?

Naar Lille is anderhalf uurtje hoor vanuit Gent? :p In totaal doe je 2,5-3u erover via Lille. Als je via Brussel gaat (veronderstellende dat je vanaf Gent vertrekt uiteraard), ook 2,5 - 3 uur. ;)

Hangt natuurlijk sterk af waar je woont hé. Maar je moet sowieso naar Brussel voor een tgv uiteindelijk. ;)

jefke88
26-12-17, 08:48
Naar Lille is anderhalf uurtje hoor vanuit Gent? :p In totaal doe je 2,5-3u erover via Lille. Als je via Brussel gaat (veronderstellende dat je vanaf Gent vertrekt uiteraard), ook 2,5 - 3 uur. ;)

Hangt natuurlijk sterk af waar je woont hé. Maar je moet sowieso naar Brussel voor een tgv uiteindelijk. ;)

Vanuit Gent wel, maar ik zou niet iemand die hulp vraagt naar Rijsel sturen als die persoon in Leuven woont... Terugweg idem, hoeveel omweg is dat wel niet. Scheelt misschien 3-4% van de totale kostprijs van de trip dat gewonnen wordt, maar hoeveel uur ben je hiermee kwijt dat je in het park had kunnen rondlopen?

trainfreak
26-12-17, 09:47
Net even gekeken voor mijn situatie, op de door mij gekozen data (2 personen met op vertrek 12 maart en op terug 14 maart).
Voor de trein komt het op 204 euro, vertrek vanuit Brussel
Dus dat is eigenlijk 50% van het arrangement.
Goedkoper zou misschien wel kunnen, maar ik wil natuurlijk nog iets aan mijn dagen hebben en niet pas tegen de late namiddag aankomen en 's ochtends al vertrekken.

Met Flixbus ligt de prijs rond de 40-50 euro enkele reis, dus +- 100 euro heen en terug, maar die stopt volgens mij niet direct aan Disneyland waardoor je daar nog je vervoer moet betalen.

simon
26-12-17, 11:45
Ik heb ook even bekeken, en met Flixbus en Ouibus moet je ook rekening houden dat je niet elke dag van de week kan vertrekken vanuit Leuven. Je zit dan al weer sneller tegen het weekend aan, waarbij het verblijf ook direct wat drukker zal worden. Ik zou dan aanraden om met de trein te gaan en eventueel wat vroeger aan te komen daar. Je kan dan al naar het hotel gaan en je bagage daar al afgeven en van daaruit een wandeling maken richting de ingang van het park.

Indien het lukt om met de auto te gaan, dan vind ik deze optie nog altijd het interessantste. Je hebt volledige vrijheid om te doen en laten wat je wilt, en je kunt dan ook in de Ranch verblijven.

Joran
26-12-17, 12:15
Vanuit Gent wel, maar ik zou niet iemand die hulp vraagt naar Rijsel sturen als die persoon in Leuven woont... Terugweg idem, hoeveel omweg is dat wel niet. Scheelt misschien 3-4% van de totale kostprijs van de trip dat gewonnen wordt, maar hoeveel uur ben je hiermee kwijt dat je in het park had kunnen rondlopen?

Nouja, ik probeerde enkel te helpen hé. ;)

¯\_(ツ)_/¯

knessel
26-12-17, 15:45
volgende zomer willen we naar Legoland Billund gaan, iemand tips voor inkomkaarten-abonnementen - aanbiedingen ?
Tips voor het bezoek zelf zijn uiteraard ook welkom....

Earlyspencer
26-12-17, 16:45
In Legocatalogussen uit speelgoedwinkels in Be (en NL): voucher meldt "1 volw. betalen, 1 kind (< 12 jr) gratis".
In catalogussen in Dui: -20%

Indien met de auto: Merlin Premium overwegen: Oberhausen Sea Life* + Oberhausen Lego Discovery* + Sea Life Hannover* + Heide Park* (incl. parking) + Hamburg Dungeon* + Legoland Billund* combineren. Het zijn jaarkaarten, dus best midden of eind zomer aanschaffen. Ook andere parken gratis, o.a Lego Deutschland (incl. gratis parking)*, Lego Discovery*, Sea Life* en Dungeon* in Berlijn en (éénmalig) Gardaland. Gezinskaart Premium 80 à 100 € pp. (prijs zakt mogelijk bij aanvang van de zomer).

Bezoek Lego Billund: rijdende en water-sproeiende attracties stoppen om 18:00, terwijl park nog open blijft tot 20:00. Dus Miniatuurland (of hoe het ook heet) + Duplo-speeltuin en shop kan je best na 18:00 doen. Om 18:00 sluiten ook veel eettenten, maar niet het all-you-can-eat-buffet nabij Polar Ex. Indien met kids: zwemkledij mee maar telkens je locker opent = 10 DK (> 1 €) kwijt.

* = onbeperkte toegang.

knessel
26-12-17, 16:52
hey bedankt; ik herinner me een TR van jou (met zicht vanuit het vliegtuig op het park), maar het is niet meer terug te vinden op het forum. Merlin premium kost nu blijkbaar rond de 100 à 120 EUR pp. Komt zoiets soms met een groupon of dergelijk, of last-minute kopen?

Earlyspencer
26-12-17, 17:08
Midden aug. 2015 betaalde ik voor het gezin van 4 leden 320 € voor Merlin Premium (aan de kassa van Sea Life in Timmendorf, nabij Hansa Park). Lange tijd dat jaar was de online prijs hoger, ik denk dat die bij aanvang van de zomer zakte.

120 € is wel al een serieus bedrag. Probeer er dan wel alles uit te halen: 2-daagse in Billund (al heb je het er wel op 1 dag gezien), 2 zomers Heide, 1 keer Garda en een citytrip Berlijn (ik vergat nog Mme Tussauds te vermelden). Oberhausen is dichterbij en prima te combineren met MPG.

Een belangrijk voordeel met de Premium: Je kan lange wachtrijen aan Sea Lifes, Mme Tussauds en Discoveries skippen, zelfs wanneer je de pas nog moet kopen / laten aanmaken. Van de 50% korting in UK (Thorpe, Eye, Alton e.a.) heb ik geen gebruik gemaakt. Wel in Sea Life Marne La Vallée.

BTW: als je enkel voor Legoland gaat en wil vliegen: prima te doen want luchthaven - Zleep Hotel (budget) en Legoland op +/- 1 km van elkaar.

knessel
26-12-17, 17:12
merci, we hebben nog even de tijd om alles uit te zoeken hé :-)

Azmidiske
26-12-17, 18:16
@Iedereen die iets schreef over het vervoer naar DLRP: bedankt voor jullie hulp!

Ik kies toch voor de TGV vanuit Brussel. We gaan slechts 2 dagen en 1 nacht, dus ik kan me geen uren tijdsverlies permitteren.

Nog een vraagje omdat ik er nog nooit geweest ben: Hoe werken die 'extra magic hours' precies? Moet je dan aan het personeel bewijzen dat je hotelgast bent en dus langer in de parken mag rondlopen? En zo ja, hoe regel je dat precies?

Xarbero
26-12-17, 18:25
@Iedereen die iets schreef over het vervoer naar DLRP: bedankt voor jullie hulp!

Ik kies toch voor de TGV vanuit Brussel. We gaan slechts 2 dagen en 1 nacht, dus ik kan me geen uren tijdsverlies permitteren.

Nog een vraagje omdat ik er nog nooit geweest ben: Hoe werken die 'extra magic hours' precies? Moet je dan aan het personeel bewijzen dat je hotelgast bent en dus langer in de parken mag rondlopen? En zo ja, hoe regel je dat precies?

je krijgt een speciaal bewijsje om te tonen. Je gaat gewoon tegen 8.30 naar de ingang van het park dat je wilt doen en je toont dat ticketje met je toegangskaartjes. That's it.

Azmidiske
26-12-17, 19:21
Amai, dat was een snel antwoord :)

En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.

Xarbero
26-12-17, 20:06
Amai, dat was een snel antwoord :)

En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.

Ik mag overal op ;-) dus dat zal voor jou wel ongeveer hetzelfde zijn denk ik :-)

Crazy2girlken
26-12-17, 22:45
Amai, dat was een snel antwoord :)

En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.

Mijne vent is 1m95 en geraakt overal in, al zijn er wel attracties die hij als oncomfortabel ervaart. O.a Casey Junior, Autopia, Orbitron, Dumbo, Cars Race Rally zijn er die ik niet ieder tripje verkocht krijg. Zo af en toe wil hij er wel eens ééntje van meepikken maar het is nogal wringen voor hem om terug uit die stoeltjes te geraken. Vooral qua beenruimte heeft hij problemen, hij moet in sommige echt zijn benen in een zeer onnatuurlijke houding over elkaar slaan/kruisen omdat zijn knieën anders in de nek van diene voor hem zitten. :p Maar in principe geraakt hij gewoon overal in zonder problemen.

Azmidiske
27-12-17, 20:49
En hier ben ik alweer om jullie te ambeteren met de volgende vraag :o

Ik heb gelezen dat Tower Of Terror geen echte beugels heeft maar enkel een gordel. Zelf heb ik nog nooit een attractie met dit type beveiliging gedaan, en ik wil vermijden dat ik bij het instappen zit te klungelen omdat ik niet meteen snap hoe het werkt (ik ben nogal onhandig).

Hoe klik je die gordel precies vast? Lijkt het op gordels zoals in een gewone personenwagen, of zijn het eerder gordels zoals je die bijvoorbeeld bij vampire in Walibi BE ziet?

En hoe regel je de gordel naar je eigen lichaam? Ik ben nogal mager en stel nu dat er vlak voor mij een veel dikkere persoon in die stoel heeft gezeten :)

GriffonofNemesis
27-12-17, 22:11
En hier ben ik alweer om jullie te ambeteren met de volgende vraag :o

Ik heb gelezen dat Tower Of Terror geen echte beugels heeft maar enkel een gordel. Zelf heb ik nog nooit een attractie met dit type beveiliging gedaan, en ik wil vermijden dat ik bij het instappen zit te klungelen omdat ik niet meteen snap hoe het werkt (ik ben nogal onhandig).

Hoe klik je die gordel precies vast? Lijkt het op gordels zoals in een gewone personenwagen, of zijn het eerder gordels zoals je die bijvoorbeeld bij vampire in Walibi BE ziet?

En hoe regel je de gordel naar je eigen lichaam? Ik ben nogal mager en stel nu dat er vlak voor mij een veel dikkere persoon in die stoel heeft gezeten :)

Geen paniek hiervoor ;) Het is exact hetzelfde als in de auto maar dan zoals het middelste zitje. Als ik me goed herinner zal je het van links naar rechts moeten doen. De castmember zal dan vragen om je handen omhoog te houden tijdens de controle en daarna aan de gele koord te trekken om te bewijzen dat het vast zit. Wanneer je hem los maakt, dan gaat hij volledig weg dus je kan hem altijd op maat doen.

Azmidiske
01-01-18, 09:56
Een nieuw jaar, een nieuwe vraag!

Mijn zus, die samen met mij naar DLRP gaat, houdt helemaal niet van achtbanen en andere wilde attracties en kan dus mooi onze rugzakken bijhouden. Maar mocht ze het toch nog eens een kans willen geven, hoe is het bagagesysteem geregeld bij alle coasters en ToT?

Phadd-F
01-01-18, 11:48
Een nieuw jaar, een nieuwe vraag!

Mijn zus, die samen met mij naar DLRP gaat, houdt helemaal niet van achtbanen en andere wilde attracties en kan dus mooi onze rugzakken bijhouden. Maar mocht ze het toch nog eens een kans willen geven, hoe is het bagagesysteem geregeld bij alle coasters en ToT?



In Disney pak je bij elke coaster je rugzak mee. Je mag ze niet langs de kant laten.

Azmidiske
01-01-18, 12:39
In Disney pak je bij elke coaster je rugzak mee. Je mag ze niet langs de kant laten.

Dat is een gek systeem, in veel andere parken ben je juist verplicht om ze aan de kant te laten ...

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Iedereen raadt aan om eigen eten/drank mee te nemen, dus ik veronderstel dat jullie dan ook een rugzak bij hebben in het park zelf?

Waarschijnlijk houdt mijn zus de zak bij, maar misschien wil ze toch nog eens een achtbaan proberen ... je weet nooit ;)

Nielsje
01-01-18, 13:01
Neem zeker een rugzak met drinken mee voor de hele dag. Drinken kost er veel geld. Eten nemen we niet vaak mee, doordat we al een volle rugzak met drinken meehebben.

Je moet je rugzakken altijd meenemen in het karretje doordat dit tijd bespaard bij het in-en uitstappen. En dit bespaard ook plaats.
Doordat je je rugzak steeds moet meenemen is de kans dat je deze verliest wel kleiner.

Belgiumcoasterfreak
01-01-18, 13:45
Dat is een gek systeem, in veel andere parken ben je juist verplicht om ze aan de kant te laten ...

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Iedereen raadt aan om eigen eten/drank mee te nemen, dus ik veronderstel dat jullie dan ook een rugzak bij hebben in het park zelf?

Waarschijnlijk houdt mijn zus de zak bij, maar misschien wil ze toch nog eens een achtbaan proberen ... je weet nooit ;)

Is een enorm tijdbesparend systeem hoor. Je bent ook bij sommige attracties sowieso verplicht dat te doen, ondanks het al werkende systeem in DLP, gezien niet elk instapstation hetzelfde uitstapstation is bij verschillende achtbanen. Normaal kan je zak nooit wegvliegen omdat die daar te weinig plaats voor hebben, of puur door de zwaartekracht en centrifugale krachten van de attracties. Toch, als je volledige zekerheid wilt, kan je gewoon door één lint van je rugzak je been steken zodat die toch in zekere zin vast zit.
Eten en drinken zou ik inderdaad sowieso meenemen (vooral drinken)

Azmidiske, heel tof om te lezen dat je zo uitkijkt naar een bezoekje aan DLP! Wel een tipje: plan niet té veel op voorhand en zoek niet té veel op. Ik weet dat je dit doet om je in te dekken (trust me, I know the feeling. Voor Orlando deed ik net hetzelfde), maar je pakt echt veel weg van de verassingen die je te wachten kunnen staan. Soms is het geruststellend als je weet wat je kan verwachten, maar dat kan ook vaak zorgen voor teleurstellingen. Ik zou als ik jou was gewoon nu gaan zonder je zorgen te maken eerlijk gezegd! Na wat van je vragen te lezen, heb ik de indruk dat je echt wel alles voldoende geregeld hebt. Ik denk niet dat je nog voor onverwachte en onaangename verassingen kan komen te staan. Je gaat ook in een dalmoment, dus veel volk zal er sowieso niet zijn, wat toch ook een erg belangrijk stressfactor kan zijn.

Ik zou zeggen: bestraf uzelf nu is door niet meer naar filmpjes of reviews te kijken de komende weken en je gewoon te laten lijden in de Disney-sferen. Echt, ik meen het, het gaat je bezoekje enkel maar positief beïnvloeden! Enjoy!

knessel
01-01-18, 14:13
te laten lijden of leiden :-)

simon
02-01-18, 17:58
Qua drank nam ik altijd wat gekoelde dranken mee, want die heb ik standaard bij. Op vlak van eten neem ik meestal een paar kleine snacks mee voor tussendoor (of als het te lang wachten is en je honger gaat krijgen). Doorgaans vind ik de menu's in DLRP meer dan voldoende en je hebt een breed assortiment met voor elk wat wils. De prijzen ervan vallen dan best wel mee, maar ga niet à la carte te werk.

De rugzak zelf houd ik dan gewoon onder mijn benen en ik heb nog nooit schrik gehad dat die zou wegvliegen.

Ook de gordels bij TOT of Star Tours werken makkelijk, dus gene stress hiervoor! ;) En als je twijfelt, kijk dan even bij je buur :)

GriffonofNemesis
03-01-18, 09:40
Er is één uitzondering wat rugzakken betreft en dat is RC Racer. Daar kan je grote zakken aan de zijkant in een hokje zetten en klein gerief kan je in een zelf sluitend bakje doen in de attractie zelf :)

traveler
05-01-18, 11:11
In de zomer van 2019 zou ik mijn petekind graag meenemen op onze jaarlijkse pretparkentocht als cadeau voor zijn plechtige communie. Nu ik heb hem nog nooit kunnen meebreng naar een lokaal park omdat de moeder eet dat ik hem in een achtbaan zal duwen. Zij zelf heeft grote schrik van die dingen. Met veel overtuiging heb ik kunnen bekomen dat ik mijn petekindje een keer me mag nemen om te kijken of hij er wel in durft.

Ik weet van vorig jaar toen we naar de Efteling gingen dat hij bob nog aankon maar verder in niks achtbaanachtig wou.

Welk park zaden jullie aan om met hem naar toe te gaan? ik kan hem een heel weekend meenemen maar ik heb beloofd aan de moeder maar een dag park. He moet we iets zijn dat hij hoe dan ook iets aan heeft.

Zeuske83
05-01-18, 11:52
Hoe groot is u petekind?

traveler
05-01-18, 12:33
ongeveer 130cm erder 135cm

Azmidiske
05-01-18, 18:30
De vraag van Zeuske is hier wel relevant, denk ik. Zelf lig ik nooit wakker van minimumlengtes :p maar 130 cm is een limiet die je wel bij meer achtbanen tegenkomt. Om een geschikt park te kiezen zou ik dus kijken naar volgende dingen:

1) haalbaar in één dag
2) een aantal achtbanen waar je al vanaf 110 cm of 120 cm in mag (dan is hij zeker groot genoeg)
3) zowel een paar serieuze achtbanen als een paar rustige attracties. Slechts één of twee achtbanen zijn te weinig om echt te weten of hij het leuk vind, en als hij toch niet durft moet hij ook nog iets aan zijn dag hebben.

En nog een laatste tip: Als op de dag zelf blijkt dat je petekind nergens in wil, probeer dan na te gaan waarom. Durft hij inderdaad zelf niet? Of heeft hij zich bang laten maken door zijn moeder? Uit eigen ervaring weet ik dat dit een belangrijk verschil is ;)

traveler
06-01-18, 09:54
volgens mij heeft hij zich bang laten maken door de moeder. Op de kermis durft hij ook niet direct op alles. meestal lukt het hem wel na een paar minder indrukwekkende traktaties (een beetje opbouwen) voor afstand ik ben gewent om ver te rijden dus een 1000 km vanaf Brussel licht zeker in de mogelijkheden (liefst iets minder)

Rickie97
06-01-18, 10:19
Niet echt een pretparkvraag, maar het is een vraag: wie beheert de Facebookpagina van Brakesection nu Tom dat niet meer doet? De omslagfoto is nog steeds het vierde magazine. Ik verwachtte de nieuwe omslagfoto met de melding dat het nieuwe boekje op de post was al een tijdje, tot het plots uit het niets in de bus zat. :p

En ps: rechtsbovenaan staat ook iets wat niet helemaal up-to-date is. :p

https://image.prntscr.com/image/R-tZRe0MTIqWxj9XyYwvkQ.png

GriffonofNemesis
06-01-18, 10:56
volgens mij heeft hij zich bang laten maken door de moeder. Op de kermis durft hij ook niet direct op alles. meestal lukt het hem wel na een paar minder indrukwekkende traktaties (een beetje opbouwen) voor afstand ik ben gewent om ver te rijden dus een 1000 km vanaf Brussel licht zeker in de mogelijkheden (liefst iets minder)

Hier enkele opties:
- Toverland, tenzij dat het te dicht is en te bekend bij zijn moeder. Daar heb je eigenlijk alleen maar familiecoasters op dit moment. De ene al wat spannender dan de andere. Er staan genoeg attracties binnen voor een rustig bezoekje voor hem en buiten kan je ook wel wat vinden.
- Parc Astérix, zelfde hier. OzIris is de spannendste, maar ook een heel aanbod familie attracties. De shows zijn zeker ook de moeite (en meestal kijk ik geen shows en hier was ik onder de indruk).
- Europa-Park: Er staan hier zodanig veel attracties dat er voor elk wat wils is + veel shows en lekker eten. Hier zou ik beginnen met de kleinere achtbanen (en dat kan echt klein: Ba-a-a-a Express) en zo opbouwen. Euro-Mir ziet er niet zo spectaculair uit buitenaf, maar eens erop voel je het wel. Als hij dat aankan, dan kan je hoger gaan met Wodan.

slimmerik
07-01-18, 00:46
1000km?
Uiteraard totaal niet haalbaar op 2 dagen. zelfs Europapark op 2 dagen zou ik al niet doen.

trainfreak
07-01-18, 10:05
1000km?
Uiteraard totaal niet haalbaar op 2 dagen. zelfs Europapark op 2 dagen zou ik al niet doen.

Waarom niet?
In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel :)

GriffonofNemesis
07-01-18, 11:36
Waarom niet?
In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel :)

Inderdaad, als introductie op het park is één dag mogelijk. Uiteraard is het veel interessanter om meerdere dagen te gaan maar bon, als de limitaties er zijn... De periode doet ook veel natuurlijk.

Crazy2girlken
07-01-18, 20:50
Ik zou dan Disneyland Parijs aanraden. Familiecoasters met lage drempel en als hij het niet ziet zitten genoeg andere zaken om je bezig te houden... Daarentegen als het hem goed meevalt heb je wel aantal fijne coasters zoals Crush, Space Mountain, Rock & Roller coaster, Big Thunder Mountain, ... om je mee te vermaken.
Europa park zou ik niet aan beginnen voor maar 1 parkdag en zal zeker niet gezien de lange reistijd, dat zou voor mij een minimum van 4 a 5 dagen moeten zijn incl. reistijd.

slimmerik
07-01-18, 20:58
Waarom niet?
In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel :)

heen en terug rijden naar ep + bezoeken op 2 dagen zou ik in elk geval nooit doen.

Crazy2girlken
07-01-18, 21:19
Speaking of Europa Park. Wij willen deze al een aantal jaren op de planning zetten maar het komt er nooit van. Oorzaak: dure prijs, lange autorit (dus dagje langer voor uitrekken dan we gewend zijn voor Disneyland en co.). Soit, ik ben toch maar weer eens aan het neuzen geslagen. Die parkhotels worden het dus niet aan 600€ voor 3 nachten Colloseo, iemand hoteltips in de buurt daarzo? Ik was momenteel aan het kijken naar april of begin juni ergens, maar als iemand nog andere tips heeft qua periodes om te gaan dan hoor ik het graag.

Zeuske83
07-01-18, 22:49
ik kan er u verschillende geven...

Ferienwohnung Ina (vakantie woning zeer vriendelijke host) 328€ van Zatedag tot woensdag (4 pers)
Gästehaus Kempf
Gästehaus Schmider (rond de 400 € voor 4 man) 3 dagen

HALLOWEEN Als je daar al geweest zijt. Anders in mei

Earlyspencer
07-01-18, 23:49
EP 2018

Wanneer, behalve de logische data (in de week en buiten feestdagen, vakanties en de schoolreis-maand juni):
- 2e week Belg. Paasvakantie
- Dag dat DUI een WK-match speelt (wij waren er in 2014 op de vrijdag van DUI - FR: opvallend kalmer dan de dag ervoor). Dankzij het tijdsverschil met de Poetin-staat denk ik dat de meeste matchen in de namiddag of vooravond te zien zullen zijn.
- Belg. Herfstvakantie. Let op: 1 nov. is wel feestdag in heel DUI en heel die week is er schoolverlof in B-W, BAY en FR maar niet in NRW. Op een vrijdag na 1 nov. 2016 (ook verlof in B-W en BAY maar niet in FR of NRW) was het er opvallend kalm. Horror-freaks arriveerden maar tegen de avond. De spookhuizen bevinden zich op een naastgelegen en apart te betalen terrein, dus niet zoals bij ons of MPG.

Waar?
- Helaas is het (goedkopere) Circus-parkhotel er niet meer. We hebben prima ervaring met het camping-resort begin april 2017. Dat lag ook wel aan het warme weer en het weinige volk (eerste week Paasvakantie, enkel voor Belgen!). In combinatie met parktickets kom je dan toch niet zo duur uit voor het verblijf, incl. ontbijt en parking. Wij deden er dan nog altijd een externe nacht vooraf en achteraf bij in de jeugherberg Ortenberg: in een kasteel op een steile heuvel.
- Dit jaar wagen we in november voor het eerst onze kans vakantiehuis Claude in Binderheim (FR). 3 Nachten / 4 personen: totaalprijs amper 105 € (via Booking). Je moet dan wel telkens de gratis veerboot over de Rijn nemen.

EP is haast niet anders te bereiken dan met de auto (tenzij in de zomer met Flixbus). Daarom hebben we het steeds gecombineerd met minstens PHL op de heen- of terugweg. Met Hol.P., Europabad Karlsruhe, Walygator en (wel iets verder weg van België) Tripsdrill en Parc du Petit Prince ligt er nog veel prettigs in de omgeving. Om nog maar te zwijgen van de belangrijkste attractie in die omgeving: het Zwarte Woud. Alpine coasters vind je er o.a. in Mehliskopf.

Een laatste tip: kijk eens naar de bevriende park-voordelen van een Efte-abo. Als je die op en slim moment koopt (niet rond Nieuwjaar) kan je er binnen 12 maanden 2 keer gratis mee naar PHL, EP en Tripsdrill en 40% korting in Hol. P. Viel Spaß!

GriffonofNemesis
08-01-18, 08:55
EP 2018

Wanneer, behalve de logische data (in de week en buiten feestdagen, vakanties en de schoolreis-maand juni):
- 2e week Belg. Paasvakantie
- Dag dat DUI een WK-match speelt (wij waren er in 2014 op de vrijdag van DUI - FR: opvallend kalmer dan de dag ervoor). Dankzij het tijdsverschil met de Poetin-staat denk ik dat de meeste matchen in de namiddag of vooravond te zien zullen zijn.
- Belg. Herfstvakantie. Let op: 1 nov. is wel feestdag in heel DUI en heel die week is er schoolverlof in B-W, BAY en FR maar niet in NRW. Op een vrijdag na 1 nov. 2016 (ook verlof in B-W en BAY maar niet in FR of NRW) was het er opvallend kalm. Horror-freaks arriveerden maar tegen de avond. De spookhuizen bevinden zich op een naastgelegen en apart te betalen terrein, dus niet zoals bij ons of MPG.

Waar?
- Helaas is het (goedkopere) Circus-parkhotel er niet meer. We hebben prima ervaring met het camping-resort begin april 2017. Dat lag ook wel aan het warme weer en het weinige volk (eerste week Paasvakantie, enkel voor Belgen!). In combinatie met parktickets kom je dan toch niet zo duur uit voor het verblijf, incl. ontbijt en parking. Wij deden er dan nog altijd een externe nacht vooraf en achteraf bij in de jeugherberg Ortenberg: in een kasteel op een steile heuvel.
- Dit jaar wagen we in november voor het eerst onze kans vakantiehuis Claude in Binderheim (FR). 3 Nachten / 4 personen: totaalprijs amper 105 € (via Booking). Je moet dan wel telkens de gratis veerboot over de Rijn nemen.

EP is haast niet anders te bereiken dan met de auto (tenzij in de zomer met Flixbus). Daarom hebben we het steeds gecombineerd met minstens PHL op de heen- of terugweg. Met Hol.P., Europabad Karlsruhe, Walygator en (wel iets verder weg van België) Tripsdrill en Parc du Petit Prince ligt er nog veel prettigs in de omgeving. Om nog maar te zwijgen van de belangrijkste attractie in die omgeving: het Zwarte Woud. Alpine coasters vind je er o.a. in Mehliskopf.

Een laatste tip: kijk eens naar de bevriende park-voordelen van een Efte-abo. Als je die op en slim moment koopt (niet rond Nieuwjaar) kan je er binnen 12 maanden 2 keer gratis mee naar PHL, EP en Tripsdrill en 40% korting in Hol. P. Viel Spaß!

Op booking staan er heel wat goeie hotels. Ik heb positieve ervaringen met de volgende:
- Elzpark Apartments: Grote ruime kamers met keuken, zicht op Silver Star vanop de terras en de helft goedkoper dan de EP hotels, op wandel afstand van de hoofdingang.
- Apartment Country: Zeker goed voor een grote groep. Ook met keuken, boven de supermarket dus handig om 's avonds zelf dingen klaar te maken. Super dicht bij de hotel ingang (goed voor 's avonds).
- Gästehaus Europa: Een goedkopere optie normaal, proper en vriendelijke mensen. Ook niet zo ver van de supermarkt en hotelingang.

Heb ook goeie ervaringen met April. Begin juni is het ook niet zo druk (wel school voor de kids natuurlijk, maar als het kan)

trainfreak
08-01-18, 17:12
Wel rekening mee houden als je in april gaat, dat niet alle shows dan al spelen.
Die in het Globe Theather begint meestal wat later (midden mei ofzo?)

Qua verblijf: best gewoon eens kijken op booking.com of vergelijkbare site en zelf iets uitzoeken aan je noden en wensen.
Ik heb daar al in verschillende B&B's/hotels/vakantiehuizen geslapen en had nergens een slechte ervaring.

Voor de toegangskaarten kan je ook het "omgekeerde" redenen: een abo nemen op EP, en gratis naar de Efteling en Phantasialand.
Daar bespaar je ook al wat mee!
3 dagen EP + 1x Efteling + 1x Phantasialand en je hebt al "winst".

jefke88
08-01-18, 20:49
Hebben vorig jaar in Gastehaus Stramka overnacht. Was degelijk en voor weinig geld, op wandelafstand van het park. Was 100 euro per nacht in het hoogseizoen, maar wel voor 3 personen. Ze konden daar ook gratis parking voor het park geven, maar misschien dat meerdere Gastehauser daar dat hebben.

Ik heb trouwens nog een aantal vouchers voor 15 euro korting op Booking.com. Mag je altijd een PM voor sturen als je dat kan gebruiken.

wimvg
08-01-18, 21:19
Smaken verschillen uiteraard, maar als je toch al heel lang uitkijkt naar enkele dagen EP, zou ik 'all the way' gaan:
zelf hebben we vorig jaar met 5 personen overnacht in hotel Colosseo tijdens de rustige eerste week van de Belgische paasvakantie.
3 overnachtingen, inclusief ontbijt en 2 dagen toegang tot EP. (aankomst op dinsdagmiddag, woensdag en donderdag in het park, vrijdagmiddag terug naar huis. Totale prijs was ongeveer 1000 Euro voor 5 personen, dus 200 euro per persoon voor 3 overnachtingen en 2 dagen ingang, wat me niet overdreven leek.
Het hotel is echt wel een toppertje, zeer mooi ingericht, mooi zwembad erbij (wij hadden geluk met het weer en hebben zelfs al buiten gezwommen in april, en neen, wij zijn geen ijsberen).
Bovendien hadden we vroeger toegang tot het park en ligt de hoteltoegang aan de achterkant, zodat we 's ochtends al enkele ritten Blue Fire konden meepikken in alle rust.
Gevolg: die 4 dagen zijn in zijn geheel een fantastische herinnering gebleken. Uiteraard hadden we ook ergens goedkoper kunnen gaan, maar dan was het plaatje niet 'af' geweest.
Als ik elk jaar naar EP zou rijden, zou ik waarschijnlijk wel een goedkopere optie kiezen, en dit is dus mijn persoonlijke mening, ik heb alle begrip voor de keuze van anderen.

Ignace
08-01-18, 21:47
Ik heb eigenlijk nog van geen enkel Gasthaus in Rust negatieve verhalen gehoord. Als je niet bang bent van een beetje avontuur, waarom geen tent meenemen en op de camping van het park slapen? Als je naar Europa-Park gaat vind ik het geen must om in de hotels te slapen (al is dat een heerlijke ervaring!), maar wel vind ik het een must om in Rust te verblijven. Het dorpje is uniek en hoort bij de pretparkervaring: je zou de eerste pretparkfan niet zijn die een avondwandeling rond het park maakt, of een deel skipped met de monorail van het park (dit kan je letterlijk heel de nacht aanvragen als je zegt dat je op de camping logeert). Hoe dan ook kan je een goedkoper overnachting boeken (of de tent rechtzetten ;) ) en vervolgens toch eens een kijkje gaan nemen in de verbluffende hotels: een must!

Geef Europa-Park zeker eens een kans zou ik zeggen, ook al kost het wat meer!

Azmidiske
09-01-18, 20:28
Eigenlijk een onnozele vraag, maar kom :p

Op het vorig jaar gecrashte forum stond er een grappige onridefoto van de Weerwolf, gemaakt in de gietende regen en met o.a. Ignace die net met gestrekte armen aan het schreeuwen was. Heeft iemand die foto nog? Ik wil hem eigenlijk nog wel eens terugzien :)

Crazy2girlken
09-01-18, 21:47
Ik heb eigenlijk nog van geen enkel Gasthaus in Rust negatieve verhalen gehoord. Als je niet bang bent van een beetje avontuur, waarom geen tent meenemen en op de camping van het park slapen? Als je naar Europa-Park gaat vind ik het geen must om in de hotels te slapen (al is dat een heerlijke ervaring!), maar wel vind ik het een must om in Rust te verblijven. Het dorpje is uniek en hoort bij de pretparkervaring: je zou de eerste pretparkfan niet zijn die een avondwandeling rond het park maakt, of een deel skipped met de monorail van het park (dit kan je letterlijk heel de nacht aanvragen als je zegt dat je op de camping logeert). Hoe dan ook kan je een goedkoper overnachting boeken (of de tent rechtzetten ;) ) en vervolgens toch eens een kijkje gaan nemen in de verbluffende hotels: een must!

Geef Europa-Park zeker eens een kans zou ik zeggen, ook al kost het wat meer!

Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. ;) Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje. :p
Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.

Ignace
09-01-18, 22:10
Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. ;) Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje. :p
Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.

Qua tijd moet dat zeker lukken, zeker als je in de paasvakantie gaat (openingsweekend is ideaal). Vermijd echter de verlengde weekends in mei, die staan erom gekend extreem druk te zijn.

Ep kan inderdaad zeer goed overweg met drukte en zowel BF, Arthur als Wodan hebben een single riders line die meestal toch wel wat tijd uitspaart (verwacht echter niet hierdoor binnen de tien minuten op een achtbaan te zitten wanneer de reguliere rond het uur hangt - ietsje meer dan de helft van de reguliere rij is een betere gok). Voorts zijn er tal van attracties die geen toppers zijn, maar toch amusant en dat zonder enige rij vanwege het absurd grote aanbod. Ik denk hier aan boottochtjes en randattracties als het Historama.

Zeuske83
10-01-18, 11:29
Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. ;) Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje. :p
Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.

EP en wachttijden gaan goed samen, één tip laat arthur de eerste dag links liggen. Verken de eerste dag het park. Ga de tweede dag als eerste naar Arthur... doe de Euro-Mir altijd na 5uur. Ik spreek uit ervaring (ga minstens 2 keer per jaar naar EP)

Azmidiske
17-01-18, 17:35
Toch nog en vraagje over Disneyland Paris ...

Op het internet zijn genoeg plattegronden te vinden, maar mijn printer weigert ze leesbaar af te drukken :(
Zijn er bij aankomst in het resort ergens gratis plattegronden te krijgen? En hoe is de bewegwijzering in de parken zelf?

simon
17-01-18, 17:39
Toch nog en vraagje over Disneyland Paris ...

Op het internet zijn genoeg plattegronden te vinden, maar mijn printer weigert ze leesbaar af te drukken :(
Zijn er bij aankomst in het resort ergens gratis plattegronden te krijgen? En hoe is de bewegwijzering in de parken zelf?

Ja hoor, als je binnenkomt in het park loop je door het treinstation door. Daar vind je voldoende parkplannen in heel wat talen, zelfs het Nederlands!

In het Studios Park heb je ze ook meteen aan de ingang van Studio 1 (1e gebouw na de ingang).

De bewegwijzering zelf in het park is niet altijd even goed aanwezig, maar laat je gewoon verrassen door waar je loopt. En als je toch denkt verkeerd te lopen, neem er even het plan bij :) Zelf heb ik de wegwijzers nog nooit nodig gehad.

trainfreak
17-01-18, 17:53
Zijn daar plannen? :eek:
Dat wist ik zelfs niet eens..
Maar eigenlijk zijn de parken vrij eenvoudig opgebouwd, verloren lopen lukt niet echt denk ik.

Belgiumcoasterfreak
17-01-18, 17:55
Toch nog en vraagje over Disneyland Paris ...

Op het internet zijn genoeg plattegronden te vinden, maar mijn printer weigert ze leesbaar af te drukken :(
Zijn er bij aankomst in het resort ergens gratis plattegronden te krijgen? En hoe is de bewegwijzering in de parken zelf?

Zoals in elk park: ja. Vlak na de ticketcontrole (of onder parktrein station). Je kan er echt niet naast kijken (in verschillende talen zelfs). Park is easy te navigeren, parkplan is duidelijk. De paden zelf zijn vaak zo groot dat je duidelijk kan zien naar waar je moet stappen etc.

simon
17-01-18, 18:00
Zijn daar plannen? :eek:
Dat wist ik zelfs niet eens..

Ja hoor, nog nooit op gelet? Je hebt ze in het Frans, Engels, Nederlands, Duits, Spaans... De vlaggetjes staan er telkens boven en geven weer welke taal het is. Ernaast liggen ook de showprogramma's :)

simon
19-01-18, 12:51
Even een vraagje over Brakesection. Wanneer en hoe kunnen we ons abonnement verlengen? Wordt er weer een rondvraag gestuurd waarin we onze mening kunnen geven over het voorbije jaar? :)

yelle8
19-01-18, 17:13
Niet echt een pretparkvraag, maar het is een vraag: wie beheert de Facebookpagina van Brakesection nu Tom dat niet meer doet? De omslagfoto is nog steeds het vierde magazine. Ik verwachtte de nieuwe omslagfoto met de melding dat het nieuwe boekje op de post was al een tijdje, tot het plots uit het niets in de bus zat. :p

En ps: rechtsbovenaan staat ook iets wat niet helemaal up-to-date is. :p

Tom werkte nog tot eind vorig jaar achter de schermen mee als lay-out'er van het ganse magazine en als beheerder van de Facebook en site van Brakesection. Nu de voorbije jaargang voltooid is, draagt Tom Brakesection Magazine volledig over aan Pretparken.be.


Even een vraagje over Brakesection. Wanneer en hoe kunnen we ons abonnement verlengen? Wordt er weer een rondvraag gestuurd waarin we onze mening kunnen geven over het voorbije jaar? :)

Volgende maand zal er weer een enquête verstuurd worden naar onze lezers. Wanneer de abonnementen verlengd zullen kunnen worden, is nog niet beslist, maar dat zal wellicht ergens daarna zijn.

simon
19-01-18, 17:49
Volgende maand zal er weer een enquête verstuurd worden naar onze lezers. Wanneer de abonnementen verlengd zullen kunnen worden, is nog niet beslist, maar dat zal wellicht ergens daarna zijn.

Super, alvast bedankt. Ik kijk er alvast al naar uit :)

yelle8
26-01-18, 20:49
Weet er iemand waarvoor die vier platformen op de tweede lifhthill van Boomerang-coasters staan?

http://www.rcdb.com/aabosga

Phadd-F
26-01-18, 22:27
Voor onderhoud, meest simpel antwoord. Specifieker: als je een POV bekijkt zie je dat die ketting op de tweede lift quasi overeen komt als dat stuk met die platformen. Dat zal dus wel iets met die ketting en/of andere zaken te maken hebben die daar bevestigd is.

yelle8
26-01-18, 22:33
Voor onderhoud, meest simpel antwoord. Specifieker: als je een POV bekijkt zie je dat die ketting op de tweede lift quasi overeen komt als dat stuk met die platformen. Dat zal dus wel iets met die ketting en/of andere zaken te maken hebben die daar bevestigd is.

Ik dacht idd hetzelfde, maar ik vraag me dan af wat specifieker. Je kan nl. ook aan de ketting vanaf de evacueertrap simpel gesteld. Misschien dat er iemand meer kende van de technische werking van deze frequente coaster :)

Earlyspencer
27-01-18, 09:47
Eviva Catalunya / España.
In april (her)bezoek ik PortAventura, met nieuw voor ons Ferrari Land.
In juli (her)bezoek ik de twee Madrilleense parken.

Totaal nieuw voor mij zal de aanwezigheid van m'n bijna 8 jarige zoon zijn (bijna 130 cm).
Ik weet dat die in een aantal attracties niet in mag, maar weet iemand of hij wel mee in de wachtrij mag?
Zeker wanneer het wachtrijen met een binnen-deel en / of voor-show betreft, laat ik 'em niet graag alleen achter.
Bovendien is er dan nog één en ander te bewonderen / beleven in de rij.
Een Baron-beleid zou dus schitterend zijn.

Ik denk dus o.a. aan Red Force, Furius Baco, Batman en Superman.
Heeft iemand ervaring met jonge kinderen (wat een vieze vraag!) of heb je andere gezinnen in deze situatie gezien?

Gracias.

Azmidiske
04-02-18, 15:26
Ik weet niet goed in welk topic deze vraag thuishoort, dus plaats ik het hier:

Een paar dagen geleden ben ik naar DLRP geweest en ik zit nu een Tripreport te schrijven. Maar dat TR gaat behoorlijk lang worden. Ik heb nu al bijna zevenduizend woorden en 't is nog niet af :p Laat de software van ons forum toe dat je zo'n lange lap tekst in één post zet? Of is het - misschien ook voor de leesbaarheid - verstandiger dat ik mijn TR opsplits?

Het gaat wel een TR met een hoek af worden (of anders gezegd: sommige dingen moet je met een flinke schep zout lezen). Als ik schrijf over een park dat bijna iedereen als kent, dan probeer ik graag wat origineler te zijn. En één van de andere forumleden (Michielsken) heeft mijn vraag om de kosten te drukken destijds beantwoord met een grap die ik wel geslaagd vond en waar ik graag op wil voortbouwen in het TR. Ik hoop dat niemand bezwaren heeft tegen een TR dat zowel waarheid als fantasie bevat?

Zeuske83
04-02-18, 18:03
Ik weet niet goed in welk topic deze vraag thuishoort, dus plaats ik het hier:

Een paar dagen geleden ben ik naar DLRP geweest en ik zit nu een Tripreport te schrijven. Maar dat TR gaat behoorlijk lang worden. Ik heb nu al bijna zevenduizend woorden en 't is nog niet af :p Laat de software van ons forum toe dat je zo'n lange lap tekst in één post zet? Of is het - misschien ook voor de leesbaarheid - verstandiger dat ik mijn TR opsplits?

Het gaat wel een TR met een hoek af worden (of anders gezegd: sommige dingen moet je met een flinke schep zout lezen). Als ik schrijf over een park dat bijna iedereen als kent, dan probeer ik graag wat origineler te zijn. En één van de andere forumleden (Michielsken) heeft mijn vraag om de kosten te drukken destijds beantwoord met een grap die ik wel geslaagd vond en waar ik graag op wil voortbouwen in het TR. Ik hoop dat niemand bezwaren heeft tegen een TR dat zowel waarheid als fantasie bevat?


Lange lappen tekst is ,denk ik, geen probleem. Om gemakkelijker te lezen zou ik met fotos werken.

Ignace
04-02-18, 18:52
Zevenduizend woorden is erg lang voor een nog niet afgewerkt TR, maar kan zeker geen kwaad en moet ook vlotjes op het forum kunnen. Als je foto's gaat toevoegen (wat wel aangeraden is, zoals Zeuske vermeld leest dit veel vlotter, maar als je er geen hebt kan het ook zonder) dan moet je er wel rekening mee houden dat er maximum honderd afbeeldingen (emoticons misschien meegerekend, zeker ben ik niet) in één post kunnen. Als je er meer hebt kan je het TR perfect opsplitsen in meerdere posts. Ik heb dit nog maar één keer voorgehad, bij mijn eerst TR van Europa-park in 2012, toen zat ik aan de 120 foto's :p.

Azmidiske
05-02-18, 16:13
@Zeuske en Ignace: bedankt!

Deel 1 van mijn vraag is beantwoord, nu deel 2 nog :)

Zeuske83
05-02-18, 19:43
Ikzelf heb er persoonlijk niets op tegen

dennis8baan
08-02-18, 16:42
Klein vraagje... Ik heb een Europa Park abonnement en daarmee krijg je gratis entree tot bijvoorbeeld de efteling, nu heb ik vn mensen al eens gehoord dat er vroeger geen controle was of je nu echt maar 1 keer langskomt en dat je prima meerdere keren gratis naar binnen kon. Is dat nog steeds zo? Iemand hier ervaring mee?

Rickie97
08-02-18, 16:50
Klein vraagje... Ik heb een Europa Park abonnement en daarmee krijg je gratis entree tot bijvoorbeeld de efteling, nu heb ik vn mensen al eens gehoord dat er vroeger geen controle was of je nu echt maar 1 keer langskomt en dat je prima meerdere keren gratis naar binnen kon. Is dat nog steeds zo? Iemand hier ervaring mee?

Heb je je abonnement moeten scannen of is er iets zichtbaars op aangebracht? Ik ben een aantal keer gratis naar Hellendoorn geweest met een Golden Pass en die barcode zit in ieder geval niet in hun systeem, maar zij knipten een gat in mijn kaart als herkenning (het eerste jaar met een perforator, de jaren daarna steeds met een treinticketgaatjesknipper). Ik vermoed dat Efteling ook niet over de barcodes beschikt van Europa-Park-abonnementen (je kan moeilijk alle codes van alle parken die korting geven in jouw park in je systeem hebben...) dus als er niks zichtbaars op je kaart is aangebracht is het goed mogelijk dat je er meerdere keren mee binnenraakt denk ik. Tenzij ze je naam of abonnementnummer ergens hebben ingetypt of opgeschreven, maar anders kan het best zijn dat dat niet te controleren valt.

trainfreak
08-02-18, 17:02
Met de nieuwe abonnementen 'clubkaarten' kunnen ze nu wel controleren of je al langs bent geweest of niet.
Vroeger kreeg je elk jaar immers een andere kaart, nu behoud je je nieuwe, en kan je zelfs online verlengen!

Als ik me niet vergis, is er ergens een website beschikbaar waarop je je kaartnummer moet ingeven, en dan kan het park zien of je er dit jaar al bent geweest. Deze heeft dacht ik zelfs nog op het forum gestaan, maar dit zal dan wel het oude geweest zijn.

Azmidiske
11-02-18, 20:43
Hoe hoog is TOT in DLRP eigenlijk, in aantal meters?
(Zowel de hoogte van het gebouw als de hoogte die je valt)

Joran
11-02-18, 21:31
Hoe hoog is TOT in DLRP eigenlijk, in aantal meters?
(Zowel de hoogte van het gebouw als de hoogte die je valt)

Zonder grof te willen overkomen, maar voor sommige vragen kan je volgens mij écht wel google gebruiken, nee? ;)

Xarbero
11-02-18, 22:35
Eigenschappen
Topsnelheid 55 km/h
Maximale hoogte 61 m

vanop wikipedia.
En een maximale drop van 40m. De verdieping erboven is trouwens waar de "motoren" staan die voor de versnellingen zorgen in de liftschacht.

yelle8
23-02-18, 21:32
Even een vraagje over Brakesection. Wanneer en hoe kunnen we ons abonnement verlengen? Wordt er weer een rondvraag gestuurd waarin we onze mening kunnen geven over het voorbije jaar? :)

Volgende maand zal er weer een enquête verstuurd worden naar onze lezers. Wanneer de abonnementen verlengd zullen kunnen worden, is nog niet beslist, maar dat zal wellicht ergens daarna zijn.

Zo, de enquête is er, invullen maar! ;)

► http://www.brakesection.be/hey-psst-zullen-we-iets-aan-je-verklappen/

Nathan G
23-02-18, 23:06
Zo, de enquête is er, invullen maar! ;)

► http://www.brakesection.be/hey-psst-zullen-we-iets-aan-je-verklappen/

Voila, ingevuld! Ga vooral door met het schitterende werk!

simon
26-02-18, 09:52
Intussen ook ingevuld :) Ik popel al naar de eerste editie van 2018 :p

Rickie97
27-02-18, 15:32
Een vraag naar aanleiding van dit, maar in het topic van deze reactie was deze vraag offtopic dus dan maar hier:


Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.

Is die lancering eigenlijk echt zoveel verzwakt? Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, en ik heb Sirocco / Turbine nooit gedaan dus kan niet vergelijken, maar ik deed vorige zomer wel Golden Loop in Gold Reef City en met in het achterhoofd dat de nieuwe lancering van Psyké zwakker wordt genoemd dan de oude, vond ik die van Golden Loop nu niet zoveel krachtiger... Of waren de vliegwiel-shuttle-loops krachtiger dan die met vallend gewicht? (wat ik me wel kan voorstellen: een vliegwiel dat reeds ronddraait waarop de trein inhaakt versus een gewicht dat nog moet beginnen vallen lijkt me wel een verschil te kunnen geven in hoe bruusk de versnelling start). Golden Loop vertrok en accelereerde naar mijn gevoel gewoon zoals Psyké dat doet (met als verschil dat die dus wel nog vanuit stilstand vertrekt uiteraard).

bobby turbo
27-02-18, 15:38
Een vraag naar aanleiding van dit, maar in het topic van deze reactie was deze vraag offtopic dus dan maar hier:



Is die lancering eigenlijk echt zoveel verzwakt? Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, en ik heb Sirocco / Turbine nooit gedaan dus kan niet vergelijken, maar ik deed vorige zomer wel Golden Loop in Gold Reef City en met in het achterhoofd dat de nieuwe lancering van Psyké zwakker wordt genoemd dan de oude, vond ik die van Golden Loop nu niet zoveel krachtiger... Of waren de vliegwiel-shuttle-loops krachtiger dan die met vallend gewicht? (wat ik me wel kan voorstellen: een vliegwiel dat reeds ronddraait waarop de trein inhaakt versus een gewicht dat nog moet beginnen vallen lijkt me wel een verschil te kunnen geven in hoe bruusk de versnelling start). Golden Loop vertrok en accelereerde naar mijn gevoel gewoon zoals Psyké dat doet (met als verschil dat die dus wel nog vanuit stilstand vertrekt uiteraard).

Boris is een beetje pessimistisch vind ik. Oke de lancering vertrekt niet meer vanuit stilstand, wat een verlies aan kracht veroorzaakt, maar zo zwak zou ik ze ook niet noemen.

Phadd-F
27-02-18, 16:17
Ik vind de lancering van Psyke ook echt niet zwak. Vanuit stilstand vertrekken was inderdaad wel leuker en krachtiger, maar in de toestand zoals ze is vind ik het ook heel wijs. En nog altijd beter dit dan helemaal geen Psyke meer. Ik ken zwakkere launches.

Ignace
27-02-18, 18:54
Ik heb nog nooit een Schwarzkopf met vliegwiellancering gedaan en kan dus niet echt antwoorden op je vraag, maar die ene vliegwiellancering die ik wel heb gedaan - op een kleine Zamperla Motorbike of all coasters - vond ik eigenlijk wel verassend krachtig.

Mij lijkt het dat de plotse start gewoon krachtiger aanvoelde, en niet per se krachtiger was. Bovendien veranderd je blik op zo'n dingen met ouder worden en meer ervaring hebben ook natuurlijk. Zelfs de kracht van lanceringen komt best vaak neer op eigen mening heb ik de indruk.

jefke88
28-02-18, 14:17
De lancering onder Turbine was echt wel stukken heviger dan de huidige. De lancering nu voelt veel geleidelijker aan, bij de vorige zat je direct op hoge snelheid en werd op het laatste nog wat bijgetrokken. De huidige lancering doet mij quasi niets meer, op misschien de eerste 2 ritjes na elke seizoensstop na. Turbine was keer op keer kriebels in de buik.

klepje87
28-02-18, 15:13
De huidige lancering van Psyké Underground kun je amper nog vergelijken met die van de Turbine. Je bent tegenwoordig al in de helft van de lanceerstrook vooraleer je wat op snelheid komt. Al moet ik zeggen dat een PU op halve kracht nog steeds een unieke ervaring is qua track.

Azmidiske
28-02-18, 16:27
Weet iemand hoe dit type van attractie heet? Het lijkt wel wat op een Rainbow, maar heeft twee evenwijdige draaiarmen.
(Mocht het de zoektocht naar een antwoord vereenvoudigen: dit is Space Riders op de carnavalskermis van Leuven)

https://i.imgur.com/0Z2U0q4.jpg

Ik moet helaas opbiechten dat dit model - of iets soortgelijks - één van de drie meest 'spectaculaire' attracties is die ik tot en met mijn eerste middelbaar ooit heb gedaan. De andere twee waren Luna Loop (Zoete Waters Oud-Heverlee) en Bidule (septemberfoor Leuven). Eigenlijk vraag ik me af hoe het is om als lagereschoolkind een echt grote achtbaan te doen, maar dat zal ik dus zelf helaas nooit weten :(

Ignace
28-02-18, 16:44
Ik denk dat de meeste fans dit een Lambada noemen.

Nielsje
28-02-18, 17:14
Het wordt soms ook nog een wip genoemd, maar dis is meer in Nederland volgens mij.

Rickie97
28-02-18, 18:14
Dat zijn veel reacties op de vraag over Psyké, bedankt. :) Klinkt dus in de lijn met wat ik vermoedde, en fysisch lijkt het me ook logisch - wat ik hieruit opmaak: een magnetische lancering blijft over de hele lijn even krachtig (idem voor een vallend gewicht, het gewicht blijft altijd even zwaar en blijft vallen) en de snelheid bouwt geleidelijk op. Dit in tegenstelling tot een vliegwiel dat op volle kracht draait alvorens op de trein in te haken, waarna de trein zeer abrupt versnelt maar omgekeerd dus het vliegwiel vertraagt, wat dus wellicht voor een heel andere versnellingscurve zorgt.

Dus concreet: als dit klopt, wil dat dus zeggen dat de twee soorten shuttle loops van vroeger ook totaal verschillend waren. Bijzondere vaststelling, ik ging ervan uit dat de ervaring hetzelfde was maar dat het vliegwielmechanisme gewoon compacter en minder lomp was dan dat gewicht... Interessant :)

Ik kijk uit naar de shuttle in Attractiepark Rotterdam. Dat zou een vliegwiel worden hé? Als ik daar geraak, heb ik alledrie de soorten gedaan en kan ik hierop terugkomen. :p

Ignace
28-02-18, 19:50
Dat zijn veel reacties op de vraag over Psyké, bedankt. :) Klinkt dus in de lijn met wat ik vermoedde, en fysisch lijkt het me ook logisch - wat ik hieruit opmaak: een magnetische lancering blijft over de hele lijn even krachtig (idem voor een vallend gewicht, het gewicht blijft altijd even zwaar en blijft vallen) en de snelheid bouwt geleidelijk op. Dit in tegenstelling tot een vliegwiel dat op volle kracht draait alvorens op de trein in te haken, waarna de trein zeer abrupt versnelt maar omgekeerd dus het vliegwiel vertraagt, wat dus wellicht voor een heel andere versnellingscurve zorgt.

Dus concreet: als dit klopt, wil dat dus zeggen dat de twee soorten shuttle loops van vroeger ook totaal verschillend waren. Bijzondere vaststelling, ik ging ervan uit dat de ervaring hetzelfde was maar dat het vliegwielmechanisme gewoon compacter en minder lomp was dan dat gewicht... Interessant :)

Ik kijk uit naar de shuttle in Attractiepark Rotterdam. Dat zou een vliegwiel worden hé? Als ik daar geraak, heb ik alledrie de soorten gedaan en kan ik hierop terugkomen. :p

Ik zou net niet zeggen dat een vliegwiel minder compact is dan een vallend gewicht. Het is minder primitief, maar zo weggestopt onder de hoogste spike neemt een vallend gewicht quasi geen plaats in beslag.

Azmidiske
28-02-18, 20:50
@Ignace en Nielsje: Bedankt voor het antwoord! Als ik op Youtube 'lambada' zoek dan kom ik inderdaad bij dit soort attractie terecht. Degene die ik lang geleden in Leuven gedaan heb, had stoeltjes die naar voren kantelden helemaal op het einde van de rit (uiteraard wanneer de bak hoog hangt) bij wijze van grote finale. Maar zo'n exemplaar vind ik op Youtube helaas nergens terug.

jefke88
01-03-18, 15:52
Weet iemand hoe dit type van attractie heet? Het lijkt wel wat op een Rainbow, maar heeft twee evenwijdige draaiarmen.
(Mocht het de zoektocht naar een antwoord vereenvoudigen: dit is Space Riders op de carnavalskermis van Leuven)

https://i.imgur.com/0Z2U0q4.jpg

Ik moet helaas opbiechten dat dit model - of iets soortgelijks - één van de drie meest 'spectaculaire' attracties is die ik tot en met mijn eerste middelbaar ooit heb gedaan. De andere twee waren Luna Loop (Zoete Waters Oud-Heverlee) en Bidule (septemberfoor Leuven). Eigenlijk vraag ik me af hoe het is om als lagereschoolkind een echt grote achtbaan te doen, maar dat zal ik dus zelf helaas nooit weten :(

Is afhankelijk van de bouwer. Doorgaans is dit een 'tripride'. Deze is van de bouwer Killian Attraction en daar heet het attractietype 'Bench'. De attractie is trouwens hier in Leuven in première gegaan.

Rickie97
01-03-18, 16:14
Leuke vraag, in Ieper staat er ook elk jaar zo'n ding en ik weet tot op heden niet hoe dat attractietype heet. Het is lang mijn favoriete kermisattractie geweest toen we jonger waren. Mijn broer en ik kochten onze kaartjes altijd per 10 (dat was het goedkoopste) en als we er op het eind van de kermis overhadden, dan waren ze voor volgend jaar. :p Die in Ieper heet Crazy Dance en wordt door de boxen dikwijls "supersensatie supermachine" genoemd en is onder die naam ook bekend. (Dat allemaal geheel terzijde. :p)

simon
14-03-18, 20:08
Morgen moet ik voor het werk in Leuven zijn. Aansluitend zou ik misschien nog iets willen bezoeken. Iemand tips?

Zelf had ik al eens gekeken en kwam uit op Arcave of M Museum. De moeite?

Earlyspencer
14-03-18, 20:44
De op één na grootste brouwerij van Leuven: http://domusleuven.be/nl/brouwerij/ BTW: er zijn maar twee brouwerijen.
Ik heb dit ooit in groep bezocht na reservatie. Of je er individueel en zonder aanvraag vooraf binnen kan, weet ik niet.

Azmidiske
17-03-18, 14:21
Als er niets misloopt ga ik over enkele weken samen met een groep andere mensen naar Phantasialand om van de terugkomactie te profiteren. Ik heb enkele vragen over de ticketverkoop:

1) Zijn er, naast Social Deal, nog andere kortingsacties te vinden? Ik heb geen enkel pretparkabonnement dus daar kan ik zeker geen gebruik van maken.

2) Als je online een ticket koopt - via de site van PHL of via een externe actie - staat dat dan op naam? Een belangrijke vraag omdat ik zelf niets online kan bestellen, wat betekent dat mijn zus mijn ticket zal moeten aankopen (uiteraard betaal ik haar het geld dan cash terug). Of kan je online ook een ticket kopen voor iemand anders, zoals mijn zus dus zal doen?

3) Kan je aan de ingang van Phantasialand ook cash aan de kassa betalen om binnen te mogen? Dit zou een goede noodoplossing zijn moest het online kopen van een ticket toch niet lukken.

Alvast bedankt voor de antwoorden :) Beetje rare vragen, maar ik ben nog nooit in PHL geweest en online bestellingen lopen bij mij vaak fout af ...

Pretparkfreak7
17-03-18, 14:48
vragen

1) google is uw vriend. Ik geloof dat social deal momenteel de enige is.
2) het enige wat van belang is voor online tickets is de barcode: het maakt niet uit welke naam daar bij staat. Heb je een barcode, kan je binnen. Let wel op: voor je terugkomticket moet je je naam opschrijven en als je dan effectief terugkomt moet daar nog steeds dezelfde naam opstaan.

3)Ik weet zeker dat je ter plaatse tickets kan kopen, maar ik zou je toch aanraden zoveel mogelijk moeite te steken in een online deal. Aan de kassa is het prijzig.

Belgiumcoasterfreak
17-03-18, 14:52
Als er niets misloopt ga ik over enkele weken samen met een groep andere mensen naar Phantasialand om van de terugkomactie te profiteren. Ik heb enkele vragen over de ticketverkoop:

1) Zijn er, naast Social Deal, nog andere kortingsacties te vinden? Ik heb geen enkel pretparkabonnement dus daar kan ik zeker geen gebruik van maken.

2) Als je online een ticket koopt - via de site van PHL of via een externe actie - staat dat dan op naam? Een belangrijke vraag omdat ik zelf niets online kan bestellen, wat betekent dat mijn zus mijn ticket zal moeten aankopen (uiteraard betaal ik haar het geld dan cash terug). Of kan je online ook een ticket kopen voor iemand anders, zoals mijn zus dus zal doen?

3) Kan je aan de ingang van Phantasialand ook cash aan de kassa betalen om binnen te mogen? Dit zou een goede noodoplossing zijn moest het online kopen van een ticket toch niet lukken.

Alvast bedankt voor de antwoorden :) Beetje rare vragen, maar ik ben nog nooit in PHL geweest en online bestellingen lopen bij mij vaak fout af ...

http://www.funticket.be/index-nl.aspx - Hier koop ik vaak mijn tickets voor Phl. Vroeger was er wel een grotere korting te verkrijgen, maar met de terugkom active is 42 euro voor twee dagen ook twee keer niks. Site is betrouwbaar en de tickets verschijnen onmiddellijk in je mailbox. Staan vaak allemaal op dezelfde naam maar dat kan geen kwaad. Geen haan die daar naar kraait. Fun tickets is zelf ook heel makkelijk aan te spreken via Facebook als je een foutief ticket hebt besteld (had ik eens voor, dacht dat mijn neefje nog onder de 12 jaar was. Dus niet.) of nog verdere vragen hebt.

Overal kan je met cash betalen in Phl, net als in praktisch elk ander park. In Europa is cash nog steeds koning, in Amerika betaalt bijna niemand nog met cash (toch uit mijn ervaring). Nu, hoe langer hoe meer worden Europese parken ook meer en meer kart vriendelijk, maar cash betalen zal in deze contreien niet zo snel verdwijnen denk ik :).

Azmidiske
18-03-18, 11:37
Ik heb op funticket eens gezocht naar de prijzen, maar momenteel staat er niets omdat PHL nog gesloten is. Weet iemand hoeveel euro goedkoper dit is vergeleken met een ticket aan de kassa van het park zelf?

Nog een vraag ivm de terugkomactie: Als ik tijdens het eerste bezoek binnenkom met een online ticket dat door mijn zus besteld is en waar haar naam op staat, kan ik dat dan gewoon omruilen voor een nieuw terugkomticket waar ik mijn eigen naam op schrijf? Na enkele negatieve ervaringen in het verleden (niet pretparkgerelateerd) ben ik erg wantrouwig tegenover alles wat met online bestellen te maken heeft :(

Belgiumcoasterfreak
18-03-18, 11:50
Ik heb op funticket eens gezocht naar de prijzen, maar momenteel staat er niets omdat PHL nog gesloten is. Weet iemand hoeveel euro goedkoper dit is vergeleken met een ticket aan de kassa van het park zelf?

Nog een vraag ivm de terugkomactie: Als ik tijdens het eerste bezoek binnenkom met een online ticket dat door mijn zus besteld is en waar haar naam op staat, kan ik dat dan gewoon omruilen voor een nieuw terugkomticket waar ik mijn eigen naam op schrijf? Na enkele negatieve ervaringen in het verleden (niet pretparkgerelateerd) ben ik erg wantrouwig tegenover alles wat met online bestellen te maken heeft :(

Staat op de site van funtickets: kassaprijs is 47,5 euro maar dat kan zijn dat dit dit jaar weer duurder wordt (geen idee). Betreffende de terugkomactie: gaat zonder problemen. Het enigste dat je nodig hebt is een geldig ticket, meer niet. Je geeft gewoon je ticket af en krijgt een nieuw ticket waar je je naam moet op invullen. Niemand controleert daar echt wie zijn naam je daar opschrijft naar mijn ervaring en dat boeit ze ook niet. Zolang de naam die er op staat zijn overeenkomt met de naam op jouw identiteitskaart voor je volgende bezoekje is er geen enkel probleem. Tip: ga je terugkomtticket halen aan de hoofdingang van het park in Alt Berlin. Niet veel mensen gaan het daar halen en je staat daar dan bijgevolg ook niet aan te schuiven voor een kaartje.

yelle8
18-03-18, 12:23
Op Pretparken.be vind je zo goed als alle lopende acties, ook voor veel andere pret-, water- en dierenparken :)

http://www.pretparken.be/pretparkdeals/phantasialand.asp

dsoffers
19-03-18, 12:49
Binnen enkele weken (om precies te zijn: van 7/4 tem 13/4) zijn we voor het eerste in Italië op vakantie vlakbij Gardaland.. We zitten er zo'n 10km vandaan dus ik zou graag een dagje pretpark inplannen. ;) Ik zou sowieso gaan op een weekdag in de hoop van dan de meeste drukte te vermijden, maar zijn er dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? Must do's (behalve alle coasters :p)?

We hebben 2 kids bij van 3j (+-1m) en 5j (+-1m20), is er voor hen ook wat te doen of kan ik beter het park zonder hen bezoeken? Voor zo ver ik kan zien op de website is er voor kinderen niet echt veel te beleven..

jefke88
19-03-18, 13:41
Binnen enkele weken (om precies te zijn: van 7/4 tem 13/4) zijn we voor het eerste in Italië op vakantie vlakbij Gardaland.. We zitten er zo'n 10km vandaan dus ik zou graag een dagje pretpark inplannen. ;) Ik zou sowieso gaan op een weekdag in de hoop van dan de meeste drukte te vermijden, maar zijn er dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? Must do's (behalve alle coasters :p)?

We hebben 2 kids bij van 3j (+-1m) en 5j (+-1m20), is er voor hen ook wat te doen of kan ik beter het park zonder hen bezoeken? Voor zo ver ik kan zien op de website is er voor kinderen niet echt veel te beleven..

Denk dat dat nog wel meevalt voor kinderen. Er is een kindergebied en Ortobruco is een toffe achtbaan voor kinderen. Maar de nadruk ligt toch wel op achtbanen in het park. Behalve de achtbanen zou ik zeker de rapid river, Fuga da Atlantide (als je die niet als achtbaan meetelt) en I Corsari meepikken. De freefall is kort maar verrassend goed. De boomstammen zijn vrij standaard en weinig boeiend.

Earlyspencer
19-03-18, 20:08
Gardaland off season: vooraf goed de kalender checken!
Voor de kids: zwemkledij en handdoek meebrengen: er is (was?) een waterspeeltuin.

Bij de waterattractie Atlantide zijn rugzakken verboden. Dus voor je de wachtrij betreedt: ofwel tas opbergen in een locker (€1 en die ben je kwijt zodra je opent) ofwel je tas onbewaakt achterlaten naast de lockers (niet aan te bevelen). Bij het ondergrondse madhouse in de kinderzone mochten we ook niet binnen met rugzak en was er niet eens een betalende locker.

De ondergrondse donkervaart Corsari is (was?) een absolute topper. Maar ze zouden die nu aan het verklooien zijn met projecties e.a. Hopelijk schat ik dit fout in. De interactieve schiet-attractie in de Egyptische tempel biedt ook verkoeling, indien nodig. De Pandacoaster moet het meer van z'n decoratie dan van de rit zelve hebben. Toen deze nieuw was, opende de China-zone zelfs in juli pas een uur of later na park-opening. Check ter voorbereiding best regelmatig de online wachttijden, o.a. op Looopings.

Bij warm weer eens het naburig park Movieland bezoeken (zeker het zwem-deel Caneva). Een boottochtje naar Sirmione is ook een aanrader, net als de roterende kabelbaan in Malcesine.

Buon viaggio!

Azmidiske
20-03-18, 19:22
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Hoeveel G trekt de looping van Indiana Jones in DLRP eigenlijk? In jullie parkgids vind ik het niet terug en Wikipedia vertrouw ik niet altijd voor dit soort cijfergegevens. Tijdens mijn rit een paar weken geleden had ik de indruk dat het redelijk veel was :p

Earlyspencer
21-03-18, 17:25
Buenos dias,

Iemand recente ervaring met meervoudige bezoeken in een PR-park buiten Be-Ne-Dui?

Concreet: de BJL-abo-voorschriften melden sinds één of twee jaar dat je deze parken maar éénmalig gratis kan bezoeken.
Anno 2015 bestond die restrictie nog niet.
Toen deden we maar één dag Parque Warner met BJL-abo, en dat was een serieus kastje-muur verhaal.
Parque Atracciones deden we maar liefst drie keer, dat was telkens gewoon doorlopen aan het hekken, het abo werd nauwelijks bekeken door de jobstudent-poortwachters.

Dit jaar wil ik dat nog eens overdoen.
P. Atr. heeft twee ingangen: één aan de parking, handig als je met de Teleferico komt en één nabij de metrohalte en/of als je van de zoo komt.
Misschien is het wijs om beide ingangen te proberen.

belgiumfalcon
21-03-18, 17:30
als je in de efteling bent en je wilt in symbolica (fast-pass) en je gaat via de app reserveren
hoe doe je dat dan?

slimmerik
23-03-18, 00:39
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Hoeveel G trekt de looping van Indiana Jones in DLRP eigenlijk? In jullie parkgids vind ik het niet terug en Wikipedia vertrouw ik niet altijd voor dit soort cijfergegevens. Tijdens mijn rit een paar weken geleden had ik de indruk dat het redelijk veel was :p

Hoewel ik het antwoord niet weet kan je een idee krijgen door het zelf te berekenen.
Eenvoudig gesteld is de G kracht de verhouding van de versnelling van het voorwerp a tot de valversnelling g.

G = a/g, met g=9.81

de versnelling a is de middelpuntzoekende versnelling (noodzakelijk voor een cirkelvormige beweging) gegeven door a = v^2/r, v snelheid in m/s, en r de straal van de cirkel in meter, en v^2 is v kwadraat.

v = (ongeveer) 47km/h = 13m/s (delen door 3.6)
De hoogte van de looping is een wilde gok, ik neem 8 meter, dus r=4.

Invullen levert: a = 169/4 = 42.25

En G = 42.25/9.81 = 4.3

4.3 is geen slechte gok denk ik...

(Nota: na de getallen g=9.81 en a=42.25 moet de eenheid van versnelling staan, maar deze heb ik weggelaten)

Nielsje
25-03-18, 16:47
Deze week gaan wij met school naar London. Dinsadag bezoeken we dan de London Dungeon. Is deze eng of valt het wel mee? Aangezien ik al gehoord heb van anderen. Alvast bedankt.

matx30
07-04-18, 13:09
Overlaatst was ik in de Efteling en stonden we in de wachtrij van een attractie ons af te vragen hoe ze de wachttijd aanduiden. Weet iemand dit? Is dit gewoon met camera's die kijken vanaf waar de wachtrij stilstaat of zijn er andere systemen hiervoor?

Earlyspencer
07-04-18, 15:32
Ooit kreeg ik in Disney (ik denk bij Peter Pan) achteraan in de wachtrij een soort kaartje met allerlei numerieke info erop. Dat moest ik bij het betreden van de attractie aan de operator geven. Dit is dus een tamelijk nauwkeurige maar omslachtige manier.

Voor het overige denk ik dat het gewoon inschatten is. Bij sommige attracties zoals Taron, DVH en Vogelrok staat haast permanent een personeelslid waar de wachtrij begint. De hoofdbedoeling hiervan lijkt me om te kleine mensen niet toe te laten, maar die lui kunnen ook een goede indicatie geven van de drukte. Al kunnen ze vanaf de ingang moeilijk inschatten hoe vlot de attractie draait, want dat bepaalt natuurlijk ook de wachttijd.

Als je het park of de attracties een beetje kent, is dat inschatten niet zo moeilijk. Gisteren (eindelijk zonnig, wel nog fris maar tering-pokkedruk in PHL) stond Taron rond de middag op 90 min. Het volk stond tot buiten de ingang: een beetje zoals 's ochtends wanneer de wachtrij nog niet toegankelijk is. Later in de namiddag stond nog steeds 90 min. aangegeven maar kon je doorwandelen tot bijna aan het vierkant binnenplein, waar maar 2/3 van de slangen-rij in gebruik was. Mijn schatting was "50 min. indien geen storing" en alzo geschiedde.

Earlyspencer
07-04-18, 15:49
Deze week gaan wij met school naar London. Dinsadag bezoeken we dan de London Dungeon. Is deze eng of valt het wel mee? Aangezien ik al gehoord heb van anderen. Alvast bedankt.

Heb dit anno 2003 en 2004 gedaan als leraar, met 16-jarigen (4e middelbaar). Ik vond het minder eng en minder persoonlijk dan de Dungeons in Berlijn (2015) en Hamburg (2016), die ik in gezinsverband bezocht. Of Londen Dungeon ondertussen ook wat enger is weet ik niet. Mogelijk ligt dit ook aan je gezelschap.

Maar de Londense Dungeon ligt vlakbij andere Merlin-attracties zoals Eye, iets van Shrek en Sealife. Wellicht kan je een combi-ticket kopen en betreft het een relatief kindvriendelijke kerker. Een gelijkaardige combinatie - maar nog niet door mij bezocht - heb je in Blackpool. Ik lees "We recommend that the minimum age for a child to enjoy The Blackpool Tower Dungeon is 8 years, however many children under this age visit and have a great time" terwijl de minimumleeftijd in de Duitse Dungeons 10 jaar is.

Ik vond London Dungeon enerzijds grappig: Anne Robinson als heks, al kende niemand van mijn leerlingen / collega's deze feekserige presentatrice van The Weakest Link. Anderzijds was het bezoek best informatief over de brand van 1666 en de moorden in de 2e helft van de 19e eeuw. Dit zette me ertoe aan om de Ripper-film 'From Hell' - starring Johnny Depp - te bekijken.

Phadd-F
08-04-18, 15:06
Mensen die eerder al eens Le Pal en/of Parc des Combes bezocht hebben? Ik zou willen weten of deze twee parken te combineren vallen op één dag, vooral Parc des Combes lijkt me niet echt dagvullend te zijn.

Ignace
08-04-18, 15:14
Met le Pal hebben we met een dag zelfs bijna te weinig tijd gehad en dat was enkele jaren terug, toen stond er minder. Als je het enkel voor de credits doet moet het lukken, maar beide parken zijn leuk genoeg voor een meer uitgebreid bezoek.

Phadd-F
08-04-18, 15:42
Ik neem aan dat je dan ook gewoon de zoo van Le Pal hebt gedaan, maar mij interesseert dat niet zo en ik richt me puur op het pretparkgedeelte (dus niet alleen puur om credits).

Pretparkfreak7
08-04-18, 16:23
Wij hebben de zoo gerushed omdat het attractiepark al vrij veel tijd in beslag nam. Jij zal de zoo ook moeten rushen omdat je er gewoonweg door moet om de nieuwe launch-coaster te doen. :p

Ignace
08-04-18, 16:41
Ik neem aan dat je dan ook gewoon de zoo van Le Pal hebt gedaan, maar mij interesseert dat niet zo en ik richt me puur op het pretparkgedeelte (dus niet alleen puur om credits).

Zo goed als niets van de zoo gezien wegens tijdsgebrek zoals hierboven gezegd word :).

knessel
12-04-18, 20:11
kort vraagje: zaterdag gaan we waarschijnlijk naar Phantasialand; iemand een idee of het er dan al druk zou zijn? Of zou maandag 30/4 (brugdag naar 1 mei...) beter zijn?

slimmerik
12-04-18, 23:05
kort vraagje: zaterdag gaan we waarschijnlijk naar Phantasialand; iemand een idee of het er dan al druk zou zijn? Of zou maandag 30/4 (brugdag naar 1 mei...) beter zijn?

Waarschijnlijk wel druk omdat het goed weer word. Anderzijds zou het kunnen dat de meeste tijdens de Duitse paasvakantie zijn geweest. Vorige vrijdag was de topdag: https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2018_04/20180406_135723.jpg.d9e04db475e59051422aa04bcde3e8 9d.jpg

Deze week is het er wel vrij rustig, uiteraard omdat ze daar geen vakantie meer hebben.

Ik ben er vorig jaar geweest op 30 april maar dat was een zondag en dat was de drukste dag ooit dat ik er heb meegemaakt. 1 mei was dan weer erg rustig omdat het slecht weer was. Of ze dit jaar op 30 april daar vrij hebben of nemen weet ik niet.

fkl8
13-04-18, 05:49
kort vraagje: zaterdag gaan we waarschijnlijk naar Phantasialand; iemand een idee of het er dan al druk zou zijn? Of zou maandag 30/4 (brugdag naar 1 mei...) beter zijn?
Ik denk dat het 30 april ook druk kan zijn aangezien Duitsland ook 1 mei viert en dus waarschijnlijk de brug maakt.

Pretparkfreak7
13-04-18, 07:57
kort vraagje: zaterdag gaan we waarschijnlijk naar Phantasialand; Of zou maandag 30/4

Ik zou eieren voor mijn geld nemen en zaterdag gaan. Eind april loopt de gratis terugkomactie af. Hoewel ik zelf door agenda mismatchen tot dat eindweekend genoodzaakt ben, durf ik er vergif op nemen dat het daardoor over de koppen lopen wordt. Hetzelfde voor die maandag, want 1 mei is ook in Duitsland een feestdag geloof ik.

Earlyspencer
13-04-18, 13:47
Ik was er vorige week vrijdag. Nog net schoolvakantie in NRW maar vooral: de eerste droge en zonnige dag in weken. Nooit zo druk geweten, daar. Geen garantie, maar zo lukte het toen wel: begin b.v. met Mamba en dan een Winja, Nighthawk en Wakobato. Gebruik in de namiddag een quick pass voor b.v River Quest en de andere Winja of Maus. Colorado en Chiapas schuiven vlotter door. Taron was beduidedend minder druk in de late namiddag, idem voor Castle.

Wij gaan opnieuw op ... 30 april. Dit is geen officiële verlofdag, Duitse scholen mogen één of enkele brugdagen kiezen. Het ziet er niet naar uit dat 1x2x actie wordt verlengd in mei. Dat was wel zo voorgaande jaren, denk ik. Of dit nu op de laatste actiedag een rush gaat veroorzaken, weet ik niet.

Joran
13-04-18, 18:04
Ben van plan om komende maandag te gaan naar phantasialand trouwens? Mijn voorspelling is dat het rustig is, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien? :)

slimmerik
15-04-18, 16:23
We waren er gisteren en het was extreem druk. Taron heel de dag 90-120 min. Chiapas 60-80. River quest 75. Toch hebben we erg veel gedaan door vroege aankomst en single riders te gebruiken. Maus om 9.40u. Daarrna chiapas. Toen we uit chiapas kwamen stond deze al op 60. Colorado was altijd maar 15min (5 keer gedaan), idem voor temple. Taron 2 keer via single (15min). Chiapas 4 keer via single (5min). raik om 18.15u (15min). Maus nogmaals voor sluiting om 18.40u (5min).

Maar als je als normaal gezin toekomt om 11u, en niet weet hoe je een dag moet plannen zoals wij, dan moet het gewoon pure horror zijn.

Nog een tip: haal uw terugkomticket niet aan een parkuitgang s avonds. De rij aan de Mystery uitgang om 19u was niet te overzien. Wij hebben ze gehaald om 14u aan de hoofdingang. Ook de rij op de kaiserplatz om 18.45 was vrijwel leeg.

Azmidiske
15-04-18, 17:25
Normaal gezien ga ik volgende week zaterdag 21/4 en ik verlaat het park niet zonder Taron gedaan te hebben :p
Zelf schrikt een lange rij mij niet echt af, want tegen dan zal ik meer dan 15800 uur gewacht hebben. Maar handig om te weten dat er ook een Single Riders is. Is die bij Taron altijd beduidend korter dan de gewone wachtrij? Misschien kunnen we het dan zo oplossen als mijn gezelschap dat de beste strategie zou vinden.

Nathan G
15-04-18, 19:39
Normaal gezien ga ik volgende week zaterdag 21/4 en ik verlaat het park niet zonder Taron gedaan te hebben :p
Zelf schrikt een lange rij mij niet echt af, want tegen dan zal ik meer dan 15800 uur gewacht hebben. Maar handig om te weten dat er ook een Single Riders is. Is die bij Taron altijd beduidend korter dan de gewone wachtrij? Misschien kunnen we het dan zo oplossen als mijn gezelschap dat de beste strategie zou vinden.

Het antwoord is neen. Als er één attractie is waarbij de SRL bijna altijd even lang (of zelfs langer) is dan de gewone wachtrij, is het wel Taron. Afgelopen vrijdag (na eerdere ervaringen) nogmaals bevestiging gehad. Mijn moeder vertelde me toen dat ze 45 minuten in de SRL had gewacht, en de gewone wachtrij stond op... 45 minuten! Tegen het einde van de dag wilde ik nog een reride op Taron en toen ik naar daar ging was de SRL dicht (terwijl de gewone wachtrij nog open was). Ik vroeg even na bij een medewerker wat de reden was en hij vertelde mij dat er teveel mensen in de SRL stonden.

bobby turbo
15-04-18, 19:41
Goh ervaringen verschillen bij SLR een keer opeen half uur er in terwijl gewone wachtrij 90 min was. Eigenlijk nog nooit evenlang in SLR gestaan als dat de gewone rij was. Op sommige dagen sluiten ze SLR regelmatig als die te lang wordt, eens leeg gewerkt gaat ze terug opien, ongeveer om dat twintig minuten. Wat maakt dat je er op een 20 a 30 minuten in zat.

Phadd-F
15-04-18, 19:58
Normaal gezien ga ik volgende week zaterdag 21/4 en ik verlaat het park niet zonder Taron gedaan te hebben :p



Wees gerust, wij willen allemaal Taron gedaan hebben hoor ;)

Azmidiske
15-04-18, 20:43
Wees gerust, wij willen allemaal Taron gedaan hebben hoor ;)

Dat klinkt alsof je met onze groep meegaat op 21 april? Omdat mensen op Facebook meestal hun echte naam gebruiken en hier op het forum een verzonnen naam,wordt het voor mij weleens verwarrend, dus ik ben benieuwd of mijn vermoeden al dan niet juist is :p

Phadd-F
15-04-18, 20:44
Dat klinkt alsof je met onze groep meegaat op 21 april? Omdat mensen op Facebook meestal hun echte naam gebruiken en hier op het forum een verzonnen naam,wordt het voor mij weleens verwarrend, dus ik ben benieuwd of mijn vermoeden al dan niet juist is :p


Spannend!

simon
16-04-18, 17:01
Ik heb ook overal positieve ervaringen aan SRL's gehad, behalve bij Taron. Ook hier heb ik even lang aangeschoven als dat ik de gewone wachtrij zou gekozen hebben.

Bij andere attracties heb ik tot nu toe hooguit 10 minuten moeten wachten tot het mijn beurt was. En ja, ik kies voor deze optie als de gewone wachtrij me te lang is ;)

8banen
16-04-18, 18:20
Moet je om een abonnement te laten maken een pasfoto meebrengen of niet? Zelf een foto meebrengen, is dat iets uit het verleden of komt het nog voor?
Ik weet dat ze vorig jaar in Walibi Belgium zelf ter plaatse een foto hebben genomen, maar misschien is dat niet overal of altijd zo?

bobby turbo
16-04-18, 19:12
Moet je om een abonnement te laten maken een pasfoto meebrengen of niet? Zelf een foto meebrengen, is dat iets uit het verleden of komt het nog voor?
Ik weet dat ze vorig jaar in Walibi Belgium zelf ter plaatse een foto hebben genomen, maar misschien is dat niet overal of altijd zo?

Bij bijna alle parken denk ik dat ze wel een foto ter plekke kunnen maken, Plopsa scant echter je paspoort in, die foto verschijnt dan op je abo.

timaz
16-04-18, 19:29
Verwachten jullie aanstaande zaterdag veel drukte in Bobbejaanland? Hoe zit het in de regel met de verkeersdrukte naar het park in de weekenden?
En is het nog wel de moeite waard om dit park te bezoeken? Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen namelijk.

En nog een laatste vraag, puur uit nieuwsgierigheid
Ik zag dat het park morgen open is, terwijl het normaal doordeweeks vrijwel altijd gesloten is in April, is hier een speciale reden voor?

Crazy2girlken
16-04-18, 20:34
Bij bijna alle parken denk ik dat ze wel een foto ter plekke kunnen maken, Plopsa scant echter je paspoort in, die foto verschijnt dan op je abo.

Een 3tal weken geleden niet hoor, wij hebben onze funcard verlengd en er werd een nieuwe foto gemaakt met een webcamish toestel, dus niet die van de idkaart. :)

Ignace
16-04-18, 20:36
Verwachten jullie aanstaande zaterdag veel drukte in Bobbejaanland? Hoe zit het in de regel met de verkeersdrukte naar het park in de weekenden?
En is het nog wel de moeite waard om dit park te bezoeken? Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen namelijk.



Als het mooi weer is, maar niet té warm, zou ik rekenen op een zekere drukte maar het zou niet overdreven mogen zijn. Ik zou zeker zelf eens gaan om een eigen mening te vormen, want een juist beeld krijgen van de door elkaar lopende meningen van anderen is onmogelijk natuurlijk. Geef het zeker eens een kans :)!

knessel
16-04-18, 21:09
we zijn donderdag ll. in BBJ geweest van 13.30 tot 17h. In die tijd hebben we een heel lijstje afgewerkt:
El paso
Bob Express
Oki-doki
Ballonnen in kinderland
Aztec express
Horse Pedalo
Ponyride
Speedy bob
grote glijbaan
king kong
Mount mara
Dino
Viking ride
Sledge hammer
ketting molen
piratenbootjes

Zelfs als het al wat drukker is, kun je dit rijtje zeker afwerken op een dag, aan te vullen met Typhoon etc...
Dreamcatcher was (nog) niet open....
Opgelet: op 5 en 6 mei is het Bloedfeest van het Rode Kruis, en dan is het park overvol. Op de officiële kalender van het park geeft men dit niet aan !

Earlyspencer
17-04-18, 07:06
Dreamcatcher 3.0 nog steeds niet open? Ik las ergens dat de VR-brillen met vertraging werden geleverd. Maar begin april zag ik dat ze er nog aan het station aan het werken waren. Ook al heeft het park geen officiële openingsdatum voor de vernieuwde attractie meegedeeld, ik zie dit als een externe scapegoat voor een intern probleem: proper! Omdat ik gevloekt heb in een Walbi-topic, moet ik dat nu consequent hier ook doen. Bij deze: #*€@!

@knessel: thx voor de info over het RK-weekend. Het park draait dan wel op volle capaciteit, ik was er positief onder de nadruk van. Als abonnee is het dan wel te doen mits vroege aankomst, niet in het minst door de volle parking. Tot ruim een km richting Olen zag ik wagens geparkeerd. Occasionele bezoekers zou ik toch een ander weekend aanraden. Bij voorkeur een niet-verlengd weekend of de zondag na Hemelvaart bij grijs weer. Een weekdag tijdens de NL-meivakantie, zelfs een woensdagnamiddag, viel telkens wel mee qua drukte.

Qua route (vanaf E313) volg borden op kleine ring rond Herentals tot het eerstvolgend kruispunt na de rotonde van de McDo. Dan niet meer rechtdoor/borden volgen maar rechtsaf. Onder spoorweg en over kanaal (gps stuurt je linksaf langs weilanden: beter niet doen). Immer rechtdoor langs Umicore en op het einde aan T-kruispunt linksaf. Dan sta je zelfs bij drukte niet in de file en rij je meteen aan de juiste parking-kant (die van het park zelf, waarbij je de gevaarlijke steenweg niet te voet over moet).

timaz
17-04-18, 07:37
Op Street View gaat de bewegwijzering richting Bobbejaanland voor de kleine Ring van Herentals al rechts over de N13.
Of is dit inmiddels alweer veranderd?

Earlyspencer
17-04-18, 10:07
Die route is me ook - maar iets minder - bekend. Daar zijn al lange tijd werken, ik betwijfel of je momenteel zo in BJL geraakt. Trouwens: best afrit Herentals Oost nemen, ook in Grobbendonk zijn al lang werken aan de gang.

BTW: correctie in mijn 'ideale' route: Aan het kruispunt na de MCDo rechtsaf, dat is geen rotonde -> Sint-Jobsstraat.

wimvg
17-04-18, 10:31
De N13 richting Geel is inderdaad afgesloten wegens werken.
Als je vanaf de E313 komt neem je, zoals Earlyspencer aangeeft, afrit Herentals Oost. Volg richting Herentals, rechts de Ring op, daarna aan de eerste verkeerslichten voorbij de McDo rechtsaf, richting Olen. volg deze weg tot je aan een T-splitsing komt, dan linksaf, over de brug van het kanaal, en je zit BJL al liggen.
De 'officiële' route stuurt je ietsje verder tot aan de 'ovonde' (dit is een grote ovalen rotonde op de ring van Herentals), van daaruit richting Lichtaart. na een km of 5 rechtsaf aan de verkeerslichten en je bent er.
die verkeerslichten zijn vorig jaar geplaatst, en naar mijn gevoel niet ideaal afgesteld, het wordt dus afwachten wat het geeft qua verkeersdrukte.

Earlyspencer
17-04-18, 10:52
Die officiële noordelijke richting (via 'ovonde') mengt het verkeer met wie van de E34 komt, vooral NL'ers. Da's dus op drukkere dagen meer kans op file en je arriveert dan nog eens aan de 'verkeerde kant' van de steenweg bij de parkings. Maar via die route passeer je minder woningen, dat zal wel de reden zijn voor die officiële omleiding, vermoed ik.

timaz
17-04-18, 11:00
Hebben ze de bewegwijzering naar Bobbejaanland wel aangepast vanwege de afsluiting van de N13? Aangezien de officiële route normaal gezien zo zou lopen vanuit de afslag Herentals Oost gezien. Dit maakt het volgen van de juiste route natuurlijk net wat gemakkelijker in een onbekende omgeving.

wimvg
17-04-18, 11:16
volgens mij wel, ja, al let ik er zelf al niet meer op.

de route E34 komt volgens mij niet via Herentals hoor, maar loopt via Lille en Poederlee naar Lichtaart (vanuit Antwerpen) en vanuit Nederland via Turnhout naar Kasterlee en de N19 naar Lichtaart. Afrit Turnhout Centrum is momenteel weer afgesloten door werken, dus moet je daar weer Turnhout West nemen... ik kan me voorstellen dat het voor niet-regiogenoten een beetje complex wordt :-)

Azmidiske
17-04-18, 16:34
Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal :D Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.

@Phadd-F: Enig opzoekwerk in het stel-jezelf-voor-forum en Facebook heeft één en ander verduidelijkt :D

simon
17-04-18, 16:42
Verwachten jullie aanstaande zaterdag veel drukte in Bobbejaanland? Hoe zit het in de regel met de verkeersdrukte naar het park in de weekenden?

Qua drukte geen idee deze zaterdag, maar ik denk dat het wel mee zal vallen (goed weer --> kust + paasvakantie net voorbij). , maar qua verkeer viel het voor mij bij elk bezoek best goed mee. Ik neem ook een route die mijn gps me opgeeft langs de velden, zodat ik meteen op de parking van het park zelf oprijdt en langs Umicore passeer. Daar heb ik misschien 1 keer langer moeten aanschuiven door Halloween.


En is het nog wel de moeite waard om dit park te bezoeken? Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen namelijk.

Mijn vriend is Paasmaandag voor de eerste keer in zijn leven in Bobbejaanland geweest en heeft er een heel fijne tijd gehad. Hij wil zeker nog eens teruggaan. Ook andere vrienden die sporadisch eens meegaan hebben zich telkens geamuseerd.


En nog een laatste vraag, puur uit nieuwsgierigheid
Ik zag dat het park morgen open is, terwijl het normaal doordeweeks vrijwel altijd gesloten is in April, is hier een speciale reden voor?

Ik dacht eerst dat je morgen (woensdag) bedoelde, en dan ging ik verwijzen naar Buitenspeeldag. Vorig jaar werd een deel van het park gratis opengesteld in de namiddag. Na het grote succes vorig jaar wordt dat dit jaar herhaald: https://www.bobbejaanland.be/ontdek/shows-evenementen/buitenspeeldag-2018

Waarom het park vandaag open was, weet ik ook niet.


Opgelet: op 5 en 6 mei is het Bloedfeest van het Rode Kruis, en dan is het park overvol. Op de officiële kalender van het park geeft men dit niet aan !

Bwa, qua drukte vond ik dat vorig jaar (of 2 jaar geleden) nog best goed meevallen. Er werd vlot doorgewerkt overal en we hebben nergens super lang moeten aanschuiven.

simon
17-04-18, 16:44
Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal :D Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.

Ik vond die persoonlijk vooral zeer soepel aanvoelen. Buzzsaw is dan een veel groter marteltuig, ook al is de rit bij Talocan intenser.

Enige attractie waarvoor ik je zou waarschuwen is Colorado Adventure. Die vond ik wel pijnlijker aanvoelen.

Nathan G
17-04-18, 17:49
Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal :D Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.


Ik vond die persoonlijk vooral zeer soepel aanvoelen. Buzzsaw is dan een veel groter marteltuig, ook al is de rit bij Talocan intenser.

Enige attractie waarvoor ik je zou waarschuwen is Colorado Adventure. Die vond ik wel pijnlijker aanvoelen.

Talocan valt erg goed mee. De rit is intens, maar helemaal niet ruw. Als je al diverse achtbanen overleeft hebt, overleef je dat zeker ook ;)

Ik ben afgelopen vrijdag nog naar Phantasialand geweest, en vond Colorado Adventure eigenlijk helemaal niet ruw? Soepel is hij inderdaad ook niet, maar ruwer dan Calamity Mine zou ik hem niet noemen.

Joran
17-04-18, 18:40
Was er gisteren, Colorado in het begin van de dag is wel echt zeer ruw hoor. Tegen het einde van de dag (logischerwijs) een pak minder. Ik zou je dus aanraden om met CA te wachten tot de middag. ;)

@Talocan is inderdaad alles behalve ruw.

Ignace
17-04-18, 18:54
Of iets ruw is of niet is niet altijd een feit maar soms persoonlijke beleving.
Ik vind Colorado zeker niet te ruw, backseat is dit nog steeds één van mijn favoriete achtbanen omdat je over veel drops getrokken word met een mooie portie airtime als gevolg. Front doe ik de baan eigenlijk nooit, omdat ik hem daar net niet zo comfortabel vind: je word op een heel andere manier door de elementen geduwd en die zijn net iets minder leuk en aangenaam dan achteraan.

Azmidiske
22-04-18, 12:55
Een meer forumgerelateerde vraag (maar ook mijn vraag over smileys werd destijds naar hier verplaatst):

In het topic "Heb/ben jij ooit" heeft 8banen geschreven dat hij principieel nooit naar de Verenigde Staten wil gaan en daar dus ook nooit pretparken zal kunnen doen. Ik wil daar alsnog een antwoord op geven omdat ik mezelf op meerdere manieren heel erg herken in die situatie en dus misschien kan helpen. (Late reactie, ik weet het ... maar de reden daarvoor leg ik uit in mijn antwoord).

Ik heb mijn antwoord al volledig uitgeschreven en het is een hele lap tekst geworden, maar ik weet niet goed in welk topic zoiets thuishoort. PM sturen doe ik liever niet omdat het bijna 800 woorden zijn en omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar de reacties van andere mensen. In het oorspronkelijke topic plaatsen betekent dat ik daar mijn eigen vraag moet beantwoorden en dat vind ik een beetje onnozel ;)

De vraag is dus: waar op het forum zet ik mijn verhaal neer?

Ignace
22-04-18, 13:03
Een meer forumgerelateerde vraag (maar ook mijn vraag over smileys werd destijds naar hier verplaatst):

In het topic "Heb/ben jij ooit" heeft 8banen geschreven dat hij principieel nooit naar de Verenigde Staten wil gaan en daar dus ook nooit pretparken zal kunnen doen. Ik wil daar alsnog een antwoord op geven omdat ik mezelf op meerdere manieren heel erg herken in die situatie en dus misschien kan helpen. (Late reactie, ik weet het ... maar de reden daarvoor leg ik uit in mijn antwoord).

Ik heb mijn antwoord al volledig uitgeschreven en het is een hele lap tekst geworden, maar ik weet niet goed in welk topic zoiets thuishoort. PM sturen doe ik liever niet omdat het bijna 800 woorden zijn en omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar de reacties van andere mensen. In het oorspronkelijke topic plaatsen betekent dat ik daar mijn eigen vraag moet beantwoorden en dat vind ik een beetje onnozel ;)

De vraag is dus: waar op het forum zet ik mijn verhaal neer?

Als het vooral over parken en reizen naar parken gaat: parken wereldwijd

Als het vooral over Amerika en hun beleid gaat: babbelaar :).

Nielsje
27-04-18, 15:49
Ik moet voor school (middelbaar nog) een presentatie doen over pretparken. Ook moet mijn presentatie één video bevatten. Hierbij zou ik aan jullie willen vragen welk pretparkgeralteerd filmpje (max. 4-5 minuten) jullie zouden nemen? Alvast bedankt

Earlyspencer
27-04-18, 20:20
Heb voor m'n zoon eens een PPT gemaakt over rollercoasters van +/- anderhalf uur. Ik had er videootje in van zo'n antieke steeple-chase-paardencoaster uit de USA. Het hangt er vanaf waar je nadruk op legt: het historische (Napoleon in Rusland), het technische (G-krachten), de marketing, constructeurs, ...

knessel
27-04-18, 21:03
iemand tips om lekker te eten in Phantasialand? Zowel voor snelle hap als voor iets uitgebreider.... Dank bij voorbaat !

Earlyspencer
27-04-18, 22:19
Vers geschept roomijs kost nabij ingang Chiapas amper € 2 voor 2 bollen! Snel hapje: noedels bij de meneem-'Sjinees' tegenover G. Riksha. Maar doorgaans eten we uitgebreider op terugweg in Ikea Heerlen (ook open op zondag). Daarmee verliezen we minder kostbare pret-tijd in PHL.

knessel
28-04-18, 06:03
mercikes !

Nielsje
28-04-18, 07:55
Heb voor m'n zoon eens een PPT gemaakt over rollercoasters van +/- anderhalf uur. Ik had er videootje in van zo'n antieke steeple-chase-paardencoaster uit de USA. Het hangt er vanaf waar je nadruk op legt: het historische (Napoleon in Rusland), het technische (G-krachten), de marketing, constructeurs, ...
De PPT mag maar maximum 10 minuten lang zijn, dus heb ik gekozen voor een beetje van alles te doen. Er zit een klein geschiedenis in van achtbanen en pretparken. Verschil pretpark en themapark, pay per ride of één toegangsprijs, verschillende soorten achtbanen, records en coastercount (omdat de leerkracht graag wil weten wat dat is).

Pretparkfreak7
30-04-18, 11:48
mercikes !

Vijgen na pasen: maar je gaat toch nog een keer met je herbezoekkaart dus: Unter den Linden gaf mij zeer degelijke keuken aan zeer schappelijke prijzen. Over Mandschu hoor ik ook vaak de loftrompet schallen voor liefhebbers van de Aziatische keuken. De burgers in Tacana behoren tot je standaard pretparkjunkfood-kost.
De taverne bij Taron heeft volgens de overleveringen ook mythische keuken, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen uittesten. Fantasy is wat mij betreft de blinde vlek in het horeca-aanbod van het park.

Den Este
30-04-18, 14:12
Als je met uw Europa-park abonnement naar Phantasialand wilt, ben je dan verplicht om via de Berlijnse ingang te gaan, of kan dat ook aan de kassa's in China Town geregeld worden?

Xarbero
30-04-18, 14:23
Als je met uw Europa-park abonnement naar Phantasialand wilt, ben je dan verplicht om via de Berlijnse ingang te gaan, of kan dat ook aan de kassa's in China Town geregeld worden?

zoiezo via berlijn ;-)

wimvg
30-04-18, 14:31
iemand tips om lekker te eten in Phantasialand? Zowel voor snelle hap als voor iets uitgebreider.... Dank bij voorbaat !

als het snel mag gaan: in Klugheim vind ik de Flammkuchen best lekker: vers gemaakt, net iets anders dan de typische pretparkkost, en ook leuk om te delen met je medebezoekers.

simon
02-05-18, 12:08
De PPT mag maar maximum 10 minuten lang zijn, dus heb ik gekozen voor een beetje van alles te doen. Er zit een klein geschiedenis in van achtbanen en pretparken. Verschil pretpark en themapark, pay per ride of één toegangsprijs, verschillende soorten achtbanen, records en coastercount (omdat de leerkracht graag wil weten wat dat is).

Mag je achteraf altijd eens posten of sturen, wat mij betreft! :)

Earlyspencer
02-05-18, 17:29
Now sports, ofte https://www.youtube.com/watch?v=tAGbzeFfR6g

Als zelfverklaarde kalender-autist zoek ik een Walibi-gaatje met een grote kans op weinig volk. De zomer lijkt me uitgesloten met de mega-verkoop van abo's. Bovendien heb ik geen vettige Quick-passen kunnen versieren. En het park heeft voor ons wel nog iets goed te maken na enkele gesloten top-attracties in de eerste week van april.

Mijn oog viel op ... zaterdag 23 juni. Het park geeft dan aan open te zijn van 10:00 - 18:00 maar is de daaropvolgende zaterdag wel gesloten/afgehuurd. De beoogde zaterdag valt voor de meeste jongelui wellicht net niet meer in de examenperiode, en de Ramadanners moeten dan al ruim een week niet meer letten op het tijdstip van hun consumpties.

Maar ... diezelfde zaterdag speelt een rood-gekleed stelletje giga-overbetaalde belasting-ontvluchters een partijtje balleke-trap in één of andere Russische stad. En ik heb die match toch al eens op t.v. gezien ... in 2002! De aftrap zou nu om 15:00 Belgische tijd gegeven worden (bron:https://sport.infonu.nl/voetbal/121743-wk-voetbal-2018-belgie-tunesie-live-op-tv-en-livestream.html). Dat lijkt me voor vele landgenoten wellicht te vroeg om nog eerst een half dagje pretpark mee te pikken.

Heeft iemand ervaring met park-drukte (-kalmte) tijdens zo'n matchen? Ik herinner me een quasi leeg BJL toen Oranje eens Brazilië versloeg, maar dat lijkt me qua park en qua lokale team-interesse toch van een lagere orde. Twee jaar terug dacht ik slim te zijn door tropisch te gaan zwemmen nabij Ulm wanneer die Mannschaft een laatavondmatch speelde. Hadden ze doodleuk het zwembad vervroegd gesloten :(

BTW: verkiezingsdag is (ook) een pretpark-topper. Net als ene BDW denk ik met genoegen terug aan 12-10-12: toen hebben we onze enige Walibi-Family-Golden aangeschaft. Ondanks het weinige volk draaiden alle attracties op voldoende toeren. Ik mag hopen dat ze dat ook doen wanneer de Duiveltjes spelen? Of gaan ze dan een groot scherm plaatsen en de attracties stil leggen?

Nathan G
02-05-18, 21:57
Dat Walibi een groot scherm plaats, zou misschien nog niet eens zo een domme zet zijn :p de attracties dan sluiten zie ik ze echter nooit doen.

23 juni is in die ene week tussen de examens en de zomervakantie. Ik verjaar ook gedurende die week en ga elk jaar met een deel vrienden richting Waver om dat te vieren, ondanks dat ik weet dat het extreem druk is. Ik betwijfel dan ook dat er - ondanks de Rode Duivels - veel mensen zullen afhaken. Niet heel het land is een enorme fan van voetbal en zeg nu zelf, wie verkiest er dat boven een dagje pretpark? :p

Pretparkfreak7
02-05-18, 22:14
Eens de 20 gepasseerd is juni naar mijn ervaring ongeacht week of weekend mits wat goed weer een garantie op drukke parken.

Phadd-F
02-05-18, 22:14
wie verkiest er dat boven een dagje pretpark? :p


Ik, afhankelijk van elke wedstrijd het is en het belang er van ;) Misschien afwachten en hopen dat de Rode Duivels de finale halen?!

Earlyspencer
03-05-18, 06:45
Thx voor de reacties. Maar heeft iemand op het forum Wal. bezocht tijdens Bel.-Irl. op zat. 18/06/16? Dat was ook op een zaterdagnamiddag. Wel nog in de examenperiode en 'maar' een EK.

Groot scherm in het park lijkt me commercieel wel interessant, maar dan cancel ik terstond m'n gepland bezoekje. Het zijn toch vaak de vaders die mee naar het park 'moeten' als chauffeur en die willen het sportgebeuren niet missen. Ik merkte al meermaals (gerelateerde?) kalmte op Ronde-Van-Vlaanderen- en Paris-Roubaix-dagen in de drie Vlaamse parken. Al trekt Wal. natuurlijk meer jongeren zonder ouders erbij aan, en heeft het beter o.v. voor stedelingen.

slimmerik
03-05-18, 10:45
Wij waren er tijdens België-Ierland en het was extreem rustig. Zelfs weerwolf was instappen.

En het is niet omdat er dan sport is dat je attracties moet stilleggen...Dan kan je dat elk weekend doen lol

Michielsken
03-05-18, 14:56
Even ter verduidelijking. Walibi is een bedrijf en speelt in op de verwachte drukte, zoals elk bedrijf. Ik werk in een winkel en wij waren tijdens België - Ierland gewoon open, maar ipv 7 werknemers waren er 3 aanwezig. En die 3 werknemers hebben welgeteld 8 bezoekers over de vloer gekregen tijdens de match en (door het goede weer) 15 erna. Dus 23 bezoekers tussen 15u en 18u30, op een tijdstip dat we normaal ongeveer 200 bezoekers ontvangen. Dan lijkt het me ergens logisch dat bedrijven zich afvragen of het niet beter is om sneller te sluiten of gewoon niet open te doen, het kost alleen maar handenvol geld en je stelt (bijna) niemand teleur...

jefke88
03-05-18, 15:11
Ik zie Walibi echt niet sluiten die dag hoor (en ik denk niet dat er überhaupt in België ergens een winkel of bedrijf sluit daarvoor). Als ik het daar voor het zeggen had bleef het net langer open en zette ik ook een groot scherm, daar zou nog een commercieel succes van te maken vallen. Maar waarschijnlijk kost het allemaal teveel moeite voor maar 3 wedstrijden ;).

Nathan G
03-05-18, 16:10
Even ter verduidelijking. Walibi is een bedrijf en speelt in op de verwachte drukte, zoals elk bedrijf. Ik werk in een winkel en wij waren tijdens België - Ierland gewoon open, maar ipv 7 werknemers waren er 3 aanwezig. En die 3 werknemers hebben welgeteld 8 bezoekers over de vloer gekregen tijdens de match en (door het goede weer) 15 erna. Dus 23 bezoekers tussen 15u en 18u30, op een tijdstip dat we normaal ongeveer 200 bezoekers ontvangen. Dan lijkt het me ergens logisch dat bedrijven zich afvragen of het niet beter is om sneller te sluiten of gewoon niet open te doen, het kost alleen maar handenvol geld en je stelt (bijna) niemand teleur...

Ik vind de vergelijking tussen een winkel en een pretpark toch een klein beetje van de pot gerukt eerlijk gezegd :p je kan perfect zeggen "We gaan wel een uurtje vroeger naar de winkel", het is bovendien iets dat je ongeveer elke week doet. Bij pretparken is dat (bij de doorsnee mensen toch ;) ) niet het geval.

Michielsken
03-05-18, 19:33
Ik vind de vergelijking tussen een winkel en een pretpark toch een klein beetje van de pot gerukt eerlijk gezegd :p je kan perfect zeggen "We gaan wel een uurtje vroeger naar de winkel", het is bovendien iets dat je ongeveer elke week doet. Bij pretparken is dat (bij de doorsnee mensen toch ;) ) niet het geval.

Het is te zien welke winkel he ;) De meeste klanten zien wij hooguit 2 of 3 keer per jaar hoor. Ik juich het niet toe (verre van zelfs, maar zo'n dagen zijn heel saai), maar ik heb er wel begrip voor. De kosten blijven hetzelfde maar de opbrengst keldert, waarom dan in godsnaam open houden en/of op volle capaciteit werken? En een groot scherm is bijna geen optie, want naast het grote scherm zelf moet je ook nog geld betalen om dit te mogen uitzenden én je lokt daarmee echt niet de massa om de kosten van dat scherm te kunnen dekken. En bij pretparken is dat ook het geval, zie maar naar de getuigenis van tijdens België - Ierland, toen het park extreem rustig was...

Nathan G
03-05-18, 19:47
Het is te zien welke winkel he ;) De meeste klanten zien wij hooguit 2 of 3 keer per jaar hoor. Ik juich het niet toe (verre van zelfs, maar zo'n dagen zijn heel saai), maar ik heb er wel begrip voor. De kosten blijven hetzelfde maar de opbrengst keldert, waarom dan in godsnaam open houden en/of op volle capaciteit werken? En een groot scherm is bijna geen optie, want naast het grote scherm zelf moet je ook nog geld betalen om dit te mogen uitzenden én je lokt daarmee echt niet de massa om de kosten van dat scherm te kunnen dekken. En bij pretparken is dat ook het geval, zie maar naar de getuigenis van tijdens België - Ierland, toen het park extreem rustig was...

Het ligt er idd aan welke winkel, maar alsnog vind ik het persoonlijk appelen en peren :p zelf werk ik als vakantiejob in de supermarkt en ken dus ook van die dagen dat het extreem rustig is (Kerstavond en oudjaar bijvoorbeeld), maar de winkel is dan wel gewoon open. En inderdaad, die dagen zijn heel saai.

Dan nog geloof ik niet dat de invloed zo groot gaat zijn in een pretpark als dat is in een winkel. België-Ierland was op 18 juni, nog midden in de examenperiode. Dan loopt er sowieso geen kat rond in Walibi (dat herinner ik me nog van uit de lagere school). Op 23 juni is dat heel anders, dan wordt het park normaal overspoeld door jongeren die net hun examens achter de rug hebben. Ik denk dat dat dit jaar niet anders zal zijn, zeker niet als de weergoden ons gunstig zijn.

Als ik die dag niets te doen zou hebben, is de kans groot dat ik ook in Walibi zit. Ik zal het dan zien :p

Earlyspencer
05-05-18, 20:34
Ik vind het topic over het draaiende waterglijbaan-rad van Wiegand nergens op het forum. Op meerdere websites lees ik dat de wereldpremière zou gaan naar een Chinees park, gevolgd door Belgien! en Polen: https://www.hersfelder-zeitung.de/hessen/rotierende-roehren-rutsche-aus-rasdorf-kommt-weltneuheit-slide-wheel-9514645.html http://www.fuldaerzeitung.de/regional/huenfeld/made-in-rasdorf-wiegand-baut-riesenrutsche-in-china-FB7344272 en https://www.coasterfriends.de/forum/coasterfriends-insider-1/newscenter-park-und-coaster-news-park-talk-5/sonstige-freizeitaktivitaeten-188/14178-2019-neuheit-slide-wheel-wiegand-maelzer-aquapark-reda-polen.html#post249092
Heb ik iets gemist over de uitbreiding van Aqualibi of de nieuwbouw van Bellewaerde of Plopsaqua?

Azmidiske
27-05-18, 17:35
Deze attractie komt al sinds de nineties elk jaar naar Leuven Kermis. Thuis noemden wij hem de rode rups omdat de karretjes in de jaren '90 effen rood geschilderd waren. Maar kent iemand de officiële naam van dit attractietype? (Dus niet de naam van dit individuele exemplaar.)

ZQ0GVDq8Veg

Belgiumcoasterfreak
27-05-18, 17:44
Deze attractie komt al sinds de nineties elk jaar naar Leuven Kermis. Thuis noemden wij hem de rode rups omdat de karretjes in de jaren '90 effen rood geschilderd waren. Maar kent iemand de officiële naam van dit attractietype? (Dus niet de naam van dit individuele exemplaar.)

ZQ0GVDq8Veg

Een Bidule ;). En inderdaad, dat ding staat er echt elk jaar op diezelfde plek. Heerlijk toch, en ook super vriendelijk personeel. Met mijn vorig werk (leefgroepwerking met jongeren met mentale beperking) waren ze altijd heel begaan en hulpvaardig. Zo moet het!

Azmidiske
28-05-18, 16:48
Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik dat ik tijdens mijn hele lagereschooltijd welgeteld drie 'spannende' attracties gedaan heb, namelijk een Luna Loop, een Lambada en een Bidule.

Vervolgens stapte ik als dertienjarige nietsvermoedend in de Bobslee van de Efteling ... maar dat, lieve kinderen, is een ander verhaal ;)

Earlyspencer
06-06-18, 18:50
In mijn bezit zonder overbodige KCal's (merci, 2iememain.be): Quick passen met drie tijdloze vrijgeleiden (zonder Tiki) voor m'n tweede, laatste en wiedergutmachende* bezoek aan Walibi dit jaar (*enkele toppers gesloten of nog niet af begin april). Wie enige ervaring heeft met deze vouchers: advies is zeer welkom.

Ik lees "Aanmelden in de WAB-shop". Is dat de grote winkel net voorbij de poorten aan je linkerkant? Is deze open voor 10:00? Of kan/moet de pas elders verzilverd worden?

Is het wijselijk om eerst enkele attracties te doen en daarna de voucher in te ruilen? Dan hoef je die pas niet te verspillen aan reeds gedane attracties of attracties (tijdelijk) buiten bedrijf?

Openen de attracties meer achteraan later dan de park-opening? Dan loont een sprintje naar achter niet echt, zie de PR-parken.

Is die gratis Quick pas geldig voor Pulsar? Dat was niet zo in 2016 (en 2017?), meen ik.

Mijn ondertussen beproefd aanvalsplan is 's ochtends 1. Psyké (eventueel bissen) 2. Pulsar (indien niet gestoord) 3. Flash Back 4. Cot. Daarna begint meestal het echte aanschuif-werk. Maar met Tiki ligt dat nu natuurlijk anders.

knessel
06-06-18, 18:58
vorig jaar heb ik die passen ook gebruikt. Winkel is inderdaad rechts als je binnengaat, maar het is daar zeer druk en het tempo was....
Best eerst je plan van aanval uitvoeren en dan je passen gaan verzilveren. Wij vertrekken ook altijd linksom, via de Cobra etc, 's morgens is er geen kat aan die zijde van het park. Pulsar zat er vorig jaar ook bij. Al blijft het een beetje onwennig om zo'n rij van een uurtje vrolijk voorbij te steken met zo'n pass....

slimmerik
06-06-18, 19:51
Eerste attractie die je moet doen is Tiki. Opent om 10u. Met een beetje geluk kun je 2 ritjes doen. Tegen 10.30u is er geen beginnen meer aan. Daarna cot en dan terug naar psyke waar het dan nog altijd rustig is. Cobra tegen 12-13u. De winkel is open voor 10u maar dan is het daar helemaal niet druk. Pulsar zat er altijd bij en nu dus ook.

Rein
07-06-18, 07:51
De vouchers van Quick kan je inderdaad inruilen aan de winkel links na de inkom. Het duurde bij ons vooral lang omdat men vingerafdrukken moest nemen. Ik veronderstel om te voorkomen dat je meerdere keren die dag een voucher zou gebruiken.
Pulsar is inderdaad inbegrepen, maar dat Tiki-Waka uitgesloten was was voor mij een verrassing, gezien ik dit nergens kon terugvinden bij de voorwaarden én Tiki-Waka nogal prominent aanwezig is op de voucher.

Ik zou ook aanraden om meteen Tiki-Waka te gaan doen en dan langs de kant van Psyké de attracties meepikken. Op die manier raak je terug aan de ingang zodat je je voucher kan omruilen rond het middaguur.

Gel
08-06-18, 18:27
Mijn ondertussen beproefd aanvalsplan is 's ochtends 1. Psyké (eventueel bissen) 2. Pulsar (indien niet gestoord) 3. Flash Back 4. Cot. Daarna begint meestal het echte aanschuif-werk. Maar met Tiki ligt dat nu natuurlijk anders.

Wanneer zou je gaan? Het aanvalsplan verschilt wel op het moment dat je zou gaan.

Earlyspencer
08-06-18, 21:34
Dank voor alle advies hierboven. Ik denk te gaan op een weekdag eind augustus. Een nabije zaterdag waarop de Rode Duivels spelen, werd me ontraden. Aangepast plan: Rush naar Tiki en dan Pulsar als die geen kuren heeft. Daarna nog proberen Psyke en Radja. Dan Quick scoren voor Loup, Cot en bij warm weer Flash, hoewel die 's ochtends al vaker instap-klaar bleek. Dalton, Vampyre en Cobra zijn geen must.

Gel
08-06-18, 22:42
Dank voor alle advies hierboven. Ik denk te gaan op een weekdag eind augustus. Een nabije zaterdag waarop de Rode Duivels spelen, werd me ontraden. Aangepast plan: Rush naar Tiki en dan Pulsar als die geen kuren heeft. Daarna nog proberen Psyke en Radja. Dan Quick scoren voor Loup, Cot en bij warm weer Flash, hoewel die 's ochtends al vaker instap-klaar bleek. Dalton, Vampyre en Cobra zijn geen must.

Als het je ontraden werd, raad ik het je weer aan. Weekends in de laatste week van juni zijn echt niet zo druk. Door de week is het heel druk door kinderen die gedaan hebben met school, maar weekends vallen goed mee. Bovendien: de Rode Duivels spelen dan. Ik was ooit in de Efteling toen de Belgen en de Nederlanders WK hadden: er was geen kat! Echt aanrader. :) Maar goed, alles is ook afhankelijk van het weer.

timaz
09-06-18, 20:32
Weet iemand of er nog een programma bekend word van de Sommernachtsparty in Europa Park? Ik zou graag willen weten wat er precies allemaal georganiseerd word op deze dag.

Azmidiske
16-06-18, 16:53
Misschien een rare vraag, over Disneyland Parijs deze keer.

Ik ben dit jaar in DLRP geweest (beide parken) en ik heb me er zeker geamuseerd. Maar ik vraag me wel af waarom het zo enorm duur is vergeleken met andere parken in België en buurlanden. Dat de meeste attracties heel veel thema en decor hebben gekregen, zal ongetwijfeld een (terechte) rol spelen. Maar sommige andere parken hebben ook vrij veel thema en zijn toch beduidend goedkoper. Waar komt dit verschil vandaan? Moet DLRP veel licensie/copyrigt betalen aan het moederbedrijf? Laten ze hun bezoekers gewoon voor het merk betalen? Of is er nog een andere reden?

knessel
16-06-18, 17:31
de economische wet van vraag en aanbod, zoals deze voor veel parken geldt. En voor de economisten onder ons zijn dit typische voorbeelden van prijselasticiteit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit
Of in mensentaal: hoeveel kun je vragen zodat de mensen blijven komen én blijven betalen....

Pretparkfreak7
17-06-18, 19:36
Ik denk dat je bij disney vooral voor het merk en de IP betaald. Ik geloof niet dat een park met hetzelfde attractieaanbod, maar zonder de IP dezelfde hoeveelheden volk zou trekken. Of die meerbetaling dan intern wordt doorversast naar het moederbedrijf lijkt mij op zich niet veel te veranderen aan het feit dat je voor die twee zaken betaald.

simon
19-06-18, 16:34
Goh, ik denk dat er meerdere factoren een rol spelen:
- Enerzijds de vraag en aanbod, waarbij er voor een park à la Disney inderdaad meer rek zit op wat men bereid is te betalen om het park te bezoeken.
- Anderzijds heb je inderdaad de IP die zeer sterk aanwezig is in het park, waarop ze ook wel wat rechten moeten doorbetalen aan de holding. Deze rechten zijn wel al lager dan vroeger aangezien de holding nu ook het Franse park beheert, maar toch blijven de prijzen nog stijgen.
- Het entertainmentaanbod is ook groot, met heel wat meet & greets, een duur avondspektakel (waarbij elke avond heel wat vuurwerk wordt afgeschoten), diverse parades en dagelijkse shows.
- Ook de personeelskost mag je volgens mij niet onderschatten. Waar onze parken dan weer sterker op besparen, zie je in DLRP eerder het omgekeerde met een overdaad aan medewerkers per attractie. Kijk ook eens hoeveel mensen er dagelijks in de parades meelopen.

Disneyland is inderdaad duur, maar ik denk dat hun kosten ook bij de hoogste van de Europese parken liggen. Dus aan jou de keuze of je hiervoor wilt betalen of een goedkoper (beter) alternatief gaat opzoeken.

knessel
23-06-18, 06:39
iemand tips voor korting in Djurs sommerland ?

Azmidiske
28-06-18, 17:42
Geen vraag over een specifiek park, maar wel over het organiseren van onze hobby:

Deze lente ben ik voor het eerst naar een pretpark geweest met een groep mensen die ik in eerste instantie via internet had leren kennen. Alles is prima verlopen en ik ben uiteraard van plan om dit in de toekomst nog te doen :) Maar ik herinner me nog vrij goed de eerste keer dat ik iets gelijkaardigs probeerde. Geen pretpark, maar carpoolen Leuven-Brussel om een rockconcert te kunnen bezoeken.

Ook al was ik toen al meerderjarig, er is een zware discussie met mijn moeder aan voorafgegaan. Zij interpreteerde dit als "afspreken met mensen die je enkel via internet kent" en dat is iets wat in artikels over veilig internetgebruik altijd heel negatief wordt voorgesteld. Uiteindelijk is mijn afspraak toch nog kunnen doorgaan en het was zo'n succes dat ik zelfs nu nog met die mensen naar concerten ga. Later nogmaals hetzelfde probleem gehad: ik deed mee aan een goed doel dat via Facebook georganiseerd werd, na wat heen- en weer geschrijf besloten we om ook eens in real life te vergaderen. Wederom ambras met mijn moeder om daar naartoe te kunnen gaan, hoewel die vergadering op dat moment echt nodig was. Toen ik later - jaren later - Ladeuze On Ice organiseerde, was ze gelukkig al wat bijgedraaid en kreeg ik geen vervelende commentaren meer :)

De meeste forumleden kennen elkaar nu al vrij goed en gaan regelmatig samen naar pretparken. Ook op Facebook zijn er groepen actief die dit soort dingen organiseren. Maar ook voor jullie moet er ooit een eerste keer geweest zijn. Ooit hebben jullie andere forumleden ontmoet terwijl je hen voordien enkel online kende.

Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie die eerste paar trips concreet aangepakt? Mijn trip naar PHL is perfect verlopen, dus ik vraag het gewon uit nieuwsgierigheid.

bobby turbo
28-06-18, 19:32
Mijn eerste trips waren met een collega van het werk, die per toeval ook op dit forum actief was (Punisher). Gaandeweg leerde ik meer en meer mensen kennen die graag parken bezochten, dus spraken we ook met die mensen af en op meerdere trips kwam ik een ex collega van me tegen (Pretparkprutser aka Trista, die aangesloten was bij de Rollercoasterfriends. Met Tristan maakte ik heel wat trips en leerde op die manier ook meerdere rf leden kennen. Zo leerde ik ook Timothy kennen die een fb groepje oprichtte, dat je wel bekend is en zo kwam er aan de gekte geen einde meer, je leert namelijk meer en meer mensen kennen met dezelfde hobby. Vaak zie je dezelfde mensen terug in parken en raak je aan de praat, zodat je vriendengroep enkel maar uitbreid.

simon
13-07-18, 09:54
Komend weekend zou ik een bezoek brengen aan Het Smurfenavontuur / Smurf Experience in Brussel, op de Heizel. Heeft iemand dit al bezocht? Is het wat de moeite? Iemand enig idee of er kortingen voor bestaan? Op het eerste zicht heb ik er nog niet veel van gevonden.

smartieke
14-07-18, 20:49
Heeft er hier iemand ervaring met Parque Warner Madrid en Parque de Atracciones Madrid? Wij gaan vrijdag Parque Warner en zaterdag Parque de Atracciones doen. Voor PW hebben we een hele dag uitgerekend 12u tot 0u Voor PdA hebben we maar een uurtje of 5 voorzien. PdA heeft veel gelijkaardige attracties als Movie Park Duitsland dus ben ik van de veronderstelling dat we hier ook minder tijd nodig hebben. Nadat we PdA hebben gedaan hebben we nog een ritje van 6u voor de boeg.
Weet er iemand welke drukte we kunnen verwachten?
Is een ROADRUNNER PASS nodig in PW?
En welke attracties mogen we zeker niet overslaan?

smartieke
14-07-18, 20:51
Komend weekend zou ik een bezoek brengen aan Het Smurfenavontuur / Smurf Experience in Brussel, op de Heizel. Heeft iemand dit al bezocht? Is het wat de moeite? Iemand enig idee of er kortingen voor bestaan? Op het eerste zicht heb ik er nog niet veel van gevonden.

nog niet geweest dus weet niet of het de moeite is. Enige korting waar ik van weet is 2€ korting als je ook mini europa hebt bezocht.

simon
17-07-18, 16:44
nog niet geweest dus weet niet of het de moeite is. Enige korting waar ik van weet is 2€ korting als je ook mini europa hebt bezocht.

Toch bedankt. We hadden gewoon online tickets gekocht, en waren van plan om na de Smurfs Experience nog Atomium en Océade te bezoeken, maar mijn lief is toen ziek geworden.

Soit, zelf vond ik het wel de moeite. Enorm veel sfeer en prachtige decors; ook leuk hoe sommige smurfen je audioguide automatisch triggeren. Van ons had het wel iets langer mogen duren, want we waren op iets meer dan 1 uur rond. Wel even moeten aanschuiven voor de VR-beleving.

Earlyspencer
19-07-18, 14:30
Heeft er hier iemand ervaring met Parque Warner Madrid en Parque de Atracciones Madrid? Wij gaan vrijdag Parque Warner en zaterdag Parque de Atracciones doen. Voor PW hebben we een hele dag uitgerekend 12u tot 0u Voor PdA hebben we maar een uurtje of 5 voorzien. PdA heeft veel gelijkaardige attracties als Movie Park Duitsland dus ben ik van de veronderstelling dat we hier ook minder tijd nodig hebben. Nadat we PdA hebben gedaan hebben we nog een ritje van 6u voor de boeg.
Weet er iemand welke drukte we kunnen verwachten?
Is een ROADRUNNER PASS nodig in PW?
En welke attracties mogen we zeker niet overslaan?

http://board.pretparken.be/showthread.php?932-TR-Parque-Warner-Madrid-amp-Warner-Beach-4-juli-2018

knessel
20-07-18, 19:49
iemand idee van de te verwachten drukte dit weekend in Moviepark Germany ? Ik heb die weides die je tegenkomt op een km voor het park nog nooit in gebruik gezien, en hoop daar niet te komen als deze in gebruik moeten genomen worden :-).

wimvg
20-07-18, 22:16
vorige vrijdag was het er heel rustig, maar dat was de laatste dag voor de start van de schoolvakantie in de regio.
vorig jaar rond deze periode stond er een kilometerslange file op de snelweg en stond de weideparking ook bijna vol. Uiteindelijk hebben we toen wel alle attracties kunnen doen die we wilden doen (met o.a. Star Trek Enterprise die toen pas geopend was).

knessel
21-07-18, 08:01
dank je voor de info; misschien toch iets anders op de planning zetten.

SanderV
21-07-18, 09:15
iemand idee van de te verwachten drukte dit weekend in Moviepark Germany ? Ik heb die weides die je tegenkomt op een km voor het park nog nooit in gebruik gezien, en hoop daar niet te komen als deze in gebruik moeten genomen worden :-).

Ik heb ook al een keertje op de grasvelden gestaan. We hebben toen ongeveer 15 minuten moeten lopen tot we aan de ingang waren, maar desondanks de drukte hebben we toch alle topattracties kunnen doen. In principe ga je normaal gezien wel tijd genoeg hebben om het park te bezoeken aangezien het park tot 20h geopend is. Er kunnen inderdaad wel regelmatig lange files ontstaan naar het park, daar verlies je echt wel veel tijd mee. Moest je dus toch willen gaan, vertrek op tijd zou ik zeggen ;).

Earlyspencer
21-07-18, 10:34
Vorig jaar op een zonnige zondag eind aug., tijdens ADAC-dag (een soort Duitse VAB, waarbij klanten en hun gezin goedkoper binnen konden). File aan de afrit (komende van Oberhausen richting Hannover, denk ik) -> doorrijden naar volgende afrit -> daar geen file, wel parkeren op de weide.

Uiteindelijk hebben we toen de nieuwe Star Trek 4 keer bereden (omdat we één keer mochten blijven zitten). Die heeft een behoorlijke capaciteit en is niet op jonge kinderen gericht. We hebben het te drukke park (vooral Nickland) toen wel al rond 15:00 verlaten. Tot mijn verbazing zag ik dan een gezin aan de kassa de volle pot betalen. Ik vrees dat die niet veel waar voor hun geld hebben gekregen.

Wanneer je het park zelden bezoekt, raad ik aan met Van Helsing te beginnen, die heeft een zwakke capaciteit. En ben je met jonge kinderen: meteen Nickland doen. Het is een PR-park, dus verwacht sommige attracties later open (b.v. Bandit pas om 11:00).

klepje87
23-07-18, 20:21
Wij zijn van plan om na jaren nog eens naar BJL te gaan deze week. Als ik op de website kijk, valt het mij op hoeveel attracties een minimumlengte hebben van 1m. Wordt daar ter plaatse moeilijk over gedaan?

bobby turbo
23-07-18, 22:25
Wij zijn van plan om na jaren nog eens naar BJL te gaan deze week. Als ik op de website kijk, valt het mij op hoeveel attracties een minimumlengte hebben van 1m. Wordt daar ter plaatse moeilijk over gedaan?

Te klein is te klein, zouden ze in elk park even streng op moeten zijn..

dennis8baan
30-07-18, 18:28
Ik heb onlangs gezien dat er nog een werkende website is voor de werkende live wachttijden van Walibi Belgium, alleen weet ik niet wat heb het webadres is. Heeft iemand enig idee? (en ik ken het looopings wachttijden overzicht al maar daar staat Walibi Belgium al een tijdje niet meer bij)

dsoffers
06-08-18, 22:19
Heeft er iemand ervaring met de Speedy Pass in Movie Park Germany? Op de site staan enkel prijzen 'vanaf' en blijkbaar zou de definitieve prijs pas de dag zelf bepaald worden. Met welke maximum prijs moeten we eventueel rekening houden? Vraag me vooral af hoe het daar in z'n werk gaat, de site is niet zo duidelijk.. :)

Azmidiske
18-08-18, 16:20
Als ik me niet vergis, organiseert Walibi elk jaar een fandag waarop de leden van dit forum uitgenodigd worden. Ik heb hier zelf wel interesse voor, maar Walibi heeft de gewoonte om deze fandag altijd vrij laat aan te kondigen. Anderzijds organiseren ze het meestal in ongeveer dezelfde periode van het jaar.

Kan iemand een inschatting maken van de dagen waarop deze fandag dit jaar zou kunnen plaatsvinden?

bobby turbo
18-08-18, 16:24
Als ik me niet vergis, organiseert Walibi elk jaar een fandag waarop de leden van dit forum uitgenodigd worden. Ik heb hier zelf wel interesse voor, maar Walibi heeft de gewoonte om deze fandag altijd vrij laat aan te kondigen. Anderzijds organiseren ze het meestal in ongeveer dezelfde periode van het jaar.

Kan iemand een inschatting maken van de dagen waarop deze fandag dit jaar zou kunnen plaatsvinden?

Die valt al jaren op de eerste nocturne

traveler
19-09-18, 13:37
mijn vriendin (die ik tegenwoordig overal me naartoe sleur) draagt een bril zonder dat ding zit ze amper iets.

Helaas heeft een bril in een achtbaan de nijging om te gaan vliegen.

heeft iemand hier ervaring met brillen en achtbanen?
zijn er misschien ergens goedkope exemplaren te verkrijgen zodat ze geen schrik moet hebben voor haar goede bril?
Ze kan lenzen indoen maar dit allen helpt niet we hebben het al geprobeerd en ze kreeg een oogontsteking omdat er vuil onder de lenzen kroop door de wind.

jefke88
19-09-18, 13:42
Armpjes achter de oren wat vaster laten zetten :).

Ik draag zelf ook een bril maar die heeft in geen enkele achtbaan neiging gehad tot afvallen, zelfs niet in Stuntfall.

trainfreak
19-09-18, 17:15
Bij de (betere?) opticien kan je misschien wel bandjes vinden.
Je kan die aan het oor van de bril vastmaken en aanspannen achter je hoofd.

Zoiets bedoel ik dus: https://www.myxlshop.be/j-s-rubberen-brilkoord.html?id=50029660&gclid=CjwKCAjw54fdBRBbEiwAW28S9nTAdJDPcVcIf4dzrpiK PpMA6M_hGW95m3VggHQd7gK_hNoj6gy83RoCLcwQAvD_BwE
Blijkbaar ook te koop bij AS Adventure

bobby turbo
19-09-18, 17:56
Ik draag ook een bril en die zet ik enkel af wanneer het effectief verplicht is, in al die jaren nog nooit gaan vliegen. GEwoon zien dat hij vast genoeg zit.

Nathan G
19-09-18, 19:47
Vroeger droeg ik ook een bril, toen zette ik die bij elke 'grote' achtbaan af. Tegenwoordig draag ik lenzen en heb ik daar geen last meer van :p

De beste tip lijkt mij eerlijk gezegd een bandje waarmee je hem kan vastbinden, zoals hierboven ook al gezegd werd.

Polletje
19-09-18, 23:05
Ze kan lenzen indoen maar dit allen helpt niet we hebben het al geprobeerd en ze kreeg een oogontsteking omdat er vuil onder de lenzen kroop door de wind.

Ik moet ook brillen maar voor oa. pretparken draag ik sowieso lenzen. Recent ben ik overgeschakeld naar éénmalige daglenzen i.p.v. maandlenzen. Voor optionele dragers van lenzen veel hygiënischer en zit vaster met bijgevolg minder kans op oogontstekingen.

Azmidiske
21-09-18, 21:09
Wapens, scherpe voorwerpen en drugs kan ik zelf wel bedenken ... maar zijn er nog andere dingen die bij een rugzakkencontrole aan Walibi Belgium uit je tas gehaald kunnen worden, of waar je last mee kan krijgen?

Tot nu toe nog geen problemen gehad in Walibi maar ik ben al even niet meer in dit park geweest, en sinds een negatieve ervaring met rugzakcontroles ben ik nogal wantrouwig :(

Joran
21-09-18, 21:20
Wapens, scherpe voorwerpen en drugs kan ik zelf wel bedenken ... maar zijn er nog andere dingen die bij een rugzakkencontrole aan Walibi Belgium uit je tas gehaald kunnen worden, of waar je last mee kan krijgen?

Tot nu toe nog geen problemen gehad in Walibi maar ik ben al even niet meer in dit park geweest, en sinds een negatieve ervaring met rugzakcontroles ben ik nogal wantrouwig :(

Toen ik er was controleerden ze amper hoor. Ze keken gewoon even vlug er in en twas oké.

Neem gewoon mee wat je normaal mee zou nemen en denk een beetje logisch na lijkt me? ;)

Earlyspencer
22-09-18, 08:36
Misschien kan een pp-medewerker eens een artikeltje pennen over tassencontroles en wat wel en niet mee naar binnen mag in bepaalde parken. Zelf durf ik al eens een bijzonderheid te vermelden in m'n TR's. In de meeste Spaanse parken is eigen voedsel niet toegestaan en trouwens ook af te raden bij hitte. Wel positief daar zijn de drankfonteintjes. Blackpool: enkel gesloten flessenwater, Wal-RH: picknick op de parking buiten het park. De soepelsten zijn de Scandinaviërs: rauw vlees e.a. toegelaten voor gratis te gebruiken BBQ-roosters, kolen inbegrepen. Al was er afgelopen zomer wel een verbod omwille van de hitte/droogte.

Wat non-food betreft: ooit vroeg men me bij het betreden van EP (vermoedelijk) of ik een zakmes bij had. Ik begreep de vraag in het Duits niet en wilde me er met een knik vanaf maken. Uiteindelijk werd de vraag in het Engels gesteld en het mini-misverstand uitgeklaard. M.a.w. ook in een op-en-top professioneel park hanteert men qua security soms de natte-vinger-methode.

Het is overigens schering en inslag hoe onnauwkeurig bijna alle manuele scans gebeuren: nog nooit werd mijn metalen drinkbus (met water en citroen-extract) aan verder onderzoek onderworpen. De enige parken in Eur. met een volautomatische scan à la aéroport zijn bij mijn weten Disney, Astérix en waarempel ons eigenste Pairi Daiza, al weet ik niet of die toestellen in staat zijn de aard van de vloeistof te detecteren. Een andere opmerking die vaak opduikt, o.a. nog heel recent n.a.v het BJL-débacle - zuurpruimen gaan nu vragen "Welk recent débacle bedoel je?" - is of die ophokplicht voor de check geen extra onveiligheid in de hand werkt.

Is de Efteling-methode de meest aangewezen: laisser passer met discreet opgestelde profilers? Of riskeer je als park dan een klacht wegens 'discriminaatsie' wanneer je er iemand uitpikt?

trainfreak
23-09-18, 08:52
Wat non-food betreft: ooit vroeg men me bij het betreden van EP (vermoedelijk) of ik een zakmes bij had. Ik begreep de vraag in het Duits niet en wilde me er met een knik vanaf maken. Uiteindelijk werd de vraag in het Engels gesteld en het mini-misverstand uitgeklaard. M.a.w. ook in een op-en-top professioneel park hanteert men qua security soms de natte-vinger-methode.

Het is overigens schering en inslag hoe onnauwkeurig bijna alle manuele scans gebeuren: nog nooit werd mijn metalen drinkbus (met water en citroen-extract) aan verder onderzoek onderworpen. De enige parken in Eur. met een volautomatische scan à la aéroport zijn bij mijn weten Disney, Astérix en waarempel ons eigenste Pairi Daiza, al weet ik niet of die toestellen in staat zijn de aard van de vloeistof te detecteren.

Ook bij EP kregen wij deze vraag, of we geen messen of andere scherpe voorwerpen bijhadden.

Over de volautomatische scantoestellen: ook bij EP staan/stonden er apparaten waar je je rugzak kon indoen en aan de andere kant kwam deze er dan terug uit. Je had toen wel de keuze om de controle te laten doen door mensen, of door het apparaat.
Tijdens mijn laatste bezoek waren deze machines wel afgesloten, en ging men over tot manuele scans.
En zelfs dan nog laten ze bij de ene rij soms gewoon groepen mensen door (zonder te controleren), terwijl je bij de andere rij je volledige rugzak mag uitlegen.

Zeuske83
23-09-18, 09:12
Hey

Ik heb een vraagje over die lets go pass van Walibi

Als je op de site kijkt om hem aan te maken staat er dit

Basispass
Let's go pass Walibi (€59)

De basispass geeft je gedurende 1 jaar toegang** tot Walibi Belgium, uitgezonderd op nocturnes en feestdagen.
Opties
Nocturnes en feestdagen (€20)

De basispass geeft geen toegang** op nocturnes en feestdagen. Wil je op deze dagen ook genieten van je pass? Dan kan je deze optie eenvoudig toevoegen.
Aqualibi (€20)

Geniet van het subtropisch zwemparadijs Aqualibi. (www.aqualibi.be)
Extra pass (€20)

Vanaf de 4e pass betaal je slechts €20 per extra basispass. (max. 5)
Parking pass (€25)

Parkeer gratis bij Walibi, Aqualibi & Bellewaerde. (2 nummerplaten per Parking Pass)
Enkel te koop aan de kassa

Als je dan naar de voordelen kijkt dan staat er:

Op vertoon van je pass aan de kassa,
ontvang je:
50% korting in de volgende parken:
· Parc Astérix (FR)
· France Miniature (FR)
· Musée Grévin Paris (FR)
· Walibi Rhône-Alpes (FR)
· Walibi*
· Aqualibi*
· Bellewaerde*
· Walibi Holland (NL)
· Phantasialand (DE

* als je deze optie hebt aanvinkt...

Wel Optie Bellewaerde staat er niet bij denk ik.... of ben ik blind?

Op de site van bellewaerde kun je de optie Walibi wel aanvinken...

OF is dit standaard erin?

Bedankt al

Mike

Xarbero
23-09-18, 09:44
Walibi verkoopt geen bwp abo's meer en bwp verkoopt normaal geen abo's meer ook. Er was dit jaar een stormloop op de abo's van bwp vanuit noord frankrijk en om overbevolking tegen te gaan hebben ze de verkoop van abo's volledig gestopt dacht ik

Azmidiske
01-10-18, 18:26
Even een vraagje tussendoor: is er al nieuws over de fandag in Walibi waar we ons via dit forum kunnen inschrijven? Ik hou het forum elke dag in de gaten, maar hoop dat ik niets over het hoofd zal zien als het zover is ;)

Belgiumcoasterfreak
01-10-18, 18:39
Even een vraagje tussendoor: is er al nieuws over de fandag in Walibi waar we ons via dit forum kunnen inschrijven? Ik hou het forum elke dag in de gaten, maar hoop dat ik niets over het hoofd zal zien als het zover is ;)

Neen en WB kennende is dat meestal pas een week of twee online. Tot nu toe was deze fandag altijd de eerste nocturne tijdens Halloween.

klepje87
07-10-18, 12:59
Even een praktische vraag ivm de abonnementen bij Plopsa.

Wanneer een kind bij aanvang van het abonnement nog geen meter groot is, heeft hij een Bumba Card nodig. Maar wat als hij tijdens het jaar de meter overschrijdt en bijgevolg een fun card nodig heeft? Kan je de Bumba Card dan upgraden mits supplement?

K. V.
07-10-18, 21:01
Even een praktische vraag ivm de abonnementen bij Plopsa.

Wanneer een kind bij aanvang van het abonnement nog geen meter groot is, heeft hij een Bumba Card nodig. Maar wat als hij tijdens het jaar de meter overschrijdt en bijgevolg een fun card nodig heeft? Kan je de Bumba Card dan upgraden mits supplement?

Nee, je abonnement is een jaar geldig, dus je hoeft niet over te schakelen op een ander abonnement, ook al is het kind al groter dan 1m. Het jaar erop moet je wel overschakelen (als je nog een jaartje wil gaan).

klepje87
08-10-18, 21:25
Nee, je abonnement is een jaar geldig, dus je hoeft niet over te schakelen op een ander abonnement, ook al is het kind al groter dan 1m. Het jaar erop moet je wel overschakelen (als je nog een jaartje wil gaan).

Super, bedankt!

Rickie97
10-10-18, 00:25
Ik weet niet meteen waar ik dit beter kan plaatsen, maar ik kreeg zopas een mail van Walibi met als titel "info voor abonnementshouders". In de mail staat: "Jouw abonnement geeft geen toegang tot de Halloween nocturnes. Wil je toch een Halloween nocturne meepikken? Dan kan je genieten van een ticket aan slechts € 12,50, speciaal voor jou. [...]"

Allemaal goed en wel, maar... Ik heb geen abonnement... :p Zijn er nog mensen die dit gehad hebben?

joachim1107
12-10-18, 14:51
Iemand hier ervaring met het boeken van hotel + tickets bij Walt Disney World. Omdat we met 11 personen zijn gaat dit niet via de site of via mail. Iemand die dit ooit ook al telefonisch heeft gedaan. Welke gegevens moet je hebben? Datum, hotel, soort tickets, aantal volwassenen, aantal kinderen, geboortedata zijn dingen waar ik aan denk. Nog gegevens die ze nodig hebben?

fkl8
14-10-18, 08:05
Iemand hier ervaring met het boeken van hotel + tickets bij Walt Disney World. Omdat we met 11 personen zijn gaat dit niet via de site of via mail. Iemand die dit ooit ook al telefonisch heeft gedaan. Welke gegevens moet je hebben? Datum, hotel, soort tickets, aantal volwassenen, aantal kinderen, geboortedata zijn dingen waar ik aan denk. Nog gegevens die ze nodig hebben?
Dat kan telefonisch maar waarom boek je niet kamer per kamer? En in de opmerkingen schrijf je steeds het eerste boekingsnummer.
De boekingen beheren kan zelfs 1 persoon doen via My Disney Experience.
Coasterfrenzy heeft voor 12 geboekt en kan meer uitleg geven, al dan niet in de negatieve zin ��

joachim1107
14-10-18, 18:50
Het is ook omdat je via de site het aantal dagen van je inkomtickets niet kan kiezen. We vertrekken de laatste dag s middags, dus zou wat belachelijk zijn om voor die dag tickets te betalen

fkl8
15-10-18, 07:07
Het is ook omdat je via de site het aantal dagen van je inkomtickets niet kan kiezen. We vertrekken de laatste dag s middags, dus zou wat belachelijk zijn om voor die dag tickets te betalen
Je kan desnoods werken via een Amerikaans reisbeureau gespecialiseerd in Disney reizen. Wij hebben onze eerste keer zo geboekt en zij regelden dan alles voor ons. Zo kan je ook een dag minder tickets nemen en direct als groep boeken.
Ik stuur je even de link via PM omdat ik niet zeker weet of ik die hier mag plaatsen.

Zeuske83
21-10-18, 09:05
Een vraagje:

Is het altijd zo rustig in Aqualibi op de eerste nocturnes van Walibi? We zijn gisteren naar Aqualibi geweest en Er zaten er mssn 40 man in...Ik denk zelf dat dat veel is ... in het grote bad zat 5 man(was rond 20 uur) en in het warm water bad 3 man . (!!!). Om u maar een idee te geven hoe rustig het was..Ik vond het vreselijk raar en het bad was ook open tot 22u..

Xarbero
21-10-18, 19:48
Een vraagje:

Is het altijd zo rustig in Aqualibi op de eerste nocturnes van Walibi? We zijn gisteren naar Aqualibi geweest en Er zaten er mssn 40 man in...Ik denk zelf dat dat veel is ... in het grote bad zat 5 man(was rond 20 uur) en in het warm water bad 3 man . (!!!). Om u maar een idee te geven hoe rustig het was..Ik vond het vreselijk raar en het bad was ook open tot 22u..

wij zijn er rond 17u een anderhalf uurtje binnen geweest, en het was ook toen zeer rustig! Zeker een aanrader op dat anders drukke uur in het park!

Azmidiske
26-10-18, 18:30
Na de promotiecampagne rond Black Rose gevolgd te hebben - en het spookhuis ook effectief bezocht te hebben - ben ik eigenlijk wel een beetje benieuwd geworden naar de voorgeschiedenis van dat huis (het gebouw zelf dus). Je kan duidelijk zien dat dit ooit een normaal woonhuis lans de Rue Joseph Dechamps was. Maar blijkbaar is het nu ook effectief eigendom van het park, want ze hebben het zwart geschilderd. Weet iemand meer over dat gebouw? Wanneer heeft Walibi het gekocht, hoe lang hebben er gewone mensen in gewoond, wat gebeurt er de rest van het jaar met dit huis als het geen Halloween is? Andere interessante weetjes mogen uiteraard ook ;)

knessel
19-11-18, 14:34
aan de mod's : misschien is het interessant om een apart black-Friday topic te openen met daarin de verschillende aanbiedingen; of posten we gewoon bij kortingen etc …. ?

PyongWon
09-12-18, 09:24
Vraagje over Torphepark: wij willen er in augsusts naar toe maar kunnen slechts 1 dag gaan.

- Krijg je het park op 1 dag gedaan bij normale drukte (we gaan vooral voor de achtbanen) of is het best een fastpass aan te schaffen voor een hele dag?

- Op de site via smartphone vind ik enkel een ticket voor 1 dag met 1 fastpas (dus voor 1 attractie) Hebben ze ook een onbeperkt fastpas systeem of bv voor alle achtbanen 1 keer?

Phadd-F
09-12-18, 11:45
Vraagje over Torphepark: wij willen er in augsusts naar toe maar kunnen slechts 1 dag gaan.

- Krijg je het park op 1 dag gedaan bij normale drukte (we gaan vooral voor de achtbanen) of is het best een fastpass aan te schaffen voor een hele dag?

- Op de site via smartphone vind ik enkel een ticket voor 1 dag met 1 fastpas (dus voor 1 attractie) Hebben ze ook een onbeperkt fastpas systeem of bv voor alle achtbanen 1 keer?


Op vraag 2 kan ik je niet antwoorden, maar telkens toen ik Thorpe bezocht was het 1 dag en kon ik daarin alles doen wat ik wou. Twee dagen lijkt me teveel voor dit park, zelfs bij drukte.

PyongWon
09-12-18, 15:22
Op vraag 2 kan ik je niet antwoorden, maar telkens toen ik Thorpe bezocht was het 1 dag en kon ik daarin alles doen wat ik wou. Twee dagen lijkt me teveel voor dit park, zelfs bij drukte.

De fastpass heb ik gevonden via de website op PC, dus blijft vraag 1 over.

Dus 1 dag zou voldoende moeten zijn om alles te doen.. Zelfs bij drukte. Is het dan aan te raden om een fastpass te nemen (Heb dat nog nooit gedaan want tot nu toe was het motto: "legaal voorkruipen, is ook voorkruipen" :-p

bobby turbo
09-12-18, 17:40
Ik ben er een keer in de zomer geweest en de grote achtbanen hadden telkens een wachtrij van twee uur en meer, je kan dus pech hebben ook.

Rein
12-12-18, 09:00
Ik ben er een keer in de zomer geweest en de grote achtbanen hadden telkens een wachtrij van twee uur en meer, je kan dus pech hebben ook.

En als je buiten de zomer gaat, kan je pech hebben dat banen (tijdelijk) sluiten door het slechte weer: wind of regen... Het hangt er dus echt van de dag af.

Earlyspencer
12-12-18, 13:50
Ik heb op dit forum kort na Hemelvaart 2017 een TR gepost. Ons bezoek betrof een kalme en semi-kalme dag met idd heel veel storingen. Die zijn daar schering en inslag, dat merk je als je online de wachttijden bekijkt op Looopings of Thorpe-mania of andere.

Mijn zinnetje "Thopre park prijkt onderaan op mijn pretparken-lijstje waar ik tijdens enorme drukte vrijwillig zou willen vertoeven" slaat deels op die storingen, deels op de niet zo hoge capaciteit, deels op de weinige groene ruimtes - denk aan PHL maar dan zonder architectonische pracht - en deels op de oververtegenwoordiging van teens en tweens aldaar.

jefke88
12-12-18, 14:24
Toen wij er de laatste keer waren kon je de fastpasses ook per stuk kopen. Ik zou als ik jou was gewoon 1 dag gaan en kom je in tijdnood, eventueel voor die overblijvende attracties een fastpass kopen voor een paar pond. Thorpe Park is vrij klein en daardoor niet interessant genoeg voor 2 volle dagen naar mijn mening. Voor de meerkost van een extra hotelovernachting en inkomticket kan je heel wat fastpasses kopen, dus ik zou het bij 1 dag houden :).

knessel
19-12-18, 20:09
vraagje over phantasialand: zijn alle attracties open tijdens de winteropening, en is het daar een beetje doenbaar qua drukte in de komende kerstvakantie ?

Earlyspencer
19-12-18, 21:06
Ik was er gisteren: pokke-kalm :) Taron 10 à 15 minuten max. en ze reden met 3 treinen. Chiapas en zelfs Raik: gewoon blijven zitten. Mamba met maar één trein, maar da's voldoende. Het publiek bestond uit enkele schoolgroepen (opvallend: Franstalig), wat Hollandse tweens en opvallend veel (lokale) oudjes. De drukste attractie was Maus: 25 min. in de namiddag, na een ochtendlijke storing. Natuurlijk ... het was een weekdag. Komend weekend en de dagen erna is er vakantie en zijn er enkele sluitingsdagen (o.a. 24/12). Dan vrees ik enorme drukte.

Op de rapid en Wakobato na is alles operationeel in PHL. Als extra is er schaatsen (kost 4 €), glijden op een band van een mini-helling (gratis, ook voor volwassenen) en een soort banden-caroussel op sneeuw (gesloten toen wij er waren).

knessel
20-12-18, 08:47
dank je wel; moest er iemand tussen kerst en nieuwjaar gaan, laat ook even je indrukken na aub.

traveler
09-01-19, 12:39
Ik ga eind februari naar Boedapest en zie dat ik nog een dagje vrij heb daar.
Weet iemand een leuk park in de buurt?
vroeger was er naaste de zoo/ spa wel iets maar dat is nu gesloopt.

Rein
09-01-19, 14:39
Ik ga eind februari naar Boedapest en zie dat ik nog een dagje vrij heb daar.
Weet iemand een leuk park in de buurt?
vroeger was er naaste de zoo/ spa wel iets maar dat is nu gesloopt.

Nee, spijtig genoeg niet. De houten achtbaan staat er nog steeds. Je kan hem van buiten het park zien, maar niet berijden...
Hopelijk gaat hij ooit nog terug open.

https://rcdb.com/1086.htm

Jak
10-01-19, 13:54
Door mijn studies heb ik vrij in de week van 28 januari en 4 februari (de zogenaamde lesvrije week).

Iemand suggesties van parken die open zijn? Of is de keuze enkel beperkt tot Efteling en Disneyland Parijs?

yelle8
10-01-19, 14:34
Door mijn studies heb ik vrij in de week van 28 januari en 4 februari (de zogenaamde lesvrije week).

Iemand suggesties van parken die open zijn? Of is de keuze enkel beperkt tot Efteling en Disneyland Parijs?

Vooral de kleinere, indoorparkjes: Mayaland Indoor, Plopsa Indoor Hasselt, Mega Speelstad, Kinderstad Heerlen, Boudewijn (Bobo Indoor), Mondo Verde, Toverland (indoor)...

Gel
10-01-19, 18:00
Door mijn studies heb ik vrij in de week van 28 januari en 4 februari (de zogenaamde lesvrije week).

Iemand suggesties van parken die open zijn? Of is de keuze enkel beperkt tot Efteling en Disneyland Parijs?

Wel euhm, boek een vlucht naar Orlando? Voor 400 euro heb je een vlucht en een vakantie om nooit meer te vergeten! :D

timaz
14-01-19, 16:34
Zou het komend weekend nog erg druk worden in Phantasialand met Wintertraum? Of is het laatste weekend meestal vrij rustig?

Pretparkfreak7
14-01-19, 18:04
Zou het komend weekend nog erg druk worden in Phantasialand met Wintertraum? Of is het laatste weekend meestal vrij rustig?

Ik vermoed niet dat de drukte even erg gaat zijn als de laatste geldigheidsdag van de 1 x betalen 2 x toegang-actie. Maar ik zou me toch verwachten aan en ongezonde hoeveelheid 'gezellige bedrijvigheid'. In dat geval ren je bij aankomst naar de winja-achtbanen om aansluitend Hollywood tour en temple of the nighthawk te doen. De wachtrij van Taron is vaak iets na de middag op zijn laagste wachttijd: dan is de ochtendrush weggewerkt en beginnen mensen nog niet aan hun tweede ritje voor ze het park verlaten. Colorado adventure schuift meestal redelijk vlot door.

timaz
14-01-19, 19:28
Weet iemand welke attracties gesloten zijn tijdens Wintertraum? Ik kan dit nergens op internet terug vinden.

Nathan G
14-01-19, 19:48
Weet iemand welke attracties gesloten zijn tijdens Wintertraum? Ik kan dit nergens op internet terug vinden.

River Quest en Wakobato, de rest is normaal open.