PDA

Bekijk Volledige Versie : Het grote kleine-vragen-topic



Pagina's : 1 2 [3] 4

Xarbero
14-01-19, 19:56
winja's force was gesloten zaterdag. Voor de rest was alles inderdaad open op die twee na :-)

Azmidiske
15-01-19, 19:26
Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.

Ignace
15-01-19, 19:35
Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.

Keulen is heel vlot bereikbaar met de trein, ook vanuit Leuven ;).

Phadd-F
15-01-19, 21:00
Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.


Oh wees gerust, ik wil ook gaan. Want deze iconische baan is toch een groot gemis op mijn coastercounter! Hou ParkTrips op facebook in de gaten, als niemand anders een evenement maakt zal ik dat wel doen ;)

timaz
15-01-19, 21:26
Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.

Joran
15-01-19, 22:18
Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.

Tot zover ik zie zal het ongeveer 3 graden zijn dan? If i'm correct.

Normaal is Chiapas wel open. (Of hij zal toch niet sluiten door het relatief koude weer.) En het voordeel zal ook zijn dat er weinig volk zal aanschuiven dan. :)

Tot zover is Chiapas toch altijd open tijdens de Wintertraum hoelang het niet al te hard vriest?

Nathan G
15-01-19, 23:33
Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.

Ik heb hem ooit gedaan in de sneeuw ;) no worries, als de techniek het niet laat afweten is hij gewoon open

jefke88
16-01-19, 12:49
Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.

Als je de kans hebt, zou ik in juli voor Düsseldorf kiezen. 95% zeker dat Olympia Looping daar dit jaar ook staat en dan kan je ook ineens Alpina Bahn doen, nog zo'n Schwarzkopfklassieker. Verder staat Spinning Racer daar ook en er zal nog wel een muisbaan komen (Wilde Maus XXL en/of die gelanceerde mousecoaster van Schneider).

De kermis van Keulen is gezellig maar best klein voor zo'n grote stad. Düsseldorf staat hier nog altijd op nummer 1, en heb toch al best wat kermissen gezien in Europa.

timaz
20-01-19, 14:31
Het was gisteren met Wintertraum erg druk in Phantasialand. Zo druk dat het niet mogelijk was om alle attracties op 1 dag te doen.
Zijn er in het zomerseizoen ook zaterdagen waarop het (vrij) rustig is in het park? Of is het altijd wel druk dan?

slimmerik
20-01-19, 16:47
Het was gisteren met Wintertraum erg druk in Phantasialand. Zo druk dat het niet mogelijk was om alle attracties op 1 dag te doen.
Zijn er in het zomerseizoen ook zaterdagen waarop het (vrij) rustig is in het park? Of is het altijd wel druk dan?

Wintertraum is altijd druk met uitzondering van de weekdagen buiten de vakantie en het eerste weekend. Wij waren er op zondag het eerste weekend en dan was het vrij rustig.
Je kon online tickets kopen voor wintertraum en daar gaven de prijzen al aan dat de weekends in januari erg druk zijn.

Zomerseizoen is altijd druk in het weekend maar dan zou ik gaan begin juli (als Duitsland nog geen vakantie heeft).

Earlyspencer
20-01-19, 17:14
De eerste twee weken van juli 2019 hebben de kinderen in NRW geen vrijaf, zie https://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Jahren/2019/schulferien_2019.html Je kan er dan op weekdagen misschien wat drukte ondervinden door Jugend op schoolreis of die hun Ausschluss aan 't vieren is. Zo lang ze maar geen Anschluss vieren, moet je denken... (sorry!) Wellicht mogen we de opening van Rookburgh nog niet begin juli verwachten, dat wordt dan geen stormloop zoals begin juli 2016 met Klugheim. Mik dus op een weekdag voor 15 juli.

Bij drukte kan je nog altijd een Quick-pass kopen: €16 en goed voor 4 attracties (excl. Taron) of te verdelen over meerdere personen. Gebruik deze niet meteen en ook niet bij een capaciteitsmonster à la Chiapas of Colorado Adv. Nog een hint: vroeg ter plaatse zijn = voor 09:00. Geld genoeg? Boek een parkhotel en doe overdag alle attracties behalve Taron. Daar mag je als hotelgast exclusief op wanneer het plebs het park heeft verlaten. Ik weet niet of dat op de avond voor of na je overnachting moet/kan, voorafgaand lijkt me het meest logisch. Pik overdag eventueel een show mee als het pokke-druk is. Naar mijn smaak: Musarteum > Jump > Schaats-show (ik betwijfel of die laatste doorgaat in de zomer).

Als je kan: een weekdag in juni, maar niet meteen voor of na het Pinksterweekend. Te vermijden: brugdagen. Vorig jaar was ik er op een maandag voor 1 mei, dus geen feestdag en geen officiële verlofdag op school. Enorm druk, du jamais vu! En ook het weer speelt natuurlijk mee. De eerste week van de (lokale) Paasvakantie 2018 was het alle dagen regenachtig, behalve die zonnige vrijdag, toen wij er waren. In beide gevallen hield het park toen een uur langer open dan voorzien. De eerste zondag van september 2018 was het daarentegen opvallend minder druk. Nochtans hadden vele bezoekers ook zo'n gratis terugkom-kaart uit het voorjaar. Die waren in juli & aug. niet bruikbaar.

knessel
20-01-19, 18:03
voorjaar is naar onze ervaring altijd druk; in het najaar wanneer de andere parken volop op Halloween inzetten kan je wel alles op één dag doen.

timaz
20-01-19, 20:57
En hoe zit het over het algemeen met de zaterdagen in de maanden april en mei? Kwa drukte in Phantasialand

En nog een vraag: is Movie Park de moeite waard om eens te bezoeken? Ik lees wisselende reacties namelijk

Michielsken
20-01-19, 22:18
En hoe zit het over het algemeen met de zaterdagen in de maanden april en mei? Kwa drukte in Phantasialand

En nog een vraag: is Movie Park de moeite waard om eens te bezoeken? Ik lees wisselende reacties namelijk

Als je de keuze hebt, neem dan de zaterdag halverwege mei en hoop op slechter (lees bewolkt met af en toe een bui) weer. Zaterdagen in april zullen druk zijn: Eerst gewoon opening, dan voorjaarsvakantie, dan week van 1 mei en eind mei/begin juni hemelvaart. Eventueel ergens eind juni, dan kan het misschien nog iets rustiger zijn...

Movie Park is zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is zeker niet hét toppark in Europa, maar veruis het naar België en het is een van de beste parken die we hebben.

Earlyspencer
20-01-19, 23:11
MPG doe je best niet onder 8°C. Dan zijn Bandit en de SLC dicht (kleinzerige mensen zullen dit niet eens betreuren). Wij hadden eind okt. 2018 nog meer pech met daarenboven Star Trek dicht (meerdaags defect), de disk-o en Splat-o-Sphere (windgevoelig ding). Hier lees je hoogst uitzonderlijk een onderdreven artikel, waarin ze maar vier defecten vermelden. https://www.looopings.nl/weblog/11037/Pechweekend-voor-Movie-Park-Germany-vier-attracties-gesloten.html

In MPG kom je gratis binnen met een BJL-of Slagharen-abo. Er zijn vaak ook meerdere -50% acties te vinden. Betaal hier dus geenszins de volle pot! De stuntshow is er wel van degelijk niveau en eigenlijk een must als je het park nog nooit hebt bezocht. Een letterlijke topper is de gyrodrop valtoren. Ik denk niet dat er een exemplaar dichterbij staat bij om het even welke locatie in België of Nederland (kermissen niet meegeteld). Ook niet te missen is de binnencoaster Van Helsing. Omwille van de lage capaciteit is dat vaak onze opener in MPG, een beetje zoals de Winja's in PHL. Het park is kalendermatig minder ruim open dan PHL, dus verstandig een datum selecteren is de boodschap.

Net als PHL kan je vanuit BXL of Antw. op één dag over en weer. Ik heb dat al gedaan, maar da's toch zwaar. Investeer misschien in één overnachting in de buurt, bij voorkeur de nacht voor je parkbezoek (-> vroeg aanwezig). Er valt best wel wat te beleven in de nabije of ruime omgeving: wandelen op de Tetraëder (gratis), een Alpine coaster en iets verderop Oberhausen met een Lego indoor, Sea Life, een subtropisch zwembad en (ooit) Europa's grootste shoppingcenter. Voor de dierenliefhebbers: Zoom Gelsenkirchen en de Zoo van Duisburg. En in augustus: kermis in Herne. En voor de meeste Vlamingen ligt Toverland nog netjes op de heen- of terugweg. Kalkar en de Romeinse site Xanten zijn ook opties.

De combi MPG & PHL heb ik al meerdere keren gedaan. Op weekdagen kan het verkeer dan wel erg druk zijn. Een avondlijke tussenstop kan dan b.v. Aqualand Köln zijn. Je hebt me al door: ik vind het vaak zonde om maar voor één park al die kilometers af te leggen.

Jak
24-01-19, 15:55
Onlangs vroeg ik welke parken er in februari geopend zijn... bedankt voor dee tips.

Het worden dus twee daagjes Efteling. Bijzonder is dat ik met mijn nicht ga. Samen met een twee maanden jonge baby. Iemand ervaringen met het bezoeken van de Efteling met Baby's? Must do's, belangrijke aandachtspunten, ... Heb al gezien dat ze op redelijk veel zaken inmag + veel babyswitch gelegenheden.

We verblijven 1 nacht in Het Loonsche Land - Boomzicht.

Iemand ook een idee of de traptreintjes al terug gebruiksklaar zijn in februari? Gezien de afloop van winter Efteling op 31 jan.

Earlyspencer
24-01-19, 20:22
Als de Winter-Efteling is afgelopen, betekent dat dat het feestpaleis wordt gedemonteerd en dat het langlaufend Hert opnieuw wordt getransformeerd tot Kinderspoor. Je interessante vraag luidt eigenlijk hoelang die transformatie duurt. Behalve de rubberen ski-matten moet daar best veel decoratie worden weggenomen en vervangen. Ik denk niet dat het park die klus even 'na de openingsuren' kan klaren, zeker niet in het duister. Dus misschien is op 1 feb. - niet toevallig een weekdag - die attractie in z'n beide gedaanten gesloten. Mijn advies: mailtje naar Efteling. Die antwoorden binnen enkele werkdagen.

Geen ervaring met baby-switch. Als je op een winterse weekdag gaat, is dat doorgaans niet nodig want dan kom je overal snel in, zelfs Symbolica.

timaz
10-02-19, 21:14
Weet iemand hoe het over het algemeen zit met de drukte in de Efteling tijdens de ANWB en de Rabobank dagen?
Is de drukte zo erg dat het niet meer leuk is of is het nog wel te doen?
Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.

Pretparkfreak7
10-02-19, 22:08
Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.

In mijn hoofd zijn tickets op datum aan spotprijzen een serieuze alarmbel voor 'over de koppen lopen'-druk. :p

simon
11-02-19, 17:27
Weet iemand hoe het over het algemeen zit met de drukte in de Efteling tijdens de ANWB en de Rabobank dagen?
Is de drukte zo erg dat het niet meer leuk is of is het nog wel te doen?
Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.

Zelf geen ervaring mee, maar ik zou toch ook eerder een andere dag kiezen. Met een abonnement van Plopsa heb je al een mooie korting, en wanneer je nog even wacht tot AH weer zijn actie voert, geniet je ook 10 euro korting. Ik probeer meestal op weekdagen te gaan, want dan is de drukte echt zeer doenbaar, en kan je vlot het hele park op één dag afwerken.

Earlyspencer
16-02-19, 09:52
Iemand ervaring met PortAventura rond Halloween, vooral qua drukte? Dit artikel https://www.looopings.nl/weblog/11089/Spaans-pretpark-bezwijkt-onder-extreme-drukte.html leest niet echt uitnodigend. En enkele luchtvaartmaatschappijen willen precies niet vliegen naar/van Reus of zelfs Bcn vanaf eind oktober 2019. Afgaande op de spotgoedkope verblijf&vertier-combi's op de weekdagen voor 1 nov., durf ik toch enige kalmte te vermoeden. Bij mijn weten hebben de Catalanen dan geen schoolvakantie.

Crazy2girlken
22-02-19, 17:20
Iemand die meer thuis is in de ticketvoorwaarden van Port Aventura?
Ik heb vanochtend in een vlaag van enthousiasme bij het zien van de kortingsactie, 3 dagen/2 parken ticketjes gekocht voor Port Aventura/Ferrariland (klikkerdeklik (https://tickets.portaventuraworld.com/portaventuraworld/es_ES/entradas/evento/13576/session/756657/select) voor de geïnteresseerden)

Zodus: 3dagen PA, waarvan 1 dag ook toegang tot Ferrariland. Nu mijn vraag; mag ik zelf kiezen wanneer ik die dag Ferrariland inplan, of moet dat de 1e dag zijn waarop je je ticket de eerste keer gebruikt?
Ik ben namelijk meer voorstander van PA, PA/Ferrariland, PA qua verdeling...

Azmidiske
24-02-19, 13:17
Ik heb ooit horen beweren dat sommige parken gratis toegang geven op je verjaardag. Kan iemand mij een lijst geven voor parken in België en buurlanden waar dit het geval is?

Edit: Hierboven staan nog twee onbeantwoorde vragen over Port Aventura. Daar kan ik zelf helaas niet bij helpen. Maar kunnen beide vragen toch ook nog beantwoord worden? Uiteraard samen met mijn eigen vraag over gratis verjaardagstoegang ;)

bobby turbo
24-02-19, 13:34
Degene die ik meteen vanbuiten weet zijn Phantasiland en Walibi Holland.

Earlyspencer
24-02-19, 15:34
Nu mijn vraag; mag ik zelf kiezen wanneer ik die dag Ferrariland inplan, of moet dat de 1e dag zijn waarop je je ticket de eerste keer gebruikt?
Ik ben namelijk meer voorstander van PA, PA/Ferrariland, PA qua verdeling...

Ik heb vorig jaar 1 nacht / 2 dagen P.Av. met 1 dag Fer-land gedaan. We konden de dag van Fer-land kiezen en lieten dit afhangen van het weer (de minste wind). http://board.pretparken.be/showthread.php?831-TR-Ferrari-Land-12-april-2018=

Fer-land opent wel een half uur later dan het hoofdpark. En éénmaal Fer.land-verlaten mag je er niet meer in. Dat zou nu veranderd zijn, meen ik me uit een artikel (Loopings?) te herinneren.

SanderV
24-02-19, 17:51
Ik heb ooit horen beweren dat sommige parken gratis toegang geven op je verjaardag. Kan iemand mij een lijst geven voor parken in België en buurlanden waar dit het geval is?

Ook in Toverland krijg je gratis toegang op je verjaardag. In België krijg je volgens mij nergens gratis toegang.

Earlyspencer
24-02-19, 18:09
Toverland en Phantasialand ook (beide al succesvol getest).
Ik dacht - verbeter me - Bij Holliday Park ook maar enkel bij -12 jaar of zo.

Azmidiske
24-02-19, 18:19
Bedankt voor de antwoorden!

Meteen een nieuwe vraag: het valt mij op dat de parken die jullie noemen niet jaarrond open zijn. Hebben mensen die tijdens de vaste wintersluiting verjaren gewoon pech, of is er een soort van compensatiemaatregel voorzien?

jefke88
24-02-19, 18:25
Bedankt voor de antwoorden!

Meteen een nieuwe vraag: het valt mij op dat de parken die jullie noemen niet jaarrond open zijn. Hebben mensen die tijdens de vaste wintersluiting verjaren gewoon pech, of is er een soort van compensatiemaatregel voorzien?

Die hebben pech...

Rickie97
24-02-19, 19:06
Die hebben pech...

Inderdaad. Ik ben jarig op 24 januari en vind dit dus geen eerlijk systeem. ;)

"Gratis op je verjaardag" in België bestaat inderdaad niet denk ik, maar als abonnementhouder kan je wel mensen meenemen naar Walibi BE of Bellewaerde met verjaardagskorting: -50% voor maximaal 5 mensen als één van de 5 (moet niet de abonnementshouder zijn) kan tonen dat hij of zij jarig is. Als je dus iemand kent met een abonnement ben je dus meer dan gratis als je het met de korting voor de anderen verrekent. Het moet trouwens niet eens op je verjaardag zijn: je hebt marge van 10 dagen ervoor tot 10 dagen erna. (Ik weet wel niet of deze korting nog bestaat met de nieuwe abonnementen)

Earlyspencer
24-02-19, 20:55
Heide Park (en bij uitbreiding heel de Merlin-stal) had ook zo iets bij bepaalde abo's: vrienden aan zacht prijsje mee rond de verjaardag, en als je off-season verjaarde, kon je een datum aan het begin van volgend seizoen kiezen.

Gratis op je verjaardag lijkt me vooral een leuke Duitse traditie, net zoals niet te veel geld vragen voor de parking. En Toverland is het meest 'Duitse' park van BeNe (ok, Slagharen ook), dus uit concurrentiële overwegingen lijkt het me ergens begrijpelijk dat Toverland gul is naar jarigen (in mindere mate naar automobilisten).

Hier een linkje over gratis voor jarigen in en net buiten BeNe. https://kortingpretpark.nl/gratis-entree-pretpark-op-verjaardag/ M'n vermoeden over Holiday Park (tot 11 jaar) wordt er bevestigd en zou ook in andere Plopsa-parken gelden. Maar ik weet niet of de verstrekte info nog up-to-date is.

Krijg nou tieten: gratis BJL op je verjaardag! Niet alleen volgens bovenstaande link, maar ook volgens https://www.bobbejaanland.be/blog-nieuws/het-prijskaartje-van-het-plezantste-land Ik lees niks over een leeftijdsbeperking.
Idem voor Hellendoorn: https://www.avonturenpark.nl/nl/pretpark/tickets/entreeprijzen-hellendoorn

traveler
08-03-19, 14:54
Ik zit te denken aan een verblijf in Disney (nu het nog te betalen valt :-P)
Vroeger ging ik met een abo vanuit het appartement van mijn tante naar het park om dan weer te gaan en te genieten van heerlijke thuiskost)
Helaas zij de tijden verandert en kan ik niet meer van tante haar appartement gebruik maken.

Heeft iemand hier ervaring met overnachten in/bij Disney?
zijn er hotels te mijden? (we hebben niet echt hoge eisen tijdens een korte trip)
zijn de attracties open tot sluitingsuur? (en te betreden)
Suggesties voor eten?
We zouden met 2 personen gaan voor 3dagen 2 nachten.

Als ik even rondkijk zou een abbo misschien het voordeligste zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vooral het bestellen van een hotel en een abbo

Alvast bedankt iedereen

siroccofreakske
08-03-19, 15:26
Mijns inziens is een Disneyhotel altijd het voordeligst als je niet te vaak gaat. De losse ticketprijzen zijn zo absurd hoog dat je er niet echt voordeel mee doet om een hotel buiten Disney te boeken. Enkel als abonnee is dat wel het geval, maar hoe vaak moet je tegenwoordig gaan om een abonnement er uit te halen...?

simon
08-03-19, 17:10
Ik zit te denken aan een verblijf in Disney (nu het nog te betalen valt :-P)
Vroeger ging ik met een abo vanuit het appartement van mijn tante naar het park om dan weer te gaan en te genieten van heerlijke thuiskost)
Helaas zij de tijden verandert en kan ik niet meer van tante haar appartement gebruik maken.

Heeft iemand hier ervaring met overnachten in/bij Disney?
zijn er hotels te mijden? (we hebben niet echt hoge eisen tijdens een korte trip)
zijn de attracties open tot sluitingsuur? (en te betreden)
Suggesties voor eten?
We zouden met 2 personen gaan voor 3dagen 2 nachten.

Als ik even rondkijk zou een abbo misschien het voordeligste zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vooral het bestellen van een hotel en een abbo

Alvast bedankt iedereen

Hi, ik heb altijd overnacht in de Ranch, waar ik wel tevreden was. Enkel qua ontbijt neem je beter zelf mee in plaats van daar te nemen. Volgende keer wordt maart, maar dan slapen we in een partnerhotel.

De attracties zijn open tot aangekondigd uur, m.u.v. Fantasyland waar ze de voorbereidingen treffen voor de avondshow. Ook sluiten bepaalde attracties wat vroeger, zoals de boten op het meer. Maar de uren staan telkens mooi aangekondigd.

Qua eten zou ik vooral wat verder durven kijken dan de standaard hamburger met frieten. Het Mexicaanse restaurant in Adventureland of Hakuna Matata vond ik zeer leuk. De typische Amerikaanse dinner is naar 't schijnt ook een aanrader in het Studios Park.

timaz
26-03-19, 10:26
Is Toverland een leuk park als je alleen met volwassenen komt? Of is dit niet de moeite waard?

Phadd-F
26-03-19, 10:30
Is Toverland een leuk park als je alleen met volwassenen komt? Of is dit niet de moeite waard?


Ik vind van wel, zeker als je gaat als alle buitengebieden open zijn. Met de twee uitbreidingen van vorig jaar is het park nu echt een volwaardige dagbestemming geworden. Fenix en Troy zijn toppers (in hun soort) en het soort achtbanen waarvoor je echt naar een park komt. Dit alles is gegoten in een mooi jasje thematisatie. Ik kan er mezelf als 28-jarige perfect vermaken zonder dat ik het gevoel heb dat het niet voor mij geschikt is.

siroccofreakske
26-03-19, 10:32
Volledig akkoord. Wat mij betreft is Toverland voor volwassenen niet minder de moeite waard dan het merendeel van de andere parken in de Benelux.

Nathan G
26-03-19, 10:32
Is Toverland een leuk park als je alleen met volwassenen komt? Of is dit niet de moeite waard?

Ik vind Toverland fantastisch, zowel met volwassen als met kinderen. Ik kan mij er als het moet 3 dagen vermaken, al ben ik daar waarschijnlijk eerder een uitzondering in.

Ik heb al wel enkele keren Toverland met enkel volwassenen bezocht en dat gaat perfect. Het park heeft veel kinderattracties, maar Troy en Fenix zijn fenomenale banen en ook qua andere attracties is er genoeg te doen voor iedereen.

Ignace
26-03-19, 10:38
Ik ben er vorig jaar op een rustige dag geweest met een groepje van vier volwassenen en we hebben van de eerste hal zelfs niets gezien, zo druk hadden we het met het grotere werk... Echt wel een aanrader, voor bezoekers van alle leeftijdsgroepen.

timaz
26-03-19, 13:01
Als ik op de website van Toverland naar de attracties kijk, zou je zeggen dat er maar enkele attracties voor volwassenen zijn, en dat je dit vrij snel gezien hebt. Of heb ik het dan mis?

Ignace
26-03-19, 13:26
Als ik op de website van Toverland naar de attracties kijk, zou je zeggen dat er maar enkele attracties voor volwassenen zijn, en dat je dit vrij snel gezien hebt. Of heb ik het dan mis?

Als je een ander soort overzicht wil, bekijk dan zeker eens de parkgids-pagina van Toverland (http://www.pretparken.be/pretpark/186/Toverland) op deze site.

De meeste grote attracties in Toverland zijn zeker en vast leuk genoeg voor meer dan één keertje, maar je vind er ook opvallend veel onopvallende attracties die ook geschikt zijn voor volwassenen (Bootjesglijbaan, een funhouse, het boottochtje in het nieuwe themagebied enzovoorts)...

timaz
26-03-19, 19:09
Is het in de buurt van Toverland ook mogelijk om gratis te parkeren?
Een stukje lopen is geen probleem.

Earlyspencer
26-03-19, 21:48
Er loopt bij mijn weten maar één 500 m lange weg van de rotonde (nabij de snelweg-afrit) naar Toverland. Daarlangs geldt natuurlijk een parkeerverbod. Nog dichter bij de snelweg is er een La Place met (gratis) parking. Google Map geeft van daaruit 2,5 km wandelen aan.

Maar waarom gratis parkeren? Als je over de grens een voorraad maandverband of tandpasta koopt, krijg je gratis inkom in Toverland: https://www.kruidvat.nl/uitjes.

Phadd-F
28-03-19, 08:14
Bootjesglijbaan

Tenzij je over 100 kilo weegt en je niet graag tegen de muur botst *kuch*kuch*

Azmidiske
28-03-19, 18:34
Misschien een rare vraag die hier niet echt thuishoort, maar ik wil het toch even nagaan.

Niet zo lang geleden werd de Canvasisatie van het forum ingezet met een Tripreport waarin een overzicht van Belgische musea stond. Dat bracht mij op een idee. Vorige zondag heb ik een fietstocht gemaakt naar een groot bos waar wel een paar mooie en interessante dingen te zien waren. Zo veel zelfs dat ik niet helemaal rond geraakt ben en binnenkort nog eens terugga om het parcours volledig af te werken. Ik denk dat ik er wel een soort van verhaal over kan schrijven als ik een beetje mijn best doe, maar weet niet of zoiets thuishoort op ons forum omdat het niet pretparkgerelateerd is. Misschien zou het net iets te veel Canvasisatie zijn :p

Mag ik alsnog proberen om er een TR over te schrijven - met zelfgemaakte foto's deze keer - of willen jullie dit liever niet?

knessel
28-03-19, 18:42
Laat maar komen, de wereld is groter dan coasters alleen :)

Earlyspencer
28-03-19, 18:44
Niet vragen maar doen. Dat van die canvasisatie was eigenlijk een beetje zelfspot en geen kritiek op andere leden. Ik dik al eens m'n verticale whereabouts aan met een museumpje of iets anders semi-relevant.

Voor de website-crash stond hier een TR-citytrip te lezen over Dublin. Bij wijze van eerbetoon en als reis-advies, heb ik een stadswandeling als addendum gepost bij mijn Tayto Park-TR. Later deed ik hetzelfde voor Isla Magica.

Een bosverkenning-TR kan dus ook wel, maar ik ben geen staff die daarover oordeelt.

Nielsje
29-03-19, 17:50
Komende week ga ik tijdens een bezoek aan Parijs met school naar Jardin d'aclimatation. Welke attracties mag ik er zeker niet overslaan? Want ik ben niet echt zo gekend met het parkje.

Nathan G
29-03-19, 19:11
Komende week ga ik tijdens een bezoek aan Parijs met school naar Jardin d'aclimatation. Welke attracties mag ik er zeker niet overslaan? Want ik ben niet echt zo gekend met het parkje.

Ik ben er twee weken geleden geweest en slechts 2 van de 4 achtbanen waren open. Speed Rockets was tof, de wilde muis sla je beter over als je niet om de credit geeft, want die is echt slecht. Verwacht voor de rest niet teveel van het park, het is voornamelijk een soort van stadspark waar enkele attracties staan, die voornamelijk op kinderen/families gericht zijn.

yelle8
29-03-19, 22:03
Iemand een idee of je op de vermelde vervaldag op de Let's Go Pass de parken nog kan betreden, of is het abonnement die dag al niet meer geldig?

bobby turbo
29-03-19, 22:13
Iemand een idee of je op de vermelde vervaldag op de Let's Go Pass de parken nog kan betreden, of is het abonnement die dag al niet meer geldig?

in principe is het geldig tot en MET die dag

timaz
31-03-19, 20:08
Weet iemand hoe het over het algemeen met de drukte zit op het eerste Negen Pleinen Festijn op de zaterdag in de Efteling?
Met welke wachttijden moet ik dan ongeveer rekening houden? Ik kan geen geschiedenis terugvinden van de wachttijden voor deze periode helaas.
Ik heb namelijk verhalen gehoord dat het de eerste zaterdagen nog wel meevalt met de drukte, maar wil dit toch even zeker weten.

bobby turbo
31-03-19, 22:24
Weet iemand hoe het over het algemeen met de drukte zit op het eerste Negen Pleinen Festijn op de zaterdag in de Efteling?
Met welke wachttijden moet ik dan ongeveer rekening houden? Ik kan geen geschiedenis terugvinden van de wachttijden voor deze periode helaas.
Ik heb namelijk verhalen gehoord dat het de eerste zaterdagen nog wel meevalt met de drukte, maar wil dit toch even zeker weten.

De allereerste valt inderdaad meestal best mee, midzomer ga je enorme drukte kunnen hebben.

Pretparkfreak7
01-04-19, 22:08
*waslijst aan parken en data*
Wat was de vraag juist? :p

simon
01-04-19, 23:11
Wat was de vraag juist? :p

Woeps, was verkeerd gepost. Maar wou wel iets vragen over Aqualibi. Afgelopen weekend was ik er dus aanwezig, en opnieuw was het goed opletten geblazen om niet uit te glijden over de vloer. Helaas heb ik dit aan den lijve ondervonden... bij de eerste trede van de trap van de wildwaterbaan gleed ik uit en kwam ik terecht op de trap. Dikke lip, bloedende knie en een gekneusde rib ten gevolge. En ik was duidelijk niet alleen, want ik zag nog mensen rondlopen met bloedneuzen enzo.

Zijn er nog mensen die hier al slechte ervaringen mee gehad hebben? Enige tips om dit in de toekomst te vermijden? Want ik vermoed niet dat ze de vloer binnenkort zullen vervangen...

yelle8
01-04-19, 23:19
Woeps, was verkeerd gepost. Maar wou wel iets vragen over Aqualibi. Afgelopen weekend was ik er dus aanwezig, en opnieuw was het goed opletten geblazen om niet uit te glijden over de vloer. Helaas heb ik dit aan den lijve ondervonden... bij de eerste trede van de trap van de wildwaterbaan gleed ik uit en kwam ik terecht op de trap. Dikke lip, bloedende knie en een gekneusde rib ten gevolge. En ik was duidelijk niet alleen, want ik zag nog mensen rondlopen met bloedneuzen enzo.

Zijn er nog mensen die hier al slechte ervaringen mee gehad hebben? Enige tips om dit in de toekomst te vermijden? Want ik vermoed niet dat ze de vloer binnenkort zullen vervangen...

Ik heb ook al eens geslipperd in Aqualibi :p Ik geloof aan het trapje recht onder Flash, maar ik had me gelukkig nog kunnen herpakken. Daarentegen wel al bij 2 bezoeken een schouder bezeerd (geschaafd) in Rapido aan van die rotsen.

jefke88
02-04-19, 12:02
In Aqualibi mag je waterschoenen dragen.

bobby turbo
02-04-19, 18:09
Woeps, was verkeerd gepost. Maar wou wel iets vragen over Aqualibi. Afgelopen weekend was ik er dus aanwezig, en opnieuw was het goed opletten geblazen om niet uit te glijden over de vloer. Helaas heb ik dit aan den lijve ondervonden... bij de eerste trede van de trap van de wildwaterbaan gleed ik uit en kwam ik terecht op de trap. Dikke lip, bloedende knie en een gekneusde rib ten gevolge. En ik was duidelijk niet alleen, want ik zag nog mensen rondlopen met bloedneuzen enzo

Moet daar nogal een bloedbad geweest zijn :p

timaz
23-04-19, 18:55
Heeft iemand een idee wanneer de attractie die word omgebouwd naar een Area 51 thema weer open gaat in Movie Park? Zal deze in juni nog open gaan of pas in juli?

En kun je het all inclusive arrangement in Movie Park ook ergens los kopen?

bobby turbo
23-04-19, 18:57
Heeft iemand een idee wanneer de attractie die word omgebouwd naar een Area 51 thema weer open gaat in Movie Park? Zal deze in juni nog open gaan of pas in juli?

En kun je het all inclusive arrangement in Movie Park ook ergens los kopen?


Deze attractie blijft tot juni gesloten vanwege uitgebreide renoveringen en vernieuwingen. De opening staat gepland voor begin van de zomervakanties.

Vertelt het park.

Rickie97
24-04-19, 08:52
Deze attractie blijft tot juni gesloten vanwege uitgebreide renoveringen en vernieuwingen. De opening staat gepland voor begin van de zomervakanties.
Vertelt het park.

Mooi dubbelzinnig. "tot juni" betekent dus vanaf 1 juni weer toegankelijk en daarna "begin van de zomervakantie", dus vanaf juli... Of hebben Duitsers een maand vroeger zomervakantie? :p

jefke88
24-04-19, 08:54
Zomervakantie in NRW begint op 15 juli.

JusticeWH
05-05-19, 10:13
Een grote kleine vraag over PortAventura...
Als ik kijk bij de wachttijdenpagina bij looopings (die deze info uit de app haalt vermoed ik) zie ik altijd maar bij een 10tal attracties een wachttijd en "open" staan. Kijk ik bij de calender op de website van PA zelf is er een documentje met openingstijden die je kan downloaden met zo goed als diezelfde (hier zijn het er 12) attracties en het uur dat ze opengaan.

Is de rest (kleinere attracties) dan dicht of hebben die gewoon geen wachttijd-teller in hun wachtrij staan en staan ze daarom niet als 'open' aangegeven?

Belgiumcoasterfreak
05-05-19, 10:49
Een grote kleine vraag over PortAventura...
Als ik kijk bij de wachttijdenpagina bij looopings (die deze info uit de app haalt vermoed ik) zie ik altijd maar bij een 10tal attracties een wachttijd en "open" staan. Kijk ik bij de calender op de website van PA zelf is er een documentje met openingstijden die je kan downloaden met zo goed als diezelfde (hier zijn het er 12) attracties en het uur dat ze opengaan.

Is de rest (kleinere attracties) dan dicht of hebben die gewoon geen wachttijd-teller in hun wachtrij staan en staan ze daarom niet als 'open' aangegeven?

Hebben geen wachttijd-teller, enkel de topattracties hebben er zo eentje! En inderdaad, PA doet aan gefaseerde openingstijden voor hun attracties, waarbij het eerste half uur enkel Furius Baco open is. Bloedhekel heb ik hier aan, daarin komt de Express Pass toch van pas :)!

JusticeWH
05-05-19, 10:58
Ok, bedankt voor je reactie!

Rickie97
06-05-19, 11:20
Een vraag voor de beheerders van deze site: we zijn ondertussen mei, komt er dit jaar nog een jaargang van Brakesection magazine? Ik heb de site van Brakesection de hele aprilmaand in de gaten gehouden maar daar blijft de knop om een abonnement 2018 te nemen opstaan. Ik wou de vraag eind april stellen gezien dat de maand is waarin normaal het eerste nummer uitkomt dacht ik, maar dat is er wegens tijdgebrek en de forumproblemen dan niet van gekomen. (elke pageload duurde bij mij meerdere minuten, dus he was niet echt doenbaar daarop te zitten wachten om iets te posten). Dus bij deze :)

fkl8
06-05-19, 11:43
Een vraag voor de beheerders van deze site: we zijn ondertussen mei, komt er dit jaar nog een jaargang van Brakesection magazine? Ik heb de site van Brakesection de hele aprilmaand in de gaten gehouden maar daar blijft de knop om een abonnement 2018 te nemen opstaan. Ik wou de vraag eind april stellen gezien dat de maand is waarin normaal het eerste nummer uitkomt dacht ik, maar dat is er wegens tijdgebrek en de forumproblemen dan niet van gekomen. (elke pageload duurde bij mij meerdere minuten, dus he was niet echt doenbaar daarop te zitten wachten om iets te posten). Dus bij deze :)
Blijkbaar hebben de posts elkaar gekruist want op hetzelfde moment verscheen dit op het forum: http://board.pretparken.be/showthread.php?1272-Brakesection-Magazine-Abonnement-2019-verkrijgbaar!

Rickie97
06-05-19, 19:33
Blijkbaar hebben de posts elkaar gekruist want op hetzelfde moment verscheen dit op het forum: http://board.pretparken.be/showthread.php?1272-Brakesection-Magazine-Abonnement-2019-verkrijgbaar!

Hahaha, de vraag was al beantwoord terwijl ik ze nog aan het typen was, sterk! Ik had beter niet tot eind april gewacht met ze te stellen, was er nu dan geen nummer overgeslagen? ;)

Hoe kan het ook weer, al een maand vraag ik mij af waar het blijft en dan stel ik de vraag op exact het moment dat er info komt. :p Maar super, ik zal mijn abonnement zo snel mogelijk bestellen!

Rickie97
09-05-19, 10:40
Nog eens over Brakesection: kan het zijn dat de promocode FORUM19 niet meer werkt? Ik zag net de e-mail die verstuurd werd omdat ik vorig jaar ook een abonnement had, dus wou ik verdergaan met afrekenen, waar ik nog niet aan toegekomen was. Ik had mijn winkelmandje klaarstaan met beide kortingscodes ingevuld (de code die op de site staat en nu ook per mail verstuurd is + de extra forumcode) en dit was dus 2x €2 korting, maar mijn sessie was verlopen omdat de pagina te lang openstond (ongeveer vanaf mijn vorige reactie hier tot nu, i know, 't was niet de bedoeling dat het zo lang zou duren :p). Ik probeerde nu dus mijn winkelmandje terug in te vullen, maar krijg nu de melding dat de forumcode niet bestaat. (de andere doet het wel nog). Doe ik iets fout of is het omdat ik hem een paar dagen geleden al had ingevuld? Want ik heb toen enkel maar mijn winkelmandje ingevuld en niet afgerekend en heb hem dus nog niet gebruikt. Of is de code al vervallen, ik dacht dat deze nog een tijdje geldig was, ik meende even lang als de andere? In dat geval: ok, zuur dat ik het niet direct besteld heb dan, dat zal mij leren. :p (Maar niet dat het op die 2 euro komt hoor, 't is natuurlijk nog steeds geen geld voor zes keer per jaar pretparkplezier op papier ;) )

Edit: ik vind precies ook niet meer terug van waar ik die code gehaald heb, ik dacht in het infotopic over de nieuwe jaargang maar daar staat dezelfde als op de site / in de mail. Ik heb het nochtans niet gedroomd, want hij werkte wel degelijk :p

simon
09-05-19, 11:54
Nog eens over Brakesection: kan het zijn dat de promocode FORUM19 niet meer werkt? Ik zag net de e-mail die verstuurd werd omdat ik vorig jaar ook een abonnement had, dus wou ik verdergaan met afrekenen, waar ik nog niet aan toegekomen was. Ik had mijn winkelmandje klaarstaan met beide kortingscodes ingevuld (de code die op de site staat en nu ook per mail verstuurd is + de extra forumcode) en dit was dus 2x €2 korting, maar mijn sessie was verlopen omdat de pagina te lang openstond (ongeveer vanaf mijn vorige reactie hier tot nu, i know, 't was niet de bedoeling dat het zo lang zou duren :p). Ik probeerde nu dus mijn winkelmandje terug in te vullen, maar krijg nu de melding dat de forumcode niet bestaat. (de andere doet het wel nog). Doe ik iets fout of is het omdat ik hem een paar dagen geleden al had ingevuld? Want ik heb toen enkel maar mijn winkelmandje ingevuld en niet afgerekend en heb hem dus nog niet gebruikt. Of is de code al vervallen, ik dacht dat deze nog een tijdje geldig was, ik meende even lang als de andere? In dat geval: ok, zuur dat ik het niet direct besteld heb dan, dat zal mij leren. :p (Maar niet dat het op die 2 euro komt hoor, 't is natuurlijk nog steeds geen geld voor zes keer per jaar pretparkplezier op papier ;) )

Edit: ik vind precies ook niet meer terug van waar ik die code gehaald heb, ik dacht in het infotopic over de nieuwe jaargang maar daar staat dezelfde als op de site / in de mail. Ik heb het nochtans niet gedroomd, want hij werkte wel degelijk :p

Die code zegt mij niets... Ik heb enkel de code op de website van Brakesection ingegeven, en die werkte bij mij (2 euro korting).

Ook een mail heb ik niet gekregen, ook al was ik vorig jaar abonnee.

yelle8
09-05-19, 12:19
Nog eens over Brakesection: kan het zijn dat de promocode FORUM19 niet meer werkt? Ik zag net de e-mail die verstuurd werd omdat ik vorig jaar ook een abonnement had, dus wou ik verdergaan met afrekenen, waar ik nog niet aan toegekomen was. Ik had mijn winkelmandje klaarstaan met beide kortingscodes ingevuld (de code die op de site staat en nu ook per mail verstuurd is + de extra forumcode) en dit was dus 2x €2 korting, maar mijn sessie was verlopen omdat de pagina te lang openstond (ongeveer vanaf mijn vorige reactie hier tot nu, i know, 't was niet de bedoeling dat het zo lang zou duren :p). Ik probeerde nu dus mijn winkelmandje terug in te vullen, maar krijg nu de melding dat de forumcode niet bestaat. (de andere doet het wel nog). Doe ik iets fout of is het omdat ik hem een paar dagen geleden al had ingevuld? Want ik heb toen enkel maar mijn winkelmandje ingevuld en niet afgerekend en heb hem dus nog niet gebruikt. Of is de code al vervallen, ik dacht dat deze nog een tijdje geldig was, ik meende even lang als de andere? In dat geval: ok, zuur dat ik het niet direct besteld heb dan, dat zal mij leren. :p (Maar niet dat het op die 2 euro komt hoor, 't is natuurlijk nog steeds geen geld voor zes keer per jaar pretparkplezier op papier ;) )

Edit: ik vind precies ook niet meer terug van waar ik die code gehaald heb, ik dacht in het infotopic over de nieuwe jaargang maar daar staat dezelfde als op de site / in de mail. Ik heb het nochtans niet gedroomd, want hij werkte wel degelijk :p

Klopt, de promocode forum19 heeft wel degelijk even bestaan, maar is vervangen door BSM19, vandaar dat hij dus niet meer werkt :-)

Crazy2girlken
14-05-19, 21:04
Iemand enig idee waarom BJL aanstaande maandag 20/05 geopend is?
Wij overwegen een bezoekje maar ik ben nogal wantrouwig en bang dat we daar in een nest schooltripjes gaan terecht komen vol pubers o.i.d... Het is geen meivakantie in NL (dat had ik al nagekeken), maar mis ik mogelijk iets anders van schoolvakantie in de omgeving of mogelijke feestdag, pedagogische studiedag, ... ? :p
Wij zijn liefhebbers van een zalig rustig park dus als we daar in een druk park gaan zitten doordat ik het ??n of het ander over het hoofd gezien heb dan pas ik liever en gaan we wel een keer op een doodnormale zondag ofzo...

Jak
15-05-19, 00:29
Vandaag, 14 mei, was het park ook open. Maar gisteren en morgen is/was het gesloten.
Ik vermoed dus ook dat ze hun park open gooien naargelang er veel of weinig schoolbezoeken gepland staan.

Verder is het natuurlijk bij Bobbejaanland al langer een traditie dat ze doorheen de week in mei hun park wat meer open doen, i.t.t. andere pretparken in Belgi?. Midden-mei tot eind mei is ?cht de schoolreistijd, dus verwacht je wel aan enkele scholen, maar mijn ervaring leert dat dat pas hinderlijk is wanneer toevallig enkele klassen in de El Rio bv. gaan, dan sta je inderdaad wel plots tien minuten te wachten.Goed uitkijken waar volledige klassen staan aan te schuiven, en indien dit het geval is, een andere attractie doen en 5 minuutjes later nog eens terug te komen om gewoon in te stappen.

Ik vind de periode eind juni met de tieners vaak hinderlijker. Het park verkeerd dan vaak in een ongeziene drukte waar personeel zich echt de voeten vanonder het lijf moet lopen. En waar het park eigenlijk niet op voorzien is. Sommige attracties zijn dan ook dicht voor het "ongewenst" gedrag geen kansen te geven. Het reuzenrad en de Monorail durven ze op zo'n dagen wel eens sluiten.

simon
20-05-19, 16:24
Tijdens het komende Hemelvaartweekend gaan we naar het noorden van Frankrijk, naar de regio van Pas-de-Calais. Iemand ervaring met de regio? Wat zijn must sees en must do's? Op het eerste zicht lijkt mij er niet zoveel in de buurt te zijn...

knessel
20-05-19, 17:20
qua pretpark(jes) Dennlys parc en Bagatelle; het recent vernieuwde en uitgebreide Nausica
Als je interesse hebt in WO-II en consoorten:
La Coupole = https://www.lacoupole-france.com/,
Batterie Todt = http://www.batterietodt.com/musee,
Viskraampjes en seafood voor de liefhebbers in Boulogne Sur Mer en Etaples
Stadwandeling Boulogne, vestingenstad Montreuil,
Le Crotoy etc, met stoomtrein en/of overzetbootje http://www.cfbs.eu/fr/

Earlyspencer
20-05-19, 21:30
Als je een BJL-abo hebt: gratis Aqualud in Le Touquet (Frans vergane-glorie-equivalent van Blackpool, maar dan zonder Pleasure Beach).
En met een hoog schoolreis-gehalte: wandelen van Gris Nez naar Blanc Nez (of omgekeerd)

jefke88
21-05-19, 07:59
Het is kermis in Valenciennes. Er staat daar een KMG Tango en een Top Flip van Top Fun. Allebei vrij unieke zaken.

simon
23-05-19, 16:53
Merci voor de tips!

Zeuzzz
01-06-19, 16:19
Hallo, ik heb een vraagje over de drukte in Europa park. Ik ga dit jaar voor het eerst naar daar in begin juli (1-3 juli). Heeft iemand enige ervaring met hoe druk het in die periode ongeveer is in het park? Kwestie van de verwachtingen te kunnen bijstellen ;)

knessel
01-06-19, 16:40
1 juni, dat is vandaag toch ???
Volgens de wachttijden-indicatoren reken je best op een uurtje aanschuiven voor de grote toppers.

Zeuzzz
01-06-19, 17:58
1 juni, dat is vandaag toch ???
Volgens de wachttijden-indicatoren reken je best op een uurtje aanschuiven voor de grote toppers.

Oei stom van mij. Het moest uiteraard juli zijn. Ik pas het ook aan in het originele bericht

Earlyspencer
01-06-19, 18:58
EP is zonder twijfel het beste park waar je met grote drukte wel wil zijn. Ik zal er ook zijn op 1 juli, ja voor 1 dag en natuurlijk opnieuw gratis. Op vrijdag 2 nov 2018 was het extreem pokke-druk en dan hebben we toch de meeste toppers en nieuwigheden kunnen doen op 1 dag.

Kom je via de gewone ingang (dus met een verblijf niet van het park zelf): meteen gratis fast-ticket scoren voor Voletarium (als die service nog bestaat). Ook een aanrader bij drukte is met de twee Zwitserse coasters (ik doel op het thema-gebied) aan te vangen, die hebben een lagere capaciteit.

Maar met drie dagen EP zit je echt wel safe. Qua data: ruim half Dui en heel Fra hebben nog geen vakantie op die weekdagen, maar dat betekent wel een bende schoolreizen. Die lui vertrekken doorgaans voor sluitingstijd, ideaal om b.v. Arthur en de dingen in Oostenrijk 's avonds te doen, idem voor Itali?.

trainfreak
02-06-19, 08:12
Het is voor sommigen het begin van de vakantie, maar nog niet voor iedereen blijkbaar.
Het zijn weekdagen dus de grote drukte zou beperkt moeten zijn.

De verwachtte sluitingstijd is 18u, dus grote drukte verwacht men in elk geval niet.
Indien het park toch langer open is, profiteer dan zeker van deze extra tijd, soms kan je op het laatste uurtje nog veel attracties doen.

Jak
08-06-19, 14:29
Naast een pretparkfan ben ik ook een fervente Chiroleider. Binnenkort gaan we naar een pretpark (staat nog niet vast welk).
Hierover enkele vragen:
- Hoe zit het 'onder begeleiding van een volwassene = "oranje" ' in elkaar. Wil dat zeggen 1 "oranje" en 1 "groene" of mag je als "groene" meerdere "oranje" kinderen meenemen?
- Iemand aanraders voor een park te bezoeken met de jeugdbeweging? Grootste kanshebber is Walibi door bereikbaarheid en ruim aanbod, Bobbejaanland is ook nog in de running maar de verplaatsing tussen station en Bobbejaanland met De Lijn houdt ons wat tegen. Plopsa is al afgevallen door een ritduurtijd met de trein van bijna 3 uur.

Earlyspencer
08-06-19, 22:34
Aanrader om met voldoende >1m40 personen te gaan. In sommige attracties geldt per kind < 1m40 ofwel een volwassene mee ofwel een persoon van > 1m40 mee.

In BJL hangt het wat van de operator en de attractie af. Okidoki moest ik vorig jaar vier keer berijden om 4 kinderen < 1m40 een rit te gunnen, een recentere keer volstond mijn aanwezigheid voor 3 andere kinderen. Dan moest ik nog steeds 2 keer rijden. Op Revolution (zonder VR) moest ik laatst wel 4 keer rijden. Belangrijk is dat je dit tijdig meldt aan de operator, zodat je niet vier keer moet aanschuiven. Bij Bob Express, Dreamcatcher, Typhoon en Sledge volstond mijn aanwezigheid voor drie kinderen. Bij Dreamcatcher ligt de grens om alleen te mogen trouwens op 1m30, dacht ik. Wel raar als je weet dat die bij Okidoki op 1m40 ligt.

Als volwassene kon ik vier kinderen mee nemen op El Rio en - logisch - maar drie op Speedy Bob. Op de buitenboomstam mochten de vier kinderen zonder mij en en ik alleen in een vaartuig daarachter. In Indiana moest ik twee keer met twee kinderen. Ter info: we waren met 5 kinderen, mijn vrouw bleef bij 1 kind dat bijna nergens in durfde. Ter info (bis) het was die dag relatief kalm in het park, mogelijk zijn de operatoren en mensen in de wachtrij achter jullie minder gewillig / begripvol bij grotere drukte.

Walibi of BJL zou ik van de leeftijd van de groep laten afhangen. Walibi heeft meer thrill en de kans bestaat dat je er langer gaat moeten aanschuiven (Fury even buiten beschouwing). Walibi moet qua kinderattracties niet (veel meer) onderdoen voor BJL. Maar in Walibi zijn die wel allemaal in open lucht. BJL lijkt me iets meer weerbestendig en natuurlijk ook goedkoper. De binnenspeeltuin kan een welgekomen rustmoment betekenen voor de begeleiders.

Met + 12 jarigen: Walibi, dan heb je ook niet veel gedoe met kinderen < 1m40 op die thrill. Met jongere kinderen: BJL. Met de Lijn: misschien kan je als vereniging de Lijn inhuren. Dat kan / kon enkel indien je geen provinciegrens overschrijdt. Geen idee of dat nog zo is en of dit mogelijk is in het weekend.

timaz
10-06-19, 18:51
Heeft iemand een idee wanneer de nieuwe attractie Area 51 in Movie Park open gaat?

Polletje
10-06-19, 19:23
In maart liet Movie Park Germany weten dat men verwacht dat de attractie voor de zomervakantie open zal gaan.

timaz
10-06-19, 19:47
Zijn er op zaterdag lange files te verwachten naar Movie Park?
Zo ja, is er een alternatieve route beschikbaar? Waarmee je de file kunt omzeilen

knessel
10-06-19, 20:22
tja, Moviepark ligt aan een doodlopende straat, dus gelijk welke weg je kiest, alle wegen leiden naar ??n punt..... Ik heb al eens een afrit verder genomen op de snelweg, maar dan bracht niet veel bij.

coasterfrenzy
11-06-19, 08:22
Naar het park toe is meestal ook het grootste probleem niet. Er weg komen op drukke dagen is doorgaans wat anders. Vooral met halloween.

timaz
11-06-19, 11:31
Klopt het dat het komende zaterdag Edeka dag is in Movie Park? Zo ja, ik neem aan dat dit een zeer drukke dag zal worden in het park dan?

Earlyspencer
11-06-19, 14:01
tja, Moviepark ligt aan een doodlopende straat, dus gelijk welke weg je kiest, alle wegen leiden naar ??n punt..... Ik heb al eens een afrit verder genomen op de snelweg, maar dan bracht niet veel bij.

Hebben wij ook eens gedaan, zonnige zondag eind aug. 2017. Star Trek was toen vrij nieuw en het was bovendien ADAC-klanten-dag (soort Duitse Touring). Ik denk dat wij wel tijdwinst hebben gemaakt door de afrit verder te nemen, in navolging van meerdere automobilisten voor ons in de reguliere file. Het is in afstand natuurlijk iets langer rijden, maar je vermijdt de dubbele bottle-neck van zowel de afrit zelf als het vervolg van die weg. De afrit verder betekende continu rijden tot aan de gras-parking, dus via een andere weg! Het is dan wel nog een stukje wandelen. Dus in geval van picknick of regenkledij: alles meteen mee nemen.

coasterfrenzy
21-06-19, 11:02
Hebben wij ook eens gedaan, zonnige zondag eind aug. 2017. Star Trek was toen vrij nieuw en het was bovendien ADAC-klanten-dag (soort Duitse Touring). Ik denk dat wij wel tijdwinst hebben gemaakt door de afrit verder te nemen, in navolging van meerdere automobilisten voor ons in de reguliere file. Het is in afstand natuurlijk iets langer rijden, maar je vermijdt de dubbele bottle-neck van zowel de afrit zelf als het vervolg van die weg. De afrit verder betekende continu rijden tot aan de gras-parking, dus via een andere weg! Het is dan wel nog een stukje wandelen. Dus in geval van picknick of regenkledij: alles meteen mee nemen.

Normaalgesproken komen die twee wegen ruim voor de grasparking al bij elkaar. Dus ik denk niet dat je er iets op gewonnen hebt. Als het op de oprit al stil stond, was dat waarschijnlijk vanwege een paar stoplichten.

Azmidiske
22-06-19, 07:33
Een rare vraag omdat Halloween nog een paar maanden weg is, maar het schoot me opeens te binnen. Als parken neen spookhuis of een ander decor met bloed willen besmeuren, gebruiken ze daar natuurlijk geen echt bloed van mensen of dieren voor (hahaha, stel je voor, zou echt onhygienisch zijn :p ) Maar wat gebruiken ze dan wel?

Is het gewoon rode verf? Of is het iets anders wat er geloofwaardiger uitziet, gemakkelijke op te kuisen is achteraf, etc?

coasterfrenzy
22-06-19, 17:03
Een rare vraag omdat Halloween nog een paar maanden weg is, maar het schoot me opeens te binnen. Als parken neen spookhuis of een ander decor met bloed willen besmeuren, gebruiken ze daar natuurlijk geen echt bloed van mensen of dieren voor (hahaha, stel je voor, zou echt onhygienisch zijn :p ) Maar wat gebruiken ze dan wel?

Is het gewoon rode verf? Of is het iets anders wat er geloofwaardiger uitziet, gemakkelijke op te kuisen is achteraf, etc?

Dat verschilt van park tot park. Ik ben al op redelijk wat halloween events geweest en soms is het overduidelijk gewoon rode verf. Voor op muren lijkt me dat ook nog de beste oplossing, al moet je dan niet gewoon rood nemen en het al helemaal niet met een kwast er op smeren (dat laatste zie je enorm, daadwerkelijk met vingers/handen tekenen werkt beduidend beter).

Je kunt in fopwinkels of verkleedwinkels echter massa's verschillende producten krijgen die op bloed lijken. Vooral op het moment dat het nog vloeibaar moet zijn (bij acteurs en zo) wordt meestal van dat soort producten gebruik gemaakt, maar ook daarvoor ben ik al rood gekleurd water tegen gekomen dat overduidelijk t? waterig is om nog enigszins overtuigend te lijken.

Op de EAS en IAAPA staan diverse bedrijven gespecialiseerd in Horror. Ze verkopen kledij, animatronics maar ongetwijfeld ook dit speciaal spul dat voor echt door moet gaan. Geheid dat die het ook in de massa's kunnen leveren dat het past bij halloween events.

Je kunt als park dus echt alle kanten er mee op, afhankelijk van budget en wensen. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of het wordt wel ergens gebruikt.

Parken zullen het trouwens niet doen, maar zelf wel al echte ingewanden en andere overblijfselen van dieren gebruikt bij een spooktocht. Voor ??n avond kan dat, maar voor de periode dat halloween in de parken is, is dat niet mogelijk.

JusticeWH
27-06-19, 07:50
Weet iemand of je in bobbejaanland je online ticketten via smartphone scherm mag scannen aan de ingang of moet het echt geprint zijn? Bedankt alvast.

Edit: binnengeraakt vanmiddag dus vraag heeft zichzelf beantwoordt :)

Azmidiske
29-06-19, 10:40
Ik zou deze zomer graag naar Bobbejaanland gaan om Fury uit te testen, maar op Facebook worden er helaas nog steeds geen tripjes aangekondigd (en nee, ik ben geen abonnementhouder dus toen kon ik niet mee). Omdat ik bij mijn laatste bezoek een kleuter van vier jaar was, weet ik niet wat de meest efficiente manier is om er te geraken.

Ik heb me ooit laten wijsmaken dat er een bus vanuit Leuven zou vertrekken die een halte heeft niet al te ver van Bobbejaanland. Klopt dat en zo ja, welke buslijn is het?

Nathan G
29-06-19, 16:11
Ik heb me ooit laten wijsmaken dat er een bus vanuit Leuven zou vertrekken die een halte heeft niet al te ver van Bobbejaanland. Klopt dat en zo ja, welke buslijn is het?

Bus 305 richting Turnhout vertrekt uit Leuven en heeft een halte op ongeveer 1km wandelen van Bobbejaanland. Je kan ook in Herentals afstappen en daar overstappen op een bus die je voor de deur afzet, maar veel tijdswinst heb je daar niet mee.

Azmidiske
30-06-19, 06:36
Bedankt :)
1 km wandelen is perfect doenbaar. Ik heb het intussen eens op Google Maps bekeken en je kan bijna in een rechte lijn naar het park wandelen dus verloren lopen in Lichtaart zal niet snel gebeuren :p

Daarnet heeft PyongWon in het topic over Fury een stelling geschreven die mijn aandacht trok: Ik denk dat veel middelbare scholen naar pretparken gaan, maar lagere scholen veel minder.

In de discussie over Fury zou het al snel offtopic gaan, dus stel ik de vraag hier. Denken jullie dat deze bewering klopt en zo ja, wat zou de reden kunnen zijn?

Mijn lijstje uit mijn schooltijd:
* 2de jaar lagere school: Land van Ooit, maar volgens mij was dat geen volwaardig pretpark
* 2de jaar middelbaar: Efteling (legendarisch ... veel mensen doen hun eerste grote achtbaan als kind samen met hun ouders, maar ik had hiervoor juist de afwezigheid van mijn ouders nodig)

Dus in mijn persoonlijke geval klopt de stelling inderdaad.

Mogelijke hypothese: in de lagere school heb je vaak het probleem dat de kleinste kinderen uit de klas de lengtelimiet nog niet halen. En dan is het een beetje zielig om regelmatig te moeten toekijken hoe driekwart van jouw klas zich zit te amuseren in een attractie terwijl jij er nog niet in mag. Dat is vast en zeker niet de enige reden, maar misschien speelt het toch een beetje mee in de beslissing van scholen?
Wat zijn volgens jullie de andere redenen, die ongetwijfeld belangrijker zijn?

PyongWon
30-06-19, 10:08
Daarnet heeft PyongWon in het topic over Fury een stelling geschreven die mijn aandacht trok: Ik denk dat veel middelbare scholen naar pretparken gaan, maar lagere scholen veel minder.

In de discussie over Fury zou het al snel offtopic gaan, dus stel ik de vraag hier. Denken jullie dat deze bewering klopt en zo ja, wat zou de reden kunnen zijn?

Mijn lijstje uit mijn schooltijd:
* 2de jaar lagere school: Land van Ooit, maar volgens mij was dat geen volwaardig pretpark
* 2de jaar middelbaar: Efteling (legendarisch ... veel mensen doen hun eerste grote achtbaan als kind samen met hun ouders, maar ik had hiervoor juist de afwezigheid van mijn ouders nodig)

Dus in mijn persoonlijke geval klopt de stelling inderdaad.

Mogelijke hypothese: in de lagere school heb je vaak het probleem dat de kleinste kinderen uit de klas de lengtelimiet nog niet halen. En dan is het een beetje zielig om regelmatig te moeten toekijken hoe driekwart van jouw klas zich zit te amuseren in een attractie terwijl jij er nog niet in mag. Dat is vast en zeker niet de enige reden, maar misschien speelt het toch een beetje mee in de beslissing van scholen?
Wat zijn volgens jullie de andere redenen, die ongetwijfeld belangrijker zijn?
Ik geef zelf les op een middelbare school en sinds drie jaar trekken we elk jaar rond de 26ste juni naar een pretpark.
De redenen:
- Veel scholen in de buurt doen dit en onze leerlingen klaagden.. dus konden we niet achter blijven.
- We laten de leerlingen vrij (vanaf 12 jaar moet dit kunnen) maar zijn steeds telefonische bereikbaar. Als leerkracht mag je overal in, maar als je telefoon krijgt.. stap je onmiddelijk uit de wachtrij en ben je er voor de leerlingen. (Afgelopen maandag in Walibi 1 keer gebeurt, gelukkig stonden we pas in de wachtrij ... )
- De aanbiedingen die je als school krijgt zijn vaak echt fanatastisch.. en vaak mag er 1 leerkracht op 10 leerlingen gratis binnen

Waarom lagere scholen minder in Walibi of BJL:
- je kan de leerlingen niet vrij laten
- vele durven/kunnen niet in de grotere attracties
- er zijn goedkopere alternatieven en in het lager onderwijs zit je met de maximum factuur
- vele trekken naar initiatieven zoals pennenzakkenrock of naar kleinere parken zoals bokrijk.

JusticeWH
01-07-19, 16:36
Afgelopen donderdag had ik nogthans de indruk dat er ook een hele hoop 5e en 6e leerjaars rondliepen. Vaak, maar lang niet altijd, vrij. Voordeel vonden wij dat deze idd soms niet in de grotere attracties durven en vaak last minute nog weglopen uit de wachtrij waardoor wij dan weer sneller konden doorschuiven :-)

simon
02-07-19, 12:08
Ten tijde van de lagere school gingen wij naar Boudewijnpark, Meli Park, Bellewaerde, Bokrijk, Planckendael en Speelgoedmuseum, Miniatuur Walcheren (tegenwoordig Mini Mundi) en en Efteling. In het middelbaar werden er bij ons nooit dergelijke uitstappen georganiseerd. Toen gingen we zelf met een deel vrienden naar een pretpark... Op eigen initiatief.

Gisteren was ik in Avonturenpark Hellendoorn en ik kan je garanderen dat er daar heel veel basisscholen aanwezig waren! Je zag de kleurrijke hesjes overal in het park en toen ze allen rond 16u vertrokken, was het park quasi leeg.

Ik denk dus eerder basisscholen dan secundaire scholen...

trainfreak
02-07-19, 17:25
Ten tijde van de lagere school kan ik mij enkel Boudewijnpark herinneren.
En in het 6e naar Disneyland met de bus.
Dan in het 1e of 2e middelbaar met de trein naar Walibi.

Ik denk dat het dus van school tot school afhangt, en verder de budgetten en reistijd natuurlijk.

knessel
07-07-19, 20:52
iemand (korting)tips voor Hellendoorn en Wildlands ? Do's en dont's in deze parken?

siroccofreakske
08-07-19, 10:54
Ik weet niet hoe ver je van Nederland woont en/of je Nederlandse vrienden hebt, maar bij Albert Heijn NL loopt er een actie 1+1 waar oa Hellendoorn inzit. Je moet er wel een volle spaarkaart voor hebben, maar heel moeilijk is dat niet, geloof ik. Volgens mij 4x minimum €10 besteden ofzo.

Earlyspencer
10-07-19, 18:54
Hellendoorn niet meer -50% met BJL-abo, blijkbaar. Hellendoorn-abo overwegen (bij seizoensaanvang), best goedkoop voor grote gezinnen. Geeft korting op Wildlands en PHL, en alles van Looping in Europa 1 x gratis: Fort F., Bagat., Isla Mag., Mer de Sab., Pleasurewood, Cobac, ...

siroccofreakske
12-07-19, 11:34
Hellendoorn niet meer -50% met BJL-abo, blijkbaar. Hellendoorn-abo overwegen (bij seizoensaanvang), best goedkoop voor grote gezinnen. Geeft korting op Wildlands en PHL, en alles van Looping in Europa 1 x gratis: Fort F., Bagat., Isla Mag., Mer de Sab., Pleasurewood, Cobac, ...

Voor grote gezinnen misschien wel, maar voor mensen apart toch niet echt, vind ik. Online tickets bij Hellendoorn kosten op veel dagen € 16,50. Het abo kost € 59,50. Dat wil dus zeggen dat je nog meer dan € 43 moet spenderen in die andere parken. Dan moet je al 2 of 3 parken uit die lijst bezoeken om het er uit te halen... Dat is uiteraard niet onmogelijk, maar je moet er toch al flink je best voor doen :)

knessel
13-07-19, 09:29
ik heb uiteindelijk via vakantieve*lingen kaarten voor Hellendoorn gescoord. Wildlands is er niet van gekomen wegens het slechte weer....
Dank aan allen om mee te denken.

simon
13-07-19, 17:06
ik heb uiteindelijk via vakantieve*lingen kaarten voor Hellendoorn gescoord. Wildlands is er niet van gekomen wegens het slechte weer....
Dank aan allen om mee te denken.

Met een Plopsa Funcard kon je er ook makkelijk korting scoren ;) Of Vakantieveilingen.nl checken natuurlijk voor Nederlandse parken.

Iemand enig idee om korting te scoren op het Bellewaerde Aquapark? Ik heb zelf nog niets van acties gezien... Enige manier van korting die ik momenteel vond was via Lidl Funtrips. Als Polletje al schreef dat een eigen Bellewaerde abo geen korting geeft, zal een ander abo ook niet gelden zeker?

Polletje
13-07-19, 22:57
Iemand enig idee om korting te scoren op het Bellewaerde Aquapark? Ik heb zelf nog niets van acties gezien... Enige manier van korting die ik momenteel vond was via Lidl Funtrips. Als Polletje al schreef dat een eigen Bellewaerde abo geen korting geeft, zal een ander abo ook niet gelden zeker?

Ik vrees er voor en zou het ongehoord vinden als andere abonnementen wel korting bieden op Bellewaerde Aquapark.
Bij het verlaten van Bellewaerde worden dit weekend flyers met een kortingsbon op het Aquapark uitgedeeld. Deze is geldig t.e.m. 31/7/2019: de hele familie (max. 5 personen) aan kindertarief (= 2 euro korting per persoon). Ook in Krant van West-Vlaanderen (Het Wekelijks nieuws) (en waarschijnlijk nog andere regionale kranten) kan je dezelfde kortingsbon vinden.

Crazy2girlken
14-07-19, 15:43
Vraagje mbt Plopsa funcard. Die van ons zijn verlopen sinds maart 2019. Wij zouden binnen enkele weken in augustus nieuwe gaan aanschaffen.
Begrijp ik het goed dat wij nog steeds onder "verleng" tarief vallen wegens nieuwe aankoop binnen de 12 maanden na vervallen van het vorige abbo? Zodus dat wij het tarief van 69,99€ betalen?
Ik heb online al eens proberen in te loggen en mijne vind ik probleemloos terug, kan zogenaamd ook online al betalen en verlengen, maar die van mijn vriend vind ik met geen mogelijkheid terug hierin (desondanks dat deze gewoon op dezelfde dag gezamenlijk gekocht geweest is).
Kunnen we ook gewoon ter plekke aan de kassas verlengen aan dit tarief of moet de aankoop online gebeuren om de prijs van 69,99€ te betalen ipv €89,99?

Als het aan de kassa ook kan, kopen we ze gewoon als we in augustus daar zijn, maar als het niet kan en mijn vriend kan sowieso dan niet van de 69,99€ genieten dan kan ik beter de mijne online verlengen aan dit tarief en voor hem online een nieuwe kopen aan de 15€ korting actie die momenteel loopt tot en met 31/07. Da's dan uiteindelijk nog steeds goedkoper dan 2x 89,99€ aan kassatarief als het daar volle pot mocht zijn...

Alvast bedankt voor enig advies! :)

Polletje
15-07-19, 00:05
Vraagje mbt Plopsa funcard. Die van ons zijn verlopen sinds maart 2019. Wij zouden binnen enkele weken in augustus nieuwe gaan aanschaffen.
Begrijp ik het goed dat wij nog steeds onder "verleng" tarief vallen wegens nieuwe aankoop binnen de 12 maanden na vervallen van het vorige abbo? Zodus dat wij het tarief van 69,99€ betalen?

Klopt: Verlengen van je vervallen Plopsa-Funcard kan tot een jaar na vervaldatum voor de prijs van 69,99 euro.
Dit kan zowel online (zelf nog niet geprobeerd in te loggen) maar kan evengoed verlengd worden aan de kassa.

Azmidiske
16-07-19, 14:51
Deze zomer ga ik voor de allereerste keer naar Bobbejaanland, en dus zou ik graag enkele domme leken-vragen stellen:

1) Zijn er attracties die sluiten bij regen of slecht weer? (We zijn hier niet in Japan, maar je weet nooit :p )

2) Meestal zie je van een kilometer afstand al wat je met je rugzak moet doen, meenemen of opzijleggen. Zijn er in Bobbejaanland attracties met afwijkende regels hierover, of bagagebakken die op een rare plaats staan?

3)Tassencontrole: uiteraard neem ik geen wapens of scherpe voorwerpen mee, maar na een negatieve ervaring enkele jaren terug heb ik heel weinig vertrouwen in tassencontroles. Mag je een kleine hoeveelheid eten en drinken meenemen in BBJL? Zijn er nog andere voorwerpen waar ze moeilijk over kunnen doen?


Ik hoop dat iemand deze noob-vragen wil beantwoorden en beloof in ruil een tripreport!

knessel
16-07-19, 17:59
1/ als het erg waait, zal het reuzenrad niet open zijn
2/ ik neem nooit een rugzak ofzo mee, maar het is volgens mij ofwel op het perron laten, ofwel meenemen in de attractie zelf. Vooraan in het park zijn er kluizen voor groepen; individueel weet ik niet
3/ de laatste twee keer dat wij gingen was er simpelweg geen tassencontrole meer....

PyongWon
16-07-19, 19:17
1) Geen idee
2) Alles is standaard.. geen speciale eisen. Soms zijn er bakken, soms gewoon ergens droppen en soms mee nemen. Is altijd vrij duidelijk
3) Ik ben in juni 2 keer geweest en er was 2 keer geen tassencontrole. Ik had telkens eigen drinken en eten mee. Er zijn voldoende picknickplaatsen of muurtjes die niet aan een restaurant grenzen waar je rustig kan eten.

simon
17-07-19, 12:31
Ik vrees er voor en zou het ongehoord vinden als andere abonnementen wel korting bieden op Bellewaerde Aquapark.
Bij het verlaten van Bellewaerde worden dit weekend flyers met een kortingsbon op het Aquapark uitgedeeld. Deze is geldig t.e.m. 31/7/2019: de hele familie (max. 5 personen) aan kindertarief (= 2 euro korting per persoon). Ook in Krant van West-Vlaanderen (Het Wekelijks nieuws) (en waarschijnlijk nog andere regionale kranten) kan je dezelfde kortingsbon vinden.

Check, zal eens zien in de KW hier, maar Lidl Funtrips lijkt me dan toch interessanter (vari?rend tussen 2 en 6 euro naargelang de dag)


Deze zomer ga ik voor de allereerste keer naar Bobbejaanland, en dus zou ik graag enkele domme leken-vragen stellen:

1) Zijn er attracties die sluiten bij regen of slecht weer? (We zijn hier niet in Japan, maar je weet nooit :p )

2) Meestal zie je van een kilometer afstand al wat je met je rugzak moet doen, meenemen of opzijleggen. Zijn er in Bobbejaanland attracties met afwijkende regels hierover, of bagagebakken die op een rare plaats staan?

3)Tassencontrole: uiteraard neem ik geen wapens of scherpe voorwerpen mee, maar na een negatieve ervaring enkele jaren terug heb ik heel weinig vertrouwen in tassencontroles. Mag je een kleine hoeveelheid eten en drinken meenemen in BBJL? Zijn er nog andere voorwerpen waar ze moeilijk over kunnen doen?

1: Nog nooit last mee gehad, maar ik denk ook dat het Reuzenrad de enige uitzondering is. Bij extreem slecht weer ben ik er wel nog nooit geweest...
2: Rugzakken leg je meestal op het perron (al dan niet in bakken) of aan het poortje bij de uitgang. Enkel bij achtbanen en waterattracties Speedy Bob / El Rio / boomstammetjes is het meenemen. Banana Battle had dacht ik wel een speciale bak voor je bagage, maar die heb ik maar 1 keer gedaan. Op andere attracties houd ik die meestal ook gewoon bij.
3: Laatste keren was die volledig verdwenen. En met tassencontrole heb ik ook al eten en drank mee binnen gesmokkeld zonder enige problemen. Ik zou wel flessen wodka of sixpacks bier afraden ;)

Azmidiske
17-07-19, 18:03
Ik zou wel flessen wodka of sixpacks bier afraden

Hahaha! Wees gerust, ik was dertien jaar toe ik besloot om geheelonthouder te worden en ben dat nu nog steeds ;)

@Iedereen: bedankt voor de antwoorden! Fijn trouwens dat je op dit forum ook beginnersvragen kan stellen zonder uitgelachen te worden, in sommige facebookgroepen (niet noodzakelijk pretparkgerelateerd) is dat helaas anders.

Ik overweeg om deze zaterdag te gaan, maar dan wordt er onweer voorspeld. Voordeel is dat zoiets veel mensen thuis houdt, nadeel is dat achtbanen volgens mij sluiten tijdens onweer. Anderzijds duurt een onweersbui meestal niet zo heel lang. Als een achtbaan dichtgaat omdat er onweer in de lucht hangt, hoe lang duurt zo'n shutdown dan meestal? Of om de vraag anders te formuleren: is het wel een goed idee om een park te bezoeken op een onweersachtige dag als je specifiek enkele achtbaancredits wil gaan scoren? Of kies ik dan beter een andere dag?

Ik ga maar drie of vier keer per jaar naar een pretpark, dus de combinatie met onweer heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Phadd-F
17-07-19, 19:26
Onweer is pure kak omdat dan echt alles dicht gaat. Normaal dan toch, vorige week de enterprise van Walibi Holland lustig zien doordraaien in onweer en gietende regen (m?t mensen in!). Ga er maar vanuit dat enkel de indoor rides open kunnen blijven ;) Wanneer gaan de rides dan weer open? Als het onweer boven het park weg is he... moeilijk te zeggen hoe lang dat duurt, de operators wachten op bericht van hun dienst die bevestigt dat het weer veilig is om open te gaan.

Ik zou zeggen, kijk naar de voorspellingen die ze geven voor die dag. Is het onweer voor in de voormiddag zou ik alsnog gaan. Veel mensen gaan thuis blijven en dus zal het de rest van de dag kalm zijn in het park, ?n heb je de hele namiddag geen last meer van gesloten attracties enzo. Als het onweer later op de dag valt zou ik toch een andere datum overwegen...

jefke88
18-07-19, 08:53
Wij gaan zaterdag ook gewoon naar Bobbejaanland. De kans is inderdaad klein dat het van 10 uur tot 18 uur aan 1 stuk onweert. Onweer het een half uurtje, tja, jammer, maar dan kan je iets eten ofzo.

In Amerika onweert het op veel plaatsen bijna iedere avond en daar zijn ze pas paranoia. Ze zijn daar niet bang om attracties vele uren te sluiten als er nog maar in de buurt onweer hangt. Zelfs als het gedaan is, wachten ze vaak nog heel lang (terwijl een onweer nooit terugkomt).

Op dat gebied hebben we hier dus geen klagen. Van zodra het ergste achter de rug is, gaat alles direct weer open.

Crazy2girlken
18-07-19, 10:29
Klopt: Verlengen van je vervallen Plopsa-Funcard kan tot een jaar na vervaldatum voor de prijs van 69,99 euro.
Dit kan zowel online (zelf nog niet geprobeerd in te loggen) maar kan evengoed verlengd worden aan de kassa.

Bedankt! :)

Rickie97
18-07-19, 21:08
Ik heb verschillende ervaringen met onweer. Ik ben al eens in Walibi BE en in Walibi NL geweest tijdens een onweer en dan sluit inderdaad letterlijk alles, en gaat ook 80% van de bezoekers naar huis. Als je dan een halfuurtje wacht tot het over is gaat meestal alles weer open en kun je praktisch zonder wachtrij weer verder attracties doen.

Ik was ook eens in Slagharen op een dag waarop onweer voorspeld was, en het park had dat duidelijk niet opgemerkt. Toen de lucht donker begon te worden werden nog gewoon mensen op de kabelbaan gelaten. Alles bleef open tot de zondvloed losbarstte. Wij stonden op dat moment voor de monorail te wachten met het gedacht dat we in de trein konden zitten tijdens de stortbui. (In een niet overdekte wachtrij voor wie het park kent). De trein stond in het station toen de eerste druppels vielen en... We werden er gewoon niet ingelaten, zonder dat dit gezegd werd! Iedereen werd kletsnat geregend in de wachtrij - als ze nu gewoon gezegd hadden dat ze ons er niet zouden inlaten kon men gewoon in het kabelbaanstation gaan schuilen zijn. Dat vond ik toch een kleine schande. Samen met de mensen die kletsnat uit de kabelbaan gehaald werden omdat ze er nog zo lang blijven oplaten waren.

Na het onweer wilden we Gold Rush doen maar de operatoren kregen geen toestemming om deze terug op te starten "omdat er misschien nog een onweer zou kunnen passeren". (terwijl dit niet voorspeld was en hij tot aan het begin van het w?l voorspelde onweer gewoon nog open was).

Conclusie: veel hangt dus van het park af.


Wildlands is er niet van gekomen wegens het slechte weer....

Da's jammer. Ik bezocht het park dan wel op een warme droge zomerdag, maar weet dat in Wildlands de grootste tropische kas van Europa is en daarbinnen is het weer altijd hetzelfde. Ik vond het daar heel leuk alleszins. Had ik je vraag eerder gezien had ik je zeker aangeraden om sowieso te gaan :p Er zit een hele mooie rondvaart in, je hebt de vlindertuin, vogels... Ik weet niet of dat nog steeds is maar toen wij er waren was er ook een leuke show met Jungle Jim en je hebt er ook een XXXXL Tiki Trail van waaruit je mooi overzicht over de kas hebt. (Maar ik moet er wel bijzeggen, het is wel zweten om in de temperaturen van die kas zo te klauteren. :p)

Rickie97
18-07-19, 21:12
Ik heb zelf ook nog een vraag: wij vertrekken zaterdagnamiddag richting Engeland om een tocht van twee weken langs allemaal pretparken te doen. We bezoeken onder andere Blackpool, Lightwater Valley, Flamingoland, Alton Towers, Thorpe Park, Drayton Manor... En eventueel ook Diggerland, maar ik vrees dat we dat niet meer in de planning gaan krijgen. :p

Vorige zomer hebben we een weekje Duitsland gedaan met Phantasialand, Movie Park, Kalkar en Toverland hebben we toen ook bezocht en hierbij hebben we heel dankbaar gebruikgemaakt van de aanvalsplannen uit de parkgids. Echter is de website hier al bijna drie maanden niet bereikbaar, ik had gehoopt de aanvalsplannen van de Engelse parken die we doen af te kunnen drukken voor we vertrokken maar ik kan ze dus niet zien... Iemand die zo'n aanvalsplan toevallig eens opgeslaan heeft of nog beter, zelf een goed aanvalsplan heeft voor (??n van) deze parken? :)

mvg

Earlyspencer
19-07-19, 06:49
Je kan ook enkele TR's (ja, o.a. van ondergetekende) raadplegen.

Blackpool: ik was er vorige week drie dagen, tijdens de schoolreis-periode. Toch viel het wachten mee (zeker meteen na opening en na 16:00). Kijk met hoeveel boten Valhalla opereert, dat is er aangegeven in het station. Dat waren er vorige week steeds 5, de overige 12 zouden in onderhoud geweest zijn, las ik op een fan-FB-site. Hier waren ook enkele storingen en de wachtrij sloot een uur voor de parksluiting (wegens traag vorderen). Je word er zeiknat, waardoor veel mensen 'em als laatste van de dag doen. Hint: doe'em zo gauw mogelijk en neem regen- en reservekledij (zeker sokken) mee. Icon met 3 treinen vordert snel. Weinig mensen hadden de splitsing voor front in het station door. Wij kwamen soms sneller aan de beurt via front dan wachtenden voor ons voor een 'gewone' plaats. Big One is windgevoelig, dus als die rijdt op een winderige dag: niet te lang uitstellen. De enige coasters die meteen bij park-opening reden, staan in Nickland. De dag beginnen met de oranje coaster is zeker een optie. Stel ook Steeplechase achteraan het park niet te lang uit, want lage capaciteit. Ga voor een duel of driestrijd met je gezelschap. Dan zal je mogelijk wel iemand moeten voorlaten in de wachtrij. Dat is zeer moeilijk in te schatten omdat sommigen solo en anderen in duo een paard berijden. Laat dus niet te vroeg mensen voor. Bij de SLC hebben ze op beide treinen het achterste duostoeltje gedemonteerd, dus nog langer wachten. Het leuke hier is zicht op zee en de rit over het water. Probeer bij sluitingstijd nog toe te treden tot een wachtrij. Het leverde ons vorige week twee opeenvolgende ritten op bij Big Dipper. Wallace en Grom: achterste karretje nemen, dan mis je minder (zie TR). Wees voorbereid op de smerigste WC's van alle Europese parken (erger dan Fort Fun).

Alton Towers: Bij ERT als hotelgast: starten met Wickerman. Anders: Wick niet meteen na parkopening doen. Kinderdeel zeker ook niet meteen na opening doen (druk wegens dicht bij park-ingang). Kabelbaan reed in het laagseizoen pas vanaf 12:00. Park meer dan 1 keer rondgaan per dag, was niet mogelijk voor ons. Dus beter meteen reriden, indien mogelijk.

Drayton: Mischien toch beginnen in Thomasland (zeker de coaster en auto's op hoog spoor). Daar is het waarschijnlijk drukker dan bij de wilde attracties. Zoo doe je bij drukte volgens mij best in de namiddag.

Thorpe: hopen op weinig storingen. Als hotelgast: ERT op de grote coasters proberen.

Geen afkrakende kritiek, wel een algemene opmerking: Aanvalsplannen pur sang zijn - net als TR's - gestoeld op moment-opnames. Vaak zijn ze jaren terug opgesteld, dus met deels andere attracties. Read: the proof of the pudding is in the eating.

EDIT: Over eten gesproken, eigen voedsel mee brengen in BPB, mag niet. Enige uitzondering: ongeopende waterflessen (met limesmaak mocht ook) Er is vrij serieuze tassencontrole, maar de metaaldetector controleert niet wat in je jas-of broekzak zit van eten. Een verpakt koekje, dat in de meeste hotels ginds elke avond of ochtend op je kamer wordt gelegd naast de waterkoker, kan handig zijn voor in een wachtrij.

PyongWon
19-07-19, 08:14
Thorpe: hopen op weinig storingen. Als hotelgast: ERT op de grote coasters proberen.
Wij gaan binnen 2 weken ook naar daar: We waren van plan een "Adrenaline" pass te nemen (5 maal voorkruipen op de coasters). Normaal doen we dit niet, maar mijn vrouw is 7 maanden zwanger en mag nergens in en we willen haar geen uren alleen laten wachten op een bankje bij de rugzakken. Is er nog iets waar we op moeten letten of zeker gebruik van moeten maken? (We zijn geen hotelgast daar)

Earlyspencer
19-07-19, 09:22
Ik was in Thorpe off season, en da's al ruim twee jaar geleden. Derren Brown's G.T.: blij dat ik dat gedaan heb, want zit goed in elkaar. Maar door het legertje betrokken acteurs is dit niet de klok rond geopend. Gevolg: lange wachttijden, tenzij voor veel bezoekers het nieuwe er af is ondertussen. Bij enkele coasters (Stealth en Swarm al zeker) was er polsbandje-voor-rugzak. Om daar niet herhaaldelijk voor te moeten aanschuiven, deden we vaak een reride met hetzelfde bandje om. Beter dan bagage aan een zwangere vrouw geven. Klein park in oppervlak, rerides uitstellen kan dus zeker hier. De shute is na de drop zeiknat, bij de (?) - iets zoals Oxygenarium - staat het water inches hoog in de rafts, best onaangenaam. Enjoy en laat maar iets over de drukte en de storingen weten, hopelijk ben ik te voorbarig.

Azmidiske
26-07-19, 10:17
In augustus wil ik graag een zaterdag of zondag naar Bobbejaanland gaan, vooral voor Fury. Heeft die nog vaak last van technische problemen of aangepaste openingsuren? Een storing kan uiteraard altijd gebeuren, maar ik wil mijn kansen om Fury tijdens mijn bezoek te kunnen doen toch zo groot mogelijk maken (ik heb geen abonnement, dus een weekje later teruggaan wordt mij iets te duur ;) )

simon
26-07-19, 11:01
In augustus wil ik graag een zaterdag of zondag naar Bobbejaanland gaan, vooral voor Fury. Heeft die nog vaak last van technische problemen of aangepaste openingsuren? Een storing kan uiteraard altijd gebeuren, maar ik wil mijn kansen om Fury tijdens mijn bezoek te kunnen doen toch zo groot mogelijk maken (ik heb geen abonnement, dus een weekje later teruggaan wordt mij iets te duur ;) )

Je toegangsticket kan je deze zomer omruilen voor een zomerabonnement ;)
10 augustus gaat RF trouwens naar Bobbejaanland, maar blijkbaar zou het park dan ook nocturne houden tot 21u. Op dit moment is er wel nog niets officieel over bekend, maar kan misschien wel handig om weten zijn :)

fkl8
26-07-19, 11:05
10 augustus gaat RF trouwens naar Bobbejaanland, maar blijkbaar zou het park dan ook nocturne houden tot 21u. Op dit moment is er wel nog niets officieel over bekend, maar kan misschien wel handig om weten zijn :)
Tja, aangezien we met meer dan 85 personen zijn hebben we het park bijna afgehuurd :D
Ook wij zijn pas te weten gekomen dat er een nocturne voorzien is.

Xarbero
26-07-19, 19:49
Tja, aangezien we met meer dan 85 personen zijn hebben we het park bijna afgehuurd :D
Ook wij zijn pas te weten gekomen dat er een nocturne voorzien is.

ge moet da verstaan h?, 85 man... da zijn ze daar ni gewend! Best tijd genoeg voorzien dachten ze! ;-)

knessel
26-07-19, 19:55
oei, en jullie willen natuurlijk allemaal in de Fury gaan; #uurtje langer wachten :(

klepje87
27-07-19, 14:54
Iemand ervaring met het meten van kinderen in Toverland? Worden ze aan de ingang gemeten en krijgen ze een stempel wanneer ze groter zijn dan 1m? Of moet je aan elke attractie weer "bewijzen" dat ze 1m zijn?

timaz
30-07-19, 09:50
Kan iemand mij vertellen hoe het met de drukte zit op doordeweekse dagen in September in Phantasialand? Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden? En dan in het bijzonder in de 3de week van September.

jefke88
30-07-19, 10:53
Kan iemand mij vertellen hoe het met de drukte zit op doordeweekse dagen in September in Phantasialand? Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden? En dan in het bijzonder in de 3de week van September.

Aangenaam rustig. We waren er vorig jaar op een maandag in de tweede week van september, Taron was 15 minuten. NRW heeft dan al een tijdje geen zomervakantie meer.

simon
06-08-19, 22:02
Volgende week ga ik richting Zuid-Frankrijk, naar de streek tussen N?mes en Uz?s om precies te zijn. In de buurt hebben we steden als N?mes, Uz?s, Avignon en Arles. Ik heb al even gekeken wat er zoal in de buurt is, maar de trip is iets vroeger gepland dan verwacht (volgende week i.p.v. begin september), waardoor mijn voorbereiding wat minder is...

In de buurt heb ik ontdekt dat we er het Haribo Museum kunnen ontdekken, net als in N?mes Les Arenes (Romeins amfitheater), Maison Carr? (Romeinse tempel) en Jardin de la Fontaine (park met Romeinse overblijfselen en tempel van Diana, waar ook een water- en muziekschouwspel 's avonds plaatsvindt). In Avignon is er het Palais des Papes en natuurlijk de Pont d'Avignon.

Op vlak van pret-, dieren- en waterparken heb ik ook al een aantal zaken gevonden, maar sowieso staat er ook cultuur naast vertier op de agenda. Parc Spirou en Marineland wil ik zeker bezoeken, want Parc Spirou is heel nieuw en met een mooie uitbreiding dit jaar. Marineland kunnen we dan weer gratis doen met ons Bobbejaanland abonnement, en stiekem wil ik ook wel eens orka's in het echt zien (sorry als ik iemand shockeer!)

Daarnaast kwam ik ook nog waterpark Wave Island tegen, alsook pretparken OK Corral en Magic Park Land. Walibi Rh?nes-Alpes ligt wat verder, maar zou ik bij gelegenheid ook misschien durven meepikken.

Iemand bekend in de regio? Welke zaken zijn must do's of must visits? En welke laat ik beter achterwege? Andere tips of aanvalsplannen zijn ook altijd welkom!

jefke88
07-08-19, 08:38
Magic Park Land is een soort kermispretpark, zoals Skyline Park. Het aanbod is niet echt super, maar ze hebben wel wat antieke attracties, waarbij de Huss Rainbow en vooral kermisspookhuis Feux Follets de toppers zijn. Die laatste reisde in de jaren '50 in Belgi?. Speciale attractie toch wel.

Qua park zelf is OK Corral wel tof. Ook hier niet de grote toppers, maar wel een gezellig pretpark met toch die Gerstlauer Junior Boomerang en die grote Zierer waarbij je op die paarden kan zitten. Een beetje een Slagharengevoel hier, maar het voelt echter aan. Antibesland vond ik wat tegenvallen.

Verder staat het aan de hele Middellandse Zee vol met grote lunaparken. In Amigoland staat een Schwarzkopf Jet Star 3, toch ook wel een cultbaan die ik de moeite waard vind. De grootste lunaparken zijn Magic World Hy?res (met oa Banzai), Europark (zeer tof kermispark, met oa een antieke Vekoma inversiecoaster en de Mack Powered uit Panoramapark) en Luna Park Fr?jus. Zeer kort bij Amigoland ligt ook Luna Park Palaves-les-Flots, met Infernal Toboggan en een prachtige grote log flume. Iets verder liggen nog Luna Park Cap d'Agde (met een oude Vekoma) en Azur Park (met o.a. The King en een antiek Schwarzkopf vliegend tapijt). Die lunaparken zijn wel allemaal per attractie te betalen, maar je kan best affiches en Facebook in de gaten houden, meermaals per maand zijn er avonden dat alles maar 2 euro kost.

simon
07-08-19, 12:27
Magic Park Land is een soort kermispretpark, zoals Skyline Park. Het aanbod is niet echt super, maar ze hebben wel wat antieke attracties, waarbij de Huss Rainbow en vooral kermisspookhuis Feux Follets de toppers zijn. Die laatste reisde in de jaren '50 in Belgi?. Speciale attractie toch wel.

Qua park zelf is OK Corral wel tof. Ook hier niet de grote toppers, maar wel een gezellig pretpark met toch die Gerstlauer Junior Boomerang en die grote Zierer waarbij je op die paarden kan zitten. Een beetje een Slagharengevoel hier, maar het voelt echter aan. Antibesland vond ik wat tegenvallen.

Verder staat het aan de hele Middellandse Zee vol met grote lunaparken. In Amigoland staat een Schwarzkopf Jet Star 3, toch ook wel een cultbaan die ik de moeite waard vind. De grootste lunaparken zijn Magic World Hy?res (met oa Banzai), Europark (zeer tof kermispark, met oa een antieke Vekoma inversiecoaster en de Mack Powered uit Panoramapark) en Luna Park Fr?jus. Zeer kort bij Amigoland ligt ook Luna Park Palaves-les-Flots, met Infernal Toboggan en een prachtige grote log flume. Iets verder liggen nog Luna Park Cap d'Agde (met een oude Vekoma) en Azur Park (met o.a. The King en een antiek Schwarzkopf vliegend tapijt). Die lunaparken zijn wel allemaal per attractie te betalen, maar je kan best affiches en Facebook in de gaten houden, meermaals per maand zijn er avonden dat alles maar 2 euro kost.

Bedankt voor de tips! De lunaparken had ik ook al gezien, maar die ging ik eerst overslaan en zien of we ergens 's avonds terechtkomen en nog zin hebben om iets te doen. Aangezien je daar geen toegang betaalt, maar per attractie, zal mijn lief het eerder als een kermis zien en sneller toehappen om eens een kijkje te gaan nemen :)

timaz
11-08-19, 19:04
Kan iemand mij vertellen hoe druk het in de 3de week van september ongeveer zal zijn in de Efteling? Op een doordeweekse dag. Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden?

knessel
11-08-19, 19:10
ik vermoed 15-20 minuten max voor de grote attracties, als het al zo lang zal zijn...

timaz
11-08-19, 19:38
Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?

Rickie97
13-08-19, 21:11
Het is er niet meer van gekomen hier nog op te reageren voor we vertrokken, maar bij deze:


Je kan ook enkele TR's (ja, o.a. van ondergetekende) raadplegen.

Ik heb inderdaad al TR's van jou zien passeren, maar heb deze net bewust niet gelezen om niet gespoild te zijn, ik wilde de parken vooral zelf ontdekken. wat me wel bevallen is trouwens :p een aanvalsplan dat wat zegt waar of hoe te beginnen met een attractielijst ernaast is wat mij betreft daarvoor perfect, Ik lees normaalgezien voornamelijk TR's van parken die ofwel heel ver zijn, ofwel waar ik al geweest ben om mijn mening te vergelijken. Ik heb ook bewust heel weinig opgezocht op voorhand.


Geen afkrakende kritiek, wel een algemene opmerking: Aanvalsplannen pur sang zijn - net als TR's - gestoeld op moment-opnames. Vaak zijn ze jaren terug opgesteld, dus met deels andere attracties. Read: the proof of the pudding is in the eating.

Dat is waar, maar het is toch een handige leidraad. In een aanvalsplan staat bijvoorbeeld waar je best als eerst naartoe rent als je binnenkomt, welke attracties later opengaan etc. Dat hebben wij vorig jaar gevolgd en bleek steeds juist advies. Ook voor Toverland, een aanvalsplan dat geschreven is voordat Avalon er was, klopte het nog steeds vrij goed. Stel dat we een aanvalsplan zouden hebben en het blijkt niet te kloppen is dat ook niet erg en dan doen we het wel zonder natuurlijk maar vorig jaar hebben we er toch veel aan gehad. :p

Wel een beetje dwaas dat Simon vervolgens minder dan een week na onze thuiskomst opmerkt dat ondanks dat alle knoppen naar het forum doorlinken de website wel gewoon werkt, via google naar een specifieke url surfen had ik zelf niet geprobeerd... :p


Blackpool:

Alton Towers:

Drayton:

Thorpe:

Kijk, dit dus! Super, bedankt! (We waren nergens hotelgast overigens, we verbleven in b&b's / hotels zodat we toch ook nog wat anders van Engeland gezien hebben dan alleen maar pretparken. :p) Je aanvalsplan voor Blackpool hebben we min of meer gevolgd bij aanvang van ons bezoek, maar als bij wonder waren we daar op een zeer warme (donder)dag met bijzonder weinig volk. (Er was onweer voorspeld in de namiddag maar buiten een regenbui van 5 minuten en wat flitsen in de verte is het de hele dag prachtig weer geweest.) Bijgevolg hebben we eigenlijk gewoon de dingen kunnen doen waar we op dat moment bij stonden en zo het hele park afgewerkt, en hebben we Pleasure Beach zelfs maar 1 dag gedaan en dan de tweede voorziene dag, die wel een regendag was, andere binnenactiviteiten gedaan en geld gespaard met onze Merlin Pass. :p (en de toiletten waren bij ons zeer proper overigens, misschien doordat het niet zo druk was dat er ze niemand vuilmaakte :) )

Alton: hier waren we op de enige mooie dag van de week en was het dus onbegonnen werk alles op 1 dag gedaan te krijgen. Zodoende hebben we je advies hier in de wind geslagen en zijn we heen en weer gewandeld naar de kortste wachtrijen. Op dag 1 hebben we zo 7 van de achtbanen gedaan, en ook niks meer dan dat (maar wel een mooie wandeling doorheen de gardens als je dat ook als attractie beschouwt). Op dag 2 hebben we dan wel de logica aangehouden en de resterende attracties per gebied gedaan, en vervolgens met de kabelbaan verhuisd. Een extra tip voor wie Alton bezoekt: de parking ligt een eindje van de ingang, en van ons was het ook ongeveer een kwartier aanschuiven om al op de parking te geraken, dus kom hier zeker op tijd!

Drayton: we waren er op een regendag dus het volk viel goed mee en we hebben de buien laten bepalen wanneer we de credits gingen verzilveren.

Thorpe: hier waren we op een dag met openingstijd tot 8u en het was eigenlijk ook redelijk rustig. We hebben een paar keer gezien dat een attractie even dicht was, maar nooit lang en we hebben alles (meerdere keren) kunnen doen. Ondanks dat het mooi weer was hebben we de waterattracties wel overgeslagen. De achtbanen zijn gewoon te leuk daar. :p Ook de Ghost Train is inderdaad zeer leuk!

Ik plan nog TR's te schrijven, dat is er vorig jaar niet meer van gekomen dus nu hopelijk wel. :p Nog eens bedankt!

Polletje
15-08-19, 22:55
Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?
Mn laatste bezoek aan Efteling dateert al van donderdag 7 september 2017. Het was er toen vrij rustig in het park: quasi overal direct instappen. De langste wachtrij (ong. 30 min.) hadden we toen bij Symbolica (omdat die in 2017 nieuw was).
Als je kan gaan tijdens de week in september, denk ik dat het dan vrij goed zal meevallen van drukte.

simon
19-08-19, 16:35
Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?

In september is het normaal gezien best kalm in de Efteling, want quasi alle zomervakanties zijn dan al gedaan (op uitzondering van enkele Duitsers en hogeschoolstudenten na). Ik ben eens geweest in de eerste week van september, en we hebben nergens langer dan 5 minuten moeten aanschuiven. Dit is wel enkele jaren geleden, maar ik vermoed dat dit nog steeds het geval zal zijn. We zijn zelfs niet tot sluitingstijd gebleven toen, omdat we alles meermaals hebben kunnen doen.

Wat je vraag betreft van donderdag, denk ik dat je daar ook goed mee scoort. Een maandag of vrijdag plakt aan het weekend, dus denk ik dat je dan iets meer drukte kan verwachten dan een donderdag. Behalve dan in mei of juni met de schoolreisjes dan, maar die zul je nu ook niet hebben.

simon
19-08-19, 16:36
In september is het normaal gezien best kalm in de Efteling, want quasi alle zomervakanties zijn dan al gedaan (op uitzondering van enkele Duitsers en hogeschoolstudenten na). Ik ben eens geweest in de eerste week van september, en we hebben nergens langer dan 5 minuten moeten aanschuiven. Dit is wel enkele jaren geleden, maar ik vermoed dat dit nog steeds het geval zal zijn. We zijn zelfs niet tot sluitingstijd gebleven toen, omdat we alles meermaals hebben kunnen doen.

Wat je vraag betreft van donderdag, denk ik dat je daar ook goed mee scoort. Een maandag of vrijdag plakt aan het weekend, dus denk ik dat je dan iets meer drukte kan verwachten dan een donderdag. Behalve dan in mei of juni met de schoolreisjes dan, maar die zul je nu ook niet hebben.

Oja, en nog even aanvullend. Efteling heeft op hun site ook een handige drukte kalender staan met de openingstijden. Hierop staat ook vermeld dat de dinsdag en donderdagen in september rustig zijn, terwijl de andere weekdagen normaal zouden zijn. Je kan die raadplegen via https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

Rickie97
25-08-19, 23:12
@ Timaz:

Ik ben ook eens naar de Efteling geweest op een maandag in september, die op de kalender op de site ook als rustig stond aangegeven, maar toch stonden er gemiddeld altijd rijen van een halfuur. Ik heb er een TR over geschreven toen. Ik weet tot op heden nog steeds niet hoe het kwam maar heel het park liep vol gezinnen met kinderen, 't zal ergens een of andere dag zonder school geweest zijn in Nederland zeker... :p Maar rustig was het toen helemaal niet. Dat was mijn enige bezoek tot nu toe dus het is de enige ervaring die ik kan delen.

@ iedereen:

Om die reden zelf ook een vraag: wij zouden komende zondag nog eens gaan met als hoofdreden eigenlijk omdat ik de Bob nog eens wil doen voordat hij tegen de vlakte gaat. Maar de nieuwe Python, Joris en de Draak hebben we ook nog niet gedaan, en PandaDroom wil ik ook nog wel eens zien voordat hij omgebouwd wordt dus redenen genoeg om te gaan, maar door de Bob dringt de tijd. :p We gaan zondag omdat we zaterdag maar ten vroegste 12u thuis zouden kunnen vertrekken. Maar nu zag ik dat er zaterdag nog de laatste dag Negen Pleinen Festijn is en het park dan open is tot 23u. Stel dat we er dan zijn van ongeveer 15u, zou het de moeite zijn om (ipv zondag) de zaterdag te gaan? De zondag is het open van 10 tot 20u en zouden we wel de hele dag kunnen gaan maar zal het waarschijnlijk druk zijn bij de Bob gezien dat de laatste openingsdag is ervan. Hoe zit het meestal met drukte bij attracties op het Negen Pleinen Festijn? Of specifiek op de laatste keer van het jaar, iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Nathan G
26-08-19, 10:40
Om die reden zelf ook een vraag: wij zouden komende zondag nog eens gaan met als hoofdreden eigenlijk omdat ik de Bob nog eens wil doen voordat hij tegen de vlakte gaat. Maar de nieuwe Python, Joris en de Draak hebben we ook nog niet gedaan, en PandaDroom wil ik ook nog wel eens zien voordat hij omgebouwd wordt dus redenen genoeg om te gaan, maar door de Bob dringt de tijd. :p We gaan zondag omdat we zaterdag maar ten vroegste 12u thuis zouden kunnen vertrekken. Maar nu zag ik dat er zaterdag nog de laatste dag Negen Pleinen Festijn is en het park dan open is tot 23u. Stel dat we er dan zijn van ongeveer 15u, zou het de moeite zijn om (ipv zondag) de zaterdag te gaan? De zondag is het open van 10 tot 20u en zouden we wel de hele dag kunnen gaan maar zal het waarschijnlijk druk zijn bij de Bob gezien dat de laatste openingsdag is ervan. Hoe zit het meestal met drukte bij attracties op het Negen Pleinen Festijn? Of specifiek op de laatste keer van het jaar, iemand daar ervaring mee?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens wat ik hoor is het laatste Negen Pleinen Festijn meestal heel erg druk. Mij persoonlijk lijkt het dat het weinig uitmaakt welke van de twee dagen je gaat, het gaat sowieso enorm druk worden.

simon
27-08-19, 16:32
Zelf ook geen ervaring mee, maar ik denk dat je op zondag sowieso beter scoort dan op zaterdag... Zaterdag wordt het sowieso druk in het park met het NPF, en op zondag zitten we 1 dag voor de eerste schooldag in Belgi?. In Nederland zijn ze gisteren reeds begonnen met school.

Omgekeerd heb je zondag dan wel d? laatste dag van de Bob, en volgens Looopings is het nu al extreem druk daar voor het afscheid van de Bob.

Besluit: ik zou dan denk ik eerder deze week gaan, maar als je enkel komend weekend kan, lijkt me zondag misschien iets beter? En dan zou ik 's ochtends meteen naar de Bob lopen en niet wachten tot de late namiddag of avond.

8banen
06-09-19, 18:55
Als je vanuit België over de E314 naar Phantasialand rijdt, dan kom je toch niet in zo'n Duitse milieuzone terecht he? Geen sticker nodig dan, hoop ik?

Earlyspencer
06-09-19, 19:36
De Duitse Umwelt-stickers zijn volgens mij enkel nodig in bepaalde stadscentra, en dat geldt zeker niet voor alle Duitse steden. Tussen de grens NL-Dui of Bel-Dui en PHL heb je die niet nodig, tenzij je Aachen of Köln centrum wil binnenrijden.

Zo'n sticker zou je kunnen kopen in sommige grote Duitse tankstations, mits voorlegging van alle documenten van inschrijving e.d. Ik heb destijds - als Belg - zo'n sticker (een groene, voor benzinewagens van 2010) via de Nederlandse ANWB online besteld. Dan moet je ook de nodige auto-documenten scannen en doormailen. Via deze methode kost alles dan wel dubbel zo veel, ik dacht 12 Euro of zo. De sticker en een doc-bewijs krijg je dan netjes opgestuurd met de post.

Ook online maar dan via een Franse instantie, heb ik nog een gele Crit'Air-sticker bekomen. Zo zie ik nog minder door m'n voorhuid (sic) en zou ik het gevoel moeten hebben het milieu te helpen.

En dan nu die zonnepaneel-zeil-bemanning met het vliegtuig trans-Atlantisch laten terugkeren ... #hypocrisis!

knessel
06-09-19, 19:45
nee, niet nodig. Klik hier voor de umweltzones en de afbakening op plan, ook voor de grote steden....
https://milieustickervoorduitsland.be/vignet-en-umweltzone-keulen/

Verder zijn ook de snelwegen een uitzondering, je kunt deze gewoon passeren zonder autovignet. Alleen wanneer je de snelweg verlaat richting het centrum moet je een milieusticker hebben.

Zeuzzz
24-09-19, 14:56
Heeft iemand hier ervaring met de drukte in Phantasialand op 1 november? Ik vind het nogal moeilijk om in te schatten hoe druk het die dag zou kunnen worden aangezien dit een feestdag is.

simon
25-09-19, 08:54
Heeft iemand hier ervaring met de drukte in Phantasialand op 1 november? Ik vind het nogal moeilijk om in te schatten hoe druk het die dag zou kunnen worden aangezien dit een feestdag is.

Ik vermoed dat dit best wel zal meevallen, gezien PHL niet meedoet met Halloween. De meeste parken zetten dan nog in op Halloween, en zijn daarna gesloten. Bij PHL is dat het einde van het zomerseizoen, en openen ze even later weer voor het winterseizoen.

Geen persoonlijke ervaring, maar wel wat ik al gehoord heb via via.

siroccofreakske
25-09-19, 10:41
Ik ben de voorbije jaren een keertje op 01/11 (feestdag) en een keertje op 04/11 (laatste openingsdag) naar PHL geweest. Beide waren onverwacht druk... Geen garanties voor dit jaar natuurlijk, maar ik zou je niet aan een rustig dagje verwachten.

Pretparkfreak7
25-09-19, 22:02
De 'provincie' waar phantasialand in ligt heeft uiteraard ook vrij voor die feestdag en doorgaans is het dan een pak drukker. Het seizoen is ook al ver genoeg gevorderd om niet gebruikte gratis terugkomtticketten in paniekmodus te beginnen inzetten voor de geldigheid verstrijkt.
Dat zijn twee druktemakers.

Earlyspencer
26-09-19, 08:13
De 'provincie' waar phantasialand in ligt heeft uiteraard ook vrij voor die feestdag en doorgaans is het dan een pak drukker.

Zo natuurlijk is dat niet, feestdagen in het niet zo eengemaakte Duitsland. De 'Länder' waar 1 nov wel een feestdag is, zijn vooral in het zuiden te vinden. De meest noordelijke is (helaas) NRW. "Allerheiligen ist ein rein katholischer Feiertag, der entsprechend lediglich in Baden-Württemberg, Bayern, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz sowie im Saarland gefeiert wird." Bron: https://www.ferienwiki.de/feiertage/allerheiligen

De schoolvakanties in Dui lees je hier: https://www.schulferien.org/ Enkel die van Bay en Bad-W. vallen samen met de Belgische. Let op voor tripjes naar parken buiten deze deelstaten, die zijn misschien maar partieel geopend. 31 okt is dan weer wel een feestdag in veel deelstaten, volgens deze overzichtelijke kalender-bron. Dan wordt 1 nov. (vrijdag) vaak een brugdag.

Azmidiske
05-10-19, 14:53
Nog steeds geen nieuws over de fandag in Walibi?

Belgiumcoasterfreak
06-10-19, 18:30
Nog steeds geen nieuws over de fandag in Walibi?

Walibi heeft de gewoonte om dat pas minimaal een weekend ervoor bekend te maken en de inschrijvingen te openen. In al die jaren is de fandag altijd gevallen op de eerste nocturne. Dit jaar dus 19 oktober. Bijna 95% kans dat dit dan ook de datum wordt.

Waarom dat ze het altijd zo laat doen, geen idee. Walibi is altijd al wat last minute in dingen regelen, al maken ze elk jaar toch (kleine) positieve stappen hierin. Wat eventueel ook wel zou kunnen is dat zij dit zo doen om de hoeveelheid deelnemers wat in te perken. Enkel de 'fans' weten dat de eerste nocturne gelijk staat aan de fandag. De inschrijving voor de fandag is dan ook zo spotgoedkoop dat ze denk ik zoveel mogelijk general public uit de inschrijvingen willen houden. Dit is uiteraard enkel een hypothese natuurlijk. Geen idee of dit klopt.

K. V.
23-10-19, 21:05
We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!

simon
24-10-19, 08:58
We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!

Wij hebben zo'n rondtrip in Denemarken vorig jaar gedaan: begonnen met Aarhus, dan door naar Kopenhagen en teruggekeerd via Billund. Op terugweg nog geslapen in Hamburg en dan gestopt in MPG.

Wij kozen om het toch met de auto te doen, omdat we het met trein en vliegtuig te duur vonden en te veel gedoe... Maar dat is elk voor zich natuurlijk.

Als je wilt, kan ik je wel wat info bezorgen voor tips in die Deense steden?

jefke88
24-10-19, 09:58
We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!

Met de treinverbinding Stockholm-Oslo en Stockholm-Göteborg heb ik ervaring. Het zijn best wat uurtjes reizen, maar de omgeving is wel vaak de moeite. Boek je tickets best zo ver mogelijk op voorhand of van het moment dat ze beschikbaar worden, dan vallen die prijzen doorgaans heel goed mee.

Als je 2 à 3 weken de tijd hebt, kan je misschien ook overwegen om Kongeparken erbij te nemen. Het stuk Stavanger - Oslo met de trein/bus is het mooiste stukje Europa die ik al heb gezien. Ook de natuur in de buurt van Stavanger is fantastisch. Als je van Stockholm naar Göteborg reist, passeer je trouwens ook Skara Sommerland. Vanuit Stockholm sta je trouwens ook op 2 uur treinen vlak voor de ingang van Furuvik. Nu zijn die 2 laatste parken niet zo heel speciaal. Kongeparken is dat eigenlijk ook niet, maar Oslo geeft als stad voor mij niet weer hoe mooi Noorwegen is. Dat zie je pas als je verder richting het westen gaat.

K. V.
24-10-19, 19:27
Als je wilt, kan ik je wel wat info bezorgen voor tips in die Deense steden?
Ah dit is zeker meegenomen, hoe meer info hoe beter. Daarom dat we nu al beginnen te kijken.

Tja, we zullen zien hoe we het gaan doen. Eventueel spreiden we het over twee jaar. Het is ook niet de bedoeling om holderdebolder van het ene naar het andere te trekken.

Earlyspencer
30-10-19, 04:55
Jeg kann også hjelpe deg.

Göt-Osl heb ik al per trein en per Flixbus gedaan. De eerste heeft vooraan een speel-wagon voor kinderen, de laatste maakte onderweg serieuze vertraging omdat een passagier de landsgrens niet over mocht.

Twee keer heb ik gevlogen naar Skavsta. Telkens eerst de bus naar Stockholm genomen en geslapen op een driemaster/jeugdherberg met zicht op Gröna Lund (overzetbootje nemen of ... 4 km rondwandelen!).

Ooit eens de ochtend-trein genomen vanuit Stock. en nog net voor park-opening in Liseberg aangekomen. Dat was een weekdag midden aug. Het park opent dan pas om 13:00 ... of helemaal niet. Check dus goed de openingstijden en vermijd waar mogelijk de periode van de Gothia Cup (jaarlijks groot jeugdvoetbal tornooi). Probeer zeker in Liseberg te blijven tot het sluitingsuur. Universum grenst aan Liseberg is een geslaagde kruising van een mega-Aquatopia en een kleine Technopolis. Liseberg heb ik met de vorige Kerst bezocht vanaf de luchthaven van Göteborg. Vlakbij stopt de 'vlieg-bus'. Frequente trams tussen Liseberg en het centraal station en handig: Visakaart aan boord scannen = ticket kopen. Te voet ook te doen, je passeert een botanisch park en/of een legendarisch voetbalstadion (WK 1958 met Pélé en Garrincha, maar ik dwaal af). Nachtelijk openbaar parkeren nabij Liseberg is af te raden wegens criminaliteit.

Norrköping ligt niet ver van Skavsta en nog dichter bij Kolmården. Je geraakt er vlot met de trein en van het station rijdt een lokale bus naar de zoo/pretpark (niet afstappen bij halte 'Kolmården' maar enkele km verder bij het park). Ik kreeg destijds 30% korting in Kol. met het bewaarde inkomkaartje van Gröna Lund. Geldt ook omgekeerd en ook met Skara.

Tusenfryd en Bø (gratis met BJL abo!) al veel keren gedaan maar altijd met de auto. Die lijken me nog minder bereikbaar met het o.v. dan Bellewaerde of Plopsa Coo. Wel bereikbaar per trein vanuit Oslo: Hunderfossen nabij Lillehammer. En als je verder rijdt, kom je in Trondheim.

Oslo: Holmenkollen zeker doen, er rijdt een soort tram naartoe. Het gratis Vigeland Park ligt ook een stukje buiten het centrum: ook een aanrader. En net als in Stock. kan je hier een ticket voor de stadsboot kopen (ook voor b.v. 1 uur) en wat in de fjord varen. Zelfs zonder af te stappen (Vikingmuseum en Kontiki) nog steeds de moeite. Oslo is wel veel minder pittoresk dan Stockholm. Bergen en Stavanger heb ik nog niet bezocht. Zou idd mooi zijn per trein, maar er zijn ook (goedkope) vluchten met Norwegian.

Van alle ferries die ik al nam in Noord-Europa, bevielen Kop-Osl en omgekeerd me het meest. Je 'spaart' in beide richtingen een nachthotel uit en komt handig in de ochtend aan. Betaal best bij boeking bij voor het ruime ontbijt. En aan boord koop je mss ook best een ticket voor het buitenzwembad en (moeilijker te vinden dus minder druk) binnenzwembad. Osl-Fredrikshavn is goedkoper maar in Fredr. behoef je wel een auto, denk ik. De andere vaar-richting deed ik nog niet want dat is overdag. Algemene ferry-tip: als je in het Noors boekt en in NOK betaalt, spaar je +/- 10% uit.

Met het o.v. mag je Fårup en misschien ook Djurs op je buik schrijven, vrees ik. Tivoli Friheden moet als stadspark wel vlotter te bereiken zijn. Tivoli Kopenhagen moet één van Europa's best bereikbare parken zijn met het o.v. Met de auto was ik in de nabije Q-parking bijna 40 euro kwijt. En dan had ik nog het geluk van een vrij plaatsje. Vermijd dit park op vrijdagen en zaterdagen en probeer ook hier te blijven tot de parksluiting. Qua avondsfeer nog beter dan Liseberg, vond ik. Lego Billund: ook geen station in de buurt en dus niet zo makkelijk met het o.v. Wel te voet te doen vanaf de luchthaven. Tussen beide in ligt Billund Zleep Hotel, iets goedkoper dan de park-hotels. Ook op wandel-afstand daar: indoor zwemparadijs Lalandia. Maar dit alles ligt nogal afgelegen van winkels en resto's. Beetje zoals industrieel Drievliet.

En nu mijn vraag: is Liseberg all in gratis met Plopsa Fun of enkel de inkom? Met Efte-abo is het all in en daarbovenop: gratis spookhuis. En gelden buitenlandse voordelen met Plopsa eenmalig of eenmalig per kalenderjaar?

jefke88
30-10-19, 09:29
TusenFryd is vlot bereikbaar per bus vanuit het centrum van Oslo.

Pretparkfreak7
30-10-19, 11:15
Iemand al lockers of aanverwanten gezien in Walibi? Het zou mij van pas komen, maar ik heb er nog nooit op gelet.

Xarbero
30-10-19, 11:37
staat dat niet aan de ingang ergens?

Rein
30-10-19, 11:42
Iemand al lockers of aanverwanten gezien in Walibi? Het zou mij van pas komen, maar ik heb er nog nooit op gelet.

Er zijn lockers zodra je binnenkomt aan je rechter kant.

K. V.
30-10-19, 20:53
Jeg kann også hjelpe deg.
Dank je voor de vele tips.
Voorlopig hebben we een kleine planning en hebben we voorlopig Oslo geschrapt, dit omdat we gingen stoppen in Karlstad of een andere stad tussen Stockhom-Oslo, maar in die dorpen blijkt er niet zoveel te zien. Oslo zouden we dan een andere keer doen.

Dag 1: vlucht Stockholm + namiddag stadswandeling in de oude stad + Koninklijk Paleis
Dag 2: Gründa Lund (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + indien tijd over verder verkennen eiland
Dag 3: Vasamuseum - Nobelprijsmuseum - Junibacken (Pipi Langkous) + boot
Dag 4: Stockholm -> Gotenburg (+/-3u) + stadswandeling
Dag 5+6: Liseberg (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + Universum (of zou dit lukken op 1 dag?)
Dag 7: Gotenburg -> Malmö (+/-3u) + stadswandeling -> Kopenhagen (+/-1u)
Dag 8: Kopenhagen stadswandeling + eventueel Botanisk Have + ...
Dag 9: Tivoli Gardens (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + ...
Dag 10: Kopenhagen (nog in te vullen: eventueel Bakken of iets anders?)
Dag 11: Legoland
Dag 12: Legoland (ik weet niet of 2 dagen nodig zijn, lees wisselende reacties?)
Dag 13: Lego House
Dag 14: Terugvlucht

Als jullie nog suggesties, tips of opmerkingen hebben, laat maar weten.

bobby turbo
31-10-19, 00:08
Voor Legoland hadden wij met een dag ruimschoots genoeg, maar let op, het kan er behoorlijk druk zijn.

Earlyspencer
31-10-19, 09:45
Sorry voor het fake news over Oslo-Tusenfryd. Mijn schone familie woont iets bezuiden Tus. en van daaruit is het park niet simpel te bereiken zonder auto. Wel logisch dat dit vlotter zou gaan vanuit Oslo. Het park mikt(e) toch grotendeels op wat we ooit een Walibi-publiek noemden, met meer aandacht voor thrill dan voor theming. Autoloze tieners, dus.

Gröna: hele dag, kost geld genoeg en prima avondlijke sfeer. Minder druk bij opening maar let op: het hoofdpark opent vaak een uur later dan het kinder-deel. Net als in Liseberg zijn hier in de zomer vaak concerten. Ik weet niet of bij echt grote namen het park dan duurder is. Drukker wel in elk geval, daarom raad je aan om die concert-data te vermijden (hoewel, afdalen op Ikaros met zicht op Alice Cooper ...). Dat vlakbij gelegen gezonken boot museum hebben we destijds ook gedaan. Het Abba Museum en Skansen (soort Bokrijk) spreken me meer aan dan nobele pippi. Er is ook nog een groot Aquarium. De oude stad kan je in een uurtje (of 2) doen, b.v. voor Gröna opent.

None of my businesses, maar ik zou een museumpje of twee in Stoc. nog op dezelfde dag doen van het traject Stoc-Göt. Spaart je een dag en een hotel uit. Moet je wel je bagage kwijt raken, dus best logeren nabij Djurgården of Centraal station.

Liseberg minstens 1 hele dag en zeker de coasters latenight doen. Verblijven kan goedkoop zijn in de hostels vlakbij de zuid-ingang, dus waarom geen 2 dagen? Bij een online all ride ticket krijg je drie gratis fast-tickets. Die krijg je niet bij gratis- inkom-abo. Als je gezelschap al voldaan is na 1 dag, kunnen ze een inkom zonder rides kopen of Universeum (klowte spellingscorrector) bezoeken. Dat duur toch wel een halve dag. Misschien een optie als je pas in de namiddag verder reist (in mindere mate ook als je pas na de middag in Göteborg toekomt, want wellicht veel drukker dan).

Nog over Liseberg: gratis maar onhandige bagage opberging bij Valkyria nog voor je de wachtrij in mag. Dus meteen reriden (hier je dag beginnen, ligt ook aan de zuid-ingang) of een zakken-drager in je gezelschap hebben ;) Voorzie hier regenweer!

Legoland: 1 dag volstaat misschien als je van begin tot eind aanwezig kan zijn. Hint: laat de kijk-dingen, shops en speeltuinen (allen nabij de ingang) voor later, want open tot 19:00 betekent bewegende attracties dicht om 18:00. Er komen wel een vliegend theater en andere indoor attracties bij volgende zomer. Mss wordt 1 dag in het hoogseizoen dan krap, zeker bij een first visit. De riddershow achteraan het park was best vermakelijk, maar kost dus ook bezoek-tijd.

Tivoli: hele dag, kost ... en avondlijke ... Vaak minder druk kort na opening. Wordt belachelijk duur als je geen all ride koopt (9 euro voor starflyer). Hint: koop online ticket met bescheiden maaltijd (veel keuze, b.v. kebab, pizza) en drankje. PULS pakket heet dat, dacht ik.

Bakken: nare ervaring, wegens tijdgebrek per attractie betaald, wat dus duur is. Ligt serieus buiten de stad, zal wel bus heen rijden. Opent pas om 12:00. Zeker zonder auto zou ik eerder voor een stadstrip opteren. Zeemeermin voor de selfie, oude haven, Carlsberg Museum, Hippiewijk, ...

wimvg
31-10-19, 15:41
Mijn paar centen input (maar enkel vanuit 'auto' ervaring, dus gemakkelijker om alles te plannen).
Mijn ervaring met het openbaar vervoer is uiterst positief: propere en stipte treinen.
Boek dus eventueel een vakantiewoning buiten de centra van de grote steden, en neem de trein voor je uitstapjes.

Algemene tip: zoek de data van de schoolvakanties even op. Als ik het goed heb, beginnen de scholen in het Noorden terug rond 15 augustus. Ik weet niet of je eind augustus nog kan gaan?

Ik heb weinig ervaring met Noorwegen.

Stockholm is een heel mooie stad.
Vasa is een must-do, maar sla Junibacken maar over als je geen kleine kinderen bij hebt. Je hebt 3 dagen voorzien, en dat is ruim voldoende. tip: bezoek Globen en neem de lift naar de top. andere tip: het stadhuis en uiteraard Gamla Stan.
Vul 's avonds inderdaad aan met Skansen.
Het Abba museum schijnt ook wel eens leuk te zijn.

Kopenhagen: wij hadden de stad op een dagje wel gezien. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen. De kleine zeemeermin is klein en ligt een eindje wandelen buiten het centrum. Volg de Japanse toeristen om ze te vinden.
Verder: Amalienborg, Nyhavn uiteraard, en Rundetarn.

Als je op tijd bent, ben je in Tivoli ook wel op een uurtje of drie, vier rond. Zo veel attracties staan er immers niet, en het meeste volk komt later. Naar het schijnt is de sfeer er 's avonds dan weer wel beter.

Ik vond Bakken wel de moeite, wegens een gemoedelijke kermis-achtige sfeer. Neem een all-in ticket, geniet van de sfeer en het park, en neem je tijd om iets te eten. Ook hier weer: niet zo veel attracties, en omdat er nogal wat bezoek is dat geen all-in kaartje heeft, zijn de wachtrijen niet zo lang. Het is 's avonds ook wat langer open, dus dit kan je misschien nog wel combineren met een andere activiteit.

Legoland: zie mijn tip ivm schoolvakanties. Zelf waren wij er in de paasvakantie, op een zondag en een maandag. Op zondag alles perfect kunnen doen, en maandag wat re-rides. 's Middags nog iets gegeten en dan naar huis gereden met de auto.
De tips hierboven waren correct: doe zoveel mogelijk attracties, en gebruik het laatste uur om rond te kijken en iets te eten.
Wij verbleven in Lalandia, het subtropische zwembad met enorm veel vakantiewoningen, op wandelafstand van Legoland. Niet goedkoop, maar wel de moeite.

Nog een algemene tip: als je de parken bezoekt voor spanning en sensatie, zal het je ontgoochelen. Probeer gewoon te genieten van de specifieke sfeer in elk park.

Houd er rekening mee dat alles er nèt iets duurder is dan bij ons. Op restaurant gaan is prijs-kwaliteit een drama, dus ga gewoon iets halen in de supermarkt, of eet in de pretparken.

wimvg
31-10-19, 15:46
oh ja: neem indien mogelijk een vlucht naar Stockholm Bromma (dus niet Arlanda en zeker niet Skavsta). Kan met SN Brussels. Kleine luchthaven, je wandelt er vlotjes door, en de bus wacht buiten om je naar het Centraal Station te brengen in exact 16 minuten.

trainfreak
31-10-19, 17:27
In Stockholm zou ik het Nobelprijs museum eerder schrappen. Persoonlijk vond ik daar niet veel aan.
Skansen is daarentegen wel een aanrader, en dit ligt vlakbij het Vasa-museum en Gröna Lund.
Ik herinner me het dierentuin-gedeelte nog alsof het gisteren was.

Wij hebben daar ook nog het Aquaria Vattenmuseum gedaan. Niet zo groot, maar als je wat tijd over hebt is dit wel ideaal om te combineren.

Rickie97
09-11-19, 20:54
Een vraag over coaster-count, ik weet niet meteen waar ik ze elders kan stellen: sinds de nieuwe lay-out op die site vind ik niet meer terug waar ik mijn lijst met credits (chronologisch) kan zien. Al wat ik kan vinden is een pagina 'geschiedenis' met daarop een kopje 'Lijst op datum gesorteerd' met als uitleg "De precieze volgorde van alle credits met de direct berekende tellingen (zuiver, persoonlijk, totaal)." Dat lijkt me de omschrijving van wat ik zoek.

Als ik daar echter op klik, krijg ik een lijst gesorteerd op de datum dat ik het credit heb ingevoerd op de site en niet de datum van het credit. Dit is gewoon hetzelfde als de lijst eronder ('Activiteiten', "Alle activiteiten met het resultaat van de op elk moment gelogde totalen (zuiver, persoonlijk, in totaal).") maar dan omgekeerd gesorteerd en met een paar kolommen minder. Redelijk nutteloos dus.

Of is de lijst die ik zoek tegenwoordig enkel nog voor betalende leden?

knessel
17-11-19, 10:02
heeft er iemand ervaring met de winteropening van Phantasialand, zijn de wachttijden aanvaardbaar of is het er een overrompeling ?

SanderV
17-11-19, 13:20
heeft er iemand ervaring met de winteropening van Phantasialand, zijn de wachttijden aanvaardbaar of is het er een overrompeling ?

De wachttijden vallen best wel mee, uitgezonderd in de kerstvakantie dan. In de kerstvakantie is het er zo druk als in de zomermaanden naar mijn gevoel. Als je ergens in de week kan gaan (buiten de kerstvakantie) liggen de wachttijden doorgaans wel lager dan gemiddeld. Al moet ik wel zeggen dat die dagen ook steeds drukker en drukker worden in vergelijking met de vorige jaren.

jefke88
18-11-19, 13:47
Eerste weekend is een aanrader.

siroccofreakske
18-11-19, 15:17
Dag 2: Gründa Lund (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?)
Dag 5+6: Liseberg (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + Universum (of zou dit lukken op 1 dag?)
Dag 9: Tivoli Gardens (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + ...
Dag 12: Legoland (ik weet niet of 2 dagen nodig zijn, lees wisselende reacties?)

Gröna Lund: Een volledige dag, en zeker 's avonds blijven! Héél gezellig park, vind ik. :)
Liseberg: Een volledige dag. Twee dagen hoeft niet, maar als er één park in je lijst is waar een tweede dag leuk kan zijn, is het wel Liseberg. Vooral qua attractie-aanbod is dit toch wel het beste park in de lijst.
Tivoli Gardens: Puur qua attracties is een volledige dag misschien geen must, maar ik vind het park 's avonds ook héél gezellig. Zeker niet te vroeg uit het park vertrekken, dus! :)
Legoland: Eén dag is mijns inziens zeker voldoende, al kan je inderdaad wel last hebben van lange wachtrijen... Twee dagen vind ik persoonlijk zeker niet nodig.

Ik zou vooral aanraden om niet te veel een klassiek pretpark te verwachten zoals je ze bij ons vindt. Liseberg en Legoland vallen wel in dat rijtje. Gröna Lund en Tivoli Gardens niet. Dat zijn echte stadsparken, die het naast de attracties ook zeker van de gezelligheid moeten hebben. Geniet van de sfeer, zet je eens op een bankje, neem je tijd voor een terrasje of om een lekker hapje te eten, slenter eens op je gemakje door het park... En geniet vooral 's avonds van de heerlijke sfeer die in de parken heerst! :) (Miljaar hé, nu wil ik zelf ook weer terug... ;))

Verder ook buiten de parken een leuk tripschema! Geniet ervan! ;)

Azmidiske
19-11-19, 07:28
Volgend jaar wil ik graag twee opeenvolgende dagen naar Walibi Holland gaan (overnachten doe ik op een camping in de buurt). Maar ik twijfel nog over de maand waarin ik best kan gaan. Juni heeft als voordeel dat veel mensen dan examens hebben, maar voor mij zou eind juli/begin augustus iets beter uitkomen qua praktische regeling (vakantie, het lenen van een auto, etc).

Volstaan in juli/augustus twee dagen om het hele park gezien te hebben? Of is het dan te druk in Walibi Holland?

Phadd-F
19-11-19, 08:49
Zelfs met drukte is één dag voldoende voor Walibi Holland.

coasterfrenzy
19-11-19, 09:04
Inderdaad. Normaliter zou zelfs in de zomervakantie één dag goed moeten lukken. Hou voor de zekerheid een 2e bestemming in het achterhoofd voor de 2e dag.

simon
19-11-19, 10:17
Volgend jaar wil ik graag twee opeenvolgende dagen naar Walibi Holland gaan (overnachten doe ik op een camping in de buurt). Maar ik twijfel nog over de maand waarin ik best kan gaan. Juni heeft als voordeel dat veel mensen dan examens hebben, maar voor mij zou eind juli/begin augustus iets beter uitkomen qua praktische regeling (vakantie, het lenen van een auto, etc).

Volstaan in juli/augustus twee dagen om het hele park gezien te hebben? Of is het dan te druk in Walibi Holland?

In juni is het altijd best kalm, maar voor de zomervakantie heb ik weinig idee erover. Ik vond het park altijd goed te doen op één dag, zelfs met meer drukte.

Als je dan toch in de buurt logeert... Harderwijk is een klein gezellig stadje, en ook in de "buurt" heb je wat opties:
- Flevonice ligt vlakbij en biedt heel wat avontuurlijke dingen aan.
- Dolfinarium Harderwijk was ook wel eens leuk om te doen, maar heb je wel op een paar uur gezien.
- Aviodrome is een luchtvaartmuseum / themapark in Lelystad.
- In Batavia heb je ook een outletcentrum en een scheepvaartmuseum.
- Ofwel rijd je nog even verder door naar Slagharen.

jefke88
19-11-19, 10:30
Wij waren er dit jaar op de eerste zaterdag van augustus bij 25 graden en echt druk kon je het niet noemen. Alles goed kunnen doen op 1 dag, Untamed en Goliath meerdere malen. Walibi Holland is alleen echt druk tijdens Halloween.

Ik zou het op 1 dag houden, het park is rond die tijd toch open tot 20 uur normaal.

siroccofreakske
19-11-19, 13:10
Inderdaad. Ik ben 2x een zondag geweest, 1x juli, 1x augustus en het was beide dagen best rustig te noemen. Op één dag telkens meermaals alle toppers kunnen doen. De app met wachttijden in de gaten houden en een goed aanvalsplan zijn wel een aanrader. :)

trainfreak
19-11-19, 17:23
1 dag is inderdaad wel voldoende voor Walibi Holland.
Als je liever alles wat relaxter doet, dan kan je twee dagen achter elkaar gaan.

Als je niet gewoon bent om lange afstanden met de auto te doen, zou ik zeker wel twee dagen aanraden.
Dan hoef je dag 1 niet supervroeg te vertrekken en kan je op dag 2 rustig naar huis rijden.

Indien je met meerdere personen gaat kan je ook eens overwegen om eventueel een huisje in het vakantiepark te boeken.
In het laagseizoen en met 3/4 personen valt dat qua prijs heel goed mee!

Earlyspencer
19-11-19, 19:52
Let op: juni = schoolreistijd!

Mijn ervaring - niet specifiek in Wal. Hol. maar algemener - is dat het soms drukker is/aanvoelt kort voor de lokale zomervakantie dan aan het prille begin van die vakantie. Die schoolplichtige pubers gaan vaak voor zo veel mogelijk attracties en schuwen soms het voordringen niet. Daardoor lijkt het in wachtrijen soms drukker dan op typische gezinsdagen (zondagen) met meer volk. Al is Wal. Hol. niet echt een typisch gezinspark.

Zoals anderen hierboven melden: 1 dag volstaat, zeker als je zaterdagen kan vermijden. Ik zou zeker op voorhand in de buurt overnachten, er zijn best wel wat kempings aan het Veluwemeer. Van Wal.Hol. terug naar Belgenland is wel te doen. Vaak is het park in de zomer tot 20:00 open, dan zijn de meeste files al weg. 2e dag Slagharen is een optie maar dan ben je nog verder van thuis. Een andere mogelijkheid is Duinrell op de volgende dag. Dat deden wij nog eind aug.

Pretparkfreak7
20-11-19, 01:42
Ik sluit aan bij Earlyspencer: algemeen is het begin van de zomervakantie relatief rustig in verhouding tot de laatste dagen van juni. In augustus neemt de volkstoeloop weer wat toe.

Walibi Holland is goed te combineren met Slagharen. Ik heb daar een behoorlijk onpraktisch adresje voor gevonden bij airbnb. Blijkbaar waren zowel Movie Park als de Efteling dichter bij op het punt dat in mijn hoofd halverwege tussen beide parken hoorde te liggen. :p

simon
21-11-19, 20:06
Met een Plopsa Funcard geniet je 40% korting op de toegangsprijs van Phantasialand, maar die geldt enkel voor het zomerseizoen (volgens plopsafuncard.be). Wat met Wintertraum? Krijg je dan ook korting met een Plopsa Funcard en is men die vergeten aan te passen? Of is een korting dan niet aan de orde?

Polletje
22-11-19, 01:00
Goeje topic die je hebt opgemerkt Simon. Ik ging er ook van uit dat het 40% korting is het ganse jaar door met een Plopsa funcard. Blijkbaar maar tot 3 november verkrijgbaar.
Gelijkaardig trouwens voor houders van een Bellewaerde Adventure pass: normaal 50% korting op een ticket voor Phantasialand maar het telt niet van 25 november tot 19 januari.
Wordt Wintertraum dan toch de volle pot betalen? Iemand andere wegen/acties om aan korting te raken?

siroccofreakske
22-11-19, 11:48
Op de website van PHL zelf kan je op veel dagen toch serieus korting vangen. In december zijn de meeste dagen in vkk maar € 29 ipv volle pot. Ik denk dat die periode nog wel zal opschuiven en dat binnen enkele weken ook de dagen in januari goedkoper verkocht zullen worden, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Edit: hou er wel rekening mee dat ook die prijzen voor december nog kunnen wijzigen! Vorig jaar was dat alleszins het geval. Hoe dichter je naar een datum toe ging, hoe hoger de prijs werd. Dat ging van pakweg 25 naar 30, naar 35, naar 40 en vervolgens naar volle pot.

coasterfrenzy
22-11-19, 17:00
Dat wijzigen is nu al gaande, want niet lang geleden kon je nog voor onder de €25,- tickets scoren. Het park heeft via nieuwsbrieven etc. ook geregeld laten weten dat de prijzen gaandeweg omhoog gaan.

simon
22-11-19, 18:45
De prijzen waren gisteren inderdaad nog goedkoper in de vvk, maar vandaag zijn ze gestegen... Wat wel nog mogelijk is, is korting via Lidl Funtrips, Social Deal of tickets scoren via Vakantieveilingen en met een beetje geluk met korting via Nieuwsblad of HLN. Zo heb ik het nog in het verleden gedaan in elk geval.

Jammer dat ik te lang gewacht heb, want ik dacht ook dat mijn Plopsa abonnement geldig ging zijn in de winterperiode.

Azmidiske
24-11-19, 14:15
Intussen is er alweer een andere vraag gesteld, maar ik wil iedereen alsnog bedanken voor de info over Walibi Holland :)

Hoe dan ook ga ik twee dagen. Ten eerste voor het geval er een topper de hele dag in storing ligt, dan heb ik een tweede kans. En ten tweede omdat ik inderdaad geen lange autoritten gewend ben. Dat is zelfs de reden waarom ik deze trip wil maken. Walibi Village heb ik op de website bekeken maar is duidelijk op groepen gericht en dus te duur voor 1 enkele persoon. Mijn onzekerheid over autorijden overwinnen is iets dat ik alleen moet en wil doen, vandaar mijn beslissing om alleen te gaan. Gelukkig heb ik al contact met de uitbaters van een camping in de buurt.

In ieder geval weet ik nu dat twee dagen zeker ruim voldoende is om het hele park te zien (dat verwachtte ik eigenlijk al).

JusticeWH
26-11-19, 11:28
Over Phantasialand gesproken. Doen zij soms acties van korting op abonnementen? Zoals Bobbejaanland vaak korting geeft voor het seizoen begint? Of is dat daar steeds een vaste prijs? Heb nooit eerder abo gehad dus is wat nieuw voor mij maar wil natuurlijk een goede deal scoren :) Alvast bedankt!

Earlyspencer
26-11-19, 11:51
PHL abo's zijn te vergelijken met die van Efteling: best duur en wel eenmalig per jaar gratis toegang tot enkele top-parken (EP, Liseberg, ...). Kortingen op de abo-prijs zou ik daar niet verwachten. Trouwens, Heide Park doet nu niet mee aan zwarte vrijdag, vorig jaar heb ik daar een hele vette slag geslagen. Verschil met Efteling: kinderen betalen minder voor een PHL-abo, maar mogen dan b.v. maar 10 keer per seizoen / jaar het park binnen.

Als je voor 2020 een 5-tal bezoeken plant aan PHL, zou ik eerder voor een Belgisch of Nederlands abo gaan (helaas niet meer BJL, wel Zoo Antw. of Walibi of Plopsa of Hellendoorn):
1 keer in voorjaar 1/2 prijs (Plopsa -40%) + gratis terugticket scoren voor voorjaar of najaar (hint: najaar -> F.L.Y.)
1 keer zomerticket scoren aan 1/2 prijs en terugticket voor de zomer (hint: einde schoolvakantie in NRW al rond 12 aug. 2020)
Tijdens een najaar-bezoek een Winterraum ticket scoren of er tijdig bij zijn bij online pre-verkoop.

Zonder enig abo, lijkt een midweekse tweedaagse eind aug. mij een goede optie.

Nee, bovenstaande is niet mijn planning voor volgend jaar. Enkel begin juli ligt al vast, met Plosa- of Efte-abo. Veel hangt af van de verlenging van hun gratis terugkom-actie. Wie weet gaan ze dat afschaffen wegens stormloop op F.L.Y. Of net blijven hanteren in het voorjaar, opdat er anders te veel mensen hun eerste bezoekje zouden uitstellen. Toen Taron erbij kwam eind juni 2016, werd die terugkom-actie iets verscherpt (i.p.v. geldig tot 7 juli werd dat tot 30 juni en terug vanaf 1 sept.). Een jaar later kwam er wel de extra terugkom-actie voor de zomer bij.

BTW: ook gratis inkom op je verjaardag, maar natuurlijk geldt dan de gratis terugkom niet.

JusticeWH
26-11-19, 12:08
In een Belgisch of NL abo ben ik eigenlijk niet meteen geinteresseerd. Met korting via het werk van mijn vriend kunnen wij al zeer goedkoop naar bijna alle BE parken en die parken staan ook zeker niet jaarlijks op onze planning.
Phantasialand en Disneyland (arrangement of dagticket met eerder genoemde korting) wel, en Europapark ook regelmatiger. Phantasia rijden we maar iets langer dan een uur op dus is dat onze voorkeur geworden voor daguitstappen (Taron quanten :D en eten bij Rutmor). We gaan bijna altijd doordeweeks buiten vakanties. Dit jaar 2x gegaan met inderdaad de terugkom-actie. En wintertraum hadden we willen doen was het niet dat een verhuis wat roet in het eten kwam gooien (verdorie dat neemt veel tijd in beslag!). Maar ok, bedankt voor je reactie; zo weet ik dat ik allesinds niet hoef te wachten met kopen tot er speciale acties komen want dat die er normaal toch niet komen! :)

siroccofreakske
29-11-19, 10:57
Met een Plopsa Funcard geniet je 40% korting op de toegangsprijs van Phantasialand, maar die geldt enkel voor het zomerseizoen (volgens plopsafuncard.be). Wat met Wintertraum? Krijg je dan ook korting met een Plopsa Funcard en is men die vergeten aan te passen? Of is een korting dan niet aan de orde?

De Wintertraumtickets met korting voor januari staan nu online. De maand december (en de voorgaande jaren) hebben ons geleerd dat die prijzen soms behoorlijk snel stijgen, dus als je wil gaan, is snel zijn de boodschap! :)

https://shop.phantasialand.de/Ticket...aum-2019-2020/

knessel
22-12-19, 21:53
op dit moment op National Geographic - Europa vanuit de lucht, met een stukje over Energylandia….

Azmidiske
02-01-20, 20:07
Een technische vraag deze keer: er wordt vaak beweerd dat een achtbaan beter rijd als hij opgewarmd is en ik heb dit zelf al aan den lijve ondervonden. Maar welke onderdeel/onderdelen worden er dan precies warm en waarom heeft dat zo'n effect?

knessel
03-01-20, 09:21
ik zou denken aan de wiellagers...

typhoon200
03-01-20, 09:32
Dit komt inderdaad door de rollagers in de wielen. Door de warmte gaat de smering in de lagers vlotter, waardoor je dus minder weerstand hebt.

ExpeditionGeForce
04-01-20, 11:04
Ik ben met mijn vader bezig om volgende zomer een tripje naar Energylandia te plannen. Het zou de bedoeling zijn om twee volledige dagen in het park door te brengen. We hebben al een paar mogelijke data voor ogen, maar we weten nog niet goed welke. De mogelijkheden zijn: dinsdag 7 en woensdag 8 juli, zondag 6 en maandag 7 september of dinsdag 15 en woensdag 16 september. Wat denken jullie dat de beste optie is i.v.m. drukte, ... ?
Andere tips zijn ook welkom.
Alvast bedankt!

Phadd-F
04-01-20, 11:07
In juli hebben ze zomervakantie in Polen, dan lijkt het me alvast drukker te zijn dan de andere data die je voorstelt. Die andere 2 data lijken me allebei wel goed. Doordeweeks is de kans op drukte miniem en aangezien de Polen nog enorm gelovig zijn is de kans groot dat die zondag eerder naar de kerk gaan dan naar een pretpark.

Earlyspencer
04-01-20, 13:32
Ik was er begin juli 2018: zeer kalm maar wel enkele dagen te vroeg om Hyp. te kunnen berijden: http://board.pretparken.be/showthread.php?940-TR-Energylandia-11-juli-2018

Het waterpark oogt met monotone witte slides iets minder uitdagend, maar als je twee dagen gaat, zoek je misschien naar een datum met dat waterpark open.

Remind dat Legendia in de zomer steeds gesloten was (is?) op maandagen.

Zeuske83
04-01-20, 13:41
Ik heb een vraagje:

Het is al tijdje geleden dat ik Ignace heb zien posten. Weet iemand of hij ok is?

Azmidiske
04-01-20, 16:30
Ik heb een vraagje:

Het is al tijdje geleden dat ik Ignace heb zien posten. Weet iemand of hij ok is?

Ik ben eigenlijk blij dat je die vraag stelt, want ik deel al een tijdje dezelfde bezorgdheid.

Phadd-F
04-01-20, 17:42
Ik heb een vraagje:

Het is al tijdje geleden dat ik Ignace heb zien posten. Weet iemand of hij ok is?



Ik zie op zijn facebook af en toe foto's van een of ander (buitenlands) pretpark verschijnen, dus ik vermoed dat hij méér dan ok is. Ik weet waarom hij zo inactief is geworden hier maar het is niet aan mij om dat hier neer te zetten.

Zeuske83
04-01-20, 21:21
Ik ben eigenlijk blij dat je die vraag stelt, want ik deel al een tijdje dezelfde bezorgdheid.


Ik wou het al eerder posten (na Halloween) maar met de baby ben ik het uit het oog verloren...


Ik zie op zijn facebook af en toe foto's van een of ander (buitenlands) pretpark verschijnen, dus ik vermoed dat hij méér dan ok is. Ik weet waarom hij zo inactief is geworden hier maar het is niet aan mij om dat hier neer te zetten.

Bedankt voor de inlichting en ik versta het ook waarom je het niet zegt.

fkl8
06-01-20, 08:16
Ik zie op zijn facebook af en toe foto's van een of ander (buitenlands) pretpark verschijnen, dus ik vermoed dat hij méér dan ok is. Ik weet waarom hij zo inactief is geworden hier maar het is niet aan mij om dat hier neer te zetten.
Laten we het erop houden dat hij het tegenwoordig heel druk heeft op het werk.

Zeuske83
06-01-20, 08:45
Laten we het erop houden dat hij het tegenwoordig heel druk heeft op het werk.

Ik was gewoon 'bezorgd' om mijn medeforumleden... Bedankt voor mij gerust te stellen.

Crazy2girlken
06-01-20, 13:28
Klein vraagje naar plopsa funcard toe. De website is vernieuwd en er zijn héél veel voordelen die plots niet meer vermeld staan. Wij hebben een funcard die zomer 2019 aangekocht is, toen stond hier toch echt nog heel duidelijk een Efteling korting vermeld.
Volgend weekend wilden wij dus een dagje Efteling doen, maar ik vind hier nergens nog iets terug ivm korting daarop met de funcard? Is dit omdat het winterseizoen is en binnenkort vermoedelijk de nieuwe kortingen voor het nieuwe seizoen erop zullen komen, of is deze eruit gevallen?
Indien het laatste, hebben wij dan sowieso geen grond om hier aanspraak om te maken daar wij deze wél onder onze aankoopvoorwaarden vermeld stonden hadden op het moment dat we onze funcards aankochten?
Ik meen me te herinneren dat het -4€ was tijdens zomerseizoen maar tijdens off season (zoals nu) 40% en wilde dit dus gaan dubbelchecken, maar zie niks meer staan...
Iemand die hulp kan bieden?

bobby turbo
06-01-20, 13:55
Klein vraagje naar plopsa funcard toe. De website is vernieuwd en er zijn héél veel voordelen die plots niet meer vermeld staan. Wij hebben een funcard die zomer 2019 aangekocht is, toen stond hier toch echt nog heel duidelijk een Efteling korting vermeld.
Volgend weekend wilden wij dus een dagje Efteling doen, maar ik vind hier nergens nog iets terug ivm korting daarop met de funcard? Is dit omdat het winterseizoen is en binnenkort vermoedelijk de nieuwe kortingen voor het nieuwe seizoen erop zullen komen, of is deze eruit gevallen?
Indien het laatste, hebben wij dan sowieso geen grond om hier aanspraak om te maken daar wij deze wél onder onze aankoopvoorwaarden vermeld stonden hadden op het moment dat we onze funcards aankochten?
Ik meen me te herinneren dat het -4€ was tijdens zomerseizoen maar tijdens off season (zoals nu) 40% en wilde dit dus gaan dubbelchecken, maar zie niks meer staan...
Iemand die hulp kan bieden?


De Efteling korting doorheen het jaar was 4 €, maar de winterkorting, die geldig was vanaf de winterefteling geëindigd is, was voor 2020 nog niet bekend, daar stonden de datums van 2019 nog.

Eigenlijk zijn alle Hollandse voordelen op Madurodam verdwenen, dus mogelijk zijn ze in onderhandeling. Best het park even mailen

Earlyspencer
06-01-20, 17:35
Aanverwante vraag (en al eens eerder gesteld): Iem. ervaring qua korting met Plopsa Funcard in Liseberg? Officieel luidt het 'gratis inkom'. Efteling was voorheen ook vaag met dit voordeel, maar het bleek gratis inkom en gratis all-ride te zijn.

ExpeditionGeForce
06-01-20, 17:48
De Efteling korting doorheen het jaar was 4 €, maar de winterkorting, die geldig was vanaf de winterefteling geëindigd is, was voor 2020 nog niet bekend, daar stonden de datums van 2019 nog.

Ondertussen is de site aangepast en krijg je bij de Efteling 8 euro (https://www.plopsafuncard.be/nl/voordelen/efteling) korting met je Plopsa Funcard.

siroccofreakske
16-01-20, 11:35
Is Phantasialand in de winter eigenlijk ook al een uur voor openingstijd open met een beperkt aantal attracties, zoals in de zomer?

yelle8
16-01-20, 12:38
Is Phantasialand in de winter eigenlijk ook al een uur voor openingstijd open met een beperkt aantal attracties, zoals in de zomer?

Negatief :-)

Earlyspencer
05-02-20, 23:30
Geen vraag maar in de rubriek 'Plopsaparken' vond ik niet meteen een passend topic.
Dit jaar geen 50% korting meer in Bayern Park met een Plopsa Funcard. Al blijft het lijstje kortingen wel indrukwekkend.

Toch twee vragen:

Voor de -40% in EP: Gewoon naar kassa gaan of vooraf voucher aanvragen, zoals bij Efte-abo en in EP naar Gastenservice gaan?

En werkelijk niemand met ervaring wat betreft het aanbod 'gratis Liseberg' (enkel inkom of ook all rides) met Plopsa Fun?

ExpeditionGeForce
06-02-20, 12:21
Voor de -40% in EP: Gewoon naar kassa gaan of vooraf voucher aanvragen, zoals bij Efte-abo en in EP naar Gastenservice gaan?

Toen wij er enkele jaren geleden gebruik van maakten moesten wij gewoon naar de Gastenservice gaan. Je moet niets op voorhand aanvragen. Uw abonnement wordt ter plekke in hun systeem gezet zodat ze daar kunnen controleren of je er al gebruik van gemaakt hebt of niet. Let wel op, je krijgt wel maar 1x 40% korting en enkel op dagtickets.

simon
11-02-20, 13:04
Geen vraag maar in de rubriek 'Plopsaparken' vond ik niet meteen een passend topic.
Dit jaar geen 50% korting meer in Bayern Park met een Plopsa Funcard. Al blijft het lijstje kortingen wel indrukwekkend.

Toch twee vragen:

Voor de -40% in EP: Gewoon naar kassa gaan of vooraf voucher aanvragen, zoals bij Efte-abo en in EP naar Gastenservice gaan?

En werkelijk niemand met ervaring wat betreft het aanbod 'gratis Liseberg' (enkel inkom of ook all rides) met Plopsa Fun?

Volgens Looopings (met hun nieuwe abonnementenpagina) betreft het enkel een toegangsticket en geen wristband.

Earlyspencer
11-02-20, 21:09
Thx, ik had het daar ook al gelezen. Beetje tegenvaller maar ach ...

etwien
02-04-20, 06:06
Iemand een idee hoe het met de Diamond Themepark Awards zit? Hun communicatie is niet bepaald verhelderend ...

bobby turbo
02-04-20, 18:56
Iemand een idee hoe het met de Diamond Themepark Awards zit? Hun communicatie is niet bepaald verhelderend ...

Ze kunnen momenteel ook niet voorspellen wanneer het allemaal mag doorgaan he ;)

Azmidiske
10-05-20, 07:50
Vraagje uit nieuwsgierigheid: wie van jullie is ooit niet in een attractie kunnen gaan omdat je boven de maximumlengte zat?

Rein
11-05-20, 08:26
Vraagje uit nieuwsgierigheid: wie van jullie is ooit niet in een attractie kunnen gaan omdat je boven de maximumlengte zat?

Bij Space Mountain in Tokyo Disneyland werd ik eens aangesproken door een cast member, maar uiteraard verstond ik haar niet. Uiteindelijk liet ze een papiertje zien met "follow me" op. Zonder te weten wat er gaande was, werden we richting backstage gebracht en kwamen we uiteindelijk in de remise van Space Mountain uit waar ik via een klein trapje in een treintje moest klauteren en de beugels moest sluiten. Na grondige inspectie kreeg ik een duim omhoog en werden we weer naar de wachtrij gebracht. Ik was gelukkig dus niet té groot :)
Wel bijzonder om dit in een Disney-park mee te maken.

Crazy2girlken
07-06-20, 18:49
Na ontelbare keren kwijlen op onride filmpjes, foto's en tripreports, gaat 2021 bij ons (hopelijk, mits corona tegen dan z'n biezen wil pakken) eindelijk het jaar worden dat we voor het eerst naar Europa Park trekken. 2 bevriende koppels willen er ook al enige tijd geraken, en we plannen in juni een weekje Centerparcs Les Trois Forets, gevolgd door dan enkele dagen Europa Park, aangezien deze maar een kleine 2u uit elkaar liggen.
Ik heb de website al wat doorgespit, maar ben een complete leek als het op Europa Park aankomt.
Vermoedelijke data worden maandag 14 tot en met vrijdag 18 juni 2021. We zouden dan de eerste dag rond de middag ongeveer arriveren en gelijk de namiddag in het park meepikken. De laatste dag dan nog zolang mogelijk park en vrijdagavond naar huis, we zijn met 6, met 2 auto's en allen hebben een rijbewijs dus er kan bij vermoeidheid voldoende afgewisseld worden tussen chauffeurs waardoor een volledige parkdag (zeker met het weekend en geen werkdag de dag nadien) nog wel haalbaar lijkt te zijn.


Enkele vragen waar ik voornamelijk tegenaan loop:
Zitten we qua periode een beetje goed? Mogen we een relatief rustig park verwachten?
De parkhotels zien er prachtig uit maar duur en tbh een stukje boven ons vooropgestelde budget aangezien het een extraatje is bovenop een andere vakantie. Zijn er voordelen verbonden aan het verblijven in een parkhotel tov een hotel of pension in de omgeving? Of kunnen we onszelf evengoed installeren in een hotel in de buurt en bij 2 seasonpassen dan een parking abo nemen? Ik zag dat je als hotelgast één uurtje park extra hebt, maar win je daar zoveel mee? Ik had begrepen dat EP sowieso wel de neiging heeft om bij drukte het park voor iedereen langer open te houden en in de loop van de dag het definitieve sluitingsuur te bepalen, of is dit niet langer zo?
Iemand tips qua hotel in de omgeving?
Is het aan te raden om restaurants op voorhand te reserveren, of heb je eigenlijk altijd nog wel een tafeltje?
Restaurants die we niet mogen missen? Foodloop zullen we zeker meepikken, daarnaast zien de buffetresto's in de hotels er ook volledig onze goesting uit. Zijn er daarnaast nog die een aanrader zijn of eruit springen op de één of andere manier?
Qua tickets lijkt het mij het voordeligste dat we gewoon een season pass nemen, aangezien we toch aan 5 dagen toegang zullen zitten, of zie ik hier iets over het hoofd?
Rulantica zullen we ongetwijfeld ook willen meepikken als we er toch zijn, ben ik juist als ik gok dat we hier met een halve dag wel toekomen?

Alle tips, tricks en advies zijn van harte welkom! Ik ben een Disneyland Paris veteran maar als het op Europa Park aankomt, zie ik nog serieus groen achter mijn oren. ;)

Xarbero
07-06-20, 19:48
Zitten we qua periode een beetje goed? Mogen we een relatief rustig park verwachten?
Het is een weekdag voor de vakantie, die vallen meestal wel mee maar hou rekening met mogelijkse schoolreisjes. Daardoor word het park de laatste twee uur veel kalmer.
De parkhotels zien er prachtig uit maar duur en tbh een stukje boven ons vooropgestelde budget aangezien het een extraatje is bovenop een andere vakantie. Zijn er voordelen verbonden aan het verblijven in een parkhotel tov een hotel of pension in de omgeving?
De hotels zijn qua niveau zeer hoog, en bieden een andere ingang in het park. Het uurtje eerder in het park is te verwaarlozen vind ik.
Of kunnen we onszelf evengoed installeren in een hotel in de buurt en bij 2 seasonpassen dan een parking abo nemen? Ik zag dat je als hotelgast één uurtje park extra hebt, maar win je daar zoveel mee? Ik had begrepen dat EP sowieso wel de neiging heeft om bij drukte het park voor iedereen langer open te houden en in de loop van de dag het definitieve sluitingsuur te bepalen, of is dit niet langer zo?
Ep geeft altijd net na de middag het sluitingsuur. Ik zou een hotelletje of guesthouse in de buurt nemen. Al iedere keer heel goed bevallen bij ons.

Iemand tips qua hotel in de omgeving?

Ik zoek op trivago naar mijn wensen en dan boek ik meestal via de site van de eigenaar zelf. Nog geeneen keer slecht bevallen.

Is het aan te raden om restaurants op voorhand te reserveren, of heb je eigenlijk altijd nog wel een tafeltje?
Restaurants die we niet mogen missen? Foodloop zullen we zeker meepikken, daarnaast zien de buffetresto's in de hotels er ook volledig onze goesting uit. Zijn er daarnaast nog die een aanrader zijn of eruit springen op de één of andere manier?

Ja, reserveren is aan te raden. Ik zou zeker eens gaan eten in het buffetrestaurant van bell rock of colloseo en dan ook beide hotels te voet bezoeken. Zeer aan te raden! In het park staat voor foodloop meestal wel een beetje een wachtrij, en ook spices in het park is zeer goed te pruimen, wel wat specialer qua eten.

Qua tickets lijkt het mij het voordeligste dat we gewoon een season pass nemen, aangezien we toch aan 5 dagen toegang zullen zitten, of zie ik hier iets over het hoofd?
Met de bijkomende voordelen die hierbij komen is dit een no-brainer ;-) misschien is de hoteltour wel een optie voor jullie groep. Dan doe je iedere dag een ander hotel van EP zelf en zit er een jaarpas bij.
https://www.europapark.de/nl/overnachten/alle-arrangementen/zomerseizoen/europa-rondreis

Rulantica zullen we ongetwijfeld ook willen meepikken als we er toch zijn, ben ik juist als ik gok dat we hier met een halve dag wel toekomen?

Een halve dag is voldoende als je hem juist kiest. Ik zou een avondticket nemen. Wij hebben ons de vorige keer zeer goed vermaakt daar en gaan zeker terug!
(was niet echt een kleine vraag maja :D ook geen klein antwoord :p )

Earlyspencer
07-06-20, 21:18
Ja, er zal eind juni veel schoolreisvolk zijn, ginds uit drie verschillende landen. De laagste kans op schoolreizen is een vrijdag. Dat geldt voor alle parken in Europa. Immers, kinderen komen van een schoolreis later dan het gebruikelijke uur thuis. En de veeleisende ouders willen geen stukje weekend opofferen (veel leraars ook niet).

Vraag is welke externe voordelen je nog zal hebben met een EP-abo. Eft, Phl en EP waren de eersten om dit (tijdelijk) op te schorten, hopelijk niks definitief. Mss Efte-abo overwegen. Okee, da's maar 1 keer EP gratis per jaar, maar daar zit naast PHL ook Tripsdrill bij, niet bij een EP-abo (vroeger althans niet). Maar voor een 4 of 5 daagse is de keuze idd sneller gemaakt.

Goedkoopst verblijf in het resort is de tipi-camping. Maar dan moet je mazzel met het weer hebben. Dit is mss ook niet geschikt voor meerdere nachten. Al hebben ze ook bungalows, dacht ik. Prima ontbijtbuffet maar je gaat wel het park in bij het 'gewone' volk (nabij Volet. en Silverstar). Hotelgasten gaan via Spanje/Oostenrijk binnen. Da's dichter bij Wodan en BF. Maar als je 4 of 5 dagen gaat, speelt dat geen rol.

Buiten het park: keuze zat in Rust en in de (goedkopere en ... rustigere) omliggende dorpen. In Fra lijkt het vaak iets goedkoper op Booking. Bad-Wü is dan ook de meest welvaren deelstaat van Dui, dat merk je snel als je overnachtingen vergelijkt met b.v. Rheinl.-Pf. Zelf hebben we nog nooit in dat naburige stukje Fra verbleven, maar wel al via daar naar EP gereden. Let dan op voorhand op waar bruggen (in onderhoud) zijn en wanneer in de buurt de (gratis) veer vaart. Vorig jaar een stressmomentje gehad (brug kapot, en nipt de allerlaatste veer 10 km verder). DJH Ortenberg nabij Offenburg is een kasteel op een heuvel, 40 km van EP. Geen luxe maar wel uniek en licht geprijsd.

Voor Foodloop hadden we niet gereserveerd op een kalme parkdag (weekdag buiten lokale Paasvakantie). Twee uur voor parksluiting: geen plaats meer. Volg dus best het advies dat iem. hierboven al meldde.

En op heen- of terugweg gaan zwemmen in Europabad Karlsruhe. Top-glijbanen, geen volk op weekdagen buiten de vakantie en erg goedkoop. En proper. En geen grootstedelijke aso's.

wimvg
08-06-20, 15:36
Ik ben al enkele keren met het gezin in EP geweest, en ik zou zeker aanraden om de hotels op zijn minst te bezoeken: je kan er vrij in en uit lopen, en er ook lekker eten. Mijn favoriet: Colosseo: ga er een ijsje of een pizza eten of schuif aan bij het Italiaans buffet. Ook het pizza-restaurant is best ok. Wel in de mate van het mogelijke op voorhand reserveren.
Vanuit de bar in het Colosseo heb je 's avonds een mooi uitzicht op het park.

In het park zelf is er meer dan voldoende keuze om te eten, en over het algemeen een meer dan degelijke kwaliteit. Ik herinner me vers gebakken wafels in de Italië-zone en ook een deftig pastarestaurantje, fish & chips in Engeland, enzovoort.

Persoonlijk vind ik het heel leuk om in een parkhotel te overnachten: het zorgt er voor dat je echt in de sfeer blijft en ze zijn in EP echt top afgewerkt.
Extra voordeel: dat uurtje 's ochtends zorgt er voor dat je al een keer of drie Blue Fire kan doen. Daarna pak je Wodan en Atlantica al mee zonder lange wachtrij, en dan heb je om half tien 's ochtends al een pak leuke dingen gedaan.
Je zit bovendien aan de minder drukke kant van het park, dus mits een beetje deftige planning kan je voor de middag rustig rondlopen.
Voletarium kan je dan kort na de middag doen, zodat het daar dan normaal ook rustiger is.
Eventueel neem je een pauze na de middag, ga je even naar het zwembad van het hotel, en ga je tegen de avond terug, wanneer het ook weer rustiger is.

Extra voordeeltje: de parking is gratis, en ik meen dat je ook korting krijgt in de hotelrestaurants.

's avonds is er soms ook animatie in de hotels: de fonteinshow bij Colosseo en Bell Rock zijn zeker wel eens moeite. Soms komt er een groepje of een zanger optreden, en vorig jaar hebben we er één of andere missverkiezing gezien. Allemaal niet uitzonderlijk, maar wel steeds EP-kwaliteit waardig, en zoals al gezegd, zorgt het ervoor dat je kan blijven genieten van de sfeer.

De prijs is inderdaad aan de hoge kant, dus je zou er misschien voor kunnen opteren om niet de hele week in het parkhotel te blijven, maar slechts 1 of 2 nachten, en ook een goedkopere B&B te nemen om de prijs te drukken, maar dan heb je de hotels tenminste eens gezien en beleefd.
In combinatie met een abo is er ook nog een korting, geloof ik. Schrijf je ook in op hun nieuwsbrief, want het loont wel om vroeg te boeken.

Qua timing heb ik geen ervaring met juni, maar zowel april (enkel paasvakantie in België - heel rustig in EP) als tijdens de eerste week van juli (ietsje drukker, maar nergens langer wachten dan pakweg 40 minuten) waren telkens positief.
De operations zijn in EP prima in orde, zodat de wachtrijen over het algemeen goed doorschuiven.
En als je er meerdere dagen bent, kan je zeker alles doen. Download de app voor de wachttijden, en dan kan je het vrij snel inschatten.

En nog een laatste tip: ik vind 5 dagen nogal veel, eerlijk gezegd. wij zijn er tot nu telkens 2 volledige dagen geweest, via een 2-dagen ticket, in combinatie met parkhotel (dus vroeger binnen).
Wij stonden dan om pakweg 8u30 al aan BF, en het park bleef open tot 19 of zelfs 20 u 's avonds. Dat betekent dat je 10 à 11 uur attracties per dag kan doen.
Elke dag konden wij dan zonder problemen alles doen wat we wilden doen: Blue Fire, Atlantica, Wodan, Voletarium, Silver Star, Arthur, Poseidon, boomstammetjes, bob, Enzian Eurosat, .... en elke dag aanvullen met wat kleinere attracties.
3 dagen zorgt er voor dat je wat meer rust hebt en wat extra shows kan meepikken. Als ik er 5 dagen zou rondlopen zou ik vooral heel moe zijn :-)

simon
16-06-20, 16:40
Je hebt al wat antwoorden op je vragen, maar wou toch ook even kort antwoorden.

Geen idee hoe druk het zal zijn, en zeker niet met de huidige situatie (die dan hopelijk volledig opgelost is!). Qua schoolbezoekjes zouden die ervoor kunnen kiezen om volgend seizoen ook nog te skippen, waardoor het sowieso dus kalmer zal zijn. Maar hoe dan ook: het aanbod is IMMENS, zowel qua attracties als qua shows, waardoor je zeker met een paar dagen (2 of 3) zal toekomen om alles te doen. Tip: wissel de attracties en shows met elkaar af, want ook de shows zijn zeker het bekijken waard!

Wij vonden de parkhotels ook duur, waardoor wij gekozen hadden voor Pension Kuhn net buiten het park. En ja, vanuit onze kamer keken we ook uit op de achtbanen van EP! Extra voordeel: parking is er gratis, en je zit vlakbij Bell Rock (en de andere hotels), maar je moet wel het hele park rondlopen naar de ingang om het park te bezoeken (was max. 15 min. dacht ik). Het voelde in elk geval niet lang aan.

De hotels kan je dan wel 's avonds bezoeken en zo ook iets drinken op de terrassen en genieten van het entertainment in de hotels. En zo kan je ze dus toch ook een beetje beleven ;)

Voor het extra uurtje vroeger zou ik het persoonlijk niet doen, want elke dag weet je ruim op voorhand hoe laat het park sluit (en dat is altijd later dan vermeld op de website). Bij het betreden van het park 's ochtends stond toen al vermeld hoe laat het park sloot, waardoor we dus elke dag 11 uur tijd hadden om alles te bezoeken. Plan gewoon wat slim en volg niet de grote menigte dezelfde kant op, en maak gebruik van de transportmiddelen om je doorheen het park te verplaatsen. Extra leuk: je kan tot 1 min. voor sluitingstijd de wachtrij van een attractie nog betreden, waardoor je zo het laatste ritje ook kan meemaken. En met wat geluk krijg je er nog een bonusritje bovenop!

Qua restaurants hadden wij niet op voorhand gereserveerd, maar hebben we zo wel even moeten aanschuiven bij Foodloop. De keuze is in elk geval enorm, en de kwaliteit is echt top. Wij genoten van o.a. Foodloop, Spices, de versgemaakte Italiaanse pizza's en de healthy lunch bij Arthur.

Rulantica heb ik zelf nog niet gedaan, maar mijn plan was om ook eens te gaan met een avondticket. Ik vermoed dat die paar uren wel volstaan, maar het is vooral ook goedkoper en meestal rustiger...

Ggolt
19-06-20, 23:00
Ik ben misschien van plan komende woensdag eens naar Walibi Holland te trekken. Enig idee hoe het daar gesteld zou zijn met de drukte? De wachttijden op Looopings liepen vandaag niet hoger op dan 15 minuten, maar met die virtuele wachtrij geeft dat misschien een vertekend beeld? In de Efteling leek het immers wel heel druk te zijn.

Phadd-F
20-06-20, 08:24
Ik ben misschien van plan komende woensdag eens naar Walibi Holland te trekken. Enig idee hoe het daar gesteld zou zijn met de drukte? De wachttijden op Looopings liepen vandaag niet hoger op dan 15 minuten, maar met die virtuele wachtrij geeft dat misschien een vertekend beeld? In de Efteling leek het immers wel heel druk te zijn.


Ik ben vorige week zondag geweest en de wachttijden vielen goed mee. Door die virtuele queue sta je natuurlijk niet meer in de wachtrij zelf te wachten (al kan je nog eens 5 a 10 minuten wachten daar, afhankelijk van het moment). Die hebben wij opgevuld door kleinere attracties te doen waarvoor je niet de virtuele queue moet gebruiken (zoals enkele flatrides, Merlins Castle etc), en die waren meestal walk-on.

Earlyspencer
20-06-20, 12:25
Groot verschil is mss dat de bussen van het o.v. vanaf deze week terug rijden (zie een recent artikel op OOO). En de schoolgaande jeugd moet wellicht ook in NL niet alle werkdagen op school zijn. Tel er nog de grootstedelijke agglomeraties van Utrecht en Amsterdam bij en het puber-appeal van Wal. Hol. ... en het zou dan wel eens kunnen tegenvallen.

Ik hoop oprecht dat mijn vermoedens fout zijn. Laat gerust weten hoe (druk) het was. Ik vind dat reuze-interessant, mss iets voor een nieuw topic 'Hoe verliep je soc. dist. parkbezoek?' Daar hoef je dan geen detail-TR voor neer te pennen, praktische info is wel gewenst.

Ggolt
25-06-20, 12:21
Ondanks de voorspelde hitte zijn we gisteren toch naar Biddinghuizen afgezakt. De drukte was nogal te doen en het digitale wachtrij-systeem heeft wel zijn voordelen. Treinen werden om de x-aantal ritten ontsmet, handgel kan je overal in het park vinden langs de paden en een toiletbezoek is nog nooit zo rustig en schoon geweest.

Inderdaad, het liep er vol met jongeren maar toch ook een hoop Belgen merkten we. Jammer genoeg bleef het ook wel druk tot 17u waardoor reserveren bij Untamed niet meer lukte vanaf 16u al. Het is dan ook maar bij 2 ritjes gebleven (front row en voorlaatste rij). 2x Goliath, 2x Xpress (eerste keer dat ik die deed, erg goede wachtrij vond ik zelf maar met dit weer belachelijk warm en benauwd), 2x Lost Gravity, Condor lekker geskipt maar leek ook meer in panne te vallen dan te rijden, en verder alle losse attracties ook 1 of 2 keer kunnen doen. Tussen groepen werden 1 of 2 rijen leeg gelaten.

Het is een ongelooflijk lelijke ingang, ook elders in het park vloekt alles tot en met, maar ik moet wel zeggen dat de tuinen en de paden er pico bello in orde waren.

Pretparkfreak7
25-06-20, 15:55
Het is een ongelooflijk lelijke ingang, ook elders in het park vloekt alles tot en met, maar ik moet wel zeggen dat de tuinen en de paden er pico bello in orde waren.

Ik was daar ook vrij sceptisch over, maar ik vind het er in het echt allemaal nog wel wat hebben. Het is zo anders dan wat we meestal geserveerd krijgen in pretparken, maar het is wél coherent qua stijl: hoe chaotisch het er ook uit ziet bij momenten. :D

Ggolt
25-06-20, 17:28
Zoals je zegt klopt hun concept voor het grootste deel wel, maar de schoonheidsprijs zal het hoegenaamd niet krijgen. Ik hoop dat ze toch meer de kant van Wilderness opgaan (ook al is Merlin’s Castle wel echt een doorn in het oog), want dat gebied sprak ons het meest aan. Ook Lost Gravity is schreeuwerig tot en met, maar op een of andere gekke manier is het wel tot in bepaalde mate goed uitgewerkt.

Nog een puntje: als je uit je vertrouwde omgeving van thuis bent verwacht je wel dat iedereen zich aan de regels houdt ook. Ik ben zelf absoluut niet de meest heilige op het vlak van de corona-maatregelen zal ook geen masker opzetten wanneer het niet moet, maar ik merkte dat de jeugd vooral (12-18j) zich écht totaal niet aan alle afstandsregels hield. Meer dan eens kreeg ik een ferme duw in mijn rug of werd er niet geluisterd naar de medewerkers en kozen ze alsnog hun eigen plekjes uit. Gelukkig werd er dan wel ingegrepen door de medewerkers, maar in de wachtrijen is die controle niet mogelijk en moeten we vertrouwen op de welwillendheid van ieder, en dat was toch ver zoek.

knessel
08-07-20, 17:09
is er al iemand naar Toverland geweest sinds de heropening na Covid? Hoe zit het daar met wachttijden en de algemene sfeer; doenbaar en relaxed of...?

jefke88
08-07-20, 21:13
is er al iemand naar Toverland geweest sinds de heropening na Covid? Hoe zit het daar met wachttijden en de algemene sfeer; doenbaar en relaxed of...?

Naar mijn gevoel ging het vlotter dan voor Corona, omdat men nu wel met 2 treinen op Troy, Dwervelwind en Fenix reed. Boosterbike en Fenix worden volgeladen, de andere met een rij open tussen iedere groep.

Hou er rekening mee dat er in Toverland nergens mondmaskerplicht is en dus ook werkelijk niemand een mondmasker draagt. In de nauwe overdekte wachtrijen van de rapid en Fenix vond ik dat toch maar niks. Overigens heb ik doorheen de dag niemand handgel zien gebruiken aan de in- en uitgang van de attracties, maar het is er wel. Op wat kinderen na die niet in het gareel gehouden werden door de ouders hield iedereen wel wat afstand in de rijen, maar meer moet je van de medebezoeker daar niet verwachten.

knessel
08-07-20, 21:47
Ok, dank je wel. Nog andere ervaringsdeskundigen?

joachim1107
09-07-20, 16:36
Ik ben vorige week donderdag geweest. Was een heel rustige dag, langste wachtrij was 15' voor Maximus Blitzbahn. Wel maar 1 trein op Fenix en Troy waardoor er toch wel veel tijd zat tussen aankomst in station en vertrek (ze laten gespreid uitstappen en pas dan worden nieuwe mensen op het perron gelaten).

Earlyspencer
15-07-20, 19:59
S.O.S. Walibi Holland en in het bijzonder hun virtuele rij.

Het was al niet eenvoudig om drie tijdloze tickets te dateren, ook al is ons bezoek pas eind aug. Dat omzetten naar een gedateerd ticket moest immers telkens individueel per ticket, met dus telkens een bevestigingsmail. Na die drie bevestigingsmails - zonder vermelding van onze bezoekdatum !!! - ontving ik nog een vierde mail over de app en een link. Raar dat ik maar één zo'n mail ontving en geen drie.

Kan iemand stap per stap uitleggen wat en hoe qua toegang tot het park en qua reserveren van een wachtrij in Wal. Hol.?

A. Gewoon je gescande tickets mee brengen? Ik ontving immers geen nieuwe tickets / geen nieuwe barcode. Ik zal dus maar goed onthouden wat onze bezoekdag is.

B. Moeten we met ons drieën dezelfde wachtrij-reservatie-link openen op 3 verschillende phones. Of hadden dat drie verschillende links moeten zijn? Of kan je zoals bij Python met één phone eenzelfde wachtrij voor meerdere personen reserveren? Ik veronderstel dat je per gezelschap niet voor meerdere attracties tegelijk kan reserveren (beetje zoals de papieren fastpassen bij Disney).

C. Ik vernam al dat die app een batterijvreter is. Advies (ja powerbank) is welkom.

Dank.

Phadd-F
16-07-20, 07:25
A. Ja, gewoon je oude tickets meepakken. Die scannen ze.

B. Standaard zou iedereen zelf die link moeten ontvangen en dus zelf reserveren. Maar je kan ook werken via één GSM die voor de groep reserveert. Dat moet je in het park regelen bij guest service.

C. Ja powerbank is zeker aangeraden! Het vreet inderdaad wel batterij.

knessel
02-08-20, 17:59
iemand recent naar BBJ geweest, is het er doenbaar qua drukte en naleving maatregelen....

ExpeditionGeForce
02-08-20, 19:19
Ik ben al verschillende keren geweest en het was nooit echt druk (toch zeker niet zoals een normale dag in het hoogseizoen). Doordat er afstand gelaten wordt in de wachtrijen lijkt het alsof het druk is, maar het valt echt heel goed mee (een volle wachtrij voor Fury is nu 'maar' 25 min wachten).

De meeste mensen houden hun wel aan de maatregelen. Degenen die zich er niet aan houden zijn meestal buitenlanders. Als het personeel iemand ziet die hun mondmasker niet correct draagt, wordt die meestal wel direct aangesproken.

Crazy2girlken
10-08-20, 22:23
Plopsaland De Panne vraagje: Wij hebben avondtickets gereserveerd voor woensdag 19/08 voor de avondopening van 18-22u. Zijn effectief alle attracties open hierbij, of zijn er attracties die vroeger sluiten 's avonds?
Administratieve kosten om te verzetten zijn 3,50€ pp maar als we maar 1/2 open park gaan hebben dan is het mij die meerprijs wel waard... Iemand al ervaring de afgelopen weken?

Pretparkfreak7
11-08-20, 08:46
Plopsaland De Panne vraagje: Wij hebben avondtickets gereserveerd voor woensdag 19/08 voor de avondopening van 18-22u. Zijn effectief alle attracties open hierbij, of zijn er attracties die vroeger sluiten 's avonds?
Administratieve kosten om te verzetten zijn 3,50€ pp maar als we maar 1/2 open park gaan hebben dan is het mij die meerprijs wel waard... Iemand al ervaring de afgelopen weken?

Ik geloof dat Viktor en Heidi tegen 19u hun laatste rit draaien in verband met de buren. Rox Flyer is gevoelig aan wind. Sommige achtbanen zullen waarschijnlijk te heet staan en daar wel eens last van hebben, maar normaal zorgt dat niet voor een sluiting.

Zeuzzz
15-08-20, 13:01
Hallo, ik heb een vraagje over het virutele wachten in Walibi Holland. Ik vroeg mij af of iemand hier zijn ervaring over kan delen. En dan vooral over hoe lang je nog in de fysieke wachtrij moet wachten. Ik hoor verhalen dat je dan nog een uur staat aan te schuiven.

Alvast bedankt!

Nathan G
15-08-20, 18:44
Hallo, ik heb een vraagje over het virutele wachten in Walibi Holland. Ik vroeg mij af of iemand hier zijn ervaring over kan delen. En dan vooral over hoe lang je nog in de fysieke wachtrij moet wachten. Ik hoor verhalen dat je dan nog een uur staat aan te schuiven.

Alvast bedankt!

Ik vond dat het systeem van de virtuele wachttijden goed werkte. De fysieke wachtrij verschilt altijd wel een beetje naar mijn ervaring, soms was het nog geen 5 minuten en soms nog 15-20, maar zeker geen uur. Ik moet wel zeggen dat ik slechts 1x geweest ben en dat dat ook eind juni was, toen het nog een stuk rustiger was dan het nu in het park is.

knessel
19-08-20, 17:15
een kort vraagje; hoe zit het met de drukte en de beleving in Bellewaerde, is er iemand geweest in de laatste dagen ?

Phadd-F
19-08-20, 18:43
een kort vraagje; hoe zit het met de drukte en de beleving in Bellewaerde, is er iemand geweest in de laatste dagen ?

Ik ben begin augustus geweest en moet eerlijk zeggen dat ik het top geregeld vond in Bellewaerde. Zonder dat er echt aan de beleving afgedaan wordt. Ik was er op een zaterdag en de drukte viel best mee, laat je niet afschrikken door wachtrijen die eventueel vol lijken. Met die anderhalve meter is dat eigenlijk maar een halve wachtrij in normale omstandigheden.

simon
21-08-20, 08:35
Ik ben ook vorige zaterdag geweest en vond het qua drukte ook heel goed meevallen. Zoals hierboven al geschreven: laat je niet afschrikken van volle wachtrijen, want die schuiven echt wel goed door! Enkel bij BRR en Jungle Mission hebben we heel wat tijd verloren... BRR misschien omdat het goed weer was? De boten werden in elk geval goed gevuld. Bij Jungle Mission omdat je enkel per gezelschap de boot mocht instappen... In ons geval dus met 2! De maatregelen worden ook goed gevolgd, al heb ik één keer een opmerking moeten maken... tegen Franstaligen.

Qua beleving is het wel echt top. Natuurlijk geen voedermomenten, roofvogeldemonstraties of shows, maar er is wel wat straatentertainment door o.a. Jona Corona. Leuk bedacht!

Wel jammer... wij hadden tickets voor de zomernocturnes... maar om 19u00 sloot het park. De zomernocturnes zijn dus afgeschaft. Wel sneu, want anders hadden we wel vroeger gegaan. Ondanks dat hebben we toch alles wat we wilden doen toch kunnen doen.

Polletje
29-09-20, 09:47
Enkele vraagjes voor de credit-specialists:
Ik heb een profiel op 'coaster-count.com' om mn credits bij te houden. Ik zie nu dat ik op die site De Grote Golf bij Plopsaland De Panne kan aanklikken als achtbaan. Wordt deze (nu) ook aanzien als credit?
Welke sites gebruiken jullie om je credits bij te houden? Ik heb ook nog 'www.coastercounter.com' maar merk dat deze niet meer zo up to date is ...

jefke88
29-09-20, 10:39
Enkele vraagjes voor de credit-specialists:
Ik heb een profiel op 'coaster-count.com' om mn credits bij te houden. Ik zie nu dat ik op die site De Grote Golf bij Plopsaland De Panne kan aanklikken als achtbaan. Wordt deze (nu) ook aanzien als credit?
Welke sites gebruiken jullie om je credits bij te houden? Ik heb ook nog 'www.coastercounter.com' maar merk dat deze niet meer zo up to date is ...

Ik gebruik ook Coaster-Count, bij voorsprong toch wel de meest complete site. De laatste tijd overdrijven ze wel wat met attracties die je kan aanduiden, maar je kan via dat tandwiel rechtsboven > opties aanduiden welke type attracties je wil tellen en welke niet.