PDA

Bekijk Volledige Versie : Het grote kleine-vragen-topic



Pagina's : [1] 2 3 4

Pretparkfreak7
11-05-17, 15:27
Voor al uw vragen groot en klein moet u in het Grote kleine-vragen-topic zijn!

Heb je een vraag die je te klein lijkt om er een extra topic voor te openen? Stel ze dan hier. Hoogstwaarschijnlijk passeert er binnen de dag wel eens iemand die het juiste antwoord heeft! Op deze manier voorkomen we ook een regenwoud aan kleine onbenullige topics op het nieuwe forum!

Earlyspencer
20-05-17, 09:49
Ooit bezocht ik Aqualibi in de late namiddag op een dag dat ook Walibi open was tot 18:00. Een veel te eerlijke kassa-mens meldde me dat een parking-ticket niet hoefde indien ik na 19:00 de parking zou uitrijden. De parking-wachters zouden dan immers al weg zijn.

Ik heb een groepsbezoek gepland met ca. 7 auto's op een weekdag in juni (sluitingstijd Walibi 18:00). Aangezien Aqualibi pas om 16:00 opent, blijven we geheid tot minstens 20:00. Wel heb ik onlangs gemerkt dat het uitrijden nu anders is (niet meer dat bruggetje naar de rotonde waar je 's morgens de parking oprijdt). Ik hoef mijn vraag niet te stellen, u hebt ze wel door. Dank bij voorbaat.

Crazy2girlken
21-05-17, 16:32
Wij vertrekken aanstaande Donderdag richting Salou voor het zo ongeveer 8e a 9e jaar op rij. Port Aventura kennen we intussen op ons duimpje, echter zouden wij met onze te verlengen Silver Pass in mei en september gratis binnen mogen in het Aquatic Park. Wij zijn hier een jaar of 2, 3 geleden eens geweest in putteke Juli, nu was mijn vraag: Is dat water in het "laag"seizoen verwarmd, of zou de temperatuur daarvan al aangenaam genoeg zijn om een dagje waterpark in te plannen?
Ik meen mij te herinneren dat het zwembadwater in ons hotel vorig jaar in mei koud genoeg was om na een kort plonske met blauwe lippen en tenen verder rond te paraderen, en wilde toch eventjes checken of dat waterpark überhaupt de moeite zou zijn als het nog niet volledig snikhete Spaanse zomer is daarzo...

Ignace
21-05-17, 22:39
Het waterpark was bij mij niet geopend dus helaas kan ik je niet helpen, Crazy2girlken :(.

Ik heb wel zelf een vraagje: op de folders van de B-dagtrips staat er precies een attractie op de achtergrond (Achtbaan?), maar ik kan echt niet onderscheiden wat het is: het lijkt me zeker niet in België. Iemand een idee?

http://i.imgur.com/TWR19nG.jpg

WinneR
22-05-17, 00:29
Ik heb wel zelf een vraagje: op de folders van de B-dagtrips staat er precies een attractie op de achtergrond (Achtbaan?), maar ik kan echt niet onderscheiden wat het is: het lijkt me zeker niet in België. Iemand een idee?Mij doet het denken aan die "water coasters" die je kan terugvinden in waterparken.

Phadd-F
22-05-17, 09:39
Wij vertrekken aanstaande Donderdag richting Salou voor het zo ongeveer 8e a 9e jaar op rij. Port Aventura kennen we intussen op ons duimpje, echter zouden wij met onze te verlengen Silver Pass in mei en september gratis binnen mogen in het Aquatic Park. Wij zijn hier een jaar of 2, 3 geleden eens geweest in putteke Juli, nu was mijn vraag: Is dat water in het "laag"seizoen verwarmd, of zou de temperatuur daarvan al aangenaam genoeg zijn om een dagje waterpark in te plannen?
Ik meen mij te herinneren dat het zwembadwater in ons hotel vorig jaar in mei koud genoeg was om na een kort plonske met blauwe lippen en tenen verder rond te paraderen, en wilde toch eventjes checken of dat waterpark überhaupt de moeite zou zijn als het nog niet volledig snikhete Spaanse zomer is daarzo...


Ik weet niet of het water daar verwarmd is, maar het is daar nu ongeveer 26 graden in Salou. Dat is zeker wel een temperatuur om eens te plonsen. De enigste keer dat ik het waterpark daar deed was trouwens in september, helemaal geen klagen gehad over het water daar toen.

simon
30-05-17, 15:09
Ooit bezocht ik Aqualibi in de late namiddag op een dag dat ook Walibi open was tot 18:00. Een veel te eerlijke kassa-mens meldde me dat een parking-ticket niet hoefde indien ik na 19:00 de parking zou uitrijden. De parking-wachters zouden dan immers al weg zijn.

Ik heb een groepsbezoek gepland met ca. 7 auto's op een weekdag in juni (sluitingstijd Walibi 18:00). Aangezien Aqualibi pas om 16:00 opent, blijven we geheid tot minstens 20:00. Wel heb ik onlangs gemerkt dat het uitrijden nu anders is (niet meer dat bruggetje naar de rotonde waar je 's morgens de parking oprijdt). Ik hoef mijn vraag niet te stellen, u hebt ze wel door. Dank bij voorbaat.

Vorig jaar ben ik er ook geweest en heb zelfs nooit aan een parkingticket gedacht toen ik naar Aqualibi ging. Toen het gewone park al lang gesloten was verlieten wij Aqualibi (1 of 2 uur na de parksluit) via de parking en konden we gewoon buitenrijden. De slagboom stond toen open.

Zelf heb ik ook nog een vraag over de parking van Walibi (en bij uitbreiding ook Bellewaerde). Ik heb voor het eerst een Golden Pass gekocht en aansluitend ook een Parking Pass. Ik kocht deze aan de kassa's voor de ingang van Walibi voor 20 euro. Ik verwachtte hier een extra kaart te ontvangen die ik in de parken zou kunnen gebruiken, maar in plaats ervan kreeg ik een gewoon papieren parkingticket en een kassaticket waarop vermeld stond dat ik 20 euro betaalde voor een Parking Pass. Ik toonde deze aan de parkeerwachter en die zei me dat ik alles moest bijhouden en een volgende keer zo presenteren.

Klopt dit allemaal? Het kasticket zal toch afgaan waardoor dit tegen het einde van het seizoen toch niet meer leesbaar is?
Kan ik mijn Parking Pass nu ook gebruiken in Aqualibi en Bellewaerde Park en hoe pak ik dit het beste aan?
Zijn er nog mensen die een Parking Pass hebben en hoe ziet die eruit?

Xarbero
30-05-17, 15:59
bij mij is er een P aangebracht op mijn golden pass. Het andere ticketje van bwp is om parking C uit te rijden.

simon
30-05-17, 17:03
bij mij is er een P aangebracht op mijn golden pass. Het andere ticketje van bwp is om parking C uit te rijden.

Bedankt voor je antwoord. Hopelijk lukt het me de volgende keer ook om er die P op te krijgen x)

trainfreak
30-05-17, 18:14
Je dient eigenlijk het kasticketje en je Golden Pass aan de abonnementenservice af te geven.
Zij plakken er dan inderdaad een P op.
Ik heb mijn Parking Pass afgegeven bij het aanmaken van het abonnement, en bij mij staat de P op mijn Golden Pass gedrukt.

Een papieren ticket voor Bellewaerde heb ik nooit gekregen.
Wanneer ik daar binnen ga, vermeld ik telkens dat ik een parkingabo heb en een ticket wil, en dat wordt dan altijd wel geregeld.

simon
31-05-17, 08:52
Aha, thanks! Welja, ik dacht dat ik mijn Parking Pass kon aankopen bij de abonnementenservice, vandaar dat ik niets gekocht had aan de kassa. Dit is alvast een grote opluchting!

Earlyspencer
05-06-17, 08:47
Iemand ervaring met de Pass Rapidus in Parc Astérix. We zijn met 4, de jongste mag nog niet op OzIris. Betreft het een kaart- of ticketsysteem waarbij een ander gezinslid hiervan (dubbel) gebruik kan maken? Of is dit persoonsgebonden?

Update:
Ik heb al een bevredigend antwoord via chat met park bekomen: de Pass Rapidus is non nominatif

Earlyspencer
13-06-17, 11:58
Nog een Astérix-vraagje:

Waar vind ik online wachttijden?
Die van Loopings toont (mag ik hopen) al dagenlang dezelfde, met o.a. 80 min voor OzIris, niks voor Pégase en Vol d'Icare en Grand Splatch kapot. De park-app kan in niet op m'n W***ows phone installeren :mad:

simon
13-06-17, 15:27
Een goede site om wachttijden te volgen is https://queue-times.com/

Helaas zitten ze hier ook met wachttijden voor Parc Astérix die niet up to date zijn. Ik vermoed dat er dus ergens een probleem zit bij de weergave van de apps en data naar andere sites. Ik denk dat ze dezelfde parameters hanteren die ook Looopings gebruikt.

klepje87
17-06-17, 20:44
Iemand ervaring met de baby-switch in de Efteling? Wij vertrekken deze week voor 2 dagen naar de Efteling met onze 20-maanden oude zoon. Moet je hiervoor iets speciaals laten registreren op voorhand? Iemand verder ervaring met de attracties die we met hem zouden kunnen doen? Thx!

pretparkfan_2
17-06-17, 21:09
Iemand ervaring met de baby-switch in de Efteling? Wij vertrekken deze week voor 2 dagen naar de Efteling met onze 20-maanden oude zoon. Moet je hiervoor iets speciaals laten registreren op voorhand? Iemand verder ervaring met de attracties die we met hem zouden kunnen doen? Thx!

Neem even een kijkje in dit topic (http://board.pretparken.be/showthread.php?67-Baby-Switch-Service). :)

klepje87
17-06-17, 21:50
Bedankt voor de link. Ik zal dit topic over het hoofd gezien hebben ;-)

Als ik het goed begrijp mogen zelfs kleine kinderen mee in de bobsleebaan, mits begeleiding van een volwassene?

yelle8
17-06-17, 22:08
Bedankt voor de link. Ik zal dit topic over het hoofd gezien hebben ;-)

Als ik het goed begrijp mogen zelfs kleine kinderen mee in de bobsleebaan, mits begeleiding van een volwassene?

Jup, beetje opmerkelijk he?! Het kind moet wel zelfstandig kunnen wandelen.

PyongWon
23-06-17, 17:24
Er is een artikel in de standaard verschenen over het geld smijten van de pretparken. Je kan er alleen aan als abbo houder. Wie heeft er een abbo en wil het artikel copy\pasten of screen shots hier neer plakken?

Simon42
23-06-17, 22:31
Het staat gewoon openbaar te lezen via volgende link die ze op facebook deelden http://www.standaard.be/cnt/dmf20170623_02938555?utm_source=standaard&utm_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend&shareId=4f7ece98b4ca3173ccd59b6798e455f24d3971d371 e1fdfda96534021efde176ebd9d76537bf8c7843ea43b5b1be 077569840609c3ffcde00701eee9848ccd8aa2d675c11379f2 c5685049e19e809a6b629ef77fc567f8c9aa5b3f2a0093cc1b

Nathan G
23-06-17, 22:52
Vrij basic artikel, niets dat ik nog niet wist. Ik moest enkel even heel hard lachen toen ze Symbolica een 'toestel' noemde :D

borisvdd
24-06-17, 14:09
Een nietszeggend artikel met als samenvatting: "een park moet investeren om bezoekers te blijven lokken". Hehe, daar hadden we écht zelf niet kunnen op komen. :D

Simon42
24-06-17, 17:07
Het ergste vond ik de clickbait titel "Pretparken smijten met geld" die ze gebruikten op facebook. Precies alsof ze allemaal bezig zijn onzinnige uitgaven te doen, niets is minder waar.

K. V.
24-06-17, 21:00
Foei, dan staat er ook nog Fantasialand in Duitsland... :rolleyes:

elsje1979
03-07-17, 18:08
Binnen enkele weken vertrekken wij voor een midweek naar een Nederlands vakantiepark tegen de duitse grens. Wij willen 1 dag naar een pretpark gaan, nu ben ik aan het twijfelen, ofwel wordt het movie park ofwel phantasialand. We hebben 2 dochters, één van 8 en één van 13. Welk park verkiezen jullie? En zijn er ergens kortingen te vinden?

Ignace
03-07-17, 18:15
Phantasialand! Zeker en vast één van de leukste pretparken van Europa, terwijl ik Moviepark steeds vind aanvoelen als een B-parkje dat meer bezoekers over de vloer krijgt dan het verdient. Het is wel enkele jaren geleden dat ik Moviepark heb bezocht moet ik daarbij zeggen.

Phantasialand scoort echter op alle vlakken goed tot perfect, zijn prijs zeker waard! Kijk zeker eens naar de pretparkdeals op deze site zou ik zeggen :).

PyongWon
03-07-17, 18:46
Ik heb beide parken afgelopen jaar bezocht. Moviepark zal je niet teleurgesteld thuis komen, tenzij je eerst naar Phantasialand gaat. Dan merk je toch duidelijk een niveauverschil. Phantasialand wint op inkleding, attracties, algemene organisatie... Moviepark is iets goedkoper denk ik.

In moviepark ben ik met een bende elf/12 jarigen geweest, in Phantasialand met een 9 en een 11 jarige... in beide parken hebben de kinderen zich goed geamuseerd.

K. V.
03-07-17, 19:47
Ik zou toch ook Phantasialand aanraden en zeker als ze van achtbanen houden. Je kunt je er ook gratis laten grimmen, dus dat zullen de dochters waarschijnlijk ook wel tof vinden.
Mocht je al een pretparkabonnement hebben zit er meestal al korting op voor Phantasialand.

elsje1979
04-07-17, 06:00
bedankt voor de reacties, ik denk dat we voor phantasialand gaan kiezen, ze houden nogal alletwee van achtbanen, vooral de oudste is nogal een thrillseeker, de jongste is ook een durfal maar ze heeft jammer genoeg niet haar lengte mee met haar leeftijd. Ik heb ook gezien dat je op ticketveiling.nl kan bieden op tickets voor phantasialand, zou dit betrouwbaar zijn?

Joran
04-07-17, 11:30
bedankt voor de reacties, ik denk dat we voor phantasialand gaan kiezen, ze houden nogal alletwee van achtbanen, vooral de oudste is nogal een thrillseeker, de jongste is ook een durfal maar ze heeft jammer genoeg niet haar lengte mee met haar leeftijd. Ik heb ook gezien dat je op ticketveiling.nl kan bieden op tickets voor phantasialand, zou dit betrouwbaar zijn?

hmm, vraag ik me ook wel al even af.

Heb wel al gezien dat er daar tickets soms geveild worden die duurder zijn dan als je ze gewoon zou kopen via andere sites met korting, dus wel goed opletten wat je daar doet lijkt me aangeraden. ;)

elsje1979
04-07-17, 12:10
hmm, vraag ik me ook wel al even af.

Heb wel al gezien dat er daar tickets soms geveild worden die duurder zijn dan als je ze gewoon zou kopen via andere sites met korting, dus wel goed opletten wat je daar doet lijkt me aangeraden. ;)

Ik heb het erop gewaagd en ik heb 2 tickets gewonnen voor 71 euro, dus dat is 35,50 euro per ticket, ik heb al gezocht en ik kan ze volgens mij nergens goedkoper krijgen, je kan dan ook nog tickets bijbestellen aan dezelfde prijs of je ze hebt gewonnen en een ticket voor een kind kan je ook bijbestellen voor 34 euro, dus ik heb nu mijn 4 tickets voor 140,50 euro dus ik denk dat dat wel een mooie deal is.

Joran
04-07-17, 12:15
Ah kijk eens aan, mooie deal inderdaad. ;)

Veel plezier gewenst! :)

elsje1979
04-07-17, 12:23
Ah kijk eens aan, mooie deal inderdaad. ;)

Veel plezier gewenst! :)

Dank u! Ik hoop dat het ons zal bevallen, ik ben ooit eens naar phantasialand geweest maar dat is 15 jaar geleden en ik vond het dan al een heel mooi park. Wat ik wel zie op de site van phantasialand is dat het nu open is vanaf 9 uur maar de attracties zijn toch maar open vanaf 10 uur dus heeft het toch geen zin van zo vroeg te gaan?

Joran
04-07-17, 12:48
Dank u! Ik hoop dat het ons zal bevallen, ik ben ooit eens naar phantasialand geweest maar dat is 15 jaar geleden en ik vond het dan al een heel mooi park. Wat ik wel zie op de site van phantasialand is dat het nu open is vanaf 9 uur maar de attracties zijn toch maar open vanaf 10 uur dus heeft het toch geen zin van zo vroeg te gaan?

In het berlin gedeelte zijn de paardenmolen enzo wel al vroeger dan 10u open. Dat was toch bij mijn laatste bezoek zo. Plus als je er vroeger bent kan je al wat rondkijken in het park natuurlijk. ;)

Nathan G
04-07-17, 12:49
Dank u! Ik hoop dat het ons zal bevallen, ik ben ooit eens naar phantasialand geweest maar dat is 15 jaar geleden en ik vond het dan al een heel mooi park. Wat ik wel zie op de site van phantasialand is dat het nu open is vanaf 9 uur maar de attracties zijn toch maar open vanaf 10 uur dus heeft het toch geen zin van zo vroeg te gaan?

Je kan dan bijvoorbeeld al even kijken wat het park te bieden heeft of aan een attractie gaan staan die je zeker wil doen :) ik dacht trouwens ook dat er enkele attracties waren die al om 9u30 opende.

coasterfrenzy
04-07-17, 14:01
Klopt. Doorgaans zijn Colorado Adventure en Maus au Chocolat al vanaf 9:30 open. Vaak ook de Draaimolen en de zwiermolen.

Het vroeg open gaan zorgt er wel voor dat het volk zich al wat verdeeld. Je kunt alvast de sfeer wat opsnuiven en eventueel wat ontbijten. Meeste horeca is dan weliswaar ook nog dicht, maar als ik me niet vergis is Heino's Kaffeehaus (nabij de grote draaimolen in Berlijn) wel al open.

Nathan G
04-07-17, 19:02
Klopt. Doorgaans zijn Colorado Adventure en Maus au Chocolat al vanaf 9:30 open. Vaak ook de Draaimolen en de zwiermolen.

Het vroeg open gaan zorgt er wel voor dat het volk zich al wat verdeeld. Je kunt alvast de sfeer wat opsnuiven en eventueel wat ontbijten. Meeste horeca is dan weliswaar ook nog dicht, maar als ik me niet vergis is Heino's Kaffeehaus (nabij de grote draaimolen in Berlijn) wel al open.

Bij mij was zelfs Black Mamba om 9u30 geopend.

Wishmaster
05-07-17, 17:03
Het ligt er aan. In de rustige periodes gaan attracties inderdaad al om 9u30 open, maar in de zomervakantie gaan er zelfs enkele om 9u00 al open en is het park 's avonds ook langer open.

Op de site van Phantasialand staan nog een aantal dingen ivm kinderen. Misschien heb je er niks aan, maar voor het geval van wel geef ik het toch maar mee: http://www.phantasialand.de/nl/park/kinderen-familie/

Putoor
06-07-17, 08:29
Heeft er iemand tips voor een bezoekje aan Movieland in Italië, gecombineerd met het Caneva waterpark? Beide parken zijn van 10 u tot 19 u open volgende week. Is het goed om te starten met het pretpark, of best eerst naar het waterpark?

Ignace
06-07-17, 09:41
Het waterpark is meestal drukker, dus in dat opzicht zou ik daar eerst mee starten. Maar toch zou ik het risico niet willen nemen één van de geweldige attracties te missen...

Michielsken
06-07-17, 09:45
Het waterpark is meestal drukker, dus in dat opzicht zou ik daar eerst mee starten. Maar toch zou ik het risico niet willen nemen één van de geweldige attracties te missen...

Met andere woorden; deel je op in twee :p

Ik zou starten met het waterpark, en rond 14u naar het pretpark gaan. Dan heb je de drukte 's ochtends ontlopen én is het rustiger in de namiddag omdat het merendeel van de gasten dan in het waterpark zit. Kijk wel goed wanneer de shows spelen, want die moet je echt wel meepakken.
Welke dag van de week gaan jullie, want dat speelt ook wel echt mee.

coasterfrenzy
06-07-17, 10:28
Het is nagenoeg onmogelijk beiden te combineren zonder iets te missen. Daarvoor is het park inmiddels te groot geworden. Niet fysiek, maar wat ze bieden kost tijd.

Ken je nog die simpele raket-simulator van op de kermis van héél vroeger (de valkenier heeft er nog zo ene staan). Nou, trek maar alvast minstens een kwartier uit voor de rit (zonder wachtrij).

bobby turbo
06-07-17, 12:44
ik heb beide parken proberen te doen op een dag en kwam uren tekort om alles gedaan te krijgen (en toen was het er rustig)

Phadd-F
06-07-17, 13:46
Ik zou eerst snel het pretpark afhaspelen om dan de rest van de dag te relaxen in het waterpark. Het pretpark is niet te onderschatten, maar vergeet ook niet dat je in de namiddag de warmste temperaturen hebt en in Italië kan dat natuurlijk oplopen. Persoonlijk zoek ik liefst dan verkoeling ;)

Putoor
15-07-17, 09:55
Bedankt iedereen voor de reacties! We hebben uiteindelijk een '2 parken, 2 dagen'-ticket genomen om alles op ons gemak te kunnen doen. De eerste dag in het Caneva-waterpark alles kunnen doen met heel redelijke wachtrijen. De tweede dag dan rustig Movieland Park afgewerkt. 's Avonds zijn we dan nog naar Gardaland gegaan, waar je vanaf 18 u een avondticket voor 20 euro kunt nemen (park is open tot 23 u). Ruim genoeg tijd om te eten en voor alles wat we wilden doen (Kung Fu Panda Master, Raptor, I Corsari, Ramses, Oblivion, Mammut, Fuga da Atlantide)

klepje87
16-07-17, 13:19
De nieuwe Space Mountain, telt die als een extra credit tov Mission 2?

Nielsje
16-07-17, 14:09
Neen, het is nog altijd dezelfde baan als bij opening. Nieuwe treinen die op een baan geplaatst worden en nieuwe projecties zorgen er niet voor dat het een nieuwe credit is.

Zeuske83
18-07-17, 07:59
hey,

Ik had graag een beetje info gehad over Port Aventura?

Liggen er kleine attracties ver van de grote attracties?
Is het aan te raden om dat met een peuter(2jaar 80 a 85 cm) te doen?
Hoelang heb je nodig om PA + waterparc te doen?
Is er in Salou(of een aanrader?) ook een dierenpark?

Bedankt

Mike

Nielsje
18-07-17, 08:42
Hallo
1.Port aventura heeft een groot kindergebied:Sesamo Aventura, gethematiseerd naar Sesamstraat. Maar dit wil niet zeggen dat er geen andere kinder aatracties zijn. Zo vind je naast de houten achtbaan Stampida een draaimolen. Tussen Hurakan Condor en El Diablo is er een paarden ritje en kleine molen. In China is er ook een klein kindergebied niet ver van Dragon Khan en er is een kindersplash naast het schommelschip.
2Het park heeft veel kleine attracties voor kinder
en is mooi gethematiseerd dus het is een aanrader voor kleine kinderen. Soms zie je tijdens een wandeling door het park dat er ineens ook een personage van Sesamstraat opduikt voor een Meet and Greet, vaak wachttijdloos.
3.Als je het waterpark ook wil doen zou ik twee tot drie dagen rekenen. Als je voor twee dagen kiest doe je eerst een dag PA en de tweede dag eerst naar het Waterpark gaat en 's avonds dan nog PA bezoeken.
Oftewel ga je twee dagen naar PA en doe je nog één dag waterpark.
4.Zover ik weet heb je alleen een waterpark in La Pineda. Je kan ook nog naar ferrariland gaan, maar ik weet niet of je dit wel niets doet met een klein kindje.

Zeuske83
18-07-17, 09:00
Bedankt voor de info en voor het snelle antwoord:

1. Het is een beetje verdeelt dan ( gelijk EP).

2. We kunnen ook genieten van het uitzicht(we gaan niet lopen) en we doen de eerste dag altijd een verkenning van alles.

3. Ok thanks voor de tip

4. zal ik zeker eens opzoeken thx. En ferraniland zou ik ook doen maar de dure prijs hou me tegen (TR Ignare). Maar waarschijnlijk zouden we het toch doen...

Nielsje
18-07-17, 09:16
Wat ik me ook afvroeg, ga je naar een Port Aventura Hotel of slaap je in een hotel, camping, huisje er buiten?

Zeuske83
18-07-17, 09:44
Het zou voor september 2018 zijn. We zijn nog aant kijken, maar meestal huren we een huisje buiten het park

fkl8
18-07-17, 11:06
Het zou voor september 2018 zijn. We zijn nog aant kijken, maar meestal huren we een huisje buiten het park
Ik kan je aanraden een kamer in een hotel van PA te nemen. De toegangstickets zijn dan steeds inbegrepen en je kan voor een goedkopere prijs naar Ferrariland.
Duur zijn de hotels zeker en vast niet. Vorig jaar in september heb ik 150€ per persoon betaald voor 2 overnachtingen in het Port Aventura hotel zelf inclusief 3 dagen toegang tot het park.

Zeuske83
18-07-17, 11:22
Thx voor de info. We gaan kijken of het haalbaar is met ons kleintje...

Michielsken
18-07-17, 13:21
Is jullie kindje 2 jaar of 1 jaar? Want je schrijft 2 jaar maar vermeldt wel maar een lengte van een 1-jarige. Op zich niet zo belangrijk want sowieso mogen ze maar de helft doen. Maar het veranderd wel veel aan je tijdsindeling, zo kan je wel naar een show gaan met een 2-jarige, een 1-jarige heeft daar een te korte aandachtsboog voor...

Zeuske83
18-07-17, 14:26
Nu is ze één jaar, maar wanneer we gaan, zal ze 2 jaar en 3 maand zijn en inderdaad die lengte moet groter zijn dan ik gezegd had...
Over show maak ik me geen zorgen want we zijn naar de ijsshow geweest in EP en dat vond ze leuk. Ze heeft een hele tijd naast ons gezeten en het was toch een show van een 30 a 40 min...

jumperkeej
20-07-17, 10:29
Phantasialand is zeker de beste keuze tussen die twee. Maar wel opgelet: als je zegt dat de jongste haar lengte niet mee heeft... In PHL hebben de meeste thrills een minimumlengte van 1m40 en de ride operators zijn héél aandachtig. Ze plukken er elk kind uit dat ietwat kleiner is en ze controleren heel consequent de lengte. Dus als de jongste kleiner is en ze wil graag overal mee op, weet dan dat de kans bestaat dat ze op verschillende attracties geweigerd zal worden.

coasterfrenzy
20-07-17, 15:53
Mocht de kleinste te klein zijn, zou ik ter plekke eens informeren naar baby switch. Weet niet zeker of ze het nog hebben, maar dat is dan wel heel handig.

knessel
20-07-17, 16:08
iemand ervaring in Moviepark - eten in Van Helsing's Club?
En de Lost Temple; is dat een kopie van BBJ, of heeft deze een andere film/thema?

K. V.
20-07-17, 19:48
iemand ervaring in Moviepark - eten in Van Helsing's Club?
En de Lost Temple; is dat een kopie van BBJ, of heeft deze een andere film/thema?
The Lost Temple heeft een andere film. In het Bobbejaanland is het met o.a. spinnen en in Movie Park is het met dino's.

bobby turbo
20-07-17, 21:08
Lost Temple is iets beter, ook ander bouwer van simulator zelf, dus iets accurater in bewegingen, maar verwacht er niet te veel van

knessel
20-07-17, 21:27
dank je voor de feedback, iemand ervaring met het restaurant Van Helsing? Of een andere aanrader in MP?

Nielsje
24-07-17, 09:02
Hallo,
Morgen ga ik naar comics station. Ik zou graag weten als jullie tips hebben voor mij: welke attracties en spelletjes mag je niet overslaan, hoelang duurt een bezoek en is het park direct toegankelijk van in het station of moet je eerst langs buiten?
Alvast bedankt
Niels

Ignace
24-07-17, 10:08
Hallo,
Morgen ga ik naar comics station. Ik zou graag weten als jullie tips hebben voor mij: welke attracties en spelletjes mag je niet overslaan, hoelang duurt een bezoek en is het park direct toegankelijk van in het station of moet je eerst langs buiten?
Alvast bedankt
Niels

Hey Niels!
Om het park binnen te gaan moet je niet uit het station, maar het is vanaf de sporen wel eventjes wandelen richting de achterkant. Als je tussen de (gesloten) diamantairs beland zit je goed, even verder ligt Comics Station. Ticketjes (mocht je ze nog niet hebben) kan je ook in de aanwezige shop kopen.

Voor een bezoek zou ik tussen de 3 en 4 uren voorzien. Persoonlijk vond ik de Lucky Luke-zone de leukste, maar bij mijn bezoek was de Urbanuszone nog niet af. De botsauto's zien er onnozel uit maar vond ik een echte verassing. Ook de glijbanen (zowel de hoogste als de kleinste) zijn verassend leuk. Veel plezier!

Nielsje
24-07-17, 13:41
Heel erg bedankt!

Simon42
27-07-17, 20:24
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bezoeken van PortAventura in het laagseizoen (oktober-november)? Zijn alle attracties dan nog open of zijn er merkelijk minder dingen te doen (shows, restaurants, ...)? :) Ook belangrijk, ik hoop dat het dan effectief wat kalmer is en je niet hoeft te gebruikmaken van die extra express passen om met resonabele wachttijd het park te kunnen bezoeken?

fkl8
28-07-17, 06:14
Vermijd de halloween periode, dan is het pokkedruk in het park. Persoonlijk heb ik er enkele jaren geleden wachtrijen gezien van +2u voor Furious Baco en rijen van bijna 4u voor de haunted houses.

Simon42
28-07-17, 14:20
Vermijd de halloween periode, dan is het pokkedruk in het park. Persoonlijk heb ik er enkele jaren geleden wachtrijen gezien van +2u voor Furious Baco en rijen van bijna 4u voor de haunted houses.

Oei, dat is bijna de hele najaarsperiode... Bedankt voor de tip!

Ignace
28-07-17, 14:51
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bezoeken van PortAventura in het laagseizoen (oktober-november)? Zijn alle attracties dan nog open of zijn er merkelijk minder dingen te doen (shows, restaurants, ...)? :) Ook belangrijk, ik hoop dat het dan effectief wat kalmer is en je niet hoeft te gebruikmaken van die extra express passen om met resonabele wachttijd het park te kunnen bezoeken?

Templo del Fuego is niet open buiten de zomermaanden, naar het schijnt toch best een spectaculaire show. Als je die niet wil missen, moet je haast wel in de drukke zomerperiode gaan dus ik zou denken dat het najaar net zo goed is als het voorjaar.

trainfreak
28-07-17, 15:41
Ik ben eens geweest in september en toen waren niet alle attracties open. Het ging dan wel om kleinere dingen maar toch...
Wachttijden vielen wel nog mee, maar dat zal deels ook afhangen van welke dag je gaat.

Azmidiske
05-08-17, 10:27
Misschien een hele domme vraag, maar hoe plaats je emoticons in een bericht? Ik ben nog maar net nieuw hier en kan die functie nergens vinden.

yelle8
05-08-17, 10:32
Misschien een hele domme vraag, maar hoe plaats je emoticons in een bericht? Ik ben nog maar net nieuw hier en kan die functie nergens vinden.

Dit kan je doen door op de smileyknop te klikken in het tekstvak (hieronder aangeduid met een rood vierkant) of door de shortcuts te gebruiken zoals:

:) :P :D :( ;)

http://i.imgur.com/h0T5UET.png

Verder kan je dit soort vragen stellen in ons Grote kleine vragen (http://board.pretparken.be/showthread.php?55-Het-grote-kleine-vragen-topic)-topic, ik zal dan ook straks deze vraag naar daar verplaatsen, maar geen probleem nu hoor, je bent er nog maar pas ;)

Fladnag
08-08-17, 19:12
Ik probeer een Tripreport van Europa Park te maken maar nu ik er foto's bij probeer te voegen geeft hij constant een foutmelding ? Hoe gaan jullie te werk met foto's uploaden misschien doe ik het gewoon helemaal verkeerd maar bij mij werkt het niet ,het is namelijk ook mijn eerste trip report dus ik wil er toch iets van maken.
Alvast bedankt

Michielsken
08-08-17, 19:28
Hey Fladnag

Alvast welkom op ons forum! Hopelijk heb je, net als velen, een toffe tijd met het lezen van nuttige en soms onnuttige maar even vermakelijke posts!

Over je vraag:
Op deze pagina kan je al op weg geholpen worden. http://board.pretparken.be/showthread.php?126-Forum-Codes-om-te-embedden
Het gemakkelijkste is om de foto's eerst ergens online te zetten op een andere website, bv Imgur of Tinypic.

Daar krijg je dan 'links' naar de foto's, en die links kan je dan kopiëren en plakken in jouw forumpost.

bv: [img]hierjewebcodevanImgur.jpg[/ IMG]

fkl8
08-08-17, 19:30
Inderdaad, ik heb het even geprobeerd en ik krijg ook een fout "foto.JPG - Uploaden van bestand mislukt."

Fladnag
08-08-17, 19:33
Dit is de exacte melding dat ik kreeg al goed dat ik niet de enigste ben dan.

Fladnag
08-08-17, 19:58
Bedankt ik vermaak al even door hier te lezen dus waarom niet zelf posten dacht ik!
En ik zal het uitproberen alvast bedankt!

yelle8
08-08-17, 20:13
Hey Fladnag, zoals Michielsken al zei gebruik je best imgur.com om je foto's eerst te uploaden en ze vervolgens naar ons forum te kopieren. De gehele uitleg vind je hier: http://board.pretparken.be/showthread.php?392-How-to-Foto-s-uploaden-en-plaatsen&p=3554#post3554

yelle8
08-08-17, 21:16
Nu heb ik dit gedaan maar krijg ik dit te zien en meestal gewoon niks? https://gyazo.com/d6398ce72e721d964abdcd8d05f6e1f3
En de sourcecode is dit bv. https://gyazo.com/f70abfcb8679fd3268252c922cf213bf

Er is iets mis met je source code, die links tussen de img-tags moeten eindigen op .jpg / .jpeg / .png / ... . Ben je zeker dat je de BBCode gekopieerd hebt zoals op de laatste foto aangegeven in het topic dat ik hiervoor gelinkt heb?

Fladnag
08-08-17, 21:26
Er is iets mis met je source code, die links tussen de img-tags moeten eindigen op .jpg / .jpeg / .png / ... . Ben je zeker dat je de BBCode gekopieerd hebt zoals op de laatste foto aangegeven in het topic dat ik hiervoor gelinkt heb?
Ik heb net de fout gevonden ik heb inderdaad zoals je net zei de verkeerde code gekopieerd het is aangepast en men TR is klaar!
Bedankt voor alle hulp!

Azmidiske
10-08-17, 15:16
Ik heb een vraag waarvan ik niet goed weet in welk topic ze thuishoort, dus veronderstel ik dat ik hier moet zijn ;)

Op internet lees je soms negatieve verhalen over het mindervalidenbeleid in Duitse pretparken (met name Phantasialand, maar ook andere). Bijvoorbeeld mensen die opeens geweigerd worden in een attractie terwijl ze in andere West-Europese parken gelijksoortige attracties gewoon mogen doen. Blijkbaar heeft het iets te maken met evacuatieprocedures. Veiligheid is uiteraard prioritair, maar de stelling dat mindervaliden per definitie niet correct geëvacueerd kunnen worden, lijkt mij nogal veralgemenend en kort door de bocht. Ook al ben ik een pretparkleek, ik vermoed dat je al een heel eind komt als mindervaliden een begeleider zouden meenemen die hen helpt zodat het personeel dit niet meer hoeft te doen? Corrigeer me gerust als dit idee fout is, ik ben hier om dingen bij te leren :D

Terug naar de eigenlijke vraag: Ik zou graag weten in welke mate deze verhalen waar zijn. Veel ervan heb ik namelijk op Looopings gelezen. Deze website heeft een bedenkelijke reputatie, ik weet dat de L weleens door een P wordt vervangen :) Dus ik trek de betrouwbaarheid/objectiviteit van hun artikels soms toch in twijfel. Hebben Duitse parken echt een veel strikter mindervalidenbeleid dan de meeste andere parken in Europa? En zo ja, beslissen de parken dit zelf of worden ze hiertoe verplicht door de overheid?

Zelf heb ik geen handicap die mij problemen kan geven in een pretpark, ik stel deze vraag dus vooral uit belangstelling en hoop dat jullie dit geen gekke of vergezochte vraag vinden. Maar moest een park er zelf voor kiezen om mindervaliden domweg te weigeren zonder inspanning om toch een deel van hun attracties toegankelijk te maken (voor zo ver technisch mogelijk is, uiteraard) dan zou ik dit wel zeer klantonvriendelijk vinden.

Phadd-F
10-08-17, 16:45
Ik denk dat onderwerp best in een eigen topic zou kunnen, er valt namelijk heel wat over te discussiëren.

Het is vrij simpel: het park bepaalt niet alléén de veiligheidsvoorwaarden om attracties te betreden. De verzekering heeft er natuurlijk ook een zegje in en natuurlijk de keuringsdienst TUV (althans toch zo in België waar jaarlijkse keuring verplicht is, in andere landen is dit niet zo maar ik veronderstel dat meeste -grote- pretparken maar al te graag met TUV samenwerken om hun reputatie hoog te houden). Natuurlijk wil een pretpark hun attracties voor zo'n groot mogelijk publiek openstellen maar veiligheid eerst! Daar gaat toch iedereen mee akkoord denk ik.

De meeste mensen denken niet na wat er allemaal kan bij komen kijken als er een attractie geëvacueerd moet worden, om wat voor reden dan ook. Ik heb zelf in Plopsaland De Panne gewerkt in de periode dat ze (onterecht) negatief in het nationaal nieuws kwamen omdat ze een mindervalide niet op de Boomstammetjes hebben toegelaten. Daarop is een heel nieuw beleid uitgewerkt waar ik mezelf vrij goed in kan vinden.

Plopsa heeft een uitgebreide gids en daar staat alle informatie in beschreven. Zo ook de lijst attracties die niet toegankelijk zijn voor mensen met een lichamelijke beperking, blinden & mensen met een mentale beperking. Je kan dat op hun site terugvinden. Het lijstje lijkt op het eerste zicht vrij groot maar bedenk dan eens hoe je bijvoorbeeld iemand zonder handen van de lift van de Boomstammetjes gaat evacueren?! (echt zo'n persoon eens moeten weigeren)

Die persoon kan zich nergens aan vast houden en uit ervaring spreek ik dat je niet al huppelend van die lift stapt. Laat staan als het nat ligt, regent... Je zou nog kunnen zeggen dat je een kind met beperking eraf kunt dragen, maar hoe ga je bepalen of iemand draagbaar is?! En is het dan de taak van de operator om die persoon met beperking te dragen en daarbij ook zijn fysieke integriteit te riskeren? Of zie je een begeleider een volwassen persoon naar beneden dragen?! En zo valt er voor heel wat attracties wel wat op te merken. Hoe zal een persoon met het downsyndroom zich gedragen als hij in een attractie zit die stilvalt?! Etc...

In België heb je de anti-discriminatiewetgeving die echter bepaalt dat Plopsa niet zomaar mensen mag weigeren wegens een beperking. Nu goed, Plopsa heeft dit 'opgelost' door weliswaar te stellen dat die lijst attracties ongeschikt zijn voor mensen met die of die beperking, maar als men een document ondertekent waarin de (begeleider van de) mindervalide de risico analyses heeft doorgenomen en dus weet dat Plopsa deze attracties ontoegankelijk acht voor hun. Dit document moeten ze dan aan elke attractie tonen waar ze normaal niet op mogen. Plopsa weigert dan niet de attractie voor hun (wat niet mag volgens de anti-discriminatiewetgeving) maar heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat het hun toegang op die attractie goedkeurt. Veel woorden om te zeggen dat de verantwoordelijkheid bij de mindervalide (zijn begeleider) wordt gelegd, hij/zij neemt dan zelf de keuze om het risico al dan niet te aanvaarden.

En eerlijk, de meeste gevallen die in het nieuws komen zijn tsjiepmuilen om het cru te zeggen. Het is quasi onmogelijk om alle attracties zo te maken dat mindervaliden even gemakkelijk geëvacueerd kunnen worden als mensen zonder beperking. Het is heel makkelijk om dat te zeggen, maar denk er zelf eens over na. Hoe zou jij ervoor zorgen dat een mindervalide die niet op zijn eigen benen kan staan van een log flume geëvacueerd worden? Heel veel parken doen veel inspanningen om mindervaliden het zoveel mogelijk naar wens te maken. Vaak kunnen mindervaliden tegen een lagere prijs naar binnen en is er korting voor hun begeleider(s).

Azmidiske
11-08-17, 21:23
Bedankt voor de zeer uitgebreide reactie :D

Het beleid van Plopsaland zoals jij het beschrijft, daar kan ik mezelf ook vrij goed in vinden. Men geeft duidelijk aan welke attracties niet geschikt zijn maar geeft de mindervalide en/of zijn begeleider wel nog enigszins de keuze om het risico al dan niet te aanvaarden. Dan vind ik wel dat deze personen alsnog hun gezond verstand moeten gebruiken en geen attracties moeten doen die echt te gevaarlijk voor hen zijn!

Mijn 'bezorgdheid' is vooral dat mensen die in het dagelijks leven weinig ervaring hebben met gehandicapten soms geneigd zijn om de mogelijkheden van zo iemand te onderschatten. Bijvoorbeeld, in de lagere school heb ik in de klas gezeten met een jongen die een onvolledig ontwikkelde rechterarm had (arm eindigde net onder het ellebooggewricht in een stompje en hij had dus ook geen rechterhand). Je zou zeggen dat het ontbreken van onderarm + hand veel beperkingen oplevert, maar deze jongen was absoluut niet zielig en kon vrij goed zijn plan trekken. Ik zal zeker niet beweren dat deze jongen in alle attracties kan, dit voorbeeld is gewoon bedoeld om mijn stelling te illustreren ;)

Mijn vraag is er vooral gekomen omdat ik het gevoel heb dat sommige pretparken nogal bizarre keuzes maken. Als pretparkleek kan en mag ik hier eigenlijk geen oordeel over vellen. Juist daarom ben ik deze discussie hier gestart, zodat ik sommige beslissingen beter kan begrijpen (en ook dingen bijleer over de pretparkwereld, uiteraard) :)

Een aantal dingen die ik zelf niet helemaal goed begrijp en waar ik graag wat meer uitleg over zou krijgen:

*Onlangs werden er twee dove personen geweigerd voor Taron omdat ze de instructies bij een evacuatie niet horen. Dit is uiteraard waar, maar kan volgens mij perfect opgelost worden als een dove een persoonlijke begeleider meeneemt die hem duidelijk maakt wat hij moet doen. Voor zo ver ik begrepen heb, heeft Phantasialand na dit incident inderdaad besloten om doven toe te laten mits begeleiding, wat ik een perfecte voorwaarde vind :D Toch vind ik het jammer dat het park blijkbaar niet spontaan op dit idee kon komen.
(Als je bovenstaande redenering doortrekt, zou je doven trouwens in alle openbare gebouwen moeten weigeren omdat bij brand geen alarm noch de instructies van de brandweer kunnen horen.)

*In de mindervalidengids van Plopsaland staat er dan weer dat doven op alle attracties mogen, in Walibi geleden er beperkingen voor drie waterattracties maar wordt er niets gezegd over doven in achtbanen. Waarom mag het in deze parken blijkbaar al een hele tijd, zonder dat er eerst een klacht van dove mensen aan vooraf moest gaan?

*Volgens een gerucht op het internet (dat dus misschien onjuist is) zou men in Pahnasialand ooit tegen een blinde gezegd hebben dat hij geen enkele attractie mocht doen en enkel ... naar een show mocht kijken. Als dit inderdaad zo gezegd werd - wat ik betwijfel - dan bedoelen ze toch eigenlijk gewoon dat blinden niets zinvols kunnen doen in het park en beter wegblijven? Ze mogen er gratis binnen, maar wat is dan het nut van een bezoek aan dit park?

* Vreemd genoeg wordt er in de gids van Walibi over blinden totaal niets gezegd. Is Walibi gewoon vergeten om dit te vermelden, of mogen blinden hier wel in bepaalde attracties?

* De opmerking over een lifthill met steile of glibberige trappen waar je niet zomaar vanaf klimt, is uiteraard volledig terecht! Maar volgens de gids van Walibi worden personen met een motorische handicap en personen die niet alleen kunnen stappen wel toegelaten op Cobra, Weerwolf en Vampire. Hoe evacueert men deze mensen dan? Vooral bij Vampire lijkt het mij moeilijk omdat je onder de baan hangt. Maar blijkbaar bestaat er een manier voor, want anders zou Walibi deze mensen niet toelaten. In andere parken is het ontbreken van een rechteronderarm blijkbaar al voldoende om geweigerd te worden in sommige achtbanen. Niet alleen kunnen stappen lijkt me bij een evacuatie toch veel problematischer? Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat deze vragen niet te betweterig overkomen ;) Het zijn vragen van een pretparkleek die graag wat meer uitleg wil en hoopt om op dit forum dingen bij te leren. Ik besef dat ik nieuw ben op dit forum en hoor het graag op tijd als jullie vinden dat ik aan het zeuren ben.
@Moderators: Ik denk dat we het niveau van een ‘kleine vraag’ overstegen zijn. Misschien is het beter om deze discussie af te splitsen naar een apart topic?

knessel
12-08-17, 06:45
misschien omdat cobra-weerwolf en vampire niet stil kunnen staan op het parcours, maar enkel in het station of in de remmen? Ik vermoed dat achtbanen met block-brakes minder geschikt zijn; beeld je eens in om iemand die niet kan zien te evacueren bovenaan een wildmouse..

Ik vind het prima dat men attracties openstelt voor zoveel mogelijk mensen, en ik zie in veel parken dat men z'n best doet om deze zo toegankelijk mogelijk te maken.

Azmidiske
14-08-17, 18:04
Even een snel vraagje tussendoor: Naar aanleiding van de discussie hierboven ben ik wat opzoekwerk aan het doen over de aanpassingen die pretparken doen voor mindervaliden. In België en Nederland ziet het er (zoals Phadd-F al aangaf op het einde van zijn bericht) alvast prima uit :D Duidelijke aanwijzingen op hun websites en veel parken doen echt wel moeite om zo veel mogelijk attracties open te stellen voor zover dit technisch haalbaar en veilig is.

Maar klopt het gerucht dat mindervaliden in Phantasialand letterlijk geen enkele attractie mogen doen, uitgezonderd een paar shows? Dat kan ik eigenlijk nauwelijks geloven :eek: Kan iemand van jullie bevestigen of dit al dan niet waar is?

Alvast bedankt :)

yelle8
14-08-17, 19:08
Even een snel vraagje tussendoor: Naar aanleiding van de discussie hierboven ben ik wat opzoekwerk aan het doen over de aanpassingen die pretparken doen voor mindervaliden. In België en Nederland ziet het er (zoals Phadd-F al aangaf op het einde van zijn bericht) alvast prima uit :D Duidelijke aanwijzingen op hun websites en veel parken doen echt wel moeite om zo veel mogelijk attracties open te stellen voor zover dit technisch haalbaar en veilig is.

Maar klopt het gerucht dat mindervaliden in Phantasialand letterlijk geen enkele attractie mogen doen, uitgezonderd een paar shows? Dat kan ik eigenlijk nauwelijks geloven :eek: Kan iemand van jullie bevestigen of dit al dan niet waar is?

Alvast bedankt :)

Het criterium is: Je moet er zelfstandig kunnen in- en uitstappen in de attracties. Iemand die afhankelijk is van een rolstoel kan met andere woorden niet op de attracties, iemand die blind is ook niet.

traveler
21-08-17, 11:41
Eigenlijk is het eerder een geval van willen en hoewel de belgische parken moeite doen is er nog ruimte voor verbetering. ik heb op de middelbare school gezeten met personen met een fysieke beperking. Ik Heb geleerd dat als je goede voorzingen zet een persoon die geen mobiliteit meer heeft toch de trap af kan gehaald worden zelf een draaitrap. (zelf gedaan in een kasteel in frankenrijk niet echt aangepast zeker niet in die tijd). Er is een rolstoel systeem die trappen af kan een personen uit benarde situaties kan tillen. De persoon met beperking zal er dan wel akkoord me moeten gaan dat hij/zij als lastte kan gered worden.

Earlyspencer
25-08-17, 18:00
Sorry maar Phone en Wifi bijna weggesmolten hier in Andalusië.
Daarom geen tijd / zin om in oude posts te grasduinen.
Zondag MPG: Is Star Trek van in het begin (10:00) open?
Ingang waar vroeger cinema-museum was en auto van V.Helsing (soms) staat?
Andere hints?
Gracias.

knessel
25-08-17, 20:11
geen idee of ie om 10h open is, de ingang is aan de achterzijde van Van Helsing restaurant, nabij de eerste attracties van de Santa Monica pier.

Crazy2girlken
28-08-17, 20:45
wij hebben komende zondag een dagje phantasialand gepland. moet ik op drukte rekenen of zou dit moeten meevallen zo de eerste zondag sinds het schooljaar in bijna alle buurlanden gestart is?

traveler
29-08-17, 12:02
vorig jaar viel het mee maar PH is zelfs bij grootte drukte nog te doen

coasterfrenzy
29-08-17, 12:37
Zondag is meestal gunstig voor PHL

Joran
29-08-17, 12:38
wij hebben komende zondag een dagje phantasialand gepland. moet ik op drukte rekenen of zou dit moeten meevallen zo de eerste zondag sinds het schooljaar in bijna alle buurlanden gestart is?

Je kan op het forum van Phantafriends ook de wachttijden een beetje opvolgen van de dagen ervoor. Meestal geeft dat ook wel een goede indicatie. :) (https://www.phantafriends.de/topic/32-wartezeiteninfos-wartezeiten-im-park/?page=58)

knessel
29-08-17, 12:53
Sorry maar Phone en Wifi bijna weggesmolten hier in Andalusië.
Daarom geen tijd / zin om in oude posts te grasduinen.
Zondag MPG: Is Star Trek van in het begin (10:00) open?
Ingang waar vroeger cinema-museum was en auto van V.Helsing (soms) staat?
Andere hints?
Gracias.

en, wat vond je van startrek?

Azmidiske
31-08-17, 17:43
Een vraagje voor de mensen die iets meer weten over achtbaantechniek:
Als ik Psyké Underground doe, dan probeer ik altijd om ergens achteraan in de trein te zitten (liefst helemaal backseat). Bij vertrek rij je stapvoets doorheen het station en dan voel ik altijd een duidelijke schok, alsof de trein over een spleet in de rails rijdt. Ik zeg uiteraard niet dat er ook echt een opening in de rails is, maar dat gevoel geeft het dus. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er geen last van of zo, ik wil het gewoon graag weten ;)

knessel
31-08-17, 18:50
dat is precies de bedoeling denk ik....

yelle8
31-08-17, 19:56
Een vraagje voor de mensen die iets meer weten over achtbaantechniek:
Als ik Psyké Underground doe, dan probeer ik altijd om ergens achteraan in de trein te zitten (liefst helemaal backseat). Bij vertrek rij je stapvoets doorheen het station en dan voel ik altijd een duidelijke schok, alsof de trein over een spleet in de rails rijdt. Ik zeg uiteraard niet dat er ook echt een opening in de rails is, maar dat gevoel geeft het dus. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er geen last van of zo, ik wil het gewoon graag weten ;)

Bij het traag uitrijden en bij het traag binnenrijden zijn er inderdaad een reeks schokjes te voelen. Dat komt door de aandrijfwielen tussen/op de track die de trein vooruit rollen (naar de launch bvb) en wanneer het bakje erop rijdt, wordt het een beetje omhoog geduwd door het wiel. Telkens je zo'n wiel voorbij bent valt het karretje dus een centimeter ofzo terug naar beneden omdat het aandrijfwiel niet meer in de weg zit. Het heeft dus niets met de track zelf te maken. Nu, bij het achterwaarts door het station passeren tegen hoge snelheid zijn deze schokken er niet meer (maar goed, stel je voor!). Dat komt omdat de aandrijfwielen naar boven en beneden kunnen gaan. Als de trein dus gelanceerd is, gaan ze naar beneden en ze komen pas terug naar boven als de trein terug afgeremd is. Als je vroeg genoeg in het station staat, kan je de wielen naar boven zien komen aan het einde van de vorige rit. Tot daar de uitleg, hopelijk begrijp je het :)

Nathan G
31-08-17, 20:18
Bij het traag uitrijden en bij het traag binnenrijden zijn er inderdaad een reeks schokjes te voelen. Dat komt door de aandrijfwielen tussen/op de track die de trein vooruit rollen (naar de launch bvb) en wanneer het bakje erop rijdt, wordt het een beetje omhoog geduwd door het wiel. Telkens je zo'n wiel voorbij bent valt het karretje dus een centimeter ofzo terug naar beneden omdat het aandrijfwiel niet meer in de weg zit. Het heeft dus niets met de track zelf te maken. Nu, bij het achterwaarts door het station passeren tegen hoge snelheid zijn deze schokken er niet meer (maar goed, stel je voor!). Dat komt omdat de aandrijfwielen naar boven en beneden kunnen gaan. Als de trein dus gelanceerd is, gaan ze naar beneden en ze komen pas terug naar boven als de trein terug afgeremd is. Als je vroeg genoeg in het station staat, kan je de wielen naar boven zien komen aan het einde van de vorige rit. Tot daar de uitleg, hopelijk begrijp je het :)

Interessant. Ik wist het niet en vroeg het me ook al enig tijdje af. Daarstraks zelfs nog toen ik er nog maar eens in zat. Bedankt voor de uitleg! :)

Rickie97
01-09-17, 10:55
Interessant. Ik wist het niet en vroeg het me ook al enig tijdje af. Daarstraks zelfs nog toen ik er nog maar eens in zat. Bedankt voor de uitleg! :)

Inderdaad interessant. Ik heb de schokken ook al gevoeld maar heb er nooit echt over nagedacht. Na Pulsar gedaan te hebben leek het mij normaal, maar vermits ze er achteruit niet zijn kunnen het natuurlijk inderdaad geen spleten zijn. :)

Niet dat het kwaad kan, maar is het niet vreemd dat er zoveel speling op die onderste wielen zit? Een probleem is het niet bij deze achtbaan aangezien de trein continu op zijn bovenste wielen rijdt, maar ik ken maar één andere achtbaan waarbij dat het geval is (of waar ik het heb opgemerkt toch) en vind het daar wel allesbehalve comfortabel, namelijk Speedy Bob in Bobbejaanland. Je voelt het bakje bij de drops echt vooruit kantelen tot de onderste wielen de rail raken, en dan terug neerknallen op zijn bovenste wielen als je beneden bent. Iemand anders daar al op gelet? Of algemener brengt mij dat bij een andere vraag, iemand die nog een andere achtbaan kent (in de Benelux, mijn kennis reikt voorlopig niet veel verder :p) met dit verschijnsel?

simon
01-09-17, 13:45
dank je voor de feedback, iemand ervaring met het restaurant Van Helsing? Of een andere aanrader in MP?

Hi, ik ben 2 maanden van de aardbodem verdwenen en ben nu pas terug op het forum. Tijdens ons bezoek vorig jaar hebben we gegeten in Van Helsing's Factory. Donker restaurant, maar wel mooi aangekleed. Op de achtergrond speelden oude zwartwitfilmpjes. Qua eten was de keuze groot, maar de menukaart vond ik onleesbaar. Snelsnel heb ik dus de zoveelste schnitzel gekozen tijdens onze trip, omdat ik hiervan zeker was dat ze er één zouden hebben.

Andere tip die ik kan geven is de Langnese Happiness Station. Hier heb ik voor de eerste keer kennis gemaakt met de swirlies, waarbij je softijs kan combineren met een aantal toppings die ze dan mixen. Was lekkere afkoeling op een hete septemberdag.

Wellicht al te laat met mijn antwoord, maar hopelijk heb je goed gegeten.

simon
01-09-17, 13:58
Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

Alvast bedankt!

Ignace
01-09-17, 14:05
Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

Alvast bedankt!

Ze zijn hier altijd (te) laat mee, mogelijks om de opkomst te beperken. Ik zou voor eind september/begin oktober geen datum verwachten...

jefke88
01-09-17, 14:51
Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

Alvast bedankt!

De laatste jaren is dat steevast de eerste Halloweennocturne, reken dus maar op 21 oktober 2017.

Rickie97
01-09-17, 15:31
Hallo,

Ik had om de "oude" Python eens te kunnen doen een bezoek aan de Efteling gepland op maandag 4 september. Dat lag al een tijdje vast. Nu is die vervanging echter weer uitgesteld maar ik dacht toch maar te gaan aangezien ik er nog nooit geweest ben en het moet er toch eens van komen hé. Ik heb al eens een gepland bezoek laten vallen in 2015, niet nog eens :)

Ik koos expres voor september om grote drukte te vermijden, maar nu las ik dat Joris en de Draak dicht is in die week. Die had ik toch graag ook gedaan. De twee weken daarna is dan weer Fata Morgana dicht... Een mogelijkheid zou zijn dat ik zondag ga in plaats van maandag, maar de website geeft die dag aan als druk. De openingstijden zijn wel hetzelfde. Iemand ervaring mee met hoe druk het is op de eerste zondag van september?

Op de wegen zal het sowieso wel kalmer zijn dan op een maandagochtend en zoals jullie zien aan mijn locatie moet ik wel een stukje rijden om er te geraken, maar ik zou ook wel graag alle grote attracties in het park kunnen doen.

Wat zouden jullie aanraden, zondag of maandag?

simon
01-09-17, 16:23
Hallo,

Ik had om de "oude" Python eens te kunnen doen een bezoek aan de Efteling gepland op maandag 4 september. Dat lag al een tijdje vast. Nu is die vervanging echter weer uitgesteld maar ik dacht toch maar te gaan aangezien ik er nog nooit geweest ben en het moet er toch eens van komen hé. Ik heb al eens een gepland bezoek laten vallen in 2015, niet nog eens :)

Ik koos expres voor september om grote drukte te vermijden, maar nu las ik dat Joris en de Draak dicht is in die week. Die had ik toch graag ook gedaan. De twee weken daarna is dan weer Fata Morgana dicht... Een mogelijkheid zou zijn dat ik zondag ga in plaats van maandag, maar de website geeft die dag aan als druk. De openingstijden zijn wel hetzelfde. Iemand ervaring mee met hoe druk het is op de eerste zondag van september?

Op de wegen zal het sowieso wel kalmer zijn dan op een maandagochtend en zoals jullie zien aan mijn locatie moet ik wel een stukje rijden om er te geraken, maar ik zou ook wel graag alle grote attracties in het park kunnen doen.

Wat zouden jullie aanraden, zondag of maandag?

Ik zou toch opteren voor de maandag. Persoonlijk breng ik geen bezoeken meer aan de Efteling in weekends, maar enkel op weekdagen. De wachttijden vallen dan overal zeer goed mee, dus je zal vlot alles kunnen doen wat je sinds 2015 gemist hebt.

Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?

Azmidiske
01-09-17, 19:15
@Yelle: Bedankt voor de technische uitleg! Een duidelijk en multifunctioneel antwoord, want nu weet ik meteen ook hoe ze de trein tot bij het lanceergedeelte krijgen.

Voor de lol heb ik eens een filmpje gezocht op youtube. De wielen komen weer naar boven rond 0:54
https://www.youtube.com/watch?v=Ys0Q-chIjmo

Rickie97
01-09-17, 20:09
Ik zou toch opteren voor de maandag. Persoonlijk breng ik geen bezoeken meer aan de Efteling in weekends, maar enkel op weekdagen. De wachttijden vallen dan overal zeer goed mee, dus je zal vlot alles kunnen doen wat je sinds 2015 gemist hebt.

Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?

Bedankt voor je antwoord. Ik ben echter nog nooit in de Efteling geweest (shame shame) en zou dus graag alle grote attracties kunnen doen. De twee weken erna past geen enkele weekdag voor iedereen. En daarna zit mijn vakantie erop... Dus 't is maandag JEDD missen of in het weekend gaan. Anders had ik inderdaad wellicht gekozen voor maandag 11 ofzo... Maar dat behoort niet tot de opties.

Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies? :p

Ignace
01-09-17, 20:20
Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies? :p

Gewoon gaan, zo extreem ver is het zelfs vanuit west-vlaanderen niet en JedD gaat de komende dertig jaar helemaal nergens naartoe :). Waarschijnlijk ga je het zonder die banen al druk genoeg hebben om alles gezien te krijgen als je het park voor het eerst bezoekt!




Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?

Hoe bedoel je? Ik hoop dat Fata Morgana nooit veranderd word :p.

Nathan G
01-09-17, 20:32
Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

Alvast bedankt!

Vorig jaar was de fanday op 22 oktober, maar ik weet dat het toen pas amper een dikke week op voorhand werd aangekondigd. Ik weet wel dat het de afgelopen 3j steeds op de eerste nocturne was, dus normaal gezien is het dit jaar op 21 oktober, al zal de officiële aankondiging waarschijnlijk weer heel laat komen.

Nathan G
01-09-17, 20:37
Bedankt voor je antwoord. Ik ben echter nog nooit in de Efteling geweest (shame shame) en zou dus graag alle grote attracties kunnen doen. De twee weken erna past geen enkele weekdag voor iedereen. En daarna zit mijn vakantie erop... Dus 't is maandag JEDD missen of in het weekend gaan. Anders had ik inderdaad wellicht gekozen voor maandag 11 ofzo... Maar dat behoort niet tot de opties.

Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies? :p

Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de credits of aan JedD zelf ;) ik zou persoonlijk in de week gaan en later in het jaar eens terugkeren voor JedD, de Efteling is toch het jaar rond open. Zoals Ignace ook al zei is het park erg groot, dus gaat je dag sowieso al goed gevuld zitten.

jefke88
01-09-17, 21:22
Je wil niet in de Efteling zijn in de weekends in september, dat zijn de drukste dagen van het jaar en het park is maar tot 18 uur open (lees: attracties zijn uitgedraaid om 17h45).

Rickie97
01-09-17, 21:41
Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de credits of aan JedD zelf ;) ik zou persoonlijk in de week gaan en later in het jaar eens terugkeren voor JedD, de Efteling is toch het jaar rond open. Zoals Ignace ook al zei is het park erg groot, dus gaat je dag sowieso al goed gevuld zitten.

Allez, dan zullen we maar bij het oorspronkelijke plan blijven zeker :) En goh, de credits zijn leuk natuurlijk maar ook gewoon eens een niet-vekomawoodie die minder dan 10 jaar oud is en wél nog vrij soepel rijdt was wel eens handig om te vergelijken. De echte reden van mijn bezoek is wel nog altijd de oude Python dus als die open is is het al goed, maar alles wat dicht is is jammer natuurlijk.

Nu ja, het is inderdaad een groot park dus om de dag vol te krijgen zullen we wellicht niet veel moeite moeten doen. :)

Later op het jaar nog eens terugkeren zeg je, ik bezoek pretparken op een iets gezapiger tempo dan jullie vrees ik :p En goedkoop is het toch ook niet. Ik vraag me soms af wat jullie opgeteld allemaal kwijt zijn aan entreetickets op een jaar :p Slagharen gaf mij 50% op BJL en de rest die ik bezocht dit jaar zat allemaal in mijn Golden Pass (die heeft zijn naam niet gestolen, meer dan zijn geld waard!). De Efteling valt daar helaas niet onder. Dus dat brengt mij bij een volgende vraag: weet iemand misschien een plek om goedko(o)p(ere) tickets te kopen?

Earlyspencer
01-09-17, 21:53
Je wil niet in de Efteling zijn in de weekends in september, dat zijn de drukste dagen van het jaar

Vooral omdat heel NL en half VL z'n A. Heijn-tickets nog moet opdoen (deze gelden niet meer na half oktober, meen ik).

Zoals al door anderen gezegd: als je op een weekdag kan gaan: doen. Ik ben er komende zondag en wees maar zeker, JEDD rood + blauw + Symb. + Baron + (bij zon) Piraña + (mits geen storing) Vliegende Hol. + Python (nog zonder reservering) + Droomvlucht is echt wel veel op zo'n drukke dag. Zeker als je nog wil kuieren in het Sprookjesbos.

Enkele hints bij drukte: Fata M. is in de namiddg doorgaans erg kalm. Doe Symbolica niet meteen en best single. Beste poort (om 10:00) is deze nabij Spookslot (om Baron of Vl. Hol. te bereiken). Als Vl. Hol. bij aanvang rijdt/vaart: meteen doen. Dat wordt geheid lang wachten of een storing later op de dag.

Crazy2girlken
02-09-17, 18:36
Je kan op het forum van Phantafriends ook de wachttijden een beetje opvolgen van de dagen ervoor. Meestal geeft dat ook wel een goede indicatie. :) (https://www.phantafriends.de/topic/32-wartezeiteninfos-wartezeiten-im-park/?page=58)

Die kende ik nog niet, bedankt!
In het Disneyfanwereldje ben ik helemaal thuis maar van de overige parken weet ik de fanfora en sites niet altijd zo makkelijk te vinden. :)
Ik zie vandaag wel behoorlijke tijden, voornamelijk voor Raik en Taron lopen in de late namiddag naar 120min, en laten die uiteraard dé reden zijn van ons bezoekje. Precies dus best redelijk vroeg die richting uit gaan.
Enfin het verschil tussen zaterdag en zondag is in veel parken ook gigantisch, dus hopelijk valt het wat mee. :) Het is van 2014 geleden dat we nog in Phantasialand geweest zijn dus ben wel benieuwd naar de veranderingen!

Rickie97
02-09-17, 23:47
Enkele hints bij drukte: Fata M. is in de namiddg doorgaans erg kalm. Doe Symbolica niet meteen en best single. Beste poort (om 10:00) is deze nabij Spookslot (om Baron of Vl. Hol. te bereiken). Als Vl. Hol. bij aanvang rijdt/vaart: meteen doen. Dat wordt geheid lang wachten of een storing later op de dag.

Heel erg bedankt! Ik hou dit zeker in het achterhoofd. :)

simon
04-09-17, 09:26
Hoe bedoel je? Ik hoop dat Fata Morgana nooit veranderd word :p.

Neen, ze hoeven FM ook niet meteen te veranderen! Maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen FM en JEDD om nog één attractie te mogen doen op een dag, zou mijn keuze gaan naar JEDD :)

simon
04-09-17, 09:28
Vorig jaar was de fanday op 22 oktober, maar ik weet dat het toen pas amper een dikke week op voorhand werd aangekondigd. Ik weet wel dat het de afgelopen 3j steeds op de eerste nocturne was, dus normaal gezien is het dit jaar op 21 oktober, al zal de officiële aankondiging waarschijnlijk weer heel laat komen.

Aha, dan was ik dus heel erg verkeerd :) Bedankt voor de tip!

Dan kan ik starten met mijn Halloweenplanning.

Iemand ervaring met de Bellewaerde Halloween Night (de 16+ avond)? Na 2 jaar de gewone Fiësta Mortal te hebben bezocht, wil ik graag dit jaar de gewaagdere variant eens gaan ontdekken. Is dit de moeite? Kan je alles ervaren op 5 uur tijd?

Rickie97
05-09-17, 01:52
Aha, dan was ik dus heel erg verkeerd :) Bedankt voor de tip!

Dan kan ik starten met mijn Halloweenplanning.

Iemand ervaring met de Bellewaerde Halloween Night (de 16+ avond)? Na 2 jaar de gewone Fiësta Mortal te hebben bezocht, wil ik graag dit jaar de gewaagdere variant eens gaan ontdekken. Is dit de moeite? Kan je alles ervaren op 5 uur tijd?

Aha, mijn "thuispark", die vraag is voor mij :)

Ik ben al beide keren dat het georganiseerd geweest is gegaan en ik moet zeggen, het is kort, maar ik vind het wel leuk. Ik wil er wel bij vertellen dat ik er altijd met vrienden naartoe ga en in groep vermaken we ons wel. Het is spannender dan de gewone Halloween, mede door het late uur en dus zo goed als de volle 5 uur in het donker, dat maakt het wel geslaagd. Maar hou je verwachtingen niet té hoog, écht 16+ is het niet. Mensen onder de 16 weigeren ze ook niet aan de poort en veel ouders vinden het blijkbaar leuk om er hun kleine kinderen mee naartoe te nemen, waarvan ik me afvraag waarom je dat in godsnaam zou doen, kom met die kinderen toch op een gewone nocturne, daar hebben die veel meer aan.

Het eerste jaar had ik er toch iets hogere verwachtingen van maar een teleurstelling zou ik het ook niet noemen. Er wordt doorheen het hele park enorm gebruikgemaakt van rookmachines, in combinatie met het donker zie je zo geen steek op diverse verbindingspaden tussen de zones en in het cowboydorp hangt ook continu een dikke mist. Verder zijn er veel scare-actors, ik weet niet of je hier gevoelig aan bent (ik iets minder omdat ik weet dat ze er zijn) maar die zijn ook wel leuk. In het donker zijn ook zeker de tunnel in het bos en het doolhof bij Bengal Express aan te raden, mits hun rookmachines werken bij die eerste, wat later op de avond soms niet meer het geval is. Met rook zie je geen steek in het overdekte gedeelte en als je dan een scare-actor in je nek krijgt zul je het wel geweten hebben :D

Wat attracties betreft, Boomerang mag natuurlijk niet ontbreken in het donker bij ons en verder kun je ons vinden in de River Splash (bijna nooit wachtrij daar, te koud voor een waterattractie oordelen de meesten). Maar met een regenjas is dat best te doen en het kunnen blijven zitten is natuurlijk altijd leuk :)

Verder zijn het op het KNT-evenement natuurlijk wel de verschillende podia met muziek, een beetje zoals After School als je dat al gedaan hebt, die voor een sfeer zorgen in het park die je er normaal niet hebt. In combinatie met het donker en het Halloweenthema is dat ook wel geslaagd.

Overigens is de avond al twee keer uitverkocht geweest, de eerste keer in recordtempo, maar de limiet op aantal tickets die ze leggen is, door de beperkte openingstijd, niet overdreven dus er is geen topdrukte maar eerder een gezellige drukte in het park.

Ik zou zeggen: hou wel in het achterhoofd dat het Walibi niet is, maar je moet het een keertje gedaan hebben. En oordeel daarna zelf of het jouw ding is :)

simon
05-09-17, 09:50
Aha, mijn "thuispark", die vraag is voor mij :)

Ik ben al beide keren dat het georganiseerd geweest is gegaan en ik moet zeggen, het is kort, maar ik vind het wel leuk. Ik wil er wel bij vertellen dat ik er altijd met vrienden naartoe ga en in groep vermaken we ons wel. Het is spannender dan de gewone Halloween, mede door het late uur en dus zo goed als de volle 5 uur in het donker, dat maakt het wel geslaagd. Maar hou je verwachtingen niet té hoog, écht 16+ is het niet. Mensen onder de 16 weigeren ze ook niet aan de poort en veel ouders vinden het blijkbaar leuk om er hun kleine kinderen mee naartoe te nemen, waarvan ik me afvraag waarom je dat in godsnaam zou doen, kom met die kinderen toch op een gewone nocturne, daar hebben die veel meer aan.

Het eerste jaar had ik er toch iets hogere verwachtingen van maar een teleurstelling zou ik het ook niet noemen. Er wordt doorheen het hele park enorm gebruikgemaakt van rookmachines, in combinatie met het donker zie je zo geen steek op diverse verbindingspaden tussen de zones en in het cowboydorp hangt ook continu een dikke mist. Verder zijn er veel scare-actors, ik weet niet of je hier gevoelig aan bent (ik iets minder omdat ik weet dat ze er zijn) maar die zijn ook wel leuk. In het donker zijn ook zeker de tunnel in het bos en het doolhof bij Bengal Express aan te raden, mits hun rookmachines werken bij die eerste, wat later op de avond soms niet meer het geval is. Met rook zie je geen steek in het overdekte gedeelte en als je dan een scare-actor in je nek krijgt zul je het wel geweten hebben :D

Wat attracties betreft, Boomerang mag natuurlijk niet ontbreken in het donker bij ons en verder kun je ons vinden in de River Splash (bijna nooit wachtrij daar, te koud voor een waterattractie oordelen de meesten). Maar met een regenjas is dat best te doen en het kunnen blijven zitten is natuurlijk altijd leuk :)

Verder zijn het op het KNT-evenement natuurlijk wel de verschillende podia met muziek, een beetje zoals After School als je dat al gedaan hebt, die voor een sfeer zorgen in het park die je er normaal niet hebt. In combinatie met het donker en het Halloweenthema is dat ook wel geslaagd.

Overigens is de avond al twee keer uitverkocht geweest, de eerste keer in recordtempo, maar de limiet op aantal tickets die ze leggen is, door de beperkte openingstijd, niet overdreven dus er is geen topdrukte maar eerder een gezellige drukte in het park.

Ik zou zeggen: hou wel in het achterhoofd dat het Walibi niet is, maar je moet het een keertje gedaan hebben. En oordeel daarna zelf of het jouw ding is :)

Heel erg bedankt voor je uitgebreide beschrijving! De gewone nocturnes heb ik al jaar na jaar gedaan, en die heb ik intussen wel al gezien. Het eerste jaar van Fiësta Mortal vond ik leuk, het tweede al wat minder. Enkel Wicked Woods was er toen op vooruit gegaan, maar Hospital Fantal en Camping Mortal vond ik vorig jaar minder geslaagd. Alles was er zo braaf.

Daarom dus dat ik benieuwd ben naar de "zwaardere" avond, met scare zones en meer scare actors. Ik ben er denk ik intussen ongevoelig voor. Vorig jaar zo'n 40 haunted houses bezocht, dus ik kan er zeker en vast tegen :)

After School heb ik ook nog nooit gedaan omdat ik daar reeds te oud voor ben - 28 intussen - en omdat het samenvalt met RW dacht ik :) In de zomer ben ik ook vaak op festivals te vinden.

Bij deze staat het dus officieel op mijn planning en zal ik proberen vroeger van het werk weg te raken en een bende maten mee te sleuren naar Ieper :)

cyberbeast
06-09-17, 21:47
Veel wijzer maakt de site met niet maar wat is het verschil tussen de kamers "Mönch", "Konfuzius" en "Kaiser"?

Pretparkfreak7
06-09-17, 22:38
Veel wijzer maakt de site met niet maar wat is het verschil tussen de kamers "Mönch", "Konfuzius" en "Kaiser"?
Je geeft héél weinig context, maar ik geloof dat ik er uit kan afleiden dat je het over hotelkamers in Ling Bao bij Phantasialand hebt. De eerste is de budget-kamer, de tweede is de middelmoot en de 3e is volgens mij iets suite-achtig. Een verschil in tarieven voor een verschil in luxe geloof ik.

Rickie97
06-09-17, 23:25
Je geeft héél weinig context

Kijk naar de titel van de post: "PHL: Wat is het verschil tussen de hotelkamers van Ling Bao?".


maar ik geloof dat ik er uit kan afleiden dat je het over hotelkamers in Ling Bao bij Phantasialand hebt.

Ik geloof het ook. :p

simon
06-09-17, 23:57
De eerste is de budget-kamer, de tweede is de middelmoot en de 3e is volgens mij iets suite-achtig. Een verschil in tarieven voor een verschil in luxe geloof ik.

Ik denk het ook zo. De Konfuzius vind ik niet meteen, maar met de 1e heb je denk ik een kleinere kamer en met de laatste de grootste.

De suites staan apart op de webiste, zie http://www.phantasialand.de/nl/hotels/hotel-ling-bao/kamers-suites/

Ik boekte vorig jaar via booking.com en was een gewone kamer, maar die was tiptop. Daar hadden we niets op aan te merken.

Pretparkfreak7
07-09-17, 01:08
Excuus: ik had over de vetgedrukte titeltekst gelezen. Ik kom net terug van een bezoekje aan de Duitse variant van het online doolhof van Phantasialand. Hoewel ik Konfuzius ook niet gevonden heb, werd het prijsverschil tussen de Monik en Keizer-kamers er wel verklaard. Ze komen respectievelijk zonder of met zicht op het park. ;-)

cyberbeast
07-09-17, 04:42
Je geeft héél weinig context, maar ik geloof dat ik er uit kan afleiden dat je het over hotelkamers in Ling Bao bij Phantasialand hebt. De eerste is de budget-kamer, de tweede is de middelmoot en de 3e is volgens mij iets suite-achtig. Een verschil in tarieven voor een verschil in luxe geloof ik.

Mijn post werd verplaatst van "Duitse pretparken" naar hier door een mod. Daarom ging er wat info verloren. Maar het gaat inderdaad over de kamers in Ling Bao.

smartieke
08-09-17, 20:08
Hoeveel kost een abonnement van Bobbejaanland als je deze in het park koopt? We hebben zo terugkom tickets gekocht in april voor 9 euro en zouden zondag terug gaan. We zouden dan in het park een abonnement aanschaffen.

bobby turbo
08-09-17, 22:37
Hoeveel kost een abonnement van Bobbejaanland als je deze in het park koopt? We hebben zo terugkom tickets gekocht in april voor 9 euro en zouden zondag terug gaan. We zouden dan in het park een abonnement aanschaffen.

Bronze Pas - €45,00
SILVER Pas - €55,00
GOLD Pas - €65,00

smartieke
08-09-17, 22:55
Bronze Pas - €45,00
SILVER Pas - €55,00
GOLD Pas - €65,00

Dat zijn de gewone prijzen zeker? Maar als je al een ticket hebt en in het park ben is dit toch goedkoper?

bobby turbo
09-09-17, 00:06
Dat zijn de gewone prijzen zeker? Maar als je al een ticket hebt en in het park ben is dit toch goedkoper?

Dit zijn de voordeelprijzen die momenteel lopen, mogelijk wordt je ticket in mindering gebracht.

simon
11-09-17, 09:16
Zal dan wellicht enkel maar 9 euro goedkoper worden (als je tickets van 9 euro hebt).

Azmidiske
13-09-17, 18:19
Vraagje over het forum: als je een PM verstuurt, wordt deze niet automatisch opgeslagen in de map 'verzonden berichten'. Vergeet je dus deze optie aan te klikken, dan ben je zelf je tekst kwijt. Ik vind dat nogal onpraktisch ... bestaat er een manier om er voor te zorgen dat die bewaar-optie voor mijn profiel altijd aan staat?

Rickie97
13-09-17, 18:35
Vraagje over het forum: als je een PM verstuurt, wordt deze niet automatisch opgeslagen in de map 'verzonden berichten'. Vergeet je dus deze optie aan te klikken, dan ben je zelf je tekst kwijt. Ik vind dat nogal onpraktisch ... bestaat er een manier om er voor te zorgen dat die bewaar-optie voor mijn profiel altijd aan staat?

Dat heb ik ook aangezet, redelijk vervelend inderdaad als je je tekst nergens meer kan terugvinden :p

Je kan dat bij instellingen doen: http://board.pretparken.be/profile.php?do=editoptions. Onder het kopje privéberichten kun je kiezen voor "Sla altijd een kopie van dit bericht op in mijn Verzonden Items map.".

traveler
14-09-17, 10:23
Is er ergens een overzicht van voordelen voor abonnementen op pretparken?
Ik zou willen beginnen plannen voor volgend jaar maar heb geen goed idee waar ik het meeste voordeel zal mee doen.

yelle8
14-09-17, 10:30
Is er ergens een overzicht van voordelen voor abonnementen op pretparken?
Ik zou willen beginnen plannen voor volgend jaar maar heb geen goed idee waar ik het meeste voordeel zal mee doen.

Jazeker, op onze eigen site ;) --> http://pretparken.be/abonnementen

Michielsken
19-09-17, 07:51
Jazeker, op onze eigen site ;) --> http://pretparken.be/abonnementen

:eek: Is er ook een website met artikels en nieuws ed? :eek: ;)

Den Este
20-09-17, 13:37
Is er iemand die toevallig weet of de Olympia Looping opnieuw op Winter Wonderland in Londen zal staan?

bobby turbo
20-09-17, 13:46
Is er iemand die toevallig weet of de Olympia Looping opnieuw op Winter Wonderland in Londen zal staan?

Als je naar de site gaat, zie je hem wel tussen de afbeeldingen staan, dus ik veronderstel van wel.

http://hydeparkwinterwonderland.com/theexperience/#39vsHLyaxZXR60cB.97

jefke88
20-09-17, 13:50
Is er iemand die toevallig weet of de Olympia Looping opnieuw op Winter Wonderland in Londen zal staan?

Zijn zeer sterke geruchten over dat die opnieuw gaat. Bovendien zal de Alpine Thriller dit jaar niet meer komen, dus mogelijk komt er ook een nieuwe achtbaan dit jaar. Winterville zou dit jaar ook opnieuw openen, na vorig jaar een sabbatjaar genomen te hebben. Stond ook steeds een Reverchon Wild Mouse en Big Apple.

simon
22-09-17, 10:01
Kan je met je BBJ Golden Pass MPG ook gratis bezoeken tijdens het Horror Fest van MPG?

Rein
22-09-17, 10:53
Kan je met je BBJ Golden Pass MPG ook gratis bezoeken tijdens het Horror Fest van MPG?

Volgens de website van Bobbejaanland is toegang tot MPG gratis m.u.v. 21, 28, 31 oktober en 4 november 2017.

bobby turbo
22-09-17, 11:05
Volgens de website van Bobbejaanland is toegang tot MPG gratis m.u.v. 21, 28, 31 oktober en 4 november 2017.

Dit zijn voorverkoopdagen. Vroeger stond er ook dat elke zaterdag het abo niet gelde bij mp tijdens halloween, maar de controle is miniem en je raakte zo binnen.

simon
22-09-17, 12:08
Thanks!

Azmidiske
26-09-17, 17:39
Even een leken-vraag over Plopsaland. Zelf zou ik hier weleens naartoe willen voor Anubis en Heidi, maar iedereen zit tegen mij te zeuren dat het een park speciaal voor kleine kindjes is. Terwijl ik in hun attractielijst toch ook een paar 'serieuzere' attracties zie. Is Plopsaland echt een kinderpark? Of is het eerder een familiepark met een imagoprobleem?

Nathan G
26-09-17, 17:58
Even een leken-vraag over Plopsaland. Zelf zou ik hier weleens naartoe willen voor Anubis en Heidi, maar iedereen zit tegen mij te zeuren dat het een park speciaal voor kleine kindjes is. Terwijl ik in hun attractielijst toch ook een paar 'serieuzere' attracties zie. Is Plopsaland echt een kinderpark? Of is het eerder een familiepark met een imagoprobleem?

Familiepark met een imagoprobleem, al is dat probleem al veel afgenomen de laatste jaren :)

Rickie97
26-09-17, 21:03
Een familiepark met een imagoprobleem zou ik het nu ook niet noemen. Het is een park dat van een kinderpark naar een familiepark is geëvolueerd en nog steeds aan het evolueren is. Het imago van Plopsaland is volgens mij nu over het algemeen niet echt meer dat het een kinderpark is, maar als je er heengaat zonder kinderen ben je toch nog altijd relatief snel uitgekeken denk ik. Tot voor Heidi stond er echt nog te weinig, maar nu raakt het toch wel stilaan in balans denk ik.

wimvg
27-09-17, 07:36
Het voordeel is wel, dat je op de grotere attracties, zoals Anubis, vaak een korte wachttijd hebt.
Maar het is leuker als je er met kinderen naartoe kan, omdat je dan ook kan genieten van hun verwondering.

GriffonofNemesis
27-09-17, 07:59
Ik vind wel dat je gerust wel een dagje in Plopsa vullen als volwassenen. Je moet je alleen wat openstellen voor de figuren (en eventuele verbonden nostalgie). Het attractielijstje dat ik zou doen: Anubis, Heidi, De Draak, Supersplash, Rollerskater, Victor's Race, Vleermuis (beide kanten mss als het je eerste keer is, ondanks de pijn :p), Boomstammetjes, Wicky the battle, Bos van Plop, Piratenboot, De Grote Golf, Mega Mindy Jetski's, Rox Flyer (indien open), Koffiekopjes, Storm op Zee, Plopsa Express, Wienerwalz, Pedalo's, een show in het theater en mss Kaatje zoekt Eendje. Dan zit je toch al aan 20 attracties en oké, niet alles is thrill en sensatie maar doet hoeft ook niet per se bij zo'n park.

Je kan het nog altijd aanvullen met Plopsaqua natuurlijk indien je snel rond bent of het slecht weer is, want ook daar kan je als volwassene gerust een namiddag doorbrengen.

Door er gewerkt te hebben ben ik er al teveel geweest dus ik doe het zeker niet ieder jaar, maar zo af en toe eens. Plus mensen die nog nooit geweest zijn, brengen best wel een bezoekje, ongeacht hun leeftijd.

simon
27-09-17, 11:43
Ik vind wel dat je gerust wel een dagje in Plopsa vullen als volwassenen. Je moet je alleen wat openstellen voor de figuren (en eventuele verbonden nostalgie). Het attractielijstje dat ik zou doen: Anubis, Heidi, De Draak, Supersplash, Rollerskater, Victor's Race, Vleermuis (beide kanten mss als het je eerste keer is, ondanks de pijn :p), Boomstammetjes, Wicky the battle, Bos van Plop, Piratenboot, De Grote Golf, Mega Mindy Jetski's, Rox Flyer (indien open), Koffiekopjes, Storm op Zee, Plopsa Express, Wienerwalz, Pedalo's, een show in het theater en mss Kaatje zoekt Eendje. Dan zit je toch al aan 20 attracties en oké, niet alles is thrill en sensatie maar doet hoeft ook niet per se bij zo'n park.

Je kan het nog altijd aanvullen met Plopsaqua natuurlijk indien je snel rond bent of het slecht weer is, want ook daar kan je als volwassene gerust een namiddag doorbrengen.

Door er gewerkt te hebben ben ik er al teveel geweest dus ik doe het zeker niet ieder jaar, maar zo af en toe eens. Plus mensen die nog nooit geweest zijn, brengen best wel een bezoekje, ongeacht hun leeftijd.

Ik zou het niet beter kunnen beschrijven. Zelf bezoeken wij ook meestal even de hoeve van Big & Betsy, omdat het leuk is om tussen de dieren te lopen. En als je toch in De Panne bent, zou ik sowieso Plopsaqua erbij nemen. 's Avonds is het er vaak wat rustiger en een combiticket is interessanter dan 2 aparte tickets.

Daarnaast krijg je sowieso een korting als je 2u voor sluit naar Plospaqua gaat, en hoef je dus niet speciaal een combiticket te kopen ervoor.

GriffonofNemesis
27-09-17, 15:37
Ik was onlangs eens aan het kijken welke parken ik al bezocht heb, en ik bedacht me net dat er één park is waar ik als kind geweest ben maar weinig van herinner. Ik weet dus niet meer welk het is... Wat ik wel nog weet is het volgende:

- Het was in Duitsland
- We waren op vakantie in het Zwarte Woud dus het park lag daar ergens in de buurt.
- Ik ging op zo'n panoramische pull-up toren
- Ik deed er geen achtbanen (wellicht omdat er toen geen waren in dat park)
- Er was een onderzee attractie op een vijver en dat is misschien de belangrijkste herinnering want dat is niet wat je elke dag in een pretpark tegenkomt.

Heeft iemand een idee?

Hanskuh
28-09-17, 09:34
Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op :D.


Ik was onlangs eens aan het kijken welke parken ik al bezocht heb, en ik bedacht me net dat er één park is waar ik als kind geweest ben maar weinig van herinner. Ik weet dus niet meer welk het is... Wat ik wel nog weet is het volgende:

- Het was in Duitsland
- We waren op vakantie in het Zwarte Woud dus het park lag daar ergens in de buurt.
- Ik ging op zo'n panoramische pull-up toren
- Ik deed er geen achtbanen (wellicht omdat er toen geen waren in dat park)
- Er was een onderzee attractie op een vijver en dat is misschien de belangrijkste herinnering want dat is niet wat je elke dag in een pretpark tegenkomt.

Heeft iemand een idee?

Was het dit: http://www.funny-world.de/ ? Dit is het 'grootste' pret/speelpark in de buurt van Europa-Park (dat ook in het Zwarte Woud ligt).

GriffonofNemesis
28-09-17, 09:48
Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op :D.



Was het dit: http://www.funny-world.de/ ? Dit is het 'grootste' pret/speelpark in de buurt van Europa-Park (dat ook in het Zwarte Woud ligt).

Helaas... Ik zie dat het opgericht is in 1999 en ik denk dat we nog daarvoor geweest zijn. Toch bedankt! :D

jefke88
28-09-17, 10:03
Weet iemand hoe de Big Apple/Wacky Worm achtbaan die in Hasselt op de kermis stond heet op Coaster-Count.de? Er staan er zoveel op :D.

De Belgische, van Vandervaeren.

Azmidiske
02-10-17, 19:05
Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden :eek:

1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen :)

4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!

Joran
02-10-17, 19:59
Interessante vraag! Deze ga ik opvolgen ;)

Belgiumcoasterfreak
02-10-17, 20:31
Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden :eek:

1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen :)

4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!

1) Busreizen is meestal de goedkoopste optie. Vervelende er aan is dat je dan alles met tijdstippen moet doen zoals bijvoorbeeld niet elke busmaatschappij je de garantie geeft om de eindshow te zien (als ze niet in de 'Disney-cirkel' verblijven). Deze gaan wel uitsluitend in gewone weekends, nooit doordeweeks. De Zigeuner, Lauwers en Linden Cars zijn bv enkele maatschappijen die dit doen die ik ken. Met de auto vind ik persoonlijk het gemakkelijkste, puur omdat je dan zelf alles in handen hebt en DLP zeer dichtbij is in dat opzicht. Trein is dan weer het snelste, maar daarvoor niet het duurste (als je op tijd boekt). Met de auto ben je ongeveer evenveel kwijt met peage/bezine/onderweg iets te eten etc...).

2) Je kan nog steeds opteren voor de goedkope alternatieve die TGV zelf aanbiedt via 'IZY'. Is 'goedkoper', maar hoe minder je betaalt, hoe minder je garantie hebt op een zitplaats en de rittijd duurt wel dubbel zo lang (2 uur/ 2 uur 30 minuten). Plus, je belandt dan in Parijs en moet dan nog de metro naar Disney nemen (dus veel in prijs met de gewone TGV naar DLP zal het opzich niet zijn). Voor een eerste keer Disney zou ik minimum 3 dagen aanraden om de sfeer volledig te kunnen opsnuiven. Wil je toch liever twee dagen? Dan raad ik aan voor Disney hotel, al is het Santa Fé (die vind ik persoonlijk nog best goed ook). Puur voor de Extra Magic Hours alleen al, en nabijheid van de parken. Deze eerste kan, ook op rustige dagen, echt veel tijd besparen! Nu zeker doordat de Studios erbij zitten!

3) Maar je zegt zelf dat je buiten het seizoen doordeweeks gaat. Ik zou net dan er ten volle van profiteren dat de prijzen belachelijk laag zijn. Ik heb ooit 4 dagen/3nachten in hotel Santa Fé geslapen met parktickets en ontbijt voor 250 euro pp. Dat was uiteraard wel in februari doordeweeks, de rustigste periode ooit, maar dan nog. Het kan. Momenteel is er een 40% korting lopende in de periode januari - maart. Eén nacht in Santa Fé, met parktickets zonder ontbijt is in die periode 275,80 euro voor twee personen. Is super cheap als je het mij vraagt. Moet je nog rekenen dat je EMH krijgt, die nu ook in de studios gelden, en je hebt zeker op twee dagen alles gezien. Met TGV bij komt het op een 435,80 euro dus 217,90 euro pp (enkel ontbijt nog, mét parkvoordelen). Je kan die tickets van de TGV nog goedkoper krijgen als je wilt als je zelf vroeg boekt via TGV zijn eigen site (3 maanden op voorhand beschikbaar pas). Als je toch opteert voor een goedkoper hotel (ik weet daar wel een Ibis Budget hotel bij een Metrostation dat op 10 minuten van Disney ligt geloof ik), ga je alsnog de tickets voor de parken moeten kopen. Deze zijn, zeker als je hoppertickets wilt (doen!), best prijzig.

4) Gewoon Disney hun eigen website vaak in het oog houden. Die gooien constant met kortingen. Soms geven reismaatschappijen in laagseizoen ook Disneyverblijven aan woekerprijzen weg, maar dat je moet zelf eens gaan navragen (want dat is al even geleden dat ik dat nog gedaan heb via dergelijk bureau).

Financieel is Disney easy te hanteren. Je mag eten en drinken zorgeloos in de parken meenemen, dus je kan van thuis uit al een voorraad meenemen. Daar het eten in het park niet spectaculair is (sommige plekjes zijn wel echt oké, maar er zijn ook rotte appels uiteraard), kan je dus gerust sandwiches of broodjes meenemen. In het park locaties genoeg waar je deze op je gemakje kan 'binnensteken'. Voor 's avonds kan je altijd buiten de parken eten. In Disney Village zijn zowel budgetvriendelijke als duurdere alternatieven te vinden. Earl Sandwich en Vapiano (super lekkere en verse pasta) zijn 'goedkopere' en heel lekkere warme alternatieven die net buiten de parken ligt. Er is ook een Mc Do, dus keuze genoeg. Voor de rest zeker je eigen drinken meenemen, want frisdrank en zelfs water (ook al zijn er overal gratis drinkfonteintjes overal) is echt duur in het park zelf. Er zullen sowieso nog andere tips zijn, maar daar moet ik even nog wat over nadenken :p.

GriffonofNemesis
03-10-17, 09:03
Ik zou volgend jaar graag eens naar Disneyland Parijs gaan en mijn zus zegt dat ze daar eventueel ook wel zin in heeft (twee volwassenen dus). Alleen vrees ik dat dit een dure grap zal worden :eek:

1) Wat is de goedkoopste manier om vanuit Leuven tot in Disneyland te geraken? Autorijden is waarschijnlijk geen optie en die TGV is op zich al vrij duur. Zijn er ook busreizen?

2) Als ik dan toch die dure TGV moet betalen, wil ik in de parken (hoofdpark en studio's) zo veel mogelijk gezien hebben en zeker allebei de parken bezoeken! Volstaan hiervoor 2 dagen/1 nacht? Of is het verstandiger om 3 dagen/ 2 nachten te boeken?

3) Ik vermoed dat hotelkosten een flinke hap uit ons budget zullen zijn. Het probleem is dat veel hotels (zowel de parkhotels als de partnerhotels) allerlei extra services aanbieden die we toch niet nodig hebben en alles nog duurder maken. Wat mij betreft dient een hotel in dit geval alleen om te douchen en te slapen! Kent iemand een primitief goedkoop hotel van waaruit je toch vlot genoeg in de parken geraakt? Ik zou het - bij wijze van spreken - niet erg vinden om in een tochtige slaapzaal met 20 andere mensen te liggen en als ontbijt twee uitgedroogde croissants te krijgen :)

4) Zijn er - naast ruim op voorhand boeken - nog trucjes om de prijs omlaag te krijgen? Ik wil hoe dan ook tijdens de week en buiten de schoolvakanties gaan (goedkoper en rustiger).


Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die al meermaals naar Disneyland Parijs zijn geweest. Hoe hebben jullie dat financieel allemaal aangepakt? Alle tips zijn welkom!

Belgiumcoasterfreak heeft al veel goeie tips gegeven en ik kan hier en daar nog aanvullen!

1) Een andere optie is dat je de trein neemt van Leuven naar Lille-Flandres via Kortrijk en dan van daar de TGV neemt. Indien je drie maand op voorhand boekt, kan de TGV al voor 30 euro heen en terug. Je komt aan in Disney zelf wat een groot voordeel is natuurlijk. Let wel op voor de treintickets naar Rijsel zelf, want daar moet je een speciaal ticket hebben gezien je de grens overgaat. Wat wel kan is een soort GoPass/Railpass tot Moeskroen en dan enkel een speciaal ticket van Moeskroen naar Rijsel. Alternatief is een soort Flexbus nemen van Brussel naar Rijsel wat misschien goedkoper is. (Ik woon dicht bij Kortrijk dus ik word meestal afgezet in Rijsel door iemand). In Rijsel zelf zal je waarschijnlijk moeten wandelen van station Lille Flandres tot Lille Europe maar dat is vrij makkelijk.

2) Als eerste bezoek zou ik 3 dagen, 2 parken aanraden. Dan heb je één dag Disneyland Park, één dag Studios en één dag om de leukste zaken opnieuw te doen. Meest rustige periode indien mogelijk is januari in de week. Dan zou 2 dagen ook lukken want dan is er bijna niemand in het park. Maar enkele grote attracties kunnen wel gesloten zijn. In de week in februari is ook doenbaar.

3) Goedkopere hotels kan je in Marne-La-Vallée vinden. Sommige liggen dicht bij de metro wat ideaal is zoals Residence de Val d'Europe (aanrader!) of Elysee (iets minder). Je kan ook nog een halte verder in Bussy-St. Georges waar je op een 10 tal minuten kamers hebt voor 45 euro per nacht in Hotel Première Classe Bussy St. Georges of Campanille. Echter in februari heb ik al op booking Santa Fe hotel gezien voor 80 euro per nacht voor 4 personen. Ik zou eerder in die richting gaan voor een eerste bezoek om echt in de Disney sfeer te komen. Gezien het zonder tickets is, kan je deze dan wel kopen via bijvoorbeeld Dreamland (https://vouchers.dreamland.be/parks/disneyland-paris) of op de site. In de rustige periodes is dat dan 64 euro voor twee dagen, twee parken.

4) Hierboven dus al heel wat besparende tips. Mc Do is inderdaad al een grote besparing tegenover in het park friet met een hamburger eten. (zelfde kwaliteit maar dubbel zo duur). In Val d'Europe en Bussy St. Georges is een supermarkt waar je vooraad kan inslaan. Earl of Sandwich vind ik ook een aanrader trouwens. Samengevat:
- Ga voor Januari of februari
- Tgv vanuit Rijsel (tickets boeken kan vanaf 3 maand op voorhand! Eerste klas kan goedkoper zijn!)
- Met de trein of bus naar Rijsel
- Disney hotel op Booking of één van de Val d'Europe/Bussy St-Georges hotels
- Disney Village is vaak goedkoper om te eten dan in het park
- Tickets zijn het duurst, ga op zoek naar eventuele kortingen. De Mini ticket periode is het beste.

simon
03-10-17, 11:31
Leuke tips alvast! Uit eigen ervaring geef ik ook graag het volgende mee.

Als je met de auto gaat, ben je ook wel op je gemak in David Crockett Ranch. Dit bungalowpark heeft als voordeel dat het ook goedkoper is dan de Disneyhotels, maar je er ook een iets uitgebreider zwembad kunt vinden en een supermarktje voor aankopen. In je bungalow heb je ook een keukentje, waarbij je dus ook je eigen eten kunt maken. Je kan dus zo perfect je koffer vullen met eten en drinken en drankjes koelen in de koelkast om de volgende dag mee te nemen naar het park.

Nadeel ervan is wel dat je parking moet betalen als je naar het park rijdt, maar je kunt zo ook wel eens naar Val d'Europe rijden om daar iets te gaan eten 's avonds, waar het ook goedkoper - en doorgaans rustiger is. In Disney Village kun je dus ook goedkoper eten, maar als je in het park wilt eten, kijk je best ook eens op de plannetjes. Alles staat er mooi aangeduid met de prijscategorie, en de menu's zijn ook interessanter dan à la carte.

Als het een eerste bezoek is, zou ik je ook aanraden om ofwel 3d/2n ofwel 2d/1n te gaan. Vooral in het geval van 3d/2n kan de Ranch wel aanrader zijn, in geval van 2d/1n zou ik eerder kijken voor Santa Fé of een hotel in de buurt. Ga op je eerste dag dan naar het Disneyland Park, 2e dag Studios Park (en eventueel bij sluit door naar Disneyland Park met een hopper ticket). 3e dag kan je dan de toppers nog eens opnieuw doen, of aanvullen met enkele shows die je nog wilt zien.

Nog een budgettip: probeer evt. met 3 of 4 te gaan: kamerprijs zal doorgaans min of meer hetzelfde blijven, maar de autokosten kun je zo wel delen. En als je mensen met een abonnement kent, kunnen deze nog goedkoper boeken en kun je misschien profiteren van de Friendsactie waarbij je een hopperticket voor 35 euro kunt scoren.

Azmidiske
03-10-17, 18:58
Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?

Belgiumcoasterfreak
03-10-17, 19:25
Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?

1) Ja, maar gebeurt niet zo snel. BTM zal het grootste zorgenkindje zijn in dat geval. Die is sowieso al pittig storingsgevoelig, en in de koude nog erger. Bij mijn verblijf in februari heb ik hem nooit kunnen doen omdat hij steeds moeilijkheden had met het vriesweer. Hij heeft wel gereden, maar nooit toen ik er net op wou. Zeker ook nooit op een koude ochtend proberen. Dan heeft hij sowieso opstart problemen door het weer, dan is de late namiddag beter (en je kan al Fastpass voor de zekerheid halen, you never know). Alle andere attracties, op de Molly Brown boot na (en de powered trainride in Fantasyland is toch nooit open in het laagseizoen) zijn gewoon open zonder probleem (zijn ook quasi allemaal binnenattracties, op de paar molens na). In de Studios is ook het gros binnen, dus zal je ook hier daar geen last van ondervinden. In dat opzicht zijn beide parken zeer hufter-proef naar slecht weer toe.

2) Nihil. Disney is daar meestal erg strikt in, dus vroeger openen is nooit naar mijn idee. Maar later ook nooit. Soms kan het dat een onderhoudsbeurt effectief vroeger is afgerond en de attractie ook effectief vroeger opent. Maar hoop er maar nooit op. Als er op de site dicht staat, ga er dan maar 100 % van uit dat de attractie dicht zal zijn.

Nog een tip: smijt je Fast Pass tickets nooit weg als de attractie op jouw boardinguur net in storing valt of gesloten is voor weet ik veel welke reden. Meestal kan je dan later, op een later uur wanneer de attractie terug vrolijk zijn rondjes draait, het nogmaals proberen en laten ze je ook door. Ze weten goed genoeg wanneer een attractie in storing vliegt en kunnen dus perfect inschatten of je liegt of niet. Ook is een vijf minuten later dan het aangegeven uur aankomen aan de Fastpass ingang geen ramp, maar probeer het voor je eigen belang maar niet te veel uit. Ikzelf heb altijd al geluk gehad met de greaters, die mij ook na een 5/10 minuten te laat alsnog binnenlieten in de Fastpass rij. No worries dus!

slimmerik
04-10-17, 12:47
Belgiumcoasterfreak heeft al veel goeie tips gegeven en ik kan hier en daar nog aanvullen!

1) Een andere optie is dat je de trein neemt van Leuven naar Lille-Flandres via Kortrijk en dan van daar de TGV neemt. Indien je drie maand op voorhand boekt, kan de TGV al voor 30 euro heen en terug. Je komt aan in Disney zelf wat een groot voordeel is natuurlijk. Let wel op voor de treintickets naar Rijsel zelf, want daar moet je een speciaal ticket hebben gezien je de grens overgaat. Wat wel kan is een soort GoPass/Railpass tot Moeskroen en dan enkel een speciaal ticket van Moeskroen naar Rijsel. Alternatief is een soort Flexbus nemen van Brussel naar Rijsel wat misschien goedkoper is. (Ik woon dicht bij Kortrijk dus ik word meestal afgezet in Rijsel door iemand). In Rijsel zelf zal je waarschijnlijk moeten wandelen van station Lille Flandres tot Lille Europe maar e.

Zo zou ik het dus echt niet doen, en zeker niet vanuit Leuven.
Brussel-Disney kan vanaf 29 euro enkel. Eerst vanaf Leuven naar Kortrijk, dan naar Rijsel... betekent uren tijdsverlies en quasi geen geldbesparing want het traject leuven-Rijsel moet betaald worden.


Qua hotel raad ik de golden forest club aan in seqouia. Tijdens de week in januari-februari 520 euro voor 2 personen/3 dagen park/2 nachten. Het voordeel van de kamers is dat er prive-ontbijt bijzit, en de ganse dag door gratis drankjes in de golden forest lounge.

Azmidiske
04-10-17, 17:17
Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?

Belgiumcoasterfreak
04-10-17, 18:34
Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?

Op je eerste vraag: Disney wijzigt niet zo snel hun onderhoudskalenders. Zeker niet de onderhoudsperiodes tijdens off-season, want die zijn al erg lang op voorhand gepland. Het zou mij ten sterkste verbazen moest dit toch licht afwijken van wat je op de site kan lezen. Disney heeft ook een perfecte klantenservice naar mijn idee, dus aarzel ook niet om ze hierop aan te spreken moesten er gebreken zijn. Je bent vaak snel geholpen en vergoed moest het nodig zijn.

Over de rijen: alle achtbanen in Disney werken met een greater, dus er word je gezegd waar je moet staan qua zitplaatsen alvorens je aan de poortjes staat. Maar als je in de gewone rij staat, kan het soms al gewoon helpen om vriendelijk te vragen of je ergens specifiek mag zitten. Zeker als er erg weinig volk is, doen ze hier nooit moeilijk over. Dit hangt natuurlijk ook wel een beetje af van welk personeelslid je voor je hebt. Maar 9 kansen op 10, zeker als je maar met twee bent, geven ze je gewoon je voorkeursplekje (toch als het rustig of niet overdreven druk is). Zowel Space, BTM en RnRC zijn frontseat ook best de moeite! Plus: moest je kunnen, moet je vragen bij Tower of Terror voor de voorshow aan de rechtse kant van de gang (alweer, soms heb je ook het geluk dat je net naar daar wordt gestuurd). De liften aan die kant zitten op de gelijkvloers, waarbij de liften toch een stuk dieper vallen (of toch naar mijn gevoel). Test het maar eens uit!

Azmidiske
04-10-17, 18:46
Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?

Belgiumcoasterfreak
04-10-17, 18:49
Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?

Ze wijzen je plaatsen toe. Achter elk poortje staat een nummer en de greater zegt waar je moet staan. Maar, zoals ik al zei, kan je altijd proberen om te vragen of je toch niet elders kan zitten :). Probeer dat wel nooit in een single riders line, dat werkt nooit ;).

trainfreak
04-10-17, 18:50
Ze zeggen gewoon waar je moet staan, bijvoorbeeld 'poortje 5', als je liever vooraan of achteraan zit, dan kan je dat aan die greater gewoon vragen. Een nee heb je, en een ja kun je krijgen.
Bij mijn bezoekjes konden we toch altijd zitten waar we wilden, al dienden we toen soms wel een extra ritje te wachten.

GriffonofNemesis
04-10-17, 18:53
Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?

Lol, was lang aan het typen precies :p

De kans dat onderhoud uitloopt of verplaatst wordt bij Disney is over het algemeen heel klein, maar zeg natuurlijk nooit nooit. Tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt. Dus je kan gerust op voorhand boeken. Gelukkig bij ons kan je ver op voorhand zien welke attracties gesloten zullen zijn, voor Disneyland California bijvoorbeeld is dat niet het geval.

Coasters: Je wordt in Disney altijd voorgesorteerd net voor de poortjes bij de coasters. Elk poortje heeft een nummer op de grond staan en ze zeggen aan welk nummer je moet gaan staan. De kans is dus groot dat je niet op de plaats zit die je wil. Maar: indien je het vriendelijk vraagt, geven ze toch een nummer achteraan als er nog plaats is. Dit is dus zo voor Hyperspace Mountain, Big Thunder Mountain, Indiana Jones (hier zijn de frontseat zitjes het leukst vind ik), Rock 'n' Rollercoaster, Crush's Coaster (maar daar maakt het totaal niet uit gezien je per 4 gaat en ronddraait) en ook RC Racer (ook front seat is leuk).

Let wel op! Big Thunder Mountain en Hyperspace Mountain hebben een dubbel perron. De rechterzijdes zijn de stations waar mensen met een beperking of een andere bepaalde reden hebben om via de uitgang van de attractie te mogen gaan, ingeladen. Die worden meestal in de achterste zitjes gezet (zeker bij Big Thunder Mountain) en dus kan het zijn dat ze je daar toch niet laten zitten. Bij Hyperspace Mountain kan je de zijde kiezen, bij Big Thunder Mountain enkel wanneer het niet druk is. Wanneer het druk is, is de rechterzijde automatisch voor Fastpass.

Nog wat tipjes:
- Doe Big Thunder Mountain en Indiana Jones ook eens in het donker, je zal merken dat ze extra leuk zijn ;)
- Via Liberty Arcade kan je bijna volledig overdekt doorwandelen tot aan Pirates of the Caribbean dus ideaal om meteen aan de achterkant van het park te zijn. (Traditioneel ga ik het park binnen via deze weg naar Big Thunder Mountain voor een Fastpass en daarna door tot Pirates of Indiana).
- Indien je de parade wil zien, ideale plaatsen zijn aan de kant van het Bella Notte Restaurant wanneer de parade begint.
- Fastpass is aangeraden voor Big Thunder Mountain, Star Tours, Tower of Terror, Ratatouille die meestal het drukst zijn.
- De wachtrijen bij Rock 'n' Rollercoaster gaan omhoog na het uitlopen van de Moteurs! Action! Stuntshow.

klepje87
05-10-17, 20:03
Misschien een domme vraag, maar na jaren geen abo meer te hebben in Plopsaparken, vroeg ik mij af hoe het precies werkt wanneer je vandaag een abonnement neemt. Geldt dit voor een volledig kalenderjaar vanaf vandaag of werkt dit voor het pretparkseizoen van PDP?
Op de dag van vandaag zijn we vnl geïnteresseerd in de indoorparken voor de kleine, maar PDP volgend voorjaar kan ook al eens plezant zijn.

Ik heb daar vroeger nooit bij stilgestaan, aangezien ik het abo altijd verlengde in maart/april...

Phadd-F
05-10-17, 20:21
Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.

klepje87
05-10-17, 20:24
Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.

Thx! Was niet zeker. Om den duur begin je serieus te twijfelen

Jak
09-10-17, 21:34
Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?

Simon42
09-10-17, 22:33
Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?

Vorig jaar ben ik in die periode naar PHL geweest. Het was een zondag, begin van de herfstvakantie. Het was enorm druk. Je moet rekening houden met de 1+1 actie de ze steeds houden - kom in het voorjaar en kom dan in het najaar gratis terug. Die actie verloopt rond die periode, dus komen heel veel mensen op dat moment nog hun terugkomticket gebruiken.

jefke88
10-10-17, 08:18
Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?

Laatste weekend valt doorgaans erg mee, al heeft NRW dan 2 weken vakantie (23/10-4/11). Veel zal ook afhangen van het weer.

Den Este
10-10-17, 10:02
Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?

jefke88
10-10-17, 10:03
Is er iemand die toevallig weet of de Olympia Looping opnieuw op Winter Wonderland in Londen zal staan?


Zijn zeer sterke geruchten over dat die opnieuw gaat. Bovendien zal de Alpine Thriller dit jaar niet meer komen, dus mogelijk komt er ook een nieuwe achtbaan dit jaar. Winterville zou dit jaar ook opnieuw openen, na vorig jaar een sabbatjaar genomen te hebben. Stond ook steeds een Reverchon Wild Mouse en Big Apple.

Ondertussen is er de bevestiging dat Olympia Looping deze winter terug in Londen staat.

Putoor
10-10-17, 10:04
Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?

Officieel is hij volgens mij altijd dicht (op het parkplan van vorig jaar staat hij bijvoorbeeld niet ingekleurd), maar als het weer het toelaat, doen ze hem normaal gezien wel open.

Azmidiske
15-10-17, 15:03
Als ik de info op het internet goed begrepen heb, is Disneyland Parijs 365 dagen per jaar open. Klopt dat inderdaad?
En zijn alle vaste attracties - achtbanen etc - dan ook 365 dagen per jaar open (behalve bij onderhoud uiteraard)?

fkl8
15-10-17, 15:49
Als ik de info op het internet goed begrepen heb, is Disneyland Parijs 365 dagen per jaar open. Klopt dat inderdaad?
En zijn alle vaste attracties - achtbanen etc - dan ook 365 dagen per jaar open (behalve bij onderhoud uiteraard)?
Le Pays des Contes de Fées & Casey Jr. - Le Petit Train du Cirque zijn normaal gesloten in de winter. Andere buitenattracties kunnen sluiten als het te koud is.

Azmidiske
15-10-17, 16:48
Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend :(

Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt!

PyongWon
15-10-17, 18:36
Kort vraagje: phantasialand wintertraum.: is het de moeite en hoe valt de drukte mee?

Nathan G
15-10-17, 19:30
Kort vraagje: phantasialand wintertraum.: is het de moeite en hoe valt de drukte mee?

Ik vond het persoonlijk wel de moeite ja. Veel te doen dat er in de zomer niet is, slechts één noemenswaardige attractie dicht (River Quest) en veel plaatsen om op te warmen (ook veel indoor uiteraard). Ik heb het ooit bezocht op een weekdag toen Duitsland school had en er was toen echt bijna niemand in het park.

GriffonofNemesis
16-10-17, 07:41
Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend :(

Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt!

Je hoeft echt niet zoveel schrik te hebben over het feit dat die twee coasters onverwacht dicht gegooid worden. Het kan natuurlijk altijd, maar heb nog nooit gehad dat ze permanent dicht waren op dagen dat ze niet in de kalender vermeld stonden. Met andere woorden, als ze niet vermeld staan, dan gaan ze er alles aan doen om die banen open te houden. Klein onderhoud wordt trouwens wel vermeld op de kalender, want zo zijn er attracties die maar 4 à 6 dagen dicht zijn. Er is altijd een kleine kans dat er een groot probleem opduikt maar dat is bij alle pretparken en attracties zo dus ja. Om dan 10 jaar te wachten om die reden, is het zeker niet waard want voor hetzelfde geld zijn de banen al weg tegen dan... (Zijnde volledig vernieuwd, ander thema...)

Wat hotels betreft, pak een hotel op Booking dat je kan annuleren tot de dag zelf. Koop je tickets dan één of twee dagen op voorhand via bijvoorbeeld Dreamland en zo kan je vrij kort op de bal spelen indien nodig.

Indien je via het openbaar vervoer van Leuven naar de luchthaven in Zaventem kan, kan je daar voor 13,80 heen en terug naar Rijsel. In Rijsel kan je dan weer voor 30 euro heen en terug naar Disney. Dit zijn wel tickets zonder annuleren, dus die met annuleren vallen ietsje duurder uit. Toch zal het goedkoper dan Brussel zijn volgens mij.

Dus, Azmidiske, het kan best wel goedkoop wetende dat het Disney is. Je kan niet hetzelfde budget verwachten dan voor een Belgisch park uiteraard. Het is echter zijn investering waard, zeker als je er nog nooit geweest bent. ;)

Azmidiske
16-10-17, 17:25
Van Disney verwacht ik zelf ook niet dat het even goedkoop is als een doorsnee park. Zolang de prijs/kwaliteit verhouding OK is, hoor je mij niet klagen :)

Ik ben wel blij dat hun onderhoudskalender volgens jullie vrij betrouwbaar is. Dus als ik maximaal 90 dagen op voorhand reserveer, dan kan ik gerust de juiste dagen kiezen en zeker weten dat beide achtbanen open zijn? Een storing kan natuurlijk altijd - dat geldt voor elke baan op aarde - maar mijn ervaring is dat parken zoiets altijd de dag zelf nog proberen te herstellen. Zolang ze mij na het boeken van mijn reis geen 'Pythonneke' aan mijn been lappen, ben ik tevreden!

Hopelijk zijn er tegen dan nog goede kortingen, maar ik heb al begrepen dat Disney bijna continu kortingsformules in aanbieding heeft :)

Michielsken
16-10-17, 19:59
De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt!
1) Steel een auto, liefst een die volgetankt is
2) Bedreig een persoon die ermee kan rijden en laat hem naar Disneyland rijden (best Parijs, want Shanghai is wel echt ver rijden)
3) Breek in in het park ; overdag, want dat valt minder op tussen al die andere, betalende, bezoekers
4) Overval andere gasten en eis hun toegangstickets
5) Doe eens zot met je teveel aan tickets en dus dito fastpassen
6) Verleidt een eenzame rollercoasterfan en slaap met hem op zijn kamer (al dan niet letterlijk samen slapen)
7) Herhaal stappen 3, 4, 5 en 6 tot je het welletjes vindt. (Hoeft niet dezelfde fan te zijn)
8) Hopelijk heb je je chauffeur ook meegenomen in het park en de hotelkamer, anders doe je stap 2 opnieuw, maar dan naar Leuven
9) Vestig je hoop op de Franse politie die waarschijnlijk nog niet op de hoogte is van je daden omdat ze op zoek zijn achter moslimterroristen ipv gestoorde pretparkfans
10) Indien een van beide attracties toch gesloten was, herhaal alle stappen tot en met 9
11) Maak er een TR van aub!

PyongWon
16-10-17, 21:09
Ik vond het persoonlijk wel de moeite ja. Veel te doen dat er in de zomer niet is, slechts één noemenswaardige attractie dicht (River Quest) en veel plaatsen om op te warmen (ook veel indoor uiteraard). Ik heb het ooit bezocht op een weekdag toen Duitsland school had en er was toen echt bijna niemand in het park.

Iemand ervaring in de Kerstvakantie?

Azmidiske
17-10-17, 17:27
1) Steel een auto, liefst een die volgetankt is
2) Bedreig een persoon die ermee kan rijden en laat hem naar Disneyland rijden (best Parijs, want Shanghai is wel echt ver rijden)
3) Breek in in het park ; overdag, want dat valt minder op tussen al die andere, betalende, bezoekers
4) Overval andere gasten en eis hun toegangstickets
5) Doe eens zot met je teveel aan tickets en dus dito fastpassen
6) Verleidt een eenzame rollercoasterfan en slaap met hem op zijn kamer (al dan niet letterlijk samen slapen)
7) Herhaal stappen 3, 4, 5 en 6 tot je het welletjes vindt. (Hoeft niet dezelfde fan te zijn)
8) Hopelijk heb je je chauffeur ook meegenomen in het park en de hotelkamer, anders doe je stap 2 opnieuw, maar dan naar Leuven
9) Vestig je hoop op de Franse politie die waarschijnlijk nog niet op de hoogte is van je daden omdat ze op zoek zijn achter moslimterroristen ipv gestoorde pretparkfans
10) Indien een van beide attracties toch gesloten was, herhaal alle stappen tot en met 9
11) Maak er een TR van aub!

http://yoursmiles.org/ssmile/fun/s0238.gif http://yoursmiles.org/ssmile/fun/s0238.gif http://yoursmiles.org/ssmile/fun/s0238.gif

Hahaha, prachtig!
Ik ga toch binnen de grenzen van de wet blijven, denk ik. Maar als ik inderdaad in het park geraak, dan wordt stap 11 zeker en vast uitgevoerd!

Rickie97
17-10-17, 17:35
Ik heb een vrij simpel vraagje dat ik zelfs niet zal stellen. Kijk gewoon naar de avatar van dit twitterprofiel. :p

https://twitter.com/henk_tillaart

(voor zij die de naam niet kennen, Henk van den Tillaart was een beruchte Looopings-reageerder. :) )

Simon42
19-10-17, 17:43
Heeft iemand ervaring met Phantasialand in de winter, i.h.b. begin december? Is het daar dan heel druk of eerder rustig? Wat kan ik verwachten van open/gesloten attracties?

Nathan G
20-10-17, 07:10
Heeft iemand ervaring met Phantasialand in de winter, i.h.b. begin december? Is het daar dan heel druk of eerder rustig? Wat kan ik verwachten van open/gesloten attracties?

Als je in de week gaat, heel rustig (zo was het bij mij toch). In de weekends waarschijnlijk iets drukker, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Qua attracties zijn er hoogstwaarschijnlijk slechts twee dicht, River Quest en Wakobato. De rest is normaal gezien altijd open, ook tijdens de winter, zelfs als het vriest.

Simon42
20-10-17, 13:08
Als je in de week gaat, heel rustig (zo was het bij mij toch). In de weekends waarschijnlijk iets drukker, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Qua attracties zijn er hoogstwaarschijnlijk slechts twee dicht, River Quest en Wakobato. De rest is normaal gezien altijd open, ook tijdens de winter, zelfs als het vriest.

Ik ga sowieso in het weekend, maar als de week extreem kalm is, zal dat in het weekend ook vermoedelijk wel meevallen.

Ik hoopte dat te horen i.v.m. de attracties, super!

Earlyspencer
21-10-17, 17:04
@ Rickie 97 (geboortejaar of IQ?) :p

Ik heb puur toevallig dezelfde avatar. Nou ja, toevallig, ik denk dat ook die Henk enige genegenheid voelt voor rollercoasters en we beide zo op hetzelfde fotootje uitkwamen.
Als iemand kan vertellen of deze coaster (in halve versie, het is duidelijk een spiegelbeeld-verdubbeling) echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.

In een ge-herpost TR over een kerst-kermis in Berlijn heb ik m'n echte naam vermeld en herhaal 'em zo nodig nog eens. Trouwens, ondanks m'n ge-nou lijd ik niet aan het syndroom van Ollander.

Benjamin.

Rickie97
22-10-17, 01:01
@ Rickie 97 (geboortejaar of IQ?) :p

Ik heb puur toevallig dezelfde avatar. Nou ja, toevallig, ik denk dat ook die Henk enige genegenheid voelt voor rollercoasters en we beide zo op hetzelfde fotootje uitkwamen.
Als iemand kan vertellen of deze coaster (in halve versie, het is duidelijk een spiegelbeeld-verdubbeling) echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.

In een ge-herpost TR over een kerst-kermis in Berlijn heb ik m'n echte naam vermeld en herhaal 'em zo nodig nog eens. Trouwens, ondanks m'n ge-nou lijd ik niet aan het syndroom van Ollander.

Benjamin.

Was dat bedoeld als een steek? Geboortejaar. ;)

Ik weet wel dat jij niet Henk van den Tillaart heet. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de persoon achter die naam ook niet echt zo heet, het lijkt me eerder een schuilnaam voor een typetje dat door eender wie 'gespeeld' kan worden, als jij het was geweest had ik het toch wel redelijk geniaal gevonden. Maar 't kan inderdaad ook gewoon een echte Henk van den Tillaart zijn.

(van je avatar had ik altijd het idee dat het een SLC is. Als ik de foto's op rcdb overloop zijn er wel meerdere die die kleur (gehad) hebben, dus welke het dan zou zijn...)

Anyway, je voornaam wist ik nog niet (of niet meer, dat kan ook. :)) Aaangenaam :)

Pretparkfreak7
23-10-17, 11:36
of deze coaster echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.


Dat het een SLC is.

Dan zijn er twee opties: of je reist de hele wereld af om alle SLC's af te vinken: zodat je 'm zeker gehad hebt. Of je neemt genoegen met een dichtbijgelegen surrogaat. Walibi Belgium bijvoorbeeld. Als het wat meer cachet moet hebben kan je uitwijken naar buurlanden. Zowel Duitsland, Nederland als UK komen in aanmerking. Van het bestaan van SLC's op Frans grondgebied ben ik niet op de hoogte.

simon
23-10-17, 16:36
Dan zijn er twee opties: of je reist de hele wereld af om alle SLC's af te vinken: zodat je 'm zeker gehad hebt. Of je neemt genoegen met een dichtbijgelegen surrogaat. Walibi Belgium bijvoorbeeld. Als het wat meer cachet moet hebben kan je uitwijken naar buurlanden. Zowel Duitsland, Nederland als UK komen in aanmerking. Van het bestaan van SLC's op Frans grondgebied ben ik niet op de hoogte.

Op Franse bodem zou ik dan verwijzen naar de inverted boomerang van Bagatelle.

slimmerik
28-10-17, 23:37
Indien je via het openbaar vervoer van Leuven naar de luchthaven in Zaventem kan, kan je daar voor 13,80 heen en terug naar Rijsel. In Rijsel kan je dan weer voor 30 euro heen en terug naar Disney. Dit zijn wel tickets zonder annuleren, dus die met annuleren vallen ietsje duurder uit. Toch zal het goedkoper dan Brussel zijn volgens mij.

Zoals ik al zei en nu nogmaals: brussel-marne la valle start vanaf 29 euro. Dus ik begrijp niet waarom je uren tijdsverlies beter vind dan een paar euros meer neer te tellen. Waarom je naar Zaventem moet snap ik ook niet maar ik vermoed dat je dan een flixbus bedoelt. Dan heb je ook nog eens kans om de aansluiting te missen en bovendien moet je nog een diabolo toeslag betalen als je met de trein naar Zaventem gaat.

slimmerik
28-10-17, 23:56
Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend :(

Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt!

Ik zal u uit uw lijden verlossen:
Vervoer: tgv vanaf Brussel, vanaf 29 euro enkele reis.
Hotel: cheyenne of Sante fe, voor weekdagen in februari en maart zag ik prijzen vanaf 360 euro (2 personen, 2 nachten, 3 dagen park).

Azmidiske
29-10-17, 11:05
Nog eens bedankt allemaal :)

Ik moet hoe dan ook nog even wachten met de boeking omdat de gedetailleerde onderhoudskalender tot max 90 dagen vooraf gaat.

Nielsje
15-11-17, 11:33
We gaan dit jaar naar Londen op stadsklassen en de verantwoordelijke leerkracht zou graag de London Dungeon bezoeken, maar de prijs is zeer hoog en daarom vroeg ik me af of iemand weet hoe je tickets kunt kopen voor weinig geld. We zijn met 46 mensen. Waarvan vier leerkrachten.

fkl8
15-11-17, 12:25
Ik kan me voorstellen dat een groepsticket toch een deel van de prijs eraf haalt, en zeker als schoolgroep.
Effe gekeken, studenten betalen in groep 10,60 pond per persoon, per 10 betalende studenten gaat 1 leraar gratis mee. Voor jouw groep kunnen er dus 4 leraars gratis mee.Info via London Dungeon site (https://www.thedungeons.com/london/en/plan-your-visit/school-visits.aspx)

De normale online prijzen zijn vanaf 21 pond per persoon dus het verschil lijkt me groot genoeg om niet te moeten zeggen dat het enorm duur is ;)

Nielsje
15-11-17, 14:31
Bedankt, fkl8. Maar de leerkrachten hadden dit al gevonden.

Phadd-F
15-11-17, 15:02
Beter niet naar de dungeon gaan. Er zijn veel interessantere zaken waar je je tijd kan aan besteden in Londen, en waarschijnlijk voor minder geld ook ;)

Nielsje
15-11-17, 17:37
We gaan vier dagen, waarvan we de eerste dag zeer vroeg vertrekken en de tweede pas om tien uur terug gaan, dus we hebben voldoende tijd voor andere zaken. En we bezoeken de London Eye en Madame Tussauds al niet.

fkl8
15-11-17, 21:39
Als de leerkrachten het al gevonden hadden begrijp ik het probleem niet. Een lagere prijs ga je nooit vinden. Schoolgroepen hebben steeds de laatste prijs van alle bezoekers.
Als 12€ per persoon enorm veel geld is wil ik niet weten op welk budget jullie 4 dagen Londen gaan doen.
Alles is duur in Londen, zelfs gewoon nog maar een drankje. De Tower of London bvb is voor scholen al 7,45 pond per persoon en daar ben je letterlijk op minder dan een uur rond.

simon
16-11-17, 09:51
Ik denk ook dat je niets goedkoper zal vinden dan wat fkl8 hierboven aangaf. Indien je het nog zou combineren met een andere Merlin-attractie, kan je zo misschien nog iets van extra voordeel doen in een combopack, maar anders ook geen idee hoe je nog goedkoper zou kunnen gaan.

knessel
16-11-17, 16:52
we hebben destijds een London-pass genomen, en daar kun je veeeeeel mee bezoeken voor een redelijke prijs. Als ik me goed herinner zat daar ook een dagkaart voor de metro bij.

Nathan G
17-11-17, 10:32
Ik ben van plan binnenkort naar Phantasialand te gaan met een vriend van me. We weten dat je in bepaalde zones in Duitsland een wegenvignet nodig hebt, maar weet er iemand waar precies? En vooral, hebben we dat nodig om naar Phantasialand te rijden?

Pretparkfreak7
17-11-17, 11:37
En vooral, hebben we dat nodig om naar Phantasialand te rijden?
Ik ben al meerdere keren van en naar Phantasialand gereden, ik heb daar nog nooit een wegenvignet voor in overweging genomen, gebruikt of nodig gehad.

knessel
17-11-17, 13:17
hier kun je de kaarten vinden waar je een vignet nodig hebt. Normaal is de regel dat je dit niet nodig hebt op autostrades die door het gebied lopen...http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php

Azmidiske
17-11-17, 18:30
Een vraag voor forumleden met meer technische kennis: Het gebeurt weleens dat mensen na een panne geëvacueerd moeten worden uit een attractie. Hoe doen ze dit bij achtbanen die onder de rails hangen? Er is natuurlijk wel een trap langs de lifthill, maar hoe laten ze de passagiers veilig uit hun zitje kruipen als er zo'n diepe afgrond onder is?

Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. het is dus gewoon een vraag uit interesse.

Phadd-F
17-11-17, 19:27
Een vraag voor forumleden met meer technische kennis: Het gebeurt weleens dat mensen na een panne geëvacueerd moeten worden uit een attractie. Hoe doen ze dit bij achtbanen die onder de rails hangen? Er is natuurlijk wel een trap langs de lifthill, maar hoe laten ze de passagiers veilig uit hun zitje kruipen als er zo'n diepe afgrond onder is?

Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. het is dus gewoon een vraag uit interesse.


Sommige hangende achtbanen hebben een catwalk onder hun lift, zoals de B&M's. Daar kan je dus gewoon uit je stoeltje stappen. Andere hebben dan weer enkel catwalk naast de lift en in het geval van een evacuatie komt er een platform naar boven geschoven dat onder de zitjes komt. Zoals een soort lift, dit systeem zie je bij Vekoma SLC's. Let er volgende keer maar op als je Vampire in Walibi doet ;)

En indien beide systemen niet gehanteerd worden is het met een hoogtewerker vermoed ik.

knessel
17-11-17, 19:55
inderdaad bij de vampire is dat goed te zien. Hier op sec 6 voor de snelle kijkers https://youtu.be/TdI0A-OEruI dan 'rij' je over een platform dat men onder de trein kan optakelen.

Apollo
18-11-17, 05:55
Ik ben al meerdere keren van en naar Phantasialand gereden, ik heb daar nog nooit een wegenvignet voor in overweging genomen, gebruikt of nodig gehad.

Heb je niet nodig. Valt er buiten zolang je de autostrade's volgt. En voor dit soort bestemmingen is er meestal een uizondering, ook al ligt het in een umweltzone. Centro Oberhausen is daar een mooi voorbeeld van. Midden in de umweltzone, maar tussen autostrade en parking is er een uitzondering. Voor Movieworld hetzelfde, ligt er net buiten.

Apollo
18-11-17, 06:19
We gaan vier dagen, waarvan we de eerste dag zeer vroeg vertrekken en de tweede pas om tien uur terug gaan, dus we hebben voldoende tijd voor andere zaken. En we bezoeken de London Eye en Madame Tussauds al niet.

Klinkt als een top planning..
Alles valt en staat met:
- Wanneer ga je?
- Hoe ga je?
- Hoeveel attracties willen jullie doen?
- Wat is het doel van de reis?

Zowiezo, die tourist traps zijn het niet waard. Tussauds niet, Dungeon al helemaal niet. Dat zijn foliekes van de leerkrachten. Tenzij je graag lang aanschuift (een uur is niets) en in grote drukte zit.

Het enige wat je in Londen nodig hebt is een Oyster kaart (altijd het goedkoopste!) voor de metro. Zonder dat verlies je 3 u per dag.
Zeker als je overnachtingsplaats wat buiten het centrum ligt, wat bij scholen meestal zo is, is de metro ALTIJD sneller en goedkoper als met je eigen bus. En dan spreek ik over rap 1,5u sneller enkele rit.

Wat ik wèl aanraad, en zijn geld altijd waard is: Spaar dat geld uit van die attracties, zorg dat je in de voormiddag om 10am bij de TKTS Ticket Booth op Leicester Square staat. Koop musical tickets last minute naar keuze en geniet er van. Met wat geluk kan je vanaf 14£ naar een wereldmusical gaan zien.

Ook een aanrader is het Londen Transport museum.

En wat absoluut een must do is: Camden Town!! (liefst op zondag) Wat je daar ziet en kan, kan op geen andere plaats in Europa.

En kwa winkelen: Hamley's (speelgoed winkel waar je zelf en het personeel alles zit uit te proberen, met speelgoed dat je nèrgens anders gaat vinden, speciale series enz) De Disney store, de M&M's winkel en Harrods.

Ignace
18-11-17, 07:43
Grappig eigenlijk dat tourist traps doen afgeraden word, terwijl we nota bene op een pretparkforum zitten :p. Zelf heb ik de Dungeon in Amsterdam gedaan en vond er echt niets aan: ik zou eerder voor Tussauds kiezen, die hebben een best nog toffe darkride in Londen.

Apollo
18-11-17, 17:29
Grappig eigenlijk dat tourist traps doen afgeraden word, terwijl we nota bene op een pretparkforum zitten :p. Zelf heb ik de Dungeon in Amsterdam gedaan en vond er echt niets aan: ik zou eerder voor Tussauds kiezen, die hebben een best nog toffe darkride in Londen.

Als het tussen die 2 gaat zou ik ook Tussaud nemen. Kunnen ze nog met Justin Bieber op de foto :).
In Hamburg zou ik de Dungeon dan weer wèl aanraden. Alle attracties, Miniatur Wonderland bijvoorbeeld, zitten daar bij elkaar in dezelfde straat. Je kan daar relatief goedkoop binnen in pakketvorm met de rest van de attracties, zeker in groep. Wachttijden zijn miniem, en als ze er zijn krijg je gratis frisdrank of koffie ondertussen.

Earlyspencer
19-11-17, 08:45
Als het tussen die 2 gaat zou ik ook Tussaud nemen. Kunnen ze nog met Justin Bieber op de foto :).
In Hamburg zou ik de Dungeon dan weer wèl aanraden. Alle attracties, Miniatur Wonderland bijvoorbeeld, zitten daar bij elkaar in dezelfde straat. ... Wachttijden zijn miniem...
In London heb ik nog - als pedagogisch ontspoorde leraar - met Dolphy geposeerd. Ik vraag me af of dat nu nog kan, of hebben ze die net als in Tuss. Berlijn achter plexiglas gezet?

Korte wachtrij Wunderland Hamburg, das musst ein Witz sein!
Zonder pre-boek ticket met tijdslot kan je er tot twee uur wachten (op een ochtendlijke weekdag begin augustus 2016). Dungeon vond ik er qua rides beter dan in Berlijn of Londen. Als pretpark-gek zou ik meteen een Merlin Premium abo aanbevelen. Daar mag je trouwens ook alle wachtrijen mee skippen, zeker handig bij sommige Sea Lifes. En halve prijs op alle Merlin-dingen in het VK.

Azmidiske
19-11-17, 17:41
@Phadd-F en Knessel: merci voor het beantwoorden van de vraag, ik zal er volgende keer in Vampire eens op letten :)

simon
21-11-17, 20:21
Welke pretparken zijn er deze winter allemaal geopend?
En welke hiervan vinden jullie zeker het bezoeken waard?
Zijn er daarnaast ook speciale kerstmarkten (met attracties) die je zeker moet ontdekken?

Zelf dacht ik vooral aan Winter Efteling, Winter Europa-Park, Wintertraum in Phantasialand, Magische Winterweken in Toverland, Disney's Betoverende Kerst, Winter Slagharen en natuurlijk Plopsland De Panne.

Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook Parc Astérix de deuren deze winter opende (staat ook bij de openingstijden hier op de parkpagina), maar op de eigen website kan ik hier niets meer van vinden. Gaat dit dan nog door?

Earlyspencer
21-11-17, 21:50
Welke pretparken zijn er deze winter allemaal geopend?
En welke hiervan vinden jullie zeker het bezoeken waard?
...Zelf dacht ik vooral aan Winter Efteling, Winter Europa-Park, Wintertraum in Phantasialand, Magische Winterweken in Toverland, Disney's Betoverende Kerst, Winter Slagharen en natuurlijk Plopsland De Panne.

Tivoli Gardens: https://www.tivoligardens.com/en/praktisk/aabningstider
Heenvluchten vanuit CRL zijn momenteel spotgoedkoop tot 20 dec., terugvluchten helaas maar tot 13 dec.
Zelf heb ik dit park enkel des zomers bezocht.
Qua winterse sfeer vermoed ik dat dit authentieke park met de kerst haast onklopbaar is in Europa.

Misschien is Berlijn een optie: http://board.pretparken.be/showthread.php?159-TR-Berlijn-Wintertraum-kermis-Merlin-Attracties-21-22-12-2015

GriffonofNemesis
22-11-17, 10:58
Welke pretparken zijn er deze winter allemaal geopend?
En welke hiervan vinden jullie zeker het bezoeken waard?
Zijn er daarnaast ook speciale kerstmarkten (met attracties) die je zeker moet ontdekken?

Zelf dacht ik vooral aan Winter Efteling, Winter Europa-Park, Wintertraum in Phantasialand, Magische Winterweken in Toverland, Disney's Betoverende Kerst, Winter Slagharen en natuurlijk Plopsland De Panne.

Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook Parc Astérix de deuren deze winter opende (staat ook bij de openingstijden hier op de parkpagina), maar op de eigen website kan ik hier niets meer van vinden. Gaat dit dan nog door?

Heb het eens nagevraagd bij de Parc Astérix Fans en daar zeggen ze dat het alleen via bedrijven te bezoeken is. Daarnaast kan het wel voor de Premium Pass abonnementshouders.

simon
22-11-17, 17:32
Tivoli Gardens: https://www.tivoligardens.com/en/praktisk/aabningstider
Heenvluchten vanuit CRL zijn momenteel spotgoedkoop tot 20 dec., terugvluchten helaas maar tot 13 dec.
Zelf heb ik dit park enkel des zomers bezocht.
Qua winterse sfeer vermoed ik dat dit authentieke park met de kerst haast onklopbaar is in Europa.

Misschien is Berlijn een optie: http://board.pretparken.be/showthread.php?159-TR-Berlijn-Wintertraum-kermis-Merlin-Attracties-21-22-12-2015

Bedankt voor de tips! Zeker eens bekijken :)


Heb het eens nagevraagd bij de Parc Astérix Fans en daar zeggen ze dat het alleen via bedrijven te bezoeken is. Daarnaast kan het wel voor de Premium Pass abonnementshouders.

Oh :( Zo jammer :'(

Earlyspencer
01-12-17, 22:07
Wie zich een ietsiepietsie uit de slag kan trekken in andere talen, ging al eens snuisteren op Google.it, Google.se of Google.no. Als je dan onder de zoekterm koos voor zoeken in die specifieke vreemde taal, kwam je uit bij artikels / fora e.a. uit het land en in de taal van je buitenlands onderwerp. Die resultaten zijn natuurlijk doorgaans actueler / uitgebreider dan zoekresultaten in het NL. Zo kon ik vanaf okt 2016 de perikelen over Wildfire quasi dagelijks volgen in het Zweeds (ja, sommige mensen hebben tijd teveel).

Sinds enkele weken heeft Big Brother Google z'n policy aangepast. Welk Google-adres je in de adresbalk ook intypt, de zoekresultaten zullen gerelateerd zijn aan je eigen locatie, en dus niet aan de locatie van je onderwerp. Je kan niet meer kiezen voor resultaten in een vreemde taal. Google doet dit natuurlijk omdat je zo vaker bij bedrijven uit je eigen regio terechtkomt. It's the economy, stupids! Best irritant om buitenlandse pretpark-info te vergaren in deze pretpark-luwe periode.

Ik heb al de zoekmachine gewijzigd naar NCR, maar zonder verhoopt resultaat. Als een techneut hier een simpele oplossing voor heeft: graag.

Rickie97
05-12-17, 22:58
't Is nog vroeg, maar ik stel de vraag alvast: zijn er hier mensen in de zaal die een ideale uitvalsbasis in de vorm van bijvoorbeeld een Landal-huisje kennen voor een weekje vakantie met een dag Movie Park, (minstens ;) ) een dag Phantasialand, een dag Toverland en een (al dan niet halve) dag Kalkar op de agenda? Er zijn een paar Landals links daarvan gelegen, maar niks centraal daar tussen. Iemand die daar al ergens in de streek verbleven heeft? :-)

knessel
05-12-17, 23:29
Centerparcs Limburgse Peel of Meerdal, of evt Heyderbos

GriffonofNemesis
06-12-17, 09:06
Centerparcs Limburgse Peel of Meerdal, of evt Heyderbos

Ik heb inderdaad eens volgende trip gedaan: Centerparcs Heijderbos met eerste dag Toverland, in de week Efteling en laatste dag Movie Park Germany. Maar op zich kan Phantasialand ook wel hé.

wimvg
06-12-17, 10:06
Of huur gewoon een B&B (Zimmer Frei) in Duitsland, dan heb je ook ontbijt, en je kan in Duitsland B&B's vinden waar je maar 40 Euro per nacht betaalt.

Azmidiske
08-12-17, 18:47
Ik speel met het idee om een mooie foto van een achtbaan af te drukken en in te lijsten, of als bureaubladachtergrond te gebruiken. Uiteraard wil ik hiervoor een baan kiezen waar ik zelf bijzondere herinneringen aan heb.

Heeft iemand toevallig een paar artistiek mooie foto's van de Python in de Efteling, met de treintjes die in 2001 op de baan reden? Dat jaar heb ik de baan voor het eerst bereden, dus ik zou graag een foto met die treintjes willen.

Zeuske83
08-12-17, 20:16
Ik speel met het idee om een mooie foto van een achtbaan af te drukken en in te lijsten, of als bureaubladachtergrond te gebruiken. Uiteraard wil ik hiervoor een baan kiezen waar ik zelf bijzondere herinneringen aan heb.

Heeft iemand toevallig een paar artistiek mooie foto's van de Python in de Efteling, met de treintjes die in 2001 op de baan reden? Dat jaar heb ik de baan voor het eerst bereden, dus ik zou graag een foto met die treintjes willen.

hey

https://www.eftepedia.nl/lemma/Python Daar staan er fotos op van alle generaties

Groeten

Earlyspencer
08-12-17, 22:26
Wellicht een al vaker gestelde vraag: Wat met kortingen bij een nog vol seizoen geldig BJL-abo (Silver / Gold) na het huidige parkseizoen?
Ik wou er komende dagen / weken nog profijt uit halen, o.a bij Comics Station en Plopsa DP.

Ik herinner me dat op de webstek van BJL nog recent stond vermeld "geldig t.e.m 7 jan. 2018" en "30/12/17" voor Comics: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2MK4XX8BkK8J:https://www.bobbejaanland.be/abonnementsvoordelen+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=us

Dat is nu gewijzigd: "geldig op alle openingsdagen van 2018" zie https://www.bobbejaanland.be/abonnementsvoordelen
Hoe zit het dan met de resterende dagen van 2017? Iemand recente ervaring?

knessel
08-12-17, 22:37
mailtje sturen met de vraag, en geprinte mail meenemen naar de kassa.

Earlyspencer
10-12-17, 16:55
mailtje sturen met de vraag, en geprinte mail meenemen naar de kassa.

Of gewoon langsgaan, gewapend met een overbodige PDF van de gecachte webpagina met (oude) voordelen!

Bij de kassa van CS Antwerpen hangt er een doc. met daarop alle toe te kennen kortingen.
M.b.t. BJL-abo's staan 'Silver, Gold Pro en Addict' duidelijk omcirkeld.
Eitje dus om er dezer dagen goedkoper binnen te komen.

In PDP verwacht ik (ook) geen problemen, daar bestaat de wederzijdse korting al enkele jaren.
Een (zoveelste) communicatief schoonheidsfoutje op de webstek van BJL en een zoveelste angsthazige reactie mijnentwege.

klepje87
13-12-17, 21:16
Vrijdag vertrekken we op wkd naar Disneyland Parijs. Nu had ik eens zitten kijken hoe het zit met een Photopass (+) die je kan aankopen. Na wat zoeken heb ik gevonden dat deze 50€ kost. Is dit de moeite voor 3 dagen in de parken? Mijn zoon van 2 gaat mee, dus we zullen al wat vaker aanschuiven bij een figuurtje. Iemand (positieve) ervaringen mee? Gebruiksgemak?

Nielsje
14-12-17, 07:38
De photopass+ is echt de moeite waard! Als je het berekend zal je na vier attracties/figuren het geld er al uit gehaald hebben. Het is echt zeer makkelijk, je moet gewoon bij een figuur je kaartje door een fotograaf laten scannen en je foto's staan op je profiel. Bij attracties moet je na de rit nog even naar de plek waar je foto's kan kopen. Je moet daar ook alleen je kaart laten scannen.

simon
14-12-17, 14:00
Voor Wintertraum in PHL, kan je hier dan ook genieten van je korting met je BBJ-abonnement of is die enkel geldig in het zomerseizoen?

jefke88
14-12-17, 14:11
Voor Wintertraum in PHL, kan je hier dan ook genieten van je korting met je BBJ-abonnement of is die enkel geldig in het zomerseizoen?

Zou enkel tijdens het zomerseizoen zijn.

Nathan G
14-12-17, 14:40
Voor Wintertraum in PHL, kan je hier dan ook genieten van je korting met je BBJ-abonnement of is die enkel geldig in het zomerseizoen?

Enkel geldig in het zomerseizoen inderdaad.

simon
14-12-17, 17:59
Enkel geldig in het zomerseizoen inderdaad.


Zou enkel tijdens het zomerseizoen zijn.

Thanks, dan nog eens zoeken of we nog ergens een voordeel kunnen scoren :)

Ik vond o.a. Funticket (http://www.funticket.be/nl/?gclid=Cj0KCQiA38jRBRCQARIsACEqIev5hHQ5Hv6ZhdHjBG5 lXNAC0RuNLkZ-bDMZifG2nCBGwbXnZnwNigMaAgKDEALw_wcB) waar ze tickets voor 34,50 euro aanbieden.

Iemand ervaring mee?

jefke88
14-12-17, 18:47
Werkt prima ja.

siroccofreakske
15-12-17, 11:25
Funticket is een website van Phantasialand zelf, naar het schijnt. Die hebben ze gelanceerd om in België wat naam te maken denk ik. Het eerste jaren waren de tickets er spotgoedkoop, dit jaar bedraagt de korting er nog maar 5 euro.

Phantasialand heeft trouwens op z'n eigen website (klik) (https://shop.phantasialand.de/nl/Tickets/Wintertraum-2017-2018/) tickets voor Wintertraum voor maar 29 euro. Op bepaalde bespaardagen is het zelfs maar 22 euro, en op bepaalde dagen vanaf 16u00 maar 19 euro.

etwien
15-12-17, 17:50
Funticket is een website van Phantasialand zelf, naar het schijnt. Die hebben ze gelanceerd om in België wat naam te maken denk ik. Het eerste jaren waren de tickets er spotgoedkoop, dit jaar bedraagt de korting er nog maar 5 euro.

De korting via Funticket is inderdaad drastisch gedaald in vergelijking met vorig seizoen, dit was best een teleurstelling dit seizoen ...

simon
22-12-17, 17:32
Hartelijke dank allemaal!

Azmidiske
22-12-17, 21:31
3) Maar je zegt zelf dat je buiten het seizoen doordeweeks gaat. Ik zou net dan er ten volle van profiteren dat de prijzen belachelijk laag zijn. Ik heb ooit 4 dagen/3nachten in hotel Santa Fé geslapen met parktickets en ontbijt voor 250 euro pp. Dat was uiteraard wel in februari doordeweeks, de rustigste periode ooit, maar dan nog. Het kan.

Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

Wat doe ik verkeerd? :(

Crazy2girlken
22-12-17, 22:47
Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

Wat doe ik verkeerd? :(

Je boekt een TGV via de disneyland website, dat doe je verkeerd. NOOIT doen, zij vragen véél meer dan wanneer je gewoon je hotel en tickets als arrangement bij hen boekt en zelf je tgv regelt via sncf of nmbs europe!

Azmidiske
24-12-17, 13:47
@Crazy2girlken: Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik tenminste dat ik niet in die valkuil mag trappen :)

En dan nog een algemeen vraagje uit nieuwsgierigheid. Toen ik vorige zomer met mijn ouders en zus naar Bellewaerde ging, stonden we samen naar Boomerang te kijken. Vanaf de grond probeerden we in te schatten hoelang elke rit ongeveer duurde. Mijn zus wou er niet in na haar ervaringen met Cobra en Weerwolf (ik ben als enige van de familie ingestapt). Later heb ik tegen mijn zus gezegd dat Cobra en Boomerang in feite dezelfde banen zijn, maar zij had de indruk dat haar rit in Cobra duidelijk langer duurde dan de ritten die we Boomerang zagen maken.

Eigenlijk verbaasde dat antwoord me niet echt. Als ik zelf in een achtbaan zit, dan lijkt de rit ook voor mij altijd langer te duren dan in werkelijkheid het geval is. Ik merk het vooral als ik youtube-onrides bekijk van banen die ik zelf al gedaan heb. Die filmpjes zijn altijd zo snel afgelopen, in mijn persoonlijke herinneringen schat ik de rit ook altijd langer in.

Nu is mijn vraag: zijn mijn zus en ik de enigen bij wie dat gebeurt? Of komt het wel vaker voor dat passagiers van een achtbaan de ritduur langer ervaren dan in werkelijkheid het geval is?

Joran
24-12-17, 13:56
Tijd is relatief hé. ;)

Azmidiske
24-12-17, 17:34
We gaan waarschijnlijk zeer binnenkort boeken voor DLRP, en het zal januari, februari of maart worden.
Is het veiliger om in januari te boeken omdat de onderhoudskalender voor die maand nu waarschijnlijk niet meer zag wijzigen? Of maakt dit weinig uit en kan ik erop vertrouwen dat ook de onderhoudskalenders van februari en maart nu vast liggen?

Ik wil Hyperspace Mountain en RNRC absoluut niet missen, vandaar de vraag ;-)

trainfreak
25-12-17, 11:45
Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

Wat doe ik verkeerd? :(

Ik heb een paar weken geleden iets geboekt voor midden maart.
Net geen 400 euro voor 2 personen, 3 dagen/2 nachten en de twee parken.
Wel zonder vervoer..

Joran
25-12-17, 12:46
Ik heb een paar weken geleden iets geboekt voor midden maart.
Net geen 400 euro voor 2 personen, 3 dagen/2 nachten en de twee parken.
Wel zonder vervoer..

Valt nog goed mee lijkt me, 400 euro. Vervoer tja. Als je echt goedkoop wil gaan, zijn er van die shuttle bussen denk ik? Anders, voor goedkoper de trein te pakken heb ik me altijd laten vertellen dat je met de trein best eerst naar Lille gaat en van daar uit een tgv pakt? Geen idee of dat effectief de waarheid is? (Maar wel de moeite om er eens naar te kijken lijkt me?)

trainfreak
25-12-17, 12:50
Valt nog goed mee lijkt me, 400 euro. Vervoer tja. Als je echt goedkoop wil gaan, zijn er van die shuttle bussen denk ik? Anders, voor goedkoper de trein te pakken heb ik me altijd laten vertellen dat je met de trein best eerst naar Lille gaat en van daar uit een tgv pakt? Geen idee of dat effectief de waarheid is? (Maar wel de moeite om er eens naar te kijken lijkt me?)

We zijn van plan om met de auto te gaan, en dan nog een paar dagen in de buurt te verblijven.

Dat van die bussen is misschien wel een goede tip voor Azmidiske. Via flixbus of ouibus en wat is het allemaal zal je er wel goedko(o)p(er) raken dan met de trein.

Joran
25-12-17, 13:01
We zijn van plan om met de auto te gaan, en dan nog een paar dagen in de buurt te verblijven.

Dat van die bussen is misschien wel een goede tip voor Azmidiske. Via flixbus of ouibus en wat is het allemaal zal je er wel goedko(o)p(er) raken dan met de trein.

Ah, de auto kan uiteraard ook! :)

Heb trouwens vlug de treinen gecheckt (kon het niet laten), voor de trein van hier (in mijn geval Gent, gekeken op midden maart) naar Disney (via Lille Flanders), kom in een rittenschema en prijs uit (het goedkoopste van de hoop) van 32,60€ (enkel uiteraard, dus 64€ heen en terug).

Lijkt me een goede deal (weet nu niet wat de prijzen zijn voor via brussel te gaan en daar de tgv te pakken, maar wel een pak duurder lijkt me.)

jefke88
25-12-17, 22:09
Tegen dat je in Rijsel bent is toch een halve dag om? Is een halve dag Disney minder dan 20 euro besparing waard...?