PDA

Bekijk Volledige Versie : [TR] #Lekkergaan in Walibi Holland! - 19/07/2017



Rickie97
24-10-17, 19:14
Net zoals vorig jaar gingen we op de woensdag midden in onze midweek Slagharen (http://board.pretparken.be/showthread.php?559) (klik voor dat TR) richting Walibi Holland voor een zomernocturne (10-23u). Net zals vorig jaar was het ook weer schitterend weer dus we hadden er alvast zin in. Voor de namiddag was wel regen voorspeld.

Ik dacht het eens kort te houden deze keer, maar dat lukt dus echt niet hé, sorry :p Grondige beschrijvingen van attracties hoef ik hier niet te geven geloof ik, en toch kom ik weer aan zo'n lap tekst. Nu ja, 't was dan ook een lange dag... Anyway. Het was zonder meer een za-li-ge dag. Ik geniet echt van deze nocturnes. Alleen spijtig dat het in de zomer zo laat donker wordt. :p

EDIT ► Op vraag van Ignace heb ik mijn tekst nóg wat langer gemaakt met wat extra stukjes mening over de achtbanen. :p

https://i.imgur.com/9X7bnUv.jpg

We liepen richting Lost Gravity maar kwamen daar NeuroGen tegen en er was blijkbaar meteen plaats, dus dachten we, waarom niet hé. We zijn dan een kaartje gaan kopen en in de rij gaan staan.

Ik moet zeggen, ik vond het vrij speciaal. Je komt naar een pretpark in gezelschap, en deze attractie moet je dan plots alleen doen. Ik vond ook de ziekenhuislook wel knap gedaan binnen. De film zelf, gohja. Ik zou zeggen, 't is leuk om eens gedaan te hebben. Maar over herhalingswaarde moet je hier niet spreken denk ik.

https://i.imgur.com/W4JvPmG.jpg

Hierna zie ik in mijn foto's Lost Gravity, Robin Hood, Goliath, Condor. Eigenlijk wilden we gaan eten, maar de wachttijd viel mee dus dachten we deze nog snel mee te pikken. Wanneer we bijna bij het station waren was er echter een storing waarna ze er een trein hebben afgehaald. Uiteindelijk hebben we daar een uur ofzo gestaan, toch iets langer dan wat we normaal zouden doen voor een SLC, en al zeker dit prototype. EDIT ► Ik ga hem niet links laten liggen, ik vind een rit in een SLC nog altijd leuk qua ritverloop en zo, maar hij is toch een stuk minder aangenaam dan zijn zusje in Walibi Belgium.

Wel grappig hoe schijnbaar niemand in Nederland weet hoe een Single Riders Line werkt. Of zijn Nederlanders te sociaal hiervoor? Hoewel er soms zelfs meer dan een uur wachttijd bij LG stond hebben we er via de SRL nooit langer dan 5 minuten moeten aanschuiven.

Ik begrijp dat eigenlijk niet, fans klagen altijd over die "goedkope" thematisatie met die containers, maar ik vind dat juist heel geslaagd en enorm tof gedaan...

https://i.imgur.com/w8HYh25.jpg

Soit, tijd voor het middagmaal. Dit keer aten we een grote burger bij één van de foodtrucks. Vorig jaar hadden we (superlekkere!) tapas gegeten bij een kraam dat bij die fontein niet ver van El Rio Grande, maar dat kraam stond er dit jaar helaas niet. (#ietsminderlekkergaandanvorigjaardus)

Na eten gingen we de nieuwe bootjes van El Rio Grande testen. Ze zijn wel maar krap in vergelijking met de vorige. Ook grappig hoe ze zeer subtiel de vaargeul wat hebben versmald op het einde.

https://i.imgur.com/5JkmSJ8.jpg

Nu, ik dacht dus: doordat de boten minder beweeglijk zijn dan de vorige, zal er hier niet veel meer aan zijn. Niets was minder waar. Die kleinere boten vliegen echt alle kanten op, ze geven een veel wildere rit dan die Vekoma-exemplaren, terwijl ik juist dacht dat die beweeglijkheid de rit beter maakte. Misschien moet ik daar toch maar eens mijn mening over gaan herzien dan...

We zijn nu 15u. Deze foto is genomen voordat we in El Rio gingen. Let op de lucht:
https://i.imgur.com/KDLKHS7.jpg
't Was het gedaan met het mooi weer. We gingen nu dan maar wat indoordingen zoeken. Xpress hadden we vandaag nog niet gedaan en heeft een overdekte wachtrij, en er stond wel wat wachtrij, dus 't was de moment.

https://i.imgur.com/647aRYH.jpg
(Zoveel volk staat er nu ook niet op die foto, maar ok :p)

Na het stuk wachtrij met de lockers en de televisies kom je in een stuk dat vroeger outdoor was, maar nu is dichtgemaakt. Hier zit je dus gewoon onder golfplaten, waaraan we konden horen dat er een hele grote regenbui bezig was buiten. Wanneer we in de trein klaarzaten voor de lancering dachten we dan ook volop regen in ons gezicht te krijgen. Maar neen, in de plaats daarvan werden we getrakteerd op fel zonlicht! De regenbui was blijkbaar al gedaan. EDIT ► Ook hier vind ik de rit vrij ruw, de lancering is leuk maar daarna zit ik er vrij verkrampt in om maar niet te veel mijn knieën of mijn hoofd te stoten. Het thema van het station is wel echt prachtig, en ook het stukje na de rem en zo. Maar echt op mijn gemak zit ik hier toch niet in vanwege het schokken, al zal ik ook deze nooit links laten liggen.

Toen we buitenkwamen bleek vrij vlug dat niet veel mensen verwacht hadden dat het weer zo snel weer zo prachtig zou worden: het volk in het park was opeens meer dan gehalveerd. (we zijn nu ongeveer 16u).

Speed of Sound hadden we ook nog niet gedaan dus gingen we nu die rij in, maar die was gesloten wegens een technisch probleem. We komen later wel terug.

https://i.imgur.com/jZa25Ve.jpg

In volgorde volgens mijn foto's deden we dan maar nog eens Lost Gravity, Crazy River, nog eens Robin Hood en Goliath. Het was alweer stralende zon ondertussen en goed warm, en onderweg naar Robin Hood kwamen we voorbij Excalibur waar we toch even niet wisten wat we zagen. Normaal zorgen de fonteinen bij een top spin voor near misses met de gondel, maar hier schoten de fonteinen elke keer opnieuw de hoogte in als de gondel eraan kwam om daarna volop water te scheppen. Wtf? :p iedereen kwam er zeiknat uit. Waarschijnlijk was dat wel welkom in dat weer, maar zoiets had ik nog nooit gezien. Wel creatief om je aanbod waterattracties op die manier met één te verhogen. :p

https://i.imgur.com/QsXwzL4.jpg
(Ik heb er een video van, maar die kun je hier zo makkelijk niet invoegen als foto's zeker?)

EDIT ► Goliath: de hoogste achtbaan die ik al gedaan heb en zeer leuk met die airtimeheuvels. Al vind ik de laatste bocht wel echt zwaar, ik zie net geen sterretjes van de g-krachten. :p

Vorig jaar zijn we Merlin's Magic Castle vergeten te doen omdat we daar nooit gepasseerd zijn (er is iets raars met de paden in dat park :p), dus deze deden we nu ook. Ik nam een foto van de uil in de voorshow omdat ik de thematisatie wel mooi vond, waarna een medewerker er mij op attendeerde dat je geen foto's mocht maken in deze attractie. Ok dan.

https://i.imgur.com/eRqO0QN.jpg

Eén van de weinige attracties die er nog staan die ik gedaan heb toen ik er in het begin van het Walibi World-tijdperk als klein manneke geweest ben. En naar het schijnt kwam ik er redelijk misselijk uit toen. Daar kan ik mij vaag nog wel iets van herinneren :p (ook Flying Dutchman Goldmine deed ik toen, waar is de tijd...)

EDIT ► Ik had er tot ik een paar maand geleden ergens las dat de madhouse van de Efteling anders geprogrammeerd is geen idee van dat er zelfs madhouses bestonden die dat waren. Maar dat is hier niet belangrijk, want ik geloof dat deze wel gewoon het standaard ritverloop heeft? Indien niet, ik heb er in ieder geval niks speciaals van onthouden, gewoon een mandhouse zoals een ander. De thematisatie is dan wel weer een ander verhaal: zeer mooie decoratie binnen op de tafel. Als ik mij niet vergis was het ook in dit park dat er aan de zijkant van de gondel lantaarns hingen die verraadden hoe schuin de gondel écht ging. Langs de ene kant leuk om eens te weten, langs de andere kant verbrodt dit toch wel een beetje de illusie, niet?

We gaan verder en passeren langs de main stage. Ugh, er staan wel een paar letters verkeerd maar mijn naam wordt geprojecteerd? :p

https://i.imgur.com/jwlzGZC.jpg

Vervolgens: nog eens Goliath, Xpress, Lost Gravity, ... Allez, waarschijnlijk wel nog meer dan dit, maar deze zie ik in mijn foto's. :p Ook Crazy River hebben we dan nog twee keer gedaan (met blijven zitten, na die regenbui is er zo veel volk vertrokken dat er gewoon geen rij meer was!)

Als het begon te schemeren zijn we in het reuzenrad gestapt voor nog wat mooie foto's vanuit de lucht. Daarna zijn we nog wat van achtbaan naar achtbaan gelopen (again) om te eindigen met - we hebben het die avond geteld - 25 à 30 attracties op de teller. 10u30 tot 22u30 min een uur middageten en een snack 's avonds (ik denk dat een uur nog vrij weinig gerekend is) --> Bijna 3 attracties per uur gemiddeld dus. Of met andere woorden: gemiddeld 20 minuten per attractie (ernaartoe lopen + wachtrij + attractietijd zelf). Trek daar dat uur Condor vanaf en reken eens voor de overige attracties... Als dàt geen geslaagde dag is! :)

https://i.imgur.com/pnmI1jg.jpg
https://i.imgur.com/i6Z9M7b.jpg
"Shit, 'k heb nog geen foto van Lost Gravity en we gaan alweer naar beneden dus 't is nu of nooit" - Ik was nog net op tijd, zie hieronder het schitterende resultaat:
https://i.imgur.com/LuN5iDy.jpg

In de schemering hebben we ook nog onder andere Speed of Sound gedaan - die gewoon stond te wachten op volk - en dan Robin Hood, die al maar met één trein meer reed en zelfs dan ook nog stond te wachten. Op Looopings las ik achteraf dat Speed of Sound de dag nadien een noodstop heeft gemaakt om een reden die ze niet willen zeggen, ehh... En ik ben daar in geweest? :p

EDIT ► Om nog kort even op SoS in te gaan: het is leuk dat ze wat hebben proberen doen met het meest verkochte standaard achtbaanmodel ter wereld. De muziek is wel tof. Die beugels vind ik echter maar een faal. Ik zei het eerder al op dit forum, maar toen ging het over Python (Efteling), maar ze duwen naar mijn idee veel te hard op mijn schouders en om echt comfortabel te zijn. Robin Hood moet ook wel onderdoen voor Weerwolf, zowel qua lay-out als qua comfort (terwijl ik mij die uit het Walibi World-tijdperk nochtans herinner als een zeer leuk ding, mijn vader schrok er vorig jaar ook van dat hij zo hard is geworden.) Maar dit jaar wisten we dat dus al en hebben we hem gewoon genomen voor wat hij was, en we hebben ons er niet minder op geamuseerd.

EDIT ► Ik zie nu ook dat Space Shot ontbreekt in mijn TR. Vorig jaar had ik hier wel lichte zenuwen voor omdat ik dacht dat dit een Screaming Eagle XL zou zijn qua verticale lancering, maar hij was juist heel braaf en eigenlijk is het net andersom: Screaming Eagle is een Space Shot XL. Vind ik dan toch. Dit jaar hebben we hem 's avonds een paar keer gedaan (ook geen wachtrij te bespeuren) om naar de verschillende delen van het park in het donker te kijken.

En nu weer terug naar ons Cowboy Cottage in Slagharen voor een goede nachtrust. We zijn bekaf na zo'n lange dag... En morgen slapen we uit. We hebben alles in Slagharen ondertussen toch al gedaan. :p

(voor wie raar kijkt bij de titel trouwens, #lekkergaan was de naam waaronder de zomernocturnes van 2017 gepresenteerd werden)

Tot volgend jaar misschien?
https://i.imgur.com/CXrDQd3.jpg

Ignace
24-10-17, 21:29
Die onduidelijke foto van Lost Gravity was nog een goede opgave geweest voor het raad de achtbaan-topic :p.

Ik had eigenlijk liever wel eens je mening gelezen over alle attracties: persoonlijk vind ik dat toch interessanter dan een opsomming van wanneer je wat gedaan hebt. Toch heel erg bedankt voor je TR!

Rickie97
25-10-17, 00:00
Die onduidelijke foto van Lost Gravity was nog een goede opgave geweest voor het raad de achtbaan-topic :p.

Ik had eigenlijk liever wel eens je mening gelezen over alle attracties: persoonlijk vind ik dat toch interessanter dan een opsomming van wanneer je wat gedaan hebt. Toch heel erg bedankt voor je TR!

Ja, het TR is niet geworden wat ik er op voorhand van in gedachten had, maar kijk. Het was ook niet de eerste keer dat ik er kwam en een mening geven over attracties die ik al eerder heb gedaan vind ik ook al moeilijk, omdat ik al weet wat ik ervan moet verwachten. Als ik er vorig jaar niet was geweest had de inhoud van dit TR er toch heel anders uitgezien, dan ging ik voor de eerste keer in Goliath, Xpress, Lost Gravity, ... Ik had eigenlijk geprobeerd de opsomming wat naar de achtergrond te duwen, maar dat is dan toch niet zo goed gelukt? :p Waarschijnlijk ook omdat we echt veel gedaan hebben die dag, iets dat ik ook wou benadrukken.

Was je met mijn beschrijving over de nieuwe boten van El Rio Grande en NeuroGen wel tevreden? Erg veel nieuwigheden waren er anders niet hé. :p Verder had ik in de plaats van de attracties eerder geprobeerd wat de sfeer weer te geven van het evenement en andere dingen die ik opvallend vond (Excalibur), en het opvallende (vind ik toch) feit dat het er 's avonds zo kalm was. En ik denk dat je aan wat ik over Condor zei ook wel mijn mening erover kan afleiden? :) Ik wou het er voor de rest wel nog tussenschrijven, maar ik had schrik dat niemand het nog zou lezen als ik mijn tekst nóg langer had gemaakt. :p Bovendien heb ik elders al weleens mijn mening gegeven over bepaalde zaken (Robin Hood, de beugels van Speed of Sound) dus ik heb geprobeerd niet te veel in herhaling te vallen.

Bedankt voor je commentaar in ieder geval. Zijn er nog mensen die er zo over denken? TR's die niet interessant zijn om te lezen heeft natuurlijk niemand iets aan en moet ik ook mijn tijd niet insteken. Ik hou het zeker in het achterhoofd bij toekomstige TR's. :)

EDIT ► Ik heb dit TR eigenlijk gepost zonder te overlezen, meestal schrijf ik er een en lees ik het een dag nadien nog eens na en post het dan pas. Ik heb dat nu alsnog gedaan en heb wat uitgebreid, ik hoop dat het wat beter is. Omdat je niet alles opnieuw zou moeten lezen op zoek naar de nieuwe stukken heb ik ze aangeduid zoals dit stukje hier. :)

Fladnag
25-10-17, 10:33
Bedankt voor je commentaar in ieder geval. Zijn er nog mensen die er zo over denken? TR's die niet interessant zijn om te lezen heeft natuurlijk niemand iets aan en moet ik ook mijn tijd niet insteken. Ik hou het zeker in het achterhoofd bij toekomstige TR's. :)



Ik vond het een zeer geslaagd TR hoor! Al vind ik het zelf ook altijd interessant om anderen hun mening te lezen over achtbanen.
Ik ben bijvoorbeeld nog nooit in dit park geweest, en dan is het altijd leuk om wat meer te weten over de specifiek banen van het park!
Bedankt voor deze mooie TR. :)

Joran
25-10-17, 11:37
leuke TR. Ik herken veel van je meningen! ;)

Vind dat je nog opvallend soepel bent voor Robin hood. Man dat ding was niet te genieten vorig jaar... Of ze hebben er aan gewerkt dit jaar, kan ook.

Dat van excalibur doen ze al enkele jaren blijkbaar. Op warme zomerdagen een mooie verfrissing, al is het een beetje té naar mijn mening. (Ik kwam er volledig doorweekt uit...). Lijkt me ook niet ideaal voor de techniek enzo (rapper roest op bepaalde onderdelen... Het is immers geen attractie die initieel bedoeld is om zo grote hoeveelheden water over zich te krijgen).

Nathan G
25-10-17, 12:50
Bedankt voor je TR! Ik moet toegeven dat ik toch ook graag meningen van anderen lees, zelfs is dat van een park in België of Nederland, dat bijna iedereen al bezocht heeft :)

Earlyspencer
25-10-17, 15:07
Moest je betalen voor de therapie? Op de eerste mei van dit jaar kreeg ik een gratis behandeling en mocht ik ook meteen binnen bij gebrek aan voldoende patiënten. Ik deel je mening: herhalingswaarde 0,0. Maar ook een wereld-topper in dit genre (DB Ghost Train, met een legertje acteurs, meerdere zalen en enkele dure sfx), heeft naar mijn ervaring een lage herhalingswaarde.

Ik zie weinig kinderen / gezinnen op je foto's. Dat matcht wel met het beeld van het park, maar ik vind dit wel één van de meest kindvriendelijke parken van Europa: gratis inkom tot 5 jaar, enkele gegroepeerde kinderattracties tussen de splashbattle en Lost Gravity en vooral: lage minimumlengtes. 1,20 m volstaat voor Robin Hood, Platform 13, Space Shot en de best wel soepel gebeugelde Speed of Sound. Mijn jongste is al een half jaar aan 't zagen om er nog eens heen te gaan.

Azmidiske
25-10-17, 16:41
Bedankt voor je TR! Ondanks het feit dat sommige attracties min of meer 'dubbelgangers' zijn van die in Walibi Belgium, zou ik dit park misschien ook wel ooit eens willen bezoeken. Al zit dat er voorlopig niet in omdat het vanuit België bijna niet te doen is via openbaar vervoer.

Dankzij het ter ziele gegane vorige forum wist ik al dat het park niet echt een kinder- of familiereputatie heeft. Maar ik las ooit de theorie dat je met kinderen juist beter naar dit soort parken kan gaan omdat de wachtrijen aan kinderattracties daar vaak onbestaande zijn (terwijl je in typische kinderparken vaak lang moet aanschuiven voor zulke attracties). Combineer dat met lage minimumlengtes en ik denk dat Earlyspencer helemaal gelijk heeft!

Hoe dan ook wil ik eigenlijk eerst naar Disneyland Parijs gaan. Bij indoorachtbanen zoals Rock 'n Rollercoaster vind ik het gevoel van desoriëntatie altijd geweldig leuk en een enorme meerwaarde. Moest ik vooraf Xpress doen - dezelfde baan bij daglicht - dan zou het effect bij RnRC weleens een stuk minder kunnen zijn.

Ignace
25-10-17, 16:41
Ja, het TR is niet geworden wat ik er op voorhand van in gedachten had, maar kijk. Het was ook niet de eerste keer dat ik er kwam en een mening geven over attracties die ik al eerder heb gedaan vind ik ook al moeilijk, omdat ik al weet wat ik ervan moet verwachten. Als ik er vorig jaar niet was geweest had de inhoud van dit TR er toch heel anders uitgezien, dan ging ik voor de eerste keer in Goliath, Xpress, Lost Gravity, ... Ik had eigenlijk geprobeerd de opsomming wat naar de achtergrond te duwen, maar dat is dan toch niet zo goed gelukt? :p Waarschijnlijk ook omdat we echt veel gedaan hebben die dag, iets dat ik ook wou benadrukken.

Was je met mijn beschrijving over de nieuwe boten van El Rio Grande en NeuroGen wel tevreden? Erg veel nieuwigheden waren er anders niet hé. :p Verder had ik in de plaats van de attracties eerder geprobeerd wat de sfeer weer te geven van het evenement en andere dingen die ik opvallend vond (Excalibur), en het opvallende (vind ik toch) feit dat het er 's avonds zo kalm was. En ik denk dat je aan wat ik over Condor zei ook wel mijn mening erover kan afleiden? :) Ik wou het er voor de rest wel nog tussenschrijven, maar ik had schrik dat niemand het nog zou lezen als ik mijn tekst nóg langer had gemaakt. :p Bovendien heb ik elders al weleens mijn mening gegeven over bepaalde zaken (Robin Hood, de beugels van Speed of Sound) dus ik heb geprobeerd niet te veel in herhaling te vallen.

Bedankt voor je commentaar in ieder geval. Zijn er nog mensen die er zo over denken? TR's die niet interessant zijn om te lezen heeft natuurlijk niemand iets aan en moet ik ook mijn tijd niet insteken. Ik hou het zeker in het achterhoofd bij toekomstige TR's. :)

EDIT ► Ik heb dit TR eigenlijk gepost zonder te overlezen, meestal schrijf ik er een en lees ik het een dag nadien nog eens na en post het dan pas. Ik heb dat nu alsnog gedaan en heb wat uitgebreid, ik hoop dat het wat beter is. Omdat je niet alles opnieuw zou moeten lezen op zoek naar de nieuwe stukken heb ik ze aangeduid zoals dit stukje hier. :)

Ik wilde de moeite die je ongetwijfeld in het verslag hebt gestoken niet onderuit halen hoor, ik heb het met veel plezier gelezen :). Maar als je je mening over het park nog nooit hebt gegeven op ons forum, dan is dat altijd een grote meerwaarde! Natuurlijk sta je vrij om zelf te schrijven wat je wilt, en als je het zo liever hebt zijn we natuurlijk even goede vrienden.

Ik kijk al uit naar je volgende TR :)!

simon
25-10-17, 17:09
Bedankt voor je TR! Ik deel je mening over heel wat zaken, behalve NeuroGen. Die vond ik verrassend en wel leuk, en had ik gerust nog een tweede keer bezocht.

Xpress blijft een zalige wachtrij hebben, Vampire is inderdaad stukken comfortabeler dan Condor, Speed of Sound vind ik de overkapping een grote meerwaarde en Merlin's Magic Castle is top qua aankleding. Voor mij zelfs op dat vlak de mooiste madhouse die ik al deed. En het thema van Lost Gravity kan ik ook wel goed smaken.

Rickie97
25-10-17, 19:30
Vind dat je nog opvallend soepel bent voor Robin hood. Man dat ding was niet te genieten vorig jaar... Of ze hebben er aan gewerkt dit jaar, kan ook.
Vorig jaar had ik nog de soepele rit van toen hij nog geen 5 jaar oud was in gedachten, "maar hij schijnt iets ruwer geworden te zijn", en dan dacht ik eerder aan Weerwolf, "maar naar het schijnt nog erger?". Toen we eruitkwamen zijn we even een cola gaan drinken op een terrasje. Was ons dat verschieten zeg. :p

Maar dit jaar wisten we wat te verwachten en ik ben ook altijd in het midden van een karretje gaan zitten, niet boven de wielen - ik had hier en daar gelezen dat dat een redelijk verschil zou maken. (of het ook echt een verschil maakte of dat hij effectief verbeterd is, geen idee, want ik heb toch maar geen backseat-ritjes gemaakt om te vergelijken. :p) Ik ga van mezelf wel zeggen dat ik redelijk verdraagzaam ben op dat vlak, maar dat wil niet zeggen dat ik niet merk dat hij echt sérieus achteruit is gegaan. Nogmaals, als ik mijn TR vorig jaar had geschreven had hier waarschijnlijk heel wat anders gestaan, want na die ene rit hebben we hem toen zelfs niet meer herhaald.

Nog iets wat ik ook al in een ander topic eens zei: bij ons laatste ritje in Robin Hood (met halflege trein) waren twee jongeheren achterin gaan zitten. Helemaal backseat dus vlak boven de wielen. De 'Hollandse scheldwoorden' vlogen ons letterlijk om de oren (tyfus en tering en zo). Dan zou je denken, die gaan hier ook nooit meer in. Maar wanneer wij uitstapten bleven zij gewoon leukjes zitten voor nog een volgende backseat ritje. Er zijn dus nog mensen die nóg toleranter zijn dan ik... :p


Dat van excalibur doen ze al enkele jaren blijkbaar. Op warme zomerdagen een mooie verfrissing, al is het een beetje té naar mijn mening. (Ik kwam er volledig doorweekt uit...). Lijkt me ook niet ideaal voor de techniek enzo (rapper roest op bepaalde onderdelen... Het is immers geen attractie die initieel bedoeld is om zo grote hoeveelheden water over zich te krijgen).

Ik ben er niet in geweest, maar inderdaad, de mensen die eruit kwamen konden zichzelf gewoon uitwringen. :) Wanneer de bank ondersteboven ging zag je er ook het water vanaf lopen. Die fonteinen zijn ten slotte ook geen kleine hoeveelheid water, en als je er meermaals tegenaan knalt...

Misschien dat het op die dag wel een beetje op het randje was, maar op dagen dat het zo heet is als de dag dat ik in Walibi Belgium was deze zomer - ik ging toen in Radja River met als enig doel kletsnat zijn om af te koelen - zou ik deze absoluut meepikken. :p


Moest je betalen voor de therapie?
Ah oeps, foutje. Ik bedoelde natuurlijk plaatsen reserveren. Betalen doe je enkel als je al op voorhand reserveert in plaats van de dag zelf.

Ik weet niet of deze attractie echt een goeie zet was, later op de dag zag ik de dokter vaak buitenstaan en de deur stond open, waaruit ik meende af te leiden dat de kliniek zonder volk zat.


Ik zie weinig kinderen / gezinnen op je foto's. Dat matcht wel met het beeld van het park, maar ik vind dit wel één van de meest kindvriendelijke parken van Europa: gratis inkom tot 5 jaar, enkele gegroepeerde kinderattracties tussen de splashbattle en Lost Gravity en vooral: lage minimumlengtes. 1,20 m volstaat voor Robin Hood, Platform 13, Space Shot en de best wel soepel gebeugelde Speed of Sound. Mijn jongste is al een half jaar aan 't zagen om er nog eens heen te gaan.

Ik heb net nog eens al mijn foto's doorlopen om een tegenvoorbeeld te kunnen geven, maar ik heb er niet echt goeie gevonden. De beste die ik heb is denk ik die van Excalibur die in het TR staat, waarop je ziet dat ouders op hun kinderen wachten. Bij Goliath stond achter ons ook een gezin in de rij, maar verder kon je er inderdaad niet naast kijken: zéér veel tieners.

Niet onlogisch ook, het was een zeer mooie dag, het was bij uitstek dé dag voor deze doelgroep om langs te gaan: stralend weer, de eerste nocturne tot 23u, verschillende podia / stages... Op andere dagen zal het wellicht meer in evenwicht zijn, maar deze nocturnes zijn wel hét evenement voor die doelgroep. Als je zin hebt om uit te gaan, wat is er dan leuker dan dat in een attractiepark te doen. :) Je voelde echt die uitgelatenheid van de tieners die nog niet halfweg in hun vakantie zaten, ik vond er een heel gezellige sfeer hangen. Rotte appels zoals men dat vaak zegt van die doelgroep zijn wij niet tegengekomen, een deftig jongeren-evenement zonder opstootjes kan wel degelijk. :)

Kindvriendelijk zijn ze inderdaad wel, maar dat is vooral aan hun geschiedenis te danken denk ik. De laatste jaren verdwijnen er steeds meer kleinere attracties en al wat ze bijzetten zijn achtbanen. Voor mij mag het eigenlijk nog eens iets anders zijn ook. Op die minimumlengtes let ik nu niet bepaald omdat ik toch overal in mag, maar dat klinkt wel meer dan redelijk. Ik hoop dat ze dat zo houden ook, het is niet omdat je op één doelgroep focust dat je met de andere geen rekening moet houden.

Ik begrijp eigenlijk niet dat er zo veel slecht gesproken wordt over dat park, ik heb me er toch altijd al super geamuseerd.

Rickie97
25-10-17, 19:58
Ik vond het een zeer geslaagd TR hoor! Al vind ik het zelf ook altijd interessant om anderen hun mening te lezen over achtbanen.
Ik ben bijvoorbeeld nog nooit in dit park geweest, en dan is het altijd leuk om wat meer te weten over de specifiek banen van het park!
Bedankt voor deze mooie TR. :)


Bedankt voor je TR! Ik moet toegeven dat ik toch ook graag meningen van anderen lees, zelfs is dat van een park in België of Nederland, dat bijna iedereen al bezocht heeft :)

Ik heb mijn oorspronkelijk TR een beetje te veel geschreven vanuit het idee "ik ben er vorig jaar ook al geweest", denk ik. @Nathan, daar kan ik me goed in vinden, ikzelf lees trouwens ook liefst topics van parken die ik al ken, dus het was maar een vreemde hersenkronkel. Maar met de ingevoegde stukjes is dat hopelijk wat rechtgezet. :p


Bedankt voor je TR! Ondanks het feit dat sommige attracties min of meer 'dubbelgangers' zijn van die in Walibi Belgium, zou ik dit park misschien ook wel ooit eens willen bezoeken. Al zit dat er voorlopig niet in omdat het vanuit België bijna niet te doen is via openbaar vervoer.
Als je het op één dag wil doen zonder ergens in de buurt te slapen, dan zou het inderdaad een vrij lange dag moeten worden met het OV. Maar combineer het met een weekendje uit of zo? :) PS. Vampire, Cobra en Weerwolf zijn dubbelgangers van Condor, Speed of Sound en Robin Hood, niet andersom. ;) Al zijn Weerwolf en Robin Hood eigenijk niet echt vergelijkbaar: Weerwolf is een twister en Robin Hood is een out-and-back. En Condor is dé oorspronkelijke SLC, dus die moet je toch ook op je teller hebben. Voila, argument nietig verklaard, je moet gaan. ;)


Dankzij het ter ziele gegane vorige forum wist ik al dat het park niet echt een kinder- of familiereputatie heeft.
Goh, dat vind ik nu niet helemaal correct uitgedrukt. Het is ten slotte tot in 2011 een familiepark geweest. De laatste 6 jaar zijn ze inderdaad van focus veranderd en willen ze zich ook niet meer als familiepark profileren, maar ik denk dat de reputatie van familiepark toch niet 100% zoek is hoor. Dit TR geeft misschien wel een beetje een overdreven beeld, maar het was ten slotte een dag met een jongerenevenement :)


Maar ik las ooit de theorie dat je met kinderen juist beter naar dit soort parken kan gaan omdat de wachtrijen aan kinderattracties daar vaak onbestaande zijn (terwijl je in typische kinderparken vaak lang moet aanschuiven voor zulke attracties). Combineer dat met lage minimumlengtes en ik denk dat Earlyspencer helemaal gelijk heeft!
Precies! Dat is een grote misvatting bij veel mensen. Typevoorbeeld is Plopsa. "Oh, het is een park voor kinderen, we gaan ons het meest amuseren als we naar daar gaan." Terwijl je daar makkelijk een uur in de rij staat voor de oldtimers en je er in beide Walibi's (heb ik toch horen zeggen) zo kan instappen, net als veel andere attracties. Zolang het park ze niet begint te verwijderen of gewoon maar zelden meer opendoet omdat de achtbanen en grotere attracties populairder zijn (ik refereer hier absoluut nergens mee naar hoor :)) is het absoluut geen slecht idee om met kinderen naar zo'n park te gaan.


Hoe dan ook wil ik eigenlijk eerst naar Disneyland Parijs gaan. Bij indoorachtbanen zoals Rock 'n Rollercoaster vind ik het gevoel van desoriëntatie altijd geweldig leuk en een enorme meerwaarde. Moest ik vooraf Xpress doen - dezelfde baan bij daglicht - dan zou het effect bij RnRC weleens een stuk minder kunnen zijn.
Goed punt, daar had ik nog nooit bij stilgestaan. Ik was eigenlijk vergeten dat dat dezelfde was. :p


Ik wilde de moeite die je ongetwijfeld in het verslag hebt gestoken niet onderuit halen hoor, ik heb het met veel plezier gelezen :). Maar als je je mening over het park nog nooit hebt gegeven op ons forum, dan is dat altijd een grote meerwaarde! Natuurlijk sta je vrij om zelf te schrijven wat je wilt, en als je het zo liever hebt zijn we natuurlijk even goede vrienden.
Geen probleem hoor, alle feedback is welkom. :) Hoe meer reacties hoe beter, positief of negatief, als ze maar ontopic zijn. En ik vind dat ik er al redelijk wat gehad heb, dus super :p


Bedankt voor je TR! Ik deel je mening over heel wat zaken, behalve NeuroGen. Die vond ik verrassend en wel leuk, en had ik gerust nog een tweede keer bezocht.

Ik had hem misschien ook nog een tweede keer gedaan, zij het alleen om de andere film eens te zien. Maar mijn vader en broer vonden dat niet de moeite dus hebben we dat niet gedaan. Verrassend zou ik eerder zeggen over het nagebouwde ziekenhuis, de film gewoon leuk, maar dat is het. Hij mag er wel zijn hoor, maar aan de populariteit ervan te zien vrees ik toch dat het niet zo lang gaat duren. Binnen de doelgroep van het park lijkt hij toch niet 100% te passen.


Ik kijk al uit naar je volgende TR :)!
Haha, eventjes rust nu hoor na die 2 redelijke lappen tekst. Kwaliteit gaat voor kwantiteit. :p Maar bedankt (aan alle reageerders)! :)

simon
25-10-17, 23:35
2de film?! Zijn er dan meerdere versies van?

Door mijn werk heb ik ook wat ervaring met VR en elke toepassing ervan vind ik interessant om te volgen, vandaar dat ik er wellicht ook iets anders naar kijk dan de meeste hier :)

Rickie97
25-10-17, 23:47
2de film?! Zijn er dan meerdere versies van?
Als je binnenkomt moet je toch op een scherm tussen twee films kiezen, of beeld ik mij dat nu in? :p


Door mijn werk heb ik ook wat ervaring met VR en elke toepassing ervan vind ik interessant om te volgen, vandaar dat ik er wellicht ook iets anders naar kijk dan de meeste hier :)

Iets dat ik ook nog nooit eerder gezien had is de ingebouwde live-camera waarmee je de dokter voor je ziet staan en als het ware doorheen de smartphone kijkt. Ondertussen heb ik dat ook al op de Playstation VR gezien bij iemand, maar dat vond ik toch ook wel leuk :) Ik heb het alleen snel gezien met zo'n dingen, ik kan er niet zo snel een reden op plakken. En om nog snel een tegenvoorbeeld te geven omdat het kan, Mount Mara vind ik dan weer net wel een grote herhalingswaarde hebben. :p

Azmidiske
26-10-17, 17:35
PS. Vampire, Cobra en Weerwolf zijn dubbelgangers van Condor, Speed of Sound en Robin Hood, niet andersom. ;) Al zijn Weerwolf en Robin Hood eigenijk niet echt vergelijkbaar: Weerwolf is een twister en Robin Hood is een out-and-back. En Condor is dé oorspronkelijke SLC, dus die moet je toch ook op je teller hebben. Voila, argument nietig verklaard, je moet gaan.

Eigenlijk weet ik zelf niet wie er eerst was, Cobra of SoS. Ik heb dat nooit opgezocht. maar na Bellewaerde vorige zomer heb ik toch dé oer-Boomerang op mijn teller staan :) Dat El Condor deze status heeft als SLC wist ik wel al. Maar ik hoor precies nogal veel horrorverhalen over deze baan?

Zelf vind ik de negatieve reputatie van SLC's overdreven, al heb ik eigenlijk geen recht van spreken omdat ik er nog maar één heb gedaan. maar Vampire in Walibi vind ik best OK. Doorgaans heb ik daarin een volledig pijnloze rit. Het is nog maar één keer fout gegaan, in mei 2017. De dag na mijn bezoek had ik een afschuwelijk stijve nek en linkerschouder ... ik moest zelfs naar de huisarts voor zalf en pilletjes omdat het zo veel pijn deed :eek: Hoewel ik het nooit zal kunnen bewijzen, vermoed ik dat Vampire de schuldige was: in de schroeven voelde ik eventjes erg veel druk op mijn nek, dus waarschijnlijk is het op dat moment gebeurd. Ik probeer nu speciale nektraining te doen, meer daarover in het 'pijnlijke attractie-ervaringen' topic (wat daar hoort het beter thuis).