PDA

Bekijk Volledige Versie : [Disneyland paris] 2018



Nielsje
29-10-17, 08:15
Disneyland paris heeft beslist om hun 25e verjaardag te verlengen tot en met 9 september 2018, dus voor iedereen die nog eens wil genieten van de nieuwe shows heeft nog voldoende tijd om dit te doen.

https://i.imgur.com/80L0zF9.jpg

https://i.imgur.com/TyNUcUD.jpg
Vanaf 11 november 2017 tot en met 7 januari kan je weer een betoverende kerst beleven in het Franse Disney Resort.
Anna en Elsa nodigen je uit om samen met yen luidkeels te zingen tijdens Frozen Sing Along in Frontierland. Mickey en zijn vrienden willen je ook laten genieten van de kerst magie tijdens de Christmas Parade die enkele keren door Main Steet rijdt.
https://i.imgur.com/SLCvVmz.jpg
Op the Royal Castle Stage, vlak naast het kasteel van Doornroosje kan je samen met Stitch leren wat kerstmis is tijdens A Merry Stitchmas.
https://i.imgur.com/IqDjGMo.jpg
Goofy daarentegen zal de kerstmagie ook naar de Walt Disney Studio's brengen met zijn Jingle Band en 's avonds kan je dan genieten van Goofy's Incridible Christmas met adembenemende projecties op Tower of Terror. En als dat nog niet genoeg is heeft Disneyland er ook nog eens voor gekozen om de show Illuminations ook nog te laten doorgaan. Dus je kan naar wel twee adembenemende lichtshows kijken op één avond.
https://i.imgur.com/rPS2tqj.jpg

Maar we krijgen ook nog andere seizoenen in de twee parken, zoals al eerder bekend was viert men vanaf 13 januari tot 25 maart het al reeds bestaande Season of the Force in het Walt Disney Studio's Park.
Tijdens deze periode kan je genieten van intergalactische shows zoals Star Wars: A Galactic Celebration met spectaculaire projecties op Tower of Terror.
Ook kan je de stormtroopers bewonderen bij de First Order March met daarna de show A Galaxy Far, Far Away. Tijdens deze show kan je je favoriete figuren uit de films zien en beleef je de films opnieuw.
En ten slotte kun je ook nog een ritje maken op Hyper Space Mountain of Star Tours.

https://i.imgur.com/ZIgkMff.jpg

Jammer genoeg ook geen Swing In To Spring dit jaar door de verlenging van de 25e verjaardag en Season of The Force, maar Disney heeft toch nog een klein seizoen aangekondigd om de periode tot de zomer te overbruggen.
Geniet van 31 maart tot 31 mei van het Princesses and Pirates festival, tijdens deze periode kan je je favoriet prinsessen zoals Moana, Sneeuwitje, Belle, Tiana... ontmoeten in het Disneyland Park.

https://i.imgur.com/I0i0ioU.png

En voor degene die iets stoerder zijn, heeft Disney een alternatief gevonden. Zij kunnen op de foto met Kapitein Haak, Vetje en Peter Pan. Er gaan ook tal van geruchten de ronde dat er een nieuwe cavalcade zou zijn en anderen beweren dat er enkele wagens van de Magic On Parade gebruikt zullen worden voor een parade.
Ook wordt,er gezegd dat er een nieuwe wagen zou gevoegd worden bij de Stars on Parade.
Jammer genoeg zijn deze geruchten nog niet bevestigd!

En tijdens de zomermaanden volgt dan ook nog een totaal nieuwe belevenis in het Studio's Park, Summer of Super Heroes. Van 10 juni tot 30 semptember kan je al je favoriete superhelden ontmoeten, zoals Thor, Spider-Man, Iron Man...
Ook kan je in het voormalige Cinémagique theater een Marvel Stuntshow zien.

https://i.imgur.com/eO2jGhg.jpg

En zoals gewoonlijk zal je in oktober weer Halloween kunnen vieren en zal men je vanaf November in de kerstsfeer onderdompelen.

Zeuske83
30-10-17, 17:48
De entreeprijzen van Disneyland Paris blijven stijgen. Vanaf 3 november kost een dagticket voor beide Disney-parken 99 euro. Wie één Disney-park bezoekt, is 84 euro kwijt.

Bron: https://www.hln.be/reizen/disneyland-parijs-steeds-prijziger~a6c1afb8/

Dat is prijzig...

simon
30-10-17, 18:01
Weet iemand hier meer over Run Disney in 2018? Ik dacht op Facebook gezien te hebben dat die voor 2018 gecancelled was, maar ik kan het niet meer terugvinden waar... De app refreshte zichzelf :/

GriffonofNemesis
31-10-17, 08:58
Weet iemand hier meer over Run Disney in 2018? Ik dacht op Facebook gezien te hebben dat die voor 2018 gecancelled was, maar ik kan het niet meer terugvinden waar... De app refreshte zichzelf :/

Het gaat over RunDisney in de parken in Anaheim. Dit door verschillende bouwwerken zoals Star Wars Galaxy Edge, het nieuwe hotel en de nieuwe parkeergebouwen. Parijs gaat dus wel door ;)

Fladnag
31-10-17, 23:06
De entreeprijzen van Disneyland Paris blijven stijgen. Vanaf 3 november kost een dagticket voor beide Disney-parken 99 euro. Wie één Disney-park bezoekt, is 84 euro kwijt.

Bron: https://www.hln.be/reizen/disneyland-parijs-steeds-prijziger~a6c1afb8/

Dat is prijzig...

Dit is niet alleen 'prijzig' het is ook gewoon ronduit belachelijk om de prijzen te verhogen. Met geen enkele waardige 'nieuwe' attractie in het vooruitzicht dan al zeker. En met nieuw bedoel ik zeker niet een reskin van ToT.

simon
02-11-17, 11:34
Het gaat over RunDisney in de parken in Anaheim. Dit door verschillende bouwwerken zoals Star Wars Galaxy Edge, het nieuwe hotel en de nieuwe parkeergebouwen. Parijs gaat dus wel door ;)

Aha, thanks! Welja, zoals ik zei had ik vlug iets zien passeren op Facebook zonder te weten waar het precies was. Intussen wel de volledige kalender gevonden:

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22852126_2164813610211256_5740085273117025971_n.pn g?oh=0d7b80a66e6dd8394d22e84cc646ea18&oe=5AA779A4


Dit is niet alleen 'prijzig' het is ook gewoon ronduit belachelijk om de prijzen te verhogen. Met geen enkele waardige 'nieuwe' attractie in het vooruitzicht dan al zeker. En met nieuw bedoel ik zeker niet een reskin van ToT.

En het wordt volgend jaar nog wat duurder om er te verblijven ook. Vanaf 21 maart 2018 betaal je 29 euro reserveringskosten i.p.v. 19 euro nu.

Bron (https://www.looopings.nl/weblog/8843/Reserveringskosten-Disneyland-Paris-flink-omhoog.html)

Fladnag
03-11-17, 18:45
En het wordt volgend jaar nog wat duurder om er te verblijven ook. Vanaf 21 maart 2018 betaal je 29 euro reserveringskosten i.p.v. 19 euro nu.

Bron (https://www.looopings.nl/weblog/8843/Reserveringskosten-Disneyland-Paris-flink-omhoog.html)

Dan snap ik echt niet meer waarom mensen liever hier hun geld aan zouden willen uitgeven i.p.v Europa Park.
Het blijft een goed park begrijp me niet verkeerd maar er moet gewoon wat nieuws komen.

borisvdd
04-11-17, 11:24
Die prijsverhogingen?

https://youngnotions.files.wordpress.com/2012/02/scrooge-in-gold-coins.png?w=343&h=258

zilli
05-11-17, 23:03
Dan snap ik echt niet meer waarom mensen liever hier hun geld aan zouden willen uitgeven i.p.v Europa Park.
Het blijft een goed park begrijp me niet verkeerd maar er moet gewoon wat nieuws komen.

Omdat het ene het andere niet uitsluit! Waarom kiezen tussen Disneyland of Europapark als je naar beide kan gaan?

Fladnag
06-11-17, 23:20
Omdat het ene het andere niet uitsluit! Waarom kiezen tussen Disneyland of Europapark als je naar beide kan gaan?

Omdat niet iedereen een ezel in zijn tuin heeft dat goud schijt.

https://i.imgur.com/TPtMI1Y.jpg

Apollo
10-11-17, 22:52
Omdat niet iedereen een ezel in zijn tuin heeft dat goud schijt.

Klopt, en juist dat heeft Disney in zijn voordeel.

Grofweg gezien heb je 3 soorten gasten.
- Degene die naar niets hoeven te kijken. Boeken "het gemakkelijkste" en prijs is eerder bijzaak. Die zullen ook meerdere uitstapjes maken op een jaar.

- Degene die echt moeten sparen en plannen, lang ervoor. Die gaan ipv 1 keer Bobbejaanland en een weekendje zee naar Disney, slapen buiten het park, zoeken maanden de promoties af. Meestal zijn dat gezinnen met kinderen. Disney heeft een veel grotere aantrekkingskracht op kinderen dan Europapark, als ze dat al kennen. Dit is de grootste groep.

- Degene die meerdere malen gaan, die hebben een Abo, en daar is Disney nog niet te duur in.

De 2e groep is heel belangrijk; voor Europapark kiezen de ouders. Voor Disney de kinderen. Disney zal altijd een stapje voor hebben. Elke ouder wil die blik in hun kinderen hun ogen zien als ze een bekend figuurtje tegenkomen, of mee op de foto mogen. Dat zal in Europapark niet gebeuren. Daarbij speelt ook nostalgie een grote rol. De kinderen van toen, zijn de ouders van nu. Die herinneren hun 1e keer in Disney zelf nog, en willen hun kinderen hetzelfde gevoel geven. Dat heeft Europapark, toch zeker wat deze contreien betreft, ook niet.
En nostalgie is de ziel van bepaalde parken. Disney, Efteling en ook Plopsa. Iedereen is groot geworden met Samson. (kijk maar naar de uitverkochte SportPladijs concerten!)

Daarom kan Disney, Plopsa en de Efteling zich bepaalde dingen permitteren wat anderen niet kunnen. Mensen zoeken 3 dingen, en in Disney krijg je dat.
Alles draait rond beleving, nostalgie en emotie. En de parken die die 3 dingen samen kunnen bieden, die hebben een meer dan een stapje voor. Daar wordt geld voor gegeven. Europapark komt meestal pas in beeld bij de 2e ronde uitstapjes....

wimvg
10-11-17, 23:02
Klopt volledig. Maar dat is iets dat volgens mij maar tijdelijk is: als de ervaring bij Disney de hooggespannen verwachtingen niet kan inlossen, gaan die families niet meer terugkeren.

Apollo
10-11-17, 23:09
Klopt volledig. Maar dat is iets dat volgens mij maar tijdelijk is: als de ervaring bij Disney de hooggespannen verwachtingen niet kan inlossen, gaan die families niet meer terugkeren.

Als Disney niet de kar blijft trekken wat investeringen betreft en vooruitgang gaat boeken gaat dat inderdaad het geval zijn, meer nog, het gebeurd al.
Nu hebben ze hun 25 jaar feest nog, maar daarna? Niet voor niets dat dat verlengd is....

Niet alleen mijn mening, maar vergelijk eens het aantal busreizen naar Disney 5 jaar geleden of nu? Niet bepaald gestegen. Aantal busreizen naar Europapark wel....

Het is ook een golfbeweging natuurlijk. Kijk maar eens naar de bezoekerscijfers van Disney. Je ziet heel duidelijk de 1e generatiegolf, en nu de laatste jaren de 2e die op het eind aan het lopen is. En als je ziet dat de 2e golf begonnen is met de opening van de Studio's, weet je wat nodig is om een 3e golf te creeeren: Heel veel gaan investeren en/of zwaar iets gaan doen aan de hospitality. En daar bedoel ik mee: kwalitatief omhoog gaan op veel vlakken als eten, vriendelijkheid, wachttijden (heeeeel belangrijk met kinderen, meest gehoorde klacht hier! )...

Nielsje
11-11-17, 20:48
De filmpjes van de parade en de nieuwe avondschow staan online:
https://m.youtube.com/watch?v=dl7g40q97ZQ
https://m.youtube.com/watch?v=3rHJhUM8_J0

Als de linkjes niet werken, meld het, want ik wil zelf nog niet kijken dat de aanpassingen in de parade en de nieuwe show nog een verassing blijven, want ik ga volgend weekend.

Joran
11-11-17, 21:26
En dan te denken dat er sprake is van een omvorming van ToT... Volgens mij kun je eenmaal je die nieuwe gevel hebt toch minder goed videomapping doen? Zou echt zonde zijn als je dit weer zo ziet.

klepje87
12-11-17, 15:15
De 2e groep is heel belangrijk; voor Europapark kiezen de ouders. Voor Disney de kinderen.

Oei, dat moet ik dringend eens aan mijn vrouw zeggen dan :-)

Voor de rest ben ik het volledig eens met jouw analyse.

GriffonofNemesis
22-11-17, 15:32
Op dein-dlrp vonden ze een overzicht van de sluitingen en heropening in Frontierland. Enkele opvallende zaken zijn de volgende:

- Vanaf 1 februari 2018 gaan de River Rogue Keelboats weer open! Beetje vreemd dat ze dit in de winter doen, want in februari bijvoorbeeld is het meer rond Big Thunder Mountain nog vaak vervroren.
- Phantom Manor is gesloten van 8 januari en heropening voorzien op 6 oktober. Korter dan gedacht dus voor Phantom Manor 2.0
- Het Disneyland Railroad station gaat dicht van 8 januari en heropent ook op 6 oktober. Wellicht door de werken aan Chaparral Theater, tenzij ik helemaal mis ben.

Rein
22-11-17, 15:53
- Vanaf 1 februari 2018 gaan de River Rogue Keelboats weer open! Beetje vreemd dat ze dit in de winter doen, want in februari bijvoorbeeld is het meer rond Big Thunder Mountain nog vaak vervroren.

Spijtig dat de Indian Canoes nooit zullen terugkeren... En wat met de Mark Twain?
In de beginjaren was er veel meer leven op de Rivers of the Far West.

GriffonofNemesis
22-11-17, 16:04
Spijtig dat de Indian Canoes nooit zullen terugkeren... En wat met de Mark Twain?
In de beginjaren was er veel meer leven op de Rivers of the Far West.

Idd...
Mark Twain is gesloten vanaf 08 januari tot en met 10 februari volgens het bericht ;)

simon
22-11-17, 17:30
Wat is het verschil tussen al die soorten boten? De rit zelf is toch telkens min of meer hetzelfde? Ik loop er in elk geval niet meteen warm voor.

smartieke
24-11-17, 20:12
Wat is het verschil tussen al die soorten boten? De rit zelf is toch telkens min of meer hetzelfde? Ik loop er in elk geval niet meteen warm voor.

Denk niet dat de keelboats kunt vergelijken met de radarboten

Nielsje
11-12-17, 20:08
Phantom Manor zal negen maanden gesloten worden wegens een grote renovatie. Dit zal vanaf januari 2018 tot in september van hetzelfde jaar. Veel informatie vindt ik niet uit het artikel van Parkerlebnis aangezien ik nog niet zo goed Duits kan.
http://www.parkerlebnis.de/disneyland-paris-renovierung-phantom-manor-2018_53262.html

Xarbero
11-12-17, 22:39
Da was toch al lang bekend?

yelle8
11-12-17, 23:03
Da was toch al lang bekend?

Ik wist dit nog niet, dus bedankt voor de post Nielsje. En bovendien werd het nog niet gedeeld op dit forum, ik zou daarom willen vragen aan Xarbero (maar ook in het algemeen) om niet zo'n onnodige reacties op zulke opbouwende posts te plaatsen.

Xarbero
12-12-17, 00:42
Ik wist dit nog niet, dus bedankt voor de post Nielsje. En bovendien werd het nog niet gedeeld op dit forum, ik zou daarom willen vragen aan Xarbero (maar ook in het algemeen) om niet zo'n onnodige reacties op zulke opbouwende posts te plaatsen.

Keep your pants on please :p Daarom hebkt als een vraag gezet, omdatk niet zeker was dat het hier al gedeeld was...
En om het opbouwend te houden, Tony Baxter heeft dit jaar het park bezocht, en heeft hierbij duidelijk gemaakt dat hij hoopt dat ze hetgeen ermee doen wat ze origineel van plan waren, maar nooit hebben gekund wegens technologische beperkingen. Hiermee speelde hij vooral op projection mapping in de eerste gangen & verschillende effecten die nu veel beter uitgevoerd kunnen worden.
(Sorry datk niet overal kan bijhouden wat waar al dan niet al geweten is he... ma int vervolg zalk dan maar zwijgen zeker ipv te VRAGEN of dat nog niet lang bekend was!)

GriffonofNemesis
12-12-17, 08:39
Keep your pants on please :p Daarom hebkt als een vraag gezet, omdatk niet zeker was dat het hier al gedeeld was...
En om het opbouwend te houden, Tony Baxter heeft dit jaar het park bezocht, en heeft hierbij duidelijk gemaakt dat hij hoopt dat ze hetgeen ermee doen wat ze origineel van plan waren, maar nooit hebben gekund wegens technologische beperkingen. Hiermee speelde hij vooral op projection mapping in de eerste gangen & verschillende effecten die nu veel beter uitgevoerd kunnen worden.
(Sorry datk niet overal kan bijhouden wat waar al dan niet al geweten is he... ma int vervolg zalk dan maar zwijgen zeker ipv te VRAGEN of dat nog niet lang bekend was!)

Afwachten wat er uiteindelijk van waar blijkt te zijn natuurlijk, maar die projecties zouden wel cool zijn. Als je het nu vergelijkt met de update van Pirates, schreewt Phantom Manor naar die update.

Maar goeie reminder, ik ga nog eens eind december voor een laatste klassieke ritje :D En daarna zal het de versie in Anaheim zijn :D

Xarbero
12-12-17, 10:05
Afwachten wat er uiteindelijk van waar blijkt te zijn natuurlijk, maar die projecties zouden wel cool zijn. Als je het nu vergelijkt met de update van Pirates, schreewt Phantom Manor naar die update.

Maar goeie reminder, ik ga nog eens eind december voor een laatste klassieke ritje :D En daarna zal het de versie in Anaheim zijn :D

Kheb mijn laatste ritje vorige week gedaan... nog es lekker lang genieten van alles, zelfs net rond Madame Leota even stilgezet geweest :-) tis alsof ze het wisten :D daardoor nog es de volledige tekst gehoord ineens!

fkl8
12-12-17, 12:20
Volgens ED92 gaan er volgend jaar extra events en voordelen bijkomen voor de jaarpashouders.

387

Van mij mag er gerust een extra fastpass en exclusieve merchandising bijkomen zoals in de USA ;)

yelle8
12-12-17, 21:21
Keep your pants on please :p Daarom hebkt als een vraag gezet, omdatk niet zeker was dat het hier al gedeeld was...
En om het opbouwend te houden, Tony Baxter heeft dit jaar het park bezocht, en heeft hierbij duidelijk gemaakt dat hij hoopt dat ze hetgeen ermee doen wat ze origineel van plan waren, maar nooit hebben gekund wegens technologische beperkingen. Hiermee speelde hij vooral op projection mapping in de eerste gangen & verschillende effecten die nu veel beter uitgevoerd kunnen worden.
(Sorry datk niet overal kan bijhouden wat waar al dan niet al geweten is he... ma int vervolg zalk dan maar zwijgen zeker ipv te VRAGEN of dat nog niet lang bekend was!)

Ik zeg niet dat het per se slecht bedoeld was, het kan enkel heel makkelijk zo overkomen. Een tip voor in de toekomst: een smiley kan veel doen om de toon te verduidelijken :)

Maar nu graag terug ontopic.

borisvdd
13-12-17, 19:04
Hopelijk wordt één en ander gemoderniseerd. Er zitten behoorlijk wat vervelende stukken in de attractie: het kleine zaaltje waar je op elkaar gepropt wordt, het geduw en getrek bij het einde van de lift, het deel met de deuren waarvan de deurknoppen bewegen, bepaalde delen zijn gewoon zwart zonder decor, het ontelbare aantal keren dat "spoken de attractie stilleggen",...). Er is dringend nood aan een grondige update à a Pirates, dat nu opnieuw schittert!

fkl8
20-12-17, 20:08
Ik zou willen vragen dat er terug on-topic gegaan wordt over Disneyland Parijs 2018.
Voor de discussie over het gehandicaptenbeleid in Disney en andere parken verwijs ik jullie graag naar het nieuwe aangemaakte topic.

Nielsje
20-12-17, 20:21
Er is meer info bekend over het 'Princesses and Pirates Festival'. Er komt een nieuwe float in 'The Disney Stars On Parade', de parade van het park. Ook zal er een show zijn. Deze zal bestaan uit twee wagens. Één gaat van fantasyland naar Main Street. De andere doet het omgekeerde. Deze twee wagens zijn twee wagens die zullen omgebouwd worden. Dit betreft de Pirates/Mary Poppins float en de piraten wagen die op speciale events wordt gebruikt. De andere is de wagen van Mickey, Minnie... uit dezelfde parade.
Linkje naar de afbeeldingen: http://pixiedust.be/nieuws/eerste-concept-nieuwe-piraten-en-prinsessen-show-disneyland-paris/

GriffonofNemesis
27-12-17, 08:46
Er is meer info bekend over het 'Princesses and Pirates Festival'. Er komt een nieuwe float in 'The Disney Stars On Parade', de parade van het park. Ook zal er een show zijn. Deze zal bestaan uit twee wagens. Één gaat van fantasyland naar Main Street. De andere doet het omgekeerde. Deze twee wagens zijn twee wagens die zullen omgebouwd worden. Dit betreft de Pirates/Mary Poppins float en de piraten wagen die op speciale events wordt gebruikt. De andere is de wagen van Mickey, Minnie... uit dezelfde parade.
Linkje naar de afbeeldingen: http://pixiedust.be/nieuws/eerste-concept-nieuwe-piraten-en-prinsessen-show-disneyland-paris/

Vraag me af als ze de prinsessenfloat dan effectief zullen gebruiken in de gewone parade tijdens dat seizoen. Het gerucht was er al een tijdje dat de prinsessen weer een float zouden krijgen. Ook ironisch hoe de float van Prinsessenfloat naar Mickey & Co float terug een prinsessenfloat wordt :p en de Pirates float is best wel slim gezien.

Nielsje
27-12-17, 10:41
De geruchten zijn wel degelijk bevestigd dat de koetsten in de parade zullen verwijdert worden en er een prinsessenwagen in de plaats komt. Het is wel nog niet duidelijk als het deze wagen wordt of nog een andere.

The Duck Rider
11-01-18, 09:54
Nou nu doe maar bij de fandaze een lekker masterplan voor de komende jaren uitrollen ben ik blij hoor.

GriffonofNemesis
12-01-18, 07:49
Nou nu doe maar bij de fandaze een lekker masterplan voor de komende jaren uitrollen ben ik blij hoor.

Sommige gaan daar inderdaad van uit maar ik vrees ervoor. Ik denk dat ze gewoon uit het niets plots hun plannen gaan onthullen zoals de meeste Disney parken. Kijk maar naar Tokyo en Hong Kong die dat afgelopen jaren op een onverwacht moment deden. De Fandaze gaan focussen op de characters vooral. Misschien dat tijdens de sessie van de Imagineer hij een paar teasers geeft, maar meer verwacht ik niet.

fkl8
12-01-18, 08:28
De fandaze ? Dat extreem dure "fan" event bedoel je ? Verwacht zeker niet dat Disney daar een masterplan zal voorstellen.
Zoals ik het nu zie als Disney fan is dit evenement er vooral om veel geld uit de fans hun zakken te kloppen en dat zie je ook aan de prijzen van de paketten. Ik hou mijn hart al vast voor de prijs van een apart ticket.

The Duck Rider
20-01-18, 13:38
Gaan ze ziezo niet doen. dat masterplan tijdens de fandaze maar, die tickets zijn zo duur maar, laten we snel hopen op schutting studio parijs. :)

Joran
20-01-18, 14:17
Gaan ze ziezo niet doen. dat masterplan tijdens de fandaze maar, die tickets zijn zo duur maar, laten we snel hopen op schutting studio parijs. :)

Ik snap niet zo goed waar je naar toe wil met dit bericht vrees ik? :)

fkl8
01-02-18, 12:44
Zoals reeds vermeld zijn er binnenkort wijzigingen op de voordelen van de jaarpassen. Ook worden alle passen, behalve de Infinity, terug duurder.


Disneyland Parijs heeft naar zijn bezoekers geluisterd en is van plan zijn diensten in de komende twee jaar te ontwikkelen.

Nieuwe voordelen voor Infinity Pass

Houders van deze VIP-passen zullen graag zien dat hun voordelen zich ontwikkelen. Inderdaad, de gebieden die zijn gereserveerd voor Disney's Stars on Parade en Disney Illuminations zullen in maart worden uitgebreid. De VIP-gebieden worden uitgebreid want deze zomer wordt een nieuwe ruimte gecreëerd in Walt Disney Studios voor het nieuwe Marvel Superhero Summer Season. De bevoorrechten hebben een ideaal beeld van de show die Stark Expo presenteert: een energie voor morgen. Het gebied ligt aan de voet van het Hollywood Tower Hotel, vanaf 10 juni 2018.
Merk op dat alleen houders van een Infinity Pass recht hebben op voordelen op losse tickets voor de Disney Fandaze Inauguratie . Deze losse tickets zijn binnenkort beschikbaar voor verkoop (momenteel zijn alleen hotelpakketten beschikbaar)

Jaarlijkse pasevenementen inclusief een avond gereserveerd voor Infinity Pass

In 2018 besteedt de eerste toeristische bestemming in Europa bijzondere aandacht aan zijn fans. Parallel aan de Fandaze Inaugural Party begin juni, wordt nog een speciale avond aangekondigd: The Hollywood Tower Hotel 10th Anniversary .
Deze keer is de toegang alleen gereserveerd voor Infinity Annual Passes , voor de eenmalige prijs van 39 €. De avond wordt gekostumeerd, het thema van de jaren 30 in het park Walt Disney Studios . De avond wordt aangekondigd op 30 maart 2018 van 20:30 tot 23:30 uur en het aantal plaatsen zal zeer beperkt zijn (1200 personen). Een collector's souvenir per persoon mag door de deelnemers worden meegenomen.
Geen paniek, de avond Hollywood Tower Hotel 10e verjaardag is slechts de eerste van een reeks speciale avonden. Alles is toegankelijk op basis van uw categorie Jaarpas . Elke avond zal worden gericht op een land, een attractie van Disney- parken . We zullen later meer weten over aankomende evenementen, maar we weten al dat toegang altijd loont.

Een verhoging van de Disney Jaarpas-tarieven in maart 2018

De prijzen van Discovery , Magic Plus en Magic Flex Pass zullen vanaf 21 maart 2018 een lichte stijging ondergaan. Natuurlijk is de verhoging alleen van toepassing op nieuwe jaarpassen .
Daarom zijn hier de nieuwe tarieven:
◾ De Discovery Pass bedraagt 149 € of 9 € / maand na een eerste betaling van 55 € *
◾ Magic Flex Pass is 219 € of 15 € / maand na een eerste betaling van 55 € *
◾ De Magic Plus Pass gaat naar € 259 of € 19 / maand na een initiële betaling van € 55 *

Kortingsprijzen bij Disney- hotels en partnerhotels zullen niet veranderen. Evenzo zullen houders van een jaarpas nog steeds hun korting in restaurants hebben. Kortingen zijn nog steeds van toepassing op de presentatie van uw pas voor evenementavonden zoals Electroland , Halloween of het nieuwe jaar .

Exclusieve producten Jaarkaart

Ter gelegenheid van de 26e verjaardag van Disneyland Parijs wacht een verrassing op de houders van Pass Annuel. Inderdaad, een nieuwe reeks producten zal op deze datum te koop zijn. Een reeks wordt zelfs speciaal ontworpen in de kleuren van Pass Infinity . In beperkte hoeveelheden een mok en een holografisch T-shirt met het logo van de jaarpas . Bovendien vindt u de pen en de lanyard permanent.

Enkele speciale items die verkocht zullen worden:

417 418 419

En het overzicht van alle jaarpassen.

420

Simon42
10-06-18, 20:05
Vandaag was de officiële start van het "MARVEL season of superheroes" in de Walt Disney Studios. De opname van de officiële - naar mijn mening nogal magere - openingsceremonie vind je hier:


https://www.youtube.com/watch?v=1GLDFL1luEI

Vanaf vandaag kon iedereen genieten van het nieuwe aanbod aan shows, meet-and-greets en decoraties. Met veel hoempapa werd het vernieuwde Studios Theatre - het vroegere Cinémagique - geopend met een nieuwe stuntshow vol "wereldprimeurs" aan special effects. Blijkbaar heeft Disney hier wel enkele serieuze misstappen begaan, want vandaag bericht Looopings dat de shows op deze eerste dag al volledig in het water liepen en gecanceld werden.

https://www.looopings.nl/weblog/10214/Chaos-en-teleurstelling-in-Disneyland-Paris-Marvel-shows-geannuleerd.html

Kinderziektes zijn altijd mogelijk, maar het oogt wel heel onprofessioneel wanneer je op de eerste dag al duizenden bezoekers ontevreden moet stellen doordat de show waarvoor ze komen, niet functioneert. Terecht onbegrip voor een van de grootste entertainment en showconcerns ter wereld. Dit zomerseizoen in de WDS leek mij een zeer mooie stap voor Parijs om hun profiel te versterken, hopelijk wordt deze valse start snel rechtgezet.

Voor wie een opname van de show op de persopening wil zien:


https://www.youtube.com/watch?v=HXStT_3Epgw

etwien
10-06-18, 21:02
#DismalandParis

T-Bô
11-06-18, 11:28
#DismalandParis

Toegegeven, Ik had niet één van de 'gedupeerden' willen zijn gisteren.
Ik heb de show zelf ook nog niet gezien (ook bewust niet op Youtube), maar naar wat ik heb begrepen zouden er in de show best wat unieke technische zaken gebeuren. Niet dat ik de situatie van gisteren goedpraat, maar bij attracties met nieuwe techniek gebeurd dit evengoed. Zo was op de openingsdag van Cheetah Hunt in Busch Gardens de coaster slechts 1 uur operationeel. De Vliegende Hollander stond (na een jaar uitstel) ook dagelijks stil en de kans dat je de Vertigo in Walibi Belgium hebt gedaan is ook zeer klein. Lightning Rod in Dollywood is na 2 jaar nog steeds een dubbeltje op zijn kant en in de openingsweek van Ferrari Land lag Red Force er ook meer uit dan wat anders.

Ik vraag me daarom ook af of we onze vergevingsgezindheid niet laten afhangen van extra factoren.
Met name: Als een groot concern als Disney zoiets voor heeft is het meteen schandalig. Maar wat zou de reactie zijn als pakweg Europa Park problemen heeft met de opstart van een nieuwe show/attractie. Ik denk dat velen in die situatie begrip zouden tonen voor het park...

etwien
11-06-18, 12:02
Toegegeven, Ik had niet één van de 'gedupeerden' willen zijn gisteren.
Ik heb de show zelf ook nog niet gezien (ook bewust niet op Youtube), maar naar wat ik heb begrepen zouden er in de show best wat unieke technische zaken gebeuren. Niet dat ik de situatie van gisteren goedpraat, maar bij attracties met nieuwe techniek gebeurd dit evengoed. Zo was op de openingsdag van Cheetah Hunt in Busch Gardens de coaster slechts 1 uur operationeel. De Vliegende Hollander stond (na een jaar uitstel) ook dagelijks stil en de kans dat je de Vertigo in Walibi Belgium hebt gedaan is ook zeer klein. Lightning Rod in Dollywood is na 2 jaar nog steeds een dubbeltje op zijn kant en in de openingsweek van Ferrari Land lag Red Force er ook meer uit dan wat anders.

Ik vraag me daarom ook af of we onze vergevingsgezindheid niet laten afhangen van extra factoren.
Met name: Als een groot concern als Disney zoiets voor heeft is het meteen schandalig. Maar wat zou de reactie zijn als pakweg Europa Park problemen heeft met de opstart van een nieuwe show/attractie. Ik denk dat velen in die situatie begrip zouden tonen voor het park...

Vertigo heb ik wel degelijk kunnen afvinken op mijn counter. Dat ter zeide:

Voor een wereldberoemd park als Disneyland Paris die op zich al extreem (en naar mijn meninh veel té) duur is, verwacht je op zijn minst dat ze duizenden en duizenden try-outs doen voor zo’n ingewikkelde show tot alles perfect werkt. Als je zo’n duur park bent, en je kan al geen deftige horeca leveren, je hebt om de 5 minuten ergens wel een attractie die in storing valt of zelfs zeeeer langdurig gesloten is voor een makeover of groot onderhoud, ... verwacht je toch ten minste dat ze toch IETS goed doen en een enorm groots evenement niet omtoveren in een regelrechte afgang en enorme teleurstelling voor het grote publiek omdat men blijkbaar de techniek van de show ook al weer niet onder de knie heeft. Andere parken zouden inderdaad minder kritiek krijgen, en dat alleen al omdat zei je niet rond de oren slaan op televisie en internet met reclame voor hun event, die dan vanaf dag 1 al uitdraait op een flop ...

T-Bô
11-06-18, 12:20
Andere parken zouden inderdaad minder kritiek krijgen, en dat alleen al omdat zei je niet rond de oren slaan op televisie en internet met reclame voor hun event, die dan vanaf dag 1 al uitdraait op een flop ...

Dus zoals ik het begrijp: Als Disney (of een ander pretpark) geen reclame zou maken heb je tolerantie voor falen.

Let op, ik ben er niet op uit om Disney (of een ander park) te verdedigen wanneer zaken fout lopen. Wat gisteren gebeurde is gewoon een constante bij heel wat nieuwigheden in de pretparkwereld. Ik constateer alleen maar wat jij bevestigd. Je vergevingsgezindheid hangt af van een reeks factoren (toegangsprijs, reclame,...) die los kunnen staan van het gebeuren dat ongenoegen opwerkt.

Pretparkfreak7
11-06-18, 16:07
Dus zoals ik het begrijp: Als Disney (of een ander pretpark) geen reclame zou maken heb je tolerantie voor falen.
Ik denk eerder 'als disney aan een kwart van de prijs kwam en er geen keten achter zat met enkel de topparken van de industrie'. Gelijkaardig met dat je van het optreden van een garageband meer schoonheidsfoutjes kan verdragen dan dat bij een duurbetaald popconcert de hoofdact te laat opdaagt, playbacked en alsnog de show vroeger beëindigd.

simon
11-06-18, 16:20
Ik kan het ongenoegen ook zeer goed begrijpen. Zoals etwien ook al aangaf, sluiten ze bepaalde locaties zeer langdurig, en kan je op z'n minst een uitgebreide try-out verwachten.

Hier hebben ze het gebouw ook voor een lange periode gesloten, om er blijkbaar ook heel wat technische snufjes te plaatsen. In de periode dat het gesloten was, konden deze snufjes al meermaals getest geweest zijn (ook zonder try-out). Tijdens de repetities kunnen ze dan verder testen met de acteurs erbij en dan een try-out voorzien.

Daarbij vind ik ook dat de parken extreem duur zijn, en zeker het Studios Park. Velen klagen dat het niet dagvullend is. Ikzelf vind het dagvulend, als je ook de shows kan doen. De show die zo flopte afgelopen weekend is één van de hoofdshows (lees: attracties) van dit seizoen in het Studios Park. Het is ook de officiële start geweest, dus verwacht je toch wel waar voor je geld.

Ik las ook dat er tijdens de show kaartjes werden geruild voor een latere show, maar dat ze daar ook nog gewone bezoekers toelieten. En de eerste shows waren ook al geschrapt. Toont toch heel wat organisatorisch amateurisme...

Voor andere parken ben ik misschien meer vergevingsgezind, kan goed zijn, maar sommigen maken ook gebruik van het woord 'soft opening'. Dan kan je dergelijke foutjes makkelijker aanvaarden. En zeker bij Disney als je al heel wat geld hebt mogen betalen voor een ticket is dit nog niet iets pijnlijker.

borisvdd
12-06-18, 18:05
Ondertussen is al een filmpje opgedoken (dat natuurlijk onbruikbaar was voor de sensatie-site met de drie o's) waarin alle effecten werken, en dan ziet de show er inderdaad stukken spectaculairder uit.
Maar commentaar geven zonder de show in een zaal gezien te hebben is gemakkelijk. Al ben ik geen echte kenner/helderziende natuurlijk.

simon
13-06-18, 12:01
Ondertussen is al een filmpje opgedoken (dat natuurlijk onbruikbaar was voor de sensatie-site met de drie o's) waarin alle effecten werken, en dan ziet de show er inderdaad stukken spectaculairder uit.
Maar commentaar geven zonder de show in een zaal gezien te hebben is gemakkelijk. Al ben ik geen echte kenner/helderziende natuurlijk.

Kan je dit filmpje hier posten? :) Ik ben wel benieuwd.

borisvdd
13-06-18, 12:46
Kan je dit filmpje hier posten? :) Ik ben wel benieuwd.

Ja hoor


https://www.youtube.com/watch?v=Qvq7Zz3XD5M

coasterfrenzy
13-06-18, 21:24
De visuele effecten zijn leuk gedaan. Maar ik geloof niet dat ik zo'n onsamenhangende show gezien heb. Ze beginnen met een verhaal dat eigenlijk nergens op trekt. en dan?? WTF doet Spiderman? WTF doet een ballerina in die show? Sinds wanneer wil Thanos het universum controleren? Wanneer was Iron-Man gedegradeerd tot Plastic-Man?

De meeste gevechten (inclusief eindgevecht) zien ook wel heel amateuristisch (en vooral traag) uit (en waarom beginnen de badguys opeens een soort "dansje" te doen?). Daarentegen moet ik zeggen dat ze de 2-taligheid redelijk goed opgelost hebben voor deze show (al mis je nog behoorlijk veel als je geen Frans verstaat, zoals waarom is Scarlett Which nooit happy?). De acteurs lijken op het filmpje wel aardig goed.

Op zich zit er wel wat potentie in de show en de ideën erachter, maar van de uitwerking wordt ik niet enthousiast. Nu is de show wel nog heel erg nieuw. Ik zie ze in de toekomst nog wel de nodige fine-tuning doen, waarmee de show zich nog sterk kan verbeteren.

En wellicht is het toch geen gek idee om de show 2x in het Engels en 1x in het Frans te laten draaien ofzo ;)

Joran
13-06-18, 22:09
Ik blijf het zonde vinden dat Cinémagique daarvoor heeft moeten wijken. Vond dat dezelfde educatieve/nostalgische waarde hebben als Animagique eigenlijk; maar goed; het is te begrijpen, ze hadden geen plek in het park om dat te doen zeker. (...) Stel je voor dat ze een nieuwe zaal zouden moeten bouwen (...) :)

jarno97
14-06-18, 09:17
Ik blijf het zonde vinden dat Cinémagique daarvoor heeft moeten wijken. Vond dat dezelfde educatieve/nostalgische waarde hebben als Animagique eigenlijk; maar goed; het is te begrijpen, ze hadden geen plek in het park om dat te doen zeker. (...) Stel je voor dat ze een nieuwe zaal zouden moeten bouwen (...) :)

Disney had misschien beter van die auto-stuntshow een Marvel show gemaakt. Dat zou een stuk spectaculairder kunnen zijn dan wat hier nu in deze nieuwe show te zien is.

coasterfrenzy
14-06-18, 10:24
Disney had misschien beter van die auto-stuntshow een Marvel show gemaakt. Dat zou een stuk spectaculairder kunnen zijn dan wat hier nu in deze nieuwe show te zien is.

Goed idee. Die autoshow is waarschijnlijk de saaiste stuntshow die ik ooit gezien heb. Vooral omdat ze na elke stunt de show volledig plat leggen om tot in den treure in 2 talen uit te leggen wat ze gedaan hebben.. Dat doen ze bij die Marvel Show al beter.

Al denk ik dat je op de locatie van die autoshow wel heel wat minder special effects had gehad. Iron Man laten vliegen zou er dan niet in zitten.

borisvdd
14-06-18, 15:54
Die auto-show verdwijnt bijna... Gelukkig maar!

simon
19-06-18, 16:57
De aanpassingen bij Phantom Manor nemen meer tijd in beslag dan eerst werd gedacht. Een heropening voor dit jaar zit er niet meer in, maar werd opgeschoven naar begin 2019. Meer details worden niet gegeven...

Bron (http://pixiedust.be/nieuws/re-opening-phantom-manor-delayed-%F0%9F%87%AC%F0%9F%87%A7-%F0%9F%87%B3%F0%9F%87%B1/)

GriffonofNemesis
20-06-18, 08:05
De aanpassingen bij Phantom Manor nemen meer tijd in beslag dan eerst werd gedacht. Een heropening voor dit jaar zit er niet meer in, maar werd opgeschoven naar begin 2019. Meer details worden niet gegeven...

Bron (http://pixiedust.be/nieuws/re-opening-phantom-manor-delayed-%F0%9F%87%AC%F0%9F%87%A7-%F0%9F%87%B3%F0%9F%87%B1/)

Eerlijk gezegd vind ik het voor mij goed nieuws! Want ik ga mijn abo niet verlengen en dat was één van de redenen om het eventueel toch te doen. Dus dan ga ik gewoon lekker volgend jaar nog eens.

Maar algemeen is het natuurlijk jammer. Beter dat ze de renovatie grondig doen wel, maar tijdens de Halloween periode is deze attractie toch een ster in het park...

simon
20-06-18, 11:01
Maar algemeen is het natuurlijk jammer. Beter dat ze de renovatie grondig doen wel, maar tijdens de Halloween periode is deze attractie toch een ster in het park...

Vooral dat vind ik zeer jammer. Het is voor mij het enige wat een echte link met Halloween heeft, maar dit valt dan ook weg.

T-Bô
25-06-18, 12:06
Afgelopen weekend heb ik de nieuwe 'Marvel: Super Heroes United' gezien.
Wat vooral opviel is hoe idioot populair de show de is. Ondanks dat deze 6 keer per dag wordt getoond moet je een uur voor aanvang aanwezig zijn wil je zeker zijn van een plekje. Met andere woorden: je moet een uur van je parktijd investeren in 'wachten op de show'. En dat is best goed geregeld. Er is namelijk een volledige meandering gemaakt waarin je wacht, en niet één grote 'bullpen'. Hierdoor vult het theater zich ook zeer gedisciplineerd eens de deuren openen en hebben zij die het langst op voorhand toekwamen de beste plekken voor de show.

Even voor de duidelijkheid, ik heb niets met Marvel. Hierdoor snap ik de cohesie niet tussen een Viking God, een Robotpak, een vreemde dokter, een Amerikaanse oorlogsheld, enz. En de show vraagt duidelijk voorkennis om het verhaal te snappen. Ergens jammer, maar ook begrijpelijk dat ze in 30 minuten geen tijd hebben om meer dan 10 superhelden uit de doeken te doen (Marvel deed dat reeds in een 20-tal langspeelfilms).

Gelukkig zijn de visuele effecten voldoende om ook zonder voorkennis van de show te genieten. Bij momenten had ik het zelfs moeilijk om te zien welke effecten echt waren en welke door middel van projecties werden gedaan. Daarenboven ziet en voelt de hele show heel 'clean en strak' aan. Als we Puy du Fou buiten beschouwing laten denk ik dat er geen andere pretparkshow is in Europa die zo vol zit van technische snufjes en effecten. En van dat technisch schouwspel heb ik stiekem zeer genoten. Maar is techniek voldoende om een show goed te maken... Goh, waarschijnlijk wel. Ik verliet het theater tamelijk enthousiast. Maar besefte wel dat het nabijgelegen 'Mickey and the Magician' me meer kan betoveren. Of om een concreter voorbeeld te geven: Ik vind de Harry Potter ride in Islands of Adventure geweldig omwille van de techniek in het ritsysteem. Maar een ritje op The Haunted Mansion kan me meer betoveren.

Hoe dan ook, Disneyland Paris heeft met deze show volgens mij een absolute crowdpleaser die nog lange tijd voor 'uitverkochte' zalen zal draaien. Het feit dat we een Marvel show van dit kaliber in Parijs krijgen nog voor de USA er één heeft (laat staan 10 jaar later) toont dat The Walt Disney Company het (eindelijk) meent met Parijs. En dat kan ik alleen maar toejuichen!

yelle8
11-10-18, 20:49
Dlrp Express beweert dat Disneyland Paris binnenkort hun prijzen gaat verhogen. Volwassenen zullen aan de kassa €104 kwijt zijn voor een ticket 1dag-2parken en kinderen €97. De parking zal maar liefst €30 gaan kosten. Werkelijk astronomisch hoge prijzen?!

https://www.facebook.com/DlrpExpress/photos/a.10151262670918473/10155969164033473/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARA5ajrxpJc_yTjpxsRQgXKOtBtmSzum BV8nynPB37NqKYBpKbJCSfDmIm7t4zIpMCK54c8c0pHiNChCWg 1am39OosCzRbFGiHNRzZ_GdoYX7di-X8Sbr_D4IOUtDtDw7O_uwh-B6ylcXaagEU04Gj-PBT31eD8LB2lO8IFkvAWzt9zdz-_Z02ATC5XpBw5FF0862nqu_8SrbxyrX55tHnL2632J2_hIcmqE N20Vow&__tn__=H-R

Phadd-F
11-10-18, 21:15
Dat kun je toch niet serieus nemen?! Alwéér een prijsstijging, en zonder echte nieuwe attracties. Ridicuul.

Belgiumcoasterfreak
12-10-18, 08:15
Was te verwachten dat dit ging gebeuren natuurlijk o.i.v. de Amerikanen. Opzich nog niet zo gek, mensen blijven er voor betalen.

Zeuske83
12-10-18, 09:32
Ok, 30€ voor u auto te zetten???

Dan ben je als bestuurder 134 kwijt... lol

fkl8
12-10-18, 11:11
Als Disney fan en abonnementshouder keur ik deze prijsstijging ook af, vooral die van de parking want in WDW betaal je 25$ per wagen, ongeveer 22€ dus. En daar wordt je nog met een treintje naar het park gebracht :)
Volgens mij trekken ze de prijzen op om nog meer pakketten te verkopen, met het ticket inbegrepen. Die zijn dan "goedkoper" dan losse tickets. Aan de andere kant zijn de jaarpassen hier dan wel spotgoedkoop. In de US betaal je direct 500$ voor het laagste abo.

zottewoef
12-10-18, 16:21
Aan de andere kant zijn de jaarpassen hier dan wel spotgoedkoop. In de US betaal je direct 500$ voor het laagste abo.

Off-topic: Aan de andere kant betalen de Amerikanen VEEL minder belastingen op hun loon dan in de meeste landen van Europa, waardoor ze een hoger nettoloon hebben dan hier en dus zich meer kunnen veroorloven. Moest ik evenveel belastingen betalen als een Amerikaan, ik zou met plezier 430€ betalen voor het goedkoopste abo. :)

On-topic: deze bedragen zijn absurd en hopelijk leidt dit een daling van de bezoekersaantallen en omzet. Bende gangsters! Zeker voor een park dat het enkel en alleen moet hebben van de zogenaamde 'Disney-magie'.

siroccofreakske
18-10-18, 12:24
DLRP wil gewoon meer (meerdaagse) hotelgasten en minder dagjesmensen. Dat blijkt duidelijk uit hun prijzen. Commercieel gezien vind ik dat gewoon een logische keuze.

Mensen klagen altijd over prijsstijgingen, wat natuurlijk ook logisch is, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zolang wij als klant blijven betalen, creëren we gewoon zelf prijsverhogingen... :)

smartieke
18-10-18, 22:55
Dlrp Express beweert dat Disneyland Paris binnenkort hun prijzen gaat verhogen. Volwassenen zullen aan de kassa €104 kwijt zijn voor een ticket 1dag-2parken en kinderen €97. De parking zal maar liefst €30 gaan kosten. Werkelijk astronomisch hoge prijzen?!

https://www.facebook.com/DlrpExpress/photos/a.10151262670918473/10155969164033473/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARA5ajrxpJc_yTjpxsRQgXKOtBtmSzum BV8nynPB37NqKYBpKbJCSfDmIm7t4zIpMCK54c8c0pHiNChCWg 1am39OosCzRbFGiHNRzZ_GdoYX7di-X8Sbr_D4IOUtDtDw7O_uwh-B6ylcXaagEU04Gj-PBT31eD8LB2lO8IFkvAWzt9zdz-_Z02ATC5XpBw5FF0862nqu_8SrbxyrX55tHnL2632J2_hIcmqE N20Vow&__tn__=H-R

WTF 30 euro voor parking?

T-Bô
19-10-18, 12:37
DLRP wil gewoon meer (meerdaagse) hotelgasten en minder dagjesmensen. Dat blijkt duidelijk uit hun prijzen. Commercieel gezien vind ik dat gewoon een logische keuze.

Ik volg Thijs volledig. Disneyland Paris is een resort met twee pretparken.
Wil je deftig Disneyland zien dan ben je minimum twee dagen kwijt. Zeker als je met kinderen op schok bent. Het lijkt me dan ook een logische prijsstrategie van Disney om met name de pakketten met hotel en park te pushen (die overigens vaak goedkoper zijn dan andere Europese parken met eigen hotels). Want je hebt natuurlijk liever iemand voor twee dagen aan je park gebonden dan slechts één dag.

Een goed vergelijk lijkt me Center Parcs. Een dagtoegang tot Center Parcs Frankrijk kost je tegenwoordig €50 per persoon, en daarmee heb je enkel toegang tot het zwembad. Voor parking betaal je er €20. Een gezin van 4 is dus gelijk €220 kwijt voor even te gaan zwemmen. Een weekendje weg kan echter al vanaf €300...

Net als in de Amerikaanse Disney's lijkt het me dat The Walt Disney Company nu ook in Parijs de dagbezoekers wilt ontmoedigen. Ter referentie, een hopperkaart voor één dag in Disney World kost $164 en in Disneyland California $185. Zelfs met lagere belastingen zoals geopperd blijft dit astronomisch!

Xarbero
21-10-18, 19:54
Tuurlijk willen ze meer meerdaagse bezoekers! Dat levert hen ook meer op! Hoe die bezoekers komen maakt niet uit, zolang ze maar meerdere dagen komen :)

siroccofreakske
22-10-18, 11:06
Verkoopt Disneyland Parijs al lang fastpassen of is dat nieuw? € 60 om alle fastpass attracties 1x te doen, € 120 om ze onbeperkt te doen.

Ik vind dat alleszins een jammere evolutie... Hoewel ik nooit fan ben van een fastpassconcept, vond ik dat van Disneyland nog acceptabel omdat het voor iedereen gratis te gebruiken was. Nu dus niet meer, blijkbaar.

Belgiumcoasterfreak
22-10-18, 11:41
Verkoopt Disneyland Parijs al lang fastpassen of is dat nieuw? € 60 om alle fastpass attracties 1x te doen, € 120 om ze onbeperkt te doen.

Ik vind dat alleszins een jammere evolutie... Hoewel ik nooit fan ben van een fastpassconcept, vond ik dat van Disneyland nog acceptabel omdat het voor iedereen gratis te gebruiken was. Nu dus niet meer, blijkbaar.

Fast Pass blijft gewoon nog voor iedereen gratis, tenzij je uiteraard teveel geld hebt en niet van de ene automaat naar de andere wil hoppen. Uiteraard jammer dat ze het nu volledig promoten. Je kon dit al langer kopen/krijgen. De suites kregen al Fast Passes extra en heb nog geweten dat je in bepaalde lobby's van de hotels een ongelimiteerde Fast Pass kon kopen. Nieuw is het dus niet echt, enkel wordt het nu op grotere basis verkocht.

Ben benieuwd of dit wel veel invloed zal hebben, zeker door de hoge prijs.

Crazy2girlken
29-10-18, 18:41
Fast Pass blijft gewoon nog voor iedereen gratis, tenzij je uiteraard teveel geld hebt en niet van de ene automaat naar de andere wil hoppen. Uiteraard jammer dat ze het nu volledig promoten. Je kon dit al langer kopen/krijgen. De suites kregen al Fast Passes extra en heb nog geweten dat je in bepaalde lobby's van de hotels een ongelimiteerde Fast Pass kon kopen. Nieuw is het dus niet echt, enkel wordt het nu op grotere basis verkocht.

Ben benieuwd of dit wel veel invloed zal hebben, zeker door de hoge prijs.

Het is wel degelijk "nieuw" in de zin van terug van weggeweest. De betalende fastpassen zijn jarenlang spoorloos geweest en waren nergens meer te verkrijgen, maar zijn nu dus her-ingevoerd.

T-Bô
30-10-18, 09:52
Verkoopt Disneyland Parijs al lang fastpassen of is dat nieuw? € 60 om alle fastpass attracties 1x te doen, € 120 om ze onbeperkt te doen.

Het is niet nieuw. Zoals aangehaald heeft Disney hier reeds mee geëxperimenteerd in het verleden. Wat echter nu wel opvalt is dat ze er grootschalig reclame voor maken. Disney heeft weer een nieuwe 'cashgrab' gevonden. Wel is het belangrijk om aan te geven dat de prijs van €60 éénmalig of €120 ongelimiteerd de laagseizoen prijs is. Op de meeste dagen ben je respectievelijk €90 kwijt voor éénmalig en €150 voor ongelimiteerd per dag. En niet onbelangrijk, dit zijn prijzen per dag, per persoon. Niet voor een verblijf.

Hierdoor denk ik dat de werkelijke afname nogal mee zal vallen. Een gezin van vier is in de meeste gevallen per dag €600 extra kwijt voor ongelimiteerd gebruik te maken van de Fastpass rij (of €1200 voor een weekend). Dat is idioot bedrag! Zeker als je weet dat een verblijf voor een gezin in Newport Bay**** (1 nacht, 2 dagen park) al kan rond de €450. Dit toont dat de betalende Fastpassen zowat de duurste dienst is die Disneyland Paris aanbiedt.

Daarenboven geeft Fastpass je geen directe toegang tot de attractie, maar een toegang met een wachttijd van (in principe) maximaal 15 minuten. Dus zelfs als een gezin €600 per dag neertelt dienen ze nog steeds te rekenen op ongeveer 150 minuten wachttijd als ze iedere Fastpass attractie éénmaal doen. Dus het aanbod is ook niet zuiver 'wachtrijen skippen'...

Het enige wat ik Disney wel moet nageven is dat ze op heel wat dagen in het jaar de betalende Fastpass niet aanbieden. Met name op dagen dat er sowieso minder drukte is (weekdagen in o.a. november, januari en februari). Dat is bij concurrerende parken wel anders.

Hoe dan ook, ik verwacht geen stormloop op de betalende Fastpassen. Temeer omdat, op drie attracties na, alle Fastpass rides lengtebeperkingen hebben. Hierdoor wordt een (ongelimiteerde) betalende Fastpass voor heel wat gezinnen oninteressant. Ook is het systeem alleen interessant voor mensen met een hopper ticket gezien er geen formule 'per park' bestaat. Hierdoor zullen heel wat dagbezoekers die kiezen voor één van de twee parken volgens mij ook afhaken. Ik denk dat Disney dit eerder ziet als een prima 'sucker deal' voor mensen met aanzienlijke koopkracht. Want Fastpass is en blijft eigenlijk een 'gratis' dienst waarvan je meermaals per dag gebruik kan maken. Combineer dat met eventueel Extra Magic Time en je kan zelfs op drukke dagen prima rondkomen zonder €150 per dag, per persoon extra neer te tellen.