PDA

Bekijk Volledige Versie : [Poll] Wat is het beste nieuwe spookhuis van België?



simon
07-11-17, 01:32
Halloween zit er helaas weer op, maar het is intussen een iconische periode geworden waarbij pretparken afsluiten, maar fans ook zelf iets durven organiseren. In het andere topic gaf ik al de suggestie om ook te zoeken naar het beste spookhuis van België, dus vandaar mijn vraag: Wat vinden jullie het beste nieuwe spookhuis van België?

Elk jaar investeren de parken in nieuwe spookhuizen en ook fans bouwen graag iets op. Bij de fans is het wat kleinschaliger, maar komen ze zo elk jaar met iets nieuws op de proppen. Welke verkies jij? Welk spookhuis moet zeker terugkomen volgend jaar? Welk moet iedereen op het forum volgend jaar bezoeken?

Laat het even weten en vertel ook waarom!

Oja, je kan meerdere keren stemmen, maar ik heb het vooral bedoeld als 2 stemmen:
- 1 voor beste nieuwe spookhuis in een pretpark
- 1 voor beste nieuwe spookhuis als losstaand spookhuis

simon
07-11-17, 01:44
Beste nieuwe spookhuis in een pretpark: Childhood Fears (Bobbejaanland)
Wat een verrassing was dit! Bij uitstek het meest originele spookhuis dat ik al bezochte: zeer groot uitgewerkt en ondanks dat je er met een grote groep naar binnen gaat heb ik er hier geen last van. Hoe men Kinderland kon omtoveren tot dit... gestoord! Meermaals verschoten geweest (bvb. wanneer een baby tegen me aan reed wanneer ik een foto maakte of van de menselijke beer in de grijpbak). Echt een ware topper die zeker MOET terugkeren!
Runner up: Bloc H in Walibi Belgium en Camping Corpse in Bellewaerde

Beste nieuwe spookhuis als losstaand spookhuis: Dæmen†ia - The real nightmare (Beselare)
Zeer geslaagd spookhuis met een paar leuke verrassingen zoals de kleerkast en de doodskist - en blijkbaar ook een vallend schilderij. Tof om te zien hoe iedereen zich hier inzet, en dat alles gewoon gratis is! Dit jaar was het allemaal verspreid over 2 huizen, waarbij er één volgend jaar gesloopt gaat worden. Hopelijk weerhoudt dit het team niet om dit volgend jaar opnieuw te organiseren. Tip: misschien vanuit de tuin met een ladder naar boven klimmen en zo door de Velux naar binnen op het eerste? En dan langs de trap naar beneden, waarbij er ook iemand tussen de treden met de voeten speelt? Hier mogen ze gerust ook toegang vragen (al dan niet incl. 1 drankje), want ik zie het graag terugkomen!
Runner up: Institution of Horror XXL (Knokke)

bobby turbo
07-11-17, 18:52
De losse spookhuizen deed ik nog niet, maar Childhood Fears was voor mij de verrassing van deze Halloween. Ik ging er met weinig verwachting in, maar kan enkel zeggen dat ik hem geweldig vond. Enkel het laatste stukje mocht er nog net iets meer gebeuren.

Nathan G
07-11-17, 19:37
De niet-pretparkspookhuizen heb ik niet bezocht en ook in Bellewaerde ben ik nog nooit geweest met Halloween. Het is voor mij dus kiezen tussen die in Walibi Belgium en Bobbejaanland en daaruit kies ik voor Childhood Fears.

In Walibi Belgium vond ik Quarantine erg leuk, voornamelijk in het donker, maar verder niet enorm bijzonder. Bloc H vond ik daarentegen best teleurstellend. Het eerste stuk in de mist stelt zeer weinig voor. De kooien zijn leuk, maar te lang hetzelfde en daardoor dus te eentonig. De laatste paar scènes van het spookhuis vind ik het best, maar dan sta je zo weer buiten. De acteurs die erin zitten vind ik wel erg goed.

In Bobbejaanland was ik aangenaam verrast door Sonar. Het spookhuis is mooi gemaakt, de acteurs zijn erg goed en ook het verhaal wordt zeer goed duidelijk gemaakt. Ik vond het alleen wat aan de korte kant. De grootste verrassing was voor mij Childhood Fears. Ik had er op voorhand al wat over gehoord en dat was alleen maar positief. Ik heb lang in de rij gestaan, maar zelfs na dik anderhalf uur was ik zo enthousiast dat ik iets later op de avond gewoon nog eens een uur gaan aanschuiven ben. Het concept is geweldig leuk en ik ben enkele keren goed verschoten. Verder ook knap hoe ze in een uur tijd kinderland zo kunnen ombouwen. Bobbejaanland heeft me hiermee echt omvergeblazen en krijgt zonder twijfel mijn stem.

simon
08-11-17, 17:41
In Walibi Belgium vond ik Quarantine erg leuk, voornamelijk in het donker, maar verder niet enorm bijzonder. Bloc H vond ik daarentegen best teleurstellend. Het eerste stuk in de mist stelt zeer weinig voor. De kooien zijn leuk, maar te lang hetzelfde en daardoor dus te eentonig. De laatste paar scènes van het spookhuis vind ik het best, maar dan sta je zo weer buiten. De acteurs die erin zitten vind ik wel erg goed.

Quarantine was inderdaad erg leuk, en vond ik ook heel wat beter dan wat het vorig jaar was. Met outdoor mazes vind ik dat ze altijd in het donker beter uitkomen, en hier was dit niet anders :) Van Bloc H was ik ook aangenaam verrast, en mij stelden de kooien niet teleur. Misschien had ik te veel leedvermaak met gewone bezoekers die opgesloten werden.


In Bobbejaanland was ik aangenaam verrast door Sonar. Het spookhuis is mooi gemaakt, de acteurs zijn erg goed en ook het verhaal wordt zeer goed duidelijk gemaakt. Ik vond het alleen wat aan de korte kant.

Wat betreft Sonar, het is inderdaad mooi en duidelijk gemaakt en de acteurs deden goed hun best, maar toch miste ik er nog iets in. Ik heb me wat gestoord aan hun maskers, die er echt fake uitzagen. Hierdoor vond ik het niet bepaald eng, maar eerder lachwekkend. De 5* waren het mij niet waard, die vond ik eerder gaan naar een andere...

Verder scoorden ze bij mij ook slechte punten op vlak van onveilige ingang: je moet via de backstage naar binnen waar golfkarretjes kunnen voorbijvliegen. Ok, het is Halloween, maar toch basisveiligheid? Daarnaast ook de grond die vreemd aanvoelde: je liep op kussens met zand op? Mijn schoenen waren echt smerig als ik buiten kwam uit een indoor maze... En tenslotte werd in het begin duidelijk gezegd: je raakt geen acteurs aan en zij raken jou niet aan, maar ik werd bijna "gewurgd" door een acteur als ik niet achteruit sprong en ook van anderen heb ik gehoord dat ze meermaals aangeraakt werden. Als die "aanraking" de 5* oplevert... Ik zie Sonar nog groeien in de toekomst.


De losse spookhuizen deed ik nog niet, maar Childhood Fears was voor mij de verrassing van deze Halloween. Ik ging er met weinig verwachting in, maar kan enkel zeggen dat ik hem geweldig vond. Enkel het laatste stukje mocht er nog net iets meer gebeuren.


De grootste verrassing was voor mij Childhood Fears. Ik had er op voorhand al wat over gehoord en dat was alleen maar positief. Ik heb lang in de rij gestaan, maar zelfs na dik anderhalf uur was ik zo enthousiast dat ik iets later op de avond gewoon nog eens een uur gaan aanschuiven ben. Het concept is geweldig leuk en ik ben enkele keren goed verschoten. Verder ook knap hoe ze in een uur tijd kinderland zo kunnen ombouwen. Bobbejaanland heeft me hiermee echt omvergeblazen en krijgt zonder twijfel mijn stem.

Jullie zeggen het beiden: wat een verrassing! Deze mocht van mij ook gerust de 5* krijgen, want hier ben ik toch meermaals goed verschoten. Ik weet niet welke quotering hij nu echt kreeg (4* volgens het plan, 3* volgens het bord aan de ingang), maar hier was er een enge sfeer die gerust 5* waard was!