PDA

Bekijk Volledige Versie : Event: Ladeuze On Ice (Leuven, 7/12 - 25/12)



Azmidiske
11-11-17, 17:44
Dit jaar een nieuwe winteractiviteit in de Leuvense binnenstad: Ladeuze On Ice! De traditionele kerstmarkt wordt dit jaar uitgebreid tot een heus evenement met o.a. een Beiers kerstdorp, een schaatspiste, een reuzenrad en een ijsglijbaan. Het is overigens de eerste keer sinds ongeveer twintig jaar dat er een reuzenrad naar Leuven komt. Meer info via deze websites:

https://www.ladeuzeonice.be/
https://www.leuven.be/ladeuze-on-ice

Ladeuze On Ice vindt plaats vanaf 7 december tot en met 25 december. Als inwoner van Heverlee ben ik zeker van plan om hier naartoe te gaan, vooral omdat mijn laatste rit in een reuzenrad als uit mijn lagereschooltijd dateert en ik als postbode in het Leuvense mijn werkterrein weleens in panorama wil bewonderen :o

Zijn er nog mensen die interesse hebben om dit te bezoeken? Ik heb nog nooit forumleden in het echt gezien en zou het dus eigenlijk wel jammer vinden moesten we elkaar domweg mislopen.

simon
13-11-17, 12:17
Ik heb hier wel interesse voor :)

Le Sapin Magique heb ik vorig jaar nog in Gent gezien dacht ik. Ofwel was het in Brussel :)

Ignace
13-11-17, 12:22
Een datum vastprikken is voor mij altijd moeilijk, maar op zich wil ik het wel proberen... Als er voor een zondag gekozen word is de kans groot dat ik ook kan afkomen.

Nathan G
13-11-17, 14:59
Bij mij is het hetzelfde als bij Ignace, ik heb op zich wel interesse, maar met een datum ga ik nu nog niet afkomen, want de kans is reëel dat er nog wat tussenkomt :p

Xarbero
13-11-17, 20:55
als ik thuis ben, zit de kans er ook wel in datk afkom. Dan wel met het openbaar vervoer dus zal moeten op tijd een treintje terug hebben :p

Azmidiske
13-11-17, 20:58
Bedankt voor de interesse :)

Simon gaf eerder al aan dat hij het weekend verkiest en Ignace heeft een voorkeur voor zondag. Dan zou het 10 december of 17 december kunnen worden (24/12 ligt voor iedereen moeilijk, denk ik). Zelf heb ik niet zo'n volle agenda, dus wat mij betreft is een andere datum ook goed.

De datum hoeft zeker nu nog niet definitief gekozen te worden (ik ben dit weekend trouwens weg naar een vakantiehuisje zonder internet). Maar ik denk dat 10/12 en 17/12 de meest realistische opties zijn ;)

Xarbero
13-11-17, 21:26
9-10 zit ik in Winterwonderland london.

simon
15-11-17, 12:58
Mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar 10/12 dan 17/12, tenzij het 17/12 laat in de namiddag afspreken wordt. Op 16/12 trouwt mijn stiefbroer :)

Azmidiske
19-11-17, 17:46
Dan stel ik voor dat we afspreken op zondag 10 december (tenzij iemand echt liever 17/12 wil).
Wie komt er allemaal? En hoe laat komen we samen?

Nathan G
20-11-17, 10:04
Ik heb die dag helaas een trip gepland, dus ga er dan niet kunnen bij zijn. Anders was ik graag meegekomen!

Azmidiske
20-11-17, 15:10
Simon had al vrij vroeg gezegd dat hij graag wil komen, dus hem zou ik er wel bij willen. Maar voor Simon kan het blijkbaar ook op 17/12 als we laat genoeg in de namiddag afspreken. Die datum komt mij eigenlijk ook iets beter uit dan 10/12.

Dus voor mij is 17/12 laat in de namiddag of 's avonds zeker ook goed als dat voor jullie beter past!

Nathan G
20-11-17, 15:21
Simon had al vrij vroeg gezegd dat hij graag wil komen, dus hem zou ik er wel bij willen. Maar voor Simon kan het blijkbaar ook op 17/12 als we laat genoeg in de namiddag afspreken. Die datum komt mij eigenlijk ook iets beter uit dan 10/12.

Dus voor mij is 17/12 laat in de namiddag of 's avonds zeker ook goed als dat voor jullie beter past!

Voor mij past op 17/12 wel beter, uur maakt me niet uit, laat maar weten!

Azmidiske
22-11-17, 19:29
Na overleg met Simon via PM kunnen we de dag nu definitief vastleggen: Zondag 17 december!

Simon heeft me gevraagd om laat in de namiddag of 's avonds af te spreken. Welk uur stellen jullie voor?

Nathan G
22-11-17, 21:30
Na overleg met Simon via PM kunnen we de dag nu definitief vastleggen: Zondag 17 december!

Simon heeft me gevraagd om laat in de namiddag of 's avonds af te spreken. Welk uur stellen jullie voor?

Voor mij maakt het niet uit. Omdat iemand het eerste voorstel moet doen, 18-19u? :p

Azmidiske
23-11-17, 17:46
18u00 is goed voor mij!
Simon?

simon
24-11-17, 10:00
18u00 is goed voor mij!
Simon?

Moet wel lukken, maar weet niet hoe lang ik er zal kunnen blijven. 17u mag eventueel ook hoor

Azmidiske
24-11-17, 16:12
Omdat Simon zegt dat hij niet tot heel laat kan blijven en ik de volgende dag ook vroeg moet opstaan, stel ik voor:

zondag 17 september 2017
17u00

Is dat voor iedereen OK?

Ik vrees dat het moeilijk zal worden om elkaar te vinden op het drukke Ladeuzeplein ... misschien kunnen we best afspreken in Café Marie-Thérèse (Martelarenplein 1 , vlak bij het treinstation van Leuven). Waarschijnlijk is dat café zondagavond wel open en zoniet wachten we er gewoon voor de deur :)

Azmidiske
30-11-17, 16:45
Om elkaar wat sneller te vinden en om het wat handiger te maken voor mensen die met het openbare vervoer komen, stel ik voor dat we samenkomen in Café Marie-Thérèse.

Adres: Martelarenplein 1, 3000 Leuven. Dit is op het grote plein aan het treinstation. Als je met je rug naar het station staat, ligt dit café helemaal aan de linkerkant van het plein (op de hoek van het plein). Opgelet: Het station heeft twee uitgangen en je moet wel degelijk aan de voorkant van het station zijn, niet aan de achterkant! Ik neem aan dat Google Maps dit wel kan verduidelijken :)

Normaal gezien zal het café zondagavond 17/12 gewoon open zijn en dan stel ik voor dat we binnen op elkaar wachten. Mocht het café om één of andere reden toch dicht zijn (of volzet) dan wachten we op elkaar buiten voor de deur van het café.

Vinden jullie het OK als we via PM ook onze GSM-nummers aan elkaar doorgeven? Kan zeer nuttig zijn als we elkaar niet direct vinden ;)

borisvdd
12-12-17, 15:23
zondag 17 september 2017
17u00

Is dat voor iedereen OK?


Da's goed, dan hebben we nog enkele maanden om het voor te bereiden. :D

Nathan G
12-12-17, 16:03
Da's goed, dan hebben we nog enkele maanden om het voor te bereiden. :D

Hoe ga jij je voorbereiden op september 2017? :p

Spreekt voor zich dat het gaat om december...

Xarbero
12-12-17, 17:37
Ik kom ook es af denk ik :-) met het OV wel dus hopen dat den trein goe rijdt :p

Azmidiske
13-12-17, 09:53
Oei, ik heb inderdaad een nogal onhandige tikfout gemaakt :o Uiteraard bedoel ik:

Zondag 17 december
17u00
Café Marie-Thérèse op het Martelarenplein in Leuven

@Xarbero: Bedankt voor je interesse, je krijgt nog een PM van mij.

Michielsken
15-12-17, 13:10
aan de deelnemers: print anders onderstaande foto van Ignace af, knip hem uit en speld hem op je jas. Zo weten jullie direct wie er voor de afspraak komt en wie voor het cafe :D

http://www.pretparken.be/data/lid/13315_mypic.jpg

Nathan G
17-12-17, 22:28
Net terug thuis van een tof tripje. Bedankt aan de organisator en allen die erbij waren! ;)

Xarbero
17-12-17, 23:40
Net terug thuis van een tof tripje. Bedankt aan de organisator en allen die erbij waren! ;)

Amen! Thanks voor de toffe namiddag! :-) en het vol te houden met een meerderheid aan westvlamingen in leuven! :D

Azmidiske
18-12-17, 19:39
Ik vond het ook heel gezellig, bedankt voor jullie interesse om te komen!
:D

simon
19-12-17, 18:25
Ik vond het ook een geslaagde middag/avond, en leuk om bepaalden nu eens echt gezien te hebben. Voor herhaling vatbaar!

Xarbero
19-12-17, 23:08
Ik vond het ook een geslaagde middag/avond, en leuk om bepaalden nu eens echt gezien te hebben. Voor herhaling vatbaar!

Voila! waar is de volgende meet? :p

Azmidiske
20-12-17, 16:59
Volgend jaar zou De Vijf Zintuigen in de Efteling een tweede editie van hun quiz organiseren. Misschien moeten we dar eens naartoe gaan :p

yelle8
28-12-17, 19:48
Ik verwacht nu wel een TR van deze uitstap he! ;)

Xarbero
28-12-17, 20:06
TR's worden geschreven door de organisator! :p #OffTheHook

Azmidiske
30-12-17, 18:50
Ik was eigenlijk niet van plan om een TR te schrijven omdat dit geen bezoek aan een echt park was en ik momenteel ook niet zo veel tijd of inspiratie heb. Maar als jullie het vragen, dan doe ik het ;)
Al zal dit wel een kort verslag worden in plaats van een volwaardig TR.

Onze bijeenkomst op Ladeuze On Ice is voor mij enorm goed meegevallen! Ook al had ik de mensen die kwamen nog nooit eerder gezien (en zij mij niet) we hebben elkaar zonder problemen gevonden aan het café op het Martelarenplein in Leuven, waar we afgesproken hadden. Simon had ook nog een vriend van hem meegebracht. We waren dus met zijn vijven. Zodra onze groep compleet was, zijn we te voet naar het centrum van Leuven gegaan. Tijdens die wandeling begon er meteen al een lang gesprek over allerlei parken in Europa die we bezocht hadden of die we graag eens zouden bezoeken. Ook al was het mijn eerste ontmoeting met forumleden en kenden ze mij dus niet echt, ik voelde me onmiddellijk in de groep opgenomen :D Super om te merken dat mijn eerste contact met andere pretparkfans zo vlot ging!

Toen we bij het Ladeuzeplein kwamen, was het daar al een gezellige drukte. We liepen eerst voorbij een reeks eetkraampjes en besloten om aan te schuiven bij wat onze enige attractie van de avond zou worden: het reuzenrad. In de wachtrij ging ons gesprek gewoon verder. Het grappige was dat ik over alles perfect kon meepraten terwijl ik in mijn hele leven slechts drie parken bezocht heb en nooit vaker dan drie keer per jaar ga. Maar omdat ik dit forum en ook het vroegere gecrashte forum uitgebreid gelezen heb, vormen namen als Vekoma, RMC, Silver Star, Shambala etc. geen geheimen meer voor mij.

Eén van ons - ik weet niet meer wie - verwonderde zich zelfs over het feit dat ik zo veel wist en tegelijk zo weinig had gedaan. Dat is helaas het tragische lot van iemand die moeite heeft met lange autoritten - enkel als chauffeur, niet als passagier - en tot 17 december 2017 geen pretparkvrienden had. Maar onze zeer geslaagde forummeeting doet mij toch hopen dat er verandering op komst is! De kans bestaat zelfs dat ik in 2018 eindelijk van mijn intussen beruchte Tarontrauma verlost zal geraken (al betwijfel ik of het ooit 100 procent goed komt tussen mij en Phantasialand als park). Maar Taron is een baan die ik ondanks alles toch ooit eens gedaan wil hebben.

Na het verlaten van het reuzenrad - een heel smalle uitgang trouwens - gingen we verder richting kerstmarkt. Deze stond opgesteld in het stadspark van Leuven. Ook hier was een massa volk aanwezig en gelukkig had men de problemen met de natte ondergrond - waarover in de media geklaagd was - al opgelost. We wandelden tussen kraampjes waar allerlei soorten eten en souvenirs verkocht werden. Grappig was het moment waarop we plotseling de Kabouterdans hoorden en een paar groepsleden zich meteen in Plopsaland waanden ;)

We trokken verder naar de McDonalds in het centrum van Leuven. Hoewel ik al heel mijn leven in Heverlee woon, was ik hier nog nooit binnen geweest (mijn familie verkiest de Quick). Gelukkig was er op de bovenverdieping nog een tafel vrij die groot genoeg was voor onze groep. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik toen een verhaal heb verteld dat bij mij thuis nog altijd legendarisch is: als kind ben ik ooit eens met mijn zus en mijn grootvader naar de Quick gegaan, wat voor hem het eerste bezoek ooit aan een fastfoodrestaurant was. In al zijn naïviteit vroeg de arme man “Waar is het bestek?” Het resultaat was een stomverbaasde reactie van het personeel en een lachbui bij mijn zus en ikzelf … zelfs twintig jaar later blijft die anekdote nog grappig. Maar het beste moment van onze maaltijd tijdens Ladeuze On Ice blijft toch wel het moment dat ik slechts twee woorden nodig had om de rest van het gezelschap in een bulderlach te laten uitbarsten. Die twee woorden waren “Mont Mosan”. Blijkbaar hadden meerdere mensen in de groep dit foute parkje als eens bezocht en wisten ze er straffe verhalen over te vertellen. Zelf ken ik het park enkel van Youtube maar ik heb nog nooit zoiets raars gezien :p

Daarna wandelden we terug richting Martelarenplein en het treinstation van Leuven. We sloten de avond af in het café waar we eerst verzameld hadden. Nogmaals een dikke merci aan de persoon die voor iedereen de drankjes betaald heeft - tot mijn schaamte weet ik niet meer wie van ons het was - en eigenlijk wil ik iedereen bedanken voor de leuke avond en de vlotte aanvaardig in de groep. Ik zal nooit iemand worden die vaker dan vier of vijf keer per jaar naar een pretpark gaat, want dan zou voor mij het bijzondere van zo’n dag eraf zijn en ik wil graag dat een parkbezoek iets speciaals blijft. Maar ik zou in de toekomst graag nog eens afspreken met leden van dit forum en ik geloof er ook in dat dit zal lukken ;)

Voila, dan toch nog een soort van TR. Heeft iemand er nog iets aan toe te voegen?

simon
02-01-18, 15:14
Ik was eigenlijk niet van plan om een TR te schrijven omdat dit geen bezoek aan een echt park was en ik momenteel ook niet zo veel tijd of inspiratie heb. Maar als jullie het vragen, dan doe ik het ;)
Al zal dit wel een kort verslag worden in plaats van een volwaardig TR.

Onze bijeenkomst op Ladeuze On Ice is voor mij enorm goed meegevallen! Ook al had ik de mensen die kwamen nog nooit eerder gezien (en zij mij niet) we hebben elkaar zonder problemen gevonden aan het café op het Martelarenplein in Leuven, waar we afgesproken hadden. Simon had ook nog een vriend van hem meegebracht. We waren dus met zijn vijven. Zodra onze groep compleet was, zijn we te voet naar het centrum van Leuven gegaan. Tijdens die wandeling begon er meteen al een lang gesprek over allerlei parken in Europa die we bezocht hadden of die we graag eens zouden bezoeken. Ook al was het mijn eerste ontmoeting met forumleden en kenden ze mij dus niet echt, ik voelde me onmiddellijk in de groep opgenomen :D Super om te merken dat mijn eerste contact met andere pretparkfans zo vlot ging!

Toen we bij het Ladeuzeplein kwamen, was het daar al een gezellige drukte. We liepen eerst voorbij een reeks eetkraampjes en besloten om aan te schuiven bij wat onze enige attractie van de avond zou worden: het reuzenrad. In de wachtrij ging ons gesprek gewoon verder. Het grappige was dat ik over alles perfect kon meepraten terwijl ik in mijn hele leven slechts drie parken bezocht heb en nooit vaker dan drie keer per jaar ga. Maar omdat ik dit forum en ook het vroegere gecrashte forum uitgebreid gelezen heb, vormen namen als Vekoma, RMC, Silver Star, Shambala etc. geen geheimen meer voor mij.

Eén van ons - ik weet niet meer wie - verwonderde zich zelfs over het feit dat ik zo veel wist en tegelijk zo weinig had gedaan. Dat is helaas het tragische lot van iemand die moeite heeft met lange autoritten - enkel als chauffeur, niet als passagier - en tot 17 december 2017 geen pretparkvrienden had. Maar onze zeer geslaagde forummeeting doet mij toch hopen dat er verandering op komst is! De kans bestaat zelfs dat ik in 2018 eindelijk van mijn intussen beruchte Tarontrauma verlost zal geraken (al betwijfel ik of het ooit 100 procent goed komt tussen mij en Phantasialand als park). Maar Taron is een baan die ik ondanks alles toch ooit eens gedaan wil hebben.

Na het verlaten van het reuzenrad - een heel smalle uitgang trouwens - gingen we verder richting kerstmarkt. Deze stond opgesteld in het stadspark van Leuven. Ook hier was een massa volk aanwezig en gelukkig had men de problemen met de natte ondergrond - waarover in de media geklaagd was - al opgelost. We wandelden tussen kraampjes waar allerlei soorten eten en souvenirs verkocht werden. Grappig was het moment waarop we plotseling de Kabouterdans hoorden en een paar groepsleden zich meteen in Plopsaland waanden ;)

We trokken verder naar de McDonalds in het centrum van Leuven. Hoewel ik al heel mijn leven in Heverlee woon, was ik hier nog nooit binnen geweest (mijn familie verkiest de Quick). Gelukkig was er op de bovenverdieping nog een tafel vrij die groot genoeg was voor onze groep. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik toen een verhaal heb verteld dat bij mij thuis nog altijd legendarisch is: als kind ben ik ooit eens met mijn zus en mijn grootvader naar de Quick gegaan, wat voor hem het eerste bezoek ooit aan een fastfoodrestaurant was. In al zijn naïviteit vroeg de arme man “Waar is het bestek?” Het resultaat was een stomverbaasde reactie van het personeel en een lachbui bij mijn zus en ikzelf … zelfs twintig jaar later blijft die anekdote nog grappig. Maar het beste moment van onze maaltijd tijdens Ladeuze On Ice blijft toch wel het moment dat ik slechts twee woorden nodig had om de rest van het gezelschap in een bulderlach te laten uitbarsten. Die twee woorden waren “Mont Mosan”. Blijkbaar hadden meerdere mensen in de groep dit foute parkje als eens bezocht en wisten ze er straffe verhalen over te vertellen. Zelf ken ik het park enkel van Youtube maar ik heb nog nooit zoiets raars gezien :p

Daarna wandelden we terug richting Martelarenplein en het treinstation van Leuven. We sloten de avond af in het café waar we eerst verzameld hadden. Nogmaals een dikke merci aan de persoon die voor iedereen de drankjes betaald heeft - tot mijn schaamte weet ik niet meer wie van ons het was - en eigenlijk wil ik iedereen bedanken voor de leuke avond en de vlotte aanvaardig in de groep. Ik zal nooit iemand worden die vaker dan vier of vijf keer per jaar naar een pretpark gaat, want dan zou voor mij het bijzondere van zo’n dag eraf zijn en ik wil graag dat een parkbezoek iets speciaals blijft. Maar ik zou in de toekomst graag nog eens afspreken met leden van dit forum en ik geloof er ook in dat dit zal lukken ;)

Voila, dan toch nog een soort van TR. Heeft iemand er nog iets aan toe te voegen?

Nogmaals bedankt voor de leuke middag! De vriend die mee was, is iemand die net als jij het forum van op een afstand volgt. Wellicht heeft hij de TR intussen ook al gelezen :)

En ook bedankt aan Xarbero voor de traktatie op het lokale biertje!

Xarbero
02-01-18, 15:52
Nogmaals bedankt voor de leuke middag! De vriend die mee was, is iemand die net als jij het forum van op een afstand volgt. Wellicht heeft hij de TR intussen ook al gelezen :)

En ook bedankt aan Xarbero voor de traktatie op het lokale biertje!

Graag gedaan! :D