PDA

Bekijk Volledige Versie : [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten



Pagina's : [1] 2 3

yelle8
18-11-17, 11:39
Bobbejaanland is inmiddels in winterslaap dus de speculaties over 2018 kunnen beginnen. Het viel me op dat het park op hun facebookpagina geheimzinnig reageert over vragen naar 2018: voeren ze daadwerkelijk iets in hun schild (groot/klein?) of is het gewoon om niet 'niks' te moeten zeggen?

https://i.imgur.com/iBHmIl9.png

Persoonlijk verwacht ik niet meteen dat ze met iets groots gaan komen, want dan was er al eerder over gecommuniceerd en over gehyped lijkt me. Ik verwacht eerder een nieuwe show ofzo. Niets verwacht ik ook niet meteen, want dan zijn die antwoorden achteraf 'teleurstellend' voor die personen die die vraag stelden.

Er zijn zoveel geruchten dat Dreamcatcher het niet meer lang gaat trekken dus misschien in 2019 wel een nieuwe grote achtbaan? Ik zie dat ook niet meer lang uitblijven na Movie Park Germany en Slagharen. Maar wat denken jullie?

bobby turbo
18-11-17, 11:41
Bobbejaanland is inmiddels in winterslaap dus de speculaties over 2018 kunnen beginnen. Het viel me op dat het park op hun facebookpagina geheimzinnig reageert over vragen naar 2018: voeren ze daadwerkelijk iets in hun schild (groot/klein?) of is het gewoon om niet 'niks' te moeten zeggen?

https://i.imgur.com/iBHmIl9.png

Persoonlijk verwacht ik niet meteen dat ze met iets groots gaan komen, want dan was er al eerder over gecommuniceerd en over gehyped lijkt me. Ik verwacht eerder een nieuwe show ofzo. Niets verwacht ik ook niet meteen, want dan zijn die antwoorden achteraf 'teleurstellend' voor die personen die die vraag stelden.

Er zijn zoveel geruchten dat Dreamcatcher het niet meer lang gaat trekken dus misschien in 2019 wel een nieuwe grote achtbaan? Ik zie dat ook niet meer lang uitblijven na Movie Park Germany en Slagharen. Maar wat denken jullie?

De directeur wou volgend jaar een nieuwe thrillride, vertelde hij in een interview. Personeel van Dramcatcher beweerde dat DC een renovatie krijgt deze winter, schilderen enzovoort.

borisvdd
18-11-17, 15:40
Voor Bobbejaanland verwacht je beter niets... zelfs geen onderhoud... dan kan je niet teleurgesteld worden in April.

Phadd-F
18-11-17, 16:20
Misschien nog een wereldunieke speeltuin erbij?!

Nathan G
18-11-17, 20:04
Onlangs zag ik dit op de Facebook-pagina van Bobbejaanland. Goed dat ze onderhoud doen, dat kunnen ze op zich wel gebruiken.

https://i.imgur.com/7Fp5owO.jpg

Van nieuwigheden denk ik niet dat we al te veel moeten verwachten. Het is ook niet omdat de directeur 'een thrill ride wil', dat die er meteen komt natuurlijk.

chupacalabra
18-11-17, 22:40
Bobbejaanland is inmiddels in winterslaap dus de speculaties over 2018 kunnen beginnen. Het viel me op dat het park op hun facebookpagina geheimzinnig reageert over vragen naar 2018: voeren ze daadwerkelijk iets in hun schild (groot/klein?) of is het gewoon om niet 'niks' te moeten zeggen?

https://i.imgur.com/iBHmIl9.png

Persoonlijk verwacht ik niet meteen dat ze met iets groots gaan komen, want dan was er al eerder over gecommuniceerd en over gehyped lijkt me. Ik verwacht eerder een nieuwe show ofzo. Niets verwacht ik ook niet meteen, want dan zijn die antwoorden achteraf 'teleurstellend' voor die personen die die vraag stelden.

Er zijn zoveel geruchten dat Dreamcatcher het niet meer lang gaat trekken dus misschien in 2019 wel een nieuwe grote achtbaan? Ik zie dat ook niet meer lang uitblijven na Movie Park Germany en Slagharen. Maar wat denken jullie?
De geruchten over dreamcatcher zijn klinklare onzin . Er is niets aan die baan .
Ik verwacht volgend seizoen een prachtige speeltuin , aangezien die van vorig jaar zo'n denderend succes was ;-) . Van heinde-en-verre kwamen mensen voor de speeltuin!
Dus de MACK Launch Coaster zal voor het jaar nadien zijn (beetje vijgen na pasen imo; niks unieks meer aan) , als je de parkroddels mag geloven toch... maarja diezelfde roddels voorspellen ook het einde van dreamcatcher:).

@Boris t'is goed hoor . We snappen het al .

Over de Facebook berichten kunnen we duidelijk zijn naar mijn mening : Als 't spectaculairste wat je gaat doen in een jaar Cowboytown vieren is of de host zijn voor een event georganiseerd door iemand anders ... Stel ik voor gewoon te zwijgen . Dan maak je je niet hopeloos belachelijk tegenover de andere parken .

borisvdd
19-11-17, 10:20
@chupacalabra: jij mag kritiek spuien en een ander moet zijn mond houden... we snappen jou ook wel hoor.

Rickie97
19-11-17, 10:35
@chupacalabra: jij mag kritiek spuien en een ander moet zijn mond houden... we snappen jou ook wel hoor.

Iedereen mag kritiek spuien zoveel hij wil, het is alleen niet nodig om elke keer weer hetzelfde te zeggen.

chupacalabra
19-11-17, 17:45
Iedereen mag kritiek spuien zoveel hij wil, het is alleen niet nodig om elke keer weer hetzelfde te zeggen.
En een beetje funderen graag ...
Zeggen dat BJL geen onderhoud doet is gewoon onzin. Vorig jaar is er erg veel (nodig en minder nodig) geschilderd, en dat lijken ze verder door te drukken in cowboystad lijk mij ->zie foto FB.
Als ik een van Boris' posts mag interpreteren "gaat hij toch nooit naar dat rotpark", dus kan hij totaal niet weten hoe het eraan toegaat , op posts van een anderen na .

bij wijze van voorbeeld: Als je beaamt dat het jammer is dat mouse Bob zonder houtnerf geverfd is , gaat niemand moeilijk doen. Maar wat je hierboven schrijft is gewoon : onnodig. Of zet er een grote berg emoticons bij, zodat we dat lezen met de nodige "zwans" .

Bij wijze van voorbeeld even iets gezocht:


Al die negatieve commentaar. Het was Bobbejaanland zijn jaar niet in de pers.


Het was Bobbejaanland's decennium niet als bezoeker...
Waarom vind je dat ? denk je dat het gros van de mensen geen fun heeft in het park/attracties ? bedoelde je dit ook met een zwans ?
Je hoeft hier uiteraard niet op de reageren, het is maar een voorbeeld. Probeer te vertellen waarom jij iets vindt .

Ik zal het omgekeerde voorbeeld ook geven, ik vond in PlopsaDP het niet kunnen dat personeel eet en drinkt in het zicht van de bezoeker. Ik schreef erbij dat ik dat niet netjes vond . Ik stond hierbij zo goed als alleen, anderen vonden dat wel oké. Ik probeerde mijn stelling en mening te verdedigen . Er stond niet: "ze eten in het zicht! schande!" . snap je wat ik bedoel ? Zo creëer je gesprek en discussies .

etwien
19-11-17, 20:22
Ik kan alvast niet wachten om te zien wie er dit jaar de picknic hoek sponsord! Misschien krijgt het park wel een tweede, welverdiende speeltuin? Genoeg om naar uit te kijken alvast!

Jak
20-11-17, 01:06
In het beste geval is er werk gemaakt van die derde themazone die in de pen zou zitten (zei Roland Kleve met de opening van TFC). Hopelijk is dat plan nog niet gesneuveld. Maar als ik zoe dat ze denken aan een spannende attractie, denk ik wel dat ze die 'in thema' gaan zetten. Ik gok hard op een renovatie van de zone rond de Kettingmolen, Typhoon, Sledgehammer. Gezien ze de inkomzone en Adventure Valley de afgelopen jaren hebben aangepakt en deze zone er wat tussen ligt. Het park aan de kant van de Indiana River lijkt me overigens moeilijker te thematiseren.

In een ander scenario hebben ze verschillende zaken geverfd en komt er een nieuwe show.

Azmidiske
20-11-17, 15:41
Ik schreef erbij dat ik dat niet netjes vond . Ik stond hierbij zo goed als alleen, anderen vonden dat wel oké. Ik probeerde mijn stelling en mening te verdedigen . Er stond niet: "ze eten in het zicht! schande!" . snap je wat ik bedoel ? Zo creëer je gesprek en discussies .

Dit vind ik wel goed geformuleerd, zo probeer ik zelf dus ook te schrijven op een forum. Toen ik hier een tijdje geleden zei dat ik Phantasialand overgewaardeerd vind, heb ik ook geprobeerd om die mening te onderbouwen - en misschien heb ik dat zelfs iets té uitgebreid gedaan :p ). Dat levert gewoon meer op dat enkel kritiek geven.

(Tussen haakjes, Taron wil ik eigenlijk wel doen en ik ben bereid om mijn opinie over PHL daarvoor eventjes opzij te zetten. Maar helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor het autoritprobleem ...)

On Topic nu: Ik ben niet zo bekend met Bobbejaanland, maar op basis van die facebookposts zou ik niet verwachten dat er echt helemaal niets komt. Net als Yelle8 hoop ik wel dat ze binnen enkele jaren een grote nieuwe attractie krijgen. Op basis van de internetcommentaren die ik lees, kunnen ze zoiets wel gebruiken.

simon
20-11-17, 17:49
Ik denk dat we volgend jaar toch wel iets leuks mogen krijgen. Ik had het eerder al eens gepost dat ik precies wat werkzaamheden zag tussen Sledge Hammer en TFC. Bij mijn laatste bezoek stonden we belachelijk dicht vooraan geparkeerd, waardoor ik niet langs daar gewandeld heb en dus ook geen foto heb genomen. Ik weet niet of nog iemand dit gespot heeft, of hier foto's van heeft, maar dit leek me er wel op te wijzen dat ze de grond daar bouwklaar aan het maken waren. Ik verwacht geen achtbaan, maar toch wel een thrillride.

En verder hoop ik ook dat DC een grondige opfrisbeurt krijgt en dat ze nog een nieuwe themazone openen volgend jaar.

Nieuwe show zal er sowieso komen, net als nieuwe spookhuizen met Halloween :)

knessel
20-11-17, 18:40
zoveel plaats is daar toch niet over hoor, kijk eens hier: http://www.geopunt.be/kaart?viewer_url=http%3A%2F%2Fmaps.geopunt.be%2Fre sources%2Fapps%2FGeopunt-kaart_app%2Findex.html%3Fid%3De4c864915fc4ba13015f da8320f4008c

GriffonofNemesis
21-11-17, 08:35
zoveel plaats is daar toch niet over hoor, kijk eens hier: http://www.geopunt.be/kaart?viewer_url=http%3A%2F%2Fmaps.geopunt.be%2Fre sources%2Fapps%2FGeopunt-kaart_app%2Findex.html%3Fid%3De4c864915fc4ba13015f da8320f4008c

Zo veel plaats is er ook niet echt nodig hé voor een thrill ride, Fly Away nam ook niet zo'n grote oppervlakte in.

PyongWon
21-11-17, 10:44
Zo veel plaats is er ook niet echt nodig hé voor een thrill ride, Fly Away nam ook niet zo'n grote oppervlakte in.

Als je ziet hoe weinig plaats de Typhoon uiteindelijk in neemt op die kaart...

simon
21-11-17, 11:05
Sledge Hammer heeft ook geen al te grote footprint, dus volgens mij kunnen ze hier echt wel iets plaatsen hoor. Maar ik weet niet hoe lang die grond er al zo bij lag. Ik was er op 26 augustus en toen viel het me op.

bobby turbo
21-11-17, 13:22
Op die plek en een stukje van de bsjes zet je al een deftige launchcoaster ala anubis, Gold rush

borisvdd
22-11-17, 18:58
Dit neemt anders ook niet zo héél veel plaats in :D :

http://www.bjlnostalgie.be/images/stories/projecten/projectthrillennium/thrillennium03.jpg
https://i0.wp.com/themeparkfreaks.eu/wp-content/uploads/2015/02/296_1000_1000.jpg?resize=390%2C480
http://www.bjlnostalgie.be/images/stories/projecten/projectthrillennium/thrillennium04.jpg
http://www.bjlnostalgie.be/images/stories/projecten/projectthrillennium/thrillennium05.jpg

chupacalabra
22-11-17, 20:18
Valt mij eigenlijk nu pas op ... Thrillenium ride zou 90° anders als Sledgehammer hebben gestaan.
Wat natuurlijk nadelig is voor de veiligheidszone van sledgehammer ... Er zal wel een bepaalde zone zijn waar je uit moet blijven (vallende muntstukken en andere voorwerpen) .

yelle8
23-11-17, 21:21
Zeer waarschijnlijk niet voor 2018, maar Bobbejaanland geeft na de Facebookposts weer wat goeie hoop op een grote nieuwe attractie in de nabije toekomst. In een enquête laat het park fans uit een lijstje attracties kiezen die men graag in het park zou zien verschijnen. Opties als gelanceerde inversiecoaster en valtoren zijn present. De volledige lijst en extra info vind je in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/1870/Bobbejaanland%20laat%20fans%20nieuwe%20attractie%2 0kiezen

Phadd-F
23-11-17, 21:36
Attractie met filmprojectie, simulator, interactieve shooter... ik voel 'em al weer aankomen. Als ze een beetje slim zijn gaan ze natuurlijk voor de launch coaster. Dan hopelijk wel niet iets a la Gold Rush of Star Trek maar iets unieks voor Bobbejaanland. Een echte goede thrill achtbaan missen ze heel hard en zou ze weer op de kaart kunnen zetten. Ook nodig om concurrentie aan Walibi te bieden als die met hun hyper afkomen.

Joran
23-11-17, 21:58
Ja, het probleem met zo'n zaken is dat je geen zicht hebt op de antwoorden natuurlijk. BBJ kan uiteindelijk kiezen wat ze willen... Ik voel een simulator aankomen... :)

Maargoed, we kunnen het park maar een kans geven. Hopen dat ze voor de launch gaan. Ik vrees er een beetje voor eerlijk gezegd. Dit lijkt me ergens wel een eenvoudige promotiestunt. Maar hey, prove me wrong BBJ. ;)

borisvdd
23-11-17, 22:47
Ze kunnen Desperado City weer openen anders... ze schilderen de paardjes nu zwart en verkopen de attractie als "nieuw". :D

Ignace
23-11-17, 22:49
Dit lijkt me ergens wel een eenvoudige promotiestunt. Maar hey, prove me wrong BBJ. ;)

Ik denk er net hetzelfde over, maar voor de zekerheid heb ik het toch maar ingevuld met als 'favoriete attractie' Taron vermeld.

Ik denk dat dit niet zozeer een echt nuttig onderzoek is, eerder een actie die ze doen om toch niet 'vergeten' te worden in een jaar waarin ze eigenlijk geen nieuwigheden presenteren.

Joran
23-11-17, 23:16
Ik denk er net hetzelfde over, maar voor de zekerheid heb ik het toch maar ingevuld met als 'favoriete attractie' Taron vermeld.

Ik denk dat dit niet zozeer een echt nuttig onderzoek is, eerder een actie die ze doen om toch niet 'vergeten' te worden in een jaar waarin ze eigenlijk geen nieuwigheden presenteren.

Haha, goeien bal Ignace. ;)

Als we ooit zien verschijnen "Bobbejaanland opent multi-launch coaster", weten we wie te danken. :) (En ik ga terug in een God geloven dan denk ik.)

bobby turbo
23-11-17, 23:41
Ze kunnen Desperado City weer openen anders... ze schilderen de paardjes nu zwart en verkopen de attractie als "nieuw". :D

Tuurlijk want die is nog niet al heel lang verdwenen uit het park... :p

simon
24-11-17, 11:19
Nice! Maar waar kan ik deze enquête invullen? Ik ben al lang geabonneerd op hun nieuwsbrief maar heb nog nooit iets ontvangen!

Pretparkfreak7
24-11-17, 11:40
Ik wil veel geloven, maar zelfs Bobbejaanland gaat niet zo dom zijn om voor de schijn een enquête te houden en vervolgens de resultaten van die enquête volledig naast zich neer te leggen. Waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om een enquête te organiseren. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar de keren dat ik een of ander enquête-wicht aan de telefoon krijg heeft dat zelden een positieve invloed op mijn appreciatie voor het bedrijf in kwestie. In tegendeel zelfs...
Als je weet dat je publiek het meest geïnteresseerd is in A en het minst geïnteresseerd in X. Dan hoef je toch geen al te groot zakelijk inzicht te hebben om te weten dat je investering in X je veel minder gaat opleveren dan je investering in A?

Ik weet niet of je je leeftijd locatie en geslacht moest opgeven voor die nieuwsbrief.... Als dat het geval is kan het goed zijn dat Bobbejaanland een random selectie heeft gemaakt waarbij alle leeftijdscategorieën ongeveer gelijk vertegenwoordigd zijn. Dat verklaart waarom sommigen met de nieuwsbrief wel een enquête kregen toegestuurd en anderen niet. Het is dan ook logisch dat er geen online link is naar de vragenlijst: anders zouden de resultaten gegarandeerd scheefgetrokken worden door een leger aan enthousiaste pretparkfanaten.

Ignace
24-11-17, 11:51
Je moest je leeftijd op de enquête invullen, dus dat wisten ze nog niet op voorhand.

Voorts leek het me quasi dezelfde enquête als enkele jaren terug, dus erg veel organiseerden zat er volgens mij niet in...

borisvdd
24-11-17, 12:25
Ik wil veel geloven, maar zelfs Bobbejaanland gaat niet zo dom zijn om voor de schijn een enquête te houden en vervolgens de resultaten van die enquête volledig naast zich neer te leggen.

We zullen zien in de paasvakantie he, als BJL weer opengaat. :D

Rein
24-11-17, 13:06
Nice! Maar waar kan ik deze enquête invullen? Ik ben al lang geabonneerd op hun nieuwsbrief maar heb nog nooit iets ontvangen!

Idem.
Zelfs als abonnee nog nooit een email van hen ontvangen, zelfs niet voor de events die men organiseert voor pashouders (bv: gratis fritjes op de nationale feestdag).

simon
24-11-17, 13:43
Idem.
Zelfs als abonnee nog nooit een email van hen ontvangen, zelfs niet voor de events die men organiseert voor pashouders (bv: gratis fritjes op de nationale feestdag).

Oh, van die laatste had ik ook niets gehoord. Jammere zaak! Enkel van Bellewaerde krijg ik vaak mails (als abonnee). Bij Walibi Belgium heb ik er dit jaar ook enkele mogen ontvangen.

dusk
24-11-17, 15:49
Kregen we bij zo een vorige enquete niet Forbidden Caves? Want daar was volgens hen toen veel vraag naar...wat ik nog steeds betwijfel.

Enkele opties vind ik toch vreemd.
1) nieuwe waterattractie. Staan er al niet vijf in het park? Of brengen we de raderboot terug?
2) attractie met filmprojectie. Doet me beetje aan een soarin' attractie denken. Weer een soort simulator dus...
3) een rollercoaster zonder looping. Hebben we in Bobbejaanland al genoeg van denk ik, op één na zijn alle coasters familie gericht. Multilaunch mag van mij wel maar dan liefst één met een inversie.
4) een interactieve shooting. El Paso anyone? En desperado city was ook al niet het grote succes.
5) Simulator. Wat is forbidden caves dan? Lijkt me wat vreemd dat je in twee zelfde soort attracties gaat investeren zonder er eerst iets anders te zetten in de tijd ertussen.

Naar mijn bescheiden mening mag er gerust een goeie thrill flatride komen. Of een wat intensere coaster.

chupacalabra
24-11-17, 16:51
Ik ben heel blij dat iedereen erg nuchter is over deze "poll". Want dit is uiteraard complete onzin . De wachttijd voor een achtbaan is al minstens een jaar, bij sommige bouwers 2 jaar . Dus is er al lang een idee en offertes van wat er gaat komen (Walibi heeft een 10-jaren plan.. dat zullen zij toch ook wel hebben?) . Dit is "doen alsof" er iets inspraak is. De keuzes zijn ook zo voor de hand liggend, dat het overgrote merendeel een launchcoaster gaat zeggen. Wat in de wandelgangen al lang gezegd wordt aangezien er in juni of juli iemand gezien is door de operatoren met een jas van HM ;-) .
Stel je stapt met een paar vrienden het stadion van (voor mij) Anderlecht uit en hebt goed wat pinten achterover geslagen en de keuze om te gaan eten zijn: Frietjes van de frituur, een fris lenteslaatje, Wok of Chinees. Dat is niet werkelijk een poll hè, dit is hetzelfde naar mijn mening ;-) .
Over de Caves ... daar hoorde ik van een operator een grappig verhaal over. Iets met: er zou een achtbaan komen, maar omdat er al zoveel staan in het park, voor iets anders gekozen. Al denk ik dat de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn/waren(?) intussen hebben ingezien dat het verkeerd was .
Als park moet je naar mijn mening dingen zoeken die je onmogelijk thuis, in de buurt, (of op de kermis in mindere mate) ziet. Een 3,4D beleving hoort daar in mijn opinie niet bij, net zoals iets met projecties en een bril. De gemiddelde Playstation 4 speler heeft zo'n ding thuis en kan er actief iets mee doen, ipv gewoon rondkijken.

Joran
24-11-17, 17:45
Ik wil veel geloven, maar zelfs Bobbejaanland gaat niet zo dom zijn om voor de schijn een enquête te houden en vervolgens de resultaten van die enquête volledig naast zich neer te leggen. Waarom zou je dan überhaupt de moeite doen om een enquête te organiseren.

Zo veel werk om een enquête te maken is dat vandaag de dag alles behalve hoor. Op 10 minuten maak je er een en verspreid je hem.

Waarom ze die resultaten naast zich zouden leggen? Simpel lijkt me? Geld. ;)

Pretparkfreak7
25-11-17, 12:25
1. ...Walibi heeft een 10-jaren plan.. dat zullen zij toch ook wel hebben?...
2. stadion van Anderlecht uit ... keuze om te gaan eten zijn:
3. Over de Caves ... er zou een achtbaan komen, maar omdat er al zoveel staan is er voor iets anders gekozen. Al denk ik dat de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn/waren(?) intussen hebben ingezien dat het verkeerd was .
1. Oei dat eerste idee moet ik toch even de wereld uit helpen. Santa Maria -de eyecatcher bij de entree- werd gesloopt in 2007. Het Park heeft tot 2017 gewacht om de zone opnieuw in te vullen. Verder waren de fundamenten van de attractie 10 jaar lang het eerste wat je tegenkwam in dat park. Toegegeven: het is een periode van 10 jaar, maar ik betwijfel of restanten van attracties laten wegrotten het begrip 'planning' verdienen. Desperado City opende in 2006 en ging in 2012 al weer weg. Dizz opende in 2011, werd geherthematiseerd in 2017. Forbidden Caves: Fly Away gesloopt, toegangsweg naar Hal 2000 verlegt: Sledgehammer ligt opeens in een half backstage gebied. Bobby drop: gesloopt in 2008, Doelloos basin en ingangshuisje tot 2015. Revolution is helemaal een klucht: 2008 Jungle, 2012 Jungle met Klok, 2014 Klok, 2016 Mount Mara met muziek | beeld van de klok, 2017 Mount Mara | Beeld & Muziek van de Klok.

Ik besluit hieruit: Neen, Bobbejaanland heeft géén 10-jarenplan.

2. Die voetbalvergelijking gaat niet op: het volk dat op een voetbalmatch afkomt is véél uniformer dan het volk dat op een pretpark afkomt. Ik kan mij zelfs onder pretparkfans perfect inbeelden dat mensen zowel kiezen voor een waterattractie als een vrije val of beide types van coasters. Bij het brede publiek is dat dan nog iets gevarieerder. Maar om het bij het voorbeeld van de match te houden: als je met je maten nu enorme fan bent van Aziatische cuisine en walgt van frieten trek je na de match ook niet naar het frituur.

3. Op zich is dat ook een juiste vaststelling. Er staan al véél achtbanen in dat park. De laatste achtbaan die ze hebben bijgezet heeft volgens mij geen drastische stijging in bezoekersaantallen veroorzaakt. Waarom zou je je dan in godsnaam een tweede keer aan dezelfde steen stoten?
Het creëren van die Adventure Valley is volgens mij een van de meest visionaire dingen die Bobbejaanland heeft ondernomen in het afgelopen Decennium. Er is zelden iets gebeurd dat tegelijkertijd zoveel oude rommel oplapte én coherentie creëerde in het park. Het is jammer dat de uiteindelijke attractie bij de Caves gefaald is. Had dat een leuke darkride geweest of een equivalent van Nemesis Subterra was dat een toptoevoeging geweest.

Wat ze bij de afweging van het aantal coasters uit het oog hebben verloren is dat er in bobbejaanland geen enkele coaster staat die boven de middelmaat uitschiet. Dus daar is wel degelijk nood aan.


Zo veel werk om een enquête te maken is dat vandaag de dag alles behalve hoor. Op 10 minuten maak je er een en verspreid je hem.
Dat besef ik ook, maar je haalt geen publiciteit door een enquête te organiseren. En het heeft geen zin om de resultaten gewoon naast je neer te leggen: want dan investeer je niet in het voordeel van je eigen winkel. Dus als je ze doet ga je toch iets doen met dat resultaat. Als ik me niet vergis was die vorige enquête vrij kort voor de Forbidden Caves. Het zou kunnen dat ze de resultaten daarvan voor de volgende nieuwigheid gebruikten en deze voor die daarna. Hoewel dat niet héél logisch zou zijn aangezien mensen dan twee keer hetzelfde antwoorden met wegvallen van de simulator.

Joran
25-11-17, 12:44
Dat besef ik ook, maar je haalt geen publiciteit door een enquête te organiseren. En het heeft geen zin om de resultaten gewoon naast je neer te leggen: want dan investeer je niet in het voordeel van je eigen winkel. Dus als je ze doet ga je toch iets doen met dat resultaat. Als ik me niet vergis was die vorige enquête vrij kort voor de Forbidden Caves. Het zou kunnen dat ze de resultaten daarvan voor de volgende nieuwigheid gebruikten en deze voor die daarna. Hoewel dat niet héél logisch zou zijn aangezien mensen dan twee keer hetzelfde antwoorden met wegvallen van de simulator.

Nou daar vergis je je dus in. Het feit dat we er nu over bezig zijn zegt al genoeg. Iedereen die de mail krijgt heeft iets van 'ow, wat, Bobbejaanland? Iets nieuws?'. Dit is dus wel degelijk publiciteit. De site met de drie 0's heeft het ook al meegenomen in hun 'nieuws'. :)

En wat als ze gewoonweg niet kunnen investeren voor hun eigen winkel. ;) Dromen kan, maar enig realisme is hier wel aan te raden.

Earlyspencer
25-11-17, 22:52
:( Natuurlijk komt launchcoaster als winnaar uit de bus, met of zonder enquête. Bekijk eens de alternatieven: die heeft BJL al of zijn toch allen minder spectaculair. Om nog maar de link met de nieuwigheden in de twee meest nabije zusterparken te verzwijgen ... Hoe relevant zijn zo'n enquêtes dan? Alsof het park / PR op het resultaat gaat wachten en pas daarna offertes bij de fabrikant gaat vragen en de aanvraag tot bouwvergunning zodoende nodeloos uitstelt. Schijndemocratie en een doorgestoken kaart, zo doorzichtig als een kleurloze zeepbel.

:( Weinig origineel, zo'n (nep)enquête. Was dat niet enkele jaren terug ook in een Duits en/of Pools pretpark het geval? Bij de ene ging het om verschillende soorten attracties, bij de andere tussen een Vekoma en een Intamin mega, als ik me niet vergis.

:) :) :) :) BJL krijgt eindelijk een (top)coaster. Ik verwacht iets dat toch indrukwekkender is dan Anubis en wellicht met een trein ipv aparte karren. Ze hebben in Lichtaart al genoeg coasters met aparte karren. Bovendien zijn Trek & Rush ook betreind. Elk jaar denk ik "Nu heb ik m'n laatste BJL-abo gekocht". Ik ruik al een reden om m'n huidig abo eind 2018 te verlengen. Licht in deze duistere tijden.

Rickie97
26-11-17, 21:09
Die poll geheel terzijde, opnieuw komt als een van de eersten Dreamcatcher ter sprake. Ik begrijp eigenlijk niet goed wat iedereen tegen tegen die achtbaan lijkt te hebben. Het is dan wel niet de spectaculairste baan, maar wel eentje met herinneringen en records aan gekoppeld: het was de eerste Europese hangende achtbaan ooit en sinds 2009 de oudste die nog werkt van heel de wereld... Moeten we hier niet juist trots op zijn? :)

vbgenechten
26-11-17, 21:47
En aan de wachtrij die er telkens weer staat te zien is die baan ook nog één van de populairste attracties van het park. Of is de capaciteit ervan gewoon zo slecht?

chupacalabra
26-11-17, 22:12
1. Oei dat eerste idee moet ik toch even de wereld uit helpen. Santa Maria -de eyecatcher bij de entree- werd gesloopt in 2007. etc...
Ik besluit hieruit: Neen, Bobbejaanland heeft géén 10-jarenplan.
2. Die voetbalvergelijking gaat niet op etc...
3. Op zich is dat ook een juiste vaststelling. Er staan al véél achtbanen in dat park. De laatste achtbaan die ze hebben bijgezet heeft volgens mij geen drastische stijging in bezoekersaantallen veroorzaakt. Waarom zou je je dan in godsnaam een tweede keer aan dezelfde steen stoten? etc
Wat ze bij de afweging van het aantal coasters uit het oog hebben verloren is dat er in bobbejaanland geen enkele coaster staat die boven de middelmaat uitschiet. Dus daar is wel degelijk nood aan.
Dat besef ik ook, maar je haalt geen publiciteit door een enquête te organiseren. En het heeft geen zin om de resultaten gewoon naast je neer te leggen:
Spijtig hè ...
1) Wie weet waren er in BJL dan een aantal mensen compleet van de kaart als Walibi hun 10-jaren plan voorstelde dat ze ineens wakker geschoten zijn :) . Zo van:
Fase 1 : we gaan die mailinglist eindelijk eens gebruiken , we bouwen een nieuwe inkom tesamen met die nieuwe attractie (dikke aanrader vind ik ! ) ik ben een héle slechte photoshopper maar zoiets zou ik wel zien zitten , ook qua locatie! veen slimmer gelegen aan parking en park zijde!
https://thumb.ibb.co/j0jda6/parkplan.png (https://ibb.co/j0jda6)
https://thumb.ibb.co/inBrv6/nieuwe_attractie.jpg (https://ibb.co/inBrv6)
Fase2
Dan kan je die archi-lelijke witte zaal met bijhorende stokoude toiletten (achter de dan oude kassas) platgooien en vernieuwen.. Tesamen met daar een kleinere inkom voor bedrijven, de 4D zaal om in de winter te verhuren (theatergezelschappen, try outs weet ik veel wat).
Fase3
Kan je combineren met The LAke House en de vernieuwde zaal achter de kassa, richt er een professionele keuken in! 'richten op bedrijven' dat doen tegenwoordig toch alle parken ?
Een vrije val, of nog liever indoor launch toren op wat nu het inkomplein is: terug een eye-catcher aan straatkant.
Kinderland attracties er allemaal uitgooien en ... jammer voor de nostalgie ... allemaal vernieuwen .

Dromer hè ikke ;-) .

2) De voetbal vergelijken gaat nét wel op vind ik. Net wat je zegt: er zijn zullen altijd mensen zijn die voor het andere kiezen, maar het overgrote deel gaat wel 'stemmen' op wat jij wil .
3) Juiste vaststelling :) . Maar toch voor iets kiezen dat iedereen thuis evengoed kan ervaren ? not that smart is my opinion. Maar vanop de zijlijn (en achteraf!) is wel erg makkelijk :) . De publiciteit is niet persé nodig denk ik . Ik denk dat je de fans moet warm houden om nóg een extra jaar op iets nieuws te laten wachten . De sporadische bezoekers komen toch, ook zonder nieuwe attractie . Schade beperken?


En aan de wachtrij die er telkens weer staat te zien is die baan ook nog één van de populairste attracties van het park. Of is de capaciteit ervan gewoon zo slecht?
De manier van aanschuiven is een probleem bij die attractie . Gelukkig hebben ze dan revolution gekozen voor hun Mount Mara ;-) . Beeld u in dat ze dreamcatcher hadden genomen voor hun brillen :D :D. Maar een aanpassing van wachtrij dringt zich daar wel op ... poortjes per bakje is toch wel echt een must om de snelheid te verhogen . en er is plaats genoeg om dat te doen vind ik .


:) :) :) :) BJL krijgt eindelijk een (top)coaster. Ik verwacht iets dat toch indrukwekkender is dan Anubis en wellicht met een trein ipv aparte karren. Ze hebben in Lichtaart al genoeg coasters met aparte karren. Bovendien zijn Trek & Rush ook betreind. Elk jaar denk ik "Nu heb ik m'n laatste BJL-abo gekocht". Ik ruik al een reden om m'n huidig abo eind 2018 te verlengen. Licht in deze duistere tijden.
Aparte karretjes worden voornamelijk gekozen voor de geringe geluidsproductie . Maar als ze de achtbaan tussen de Caves en de Hamer zetten ... lijkt me dat niet van toepassing.

Jak
27-11-17, 13:45
En aan de wachtrij die er telkens weer staat te zien is die baan ook nog één van de populairste attracties van het park. Of is de capaciteit ervan gewoon zo slecht?

De capaciteit wordt gewoon naar beneden gehaald door verschillende factoren:
- Slechte inrichting in het station. Iedereen moet zijn zak in een bak gooien aan de andere kant van het station, wat al langer duurt. Er zijn geen poortjes waardoor ook pas na een tijdje opvalt wanneer er lege plekken in de trein zijn.
- Niet iedereen doet zijn riempje al los wanneer de trein in de blockbrakes staan. Zie plakaat dat aan het stationsgebouw hangt. Wanneer de trein dan daadwerkelijk stil staat moeten operatoren bij vele mensen nog helpen om dat riempje los te krijgen.
- De kettinglift gaat ontzettend traag, waardoor de capaciteit ook niet zo hoog is.
- Het beleid dat soms wordt gevoerd waardoor er pas een extra trein op mag om 12u. Dit zorgt voor vertragingen: rangeren, wissel in gang zetten, testritjes, warmrijden. Op die manier kunnen de operatoren de opgelopen wachttijd niet meer goed maken doorheen de dag.
- De achtbaan is nu eenmaal populair. Het is zo'n achtbaan waar echt iedereen inkruipt. Tieners, volwassenen, kinderen, ... zelfs oma en opa met hun kleinkind.

Op Facebook staat vandaag een foto van een technieker die de Dreamcatcher controleert. We kunnen dus zeker zijn dat de achtbaan ook nog in 2018 zijn rondjes draait!

Jak
27-11-17, 13:53
Inmiddels staat de kalender ook online.

Het is simpel dit jaar:
Alle openingsdagen open tot 17u in de maanden maart, april, mei en juni.
Alle dagen open tot 18u in de zomervakantie.
In september in de weekends open tot 18u en op vrijdag tot 17u.

De openingstijden voor de maanden oktober en november zijn nog niet bekend.
Het lijkt me ook nog dat de openingstijden nog gaan wijzigen doorheen het jaar. 1 mei en hemelvaart zijn toch meestal drukke vakantiedagen. Andere jaren was het park ook open tot 18u op die dagen als ik me niet vergis.

Nathan G
29-11-17, 13:20
In 2018 zal Bobbejaanland Dreamcatcher helaas niet afbreken, maar ombouwen tot VR-coaster. Daarnaast zal ook het station opgeknapt worden (hopelijk eindelijk voorsorteerpoortjes).

Bron: Looopings


Oh God Bobbejaanland, wat ben je toch allemaal aan het doen...?

Belgiumcoasterfreak
29-11-17, 13:43
In 2018 zal Bobbejaanland Dreamcatcher helaas niet afbreken, maar ombouwen tot VR-coaster. Daarnaast zal ook het station opgeknapt worden (hopelijk eindelijk voorsorteerpoortjes).

Bron: Looopings


Oh God Bobbejaanland, wat ben je toch allemaal aan het doen...?

http://i66.tinypic.com/2ywbath.jpg

Why, god, why! Oké, Dreamcatcher is nu wel by far de saaiste achtbaan die het park rijk is, maar ook diegene waar de wachtrij de slechtste doorstroming heeft. Why? Dus eerst in 2016 Revo aanpassen en nu in 2018 dit? Ik zie een tendens hier: Walibi opent een nieuwe attractie -> Bobbejaanland introduceert VR op een achtbaan. Dus binnen een paar jaar op elke attractie VR :p?

Ben benieuwd waar dit naartoe gaat.

Rickie97
29-11-17, 14:30
Dit kan toch niet waar zijn. Waarom in godsnaam zou je dit doen. Oh wacht, ze hebben natuurlijk nog 75 brillen van Revolution liggen die ze niet meer gebruiken...

knessel
29-11-17, 14:44
nieuw in 2019....fast-pass voor de Mount Mara en de Dreamcatcher......

Phadd-F
29-11-17, 14:49
Why?

Simpel, weinig kosten aan verbonden en ze kunnen er mee uitpakken als "nieuw". Classic Bobbejaanland dit.

GriffonofNemesis
29-11-17, 15:04
Allé hup, weer wat lange wachtrijen erbij. Ik dacht dat Bobbejaanland graag opschepte met het feit dat die er nauwelijks waren daar? Waarom doen ze dan toch zoiets? Oké, weinig kosten om te implementeren maar de romslomp dat het met zich meebrengt, wellicht extra personeel daar... De kost zal lager liggen dan een nieuwe attractie maar ondertussen zal de truc minder goed werken want mensen weten al wat het is dankzij Mount Mara. En zelfs als ze positief zijn erover, gaan ze niet zeggen: "Ja we gaan naar Bobbejaanland want ze hebben het bij nog een achtbaan gedaan!" Echt jammer...

dusk
29-11-17, 15:17
Waar zijn die daar in Lichtaart eigenlijk mee bezig? Blijkbaar lijkt men daar niks te leren uit vroegere feiten.
Waar de wachtrijen bij Revolution best wel vooruit gingen, werden de wachttijden door de omvorming naar Revolution/Mount Mara opeens
verschrikkelijk lang... Je moet daar maar eens instaan in putje zomer...

Nu gaan we nog eens hetzelfde doen met een andere, misschien wel beetje saaie maar toch nog altijd vrij populaire, attractie??
Wat het jaar daarop? VR-brillen uitdelen aan de ingang zodat je je in een park kan wanen in met wel een verstandig beleid?? :p

etwien
29-11-17, 15:24
Kunnen ze evengoed zo’n virtual reality bril op je gezicht gooien bij het binnenkomen van het park, dan kunnen ze doen alsof je in een proper, net en up to date park loopt.

Earlyspencer
29-11-17, 15:31
Opent het park niet op één april?

Talocan
29-11-17, 15:33
Zucht!
Wedden dat de attractie pas opengaat tegen twaalven. Op het moment dat ze met voldoende personeel zijn om met twee treinen te werken...

Nathan G
29-11-17, 15:38
Opent het park niet op één april?

Helaas, 31 maart... Ik had er ook al aan gedacht :p

Zeuske83
29-11-17, 15:49
In 2018 zal Bobbejaanland Dreamcatcher helaas niet afbreken, maar ombouwen tot VR-coaster. Daarnaast zal ook het station opgeknapt worden (hopelijk eindelijk voorsorteerpoortjes).

Bron: Looopings


Oh God Bobbejaanland, wat ben je toch allemaal aan het doen...?

Ik hoop dat dit een grap je van loooping? Want die wachtrij gaat nual niet vooruit en waar gaan ze die 2de wachtrij zetten?

Earlyspencer
29-11-17, 15:51
BLJ is niet de enige die een (vergiftigd) geschenk krijgt van een Spanjaard:

https://i.imgur.com/ah4i5rh.jpg

Bron: http://parquesreunidos.com/wp-content/uploads/2016/09/Parques-Reunidos-FY2017-Results-Presentation.pdf

Ik probeer even uit te vlooien om welke coaster-gevallen in Bonbon en Tusenfryd het gaat. Beide parken stan op onze planning voor komende zomer.

In dit zelfde bron-bestand quasi bevestiging van een Skydragster-achtig ding in Mirabilandia (zie gerelateerd topic http://board.pretparken.be/showthread.php?633-Mirabilandia-2019-Ducati-themagebied-met-motocoaster)

Ignace
29-11-17, 15:55
PR draagt zijn naam als 'slechtste parkengroep ooit' natuurlijk graag hoog in het vaandel...

Allicht word de inhoud van het filmpje beslist naargelang de uitkomst van de recente enquette en mogen we in Dreamcatcher een virtuele 'achtbaan met raketstart' verwachten.

bobby turbo
29-11-17, 16:07
BLJ is niet de enige die een (vergiftigd) geschenk krijgt van een Spanjaard:

https://i.imgur.com/ah4i5rh.jpg

Bron: http://parquesreunidos.com/wp-content/uploads/2016/09/Parques-Reunidos-FY2017-Results-Presentation.pdf

Ik probeer even uit te vlooien om welke coaster-gevallen in Bonbon en Tusenfryd het gaat. Beide parken stan op onze planning voor komende zomer.

In dit zelfde bron-bestand quasi bevestiging van een Skydragster-achtig ding in Mirabilandia (zie gerelateerd topic http://board.pretparken.be/showthread.php?633-Mirabilandia-2019-Ducati-themagebied-met-motocoaster)

Lijkt op de Sky Dragster inderdaad, maar ook wel op de moderne Steeple Chase.

Nathan G
29-11-17, 16:29
Ik hoop dat dit een grap je van loooping? Want die wachtrij gaat nual niet vooruit en waar gaan ze die 2de wachtrij zetten?

Wie spreekt er over een tweede wachtrij? Ik veronderstel dat je dan bedoelt zoals bij Revolution, met of zonder VR. Voorlopig is er niets over geweten, maar het zou me niet verwonderen als ze je geen keuze laten en je verplicht bent de achtbaan met VR te doen.

pretparkfan_2
29-11-17, 16:30
Wat steken ze daar nu weer uit? Bobbejaanland is werkelijk zo een inspiratieloos park aan het worden...

stvl
29-11-17, 16:45
Ben ik nu de enige die toch het positieve hiervan kan zien?
Bobbejaanland gaat waarschijnlijk in 2019 een nieuwe achtbaan/attractie bouwen, dus lijkt het me best leuk dat ze een van hun oudste attracties terug gaan opwaarderen, en dus toch een "nieuwigheid" kunnen presenteren (en het is geen speeltuin!). Het station krijgt een opknapbeurt, het thema van de film wordt indianen, wat best aanleunt tegen het oorspronkelijke thema van Bobbejaanland.
De wachtrij en capaciteit zal inderdaad weer tegenvallen, maar we krijgen er wel een leuke ervaring voor in de plaats (persoonlijk stelde deze achtbaan voor mij niet veel voor.)
Dat VR voor de echte pretparkfan niet in de smaak valt kan wel goed zijn, maar de gewone bezoeker heeft naar mijn bevindingen toch positief gereageerd op Mount Mara, op de onduidelijkheid van de ingang na dan.
Bobbejaanland heeft volgens mij beseft dat ze niet gewoon een jaar kunnen stilzitten, en naar mijn mening is deze toevoeging best welkom als je in het achterhoofd houdt dat ze het jaar daarna waarschijnlijk een nieuwe attractie openen. Persoonlijk vind ik het best jammer dat het park met de grond gelijk gemaakt wordt bij alles wat ze doen, terwijl ze toch moeite doen om een nieuwigheid en eindelijk groot onderhoud te voorzien.

chupacalabra
29-11-17, 16:49
Spijtig hè ...
De manier van aanschuiven is een probleem bij dreamcatcher . Gelukkig hebben ze dan revolution gekozen voor hun Mount Mara ;-) . Beeld u in dat ze dreamcatcher hadden genomen voor hun brillen :D :D. Maar een aanpassing van wachtrij dringt zich daar wel op ... poortjes per bakje is toch wel echt een must om de snelheid te verhogen . en er is plaats genoeg om dat te doen vind ik .

He aimes, he shoots, he scores!
Alleen was het zo niet bedoeld ;). Wat hebben ze gedacht ... "potverdekke: goed idee! dat doen we!"

Ze gaan dan ook die beugels moeten veranderen denk ik ... je kan niet deftig rondkijken in deze beugels. Bovendien lijk je mij ook niet bepaald comfortabel te zitten met zo'n ding op je kop, tussen die beugels.

Ben ik nu de enige die toch het positieve hiervan kan zien?
Bobbejaanland gaat waarschijnlijk in 2019 een nieuwe achtbaan/attractie bouwen, dus lijkt het me best leuk dat ze een van hun oudste attracties terug gaan opwaarderen, en dus toch een "nieuwigheid" kunnen presenteren (en het is geen speeltuin!). Het station krijgt een opknapbeurt, het thema van de film wordt indianen, wat best aanleunt tegen het oorspronkelijke thema van Bobbejaanland.
De wachtrij en capaciteit zal inderdaad weer tegenvallen, maar we krijgen er wel een leuke ervaring voor in de plaats (persoonlijk stelde deze achtbaan voor mij niet veel voor.)
Dat VR voor de echte pretparkfan niet in de smaak valt kan wel goed zijn, maar de gewone bezoeker heeft naar mijn bevindingen toch positief gereageerd op Mount Mara, op de onduidelijkheid van de ingang na dan.
Bobbejaanland heeft volgens mij beseft dat ze niet gewoon een jaar kunnen stilzitten, en naar mijn mening is deze toevoeging best welkom als je in het achterhoofd houdt dat ze het jaar daarna waarschijnlijk een nieuwe attractie openen. Persoonlijk vind ik het best jammer dat het park met de grond gelijk gemaakt wordt bij alles wat ze doen, terwijl ze toch moeite doen om een nieuwigheid en eindelijk groot onderhoud te voorzien.

Andere parken breken hun VR weer af: het nieuwe is eraf. Wat zegt PR: bouw extra! andere groepen investeren in parken, wat zegt PR: uitzuigen, met zo min mogelijk werken! Ik denk dat de meeste hier eigenlijk niet klagen op BJL, maar waarmee het park het moet doen (of mss is dat hoofdzakelijk wat ik probeer aan te kaarten /verdedigen zo je wil)

Earlyspencer
29-11-17, 16:51
Eén bril per twee passagiers? Front met bril en achteraan zonder? De ezel en de steen!

Zeuske83
29-11-17, 17:38
Wie spreekt er over een tweede wachtrij? Ik veronderstel dat je dan bedoelt zoals bij Revolution, met of zonder VR. Voorlopig is er niets over geweten, maar het zou me niet verwonderen als ze je geen keuze laten en je verplicht bent de achtbaan met VR te doen.

ja dat bedoelde ik ook sorry dat het misverstaan is.

En voor sommige is dat misschien negatief maar Het park ligt nauw aan mijn hart en ze waren op de goede weg ( naamverandering Dizz) Maar ik vind VR goed voor één keer en als het vooruit gaat( EP)...

Rickie97
29-11-17, 17:42
Als ze nu eens brillen gewoon in de wachtrij hangen zodat wie VR wil een bril kan nemen en wie niet wil er geen neemt, en dat je deze aan de uitgang weer moet afgeven. Dan verlies je in het station geen tijd, maar moeten ze wel iets vinden op mogelijke diefstal van de brillen natuurlijk. In dat geval zou ik zeggen, hoe meer VR-achtbanen hoe beter, maar als ze verplicht zijn en de capaciteit zo omlaag halen... Nee bedankt.

PS. De vgl met Revolution of Mount Mara gaat niet helemaal op hé. Een deel van de capaciteitsverlaging van Mount Mara tov Revolution komt doordat je bij Mount Mara niet meer met twee in een bakje mag zitten. Dat gaat bij Dreamcatcher niet gebeuren neem ik aan. :p

Maar pas op, Mount Mara vind ik persoonlijk echt wel geslaagd. Bij dreamcatcher heb ik nu gewoon iets van "moet dit? is dit nodig?"

Joran
29-11-17, 18:29
My god. Why...


https://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc

Amedee
29-11-17, 19:04
Lijkt op de Sky Dragster inderdaad, maar ook wel op de moderne Steeple Chase.

Lijkt me eerder de nieuwste van Maurer >> https://maurer-rides.de/en/

yelle8
29-11-17, 20:53
Lijkt me eerder de nieuwste van Maurer >> https://maurer-rides.de/en/

Sky Dragster is toch de nieuwste van Maurer?

Jak
29-11-17, 23:43
Lijkt me eerder de nieuwste van Maurer >> https://maurer-rides.de/en/

Lijkt me ook meer iets voor in een ander topic dan in het topic van Bobbejaanland?

Jak
29-11-17, 23:51
Ik ben er niet echt tegen. De attractie gaf me al lang geen kick of plezant gevoel meer. Dan is een upgrade goed. Ik zie ook niet meteen een andere optie om de baan nieuw leven in te blazen, zonder de baan volledig te slopen.
Misschien staat er nu wel van 's ochtends vroeg genoeg volk om direct met twee treinen te rijden.

Als er samen met de introductie een nieuw aangekleed station komt, is dat mooi meegenomen. En hopelijk wordt de omgeving en de wachtrij ook meteen aangepakt. Er zijn nog altijd achtbanen in Bobbejaanland die je in open lucht kan beleven: Typhoon, Bob Express, Nega Bay en Speedy Bob.

Zijn we daarmee ook eindelijk af van die vuilzakkentunnel met random decoratie in?

Ik denk trouwens dat ze ook nog op andere plekken bezig zijn met vernieuwingen aan te brengen.

borisvdd
30-11-17, 12:13
Ik kan alleen maar "hahahahahahahaha" typen... Het is zo slecht het grappig wordt. Dit park is de Fawlty Towers onder de pretparken aan het worden: versleten, nors personeel, gasten uitlachen in hun gezicht onder het motto: "Je bent binnen, dus we hebben je geld toch al."

De ene na de andere kortingsactie worden rondgestrooid en nog neemt het aantal bezoekers voor dat park niet toe. (Hoewel ze precieze cijfers nooit vrijgeven natuurlijk, in tegenstelling tot de concurrerende parken.)

Dit is na het "we sluiten een uur vroeger omdat er geen volk is" de tweede grootste blunder van de directie. Nu goed, Walibi bouwt een nieuwe coaster... Ik durf nu al voorspellen welk park stijgende bezoekersaantallen zal hebben en welk park de pers zal roepen als er eens toevallig een drukke dag is om te laten uitschijnen "dat alles fantastisch gaat".

Pretparkfreak7
30-11-17, 12:25
Buiten dat de baan een beetje verroest en afgebleekt is snap ik eigenlijk niet zo goed wat iedereen tegen Dreamcatcher heeft. Ik vind dat best een amusante baan en aan de wachtrijen te zien, is dat een mening die vrij breed gedragen wordt. Thematisch vond ik het ook nooit een doorn in het oog.

Een bril gaat de basisproblemen roest en afgebleekt niet oplossen. Ik hoop dat het merendeel van de toppretparken wél doorheeft dat virtual reality een gimmick is die even vergankelijk is als het 4,5,6,7,8 of 9D-theater.

simon
30-11-17, 13:41
Ok, deze had ik niet meteen zien komen, maar slecht vind ik het niet. Mount Mara vond ik tof gedaan en maakte mooi deel uit van het verhaal dat in Adventure Valley verteld wordt.

Dreamcatcher is al jaren een doorn in het oog en is voor velen rijp voor de sloophamer. Grootste reden hiervoor is volgens mij omdat er al jaren niets meer mee gedaan is: de attractie ziet er nu echt triestig uit. Door het toevoegen van VR én een nieuw station te bouwen zie ik hier wel weer een mooie toekomst komen. Ik hoop dat ze hier ook alles aanpakken en de hele wachtrij vernieuwen, alsook de baan een mooi laagje verf geven en de 'vuilzaktunnel' herwerken. Dan zullen we hier een mooie upgrade krijgen. Vergeet niet dat ze met Revolution/MM en Dizz/Naga Bay ook allerlei zaken veranderd hebben aan het station, wachtrij, treintje... Dus dit zie ik wel goed komen!

Ik zie ook veel tegenstand naar de VR-toevoeging, maar ik zie dit juist heel hard zitten. Hier zal het beter werken dan bij MM, want men zal zeker wel lessen getrokken hebben uit het verleden. Bovendien wordt de capaciteit hier niet gehalveerd zoals dit met Revolution het geval is. Het hele station wordt vernieuwd - en volgens mij ook heringericht - wat volgens mij een betere doorstroming zal geven. Als ze ook de treinen aanpassen, kunnen ze misschien de VR-brillen rechtstreeks aan de treinen bevestigen zodat er geen tijd verloren wordt met het vastklikken in de trein, brillen opzetten, rit, brillen afzetten, iedereen losmaken enz. zoals nu het geval is bij MM.

Zal dit de enige nieuwigheid zijn volgend jaar? Ik denk het niet, ik verwacht nog iets leuks!

Putoor
30-11-17, 18:16
Leuk dat Dreamcatcher dus nog even blijft staan en hopelijk ook een beetje opgeknapt wordt (ik denk in de eerste plaats aan een schilderbeurt). Dreamcatcher vormt samen met de twee andere Vekoma's voor mij de sterkhouders van het park op achtbaanvlak. VR op deze baan is echter een belachelijk idee waar je heel moeilijk mee kunt uitpakken als je er al een hebt staan in het park. Bovendien zorgt het voor overbodig lange wachtrijen.

VR lijkt toch iets hardnekkiger te zijn dan ik eerst had gehoopt... In BonBon-Land lijkt mij de custom Zierer Tivoli Viktor Vandorm de beste keuze wegens niet spinnend, niet-Eurofighter en niet te kort. In Tusenfryd lijkt het mij Western-Expressen te worden...

Yorben
30-11-17, 19:45
Ik zie dit wel zitten en het lijkt me ook een goed plan, maar wat ik niet snap is dat er nu twee vr coasters zijn. Of wat gaat er gebeuren met MM? En worden de VR brillen weer gesponsord door Samsung?
Ik vond de Revolution geen geschikte achtbaan hiervoor, maar bij Dreamcatcher zie ik het wel zitten.

Earlyspencer
30-11-17, 22:47
In BonBon-Land lijkt mij de custom Zierer Tivoli Viktor Vandorm de beste keuze wegens niet spinnend, niet-Eurofighter en niet te kort. In Tusenfryd lijkt het mij Western-Expressen te worden...

Speculatie of feit? ik heb er nog niks over gevonden. Speedmonster en Vildsvinet zou idd oliedom zijn.

Putoor
30-11-17, 22:52
Speculatie of feit? ik heb er nog niks over gevonden. Speedmonster en Vildsvinet zou idd oliedom zijn.

Puur speculatie, ik heb er ook nog niets over gelezen...

dusk
01-12-17, 04:18
Ik snap tot op heden twee dingen nog altijd niet.
En vooraleer ik deze aangeef laat me duidelijk zijn dat ik zelf wel van vr kan genieten, en heb zelf een oculus rift touch.

1) Waarom op een coaster? Simulators genoeg die perfect alle bewegingen kunnen nabootsen in samenwerking met de headset.
2) Coasters zijn naar mijn mening gemaakt om de rit zelf te beleven, welke meerwaarde geeft vr hier?

Ik ben anderzijds volledig akkoord dat Dreamcather eerder een familiebaan is en niet spectaculair kan genoemd worden, maar de baan heeft ook zijn charmes en ik pik die graag mee als ik BBJ bezoek.

Pretparkbezoek voor mij is : even weg van alle technologie, smartphones op 'vliegtuigstand', en grandioos genieten met de familie.

Earlyspencer
02-12-17, 11:59
Waarom kozen ze niet voor een 2e VR in de nutteloze - want overdekte en zelfs bij 20°C soms gesloten - Banana Battle? Dat zouden ze dan kunnen alterneren: warm weer: splashbattle en koud/regen: VR. Het zou meer leven blazen in de dode Hall 2000. VR zou de King Kong beleving ook kunnen reanimeren. Of breng is het park nu op het foute idee voor een 3e en 4e VR: VRobbejaanland, anyone?

borisvdd
03-12-17, 12:34
Waarom kozen ze niet voor een 2e VR in de nutteloze - want overdekte en zelfs bij 20°C soms gesloten - Banana Battle? Dat zouden ze dan kunnen alterneren: warm weer: splashbattle en koud/regen: VR. Het zou meer leven blazen in de dode Hall 2000. VR zou de King Kong beleving ook kunnen reanimeren. Of breng is het park nu op het foute idee voor een 3e en 4e VR: VRobbejaanland, anyone?

Je zou ook een VR-bril kunnen krijgen bij de ingang... Dan zie je misschien een spectaculair park en hoeven ze niet meer te investeren in totaalbeleving zoals Walibi, Plopsa... enfin ja, ELK ander park tegenwoordig doet.

etwien
03-12-17, 21:10
VR kan wel degelijk leuk en vernieuwend zijn (zie NeuroGen), maar door een volledig park vol te proppen met VR brillen kom je er echt niet. Het park moet dringend beseffen dat grote werken hier aan de orde zijn als ze nog mee willen kunnen voor een failissement zich opstelt, in plaats van alles hopeloos te blijven uitstellen en belachelijke add-ons bij attracties te voorzien die de boel nog troostelozer maken ...

knessel
03-12-17, 21:23
ik lees op een NL-forum:
Omzetcijfers van Parques Reunidos afgelopen jaar:

Bobbejaanland: € 19,0 miljoen en € 2,0 miljoen winst.

(Cijfers van 1 oktober 2016 t/m 30 september 2017)

Zolang er winst wordt gemaakt, zijn ze dixit de raad van bestuur goed bezig, dus....men zal op het zelfde elan verder borduren. Daar zullen onze reacties of meningen, en de lijst beoordelingen op FB weinig aan veranderen.

chupacalabra
03-12-17, 21:47
ik lees op een NL-forum:
Omzetcijfers van Parques Reunidos afgelopen jaar:

Bobbejaanland: € 19,0 miljoen en € 2,0 miljoen winst.

(Cijfers van 1 oktober 2016 t/m 30 september 2017)

Zolang er winst wordt gemaakt, zijn ze dixit de raad van bestuur goed bezig, dus....men zal op het zelfde elan verder borduren. Daar zullen onze reacties of meningen, en de lijst beoordelingen op FB weinig aan veranderen.
Zolang je geen kader hebt ... kan je die cijfers erg moeilijk interpreteren. Winst blijft uiteraard hetzelfde, maar de opbrengsten voor de groep zijn hoger dan de enkele 'winst' die een bedrijf maakt .

Ik heb voor een bedrijf gewerkt dat nogal bekend was in de media-wereld (internationaal). Zij waren lid van een holding/moederondernemeing, maar het bedrijf waarvoor ik werkte was eigenaar van een zusteronderneming in het VK, en wij leenden geld uit aan andere zusterondernemingen die dan aan ons intrest betaalden. Wij leenden dat dan van banken (als dat voordeliger was dan) of van de groep waartoe we behoorden . Zo kan een bedrijf uit België bv onbelast tot 1milj€ doorsluizen naar een 'moeder'onderneming onder het mom van expertise. Of dat effectie zo is of niet maakt niet uit :-) .

Om maar te kaderen ... zelfs als je boejhoudkundig verlies maakt ... zou het kunnen dat je moederonderneming winst uit je haalt .

etwien
04-12-17, 01:04
Daar zullen onze reacties of meningen, en de lijst beoordelingen op FB weinig aan veranderen.

Inderdaad. Daar zullen enkel de lange gevolgen van mismanagement iets aan veranderen eens de cijfers wel degelijk kelderen, maar dan is het meestal vijgen na pasen.

Edit: ook nieuw te verkrijgen in de Lichtaartse horeca vanaf volgend seizoen:
376

Jak
11-12-17, 18:25
Ik kan nu ook de enquête invullen via Facebook. Ik heb nooit een mail ontvangen. Hebben ze extra respondenten nodig? Of was het altijd al de bedoeling dat iedereen die kon invullen, maar heb ik het al die tijd overzien?

Croeky
11-12-17, 19:39
Hun beslissing ligt al lang vast. Het zal een bijna kloon worden van wat ze in Slagharen en Movie park hebben gezet. Wil ik gerust voor wedden. :-D

etwien
11-12-17, 20:30
Hun beslissing ligt al lang vast. Het zal een bijna kloon worden van wat ze in Slagharen en Movie park hebben gezet. Wil ik gerust voor wedden. :-D

Dat vind ik wat uit de lucht gegrepen, maar ik zou inderdaad niet schrikken als men (ALS) men dan toch eens investeert, het een launch coaster met inversies zal worden. Waarom? Het is nagenoeg de enige optie in de enquete die vingerdik gespecificeerd is, plus, merendeel zal vast voor die optie gekozen hebben, en dan kunnen ze zeggen “kijk hoe goed we naar ons publiek luisteren”, terwijl de aanvraag natuurlijk al lang netjes binnen is ...

Wat het ook wordt, bouw IETS, iets deftig, doe nu alstublieft eens de moeite om er een mooi verhaal en thema aan te hangen, knap die rotzooi in jullie park op, werk aan de tenenkrommende mentaliteit van jullie park, en dan pas kunnen we nog eens overwegen het park op goeie weg te noemen, want er is echt té veel werk aan de winkel daar. Ook al mochten ze nu ineens keihard hun best doen is dat park er slechts na minstens 5 jaar intensief hard werken er een KLEIN beetje bovenop. Ik zou alvast het bos door de bomen niet meer zien daar en niet weten waar eerst te beginnen ...

Earlyspencer
11-12-17, 23:39
Hun beslissing ligt al lang vast. Het zal een bijna kloon worden van wat ze in Slagharen en Movie park hebben gezet. Wil ik gerust voor wedden. :-D
Een Macklauer, dus? Met en zonder wisselspoor, met en zonder binnen-wachtrij, ...?

simon
12-12-17, 17:56
Ik heb de enquête gisteren ook voor het eerst via Facebook zien passeren en heb ze ingevuld.

chupacalabra
12-12-17, 18:27
Hun beslissing ligt al lang vast. Het zal een bijna kloon worden van wat ze in Slagharen en Movie park hebben gezet. Wil ik gerust voor wedden. :-D

Dat de beslissing vastligt, lijkt me duidelijk ... maar Mack wordt het al zeker niet aangezien hun orderboek volzit tot september 2019 ;-) .
Als je eigenaar te lang wacht met goedkeuringen ... dan zijn de beste vervlogen uiteraard :-) .
Ik gok op een type G-force van Maurer .

Earlyspencer
12-12-17, 19:18
Ik gok op een type G-force van Maurer .

G-Force uit Drayton M.? Is die launch, laat staan tripple launch? Bovendien dateert dat model uit 2005. En het lanceer-geval in Drievliet is ideaal in een compact park maar acht ik toch te klein voor BJL.

Dat Mack volgeboekt is, wist ik niet en is wel een interessant gegeven voor speculanten zoals wij. Maar om die reden + om een budgettaire reden, verwacht ik niets anders dan een Gerstlauer. In dat geval zullen ze hopelijk creatief genoeg zijn om geen exacte kopie van GR neer te poten, ook al konden de ritten me daar zeker bekoren. Op een (pijnlijke) Sky Scream zoals in HP sta ik minder te wachten, al hebben we dan meteen een nabije Premier Ride.

Dat ze maar niet afkomen met dat Maurer-motorbike-gedrocht uit Skyline en later Mira (inderdaad, een zusterpark).

yelle8
12-12-17, 21:55
[...] maar Mack wordt het al zeker niet aangezien hun orderboek volzit tot september 2019 ;-) .
Als je eigenaar te lang wacht met goedkeuringen ... dan zijn de beste vervlogen uiteraard :-) . [...]

Wie zegt er dat Bobbejaanland niet al lang besteld heeft? :confused:
In die online enquête hebben ze ook een foto genomen van Blue Fire + de coaster van MPG is ook een van Mack geworden. Ik zie de kans dus nog wel steeds bestaan hoor.

Rickie97
13-12-17, 00:30
Wie zegt er dat Bobbejaanland niet al lang besteld heeft? :confused:
In die online enquête hebben ze ook een foto genomen van Blue Fire + de coaster van MPG is ook een van Mack geworden. Ik zie de kans dus nog wel steeds bestaan hoor.

Ook mijn eerste reactie. Het is niet omdat Mack volgeboekt is dat daar geen bestelling van BJL tussen kan zitten hé. Akkoord, het is Bobbejaanland, maar het kan. :p

Evejur
13-12-17, 08:34
Een mack? Mack ik dan eens goe lachen?

Ignace
13-12-17, 09:14
Een mack? Mack ik dan eens goe lachen?

Waarom niet? Mpg heeft er ook 1 gebouwd en ze gebruiken BF als voorbeeld in hun enquête.

Nu heb ik wel ooit begrepen dat de relatie tussen Mack en BJL nogal verzuurd is door het ongeluk met Bob Express jaren terug, maar dat echt zeker weten doe ik niet.

Phadd-F
13-12-17, 10:03
Als je een launch coaster wilt zetten ga je toch beter bij Gerstlauer aankloppen dan bij Mack. Heb die van MPG nog niet gedaan maar ik hoor er ook maar weinig positiefs over, zelfs van mensen die anders wel van Mack houden. Los van dat, hopelijk krijgen ze gewoon iets unieks en totaal anders dan de banen in MPG en Slagharen.

Nathan G
13-12-17, 10:47
Als je een launch coaster wilt zetten ga je toch beter bij Gerstlauer aankloppen dan bij Mack. Heb die van MPG nog niet gedaan maar ik hoor er ook maar weinig positiefs over, zelfs van mensen die anders wel van Mack houden. Los van dat, hopelijk krijgen ze gewoon iets unieks en totaal anders dan de banen in MPG en Slagharen.

Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn :p

Pretparkfreak7
13-12-17, 10:48
Wel heb je me ooit er is zowaar speculatie over een nieuwe coaster in Bobbejaanland zonder dat die is aangekondigd. We zijn wel héél wanhopig aan het worden. :') Ik denk dat we het voor de nieuwigheid van komend jaar gewoon netjes op de virtual reality van Dreamcatcher mogen houden. Eventueel in combinatie met een likje verf.

bobby turbo
13-12-17, 13:30
Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn :p

Op Pulsar na moet ik nog de eerste Mack doen met een deftige launch, Gerstlauer vind ik daar sterker in.

borisvdd
13-12-17, 15:02
Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.

Nathan G
13-12-17, 15:22
Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.

Het merendeel van de forumers zal dit jaar minimum 1x in Bobbejaanland geweest zijn. Ik ken er verschillende van en ik vind geen enkel van hen marginaal...

Akkoord dat je met goedkope prijzen een ander soort publiek aantrekt, maar dat het park alleen marginalen aantrekt vind ik nu toch wel overdreven. Vergelijk het met fast food in het genre mcDonalds, meer marginalen dan een 'gewoon' restaurant, maar stiekem vind iedereen het wel eens (of zoals ik: vaak :p ) lekker.

Je standpunt mag je gerust hebben, maar het moet natuurlijk wel inhoud hebben en een beetje onderbouwd zijn.

simon
13-12-17, 15:58
Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.

Intussen kan nu wel iedereen deze invullen hoor. Op Facebook kan je er gewoon naartoe.

Los daarvan, Gerstlauer of Mack zou me echt niet uitmaken. Een verzuurde relatie kan ook opnieuw opgebouwd worden hé. Intussen heb je een andere directeur aan het hoofd van het park, wat meteen een 'propere lei' kan betekenen.

PyongWon
13-12-17, 16:11
Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.
Straffe taal:
- Je kent alle parken in Europa?
- Je kent elke bezoeker van Bobbejaanland?

Ondanks deze straffe uitspraken die nergens toe bijdragen heb je inderdaad wel een punt:

- Een voorspelbare enquête waar hun doelpubliek (Ik denk dan vooral een jonge tieners en kinderen) echt wel het gevoel bij hebben dat ze inspraak hebben (Als leerkracht sta ik dagelijks tussen dit publiek, geloof me, ze denken echt dat hun stem hier invloed heeft en kozen allen voor de looping optie ;-) )

- Er staat inderdaad nergens geschreven dat ze een nieuwe attractie gaan bouwen voor 2018

- Als de enquête toch effectief hun beslissing zou beïnvloeden moeten we ten vroegst over een jaar of 4 deze attractie verwachten. (Opdracht uitschrijven, bedrijven hun voorstel laten presenteren, keuzes maken, vergunningen aanvragen, het financiële plaatje rond krijgen en dan de bouw zelf nog een nog tientallen andere tussenstappen voor de opening... )

Dus ja, volgend seizoen zal een nieuwe glijbaan misschien wel eens kunnen... maar ik verwacht dat BJL in de komende jaren werk gaat maken van een grote nieuwe attractie... Over een jaar of 4 weten wie gelijk heeft :-p

bobby turbo
13-12-17, 18:00
Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.

Proficiat dat je al meer dan 500 parken bezocht hebt, vind ik sterk van je. Zou je er misschien rekening mee willen houden dat je nu al voor de tweede maal 90% of misschien zelfs meer van de forumgebruikers beledigd, volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling!

Pretparkfreak7
13-12-17, 18:07
Off-topic: Ik denk dat we ondertussen allemaal weten dat borisvdd zijn mening wel eens te ongenuanceerd en grofgebekt formuleert. Het is zinvol om hem dat één keer te zeggen, maar ik geloof niet in de meerwaarde van 5 zulke responsen.

Joran
13-12-17, 18:45
Damnit. Nu ben ik ook al marginaal ofwat. Ik deed nog zo men best. :'(

borisvdd
13-12-17, 18:59
Proficiat dat je al meer dan 500 parken bezocht hebt, vind ik sterk van je. Zou je er misschien rekening mee willen houden dat je nu al voor de tweede maal 90% of misschien zelfs meer van de forumgebruikers beledigd, volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling!

Alle 500 niet, maar parken als Liseberg, Bakken, Blackpool, Thorpe, Parque de Atracciones, Walygator,..., maar toch al 41. En is "nu beledig je 90% van van de forummers" is er ook een beetje over he. Hoop en al 30 mensen posten hier, dus alles een beetje in perspectief plaatsen.

En kijk gewoon eens om je heen als je in Bobbejaanland bent... je waant je zowaar in het Blankenberge van de pretparken: vergane glorie die past bij het publiek dat er heen gaat. En dat het park jaarlijks door forummers bezocht wordt, is ook maar logisch: de fans blijven het fantastisch vinden en juichen en springen bij elke verfborstel die bovengehaald wordt, en anderen gaan erheen om nadien een uitgebreid tripreport te schrijven vol sarcasme à la "my final visit".

Dat post onderbouwd moeten zijn, ok... maar ook de hoera-berichten moeten dan wat onderbouwd zijn, in plaats van persoonlijke aanvallen te lanceren op jullie favoriete Boris. :)

yelle8
13-12-17, 19:13
Moderator post:

Borisvdd moet en zal in het vervolg beter opletten met hoe hij dingen formuleert opdat hij anderen niet mogelijks tegen de schenen zou stampen. Hij is hiervoor ook (nogmaals) aangesproken en heeft een gepaste sanctie gekregen. Graag vragen we jullie daarom ook niet meer om op zijn bovenstaande posts te reageren gezien dit er nu niet meer toe doet. Bedankt, jullie moderators!

Putoor
13-12-17, 19:34
Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn :p

Ik vind Star Trek en Gold Rush ongeveer even goed. Akkoord dat de lanceringen van Mack misschien niet de sterkste zijn (alhoewel ik die van Blue Fire wel erg goed vind) en dat Gerstlauer achtbanen met krachtigere lanceringen bouwt. Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken). Zeker ook omdat Macks mij een langere levensduur lijken te hebben zonder aan comfort in te boeten. Daarom zou ik toch liefst een Mack zien komen naar Bobbejaanland.

etwien
13-12-17, 20:15
Graag zie ik indien zich een mirakel onttrekt een Mack launched komen, maar na alle positieve reacties op Gold Rush (ik heb deze helaas dit seizoen nog niet kunnen uittesten) zou ik Gerstlauer best nog even het voordeel van de twijfel willen geven om dat geval van een Typhoon goed te maken ...

chupacalabra
13-12-17, 20:55
Straffe taal:
- Je kent alle parken in Europa?
- Je kent elke bezoeker van Bobbejaanland?

Ondanks deze straffe uitspraken die nergens toe bijdragen heb je inderdaad wel een punt:

- Een voorspelbare enquête waar hun doelpubliek (Ik denk dan vooral een jonge tieners en kinderen) echt wel het gevoel bij hebben dat ze inspraak hebben (Als leerkracht sta ik dagelijks tussen dit publiek, geloof me, ze denken echt dat hun stem hier invloed heeft en kozen allen voor de looping optie ;-) )

- Er staat inderdaad nergens geschreven dat ze een nieuwe attractie gaan bouwen voor 2018

- Als de enquête toch effectief hun beslissing zou beïnvloeden moeten we ten vroegst over een jaar of 4 deze attractie verwachten. (Opdracht uitschrijven, bedrijven hun voorstel laten presenteren, keuzes maken, vergunningen aanvragen, het financiële plaatje rond krijgen en dan de bouw zelf nog een nog tientallen andere tussenstappen voor de opening... )

Dus ja, volgend seizoen zal een nieuwe glijbaan misschien wel eens kunnen... maar ik verwacht dat BJL in de komende jaren werk gaat maken van een grote nieuwe attractie... Over een jaar of 4 weten wie gelijk heeft :-p

Dat deze enquete niet als doel 2018 staat als een paal boven water. De investeringslijst 2018 heeft eventjes op parquesreunidos.com gestaan. en dat was erg duidelijk: géén nieuwe attractie. De grootste investering was een VR ombouw van dreamcatcher, tepees weg, station heropbouwen en wachtrijen aanpakken .

https://www.parquesreunidos.com/wp-content/uploads/2016/09/Parques-Reunidos-FY2017-Results-Presentation.pdf

Hier kan jeje uitleven op je fantasieën :) .

Phadd-F
13-12-17, 22:16
Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken)


Euh sorry maar in een lanceerachtbaan is de lancering toch een essentieel stuk van de baan zeg. Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.

Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.

Ignace
13-12-17, 22:38
Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.

Ik denk dat wat Putoor bedoelt, is dat een zwakke(re) lancering nog niet betekent dat ook de rest van de coaster slecht is. Je kan lang klagen over de intensiteit van de lanceringen van Helix, maar die baan is bijna anderhalve kilometer lang en de lanceerstroken zijn maar een klein deel van de hele ritervaring. Als iemand de rest van de baan top vind, en dat zijn bij elkaar heel wat airtimeheuvels, inversies en nog heel wat meer - mag die persoon toch gerust spreken van een topbaan?

Voorts word er volgens mij niet altijd voor een lancering gekozen omwille van de intensiteit van een lancering, soms ook uit noodzaak, het esthetische element of zelfs om de flow van de rit niet te doorbreken. Helix zou een heel stuk minder spectaculair zijn als je na afloop nog met een kettinglift een heuvel op getrokken werd.


Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.

Ik vind Gerstlauers nogal overroepen, zeker Karacho maar ook Junker. Ik heb me prima geamuseerd op die laatste, vooral vanwege de inversie die jij noemt: dat was voor mij dan eigenlijk ook meteen het enige element dat me echt bijbleef, de rest was voor mij typisch Gerstlauer: niet memorabel en bij momenten zelfs onaangenaam. Maar ook de launch van Junker is me niet echt bijgebleven als extreem goed, integendeel: ik krijg van Blue Fire een grotere kick... Karacho idem, de enige Gerstlauer Launches die ik verassend sterk vind zijn Anubis en Firechaser Express, de rest doet me echt niks.

Voorts geloof ik ook niet dat de meeste oude Vekoma's onsoepel zijn: er zitten in veel van die banen knikken, maar echt op en neer daveren doen de treinen niet. Ik denk aan Speed Snake in Fort Fun, die vroeger bekend stond als een rammelbak, maar dankzij de nieuwe treinen echt botersoepel aanvoelt. Omdat de schouderbeugels wegvallen, krijg je gewoon geen klappen meer... Natuurlijk zijn er volgens mij nog wel Vekoma's die echt onsoepel zijn, zoals El Condor.

Phadd-F
13-12-17, 23:28
Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee. Maverick in Cedar Point wordt door velen als topper beschouwd. Heeft wel een stevige launch en ook een knappe lay-out, echter die beugels die erop stonden (toen in 2013) verpestte de hele ritervaring waardoor ik het zelf niet als een topper kan beschouwen.

Ignace
13-12-17, 23:36
Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee.

Een zwakke launch betekend toch niet per se een zwakke snelheid doorheen heel de rit? daar ging het niet over, het ging over de kracht van de lancering, niet de topsnelheid dat die bereikt? Of zo vatte ik het toch op. Zie Red Force en Dodonpa, een gelijkaardige topsnelheid, de één bereikt het gewoon veel sneller dan de ander.

In ieder geval had ik niet het gevoel dat de Mack Launched coasters die ik al deed te traag door hun elementen gingen, al kan dat ook net goed zijn.

Phadd-F
14-12-17, 00:05
Vooral bij BF heb ik niet alleen het gevoel dat de lancering te soft is maar dat de topsnelheid ook wat te laag is. Hij kruipt door zijn eerste twee elementen en ook daarna kun je moeilijk zeggen dat hij over zijn track raast. Op een kloon in Dubai had ik een betere ervaring, daar ervaarde ik de lancering krachtiger en de topsnelheid sneller waardoor dat wel een heel leuke ritervaring gaf. Volgens de stats op RCDB hebben beide banen echter dezelfde snelheid. Misschien klopt RCDB niet of hebben die Emiraten iets aangepast... op dit moment verkies ik altijd die kloon boven het origineel.

Buiten Alpina Blitz (een kopie van Piraten) en Pulsar heb ik geen enkele Mack gedaan die me een out-of-control gevoel gaf nu ik erover nadenk. Dus ik hoop echt dat BJL niet voor een Mack gaat, want het lijkt me een uitgemaakte zaak dat als ze een nieuwe coaster krijgen, het een launch coaster zal zijn. Die geruchten gaan al enkele jaren rond.

Putoor
20-12-17, 19:31
Naast de enquête van Bobbejaanland, heeft zusterpark Tusenfryd blijkbaar een gelijkaardige enquête (https://response.questback.com/isa/qbv.dll/ShowQuest?QuestID=5107666&sid=XtxY0ngW73) waar uit exact dezelfde attractietypes kan gekozen worden. Bij Tusenfryd zijn de keuzes misschien zelfs nog vreemder. Waterattracties hebben ze echt wel genoeg. Ze hebben met Thors Hammer en Nightmare twee attracties met filmprojecties. De lanceerachtbaan hebben ze natuurlijk ook al. Rollercoasters zonder looping zijn er ook. Een vrijevaltoren lijkt me ook niks: ze hebben al een SpaceShot. De positie van interactieve shooter wordt ook al door Nightmare ingevuld. Enkel een simulator hebben ze niet echt.
Ik stel me toch wat vragen bij het feit dat Bobbejaanland en Tusenfryd met dezelfde opties afkomen. Bij Bobbejaanland leek alles te hinten naar die lancering 'als een raket', maar wat is de bedoeling bij Tusenfryd dan? Deze enquête van Tusenfryd (misschien zijn er nog wel andere Parques Reunidos-parken met dezelfde enquête?) doet me toch nog meer vraagtekens zetten bij de bedoeling van die van Bobbejaanland...

SanderV
29-12-17, 22:15
Een paar dagen geleden zag ik in een video van IMAscore het logo van Bobbejaanland voorbij flitsen. Het was hun jaaroverzicht van projecten waar zij in 2017 aan gewerkt hebben. Voor zover ik weet heeft Bobbejaanland geen soundtracks van IMAscore in het park(verbeter mij als ik fout ben). Misschien is het dus mogelijk dat we in 2018 muziek van IMAscore krijgen. Weten jullie hier iets meer over?


https://youtu.be/0qw8ZnuGUBk?t=1m54s
Het logo flits heel kort voorbij op 1:55, als je het niet kunt zien kun je de snelheid van de video best op 0.25 zetten. Dan is het duidelijker zichtbaar.

bobby turbo
30-12-17, 07:48
Een paar dagen geleden zag ik in een video van IMAscore het logo van Bobbejaanland voorbij flitsen. Het was hun jaaroverzicht van projecten waar zij in 2017 aan gewerkt hebben. Voor zover ik weet heeft Bobbejaanland geen soundtracks van IMAscore in het park(verbeter mij als ik fout ben). Misschien is het dus mogelijk dat we in 2018 muziek van IMAscore krijgen. Weten jullie hier iets meer over?


https://youtu.be/0qw8ZnuGUBk?t=1m54s
Het logo flits heel kort voorbij op 1:55, als je het niet kunt zien kun je de snelheid van de video best op 0.25 zetten. Dan is het duidelijker zichtbaar.

Het zou me niet verbazen dat het gaat om soundeffects voor een of ander spookhuis tijdens Halloween.

etwien
30-12-17, 08:24
Als ik me niet vergis hebben zijn iets te maken met Sonar & Childhood Fears ...

SanderV
30-12-17, 11:39
Dat zou inderdaad wel kunnen maar, op de site van IMAscore zelf kan ik nergens terugvinden dat ze voor Bobbejaanland hebben gewerkt. Bobbejaanland staat ook niet tussen hun cliënten. Daarmee vond ik het nogal vreemd.

Jak
13-01-18, 14:40
Weet er iemand al iets over de Aztek Express. Na het tragische ongeval vorig jaar, is de Aztek Express gesloten geweest tot het einde van het seizoen. Wat ik wel verwacht, is dat er aanpassingen zijn gebeurd. Een zeil tussen de gondels zal denk ik een oplossing voor het ongeval zijn geweest. Wordt er eigenlijk samengewerkt met MACK-rides in zo'n situaties. Het lijkt me toch noodzakelijk dat Mack notie neemt van wat er is gebeurd.

De aanpassingen gaan misschien wel moeilijk zijn. Als je als persoon per ongeluk tussen de gondel stapt i.p.v. in de gondel is een ongeval snel gebeurd.

chupacalabra
13-01-18, 16:21
Weet er iemand al iets over de Aztek Express. Na het tragische ongeval vorig jaar, is de Aztek Express gesloten geweest tot het einde van het seizoen. Wat ik wel verwacht, is dat er aanpassingen zijn gebeurd. Een zeil tussen de gondels zal denk ik een oplossing voor het ongeval zijn geweest. Wordt er eigenlijk samengewerkt met MACK-rides in zo'n situaties. Het lijkt me toch noodzakelijk dat Mack notie neemt van wat er is gebeurd.

De aanpassingen gaan misschien wel moeilijk zijn. Als je als persoon per ongeluk tussen de gondel stapt i.p.v. in de gondel is een ongeval snel gebeurd.

Ik heb soms de indruk dat er iets niet klopt met dat ding ...
(1)
https://youtu.be/iJF7UnzPk5A?t=18 Dit is een filmpje uit 2014 blijkbaar.
(2)
https://preview.ibb.co/f3R7gm/2018_01_13.png (https://ibb.co/fo0B7R)
Waarom zijn er zoveel wél aangepast en deze niet ?

SanderV
15-01-18, 18:29
Bobbejaanland heeft zonet laten weten dat ze hun "Big Bang" gaan vernieuwen.

https://i.imgur.com/tgsimpY.jpg

Groot formaat: https://www.facebook.com/bobbejaanland/photos/a.373530765821.155473.25556630821/10155890388635822/?type=3&theater

Naar mijn mening ziet het er goed uit!!

Joran
15-01-18, 18:33
Ja oké, maar ze gaan toch met meer moeten afkomen hoor. ;)

Jak
15-01-18, 18:56
Een goede stap vooruit! Benieuwd of er ook dingen veranderen aan het nabijgelegen Monorail-station en het Reuzenrad. Stap voor stap raken ze er wel. In 2019 moet er wel iets nieuws komen!

Weet er iemand trouwens welk soort thema dit is. Ik kan het moeilijk onderbrengen in een thema.

SanderV
15-01-18, 19:01
Weet er iemand trouwens welk soort thema dit is. Ik kan het moeilijk onderbrengen in een thema.

Ik weet ook niet goed of dit ook moet aansluiten bij Adventure Valley. Dit thema doet mij een beetje denken aan de banana battle maar toch met een beetje een cowboy-touch

Ignace
15-01-18, 19:13
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze de Big Bang willen aansluiten bij Adventure Valley, er ligt een reuzenrad tussen de twee attracties. Ik denk eerder dat ze de stijl van El Rio willen doortrekken.


Niets mis hiermee, maar op zich vind ik het niet meer dan een povere toevoeging aan een attractie die nu niet bepaald om een thema schreeuwde. Ik heb alvast nog nooit iemand horen klagen over het gebrek hiervan bij deze attractie. Waarom niet Oki Doki eens eindelijk een mooi stationnetje geven? Hopelijk is dit niet het enige dat we van Lichtaart horen en bouwen ze zulke onthulling op van 'leuk gedaan' naar 'wauw!'.

Putoor
15-01-18, 19:17
Ik weet ook niet goed of dit ook moet aansluiten bij Adventure Valley. Dit thema doet mij een beetje denken aan de banana battle maar toch met een beetje een cowboy-touch

Ja en er zit een vreemd paars mannetje in een bootje boven de uitgang. Een nieuw soort volkje dat ze introduceren?

bobby turbo
15-01-18, 20:59
op zich vind ik dit wel een goede zet, als ze ook die hele zone aanpakken, van het pleintje na DC tot en met het reuzenrad, want dit was toch wel een doods stukje in het park

Jak
15-01-18, 21:00
Ja en er zit een vreemd paars mannetje in een bootje boven de uitgang. Een nieuw soort volkje dat ze introduceren?

Inderdaad een vreemd mannetje.

Tot slot hebben ze nu ook de huisstijl toegevoegd op het huisje van de foto's. Krijgen we er nóg een nieuwe huisstijl bij?

simon
16-01-18, 11:35
Ik vind het er alvast tof uitzien. Volgens mij wordt het geen deel van Adventure Valley, maar zal het deel uitmaken van een nieuwe themazone waarin ook Dreamcatcher (met de nieuwe VR) deel van zal uitmaken.

Net als sommige anderen hier hoop ik ook dat het thema nog wat verder uitgetrokken wordt met nog een paar attracties. Op die manier krijgen we een derde themazone in het park! :D

bobby turbo
16-01-18, 14:10
Ik vind het er alvast tof uitzien. Volgens mij wordt het geen deel van Adventure Valley, maar zal het deel uitmaken van een nieuwe themazone waarin ook Dreamcatcher (met de nieuwe VR) deel van zal uitmaken.

Net als sommige anderen hier hoop ik ook dat het thema nog wat verder uitgetrokken wordt met nog een paar attracties. Op die manier krijgen we een derde themazone in het park! :D

DAn zou het bv DC, AZtek en reuzenrad kunnen worden en wie weet een extra speeltuin :p

Gel
16-01-18, 22:04
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze de Big Bang willen aansluiten bij Adventure Valley, er ligt een reuzenrad tussen de twee attracties. Ik denk eerder dat ze de stijl van El Rio willen doortrekken.

Ik weet het, andere tijden, maar herinner je de "jungle" zone nog die aan twee kanten van het meer lag met de Bobby Drop tussen die niet in jungle thema was, maar we moesten onze verbeelding gebruiken! :D Misschien hoort dit ook nog bij het Adventure thema en moeten we ook hier onze verbeelding gebruiken? ;)

borisvdd
18-01-18, 13:43
We krijgen nog gelijk... iemand voorspelde "we zullen blij mogen zijn als er in 2018 een nieuwe glijbaan bijkomt"... Dit komt toch in de buurt: er wordt een glijbaan gethematiseerd. :D

Simon42
18-01-18, 19:31
Zolang ze dat herthematiseren maar niet aankondigen als de nieuwigheid van 2018 is het wel ok :p Hopelijk blijft het hier niet bij en wordt 2018 het jaar van het in-ere-herstellen van het park.

simon
19-01-18, 12:33
Zolang ze dat herthematiseren maar niet aankondigen als de nieuwigheid van 2018 is het wel ok :p Hopelijk blijft het hier niet bij en wordt 2018 het jaar van het in-ere-herstellen van het park.

Bwa, ik denk dat vooral de VR-upgrade van Dreamcatcher als nieuwigheid zal gepresenteerd worden... En mede daarbij zie ik een nieuwe themazone rijzen die wellicht ook als nieuw wordt aangekondigd.

Jak
19-01-18, 20:35
Bwa, ik denk dat vooral de VR-upgrade van Dreamcatcher als nieuwigheid zal gepresenteerd worden... En mede daarbij zie ik een nieuwe themazone rijzen die wellicht ook als nieuw wordt aangekondigd.

Ik vermoed ook een nieuwe show in de zomervakantie. Tegenwoordig kan de consument wel makkelijk doorzien of iets nieuw is of niet. Zeker in Bobbejaanland. :p

Yorben
19-01-18, 21:54
Hoe zit het eigenlijk nu met Mount Mara? Ik dacht dat het contract met Samsung maar voor een beperkte periode was en nu ze toch met de dreamcatcher in zee gaan met VR denk ik dat Mount Mara zal verdwijnen? Of zit ik nu totaal verkeerd te beredeneren...?

SanderV
19-01-18, 23:58
Hoe zit het eigenlijk nu met Mount Mara? Ik dacht dat het contract met Samsung maar voor een beperkte periode was en nu ze toch met de dreamcatcher in zee gaan met VR denk ik dat Mount Mara zal verdwijnen? Of zit ik nu totaal verkeerd te beredeneren...?

Eerlijk gezegd hoop ik stiekem dat ze de Revolution terug naar zijn oude staat brengen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in aangezien dat ze een hele extra wachtrij hebben aangelegd voor Mount Mara. Ik denk dus dat Mount Mara gewoon zal blijven en dat Dreamcatcher ook voorzien gaat worden van VR-brillen. Over dat contract heb ik geen enkel idee, sorry :(.

Waliboy
20-01-18, 09:48
Facebook bericht deze ochtend:

https://www.mupload.nl/img/wc2igxenm.jpg

vampire
20-01-18, 09:53
Facebook bericht deze ochtend:

https://www.mupload.nl/img/wc2igxenm.jpg

'De Vliegerkes van Bobbejaanland' Toen die wel nog een parksymbool was. :)

yelle8
24-01-18, 17:14
Nu ook een concept-art van de 'nieuwe' Dreamcatcher. Ik ben onder de indruk in die zin dat ik de verandering niet van die grootte had voorzien!

Thema zone/achtbaan: Wild West, adelaren (en dromenvangers)
Thema VR: Waan jezelf een moedige adelaar die de grootste stormen trotseert in mysterieuze landschappen!

https://www.facebook.com/Pretparkenbe/photos/a.232623863489269.56014.143422945742695/1635394039878904/?type=3&theater

etwien
24-01-18, 17:18
Hmmm ... Eerst zien hoor, op zih een mooi concept, maar ik ben toch benieuwd naar hoe het effectief gaat uitgevoerd worden ...

simon
24-01-18, 17:19
Ik vind het er ook best knap uitzien!

Nathan G
24-01-18, 17:22
Dat Bobbejaanland me ook op de positieve manier kan verrassen, is bij deze nog eens bevestigd. Het ziet er echt goed uit! :)
Hopelijk wordt het even goed uitgevoerd als op de tekeningen, zetten ze eindelijk poortjes in het station, pakken ze de wachtrij aan, laten ze mensen zelf kiezen of ze de achtbaan met of zonder VR-bril willen doen, laten ze de achtbaan altijd met twee treinen rijden en zetten ze er genoeg personeel bij zodat de capaciteit niet te hard naar de zak is. We kunnen alleen maar hopen...

Pretparkfreak7
24-01-18, 18:14
Als je de funky kleuren in de lucht wegdenkt geloof ik niet dat de vernieuwing veel meer om het lijf gaat hebben als de switch van 'Dizz' naar Naga Bay. De kleuren van de baan blijven hetzelfde, de wachtrij verliest zijn tenten en er komt wat andere deco voor in de plaats. Wat ze er mee gaan doen sluit wat mij betreft ook minder goed aan bij de sfeervolle aztekige decoratie op het pleintje bij Aztec express. Qua stijl vind ik het wel een beetje aansluiten op die oplapwerken aan de bootjesglijbaan.

Mijn buikgevoel zegt me dat dit een losse flodder wordt die achteraf bekeken eerder negatief dan positief zal uitpakken.

simon
24-01-18, 18:27
Bwa, ik heb er wel vertrouwen in en zoals Nathan zegt, hebben ze mij ook op een positieve manier verrast. Ik hoop (maar geloof het wel) dat ze geleerd hebben van de pijnpunten bij MM, waardoor ze hier vlotter kunnen werken. Ze zullen ook minder capaciteit verliezen, want iedereen zal hier een bril (kunnen) krijgen.

Ook qua ontwerp ziet het eruit alsof het mooi aansluit op de glijbaan. Alleen jammer dat Kinderland niet mee gewijzigd zal worden. De Aztec Express lijkt me wel ook nog wat kleine wijzigingen te krijgen, zodat het geheel een mooi vernieuwd themadeel zal worden.

Wat ik me wel afvraag... Vorige jaren werd alles pas heel last minute aangekondigd, maar dit jaar toch relatief vroeg. Willen ze transparanter worden dit jaar? Of krijgen we nog een grote verrassing te wachten voor het nieuwe seizoen aanbreekt?

Earlyspencer
24-01-18, 18:36
Heeft iem. al weet welke coasters in Tusenfryd en Bonbon VR krijgen? Ik heb me al anderhalve maand de pløris gesurfd!

Talocan
24-01-18, 19:37
De concept-art heeft wel iets. Al doet die filter ook veel. Zoals andere al melden zal de baan gewoon dezelfde kleur behouden. Maar die Naga Bay make-over kon me ook wel bekoren, dus zie ik dit wel zitten. Leuk dat er de laatste jaren geïnvesteerd wordt in onderhoud. Al missen natuurlijk die nieuwe grote toevoeging...
Over de VR toevoeging blijf ik wel sceptisch. Andere parken laten zien dat dat qua capaciteit echt wel nadelig is. En Bobbejaanland kennende zullen we die pas tegen de (na)middag kunnen bezoeken.

Joran
24-01-18, 19:51
Hahahahahaha. Komaan zeg.

Walibi komt de komende jaren af met een paar nieuwe achtbanen en een hoop flatrides. Wat doet Bobbejaanland, bestaande attracties opwaarderen en vervolgens als 'nieuw' verkopen. Hoe kan je dat nu als team bedenken daar. Ik snap het echt niet meer.

Sorry dat ik vergelijk, maar het is nu eenmaal wel de realiteit. Vraag me oprecht af hoe lang ze dit nog gaan volhouden.

bobby turbo
24-01-18, 20:00
Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....

Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.

Nathan G
24-01-18, 20:22
Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....

Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.

En daar sluit ik me bij aan. Veel mensen lopen maar te roepen dat Bobbejaanland dit niet mag aankondigen als nieuwe attracties, maar dat doen ze ook helemaal nergens. Ze spreken telkens over een vernieuwing. Akkoord dat Bobbejaanland nood heeft aan nieuwe attracties, maar er moet daar heel wat opknapwerk gebeuren ook.

Joran
24-01-18, 20:55
Ik vind het gewoon niet oké hoe ze daar redeneren? :)

+ toegegeven, echt promoten als 'nieuw' in de letterlijke zin doen ze niet. Maar zoals bij Mount Mara, doen ze mijn insziens ook niet echt veel moeite om het als een toevoeging (extraatje, whatever) te beschrijven. (https://www.bobbejaanland.be/blog-nieuws/virtual-reality-avontuur-in-mount-mara-in-samenwerking-met-samsung - 2 zinnetjes gaan over het feit dat het de Revolution is.)

Ik vind dat dit 'goedkope' (nuja goedkoop) zoethoudertjes zijn om toch maar 'innoverend' en 'investerend' over te komen naar de buitenwereld? (Los van het al dan niet nieuwe karakter van de attractie.)

Voor ik hier verzuurd of als hater overkom (als dat nog niet te laat is), ik ben blij met de retheming van de glijbaan en het station van dreamcatcher en van naga bay etc. Ben gewoon erg teleurgesteld dat ze dit telkens veel te groots opblazen voor wat het is (en dat dit wrss het enige nieuwe gaat zijn voor komende seizoen, face it).

Had ik liever dat ze niks deden? Nou, ik had liever dat ze dreamcatcher wat meer thematiseerden (station en rond de baan, wachtrij) en dat zonder VR. Naga Bay vond ik een mooie aanzet, maar daar is niet alles uitgehaald wat er kon uitgehaald worden. Maar alsjeblieft, stop met die VR...

Michielsken
25-01-18, 00:26
Het grootste nadeel aan VR vind ik de beleving en de sfeer in het park. Je kijkt naar een attractie (in dit geval een heel zichtbare achtbaan) en dat schept een bepaalde sfeer en verwachting. En als je deze attractie dan doet dan heb je (meestal) een vrij grote en abrupte sfeerbreuk, waarbij de verwachtingen ook serieus bijgesteld worden, al dan niet positief. En dat heb je nog eens als je de attractie verlaat. Wat dus wilt zeggen dat je sfeer geen continuïteit heeft, en dat de sfeeruitstraling van dat gebied ook minder sterk ervaren wordt. En laat net dat laatste iets zijn waar BJL een tekort aan heeft, dan stel ik me toch ook vragen bij deze zet.

Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.

Sowieso is dat nadeel van de sfeer door VR niet eigen aan BJL, maar gaat BJL wel meer moeite hebben om die sfeer in het park te krijgen, omdat ze net met een park zetten dat niet echt een rode draad heeft. Hopelijk kunnen ze het tegendeel bewijzen, maar ik vrees ervoor, dat is mijn inziens niet op 1 seizoen opgelost...

Dinosaurus
25-01-18, 19:55
Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.

Alsof het de schuld is van de 'cultfanaten' dat die baan niet in het junglethema past. Met wat VR-brillen los je het themaprobleem niet op, de wachtrij en het station zien er uit als een vervallen hangar. Zelfs het nieuwe wachtrijgedeelte past niet bij het junglethema met al dat blauw licht, maar ziet er wel 'nice' uit moet ik toegeven.

En om eerlijk te zijn is de VR ook gewoon niet goed. Dan kun je nog beter de gewone doen, ook al zijn de effecten zo verouderd. Povere PS1-graphics, er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 360° in het rond te kijken, en de rijen puilen uit doordat het personeel het nauwelijks aankan om twee attracties tegelijkertijd te bedienen en het een eeuwigheid duurt vooraleer de trein kan vertrekken omdat ze de brillen moeten uitdelen. MM is een organisatorische ramp en ik zou het dan ook niet betreuren dat dit zou verdwijnen. Die 1 miljoen hadden ze beter gestoken in een serieuze renovatie van de ride. Het in ere herstellen van de originele projecties, nieuwe lichtshow, nieuw concept, rook- en misteffecten, nieuwe speakers, nieuwe wachtrij met technologsiche snufjes om u te zeggen en misschien zelfs een retracking op sommige plaatsen. Nu zal hetgeen ik opgesomd heb waarschijnlijk meer dan 1 miljoen kosten, maar dan zou de attractie toch weer heel wat jaartjes meekunnen en zijn de cultfanaten ook blij.

En wat Dreamcatcher betreft: toch grappig hoe iedereen al zit te juichen terwijl ze enkel nog maar wat concept art hebben gezien. De vraag is natuurlijk hoe het er in het echt zal uitzien. Ik vrees dat het niet meer zal zijn dan de ombouw van Dizz naar Naga Bay. Een nieuw stationsgebouw en that's it, al ben ik blij dat die lelijke tipi's zullen verdwijnen. Hopelijk pakken ze de vuilzakkentunnel ook aan. Maar om dit nu echt "wauw" te vinden? Nah. BJL heeft véél meer nodig dan dit.

Don't get me wrong, BJL is een leuk park en ik kan me er zeker en vast vermaken, maar ik denk toch echt dat ze daar aan grote nieuwigheden mogen beginnen denken, zeker als je ziet hoe de andere parken aan het uitbreiden zijn. Hetgeen ze de laatste 10-12 jaar hebben gezet, zijn attracties met een beperkte houdbaarheidsdatum. De 3D-cinema en Desperado City zijn al verdwenen, Banana Battle en King Kong zijn bijzonder onpopulair (bij BB is het zelfs zo erg dat hij maar tegen de middag opent en dan nog de helft van de boten leeg uitvaren), en bij Dizz/Naga Bay en de Caves puilen de rijen enkel uit door een gebrek aan capaciteit.

We moeten rekening houden dat de meeste grote attracties die in BJL staan al 20 tot 30 jaar oud zijn. Revolution, El Paso en Indiana River leunen tegen de dertig aan en Dreamcatcher zit er zelfs al over. Zelfs Typhoon en Sledge Hammer, de laatste grote attracties die het park IMO heeft gezet, zijn ondertussen al bijna 15 jaar oud. Ja, voorlopig kan het park nog op deze 'ouwe meuk' teren, maar de vraag is hoelang nog. Er zal toch wel eens een moment komen waar ze óf die 'ouwe meuk' zullen moeten vervangen door nieuwe grote attracties (zoals Phantasialand), óf ze de 'ouwe meuk' zodanig zullen moeten updaten dat ze nog enkele jaartjes meekan (zoals de Amerikaanse Disney-parken of de Efteling), óf een combinatie van beide (hetgeen ik persoonlijk zou voor kiezen).

Maar goed, dat is maar mijn persoonlijke opinie.

Ignace
25-01-18, 20:18
Ik vind dat elk geld dat nog in Dreamcatcher word gestoken gewoon weggegooid geld.

Met uitzondering van de afbraakkosten van die tipi's.

borisvdd
25-01-18, 20:43
Tenten weg en een nieuwe wand aan het station. HOERA!
En dit waarschijnlijk als grote nieuwigheid verkopen...

Natuurlijk moet je een VR-bril opzetten zodat je de versleten en vuile baan niet ziet. Lekker handig.

Putoor
25-01-18, 22:28
Ik word er niet echt enthousiast van. De omvorming van Dizz naar Naga Bay vond ik persoonlijk een overbodige zet en ook niet sterk uitgevoerd: een nieuwe (vrij vlakke) muurbekleding van het stationsgebouw en een ingangspoort en dat was het zowat. De beleving van de attractie wordt er nauwelijks tot niet door beïnvloed.

Bij Big Bang zie ik niet in hoe deze thematisatie een meerwaarde betekent voor de attractie, die de investering rechtvaardigt. De attractie ziet er nu prima uit (een likje verf voor de glijgoten mag natuurlijk altijd) en ik denk niet dat veel mensen het storend vonden dat er geen thema was. Maar goed, er komt dus een nieuwe boog boven de ingang, het dak wordt vernieuwd en aan de uitgang komt een soort houten constructie. Wordt de attractie hier nu echt beter van? Als je dit soort attracties echt wil themen, pak dan ineens groots uit zoals met de vulkaan bij Dino Splash in Plopsa Coo. Daar heb je een échte blikvanger en geeft de theming ook een meerwaarde aan de attractie door als een tunnel dienst te doen. Ik denk niet dat veel mensen zich nog de nieuwe theming van Big Bang zullen herinneren na hun bezoek aan Bobbejaanland volgend jaar; de vulkaan van Plopsa Coo lijkt mij een blijvendere indruk na te laten. Daarom lijkt mij de hertheming van Big Bang dus een verkeerde investering. Ik kan er op zich niet tegen zijn, want een beetje aankleding is altijd wel leuk, maar het geld had van mij toch wat anders geïnvesteerd mogen worden.

Over Dreamcatcher: de concepttekening is zeker niet verkeerd, maar ik vrees voor de uitwerking als ik naar Naga Bay kijk. De toevoeging van VR vind ik een erg domme zet.

yelle8
26-01-18, 15:32
Vandaag kwam er een tweede enquête naar buiten bij Bobbejaanland. Dit keer vroegen ze niet naar welke nieuwe attractie jij graag zou zien willen komen, maar wel welk thema jij deze zou willen geven. Er wordt gevraagd naar een aantal 'standaard' thema's zoals spoken, archeologie, tropisch, mythologie, piraten, steenkolenmijn enz, maar ook naar serie-, film- en gamethema's zoals The Walking Dead, The Hunger Games, The Hobbit en Assasins Creed.

Alle informatie vind je in het nieuwsbericht: http://www.pretparken.be/article/1907/Fans%20kiezen%20thema%20nieuwe%20attractie%20Bobbe jaanland

Earlyspencer
26-01-18, 16:23
Kan je voor de Smurfen kiezen?

Theming naar een extern auteursrechtelijk beschermd merk/naam/product vind ik doorgaans knudde. Ik maak graag een uitzondering voor kinderattracties zoals die rond Spongebob in MPG. Wat doe je als de licentie verlopen is en/of het thema niet zo tijdloos blijkt te zijn? BJL kan de centen beter besteden aan onderhoud, nieuwe attracties, ruimere openingsuren, ...

Misschien moet het park eens iets in Western-thema proberen!

simon
26-01-18, 17:09
Mmm, toont precies weer gelijkenissen met de enquête van MPG... Ik vraag me af of we dit moeten toejuichen of bang afwachten...

Pretparkfreak7
26-01-18, 17:31
Ik heb nergens die enquête gezien, waar passeerde ze? Het zijn toch andere dingen dan wat we bij Moviepark zagen: dus ik vermoed dat het idee van die enquête van hogerop komt en ze lokaal wat opties mogen invullen.

Mijn grootste schrik is dat men massaal op een IP-gerelateerd thema zal stemmen, waaruit Bobbejaanland concludeert dat hun huidige themazones Adventure valley en Western niet meer in de smaak vallen. Waarna ze die herthemen naar iets filmgerelateerd waar ze na enkele jaren de licentie voor kwijtspelen.

En dan beste kinderen... zijn we hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt... nog verder van kant.

yelle8
26-01-18, 17:49
Ik heb nergens die enquête gezien, waar passeerde ze? Het zijn toch andere dingen dan wat we bij Moviepark zagen: dus ik vermoed dat het idee van die enquête van hogerop komt en ze lokaal wat opties mogen invullen.

Mijn grootste schrik is dat men massaal op een IP-gerelateerd thema zal stemmen, waaruit Bobbejaanland concludeert dat hun huidige themazones Adventure valley en Western niet meer in de smaak vallen. Waarna ze die herthemen naar iets filmgerelateerd waar ze na enkele jaren de licentie voor kwijtspelen.

En dan beste kinderen... zijn we hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt... nog verder van kant.

Via een nieuwsbrief werd deze verspreid :) Ik heb inderdaad ook schrik dat men voor een IP gaat kiezen. Dat gaat niet passen in BJL volgens mij.

Azmidiske
26-01-18, 19:16
Zelf ben ik wel fan van de serie "The Hunger games" (ik heb daar zelfs drie lange verhalen over geschreven die op een website voor fanfictie-schrijvers gepubliceerd staan). Maar ik zie zoiets niet direct passen in Bobbejaanland. En inderdaad, je loopt een reëel risico om vroeg of laat problemen te krijgen met copyright-toestanden. Dan heb ik liever een algemeen thema waar niemand eigendomsrecht op kan claimen.

Ik ben als sinds mijn kleuterjaren niet meer in Bobbejaanland geweest, maar heb begrepen dat het hele park oorspronkelijk rond western en cowboys gebouwd was? Volgens mij zullen mensen het dan altijd daarmee associëren en kunnen ze dus beter dat thema in ere herstellen.

Pretparkfreak7
26-01-18, 19:24
maar heb begrepen dat het hele park oorspronkelijk rond western en cowboys gebouwd was? Volgens mij zullen mensen het dan altijd daarmee associëren en kunnen ze dus beter dat thema in ere herstellen.

Dat is ook niet helemaal waar. Bobbejaanland was in oorsprong vooral een attractiepark met af en toe een attractie die wel een uitgesproken thema meekreeg. Het is pas vanaf Parques Reunidos dat ze zoeken naar zones en thema.

Ignace
26-01-18, 19:53
IP zou volgens mij prima werken voor Bobbejaanland en zou niet na enkele seizoenen stiekem worden afgevoerd... Kijk maar naar hun mooie Smurfenzo- oh, laat maar.

Of kijk naar het nog steeds razend populaire Ukiland (http://www.pretparken.be/NL/article/1130/Bobbejaanland%20opent%20Ukiland), dat zegt ook genoeg.

Ik denk trouwens dat de Hobbit en the Hunger Games budgetgewijs toch helemaal niet mogelijk mogen zijn voor Bobbejaanland? Misschien dat ze beter een Safety-First licentie kopen, dan houden ze misschien nog wat geld over voor een attractie groter dan een kikkermolen.

Nathan G
26-01-18, 21:46
Nee, ook hier hetzelfde gedacht, geen IP's in Bobbejaanland aub...

Earlyspencer
26-01-18, 22:35
Zou het kunnen dat die IP-licenties in een pakket zijn aangekocht door PR en zodoende aan BJL worden opgedrongen?
Feit is wel dat een park veel meer knuffelbeesten, T-shirts e.a. verkoopt met die IP's erop (zie wederom MPG).
Beide partijen (PR en de IP-eigenaars) met dollartekens in de ogen en een korte-termijn-visie, zouden dit als win-win kunnen beschouwen.
Hopelijk ben ik met deze gedachte goed fout.

Nielsje
27-01-18, 09:20
Zou het kunnen dat die IP-licenties in een pakket zijn aangekocht door PR en zodoende aan BJL worden opgedrongen?
Dit zou waarschijnlijk wel kunnen kloppen, aangezien er een aantal IP's zijn die al voorkomen in andere PR parken. Bv. Walking Dead in MPG, Hunger Games in Motiongate Dubai...

Benji007
27-01-18, 19:53
Parques reunidos is samen met lionsgate van plan om een indoorpark te zetten op Times Square in NY. Waarschijnlijk dat ze dan die licenties dan ook in andere parken mogen gebruiken. Hetzelfde als we hebben gezien met Walking dead.

Maar voor mij moet t niet, zet die IP in Moviepark daar komt het naar mijn mening beter tot zijn recht, niet in bobbejaanland.

Licenties als game of thrones, Thor en The Hobbit/Lord of the the rings zijn te duur of licenties die ze niet kunnen gebruiken (Thor=Disney) dus ik snap niet waarom ze op de lijst staan behalve dat het meer om de sfeer is die ze willen scheppen.

simon
29-01-18, 14:54
Via een nieuwsbrief werd deze verspreid :) Ik heb inderdaad ook schrik dat men voor een IP gaat kiezen. Dat gaat niet passen in BJL volgens mij.

Maar hoe kom je op die nieuwsbrief? Ik heb me al meermaals aangemeld en nog nooit reactie hierop gekregen...

Wat betreft de IP's, voor mij hoeven deze ook niet. In Plopsa-parken horen ze zeker thuis, dus laat IP's hier maar passeren. Indien ze zo graag film-IP's willen aantrekken in Bobbejaanland, dan moeten ze meteen alles in een filmjasje stoppen en kunnen ze het park hernoemen naar Movie Park Belgium. Klinkt misschien ook wat internationaler dan.

Zoniet, gelieve zich dan te houden aan tijdloze, IP-loze themazones die voor meer sfeer zorgen, zonder snel gedateerd te zijn.

De redenering die werd aangehaald dat bepaalde IP's aangekocht werden en in meerdere parken gebruikt kunnen worden klinkt inderdaad heel logisch, en zal hier en daar ook wel passen, maar om dan in bepaalde parken 1 attractie in filmthema te steken, zal volgens mij weer eerder averechts werken... Tenzij ze het hele park meteen omtoveren in een Hunger Games park bvb.

Neen, gebruik die IP dan in de parken waarvoor het geschikt is, zoals MPG, Parque Warner, Motiongate...

yelle8
29-01-18, 14:57
Maar hoe kom je op die nieuwsbrief? Ik heb me al meermaals aangemeld en nog nooit reactie hierop gekregen...

Geen idee... Ik krijg hem gewoon en kan me niet meer herinneren wanneer ik me hiervoor heb aangemeld, jaren geleden wellicht. Ik denk dat de links ook persoonlijk zijn en dat het dus geen zin heeft dat ik 'mijn' link ga doorgeven.

yelle8
29-01-18, 16:29
Werken en sculptering zijn aan de gang bij Dreamcatcher:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624682_1640251032726538_7402565075519346555_o.jp g?oh=94c9ed4dcc6dc65c4f484ec65f6d7b9a&oe=5AE94F31

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27164528_1640251029393205_2936249113717363206_o.jp g?oh=295f91b5a4595c595e5a2d8638d797b8&oe=5ADA1AD7

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27024068_1640251039393204_3639532639774641678_o.jp g?oh=137624506f0896a62fc8d58ef840529c&oe=5B23D09D

Joran
29-01-18, 17:55
Zozo; die sculptering ziet er lekker duurzaam uit... :^)

Zag net op de facebook van BBJ dat er trouwens net als de MM en de Revo, er aparte wachtrijen zullen zijn en je dus kunt kiezen voor al dan niet VR.

Schattig hoe BBJ dat op facebook ook telkens verdedigt als hun 'monument'. Als je een attractie lekker oud laat worden en verloederen krijgt hij automatisch een 'monument' status daar. Easy peasy. ;)

simon
29-01-18, 18:03
Geen idee... Ik krijg hem gewoon en kan me niet meer herinneren wanneer ik me hiervoor heb aangemeld, jaren geleden wellicht. Ik denk dat de links ook persoonlijk zijn en dat het dus geen zin heeft dat ik 'mijn' link ga doorgeven.

Geen probleem hoor, op het forum kunnen we gelukkig ook reageren ;)

Op Facebook reageerden ze vandaag ook op een aantal vragen van fans / bezoekers. Enkele vaststellingen:
- Je zal Dreamcatcher ook nog steeds zonder VR kunnen beleven: Net als bij Revo/MM zal een deel van de trein met en een deel van de trein zonder VR voorzien worden.
- Er zullen 2 wachtrijen zijn: 1 met en 1 zonder VR.
- De handling van de brillen is een stuk vereenvoudigd en het station wordt aangepast. Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.
- Op Facebook zullen nog meer updates volgen van de werken.

yelle8
29-01-18, 18:14
"Het verloop van het station wordt aangepast", eindelijk poortjes per bakje? Dat zou al een verzuchting zijn voor de capaciteit!

Ignace
29-01-18, 18:31
Maar de helft van de trein voorzien voor VR's? Dus moet er helemaal niet met een aparte trein gedraaid worden voor VR en niet VR. Ik verwacht dat ze de openingsprocedure van Dreamcatcher dus ook niet gaan aanpassen, en de dag ingaan met één trein. Dat word dus als je de klassieke Dreamcatcher wil doen een dubbel zo trage rij...

Talocan
29-01-18, 18:36
Maar de helft van de trein voorzien voor VR's? Dus moet er helemaal niet met een aparte trein gedraaid worden voor VR en niet VR. Ik verwacht dat ze de openingsprocedure van Dreamcatcher dus ook niet gaan aanpassen, en de dag ingaan met één trein. Dat word dus als je de klassieke Dreamcatcher wil doen een dubbel zo trage rij...

Ik mag hopen dat ze meteen starten met twee treinen. Tenzij dat ze beslissen om de VR wachtrij pas tegen de middag te openen op het moment dat ze met twee treinen gaan rijden...

knessel
29-01-18, 19:10
wat een aangepaste werkkledij?, veiligheidsschoenen?, valbeveiliging? en linkshandig werken op een ladder met een bedrade machine én een hand over de dakrand?...Zeker dat dit niet in één of ander Oostblokland is ? Volgens mij een prachtige foto voor de opleidingen veiligheidscoördinator en aanverwanten.

bobby turbo
29-01-18, 19:21
linkshandig werken Misschien is die man ook gewoon linkshandig, dan kan je moeilijk verwachten dat hij het rechts doet he :p Maar idd veiligheid van dat bouwbedrijf is zeker niet in orde.

dusk
29-01-18, 20:45
Wrijf verdikke toch eens die roest eerst eens weg voor je er gaat over sculpturen.... Als je zo te werk gaat bijt de roest zich na een jaar al door die bekleding heen. Is alsof je een deken smijt over een zetel vol schimmel...

yelle8
29-01-18, 20:49
Werken en sculptering zijn aan de gang bij Dreamcatcher:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624682_1640251032726538_7402565075519346555_o.jp g?oh=94c9ed4dcc6dc65c4f484ec65f6d7b9a&oe=5AE94F31

Ik zie precies dat ook de bekende tunnel op het einde van de rit verwijderd is. Benieuwd of die nog zal terugkomen in een andere vorm.

bobby turbo
29-01-18, 20:54
Ik zie precies dat ook de bekende tunnel op het einde van de rit verwijderd is. Benieuwd of die nog zal terugkomen in een andere vorm.

De effecten daarin stonden praktisch altijd uit, op het geluidseffect na, dus denk niet dat die terug komt.

Jak
29-01-18, 21:12
Ik ben eens benieuwd of ze die resem, aangeslage indianen langst de oevers laten staan... Dat was daar precies een vertoning van oude indianen die zich etaleerden voor toevallige passanten.

Hopelijk halen ze toch nog eens de hoge druk boven om de baan te kuisen, kijk maar eens naar die foto hoe bruin die ziet met die eerste bocht naar de lifthill.

SanderV
29-01-18, 21:23
Ik hoop echt oprecht dat ze met 2 treinen gaan rijden. De capaciteit lag al zo drastisch laag, laat staan met zo'n VR erop.

Jak
29-01-18, 21:43
Ik ben eens benieuwd aan welke andere attractie we die indianententen mogen zien opduiken. Voorlopig gok ik op Bob Express of aan het plein aan de uitgang van de IR.

borisvdd
30-01-18, 09:34
Schattig hoe BBJ dat op facebook ook telkens verdedigt als hun 'monument'. Als je een attractie lekker oud laat worden en verloederen krijgt hij automatisch een 'monument' status daar. Easy peasy. ;)

Ze speelden iets te vaak Planet Coaster. :D

Jak
30-01-18, 15:06
Ik ben eens benieuwd aan welke andere attractie we die indianententen mogen zien opduiken. Voorlopig gok ik op Bob Express of aan het plein aan de uitgang van de IR.

Ik heb het antwoord uit de communicatiedienst via Facebook kunnen halen. De tenten worden definitief verwijderd uit het park.
Toch handig, Facebook :-D

Earlyspencer
30-01-18, 15:24
- Je zal Dreamcatcher ook nog steeds zonder VR kunnen beleven: Net als bij Revo/MM zal een deel van de trein met en een deel van de trein zonder VR voorzien worden.
- Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.

Ik mag hopen het achterste deel met en het voorste deel zonder VR wordt bereden. Het zwakke punt van haast elke hangende coaster vind ik het beperkte uitzicht, behalve wanneer je front zit. Hopelijk dus geen MM-bis wat dat betreft.

bobby turbo
30-01-18, 19:36
Geen probleem hoor, op het forum kunnen we gelukkig ook reageren ;)

Op Facebook reageerden ze vandaag ook op een aantal vragen van fans / bezoekers. Enkele vaststellingen:
- Je zal Dreamcatcher ook nog steeds zonder VR kunnen beleven: Net als bij Revo/MM zal een deel van de trein met en een deel van de trein zonder VR voorzien worden.
- Er zullen 2 wachtrijen zijn: 1 met en 1 zonder VR.
- De handling van de brillen is een stuk vereenvoudigd en het station wordt aangepast. Er zijn dus lessen getrokken uit MM en ze beloven heel wat maatregelen te treffen om de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.
- Op Facebook zullen nog meer updates volgen van de werken.

Ik weet niet of je deze informatie effectief zo gelezen hebt of dat dit jouw interpretatie hierop is, maar niks van dit alles klopt eigenlijk. Er komen geen twee wachtrijen. Er komt wel een voorsorteerstrook in het station zodat de mensen klaar staan wanneer de trein arriveert. De brillen zijn reeds bevestigd op de stoeltjes en je kiest zelf of je deze al dan niet op zet, dus geen half/half systeem als bij MM.

yelle8
30-01-18, 19:43
Ik weet niet of je deze informatie effectief zo gelezen hebt of dat dit jouw interpretatie hierop is, maar niks van dit alles klopt eigenlijk. Er komen geen twee wachtrijen. Er komt wel een voorsorteerstrook in het station zodat de mensen klaar staan wanneer de trein arriveert. De brillen zijn reeds bevestigd op de stoeltjes en je kiest zelf of je deze al dan niet op zet, dus geen half/half systeem als bij MM.

Wat Simon zegt heeft BJL zelf gezegd op hun fb:

https://i.imgur.com/JyKgH1D.png

Of het nu om een voorsorteerstrook zou gaan of niet, het blijft een soort van andere wachtrij waartussen je moet kiezen.

bobby turbo
30-01-18, 19:47
Wat Simon zegt heeft BJL zelf gezegd op hun fb:

https://i.imgur.com/JyKgH1D.png

Of het nu om een voorsorteerstrook zou gaan of niet, het blijft een soort van andere wachtrij waartussen je moet kiezen.

Een woordvoerder van het park beweerde nochtans iets anders, er komen geen twee wachtrijen en de brillen zitten bevestigd op de trein, waardoor je dan kan kiezen. Maar nu snap ik de verwarring wel ivm half/half. Men zegt hier niet letterlijk dat het hetzelfde systeem wordt als bij MM, maar leggen ze uit hoe het bij MM werkt.

Joran
30-01-18, 19:52
Hmm, verwarrend inderdaad. Denk dat we het pas zullen zien als het park weer open gaat zeker? Of als BBJ beslist om nog meer foto's te delen uiteraard. :)

Putoor
30-01-18, 20:01
Heeft iem. al weet welke coasters in Tusenfryd en Bonbon VR krijgen? Ik heb me al anderhalve maand de pløris gesurfd!

Ik zal je alvast half uit je lijden verlossen: voor BonBon-Land wordt het Viktor Vandorm, de custom Zierer Tivoli, die VR krijgt. Dat staat op Parkerlebnis (https://www.parkerlebnis.de/bonbon-land-2018-neuheit-virtual-reality-achterbahn_56127.html?onpage_ref=home_topnews_pos3 ) te lezen. De naam wordt Den Hemmelige Verden. De VR zou ook interactief worden: je moet je hoofd bewegen om dingen te verzamelen. Zoiets vind je ook al in Europa-Park, bij de Paddington-film op Alpenexpress.

Earlyspencer
30-01-18, 20:10
Hartelijk dank!, p.

simon
31-01-18, 10:00
@bobby_turbo: ik had inderdaad de info gehaald uit de Facebookreacties, maar ik hoopte ook dat het anders zou zijn (zoals je ook beschreef). Laten we inderdaad hopen dat iedereen gewoon kan kiezen om de bril op te zetten en je geen aparte wachtrij hebt. Ik vond het op gewone dagen al best lang aanschuiven daar, en ik vrees dat het met een dubbele wachtrij een complete ramp zal worden.

borisvdd
31-01-18, 13:53
We hoeven op niet veel te hopen... als je al ziet dat de roestvlekken aan het station niet eens onder handen genomen worden, dan weet je heus zelf ook wel dat er ook qua onderhoud aan de baan zelf bitter weinig zal gebeuren. Een vlotter omhoog takelen van het treintje bvb zou al veel helpen.
Maar nog eens... het blijft BJL natuurlijk. Behalve de fans schudt iedereen eens met zijn hoofd en geeft er zijn geld niet meer uit.

yelle8
31-01-18, 15:29
Een vlotter omhoog takelen van het treintje bvb zou al veel helpen.

Ik denk dat dat vooral te maken heeft voor wanneer er twee treinen op de baan staan zodat de trein niet zo snel terug in de remmen staat, want anders moet die daar lang wachten. Maar met voorsorteerpoortjes zou het instappen dan weer vlotter moeten gaan waardoor je inderdaad een punt hebt.

chupacalabra
31-01-18, 16:37
We hoeven op niet veel te hopen... als je al ziet dat de roestvlekken aan het station niet eens onder handen genomen worden

Dat snap ik ook niet goed ... waarom hier niet een basiskleur, antiroest op zetten? Aangekleed is het toch onmogelijk om de stabiliteit van de daksupports te controleren (remember de verlichtingspalen op de E19 https://www.standaard.be/cnt/dmf20110209_118 )?

Bovendien ... vind ik idd, zoals hierboven aangehaald, dat werken op die ladder vreemd ? ik dacht dat enkel een schilder dat mocht: werken op ladders ? Dient een ladder niet om op een bepaald niveau te geraken, niet om er op te blijven staan ?

Yorben
31-01-18, 18:25
Ik denk dat dat vooral te maken heeft voor wanneer er twee treinen op de baan staan zodat de trein niet zo snel terug in de remmen staat, want anders moet die daar lang wachten. Maar met voorsorteerpoortjes zou het instappen dan weer vlotter moeten gaan waardoor je inderdaad een punt hebt.

Dat de ketting zo traag loopt heeft ook te maken met onderhoud, er wordt dan minder kracht gezet op de ketting waardoor deze langer zou meegaan, dit was in de tijd van de looping star ook het geval.

Waliboy
07-02-18, 20:11
Thematisering Big Bang:

https://www.mupload.nl/img/b0izjx.jpg

https://www.mupload.nl/img/nlem43.jpg

Bron: https://www.facebook.com/bobbejaanland/

Jak
07-02-18, 22:04
Blij dat er toch niet helemaal wordt stilgezeten. Ik weet nog jaren in Bobbejaanland dat er tijdens de winterstop gewoon niets gedaan werd...

Echter hoop ik dat ze de El Rio (en dat denken velen hier) toch eens gaan bekijken op het vlak van onderhoud. Verbleekte decorstukken, saai ritverloop, ... (we laten het rad even buiten beschouwing) domineren vandaag het aanblik van deze Rapid. Wat geisers, straaltjes, een waterval mag er gerust bij. Ik herinner mezelf dat er een waterval was die stopte wanneer je er onderdoor voer, dat was ongeveer ter hoogte van de loopbrug aan de ingang van de attractie.

bobby turbo
07-02-18, 22:43
Blij dat er toch niet helemaal wordt stilgezeten. Ik weet nog jaren in Bobbejaanland dat er tijdens de winterstop gewoon niets gedaan werd...

Echter hoop ik dat ze de El Rio (en dat denken velen hier) toch eens gaan bekijken op het vlak van onderhoud. Verbleekte decorstukken, saai ritverloop, ... (we laten het rad even buiten beschouwing) domineren vandaag het aanblik van deze Rapid. Wat geisers, straaltjes, een waterval mag er gerust bij. Ik herinner mezelf dat er een waterval was die stopte wanneer je er onderdoor voer, dat was ongeveer ter hoogte van de loopbrug aan de ingang van de attractie.

Sluit ik me volmondig bij aan, El Rio moet in ere hersteld worden met alle watereffecten, zoals de waterspuwers en dat watergordijn.

Jak
07-02-18, 23:04
Sluit ik me volmondig bij aan, El Rio moet in ere hersteld worden met alle watereffecten, zoals de waterspuwers en dat watergordijn.

Zeker als je weet dat er een fluwelen Hafema baan staat 50km verderop in Nederland. Als er één attractie de laatste jaren het meest ontmanteld is in Bobbejaanland, dan is het de El Rio wel. Bovendien zit je daar bij die draaikolk altijd in een soort van backyard gedeelte. Het heeft ook veel weg van een log flume. Wanneer ik er in zit is het steeds wachten op de val. Hetgeen we toevallig ook doen in de andere twee log flumes van het park.

bobby turbo
07-02-18, 23:07
Zeker als je weet dat er een fluwelen Hafema baan staat 50km verderop in Nederland. Als er één attractie de laatste jaren het meest ontmanteld is in Bobbejaanland, dan is het de El Rio wel. Bovendien zit je daar bij die draaikolk altijd in een soort van backyard gedeelte. Het heeft ook veel weg van een log flume. Wanneer ik er in zit is het steeds wachten op de val. Hetgeen we toevallig ook doen in de andere twee log flumes van het park.

Inderdaad, mochten ze achter de kolk wat rotsen maken, zodat de afvalcontainers en opslagplaats naast Revo niet meer zichtbaar zou zijn, zou dat al veel ten goede komen aan de rit.

yelle8
08-02-18, 13:02
Wat me opvalt op een foto zijn deze bogen boven de banen. Gaan ze hier toch iets van tunnels over maken??

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27709562_10155959161080822_6530620006227677633_o.j pg?oh=561d04a1abe8f40789ca420958d9f1a0&oe=5B166415

Talocan
08-02-18, 13:29
Wat me opvalt op een foto zijn deze bogen boven de banen. Gaan ze hier toch iets van tunnels over maken??



Neen, mits dat die foto dateert van een eerder moment als bovenstaande foto's (waar het dak geschilderd is en de naam al hangt) en geen bogen meer te bekennen zijn.

Jak
08-02-18, 16:52
Neen, mits dat die foto dateert van een eerder moment als bovenstaande foto's (waar het dak geschilderd is en de naam al hangt) en geen bogen meer te bekennen zijn.

Ze gaan toch niet zomaar bogen boven die baan spannen? Het kan ook zijn dat ze dit als test doen om de afmetingen goed te kunnen inschatten. Als er iemand een andere verklaring ziet waarom ze anders die bogen hierrond zouden zetten, mag het mij altijd zeggen...

Amedee
08-02-18, 16:55
Ze gaan toch niet zomaar bogen boven die baan spannen? Het kan ook zijn dat ze dit als test doen om de afmetingen goed te kunnen inschatten. Als er iemand een andere verklaring ziet waarom ze anders die bogen hierrond zouden zetten, mag het mij altijd zeggen...

Zoals je op de foto kan zien, zijn de linkerbanen al opnieuw gecoat en geschilderd en daarvoor was vast een overkapping nodig. De rechterbaan nog niet.

Jak
08-02-18, 17:14
Zoals je op de foto kan zien, zijn de linkerbanen al opnieuw gecoat en geschilderd en daarvoor was vast een overkapping nodig. De rechterbaan nog niet.

Ok. Goed dat die coating ook werd aangepakt. De laatste jaren was die baan heel hard uitgesleten door het veelvuldig gebruik.

Die overkappingen kunnen misschien voor de veiligheid zijn? Zodat de hoogtewerkers zich op die manier kunnen verankeren op het gladde baanvlak.

jefke88
09-02-18, 13:49
Zijn die bogen er niet om de onride-foto op te hangen?

Jak
09-02-18, 18:30
Zijn die bogen er niet om de onride-foto op te hangen?

Daarvoor waren toch die palen voorzien beneden aan de uitglijstrook. Zoals op de concept-arts gaan ze die wel beter aankleden. Mag ook wel, want ze zien er niet echt uit.

https://i.ytimg.com/vi/ZqSKcF7YSRQ/maxresdefault.jpg

dusk
11-02-18, 01:32
Die overkappingen kunnen misschien voor de veiligheid zijn? Zodat de hoogtewerkers zich op die manier kunnen verankeren op het gladde baanvlak.

Ik vrees als je je aan zo'n click-ons gaat bevestigen je gewoon lekker doorglijd. Aan de loshangende tape en de vorm te zien lijken mij dit eerder overkappingen voor het opnieuw inharsen van de baan.

Waliboy
20-02-18, 21:03
De werken aan de Dreamcatcher worden verdergezet:

https://www.mupload.nl/img/x3whvt.jpg

https://www.mupload.nl/img/ksp0l9nirynq.jpg

https://www.mupload.nl/img/hocv1efmkvd.jpg

https://www.mupload.nl/img/pbf3epc629jm5.jpg

Bron: https://www.facebook.com/bobbejaanland/

K-ToF
24-02-18, 14:12
Als ze in Waver eens een kijkje nemen op dit forum of op sociale media en deze foto's zien...dan moeten die mensen toch stiekem wel eens héél hard lachen?

borisvdd
24-02-18, 18:04
Als ze in Waver eens een kijkje nemen op dit forum of op sociale media en deze foto's zien...dan moeten die mensen toch stiekem wel eens héél hard lachen?

Iedereen lacht keihard met Bobbejaanland... dat is al jaren zo. Behalve natuurlijk de fans-die-niets-slechts-willen-horen over hun superpark.

SanderV
24-02-18, 20:52
Ook al doen ze niet het beste, ze beginnen toch wel terug in actie te komen. Er wordt niet veel geïnvesteerd in onderhoud maar ze doen het wel. Het zijn allemaal maar kleine stapjes maar wel stapjes in de goede richting.

Michielsken
24-02-18, 21:02
Ook al doen ze niet het beste, ze beginnen toch wel terug in actie te komen. Er wordt niet veel geïnvesteerd in onderhoud maar ze doen het wel. Het zijn allemaal maar kleine stapjes maar wel stapjes in de goede richting.

Akkoord, het zijn kleine stapjes, maar in tijden zoals nu dat de omliggende parken gigantische sprongen maken (Toverland, WaBe, PHL, Plopsa met hun verblijfsaccomodatie, ...) gaan die kleine stapjes niet veel anders lijken dan hopeloos achterop hinken...

Earlyspencer
24-02-18, 22:30
Vier jaar geleden zei de Kleverige baas - ik denk zelfs in een interview met deze webstek - dat BJL binnen enkele jaren het toonaangevende park van België zou worden ...

etwien
24-02-18, 23:05
Vier jaar geleden zei de Kleverige baas - ik denk zelfs in een interview met deze webstek - dat BJL binnen enkele jaren het toonaangevende park van België zou worden ...

Altijd lachen met die man! En dat, lieve kinderen, is waarom je een onbekende man nooit zomaar mag geloven op zijn woorden ...

calabria
25-02-18, 17:51
Eerlijk gezegd denk ik dat hij daar zelf ook van overtuigd was:
- Parques Reunidos had hem wellicht toch wel wat investeringsbudget beloofd (in ruil voor het behalen van resultaten)
- De investeringen in ons Belgenlandje stonden op een historisch dieptepunt, we werden hier als het ware gelukkig van een dooie mus

Ignace
25-02-18, 19:00
Ik vind ook niet dat je kan inschatten of je 'in de toekomst toonaangevend' gaat worden. Of je een bepaalde periode toonaangevend was, kan je enkel besluiten door achteraf terug te blikken.

Misschien bedoelden ze daarmee gewoon het organiseren van 'influencer-events' en VR-brillen in de Benelux. Als dat het soort toonaangevende acties is dat ze bedoelden, hoeft het voor mij ook niet meer.

Earlyspencer
25-02-18, 20:15
Ik vind ook niet dat je kan inschatten of je 'in de toekomst toonaangevend' gaat worden.
Ik vind dat Walibi dit wel kan zeggen voor de komende vijf jaar.

borisvdd
27-02-18, 11:01
Ze zijn wel toonaangevend voor containerparken in de toekomst. :D

vampire
27-02-18, 12:46
Op themepark.nl weet er iemand te vertellen dat BJL een triple launch Gerstlauer infinity zal openen in 2019. Meer info volgt...

Bron zou Facebook BJL zijn.

Edit: Typhoon blijft dus gewoon staan. Het gaat om een nieuwe zone.

Croeky
27-02-18, 12:48
11-12-17, 19:39 #87
Croeky

Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

Hun beslissing ligt al lang vast. Het zal een bijna kloon worden van wat ze in Slagharen en Movie park hebben gezet. Wil ik gerust voor wedden. :-D


Ik wil niet stoefen, maar blijkbaar had ik gelijk :D.
Natuurlijk kijk ik er naar uit. Eindelijk iets deftig in Bobbejaanland!

etwien
27-02-18, 17:48
2 biljoen naar Disney Parijs, een nieuwe achtbaan in Bobbejaanland? What’s happening???

simon
27-02-18, 18:08
2 biljoen naar Disney Parijs, een nieuwe achtbaan in Bobbejaanland? What’s happening???

Mooie dag voor pretparkfans vandaag :p

Earlyspencer
27-02-18, 18:58
2 Amerikaanse biljoen = 2 miljard. Niet overdrijven, hé ;)

Talocan
05-03-18, 17:22
We mogen zo te zien ook een extra speeltuintje in Cowboy Town verwachten.

445

SanderV
05-03-18, 18:45
We mogen zo te zien ook een extra speeltuintje in Cowboy Town verwachten.



Dat zou best wel kunnen aangezien het hout er vrij nieuw uitziet, het enige wat ik mij afvraag is waarom ze dat houten huisje tegen de ingang hebben gefotoshopt. Normaal gezien staat dat "huisje" ver voor de ingang.

bobby turbo
05-03-18, 19:10
Volgens mij hebben ze dat huisje verwijdert of gaan ze het verplaatsten, want locatie speeltuin lijkt me dat bosje waar dat huis, of prieeltje oorspronkelijk stond.

446

chupacalabra
05-03-18, 19:42
Dat zou best wel kunnen aangezien het hout er vrij nieuw uitziet, het enige wat ik mij afvraag is waarom ze dat houten huisje tegen de ingang hebben gefotoshopt. Normaal gezien staat dat "huisje" ver voor de ingang.

Jij denkt aan dat smurfenhuisje denk ik ? Dat staat naast El Paso aan het Ben & JErry's pleintje.

SanderV
05-03-18, 20:41
Jij denkt aan dat smurfenhuisje denk ik ? Dat staat naast El Paso aan het Ben & JErry's pleintje.

Om misverstanden te vermijden: ik had het over het huisje dat bobby turbo omcirkeld had. ;)

Nathan G
05-03-18, 23:32
Toch fijn dat ze blijven investeren in zulke kleine dingen. Het is nog niet wat het in de andere parken in de buurt is, maar stilstaan (en dus achteruit gaan) doen ze toch niet. Ik zag op de Facebook van Bobbejaanland ook dat Sledgehammer nieuwe beugels heeft gekregen en ook de werken aan Dreamcatcher mogen we niet vergeten. Daarbij komt dat we pas in 2019 het echte werk gaan zien. We hebben veel ergere jaren gehad denk ik dan.

borisvdd
06-03-18, 10:00
Het is nog niet wat het in de andere parken in de buurt is, maar stilstaan (en dus achteruit gaan) doen ze toch niet.

Het is nog LANG niet wat het in de andere parken in de buurt is: Walibi, Efteling, Phantasialand, Toverland, ... Eén coastertje zal heus hun reputatie niet veranderen.

bobby turbo
06-03-18, 13:42
Het is nog LANG niet wat het in de andere parken in de buurt is: Walibi, Efteling, Phantasialand, Toverland, ... Eén coastertje zal heus hun reputatie niet veranderen.

Nee, dat klopt, daar zal jij wel voor zorgen :p :p

Maar alle gekheid op een stokje, Efteling, Phantasialand,Toverland, zijn dat nu wel de parken waarmee je een bobbejaanland moet vergelijken? Die parken zitten niet in de wurggreep van een groep, Walibi wel, maar kijk hoe lang het daar stil heeft gestaan.

Earlyspencer
06-03-18, 15:06
Ik denk / hoop dat ook de stilstand van PR voorbij is, in navolging van de mega-investeringen van de onafhankelijke top-parken en later ook CdA.

- Slagharen heeft er de laatste jaren behalve de triple launch ook een aardig zwembad bij (voor mij: beter dan Plopsaqua). Ook de verblijfsaccommodatie werd vernieuwd en nu zijn ze er bezig met de parking en de toegang. Het zou me niet verbazen indien daar binnen 2 à 3 jaar een nieuwe fluim of andere waterattractie zou komen met meer capaciteit. Als BJL de concurrerende parking 'aan de overzijde' zou kunnen overnemen, is er heel veel mogelijk op de huidige parkeerterreinen.

- MPG: de meningen over Star Trek zijn verdeeld, maar als je kijkt naar thematische en capaciteit, zou deze niet misstaan in enkele top-parken. En momenteel wordt de rapid er opgewaardeerd. Ik verwacht voor 2019 iets gelijkaardigs met wijlen de Ice Age darkride.

- Tusenfryd: kort na twee bescheiden maar aardige indoor-attracties (een zeldzaamheid in Scandinavië) kwam een al even aardige rapid. Ondertussen werd er ook de houten coaster (deels) ge-her-spoord.

- Warner Madrid: uitgebreid waterpark, nu ook te bezoeken los van het pretpark en dus (verondersteld) dagvullend.

- PdA Madrid: actuele uitbreiding kinderzone

De VR-rage: ik hoop dat dit tijdelijk is, om elk jaar met iets nieuws af te komen. Dat komt idd lachwekkend over tegenover de vernieuwingen van de concurrerende parken.

@ Bobby: Eft, Phl en binnenkort ook Wal. Bel. zijn buiten bereik. Maar BJL zou toch moeten mee kunnen met Toverland. BJL heeft z'n ligging en z'n naambekendheid mee. Al kan je cynisch opmerken dat die naambekendheid misschien negatieve connotaties opwekt door het afgelopen anderhalf decennium.

coasterfrenzy
06-03-18, 15:31
Nee, dat klopt, daar zal jij wel voor zorgen :p :p

Maar alle gekheid op een stokje, Efteling, Phantasialand,Toverland, zijn dat nu wel de parken waarmee je een bobbejaanland moet vergelijken? Die parken zitten niet in de wurggreep van een groep, Walibi wel, maar kijk hoe lang het daar stil heeft gestaan.

Of en dat een park deel is van een (slechte) groep zal een normale dagbezoeker worst zijn.

Wat een dagbezoeker wél ziet is dat Toverland - een klein kinderpark - met een grote achtbaan en themazone op de proppen komt, terwijl een "groot" lokaal park het na vele jaren met een (kleine) achtbaan moet doen terwijl intussen veel oude dingen liggen te vergammelen.

Dat je BJL niet wilt vergelijken met Efteling of Phantasialand, tsja.. die spelen beiden toch wel een klasse (of meer) hoger. Maar Toverland zou normaal lager moeten liggen, maar heeft BJL vol ingehaald.

Trouwens: Volgens je eigen logica zou je BJL dan wel mogen vergelijken met Movie Park. En ook daar doen ze het beter. In de laatste jaren Van helsing, Lost Temple en Star Trek. Nu weer een grote oplapping van de rapid river. Stuk voor stuk goede uitbreidingen. (voor een park dat tot de slechtste parkgroep ooit hoort dan).

Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen. Dizz en hun Immersive Tunnel lijken flink gefaald te zijn. Ook in BJL doen ze re-theming maar ook dat werkt niet echt goed (maarja, wie komt dan ook op het idee om een Jungle Thema in Belgie te zetten? :p ). Het onderhoud is voor de rest wel minder goed in BJL, maar ook in MPG is dat zeker niet perfect. Het grootste verschil is dat MPG toch steeds de nagel op de kop weet te treffen, terwijl BJL steeds de plank volledig mis lijkt te slaan.

In elk geval hoop ik dat deze nieuwigheid nu wel een ommekeer betekend. BJL is ongetwijfeld een uitdagend park om te managen (qua ligging, ruimte en restricties), maar wel een park dat nog genoeg zou kunnen.

Earlyspencer
06-03-18, 16:14
Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen. ... of die kans niet krijgen / kregen.

PR heeft twee (bijna)top-parken in Europa: Warner en Mira. Volgens mij zien ze in MPG een potentiële derde. Op alle gebied heeft MPG een top-ligging, beter dan die van PHL: qua buurtbewoners en uitbreiding, een treinstation vlakbij en op regionale schaal dichterbij de meeste agglomeraties in NRW.

Wat PHL dus ondanks z'n handicaps allemaal vermag, is ronduit verbluffend. En net die continue groei van PHL hijgt in de nek van MPG. PR kan dus haast niet anders dan hier sterk in blijven investeren. En dan resteren er pindanootjes voor de BJL-jungle.

Vraag is hoe sterk het gehijg van Efteling en - wellicht belangrijker - van Wal. Bel. zal meespelen om zwaar te investeren in BJL. Dat is trouwens binnen enkele jaren het enige park van de grote 4 in België zonder zwemparadijs. Al zit ik niet meteen op dat soort investering te wachten.

vampire
06-03-18, 16:45
Vraag is hoe sterk het gehijg van Efteling en - wellicht belangrijker - van Wal. Bel. zal meespelen om zwaar te investeren in BJL. Dat is trouwens binnen enkele jaren het enige park van de grote 4 in België zonder zwemparadijs. Al zit ik niet meteen op dat soort investering te wachten.

Ik denk dat de investeringen in Toverland harder doorwegen dan de Efteling of Walibi Be. Inwoners van de Kempen en Limburg kennen Toverland ondertussen heel goed! Dat is zeker dezelfde hengelvijver als Bobbejaanland, ook qua type publiek.

bobby turbo
06-03-18, 18:48
Of en dat een park deel is van een (slechte) groep zal een normale dagbezoeker worst zijn.

Wat een dagbezoeker wél ziet is dat Toverland - een klein kinderpark - met een grote achtbaan en themazone op de proppen komt, terwijl een "groot" lokaal park het na vele jaren met een (kleine) achtbaan moet doen terwijl intussen veel oude dingen liggen te vergammelen.

Dat je BJL niet wilt vergelijken met Efteling of Phantasialand, tsja.. die spelen beiden toch wel een klasse (of meer) hoger. Maar Toverland zou normaal lager moeten liggen, maar heeft BJL vol ingehaald.

Trouwens: Volgens je eigen logica zou je BJL dan wel mogen vergelijken met Movie Park. En ook daar doen ze het beter. In de laatste jaren Van helsing, Lost Temple en Star Trek. Nu weer een grote oplapping van de rapid river. Stuk voor stuk goede uitbreidingen. (voor een park dat tot de slechtste parkgroep ooit hoort dan).

Bij BJL heb ik het idee dat ze een beetje hetzelfde willen, maar het niet goed doen. Dizz en hun Immersive Tunnel lijken flink gefaald te zijn. Ook in BJL doen ze re-theming maar ook dat werkt niet echt goed (maarja, wie komt dan ook op het idee om een Jungle Thema in Belgie te zetten? :p ). Het onderhoud is voor de rest wel minder goed in BJL, maar ook in MPG is dat zeker niet perfect. Het grootste verschil is dat MPG toch steeds de nagel op de kop weet te treffen, terwijl BJL steeds de plank volledig mis lijkt te slaan.

In elk geval hoop ik dat deze nieuwigheid nu wel een ommekeer betekend. BJL is ongetwijfeld een uitdagend park om te managen (qua ligging, ruimte en restricties), maar wel een park dat nog genoeg zou kunnen.

Lost Temple draait tegenwoordig ook al met uurschema's vanwege geen volk meer dat er in gaat, dus die leg ik in hetzelfde laatje van verkeerde investeringen als Forbidden Caves. Voor Van Helsing geef ik u volledig gelijk, daar is de investering beter geweest. Maar als je alles zo bekijkt liggen de investeringen in eenzelfde tijdspanne ongeveer gelijkaardig op gebied van hoeveelheid, maar heeft Bobbejaanland gewoon foute keuzes gemaakt.

Ignace
06-03-18, 18:53
Inderdaad, als ik het goed heb waren Dizz en Van Helsing beiden in 2011, volgden de immersive tunnels elkaar redelijk snel op en tussen de Triple Launches zit één seizoen. Voor de rest kan ik geen nieuwe grote attracties bedenken in beide parken, dus de investeringslijn lijkt me toch quasi gelijk.

chupacalabra
06-03-18, 20:07
Toch fijn dat ze blijven investeren in zulke kleine dingen. Het is nog niet wat het in de andere parken in de buurt is, maar stilstaan (en dus achteruit gaan) doen ze toch niet. Ik zag op de Facebook van Bobbejaanland ook dat Sledgehammer nieuwe beugels heeft gekregen en ook de werken aan Dreamcatcher mogen we niet vergeten. Daarbij komt dat we pas in 2019 het echte werk gaan zien. We hebben veel ergere jaren gehad denk ik dan.
Bij Sledgehammer lijken mij dat geen nieuwe beugels. Ze lijken mij opgelapt. Dat hebben ze vorig jaar met die van Dreamcatcher ook geprobeerd met kleinere stukken... dat was niet zo'n geweldig succes, dat kwam los en viel in de kap van mijn trui. De bediener toen lachte nogal hard en zei dat het wel meer gebeurde.
Hopelijk is het dit keer beter, het zijn alvast grote vlakken. Gogogo!

bobby turbo
06-03-18, 20:35
Bij Sledgehammer lijken mij dat geen nieuwe beugels. Ze lijken mij opgelapt. Dat hebben ze vorig jaar met die van Dreamcatcher ook geprobeerd met kleinere stukken... dat was niet zo'n geweldig succes, dat kwam los en viel in de kap van mijn trui. De bediener toen lachte nogal hard en zei dat het wel meer gebeurde.
Hopelijk is het dit keer beter, het zijn alvast grote vlakken. Gogogo!

Bij Sledgehammer hadden ze vorig jaar geprobeerd de beugels te verven, gevold, verf bladerde al snel af door de zon en enkele stoeltjes moesten even gesloten blijven, tot de verf er weer af gehaald was :p Dit lijken me een soort sleeves over de oude beugels.

yelle8
09-03-18, 14:54
Bobbejaanland stuurde net een persbericht uit met alle nieuwigheden voor 2018 op een rijtje:
* vernieuwde Dreamcatcher "The New Dreamcatcher - virtual reality coaster"
* gerenoveerd cowboydorp met nieuwe interactieve speeltuin
* terugkomst show 'Wicked Wheels'
* uitgebreid Halloweenevenement

► Het volledige artikel: http://bit.ly/2HgKhXe

Tevens een nieuwe concept-art van het cowboydorp:

https://i.imgur.com/1ESh9OM.jpg

yelle8
09-03-18, 14:56
Wat me meteen opvalt is dat de kale betonnen footprint van de linkse Speedy Bob toch een beetje zal aangekleed worden volgens de concept-art.

Rein
09-03-18, 16:47
Bobbejaanland stuurde net een persbericht uit met alle nieuwigheden voor 2018 op een rijtje:
* vernieuwde Dreamcatcher "The New Dreamcatcher - virtual reality coaster"
* gerenoveerd cowboydorp met nieuwe interactieve speeltuin
* terugkomst show 'Wicked Wheels'
* uitgebreid Halloweenevenement

► Het volledige artikel: http://bit.ly/2HgKhXe

Tevens een nieuwe concept-art van het cowboydorp

"De pittoreske huizen worden gehuld in felle kleuren."

Hopelijk is dit gewoon slecht verwoord...