PDA

Bekijk Volledige Versie : [Poll] Skywarp: laat maar komen?



yelle8
18-11-17, 11:47
Het concept is al een tijdje geleden bekend gemaakt: Skywarp, maar op de IAAPA Expo die afgelopen week liep in Orlando zijn er nu ook twee varianten op het eest voorgestelde model bekend gemaakt. Na de originele rechtopstaande achtvorm is er nu ook een platliggende achtvorm en een model dat doet denken aan een Sky Scream-achtig model. Er staan twee treintjes op de baan die aan elkaar verbonden zijn wat de vrijheid van de treintjes natuurlijk beperkt en misschie geforceerd aan zal laten voelen.

Wat denk jij: Zou dit wel eens een geslaagde attractie kunnen zijn? Waarom? En zoja: welk model zou je kiezen?


https://www.youtube.com/watch?v=YkGXsja2qPg

MODEL 1
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23517687_10154986550753639_5634251329158848979_n.j pg?oh=da701d9b47183bcfcf133164a5239d84&oe=5A9EE9E7

MODEL 2
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472339_10154986550683639_3379092979633637697_n.j pg?oh=1cc9dcfb425003e79dc0f62612f50f9d&oe=5AA94667

MODEL 3
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23519021_10154986550698639_1751080157154673328_n.j pg?oh=2e0f0e264b95bca09d20f626563fdf83&oe=5AAF1728

Foto's: © CoasterForce

yelle8
18-11-17, 11:52
Ik ben bang dat het zoals ik al aangaf in de beginpost nogal geforceerd gaat aanvoelen, zeker wanneer je in de hoogte gaat beginnen werken. Maar bij model 2 hebben ze dat net niet gedaan en is het eerder een platte constructie en doet het mij denken aan een bayerncurve. Bovendien ziet de layout er nog wel leuk uit: een airtimeheuvel en een barrel roll. Ik verwacht dat dit model het meeste fun zou opleveren hoewel ik denk dat parken toch andere modellen zouden kiezen omdat ze er spectaculairder uitzien en minder voetprint hebben precies.

bobby turbo
18-11-17, 11:56
Ik loop er niet echt warm voor, denk niet dat dit een hoge herhalingswaarde bied.

PyongWon
18-11-17, 12:29
Ik ben ook voor model 2 gegaan; Hij is volgens mij gewoon unieker.

De twee andere modellen bestaan ook niet, zijn inderdaad echte eyecatcher maar zien er gewoon goedkoop uit... dan denk ik dat ik bv de Sky Scream van holidaypark toch duidelijk de voorrang zou krijgen. Dat is ook een echte eyecatcher, maar die ziet er gewoon minder goedkoop en origineler uit... En is echt wel een toffe baan.

pretparkfan_2
18-11-17, 16:44
Ik mis de optie "ja, geen voorkeur". Ik denk dat het wel een leuk ding kan zijn, maar niets bijzonders. Persoonlijk zou ik dus niets hebben tegen de komst van zoiets in de buurt en ik ben wel benieuwd om het eens te testen, maar ook niet meer dan dat.

Rickie97
18-11-17, 17:11
Die tweede (de Horizon) ziet er wel leuk uit. Doet mij een beetje aan een Schwarzkopf Katapult denken met die schuine stations. :) En die derde (Eclipse) lijkt me ook zeer leuk met de afwisseling tussen een inversie en een (waarschijnlijk airtime?)heuveltje. Goeie verbeteringen ten opzichte van het oorspronkelijke model, dat waarschijnlijk ook wel leuk is maar toch vrij intens met de twee inversies.

Maar alles staat of valt natuurlijk met de snelheid die dit haalt en hoe natuurlijk het aanvoelt, gezien het eigenlijk één lange trein is. Al zal dat waarschijnlijk wel meevallen want de treinen maken ongeveer een gelijke beweging, het is niet dat er één trein beneden rijdt terwijl de andere omhoog gaat of zo, dus qua versnellingen zit het volgens mij wel goed.

Wat de poll betreft, ik heb op de tweede gestemd omdat ik hem er wel leuk vind uitzien.

zottewoef
18-11-17, 17:41
https://m.youtube.com/watch?v=YrydFtUdeyw

Geen concept, maar werkelijkheid. Persoonlijk vind ik het leuke varianten op de zovele Larson loopers die er de afgelopen jaren zijn gebouwd in Noord Amerika.

Nathan G
18-11-17, 20:10
Ik vind het er op zich wel leuk uitzien. Niet als topattractie, maar wel als leuke opvuller. Ook mij spreekt het tweede model het meest aan.

Earlyspencer
19-11-17, 10:09
Mijn eerste gedacht was 'O, nee, waar komt Maurer nu weer mee af'. Alle 3 ogen ze een beetje kermis-achtig (en dat is in dit geval niet als compliment bedoeld). Voor kermissen lijken ze ongeschikt, je moet immers altijd met twee treinen rijden, dus ook bij weinig volk. Parq.Reu. zal daarom ook niet bepaald fan zijn ...

Mod 3 kreeg mijn stem omdat die het spectaculairste oogt en mod. 2 net het minst. Zou mod. 2 ook geen groter oppervlak beslaan of zie ik dat verkeerd?

Blijkbaar is bouwer Skyline Attractions Amerikaans en opent mod. 1 binnenkort in een SF-park. Ik zie dit in Europa wel zitten voor een stadspark met beperkte ruimte en vaak veel volk, genre Tivoli G. Al is 800 pers./uur geen topcapaciteit.

Een deel van de fun is zeker het passeren van de andere trein. Tel er nog de dubbele vergaap-waarde bij voor wie vanop de begane grond toekijkt, en ik zie er wel iets in. De herhalingswaarde wordt wel iets verhoogd door sommige zitplaatsen in achteruit te installeren.

Talocan
19-11-17, 10:20
https://m.youtube.com/watch?v=YrydFtUdeyw

Geen concept, maar werkelijkheid. Persoonlijk vind ik het leuke varianten op de zovele Larson loopers die er de afgelopen jaren zijn gebouwd in Noord Amerika.

Heb me altijd afgevraagd waarom die loopers hier in Europa niet opduiken...

coasterfrenzy
19-11-17, 11:07
Goh.. en verbetering ten opzichte van de single loop - die ik als erg misselijkmakend ervaar - maar voor mij geen oordeel totdat ik ze gedaan heb. Wel weer typisch dat Six Flags hun eerste versie als een achtbaan aankondigt. Ik snap op zich wel waarom, maar toch...

Op de vraag of het een success zou kunnen zijn, zou ik zeggen: Ja. De dingen zien er spectaculair genoeg uit en verbruiken amper ruimte. Heeft daarme alle elementen voor een succesformule. Hoewel nummer 2 me zelf ook de leukste versie lijkt, denk ik dat juist deze het minste kans maakt op succes, simpelweg vanwege de grote footprint en de - voor een leek - weinig spectaculair ogende layout.

zottewoef
19-11-17, 12:36
Er heeft er ooit eentje gestaan in Plohn, maar ondertussen is die al enkele jaren weg. Ondanks het feit dat het nogal claustrofobisch was in de trein vond ik de attractie op zich best wel leuk. Niets speciaal, maar een mooie opvulattractie die hier in Europa toch uniek was.

Nu, wat betreft de Europese parken, misschien omdat we hier teveel parken hebben die eerder familiegericht zijn en niet echt buiten de landsgrenzen heen kijken (wat betreft aanbod op de markt) en dus eerder klassiek gaan wat betreft uitbreidingen (eerder Europpese attractiebouwers kiezen)? En voor de topparken (PHL, EP, Disney, PA,...) is dit magertjes wat betreft uitbreiding. Voor de weinige thrillparken in Europa zou dit perfect passen, maar ook daar betwijfel ik of ze deze attracties kennen of aanzien als een goede aanwinst.

Earlyspencer
19-11-17, 12:50
... denk ik dat juist deze het minste kans maakt op succes, simpelweg vanwege de grote footprint en de - voor een leek - weinig spectaculair ogende layout.

Dank voor het compliment!

Azmidiske
19-11-17, 17:54
Ik blijf het zeggen, dat eerste model is in werkelijkheid door Proximus uitgevonden :p

OAbF5qbrI-Y

Geen idee of het echt een succes kan worden, al is het natuurlijk een voordeel dat het weinig plaats inneemt. Maar ik zou het zeker wel uitproberen.

Ignace
19-11-17, 21:31
Of het een succes gaat zijn: ik denk van wel. Six Flags is al vaker een trendsetter geweest en deze dingen verkopen zichzelf zowat: compact, waarschijnlijk niet al te duur en ze ogen wel indrukwekkend. Of het snel naar Europa komt overwaaien durf ik ook wel te betwijfelen, zeker op korte termijn.

Ikzelf heb nog nooit een Larson Loop gedaan, niet omdat ik ze nog niet ben tegengekomen maar omdat ze me totaal niet aanspreken en zelfs niet echt aangenaam lijken. De Skywarp zou ik wel doen, maar de verwachtingen zouden niet meteen hoger liggen. Model 3 vind ik ronduit lelijk: Sky Scream is ook niet moeders mooiste, maar dit is toch echt nog wel een trapje hoger qua afschuwelijkheid. Model 1 vind ik dan het minst interessantste, omdat het gewoon twee keer hetzelfde element is en ik ben nog nooit een immelman/dive loop tegengekomen die ik echt 'wauw' vond. Dan toch maar model 2, als die inversie lekker snel gaat zoals bij Blue Fire en er misschien zelfs wat airtime inzit zou ik het nog wel eens een gave attractie kunnen vinden!

GriffonofNemesis
20-11-17, 08:39
Ikzelf heb gekozen voor optie 3. Van de drie ziet het er mij het meest spectaculair uit, alleen is de vraag ook als het zo gaat voelen. Voor kleinere parken in Europa zou dit een ideale toevoeging zijn, maar heeft Skyline al attracties in Europa? Kunnen ze dus makkelijk naar hier transporteren?

Opvallende weetjes over dit type attractie:
- Er werd hen gevraagd indien RMC de track maakt en het antwoord via tweet: "Ja, we werkten samen met hem om een nieuwe configuratie/samenstelling te ontwikkelen.
- Na discussie van Skyline met RCDB werd deze pagina gemaakt: https://rcdb.com/15674.htm (https://rcdb.com/15674.htm)

coasterfrenzy
20-11-17, 09:18
wow.. nu spreekt RCDB zichzelf toch wel héél hard tegen.

en de aandrijving van dat ding dan ook nog aan Launch durven noemen. xD

simon
20-11-17, 13:35
Ik koos ook voor model 3 omdat het mij het leukste en meest gevarieerde lijkt. Of we dit meteen moeten verwachten in onze omgeving is iets anders... Mogelijks een andere optie voor Walibi Holland?

Talocan
20-11-17, 20:10
wow.. nu spreekt RCDB zichzelf toch wel héél hard tegen.

en de aandrijving van dat ding dan ook nog aan Launch durven noemen. xD

Dat het als achtbaan beschouwd wordt kan ik nog verstaan. Maar het lijkt me eerder te vallen onder "powered".
De vraag is natuurlijk of we de Larsson Loopers nu ook niet als aangedreven achtbanen moeten gaan beschouwen.

Nathan G
20-11-17, 21:40
Dat het als achtbaan beschouwd wordt kan ik nog verstaan. Maar het lijkt me eerder te vallen onder "powered".
De vraag is natuurlijk of we de Larsson Loopers nu ook niet als aangedreven achtbanen moeten gaan beschouwen.

Powered? Er zit toch nergens een elektrische aandrijving op die baan?

Ignace
20-11-17, 22:08
Powered? Er zit toch nergens een elektrische aandrijving op die baan?

Dat is ook niet per se nodig om binnen de categorie powered te vallen. Er zijn ook poweredcoasters met bijvoorbeeld een Dieselmotor.

Nathan G
20-11-17, 23:12
Dat is ook niet per se nodig om binnen de categorie powered te vallen. Er zijn ook poweredcoasters met bijvoorbeeld een Dieselmotor.

Oh, dat wist ik niet, merci voor de toelichting, ik heb niks gezegd :p