PDA

Bekijk Volledige Versie : [Halloween Mini-TR] De laatste Fiësta Mortal Nocturne - Bellewaerde



Rickie97
26-11-17, 16:13
Klein beetje na datum, maar er waren toch enkele opmerkelijke dingen dus ik wou het alsnog eens op het forum vermelden. Mijn fototoestel had ik zoals gewoonlijk wel bij, maar heb ik niet veel bovengehaald. (PS. Zo mini ziet dit topic er misschien niet uit, maar in vergelijking met mijn andere TR's is de tekst hier toch een serieus stuk korter. :p)

De laatste tijd is het wat geminderd, maar we gingen nog eens zoals vroeger met de hele vriendengroep naar Bellewaerde. Eén van mijn vrienden woont praktisch naast het park bij een vijver, en sinds vorige zomer beschikken we over een gemeenschappelijke tent die we daar af en toe eens opslaan. Er was veel regen voorspeld, maar we hadden geluk om de tent op te zetten: 't was een stralende ochtend. Helaas begon het al snel vrij veel te regenen, maar een geluk bij een ongeluk: de tent stond al recht. :-) We zijn dan maar in de tent blijven zitten tot de bui over was, en rond 14u gingen we naar het park. Bellewaerde is altijd een rustig dagje voor ons gezien we er al zo veel geweest zijn, dus niet dat het wat uitmaakte dat we later waren.

De ochtend nadien was het wel stralend weer... :-)
https://i.imgur.com/TZORBGG.jpg

Opmerking 1: als eerste deden we Bengal Rapid River die nu voor het eerste jaar geopend was met Halloween. Ik meende hier op het forum gelezen te hebben dat de natste effecten uitstonden omdat het niet zo warm was, dus we hadden een rustige vaart verwacht. Niets was minder waar: ik denk dat dit het wildste ritje op deze attractie ooit was, we vlogen echt door de baan! Niet overdreven: compartimenten gingen in de golfslagbaden nét niet volledig onder water! Was het door de twee à drie uur hevige regenval net daarvoor dat er meer water in de rivier zat dan anders en was hij daarom zo wild?

Zoals verwacht stond mijn gezelschap niet echt te springen voor betalende spookhuizen. De andere twee stond er een veel te lange rij, net zoals bij bijna alle attracties trouwens, ondanks het weer. Logisch: het was de laatste nocturne dus uitstellen kon niet meer. Er was dus weer een hoop volk in het park. We hebben meer weg en weer gelopen dan attracties te doen. :-)

De show wilden we wel zien, dus die hebben we meegepikt. We gingen voor die van 17u. Ik vond het wel echt een goede show, er werden echt enorm veel attributen gebruikt. Zowel op het podium als in de gang in het midden: ze bleven maar komen! En qua inhoud: verdwijntrucs, zwevende mensen, mensen die zogezegd gespietst werden... Absoluut een geslaagde show.

Opmerking 2: Hoog tijd om dan toch maar een attractie te doen. We gingen naar Boomerang. Vreemd, de ingang was gesloten. Pas bij het weer wegwandelen viel het ons op: de trein stond met beugels open stil tussen looping en kettinglift. Hij moet kort daarvoor dus geëvacueerd geweest zijn. Geen idee wat er gebeurd was, looping niet gehaald? Die ging in ieder geval de komende uren niet meer open. Na dan maar een ritje Huracan zagen we dat de trein nu op de kettinglift stond, dus men was toch nog aan het proberen om hem weer open te krijgen. Goede zaak met die drukte.

Blijkbaar heb ik hier geen foto van genomen, mijn excuses daarvoor. :p Wel van de trein vóór ons bij Huracan (opmerking 4: zelfs al ligt heel het park vol met hopen en hopen decoratie, toch vindt Bellewaerde het blijkbaar nog de moeite waard om de capaciteit van een attractie te verlagen met nóg meer decoratie. :p)

https://i.imgur.com/kHQtonW.jpg

Opmerking 3: wanneer we aankwamen rond 14u stond er trouwens een hoogtewerker bij El Volador. Zou deze ook geëvacueerd geweest zijn? Ook hier heb ik geen foto van, en ik heb er verder niet op gelet maar als ik mij niet vergis is de attractie de rest van de dag gesloten gebleven.

Ondertussen riep men om dat het vuurwerk omwille van het weer een halfuur vervroegd werd. Wij wilden het vuurwerk van buiten het park bekijken, dus dat betekende rond 20u vertrekken. Het was weer ferm aan het regenen ondertussen, en dat was een goede zaak want nu verminderde het volk in het park wel merkbaar: ineens was er bijna nergens nog een rij. We hebben dan nog Freaky Forest gedaan - toch wel jammer dat deze in vergelijking met de ZoorRror Tunnel echt niet meer eng is eigenlijk, maar zeer mooi aangekleed wel!, de Piratenboot (of het nu aan de tip van Azmidiske lag of aan de regen in mijn gezicht elke keer we vooruitgingen, geen idee, maar in tegenstelling tot anders had ik deze keer helemaal geen last van misselijkheid), om af te sluiten met Hospital Fatal (ik verkies de naam zonder sponsor in :) ).

Deze laatste vond ik wel een stuk beter dan vorig jaar eigenlijk. Ik weet niet waarom, zo veel leek er mij niet veranderd te zijn, maar de sfeer binnen beviel mij nu veel beter. Ik heb het altijd jammer gevonden dat de knuffelmuur (het meest verschietachtige stuk vond ik) van de vorige versie geschrapt was, maar (misschien omdat ik nu ook de Walibi-exemplaren heb gezien) dit keer viel mij vooral op hoe goed het thema, dat in heel het huis hetzelfde is, is uitgewerkt. Dit is wel professioneler dan de voorganger.

Tijd om te vertrekken nu!

Opmerking 4. Enerzijds vreemd om het vuurwerk een halfuur te vervroegen, gezien de laatste show van die dag om 20u30 was. Dat wil dus zeggen dat iedereen die de show om dat uur had gepland, het vuurwerk mist. Al had het park het wel zeer goed omgeroepen en dit al van vóór de voorlaatste show, dus mensen die beide wilden zien konden nog een show eerder gaan bekijken. Ik denk dat de boodschap ongeveer om het kwartier eens te horen was. Het is de eerste keer dat ik meemaak dat er iets wordt omgeroepen voor zover ik weet, en ook hier weer een grote pluim naar het park: opvallend goed omroepsysteem. Op geen enkel plekje in het park kon je dit niet gehoord hebben. En uiteindelijk was het een goeie zet: om 20u30 was het droog en dus goed weer voor vuurwerk.

Opmerking 5: sinds vorig jaar sluit Bellewaerde de wachtrijen op het uur dat het park sluit en niet meer zodanig dat de attractie dan dicht kan. Dat klinkt misschien leuk, maar als je een eindshow plant vind ik dat wel raar uitpakken. Ik herinner mij nog dat we twee jaar geleden aan het lopen waren om de laatste geopende attractie in Canada te vinden, om vervolgens weer helemaal naar Mexico te moeten spurten voor het begin van het vuurwerk. Als je nu niet op je klok let en er de wachttijd bijtelt, kan het dus zijn dat je per ongeluk nog in een attractie of in een wachtrij zit en dus het (begin van) het vuurwerk mist.

In het naar buiten gaan zagen we dat de Boomerang weer werkte. Er was niet zo heel veel volk meer maar we gingen er niet meer in, we gingen vertrekken. Ik maakte van de gelegenheid wel nog gebruik om eens met een lange sluiterstijd van mijn camera te experimenteren voor een mooie foto.

https://i.imgur.com/pTuOZAn.jpg

Hier nog een paar sfeerbeelden:

https://i.imgur.com/H0xw09L.jpg

https://i.imgur.com/n05kwZh.jpg

Zo, dat was het dan, nu nog op het gemak van het vuurwerk genieten en mijn pretparkseizoen zit erop!

https://image.prntscr.com/image/kce_YX78RJW6aF2huUj5QQ.png

https://image.prntscr.com/image/uaWSoUb8TlidPM2NicZG7A.png

https://image.prntscr.com/image/pziu127sTuGKd2GCB2BBsw.png

Ignace
26-11-17, 23:05
Ik vind het leuk dat je, naast je dag in het pretpark, ook wat context meegeeft (de tent enzo): dat maakt het TR nog net ietsje vollediger!

Vreemd dat Bengal Rapid River nu ineens wel open kan. Ik dacht dat het park steeds het smoesje 'de baan kan in de herfst niet open vanwege de vallende bladeren die in de filter/pomp terecht komen' gebruikte als reden om hem niet open te doen. In 2017 vallen er geen bladeren zeker?

Bedankt voor je TR :).

bobby turbo
26-11-17, 23:34
Ik vind het leuk dat je, naast je dag in het pretpark, ook wat context meegeeft (de tent enzo): dat maakt het TR nog net ietsje vollediger!

Vreemd dat Bengal Rapid River nu ineens wel open kan. Ik dacht dat het park steeds het smoesje 'de baan kan in de herfst niet open vanwege de vallende bladeren die in de filter/pomp terecht komen' gebruikte als reden om hem niet open te doen. In 2017 vallen er geen bladeren zeker?

Bedankt voor je TR :).

Het park heeft in het begin van het seizoen bekend gemaakt een systeem geïnstalleerd te hebben die de bladeren verwijdert ;)

Rickie97
27-11-17, 00:51
Het park heeft in het begin van het seizoen bekend gemaakt een systeem geïnstalleerd te hebben die de bladeren verwijdert ;)

Klopt :) in het voorjaar heeft men nieuwe grote filters vóór de pompen geïnstalleerd die er dus voor zorgen dat bladeren de pompen niet meer bereiken. Ik heb deze filters in werking gezien maar helaas ook hier geen foto van genomen. :p

Er staan wel foto's van op de Facebookpagina van het park: zie https://www.facebook.com/Bellewaerde.be/photos/a.10155084464977943.1073741899.33772537942/10155084467947943 , https://www.facebook.com/Bellewaerde.be/photos/a.10155084464977943.1073741899.33772537942/10155084468142943 .

Echt mooi weggewerkt zijn ze niet, maar ze werken. In de toekomst mag hier wel wat meer decoratie rondkomen zodat ze wat meer verstopt zitten, maar voor nu toch al een pluim dat ze hiermee de attractie nu ook in de herfst kunnen openhouden. :)


Ik vind het leuk dat je, naast je dag in het pretpark, ook wat context meegeeft (de tent enzo): dat maakt het TR nog net ietsje vollediger!

Haha ja, dat was mijn insteek, blij dat ze gewaardeerd wordt. :) 't Was tenslotte de tent die het een volwaardige "trip" maakte, voor zover Bellewaerde voor mij een trip kan zijn. Ze verdiende dus zeker haar plekje met foto in het verslag. :p

Azmidiske
27-11-17, 16:33
Bedankt voor je TR! En die tent ziet er een oerdegelijk exemplaar uit ;)

Je foto van de Boomerang vind ik wel bijzonder: je kan de trein eigenlijk niet echt zien maar juist daarom zit er meer een gevoel van snelheid in die foto.

Aha, mijn tip over schommelschepen heeft dus mogelijk gewerkt (zelf nog niet de kans gehad om het opnieuw te testen). Toen ik het deze zomer probeerde in de Piratenboot, ging ik echt centimeters boven die bank zweven waardoor ik eigenlijk bijna rechtop stond in de attractie :p Was dat bij jou ook zo?

Earlyspencer
28-11-17, 15:37
Overvloedige decoratie ginds, dat hebben wij ook mogen merken. En leuke gimmicks à la RIP Hefner e.a. Maar die skeletten in Huracan vind ik absoluut not done, zeker omdat dit niet aan de poortjes werd kenbaar gemaakt. Er reden gelukkig twee treinen, maar door die ondoordachte decoratie werden gezinsleden of kenissen soms hartverscheurend twee keer twee minuten van elkaar gescheiden.

simon
13-12-17, 17:45
Bedankt voor je TR - nu pas tijd gehad om het te lezen!

Tiens, bij ons stond BRR echt rustig, maar blijkbaar heb je dan meer geluk gehad met een wilde rit :) Was ook wel met de Halloween Night, en misschien omdat het dan al donker werd, dat hij rustiger stond...

De omroepinstallatie heb ik eerder ook al gehoord, om de shows aan te kondigen dacht ik.