PDA

Bekijk Volledige Versie : The Build your own Theme Park Contest [Het spel]



Nielsje
23-12-17, 11:19
Coasters:
Ronde 1:
1.PyongWon: Blue Fire Megacoaster
2.Nathan G: Taron
3.Coasterfrenzy: Beurt gemist
4.Nielsje: Black Mamba
5.GriffinofNemesis: Schwur des Kärnan

Ronde 2:
1.Nielsje: Flying over the Rainforest
2.GriffonofNemesis: Twisted colossus
3.PyongWon: Expedition Everest (Familiecoaster)
4.Nathan G: Wildfire
5.Coasterfrenzy: Beurt Gemist


Ronde 3:
1.Nathan G: Katun
2.Coasterfrenzy: Helix
3.Nielsje: Manta
4.Griffonofnemesis: Starry Ski Ripper
5.PyongWon: Volcano: The blast Coaster

Ronde 4:
1.Griffonofnemesis: EuroMir (familie)
2.PyongWon: Jungle Trailblazer
3.Nathan G: Firechaser Express (Familie)
4.Coasterfrenzy: Beurt Gemist
5.Nielsje: Polar Explorer (familie)

Ronde 5:
1./
2.Nielsje: Cobra's Curse (Familie)
3.Griffonofnemesis: Vortex(familie)
4.PyongWon: African Thunder Coaster (familie)
5.Nathan G: Huracan(familie)

Waterrides:
Ronde 1:
1.Nathan G: Pirana
2.Nielsje: Chiapas
3.GriffonofNemesis: Grizzly River Run
4.PyongWon: Fjord Rafting

Ronde 2:
1.PyongWon: Whale adventures
2.Nathan G: Yucatan
3.Niesje: Angkor
4.GriffonofNemesis: Aqua Twist (La ronde, Canada)

Ronde 3:
1.Griffonofnemesis: Fuga de atlantide
2.PyongWon: Colorado Boat
3.Nathan G: Big Timber Log Ride
4.Nielsje: Kali River Rapids

Darkrides:
1.Nielsje: Antartica: Empire of the pinguin
2.Griffonofnemesis
3.PyongWon
4.Nathan G

Thrill/familie/kids rides:

1. Nathan G
2.Nielsje
3.Griffonofnemesis$
4.PyongWon

1.PyongWon
2.Nathan G
3.Nielsje
4.Griffonofnemesis

1.Griffonofnemesis
2.PyongWon
3.Nathan G
4.Nielsje

Ik heb er zelf voor gekozen om ook mee te doen wegens de weinige inschrijvingen. Ik zal het spel eerlijk spelen en niet in mijn voordeel brengen van regels, deze pas ik dus niet aan. Met enige uitzondering als deze te onduidelijk zijn. Hierbij ook een linkje naar het discussietopic: http://board.pretparken.be/showthread.php?650-The-build-your-own-theme-park-contest

PyongWon heeft tijd tot morgen 11:20 op zijn eerste achtbaan bekend te maken.

Vragen, meningen over andermans keuze... worden in het andere topic geplaatst. Hier wordt alleen de keuze gemaakt.
Succes aan iedereen die mee doet!

Nathan G
24-12-17, 14:50
Aangezien PyongWon zijn tijd verstreken is, veronderstel ik dat het aan mij is :p

Ik kies voor Taron in Phantasialand

PyongWon
24-12-17, 15:43
Aangezien PyongWon zijn tijd verstreken is, veronderstel ik dat het aan mij is :p

Ik kies voor Taron in Phantasialand

NOOOWWW.... Pech voor mij :-p Ik zal moeten wachten nu...

Nielsje
25-12-17, 14:55
Jammer genoeg heeft coasterfrenzy ook niet op tijd een keuze kunnen maken.
Mij eerste keuze wordt: Black Mamba (Phantasialand, Duitsland).
https://i.imgur.com/quMiUDe.jpg

GriffonofNemesis
26-12-17, 12:09
Ik kies voor Schwur des Kärnan uit Hansa-Park ;) Hopelijk is het nog op tijd :p

Nielsje
26-12-17, 17:17
Als tweede baan kies ik: Parrot Coaster (Flying over the rainforest), Chimelong Ocean Kingdom. https://rcdb.com/9114.htm

https://i.imgur.com/7Jb6eZD.jpg

GriffonofNemesis
27-12-17, 08:31
Mijn tweede baan is Twisted Colossus in Six Flags Magic Mountain ;)

PyongWon
27-12-17, 09:14
Mijn eerste baan is Blue Fire Megacoaster in Europa-Park
Mijn tweede baan is Expedition Everest - Legend of the Forbidden Mountain in Disney's Animal Kingdom

Nathan G
27-12-17, 10:25
Als tweede baan ga ik voor Wildfire in Kolmarden.

Nathan G
28-12-17, 12:43
Als derde achtbaan kies ik Katun in Mirabilandia.

coasterfrenzy
28-12-17, 16:40
Sorry, flink wat problemen met mijn computer. Ik hoop dat ik de andere rondes niet meer mis.

Ik kies alvast Helix als baan.

Nielsje
28-12-17, 18:43
Mijn derde baan wordt Manta in Sea World Orlando.

GriffonofNemesis
29-12-17, 08:32
Mijn derde baan is Starry Sky Ripper uit Joyland ;) https://rcdb.com/8983.htm

PyongWon
29-12-17, 12:12
Mijn derde baan heeft crapy theming maar is wel een uniek toestel:
Volcano, The Blast Coaster uit Kings Dominion (Doswell, Virginia, VSA) https://rcdb.com/474.htm

GriffonofNemesis
29-12-17, 12:42
Mijn 4de baan is Euro-Mir in Europa-Park! (Telt toch mee als familiebaan hé? :) )

Nielsje
29-12-17, 12:56
Mijn 4de baan is Euro-Mir in Europa-Park! (Telt toch mee als familiebaan hé? :) )
Ja, dit is zeker een familiebaan.

PyongWon
29-12-17, 16:42
https://rcdb.com/11602.htm
Jungle Trailblazer / 丛林飞龙
Oriental Heritage (Jiujiang, Wuhu, Anhui, China)

Een Woodie en ik dacht in de spelregels gelezen te hebben dat woodie's tellen als familiebaan? :-p
Of misschien deze net niet?

GriffonofNemesis
29-12-17, 17:37
https://rcdb.com/11602.htm
Jungle Trailblazer / 丛林飞龙
Oriental Heritage (Jiujiang, Wuhu, Anhui, China)

Een Woodie en ik dacht in de spelregels gelezen te hebben dat woodie's tellen als familiebaan? :-p
Of misschien deze net niet?

Voor mij telt zoiets niet mee idd :-p Heeft een inversie bvb :-p

Nielsje
29-12-17, 19:28
Voor mij telt zoiets niet mee idd :-p Heeft een inversie bvb :-p
Ik geef je helemaal gelijk. Dit is geen familiebaan.
Maar deze telt toch, omdat je al een familiebaan hebt gekozen.

PyongWon
30-12-17, 00:22
Ik geef je helemaal gelijk. Dit is geen familiebaan.
Maar deze telt toch, omdat je al een familiebaan hebt gekozen.
Dat dacht ik al, maar ik wist inderdaad dat ik nog één niet familiebaan mocht :-)

Nathan G
30-12-17, 10:53
Ik kies FireChaser Express uit Dollywood als eerste familie-achtbaan.

Nielsje
31-12-17, 12:06
Omdat Coasterfrenzy zijn beurt gemist heeft, is het mijn beurt.
Mijn vierde baan en mijn eerste familiecoaster wordt: Polar Explorer uit het Chinese Chimelong Ocean Kingdom. Met het enige verschil dat de echte beren worden vervangen door animatronics.

Dit wil ook zeggen dat Coasterfrenzy uit het spel ligt. De volgordes worden veranderd vanaf de waterrides ronde. Ik wil hierbij melden dat ik voor mijn volgende beurt 36 u. zal gebruiken wegens het nieuwe jaar en dit een beetje moeilijk is om mijn volgende keuze snel te maken.
Als een andere deelnemer ook extra tijd zou nodig hebben door eender welke reden, is dit dit geen probleem.

Nielsje
01-01-18, 18:41
Ik zal ook nog Cobra's Curse toevoegen aan mijn park.

GriffonofNemesis
02-01-18, 08:05
Ik voeg graag Vortex toe uit Canada’s Wonderland ;-)

PyongWon
02-01-18, 19:47
African Thunder Coaster wordt mijn 5de coaster :-)
https://rcdb.com/6429.htm

Nathan G
03-01-18, 10:40
Ik ga als laatste coaster Huracan in Bellewaerde toevoegen :)

Nathan G
03-01-18, 12:37
Ik zie net dat ik de waterattracties-ronde ook mag aftrappen :p dan ga ik als eerst kiezen voor Piraña in de Efteling.

Nielsje
03-01-18, 14:40
Mijn eerste waterattracties wordt: Chiapas in Phantasialand

GriffonofNemesis
03-01-18, 15:21
Ik ga voor Grizzly River Run uit Disney's California Adventure :)

PyongWon
03-01-18, 16:24
Ik zie dat ik nu 2 keer na elkaar mag dus:
1) Atlantica Supersplash (Europa-Park)
2) Fjord Rafting (Europa-Park)

Nielsje
03-01-18, 17:09
Ik zie dat ik nu 2 keer na elkaar mag dus:
1) Atlantica Supersplash (Europa-Park)
2) Fjord Rafting (Europa-Park)

Atlantica Supersplash telt niet PyongWon. Deze staat op RCDB, dus het is een coaster. Je hebt tot 24u. na de post waarin je deze hebt gekozen om een andere waterattractie te kiezen. Indien je dit niet doet, ben je deze beurt kwijt en kan je deze ook niet inhalen in de volgende rond.
Degene die nu moest kiezen moet wachten en kan pas kiezen na PyongWon's nieuwe keuze.

Ik wil hierbij ook melden dat ik voor mijn volgende beurt 48u. zal nodig hebben, wegens een driedaags tripje Disney.

PyongWon
04-01-18, 11:22
Oké, geen probleem:

Vraag: is Whale Adventures - Splash Tours (Europa-Park) een kinder attractie? Of moet deze geteld worden als waterattractie?

Indien het een kinder attratie is, dan kies ik voor een andere optie namelijk: Colorado Boat (Gardaland)

Indien echter Whale Adventures - Splash Tours (Europa-Park) een water attractie is en later niet kan tellen als kinderattractie, dan kies ik eerst voor deze ...

GriffonofNemesis
04-01-18, 11:33
Oké, geen probleem:

Vraag: is Whale Adventures - Splash Tours (Europa-Park) een kinder attractie? Of moet deze geteld worden als waterattractie?

Indien het een kinder attratie is, dan kies ik voor een andere optie namelijk: Colorado Boat (Gardaland)

Indien echter Whale Adventures - Splash Tours (Europa-Park) een water attractie is en later niet kan tellen als kinderattractie, dan kies ik eerst voor deze ...

In de parkgids staat deze onder water attracties dus ik zie hier geen probleem voor :)

PyongWon
04-01-18, 11:56
In de parkgids staat deze onder water attracties dus ik zie hier geen probleem voor :)

Maar telt Whale Adventures - Splash Tours (Europa-Park) ook als kinderattractie? Dan kies ik deze in die ronde en dan kies ik nu Colorado Boat (Gardaland)....

Nielsje
04-01-18, 16:12
Je eerste keuze, fjord rafting staat al vast. Je mag voor de tweede ronde ook maar één baan kiezen. Om dit moment heb je er twee gekozen in één ronde, maar het is mij niet duidelijk welke je nu kiest.

Een splashbattle is geen familieattractie, maar een wateraytractie. Doordat het doel van de attractie nat worden is en niet een verhaal over brengen zoals bij een rondvaart.

GriffonofNemesis
04-01-18, 16:27
Je eerste keuze, fjord rafting staat al vast. Je mag voor de tweede ronde ook maar één baan kiezen. Om dit moment heb je er twee gekozen in één ronde, maar het is mij niet duidelijk welke je nu kiest.

Een splashbattle is geen familieattractie, maar een wateraytractie. Doordat het doel van de attractie nat worden is en niet een verhaal over brengen zoals bij een rondvaart.

Ik snap hem, hij kiest voor Whale Adventure aangezien het enkel meetelt als waterattractie en niet als kinderattractie ;)

PyongWon
05-01-18, 07:46
Ik snap hem, hij kiest voor Whale Adventure aangezien het enkel meetelt als waterattractie en niet als kinderattractie ;)

Yeps; Aangezien Whale Adventure dus enkel telt als waterattractie.. kies ik voor deze!

Nielsje
05-01-18, 08:25
Nathan G heeft de tijd tot 7:42 zaterdag om zijn keuze te maken. Wegens de vele berichten in dit topic.

Nathan G
05-01-18, 23:20
Ik kies als tweede waterattractie Yucatan uit Rainbow Magicland.

Nielsje
06-01-18, 08:57
Mijn tweede waterattractie wordt Angkor, Port Aventura.

GriffonofNemesis
06-01-18, 10:47
Mijn tweede waterattracties wordt Aqua Twist in La Ronde. (Mack Twist 'n' Splash)

GriffonofNemesis
06-01-18, 10:49
En de derde heb ik een vraag, telt Fuga da Atlantide (Gardaland)?

Nathan G
06-01-18, 13:39
En de derde heb ik een vraag, telt Fuga da Atlantide (Gardaland)?

Aangezien die niet op RCDB staat en in de parkgids onder waterattracties, veronderstel ik dat die telt als waterattractie :p

Nielsje
07-01-18, 11:06
En de derde heb ik een vraag, telt Fuga da Atlantide (Gardaland)?

Jazeker, als je dit niet zeker bent is de site van Intamin heel handig. Je kan er al de reeds gemaakte projecten zien en niet een catalogus. Alle projecten staan ook duidelijk per categorie.

PyongWon
07-01-18, 11:30
Colorado Boat (Gardaland)

GriffonofNemesis
07-01-18, 11:33
Jazeker, als je dit niet zeker bent is de site van Intamin heel handig. Je kan er al de reeds gemaakte projecten zien en niet een catalogus. Alle projecten staan ook duidelijk per categorie.

Ok check ;) Thanks!

Nielsje
07-01-18, 11:52
Omdat PyongWon zijn beurt gemist heeft wordt de beurt doorgeschoven naar Nathan G. Als PyongWon nog één keer zijn beurt zou missen ligt hij uit het spel. Ik wil hierbij ook melden dat PyongWon geen derde waterattractie kan kiezen in de darkride ronde.

PyongWon
07-01-18, 13:00
Omdat PyongWon zijn beurt gemist heeft wordt de beurt doorgeschoven naar Nathan G. Als PyongWon nog één keer zijn beurt zou missen ligt hij uit het spel. Ik wil hierbij ook melden dat PyongWon geen derde waterattractie kan kiezen in de darkride ronde.

Sorry, maar ik heb een half uurtje nadat jij antwoord gegeven hebt op de vraag van GriffonofNemesis of zijn attractie een waterattractie is; mijn attractie hier geplaatst. GriffonofNemesis heeft een vraag gesteld en ik dacht dat het wel opportuun was om te wachten tot hij een antwoord had gekregen van u, als spelleider.

Nu, als mijn antwoord buiten tijd wordt beschouwd, wil ik dan toch even melden dat GriffonofNemesis geen keuze heeft gemaakt, maar een vraag heeft gesteld, waardoor ik dus niet buiten tijd kan gezet worden aangezien hij geen keuze heeft gemaakt :-p

Aan u de keuze Nielsje ...

Nielsje
07-01-18, 13:06
Ik had je bericht niet zien staan, mijn excuses hiervoor. Ik zal zeker anders gereageerd hebben als je ik je bericht wel zien staan had.
Je keuze telt toch nog, maar als je nog één beurt mist lig je uit het spel. En ja, Griffonofnemesis zijn keuze is eigenlijk een vraag.

Nathan G heeft tijd tot morgen 11:30 om zijn derde waterattractie bekend te maken.

PyongWon
07-01-18, 13:37
Ik had je bericht niet zien staan, mijn excuses hiervoor. Ik zal zeker anders gereageerd hebben als je ik je bericht wel zien staan had.
Je keuze telt toch nog, maar als je nog één beurt mist lig je uit het spel. En ja, Griffonofnemesis zijn keuze is eigenlijk een vraag.

Nathan G heeft tijd tot morgen 11:30 om zijn derde waterattractie bekend te maken.

Oh? Heb ik dan al 2 beurten gemist?

Bij deze wil ik 36 uur vragen voor mijn volgende beurt, door het terug moeten gaan werken vanaf morgen weet ik niet of ik dagelijks kan komen kijken ;-)

Nielsje
07-01-18, 14:40
Oh? Heb ik dan al 2 beurten gemist?

Bij deze wil ik 36 uur vragen voor mijn volgende beurt, door het terug moeten gaan werken vanaf morgen weet ik niet of ik dagelijks kan komen kijken ;-)

Je kan in totaal drie beurten missen. Jij hebt er al twee gemist. De eerste was in de eerste coaster-ronde en de tweede in de derde-waterattractieronde.
Maar ik zal deze regel veranderen. Er is geen limiet op het aantal beurten dat je mist, behalve als het storend wordt.
Je kan wel maar de laatste ronde die je gemist hebt inhalen. Dus je kan geen twee rondes inhalen in één beurt.

Geen probleem dat je wat meer tijd nodig zou hebben, als 36 uur te krap is mag 48 uur ook.

PyongWon
07-01-18, 17:16
oké, pak dan maar 48 uur maar ik doe uiteraard mijn best om het zo ver niet te laten komen ;-)

Nathan G
08-01-18, 08:54
Mijn laatste waterattractie wordt Big Timber Log Ride in Enchanted Forest.

Nielsje
08-01-18, 21:08
Mijn derde waterride wordt Kali River Rapids in Disney's Animal Kingdom

Nielsje
09-01-18, 15:45
Ik zal 24u. extra moeten gebruiken om mijn beurt te plaatsten. Er is nog iets onverwachts tussengekomen.
En de vraag van GriffonofNemesis als er al iets meer bekend is over de Thrill en Family Rides ronde zal ook morgen beantwoord worden.

Nielsje
10-01-18, 18:58
Als Dark Ride kies ik: Antartica: Empire of the Pinguin in Sea World

GriffonofNemesis
10-01-18, 21:00
Ik kies voor Mystic Manor uit Hong Kong Disneyland. ;-)

PyongWon
10-01-18, 21:06
Mijn darkride: Dinosaur (Disney's Animal Kingdom)

Nathan G
12-01-18, 14:44
Damn, beurt gemist zie ik net :p

Indien ik het nog kan goedmaken kies ik voor The Haunted Mansion in The Magic Kingdom.

Nielsje
12-01-18, 16:18
Damn, beurt gemist zie ik net :p
Geen probleem, ik tel deze nog mee. Je hebt van je laatste post 48u. tijd om je thrillrides en familyrides te kiezen. Indien je het nodig hebt, mag je ook 72u. krijgen per beurt.

Nathan G
14-01-18, 14:32
De tijd ten volste benutten, noemen ze dat dan :p

Als thrill ride kies ik:
- Scream uit Heide Park

Als familie-attracties kies ik:
- La Ola uit (eveneens) Heide Park
- Crazy House – Der verrückte Kletterspaß uit Freizeitpark Plohn
- De Swingboom uit Plopsaland De Panne

Nielsje
17-01-18, 17:22
Eerst mijn excuses voor het laat posten, er waren dingen tussengekomen die ik niet verwacht had te moeten doen. Dus had ik wat tijdgebrek en verloor ik dit uit het oog.

Mijn keuzes:

Thrillride:
-Talocan (Phantasialand)

Familyrides:
-Rainforest Drop Tower (Chimelong Ocean Kingdom)
-Kobra (Chessington World of Adventures)
-El Vuelo del Halcón (Isla Magica)

GriffonofNemesis
17-01-18, 19:40
Hier mijn eerste ronde ;)

Thrill: Tower of Terror (Tokyo DisneySea)

Family: Wellenflug (Phantasialand)
Family: Pagode (Efteling)
Family: Astro Orbiter (Magic Kingdom)

PyongWon
18-01-18, 07:42
Thrill: SpinSpider (Tusenfryd)

Family 1: Blumenturm (Holiday Park)
Family 2: Flip, der Grashüpfer (Holiday Park)
Family 3: Dino Splash (Plopsa Coo)

PyongWon
20-01-18, 13:27
Voor mijn volgende reeks wil ik nog even uitstel vragen wegens vandaag te weinig tijd...

PyongWon
22-01-18, 19:31
En hierbij dan mijn tweede reeks van Thrill en family...

Thrill: Zamperla Mega Disk'O Coaster @ Changzhou China Dinosaur Park
(Ik heb gezien dat die op pretparken.be onderandere bij Parc Asterix bij de thrill's staat, dus ik neem aan dat die geen coaster is, maar een thrill ride)

Family 1: Flying Island (Gardaland)
Family 2: De Waterlelies (Plopsaland De Panne)
Family 3: De Klimboom (Plopsaland De Panne)

Nathan G
24-01-18, 12:15
De attracties die ik in mijn tweede ronde kies zijn:

Thrill:
- Loke (Liseberg)

Family:
- Hex (Alton Towers)
- La Cabane des Robinson (Disneyland Park)
- Armadillos (PortAventura)

Nielsje
24-01-18, 14:11
Mijn volgende attracties.

Thrill ride:
-Leonardos Flugmaschine (Familypark, Oostenrijk)

Family rides:
-Jungle bus (Chessington World of Adventures)
-Kon Tiki Wave (Port Aventura)
-Templo Del Fuego (Port Aventura)

GriffonofNemesis
24-01-18, 14:29
Mijn laatste twee rondes!

Thrill: Riptide (Canada’s Wonderland)
Family: Tittle Tattle Tree (Phantasialand)
Family: Koffiekopjes (Plopsaland De Panne)
Family: Volt-O-Vent (Walibi Rhône-Alpes)

Thrill: High Fly (Skyline Park)
Family: Fisherboote (Holiday Park)
Family: People Mover (Magic Kingdom)
Family: Zeppelin (PDA)

PyongWon
26-01-18, 16:43
Thrill: The Volcano (Fantasy Island)

Family 1: Get Set Go Tree Top Adventure (Alton Towers)
Family 2: Monkey Jump (Fantasy Island)
Family 3: Dino Safari (LEGOLAND Windsor)

Nathan G
31-01-18, 11:12
Merci voor de herinnering, ik was het compleet uit het oog verloren.
Laatste keuze is voor mij:

Thrill:
Yukatan - PortAventura World

Family/kids:
Eifel-Ballon - Eifelpark
Los Potrillos - PortAventura World
Indian River - Hansa Park

Nielsje
04-02-18, 12:28
En de mijn laatste attracties worden:

Thrill:
-Riptide Rescue (Sea World San Diego)

Family:
-Volo da Vinci (Europa-park)
-Wild Surge (Busch Gardens Tampa)
-Le Cycl’o Vent (La Mer de Sable)

Hiermee heeft iedereen zijn keuzes gemaakt, vanaf dit moment hebben alle deelnemers 14 dagen de tijd om hun park te presenteren in dit topic. Hierna zal dan getemd worden, maar dit staat al allemaal uitgelegd in het andere topic.
Ik wens hierbij alle deelnemers succes en als de deadline niet gehaald kan worden kan ik deze nog een weekje uitbreiden.

GriffonofNemesis
19-02-18, 00:03
Terug van weggeweest en ik had het al klaar staan, bij deze mijn samenvatting. Alles is duidelijk in het filmpje denk ik ;)

3vcPaCIQr-Q

bobby turbo
19-02-18, 00:04
Terug van weggeweest en ik had het al klaar staan, bij deze mijn samenvatting. Alles is duidelijk in het filmpje denk ik ;)

3vcPaCIQr-Q

Denk het niet, want video is niet beschikbaar :p

GriffonofNemesis
19-02-18, 05:38
Denk het niet, want video is niet beschikbaar :p

Zou moeten opgelost zijn ;)

Nathan G
19-02-18, 19:14
Voorlopig nog weinig tijd gehad voor mijn presentatie, maar morgen maak ik er werk van!

Nielsje
20-02-18, 07:44
Ik wil hierbij de deadline verlaten tot 15 maart, omdat er nog maar één presentatie binnen is. En GriffonofNemesis, omdat jij je presentatie al hebt ingediend, kan jij nog een nieuwe post openen om je presentatie aan te passen.

Nathan G
01-03-18, 20:23
Afgelopen weken heel weinig tijd gehad, maar daar lijkt nu eindelijk stilaan een eind aan te komen. Morgen en zaterdag maak ik er werk van!

Nathan G
04-03-18, 15:00
Amai, daar kroop meer tijd in dan ik verwacht had :p beter laat dan nooit zeg ik dan.


Ik ben niet creatief genoeg om te werk te gaan met een video, dus schrijf het maar gewoon uit in een tekst met foto's. De naam voor het park was misschien wel het moeilijkste van de hele opdracht. Ik heb lang zitten zoeken en ben uiteindelijk terechtgekomen bij 'Adventure Forests'.

Het park bestaat uit drie grote themazones, waarvan de eerste Dark Forest is. Dit is tevens de ingangszone, een groot gebouw dat volledig uit natuurlijk hout bestaat. Achter de ingang ligt een kleine main street met dezelfde stijl van gebouwen. Hierin bevinden zich restaurants, souvenirshops en een groot theater. De main street eindigt op een plein, met in het midden de eerste attractie, Sequoia, waar bezoekers door kunnen wandelen en een mooi uitzicht hebben op de omliggende zone.

https://i.imgur.com/GIwfERF.jpg

Eveneens op het plein rond Sequoia bevindt zich Crazy House, een tweede doorloopattractie.

https://i.imgur.com/VFgFqXN.jpg

Aan de andere kant van het plein liggen nog twee kinderattracties, de Swinging Tree en de Air Balloons.

https://i.imgur.com/aP8vL0h.jpg
https://i.imgur.com/qrmVNQB.jpg

Het park is gebouwd rond een groot meer, waar 's avonds een show met water en licht op te zien is. Als je langs links loopt, kom je in het tweede deel van Dark Forest, waar de grotere attracties staan. De eerste die je tegenkomt is Firechaser Express, een achtbaan voor de hele familie.

https://i.imgur.com/0g26lC4.png

Achter de Firechaser Express vind je de ingang van de Big Timber Log Ride, de log flume van het park. Deze neemt je mee voor een wilde rit door de bossen en kruist ook enkele keren bovenstaande familieachtbaan.

https://i.imgur.com/w1Nwxlk.jpg

De topper van deze themazone bevindt zich echter helemaal achteraan in het gebied. Na een lang pad waar je soms al de houten constructie kan zien, kom je terecht op een plein waar naast een restaurant zich ook de ingang van Wildfire bevindt, de hoogste achtbaan van het park.

https://i.imgur.com/eQYRYoy.jpg

Aan de achterkant van het meer bevindt zich het tweede themagebied, Mystery Village. Je komt uit op een pad dat dwars ligt op de route waar je op wandelt en je een fantastisch uitzicht geeft over Taron. Je kan het themagebied zowel langs links als langs rechts betreden en komt zo uit bij een gezellig, middeleeuws dorpje en ook de ingang van Taron.

https://i.imgur.com/bjFwaQY.jpg

Op de plaats waar zich in realiteit Raik bevindt, bevindt zich hier Loke, een Intamin Gyro Swing.

https://i.imgur.com/rB2Hjd2.jpg

Op het plein, midden in het themagebied, bevinden zich enkele restaurants, een souvenirshop en ook de ingang van de grootste darkride van het park. The Haunted Mansion, die verborgen zit achter een relatief kleine voorgevel en een gigantische rotspartij van Taron.

https://i.imgur.com/swRQogP.jpg

Aan de achterkant van het kleinste themagebied van het park staan nog twee attracties. De eerste is Hex, de madhouse van het park.

https://i.imgur.com/iCyik9z.jpg

En de tweede attractie die je hier vindt is Scream, een vrijevaltoren van maar liefst 71 meter hoog.

https://i.imgur.com/TWFwrWb.jpg

Achter deze attracties ligt de laatste themazone, El Secretos de los Mayas. Deze zone bestaat uit een combinatie van dichte beplanting en ruïnes uit de tijd van de Maya's. De eerste attractie die je hier tegenkomt is de Maya Express.

https://i.imgur.com/UGhPFF9.jpg

Vlak naast de Maya Express bevindt zich Yucatan, een attractie waar je gegarandeerd nat uitkomt.

https://i.imgur.com/ekDZfDe.jpg

Aan de overkant van het pad, de buitencirkel van het park, bevindt zich nog een waterattractie, de rapid river Piraña.

https://i.imgur.com/axaejdQ.jpg

Elke themazone heeft zijn grote achtbaan, en die van deze zone is de B&M inverted coaster Katun. De ingang en het station bevinden zich naast de Piraña, en de baan er vlak achter, waardoor de skyline achter de wildwaterbaan fenomenaal wordt.

https://i.imgur.com/ejNyFYo.jpg

Als je het pad volgt komt je uit op een groot plein met een restaurant, de nodige merchandise, een theaterzaal voor een stunt show en de grotendeels indoor achtbaan Huracan. (Tussen haakjes, hier werken altijd alle effecten.)

https://i.imgur.com/sTETJ6g.jpg

De zone wordt afgesloten met een verzameling kinder- en familieattracties. In het midden van het plein staat de iconische, afgewerkte wellenflug en er rond bevinden zich enkele kinderattracties.

https://i.imgur.com/a95Cv4D.jpg
https://i.imgur.com/UDJ0Wf3.jpg
https://i.imgur.com/F0OmGKU.jpg
https://i.imgur.com/cm3LrgM.jpg

En achter deze zone kom je terug uit aan Sequoia, maar dan aan de andere kant van het plein.


Voila, tot zover mijn inzending van deze leuke wedstrijd, die achteraf gezien toch lastiger was dan verwacht. Ik kijk uit naar de inzendingen van de andere kandidaten!

Nielsje
07-03-18, 17:34
Travellers Point Resort
Welkom in Travellers Point Resort! Je kunt hier wereldreizen beleven zoals de echte avonturiers, met het verschil dat jij ze allemaal achter elkaar kunt beleven, zonder er lange reizen voor te maken, maar gewoon enkele stappen moet zetten om een nieuw avontuur te beleven. Het park is verdeeld in verschillende wereldregio’s, zodat jij kunt kiezen waar je naartoe reist.
De themazones:
- Wild Africa
- Discoveries of Asia
- Ocean Wonders
- Mágico Mexico
- The mysterious Polars
- La Bella Italia
-Rainy Rainforest
Het park is gebouwd rond een meer, ’s avonds is er een fontein-en vuurwerkshow op het meer, genaamd ‘Expedition of Light’.


Als je het park bent binnengekomen en je slaat rechtsaf, ben je meteen in de eerste themazone: La Bella Italia. Dit gebied bestaat uit twee attracties: La macchina volante di Da Vinci en Volo Da Vinci.
https://i.imgur.com/le1k4Bn.jpg
https://i.imgur.com/x3hVmRC.jpg


Wanneer je verder loopt wandel je binnen in Mágico Mexico. Een gebied volledig gewijd aan de Maya’s.
Je vindt er Chiapas, volgens velen de beste log flume ter wereld, waar je als een echte avonturier een expeditie maakt.
https://i.imgur.com/Ikedgbb.jpg
Ook vind je er Talocan, een heuse topspin.
https://i.imgur.com/WAePwjY.jpg
Ook kan je er op El vuelo de halcón net vliegen als een valk.
https://i.imgur.com/AKAMoJ2.jpg
En je kan er ook de geweldige show: Templo de Fuego vinden.
https://i.imgur.com/o2ylbrO.jpg

De volgende zone is: Ocean wonders. Ook een van de kleinere zones, maar dit wil niet zeggen dat er niet evenveel plezier te beleven is.
Je vindt er twee attracties: Manta en Riptide Rescue.
https://i.imgur.com/b5o6oT7.jpg
https://i.imgur.com/3uZHRE7.jpg


De volgende zone is Mysterious Polars. Je vindt er ook twee attracties. Antarctica: Empire of the penguin en Polar Explorers Splash.
https://i.imgur.com/5D68ciQ.jpg
https://i.imgur.com/6O0XXJy.jpg


De volgende zone is Wild Africa. Je ontdekt er al de wilde avonturen die je op dit continent kunt beleven.
Er staan twee achtbanen: Cobra’s curse en Black Mamba.
https://i.imgur.com/U8z6AJb.jpg
https://i.imgur.com/baxruqu.jpg
Ook vind je er Wild drop, een droptoren(tje) voor de hele familie.
https://i.imgur.com/jNDUsEj.jpg


Het voorlaatste gebied is Discoveries of Asia
Hier vind je twee waterattracties en één thrillride: Kali River Rapids; Angkor: Expedition in the lost kingdom en Kobra.
https://i.imgur.com/mu9OUpk.jpg
https://i.imgur.com/SQpMZ3b.jpg
https://i.imgur.com/HQg1bvF.png



Het laatste gebied is Rainy Rainforest, een indoor gebied, waar het klimaat van in een echt regenwoud nagebootst wordt, zelfs met een lichte nevel.
Dit gebied huisvest de imposante achtbaan Flying over the rainforest en enkele kleinere attracties: Rainforest Drop Towers, Travellers Bus tours, Kon Tiki Wave en Le Cycl’o vent.
https://i.imgur.com/eDpomoz.jpg
https://i.imgur.com/FiWz3Jd.jpg
https://i.imgur.com/6abMk2m.jpg
https://i.imgur.com/XaysroU.jpg
https://i.imgur.com/bDegdq1.jpg

simon
20-04-18, 16:23
Dit topic is precies stilgevallen. En ik snap het nog steeds niet echt. Is er nu een winnaar?