PDA

Bekijk Volledige Versie : [Cavallino Matto] 2018



Waliboy
02-01-18, 20:36
Het Italiaanse pretpark Cavallino Matto zal dit jaar uitbreiden met een log flume (Technical Park):

https://www.mupload.nl/img/rg4eq9ua.jpg

Bron: https://www.facebook.com/cavallinomatto.it/

Waliboy
16-04-18, 19:52
Bouw:

https://www.mupload.nl/img/xds0za.jpg

https://www.mupload.nl/img/68zyneswxbeky.jpg

Bron: https://www.facebook.com/cavallinomatto.it/

Ignace
16-04-18, 19:54
Mooi project voor een parkje dat toch minder aan bod komt. Samen met Freestyle lijkt dit me toch een reden te worden om er eens heen te gaan!

Waliboy
01-08-18, 19:41
Stevige uitbreiding van het Italiaanse Cavallino Matto. Een nieuw Dino gebied met 2 nieuwe attracties. De Log Flume (Technical Park) is momenteel nog in opbouw.

https://www.mupload.nl/img/icqpo61.jpg

https://www.mupload.nl/img/1svn3v6.jpg

https://www.mupload.nl/img/oipu7fzhs.jpg

https://www.mupload.nl/img/nkrcwa07n.jpg


Bron: Cavallino Matto
Bouwfoto Jurassic River: TheScenographer @ parksmania.it

Ignace
01-08-18, 20:48
Zien er originele attracties uit!

Pretparkfreak7
01-08-18, 21:43
is dat een daling meteen gevolgd door een lifhill? Ik dacht dat zoiets enkel in rollercoaster tycoon gedaan werd met boomstambanen... het is alleszins beduidend meer dan die vluchtheuvel bij chiapas of menhir express...

Nielsje
01-08-18, 22:25
Het ziet er mij meer naar uit dat het toch een heuvel lijkt. Dit doordat er geen ruimte is voor een splashh. Een lifthill zou natuurlijk ook nog kunnen, want door dat wegje dat daar ligt kunnen ze eigenlijk niet anders daar.

MonsterBro
01-08-18, 22:26
Het oranje oogt wel een beetje raar imo, net een Hot Wheels baan. Daarentegen ziet het er wel al een toffe baan uit en een goede uitbreiding voor het park!

Ignace
01-08-18, 22:30
want door dat welke dat daar ligt kunnen ze eigenlijk niet anders daar.


Wat? :confused:

jefke88
01-08-18, 22:37
Ziet er een zalige log flume uit! Dat park moet toch eens op de planning komen hier :p.

simon
02-08-18, 08:49
Mooie toevoegingen die er inderdaad best origineel uitzien!

coasterfrenzy
02-08-18, 09:00
is dat een daling meteen gevolgd door een lifhill? Ik dacht dat zoiets enkel in rollercoaster tycoon gedaan werd met boomstambanen... het is alleszins beduidend meer dan die vluchtheuvel bij chiapas of menhir express...

Ik denk dat de camelback van Chiapas hoger is hoor, en anders zal er weinig verschil in zitten. Aan de kant van de splash zeker niet, maar aan de andere kant komt deze toch uit een enorm diep gat. Het is moeilijk in te schatten door de volstrekt andere situatie, maar die van Chiapas lijkt me alvast stijler te lopen.

Op het eerste oog moest ik trouwens direct aan zo'n hotwheels baan denken. Toch maakt de originele layout me wel nieuwsgierig naar dit ding. Vooral omwille van de hierboven al besproken uphill. Een lift direct na de drop kan ik me moeilijk voorstellen omdat het daar zeer lastig wordt de boot fatsoenlijk op te vangen. Van de andere kant LIJKT de linker kant amper lager te zijn dan de rechterkant en heb ik mijn twijfels of de boot het puur op zwaartekracht kan halen.

Tijd zal het leren.

MonsterBro
02-08-18, 09:57
Hopelijk ligt het gewoon allemaal aan het perspectief van de foto en is de linkerkant veel lager dan de rechterkant en anders zal het park wel een héél speciale logflume rijk zijn. :)

Nielsje
02-08-18, 14:01
Wat? :confused:
Mijn excuses, ik bedoelde wegje ipv welke. Was de schuld van autocorrectie.

Nielsje
19-09-18, 21:28
De attractie is nu ook open. De rare bult in de baan is wel een heuvel en de attractie wordt daardoor ook als watercoaster geclassificeerd.
Video:https://youtu.be/0A4hQpAXJAI

GriffonofNemesis
20-09-18, 05:33
De attractie is nu ook open. De rare bult in de baan is wel een heuvel en de attractie wordt daardoor ook als watercoaster geclassificeerd.
Video:https://youtu.be/0A4hQpAXJAI

Voor discussie vatbaar zou ik zeggen :p Waarom deze wel en Chiapas niet?

jefke88
20-09-18, 07:58
Zalig. Dat wordt nog ergens een lang weekendje Pisa op de kalender zetten.

RCDB is al langer het noorden kwijt, waarom deze er wel op staat is mij ook een vraag.

zottewoef
20-09-18, 08:47
Zalig. Dat wordt nog ergens een lang weekendje Pisa op de kalender zetten.

RCDB is al langer het noorden kwijt, waarom deze er wel op staat is mij ook een vraag.

Omdat deze er ook op staat? :confused: https://rcdb.com/10330.htm

In ieder geval, beide zijn geen achtbanen. En als je deze toch rekent als achtbaan, dan is Chiapas er zeker 1, aangezien ze daar werken met een echte kettinglift.

simon
20-09-18, 12:02
Vreemd, zou ik ook echt niet als een achtbaan zien. :p

coasterfrenzy
20-09-18, 14:30
Op zich snap ik het wel, want als dit geen achtbaan is, dan is Poseidon (bijvoorbeeld) dat ook niet.

Normaalgesproken legt RCDB de grens bij het op en neer gaan van de baan. Maar inderdaad, dan vallen zowel de flume van Parc Asterix als die van PHL onder de coasters.. Ik dacht eerst nog dat dit was omdat die toch meer in een goot rijden en niet op rails (zoals de supersplashes), maar bij deze attractie is het toch ook wel echt een goot.

Xarbero
20-09-18, 14:36
Poseidon is toch een gans ander kaliber dan dit? Dit is chiapas-achtig, maar zeker geen credit!

Nathan G
20-09-18, 14:37
Poseidon vind ik ook een totaal ander kaliber. Dan vind ik de vergelijking meer op zijn plaats met Atlantica of de Supersplash van Plopsaland. Ik vind het ook maar vaag dat dit ineens wel een coaster is, maar consistent is RCDB sowieso al niet echt :p

Ignace
20-09-18, 16:54
Ik zie niet echt een reden om Poseidon of Divertical geen achtbaan te noemen.

Ik zie ook geen reden om dit wel een achtbaan te noemen. De regel die RCDB nastreeft is dat een splash-attractie (waar de bootjes dus loskomen van de track in water), enkel als achtbaan gerekend word als het op-en-neerstuk geen rechte lijn vormt. Dus Supersplash, Chiapas en de splash in Klotten vallen om die reden af.

Dan blijft dus de vraag waarom deze plots wel meegerekend word. Er zit tussen de tweede lift en de laatste drop-heuveltje-drop een bocht, dus misschien is dat genoeg voor RCDB.

Nuja, ik zou hem zeker niet tellen op CC.

Michielsken
20-09-18, 19:39
Ik zie niet echt een reden om Poseidon of Divertical geen achtbaan te noemen.

Ik zie ook geen reden om dit wel een achtbaan te noemen. De regel die RCDB nastreeft is dat een splash-attractie (waar de bootjes dus loskomen van de track in water), enkel als achtbaan gerekend word als het op-en-neerstuk geen rechte lijn vormt. Dus Supersplash, Chiapas en de splash in Klotten vallen om die reden af.

Dan blijft dus de vraag waarom deze plots wel meegerekend word. Er zit tussen de tweede lift en de laatste drop-heuveltje-drop een bocht, dus misschien is dat genoeg voor RCDB.

Nuja, ik zou hem zeker niet tellen op CC.

Mja, maar dan heb je wel zoiets als bij de Mack Supersplash. De ene zijn zogezegd wel achtbanen (Atlantica, Supersplash in TusenFryd) en de andere (zelfde model, andere layout, bv Supersplash in PDP) zijn dan geen achtbaan. Als een bocht effectief nodig is, dan zijn de pipelinecoasters van Togo ook geen achtbanen, toch?

Dit is voor mij geen credit, ik vind dat ze veel meer moeten kijken naar hoe de attractie ontwikkeld is, met name het primaire doel. En dat is in dit geval vooralsnog als flume ride met achtbaanstukje ipv achtbaan met flumestukje (bv Poseidon)

coasterfrenzy
20-09-18, 21:10
Dat neerwaarts en opwaarts deel niet in een rechte lijn mogen zitten is ook niet zo beweert door RCDB. (tenminste: De facebookposts die ik gezien heb beweerde enkel dat er een op-en-neer deel in moest zitten - maar ook met betrekking tot Inversies is al gebleken dat RCDB daar zelf ook niet altijd heel consequent in is). Dan zouden trouwens ook hel veel supersplashes van RCDB gehaald moeten worden.

Ik besef trouwens heel goed dat een Poseidon een ander kaliber is, maar kaliber is subjectief (overigens zijn er genoeg mensen op CC die de watercoasters weg filteren en niet tellen, dus er is blijkbaar ook daar nog genoeg discussie over mogelijk). Met mijn uitspraak wilde ik eigenlijk vooral aan het denken zetten: Hoe definiëer je een coaster? Want het wordt heel lastig om een goede definitie op te stellen waarbij de Flume in Cavallino Matto géén coaster is, terwijl poseidon dat wel is, zonder dat het direct ingrijpende gevolgen heeft voor andere banen op de site, of dat die definitie opeens wel héééél erg lang en specifiek wordt.

Hetzelfde vind ik trouwens ook bij Droomvlucht Vs. Arthur. Buiten dat het een andere fabrikant is, zit er eigenlijk geen verschil in de systemen. Toch wordt de ene als een coaster gezien en de andere niet.

De beredenering van Michielsken hierboven kan ik op zich wel goed volgen. Maar dan zijn Disc'o'asters ook opeens achtbanen, terwijl die zowel op CC als op RCDB weer niet terug te vinden zijn. Hetzelfde geldt voor Larsson Loops en nog een hoop andere van dat soort constructies.

Dat vind ik dan op zich weer best mooi aan CC: je hebt redelijk wat vrijheid om zelf te bepalen wat je als achtbanen ziet en wat niet.

Ignace
20-09-18, 21:12
Dan zouden trouwens ook hel veel supersplashes van RCDB gehaald moeten worden.

Er staan ook geen supersplashes die aan mijn beschrijving voldoen op rcdb ;). De mensen die de facebookpagina van rcdb runnen zijn niet degene die de site bewerken trouwens: ik heb contact gehad met de oprichter en mijn uitleg is hoe hij het tegen mij uitgelegd heeft.

zottewoef
21-09-18, 09:17
De regel die RCDB nastreeft is dat een splash-attractie (waar de bootjes dus loskomen van de track in water), enkel als achtbaan gerekend word als het op-en-neerstuk geen rechte lijn vormt. Dus Supersplash, Chiapas en de splash in Klotten vallen om die reden af.



Euh, bij de supersplash vormt het op en neer stuk geen rechte lijn, daar de drop 180° staat tov de lift. Ze maken die 'bocht' enkel op een andere manier, namelijk een draaiende lift. Dus volgens hun redenring is de Supersplash wel een achtbaan, toch staat hij niet op de lijst. Ze weten dus zelf niet van welk hout pijlen maken. Ik reken hem wel als achtbaan, zeker als je de rest ook rekent.
Het is, zoals Michielsken aanhaalt, hetzelfde met de Togo Pipeline coasters. Er zit geen bocht in, maar gebruiken een ander systeem om het bakje toch 180° de andere kant te laten opgaan en die worden gerekend als achtbanen (zijn het ook wel echt).

Een andere die ik me paar weken geleden afgevraagd heb is degene die André heeft aangehaald, namelijk Droomvlucht. Achtbaantrack, een (zelfstandige?) drop (de helix) en staat niet in rechte lijn met de lift. Als Arthur een achtbaan is, tja, dan is Droomvlucht er ook één.

Ignace
21-09-18, 09:20
Euh, bij de supersplash vormt het op en neer stuk geen rechte lijn, daar de drop 180° staat tov de lift. Ze maken die 'bocht' enkel op een andere manier, namelijk een draaiende lift. Dus volgens hun redenring is de Supersplash wel een achtbaan, toch staat hij niet op de lijst. Ze weten dus zelf niet van welk hout pijlen maken. Ik reken hem wel als achtbaan, zeker als je de rest ook rekent.


Neen, liften worden door RCDB niet als het coasterstuk gerekend. Het is niet mijn definitie en ik ben het er ook niet mee eens, ik leg enkel uit hoe rcdb het definieert.

coasterfrenzy
21-09-18, 14:16
Er staan ook geen supersplashes die aan mijn beschrijving voldoen op rcdb ;). De mensen die de facebookpagina van rcdb runnen zijn niet degene die de site bewerken trouwens: ik heb contact gehad met de oprichter en mijn uitleg is hoe hij het tegen mij uitgelegd heeft.

Ha.. je bedoelt diezelfde die in de definities op de site schrijft dat het pas een inversie is als het volledig 180 graden rond gaat, maar op de site alles tussen de 135 en de 215 graden als een inversie rekent? :D :D

Ook wel raar als de ene helft van het team A zegt en de andere helft B zegt.. maargoed. Dat RCDB ook niet altijd even serieus genomen moet worden weten we helaas al langer. Dit is dan ook niet het eerste topic waarbij dit weer ten sprake komt..

ach.. als ik het park bezoek zal ik een log flume zeker niet links laten liggen. Dus dan is het ook net zo makkelijk om hem af te vinken op CC :p

wimvg
07-08-19, 09:46
Begin julihebben we, tijdens een weekje Toscane, ook enkele uurtjes doorgebracht in Cavallino Matto.

Enkele tips - ervaringen:
vanaf 14u30 is de toegang goedkoper. wij hebben dus nog even gewacht op de parking (gratis parking aan het bos achter het park) om binnen te gaan. 4 uur is meer dan voldoende om alles te doen.

De attracties draaien pas bij voldoende ge?nteresseerden. Dit is duidelijk geafficheerd: 'deze attractie draait vanaf 12 personen of om de 10 minuten'. Gevolg was wel dat je in bv Yucatan een kwartier zit te wachten, maar gezien de kalmte was dat geen probleem.

De langste wachttijd die we hadden was voor deze Jurassic River (+/- 15 minuten). Gezien de aard van het park is dit een echte topattractie! Een lange Flume, die toch afwijkt van de standaard flumes omwille van bv. bovengenoemde combinatie van drops.
Bovendien zorgen de Dino - animatronics voor een paar verrassende elementen.
een achtbaan zou ik dit zeker niet noemen.

Voor de rest waren wij aangenaam verrast door de netheid, attractie-aanbod en vriendelijkheid van het personeel.
Jammer dat we bij ons dergelijke pretparkjes niet hebben.