PDA

Bekijk Volledige Versie : [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC



GriffonofNemesis
12-05-17, 21:16
Het ziet er naar uit dat Disneyland Parijs binnenkort van de beurs wordt gehaald doordat the Walt Disney Company alle aandelen in eigen handen wil hebben. Op die manier kunnen ze zonder toestemming van aandeelhouders hun 1,5 miljard, die ze voorzien hebben, investeren en dat is voor de fans natuurlijk zeer goed nieuws. Sinds gisteren 11 mei kan je de aandelen in je bezit verkopen en dat tot 8 juni. Als The Walt Disney Company dan 95% van de aandelen heeft, wordt alles van de beurs gehaald. Nu staan ze op iets meer dan 86% dus het is nog even afwachten als het lukt.

Indien het lukt, gaan ze natuurlijk fors investeren. De geruchtenmolen spreekt over verschillende zaken:
- Verdubbeling oppervlakte van de Studios
- Nieuwe Marvel attracties
- Een Indiana Jones Adventure attractie
- Soarin' (in de Studios of Adventureland?)
- Star Wars Land
...

Maar de vraag hier is: Wat zou je willen zien? Hoe zou jij die 1,5 miljard investeren in het resort?

Ignace
12-05-17, 21:27
Van alle dingen op het lijstje lijkt me zo'n Indiana Jones-darkride toch wel het leukste!

disneymagie
14-05-17, 15:30
Heb ook ooit aandelen gekocht van Disney en deze tot op heden nooit verkocht. Verleden week zie ik mijn aandelen nog is na en effectief bieden ze 2€ per aandeel. Ga deze dus verkopen om zo aan meerderheid te geraken voor een volledige overname door Walt Disney Company.

Pretparkfreak7
15-05-17, 19:55
Als ze een star wars land durven zetten in het hoofdpark zet ik er effectief nooit een poot binnen. Ik hou van Jules Verniaans steampunk-futurisme en vind star wars véél te overroepen. Dat staat naar mijn mening als disney-leek ook als een tang op een varken in het hoofdpark. :D :p

T-Bô
16-05-17, 11:36
Met anderhalf miljard kan je heel wat doen. Bij voorkeur zie ik ze graag de Walt Disney Studios omtoveren naar een park dat Disney-waardig is. Gooi het hele 'studio' verhaal buiten en maak van dit park wat mij betreft het IP-park waar je alle films onderbrengt. Ik denk aan animatiefilms, Star Wars, Marvel,... Enfin, alles waar ze absoluut IP-driven willen zijn. Met als belofte geen kijkje te gunnen achter de schermen van een film (want laat ons eerlijk zijn, dat is saai en dat willen we niet). Maar met de belofte van in de film terecht te komen (iets wat Ratatouille b.v. prima doet). Hernoem vervolgens het park naar Disney's Hollywood Adventure.

In het hoofdpark zie ik dan weer graag dat Disney alles met IP loslaat en opnieuw attracties ontwikkeld die hun eigen verhaal hebben. Denk ik aan Phantom Manor, Big Thunder Mountain, Pirates of the Caribbean (voor de films), Space Mountain, etc. Dat mogen zaken zijn die we al kennen uit andere parken zoals een Mystic Manor achtige darkride, een Grizzly River Run of een Challenge Trails. Maar ze mogen ook gerust vanaf nul iets nieuws bedenken van mijn part. Zo heeft Disney wat mij betreft bijzonder innovatieve gepatenteerde ritsystemen in hun catalogus. Met voorsprong zie ik graag attracties met deze systemen in Parijs verschijnen:
- Een Test Track/Radiator Springs Racers variant
- Een Pirates of the Caribbean Shanghai variant
- Een Indiana Jones Adventure variant (al mag deze van mij gerust een ordinaire kopie zijn)

Ook smeken we al jaren om een broodnodige waterattractie. Mijn voorkeur gaat uit naar een Splash Mountain in Frontierland maar met scènes uit de nooit gebouwde Western River Expedition ipv het Song of the South thema.

Belgiumcoasterfreak
16-05-17, 11:47
In het hoofdpark zie ik dan weer graag dat Disney alles met IP loslaat en opnieuw attracties ontwikkeld die hun eigen verhaal hebben.

Ik vrees er wat voor dat ze dat ooit zullen doen... Kijkend wat ze in Anaheim bezig zijn met Star Wars land, vrees ik dat wij dergelijke mish-mash ook hier in Parijs gaan te zien krijgen. IP-attracties zijn zoveel makkelijker te promoten voor Disney en lokt ook een pak meer bezoekers die wat Disneyfilm-minded zijn (en dat is een heel grote troep mensen). Dus met pijn in het hart denk ik dat de tijden van IP-loze attracties best vervlogen zijn (al verwacht ik wel her en der een nieuwe Ip-loze attractie, maar zeker in de overgrote minderheid).

Ik hoop dat ze WDS een DCA-metamorfoseke geven, vermoedelijk met Marvel en Pixar als uitgangspunten. In DLP denk ik dat de renovaties nog veel verder doorgetrokken zullen worden met name het vermoderniseren van bestaande/gedateerde rides als Sneeuwwitje/Pinnocio etc. Ik zie ze daar nog een Seven Dwarfs Mine Train zetten, kijkend naar het succes van deze in beide buitenlandse parken, net als een Kleine Zeemeermin/Belle & het Beest Darkride. Ook hoop ik dat ze The Village helemaal omgooien. Maak daar een leuke buurt van met mooie geveltjes en enkele hippe/deftige restaurants/shops etc. Nu is het daar best saai en onaangenaam (Grot voorbeeld is vooral de revamp van Disney Springs).

GriffonofNemesis
14-06-17, 07:39
Sinds gisteren weten we het, the Walt Disney Company neemt het park in Parijs over na een mooi percentage van 97% van de aandelen!
Ons uitgebreid artikel hierover: Klik hier! (http://pretparken.be/NL/article/1792/Overname%20Eurodisney%20door%20Walt%20Disney%20Com pany%20zo%20goed%20als%20voltooid)

Ik zet nog even de geruchten op een rij:

Disneyland Park
- Indiana Jones Adventure
- Rapid River in Frontierland

Walt Disney Studios
- Algemene makeover qua aankleding
- Toy Story Midway Mania
- Soarin'
- Marvel gebied op de plaats van Backlot:
* Omvorming Tower of Terror naar Guardians of the Galaxy
* Marvel Stuntshow in Cinemagique
* Omvorming Armageddon
* Spiderman Rock 'n' Roller
* Nieuwe E-ticket Avengers
- Verwijderen of upgraden Studio Tramtour

Andere mogelijkheden:
- Star Wars Land
- Cars Land
- Pandora
- Frozenland

De geruchten voor de Walt Disney Studios zijn zelfs sterk tot hoogstwaarschijnlijk.
Soarin' zou ondertussen niet zo'n ideale attractie meer zijn gezien de Flying Theaters uit de grond komen als paddenstoelen in Europa (met Voletarium als juweeltje). Toy Story Midway Mania zegt mij persoonlijk niet veel, maar het zou een top attractie worden qua bezoekers + ideaal in Toy Story Playland. Marvel daarentegen zie ik graag komen, plus het iets wat oudere publiek in de parken zeker ook. The Walt Disney Studios moet van achter de schermen bij films gaan naar de films beleven, met de nodige sensatie.

Simon42
14-06-17, 09:23
Fantastisch nieuws! Misschien raakt DLP na 25 jaar nu eindelijk uit het slop.

Zowel de rapid als de Indiana Jones attractie zie ik zeer graag komen in het Disneyland park. Zelfs de frozen darkride lijkt me wel wat. Wat mij persoonlijk ook zeer sterk aanspreekt zijn de kwalitatieve musicals die Disney in Amerika in haar parken brengt (Aladdin, Frozen, Beauty and the Beast). Maar ik vrees dat de meertaligheid van dlp ervoor zal zorgen dat dat niet meteen echt zijn ingang gaat vinden en het zal blijven bij de sing-along shows die we in het Chaparral theatre zien.

ED92 deelde zonet trouwens op hun facebook pagina volgende toekenning van bouwvergunning. Het gaat over nieuwe backstage accommodaties voor de parade. De beschrijving noemt "een locatie waar 400 personen samen kunnen vertrekken voor de parade". Deze ligging, verderaf van de parkgrens, doet mij vermoeden dat ze het gebied naast It's a small world, achter het doorsteekpad tussen Fantasyland en Discoveryland misschien willen gaan ontwikkelen als park (het stuk groen rechts op de foto)? Zou een uitstekende locatie zijn voor een New Fantasyland uitbreiding!

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19059944_1418819971537917_8138863204784391131_n.jp g?oh=320aaddb90ec37a5742950cec3904dd8&oe=59D494E7

Voor de WDS hoop ik in de eerste plaats eerder op toevoegingen dan de omvormingen van bv. ToT en RnR. Liever eerst wat extra attracties erbij! Het lijkt mij vrij waarschijnlijk dat de Studio Tramtour gaat verdwijnen. In de Amerikaanse parken hebben ze dat intussen ook gedaan. Het parcours van de attractie perkt ook elke uitbreidingsmogelijkheid van het park in door zijn onhandige ligging. Ofwel dat ze hem helemaal verplaatsen. Een Cars Land krijgen zou echt fenomenaal zijn, en zeer goed passen in de WDS! Midway Mania is echt helemaal niet aan mij besteed maar dat is persoonlijke voorkeur. Nooit gesnapt waarom mensen daarvoor uren in de rij willen staan. Maar he, het is een publiekstrekker, dus ze mogen hem van mij best bouwen, als het maar niet de enige toevoeging wordt!

Star Wars land lijkt mij echt niet nodig, als ze de naam Discoveryland veranderen is het al zo goed als dat. Neen, liever meer verscheidenheid in het IP dat in de parken gebruikt wordt!

GriffonofNemesis
23-11-17, 11:30
Sommige geruchten zijn nog steeds geruchten, maar af en toe geeft het park ons nog eens wat meer zekerheid ook! In de overname documenten spreken ze nu over een nieuwe attractie in 2024! Een klein nieuwsbericht hier (http://www.pretparken.be/NL/article/1869/Disneyland%20Parijs%20opent%20een%20nieuwe%20attra ctie%20in%202024)!

Allé, aan de ene kant goed om weten, aan de andere kant weten we weer van niets...

joachim1107
23-11-17, 14:11
ja en 2024 is nu ook nog niet voor meteen he

Xarbero
23-11-17, 16:51
das voor het hoofdpark wel. Hopelijk geven ze de studios de aandacht eerst die het verdient!

Ignace
23-11-17, 17:00
das voor het hoofdpark wel. Hopelijk geven ze de studios de aandacht eerst die het verdient!

Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.

Xarbero
23-11-17, 18:44
Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.

ik ga je geen ongelijk geven over het feit dat het al zeer lang geleden is, maar ik denk dat omgekeerd je me ook geen ongelijk kan geven dat de studios het veel harder nodig hebben. Als ik naar disney ga (toch wel regelmatig met mn AP) en het is voor 1 dag ben ik voor het eind van de EMH al de studios uit omdatk alles gedaan heb datk er wil doen (op Mickey & the magicien na). Als ik er voor 2 dagen ben, spendeer ik er MAX een halve dag. Langer kan je het gewoonweg niet rekken. Terwijl in het gewone park je dat wel kan.

Ignace
23-11-17, 18:49
ik ga je geen ongelijk geven over het feit dat het al zeer lang geleden is, maar ik denk dat omgekeerd je me ook geen ongelijk kan geven dat de studios het veel harder nodig hebben. Als ik naar disney ga (toch wel regelmatig met mn AP) en het is voor 1 dag ben ik voor het eind van de EMH al de studios uit omdatk alles gedaan heb datk er wil doen (op Mickey & the magicien na). Als ik er voor 2 dagen ben, spendeer ik er MAX een halve dag. Langer kan je het gewoonweg niet rekken. Terwijl in het gewone park je dat wel kan.

Tgoh akkoord dat de Studios het mindere park zijn, maar dat ligt volgens mij eerder aan de sfeer (zo voelde het voor mij toch aan) dan aan het gebrek aan attracties. Het helpt ook wel dat ik er nooit voor iets heb moeten wachten: anders dan in het hoofdpark, waardoor ik toch meer het gevoel heb dat er daar een grote attractie ontbreekt, al is het om het volk weg te lokken van de andere rides.

Xarbero
23-11-17, 19:03
Tgoh akkoord dat de Studios het mindere park zijn, maar dat ligt volgens mij eerder aan de sfeer (zo voelde het voor mij toch aan) dan aan het gebrek aan attracties. Het helpt ook wel dat ik er nooit voor iets heb moeten wachten: anders dan in het hoofdpark, waardoor ik toch meer het gevoel heb dat er daar een grote attractie ontbreekt, al is het om het volk weg te lokken van de andere rides.

Op zich ook wel zeker waar. Een toekomstige indiana jones darkride (met de nieuwe films) zou al een goe begin zijn volgens mij... Ook een splash mountain achtige ride zou ook zeker niet misstaan. Maarja, we kunnen dromen he :p Ik moe wel zeggen dat het al een verschil is nu bij vorig jaar in het hoofdpark. Vorige week heb ik enkele uren echt van show naar show naar parade gelopen. Dat kon vroeger wel eens anders zijn! En al zeker qua de kwaliteit ervan!

Putoor
23-11-17, 19:06
Vind je echt dat de Studios meer nood hebben aan een uitbreiding dan het hoofdpark dat er geen gezien heeft in de laatste twintig jaar? Tegen 2024 is het 29 jaar geleden sinds de laatste echt nieuwe attractie erbij kwam als ik het niet fout heb, en in de tussentijd kunnen we toch wel zeker en vast iets verwachten in het andere park.

In 2006 opende Buzz Lightyear's Laser Blast nog in Disneyland Park. Voor mij maakt het niet veel uit in welk park de nieuwe attractie komt. Ik ken niemand die slechts één van de twee parken bezoekt als hij naar ginder trekt (al zullen die mensen wel bestaan) en ik zie het hele resort liever als een geheel.

simon
24-11-17, 10:31
Goh, 2024 is nog zeer lang en in die periode kan er nog veel gebeuren. Ik hoop dat dit erin vermeld staat omdat ze in 2024 een uitbreiding van het park voorzien waarbij bepaalde gronden een herbestemming moeten krijgen.

In de komende 6 jaren mogen ze eerst nog andere attracties voorzien in de parken op de beschikbare vrije ruimtes. En dit zowel in het Disneyland Park als in het Studios Park!

Beide parken heb ik al meermaals bezocht en ik kan me er altijd prima vermaken, maar jaar na jaar hetzelfde is toch ook wat te veel van het goede. Het Studios Park vind ik best dagvullend, zeker wanneer je ook de shows meepikt.

zilli
24-11-17, 14:57
Je moet het resort inderdaad als één bekijken. Dat doe ik in Orlando of LA ook. En dan hebben we inderdaad Buzz lightyear, Tower Of Terror en Ratatouille. Echter is dit wel vrij mager van toevoegingen op al die jaren. Reden is misschien dat het park niet in handen was van Walt Disney, maar investeerders die eieren wilden voor hun geld. Nu liggen de kaarten anders en maakt het park deel uit van het grotere geheel "The Walt Disney Company". Dus ik hoop dat we de magere periode gehad hebben.

Zowel de Studios, als het Disney park kan wel nieuwigheden gebruiken.

Ik hoop vooral op nieuwe attracties met hogere herhalingswaarde dan een Ratatouille of Pirates. Dus meer in de zin van Space Mountain, Tower Of Terror, Big Thunder Mountain. Waar ik dan op hoop zijn attracties zoals Splash Mountain, Expedition Everest, Tron Coaster, Cars/Test Track, Star Wars land, ...

Maar goed, het is natuurlijk een park voor heel de familie waar de beleving primeert op spectaculaire attracties. Daar is niets mis mee, maar dan moeten de attracties wel knallers zijn en daar schiet Parijs wel te kort soms.

Ik ga nog altijd graag naar Disneyland, maar als het echt druk is vind ik veel attracties de moeite niet waard om zo lang voor te wachten. En dat is jammer.

Dus blijven hopen op verandering nu, al hoop ik wel iets sneller dan 2024. Want dat zijn we nog lang niet. En ik hoop ook dat als ze de Tower Of Terror aanpakken ze het "hotel" concept behouden - Twilight zone hoeft niet voor mij. Maar ik zie liever een andere Guardians Of The Galaxy attractie komen, dan dat het coole hotel-concept van de Tower weg gaat. Al vrees ik dat het wel Guardians gaat worden...

flyingtiger
12-02-18, 12:21
Ik zal het onder dit topic plaatsen aangezien we nog niet weten voor wanneer het juist is, maar Disneyland Paris heeft de plannen onthuld om de Marvel Superhelden op onovertroffen wijze tot leven te laten komen in het Walt Disney Studios Park met een volledig nieuwe Marvel gethematiseerde attractie. Het nieuws komt van Walt Disney Parks en Resorts voorzitter Bob Chapek.

Het volledige bericht (http://www.pretparken.be/NL/article/1913/Disneyland%C2%AE%20Paris%20onthult%20plannen%20voo r%20nieuwe%20Marvel%20gethematiseerde%20attractie! ) op onze website, de essentie is dat Rock'n Roller coaster Iron Man coaster wordt en Hotel New York zoals verwacht een Marvel sausje krijgt.

Nathan G
12-02-18, 13:33
Ik zal niet zeggen dat ik blij ben met het nieuws, maar ik baal er ook niet van. RnRC heeft tijdens mijn (eerste) bezoek vorige week mijn verwachtingen zeker ingelost en ik vind het ook de beste coaster van het resort, maar thematisch kon het wel beter. Zelf ken ik Aerosmith ook totaal niet.

Ik ben wel opgelucht dat het uiteindelijk deze coaster is die omgebouwd wordt, en (nog) niet Tower of Terror, want van die was ik wel enorm onder de indruk.

simon
12-02-18, 17:23
Ik betreur het ten zeerste! Ik had veel liever gehad dat ze een nieuwe attractie openden in Marvelthema, in plaats van deze te laten verdwijnen. In RnRC zie je net dat muziek ook een belangrijke rol speelt bij films en ik vind de voorshows hierbij ook mooi uitgewerkt. De rit zelf is misschien thematisch niet de beste, maar qua aankleding in de wachtrij en preshows vond ik dit top. Spijtige zaak voor mij!

Ignace
12-02-18, 20:02
Ik heb nooit iets gevonden aan RnR. De wachtrij is afstotelijk, de muziek doet me niets en de baan heb ik altijd als één van de saaiste loopingcoasters ervaren. Enkel de treintjes zagen er wel heel vet uit. Voor de rest ben ik blij dat ze iets anders met de baan doen, ik ga geen traan laten om het verdwijnen van de huidige toestand.

fkl8
12-02-18, 21:07
Ik ben nu wel een liefhebber van Aerosmith en heb altijd met plezier in RNRC gegaan. De verlichting samen met de muziek maken het toch wel een redelijk unieke coaster. Aangezien men in Iron Man ook gebruik maakt van rockmuziek verwacht ik dat de muziek niet veel zal wijzigen maar de theming binnenin de hal tijdens de rit wel. Misschien gebouwen of dergelijke waar je tussen vliegt ?
Het meest jammere is dat nu de continuïteit met de versie in Florida verdwijnt. In Florida stap je in een limo die je naar het concert brengt en hier in Parijs ben je op het concert. De storytelling en wachtrijtheming is in Florida wel wat beter maar tijdens de rit is er dan wel zeer weinig te zien buiten wat roadsigns en wegwijzers. Het trackverloop is dan wel volledig hetzelfde.


Ik heb nooit iets gevonden aan RnR. De wachtrij is afstotelijk, de muziek doet me niets en de baan heb ik altijd als één van de saaiste loopingcoasters ervaren.
Mag ik dan bij deze besluiten dat je Express: Platform 13 in Walibi Holland ook een saaie coaster vindt ? Wat buiten dat RNRC enkele meters langer en iets sneller is spreken we hier van krek dezelfde coaster ;)

Ignace
12-02-18, 21:17
Mag ik dan bij deze besluiten dat je Express: Platform 13 in Walibi Holland ook een saaie coaster vindt ? Wat buiten dat RNRC enkele meters langer en iets sneller is spreken we hier van krek dezelfde coaster ;)

Inderdaad, ik vind Xpress (de vernieuwde versie nog niet gedaan) een afschuwelijk saai ding. Ik voel er echt niets van G-krachten in, net alsof ik op een bankje zit in plaats van in een achtbaan. De lancering is ook bij beide banen zowat de belabberdste die ik al deed.

Los daarvan kunnen ook twee op het oog identieke achtbanen behoorlijk veel verschillen, maar dat gaat imo niet op voor deze twee.

coasterfrenzy
13-02-18, 08:54
RnRC komt door zijn theming nog wel iets beter over, maar het is inderdaad niet bepaald de sterkste layout van vekoma.

Ik verwacht echter niet dat de ombouw veel gaat doen aan de baan. De layout etc. blijven immers hetzelfde. Wel hoop ik dat ze nu om gaan naar een off-board sound system. De muziek kwam nu volstrekt niet tot zijn recht, was de helft van de rit niet te horen en met enige regelmaat kapot, waardoor je hooguit wat flarden kon opvangen van het zitje achter je.

Daarnaast zou een wisseling van Aerosmith naar AC/DC sowieso een verbetering zijn :p.. zeker als ze het bij mijn favoriete AC/DC nummer houden: Shoot to Thrill, al zou ik het zeker ook niet erg vinden om Black Sabbath terug te horen in de attractie.

Qua thema.. tsja. Nu is het gewoon een blikken hal met een 2D frontje waar de naam van de attractie op staat. De eerste ruimte waar je binnen komt is nog best mooi, daarna houdt het idd wel op. Ik denk dat dit begin nu de villa van Tony moet gaan voorstellen en dat je later in zijn workshop terecht komt. Theming vanaf de video-ruimte (Station, ride, exit) verwacht ik dan ook vooral als een soort workshop waar veel oude rommel rond slingert. Ik verwacht vooralsnog niet dat de theming veel meer dan goedkoop en simpel, maar wel doeltreffend gaat zijn.

T-Bô
13-02-18, 10:22
Ik verwacht echter niet dat de ombouw veel gaat doen aan de baan. De layout etc. blijven immers hetzelfde. Wel hoop ik dat ze nu om gaan naar een off-board sound system. De muziek kwam nu volstrekt niet tot zijn recht, was de helft van de rit niet te horen en met enige regelmaat kapot, waardoor je hooguit wat flarden kon opvangen van het zitje achter je.

Vroeger gebeurde het inderdaad iets te vaak dat de muziek niet naar behoren werkte. Maar na de recente renovatie van RnR (anno 2016) knalt alles toch lekker zoals het hoort. Ik ben er overigens zeker van dat de muziek 'on-board' zal blijven. Dit gezien er in de hal tegelijkertijd 2 treinen kunnen rondrijden en de muziek hier waarschijnlijk een stuk synchroner zal moeten inspelen op wat er binnenin zal gebeuren. Zo merken we in Hyperspace Mountain ook dat de muziek wordt aangevuld met geluidseffecten en intercom berichten die de missie ondersteunen. Dat zal bij deze Iron Man coaster niet anders zijn lijkt me.

Tevens ga ik er niet automatisch vanuit dat de muziek Rock zal blijven. Als Disney geen royalties meer wilt betalen zullen ze naar verwachting kiezen voor een herwerkte versie van de soundtrack van Iron Man 3 (gecomponeerd door Brian Tyler). En dit gezien deze soundtrack volledig onder het label van Walt Disney Records werd gemaakt. Toen ik vorig jaar de Iron Man Experience deed in Hong Kong Disneyland was er alvast geen streepje rock te horen. Enkel de score uit Iron Man 3 + een aantal stukken muziek gecomponeerd voor de attractie zelf.

Voorts sta ik wel positief tegenover deze verandering. Ik vind Rock n RollerCoaster in Parijs nog steeds één van de coolste uitwerkingen van een indoorcoaster (gewoon een lichtshow zonde gêne). Of Iron Man de beste keuze is weet ik niet. Maar ik ben wel benieuwd. Als de uitwerking (wachtrij, gebouw, ervaring) even sterk is als de Iron Man ride in Hong Kong zal ik alvast keer op keer genieten. En dat zeg ik als iemand die niets heeft met het Marvel universum :).

coasterfrenzy
13-02-18, 15:37
Ik zou het heel jammer vinden als ze juist de bekende muzieknummers niet gaan gebruiken. Iron Man 3 was nu niet echt de typische marvel film. Wordt daardoor vaak geloofd, maar ook vaak gehaat. De muziek is ook niet echt bekend, terwijl juist dat de sfeer moet maken. Iron Man 3 was de depressieveling uit de trilogy. Hier krijgt Tony te maken met zijn angsten. Je wordt daar in mee gezogen en je verlaat de bioscoop niet met het "Feel Good" gevoel dat je bij de andere films wel hebt. Lijkt me daarmee ook niet de meest geschikte sfeer voor bij een achtbaan :s

Maar natuurlijk zijn er altijd vele manier om zoiets uit te werken. Nieuwsgierig ben toch wel :p

Azmidiske
13-02-18, 17:49
Interessante discussie. Zelf vind ik het wel jammer dat het huidige thema verdwijnt. Aerosmith is een groep die ik eigenlijk nauwelijks ken, maar ik ben wel fan van het rockgenre en vind zoiets ook een geschikt thema voor een achtbaan. Het idee om AC/DC te gebruiken is al eens eerder op het forum geplaatst. Ook van die groep ken ik slechts een handvol liedjes maar ik zou het wel een prima idee vinden om dat soort muziek te gebruiken :D
(Tussen haakjes, ik heb ooit in een halfgare bui de tekst van Whole lotta Rosie aangepast zodat het nummer over een achtbaan zou gaan ... sinds mijn Tripreport over Disney weten jullie dat ik soms rare fantasietjes heb :p )

In datzelfde TR schreef ik ook dat RNRC voor mij een hele hoge herhalingswaarde had, maar dat mijn verwachtingen toch niet voor de volle 100% ingelost werden. Dat kwam vooral omdat ik in die eerste twee keren overkop ook niet zo veel G-krachten voelde (in de kurketrekker gelukkig wel!) en omdat de lancering naar mijn gevoel niet zo sterk was. Ik heb amper drie gelanceerde banen gedaan en kan dus eigenlijk niet vergelijken, maar de lancering van Psyké was precies veel beter? RNRC voelde voor mij meer als geleidelijk versnellen dan als lanceren ...

Nog een kleine technische vraag, het leek wel alsof RNRC op het einde van de lanceerstrook een beetje 'inhield' ... heeft dat met de techniek achter de lancering te maken? Omdat de trein dan zijn gewenste snelheid bereikt heeft bijvoorbeeld?

De huidige wachtrij van RNRC vind ik eigenlijk best goed. Die mooie glitterjas hangt hier nog steeds te pronken in mijn kleerkast, hahaha. En van slecht hoorbare muziek tijdens de rit heb ik totaal geen last gehad, integendeel! Als alles blijft werken zoals het moet, mag dat van mij dus gerust zo blijven!

borisvdd
18-02-18, 12:07
In datzelfde TR schreef ik ook dat RNRC voor mij een hele hoge herhalingswaarde had, maar dat mijn verwachtingen toch niet voor de volle 100% ingelost werden. Dat kwam vooral omdat ik in die eerste twee keren overkop ook niet zo veel G-krachten voelde (in de kurketrekker gelukkig wel!) en omdat de lancering naar mijn gevoel niet zo sterk was. Ik heb amper drie gelanceerde banen gedaan en kan dus eigenlijk niet vergelijken, maar de lancering van Psyké was precies veel beter? RNRC voelde voor mij meer als geleidelijk versnellen dan als lanceren ...

Nog een kleine technische vraag, het leek wel alsof RNRC op het einde van de lanceerstrook een beetje 'inhield' ... heeft dat met de techniek achter de lancering te maken? Omdat de trein dan zijn gewenste snelheid bereikt heeft bijvoorbeeld?



Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.

Het gevoel dat de trein "inhoudt" is omdat je lichaam wil blijven versnellen, maar de trein al zijn snelheid heeft en stopt met versnellen. Het is dus een gevoelsbedrog waardoor je denkt dat de trein afremt.

Rein
27-02-18, 14:50
Grootse plannen, er komt een Star Wars én Frozen deel rond een nieuw aan te leggen vijver, vanaf 2021:
disneyparks.disney.go.com/blog/2018/02/transformative-multi-year-expansion-announced-for-disneyland-paris/ (https://disneyparks.disney.go.com/blog/2018/02/transformative-multi-year-expansion-announced-for-disneyland-paris/)

438

Apollo
27-02-18, 15:05
Die zag ik niet aankomen....

klepje87
27-02-18, 15:10
Knappe plannen! Al ziet de uitbreiding er mij niet gigantisch uit...

Evejur
27-02-18, 15:29
Niet gigantisch?
Het verdubbeld in oppervlakte
2 miljard
2.000.000.000€

bobby turbo
27-02-18, 15:39
Eindelijk een reden om nog eens te gaan, al vrees ik voor ellenlange wachtrijen in de eerste maanden/jaar.

Apollo
27-02-18, 15:42
Als je weet dat de Studio's oorspronkelijk voor € 610 miljoen zijn neergepoot, kan € 2 miljard wel tellen...
Ik vraag me wel af wat het betekend voor het 3e park. Kan me niet voorstellen dat we daar voor 2030 nog iets van gaan horen nu.
Zo te zien op de concept arts verdwijnt de stunt show en Tram Tour. Niet dat ik die zal missen. En ook De Hollywood Tower staat er op zoals ie nu is. Ben benieuwd of die veranderingen dan nog doorgaan.

Wachtrijen zal al bij al wel meevallen. Beginnen bouwen in 2021, over een periode van 9 jaar. Klaar in 2030. Dus niet alles zal ineens geopend gaan worden.

Evejur
27-02-18, 15:58
Voor dat 3de park zullen ze het wel op een akkoordje hebben kunnen gooien.

Phadd-F
27-02-18, 16:16
Leuk nieuws. Frozen en Marvel kunnen me gestolen worden, zeker die superhelden toestanden vind ik echt niet bij Disney passen. Zelfs niet in de Studios. Frozen zal wel goed scoren gezien het succes van die film. Maar als SW freak ben ik natuurlijk verheugd met die Star Wars zone! Hopelijk wordt ie groot en enorm immersive.

Hopelijk vergeten ze nu wel het Magic Kingdom niet. Dat heeft toch veel harder nood aan iets nieuws.

flyingtiger
27-02-18, 16:44
En voor een Nederlandstalige tekst kunnen jullie nu ook bij ons terecht ;): klik hier (goo.gl/DhiAd9)

Nielsje
27-02-18, 16:51
Zal men dan op het nieuwe meer dan ook een 'rivers of light'/'world of color' achtige show komen? En zou men in dat geval Illuminations afschaffen en eindelijk opnieuw een lichtjesparade laten rijden?

Maar wel super nieuws voor het park, zeker dat meer gaat het park een volledig ander gevoel geven.

simon
27-02-18, 18:16
Mooie plannen waar ik alvast naar uitkijk! Maar één iets ben ik nog niet over uit: kunnen we in 2021 al een eerste uitbreiding betreden, of start men dan pas met de werken? Ik heb al verschillende artikels gelezen, maar het is vaak tegenstrijdig.

Volgens Het Nieuwsblad (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180227_03380264):
- Meer live entertainment in de parken
- Armageddon, Restaurant des Stars, Moteurs Action en Blockbuster Café zullen verdwijnen
- Rock 'n' Roller Coaster wordt Iron Man-attractie (wisten we al)
- Tower Of Terror blijft zoals hij is
- Studio Tram Tour verdwijnt
- Hollywood Boulevard zal er helemaal anders komen uit te zien
- Toy Story Playland breidt uit met The Alien Swirling Saucers

Ignace
27-02-18, 18:57
Dit is misschien wel de eerste keer dat ik extreem enthousiast word door nieuws van Disneyland Parijs! Afgaande op de concept missen ze wel een kans om ineens die afschuwelijke parkingang mee te pakken in de ombouw, maar buiten dat popel ik eigenlijk al om beide zones in levende lijve te zien. Knap!

Azmidiske
27-02-18, 19:18
Dat zien er inderdaad mooie plannen uit! Gelukkig heb ik RNRC nog in zijn huidige versie kunnen doen, want rockmuziek vind ik eigenlijk een zeer goed thema. Ik zal vooral de woordspeling in de naam van deze baan missen :(

En hoera, Tower Of Terror blijft zoals hij is! Wat een opluchting want deze attractie vind ik geniaal op alle vlakken :D

Toch een minpunt: Moteurs Action verdwijnt dus? Zeer jammer, want mijn zus en ik vonden dat een meer dan geslaagde stuntshow :(

bobby turbo
27-02-18, 20:56
Dat zien er inderdaad mooie plannen uit! Gelukkig heb ik RNRC nog in zijn huidige versie kunnen doen, want rockmuziek vind ik eigenlijk een zeer goed thema. Ik zal vooral de woordspeling in de naam van deze baan missen :((

Welke woordspeling bedoel je juist, ben benieuwd nu :)

Rickie97
27-02-18, 21:03
Welke woordspeling bedoel je juist, ben benieuwd nu :)

Rock & Roll + rollercoaster I guess? :p

etwien
27-02-18, 22:46
Eerlijk gezegd had ik op een boel andere rides voor Disneyland Park gehoopt. Zowel Splash Mountain, Seven Dwarfs Mine Train, ... had ik zeer graag zien verschijnen. De Studios kunnen uiteraard ook een beurt gebruiken, maar ik snap niet dat de focus 100% daarop gelegd wordt, en het hoofdpark opnieuw op zijn kin moet kloppen ...

bobby turbo
27-02-18, 23:35
Op zich snap ik de keuze om de Studios eerst aan te pakken wel, zo wordt dat park een heel pak aantrekkelijker, in het hoofdpark kan je nu al een dag goed gevuld krijgen in de Studios niet. Daartegenover hoop ik ook wel ooit een Seven Dwarfs of Splash Mountain te zien komen.

GriffonofNemesis
28-02-18, 06:21
Bon, deze hier is blij!

- Weg met die oude zaken zoals de Tram Tour, Moteurs Action en Armageddon. De drie openingsday attracties zullen door een beperkt aantal mensen gemist worden en Disney zal al helemaal blij zijn.
- Marvel Land was al een certitude en aan de concepts te zien zal er daar eigenlijk niet zoveel veranderen. Wellicht alleen een grote Avengers attractie + meer meet 'n' greets dus dat zal waarschijnlijk als eerste open gaan.
- Star Wars Land: Jeuj! Dit zal werken bij de Europeanen want dat zie je al aan Season of the Force. Vraag is dan, wat gaan ze doen met Star Tours? Iets wat we al zullen kunnen volgen in Amerika want in California zitten ze met hetzelfde "probleem".
- Frozen Land! Eerlijk gezegd ziet dat er de Europese versie uit van Cars Land voor mij. Sowieso komt er een dark ride, maar zou het alleen dat zijn? Op de concept art zie je onder de grote berg precies een opening dat misschien lijkt op een drop van een splash? Of steken ze er een coaster in? Speculatie speculatie :p
- Een meer! Dus de geruchten rond een World of Color voor de WDS zou dus toch wel eens waar kunnen zijn! En een boot ter transportatie veronderstel ik?
- De Aliens vind ik nu niet echt een wow toevoeging gezien we al Cars hebben, maar bon, voor de kids is zoiets wel weer een extra toevoeging.
- Tower of Terror blijft! Alleen hoop ik dat ze het programma wel gaan aanpassen zoals bij Guardians of the Galaxy, de randomizer dus.

Verder valt mij op de concept nog de groene weg richting het meer op en aan de zijkant. Ik dacht eerst dat er een verbinding zou gemaakt worden met het Disneyland Hotel, maar dat ligt totaal niet daar. Plus helemaal rechts op de concept zie je een soort parade of iets anders?
De Hollywood Boulevard ziet er vooral iets met slingers uit boven een groen pad eerder...

Voor mij is het logisch dat ze de Studios uitbreiden, maar het kan niet anders dat ze nog geld hebben voor het hoofdpark ook. Dat heeft dringend een gloednieuwe attractie nodig. Ik dacht eerst dat het Frozen ging worden in Frontierland, maar dat zal het dus niet zijn. Indiana Jones blijft nog een optie met het kleine themagebied en een rapid misschien? Opnieuw even afwachten om dan plots uit het niets het nieuws te horen.

De uitbreidingen zijn wel niet exclusief voor Parijs. Star Wars Land opent volgend jaar, Frozen Land in Hong Kong daarna en Marvel krijgt datzelfde park ook. Toch wordt het Studios park eindelijk op die manier een volwaardig park.

flyingtiger
28-02-18, 09:11
- Frozen Land! Eerlijk gezegd ziet dat er de Europese versie uit van Cars Land voor mij. Sowieso komt er een dark ride, maar zou het alleen dat zijn? Op de concept art zie je onder de grote berg precies een opening dat misschien lijkt op een drop van een splash? Of steken ze er een coaster in? Speculatie speculatie :p


Ik was net zelfde aan't denken, coaster, maar dan à la Expedition Everest. In Parijs mss wel raar om op 2 parken 2 Vekoma mijntreinen te hebben, maar BTM is nu eenmaal de populairste ride van het hoofdpark en de beleving van EE vind ik super en zelfs beter dan BTM. Ik zou er alvast heel blij mee zijn, indien het dat zou worden :). Al mag het ook een waterride à la Splash Mountain zijn :)

T-Bô
28-02-18, 09:52
Subliem nieuws dit. Eindelijk krijgt Disneyland Paris de injectie die destijds ook Disney's California Adventure heeft omgetoverd tot een absolute topper. De lelijkste hoek van het park wordt aangepakt en de schaalvergroting aan het meer ziet er subliem uit.

Tevens ben ik blij dat we geen ratjetoe aan kopieën krijgen. Op het Star Wars land na is alles uniek voor Parijs. Slim ook van ze dat ze inzetten op Frozen. Zo blijft de jongens/meisjes balans wat op zijn plaats.

Maar ik denk dat het belang van deze uitbreiding nog veel groter is voor ons pretparkfans dan dat we in eerste instantie denken.
Of je nu Disney fan bent of niet, Disneyland Paris heeft in 1992 de pretparksector in Europa stevig veranderd in positieve zin.
Gaande van het belang van thema en verhaal tot het positioneren van pretparken als vakantiebestemmingen. Veel parken die toen nog redelijk onschuldig waren (Efteling, Phantasialand, Europa Park,...) hebben duidelijk Disney bestreden met hun eigen wapens. En in sommige gevallen zijn de leerlingen ook meester geworden. Ik geloof dan ook dat deze nieuwe golf van investeringen de lat wederom hoger zal leggen voor andere parken. En dat is alleen maar goed nieuws! Ik zie dit niet enkel als een stap vooruit voor Disneyland, maar als de start van een tweede Renaissance voor de pretparksector in Europa!

Rein
28-02-18, 14:04
Vandaag in kwaliteitskrant Metro:


The Walt Disney Company pompt 2 miljard euro in Disneyland Parijs. Met het geld worden drie nieuwe zones gecreëerd die helemaal in het teken van de Marvel-stripfiguren staan. Denk daarbij aan The Hulk en Spider-Man. Die eerste speelt mee in Frozen, die laatste vervult een rol in Star Wars. Er staat ook een aantal nieuwe attracties op stapel.

borisvdd
28-02-18, 14:07
Welke woordspeling bedoel je juist, ben benieuwd nu :)

Rock 'n' roll en rollercoaster... Duidelijker kan een woordspeling niet zijn he.

Pretparkfreak7
28-02-18, 15:02
Hahaha ze hebben de klok horen luiden, maar ze weten toch niet helemaal waar de klepel hangt. :p

klepje87
28-02-18, 15:09
Vandaag in kwaliteitskrant Metro:

Subliem, gelukkig is het een gratis krant :-)

De nieuwe themagebieden lijken mij zeer logisch gekozen. Ik hoop dat de Star Wars-bazaar nu wel verdwijnt uit het Disneyland Park zelf, want dat hoort daar naar mijn aanvoelen niet thuis.

simon
28-02-18, 19:46
Het valt me ook op dat er rechts, tussen Ratatouille en de Frozen zone ook nog een heel groene ruimte is, waarlangs er wel een pad loopt. Ik vermoed dat dit pad de eerste jaren nog niet toegankelijk zal zijn, maar men hiermee wel rekening zal houden voor toekomstige uitbreidingen?

Ook tussen Star Wars en en ToT is er nog ruimte voor uitbreidingen.

Mooi, het park kan dus nog flink groeien.

Hopelijk vergeten ze inderdaad niet het Disneyland Park, alsook het derde park? Het derde park zal sowieso weer geen prioriteit krijgen.

coasterfrenzy
01-03-18, 13:54
Het valt me ook op dat er rechts, tussen Ratatouille en de Frozen zone ook nog een heel groene ruimte is, waarlangs er wel een pad loopt. Ik vermoed dat dit pad de eerste jaren nog niet toegankelijk zal zijn, maar men hiermee wel rekening zal houden voor toekomstige uitbreidingen?

Ook tussen Star Wars en en ToT is er nog ruimte voor uitbreidingen.

Mooi, het park kan dus nog flink groeien.

Hopelijk vergeten ze inderdaad niet het Disneyland Park, alsook het derde park? Het derde park zal sowieso weer geen prioriteit krijgen.

Ik zag ook al dat er genoeg ruimte voor uitbreiding was. Dat moet natuurlijk ook wel. Je moet als park altijd vooruit blijven denken voor zoiets en Disney heeft dat heel hard geleerd met hun park in Californië.

Gezien hoe lang Disney normaal bouwt en hoe "snel" alles al af moet zijn, verwacht ik ook niet al te veel in de nieuwe gebieden. De Marvell Zone is overduidelijk niet veel meer dan een re-theming van een bestaand gebied. Voor Frozen en Starwars denk ik dat beiden wel één grote attractie krijgen, maar niet veel meer dan dat. Natuurlijk nog wat horeca en wellicht nog een opvul attractie, maar ik denk dat de gebieden er vooral op gericht worden opdat er later nog nieuwe (grote) attracties toegevoegd kunnen worden.

Je ziet die gebieden ook in het hoofd park, waar we al 25 jaar zitten te wachten op de Indiana Jones Darkride. Ik ben het echter wel met Disney eens dat de studio's veel harder nood hebben aan nieuwigheden, zodat dit eindelijk eens een volwaardig park wordt. Het zou me echter niets verbazen als ze na 2025 dan toch eens aan een attractie voor het hoofdpark gaan beginnen.

Overigens: Na de overname van Lucasarts is men nu vooral Star Wars aan het melken. Dat is blijkbaar makkelijk. En dus ook logisch dat ze met dat thema iets doen. Disney wil echter ook Indiana Jones nieuw leven in blazen. Dat is echter een pak lastiger. De laatste film daarvan is keihard geflopt, Harrison Ford is geen acteur waar je nog mee wilt samen werken en een goede adventure film kost toch aardig wat meer moeite dan een goede science fiction film. Het kan zodoende nog wel even duren voordat de Indiana Jones filmen weer op gang komen, maar het zou niet heel gek zijn om tegen die tijd ook bijbehorende attracties te gaan ontwikkelen. De attracties komen bijna altijd later dan de films bij Disney, dus dat lijkt goed te passen.

T-Bô
07-03-18, 16:04
Je ziet die gebieden ook in het hoofd park, waar we al 25 jaar zitten te wachten op de Indiana Jones Darkride. Ik ben het echter wel met Disney eens dat de studio's veel harder nood hebben aan nieuwigheden, zodat dit eindelijk eens een volwaardig park wordt. Het zou me echter niets verbazen als ze na 2025 dan toch eens aan een attractie voor het hoofdpark gaan beginnen.

Lang heb ik de mening gedeeld dat de studio's geen volwaardig park was. Tot iemand me erop wees dat dit park best compleet is. Er staan 2 degelijke achtbanen, er staat een dijk van een thrillride, er is een deftig showaanbod (zeker met de geweldige Mickey and the Magician) er is een unieke darkride en er zijn voldoende invulattracties. Een buffetrestaurant, een tafelbedieningsrestaurant, counterservice gelegenheden en tal van snackstands.
Sterker nog, er staan in het Disneyland Park slechts 3 attracties meer dan in de Studio's (excluis meet and greets en walkthroughs).

Ik vermoed dat we in de Studios gewoon 'het park' missen. Het is grotendeels een sfeerloze betonvlakte. En als je dit park altijd kan (en zult) vergelijken met het Disneyland Park dan is de strijd bij voorbaat verloren.
Ook al staan er publieksfavorieten als Rock 'n Roller, Tower of Terror of Ratatouille.
Ik vraag me namelijk af of, indien de Walt Disney Studios de 2nd gate van Movie Park Germany zou zijn, we dit park als 'onvolwaardig' zouden percipiëren. Ik denk het niet...

Met deze uitbreiding gaan we volgens mij niet enkel een paar nieuwe unieke attracties krijgen, maar ook echt een park.



De attracties komen bijna altijd later dan de films bij Disney, dus dat lijkt goed te passen.

Klopt. Uitgerekend in onze Walt Disney Studios heeft Disney de stoere (maar foute) keuze gemaakt om films te integreren in attracties nog voor deze te zien waren in de bioscoop. Zo opende de Studios op 16 maart 2002 en toen werd in de Studio Tram Tour al uitgepakt met Dinotopia. Een reeks die pas in december 2002 op het scherm kwam. Hetzelfde geldt voor de film Reign of Fire die pas in augustus 2002 uitkwam in Frankrijk.

Een foute gok van Disney, want geen van beiden bleek een succes. Onbegrijpelijk dus dat ze in 2005 aankondigden dat er een attractie rond de film Cars zou gebouwd worden (die film kwam pas een jaar later uit in 2006). Gelukkig bleek de gok van Disney toen iets solider.

Azmidiske
07-03-18, 18:07
Tijdens mijn eerste en voorlopig enige bezoek enkele weken geleden had ik ook helemaal niet het gevoel dat de Studio's een onvolledig park waren. Ook voor mij voelde dit aan als een relatief compleet park. Maar dat kan ook aan het slechte weer gelegen hebben, waar de Studio's perfect geschikt voor waren :p

Ik veronderstel dat je met die twee degelijke achtbanen Crush en RNRC bedoelt. Maar RC Racer vond ik een verrassend leuk ding, ook al leek die vanaf de grond gezien niet zo spectaculair :)

The Duck Rider
01-04-18, 19:13
Groot Talk vervangt Stitch Live

Disneyland Paris kondigt nog meer Marvel geïnspireerde attracties aan voor de grote expansie van de Walt Disney Studio's. Marvelhelden nemen vanaf 2020 de Walt Disney Studio's over. Eerder werd al aangekondigd dat Rock & Rollercoaster getransformeerd zal worden naar een Marvel geïnspireerde attractie met Iron Man en andere Avengers in de hoofdrol. Vandaag geeft Bob Chapek, voorzitter Walt Disney Resorts en Parks, meer details over een interactieve show met niemand minder dan Groot uit de populaire marvel-franchise 'Guardians of The Galaxy'.

Deze gloednieuwe show met Baby Groot zal huizen in het Stagegebouw waar momenteel de show Stitch Live plaatsvindt. Disneyland Paris gooide eerder al een visje uit in een enquête om te weten te komen welke marvel-franchises de bezoekers graag naar het park zouden zien komen. Guardians of the Galaxy kwam meermaals naar boven drijven in de opiniepeiling. Met de komst van Guardians of The Galaxy verwachten veel fans ook een transformatie van het Tower of Terror hotel naar de Guardians of The Galaxy: Mission Break Out attractie, maar deze laat voorlopig nog even op zich wachten, aldus Chapek.

Bob Chapek vertelde al dat deze show een gloednieuwe ervaring zal worden voor de gasten van de Walt Disney studio's, zo zal je kunnen meedansen, zingen en spelen met Baby Groot. Naast Baby Groot zal ook Rocket te zien zijn in deze 15 minuut durende show en krijgen we Peter Quill AKA Starlord, Gamora en drax te zien in de Pré-show.

Fans van Guardians of The Galaxy zullen nadien ook de mogelijkheid krijgen voor een meet 'n greet met de enige echte Starlord en Baby Groot bij het verlaten van de attractie.

Bron : Parks from Disney

GriffonofNemesis
01-04-18, 20:12
Groot Talk vervangt Stitch Live

Disneyland Paris kondigt nog meer Marvel geïnspireerde attracties aan voor de grote expansie van de Walt Disney Studio's. Marvelhelden nemen vanaf 2020 de Walt Disney Studio's over. Eerder werd al aangekondigd dat Rock & Rollercoaster getransformeerd zal worden naar een Marvel geïnspireerde attractie met Iron Man en andere Avengers in de hoofdrol. Vandaag geeft Bob Chapek, voorzitter Walt Disney Resorts en Parks, meer details over een interactieve show met niemand minder dan Groot uit de populaire marvel-franchise 'Guardians of The Galaxy'.

Deze gloednieuwe show met Baby Groot zal huizen in het Stagegebouw waar momenteel de show Stitch Live plaatsvindt. Disneyland Paris gooide eerder al een visje uit in een enquête om te weten te komen welke marvel-franchises de bezoekers graag naar het park zouden zien komen. Guardians of the Galaxy kwam meermaals naar boven drijven in de opiniepeiling. Met de komst van Guardians of The Galaxy verwachten veel fans ook een transformatie van het Tower of Terror hotel naar de Guardians of The Galaxy: Mission Break Out attractie, maar deze laat voorlopig nog even op zich wachten, aldus Chapek.

Bob Chapek vertelde al dat deze show een gloednieuwe ervaring zal worden voor de gasten van de Walt Disney studio's, zo zal je kunnen meedansen, zingen en spelen met Baby Groot. Naast Baby Groot zal ook Rocket te zien zijn in deze 15 minuut durende show en krijgen we Peter Quill AKA Starlord, Gamora en drax te zien in de Pré-show.

Fans van Guardians of The Galaxy zullen nadien ook de mogelijkheid krijgen voor een meet 'n greet met de enige echte Starlord en Baby Groot bij het verlaten van de attractie.

Bron : Parks from Disney

Lol :p Zoveel visjes op het net dankzij op Pasen :p

coasterfrenzy
01-04-18, 20:15
I am groot!

The Duck Rider
02-04-18, 09:39
1 april grapie

GriffonofNemesis
02-04-18, 20:15
1 april grapie

Ik zie wel een meet 'n' greet komen met kleine Groot eventueel :p

simon
06-04-18, 09:15
Geen 1 april grap: The Lion King komt naar Disneyland Paris!

Het was al duidelijk dat DLRP meer inzet op shows en entertainment, en daar wordt volgend jaar nog een nieuw luik aan toegevoegd. Het huidige Chaparral Theatre in het park wordt omgebouwd tot een gloednieuw theater, waar gasten vanaf 2019 kunnen kijken naar deze gloednieuwe show met o.a. Simba, Nala, Timon en Pumbaa. Normaal zou het gaan om een gloednieuwe show, op maat gemaakt voor DLRP.

Bron (http://pixiedust.be/nieuws/disneyland-paris-adds-the-lion-king-show-to-its-2019-entertainment-line-up/)

GriffonofNemesis
06-04-18, 18:20
Geen 1 april grap: The Lion King komt naar Disneyland Paris!

Het was al duidelijk dat DLRP meer inzet op shows en entertainment, en daar wordt volgend jaar nog een nieuw luik aan toegevoegd. Het huidige Chaparral Theatre in het park wordt omgebouwd tot een gloednieuw theater, waar gasten vanaf 2019 kunnen kijken naar deze gloednieuwe show met o.a. Simba, Nala, Timon en Pumbaa. Normaal zou het gaan om een gloednieuwe show, op maat gemaakt voor DLRP.

Bron (http://pixiedust.be/nieuws/disneyland-paris-adds-the-lion-king-show-to-its-2019-entertainment-line-up/)

Op zich logisch dat ze zo'n succesvolle film overal ter wereld willen vertegenwoordigen. Zal zeker de moeite zijn, maar wel jammer dat Forest of Enchantment niet meer terug komt... Tenzij dat ze het ergens anders doen natuurlijk.
Wel opnieuw weer in het verkeerde themadeel helaas, maar al beter dan Discoveryland :p

T-Bô
18-05-18, 20:58
Een zeer interessante blogpost van Disney & More (die mogelijks nog aanpassingen krijgt vandaag of morgen).
Belangrijkste nieuws: Mickey's Philharmagic komt dit jaar nog naar Parijs: KLIK (https://disneyandmore.blogspot.be/2018/05/breaking-news-dlp-insideears-meeting.html)

Nielsje
19-05-18, 08:23
Ook zou de Halloween-parade weer terug keren met één nieuwe float.

GriffonofNemesis
20-05-18, 16:19
Ook wij hebben het overzichtje gemaakt in het Nederlands, een volledig overzicht lees je hier: goo.gl/7X8TtU (goo.gl/7X8TtU)

Jammer genoeg ga ik mijn abonnement niet verlengen, maar voor het eerst vind ik het meer en meer de moeite om als Disney fan naar het park te gaan. Gelukkig kan ik nog weg tot en met de zomer, dus van Marvel Summer of Heroes ga ik nog kunnen genieten.

Het is leuk dat Mickey's PhilHarMagic naar Parijs komt maar heb er wel twee bemerkingen bij:
1) Alles zal in het Frans zijn, tenzij ze ook Engelstalige shows voorzien
2) Wat doet dit in Discoveryland? Hoe gaan ze dat verklaren?

Op zich mogen we niet klagen dat we iets nieuws krijgen, maar het is al de zoveelste vernieuwde attractie.

Verder vind ik het goed dat er nieuwe exclusieve merch en snacks komen. Iets waar we tegenover andere Disney parken zeker minder in het aanbod hebben, dus kan ik alleen maar toejuichen.

Hetgeen waar ik het meest naar uitkijk is wel Phantom Manor. Indien de update even goed is als die van Pirates of the Caribbean dan zijn we echt wel verwend.

Joran
20-05-18, 19:43
Hmm, zonde ook wel een beetje van de Rock and rollercoaster. Gisteren nog een paar keer gedaan, nog niet echt sporen van slijtage gezien tho.

Alhoewel. De populariteit lag eerder laag had ik het gevoel gisteren. (Ze moesten de deuren van de pre-show gewoon openlaten soms...) Speaking of which, morgen schrijf ik een TR'tje. ;)

T-Bô
22-05-18, 09:43
Het is leuk dat Mickey's PhilHarMagic naar Parijs komt maar heb er wel twee bemerkingen bij:
1) Alles zal in het Frans zijn, tenzij ze ook Engelstalige shows voorzien
2) Wat doet dit in Discoveryland? Hoe gaan ze dat verklaren?

Goh, ik heb Philharmagic al gezien in Orlando, Hong Kong en Tokyo. En eerlijk gezegd heeft taal weinig tot geen invloed op deze film. Bij zowat 90% van de voorstelling ligt de focus op visuals en muziek. En de 10% waar wel wordt gesproken gaat het om quasi onverstaanbare woedetaal van Donald Duck... Een Franse Philharmagic lijkt me dus geen probleem.

De plaatsing in Tomorrowland lijkt misschien vreemd, maar als je kijkt naar het verleden is het dat niet. Zo speelde in Discoveryland al shows als Beauty and the Beast, Mulan, The Legend of the Lion King, e.a. in Discoveryland. Ook in de andere Disney parken nemen ze het niet zo nauw met Tomorrowland. Met voobeelden als Monsters Inc Laugh Floor in Orlando, One Man's Dream II in Tokyo, Iron Man in Hong Kong en Finding Nemo in Anaheim.

els
22-05-18, 11:44
TJa er word idd niet veel gesproken in Philharmagic maar ze kunnen natuurlijk nog alle liedjes in het frans gaan omzetten. Hopelijk niet.

simon
22-05-18, 16:26
Persoonlijk vond ik deze aankondiging eerder zwak. Akkoord, we hebben het mooiste nieuws al gekregen eerder dit jaar met de talrijke uitbreidingsplannen voor het Studios Park, maar wanneer krijgt het Disneyland Park eindelijk nog eens een ECHT nieuwe attractie?

Belgiumcoasterfreak
22-05-18, 17:04
Persoonlijk vond ik deze aankondiging eerder zwak. Akkoord, we hebben het mooiste nieuws al gekregen eerder dit jaar met de talrijke uitbreidingsplannen voor het Studios Park, maar wanneer krijgt het Disneyland Park eindelijk nog eens een ECHT nieuwe attractie?

In Juli komen er naar verwachting (of dat hoop ik toch) op de D23 Expo nog aankondigingen. De laatste maanden gaat de geruchtenmolen al op volle toeren over een nieuwe e-ticket voor DLP, meer bepaald voor een attractie in Adventureland. Zeker met de Olympische spelen binnen een paar jaar niet zo onbegrijpelijk... We shall see!

simon
23-05-18, 09:39
Ik hoop het echt, want een groot e-ticket is er meer dan welkom.

fkl8
23-05-18, 11:14
In Juli komen er naar verwachting (of dat hoop ik toch) op de D23 Expo nog aankondigingen. De laatste maanden gaat de geruchtenmolen al op volle toeren over een nieuwe e-ticket voor DLP, meer bepaald voor een attractie in Adventureland. Zeker met de Olympische spelen binnen een paar jaar niet zo onbegrijpelijk... We shall see!
Met de grote attractie in Adventureland wordt opnieuw gedoeld op Indiana Jones Adventure die sinds het ontwerpen van DLRP op het masterplan staat. Ik hoop echt dat het die wordt maar ik vrees ervoor omdat dit gerucht al meer dan 10 jaar terugkomt.

simon
23-05-18, 12:06
Met de grote attractie in Adventureland wordt opnieuw gedoeld op Indiana Jones Adventure die sinds het ontwerpen van DLRP op het masterplan staat. Ik hoop echt dat het die wordt maar ik vrees ervoor omdat dit gerucht al meer dan 10 jaar terugkomt.

Zou inderdaad zeer leuk zijn, maar ik vrees er ook voor. Indiana Jones heeft reeds een attractie in Adventureland, en ik zie ze niet direct een mini-Indiana-Jones-land maken daar. Ik hoop op iets echt nieuws en unieks (zoals we kregen met Ratatouille), waar ook de andere Disneyparken jaloers op zijn.

Oja, en iets met WATER! Nog iets dacht echt welkom is in het Franse resort!

T-Bô
23-05-18, 12:12
Met de grote attractie in Adventureland wordt opnieuw gedoeld op Indiana Jones Adventure die sinds het ontwerpen van DLRP op het masterplan staat. Ik hoop echt dat het die wordt maar ik vrees ervoor omdat dit gerucht al meer dan 10 jaar terugkomt.

Goh, we mogen altijd dromen hé. Eerlijk gezegd geloof ik wel dat er nu, meer dan ooit, hoop is voor de Indiana Jones Adventure (of een Indiana Jones E-ticket).

Vorige week liet men tijdens het InsidEars event weten dat het restaurant Colonel Hathi's Pizza Outpost een buffetrestaurant zal worden. Tevens lieten ze weten dat het restaurant van thema zal wijzigen. Welk thema blijft voorlopig een geheim, maar eens ze het bekendmaken zou er een extra 'surprise' aangekondigd worden. Tevens liet Bob Chapek weten dat hij in de parken voor 100% 'IP-driven' ervaringen wilt gaan. Met de komst van de nieuwe Indiana Jones film (2020) evenals de huidige ligging van het restaurant tussen de Indiana Jones coaster en de Indiana Jones Adventure Outpost zou ik wel vermoeden dat het nieuwe thema Indiana Jones worden zal. En wat zou er als extra 'surprise' aan vast kunnen hangen... Ik droom van een Indiana Jones E-ticket :).

fkl8
23-05-18, 14:35
Goh, we mogen altijd dromen hé. Eerlijk gezegd geloof ik wel dat er nu, meer dan ooit, hoop is voor de Indiana Jones Adventure (of een Indiana Jones E-ticket).

Vorige week liet men tijdens het InsidEars event weten dat het restaurant Colonel Hathi's Pizza Outpost een buffetrestaurant zal worden. Tevens lieten ze weten dat het restaurant van thema zal wijzigen. Welk thema blijft voorlopig een geheim, maar eens ze het bekendmaken zou er een extra 'surprise' aangekondigd worden. Tevens liet Bob Chapek weten dat hij in de parken voor 100% 'IP-driven' ervaringen wilt gaan. Met de komst van de nieuwe Indiana Jones film (2020) evenals de huidige ligging van het restaurant tussen de Indiana Jones coaster en de Indiana Jones Adventure Outpost zou ik wel vermoeden dat het nieuwe thema Indiana Jones worden zal. En wat zou er als extra 'surprise' aan vast kunnen hangen... Ik droom van een Indiana Jones E-ticket :).
Oh maar dromen doe ik ook, zeker over deze attractie. Maar ik hou mijn verwachtingen zo laag mogelijk, zo kan ik extra enthousiast zijn als het wel zo is :D

Crazy2girlken
23-05-18, 19:14
Fingers crossed voor een chinees all you can eat! Ik mis daar echt Aziatische keuken!

simon
25-05-18, 09:03
Fingers crossed voor een chinees all you can eat! Ik mis daar echt Aziatische keuken!

Dit is inderdaad ook iets dat er nog mag komen :)

The Duck Rider
25-05-18, 19:49
Nou jongens er is een Mulan live action in de maak misschien een Chinees thee huisje met Chinese specialiteiten.

Jenno
29-06-18, 09:39
Intussen zijn we een dik jaar verder en is er op een korte tijd veel gebeurd in de parken.
Nieuwe shows, veel meer entertainment, nieuwe attracties en zones in het vooruitzicht, …
Zoals altijd is er ook een keerzijde van de medaille. Onlangs verschenen er berichten van de Franse vakbonden dat ze het personeel meer uitmelken en zijn de Disney-events in de parken nagenoeg verdubbeld in prijs.

Conclusie: we krijgen meer maar zullen daar ook dubbel en dik voor betalen. Ik vermoed dat ze dezelfde prijzentactiek uit de Amerikaanse Disney parken zullen toepassen: zolang de bezoeker ervoor betaald zonder een daling in het bezoekersaantal gaan de prijzen ieder jaar gestaag omhoog.

T-Bô
02-07-18, 08:58
Intussen zijn we een dik jaar verder en is er op een korte tijd veel gebeurd in de parken.
Nieuwe shows, veel meer entertainment, nieuwe attracties en zones in het vooruitzicht, …
Zoals altijd is er ook een keerzijde van de medaille. Onlangs verschenen er berichten van de Franse vakbonden dat ze het personeel meer uitmelken en zijn de Disney-events in de parken nagenoeg verdubbeld in prijs.

Conclusie: we krijgen meer maar zullen daar ook dubbel en dik voor betalen. Ik vermoed dat ze dezelfde prijzentactiek uit de Amerikaanse Disney parken zullen toepassen: zolang de bezoeker ervoor betaald zonder een daling in het bezoekersaantal gaan de prijzen ieder jaar gestaag omhoog.

Ik moet zeggen dat het afgelopen jaar zeer veel veranderd is in positieve zin. Disney ziet er terug prima uit, de pannes zijn een stuk minder geworden, het horeca aanbod werd verbeterd (o.a. verse mosselen en scampi's op meest 'basic' buffetten). Een directe aansluiting van de Disney boulevard met de Davy Corckett Ranch. Oplevering van de prima vernieuwde kamers in Disney's Hotel Cheyenne. De introductie van de Magic Pass (de Magic Band van Disneyland Parijs).

En met name veel beter getraind en vriendelijker personeel. Het feit dat de vakbonden klagen over massale ontslagen kan misschien te maken hebben met de hogere eisen die Disney ondertussen stelt voor zijn personeel...? En de prijs... Tja, Parijs is nog steeds het goedkoopste Disney Resort ter wereld. Dat de prijzen zullen stijgen met de komst van al het nieuws lijkt me nogal wiedes (want zelfs zonder nieuwigheden stijgen ze). Er is nog een weg te gaan voor Parijs op het niveau van de Amerikaanse/Aziatische parken draait. Maar als je ziet wat er op één jaar al werd gedaan geloof ik wel dat dit goed gaat komen.

GriffonofNemesis
02-07-18, 09:11
Ik moet zeggen dat het afgelopen jaar zeer veel veranderd is in positieve zin. Disney ziet er terug prima uit, de pannes zijn een stuk minder geworden, het horeca aanbod werd verbeterd (o.a. verse mosselen en scampi's op meest 'basic' buffetten). Een directe aansluiting van de Disney boulevard met de Davy Corckett Ranch. Oplevering van de prima vernieuwde kamers in Disney's Hotel Cheyenne. De introductie van de Magic Pass (de Magic Band van Disneyland Parijs).

En met name veel beter getraind en vriendelijker personeel. Het feit dat de vakbonden klagen over massale ontslagen kan misschien te maken hebben met de hogere eisen die Disney ondertussen stelt voor zijn personeel...? En de prijs... Tja, Parijs is nog steeds het goedkoopste Disney Resort ter wereld. Dat de prijzen zullen stijgen met de komst van al het nieuws lijkt me nogal wiedes (want zelfs zonder nieuwigheden stijgen ze). Er is nog een weg te gaan voor Parijs op het niveau van de Amerikaanse/Aziatische parken draait. Maar als je ziet wat er op één jaar al werd gedaan geloof ik wel dat dit goed gaat komen.

Ik denk dat prijsstijgingen sowieso een jaarlijks fenomeen zullen zijn inderdaad. In ruil krijgen we betere kwaliteit op alle vlakken, denk maar aan de grote investeringen die eraan komen. Toch denk ik dat ze gaan moeten opletten met hun Amerikaanse prijzen, want een Europeaan is het niet gewend. Er zijn genoeg alternatieven voor een verblijfje pretpark (Europa-Park, Efteling, PortAventura, Phantasialand...) Vandaar dat ze de focus leggen natuurlijk op de brands (Marvel, Star Wars...) want die kan je alleen maar daar ten volle beleven natuurlijk.

Persoonlijk zorgt het ervoor dat ik mij abonnement dit jaar niet verleng. Ik ga even wachten tot de nieuwigheden wat klaar zijn. Aan de andere kant heb ik vroeger een abo gehad terwijl er telkens niet veel nieuws te doen was en is dat nu wel het geval...

Op zich is een daling in de bezoekersaantallen niet altijd slecht. Indien ze meer uitgeven en meer betalen, kan dat winstgevender zijn zelfs.

simon
02-07-18, 16:15
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar wij waren even aan het kijken om naar Disneyland te gaan komend weekend, maar vinden het onbetaalbaar. Concreet heb ik het even opgezocht om te gaan van zondag t.e.m. dinsdag. In totaal dus 2 nachten, en 3 dagen. Als ik hiervoor koos, was ik al min. 700 euro kwijt. Ook in de partnerhotels was dit niet veel goedkoper.

Als ik daarna even opzocht via Trivago of Booking, kwam ik nog op veel te dure prijzen uit. Zelf was ik van plan om op zondag door te gaan, maar nog geen parken te bezoeken. We zouden dan naar Val d'Europ geweest zijn, met SEA LIFE, La Vallée Village en evt. nog Disney Village. Maandag ging ik dan Disneyland Park bezoeken en dinsdag Walt Disney Studios. Daarna terug naar huis rijden. Maar opnieuw waren we min. 300 euro kwijt. En dat heb ik er echt niet voor over...

Xarbero
02-07-18, 18:51
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar wij waren even aan het kijken om naar Disneyland te gaan komend weekend, maar vinden het onbetaalbaar. Concreet heb ik het even opgezocht om te gaan van zondag t.e.m. dinsdag. In totaal dus 2 nachten, en 3 dagen. Als ik hiervoor koos, was ik al min. 700 euro kwijt. Ook in de partnerhotels was dit niet veel goedkoper.

Als ik daarna even opzocht via Trivago of Booking, kwam ik nog op veel te dure prijzen uit. Zelf was ik van plan om op zondag door te gaan, maar nog geen parken te bezoeken. We zouden dan naar Val d'Europ geweest zijn, met SEA LIFE, La Vallée Village en evt. nog Disney Village. Maandag ging ik dan Disneyland Park bezoeken en dinsdag Walt Disney Studios. Daarna terug naar huis rijden. Maar opnieuw waren we min. 300 euro kwijt. En dat heb ik er echt niet voor over...

Tja hoogseizoen. Nu zitten die hotels afgeladen vol! Iedere keer als ik overnacht heb in de partnerhotels heeft het mij maximaal 80€ per nacht gekost. ingang in het park enzo hebk een AP voor dusja...

T-Bô
03-07-18, 09:48
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar wij waren even aan het kijken om naar Disneyland te gaan komend weekend, maar vinden het onbetaalbaar.


Goh, je zal mij nooit horen zeggen dat Disney goedkoop is. Maar als je het vergelijk maakt met de concurrentie vind ik niet dat ze buiten hun categorie prijzen.

Voorbeeld voor een 1 nacht met 2 volwassenen en 2 kinderen + 2 dagenkaart van 17 op 18 december (voor hoogseizoen kon ik Europa Park en Phantasialand niet meer vergelijken wegens volzet):

- El Andaluz, Europa park **** = €522
- Newport Bay Club, Disneyland Paris **** = €442
- Efteling Hotel **** = €371
- Ling Bao **** Phantasialand = €553

Wil je blijven slapen in een onsite hotel ben je gewoon veel geld kwijt. Ongeacht of het Disney is of een ander park. En dan blijkt Disney niet eens de duurste te zijn.

simon
03-07-18, 12:20
Mja, klopt wel allemaal, maar ik ben toch ferm achterover gevallen. Enkele jaren geleden ben ik eens 4 en eens 5 dagen geweest, wel met vrienden mee die een AP hadden, en heeft de hele reis (incl. maaltijden, reiskosten...) me 350 euro gekost. Maar bon, we hebben een alternatieve trip gepland :)

coasterfrenzy
03-07-18, 22:06
Hotels van eigen parken zijn altijd te duur. T-Bo vergelijkt terecht de 4-ster hotels met elkaar, maar persoonlijk interesseert dat aantal sterren me zeer weinig. En dan sla ik ook achterover van de goedkopere opties in de parken. Ik kom zodoende zelden in een park-eigen hotel, maar er zijn parken waar ik het niet kan laten.

Belgiumcoasterfreak
02-08-18, 17:14
Prijzen zijn allemaal relatief me dunkt. In oktober ga ik een weekend naar DLP voor 200 euro pp met daarin een nacht in een B&B op vrijdagavond, een nacht in Disney Santa Fee en de twee dagen/twee parken pas. Vind ik persoonlijk, voor Disney, zeker doenbaar.

fkl8
05-11-18, 15:04
Dit leek me het gepaste topic aangezien het gaat over investeringen.

In een interview met dagblad Le Parisien laat David Wilson, vice-president van Walt Disney Imagineering, het één en ander los over de toekomstplannen.
De plannen voor het Marvel-gedeelte zijn het meest vergevorderd. Daar komen twee attracties. Het gebied dient als het Europese hoofdkwartier van de Avengers, zegt Wilson. "Het wordt een driedimensionale wereld waarin de bekende karakters leven en werken. Onze gasten zullen hun favoriete helden dagelijks kunnen ontmoeten. Zij zijn aanwezig om bezoekers te rekruteren en de trainen."
Achtbaan Rock 'n' Roller Coaster wordt omgebouwd tot een attractie met Iron Man. Bezoekers strijden samen met de superheld tegen het kwaad. Over de tweede Marvel-attractie wil Wilson nog niets kwijt.

In het hart van het park wordt een gigantisch meer aangelegd. "Dat gaan we zowel overdag als 's nachts gebruiken voor shows." Het Frozen-gebied wordt een replica van het fictieve koninkrijk Arendelle, met meerdere attracties. Over de Star Wars-uitbreiding is nog maar weinig bekend. "We zitten in de ontwerpfase, dus het is te vroeg om iets te zeggen over het aantal attracties."
Wilson: "We willen niet dat bezoekers de films gaan herbeleven. We willen ze een nieuwe ervaring bieden in het universum dat ze kennen." In de drie gebieden komen ook speciale themarestaurants te liggen. "Zo kun je in het Marvel-gedeelte eten wat superhelden eten."

Rond 2025 moeten alle nieuwe attracties af zijn.

684

Bron: ooo

Phantasiastisch
07-11-18, 23:51
Ik vermoed dat ze dezelfde prijzentactiek uit de Amerikaanse Disney parken zullen toepassen: zolang de bezoeker ervoor betaald zonder een daling in het bezoekersaantal gaan de prijzen ieder jaar gestaag omhoog.

Jouw vermoeden werd vanavond bevestigd! Haha. ;)

Meer dan 100€ voor één dagje Disney waar je maar enkele attracties kan doen door de lage capaciteit en daardoor véél te lange wachttijden... Nee, bedankt. Ik keer terug voor een verblijf van 3 dagen in 2025, als alle nieuwe gebieden er staan en de capaciteit als iets verbeterd is. :)

fkl8
10-12-18, 16:08
Misschien is het een idee een nieuw topic te openen over de komende uitbreidingen in DLRP maar ik post het voorlopig nog hier.
Disney is net uitgekomen met een nieuwe concepttekening van het Marvel gebied.

705

Rechts vooraan zie ik de meest geliefde (sic) attractie van iedereen, Armageddon, sluit in april 2019 en wordt herwerkt naar een Spider-Man attractie. Volledig achteraan is er (volgens mij) de verbouwde Moteurs action schow te zien.
Links vooraan wordt restaurant des stars omgevormd naar Ant-man theming en daarachter het blockbuster cafe.
In het midden achteraan RNRC die zoals bekend getransformeerd wordt naar Iron Man.

simon
10-12-18, 17:59
Die laatste foto, is dat de nieuwe Armageddon? Of is dit een nog nieuw toe te voegen attractie?

fkl8
10-12-18, 19:11
Die laatste foto, is dat de nieuwe Armageddon? Of is dit een nog nieuw toe te voegen attractie?

Dat is volgens mij de nieuwe Spider-man ride, de oude Armageddon dus.
Er gingen al een hele tijd geruchten dat er hier een interactieve darkride ging komen.

fkl8
10-12-18, 19:41
Een kleine wijziging in mijn originele post. Blijkbaar waren de 2 laatste concept arts voor de Ant-man and the wasp darkride in Hong Kong en het Marvel gebied in Disney's California Adventure. Ik heb ze dan ook terug verwijderd.

Michielsken
15-01-19, 13:10
Volgens geruchten zou Disneyland Park ook 500 miljoen euro krijgen, naast de 2 miljard voor de studios. Er zouden minstens 2 nieuwe attracties komen, waarvan Mickey Runaway Railway er 1 van is. Deze zou komen tussen Videopolis en It's a Small world, die plaats die altijd al als uitbreidingsplaats bekend stond. De 2de attractie die zou komen is vooralsnog een raadsel. Persoonlijk hoop ik op Indiana Jones.

1084459449937469440

bron: Twitter

Ignace
15-01-19, 15:51
Cliché uitspraak maar kom: als er een Indiana Jones komt, koop ik een abonnement!

fkl8
15-01-19, 16:24
Cliché uitspraak maar kom: als er een Indiana Jones komt, koop ik een abonnement!

Als je dat doet zorg ik dat je 10% korting krijgt want daar wil ik bij zijn ;)

Ignace
15-01-19, 16:31
Als je dat doet zorg ik dat je 10% korting krijgt want daar wil ik bij zijn ;)

Deal!

Nathan G
15-01-19, 17:06
Hopen dat de geruchten waarheid mogen zijn, want ook Disneyland Park smeekt om nieuwe attracties. Ik vond het fantastisch om te horen dat Mickey en Minnie hun eigen attractie kregen, en als die ook in Parijs komt vind ik dat nog mooier.

Van tweede attractie hoop ook ik op een Indiana Jones, al smeekt het resort ook nog wel om een waterattractie. Splash Mountain zo dicht bij huis zou denk ik ook wel zalig zijn.

Ignace
15-01-19, 17:08
Hopen dat de geruchten waarheid mogen zijn, want ook Disneyland Park smeekt om nieuwe attracties. Ik vond het fantastisch om te horen dat Mickey en Minnie hun eigen attractie kregen, en als die ook in Parijs komt vind ik dat nog mooier.

Van tweede attractie hoop ook ik op een Indiana Jones, al smeekt het resort ook nog wel om een waterattractie. Splash Mountain zo dicht bij huis zou denk ik ook wel zalig zijn.

Ik heb ook altijd gehoopt op een Splash Mountain, maar nu ik er ééntje gedaan heb zegt het me eigenlijk niet zoveel meer. Het is een goede attractie, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond het bij lange niet één van de absolute Disneytoppers.

Dan zie ik liever een uniekere rapid komen, dat heeft Disney ook al een paar keer gedurfd, dus waarom niet in Parijs.

Michielsken
15-01-19, 17:15
Een Splash Mountain achtige attractie zie ik eerder in het Frozen themagebied komen, dus in de studio's. Op de voorbehouden plaats van Splash Mountain zie ik dan eerder een Rapid river komen, iets als Grizzly of Roaring Rapids.

Nuja, het zijn geruchten, het is ook perfect mogelijk dat we het moeten doen met nieuwe Meet 'n Greetz de komende jaren. :)

etwien
15-01-19, 18:57
Een rapid bij Frontier of Adventureland en Splash Mountain-ish ride zouden de line-up van Disney Parijs in elk geval een stuk vooruit helpen, maar de toegangsprijs waarschijnlijk ook weer, wat mij opnieuw zou weerhouden om het park OOIT te bezoeken (voor de huidige prijs zou er al zeer veel bij mogen komen naar mijn mening, korting verkrijgbaar of niet, het gaat mij om het principe.

Voor mij mag Tron Lightcycle Run ook zeker overwaaien, samen met eventueel een 2’de mine train (het liefst de Grizzly versie).

PyongWon
16-01-19, 07:47
Cliché uitspraak maar kom: als er een Indiana Jones komt, koop ik een abonnement!
Misschien gaat dit dom over komen maar... DLP heeft toch al een Indianna Jones achtbaan?

Wat bedoelen jullie met een "Indianna Jones" en hoe groot is de kans dat ze twee attracties met hetzelfde thema gaan zetten...

GriffonofNemesis
16-01-19, 09:01
Misschien gaat dit dom over komen maar... DLP heeft toch al een Indianna Jones achtbaan?

Wat bedoelen jullie met een "Indianna Jones" en hoe groot is de kans dat ze twee attracties met hetzelfde thema gaan zetten...

Indiana Jones Adventure (https://disneyland.disney.go.com/attractions/disneyland/indiana-jones-adventure/) is de attractie die bedoeld wordt. Een ouder gerucht is dat Dinosaur in Animal Kingdom een Indiana Jones makeover krijgt en dat de kosten gedeeld gaan worden met Parijs. Daarnaast zien we de laatste jaren meer en meer investeringen in gebieden dan in slechts 1 attractie (Avatar, Star Wars, Frozen...) Het lijkt dus zeker mogelijk dat ze in Adventureland in Parijs een Indiana Jones gebied willen maken, zeker met de nieuwe film die gaat uitkomen. De plaats is er al sinds de opening van het park en is ook mooi om een volledig themagebied te presenteren.

Indien Runaway Railway zou komen naar Parijs, zou ik dat absoluut niet erg vinden. Beter dan gewoon een Toon Town, eindelijk weer eens een nieuwe attractie en Mickey blijft toch wel de ster van Disney. Wat de tweede attractie betreft, ben ik dus volledig voor Indiana Jones Adventure! Een rapid zou ook mogen inderdaad, Grizzly River Run in Disney's California Adventure was fantastisch! Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.

Pretparkfreak7
16-01-19, 10:36
Van zowel rapid, splash mountain als een indiana jones darkride zijn er al dan niet fanmade overlays die tonen waar de attracties in het park zou kunnen passen.

823

Een Rapid River zou achter het Frontierland treinstation en het nu in verbouwing zijnde Chaparral-theater kunnen komen.


824
De inplanting van Splash mountain zou eveneens op die plek kunnen komen, maar dan moeten ze gaan schuiven met wat er nu staat.

825
De Indiana Jones Darkride scheen ooit gepland te zijn naast de Indiana Jones Coaster en dat lapje grond is nog steeds beschikbaar.

Dat het klimaat in Parijs geen waterattracties toelaat lijkt me gewoon het perspraatje om vooral niet toe te geven dat ze er gewoon het geld niet in willen investeren. Disney gooit tijdens de wintermaanden sowieso enkele attracties dicht om te besparen: een wilde waterattractie moet een natte droom zijn voor die strategie: die kan je tenminste met duidelijke argumenten dichtgooien.

Ik verwacht eigenlijk een splash mountain-equivalent in het nieuwe Frozen-gedeelte van de studios. Als er al een waterattractie naar Disney komt zie ik die niet voor 2030 komen. Met zoveel nieuwigheden voor het Studios park, mogen we volgens mij al blij zijn als er één of twee attracties naar Disneyland komen.

The Duck Rider
16-01-19, 14:05
Van zowel rapid, splash mountain als een indiana jones darkride zijn er al dan niet fanmade overlays die tonen waar de attracties in het park zou kunnen passen.

823

Een Rapid River zou achter het Frontierland treinstation en het nu in verbouwing zijnde Chaparral-theater kunnen komen.


824
De inplanting van Splash mountain zou eveneens op die plek kunnen komen, maar dan moeten ze gaan schuiven met wat er nu staat.

825
De Indiana Jones Darkride scheen ooit gepland te zijn naast de Indiana Jones Coaster en dat lapje grond is nog steeds beschikbaar.

Dat het klimaat in Parijs geen waterattracties toelaat lijkt me gewoon het perspraatje om vooral niet toe te geven dat ze er gewoon het geld niet in willen investeren. Disney gooit tijdens de wintermaanden sowieso enkele attracties dicht om te besparen: een wilde waterattractie moet een natte droom zijn voor die strategie: die kan je tenminste met duidelijke argumenten dichtgooien.

Ik verwacht eigenlijk een splash mountain-equivalent in het nieuwe Frozen-gedeelte van de studios. Als er al een waterattractie naar Disney komt zie ik die niet voor 2030 komen. Met zoveel nieuwigheden voor het Studios park, mogen we volgens mij al blij zijn als er één of twee attracties naar Disneyland komen.

Vergeet Mickey and Minnie runaway railway niet in Fantasyland als nieuwe attractie

coasterfrenzy
17-01-19, 10:03
Indien Runaway Railway zou komen naar Parijs, zou ik dat absoluut niet erg vinden. Beter dan gewoon een Toon Town, eindelijk weer eens een nieuwe attractie en Mickey blijft toch wel de ster van Disney. Wat de tweede attractie betreft, ben ik dus volledig voor Indiana Jones Adventure! Een rapid zou ook mogen inderdaad, Grizzly River Run in Disney's California Adventure was fantastisch! Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.

Ik vond toon-town in Anaheim nogthans een geweldig gebied met veel charmes, waar niet alleen Mickey, maar ook Minie, Pluto en alle andere classic toon figuren een eigen plekje hebben. Het is ook een gebied dat ze in Orlando nog niet kennen en bij mijn weten ook niet gepland is. Dus voor mij mocht het direct naar Parijs komen.


Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.

De grizzly river in Anaheim behoort inderdaad tot de betere rapid rivers.

Een Tron attractie vind ik ook niet in het huidige hoofdpark in Parijs passen. (ook niet in het Magic Kingdom van Orlando trouwens, was daar misschien meer iets voor de Studio's of Epcot geweest).

Qua achtbanen verbaasd Parijs me eigenlijk. We hebben met afstand het meest thrill-georienteerde Disney park ter wereld. In Parijs vind je meer inversies terug dan in alle andere parken te samen*, maar ook een grotere en heftigere BTM, de heftigste wilde muis van enig Disney park, etc.. Iemand enig idee waarom dat zo is?

*Inversies worden door het gewone publiek vaak als thrill beschouwd, ondanks dat dit niet persé in relatie hoeft te staan of een betere rit garandeerd. Overigens hebben alle disney parken ter wereld tesamen dan nog steeds minder inversies dan in één achtbaan op zichzelf: Smiler.

Michielsken
17-01-19, 10:32
Qua achtbanen verbaasd Parijs me eigenlijk. We hebben met afstand het meest thrill-georienteerde Disney park ter wereld. In Parijs vind je meer inversies terug dan in alle andere parken te samen*, maar ook een grotere en heftigere BTM, de heftigste wilde muis van enig Disney park, etc.. Iemand enig idee waarom dat zo is?

Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?
Wel bizar dat bij opening enkel BTM aanwezig was. Indiana Jones is snel gezet omdat het attractie (achtbaan?)aanbod gewoon te laag was, zeker in vergelijking met andere Europese parken. Dat hebben we trouwens ook gezien bij DisneySea, Raging Spirits is daar ook 4 jaar later geopend dan het park.
Space Mountain is inderdaad een geval apart, maar ik vermoed gewoon dat dit een inversiebaan is geworden omwille van de nieuwste technieken die toen gebruikt konden worden. Rammelbakken zoals Goudurix konden vermeden worden, maar de bezoekers kregen wel een unieke attractie, in een prachtig kader. Het was dus de publiekstrekker bij uitstek, ondanks zijn inversies. Bij een 'non-inversie' Space Mountain zou dit volgens mij minder aangeslagen hebben bij de bezoekers.
Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.

coasterfrenzy
17-01-19, 10:48
Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?

Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)



Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.

Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?

Michielsken
17-01-19, 11:07
Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)



Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?

Je moet wel in perspectief zien dat de parken in de VS gebouwd zijn in de tijd voor dat er grote thrill-parken waren. En bij RnRc hebben ze ingezien dat ze zo'n baan wel kunnen plaatsen, maar toen was al duidelijk dat Disney nooit een thrill-park zou kunnen zijn/worden. Ze mikken daar op een ander segment van mensen.

In Europa (en zeker begin jaren 90) was een grote thrill-achtbaan nog echt niet bekend (Goudurix was de uitzondering) Maar de grote parken hier hadden wel al meer ingezet op thema en beleving (Walibi, Europa-Park, Phantasialand, Parc Astérix, Efteling), maar ze hadden ook wel al wat thrill staan (Python, Sirocco, Goudurix, etc.)
Misschien heeft dit Disney laten beseffen dat hier in Europa de mensen meer algemeen naar een attractie/themapark gaan, dus zowel thrill als soft attracties. Wat in de VS helemaal anders is, met die megathrill parken als SFMM en CP.

The Duck Rider
17-01-19, 17:38
Ik dacht laten we een lijst maken met onze wensen voor dit park qua attracties heb even het hele forum afgezocht en heb een lijst gemaakt (dit zijn alleen rides in het disneyland park)
- Indiana Jones River Rapid / enhanced motion vehicle Adventureland
- Log Flume Frontierland
- Soarin Discoveryland/Adventureland
- Mickey and Minne runaway Railway Toontown/Fantasyland
- Tron Autopia achter Discoveryland Theather
-Beauty and the Beast Dark- ride Fantasyland
-Little Mermaid Hangende voertuig/Dark ride Fantasyland
(Sorry voor de Spel fouten dyslexie)

Vercruz
21-01-19, 21:19
de Indiana Jones coaster is indertijd geplaatst om de capaciteit in het park te verhogen en zou oorspronkelijk maar 6maanden blijven staan, door de grote populariteit ervan is deze toch in het park gebleven.

Ggolt
21-01-19, 22:49
de Indiana Jones coaster is indertijd geplaatst om de capaciteit in het park te verhogen en zou oorspronkelijk maar 6maanden blijven staan, door de grote populariteit ervan is deze toch in het park gebleven.

Ik ken de geschiedenis van die coaster nu niet maar 6 maanden lijkt me wel kort, niet? De ondersteuningen lijken inderdad wel erop gemaakt om echt eerder een kermiscoaster te kúnnen zijn, maar dan die theming enzo?

Phantasiastisch
22-01-19, 14:26
Ik ken de geschiedenis van die coaster nu niet maar 6 maanden lijkt me wel kort, niet? De ondersteuningen lijken inderdad wel erop gemaakt om echt eerder een kermiscoaster te kúnnen zijn, maar dan die theming enzo?

Die theming is geloof ik later geplaatst, toen besloten werd om de achtbaan permanent te houden. Wat Vercruz zei over de tijdelijkheid van de coaster klopt wel degelijk.

Ignace
22-01-19, 14:58
Die theming is geloof ik later geplaatst, toen besloten werd om de achtbaan permanent te houden. Wat Vercruz zei over de tijdelijkheid van de coaster klopt wel degelijk.

Dat de baan tijdelijk zou zijn gelooft iedereen wel denk ik, maar zes maanden lijkt me nogal kort. Te kort om geloofwaardig te zijn zelfs.

Rein
22-01-19, 16:36
Voor zover ik het mij herinner was de Indiana Jones achtbaan (1993) inderdaad een snelle en tijdelijk quickfix voor het tijdrovende project Space Mountain (toen nog Discovery Mountain) en ging deze opnieuw afgebroken worden na opening van SM (1995). Volgens de geruchten was het dan de bedoeling om op hetzelfde terrein een volledig Indiana Jones themagebied te bouwen, maar dit ging niet door wegens de te hoge kosten, plus er werd voorrang gegeven aan de bouw van de Walt Disney Studios. De theming heeft er trouwens altijd gestaan, maar is een goedkope constructie (zie foto). Rond 2000 gebeurde er een grondige renovatie en werden delen van de track vervangen om de karretjes achterwaards te laten rijden. De tempel werd echter niet vervangen maar er kwamen wel decorstukken bij.

830

Vercruz
22-01-19, 17:08
Dat de baan tijdelijk zou zijn gelooft iedereen wel denk ik, maar zes maanden lijkt me nogal kort. Te kort om geloofwaardig te zijn zelfs.

is ons verteld geweest door een Gids in het park tijdens een rondleiding.
waar nu sprake is van die nieuwe attractie over Mickey ging oorspronkelijk een attractie komen van de kleine zeemeermin.
https://srv2.zoomable.ca/view.php?i=10237783054_710ecc03a1_o.tif#full

door problemen met het budget is dit uitgesteld allemaal.
in de arcade bevind zich ook ergens een doorgang naar een pleintje(die nu backstage is) maar waar wel nog steeds de muziek van Mainstreet speelt. oorspronkelijk ging je daar dus kunnen zitten en iets drinken.

traveler
24-01-19, 13:00
Eerlijk gezegd verbaast me het niet dat er zo veel uitbreidingspunten gekend zijn. Als je er gaat slagen ze er redelijk in om te verbergen dat dit park maar half af is. tot je naar de indeling begint te kijken. valt het zeer op.

Een zone die hier niet is besproken is het 'prinsessenkasteel' op de plek achter het doolhof van Alice. Ik heb verschillende keren opgevangen dat het station daar ook maar tijdelijk was en moest worden geintegreed in een alles eind goed gedeelte. een soort van hoe leefde ze nog lang een gelukkig.

ik zie dit gedelte niet gebouwd worden maar zou een leuke aanvulling zijn

simon
02-04-19, 18:45
De toekomst na de overname vertaalt zich vooral in... duurdere toegangstickets! Sinds vandaag kost een dagticket voor de 2 parken 107 euro (+ 3 euro) en een dagticket voor 1 park 87 euro (+ 3 euro).

Opvallend: net nu zijn er weer enkele attracties (definitief) gesloten...

In het Disneyland Park moet je het nu (tijdelijk) doen zonder Disneyland Railroad, Autopia, Dumbo the Flying Elephant en La Cabane des Robinson. Phantom Manor is bovendien al meer dan een jaar gesloten...

In het Studios Park zijn dan weer Cars Quatre Roues Rallye gesloten voor onderhoud. Onlangs sloten ook Art of Disney Animation en Armageddon: les Effets Spéciaux definitief de deuren, net als Stitch Live! die dit weekend voor het laatst werd opgevoerd.

coasterfrenzy
04-04-19, 08:45
Wat betekent die "(+ 3 euro)" bij de prijzen?

jefke88
04-04-19, 09:21
Dat het 3 euro duurder geworden is...?

coasterfrenzy
04-04-19, 12:08
Dat het 3 euro duurder geworden is...?

Achso.. ik zat al te denken aan administratiekosten of zoiets stoms.. maar dat klinkt wel logisch ja :p

Ach.. wellicht dat de personeelsvereniging nog eens een goede aanbieding heeft voor het park. Aan hun Normale prijzen gaan ze mij daar in elk geval nooit zien, maar ik denk dat er sowieso maar héél weinig mensen zijn die de kassaprijs betalen.

Op zich is dat natuurlijk vrij normale marketing. Je ziet het ook in webwinkels, supermarkten, etc. Je maakt een product duurder en daarna smijt je het in de aanbieding voor de zelfde prijs als wat het vroeger kostte en vervolgens verkoopt het als zot omdat iedereen denkt dat ze een goede deal hebben.

PyongWon
13-04-19, 10:27
Is er eigenlijk een plan bekend van de studios met wanneer, waar, wat gaat openen zoals het masterplan van Walibi B.?

Phantasiastisch
13-04-19, 12:44
Dit is nog niet bekend gemaakt. Enkel dat er 3 nieuwe gebieden op elkaar volgend zullen openen in 2021, 2023 en 2025.

Aangezien er centraal een meer komt te liggen met als eyecatcher op de achtergrond het kasteel van Frozen en met Frozen II die in november in de zalen komt gok ik dat ze dit gebied eerst zullen bouwen.

Aangezien de film nog zal spelen in 2020, zou het strategisch een slimme zet zijn om een jaar later het Frozen themagebied te openen. Dan is de hype nog groot (ookal blijft Frozen over het algemeen heel populair).

Hoewel de plannen ondertussen waarschijnlijk al gewijzigd zijn met de aankondiging dat de Studio Tram Tour een Cars Thema krijgt en dit wellicht het tot nu toe onbekende 3e thema was... De attractie heropent in 2020.

Dus het kan goed zijn dat Cars een volledig themagebied krijgt tegen 2021.
En dan gevolgt door Frozen in 2023 en Star Wars Land in 2025. Dan is het masterplan voltooid en dit lijkt me momenteel het meest voor de hand liggend. :)

coasterfrenzy
13-04-19, 15:44
Hmm.. Ik heb helemaal niets met Cars. Ik hoop dat ze meer voor een Pixar Thema gaan. Die Cars attractie kan prima aansluiten bij Toy Story Playland en zo kunnen ze nog wat andere IP's gebruiken.

Didymus
15-04-19, 17:03
Cars... interessante keuze. Er zijn al absoluut prachtige en levensechte Cars animatronics in Amerika die we dus zeker zullen terugzien, dat is goed nieuws. Maar ik heb geen idee hoe ze die in de attractie zullen verwerken. Wel leuk dat we een one-of-a-kind attractie krijgen in ieder geval. Het klinkt toch zeker al logischer dan een Frozen land in de Studios...

simon
18-04-19, 19:07
Nadat de prijzen al enkele keren stegen, en er verder niet veel nieuws naar buiten kwam, beginnen ze nu stilaan toch met wat echte veranderingen en nieuwigheden door te voeren.

Een eerste experiment loopt sinds deze week bij Indiana Jones, waar een SRL werd toegevoegd. Deze blijft nog even tot 5 mei. Ik vermoed dat ze dus wellicht nog wat attracties met SRL gaan uitrusten in de toekomst, wat hier en daar de capaciteit kan doen verbeteren.

Vanaf 3 mei gaat Phantom Manor eindelijk terug open voor het publiek. Maar liefst anderhalf jaar bleven de deuren hier gesloten voor een grote renovatie, die duidelijk verder ging dan we eerst dachten. Het hele verhaal werd herbekeken en zal dus verstaanbaarder worden voor het grote publiek. Voor het internationale publiek zal je er nu ook Engels kunnen horen, zodat het nog duidelijker wordt. Verder zijn er ook nog wat nieuwe effecten en animatronics toegevoegd, dus denk ik dat dit misschien wel de grootste renovatie van dé klassiekers in het park is - Hyperspace Mountain niet meegerekend. De abonnees krijgen trouwens enkele dagen voordien de exclusieve avant premiere.

Deze zomer vindt het Lion King Festival plaats, wat gepaard gaat met een nieuwe show in een nieuw theater.

Vanaf de Halloween-periode krijgt ook Tower of Terror een leuke extra: er worden random drop sequences toegevoegd, waardoor elk ritje anders zal verlopen en niet meer voorspelbaar zal zijn zoals nu.

In het kerstseizoen staat uiteraard Frozen centraal in de parken, mede door de release van Frozen II. Hierdoor opent het park ook een nieuwe attractie Animation Celebration, in de voormalige Art of Disney Animation, waarbij de personages en decors centraal zullen staan en je op het einde een ontmoeting met Olaf krijgt.

Volgende zomer heropent de Studio Tram Tour in een Cars-jasje, wat ervoor moet zorgen dat het beter inspeelt op de hele familie. Hierdoor zullen enkele scenes verdwijnen en andere worden toegevoegd. Ook het station wijzigt van locatie, wat doet vermoeden dat er een soort Cars-land zal ontstaan. De nieuwe naam is nog niet bekend, maar het lijkt nu wel vast te staan dat deze attractie toch niet zal verdwijnen in het masterplan.

jefke88
19-04-19, 08:44
De abonnees krijgen trouwens enkele dagen voordien de exclusieve avant premiere.

Ook weer typisch Disney. Het is tegenwoordig steeds stervensdruk in het park, de attractie is duidelijk al af voor 3 mei maar niemand die daar de ingeving krijgt de attractie al direct open te gooien. Af is toch af, het is niet dat het park overcapaciteit heeft. Zoiets ben je toch bijna schuldig aan je bezoekers (die bijna een maandloon neertellen voor een weekendje met een gezin)? Op sommige gebieden heb ik daar toch steeds de indruk dat Disney sch**t heeft aan haar bezoekers.

coasterfrenzy
19-04-19, 13:10
Dat random droppen in ToT klinkt wel tof. Zo zouden ze meer torens mogen uitrusten.

Rein
23-04-19, 15:20
1117044525699096576

Renderings en layout van het Marvel gedeelte (via Outsidears):

1090
1091
1092
1093
1089

Hoge resolutie van de blueprint. (http://outsidearsdlp.fr/images/jenga-general-blueprint.jpg)

GriffonofNemesis
24-04-19, 07:56
Ik veronderstel dat die foto's de basislaag zijn en dat er nog van alles aan de facades geplakt zullen worden indien deze correct zijn.
Ik vraag me af wat het "Mission Control" gebouw is op die plannen. Vooral omdat mij dat de ingang lijkt tot de stuntshow vandaag.
Wat ze daarmee gaan doen lijkt mij ook vreemd. En die Reign of Fire scene ligt precies ook wat ver om in de Marvel zone te betrekken.

fkl8
24-04-19, 11:46
Ik veronderstel dat die foto's de basislaag zijn en dat er nog van alles aan de facades geplakt zullen worden indien deze correct zijn.
Ik vraag me af wat het "Mission Control" gebouw is op die plannen. Vooral omdat mij dat de ingang lijkt tot de stuntshow vandaag.
Wat ze daarmee gaan doen lijkt mij ook vreemd. En die Reign of Fire scene ligt precies ook wat ver om in de Marvel zone te betrekken.
Zoals ik het zie is "Reign of fire" gewoon de werknaam voor de scene in de Tram Tour, die normaal niet zal wijzigen. "Mission Control" wordt een meet & greet dacht ik eens ergens gelezen te hebben.
Wel een geweldige naam voor R'NRC, Jukebox :D

jumperkeej
24-04-19, 14:32
Ik ben enorm benieuwd naar het vernieuwde Phantom Manor! Het is al sinds mijn eerste bezoek aan het park mijn favoriete attractie daar!

Daarnaast even twee vraagjes aan de kenners:
- Jukebox voor RnRC? Ik dacht dat ze die naar Iron Man gingen ombouwen... Of heb ik ergens een spook voor waarheid aangenomen?
- Weet iemand of er al plannen zijn om de Star Wars overlay van Hyperspace Mountain terug te verwijderen en er eindelijk terug een normale Space Mountain (M2) van te maken?

Rein
24-04-19, 15:07
- Jukebox voor RnRC? Ik dacht dat ze die naar Iron Man gingen ombouwen... Of heb ik ergens een spook voor waarheid aangenomen?

Jukebox en Slingshot zijn werktitels en zijn niet de uiteindelijke naam van de attractie. Jukebox = Iron Man en Slingshot = Spiderman.

Wat mij vooral ook nog opvalt is de hoeveelheid groen!

simon
09-05-19, 18:48
Intussen zijn er nieuwe visuals vrijgegeven van de vernieuwde Rock & Rollercoaster, waarbij je ook een betere kijk krijgt op 'Marvel Land'. Het zijn wel nog maar ruwe computer animaties met weinig details of decoraties.

http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/60006741_2374490932594697_3989796001169801216_n.jp g
http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/59658955_2374491072594683_7209751180757434368_n.jp g
http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/59876166_2374491015928022_2187112091469479936_n.jp g
http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/60006741_2374490932594697_3989796001169801216_n.jp g
http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/img_2019.jpg

Alles krijgt dus een heel andere look, waarbij het huidige Backlot thema volledig vervangen woord door een sci-fi futuristisch thema.

Ook een eerste plattegrond van de nieuwe 'Iron Man'-attractie (voormalige RNRC) werd gepubliceerd:
http://pixiedust.be/wp-content/uploads/2019/05/59706755_2374490949261362_7161156834143764480_n.jp g
Hierop is te zien dat de wachtrij en voorshows worden aangepast. In een nieuwe ruimte van 36 m? komt een nieuwe voorshow. Hier kunnen 48 personen naar kijken, goed voor 2 achtbaantreinen.

In het gebied komt ook een Spider-Man attractie (voormalige Armageddon) en een nieuwe meet & greet locatie Mission Control. Het Restaurant des Stars zou ook mee opgenomen worden in het nieuwe themagebied en zo een Ant-Man thema krijgen.

coasterfrenzy
09-05-19, 21:22
Als ik het goed begrijp ga je nu dus eerst de launch zien, en ga je daarna pas een gang in die naar de Voorshow loopt..

Klinkt als het bekijken van een uitvinding, waarbij je bij de preshow instructies krijgt om die erna zelf te mogen testen.. of zoiets.. al hoop ik eigenlijk dat ik het daarmee fout heb.

simon
21-05-19, 16:45
Onlangs was Ratatouille te zien in 2D, omdat er een probleem was met de 3D... Zou dit een test zijn? Of eerder een besparing?


https://youtu.be/5y6es-UIcRQ

Andere bezuinigingen zijn al langer gaande... Zo blijft de Disneyland Railroad langer gesloten dan oorspronkelijk voorzien. Normaal zou deze heropenen nu het nieuwe Frontierland Theater quasi klaar is. Dit werd ook zo gecommuniceerd aan de ingang van de attractie in Main Street USA. Nu zou de attractie gesloten blijven tot halfweg september... Bovendien reed de trein de laatste jaren met slechts 1 trein (i.p.v. 4), waardoor de wachttijden gigantisch hoog lagen. De frequentie was dan namelijk maar 1 trein per uur!

Ook Dumbo blijft langer gesloten wegens renovatie. Heropening nu is voorzien vanaf 21 juli, ruim een maand later dan gepland.

Idem voor Autopia, waar de heropening voorzien is voor het einde van het jaar!

Om toch met wat goed nieuws te eindigen... Er wordt wel gekozen voor nieuw entertainment in het Walt Disney Studios Park. Sinds vandaag, tot 28 juni, zijn er nieuwe animaties te zien op de Hollywood Boulevard. Onder 'No Biz Like Showbizz!' lopen ambitieuze filmmakers, onhandige assistenten en sterren van het grote scherm rond je heen. Deze beroemdheden delen handtekeningen uit, of je komt plots terecht in de hoofdsc?ne van een film die men opneemt of je wordt uitgenodigd om mee te doen als last minute vervanger van de cast van een film!

In de beginperiode waren wel meer van deze street acts, maar die werden ook... jawel, wegbezuinigd. Nu krijgen we deze dus even terug.

Oja, en ook de sprekende vuilbak PUSH komt ook nog even ten tonele.

simon
22-05-19, 20:27
Niet alleen de parken breiden uit, ook de overnachtingsmogelijkheden breiden verder uit. Na Villages Nature en de geruchten rond een nieuw budgethotel, zijn er nog vergevorderde plannen voor een nieuw hotel!

Deze keer koos men voor een samenwerking met JW Marriott, waarvan de bouwwerken nog dit jaar starten en de oplevering voorzien is voor 2021 - wanneer ook de eerste uitbreiding in het Studios Park een feit zou zijn. Het nieuwe luxehotel komt te liggen naast Golf Disneyland en het bestaande Marrott Village d'Ile-de-France. Qua opzet doet het wat denken aan Village Nature, want ook hier komen meerdere gebouwen te liggen rond een groot meer. In totaal zijn er 203 kamers voorzien, verspreid over een groot gebouw in het midden en losse accommodaties er rond. Verder zullen er ook een restaurant, bar, wellness en zakelijke ruimtes gecre?erd worden, waarbij men duidelijk mikt op een hoger segment dat niet alleen voor de pretparken komt.

https://www.discoverthemagic.nl/content/content/afbeeldingen/dlp-nieuws-jwmarriotthotel-03.jpg

https://www.discoverthemagic.nl/content/content/afbeeldingen/dlp-nieuws-jwmarriotthotel-04.jpg

Bron (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/nieuw-luxe-hotel-jw-marriott-golf-disneyland-paris)

Rein
12-06-19, 13:44
Byebye Armageddon:
1161
Bron (http://starparc.be/2019/05/disneyland-paris-france.html)

simon
23-08-19, 15:52
Op D23 Expo werd de nieuwe naam onthuld voor het themagebied rond Marvel, namelijk Avengers Campus. Hierin komen dus de attracties rond Iron Man en Spider Man te liggen. Soortgelijke themagebieden worden gebouwd in California en Hong Kong. Samen zullen ze ook bijdragen tot 1 verhaallijn.

***

Daarnaast raakte ook bekend dat de eerste Frozen-attractie in het Walt Disney Studios Park de deuren opent op zondag 17 november 2019. Momenteel zijn de constructiewerken volop aan de gang, maar toch zou dit op tijd klaar zijn tegen het winterseizoen (en de release van Frozen II). In deze attractie (de vervanger van Art of Disney Animation) zal je jouw favoriete figuren uit Frozen kunnen zien en ook op de foto gaan met Olaf.

En er is nog Frozen-nieuws... Na het kerstseizoen loopt de winter precies nog even door. Van 11 januari t.e.m. 3 mei 2020 viert DLRP namelijk het Frozen Season. Dit betekent waarschijnlijk ook geen terugkeer van het Pirates vs. Princesses Festival.

siroccofreakske
26-08-19, 09:08
En er is nog Frozen-nieuws... Na het kerstseizoen loopt de winter precies nog even door. Van 11 januari t.e.m. 3 mei 2020 viert DLRP namelijk het Frozen Season. Dit betekent waarschijnlijk ook geen terugkeer van het Pirates vs. Princesses Festival.

En wellicht ook geen terugkeer van Season of the Force?

Xarbero
26-08-19, 16:31
En wellicht ook geen terugkeer van Season of the Force?

dat was al terug aangekondigd dacht ik? En wie weet, princesses en pirates terug naar de lente? Daar pastte het toch iets beter in mijn mening.

Crazy2girlken
26-08-19, 22:29
Zowel prinses & pirates als swing into spring was reeds aangekondigd dat deze niet terug zouden keren. Hence the princess & pirates annual pass soir?e afgelopen maart, dat was het "afscheid". :)
Frozen is de vervanger van beide en wordt een langlopend seizoen. Season of the force is bevestigd terug te keren maar nog geen concrete data, zal vermoedelijk weer januari - maart ergens worden. De 2 zijn prima combineerbaar aangezien season of the force doorgaat in de Studios en het Frozen seizoen in het hoofdpark.

simon
10-09-19, 16:38
Intussen is er weer wat nieuws uit Parijs gelost...

Twilight Zone Tower of Terror krijgt onder het motto Dimension of Chills (vanaf 28/09/19) 3 nieuwe programma's, die rond hetzelfde verhaal draaien: Alle verhaallijnen draaien om een klein meisje dat volgens het verhaal op mysterieuze wijze verdween toen het Hollywood Tower Hotel in 1939 werd getroffen door de bliksem. De geest van het meisje dwaalt er nog steeds rond. De verhaallijnen zijn:
- The Malevolent Machine: Deze kwaadaardige machine heeft maar één doel: jou in de val lokken en laten krijsen terwijl je zonder enige waarschuwing naar beneden stort
- The Shaft Creatures: De lift wordt geterroriseerd door angstaanjagende wezens die ronddwalen in de schacht. Hoe harder je smeekt om genade, hoe machtiger ze worden. Kun jij stil blijven?
- The 5th Dimension: Je komt terecht in een huiveringwekkende reis tussen werelden, waarbij je niet meer weet wat echt is en wat niet.

Animation Celebration - Frozen: A Musical Invitation (vanaf 17/11/19), een nieuwe interactieve belevenis

Studio D (voorjaar 2020) is de opvolger van Disney Junior en brengt een nieuwe, muzikale show met Mickey, Minnie en hun vriendjes.

Ook de namen van het vernieuwde Hotel New York - The Art of Marvel (zomer 2020) raakten bekend: die gaan door het leven als Manhattan Restaurant (tafelbediening), Downtown Restaurant (vooral Amerikaanse gerechten), Skyline Bar, Lounge Bar, New York Boutique (souvenirwinkel) Super Hero Station (Marvel-fotohoek) en Marvel Design Studio (kidsclub). De kamers gaan door het leven als o.a. Empire State Club (ingericht als appartement van Tony Stark), maar ook andere helden Avengers en Spider-Man krijgen hun kamers en suites. Het zwembad krijgt een metrothema. Dit is trouwens het eerste Marvel-hotel ter wereld, met meer dan 300 kunstwerken van meer dan 50 artiesten. Reserveren in het nieuwe hotel is mogelijk vanaf 5 november 2019.

Het Frozen-themagebied Arendelle krijgt ook meer vorm en zal eruit zien als een knus Scandinavisch havenstadje met een groot ijskasteel en besneeuwde bergen. Hierin vinden we straks één grote attractie, meet en greet locatie, een restaurant en shops tellen. De attractie is volgens geruchten vergelijkbaar met Epcot's Frozen Ever After, maar meer details worden later bekendgemaakt. Ook een timing is hier nog niet voor vrijgegeven.

https://www.looopings.nl/img/foto/100919frozen1.jpg

simon
01-10-19, 16:47
Disney's Halloween Festival is intussen gestart, met de catchy song / tagline 'Are you brave enough?'. Dit jaar telt het volgende blikvangers:

- A New Dimension of Chills, een blijvertje die nu geopend werd in Twilight Zone Tower of Terror, waarbij elke schacht een eigen verhaal en ritprogramma kreeg, dat het geheel nog spannender maakt. Er werd tevens een knappe, nieuwe trailer hiervoor opgenomen:

https://youtu.be/ZEGOWSmMsdQ

- Are You Brave Enough?, een nieuwe show op de Royal Castle Stage, met de slechteriken in de hoofdrol. Hierbij krijgt Ursula dit jaar ook een rol.

- Mickey's Halloween Celebration, de dagelijkse parade op z'n Halloweens.

- Meet en greets met de Disney schurken, zoals Ursula of Maleficent.

- Decoraties in Main Street, USA en Frontierland (waar Coco opnieuw de hoofdrol speelt)

- Preshow voor Disney Illuminations:

https://youtu.be/_TktVnWf3Ng

- Maleficent: Mistress of Evil Preview: in het Studio Theater krijg je als bezoeker een exclusieve preview op de nieuwe film, die later dit jaar in de zalen speelt.

- Disney Halloween Parties op 26/10 en 31/10, waarbij er ook een scare zone rond het piratengebied wordt opgebouwd.

Waliboy
25-11-19, 21:30
Steeds meer muren verschijnen voor de toekomstige uitbreiding van het themagebied "Avengers Campus" @ Walt Disney Studios Parc:

https://www.mupload.nl/img/isij8z2qgwx.jpg

https://www.mupload.nl/img/wljwogz8.jpg

https://www.mupload.nl/img/izpizlys977ca.jpg

https://www.mupload.nl/img/7ebug2wq9x.jpg

Dit en meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/
Met dank aan Rudy Dierick

Joran
25-11-19, 22:52
Heeft iemand hier de nieuwe versie van ToT al gedaan eigenlijk? Heb her en der wel wat positieve dingen gelezen op twitter, maar nog geen echte review... :)

siroccofreakske
26-11-19, 12:14
Bij m'n vorige bezoek heb ik de nieuwe versie van ToT drie keer gedaan. Omdat ik zelf niet houd van spoilers, zal ik dat proberen te beperken, maar ik wou toch m'n mening even geven. Wie dus helemaal niets wil weten, skipt deze post beter, de rest kan denk ik met gerust hart verder lezen. ;)

Het feit dat je niet meer weet hoe je gaat vallen, is echt een meerwaarde. Want laten we eerlijk zijn: iedereen hier kende het vorige programma wellicht vanbuiten :)

Ook de nieuwe beelden vind ik een verbetering ten opzichte van de vorige (die ik ook zeker erg leuk vond hoor). De combinatie van de beelden en het valprogramma lijken mij op basis van mijn ervaring random te zijn. Van de 3 keer dat we hem deden hadden we 2x dezelfde beelden, maar wel 3 verschillende valprogramma's.

Het enige minpunt (maar dat heeft niets met de nieuwe versie te maken) is dat ik hoe langer hoe meer het gevoel krijg dat ze helemaal hun best niet meer doen om de wachtrij na de bibliotheek te beperken. Volgens mij kan het toch niet héél moeilijk zijn om dat een beetje goed in te schatten en te zorgen dat je binnen de 5 minuten nadat je de bibliotheek verlaat effectief de lift instapt. In de vakken voor de liften wachten, vind ik uiteraard niet erg. Maar als je ook al bijna 10 minuten in een volle rij staat te wachten tot je dan pas richting de lift mag, dan neemt dat wat mij betreft toch veel weg van de ervaring...

Joran
01-12-19, 00:52
Het enige minpunt (maar dat heeft niets met de nieuwe versie te maken) is dat ik hoe langer hoe meer het gevoel krijg dat ze helemaal hun best niet meer doen om de wachtrij na de bibliotheek te beperken. Volgens mij kan het toch niet héél moeilijk zijn om dat een beetje goed in te schatten en te zorgen dat je binnen de 5 minuten nadat je de bibliotheek verlaat effectief de lift instapt. In de vakken voor de liften wachten, vind ik uiteraard niet erg. Maar als je ook al bijna 10 minuten in een volle rij staat te wachten tot je dan pas richting de lift mag, dan neemt dat wat mij betreft toch veel weg van de ervaring...

Hmm. Ja. Het stuk tussen bib en voorsorteervak is ook niet echt gemaakt om 10min of meer te wachten uiteraard. Nu, op zich zijn er altijd ergere wachtrijen om 10min te staan hé. (kuch crush coaster kuch)

Misschien is het omdat de nieuwe programma's korter/langer duren en ze nog de timings moeten bekijken? (T is maar een gedachtengang hoor, totaal niet gebaseerd op feiten, ter info :p)

Goed om horen wel dat het random gegeven een meerwaarde is. Ga normaal eind januari ook nog eens langsgaan, als alles goed loopt. Kijk er naar uit.

(Enige minpunt, dat park is de moeite bijna niet meer om volle pot voor te betalen zeker?)

Rein
02-12-19, 08:36
(Enige minpunt, dat park is de moeite bijna niet meer om volle pot voor te betalen zeker?)

Tip: Als je tussen 6/01 en 7/02 zou gaan kan je deze week nog tickets aan de helft van de prijs kopen én kan je 's avonds nog naar het andere park:
https://www.disneylandparis.com/nl-be/toegangstickets/speciale-aanbieding/

klepje87
03-12-19, 21:52
Ik heb ToT dit weekend voor de eerste keer gedaan in het nieuwe programma. Ik moet zeggen dat dit echt wel een meerwaarde is. Vroeger was er niet veel thrill meer aan, omdat je toch wist op welk moment de lift de hoogte zou ingaan. Deze keer was ik echt verrast door de drops en dat maakte het wel aangenaam. De nieuwe tussenfilms maken het geheel wel griezeliger. Voorheen vond ik dit maar een zo-zo attractie, maar nu ben ik wel fan.

Rein
03-01-20, 11:22
Studio Tram Tour sluit definitief op 5 januari 2019, net als Restaurant Des Stars. Hier alvast het nieuwe WDS plan, waar in de zomer de omgevormde (en ingekorte) versie zal openen:
1454
1456

Pretparkfreak7
05-01-20, 14:46
Mijn god: je betaalt echt wel veel entree voor die acht attracties die er op dit moment open zijn. :o

siroccofreakske
06-01-20, 09:14
Dat klopt, al is het natuurlijk wel om plaats te maken voor zéér gewenste uitbreidingen! :)

Op zich ben ik trouwens wel blij dat ze een ingekorte versie van Studio Tram Tour behouden met uiteindelijk de enige scène die echt de moeite was.

coasterfrenzy
07-01-20, 09:28
Ik zou bijna zeggen dat de tram tour een verbetering is zo.

Dit park was sowieso al veel te duur voor wat ze bieden. Maar het gewone publiek heeft er geen flauw benul van dat de helft is gesloten en ze zo afgezet worden, dus die blijven toch wel komen. Maar met het oog op klantvriendelijkheid hadden ze wellicht beter het park in zijn geheel kunnen sluiten en meteen alles groots aanpakken.

klepje87
08-01-20, 21:52
Maar met het oog op klantvriendelijkheid hadden ze wellicht beter het park in zijn geheel kunnen sluiten en meteen alles groots aanpakken.

Klopt, maar wat doe je dan met de abonnees die wel al betaalden voor toegang tot beide parken (allez, anderhalf :D)?

Crazy2girlken
08-01-20, 23:19
Klopt, maar wat doe je dan met de abonnees die wel al betaalden voor toegang tot beide parken (allez, anderhalf :D)?

Mwa, een gratis VIP fastpass op bezoekdag naar keuze, een voucherke van 200€ voor merchandise/resto's zoals ze door de vensters smijten bij de arrangementacties, hotelkortingen tijdelijk 10% omhoog krikken en deze infinity pashouder zwijgt erover. ;)
Jaarpashouders zijn sowieso "fans" die meer dan 1x willen komen dus die zijn redelijk snel tevreden als ze het gevoel hebben een beetje extra VIP te zijn tov de reguliere gast.

simon
14-01-20, 12:54
Ik snap goed dat er heel wat werk is aan het park, maar op vandaag is het een echte schande dat ze hiervoor de volle prijs durven vragen... Wellicht prijs-kwaliteit het slechtste park van Europa.

Ik zou dan ook opteren om:
- ofwel het park tijdelijk te sluiten, zodat er sneller doorgewerkt kan worden (omdat ze geen rekening moeten houden met bezoekers die 'voor de voeten lopen' of 'backstage zaken kunnen zien')
- ofwel de toegangsprijs te verlagen tot een acceptabeler niveau die overeenstemt met wat er nog overblijft van het huidige park
- ofwel zorgen voor extra's die het wél de moeite waard maken om het park te bezoeken: lees extra shows (genoeg leegstaande theaters?), meets and greets, parades...

coasterfrenzy
19-01-20, 11:07
Tsja.. dat is een beetje het "probleem" van Disney. Ze kunnen zich die arrogantie veroorloven. Het volk blijft toch wel komen.

siroccofreakske
20-01-20, 09:24
Ik begrijp de commotie over de toegangsprijs niet echt. Hoeveel mensen zouden naar Parijs afzakken, naar de kassa's van de Studios gaan en daar een dagticket kopen om enkel de Studios te bezoeken? 0,0001% van de bezoekers?

Volgens mij hebben quasi alle bezoekers ofwel een arrangement, ofwel een abonnement, ofwel kopen ze een hopperticket. Mensen die losse tickets kopen, al dan niet een hopper, zullen dat vaak ook online aan een korting proberen doen.

Zeuren over een prijs die eigenlijk bijna niemand echt betaalt, vind ik persoonlijk een beetje mierenneuken.

Bovendien kan je op de website van Disneyland, in tegenstelling tot bij veel andere parken, snel en gemakkelijk terugvinden welke attracties gesloten zijn bij je bezoek. Dat kan je zelfs al vele maanden op voorhand. Dus je weet waarvoor je betaalt.

coasterfrenzy
20-01-20, 09:43
Ook voor hoppertickets en arrangementen betaal je gewoon de normale prijs voor 2 parken, terwijl je qua aanbod eigenlijk maar één park krijgt.

En inderdaad. Niet veel mensen kopen een kaartje aan de kassa (al verbaasd het me elke keer weer dat ik toch genoeg mensen aan een kassa zie staan), maar net zo min mensen checken online of er iets gesloten is. En als ze dat al doen is de datum voor bezoek meestal al gekozen.

siroccofreakske
20-01-20, 13:49
Ook voor hoppertickets en arrangementen betaal je gewoon de normale prijs voor 2 parken, terwijl je qua aanbod eigenlijk maar één park krijgt.

Niet akkoord voor de arrangementen. Als je een verblijf in Disneyland boekt en je vergelijkt dat qua prijs met een verblijf in andere Europese pretparken met een hotel, dan is Disney écht niet duurder dan veel andere parken. Integendeel, je kan vaak goedkoper naar Disneyland dan naar een heleboel andere parken. Maar je krijgt er wel 2 parken voor in ruil. Of anderhalf, als je wil. Het aanbod van Disneyland + WDS op dit moment als één park omschrijven, vind ik persoonlijk looopings-niveau...

Zeuske83
17-02-20, 18:29
https://pixiedust.be/nieuws/first-22-million-visitors-per-year-then-a-3rd-park-at-disneyland-paris/?fbclid=IwAR2ZzOipkmFLsGuO3uOlnuuLvxpAm7veE8JSi_5k VjpMRVMNyBszSq-d4Ww


???? De Franse staat heeft Disneyland Paris uitstel gegeven met 10 jaar voor het bouwen van een derde themapark in hun Franse resort in Marne-la-Vallée. Het ongebruikte land ten zuiden van hotels Sequoia Lodge & Santa Fé blijft daardoor vrij voor deze uitbreiding. Maar voordat er een derde park zal gebouwd worden moeten er eerst jaarlijks 22 miljoen bezoekers per jaar naar Disneyland Paris komen, momenteel zijn er dat 15 miljoen. De grote uitbreiding met nieuwe attracties in het Walt Disney Studios Park zal dus een extra 7 miljoen bezoekers naar het Resort moeten trekken, een stevig cijfer.

Ik hoop dat die hier hoort?

Zullen ze ooit 22 milj bezoekers halen?

Phantasiastisch
17-02-20, 21:07
7 miljoen extra bezoekers... Met de huidige entree-en hotelprijzen zullen ze dit cijfer niet halen, zelfs niet met de uitbreidingen die op de planning staan. Doe die uitbreidingen in het Walt Disney Studios Park x2 en het lukt misschien (zonder prijsverlaging). Mét lagere prijzen zouden ze die 7 miljoen zeker halen met de huidige uitbreidingen erbij.

Jan Modaal bezoekt Disneyland 3 keer in een mensenleven. Bezoekers die er reeds geweest zijn, keren terug na ongeveer 6 jaar. Die mensen zouden sneller terugkeren moest er regelmatig een uitbreiding zijn i.c.m. lagere prijzen.

.................................................. .......

Ik klaag niet snel over prijzen maar de belabberde capaciteit van de parken, trage bediening bij restaurants, chagrijnig Franstalig personeel en het gebrek aan uitbreidingen zijn de te hoge prijzen niet waard.

Hopelijk is de lage capaciteit door de nieuwe uitbreidingen binnenkort verleden tijd. Hoewel ik sterk mijn twijfels heb dat dit zal gebeuren als ze dan toch die miljoenen extra bezoekers willen trekken. Het aantal attracties stijgt, maar het aantal bezoekers ook... Het capaciteitsprobleem blijft. Ookal zou het "maar" slechts de helft van die 7 miljoen bezoekers zijn. :p

coasterfrenzy
18-02-20, 09:56
Het personeel is in elk geval alvast beduidend verbeterd sinds de Amerikanen het over hebben genomen. Tenminste: Bij mijn laaste bezoek toch (wat ook alweer ruim 2 jaar geleden is). Het was toen nog niet volledig op punt, maar toch al beter dan vroeger. Ik ga er wel van uit dat die lijn zo veel mogelijk wordt voort gezet.

De Amerikanen hebben een zooitje ongeregeld aangetroffen die zijn weerga niet kent. Vooralsnog hebben ze veel werk om dat allemaal weer op te lappen. Ze sluiten daarvoor wellicht té veel tegelijk, maar ik heb wel goede hoop dat eens deze fase voorbij is: We een Disney park krijgen dat zijn naam waardig is. Naar mijn mening heeft "ons" disney-resort een veel betere mix in aanbod dan de andere parken waar ik al was, maar desalniettemin ervaar ik het toch weer als het slechtste Disneyresort waar ik al geweest ben.

Earlyspencer
19-02-20, 08:42
Niet akkoord voor de arrangementen. Als je een verblijf in Disneyland boekt en je vergelijkt dat qua prijs met een verblijf in andere Europese pretparken met een hotel, dan is Disney écht niet duurder dan veel andere parken...

Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers. In 2015, off-season want buiten Bel. destijds bijna nergens herfstvakantie, betaalde ik via een bekende internationale operator 520 euro voor een gezin van vier, drie dagen in beide Disneyparken en 2 nachten Santa Fe met ontbijt: top-prijs, I know. Anno 2020 dient zich een gelijkaardige kalender-opportuniteit aan, helaas niet aan gelijkaardige prijs. Het zou me nu ruim het dubbele kosten en dat zonder ontbijt. Toegeven, de kinderen zijn wat ouder maar we hebben nog steeds een min-11-jarige.

En welke nieuwe attracties zijn er in die vijf jaar bij gekomen, die me toch zouden overhalen om nog eens Disney Parijs te bezoeken? Make-overs en Meet en Greets tel ik niet mee. En wat zal ginds allemaal gesloten zijn dit najaar?

Prijsvergelijkingen met andere parken? Zelfde gezin, Alton Towers off-season 2 dagen 1 nacht met ontbijt: net geen 400 euro in 2019. Met z'n drieën naar Port. Av. deden we laatst in 2019: anderhalve dag Port en een halve dag Ferrari + nacht met ontbijt: nog geen €200 ... in het totaal, dus € 66 per persoon. Prijs-vergelijkingen met kleinere parken beschouw ik minder relevant door hun veel beperkter attractie-aanbod.

Conclusie: Disney is in Europa zonder twijfel de duurste, zeker als lucratieve promo's uitblijven. EP komt qua prijs misschien nog het dichtst in de buurt.

Disney Parijs kan dit zich wel permitteren: de massa blijft komen, ondanks de hectometers aan refurb-schuttingen (effe in Looopings-modus). Ik denk dat dit vooral te danken is aan de ijzersterke IP en de gesubsidieerde bereikbaarheid met openbaar vervoer.

Het is net die 'zekerheid' qua bezoekers-aantallen (ja, er was een daling die werd toegeschreven aan terreur, en in Frankrijk is dat helaas geen lachertje) die tot status quo heeft geleid. Terwijl heel veel Europese parken hun aanbod zeker sinds 2015 serieus hebben uitgebreid.

Of de Amerikanen het nu in Parijs beter gaan doen? Ja en nee. Ja, slechter doen lijkt me haast onmogelijk. Nee, ze missen misschien de Europese feeling. De gemiddelde Europeaan of Amerikaan bestaat niet, maar toch ... Parijs zal sowieso een meer Internationaal publiek trekken dan Calif. of Florida, omdat je op 500 km van Parijs al in een land of vijf bent. Die bezoekers hebben mogelijk ook andere verwachtingen qua catering en entertainment. En ze eisen meertalig personeel. Geen idee of dat ook in de Amerikaanse Disneyparken het geval is. Europese werknemeres - zeker in het staak-grage Frankrijk - zijn dus geen klonen van het werkvolk in de US.

coasterfrenzy
22-02-20, 02:31
Op die laatste vraag kan ik je antwoorden: JA.. Ook in de USA wordt meertalig personeel vereist. Overigens zeker niet alleen bij Disney, vooral in Californië is dat overal wel de standaard. Het is daar echter iets beperkter dan bij ons. Meestal is Engels en Spaans voldoende voor het publiek in Californië. In Orlando kwam ik het spaans heel wat minder tegen en leek alles volledig Engels te zijn, maar als je er op let is er toch meer dan genoeg personeel dat ook andere talen spreekt (al hebben ze dat wellicht minder in de praktijk nodig waardoor het minder op valt.).

siroccofreakske
24-02-20, 15:06
Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers.

Ik geef met plezier een vergelijking terug.

Als je met 2 personen naar Disneyland Parijs gaat, zou ik gaan op zondag 29 maart / maandag 30 maart. Verblijf in Santa Fé komt dan op € 399 inclusief € 200 tegoed in restaurants en boetieks. Je kan dus gerust stellen dat je eten die 2 dagen inbegrepen zit in de prijs, want met € 200 op 2 dagen kan je al wel wat doen (dat heb ik onlangs zelf ondervonden :)).

Als je met 2 personen een week later naar PHL gaat (PHL is dat weekend nog niet open), ook op zondag en maandag, betaal je voor 1 overnachting in Matamba + toegang voor 2 dagen 2 personen € 348. Dat is € 51 minder dan in Disneyland, maar je moet nog wel al je maaltijden betalen. Volgens mij kom je aan het einde van de rit dan duurder uit.

Als ik 29/03 en 30/03 naar Europa Park wil met 2 personen en daar in Hotel Colosseo slaap (hun goedkoopste hotel), kost me dat € 447. Dat is € 48 duurder dan Disneyland. Maar ik krijg wel geen € 200 om te gaan eten... Dat is dus aan het einde van de rit een hoop duurder...

Enkel De Efteling komt van topparken in de buurt een stuk goedkoper uit. Daar betaal je op dat moment € 263,50. Al kan je ook daar weer de bedenking maken dat je je eten nog moet betalen en dat je dus aan het einde van de rit misschien niet héél veel goedkoper uitkomt.

Jouw conclusie dat Disneyland in Europa veruit de duurste is, vind ik dan ook gewoon niet correct. EP is volgens mij heel vaak duurder en ook PHL is écht niet goedkoop.

ExpeditionGeForce
24-02-20, 15:51
Het hangt gewoon heel hard af wanneer je gaat. In EP kost een overnachting tijdens het zomerseizoen elke nacht even veel, terwijl dit in Disneyland heel hard kan verschillen. Disney is voornamelijk in vakanties en weekends duurder dan op rustige momenten buiten de vakanties en tijdens de week.
Ik heb ook eens even gezocht en als ik een verblijf boek voor twee personen op 4 en 5 april ben ik in EP 427 euro kwijt (hotel El Andaluz), terwijl ik in Disneyland 592,24 euro kwijt ben (hotel Santa Fe).

siroccofreakske
25-02-20, 11:06
Het hangt gewoon heel hard af wanneer je gaat. In EP kost een overnachting tijdens het zomerseizoen elke nacht even veel, terwijl dit in Disneyland heel hard kan verschillen. Disney is voornamelijk in vakanties en weekends duurder dan op rustige momenten buiten de vakanties en tijdens de week.
Ik heb ook eens even gezocht en als ik een verblijf boek voor twee personen op 4 en 5 april ben ik in EP 427 euro kwijt (hotel El Andaluz), terwijl ik in Disneyland 592,24 euro kwijt ben (hotel Santa Fe).

Ik begrijp niet meteen hoe je aan die prijzen komt, want ik zie € 515 in Disneyland en "alles volzet" in EP op die data.

Verder ben ik volledig akkoord met je uitleg hoor, het hangt uiteraard heel hard af van wanneer je gaat. Het hangt ook heel hard af van je gezinssituatie. De prijzen in Disneyland verschillen inderdaad heel veel. Maar dat geeft ook een mooie kans om dealtjes te zoeken, wat je in veel andere parken minder kan. Voor iemand als Earlyspencer die zichzelf altijd de koning van de deals kroont, vind ik het dan ook vreemd om Disneyland af te schilderen als 'veruit de duurste in Europa', want naar mijn gevoel is dat helemaal niet zo...

Al kan ik me ook wel inbeelden dat de situatie anders is als je afhankelijk bent van schoolvakanties. Maar zelfs dan klopt de stelling mijns inziens dus maar gedeeltelijk.

ExpeditionGeForce
25-02-20, 13:10
Ik begrijp niet meteen hoe je aan die prijzen komt, want ik zie € 515 in Disneyland en "alles volzet" in EP op die data.

Voor Disneyland heb ik de prijs genomen indien je ontbijt bijboekt aangezien dat in EP standaard in de prijs inbegrepen is. Voor EP heb ik de prijzen op deze pagina (https://www.europapark.de/nl/hotels/4-sterren-themahotel-el-andaluz#preise) genomen ( 2 x (109,5 + 104) = 427) en voor een willekeurige datum nagekeken, wat hetzelfde resultaat gaf.

Belgiumcoasterfreak
25-02-20, 15:29
Europapark heeft betere hotels dan Disneyland Parijs, maar bijgevolg ook een pak duurder. Mijn weekends EP in de parkhotel hebben mij steeds meer gekost dan de weekends disney. Zoals sirocofreakske al aangeeft: disney heeft zoveel deals op verschillende plekken waardoor het mij straf lijkt dat dit de duurste optie is in Europa. En dan spreek ik niet eens over de deals van hun website zelf. Via booking en TripAdvisor al vaak een nacht in een van de hotels kunnen strikken voor twee keer niks. De parktickets zijn kun je met leuke kortingen altijd verkrijgen. Denk maar aan de Carrefour acties, verscheidene mensen die via hun werk dit kunnen regelen, verschillende websites aan miniprijzen.

Earlyspencer
01-03-20, 08:01
Let op want de koning spreekt!

Een 2-daagse Disney Parijs buiten elke vakantieperiode en deels op een weekdag vergelijken met PHL 'een weekje later' ... is appels met peren vergelijken. En dat mag natuurlijk, al eet ik liever appels hard en peren zacht.

Dat 'weekje later' valt immers in de Paasvakantie van heel NRW, half Dui, half Fra en heel Bel. Het zou minder Goebbeliaans zijn (nu we elkaar toch aan het complementeren zijn) om vergelijkingen te maken tussen park-verblijven op exact dezelfde tijdstippen. Of tussen verschillende jaren op quasi identieke data, rekening houdend met weekends en schoolvakanties. En dan zie ik een verdubbeling op 5 jaar tijd in Disney Parijs.

Maar oprecht bedankt voor de tip om ginds goedkoop te verblijven en te eten, Disneyfreakske. Hopelijk doe ik er ooit m'n voordeel bij.

siroccofreakske
02-03-20, 12:30
Een 2-daagse Disney Parijs buiten elke vakantieperiode en deels op een weekdag vergelijken met PHL 'een weekje later' ... is appels met peren vergelijken. En dat mag natuurlijk, al eet ik liever appels hard en peren zacht.

Jij mag dat appels met peren vergelijken vinden, ik vind dat appels met appels vergelijken. Ik vergelijk namelijk 'de goedkoopste mogelijke manier om naar een park te gaan die ik op dit moment kan vinden'. Voor PHL kan ik momenteel geen goedkoper alternatief vinden dan de zondag die ik aanhaal. Maar als jij daarvoor een goede tip hebt en ik een keertje met m'n vriendin voor pakweg € 200 2 dagen met overnachting naar PHL kan gaan, dan hoor ik die graag! :)

Verder overigens niets persoonlijk hé, voor alle duidelijkheid. Gewoon een andere mening, dat is alles. :)

coasterfrenzy
02-03-20, 15:01
19-20 april €173,- per kamer inclusief ontbijt. (kan een familiekamer zijn)
Tickets in voorverkoop aan €62 PP

Totaal: €297 (voor 2 personen).

Dat het nu vrij prijzig is komt vooral door het afschaffen van die 2+1 actie. Vorig jaar kon je nog voor €34,- PP 2 dagen naar het park gaan (kortingsticket social deal + 2e dag gratis). En zou je op €241 uit zijn gekomen (er van uit gaande dat de hotelkamer alsook de korting met Social deal vorig jaar hetzelfde kostte als dit jaar, wat WSL minder was).

Blijft jammer dat die 2+1 actie is afgeschaft, want juist dat maakte een overnachting in PHL heel aantrekkelijk. Volgens mij zou het geen verkeerde zet zijn als ze die actie voor Hotelgasten er in zouden houden.

siroccofreakske
02-03-20, 15:22
Bedoel je het afschaffen van de 1+1 actie ipv 2+1? Damn, ik wist niet dat die afgeschaft was! :( Dat maakt volgens mij de kans wel groter dat FLY in 2020 opent...

coasterfrenzy
02-03-20, 16:03
Bedoel je het afschaffen van de 1+1 actie ipv 2+1? Damn, ik wist niet dat die afgeschaft was! :( Dat maakt volgens mij de kans wel groter dat FLY in 2020 opent...

Euh.. Ja.. 1x betalen 2x pret (maar dan per ongeluk omgekeerd)..

Die is inderdaad afgeschaft. Daarvoor in plaats is er nu vroegboekkorting als je tickets online besteld. Al kom je in de meeste gevallen beter uit door gewoon een ticket op socialdeal (of dergelijke site) te bestellen.

Overigens heeft PHL in het verleden ook al eens een hotelaanbieding op die manier gehad. Dan is het wel heel goedkoop te doen, maar bij mijn weten is dat maar één keer geweest.

Phantasiastisch
02-03-20, 18:21
Bij ons was er ook de teleurstelling dat de 1 x betalen 2 x pret actie weg is. Daarnaast (als abo-houder) is het stopzetten van de 35% korting in hotels helemaal de domper op de feestvreugde.

Ik begrijp dit natuurlijk wel, Rookburgh opent deze zomer en dit megaproject betaalt zichzelf niet zomaar terug. Het geld moet ergens vandaan komen.

De enige oplossing nu = minstens 4 weken op voorhand het hotel boeken met 20% korting.

Alleen zal dit jaar een uitzondering worden aangezien ik meteen kamers reserveer als de reserveringen voor hotel Charles Lindbergh wordt opengesteld. Hier zal de eerste jaren de vroegboekkorting wellicht niet van toepassing zijn dus het is hopen dat die prijzen niet duurder zijn dan die van hotel Ling Bao. :p

Om een beetje binnen het topic te blijven:

Ik kijk even naar de Disney-prijzen vooraleer ik kamers boek bij Phantasialand dan doet de prijs toch al een pak minder pijn. :D

Phadd-F
02-03-20, 21:09
Lang leve overnachten buiten het resort, niets zo kosten besparend ;)

coasterfrenzy
03-03-20, 08:55
Lang leve overnachten buiten het resort, niets zo kosten besparend ;)

Hangt van het resort af.. Toch al vaak genoeg situaties gehad dat het zich enorm loont om in het resort te verblijven, maar inderdaad: In het gros van de gevallen ben ik het helemaal met je eens en blijf ik ook buiten het resort.

Earlyspencer
03-03-20, 10:32
Op het gevaar af nog meer als betweter over te komen, beaam ik de stelling "beter buiten het resort" maar ten dele. Het hangt idd af van de timing, het regionale (over)aanbod aan verblijfsaccommodatie en de extra's die je als resorter kan genieten zoals ERT.

Een voordeel van buiten het resort (mits eigen wagen of alles op wandel-/bus-afstand) is voor mijn krenterige levensstijl dat je dan ook goedkoper aan voedsel komt. Al zijn ook daar tegenvoorbeelden: Verblijvend in het Santa Fé hotel gingen we onze middag-picknick te voet scoren bij een nabijgelegen tankstation (niet goedkoop maar zeker geen Disney-prijzen).

Persoonlijk ben ik eigenlijk geen fan van al dat resort-gedoe. Met enige vorm van ironie zie ik een pretpark een beetje als een 'vrijwillige gevangenis', zoals b.v. ook een luchthaven of cinema. Je gaat er vrijwillig in, betaalt er nog eens voor en quasi alle levensnoodzakelijke dingen kosten er gauw een veelvoud van de courante winkel- of horeca-prijs. Dan ben ik blij 's avonds terug in de 'normale' wereld te vertoeven, ook al staat 's anderdaags een tweede park-bezoekdag gepland.

Natuurlijk ben ik niet blind voor het verdien-effect in de leisure-business. Er zijn wellicht parken zat waar ze met catering, overnachting e.d. meer geld en jobs creëren dan met hun louter entertainende diensten. Dat hele resort-gedoe - Heide Park noemt zich ook al zo - wil die 'vrijwillige gevangenschap' rekken in de tijd voorafgaand aan en volgend op het eigenlijke park-bezoek.

siroccofreakske
03-03-20, 11:19
Met het pricingmodel van Disney, lijkt buiten het resort verblijven me toch niet echt vaak voordeliger te zijn, eigenlijk. In veel andere parken, waar ze tickets los verkopen en dus geen "all-in formule" aanbieden, klopt die stelling uiteraard wel.

Los daarvan vind ik het gewoon leuk om in een resort te verblijven. Dat geeft toch altijd een beetje een vakantiegevoel. Daarvoor betaal ik met plezier extra, al hangt het zeker wel af van park tot park en van hoe groot het prijsverschil is... :)

klepje87
04-03-20, 22:11
Wij verblijven altijd in het resort. Zeker met kleiner kinderen vind ik dit prachtig. En zo bleef je buiten het park ook nog steeds een deel van de Disney-magie. Ook al kennen ze zeker hun prijs...

traveler
29-04-20, 15:14
Ik ben al jaren niet meer in dit park geweest. voeger toen ik met mijn ouders reisde gingen we met een mobilhome (topunt krent) mijn moeder en grootmoeder zaten in de mobilhome op hun gemak en ik en mijn broertje liepen wat rond in het park. (je krijgt ERT met abo toen nog goedkoop)

Nu blijft het een van die parken waar ik nog niet met de vriendin ben geweest. is er veel veranderd sinds 2012? Op dit moment kan ik de banen nog blindelings zegen hoe ze gaan (3 jaar lang bijna ieder ander weekeind).

Hoe doen jullie het om de goedkoopste prijzen te zoeken? (nog geen kinderen en het merendeel van de vakantie kan vrij gekozen worden)

Joran
29-04-20, 17:40
Ik ben al jaren niet meer in dit park geweest. voeger toen ik met mijn ouders reisde gingen we met een mobilhome (topunt krent) mijn moeder en grootmoeder zaten in de mobilhome op hun gemak en ik en mijn broertje liepen wat rond in het park. (je krijgt ERT met abo toen nog goedkoop)

Nu blijft het een van die parken waar ik nog niet met de vriendin ben geweest. is er veel veranderd sinds 2012? Op dit moment kan ik de banen nog blindelings zegen hoe ze gaan (3 jaar lang bijna ieder ander weekeind).

Hoe doen jullie het om de goedkoopste prijzen te zoeken? (nog geen kinderen en het merendeel van de vakantie kan vrij gekozen worden)

Ik heb eveneens ene hele tijd tussen mijn bezoeken gelaten. Tussen 2011 en 2018 niet geweest ook. In het Disney park zelf niks van verandering gemerkt (of toch niks groots; wel awesome om wat dingen terug te zien gewoon); Studios was wel enorm veranderd uiteraard. (En dat gaat het de komende jaren sowieso doen.)

Op het forum hier hadden ze me aangeraden om de website van Disney zelf in de gaten te houden voor acties en promoties. En inderdaad, je kan op hun site wel eenvoudig de prijzen vergelijken en de verschillende tarieven. Valt niet over te klagen.

Van periode kan je dus best sowieso in de week gaan. Heb het park in januari dit jaar nog gedaan en het was niet druk, alles behalve zelfs. in 2018 was ik er op een warme dag in mei en toen was er nog minder volk.

Ik heb dit wel vaak gebruikt om te checken hoe het in het verleden was: https://queue-times.com/parks/4/calendar/2020/01

Succes alvast! :)

simon
01-05-20, 11:04
Goh, ik vind dat er toch wel één en ander veranderd is... Akkoord, het zijn niet de nieuwe attracties waarvoor je moet gaan, maar in beide parken is er toch wel wat nieuws te ontdekken:

In het Disneyland Park:
* Hyperspace Mountain vind ik toch wel een hele verbetering ook al ben ik geen Star Wars fan
* Star Tours kreeg een grote update, waardoor elke rit wel anders verloopt
* Big Thunder Mountain kreeg nieuwe effecten
* Phantom Manor kreeg aanpassingen waardoor het verhaal ook duidelijker werd
* Pirates of the Caribbean heeft een bekende inwoner: Jack Sparrow!
* Disney Illuminations kwam er in de plaats van Disney Dreams (maar persoonlijk vond ik Dreams beter...)

In het Walt Disney Studios Park:
* Ratatouille heb je dan volgens mij nog niet gedaan?
* Tower of Terror kreeg nieuwe programma's, die ook voor veel meer variatie zorgen!
* Mickey & the Magician is ook het zeker het bekijken waard, maar zal wellicht niet voor direct zijn...
* En als je hier nog even wacht, komt hier nog meer op je af!

siroccofreakske
02-05-20, 13:53
Van periode kan je dus best sowieso in de week gaan.

Vaak is zondag op maandag de goedkoopste nacht om in een Disneyhotel te slapen. Qua drukte is de week uiteraard dan weer beter dan het weekend. En als je in een rustige periode gaat, zijn vooral de ochtenden (extra magic time) en de avonden echt wel een aanrader voor korte wachtrijen! :)

Crazy2girlken
03-05-20, 18:08
Onze ervaring is zondagnamiddag vaak zelfs rustiger dan maandag of dinsdagnamiddag, omdat de weekendmensen huiswaarts keren vroege namiddag en de doordeweekse gasten vaak bewust pas op maandag aankomen. :) Wij gaan quasi altijd van zondagochtend (vroeg oprijden zodat we tegen EMT om 8u ter plekke zijn) tot dinsdagavond en dat is al meermaals een succesformule gebleken.

Xarbero
04-05-20, 09:51
Onze ervaring is zondagnamiddag vaak zelfs rustiger dan maandag of dinsdagnamiddag, omdat de weekendmensen huiswaarts keren vroege namiddag en de doordeweekse gasten vaak bewust pas op maandag aankomen. :) Wij gaan quasi altijd van zondagochtend (vroeg oprijden zodat we tegen EMT om 8u ter plekke zijn) tot dinsdagavond en dat is al meermaals een succesformule gebleken.

hier kan ik volledig mee akkoord gaan! Vorig jaar temidden de halloweenperiode op zondagnamiddag alleen in een bootje gezeten in Pirates dusja!

Joran
08-05-20, 19:01
Goh, ik vind dat er toch wel één en ander veranderd is... Akkoord, het zijn niet de nieuwe attracties waarvoor je moet gaan, maar in beide parken is er toch wel wat nieuws te ontdekken:

In het Disneyland Park:
* Hyperspace Mountain vind ik toch wel een hele verbetering ook al ben ik geen Star Wars fan
* Star Tours kreeg een grote update, waardoor elke rit wel anders verloopt
* Big Thunder Mountain kreeg nieuwe effecten
* Phantom Manor kreeg aanpassingen waardoor het verhaal ook duidelijker werd
* Pirates of the Caribbean heeft een bekende inwoner: Jack Sparrow!
* Disney Illuminations kwam er in de plaats van Disney Dreams (maar persoonlijk vond ik Dreams beter...)


Hyperspace is indd een verbetering. Star Tours idem.

BTM & PotC; gohja. Daarvoor moet je 't niet doen lijkt me. Goeie attracties, maar die 'vernieuwingen' zijn maar povertjes hoor.

Phantom Manor is indd zichtbaar vernieuwd. ;)

simon
08-05-20, 20:03
Hyperspace is indd een verbetering. Star Tours idem.

BTM & PotC; gohja. Daarvoor moet je 't niet doen lijkt me. Goeie attracties, maar die 'vernieuwingen' zijn maar povertjes hoor.

Phantom Manor is indd zichtbaar vernieuwd. ;)

Daarin geef ik je wel gelijk :p

Maar eerlijk, Pirates zonder Jack Sparrow vond ik wel wat vreemd. Akkoord, historisch gezien... maar de films hebben hun bekendheid wel bewezen, dus Jack hoorde er zeker thuis :)

Vooral van BTM had ik meer verwacht van die 'explosieve scene' en was ik best teleurgesteld van het resultaat.

coasterfrenzy
08-05-20, 20:26
Desalniettemin denk ik dat al die vernieuwingen door het gewoon publiek niet eens gemerkt worden. Buiten Hyperspace Mountain wellicht omdat daar ook wel veel mee geadverteerd wordt. De andere vernieuwingen zou ik zelfs eerder als groot onderhoud bestempelen. Animatronics moeten wel eens vervangen worden. Goed, nu hebben ze dat gedaan door een versie van veel hogere kwaliteit en er een masker op geplakt van een bekend persoon. Maar dat zijn toch écht niet de dingen waar iemand voor naar het park komt.

Nu is het hoofdpark qua kwantiteit nog best oké. En de mix tussen kiddy, Familie en thrill zit er ook wel goed. Dat kan allemaal niet gezegd worden van de Studio's, dus dat ze daar grote vernieuwingen doen snap ik ook wel.

Beetje Disney-eigen. Het "Kasteel-Park" is steeds echt een volwaardig park, maar de andere parken heb ik eigenlijk nog steeds het gevoel gehad dat er slechts een half park staat (uitgezonderd Califonia Adventure dan).

schumacher305
19-07-20, 07:39
Op maandag 13 juli en vrijdag 17 juli naar Disneyland geweest en aangenaam verrast hoe ze daar omgaan met de maatregelen. Het park doet zijn naam van schuttingland nu wel alle eer aan maar voor deze periode is het hen wel vergeven. Overal op de grond voldoende stickers waar je niet mag staan. Voor onze dochter was het even verwarrend aangezien je in belgie op de stickers moet staan maar in disney mag je net niet op de stikcers staan. Blijkbaar zijn er ook wel verschillende volwassene die daar problemen mee hebben. Als je op de stickers staat komen de CM de mensen er wel attent op maken om terug te keren naar het laatst vrije vak. Er is een algemeen masker verplichting op het volledig domein van disney. In begin is het wel wat ambetant om dit een ganse dag aan te houden maar je went er aan. Indien je u masker onder de neus aandoet of niet is er direct een CM die je attent maakt dat dit op moet.
Bij de attracties winkels zijn er voldoende ontsmettinsgels bereikbaar. Bij aankomst van de wachtrij, instapplaats attractie, verlaten attractie en verlaten van de uitgang van de attractie. Ze kuisen de attractie zelf niet tussendoor maar er is voldoende onsmettingsgeld zodat dit in feite niet nodig zou moeten zijn als iedereen zich daar aan houd waar de CM wel opletten.
De ontmoetingen met de figuren is nu vanop afstand maar valt wel nog mee. Er zijn nu ook speciale fotopunten waar er dan figuurtjes bijgezet worden een leuke toevoeging en hopelijk blijft dit behouden.

Rein
18-11-20, 15:40
DLPReport stelt dat het definitief gedaan is met zowel Buffalo Bill’s Wild West Show, als Moteurs... Action!: Stunt Show Spectacular :(

1329020420771737600
1329020478619586560

siroccofreakske
18-11-20, 16:35
Van Buffalo Bill vind ik dat eigenlijk toch best jammer. Ik vond zo'n diner show wel wat hebben eigenlijk. En hij leek me toch ook nog populair te zijn?

coasterfrenzy
18-11-20, 16:55
Van Buffalo Bill vind ik dat eigenlijk toch best jammer. Ik vond zo'n diner show wel wat hebben eigenlijk. En hij leek me toch ook nog populair te zijn?

Wellicht komt er een nieuwe show?

Rein
19-11-20, 08:48
Jammer inderdaad. Maar dat Buffalo Bill zou stoppen hing al lang in de lucht. Vorig jaar zijn we met RF nog gaan kijken omdat het wel eens de laatste keer zou kunnen zijn... Iets nieuw in de plaats gaan we volgens mij niet meteen moeten verwachten, samen met de vakbonden proberen ze de getroffen Cast Members (ook straat entertainment in Disney Village stopt) een andere plaats te geven.

Twee jaar geleden was er trouwens al sprake van een stopzetting van Buffalo Bill (en een vernieuwing + uitbreiding van Disney Village).
Bron: Forbes (https://www.forbes.com/sites/csylt/2018/03/07/exclusive-disney-to-give-magic-touch-to-french-entertainment-complex/)

coasterfrenzy
19-11-20, 15:59
Straat entertainment heb ik daar nooit gezien. Dus zal het niet missen.

Uitbreiding van de Village kan geen kwaad. Op zich stelt de versie in Parijs niet bepaald veel voor. Maar toch zou er iets meer avond-entertainment mogen komen dan. Alhoewel de parken meestal wel lang genoeg open zijn dat het wellicht niet direct nodig is, kan het een mooie optie zijn om mensen van buitenaf te trekken. Vooral hotelgasten (van externe hotels) die in de namiddag aan komen en voor de eerste dag nog geen Disney toegang hebben bijvoorbeeld.

traveler
19-11-20, 16:11
Op gebied van avond mag er altijd iets bij alhoewel dat ik Bil wel zal missen. het was nog eens leuk te doen naa een drukke dag in het park.

Rein
25-11-20, 15:44
Je kan een deel van de paarden van Buffalo Bill blijven bewonderen, ze gaan naar Puy du Fou.

1331577722645209090

Rein
01-12-20, 15:45
De esplanade krijgt een permanente constructie ipv de tenten voor de bagagecontrole. Er werd een bouwaanvraag ingediend:

2233
2234
Bron:Twitter (https://twitter.com/Disneylandpbp/status/1333208525703684096)

coasterfrenzy
01-12-20, 23:08
nouja.. het is beter dan tenten, maar kan nu niet echt zeggen dat er veel "magie" van deze concepten af springt :/

Michielsken
02-12-20, 17:14
Dan nog liever de tenten dan dit. Bij die tenten heb je altijd nog de hoop dat ze deze door iets Disney-waardig gaan vervangen, bij deze constructie weet je gewoon dat het er nooit van zal komen. Ik begrijp echt niet dat Disney nog altijd niet begrepen heeft dat dit resort in het midden van Europa ligt en dat dit een continent is met gemiddeld gezien meer kritisch ingestelde mensen dan in de VS of Japan.

Rein
03-12-20, 08:42
We zijn niet de enige die er een wat saaie gaan hebben:
2235

Natuurlijk zou het leuker zijn moesten we deze uit Anaheim krijgen:
2236
Of de net vernieuwde uit Tokyo:
2237

Maar laat ons er voorlopig van uit gaan dat dit een versimpelde versie is, zonder veel theming, voor de bouwaanvraag...

traveler
03-12-20, 12:21
Eerlijk gezegd een gemiste kans in mijn ogen. met een paar decoraties had dit ding nog enigszins aantrekkelijk kunnen uitzien.
da laatste keer dat ik er was waren de rijen aan de tentjes lang genoeg om klagende kinderen te horen. op dat moment denk je en de dag is nog maar pas begonnen.

Hopelijk zeten ze er een paar bloembakken voor zodat er toch iets moois is. niet echt iets dat je hoort te denken van Europa's nr1 toeristische attractie.

coasterfrenzy
06-12-20, 22:59
We zijn niet de enige die er een wat saaie gaan hebben:
2235

Natuurlijk zou het leuker zijn moesten we deze uit Anaheim krijgen:
2236
Of de net vernieuwde uit Tokyo:
2237

Maar laat ons er voorlopig van uit gaan dat dit een versimpelde versie is, zonder veel theming, voor de bouwaanvraag...

Goh.. Die laatste ziet er toch al pakken beter uit. Als het zo in Parijs zou komen, lijkt het me prima.

Die van Anaheim vind ik ook nog wel ietwat van sfeer hebben.. en the Magic Kingdom.. Tsja.. Vond ik persoonlijk het meest sfeerloze Disneyland waar ik tot dusver ben geweest, maar zelfs die poorten zien er beter uit dan de versies in Parijs.

Rein
11-03-21, 14:10
Tijd voor wat uitbreiding!
Door een publieke aangifte voor een EVE-buslijn kunnen we veel leren over de toekomstige plannen van het resort. Er is namelijk sprake van een uitbreiding van Disney Village, een nieuw hotel aan het centrale meer en een convention center:

1369348425410613250

Overlay op een luchtfoto:
2403
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1369349046549295105)

Natuurlijk is er geen zekerheid over wanneer en of dit er gaat komen, maar het toont wel dat men nog steeds bezig is met deze plannen tot uitbreiding van het resort.


Er is ook een beetje nieuws over het 3de park. Dit zou er normaal gezien moeten komen tegen 2036 en later dit jaar gaat men alvast beginnen met het "bouwen" van een berm. Deze zal 800 meter lang en tussen de 1,5 en 5 meter hoog worden en zich bevinden tegenover de partner hotels:
2404
2405

Bron: magnylehongre.fr (https://www.magnylehongre.fr/actualite/travaux-sur-le-boulevard-de-leurope/)

Pretparkfreak7
11-03-21, 19:16
Ik ben wel benieuwd of en hoe dat eventuele derde park voor voetgangers aangenaam verbonden zal worden met de andere twee. Ik neem aan dat de helft van dat aangeduid vak voor parking gereserveerd blijft? Het sluit er minder elegant aan op de thalys.

coasterfrenzy
11-03-21, 20:38
Ik ben wel benieuwd of en hoe dat eventuele derde park voor voetgangers aangenaam verbonden zal worden met de andere twee. Ik neem aan dat de helft van dat aangeduid vak voor parking gereserveerd blijft? Het sluit er minder elegant aan op de thalys.

Een optie om dat nog fatsoenlijk te doen sluiten ze volgens mij volledig uit door dat convention center. En het lijkt er op dat ze ook niet heel veel meer willen met de Village. Al kunnen ze voor zoiets wel nog prima de hoogte in werken. De citywalk van Osaka is ook klein, maar heeft meer te bieden dan onze village doordat het over 4 verdiepingen loopt.

Rein
12-03-21, 09:40
Ik ben wel benieuwd of en hoe dat eventuele derde park voor voetgangers aangenaam verbonden zal worden met de andere twee. Ik neem aan dat de helft van dat aangeduid vak voor parking gereserveerd blijft? Het sluit er minder elegant aan op de thalys.

Het is nu ook al mogelijk om te voet naar de Partner Hotels te gaan via het pad dat de Disneyhotels verbindt, al is het laatste stukje langs de fietsweg natuurlijk minder magisch...
Als men de ingang van het 3de park links bovenaan van het stuk grond voorziet lijkt het mij maar een kleine moeite om een verbinding te maken met de rest van de resort hotels. En is het niet echt verder dan naar de ingang van Hotel Santa Fe gaan. Toekomende Thalys-gasten maken volgens mij toch gebruik van de shuttle dienst.


Een optie om dat nog fatsoenlijk te doen sluiten ze volgens mij volledig uit door dat convention center.

Het zou inderdaad logischer zijn om op de plaats van het convention center een 3de park te maken, dan liggen alle ingangen rond de hub. Maar je kan het ook positief bekijken: nu hebben ze meer plaats om een groter park te maken :p


En het lijkt er op dat ze ook niet heel veel meer willen met de Village. Al kunnen ze voor zoiets wel nog prima de hoogte in werken. De citywalk van Osaka is ook klein, maar heeft meer te bieden dan onze village doordat het over 4 verdiepingen loopt.

De Citywalk in Osaka is inderdaad een goede vergelijking met wat ze in Parijs hebben. Maar als ze naast een uitbreiding van Disney Village ook het huidige aanbod zouden aanpakken, kan dat nog beter worden ;)

nicooke
12-03-21, 13:23
Disneyland Parijs heeft net aangekondigd niet open te gaan op 2 april als eerder aangekondigd, een nieuwe datum voor een opening is nog niet gezegd.

Ergens een logische keuze maar aan de andere kant vraag ik me af welk verlies parijs gaat boeken en de toekomstige investeringen niet in gedrang gaat komen.

fkl8
14-03-21, 20:02
Disneyland Parijs heeft net aangekondigd niet open te gaan op 2 april als eerder aangekondigd, een nieuwe datum voor een opening is nog niet gezegd.

Ergens een logische keuze maar aan de andere kant vraag ik me af welk verlies parijs gaat boeken en de toekomstige investeringen niet in gedrang gaat komen.
Eigenlijk is het geen logische keuze, het mag gewoon nog niet van de Franse regering. :( Er geldt nog steeds een in-/uitreis verbod en pretparken hebben nog geen akkoord om te openen.

Rein
15-03-21, 09:26
En het lijkt er op dat ze ook niet heel veel meer willen met de Village. Al kunnen ze voor zoiets wel nog prima de hoogte in werken. De citywalk van Osaka is ook klein, maar heeft meer te bieden dan onze village doordat het over 4 verdiepingen loopt.

Iets meer informatie over de uitbreiding van Disney Village:
https://outsidears.fr/2021/03/decouvrez-le-masterplan-de-lexpansion-du-disney-village/

In kort:
Eerst zal het bestaande deel van Disney Village aangepakt worden: de gevels van de lange rij winkels krijgen elk een eigen identiteit zodat men meer het gevoel zoals in Disney Springs krijgt. Bestaande gebouwen zoals de bol van Planet Hollywood zouden aangepast worden.
De McDonalds zal verplaatst worden en er komt een uitbreiding richting meer. Later volgt er nog een extra straat vanuit deze uitbreiding die verbinding maakt met 5 Guys en Vapiano.

2411

zilliboy69
21-03-21, 09:43
Ik vond Disney Village één van de lelijkste van degene die ik al bezocht had.
De Disney Village in Orlando nu Disney Springs vond ik zeer knap.
Zo zouden ze het beter in Parijs ook maken.

Rein
02-04-21, 11:22
Eerst dacht ik aan een april-grap, maar het blijkt niet zo te zijn. Outsidears komt met nog meer informatie over de mogelijke uitbreiding van Disney Village inclusief concept arts!

Daaruit blijkt dat de lange rij winkels en restaurants aan de noord-kant een volledige transformatie zal ondergaan, enkel Annette blijft hetzelfde en Café Mickey zou Pizza Planet worden...
Aan de overkant zullen eveneens alle façades aangepakt worden (behalve Starbucks, welke al in de nieuwe stijl is aangekleed) en verdwijnt de Planet Hollywood bol.
Ook Rainforest Café lijkt te verdwijnen en vervangen te worden door Hard Rock Café, maar dit kan ook ter illustratie zijn. Earl of Sandwich blijft dan weer hetzelfde.

In elk geval is er geen zekerheid wanneer we hier iets van gaan zien, laat staan of het ooit werkelijkheid zal worden, maar dit geeft wel de indruk dat er een duidelijk plan is voor de toekomst van Disney Village!

2441

2442

2443

2444

2445

2446

Meer informatie in het artikel op Outsidears (https://outsidears.fr/2021/04/les-concept-arts-du-disney-village-reveles/)

Pretparkfreak7
02-04-21, 11:25
Gaan we er in jouw ogen dan sterk op vooruit?

Rein
02-04-21, 12:37
Gaan we er in jouw ogen dan sterk op vooruit?

Het ziet er in elk geval veel gezelliger uit dan wat het nu is!

traveler
02-04-21, 14:13
In mijn Ogen is er toch een verbetering ten opzichte van het huidige. Nu helaas niet de grote canonnen op gebied ven thema (urban jong life) dat ze hadden kunnen gebruiken. maar gezien dit een meer commerciële ruimte is binnen hun grondgebied kan het er me door.

nicooke
03-04-21, 10:44
Wel spijtig dat de planet Hollywoodbol ga verdwijnen want was toch een kenmerk Disney village.
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met de gebouwen van de buffalo bill show? Een nieuwe show daar of voorgoed gedaan met shows daar?

Rein
22-04-21, 14:59
Wel spijtig dat de planet Hollywoodbol ga verdwijnen want was toch een kenmerk Disney village.

Blijkbaar gaat hij nog niet snel verdwijnen, momenteel brengen ze een (broodnodige) nieuwe laag verf aan:

2496
Bron (https://twitter.com/DLPReport/status/1385223363581390848)

siroccofreakske
23-04-21, 10:54
Dat vind ik goed nieuws, want die bol vind ik ook wel een soort iconisch kenmerk van de Disney Village. En hoewel de Village als geheel misschien niet geslaagd is, zou die bij een vernieuwing wat mij betreft gerust behouden mogen blijven.

coasterfrenzy
23-04-21, 11:09
Dat vind ik goed nieuws, want die bol vind ik ook wel een soort iconisch kenmerk van de Disney Village. En hoewel de Village als geheel misschien niet geslaagd is, zou die bij een vernieuwing wat mij betreft gerust behouden mogen blijven.

Inderdaad.. Die bol past goed en geeft sfeer. Daar waar de rest van de village eerder eenheidsworst is.

nicooke
17-05-21, 14:33
Magisch nieuws! Het Disneyland Park, het Walt Disney Studios Park, Disney's Newport Bay Club en Disney Village gaan weer open op 17 juni.

Laat je dromen weer uitkomen en geniet van onze iconische attracties en Disney Figuren! Natuurlijk is er ook nieuwe magie te beleven: nieuwe Selfie Spots en verrassingsoptredens met de Disney Figuren, de nieuwe beleving Cars ROAD TRIP en de opening van Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel op 21 juni 2021. ?

Bron: Disneyland Parijs

Rein
20-05-21, 13:40
Het eerste stukje gerenoveerde kasteel is zichtbaar.

2519

1395308264502476804

traveler
21-05-21, 12:20
Ik zie niet waarvoor ze hier experten restoratie nodig hadden. Was Parijs niet aan het stoefen met het mest complete renovatie volgens de technieken van de oude monumenten?

Ik hoop ten zeerste dat het nog niet af is anders is dit toch een plastieken gevel die gebuisd is.

Crazy2girlken
07-07-21, 19:23
Intussen officieel bevestigd, het gratis fastpass systeem dat afgeschaft werd onder het mom "COVID-19 maatregelen" is PERMANENT afgeschaft en keert niet terug.
Ter vervanging komt er een betalend alternatief, de "premier access" pas.
Meer info: https://www.ed92.org/en/end-of-free-fast-pass-new-paid-disney-premier-access-service/?fbclid=IwAR1d03RZ7O5NxmyUhvao4YDjDJP4PxKJK_xZBIwF JeKAIw60W9jIi4cjRq8

Rein
08-07-21, 07:14
Als er daardoor nu minder mensen een pasje gaan kopen t.o.v. wanneer ze gratis waren, lijkt mij dit nog een goed iets voor de reguliere wachtrij: die gaan dan korter worden :)

fkl8
08-07-21, 10:13
Als er daardoor nu minder mensen een pasje gaan kopen t.o.v. wanneer ze gratis waren, lijkt mij dit nog een goed iets voor de reguliere wachtrij: die gaan dan korter worden :)

Inderdaad, de gewone wachtrij vaart er wel bij maar ik vrees dat de voorsteeknijd nu nog groter zal worden. Ik weet nog dat ik jaren geleden als trouwe Dreampass houder een onbeperkte fastpass kreeg. De blikken die ik dan ontvangen heb uit de wachtrij spraken boekdelen.
Ook is dit samen met de nog steeds verplichte reserveringen een schande voor de houders van een 450€ kostende Infinity pass, waar al veel voordelen van geschrapt zijn.

coasterfrenzy
08-07-21, 11:40
Disney: Pay more, for less

Ik roep al jaren dat het fastpass systeem volstrekt geen nut heeft. Capaciteit = Capaciteit.. Natuurlijk, het is fijn dat je voor een attractie minder lang moet wachten, maar daarentegen moet je voor de andere attracties langer wachten en op het einde van je dag win je er eigenlijk niets mee (behalve wellicht een héél klein beetje vanwege enkele mensen die het fastpass systeem niet of niet goed gebruiken - daarentegen verloor je soms ook tijd omdat je moest wachten tot je fastpass slot begon en er nergens meer een rij kort genoeg was om in de tussentijd iets anderes te doen.).

Afschaffen maakt een bezoek wat mij betreft al een stuk aangenamer. 50% van de capaciteit ging op aan fastpassen (soms zelfs meer). Daarnaast was het steeds een hoop gedoe om naar een fastpass automaat te rennen om een ticket te krijgen en daarna weer de tijd in de gaten te houden zodat je niet te laat was om hem te gebruiken.

Nu ben ik absoluut geen voorstander van betaalde fastpassen. Die mogen ze wat mij betreft ook direct afschaffen, maar met deze prijzen en het feit dat men meestal toch wel engiszins door werkt aan de attracties verwacht ik eigenlijk niet dat er nog heel veel capaciteit verloren zal gaan aan de fastpass. Beetje zoals in PHL, waar je ook amper merkt dat er een fastpass systeem is. Ik verwacht eigenlijk enkel een drama bij vrij nieuwe attracties. Daar wil sowieso iedereen al meteen naartoe, waardoor er grotere drukte is en alsof dat niet al genoeg is: mensen krijgen daardoor dus ook weer eerder de neiging om een fastpass te kopen waardoor de lengte van de gewone wachtrij nóg hoger op loopt. Tenzij ze het ook in Parijs gaan doen zoals in PHL en de fastpass afschaffen totdat het nieuwe van een attractie af is (Taron gebruikt het nog steeds niet).

Beste blijft toch om gewoon een SRL te hebben en een fastpass (via de uitgang) uitsluitend te gebruiken als compensatie wanneer je lang hebt gewacht en de attractie in panne gaat.

siroccofreakske
08-07-21, 12:11
Ik vind dat positief nieuws. Met prijzen van 8 tot 15 euro per persoon per rit gaan weinig mensen zo'n fastpass kopen, zou ik denken. De gewone capaciteit zal daardoor een stuk stijgen en de wachtrijen zullen dus merkbaar korter worden. Bij ons vorige bezoek werkte de fastpass van BTM niet. De wachtrij kwam toen quasi nooit boven het halfuur en je kon er gewoon door 'wandelen', heerlijk! :)

traveler
19-07-21, 13:00
Over het algemeen vind ik het een verbetering dat fastpassen minder zullen gebuikt worden. Echter stel ik me wel de vraag wat is er zo dramatisch verandert aan de capaciteit dat ze dit kunnen droppen?
Voor Disney is een bezoek geslaagd als je 7 riten hebt kunnen maken en een show of parade hebt meegemaakt. bij mijn weten was Parijs aan het niveau van 5 tot 6 riten. (gebuisd)

Ok er was nog altijd een deel van het GP dat het systeem niet snapte maar het merendeel wel toch?
het voordeel van Parijs tegen andere parken is dat ze in Parijs al automaten hebben die de triage doen evenals de aparte rij. Maar die rij komt uit ergens 3/4 van de reguliere rij (correct me if I'm wrong). iets waar ik niet me zou kunnen lachen als ik €15 ophoest

Rein
16-09-21, 15:16
Opnieuw een stukje zichtbaar van het gerenoveerde kasteel:

2585

1438478887235751949

fkl8
20-09-21, 08:55
Disneyland Parijs heeft enkele geüpdate plannen vrijgegeven over de verdere (mogelijke) uitbreidingsplannen.

2586

1) De uitbreiding van de Walt Disney Studios met het Frozen en Star Wars themagebied.
2) De uitbreiding van Disney Village met een mogelijk nieuw hotel aan de oever van Lake Disney op de plaats van de Disney Event Arena.
3) Het nieuwe congrescentrum wordt gevestigd in de "Triangle de Bellesmes" (langs de Avenue Paul Séramy / ter hoogte van het busstation Zuid). Het zal uiteindelijk onderdak bieden aan verschillende Disney- en andere evenementen. Het project was in 2019 in een vergevorderd stadium, maar de Coronacrisis heeft het vertraagd. Ongetwijfeld zal het binnenkort weer op de voorgrond treden met aanstaande evenementen zoals de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024.

Ook is er een plan van de regio gepubliceerd met enkele reeds aangekondigde projecten.

2587

1) 4 Nieuwe niet-Disney hotels op de site Trois Ormes in Coupvray.
2) Een extra partner hotel tussen de Magic Circus en Dream Castle hotels.
3) Het reeds verwachte 5 sterren JW Marriot Resort nabij Disneyland Golf.
4) Een reeks nieuwe hotels langs de Avenue Paul Séramy / Boulevard du Parc in Serris.
5) Een nieuwe (backstage?) zone voor de Studio's en congressen.

Zoals steeds zijn dit toekomstplannen. Waarschijnlijk zal/kan niet alles gerealiseerd worden maar het toont dat DLRP nog steeds plannen heeft om verder uit te breiden.

Bron: ED92

Rein
18-11-21, 11:17
Het kasteel is ondertussen grotendeels opnieuw te bezichtigen langs de voorkant. Nog enkele gouden toppen ontbreken. Aan de achterkant werd ook de houten trap teruggeplaatst.
2646
2647

Vordering aan de security controle:
2645
Bron (https://twitter.com/Cave0fWonders/status/1461253567222894595)

Rein
09-12-21, 14:29
Een eerste deel van de nieuwe bagagecontrole voordat je het resort binnen kan is zo goed als klaar om in gebruik te nemen:

2654
2655
[https://twitter.com/DLPReport/status/1468863069505925124]Bron[/url]

traveler
13-12-21, 12:57
Mijn eerste idee is gaan die mensen van de controle niet vervroren in de winter een gebakken in de zomer worden?
mijn tweede idee: is dit het meest magise dat ze hadden kunnen doen?

Rein
14-06-22, 12:25
Blijkbaar gaat hij nog niet snel verdwijnen, momenteel brengen ze een (broodnodige) nieuwe laag verf aan:

En toch. Planet Hollywood sluit op 7 januari 2023 voor goed. Er komt een nieuw restaurant in de plaats.

nicooke
14-06-22, 20:01
Toch ergens een iconisch restaurant dat gaat verdwijnen vond het nog wel iets hebben.

traveler
15-06-22, 10:05
Er zou een nieuw concept komen lat ons hopen dat het een gezellige toevoeging word. bij mijn weten had de eigenaar van Planet Hollywood ook de rainforest cafés en die zijn best gezellig.