PDA

Bekijk Volledige Versie : De investeringsstrategie van Compagnie des Alpes



flyingtiger
07-01-18, 12:18
Ik plaats het hier aangezien het niet enkel over 1 bepaald park van de groep gaat.

De online nieuwssite Blooloop heeft een uitgebreid interview gehad met François Fassier, Directeur Operaties voor de Vrijetijdsbestemmingen. Daarin wordt de investeringsstrategie van de groep overlopen en daarbij vallen er enkele nieuwtjes te rapen, de ene al wat groter dan de andere. Er zitten vooral relatief wat subtiele zaken in die ons weer wat nieuws brengen.

We hebben dit alles gebundeld in een overzichtsartikel (http://www.pretparken.be/NL/article/1888/Een%20blik%20op%20de%20investeringen%20van%20Compa gnie%20des%20Alpes!).

Wat vinden jullie van de inzichten? Wat vinden jullie van de volgende grote attractie voor Parc Astérix, een indoor 5D-attractie? Wat vinden jullie ervan indien Walibi Holland zou rebranden en niet langer als Walibi door het leven gaan? Etc.

Zelf vind ik het alvast positief dat hij geen fan is van VR en niet gelooft dat dit de toekomst is :).

Een indoor 5D ride voor PA lijkt me een goede zaak. Het park heeft effectief nog niet zo'n groot indoor aanbod en het huidig aanbod is al erg divers, dus zulke attractie lijkt me wel een goede aanvulling, afhankelijk van welk type het juist zal worden natuurlijk.

Ik vind het ook wel positief dat ze naar de ervaringen uit Futuroscope, toch een heel ander type park, kijken en daar zaken uit meenemen om toe te gaan passen in hun andere parken.

De toekomst voor Bellewaerde spreekt me minder aan :s. Ik vrees een beetje dat we op attractievlak niet teveel moeten verwachten voor de toekomst. Maar ik hoop dat ik mis ben.

K-ToF
07-01-18, 13:16
Dat Walibi Holland een eventuele naamsverandering zou kunnen ondergaan is geen verrassing. Ik heb dat park altijd zo'n vreemde eend in de bijt gevonden. Walibi Holland kwam nog het best tot zijn recht tijdens de periode dat Six Flags aan het hoofd stond. Het geflopte Walibi Flevo kreeg een boost in 2000, toen Six Flags het bombardeerde tot Rollercoaster Capital of Europe. Met Walibi Belgium was dat net het omgekeerde. Men heeft verwoede pogingen gedaan om dat park bij te vijzen tot een thrillpark. Denk maar aan de toenmalige slagzin van het park: "Europe's Favourite Thrills". Maar het was toen al overduidelijk dat dat niet heeft gewerkt en ook nooit ging werken.

Ik zeg het: binnenkort staat Walibi Holland in de verkoop. En ik zou er niet van schrikken mocht dat Bellewaerde ook het geval zijn.

simon
12-01-18, 12:35
Even mijn mening met enkele bedenkingen:

Parc Astérix
- Indoor 5D-attractie: Van mij mag er zowel een flying theater komen, alsook een attractie à la Symbolica of Ratatouille. Dit is iets wat echt nog ontbreekt in het park naar mijn gevoel. Ik zie een Symbolica of Ratatouille wel eerder passen in Astérix-thema dan een flying theater. Ik vrees dat zo'n flying theater in cartoonstijl te kitscherig zal aanvoelen...
- Nieuwe hotels zijn ook zeker ok, maar toch hoop ik dat het park dan snel meegroeit. Op dit moment heb ik het park altijd al op 1 dag kunnen bezoeken. Enige attractie die ik in al die tijd nog niet heb kunnen doen is Discobelix. Het aanbod in het park zelf mag dus voor mij ook meegroeien.
- Een tweede park zou ik ook toejuichen, en hierbij denk ik aan een waterpark. Op dit moment heeft Disneyland nog geen eigen waterpark en het wordt toch wel stilaan een trend dat grote parken uitpakken met een waterpark, dus zie ik deze ook graag verschijnen. En dit kan ook weer bijdragen aan een ruimer seizoen...
- Volwaardige winteropening ben ik ook wel voor te vinden :)

Walibi Holland
- Meer events en festivals zie ik hier wel als positief element, maar een nieuwe naam hoeft voor mij alvast niet. Laat elk park zijn eigen identiteit krijgen, en als dit voor Walibi Holland zo uitpakt, why not?
- Qua attracties ben ik benieuwd wat de toekomst zal brengen, maar ik vermoed in 2020 wel iets echt speciaals van achtbaan.
- Toevoegen van lodges aan het vakantiepark mag wat mij betreft ook gebeuren, maar bouw dan ook maar gerust een soort (mini-)Aqualibi.

Walibi Rhône-Alpes
- Dit park is mooi aan het groeien en is volop bezig met een metamorfose. Ik zie het hier in elk geval goed komen.
- Wat mij betreft mogen ze dit park gerust Walibi France dopen en de rechten bij Sud-Ouest terugeisen.

Futuroscope
- Ik ken het park te weinig om hier veel over te zeggen, maar de achtbaan juich ik alvast toe!

Bellewaerde
- Het ombouwen tot een resort klinkt veelbelovend, zeker we het hier ook met een aantal eens zijn dat Bellewaerde een park is met zeer veel potentieel. Maar net als bij Parc Astérix: op 1 dag heb ik het gezien. 2 voordelen wel: je hebt hier ook een dierenpark en binnenkort een waterpark, wat ook wat extra om handen heeft. Maar toch hoop ik dat het park verder mag groeien met nog meer dieren én attracties.
- Thrill is iets wat voor mij nog goed ontbreekt, en ook binnen families is een portie thrill welkom!
- Een grote indoor darkride mag er ook weer in het park komen, want het verlies van Los Piratas is niet volledig gecompenseerd met Huracan.

Le Jardin d'Acclimatation
- Eens zien wat dit zal geven wanneer het park binnenkort heropent.

Azmidiske
12-01-18, 17:35
Interessant artikel. Ik ben nog vrij nieuw in de pretparkwereld, maar wil toch ook even mijn mening geven:

Walibi Holland
Volgens mij is er totaal niets mis met een park dat vooral op jongeren gericht is, maar ik vind wel dat ze dit de vorige jaren verkeerd aangepakt hebben door zo'n agressieve marketing te gebruiken. Ik heb ooit een artikel gelezen over souvenirs zoals drinkbekers in de vorm van een boksbeugel, T-shirts met het woord 'Fuck' erop .... belachelijk! Als jongere zou ik het zelfs beledigend vinden om met dat soort zaken geassocieerd te worden. Nee, er zijn meer dan genoeg andere en betere manieren om jongeren als doelpubliek aan te spreken. Een festivalthema met de sfeer zoals die op een groot muziekfestival hangt, dat is pas echt een goed idee :D

Bellewaerde
Thrill ontbreekt daar inderdaad nog en hoort voor mij echt wel bij een dagje pretpark. Gelukkig wist ik dit op voorhand en was ik bij mijn bezoek vorige zomer dus niet teleurgesteld. Integendeel zelfs, Bellewaerde bleek een uitstekend park om te bezoeken met niet-pretparkfanaten (in dit geval mijn ouders en zus). Daardoor is het park voor mij ook zeer geschikt voor gezinnen en dat aspect mag zeker behouden blijven. Ik hoop dus dat Bellewaerde nog minstens één echt grote achtbaan krijgt - kunnen ze absoluut gebruiken - en dat het park tegelijk ook verdergaat met datgene waar ze nu sterk in zijn (dieren, veel groen, rustige attracties).

bobby turbo
12-01-18, 19:32
Interessant artikel. Ik ben nog vrij nieuw in de pretparkwereld, maar wil toch ook even mijn mening geven:

Walibi Holland
Volgens mij is er totaal niets mis met een park dat vooral op jongeren gericht is, maar ik vind wel dat ze dit de vorige jaren verkeerd aangepakt hebben door zo'n agressieve marketing te gebruiken. Ik heb ooit een artikel gelezen over souvenirs zoals drinkbekers in de vorm van een boksbeugel, T-shirts met het woord 'Fuck' erop .... belachelijk! Als jongere zou ik het zelfs beledigend vinden om met dat soort zaken geassocieerd te worden. Nee, er zijn meer dan genoeg andere en betere manieren om jongeren als doelpubliek aan te spreken. Een festivalthema met de sfeer zoals die op een groot muziekfestival hangt, dat is pas echt een goed idee :D

Het zijn echt wel die dingen waar jongeren mee rondlopen, t-shirts met fuck, shit en dergelijke zijn bij de Nederlandse jeugd zeer normaal.

simon
15-01-18, 10:51
Het zijn echt wel die dingen waar jongeren mee rondlopen, t-shirts met fuck, shit en dergelijke zijn bij de Nederlandse jeugd zeer normaal.

TBH, ook ik heb al kleding gekocht in WH... Een boxershort met Thrill op en een t-shirt met Get Real op. Ik vond die wel minder schreeuwerig en best plezant, maar feit is wel dat ze inderdaad verkocht worden aan de jeugd.