PDA

Bekijk Volledige Versie : [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied



Pagina's : 1 [2] 3

vbgenechten
17-02-19, 09:41
''Cowboystad vierde vorig jaar haar veertigjarig bestaan. De zone met attracties zoals Forbidden Caves, Mount Mara en Naga Bay kreeg de naam Adventure Valley in 2015. ''

Wat een artikel zeg...

bobby turbo
17-02-19, 13:19
''Cowboystad vierde vorig jaar haar veertigjarig bestaan. De zone met attracties zoals Forbidden Caves, Mount Mara en Naga Bay kreeg de naam Adventure Valley in 2015. ''

Wat een artikel zeg...

ik zie er niet meteen een probleem in, klopt die info. Dat is trouwens gewoon de persmail die ht park uitstuurde.

Coasterfan19
17-02-19, 17:50
Het bouw plan op Google Earth geplakt geeft een duidelijk beeld van de nieuwe zone

simon
17-02-19, 18:52
Ik ben alvast zeer enthousiast! Wat een weekend hebben we hier eigenlijk gehad? De plannen zien er veelbelovend uit en zullen meteen een stempel zetten op Yves Peeters als directeur. Bij Dreamcatcher is het meeste toch wel gerealiseerd? Enige wat hier ontbrak voor mij is een verflaag...

Neen, van dit werd ik echt omvergeblazen en ben ik zeer benieuwd naar de opening in juni! Sowieso wordt dit een zeer knap themagebied met een knappe achtbaan. Voor mij misschien toch wel dé verrassing van dit jaar?

simon
17-02-19, 18:55
Oja, en wat de theming betreft. De schilderbeurt van Typhoon kunnen ze inderdaad nog doen doorheen het seizoen, op dagen dat het park gesloten is. Maar dat dachten we ook bij Dreamcatcher. Verschil is wel dat Dreamcatcher in het water ligt, en Typhoon niet. Dus dat valt nog te zien.

De decorstukken die ze zullen plaatsen zijn nu al in volle bouw in de ateliers, en kunnen daar dus 99 % klaargemaakt worden, zodat ze ze enkel nog moeten vervoeren en plaatsen in het park. Daar kunnen ze dan nog de finishing touch geven. Dit lijkt me zeker haalbaar tegen de seizoensopening over een kleine 2 maanden.

bobby turbo
17-02-19, 19:30
Dreamcatcher is een schiderbeurt inderdaad best nodig, Typhoon trouwens ook. Speedy Bob hebben ze dan weer wel onder handen genomen.

Phantasiastisch
17-02-19, 22:52
Ik ga in de paasvakantie zeker eens een kijkje nemen hoe de werken vorderen. In ieder geval ben ik zeer enthousiast over de keuze voor IMAscore en het gekozen thema. Lekker avontuurlijk en in de lijn van Adventure Valley.

Ben benieuwd. :)

traveler
18-02-19, 09:37
Heel mooi ik kijk er alvast naar uit. het ziet er naar uit dat ve op dit moment voor drie thema's gaan western, miserie/inkas en fantasy nog een en het park is volgens mij wel vol

Het enige minpuntje op dit moment is het water gedeelte. dat ziet er in vergelijking met de rest wat leeg uit. da drie anderen 'themazones' hebben elk een tril. hopelijk word dit probleem later verholpen.

Ook positief dat er naar mijn bescheiden mening mogelijkheden zijn om verder te gaan met dit thema. het hoeft zelf niet aan te sluiten aan het startplijn. bv een zeemonster is ontsnapt in het meer. ze gaan wel moeten kijken voor de rest niet te veel verstoren.

stvl
18-02-19, 09:52
Het enige minpuntje op dit moment is het water gedeelte. dat ziet er in vergelijking met de rest wat leeg uit. da drie anderen 'themazones' hebben elk een tril. hopelijk word dit probleem later verholpen.

Naar mijn mening brengt het watergedeelte een mooi evenwicht in het gebied, zodat de kleinere kinderen hier ook wat te doen hebben. Aangezien het oude paviljoen/Asian Wok een Panos restaurant wordt kunnen de ouders daar in de zomer rustig op het terras zitten terwijl de kinderen tussen de fonteinen ravotten.

siroccofreakske
18-02-19, 11:03
Ik ben voorlopig toch nog een beetje sceptisch. De concept arts zien er zeker niet slecht uit, maar als je even alle 'mist' en dergelijke weg denkt, en er van uit gaat dat een concept ook vaak mooier is dan de werkelijkheid, weet ik niet of dit nieuwe themagebied echt indrukwekkend wordt. Ik vrees een beetje voor een achtbaan met een kasteeltje als station en een draak als theming, maar verder veel kale vlakte. Verder krijg ik niet meteen een totaalgevoel van sfeerschepping bij deze concept arts...

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb! :)

Megaminion
18-02-19, 11:09
Ik ben benieuwd! De vikingride had in principe wel nog in dit thema gepast, mits enkele kleine aanpassingen.
De theming ziet er mooi uit, maar het lijken me voorlopig vooral losse stukken die her en der worden geplaatst, ik ben benieuwd hoe dat in real life er gaat uitzien. De Typhoon zou volgens sommige een nieuw station krijgen, maar als ik de foto bekijk lijkt me dit nog steeds het oude station met zwarte ipv. die Fanta-oranje palen?

Zie ik trouwens dat de bootvaart/rotonde ook wat mee wordt gethemed?

Dinosaurus
18-02-19, 12:28
Don't get me wrong, ik juich het absoluut toe dat er een nieuwe coaster komt in het park, maar het is toch wel een beetje jammer dat we weer zo'n thema krijgen dat helemaal niet past bij de 'identiteit' van het park. Draken, kastelen, elfen, fantasy,... passen toch niet in BJL? Wat is er mis met die oude cowboy- en Mexicaanse thema's? Ik had dan nog liever het piraten-/zeevaartthema gehad dat hier enkele keren aan bod kwam.

Sinds dat junglegedoe zijn ze echt de weg kwijt wat dit betreft. Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past. Maar goed, misschien dat ik iets minder sceptisch word als ik het in 'real life' zie.

Ik weet dat ik een knorpot ben.

Phadd-F
18-02-19, 12:49
Och kom, cowboy-Mexico zones zijn al zou oud als de straatstenen en vind je in quasi élk park in de buurt terug. Bovendien hebben ze al een westerndorp (dat op niet teveel trekt). Ik zie uw punt niet... Waarom zou een ander themagebied dan cowboys of indianen niet passen in BJL?! We roepen al jaren om meer en betere thematisatie in BJL en nu ze het doen is het ook niet goed dan?!

Thecoasterfreak
18-02-19, 12:56
Don't get me wrong, ik juich het absoluut toe dat er een nieuwe coaster komt in het park, maar het is toch wel een beetje jammer dat we weer zo'n thema krijgen dat helemaal niet past bij de 'identiteit' van het park. Draken, kastelen, elfen, fantasy,... passen toch niet in BJL? Wat is er mis met die oude cowboy- en Mexicaanse thema's? Ik had dan nog liever het piraten-/zeevaartthema gehad dat hier enkele keren aan bod kwam.

Sinds dat junglegedoe zijn ze echt de weg kwijt wat dit betreft. Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past. Maar goed, misschien dat ik iets minder sceptisch word als ik het in 'real life' zie.

Persoonlijk vind ik het thema een goede keuzen! Bobbejaanland gaat uit zijn comfort zone met dat cowboy/mexico thema! Cowboy Town heeft ook nog veel potentie dan enkel de nieuwe speeltuin van afgelopen seizoen. Iedere zone in het park heeft potentie in vernieuwingen zowel de ouwe hall 2000, Revolution, Kinderland, De zone van Indiana River tot Wildwaterbaan!

Als ik mijn fantasie de volle loop mag laten gaan zou ik heel die kant van de ingang het park Mexico maken mits de Aztek Express, Dreamcatcher, Indiana River, The El Paso Special en Bob Express al dat Mexicaans thema heeft... Waarom dan niet Kinderland omtoveren tot een Mexicaanse speelhal? De clown van de Oki Doki trein kan makkelijk geschilderd/gewrapped worden als zeg maar een Mexicaanse kleurrijke Calavera. Het personeel zou ook veel mooier ogen als men in die zones dan leuke thema kledij aan zou hebben...

En om het plaatje compleet te maken nu dat men toch IMAscore gaat gebruiken voor hun nieuwe themazone Land Of Legends zou ik zowel iedere zone en attractie voorzien van zulke muziek! Buiten de huidige muziek die nu op sommige attracties draait zoals: King Kong, Revolution, Indiana River en The El Paso Special, want die moeten nog wel nostalgisch blijven vind ik. ;)

Earlyspencer
18-02-19, 13:33
Dat jungle-gedoe gaat m.i. uit van een heel sterk punt van BJL: het bosgroene karakter. Dan is het moeilijk om heel je park er als een prairie te laten uitzien.
Zo'n individuele slingerattractie (zie eerste speeltuin Mer de Sable) en een hangbrug naar Indiana zouden de sfeer nog kunnen bevorderen, net als een avontuurlijke rondvaart op het meer.

Ik vind fantasy ook wat vergezocht en heb twijfels over de houdbaarheid van dit thema, dat ik toch eerder associeer met binnen-attracties. Het gaat hier ook niet om bekende IP's, dan moet het verhaal en de theming extra sterk zijn om te werken.

Bos en Middeleeuwen gaan best wel samen, dus dat kasteel - zal het meer zijn dan een façade ? - kan wel matchen. We'll see.

Dinosaurus
18-02-19, 13:55
We roepen al jaren om meer en betere thematisatie in BJL en nu ze het doen is het ook niet goed dan?!

Uhhhh... dit schreef ik:


Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past.

Waar zeg ik dat BJL niet aan thematisatie moet doen? Ik stel me gewoon vragen bij de thema's waarvoor ze kiezen. Nothing more, nothing less.


Och kom, cowboy-Mexico zones zijn al zou oud als de straatstenen en vind je in quasi élk park in de buurt terug.

Zijn fantasyzones dan zó bijster origineel? Hebben de Efteling en Phantasialand al niet genoeg fantasy? En ja, cowboys zijn, nu ik eraan terug denk, ietwat passé, maar Mexico valt zeker nog iets mee te doen, ook al komt het al in andere parken voor (o.a. Phantasialand en Bellewaerde). Uit de Azteekse mythologie valt er nog genoeg te putten voor een nieuwe spectaculaire attractie, als je het mij vraagt. Ik heb de conceptart van dat madhouse gezien op BJL Nostalgie, en dat zag er bijster goed uit (en neen, ik wil geen madhouse in BJL).


Waarom zou een ander themagebied dan cowboys of indianen niet passen in BJL?!

Ook dit klopt niet. Tussen de spleten kon je lezen dat ik een piraten-/zeevaartthema wél zag zitten in BJL.


Dat jungle-gedoe gaat m.i. uit van een heel sterk punt van BJL: het bosgroene karakter. Dan is het moeilijk om heel je park er als een prairie te laten uitzien.

Oké, hier heb je een punt, maar natuurlijk zijn ze zo dom geweest om die ouwe Hall 2000 ervoor te gebruiken die helemaal geen jungle uitstraalt en bovendien uitgeeft op een attractie die helemaal niets met jungle te maken heeft. Dat dat Banana-gedoe een flop is, zie je ook aan het aantal mensen dat erin kruipt en de uren dat de attractie open is (lees: nauwelijks). Misschien had het wél nog gepast aan de andere kant van de vijver, bij Indiana River.

Maar nogmaals:


Ik weet dat ik een knorpot ben.

coasterfrenzy
18-02-19, 14:02
Mwah.. laten we eerlijk zijn dat ik ook nog enorm sceptisch ben over de uitwerking van thema. Het zou me eigenlijk niet verbazen als de bestaande attracties een lik verf krijgen. Die "arm" voor de Sledgehammer gezet wordt en we het daar mee moeten doen voor wat betreft het bestaande gedeelte. De nieuwe achtbaan zal wellicht wat meer thema meer krijgen, maar ook daarvan verwacht ik niet te veel.

Het is in elk geval te hopen dat de theming die er wel komt door Universal Rocks wordt gedaan. Dan weet je tenminste zeker dat het goed zit. (behalve de draak dan, dat zal een ander bedrijf moeten doen).

Voor de rest veel groen, maar eerder van het soort groen dat amper onderhoud vergt en er in no-time ietwat woekerend/onkruid-achtig uit ziet. Sorry, maar ik heb echt geen hoge verwachtingen van de theming. Maar ik laat me graag verrassen.

Overigens: Ja, het western/mexico/texmex thema is een beetje outdated. Maar juist omdat het altijd al een deel van BJL is geweest is het wel een thema waar ze eigenlijk wel iets mee moeten doen. Er zijn genoeg parken die laten zien dat je nog een behoorlijk mooi en origineel themagebied ermee kunt maken. Laat BJL daar eens in mee gaan en dat thema kan weer helemaal terug een topper zijn.

Rickie97
18-02-19, 14:19
@Phadd-F: cowboy en mexico zijn min of meer al aanwezig in het park, en het cowboydorp vind ik eigenlijk lang niet slecht. Het was wat afgeleefd de laatste jaren maar vorig jaar vond ik dat er toch al weer meer sfeer hing.

Ik begrijp de reactie van Dinosaur, het was ook een klein beetje mijn eerste reactie. Zoals Earlyspencer aanhaalt vind ik ook dat het jungle-thema zeer goed bij het park past. Maar dat is een vrij ruim thema, net zoals cowboys of indianen. Om die reden had ik ook zoals Dinosaur gehoopt op het zeethema dat hier een paar keer aan bod kwam, het ligt meer in lijn met de andere themazones. En het was ook een groter verschil geweest met de zone ernaast (Adventure Valley). Dit gelijkt daar sterk op vind ik, maar met nog een extra verhaal erachter. Misschien kunnen ze dit Land of Legends in de toekomst wel Phantasialand-gewijs als een deel van Adventure Valley zien, zoals Rookburgh in Berlijn en Klugheim in Mystery. :p

Nu, uit wat ze zelf zeggen is duidelijk dat ze ook weten dat dit niet in lijn met de rest van hun bestaande themazones ligt, maar dat dat juist de bedoeling is: "een eerste echte totaalbeleving". Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitwerking. :)

ExpeditionGeForce
18-02-19, 16:18
Is het jullie ook al opgevallen op de concept arts dat de trein uit 5 i.p.v. uit 3 rijen (zoals eerst gezegd is) bestaat?

Rickie97
18-02-19, 16:37
Is het jullie ook al opgevallen op de concept arts dat de trein uit 5 i.p.v. uit 3 rijen (zoals eerst gezegd is) bestaat?

Dat viel mij ook op. Ik vergat het te vermelden, maar vond het ook raar dat niemand dit eerder gezegd heeft. Zeker na de opmerking van Jurrut dat hij nog eens in de verkeerde richting lijkt te rijden ook :p.

Wellicht klopt de afbeelding niet, net zoals de monorail er ook niet opstaat, maar ik vind het toch raar. Waarom zou je zoiets nu doen als park op je concepts van een toekomstige attractie?

Nathan G
18-02-19, 16:45
Ik heb ergens anders dezelfde vraag eerder gesteld en men heeft toen geantwoord dat Bobbejaanland bevestigd heeft dat er maar 3 rijen komen en geen 5. Het is dus inderdaad een foutje in het concept.

Volgens mij is dit gewoon een ontwerpfoutje. De ontwerpers kennen ook niet altijd de precieze specificaties van de achtbaan en het kan ook misgelopen zijn in de communicatie naar de ontwerpers toe.

simon
18-02-19, 16:57
De concepts zijn toch vooral bedoeld om wat sfeer te scheppen? Om te laten zien hoe het eruit zal zien? Aan technische details hecht ik dan eerlijk gezegd ook wat minder aandacht.

En fijn dat het horecapunt heropend wordt, maar ergens wel jammer dat dit een Panos wordt en geen eigen concept dat nog beter aansluit in dit themadeel. Ik had dan liever een grillrestaurant ofzo gezien.

coasterfrenzy
18-02-19, 17:04
De concepts zijn toch vooral bedoeld om wat sfeer te scheppen? Om te laten zien hoe het eruit zal zien? Aan technische details hecht ik dan eerlijk gezegd ook wat minder aandacht.[quote]

In de meeste gevallen klopt dat inderdaad.. en dan gaat het zo'n ontwerper er vooral om, om te laten zien dat de trein onder een draak door rijdt etc. Tracktype en andere technische details kloppen heel vaak niet op dat soort tekeningen. Concept kan ook prima gemaakt zijn nog voordat enige details rondom de actractie bekend waren. Bijvoorbeeld om PR te overtuigen om geld vrij te maken hiervoor.

[quote]
En fijn dat het horecapunt heropend wordt, maar ergens wel jammer dat dit een Panos wordt en geen eigen concept dat nog beter aansluit in dit themadeel. Ik had dan liever een grillrestaurant ofzo gezien.

Tot dusver ben ik niet bepaald onder de indruk of overtuigd van de kwaliteit HoReCa in Bobland. Dus voor mij prima dat er een externe keten komt waarvan je weet wat je kunt verwachten. Al zal de prijs wellicht hoger liggen dan bij een gewone Panos.

Ignace
18-02-19, 17:08
Haha, er is letterlijk niets minder avontuurlijk of legendarisch dan... een Panos :p.

Toch raar dat PR eerst alle concessiehouders uit het park heeft gegooid, met als gevolg dat veel horecapunten gesloten bleven en de kwaliteit erop achteruit ging, maar nu toch ineens weer externe bedrijven inschakelt voor de horeca - geen zelfstandigen deze keer, maar een grote keten. Bobbejaanland lijkt in niets meer op het regionale familiepark van vroeger...

Jak
18-02-19, 17:52
Eerst en vooral ben ik wel wat onder de indruk. Net zoals de jongens van Ochtend in Pretparkland heb ik ook de indruk dat dit het begin is van een volledige transformatie van het park.

Toch enkele bedenkingen bij de huidige stavaza:

1. De paden gaan grondig moeten aangepast worden. Verschillende paden die we altijd al bewandeld hebben gaan sneuvelen of worden gewoon afgesloten. Zo denk ik dat je niet meer langst de Koggemolen, langst de Typhoon-ingang van vandaag naar de Sledgehammer gaat kunnen gaan. Ik verwacht zelfs dat het pad ter hoogte van de kettingmolen gaat worden afgesloten. Dat maakt dat de bezoekersstromen helemaal in de war gaan gaan. En dat mensen zich volledig anders en aan een ander tempo gaan verplaatsen door het park. Blijft de cowboystad bv. nog altijd die hotspot om 's middags te eten? Gaan er nog steeds mensen eerst de linkerkant van het meer als eerste aandoen? Gaat de populariteit van deze zone de andere attracties niet beïnvloeden, zoals bv. TFC?

Wat vraag 1 betreft. Ik geloof wel dat de bezoekers zich op een andere manier gaan verplaatsen. Lands of Legends zou wel eens Cowboystad kunnen verstoten als topplek om in te zitten. Qua attractieaanbod heeft dit themagebied sowieso al betere attracties. Dat is de grootste troef ook van dit themagebied. Door de aanwezigheid van al twee thrillattracties wordt dit gebied, qua aanbod sowieso het beste van alle zones in het park. Het lijkt me dan ook logisch dat sommige gezinnen cowboystad niet bereiken als ze om 10u15 aankomen. Wanneer ze dan om 10u30 aankomen, enkele kleinere attracties doen op het voorplein (Orca Ride, Kettingmolen, ...) en rond 11u Land of Legends binnengaan, kan ik me inbeelden dat je daar toch een uur zoet bent (wanneer we een kwartier wachten tellen voor Sledgehammer en Typhoon en een half uur voor Fury bv.). Dan lijkt me die aanwezigheid van Panos optimaal. En inderdaad zoals boven hier gezegd. De horeca van BJL is ook niet wat het moet zijn, dan liever een Panos die degelijke broodjes geeft. Het laatste broodje dat ik at in BJL was uit het toenmalige Bobby's Kitchen. Het broodje kaas dat ik nam was ijskoud van in een veel te koude frigo, het serviet plakte eraan en de kaas was nogal gierig belegd. Dan denk ik dat we beter af zijn met Panos.

2. Wordt er ook gewerkt worden met sfeerverlichting of blijft Bobbejaanland beroep doen op tijdelijke lichtinstallaties tijdens avondevenementen?

Het zou toch wel mogen, al is het maar voor Halloween. Alhoewel... Bobbejaanland is zo weinig in het donker te bezoeken, dat het misschien zelfs niet het nadenken waard was op de ontwerptafel.

3. Kunnen we tijdsaanduiding verwachten? Gaan we aan de ingang (de portalen dus) kunnen waarnemen hoelang de wachtrij zal zijn?
Dat zou toch wel eens mogen. Als kleinere parken zoals Walibi het ook beginnen aanbieden, moet BJL dat ook misschien gaan doen. Zeker omdat de wachtrijen meestal geen uitbreidingen hier kennen. Waardoor een operater perfect kan doorgeven hoe lang het wachten is adhv de rij die tot een bepaald punt reikt.

4. Misschien nog de belangrijkste vraag: gaan we in 2019 nog steeds getrapte openingen en sluitingen van attracties zien? En belangrijker: ook bij Fury?
Laat ons hopen...

5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?

Bootvaart lijkt meer een woest karakter te hebben met wilde planten. Het zou wel eens een opsmukbeurt kunnen gebruiken. Kan toch ook een speelsere invulling krijgen? Waarom geen rondvaart langst die aardmannen, zoals in Plopsaland met Kaatje? Dan is die attractie plots ook populairder...

Jak
18-02-19, 17:54
Haha, er is letterlijk niets minder avontuurlijk of legendarisch dan... een Panos :p.

Blijkbaar zou de Panos niet mee geïntegreerd worden in het themagebied.
Het huidige gebouw ligt ook een beetje buiten de themazone. Het lijkt er meer op dat je het zal passeren als je doorloopt naar de Naga Bay of de Wildwaterbaan.

Bovendien is het een gebied met een behoorlijke infrastructuur. Je hebt het giga plein achter Typhoon, dat verbonden is met het plein aan die obelisk en dat plein is ook weer verbonden aan de vrogere wok waar nog een groot plein voor is. Aan de Bootvaart is langst de kant van Typhoon zelfs nog een mini-horecapuntje aangebouwd tegen de Bootvaart. Benieuwd of ook dit heropend...

Dinosaurus
18-02-19, 18:48
5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?
Van Revo had je vroeger wel de noodtrap/ingang voor invaliden (?) die uitkwam aan Sledge Hammer. Iemand die weet wat er daarmee gaat gebeuren?

Jak
18-02-19, 19:39
Van Revo had je vroeger wel de noodtrap/ingang voor invaliden (?) die uitkwam aan Sledge Hammer. Iemand die weet wat er daarmee gaat gebeuren?

Die is geïntegreerd in de wachtrij van TFC. Wanneer je in de wachtrij loopt van TFC zie je dit looppad links van je, net voor je de indoorsectie binnenloopt.

bobby turbo
18-02-19, 20:01
Eerst en vooral ben ik wel wat onder de indruk. Net zoals de jongens van Ochtend in Pretparkland heb ik ook de indruk dat dit het begin is van een volledige transformatie van het park.

Toch enkele bedenkingen bij de huidige stavaza:

1. De paden gaan grondig moeten aangepast worden. Verschillende paden die we altijd al bewandeld hebben gaan sneuvelen of worden gewoon afgesloten. Zo denk ik dat je niet meer langst de Koggemolen, langst de Typhoon-ingang van vandaag naar de Sledgehammer gaat kunnen gaan. Ik verwacht zelfs dat het pad ter hoogte van de kettingmolen gaat worden afgesloten. Dat maakt dat de bezoekersstromen helemaal in de war gaan gaan. En dat mensen zich volledig anders en aan een ander tempo gaan verplaatsen door het park. Blijft de cowboystad bv. nog altijd die hotspot om 's middags te eten? Gaan er nog steeds mensen eerst de linkerkant van het meer als eerste aandoen? Gaat de populariteit van deze zone de andere attracties niet beïnvloeden, zoals bv. TFC?

Wat vraag 1 betreft. Ik geloof wel dat de bezoekers zich op een andere manier gaan verplaatsen. Lands of Legends zou wel eens Cowboystad kunnen verstoten als topplek om in te zitten. Qua attractieaanbod heeft dit themagebied sowieso al betere attracties. Dat is de grootste troef ook van dit themagebied. Door de aanwezigheid van al twee thrillattracties wordt dit gebied, qua aanbod sowieso het beste van alle zones in het park. Het lijkt me dan ook logisch dat sommige gezinnen cowboystad niet bereiken als ze om 10u15 aankomen. Wanneer ze dan om 10u30 aankomen, enkele kleinere attracties doen op het voorplein (Orca Ride, Kettingmolen, ...) en rond 11u Land of Legends binnengaan, kan ik me inbeelden dat je daar toch een uur zoet bent (wanneer we een kwartier wachten tellen voor Sledgehammer en Typhoon en een half uur voor Fury bv.). Dan lijkt me die aanwezigheid van Panos optimaal. En inderdaad zoals boven hier gezegd. De horeca van BJL is ook niet wat het moet zijn, dan liever een Panos die degelijke broodjes geeft. Het laatste broodje dat ik at in BJL was uit het toenmalige Bobby's Kitchen. Het broodje kaas dat ik nam was ijskoud van in een veel te koude frigo, het serviet plakte eraan en de kaas was nogal gierig belegd. Dan denk ik dat we beter af zijn met Panos.

2. Wordt er ook gewerkt worden met sfeerverlichting of blijft Bobbejaanland beroep doen op tijdelijke lichtinstallaties tijdens avondevenementen?

Het zou toch wel mogen, al is het maar voor Halloween. Alhoewel... Bobbejaanland is zo weinig in het donker te bezoeken, dat het misschien zelfs niet het nadenken waard was op de ontwerptafel.

3. Kunnen we tijdsaanduiding verwachten? Gaan we aan de ingang (de portalen dus) kunnen waarnemen hoelang de wachtrij zal zijn?
Dat zou toch wel eens mogen. Als kleinere parken zoals Walibi het ook beginnen aanbieden, moet BJL dat ook misschien gaan doen. Zeker omdat de wachtrijen meestal geen uitbreidingen hier kennen. Waardoor een operater perfect kan doorgeven hoe lang het wachten is adhv de rij die tot een bepaald punt reikt.

4. Misschien nog de belangrijkste vraag: gaan we in 2019 nog steeds getrapte openingen en sluitingen van attracties zien? En belangrijker: ook bij Fury?
Laat ons hopen...

5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?

Bootvaart lijkt meer een woest karakter te hebben met wilde planten. Het zou wel eens een opsmukbeurt kunnen gebruiken. Kan toch ook een speelsere invulling krijgen? Waarom geen rondvaart langst die aardmannen, zoals in Plopsaland met Kaatje? Dan is die attractie plots ook populairder...

Vraag 1: pad Typhoon verdwijnt maar er is een breder pad in aanleg naast kettingmolen.

http://themeparkfreaks.eu/wp-content/gallery/bobbejaanland-rondleiding-bouw-land-of-legends-februari-2019/IMG_9002.jpg

De boom op de voorgrond verdwijnt mogelijk nog.

Luik 2 van de vraag, ik denk dat families nog steeds de familialere kant gaan opzoeken langs links of Cowboytown. De thrillseekers zullen meteen pas zetten naar Lang OF legends.

Vraag 2 : ik denk dat een investering in permanente verlichting in Bobbejaanland niet gaat lonen op lange termijn, als ze houden aan de enkele nocturnes en openingsuren die ze nu hebben.

Vraag 3: wachttijd aanduidingen zouden idd leuk zijn, maar hierover werd niets verteld en ik denk niet dat we die meteen gaan zien.

Vraag 4: Het blijft Bobbejaanland he :p

Vraag 5: ik zie Bootvaart op termijn nog verdwijnen, 1 een vrij dure attractie om te laten draaien omwille van alle pompen, 2 ze is al van een behoorlijke leeftijd, dus onderhoud wordt ook duurder en 3 de populariteit is miniem, dus als men ooit een keuze moet maken.... Dit antwoord ook een beetje op de vraag over het kasteeltje, hierin zit namelijk de technische instalatie van bootvaart. Er komt als deze ooit verdwijnt dan ook een behoorlijke oppervlakte vrij voor iets nieuws. De technische ruimte of chalet zoals je zegt, hopelijk kleden ze die ooit wat aan, verwijderen kunnen ze die moeilijk, want dit is een hoogspanningscabine.

simon
18-02-19, 20:11
Interessante vragen en antwoorden :)

Wat je zegt over aangepaste paden. Dat is gewoon een kwestie van tijd vooraleer je je weg terug gevonden hebt. Kijk naar Phantasialand, waar er ook wat smalle paden hier en daar zijn. Na enkele bezoekjes heb je je weg ook gevonden in het park. Ook denk ik - net als bobby turbo - dat het volk zich nog zal opsplitsen. Mede doordat de meeste waterattracties zich aan de linkerkant bevinden en de thrills aan de rechterkant, heb je een mooie verdeling. De kinderattracties zijn dan weer mooi verspreid over het hele park.

Op vlak van horeca heb ik over Lake House bij Bobbejaanland niet echt klagen. Bobby's Kitchen indertijd was inderdaad niet wow, maar met de grote vernieuwing daar vind ik de kwaliteit er ook op vooruit gegaan.

Wat betreft verlichting, denk ik niet dat het prioriteit krijgt, maar stiekem hoop ik er toch op. Al is het maar om wat extra sfeer te verzorgen in het nieuwe gebied. Met de vier natuurelementen zijn er ook vier kleuren mee gemoeid. Hoe leuk zou het zijn om vanop de parking te zien hoe Typhoon, Sledge Hammer en Fury hun eigen kleuren hebben?

De tijdsaanduiding hoop ik ook al langer op, maar ik vermoed dat die er rapper zal komen in vaste punten: 'vanaf hier nog xx min. wachten'. Digitaal verwacht ik deze ook nog niet zo rap...

De Bootvaart staat er volgens mij gewoon bijgetekend omdat die er vlak aangrenst, maar zit niet mee in de plannen. Op de website kan je trouwens doorklikken naar Land of Legends en daar staat deze ook niet vermeld bij de attracties. Tbh, ik heb deze nog nooit gedaan en ik zie er ook nooit volk aanschuiven en amper mensen in zitten. Deze zal inderdaad één van de volgende worden die het park zal verlaten... Hoewel je idee met de aardmannen wel mooi lijkt!

Phadd-F
18-02-19, 21:37
en het cowboydorp vind ik eigenlijk lang niet slecht. Het was wat afgeleefd de laatste jaren maar vorig jaar vond ik dat er toch al weer meer sfeer hing.


Goh een westerndorpje met bakstenen kan ik echt niet serieus nemen! Ziet er niet uit. Heb ondertussen al wat westernzones gezien in Amerikaanse parken en die komen véél authentieker over dan wat je in de meeste Europese parken te zien krijgt. Maar dat van Bobbejaanland is absoluut wel het slechtste van allemaal, vrij raar voor een park waar het -vroeger dan vooral- om dat westerngedoe ging.

Ik hoop dat ze dat dorp helemaal op de schop smijten in de nabije toekomst en de broodnodige upgrade geven. Dat hebben ze met dat jungle gebied vrij goed weten te doen en ik heb goede hoop op hun nieuwe themazone. Voor het eerst in jaren zie ik het echt positief in voor Bobbejaanland.

Phantasiastisch
19-02-19, 19:28
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit project tot een goed einde wordt gebracht. De nieuwe directeur is de juiste man op de juiste plaats.

Afwachten tot het eindresultaat. :)

Pretparkfreak7
20-02-19, 12:32
Vier elementen. Da's op zich geen wereldschokkend origineel thema meer, maar op zich zie ik het wel werken in combinatie met hun Adventure zone en Western deel. Ik denk dat het een aanvaardbare stap is in hun omwenteling van attractiepark naar themapark.

Als ze werken met een centraal plein om naar de 4 elementen te bezoeken, is het wel jammer dat Typhoon eigenlijk met zijn gat naar dat plein staat. Sowieso lijkt de wegvoering in die gebieden me bizar. Je zal een serieuze barricade moeten oprichten om bezoekers 's ochtends netjes de hele omweg langs de wind-poort te laten maken en niet gewoon rechtdoor te lopen tot aan het station van Typhoon. Sledge Hammer blijft erg achterin liggen met deze oplossing. Ik had gehoopt dat ze die wat meer adem en passeer-ruimte zouden geven.

Ik vrees ook wat voor de uitwerking: die methode van enkele thematische poorten zetten werkte voor het bosrijke adventure gebied, maar bij de vier elementen verwacht je toch een merkbaar verschil tussen de vier omgevingen en dat zal mijns inziens toch eerder zwakjes zijn.

Jak
20-02-19, 13:46
Het lijkt me op de conceptarts toch vooral te draaien om de grote themaobjecten. Daarbaast zie ik ook wel duidelijke verschillen in de verschillende rijken. Bij vuur heb je rode banners, bij lucht blauwe slingers, ... ook de paden en de beplanting ziet er enigszinds anders uir. Vergeet ook niet dat je ieder gebied andere personages hebt. Denk daarbij aan die heks of aan die aardmannen of zelfs de draak. Adhv die objecten zal je wel zien in welk rijk je bent.

Als ik me niet vergis wordt het plein voor de huidige ingang van de wachtrij voor Typhoon vergroent enen verdwijnt dat pad daar. Net zoals de paden rondom Sledgehammer.

Belgiumcoasterfreak
20-02-19, 13:54
Wauw, mooie concepten! Hopelijk wordt het ook realiteit zoals we het nu visueel kunnen zien!

Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP, en dat trok al heel snel op niks. Nu, ik kan ook compleet verkeerd zijn natuurlijk, maar dat is gewoon mijn enige vrees. De baan lijkt mij een korte, doch intense ervaring te worden. Ben dus alvast benieuwd.

Earlyspencer
20-02-19, 15:06
Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP,

Het interactieve draai-ding in de wachtrij van Tiki Waka bestaat ook uit een soort verstevigd piepschuim, net als de meeste ornamenten in heel Energylandia. Wanneer dergelijke attributen binnen of afgesloten staan en zonder kans op aanraking, is de materiaalkeuze nog een beetje te verantwoorden. In alle andere gevallen (buiten en/of aanraakbaar) lijkt meer duurzaam materiaal me aangewezen.

Rein
20-02-19, 16:27
Nog wat Bobbejaanland nieuws. Vanaf dit jaar zal men overstappen op een nieuw ticketsysteem van Gantner. De Plopsa-parken gebruiken dezelfde leverancier. Er zullen dus nieuwe automaten komen en nieuwe software voor toegangscontrole.

Bron: https://blooloop.com/news/bobbejaanland-king-abdullah-economic-city-gantner/

SanderV
20-02-19, 17:32
Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.

simon
20-02-19, 17:35
Vanop het plein heb je inderdaad de toegangspoorten naar de verschillende attracties, waardoor de wachtrij van Typhoon er heel anders zal gaan uitzien. Ik ben hier toch wel enthousiast over!

Jak
20-02-19, 19:02
Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.

Boomieboy
20-02-19, 20:21
ziet er goed uit

bobby turbo
20-02-19, 21:21
Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.

Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.

yelle8
20-02-19, 21:29
Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.

Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).

bobby turbo
20-02-19, 21:33
Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).

Ik denk dat meermaals scannen ondertussen ook aangepast is, vorig jaar moest ik een stempel krijgen om het park even te verlaten en opnieuw te betreden.

Boomieboy
20-02-19, 22:03
ja zou eigenlijk niet mogen. of doen zoals in disney foto op het scherm en als het uw pas niet is bye bye en koopt u een nieuwe pas

jefke88
21-02-19, 08:58
Als dat de reden is, is het wel bijzonder klantonvriendelijk dat de bezoeker 'access denied' te zien krijgt met zijn eigen abo. Bij Disney hoor je 'welcome' als je binnengaat, in BJL totaal het omgekeerde. Leuk begin van de dag is dat altijd.

vampire
21-02-19, 13:55
Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).

In Europapark kan dit ook gewoon hoor. In de plaats controleert de medewerker even je foto en bij twijfel je geboortedatum. Ik vind het juist makkelijker dat je meermaals kan scannen, dit is meer flexibel. In het geval van BJL passeer je wss maar 1x per dag de poorten, maar in parken als EP is het toch handig. Zo hoef je ook geen vuile stempel op je hand. :) al is het maar om iets in de auto te halen...

simon
21-02-19, 17:31
Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.

Volgens mij zijn ze wel logisch bezig. Ze zijn begonnen met Adventure Valley, waar de eerste nieuwe themazone ontstond. Daarna was het Wondergarden, gevolgd door de verjaardag van Cowboy-Stad en de zone rond Dreamcatcher. Nu wordt het gat gedicht met Lands of Legends. Zo is de rechterkant van het park quasi volledig aangepakt. De ingang en linkerkant zal dan voor de komende jaren zijn...

Phantasiastisch
21-02-19, 19:14
De ingang en linkerkant zal dan voor de komende jaren zijn...

Ik zie ze binnen 1 à 2 jaar al met het Wondergarden-thema verderwerken van de ingang tot aan de vliegende stoeltjes en al die kinderattracties daar.

Ik denk niet dat ze de afwerking van de rechterzijde van de vijver op de lange baan willen schuiven. :)

De linkerzijde zullen ze wellicht uitbreiden met attracties op het water om deze kant van het park in evenwicht te brengen met de andere kant. Benieuwd hoe ze de thema's daar gaan verdelen, zeker bij Indiana River die eigenlijk beter bij Adventure Valley aan de overkant past.

De vijver opsplitsen, rond Indiana River een rivier graven, een brug over het water leggen en de attractie ligt zogezegd op een schiereiland en hoort zo toch bij Adventure Valley. Misschien iets te ver gezocht maar zou een leuk concept zijn, vind ik persoonlijk. ;)

bobby turbo
21-02-19, 22:40
De linkerzijde zullen ze wellicht uitbreiden met attracties op het water om deze kant van het park in evenwicht te brengen met de andere kant. Benieuwd hoe ze de thema's daar gaan verdelen, zeker bij Indiana River die eigenlijk beter bij Adventure Valley aan de overkant past.

De vijver opsplitsen, rond Indiana River een rivier graven, een brug over het water leggen en de attractie ligt zogezegd op een schiereiland en hoort zo toch bij Adventure Valley. Misschien iets te ver gezocht maar zou een leuk concept zijn, vind ik persoonlijk. ;)

Ik zou niet te hard rekenen op extra attracties langs de linkerkant, ik hoop op een waardige vervanger voor Wildwaterbaan, maar veel meer nieuws zie ik er niet komen. Reden: te dicht bij de buren. De zone Kinderland/Oki doki, daarop gok ik nog steeds als volgende zone die onder handen genoemen wordt, alsook Wondergarden die uitgebreidt wordt met kiddie rides voorran tot aan Typhoon.

Phantasiastisch
21-02-19, 23:42
Ik zou niet te hard rekenen op extra attracties langs de linkerkant, ik hoop op een waardige vervanger voor Wildwaterbaan, maar veel meer nieuws zie ik er niet komen. Reden: te dicht bij de buren. De zone Kinderland/Oki doki, daarop gok ik nog steeds als volgende zone die onder handen genoemen wordt, alsook Wondergarden die uitgebreidt wordt met kiddie rides voorran tot aan Typhoon.

Ik zag daarnet foto's dat men het springkussen vooraan verwijderd heeft en men het stuk tussen de vliegende stoeltjes en de ingang dus ineens al mee een kleine update/renovatie geven.

Ik zie ze dus eerst hier verder aan bouwen zodat je vanaf bij het binnenkomen via het hoofdpad richting Land of Legends en zo verder door naar Cowboy Dorp tot aan Dreamcatcher al een goede indruk krijgt.

Wat betreft de linkerzijde van het park: ondanks de buren zie ik (en hoop ik stiekem dat) ze daar meer indoor creëren. Wat zou het gaaf zijn als je binnen x aantal jaar bij de ingang naar links de tunnel doorloopt en zo in een indoor deel terecht komt dat tot aan kinderland doorloopt... Veel fantasie, I know. Het zou wel kunnen werken want het levert een voordeel op bij slecht weer, zoals de indoor gebieden bij Toverland. Ook al gaat dat nooit gebeuren. Een darkride of binnenattractie erbij hier of daar, zie ik nog wel gebeuren.

bobby turbo
22-02-19, 11:54
Ik zag daarnet foto's dat men het springkussen vooraan verwijderd heeft en men het stuk tussen de vliegende stoeltjes en de ingang dus ineens al mee een kleine update/renovatie geven.

Het springkussen is inderdaad verdwenen, maar de update waarover jij het hebt is volgens mij enkel het nieuwe toeganspaad richting Land Of Legends.

Phantasiastisch
22-02-19, 20:59
Het springkussen is inderdaad verdwenen, maar de update waarover jij het hebt is volgens mij enkel het nieuwe toeganspaad richting Land Of Legends.

En daarnaast hebben de spelkramen een ander kleurtje gekregen. Wie weet wat nog gedaan wordt komende weken dus ja, dat alles te samen is voor mij een kleine update. :)

nicooke
13-03-19, 14:16
De eerste baandelen zijn geleverd in bobbejaanland en die zijn oranje in plaats van rood.

Pretparkfreak7
13-03-19, 14:28
Dat klopt. De supports lijken bruin te zijn. Ik vind oranje een bizarre kleur voor onze nieuwbakken vuurcoaster. Ik had gehoopt op de iets klassiekere rood-zwart-combinatie, die ons ook door de concept arts was beloofd. Bij deze kleur krijg ik spontaan flash-backs naar de hele walibi-music-battle-periode. :p

https://i.imgur.com/QyJL9W9.jpg

https://i.imgur.com/i8bmd5G.jpg

https://i.imgur.com/y46l61D.jpg

We hebben het vergezellende persbericht inmiddels ook op onze site (http://www.pretparken.be/NL/article/2083/Fury%20komt%20aan%20in%20Bobbejaanland).

jefke88
13-03-19, 14:35
Ik vind het prachtig. De baan gaat veel meer opvallen dan rood. Massieve track trouwens ook.

ExpeditionGeForce
13-03-19, 15:08
Ziet er goed uit.


Ik vind oranje een bizarre kleur voor onze nieuwbakken vuurcoaster.

De vlammen van de meeste vuren hebben een oranje kleur, rood is vrij zeldzaam.

8banen
13-03-19, 17:00
We hebben het vergezellende persbericht inmiddels ook op onze site (http://www.pretparken.be/NL/article/2083/Fury%20komt%20aan%20in%20Bobbejaanland).

Amai. Ik begin al te twijfelen of ik dit jaar geen abonnement van Bobbejaanland zou kopen i.p.v. Walibi :D

Ignace
13-03-19, 17:02
Ik vind het heel mooi! Na grauwe/saaie coaster kleuren (disz, typhoon, dreamcatcher, oki doki...) Eindelijk een felle kleur die er echt uitspringt.

Azmidiske
13-03-19, 17:16
De vlammen van de meeste vuren hebben een oranje kleur, rood is vrij zeldzaam.

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte toen ik de foto's van de trackdelen zag. Ze hadden geen toepasselijkere kleur kunnen kiezen!
Bovendien zijn er al genoeg rode, blauwe, gele en zwarte achtbanen in de wereld. Oranje heb ik nog niet zo heel vaak gezien, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte kennis liggen :p.

De kans is groot dat dit jaar mijn Bobbejaanland-ontmaagding zal plaatsvinden!
(Nee, dat ene compleet uit mijn geheugen gewiste bezoekje als vierjarige kleuter telt niet mee)

simon
13-03-19, 17:35
De oranje-bruine kleurencombinatie zie ik ook als geslaagder dan de rode track. Vuur is quasi altijd oranje, dus op dat vlak past dit beter dan het rood. Het oranje zal volgens mij ook meer opvallen in de bosrijke omgeving dan het rood. En zoals reeds gezegd: oranje is unieker dan rood als achtbaantrack. Mooie verrassing!

Yorben
13-03-19, 17:57
Gewaagde kleur, maar ziet er heel tof uit! En nu gaan me die hijskranen!!! :p

Jak
13-03-19, 22:51
Ook ik ben blij met de oranje kleur.
Met dat rood en dat zwart hadden we steeds de vergelijking gemaakt met Vampire, dat wil je toch niet als Bobbejaanland zijnde?

Bovendien is oranje gewoon de kleur van vuur. Punt uit.
Rood had ook wel mooi geweest, maar oranje gaat deze achtbaan inderdaad meer kleur geven. Het wordt een opvallende kleur voor het park. Dat betekent dus ook dat met deze kleur Bobbejaanland zegt: 'dit is dé topcoaster van het park'. Of zo ga ik het toch interpreteren.

Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit project al serieuze tegenslag moet kennen, voor het tegen gaat slaan.
Is dat trouwens Kleve op de foto??

Michielsken
14-03-19, 11:27
Ik vind het een mooie kleur. Qua uitstraling lijkt dit krachtig en het valt sowieso op. Hopelijk is de baan er ook eentje met veel herhalingwaarde, want dat is toch nog altijd het grootste gemis in dit park vind ik. Nu hoop ik ook dat het thema en de vernieuwing met themagebieden ertoe leidt dat de banen sowieso meer herhalingswaarde hebben, zo zou bv. Big Thunder Mountain maar een heel tamme baan zijn mocht dit niet zo prachtig gelegen zijn. Niet dat ik verwacht dat BJL Disney-achtige thematisering zal maken, maar door het uitwerken van themagebieden pogen ze wel om de belevenis te verbeteren.

Ik vrees wel voor de wachttijden van deze baan. Als het inderdaad (waar ik echt op hoop) een baan is met veel herhalingswaarde, dan is de capaciteit (max 960ppu (zonder in-én uitstappen), waarschijnlijk eerder rond de 700 denk ik) toch wel laag vind ik. Op het eerste zicht lijkt me enkel Naga Bay nog lager te zitten qua capaciteit.

traveler
14-03-19, 12:45
Ik ben geen fan van het oranje.
Ik zag de kleur en dacht even dat ze een baan voor Nederland hadden ontvangen.

Je mach misschien meer oranje zien bij vuur maar wees eerlijk knal oranje? dan is het toch al chemisch.
Hopelijk ben ik mis maar ik zie het echt vloeken.

Jak
14-03-19, 14:55
Je mach misschien meer oranje zien bij vuur maar wees eerlijk knal oranje? dan is het toch al chemisch.
Hopelijk ben ik mis maar ik zie het echt vloeken.

Oranje is toch niet chemisch. Verschillende bloemen zijn oranje, vuur is oranje, ... Ok. Je kan het wel te fel vinden, en daar is natuurlijk niets mis mee.
Toch vind ik het een goede zet. Als je kijkt naar de achtbanen die er nu staan hebben ze bijna allemaal een sombere kleur: zwart, grijs, wit, blauwgrijs, ... Speedy Bob en Dreamcatcher is de enigste achtbaan met kleur in dat park. Ik vind dat je dat verschil al snel ziet. Beide achtbanen hebben daardoor een hoger fotografeergehalte. Zeker op sombere dagen zijn achtbanen als Typhoon of Bob Express echt wel niet mooi om te fotograferen, mede door dat je dan een grijze track hebt op een grijze achtergrond.
In dat opzicht hoop ik ook dat Typhoon zijn track eens geschilderd kan krijgen.

Meer kleur betekent natuurlijk ook meer onderhoud. Bij Speedy Bob hebben ze dat gedaan onlangs, bij Dreamcatcher blijven de kleuren jaar na jaar vervagen en te vergaan. Hopelijk is Fury geen zelfde lot beschoren.

Phadd-F
14-03-19, 17:02
Ik ben blij met oranje, het is een mooi fel kleurtje waardoor de coaster er echt uit gaat poppen. Rood/zwart is toch iets meer aan de donkere kant. Voor Bobbejaanland zal dit fellere kleurenschema wonderen doen.

simon
14-03-19, 17:44
Stiekem hoop ik toch dat Dreamcatcher deze winter zijn langbeloofde schildersbeurt kreeg. Volgens mij is dit uitgesteld omdat er al zoveel problemen waren met de VR, en het volgens mij niet zo evident is om deze te schilderen met de vijver eronder...

Ook van Typhoon hoop/verwacht ik wel een schildersbeurt, die volgens de concepts een blauwe schijn lijkt te krijgen?

Phantasiastisch
14-03-19, 17:48
Stiekem hoop ik toch dat Dreamcatcher deze winter zijn langbeloofde schildersbeurt kreeg. Volgens mij is dit uitgesteld omdat er al zoveel problemen waren met de VR, en het volgens mij niet zo evident is om deze te schilderen met de vijver eronder...

Ook van Typhoon hoop/verwacht ik wel een schildersbeurt, die volgens de concepts een blauwe schijn lijkt te krijgen?

Dreamcatcher kreeg geen schilderbeurt. Dat is te zien op de foto's van de aankomst van de track van Fury.

__________________________________

Wat is er mis met donkere kleuren bij achtbanen?

In Phantasialand komen Black Mamba, Colorado Adventure, de Winja's, Raik, Taron en F.L.Y. er toch mooi mee weg...

Phadd-F
14-03-19, 18:11
Wat is er mis met donkere kleuren bij achtbanen?



Op zich niet zo veel, maar ik kan de vraag evengoed omkeren: wat is er mis met felle kleuren bij achtbanen ;) We hebben in onze contreien inderdaad al wat donkere achtbanen, dus eens een feller gekleurde baan is een aangename verandering.

bobby turbo
14-03-19, 19:03
Stiekem hoop ik toch dat Dreamcatcher deze winter zijn langbeloofde schildersbeurt kreeg. Volgens mij is dit uitgesteld omdat er al zoveel problemen waren met de VR, en het volgens mij niet zo evident is om deze te schilderen met de vijver eronder...

Ook van Typhoon hoop/verwacht ik wel een schildersbeurt, die volgens de concepts een blauwe schijn lijkt te krijgen?

Typhoon willen ze schilderen, maar de beslissing om het effevtief te doen was nog niet genomen, dus zou er niet op hopen

stvl
14-03-19, 19:27
Typhoon wollen ze schilderen, maar de beslissing om het effevtief te doen was nog niet genomen, dus zou er niet op hopen
Peggy vertelde me dat Typhoon waarschijnlijk niet geschilderd wordt, Sledge Hammer daarentegen wel.

Michielsken
14-03-19, 19:41
Wat is er mis met donkere kleuren bij achtbanen?

In Phantasialand komen Black Mamba, Colorado Adventure, de Winja's, Raik, Taron en F.L.Y. er toch mooi mee weg...
Een donkere kleur komt minder tot uiting bij grijs weer, en al zeker in een bosrijke omgeving. Bij direct zonlicht er op kan dit heel mooi zijn, maar die dagen hebben we nu eenmaal niet zoveel. Ook het groen in BJL zorgt voor een natuurlijke demping van het zonlicht zodat de baan minder tot zijn recht komt. Daar de banen in BJL geen (of bijna geen) theming hebben onderweg, is het neutraal/donker schilderen van de banen een gemiste kans om ze uit te lichten tov de omgeving.

In Phantasialand is de track maar een onderdeel van het thema, soms willen ze zelfs eerder niet de nadruk op de track leggen maar eerder op de omgeving. Daar is een donkere kleur logischer, je gaat geen indoorachtbaan fel oranje maken als je een donkere nachtvlucht wil nabootsen.

Phantasiastisch
14-03-19, 20:50
Een donkere kleur komt minder tot uiting bij grijs weer, en al zeker in een bosrijke omgeving. Bij direct zonlicht er op kan dit heel mooi zijn, maar die dagen hebben we nu eenmaal niet zoveel. Ook het groen in BJL zorgt voor een natuurlijke demping van het zonlicht zodat de baan minder tot zijn recht komt. Daar de banen in BJL geen (of bijna geen) theming hebben onderweg, is het neutraal/donker schilderen van de banen een gemiste kans om ze uit te lichten toch de omgeving.

In Phantasialand is de track maar een onderdeel van het thema, soms willen ze zelfs eerder niet de nadruk op de track leggen maar eerder op de omgeving. Daar is een donkere kleur logischer, je gaat geen indoorachtbaan fel oranje maken als je een donkere nachtvlucht wil nabootsen.


Theming rond de baan of niet, zelfs in een natuurlijke omgeving zoals in Bobbejaanland vind ik dat ook hier de banen moeten opgaan in de omgeving. Voor mij moet staal niet zo opvallen. Geeft voor mij meer een samenhangend geheel, maar dat is ook weer een persoonlijke mening. :)

bobby turbo
14-03-19, 21:07
van mij mag het wel wat flashy zijn, alst maar niet te overdreven is en dit vind ik perfect kunnen.

Yorben
19-03-19, 20:58
Bobbejaanland heeft via hun Instagram laten weten dat ze de Typhoon een nieuw kleurtje gaan geven.

Phantasiastisch
19-03-19, 22:02
Bobbejaanland heeft via hun Instagram laten weten dat ze de Typhoon een nieuw kleurtje gaan geven.

Goed hé! Ik ben heel blij dat Bobbejaanland het serieus blijkt te nemen... Daarstraks foto's van de theming zien passeren en die zag er best leuk uit. Ik ben alvast enthousiast.

Hopelijk blijven ze deze koers varen. Hoewel ik daar zeker van ben, nu Walibi Belgium hun masterplan aan het uitvoeren is.

Jak
19-03-19, 23:11
Echt een goede beslissing. Zoiets schept ook duidelijkheid. Oranje wordt vuur, blauw wind, bruintinten aarde. Ze zullen wel snel in actie moeten schieten, willen ze de baan terug laten draaien met de paasvakantie :-o
Al weten we de kleur nog niet 100 percent officieel, ofwel?

Zo is iedereen ook mee, ookal ken je het verhaal niet. En zal het passen bij die banners die op de concept arts te zien zijn.

Buiten die beelden en die muur op instagram is er nog niet veel bekend hoe de theming er op het terrein uitziet. Welke muur is dit trouwens?

Het lijkt er op dat de strijd tussen Walibi en Bobbejaanland terug geopend is :-D.

Ignace
19-03-19, 23:26
Leuk nieuws dat Typhoon een nieuw kleurtje krijgt! Hopelijk blijft het daar niet bij en word de betonnen plaat waarop de baan staat ook aangepast. Een paar tunneltjes/near misses onderweg kunnen van een onaangename baan toch een bescheiden toppertje maken.

bobby turbo
20-03-19, 14:05
Leuk nieuws dat Typhoon een nieuw kleurtje krijgt! Hopelijk blijft het daar niet bij en word de betonnen plaat waarop de baan staat ook aangepast. Een paar tunneltjes/near misses onderweg kunnen van een onaangename baan toch een bescheiden toppertje maken.

Nu vraag je te veel vrees ik :p

Phantasiastisch
20-03-19, 16:18
Leuk nieuws dat Typhoon een nieuw kleurtje krijgt! Hopelijk blijft het daar niet bij en word de betonnen plaat waarop de baan staat ook aangepast. Een paar tunneltjes/near misses onderweg kunnen van een onaangename baan toch een bescheiden toppertje maken.

Jij noemt het een onaangename baan maar voor de doorsnee bezoeker is dit de topper van het park en nog steeds één van de beste achtbanen in België. ;)

Die bodemplaat stoort me nog het meeste maar dat gaan ze niet wegwerken. Misschien ooit... Maar ik vrees ervoor.

Als al de rest wordt zoals voorgesteld op het persmoment dan ben ik al heel tevreden. De normale bezoeker zal dit ook zeker waarderen en zien dat het park aan een opmars bezig is.

yelle8
20-03-19, 17:09
Echt een goede beslissing. Zoiets schept ook duidelijkheid. Oranje wordt vuur, blauw wind, bruintinten aarde. Ze zullen wel snel in actie moeten schieten, willen ze de baan terug laten draaien met de paasvakantie :-o
Al weten we de kleur nog niet 100 percent officieel, ofwel?

Ziehier de nieuwe kleur.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54432305_10156931575890822_2703229111609851904_o.j pg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=2d79ec0174d2f7e10fbb0fc74ff47704&oe=5D1CAEC7

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54267989_10156931575925822_671197169528602624_o.jp g?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=c3f817509eb748271eb3a75d751e0e78&oe=5D163E18

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54256933_10156931575755822_5846720052123926528_o.j pg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=b4611180426562153b69cb7da574c1f2&oe=5D4D652E

simon
20-03-19, 17:49
Blij dat Typhoon toch iets grondiger wordt aangepakt dan sommigen eerst dachten. Ze blijven dus wel degelijk trouw aan de concepts!

Veel gronddecoratie zie ik er echter wel niet direct komen... Maar om toch nog even hoop te geven met de concepts, zie je de grijze plaat minder, en heeft die meer plaats gemaakt voor zandweggetjes en gras... Dus wie weet?

etwien
20-03-19, 19:07
EINDELIJK weg met dat afzichtelijke, depressieve saaie kleur. Bobbejaanland heeft mijn aandacht te pakken, ik hoop dat ze toch ietwat hun concepten uitvoeren in kwaliteit ...

yelle8
25-03-19, 00:23
Nog eens een update. Typhoon ziet er toch meteen een stuk anders uit he?!

1109855045519138817

Jak
25-03-19, 02:52
Wel fan van de nieuwe kleuren. Het grijze was de laatste jaren echt opvallend vuil.
Het ziet er nu vooral netter uit.

Blauw geeft ook goed af op een grijze lucht en vele wolken, wat toch veel voorkomt in onze regio.

Hopelijk passen ze de karretjes ook aan.

Phantasiastisch
25-03-19, 16:14
Hoe meer foto's ik zie, hoe meer fan ik word van de nieuwe kleur van Typhoon. Hoe meer ik uitkijk naar de rest van de nieuwe thematisatie. En hoe meer ik uitkijk naar de paasvakantie om eens zelf een kijkje te gaan nemen. :)

etwien
25-03-19, 17:43
Krijg nu wat. Dat “rockwork” aan de footers van Sledge Hammer ziet er best ok uit, en EINDELIJK is Typhoon na 15 jaar verlost van dat depressieve uiterlijk (toegegeven, een schoonheidswedstrijd zal dat ding nooit winnen, maar dit is pakken beter). Enkel mag voor mij het letterbord “Typhoon” van de Looping gehaald worden. Ik heb dat altijd iets enorm cheap en lelijk gevonden. Ondertussen weet echt iedereen wel hoe dat ding heet (schrijven is iets anders), en het is niet dat hun park lay-out zo ingewikkeld is dat ze de naam van de ride er letterlijk telkens moeten opplakken (lees: Indiana River, El Paso Special, Revolution, Big Bang (hier twijfel ik of er niet gewoon Bobbejaanland op stond, voor mochten de mensen vergeten zijn in welk park ze waren), ...

Nooit gedacht dit te zeggen, maar het lijkt daar nog goed te komen ook ..

bobby turbo
25-03-19, 19:11
Krijg nu wat. Dat “rockwork” aan de footers van Sledge Hammer ziet er best ok uit, en EINDELIJK is Typhoon na 15 jaar verlost van dat depressieve uiterlijk (toegegeven, een schoonheidswedstrijd zal dat ding nooit winnen, maar dit is pakken beter). Enkel mag voor mij het letterbord “Typhoon” van de Looping gehaald worden. Ik heb dat altijd iets enorm cheap en lelijk gevonden. Ondertussen weet echt iedereen wel hoe dat ding heet (schrijven is iets anders), en het is niet dat hun park lay-out zo ingewikkeld is dat ze de naam van de ride er letterlijk telkens moeten opplakken (lees: Indiana River, El Paso Special, Revolution, Big Bang (hier twijfel ik of er niet gewoon Bobbejaanland op stond, voor mochten de mensen vergeten zijn in welk park ze waren), ...

Nooit gedacht dit te zeggen, maar het lijkt daar nog goed te komen ook ..

De letters op de looping van Typhoon zijn een knipoog naar het verleden, looping staat op dezelfde plek als die van de oude Looping Star en vandaar ook de letters er op.

Michielsken
25-03-19, 20:05
De letters op de looping van Typhon zijn een knipoog naar het verleden, looping staat op dezelfde plek als die van de oude Looping Star en vandaar ook de letters er op.

Mocht de baan nu nog even goed zijn, ok. Nu is dit eerder een pijnlijke herinnering aan een baan die wel te pruimen is... ;)

bobby turbo
25-03-19, 20:14
Mocht de baan nu nog even goed zijn, ok. Nu is dit eerder een pijnlijke herinnering aan een baan die wel te pruimen is... ;)

Daar heb je 100% gelijk in :)

etwien
26-03-19, 02:38
Looping Star had al jaren geen letters meer op de looping, en de vergelijking tussen die 2 gaan we al zeker niet maken ...

yelle8
28-03-19, 12:09
Ik zag net deze foto's van een bouwbedrijf voorbij komen op Facebook:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/55959655_1359483234220554_4006615707281260544_n.jp g?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=0fa612cf68778ad0ae7db6cb9802e5e1&oe=5D03CA87

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/55826209_1359483270887217_1641121855798509568_n.jp g?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=017950ce009902e094471d3c53d4b1a2&oe=5D0734ED

Coasterfan19
28-03-19, 12:47
Ik denk dat ge oude foto's bent tegen gekomen; de ramen in de general store zijn vorig jaar pas vervangen, dus denk niet dat ze dat dit jaar opnieuw doen ��

Timo241
28-03-19, 15:53
Bobbejaanland heeft daarnet ook enkele foto's gepost op hun Instagram, met Typhoon die bijna volledig geschilderd is en het installeren van het eerste stuk track voor Fury. Hopelijk gaat de bouw nu goed opschieten!

coasterfrenzy
28-03-19, 16:08
Bobbejaanland laat ook weten dat Fury de snelste achtbaan van de Benelux wordt :D

http://www.pretparken.be/NL/article/2099/Fury%20in%20Bobbejaanland%20wordt%20snelste%20coas ter%20in%20de%20Benelux!

Timo241
28-03-19, 16:24
Haha amai: 0,6km/u sneller dan Goliath. Da's echt speciaal ervoor gedaan!

knessel
28-03-19, 16:27
effe de wieltjes van de Goliath invetten en een nieuw record is gevestigd.....

Michielsken
28-03-19, 17:31
Mooi record, al zal dit niet lang standhouden met de baan in Walibi in het verschiet. Wel iets waarmee BJL kan uitpakken. Het triggert mij alleszins wel extra.

simon
28-03-19, 17:53
Mmm, de nummerplaat is ook al wat verouderd van die truck, maar kan in principe nog wel. Maar ergens zou het me verwonderen, want de focus lijkt nu toch te liggen op Land of Legends?

Mooi record dat ze inderdaad even kunnen uitspelen!

Phantasiastisch
28-03-19, 20:31
De foto's zijn wel degelijk van enkele jaren terug toen de General Store gerenoveerd werd.

Het enige wat ze waarschijnlijk doen is alles opfrissen wat je tegenkomt opweg naar Land of Legends.

We weten al dat er een nieuwe toegangsweg achter de vliegende stoeltjes komt. De oude doorgang naar Typhoon verdwijnt volgens de plannen en er wordt groen aangeplant. De spelkramen kregen reeds een bruine kleur (minder opvallend dan dat blauw).

Ik denk dat er wellicht nog wel zaken aangepakt worden. Een likje verf hier en daar of nog wat groen planten. De goede indruk vanaf de ingang groeit dan toch al tot aan Cowboy Dorp en Dreamcatcher, uitgezonderd van de horse ride en pedalo ride. :)

Thecoasterfreak
29-03-19, 18:26
Ik was wat aan het grasduinen op YouTube en ik kwam deze video tegen.

https://www.youtube.com/watch?v=1sK54wP61RQ&t=0s

Zou dit echt een stukje muziek zijn voor Fury?

Jak
29-03-19, 19:22
Lijkt me meer een effect dat op de muziek zal geplakt worden. Klinkt ook noet echt zuiver.
Lijkt me meer iets te worden dat afspeelt wanneer de trein van Fury passeert ofzo.

De achtergrond klinkt wel spannend. Eindelijk eens wat goede muziek die bij een attractie past, ipv de nogal inspiratieloze sfeermuziek. (Ik ben al blik dat de Top50 niet meer wordt afgespeeld)

Yorben
29-03-19, 21:32
Dat zijn inderdaad oudere foto's, je ziet op de achtergrond de bomen op het ingangsplein nog staan. Die zijn er nu niet meer.

Timo241
02-04-19, 11:53
https://www.looopings.nl/weblog/11928/Bouw-van-snelste-achtbaan-in-de-Benelux-begonnen.html
Ze zijn ermee begonnen, eerste supports staan overeind!

FantasyGamer
02-04-19, 13:52
Even offtopic,

Bobbejaanland heeft samenwerking met Phantasialand stopgezet voor komend seizoen.
Dus geen -50% korting meer met Silver of Gold abonnement.

knessel
02-04-19, 14:36
elaba, z*kkenwassers,
dat was wel één van de hoofdredenen om een abo te nemen hé......

simon
02-04-19, 16:17
Wow, die zag ik niet meteen aankomen! Gelukkig wel nog met de Plopsa Funcard :)

bobby turbo
02-04-19, 17:39
Wow, die zag ik niet meteen aankomen! Gelukkig wel nog met de Plopsa Funcard :)

Raar dat jij die voordelen nog kan zien op de site van Plopsa... Die pagina is namelijk op de nieuwe site van het park totaal niet te vinden..

Ook bij Toverland abonnement is het phl voordeel verdwenen.

jon123
02-04-19, 18:02
PHL zit wel nog voorlopig in een walibi abo, van Plopsa is nog niets bekend.

Earlyspencer
02-04-19, 18:07
Ja nondegodvder. Er stond natuurlijk bij dat wijzigingen mogelijk zijn, maar toch een aanslag op m'n portefeuille als gezinshoofd

simon
02-04-19, 18:36
Raar dat jij die voordelen nog kan zien op de site van Plopsa... Die pagina is namelijk op de nieuwe site van het park totaal niet te vinden..

Ook bij Toverland abonnement is het phl voordeel verdwenen.

Ik heb het niet van de site van Plopsa Funcard, maar van de folder die ik zo'n 2 weken geleden thuis kreeg met de post. Dit was dé folder voor 2019, en daar stond Phantasialand wel bij vermeld. Op vertoon van je Plopsa Funcard krijg je er 40% korting. Ik ga er dus van uit dat die er bij Plopsa dus wél nog in zit :)

bobby turbo
02-04-19, 18:47
Ik heb het niet van de site van Plopsa Funcard, maar van de folder die ik zo'n 2 weken geleden thuis kreeg met de post. Dit was dé folder voor 2019, en daar stond Phantasialand wel bij vermeld. Op vertoon van je Plopsa Funcard krijg je er 40% korting. Ik ga er dus van uit dat die er bij Plopsa dus wél nog in zit :)

Vorige week stond het ook nog op de site van bbj, ik hoop echt dat het bij plopsa wel blijft, kan ik er toch nog van profiteren.

Earlyspencer
02-04-19, 22:11
Je kan met enkele kliks hiervandaan de voordelen van een PHL Premium abo in pdf bekijken. Daar staan o.a. Wal Bel, Bellew., Zoo Antw./Planck. en Hellendoorn bij vermeld à -50% en bijna alles van Plopsa à -40%. BJL staat daar niet (meer) tussen. De Plopsabo's kunnen anno 2019 wellicht op beide oren slapen, aangezien de voordelen doorgaans vice versa werken.

Het benieuwt mij wie van beide - PHL of BJL - de deal zou hebben opgezegd. Van BJL zou me dat verbazen: met wafels of Humo kom je er al aan halve prijs in en die enkele Phantasialanders zullen de eindafrekening niet bepalen. Misschien op verzoek van PR namens zusterpark MPG, omwille van regionale concurrentie?

Maar uit de pdf blijkt dat PHL blijft collaboreren met parken uit buurlanden en uit een lagere categorie, waarom dan geen BJL meer? Toch MPG-gerelateerd?

Dat BJL dit een week voor de seizoensopening nog in nadelige zin wijzigt op de webstek, smaakt toch wrang. De social-deals voor PHL zijn ondertussen passé. Anderzijds zijn er voor BLJ-abo's wel (recent) een aantal zoo's in NL bijgekomen.

Ik denk effe niet positief dat beide parken elkaar in de voordelen-lijst vergeten zijn.

FantasyGamer
03-04-19, 08:13
Had even via messenger contact opgenomen om dit te laten bevestigen en ik citeer:
"Dit is geen vergetelheid. Recent werd beslist om de samenwerking voor komend seizoen niet verder te zetten."
Dit sluit natuurlijk niet uit wie van de twee dit heeft beslist. Best wel een bittere pil om te slikken, maar met de komst
van Fury (en het feit dat ik met black friday maar €43,25 heb betaald) is niet alles verloren.

Ik ben er wel van overtuigd dat het merendeel van de abonnementen gekocht zijn met deze korting in het achterhoofd.

Coasterfan19
03-04-19, 12:39
Ze mogen het parkplan op hun website wel eens aanpassen.
Hetgeen meteen opvalt dat gewijzigd moet worden op het plan:
- De nieuwe zone die ingetekend moet worden
- Het springkussen dat verdwenen is en vervangen werd door een nieuw klim-/speeltoestel in de vorm van een witte trein
- De blauwe fonteinen die voor de flying orka te vinden waren en nu afgebroken zijn
- Het nieuwe pad tussen de zweefmolen en bootvaart dat er gekomen is
- Het nieuwe panos restaurant met (ver)nieuw(d)e toiletblok

FantasyGamer
03-04-19, 13:18
Nu je het zegt, zelfs de windturbine staat er nog op...

Rickie97
03-04-19, 15:56
Vergeten was het sowieso niet, want tot vorige week stond PHL nog tussen de lijst op de site dacht ik, dus het is bewust weggehaald.

Volgens Looopings zou Bobbejaanland zeggen dat het Phantasialand is die de deal laattijdig heeft opgezegd. https://www.looopings.nl/weblog/11935

Ik vind het eigenlijk raar dat deze deal uberhaupt mocht bestaan onder PR, met Movie Park daar ook 'in de buurt'. Maar ik heb er vorig jaar wel dankbaar gebruik van gemaakt.

bobby turbo
03-04-19, 17:36
Ze mogen het parkplan op hun website wel eens aanpassen.
Hetgeen meteen opvalt dat gewijzigd moet worden op het plan:
- De nieuwe zone die ingetekend moet worden
- Het springkussen dat verdwenen is en vervangen werd door een nieuw klim-/speeltoestel in de vorm van een witte trein
- De blauwe fonteinen die voor de flying orka te vinden waren en nu afgebroken zijn
- Het nieuwe pad tussen de zweefmolen en bootvaart dat er gekomen is
- Het nieuwe panos restaurant met (ver)nieuw(d)e toiletblok

ooh zijn die fonteinen weg? dat hadden ze niet echt gezegd bij de rondleiding van het speeltoestel ook niet trouwens.

Coasterfan19
03-04-19, 18:33
Ja, de fonteinen zijn weg, het speeltoestel staat er al en ook is er een nieuwe fotocounter bij de wildwaterbaan, deze is verplaatst naar de plek waar tot 2 seizoenen geleden de wachtrij begon

simon
04-04-19, 09:12
Ik vermoed dat PHL de deal opgezegd heeft omdat er te veel mensen waren die er gebruik van maakten. Zou dit kunnen?

En ik vermoed dat ze achter de schermen wel bezig zijn met de update van het parkplan. Met deze monsterinvestering kunnen ze het toch niet maken dat ze met een heel verouderd plan zitten? Misschien wordt het plan wel in een volledig nieuwe stijl getekend, en zijn ze nog bezig met de laatste puntjes op de i te zetten.

trisney
04-04-19, 10:48
Ik heb vorige week ergens een berichtje gestuurd naar Bobbejaanland met de vraag of het stukje muziek dat verschillende mensen zijn tegen gekomen écht een stukje soundtrack van Fury is, daarop kreeg ik volgend antwoord:
'Dat is het inderdaad, dit stukje soundtrack zal je binnenkort in ons Land of Legends horen!'
Ook hebben ze laten weten dat de plattegronden (in het park én op de website) rond de tijd dat het Land of Legends zal openen vervangen zullen worden.

PyongWon
04-04-19, 20:31
Vergeten was het sowieso niet, want tot vorige week stond PHL nog tussen de lijst op de site dacht ik, dus het is bewust weggehaald.

Volgens Looopings zou Bobbejaanland zeggen dat het Phantasialand is die de deal laattijdig heeft opgezegd. https://www.looopings.nl/weblog/11935

Ik vind het eigenlijk raar dat deze deal uberhaupt mocht bestaan onder PR, met Movie Park daar ook 'in de buurt'. Maar ik heb er vorig jaar wel dankbaar gebruik van gemaakt.
Als er nu iets is waarin ik Looopings niet betrouwbaar vind, is het toch wel nieuws over PHL. Hun persoonlijke vete met het park smaakt door in elke berichtgeving over PHL
Dus volgens mij weet Looopings juist niets!

Pretparkfreak7
05-04-19, 00:41
Om even het gebakkelei over abonnementen even terug in te ruilen voor de mogelijk interessantere vorderingen in de bouw: Bobbejaanland Central heeft wat zaken gespot!

1009

1010

1011

1012

Bron: Bobbejaanland Central (https://twitter.com/BJLCentral)

Jak
05-04-19, 16:34
http://pretparkfotograaf.be/2019/04/04/bobbejaanland-fury/

Op deze pagina kan je ook nog verschillende foto's zien.

Meer details over de thematisatie van Typhoon, een beeld van de blauwe Typhoon en enkele supports die al recht staan.
Ook bijzonder: het eerste trackdeel met de vinnen om de trein te lanceren, is aangekomen.

Ik hoop wel dat ze Typhoon nog wat aanpakken. Ik vind hetgene wat ze gedaan hebben, wel in orde, maar het ijzeren geraamte voor de ingang mag ook wel aangepakt worden. Bovendien vond ik het spijtig dat die oranje supports van het stationsgebouw ook niet zijn opgenomen in het blauwe thema.
Al lijkt me alles nog niet af. Volgens mij lijkt het erop dat ze de Typhoon toch enkele momenten gaan dichtgooien om te werken aan de paden, het station en de karretjes.

ExpeditionGeForce
06-04-19, 20:09
Vandaag het park bezocht. Dreamcatcher heeft nieuwe VR-brillen gekregen. Deze zijn nu van VR Coaster zelf. Hier zijn nog enkele foto's van de werf en Typhoon:

https://i.imgur.com/yo34Fym.jpg

https://i.imgur.com/86vWd7L.jpg

https://i.imgur.com/bSbOMB7.jpg

https://i.imgur.com/VUhk2Fi.jpg

https://i.imgur.com/8JEWwUD.jpg

https://i.imgur.com/NxgUzBR.jpg

https://i.imgur.com/GUEa1nt.jpg

https://i.imgur.com/UAmr9mJ.jpg

https://i.imgur.com/g7oK6a7.jpg

https://i.imgur.com/uF10n1H.jpg

https://i.imgur.com/40ukFEo.jpg

https://i.imgur.com/M0BdVEg.jpg

Waliboy
06-04-19, 20:47
Nog een aantal aanvullende plaatjes:

https://www.mupload.nl/img/a7k839br2.jpg

https://www.mupload.nl/img/w5qk7nn.jpg

https://www.mupload.nl/img/qr5498hsgdpd.jpg

https://www.mupload.nl/img/vnkjibhxnhv.jpg

https://www.mupload.nl/img/52qlvb0x.jpg

https://www.mupload.nl/img/h1cgq0q1t.jpg

Dit en veel meer: https://www.facebook.com/pg/themeparkmagic1/photos/?tab=album&album_id=425437138285548

Phantasiastisch
06-04-19, 21:28
Ik heb vandaag het park bezocht en het was allesbehalve een goede seizoensstart.

De nieuwe VR Brillen hebben slechts enkele ritjes gewerkt en toen waren ze heel de dag buiten gebruik. Naga Bay werd ook geteisterd door een storing en opende later dan gepland. Veel kraampjes bleven weer gesloten.

Je denkt dan dat ze kostenefficiënt werken maar dan zie je 2 medewerkers staan in 1 spelkraam... Onnodig.

Enkele veranderingen die mij opvielen:

- Bij één van de twee spelkramen vooraan is het spel een klein beetje veranderd.

- Je kan nu (bijna) overal waar er onride-foto's gemaakt worden, een ticket afdrukken en daarmee moet je naar 1 gezamenlijk afhaalpunt aan de Wildwaterbaan (buiten boomstammen) waar je je foto kan laten maken.

- De nieuwe VR Brillen die dan meteen weer defect waren. Pluspunt is dat er nu een koptelefoon bij aanzit voor onride muziek.

En daarnaast natuurlijk de enorme bouwwerf dat het nieuwe gebied met zich meebrengt. Sledge Hammer ligt momenteel in een doodlopend hoekje, letterlijk, maar er wordt daar al gedeeltelijk gebruik gemaakt van de nieuwe in- en uitgang.

Ik miste wel onderhoud. Plantenperken die leeg waren, overal onkruid, het pas beginnen afkuisen van tafels (vooraan aan de snackmuur) wanneer er al mensen zitten. Zoiets doe je toch vóór de bezoekers binnenkomen.

Als de paden nu eens wat beter zouden liggen, het groen onderhouden zou worden en tafels e.d. proper zouden zijn, dan geeft het park meteen een veel betere indruk.

Helaas laten ze hier de steken vallen. Wat ik jammer vind als trouwe Bobbejaanland-bezoeker/abonnementhouder.
Ze laten zoveel kansen liggen om een goede indruk te maken.

Nu lijk ik enorm negatief maar de veranderingen die doorgevoerd zijn, vind ik goed. Er zijn kleine zaken die ze aangepakt hebben dat ik wel top vind. En ik kijk enorm uit naar Land of Legends met Fury! Ik heb me zeker geamuseerd en ik kom met plezier terug. :)

jefke88
08-04-19, 08:10
Je denkt dan dat ze kostenefficiënt werken maar dan zie je 2 medewerkers staan in 1 spelkraam... Onnodig.

Die spelletjeskramen zijn extern uitbesteed als ik me niet vergis.

siroccofreakske
08-04-19, 10:08
Ik heb vandaag het park bezocht en het was allesbehalve een goede seizoensstart.

Ik ben gisteren geweest en had eigenlijk een tegenovergestelde indruk. Hoewel ik zelden echt enthousiast ben over BJL, hebben ze op mij gisteren wel een goede indruk gemaakt. The Forbidden Caves waren heel de dag dicht, wat wel wat jammer was. Verder liep Naga Bay inderdaad niet zoals het zou moeten, blijkbaar zijn er problemen met de rem bovenaan. Hierdoor spinden we echter een stuk meer dan normaal, dus erg vond ik dat op zich niet. :) Hij was ook de hele dag geopend, als ik het goed heb.

Verder vond ik dat het park er best netjes bij lag, vond ik al het personeel erg vriendelijk, en vind ik het best wel onverwacht dat de verfbeurt bij Typhoon klaar was bij seizoensopening.

Pijnpuntje blijft voor mij wel de afschuwelijk slechte capaciteit die Revolution heeft sinds de omvorming naar Mount Mara. Zelfs op een rustige dag, ontstaan daar toch al snel te lange rijen...

Al bij al echter een leuke dag gehad en best wel positief verrast door BJL.

Pretparkfreak7
08-04-19, 10:32
Ik was Zaterdag in het park en heb ook niet erg veel te klagen. Op de gebruikelijke punten ligt het park er wat verloederd bij, maar alle attracties waren open en het gebrek aan VR bij Dreamcatcher vond ik eerder een meerwaarde dan een minpunt. Eten in Bobbejaanland blijft wel een slecht idee.

Ik betwijfel wel of het nieuwe pad naast de zweefmolen straks de rol van hoofdpad naar een verdeelplein voor de vier elementen kan vervullen. En er lijkt mij bij Land of Legends over het algemeen te weinig ruimte voorzien om langs de attracties zelf te kunnen dwalen en vertoeven.

Deze zichten had ik hier nog niet zien passeren geloof ik:

Het nieuwe pad naast de zweefmolen:

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_ac96697e2b8ec06f752e8afe3ade589c_640_480_1.j pg

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_52e38bce8e8057dc770eb6c5af74baae_640_480_1.j pg

Het nieuwe Panos-verkooppuntje:

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_91b93aa329d037dcf460bc9c88222b15_640_480_1.j pg

De wachtrij bij Sledgehammer:

http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_239efcc5b2202debacf78b40f6ed4780_640_480_1.j pg

Meer foto's vind je in het bijhorende artikel (http://www.pretparken.be/NL/article/2106/Hoe%20ver%20staat%20Bobbejaanland%20met%20Land%20o f%20Legends?)

Rickie97
08-04-19, 18:26
Ik heb ook mijn twijfels bij de nieuwe paden eigenlijk. Dat pad achter de zweefmolen ziet er leuk aangelegd uit, maar toch een beetje ongelukkig dat die bomen daar stonden. De andere paden vind ik er ook heel leuk uitzien, maar smal. Als er genoeg zo'n paden doorheen de zone komen is het wellicht geen probleem, maar dit is toch een hoek waar veel volk passeert om naar de achterkant van het park te gaan dus moeten de paden toch ook enige capaciteit hebben... Al zullen ze dat zelf ook wel bedacht hebben zeker?

Ik geloof niet dat ik dit hier al had zien passeren: de treinen van Typhoon zijn blijkbaar egaal grijs gespoten.

1114442002681217024

Het grijs past wel mooi bij de nieuwe kleur van de baan en zal beter in de zone passen dan de kleurrijkere treinen vroeger. Maar van dat reliëf in de karretjes dat je nu onder de verf ziet dat ook niet echt bij een wind-thema past, ben ik toch niet 100% overtuigd. :p Maar kom: er was hier al twijfel of ze de baan wel zouden schilderen, dus ik ben er blij mee. Het toont toch wel dat ze echt hun best doen. Ik kijk uit naar de verdere bouwvorderingen!

Jak
08-04-19, 20:34
Het grijs past wel mooi bij de nieuwe kleur van de baan en zal beter in de zone passen dan de kleurrijkere treinen vroeger. Maar van dat reliëf in de karretjes dat je nu onder de verf ziet dat ook niet echt bij een wind-thema past, ben ik toch niet 100% overtuigd. :p Maar kom: er was hier al twijfel of ze de baan wel zouden schilderen, dus ik ben er blij mee. Het toont toch wel dat ze echt hun best doen. Ik kijk uit naar de verdere bouwvorderingen!

Ik hoor sterke geruchten onder Bobbejaanland-fans dat de karretjes nog enige afwerking krijgen. Ik heb het toch al gelezen op fansites zoals Bobfans ed. Vraag is natuurlijk of ze rekening houden met het reliëf. Mijn idee was ook: fijn en past wel bij de baan, anderzijds vond ik het grijs er ook plastiekerig uitzien. Nu lijkt het ofdat de karretjes van uit een Chinese goedkope speelgoedfabriek komt. Daarmee dat ik hoop dat de karretjes nog enkele finishing touches krijgen, maar over het algemeen ben ik al heel tevreden over de thematisering van Typhoon en de nieuwe kleuren.

Wat betreft de nieuwe paden: was het niet de bedoeling om de doorgang voor Typhoon volledig af te sluiten? Daarmee bedoel ik ook het pad naar Sledge Hammer, tegen de parkrand en het pleintje voor de Typhoon zijn stationsgebouw.
Wat ik wel weet is dat het brede pad tussen Typhoon en Sledge Hammer volledig verdwijnt. Of dat langst de andere zijde aan de looping kant, ook zo gaat zijn, dat weet ik niet.

Verder denk ik wel dat de paden dit aankunnen. Bedoeling lijkt me om iedereen te sturen via het 'Kettingmolen-pad'. In de toekomst is het helaas niet de bedoeling meer dat je tussen de attracties gaat wandelen als je daar niet moet zijn. Bezoekers die in geen enkele attractie willen in Land of Legends, kunnen dus enkel gebruik maken van de Panos, het Land Of Legends-plein of de waterspeelplaats.

Dat is enigszins spijtig, anderzijds is het ook een resem aan paden dat ze niet meer hoeven te onderhouden. Dat deel van het park bestond uit een onlogisch geheel van paden wat me ook voor de groendienst en de onderhoudsdienst moeilijk te onderhouden lijkt.

Dinosaurus
08-04-19, 21:58
Het grijs past wel mooi bij de nieuwe kleur van de baan en zal beter in de zone passen dan de kleurrijkere treinen vroeger. Maar van dat reliëf in de karretjes dat je nu onder de verf ziet dat ook niet echt bij een wind-thema past, ben ik toch niet 100% overtuigd. :p Maar kom: er was hier al twijfel of ze de baan wel zouden schilderen, dus ik ben er blij mee. Het toont toch wel dat ze echt hun best doen. Ik kijk uit naar de verdere bouwvorderingen!
Ben ik de enige die vindt dat dat stationsgebouw van Typhoon er héél raar uitziet? Zo'n hangar met futuristisch aandoende vormen waar ze houten planken hebben tegen geplakt. Het is mij echt niet duidelijk welke thematische toer ze hiermee willen opgaan. Dan hadden ze nog beter een nieuw stationsgebouw kunnen plaatsen, maar daar zal er waarschijnlijk geen budget voor geweest zijn.

Jammer, want die blauwe kleur gaat de baan wel goed!

Phantasiastisch
08-04-19, 22:37
Ik hoor sterke geruchten onder Bobbejaanland-fans dat de karretjes nog enige afwerking krijgen. Ik heb het toch al gelezen op fansites zoals Bobfans ed. Vraag is natuurlijk of ze rekening houden met het reliëf. Mijn idee was ook: fijn en past wel bij de baan, anderzijds vond ik het grijs er ook plastiekerig uitzien.
Dit was ook mijn gedacht maar ik gok erop dat er inderdaad nog wat afwerking en detaillering zal volgen voor zowel de karretjes als het station.


Wat betreft de nieuwe paden: was het niet de bedoeling om de doorgang voor Typhoon volledig af te sluiten? Daarmee bedoel ik ook het pad naar Sledge Hammer, tegen de parkrand en het pleintje voor de Typhoon zijn stationsgebouw.
Wat ik wel weet is dat het brede pad tussen Typhoon en Sledge Hammer volledig verdwijnt. Of dat langst de andere zijde aan de looping kant, ook zo gaat zijn, dat weet ik niet.
Klopt! Straks kan je niet meer langs de rechterzijde van Typhoon wandelen of geheel langs Sledge Hammer (tenzij je via de uitgangspaden dichterbij gaat en dit gaat veel gebeuren, denk ik).

Dat pad tussen beide attracties is al deels weg en vervangen door een tijdelijke verharde zandweg.


Dat is enigszins spijtig, anderzijds is het ook een resem aan paden dat ze niet meer hoeven te onderhouden. Dat deel van het park bestond uit een onlogisch geheel van paden wat me ook voor de groendienst en de onderhoudsdienst moeilijk te onderhouden lijkt.
Heel eerlijk ben ik blij met minder paden. Vooral deze paden werden niet heel druk bewandeld en ze lagen er slecht bij.

Dat verlaten pad richting Sledge Hammer was altijd al lelijk met die plastic rioolbuis die daar wat ligt te liggen tegen de parkmuur... Haha. :D

simon
09-04-19, 20:45
Ikzelf ga langs op Paasmaandag, maar zie deze vernieuwingen als best geslaagd! Het lijkt me wel duidelijk dat Typhoon nog niet af is: ik ben er zeker van dat er nog aanpassingen moeten gebeuren aan de treintjes zelf én het station. Ze hebben eerder ook aangegeven dat het de bedoeling is om de nieuwe en vernieuwde attracties als klaar te presenteren bij de opening van Land of Legends in juni. Alleen al aan de gevel van het station van Typhoon zie je dat het er nog niet af is.

Nieuwe VR-brillen bij Dreamcatcher lijken mij ook handig. Wellicht moeten deze nog wat verder afgesteld worden, maar ik denk dat dit binnen enkele weken ook verholpen zal zijn.

Het nieuwe Panos-restaurant ziet er goed uit! Lijkt me echt meer een restaurant gevoel te geven dan de kleine snackpuntjes in PDP. Duidelijk dat Panos het emporium verder wil uitbreiden in binnenland.

Het nieuwe pad achter de kettingmolen lijkt mij één van de nieuwe paden te worden. Ik denk dat de rest ook wel nog zal volgen (zie concepts), waardoor het volk zich wat meer kan spreiden i.p.v. iedereen dezelfde kant op te laten lopen. Sowieso ben ik wel voorstander van een beperkter aantal paden, want de hele betonvlakte van de kettingmolen tot de doorgang onder de Wild Water Slide is lelijk. Goed dat ze hier heel wat zullen weghalen, want het zal de sfeer alleen maar verbeteren!

Phantasiastisch
10-04-19, 18:29
Sowieso ben ik wel voorstander van een beperkter aantal paden, want de hele betonvlakte van de kettingmolen tot de doorgang onder de Wild Water Slide is lelijk. Goed dat ze hier heel wat zullen weghalen, want het zal de sfeer alleen maar verbeteren!

Uhm de paden vanaf de kettingmolen tot de Wild Water Slide blijven hoor... Enkel tussen Typhoon en Sledge Hammer zijn alle paden verdwenen. :)

trisney
12-04-19, 15:42
Heeft iemand nog recente foto's van hoe de bouwwerf er momenteel uitziet, ik heb onlangs nog enkele foto's zien passeren waar de launch en eerste baandelen geplaatst waren. Iemand enig idee hoe ver ze al staan nu?

stvl
15-04-19, 16:24
1117748396780027904

1117770889590976515

1117770510400618497

Rickie97
15-04-19, 16:37
Wat een prachtige kleur zeg! Net echt vuur met de zon erop! :)

Pretparkfreak7
15-04-19, 22:27
Eens ter plaatse ziet het er inderdaad een pak minder plastiekerig uit dan ik eerst had gevreesd bij de nieuwe kleur. Dat Oranje valt echt nog wel mee idd!

1081
Bron: Bobbejaanlandcentral

SanderV
15-04-19, 23:40
Ik had nogal schrik dat de kleuren erg 'kitsch' gingen zijn, maar ik heb de baan afgelopen zondag zelf gezien en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Ook over de kleuren van de Typhoon had ik mijn twijfels die achteraf gezien overbodig waren.

Ik vraag me wel af hoe ze de wachtrij willen laten lopen van de Typhoon, want voor zover ik begrepen heb komt de ingang ook ergens rond het centrale plein te liggen?

trisney
16-04-19, 13:23
Ik vraag me wel af hoe ze de wachtrij willen laten lopen van de Typhoon, want voor zover ik begrepen heb komt de ingang ook ergens rond het centrale plein te liggen?

de paden zijn al aangelegd achter typhoon door, de huidige ingang zal vanaf juni verdwijnen.

nicooke
27-04-19, 12:36
Deze middag was er op het vtm nieuws dat een zweedse familie een bod van ongeveer 630 miljoen euro op bobbejaanland zou gedaan hebben.
Ik ben benieuwd hoe PR hier zal op reageren.

chupacalabra
27-04-19, 16:53
Deze middag was er op het vtm nieuws dat een zweedse familie een bod van ongeveer 630 miljoen euro op bobbejaanland zou gedaan hebben.
Ik ben benieuwd hoe PR hier zal op reageren.
Riooljournalistiek gekopieerd van GVA.BE. Helaas voor hen zijn ze maar half ge?nformeerd. Als je de beursgang een beetje volgt moet je weten dat ze al voor +-21,18% eigenaar zijn van Parques zelf. Ze hebben dus een overname bod gedaan op PARQUES waar BJL onderdeel van uitmaakt, niet op BJL zelf.
600milj? Echt het 20voud is van wat normaal betaald zou worden voor een normaal draaiend pretpark :) . Dat zou een beetje journalist moeten weten.
1098
https://www.gbl.be/nl

stvl
27-04-19, 20:48
1122094988534403073

1122095778208669701

nicooke
27-04-19, 22:50
Ligt dat aan mij of is dat zo dat die draak zijn kop er klein en smal uitziet dan dat van de rest van het lijf?

Pretparkfreak7
27-04-19, 23:15
Ik moet zeggen dat de schaal van die nieuwe coaster er vanuit het reuzenrad best indrukwekkend uitziet. Die uiteindes overspannen een aardige afstand! :o

1099

Bron: Bobbejaanland Central

yelle8
02-05-19, 19:55
Een mooie bouwupdate:


https://www.youtube.com/watch?v=hR4vW_On7C0

Zeuske83
03-05-19, 08:40
Wel een leuke video met veel info.

Rickie97
03-05-19, 09:07
Inderdaad veel info in die video, bedankt om te delen!

En nu weten we meteen ook waarom het zo lang geduurd heeft met de grondwerken en funderingen alvorens aan de baan zelf te beginnen (we hadden dit natuurlijk zelf ook kunnen bedenken maar ik heb het hier volgens mij niet vermeld zien worden): Bobbejaanland ligt zoals geweten op een stuk grond dat vroeger moeras was, dus heeft Fury blijkbaar funderingen van 14 meter diep. Ik weet niet wat er standaard is voor zo'n banen, maar dat lijkt me toch behoorlijk wat. :p

Het funderingsprobleem van Gold Rush zal hiermee hopelijk niet bij Fury optreden.

De bouw gaat nu wel echt goed vooruit precies. Ze zijn er nog lang niet, maar er is toch al aardig wat gebeurd. De zogezegde draak die half onder de grond en onder de baan zit en een wandelpad is tussen de baan ziet er ook wel leuk uit. Het beeld van de launch met de heuvel erachter komt mij bekend voor en doet mij alvast zin krijgen in deze baan. Ik ben benieuwd!

Earlyspencer
03-05-19, 15:44
Ik volg bijlange niet elke tegel die momenteel in het park wordt verlegd, dus voor mij is dit filmpje enorm informatief.

De presentator zag ik al in levende lijve in de Pagode. Die stond wat (on)interessant te doen tegen z'n zelf-stok. Maar dit filmpje in BJL verdient echt een 'Chapeau' (Hoed voor de NL'ers). En ook slim van BJL: laat die gozer maar het werk doen voor de prijs van enkele vrijkaartjes. Ons Peggy is slim genoeg om in het interview naar de eigen park-webstek te verwijzen.

Ik wist niet dat ze al zo ver stonden (hoogste punt al bereikt, of zie ik dat mis?). En die ornamenten, zelfs nog ingepakt, ogen echt wel groot als er een sterveling naast staat.

Enige teleurstelling - had ik mss al kunnen weten - zijn de treinen voor blijkbaar amper 12 personen. Nu is 24 nog altijd meer dan 20 bij G.Rush, maar dan moeten ze wel met 2 treinen rijden. Remember Dreamcatcher en b.v. Star Trek, waar ze op voorspelbaar drukke weekend-dagen vaak beginnen met ??n trein.

Earlyspencer
03-05-19, 16:26
Volgens Loopings zullen de treinen het parcours vooruit dan wel achteruit kunnen afleggen op Fury. Dat zou worden bepaald door een soort stemknop op de beugel bij elke passagier. https://www.looopings.nl/weblog/12117/Wereldprimeur-voor-Bobbejaanland-bezoekers-bepalen-zelf-of-nieuwe-achtbaan-voor--of-achteruit-gaat.html

Even mezelf klonen en nog wat toevoegen Superleuke toevoeging, die keuze. Maar ajb geen People's Vote. Mss beter ??n treintje vooruit en het ander treintje achteruit, een beetje zoals bij die natte attractie in Duinrell: met of zonder dak. Ja, dan is het verrassingseffect weg, maar heb je wel wat je wou. Want welke herhalingswaarde is er, indien steeds voor achteruit wordt gestemd? De keuze is immers 'gewoon of speciaal' en dan weet je toch wat de occasionele passagier nieuwsgierig gaat stemmen.

Een andere optie is om enkele zittingen in achteruit te zetten, zoals een Soquet-geval in Legendia. Maar dan scoor je geen wereldprimeur, natuurlijk. Zijn ze in Thorpe enkele jaren terug niet teruggekomen op zo'n achteruit-rit naar keuze?

knessel
03-05-19, 17:20
mmm, origineel idee maar ik zou toch graag zelf kiezen of ik vooruit dan wel achteruit ga. Zo'n intensieve baan volledig achteruit afleggen, dat lijkt me toch weer net iets teveel van het goede voor mij, en ik vermoed voor veel anderen ook? Het idee van Earlyspencer lijkt me dan wel een mooie oplossing; de echte freaks kunnen dan achteruit terwijl de rest toekijkt :).

etwien
03-05-19, 17:35
Ik hoop van harte dat die baan niet teveel over paden heen gaat, anders is het aangeraden met een paraplu rond te lopen, en niet voor de regen ...

8banen
03-05-19, 18:02
Op zich wel een leuke mogelijkheid dat je de baan eens in z'n achteruit kunt beleven... maar de manier waarop lijkt mij totaal verkeerd. Je wordt gedwongen om de stem van de meerderheid (of willekeurig, bij een 50/50 stemresultaat) te volgen. Mensen die alleen vooruit durven of die voor hun eerste rit met de gewone ritervaring willen beginnen komen in de kou te staan. Zo gaan ze wellicht de baan overslaan omdat ze het risico willen vermijden, of ze worden compleet (en mogelijk zeer onaangenaam) verrast tijdens de rit. En mensen die de baan eens achteruit willen beleven worden overgeleverd aan een loterij waarbij ze mogelijk nooit eens hun zin krijgen als de meerderheid altijd voor de 'voorzichtige' optie kiest.

Het zou veel beter zijn om een aparte vooruit-trein en een achteruit-trein te hebben waarbij bezoekers bij het instappen al weten wat ze mogen verwachten. Net zoals je bij bepaalde attracties in een aparte wachtrij moet gaan staan om een zitje helemaal vooraan in de trein te kunnen krijgen, zou men voor Fury een aparte wachtrij kunnen voorzien voor de mensen die eens een ritje achteruit willen beleven.

Earlyspencer
03-05-19, 20:54
Ze zouden deze stem-gimmick enkel kunnen toelaten in een welbepaald tijdslot, b.v. 14:00 - 16:00. Maar wie speciaal op dat moment heeft gewacht, riskeert nog altijd een 'gewone' rit vooruit. En wie toevallig in de buurt is op dat moment en een gewone rit wil, is dan gedwongen om of het risico te nemen of andere oorden op te zoeken in het park. Dan loop je weer met een mentale chrono door het park, zoals bij dat onnozele voorstel van vorig jaar voor een 'Betaal-enkel-je-tijd-in-het-park-ticket'.

Bovendien hebben ze in BJL niet zo'n goede ervaringen met tijdslots (remember 1e jaar MM / Revolution, of de late openingstijden en vervroegde sluitingstijden van attracties tout court). Misschien moet wie echt achteruit wil een VR-bril opzetten ... ik mag al eens zwanzen in m'n 1000e post, h? ;)

Ik weet niet of de stemkeuze en het achteruit rijden de storingsgevoeligheid van de attractie kan verhogen, maar de kans lijkt me re?el. En zoals iemand hierboven heel plastisch uitdrukt: je kan best misselijk worden van zo'n heftige baan in achteruit. Volgens mij is Bob Express of Okidoki achteruit voor velen al heftig. En wat van deze dooddoener: heb je extra lang voor front aangeschoven, zetten ze de trein in achteruit en heb je back! Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer bezwaren er naar boven komen dus hoe minder doordacht deze wereldprimeur me lijkt. Dit ruikt toch wel een klein beetje naar het interactief gepruts bij Symbolica. En voor wie daar al enige tijd niet meer is in geweest, het 'interactief' bewegen op de dansvloer staat daar al enige tijd op non-actief.

knessel
03-05-19, 21:53
technisch zie ik eigenlijk weinig problemen, het gaat er maar of de draaischijf 90? in de ene dan wel in de andere richting draait, voor de rest is alles technisch gezien gelijk. Erg storingsgevoelig is dit niet... Maar de plastische opmerking van Etwien spreekt inderdaad boekdelen :).

ExpeditionGeForce
04-05-19, 16:29
Ik wil het even over iets anders hebben. Ik heb het park vandaag bezocht, door de slechte weersvoorspelling was er amper volk. Hierdoor hebben ze dan maar beslist om letterlijk ALLE attracties om 16h te sluiten, enkel de spelkramen waren nog open. Op de schermen aan de ingang stond aangegeven dat enkel TFC om 16h sluit, de rest zou minstens tot 16h30 open blijven. Ik heb foto's die het kunnen bewijzen en ik zal ze ook naar het park sturen.
Het ergste vind ik dan nog dat iemand (persooneelslid) die aan de uitgang van het park stond te klagen door zijn walkie talkie dat de ene na de andere klacht binnen komt.

Azmidiske
04-05-19, 17:37
Oei, dat is er wel over inderdaad ... en eigenlijk ook triestig voor dat ene personeelslid. Het is niet zijn beslissing om de attracties zo vroeg te sluiten, maar hij moest blijkbaar wel alle klachten hierover aanhoren?

Om toch ook iets positiefs te schrijven: Fury begint er goed uit te zien en de keuze tussen vooruit of achteruit vind ik origineel bedacht, al twijfel ik ook een beetje over de praktische uitwerking ervan. Sowieso hoop ik eens een rit achteruit te mogen meemaken. De kans is zeer groot dat mijn Bobbejaanland-ontmaagding dit jaar zal plaatsvinden (haha, denk eens aan al de nieuwe credits die op mij wachten!)

ojoh
04-05-19, 18:03
Knessel je maakt volgens mij toch wel een redeneerfout hoor. Of de schijf nu draait met de klok mee of tegen de klok (de ene dan wel de andere richting) de trein zal altijd in dezelfde positie op de baan komen, cfr Pulsar in Walibi.

ExpeditionGeForce
04-05-19, 19:09
Oei, dat is er wel over inderdaad ... en eigenlijk ook triestig voor dat ene personeelslid. Het is niet zijn beslissing om de attracties zo vroeg te sluiten, maar hij moest blijkbaar wel alle klachten hierover aanhoren?

En aan de infobalies stond ook redelijk veel volk. Waarschijnlijk stonden de meesten daar ook om te gaan klagen.

knessel
04-05-19, 20:23
Knessel je maakt volgens mij toch wel een redeneerfout hoor. Of de schijf nu draait met de klok mee of tegen de klok (de ene dan wel de andere richting) de trein zal altijd in dezelfde positie op de baan komen, cfr Pulsar in Walibi.

Ik baseerde me op het plan, daar is toch een ander type draaischijf op te zien:
1102

knessel
04-05-19, 20:23
Hoe zou die trein anders ooit omgedraaid kunnen worden, als het principe van de draaischijf Pulsar wordt gebruikt?

etwien
05-05-19, 02:27
Hoe zou die trein anders ooit omgedraaid kunnen worden, als het principe van de draaischijf Pulsar wordt gebruikt?

Er is een verschil tussen een draaischijf met 2 sporen waardoor de track rond de as van de draaischijf roteert, en een draaischijf waar het middelpunt van de track op de as zelf staat.

Verder stelt het mij enorm teleur om te horen dat dat park ginds maar niet uit zijn fouten wil leren en nog steeds enorm knullig en onklantvriendelijk te werk blijft gaan. Waar ik bij Facebook reviews van Walibi de ene positieve commentaar na de andere lees (buiten enkele terechte opmerkingen over de entree chaos), blijf ik bij Bobbejaanland steeds opnieuw dezelfde, in principe makkelijk op te lossen, klachten lezen, die uiteraard telkens afgewimpeld worden door de standaard “wij hebben uw opmerkingen aan de bevoegde dienst doorgegeven” of zoiets zin die laat uitschijnen dat ze de feedback ten harte nemen, maar in principe “op hun lui gat” verder blijven klungelen.

Mooie nieuwe themazone en potentieel zeer leuke nieuwe coaster of niet, met die mentaliteit binnen het huidige bestuur zal Bobbejaanland nog steeds hetzelfde rotpark blijven als het afgelopen decennia, en twijfel ik eigenlijk wel of de Gerstlauer genoeg zal zijn mij er dit jaar heen te lokken als ik weet dat er voor de rest maar niet uit fouten geleerd wordt ...

simon
05-05-19, 17:13
Ik ben wel te vinden voor het nieuwe interactieve element, maar vrees ook wel wat voor de uitkomst hiervan... Zou het dan niet beter zijn om afwisselend te werken met een voorwaartse en een achterwaartse trein? De wachtrij kan dan in 2 gedeeld worden, zodat mensen op de juiste kunnen aanschuiven. Indien het aan de ene kant toch te druk wordt, kunnen ze eventueel een extra trein laten vertrekken van de ene kant. Zou dat niet makkelijker zijn?

Earlyspencer
05-05-19, 19:26
Wie hoopt op twee treinen: 1 voorwaarts en 1 achterwaarts ...
- Dan is 50% van de bezoekers statistisch (een beetje) verplicht om achterwaarts te gaan, ook al kan je de rij kiezen.
- Dan is er niks primeur of inter-actief. Die knopjes en het scorebord zijn wellicht al besteld.
- Is het station wel voorzien voor 2 beurtelings aparte rijen? Niet vergeten dat er ook een single- en een (tijdelijke) fast-rij komt (mogelijk combi single + fast).
- Gaan ze steeds met 2 treinen rijden? 't Is wel BJL h?.

Drukte regelen door meer treinen te laten rijden in die richting waarvoor het meeste volk staat te wachten...? Klinkt logisch en simpel, maar dat is het in de praktijk misschien niet. Vanaf hoeveel meer volk? Gaat iemand dan continu het volk moeten tellen? En wat als je zo'n beslissing treft en er komt ineens een hele groep voor de minder populaire rijrichting? En is dat niet een beetje zelf-regulerend: mensen kiezen makkelijker voor de kortste rij, die dan weer langer wordt. En wie dan voor de kortste rij kiest en ineens twee treinen de andere kant ziet rijden, kan zich ook wel wat genaaid voelen, ...

Allemaal te vermijden besognes door gewoon effe gewoon te doen. Je rijdt sowieso al vooruit en achteruit bij de triplle launch. Moet niet veel gekker worden, mijn gedacht. Ja, ik ben al serieus teruggekomen op mijn eerste opinie van enkele dagen terug. Wat had ik dat gekke bericht van BJL toch graag op de eerste dag van april gelezen i.p.v. +/- anderhalve maand voor de opening.

jefke88
05-05-19, 21:18
Ik vind het maar niks die keuze vooruit/achteruit. Ik heb geen behoefte om een gemiddelde Gerstlauerbaan achteruit af te leggen. Ik wil het wel eens een keertje geprobeerd hebben, maar daar zal het bij ophouden.

Ik gok dat dit systeem niet lang in voege gaan zijn. Ofwel door defecten, ofwel door teveel commentaar van bezoekers inderdaad. Ik gok dat een gemiddeld gezinnetje dat het park bezoekt niet echt opgezet gaat zijn als eenmaal plaatsgenomen blijkt dat je de rit achteruit aflegt. Voor veel mensen is dat too much. Ik zie dat systeem dus vlug veranderd gaan worden.

Phantasiastisch
05-05-19, 22:40
Als je naar een pretpark gaat, weet je dat je waarschijnlijk niet in alle attracties kan of durft. Met deze achtbaan is het cru gezegd net hetzelfde. Wil je de kans niet nemen om achteruit te gaan? Dan kijk je mooi toe vanop de grond. Einde discussie.

Als de bezoekers echt moeilijk zullen doen, komen ze wellicht met een alternatief. Het werken met tijdsloten lijkt me momenteel het enige haalbare alternatief. Al ben ik van mening dat men niet meteen moet toegeven.

Veel mensen zullen lopen klagen en zagen dat ze niet achteruit willen rijden en dat ze daarom de achtbaan niet "kunnen" doen. Uiteindelijk kunnen ze dan maar 1 achtbaan niet doen in het park.

Gaan diezelfde mensen janken dat ze in Walibi zowat alle shuttle coasters aan zich voorbij moeten laten gaan want daar ga je ook veel achteruit?

Fury is voor mij vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cobra. Je gaat heel veel achteruit en zelfs door inversies.

Dat is dan weer hoe ik erover denk. ;)

bobby turbo
05-05-19, 22:47
JEFKE? DUS JIJ ZAL Pegase Express overslaan? Eindelijk brengt Bobbejaanland thrill naar het park en meteen iets uniek, ik juich het enkel maar toe. Sowieso gaat er al een achterwaartse lancering inzitten, dus wie niet achteruit wil, zou de baan sowieso al moeten overslaan om die reden, zelfs zonder de knopjes. Effect zal rap kapot zijn? opnieuw zoveel negativisme hier, ik ken Bobbejaanland als een park waar de technische dienst goed werk levert en het enige park waar je weinig pannes ziet in tegenstelling tot onze andere Belgische parken.

Het is ook geen baan die gericht is op het gemiddelde gezinnetje, maar op de echte thrillseeker/tieners en daarvoor is het zeker een schot in de roos.

simon
05-05-19, 23:01
@Earlyspencer: er komt inderdaad heel wat meer bij kijken dan zomaar in 2 rijen te werken. Was gewoon ook maar een idee dat ik even dropte. Ik zie het ze zeker in het eerste jaar niet doen, want sowieso willen ze met deze groots uitpakken, dus een primeur meteen uitschakelen zal inderdaad niet snel gebeuren :)

Zoals bobby turbo aangeeft, zie ik ook weinig problemen met die knoppen en hun levensduur. All?, niet langer of korter dan de bedoeling zou zijn, want als dit iets raars was, was het niet snel toegevoegd. Hier is wel zeker over nagedacht.

En ook nog even vermelden dat iedereen de voorbije jaren zat te klagen dat BBJ te weinig thrill heeft. Nu pakken ze uit met ?chte thrill, wat inderdaad voor sommige gezinnetjes te extreem zal zijn, maar dan zijn er nog genoeg alternatieven in het park. Laat die ene achtbaan inderdaad eens over aan de echte thrillseekers, die dit w?l willen doen en hier ook bewust voor kiezen.

Om het even in het absurde te plaatsen: wanneer wij een kinderattractie niet kunnen doen, of nog beter, niet willen doen, dan gaan wij toch ook niet klagen om ons geld terug te willen? Die kiddies worden dan toch ook niet aangepast voor volwassenen mannen van 1m80 / 80 kg of meer?

jefke88
06-05-19, 09:04
JEFKE? DUS JIJ ZAL Pegase Express overslaan?

Nee, ik heb er zaterdag nog 2x in gezeten xD. Ik zeg ook de gemiddelde Gerstlauerbaan, NIET ALLE Gerstlauerbanen (als we dan toch met hoofdletters aan het typen zijn).

En wat een commentaar, ik klaag nergens dat het voor mij te hoge thrill is. Ik ben geen beginneling en kan best wel wat aan hoor, maar een Gerstlauer inversiecoaster, heb ik niet zoveel behoefte aan backwards.

Ik zeg gewoon dat dit voor de gemiddelde Bobbejaanlandbezoeker too much is. En het is Bobbejaanland, die bestellen ook een Immersive Tunnel met x aantal voorshows die na amper 2 seizoenen geschrapt worden. Die keuze maken in het karretje zelf zie ik dus ook snel afgevoerd worden. Op termijn zie ik hier wachtrijen komen, 1 vooruit, 1 achteruit.

bobby turbo
06-05-19, 18:55
Nee, ik heb er zaterdag nog 2x in gezeten xD. Ik zeg ook de gemiddelde Gerstlauerbaan, NIET ALLE Gerstlauerbanen (als we dan toch met hoofdletters aan het typen zijn).

En wat een commentaar, ik klaag nergens dat het voor mij te hoge thrill is. Ik ben geen beginneling en kan best wel wat aan hoor, maar een Gerstlauer inversiecoaster, heb ik niet zoveel behoefte aan backwards.

Ik zeg gewoon dat dit voor de gemiddelde Bobbejaanlandbezoeker too much is. En het is Bobbejaanland, die bestellen ook een Immersive Tunnel met x aantal voorshows die na amper 2 seizoenen geschrapt worden. Die keuze maken in het karretje zelf zie ik dus ook snel afgevoerd worden. Op termijn zie ik hier wachtrijen komen, 1 vooruit, 1 achteruit.

Hoofdletters was buiten mijn bedoeling, had niet gezien dat de caps nog op stond, merkte het nu pas op, mijn excuses.

knessel
06-05-19, 19:25
vandaag nog eens langsgeweest in BBJ. Ik dacht "het is zeker een rustige dag, dus eindelijk kunnen we de VR op Dreamcatcher uitproberen"; dus niet....Vandaag geen VR op Dreamcatcher, en ook geen Mount Mara.

Uitleg DC: er is een probleem met de headsets en we kunnen niet vinden wat het probleem is, dus we kunnen ze vandaag niet gebruiken.

Bij Mount Mara was enkel de wachtrij Revolution open, en iedereen kon doorlopen tot het begin van de trein. In de operator's boot zat iemand met een paperclip al die headsets te resetten; naar zijn uitleg zou het niet meer voor vandaag zijn dat MM zou kunnen draaien. VR is en blijft daar toch een triestige zaak.

Aan de nieuwe zone wordt wel hard gewerkt, er is daar heel wat beweging en lawaai. Ook is er stilaan meer en meer te zien.
1111
11121113

Phadd-F
06-05-19, 20:03
Wat een afkeurende reacties hier, had dat toch niet verwacht. Zelf vind ik het een erg leuke feature, werelduniek en het geeft een extra onvoorspellendheid aan de baan. Het gemiddelde gezin?! Waarom moet er daar nu rekening mee gehouden worden?! Niet alles moet voor het gemiddeld gezin bedoeld zijn, daarvoor hebben ze er al h??l wat familie attracties en achtbanen staan in Lichtaart. Als je zo redeneert moet je alles afveilen en kan niks meer scherp en thrill zijn. Dan vraag je voor een park vol powered coasters bij wijze van spreke.

Jak
06-05-19, 21:14
Wat me vooral in het oog springt:
- Een toch wel impressionante, hoge topheat. Kijk maar eens hoeveel het hoogste punt boven de bomen uitsteekt. Typhoon en Sledge Hammer vervagen in het niets...

- De omgeving is echt wel groen en bebost, dat kan enkel maar positief uitdraaien in het themagebied. Ook een voordeel dat ze daarvoor niet veel extra beplanting moeten voor bijplaatsen. Kijk maar al eens naar die nieuwe wachtrij naar de typhoon. Die loopt haast door het bos. Ook fijn dat ze aan wachtrijskippers hebben gedacht. Hoge hekken waar het moet en lage hekjes waar het kan.

- Sledge Hammer is al bruin geschilderd. Ik dacht dat ze dat niet meer gingen doen dit jaar, wegens te weinig tijd. Blijkbaar is er toch nog tijd genoeg om de structuur op toch wel een hoge en ongemakkelijke plaats te thematiseren.

- Opvallend dat er ook niet zo veel bomen zijn moeten sneuvelen voor heel het themagebied. Ook een verademing seg dat die witte tent weg is.

Over het extra gimmick, ok. Dat gaat misschien problemen geven, maar het is toch wel graaf dat die achtbaan ook achterwaarts kan? Ik hoop dat BJL op tijd en stond het systeem evalueert en aanpassingen doorvoert. Afwisselen tussen voor en achteruit kan dan een optie zijn. Verder denk ik dat de grens voor iedereen ook anders ligt. Tegenwoordig kunnen kinderen ook meer aan. Kijk maar eens wat er in achtbanen als Joris en De Draak instapt, en dat is ook niet bepaald een kleintje. Om dan nog maar te zwijgen van Taron. Daar heb ik toch ook best jonge kinderen zien instappen.
Verder: is er al iets bekend over de leeftijdslimieten? Ik gok zoiets van >1m30... Ik hoop wel op geen maximum. <1m95 is echt niet meer van deze tijd.

Earlyspencer
06-05-19, 21:34
Wat me vooral in het oog springt:
- Een toch wel impressionante, hoge topheat. Kijk maar eens hoeveel het hoogste punt boven de bomen uitsteekt. Typhoon en Sledge Hammer vervagen in het niets...

Ik veronderstel dat de voorlaatste foto vanuit het reuzenrad is genomen. De tophat bevindt zich dichter bij het opnamepunt van de foto dan Sledgehammer (die op de foto niet op z'n hoogste punt slingert) en Typhoon. Het perspectief kan dus wel een beetje bedriegen, maar voor ik voor azijnpisser wordt uitgemaakt: het ziet er best indrukwekkend uit. En de spike wordt nog hoger, had ik begrepen?

Jak
06-05-19, 21:41
Wat me ook wel opvalt, een aantal jaren geleden zij iedereen dat het een schande was dat Bobbejaanland op het laatste stukje grond dat nog beschikbaar was voor een stevige coaster, een Immersive Tunnel zette. Dat was deels wel terecht denk ik, maar grappig is om te zien dat Bobbejaanland er nu toch nog een coaster tussen kan schuiven.

Hiermee mijn vraag: Zou Bobbejaanland deze coaster al gepland hebben bij de bouw van de Immersive Tunnel en ook nog: is dit een project van Roland Kleve of van de huidige directeur?

simon
06-05-19, 21:55
Feit! Ik denk niet dat deze coaster toen al gepland was, maar dat dit eerder een recentere ontwikkeling is geweest. De baan is volgens mij ook mooi uitgerekend om te passeren langs Sledge Hammer en Typhoon, dus echt wel volledig op maat.

Roland Kleve was vooral de man met grote woorden, terwijl Yves Peeters mij meer de stille man op de achtergrond lijkt. Moest het een project zijn van zijn voorganger, had die dit volgens mij wel zelf nog aangekondigd, al was het met een spoiler dat er iets groots te gebeuren staat in 2019... Neen, ik gok dat dit het eerste ?chte wapenfeit van Yves Peeters is.

Earlyspencer
06-05-19, 22:03
Kleef zei in aanloop van de te verbieden grotten dat de bezoekers iets anders wensten dan een zoveelste achtbaan. Ergens een heel klein beetje correct, want BJL telt wel aardig wat achtbanen: ongeveer zo veel als beide Parijse Disneyparken samen. Ja, die vergelijking van mij is bewust krom, omdat BJL behalve de verkrachte Revolution geen wauw-coasters heeft (had).

Of bij de caves werd rekening gehouden met een latere coaster in diezelfde hoek: geen idee.

Dat de Fury-coaster niks met Kleef te maken heeft, lijkt me wel aannemelijk. Ik zie het als een triple aankoop van PR, samen met GoldR. en Star T. Ook al is die laatste van een ander merk. Star T. zie ik als een marktstrategisch-noodzakelijke reactie op Taron, en GoldR. op Baron. Fury is in die optiek geen reactie op een recente vette coaster in Belgi?, maar wel op nieuwe coasters net over de grens. En wellicht ook op de toekomstplannen van Walibi. Toen die bekend werden, was Kleef al weg uit BJL, dacht ik.

Jak
06-05-19, 22:16
Kleef zei in aanloop van de te verbieden grotten dat de bezoekers iets anders wensten dan een zoveelste achtbaan. Ergens een heel klein beetje correct, want BJL telt wel aardig wat achtbanen: ongeveer zo veel als beide Parijse Disneyparken samen. Ja, die vergelijking van mij is bewust krom, omdat BJL behalve de verkrachte Revolution geen wauw-coasters heeft (had).

Of bij de caves werd rekening gehouden met een latere coaster in diezelfde hoek: geen idee.

Dat de Fury-coaster niks met Kleef te maken heeft, lijkt me wel aannemelijk. Ik zie het als een triple aankoop van PR, samen met GoldR. en Star T. Ook al is die laatste van een ander merk. Star T. zie ik als een marktstrategisch-noodzakelijke reactie op Taron, en GoldR. op Baron. Fury is in die optiek geen reactie op een recente vette coaster in Belgi?, maar wel op nieuwe coasters net over de grens. En wellicht ook op de toekomstplannen van Walibi. Toen die bekend werden, was Kleef al weg uit BJL, dacht ik.

En zou het ook niets te maken hebben met de slechte kwaliteit van de achtbanen. Vooral tieners en twintigers hoor ik toch klagen in vlogs, snaps, posts, ... dat ze geen enkele achtbaan echt kicken vinden in Bobbejaanland. Volgens mij heeft Bobbejaanland echt wel door dat ze tov andere parken in Belgi? echt wel oude achtbanen hebben. Nog niet zo erg als het Bellewaerde attractieaanbod dat me echt hoogbejaard lijkt, en een nieuwe achtbaan houdt mensen langer in het park, doet ze sneller terugkomen, zorgt misschien zelfs voor een imagoverbetering, ... Nee, voor mij lijkt me dat Peeters hier echt wel goed over nagedacht heeft.

En op zich is het wel slim om de thrill-tour op te gaan. Bij Walibi duurt dat nog een tijdje voor die nieuwe thrill er komt. Efteling doet niet echt mee aan thrill en Walibi Holland ligt veel te ver. Neenee, de inzet op thrill dit jaar lijkt me strategisch gezien helemaal uitgerekend. En geven aan wie geven kan, maar BJL kiest wel voor innovatie, t.o.v. Plopsa dat toch vaak voor iets gaat dat al werkt of bestaat in min of meer dezelfde vorm, want toegegeven, in Plopsland staat toch niets waarvan je denkt: dit is nieuw, of dit heb ik nog nooit gezien, of goed bedacht! ... In dat opzicht zijn ze wel mee met hun knopjes.

Azmidiske
07-05-19, 19:16
Mooie nieuwe foto's! Ik vond ook al dat Typhoon ineens zo klein lijkt vergeleken met Fury, maar moet er wel bij zeggen dat ik zelf nog nooit in Bobbejaanland geweest ben en dus niet kan oordelen over gezichtsbedrog.

Het idee om zelf vooruit/achteruit te kunnen kiezen spreekt me wel aan, dus ik vind dat we het op zijn minst een kans moeten geven. Met de stelling "te heftig voor de modale bezoeker" ben ik het veel minder eens: als een park meerdere familievriendelijke attracties heeft, dan gaan gezinnen met kinderen echt niet gillend het park uitrennen omdat er een grote achtbaan wordt bijgebouwd. Belangrijk is vooral dat je aanbod voldoende evenwichtig is (dat is althans mijn mening).

Markske
07-05-19, 20:01
Wat me vooral in het oog springt:
- Een toch wel impressionante, hoge topheat. Kijk maar eens hoeveel het hoogste punt boven de bomen uitsteekt. Typhoon en Sledge Hammer vervagen in het niets...
.
Bedoel je die rode die daar zo hoog uitsteekt?
Volgens mij is dat gewoon een werkkraan...

knessel
07-05-19, 20:02
tja Typhoon is 26m hoog, de nieuwe baan zou 43m hoog worden op z'n hoogste punt. De gemiddelde boom wordt ca 20-25m hoog, dus die moet er wel een heel stuk bovenuit komen. En foto 2 komt inderdaad vanuit het reuzenrad; dat pas om 13h openging die dag....

knessel
07-05-19, 20:03
:):):)

knessel
07-05-19, 20:03
Bedoel je die rode die daar zo hoog uitsteekt?
Volgens mij is dat gewoon een werkkraan...

:):):)

ExpeditionGeForce
08-05-19, 17:35
Ondertussen hebben ze op hun website het eerste van een reeks filmpjes over het effect van een achtbaan op een mens. Het eerste gaat over snelheid.

L4S-fWdVb6M

etwien
08-05-19, 17:40
Ondertussen hebben ze op hun website het eerste van een reeks filmpjes over het effect van een achtbaan op een mens. Het eerste gaat over snelheid.

L4S-fWdVb6M
Ugh ... weer die typische Bobbejaanland TV cringe tenenkrommende “hippe” marketting. Ik wil een filmpje over het effect van wachtrijen die om 11u opengaan en sluiten om 16u30-17u op mensen!

ExpeditionGeForce
08-05-19, 17:48
Ugh ... weer die typische Bobbejaanland TV cringe tenenkrommende “hippe” marketting. Ik wil een filmpje over het effect van wachtrijen die om 11u opengaan en sluiten om 16u30-17u op mensen!

Nog beter: wachtrijen die om 16u sluiten. Om hier even op terug te komen, ze hebben al gereageerd op mijn klachtenmail. Ze zeggen dat ze hebben moeten sluiten door "de onzekere weersomstandigheden", terwijl er om 16u de zon scheen en het er niet naar uit zag dat het weer zo hard ging verslechteren dat ze attracties zouden moeten sluiten.

etwien
08-05-19, 18:11
Nog beter: wachtrijen die om 16u sluiten. Om hier even op terug te komen, ze hebben al gereageerd op mijn klachtenmail. Ze zeggen dat ze hebben moeten sluiten door "de onzekere weersomstandigheden", terwijl er om 16u de zon scheen en het er niet naar uit zag dat het weer zo hard ging verslechteren dat ze attracties zouden moeten sluiten.

Dat is altijd zo, hun excuses zijn zo lullig en doorzichtig dat het me verbaasd dat ze er nog op reageren, zeg dan gewoon niets in plaats van in het gezicht van de betalende bezoeker te staan lachen ...

knessel
09-05-19, 17:19
in BBJ gelooft men rotsvast in de voorgenomen timing:

Exclusieve opening Abonnees

Wie na de offici?le opening als eerste Fury mag uittesten? Dat zijn de houders van onze Silver en Gold Passen. Hoor jij daarbij? Duid dan alvast zondag, 23 juni 2019 duidelijk aan in je agenda want op die dag zal Fury tijdelijk alleen voor jou toegankelijk zijn.

Hou tot dan goed je mailbox in de gaten, want een offici?le uitnodiging ontvang je binnenkort!

etwien
09-05-19, 17:31
Wat ik me afvraag is, als ie open kan, waarom dan enkel voor de abonnees? Om dagbezoekers NOG meer te frustreren in de hoop 2 abonnementen meer te verkopen en de abonnees zelf een half product te bieden? Sjeee ...

vbgenechten
09-05-19, 18:24
De Efteling en Disney hebben hetzelfde gedaan met Symbolica en Phantom Manor, dus waarom is het een schande van Bobbejaanland om dit te doen?

simon
09-05-19, 18:29
Genoteerd, maar ik vraag me af ik dan ein-de-lijk eens een mail ontvang van Bobbejaanland!

knessel
09-05-19, 18:38
blijven zagen, ik heb dat vorig jaar ook xxx keer moeten doen....

etwien
09-05-19, 19:27
De Efteling en Disney hebben hetzelfde gedaan met Symbolica en Phantom Manor, dus waarom is het een schande van Bobbejaanland om dit te doen?

Omdat die parken (Efteling toch) tenminste IETS deftig aan te bieden hebben naast stokoude brol of nieuwe mislukte brol tijdens het openen van hopelijk geen brol, relatief duidelijk, niet?

Earlyspencer
09-05-19, 20:00
@ Simon idd. Afgelopen 8 jaar was ik 6 keer abonnee, nooit mails gehad.

PyongWon
09-05-19, 20:03
Omdat die parken (Efteling toch) tenminste IETS deftig aan te bieden hebben naast stokoude brol of nieuwe mislukte brol tijdens het openen van hopelijk geen brol, relatief duidelijk, niet?
Yeps, een zeer sterk non-argument dat puur gebaseerd is op persoonlijke smaak (of is het haat) over een park, dat zo geloof ik, niet echt iets goed kan doen in u ogen. Jammer dat een kenner zoals u (geen sarcasme) u hieraan zo laat vangen.

Ik vind het alvast prima, wat grote parken doen, mogen ze in BJL ook doen. Al komt het mij heel slecht uit want ik ben geen abbo houder en was van plan dat weekend voor het eerst in jaren nog eens naar daar te gaan... speciaal voor Fury.

etwien
10-05-19, 01:02
Yeps, een zeer sterk non-argument dat puur gebaseerd is op persoonlijke smaak (of is het haat) over een park, dat zo geloof ik, niet echt iets goed kan doen in u ogen. Jammer dat een kenner zoals u (geen sarcasme) u hieraan zo laat vangen.

Het is inderdaad een scherpe “mening” gebaseerd op 99% persoonlijke mening, maar:

Bobbejaanland liet mij (even) in de waan het licht te hebben gezien en eindelijk eens orde op zaken te stellen, maar helaas ... E?n blik op Facebook reviews (ja, ik lees ze van alle parken als ik even de tijd vind), recente bevindingen op het forum en reacties van een gezin die ik persoonlijk ken en het park combineerde met een verblijf in Erperheide slagen die hoop aan tienduizend stukken. Vroeger sluiten, dat blijvende issue met attracties opengooien als het hen zint ... *zucht* ... Hoe moet ik mij na dat park jaar na jaar te zien achteruit gaan nog krediet gaan geven. Mij stoort het niet als de boel daar vroeg of laat volledig zinkt, ik heb toch al lang geen band meer met dat park (wat vroeger zeker was), maar ik krijg het dik op mijn heupen van parken die hun bezoekers zo behandelen...

Walibi Belgium heb ik hier jaaaaren door het slijk gehaald, zij hebben zich grondig herpakt, en buiten de fouten die eerder intern gebaseerd zijn kunnen we zeggen dat zij hun heropleving tot nu toe fantastisch aan het volbrengen zijn, en ik meen mij te herinneren dat ze daar ook eerst beginnen inzien hebben dat je bezoekers zo door behandelen geen manier van werken is. En welk park van de 2 piekte vorig jaar na jarenlang inzet en verbetering ineens over die glimmende 1 miljoen bezoekers? Juist ja ...

Thecoasterfreak
10-05-19, 18:34
Onlangs Bobbejaanland enkele keren bezocht om de werken aan de Fury eens te bekijken. Het ziet er echt wel een top baan uit! Ben benieuwd naar de opening.

Maar helaas waren er dingen die ik niet ok vond.

Ik zet even alles op een rijtje:

+ De theming van Land Of Legends word geplaatst
+ Sledgehammer is geschilderd in het thema
+ Nieuw horeca punt aan de Indiana River was open
+ Vlotte operations
+ Vriendelijk personeel
+ Het park lag er zeer net bij bij ieder bezoek


- Virtual Reality Coasters niet toegankelijk! Zowel Mount Mara als Dreamcatcher VR kon niet gebruikt worden wegens storingen (Revolution had helaas geen Bones On The Beach)
- Enkele klinkers liggen hier en daar nog los door heen het park
- Enkele attracties zeer vroeg dicht (o.a. King Kong/Banana Battle)

Earlyspencer
12-05-19, 13:03
Kalme zondag. Na een eerdere pauze van het reuzenrad rond de middag, gingen we om 13:55 daarheen. Het ding draaide met enkele passagiers, maar voor de ingang hing een ketting met bordje 'gesloten'. De operator kwam toelichten dat het rad zou sluiten ... VOOR DE REST VAN DE DAG!!! Omdat hij naar een andere attractie moest, was zijn verklaring.

Ik vond een West-Vlaams iemand op dit forum een beetje overdreven urineren op BJL, maar om 13:55 een grote attractie sluiten? Dan pis ik wel even mee, hier!

Geen hoogte-zicht voor ons dus op Fury-in-wording. Wel vanuit Typhoon en nog meer vanuit Sledgehammer, maar plaatjes schieten lijkt me daar iets te risicovol. Over de interactie van laatstgenoemde ben ik EXTREEM HOOPVOL. Waar Loke maar richting Balder slingert, gaat Sledgehammer echt over meerdere trackdelen van Fury. Ik kijk er naar uit om boven een karretje joelende passagiers te slingeren.

Phadd-F
12-05-19, 13:07
Duidt op een personeelsprobleem, iets wat we tegenwoordig vaker horen bij meerdere pretparken. Ik kan ook nog eens herinneren dat de theekopjes in PDP (nog voor de ombouw) pas na de middag openging omdat er een personeelslid ziek was geworden en ze niet meteen een vervanger hadden. Dat was gelukkig op een kalme doordeweekse dag in het laagseizoen.

Voor mij het teken dat het beroep pretparkmedewerker/operator een upgrade verdient.

etwien
12-05-19, 13:18
1121

Earlyspencer
12-05-19, 13:32
... omdat er een personeelslid ziek was geworden...
Klinkt plausibel, daar had ik als ongeduldige zelfbeklager geen rekening mee gehouden. Maar in Lichtaart denk je toch altijd eerst richting personeelsbezuiniging. 10:01 in station Typhoon, eerste actie daar om 10:11. De operators wachtten zonder enige mededeling op extra personeel. Dat waren blijkbaar twee mannen die we eerder nog bezig zagen de toegangspoorten om klokslag 10:00 te openen. Allemaal wel te verantwoorden op een kalme dag, maar het komt echt niet sympa over.

knessel
12-05-19, 13:39
deze week was de situatie bij het reuzenrad identiek zoals jij beschrijft, dus het lijkt toch eerder een structureel probleem te zijn. Daarnaast moet je als bedrijf maatregelen nemen om een zieke etc te ondervangen....

Earlyspencer
12-05-19, 20:48
Ik weet niet of er al foto's zijn gepost van de bovenarm en de draak in situ. Bij deze, genomen op 12/05 nabij het tijdelijke dead-end-pad van Sledgehammer.

https://i.imgur.com/K4AC5c6.jpg

https://i.imgur.com/anYDCHK.jpg

etwien
12-05-19, 21:32
Kijk, dit is WEL mooi (#omgdewereldvergaatlaurensispositiefoverbobbejaan land). Als ze het gehele gebied zo afwerken en de wachtrijen ook (en voorzien van poortjes waarvan ze geen uur nodig hebben om ze open te krijgen en niet opeens om 17u hulpeloos dichtklappen) kan deze zone zeker geslaagd zijn!

PyongWon
13-05-19, 11:25
Ik wacht af en blijf benieuwd naar het afgewerkte product. De berichtgeving is hoopgevend en ik ben vooral benieuwd naar het keuze systeem (in plaats van het op voorhand af te knallen).

De vroegtijdige sluitingen blijven een doorn in het oog, maar hopelijk wordt dat ook de enigste opmerking (omdat ze blijkbaar weigeren aan te passen)

Phantasiastisch
13-05-19, 19:08
Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn.

Ik wacht tot ik het volledig afgewerkte gebied met eigen ogen heb gezien. Dat attracties vroeg sluiten en het park om 17u00 de poorten toe doet is echt niet zo erg... Je krijgt sowieso alle attracties gedaan en je kan zelfs herhaaldelijk ritjes maken.

Als het park open was tot 18u, zag je altijd 3/4 van de bezoekers al vertrekken tegen 17u. Dus er is geen probleem met de kortere openingstijd.

Het is maar hoe graag je ergens een probleem van maakt. ;)

bobby turbo
13-05-19, 20:14
Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn.

Ik wacht tot ik het volledig afgewerkte gebied met eigen ogen heb gezien. Dat attracties vroeg sluiten en het park om 17u00 de poorten toe doet is echt niet zo erg... Je krijgt sowieso alle attracties gedaan en je kan zelfs herhaaldelijk ritjes maken.

Als het park open was tot 18u, zag je altijd 3/4 van de bezoekers al vertrekken tegen 17u. Dus er is geen probleem met de kortere openingstijd.

Het is maar hoe graag je ergens een probleem van maakt. ;)

Slimme woorden.

etwien
13-05-19, 21:53
Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn.

Ik wacht tot ik het volledig afgewerkte gebied met eigen ogen heb gezien. Dat attracties vroeg sluiten en het park om 17u00 de poorten toe doet is echt niet zo erg... Je krijgt sowieso alle attracties gedaan en je kan zelfs herhaaldelijk ritjes maken.

Als het park open was tot 18u, zag je altijd 3/4 van de bezoekers al vertrekken tegen 17u. Dus er is geen probleem met de kortere openingstijd.

Het is maar hoe graag je ergens een probleem van maakt. ;)

Ga dat dan eens even verkondigen aan dagbezoekers die alles uit hun dag willen halen. Je kalender zegt dat je open bent van 10u tot 18u? Dan blijf je ook (operatief) open van begin tot eind. Moest een park als de Efteling, Phantasialand of Europa-Park zo handelen zou het kot te klein zijn, dus ik zie niet in waarom Bobbejaanland wel zo mag handelen.

Ja ja ik ben altijd negatief en dit park kan nooit iets goed doen voor mij en zo verder: i know! Ik weet dat 3/4 van het forum mij een arrogante zak vind die scherp en grof uit de hoek kan komen. Feit is, om nu het voorbeeld van Bobbejaanland te nemen, ze de afgelopen jaren werkelijk de boel daar verkl**t hebben, en dan komen ze nu de grote jan uithangen dat ze voor een “immersive” experience gaan. Afgaand op de eerste foto’s van Typhoon was het enige immersive gevoel die bij me opkwam dat van een containerpark.

In mijn vorige post was ik nochtans positief over hetgeen ik zag, maar blijkbaar telt mijn schaarse positivisme niet. Ik kan je vertellen dat ik respect heb voor ieders mening, maar ook het omgekeerde hoop. Bobbejaanland heeft bakken werk te verzetten voor ze terug een goed park kunnen worden, onder andere werken aan onderhoud, personeel, horeca, klantvriendelijkheid, investeringsbeleid, ...

Ik ben nu eenmaal niet hypocriet ingesteld om online te gooien met complimentjes om op een goed blaadje te staan bij bepaalde parken. Ik zeg rechtuit mijn gedacht, en daarrond draait een discussieplatform als een forum denk ik, niet?

bobby turbo
13-05-19, 22:18
Ga dat dan eens even verkondigen aan dagbezoekers die alles uit hun dag willen halen. Je kalender zegt dat je open bent van 10u tot 18u? Dan blijf je ook (operatief) open van begin tot eind. Moest een park als de Efteling, Phantasialand of Europa-Park zo handelen zou het kot te klein zijn, dus ik zie niet in waarom Bobbejaanland wel zo mag handelen.

Ja ja ik ben altijd negatief en dit park kan nooit iets goed doen voor mij en zo verder: i know! Ik weet dat 3/4 van het forum mij een arrogante zak vind die scherp en grof uit de hoek kan komen. Feit is, om nu het voorbeeld van Bobbejaanland te nemen, ze de afgelopen jaren werkelijk de boel daar verkl**t hebben, en dan komen ze nu de grote jan uithangen dat ze voor een “immersive” experience gaan. Afgaand op de eerste foto’s van Typhoon was het enige immersive gevoel die bij me opkwam dat van een containerpark.

In mijn vorige post was ik nochtans positief over hetgeen ik zag, maar blijkbaar telt mijn schaarse positivisme niet. Ik kan je vertellen dat ik respect heb voor ieders mening, maar ook het omgekeerde hoop. Bobbejaanland heeft bakken werk te verzetten voor ze terug een goed park kunnen worden, onder andere werken aan onderhoud, personeel, horeca, klantvriendelijkheid, investeringsbeleid, ...

Ik ben nu eenmaal niet hypocriet ingesteld om online te gooien met complimentjes om op een goed blaadje te staan bij bepaalde parken. Ik zeg rechtuit mijn gedacht, en daarrond draait een discussieplatform als een forum denk ik, niet?


Gisteren in Phantasialand geweest ook daar sluiten wachtrijen voor het park gesloten is, Taron zelfs al voor half zes...

Respect voor ieders mening moet zeker, dus dat geld ook vou JOU, je zegt nu dat ieder die positief is om maar op een goed blaadje te staan bij het park, wat een onzin, als het slecht is zeggen de meeste dat ook, enkel zijn we niet allemaal zwartkijkers als jij en zien wij graag ook de positieve dingen die het park de laatste jaren verwezenlijkte en focus jij je in 90% van uw posts op het negatieve.

etwien
13-05-19, 23:35
Gisteren in Phantasialand geweest ook daar sluiten wachtrijen voor het park gesloten is, Taron zelfs al voor half zes...

Respect voor ieders mening moet zeker, dus dat geld ook vou JOU, je zegt nu dat ieder die positief is om maar op een goed blaadje te staan bij het park, wat een onzin, als het slecht is zeggen de meeste dat ook, enkel zijn we niet allemaal zwartkijkers als jij en zien wij graag ook de positieve dingen die het park de laatste jaren verwezenlijkte en focus jij je in 90% van uw posts op het negatieve.

Phantasialand hanteert het systeem om aangeduid standaard een kwartier voor sluitingstijd zijn rijen te sluiten, tenzij er enorme drukte is (zoals Taron bijna altijd), kan de rij vroeger sluiten, en wordt dit ook realtime overal weergegeven dat bezoekers niets voor een voldongen feit staan. Voor mij persoonlijk toch een enorm verschil dan wat Bobbejaanland doet.

Dat van positief en dat goed blaadje heb je een beetje verkeerd opgevat vrees ik. Ik bedoel enkel dat ik nu eenmaal een zeer directe stijl heb die voor sommigen nogal “grof” of “arrogant” overkomt, maar ik zie persoonlijk het nut er niet van in van alles te verbloemen, het is wat het is.

En wat Bobbejaanland nu doet: Sledge Hammer ziet er al een stuk beter uit dan die extreem triestige meandering van vroeger, over Fury & dat water ding kan ik nog niet oordelen. Echter is Typhoon zoals hij er nu bijstaat toch echt lelijk (naar mijn persoonlijke mening) en hoop ik dat ze nog een pak werk verrichten aan die baan, al is het slechts het station.

Ik heb enkele posts terug al gezegd dat ik zeer scherp en kritisch voor BJL ben omdat in de afgelopen 3 bezoeken verspreid over 6 jaar ik er echt geen aangename dag had, merendeels door de organisatorische en operationele fouten die het park blijft maken. Ik hoop gewoon dat ze, zeker nu ze kunnen uitpakken met een toch wel degelijke zone, ook iets doen aan de manier waarop het park nu gerund wordt. Mooie nieuwe zone, beter onderhoud en personeel + betere operations en ik zou meteen pakken positiever zijn over dat park.

Earlyspencer
14-05-19, 08:21
Taron zelfs al voor half zes... En je noemt het vergoelijken van (extreem) vroege sluiting in een halfleeg BJL "wijze woorden". Valt te rijmen, al is half zes nog iets anders dan 13:55. En ja, Europa's beste coaster is iets anders dan een reuzenradje. En het sluiten van een (nog lange) wachtrij is ook niet hetzelfde als het sluiten van een attractie. PHL-BJL: 3-0, al mag je altijd voor VAR komen spelen!

BJL heeft heel veel in huis om een goede middenmoter te zijn ... in Europa zelfs. Zoals ik al schreef met een knipoog: nu al meer coasters dan beide Disneys in Parijs samen. Meer waterattracties dan Efteling en de twee Disneys samen. Ja, de kwaliteit van de attracties in Lichtaart zullen eerder regionaal dan internationaal volk aantrekken, hoewel ... Nog een enorme troef van BJL voor gezinnen waar niet iedereen op alle attracties mag / wil / durft: meer groen dan Walibi-Bel en PDP samen. En last but not least: een naam en traditie. Van dat laatste schiet weinig tot niets over, zelfs bij leven lag de familie S. al overhoop met de Spaanse conquistadores.

Het zwakke punt volgens mij is idd hoe ze soms klantonvriendelijk met hun bezoekers omgaan. En dan doel ik niet op het voetvolk-personeel. Na > 80 bezoeken sinds 2009 kan ik daar geenszins over klagen. Maar die personeelsbezuinigingen, met als meest in het oog springend aspect het rad dat ze voor de ogen draaien qua opening en sluiting! Onderschat de kracht van asociale media hierin niet.

En als het pokke-kalm is in het park, moet men ook de vraag durven stellen 'Waarom?'. Het was op 12/05 een relatief droge zondag, in vergelijking met voorgaande nattere weekends. De Ollanders zaten op het einde van hun Mei-vakantie, die tekenden wel present in Lichtaart. Ik hoorde opvallend veel Frans (Walen) en ook Duits (Duitsers, vermoedelijk duh!). Maar waar waren de Vlaampjes?

Allemaal bij de concurrenten die moeders gratis binnen lieten? Dan ben je als koekjes-etend gezin nog altijd goedkoper af in BJL. En BJL lijkt me in vergelijking met b.v. Walibi geografisch-demografisch minder afhankelijk van de nu grotendeels thuisblijvende Ramadanezen (no offence!). Stellen occasionele bezoekers een uitje uit tot Fury klaar is? Dat is natuurlijk een paradoxaal gegeven dat ze mogelijk nu ook kennen in Biddinghuizen. Hier valt beide parken natuurlijk niets te verwijten. Top-parken hebben daar minder last van wegens ruimer aanbod top-attracties en/of minder negatieve weerklanken. Onderschat ... (bis).

Een valabel excuus voor het weinige volk in alle Belgische parken op 26/05 zal is die schijn-democratische verplichting. Een reden te meer dat het park nu had moeten scoren. Al was ik wel blij met het weinige volk en hoop uit puur eigenbelang volgende zondag op hetzelfde. Dan houdt m'n jongste zoon er z'n verjaardagsfeestje. En dat is een logistieke beproeving, die ik het park niet verwijt. Op Okidoki moet voor elke < 1m40 een volwassene mee, dat wordt dus meermaals aanschuiven voor ondergetekende Mr Slave. Tenzij iemand me een tip kan geven.

jefke88
14-05-19, 09:14
Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn.

Ik wacht tot ik het volledig afgewerkte gebied met eigen ogen heb gezien. Dat attracties vroeg sluiten en het park om 17u00 de poorten toe doet is echt niet zo erg... Je krijgt sowieso alle attracties gedaan en je kan zelfs herhaaldelijk ritjes maken.

Als het park open was tot 18u, zag je altijd 3/4 van de bezoekers al vertrekken tegen 17u. Dus er is geen probleem met de kortere openingstijd.

Het is maar hoe graag je ergens een probleem van maakt. ;)

Heerlijk, zo denken. Ik hoop dat ze jou voortaan dan ook uit ieder pretpark escorteren van zodra je rond bent en je nooit nog een reride van een attractie mag maken op dezelfde dag ;). Of als je naar een zwembad gaat je na 1 baantje ook mag vertrekken (het bad heb je dan gezien he). Of je betaalt 50 euro voor een ticket voor een voetbalmatch en na 1 minuut mag je ook vertrekken, want jah, je hebt alle spellers gezien he ;).

Ook dat 'rond geraken' vind ik zo'n vaag begrip. Als ik naar Bobbejaanland ga ben ik rond als ik Indiana River gedaan heb, de andere attracties boeien mij weinig daar. Maar dat zal voor iedereen anders zijn en een gemiddeld gezin met 2 kleine kinderen willen misschien wel alle kinderattracties doen, die zullen niet rap rond zijn.

De tijden dat er nooit een kat rondloopt in Bobbejaanland (of dat er geen wachtrijen zijn) liggen trouwens ook al een tijdje achter ons. Iedereen komt voor een appel en een ei binnen en de parkcapaciteit is in vergelijking met 10-15 jaar geleden ook dramatisch gedaald.

Michielsken
14-05-19, 09:34
Op Okidoki moet voor elke < 1m40 een volwassene mee, dat wordt dus meermaals aanschuiven voor ondergetekende Mr Slave. Tenzij iemand me een tip kan geven.
Plan OkiDoki in op het einde van de dag, heel waarschijnlijk is hij dan toch al toe en helpt BJL je ongewild toch ;)

etwien
14-05-19, 10:15
Nog een kleine greep uit recente negatieve reviews:

1122

1123

1124

1125
1126

1127

1128

Bobbejaanland, do the math ...

Earlyspencer
14-05-19, 10:49
Mooie lectuur hierboven. Enkele nuances:
- Voor elke digitale pisser zijn er mogelijk wel meerdere tevreden klanten die niet achter hun klavier kruipen.
- En zaniken over de parkeerkosten in BJL ... in NL liggen die hoger, om van de parken rond Parijs te zwijgen. Alleen de auto-gekke Duitsers zijn daar relatief goedkoop in.
- Het enige toilet dat ik gesloten weet bij kalmte, bevindt zich nabij de koggemolen en dus over de zwiermolen en de Orka's. Dat is zo wat het meest perifeer gelegen toilet van het park. Je bent van daar op 1 minuut aan de toiletten van het grote resto nabij de parkingang.
- De properheid vind ik er - als toilet-specialist, zie meerdere TR's - doorgaans wel meevallen. Lezers kunnen zich nu natuurlijk bezorgd afvragen in wat voor een zwijnenstal ik leef ...

Maar wat al deze klachten gemeen hebben, is idd het laat-open-vroeg-sluiten-zonder-communicatie-beleid. Overigens is zo'n beleid niet goed te praten, mijn gedacht. Dat is nu al enkele jaren zo. Ik herinner me dat ik anno 2015 ??n van de eerste klagers hier was omtrent het openen van Kinderland vanaf 12:00. De jaren ervoor was het 'gewoon' open (ik denk vanaf 10:30 of zo). En de Caves was laatst gewoon doorwandelen tot aan het dubbel sorteer-station. Geen personeel voor de lift, geen projectief gezicht op het angstaanjagend standbeeld, ... Het kwam de capaciteit van de attractie wel ten goede, net op een kalme dag, o ironie!. Al snap ik wel dat ze'm enkel full-operative presenteren in het hoogseizoen. Maar dat zal dan weer met beperkte tijdslots zijn ...

Het ?berjammelijke is dat we het hier over de bouw van een aardige themazone zouden moeten hebben met - smaken verschillen - mogelijk voor even de vetste coaster van ons land. Ik herhaal dan nog eens het ondergesneeuwde bericht dat Sledgehammer lekker over de sporen van Fury slingert. Interactie van attracties vind ik een enorme meerwaarde, zeker als ze goed gethemed zijn.

simon
14-05-19, 12:13
Ik deel de mening van Earlyspencer hierboven. Negatieve zaken zullen inderdaad sneller neergeschreven worden dan positieve zaken, omdat je toch ergens je verhaal kwijt kunt.

Toen laatst het toilet sloot waar ik heen ging was iemand volop aan het poetsen en hing er duidelijk een bordje op waarop vermeld stond dat het toilet gesloten was en je doorverwezen werd naar het toilet in de buurt. Dat toilet was opnieuw op minder dan 1 minuut wandelen van het andere toilet, dus vind ik die commentaar wat overdreven. En ook ik vind de toiletten aanvaardbaar. Bovendien is dit net als bij andere openbare toiletten: als iedereen proper naar het toilet gaat, dan blijft het ook proper voor anderen... De smerigste pretparktoiletten die ik al zag waren in Walibi en Disneyland...

Ook de comment van 2 weken geleden met de foto begrijp ik toch ook niet helemaal. De opdringerige fotografen hebben we dit jaar toch niet meer gezien? Dus die comment is ook niet helemaal gebaseerd op een recente ervaring.

Onvriendelijk personeel heb ik ook nog niemand over horen klagen dit seizoen, dus opnieuw... is dit wel recent?

De toegangsprijzen vergelijken met die van Efteling of Phantasialand is toch ook compleet van de pot gerukt? Daar betaal je beduidend meer, maar krijg je ook een ander park voorgeschoteld. Iemand die de volle pot betaalt in Bobbejaanland heeft echt niet goed rondgekeken.

Akkoord, h?t grote pijnpunt is en blijft de beperkte openingsuren van de attracties. Iets wat ze inderdaad dringen mogen aanpakken!

Phantasiastisch
14-05-19, 18:00
Heerlijk, zo denken. Ik hoop dat ze jou voortaan dan ook uit ieder pretpark escorteren van zodra je rond bent en je nooit nog een reride van een attractie mag maken op dezelfde dag ;). Of als je naar een zwembad gaat je na 1 baantje ook mag vertrekken (het bad heb je dan gezien he). Of je betaalt 50 euro voor een ticket voor een voetbalmatch en na 1 minuut mag je ook vertrekken, want jah, je hebt alle spellers gezien he ;).

Ook dat 'rond geraken' vind ik zo'n vaag begrip. (...)

Ik had het over het park dat slecht 1u vroeger sluit op een rustige dag, zonder wachtrijen. Rond geraken in de zin dat je alle attracties gedaan krijgt, wat meer dan haalbaar is op zo'n rustige dagen. Het park sloot niet 1 minuut nadat het opende zoals in jouw absurde voorbeelden.


Mooie lectuur hierboven. Enkele nuances:
- Voor elke digitale pisser zijn er mogelijk wel meerdere tevreden klanten die niet achter hun klavier kruipen.
- En zaniken over de parkeerkosten in BJL ... in NL liggen die hoger, om van de parken rond Parijs te zwijgen. Alleen de auto-gekke Duitsers zijn daar relatief goedkoop in.
- Het enige toilet dat ik gesloten weet bij kalmte, bevindt zich nabij de koggemolen en dus over de zwiermolen en de Orka's. Dat is zo wat het meest perifeer gelegen toilet van het park. Je bent van daar op 1 minuut aan de toiletten van het grote resto nabij de parkingang.
- De properheid vind ik er - als toilet-specialist, zie meerdere TR's - doorgaans wel meevallen. (...)

Beter kon ik het niet verwoorden. Klopt helemaal! Wat de toiletten betreft kan ik enkel eraan toevoegen: het is maar hoe vuil de bezoekers zijn... Zij maken de toiletten vuil.

Als bezoekers er voor kiezen om naast het toilet te plassen en toiletpapier er naast te gooien dan krijg je vuile toiletten. Als de mentaliteit eens wat hoger lag, dan moesten toiletten slechts 1x per dat gepoetst worden, en dan wel zonder dat er wc-papier van de grond geraapt moet worden en liters urine gedweild moeten worden in plaats van enkel schoenafdrukken.

Respect dat je nog zo uitgebreid geantwoord hebt op zulke reacties. Het helpt toch niet, pessimisten blijven denken dat ze gelijk hebben en hun woorden de enige waarheid zijn.


Onvriendelijk personeel heb ik ook nog niemand over horen klagen dit seizoen, dus opnieuw... is dit wel recent?

De toegangsprijzen vergelijken met die van Efteling of Phantasialand is toch ook compleet van de pot gerukt? Daar betaal je beduidend meer, maar krijg je ook een ander park voorgeschoteld. Iemand die de volle pot betaalt in Bobbejaanland heeft echt niet goed rondgekeken.

Tja, tegenwoordig is al het personeel onvriendelijk als er 1 medewerker iets minder sympathiek overkwam. Als je daaraan blijft denken en je je daar blijft aan ergeren dan schrijf je snel negatieve reacties.

Nu de vergelijking gemaakt wordt. Phantasialand haar prijzen zijn de afgelopen 10 jaar enorm gestegen. Dit was ook een risico maar kijk wat ze sindsdien kunnen realiseren... Bobbejaanland probeert nu net hetzelfde. Ze moeten enkele jaren doorzetten en prijzen blijven opdrijven (gelijk met renovaties en uitbreidingen uiteraard). Zo staat men binnen enkele jaren financieel ook sterker en zullen uitbreidingen elkaar sneller opvolgen terwijl het niveau van het park stijgt.

bobby turbo
14-05-19, 19:45
En je noemt het vergoelijken van (extreem) vroege sluiting in een halfleeg BJL "wijze woorden". Valt te rijmen, al is half zes nog iets anders dan 13:55. En ja, Europa's beste coaster is iets anders dan een reuzenradje. En het sluiten van een (nog lange) wachtrij is ook niet hetzelfde als het sluiten van een attractie. PHL-BJL: 3-0, al mag je altijd voor VAR komen spelen!

Allemaal bij de concurrenten die moeders gratis binnen lieten? Dan ben je als koekjes-etend gezin nog altijd goedkoper af in BJL. En BJL lijkt me in vergelijking met b.v. Walibi geografisch-demografisch minder afhankelijk van de nu grotendeels thuisblijvende Ramadanezen (no offence!).


Ik maakte een opmerking op Etwiens woorden dat Phl dat niet zou, wat ook niet altijd zo is. Ik zeg niet het volledig goed te praten is dat Bobbejaanland uren vroeger sluit, maar op drukke dagen houdt de wachtrijen dan weer wel geopend tot sluitingstijd, waarna ze nog leeggewerklt worden.

Wat je zegt over de Ramadamezen, of laat ons duidelijk zijn de moslims, ik verbaas me keer op keer meer dat zij talrijker en talrijkerde weg naar Bobbejaanland gevonden hebben en zo hun aanwezigheid daar net vergroot is.

bobby turbo
14-05-19, 19:49
Over de toiletten, tja als je dringend moet is het natuurlijk niet handig als net die toiletten gesloten zijn, maar hetzelfde had ik ook al in de Efteling en daar liggen ze beduidend verder uit elkaar.

Attracties later openen doet nagenoeg elk Belgisch pretpark, ik geloof ook dat het een afspraak is met de electriciteitsmaatschappij van destijds, om zo hoge pieken te voorkomen bij parkopening.

knessel
14-05-19, 20:21
mbt het later openen om pieken te voorkomen...
Ieder bedrijf "koopt" een aansluiting met een zekere maximumcapaciteit die men wil. Hoe hoger het vermogen, hoe hoger de vaste kost. Daarnaast is er binnen de tariefstructuur voor grote verbruikers nog een regeling waarbij piekverbruiken afgestraft worden met duurdere tarieven. Maar ik kan me niet voorstellen dat er in BBJ iemand zich hiermee dagelijks bezig houdt.
Misschien wel als de nieuwe baan draait, want dit wordt een grote, extra verbruiker. Mijn pronostiek: de launch zal alternerend met de Sledgehammer gebruikt worden, of alle frietketels gaan uit het park :).

bobby turbo
14-05-19, 20:54
mbt het later openen om pieken te voorkomen...
Ieder bedrijf "koopt" een aansluiting met een zekere maximumcapaciteit die men wil. Hoe hoger het vermogen, hoe hoger de vaste kost. Daarnaast is er binnen de tariefstructuur voor grote verbruikers nog een regeling waarbij piekverbruiken afgestraft worden met duurdere tarieven. Maar ik kan me niet voorstellen dat er in BBJ iemand zich hiermee dagelijks bezig houdt.
Misschien wel als de nieuwe baan draait, want dit wordt een grote, extra verbruiker. Mijn pronostiek: de launch zal alternerend met de Sledgehammer gebruikt worden, of alle frietketels gaan uit het park :).

Voor de nieuwe baan werd een nieuw circuit aangelegd, dus dat mag geen probleem zijn. Wel grappig dat je dit opmerkt want ten tijde van Fly Away, mochten deze niet beiden gelijktijdig aan hun rit beginnen om stroompannes te voorkomen.

Yorben
16-05-19, 18:14
Bbj Central heeft meegedeeld dat de offici?le opening van Fury op zaterdag 22 juni plaatsvindt! De baan zal enkele uren per dag gewoon vooruit te beleven zijn.

Earlyspencer
17-05-19, 13:44
En elke dag zal er een tijdslot zijn waarin Fury 'gewoon' vooruit rijdt, zie Looopings (e.a.?)
BTW Was zonder deze vooruit-achteruit-gimmick een draaischijf nodig? Indien niet, dan hadden de treinen langer gekund.
Maar OK: strakke timing voor de opening en rekening houdend met de niet-durf-als. Het stemt me positief.

knessel
17-05-19, 14:25
als er geen draaischijf is, moest er een wissel of iets dergelijks zijn; anders kan je zoals in Slagharen maar ??n trein op de baan zetten.

etwien
17-05-19, 14:52
En elke dag zal er een tijdslot zijn waarin Fury 'gewoon' vooruit rijdt, zie Looopings (e.a.?)
BTW Was zonder deze vooruit-achteruit-gimmick een draaischijf nodig? Indien niet, dan hadden de treinen langer gekund.
Maar OK: strakke timing voor de opening en rekening houdend met de niet-durf-als. Het stemt me positief.

Tgoch, er zijn zat mogelijkheden tegenwoordig:

- Dubbel station waar na de rit via eender welk systeem de trein station voor of station achteruit binnenrijd en via een switch wissel (Star Trek bv) de launch op gezet wordt.

- Enkel station met identiek principe

- ...

De trein kon sowieso langer, maar waarom ze dat niet gedaan hebben, sja ...

bobby turbo
17-05-19, 17:10
De trein kon sowieso langer, maar waarom ze dat niet gedaan hebben, sja ...

Als je de bouwaanvraag gelezen had, wist je dat dit omwille van de buren was...

etwien
17-05-19, 18:34
Als je de bouwaanvraag gelezen had, wist je dat dit omwille van de buren was...

Dat wist ik inderdaad niet, al vind ik het toch maar een slap excuus. Tegenwoordig bestaan er 1001 mogelijkheden om geluid te dempen of verzachten. Supports en track vullen met zand, thematische geluidsmuur of geluiddempende themaelementen, aangepaste wielen etc ... De theoretische capaciteit voor Fury was sowieso het eerste die mijn (uiteraard weer negatieve) aandacht trok bij bekendmaking van verdere details.

Ignace
18-05-19, 09:11
Voor typhoon is er toch ook zelden een lange rij? Ik zie niet echt het probleem.

bobby turbo
18-05-19, 10:02
Ik zou durven vergelijken met Naga Bay, die capaciteit ligt niet veel hoger en ook daar meestal maar een kwartiertje aanschuiven.

SanderV
18-05-19, 11:39
Aangezien dat het 'vooruit-achteruit systeem' nog nooit is toegepast verwacht ik toch heel wat kinderziektes tijdens de openingsweken. Daarbovenop komt nog eens de lage capaciteit, dus ik denk dat we in het begin wel wat geduld gaan moeten hebben voor een ritje Fury.

Eens dat de drukte, waar Bobbejaanland niet bepaald last van heeft, is afgenomen denk ik dat Fury het volk op zich wel aankan. Ik hoop ook dat ze slim genoeg geweest zijn om een single rider toe te voegen, dat komt de capaciteit alleen maar ten goede, maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in.

Jurrut
19-05-19, 11:20
Hey allen, ik heb ondertussen de no limits recreatie afgemaakt, wat denken jullie ervan? Hier zijn de video's

6L68I65T4y0

en hier de backwards POV

c2DFtlVIXZk

etwien
19-05-19, 11:24
Hey allen, ik heb ondertussen de no limits recreatie afgemaakt, wat denken jullie ervan? Hier zijn de video's

6L68I65T4y0

en hier de backwards POV

c2DFtlVIXZk

Zeeeer knap werk, petje af!

knessel
19-05-19, 11:35
chique gedaan !
Ik heb hem ook een achterwaarts bekeken, en deze lijkt me toch net iets te heftig..

SanderV
19-05-19, 14:53
Ziet er zeer goed uit! Ik krijg echt al zin in 22 juni. :)

Earlyspencer
19-05-19, 18:16
Heel knap digitaal werk, hierboven.

Wat het werk op het terrein betreft, kan ik nog wat fotootjes posten van vandaag, zondag 19/05.

https://i.imgur.com/eS4iuyY.jpg
Het kruisvormig steun-stuk centraal in beeld zagen we 'live' bevestigd worden

https://i.imgur.com/UDdK49T.jpg
De decoratieve draak is uitgepakt

https://i.imgur.com/mnU5U1S.jpg
Dit gevleugeld beest staat volgens mij nog niet op z'n definitieve plaats.

https://i.imgur.com/o8g6dPl.jpg
Dit moet de waterspeeltuin-in-wording zijn, vermoed ik.

https://i.imgur.com/GRcBp8s.jpg
En dit de hoofd-toegang tot de nieuwe zone?
Voor wie zich even niet kan ori?nteren: tussen Orka's en kettingmolen.
Ik heb de plannen niet zo nauwkeurig bestudeerd.
Als dit daadwerkelijk de toegangspoort wordt, betekent dit een mogelijke opwaardering van dat functieloos Gargamel-kasteeltje en de kalme bootjes-vaart.

Phantasiastisch
19-05-19, 18:57
Aan de bootvaart veranderd momenteel niets. Ik vermoed dat deze attractie binnen enkele jaren gesloopt wordt, ze ligt er al jaren slecht bij en veel bezoekers laten de bootvaart links liggen. Daarnaast hadden ze deze toch bij in het thema getrokken moest deze nog jaren mee moeten gaan, gewoon met wat nieuwe planten, een beeld en een likje verf.

De foto waarbij je spreekt over de waterspeelplaats is het centrale plein met in het midden de rots waarop de Guardian of Elements, de beschermer van Land of Legends komt te staan.

simon
20-05-19, 12:17
Ziet er echt knap uit! Ze maken er duidelijk hun werk van. Ik kan ook al niet wachten tot eind juni.

Knappe creatie ook, die filmpjes!

ExpeditionGeForce
23-05-19, 11:36
Zouden alle baanstukken ge?nstalleerd zijn? Want ik kwam net dit tegen op Instagram:

Nathan G
23-05-19, 12:19
Bobbejaanland Central geeft ons nog eens een update om van te smullen. Fury is inmiddels 'zo goed als' compleet.

https://i.imgur.com/fSZRo57.jpg
https://i.imgur.com/uquDMQh.jpg

Sledgehammer wordt verder geschilderd:

https://i.imgur.com/aGLPVhq.jpg
https://i.imgur.com/W6csU6V.jpg

Op het plein, dat het centrale punt van het themagebied wordt, zijn de toegangspoorten naar de attracties ondertussen verschenen:

https://i.imgur.com/QJJkddT.jpg
https://i.imgur.com/6PZqglz.jpg
https://i.imgur.com/GzBxpMI.jpg

De nieuwe toegangspoort die de ingang van het gebied zal vormen:

https://i.imgur.com/QOrLo7P.jpg

En deze verscheen hier ook nog niet, de Guardian of Elements is ondertussen aangekomen in Bobbejaanland. Dit is volgens mij het enige stukje dat ik er behoorlijk matig vind uitzien:

https://i.imgur.com/KWrV6BR.jpg
https://i.imgur.com/h9LrC85.jpg

etwien
23-05-19, 15:35
Oooo wat is die pop lelijk? Konden ze niet gaan voor een figuur die er wat mythischer uit zag ipv een uit de kluiten gewassen Action-Man met uitgelopen eyeliner? Net nu de rest er eigenlijk best goed uit ziet?

simon
23-05-19, 16:38
Het gaat ineens wel heel erg snel vooruit! Laat de testritten maar snel komen, want over een maand is het al zo ver :)

Zijn er nog beelden van het vernieuwde station van Typhoon? Of van de waterspeelplaats?

Phantasiastisch
23-05-19, 18:03
Dit is de laatste update van het station van Typhoon :

SanderV
23-05-19, 18:30
Ik vind niet dat de Guardian of Elements er mooi uitziet om eerlijk te zijn, zoals de meeste hier waarschijnlijk. Ik denk dat het veel leuker was geweest als ze hem er als een echt standbeeld hadden laten uitzien. Dit beeld doet mij eerder aan de kermis denken. :p Voor de rest kan ik alleen maar positief zijn over deze uitbreiding!

Michielsken
23-05-19, 21:12
Dit is de laatste update van het station van Typhoon :

Thx voor de update! Dit ziet er eigenlijk wel nog goed uit, alleen mis ik de link met het blauwe van Typhoon en de 'sfeer van wind' Ik had hier iets zoals wijlen Vertigo verwacht, dat was eigenlijk wel redelijk uitgewerkt (als het werkte)

Rickie97
23-05-19, 23:41
Thx voor de update! Dit ziet er eigenlijk wel nog goed uit, alleen mis ik de link met het blauwe van Typhoon en de 'sfeer van wind' Ik had hier iets zoals wijlen Vertigo verwacht, dat was eigenlijk wel redelijk uitgewerkt (als het werkte)

Hmm, dus het was eigenlijk beter geweest als ze Typhoon dan niet blauw hadden geschilderd? ;)

E?n van de opties voor het thema van deze zone was een haventhema. Mij persoonlijk doet dit eerder daar aan denken eigenlijk, het leunt meer aan bij water en niet zozeer bij lucht. Maar los daarvan vind ik het wel geslaagd!

ExpeditionGeForce
24-05-19, 15:52
Nu zou de baan wel compleet zijn:

Earlyspencer
24-05-19, 17:48
Abonnees zouden een mail moeten hebben ontvangen om in te schrijven voor 23/06. Exclusieve toegang tot Land of Legends van 09:00 tot 12:00. https://www.youtube.com/watch?v=sJBSKEAOFDA