PDA

Bekijk Volledige Versie : [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten



Pagina's : 1 [2]

buffaloke85
19-08-18, 21:51
Vandaag geweest en 2x de buzzsaw gedaan. De eerste keer rond 13u ongeveer en was het inderdaad het "nieuwe" programma. Rond 17u30 was er een storing en ik passeerde daar net wanneer men de buzzsaw terug in gang kreeg. Tot mijn verbazing was het weer een ander programma en ik denk dat het terug het "oude" programma was.
Het is overigens een saai programma als je de nieuwe gewoon bent, zelf geen enkele keer over de kop als ik mij niet vergis.

droesie
27-08-18, 18:17
Ik gebruik dit topic even voor een algemene vraag die ik heb. Ik heb een Let's go Pass die 50% korting geeft op Aqualibi. Echter zag ik op de site dat bezoekers van het park voor 5 euro binnen mogen als ze voor 13h Aqualibi betreden. Is dit ook mogelijk voor mij, of heb je hier een dagticket voor nodig, of kan je proberen te zeggen dat je je ticketje al hebt weggegooid? Die 5 euro is namelijk veel goedkoper dan de 50% korting die je krijgt met je abbo.

simon
28-08-18, 14:20
Ik gebruik dit topic even voor een algemene vraag die ik heb. Ik heb een Let's go Pass die 50% korting geeft op Aqualibi. Echter zag ik op de site dat bezoekers van het park voor 5 euro binnen mogen als ze voor 13h Aqualibi betreden. Is dit ook mogelijk voor mij, of heb je hier een dagticket voor nodig, of kan je proberen te zeggen dat je je ticketje al hebt weggegooid? Die 5 euro is namelijk veel goedkoper dan de 50% korting die je krijgt met je abbo.

Geen idee, ik zou het gewoon eens proberen en hiernaar verwijzen. Ik vermoed echter dat het niet zal zijn, aangezien dit al een promotie is.

jon123
28-08-18, 16:35
Ik vermoed dat het geen probleem is, onder de voorwaarde dat je eerst Walibi binnengaat, en dan verlaat, bij het verlaten van walibi krijg je een bandje waarmee je waarschijnlijk ook deze promotie kan krijgen voor Aqualibi.

Earlyspencer
31-08-18, 21:05
Op vr. 31/08 brachten we een herbezoekje aan Wal. Bel. Het park had nog één en ander goed te maken na begin april: Tiki niet af + Pulsar en CoT heel de dag out of ourder. Dat goedmaken deed het park toen al middels een terugkom-bonnetje 'inkom -50%'.

Ik heb lectuur van dit en verwante topics deels vermeden om spoilers aangaande Tiki Waka te vermijden. Maar nu wil ook ik m'n ei kwijt, in het besef dat sommige onderwerpen hier ondertussen wel al eens zijn aangekaart.

+ 31/08 = laatste dag voor drievoudige gratis Quick-pass. We ruilden 'em voor parkopening al in, vingerafdruk hoefde niet, voorafgaand je 3 attracties kiezen ook niet.

- Ophokplicht voor poort, incl. passief meeroken

- Veel betalende fastpassers in het park

+ Prima aanvalsplan, ook wel een beetje aan het toeval en advies op dit forum te danken: Voormiddag = 1° Dalton, 2° Tiki, 3°Tiki (bis), 4° CoT, 5° Pulsar (Flashback pas na middag open en Psyke was 25 min), 6° Pulsar (bis), 7° Radja, 8° Radja (bis), 9°Cobra en 10°Vampyre. Toch leek het park best druk, zij het telkens op andere plaatsen/momenten dan waar wij net waren. Langst aanschuiven tot 13:00 was Pulsar: 15 min wegens kortstondige storing.

+ In de namiddag 3 keer Psyke zonder fast-ticket dankzij top-personeel qua enthousiasme en opererende snelheid

+ Bis-nummer op Dalton, zonder fast-ticket. Alle gondels waren operatief, nooit gezien (+/- 25 bezoeken sinds 2009)

- Rokers net voor en achter ons bij wachtrij Dalton. De jeugdige operatoren zagen/deden hieraan niks.

+ 2 keer Calamity zonder fast-ticket.

+ Weerwolf 2 keer met fast-ticket (zou maar één keer mogen per attractie)

+ CoT gebist dankzij fast-ticket

- Uitwendige aanpassing aan CoT vloekt als een Polynesische tang op een Egyptisch varken en was dus onnodig i.m.o.

- Geen vuur-effecten binnen bij CoT

+ De nodige kinderdingetjes, in gezelschap van gewillige parkmascotte

https://i.imgur.com/ZWO8eer.jpg

- Pulsar lag er langdurig uit maar ...

+ Pulsar werd om 18:00 nog hersteld: wel knap, amper een uur voor parksluiting -> trisnummer

+ Decoratie Tiki Waka: interactief en overal in de wachtrij wel iets te zien (dus niet voorbijrennen aan de pracht en dan opgehokt in station). Voor mij samen met Vicky in Plopsa Coo het mooiste coasterstation in België.

- Ik dacht dat deze 'kop' een leuke vuilbak was, anderen dachten èn handelden evenzo!

https://i.imgur.com/zhnI5sc.jpg

- Goedkope brol als decoratiemateriaal in wachtrij Tiki Waka. Bekijk de mondhoek eens: da's van dat kneedbaar schuimrubber, en dan nog voor een interactief decorstuk

https://i.imgur.com/5REvHGg.jpg

- Jammer dat inzittenden na hun rit op Tiki Waka niet kunnen uitstappen voor de instapplaats, maar op de instapplaats -> capaciteit verlagend

+ Dit is wel (deels) ter wille van een andersvaliden-lift

+ Park tot 19:00 open op weekdag, maar ....

- Om 18:40 al heel wat wachtrijen gesloten -> geen trisnummer Tiki Waka

+ Je wordt ook niet weggejaagd: snelle eetkraampjes nabij uitgang zijn wel nog open rond (en na) parksluiting

M.a.w.: Walibi Belgium: gerne wieder,

een niet zo trouwe bezoeker

Pretparkfreak7
01-09-18, 09:26
- Ik dacht dat deze 'kop' een leuke vuilbak was, anderen dachten èn handelden evenzo!
- Goedkope brol als decoratiemateriaal in wachtrij Tiki Waka. Bekijk de mondhoek eens: da's van dat kneedbaar schuimrubber, en dan nog voor een interactief decorstuk

Die 'vuilbak' lijkt inderdaad een designfoutje: ik had zelf ook mijn bonen te wijk gelegd op een vreugdevolle ontmoeting met een afvalbak.

Op zich is dat materiaal niet per se een probleem: op een héél seizoen is er enkel een mondhoekje gesneuveld en het is van daaruit niet verder afgebladderd!

SanderV
01-09-18, 10:21
Die kop lijkt inderdaad wel op een vuilbak, ik dacht het eerst ook. Maar het moet een helm voorstellen. Of dat lijkt mij toch het meest logisch.

Jak
03-09-18, 18:32
Gisteren ook een bezoekje gebracht aan Walibi. Over het algemeen een fijn dagje gehad. Ondanks de drukte, toch in de meeste toppers geweest.


Konden goed overweg met de drukte. Meestal rond het half uur wachten behalve bij Tiki-Waka en de Weerwolf (45-60min.). Alle horecakramen waren open.
Een pluim voor de operations aan de PU en de Dalton Terror. Ook bij mij alle gondels de lucht in. Behalve bij de Spinning Vibe verliep alles goed. Eén persoon daar is echt te weinig. Die controle van die riempjes snap ik trouwens niet. Op de kermis is dit toch ook niet?
Park lag er nog goed bij (afval, algemene indrukken, frisse kleuren, groenonderhoud), dat na toch een warme zomer.
Nieuwe zone is top.
Hoewel ik niet van 4D hou, heb ik het wel voor de 4D van Walibi. En de mini-préshow (flikkerende lichtjes) voor de 4D hoeft voor het Walibi publiek ook niet langer te duren. Toffe effecten binnen.
Hoewel mijn verwachtingen laag liggen voor het ritverloop vond ik dit toch nog goed. Walibi kon niet afkomen met een familiecoaster à la Bobbejaanland (Speedy Bob, Bob Express, ...) en dat hebben ze goed gedaan door deze coaster neer te zetten.
De mechanische, bewegende elementen werkten allemaal bij Flash Back, maar toch merk je dat deze attractie aan sfeer inboet.
Tiki-Waka ziet er goed uit. Al wat een goede familiebaan moet hebben, alleen inderdaad wat kort.
Veel storingen (Tiki-Waka, Vampire, Pulsar, kettingmolen). Tiki-Waka lag er een half uur uit, de Pulsar anderhalf uur en de Vampire ruim twee uur. De kettingmolen kampte met storingen doorheen de dag. Zo zaten wij 1 minuut vast, 2m boven de grond zonder te bewegen. Verder merkten we ook wat storingen bij kleinere kinderattracties. GRA werd geëvacueerd rond 14u en bleef de rest van de dag dicht.
De recent vernieuwde attracties zien er niet zo goed meer uit. Neem nu de Spinning Vibe of de Melody Road. Beide attracties hebben te kampen met afbladerende verf. De vrolijke kleuren lijken nu eerder op achterstallig onderhoud. Vooral bij Melody Road valt dat op, omdat dat ook een trage attractie is.
Weinig leuke souvenirs. Veel souvenirs stonden in promotie. Ik heb wel nog een toffe tas van Tiki-Waka en een bordplaat van Pulsar kunnen verkrijgen. Hopelijk maken ze in de toekomst wat meer zo'n souvenirs ipv smiley-kussens, een lachend kakske-tas of eenhoornlichtjes te verkopen. De smileys hebben ook hier hun intrek gevonden, na Bobbejaanland.
Het eentonige horeca-aanbod. Hopelijk groeien ze hierin met hun restaurants.
Ook al zijn ze de wachtrijen beter aan het onderhouden, de verschillen tussen een wachtrij van Pulsar of een wachtrij van een Weerwolf is nog altijd groot. Hoe hard staat die audio trouwens in die wachtrij? Met die luide muziek en die "tag me"-plaat krijgt die achtbaan wel een heel hoog "#hardgaan"-gehalte. En inderdaad, Weerwolf rammelt veel harder dan normaal. Vooral in de bochten en we zaten net boven een wiel.
Soms zijn er wel weinig banken. In het kindergebied aan de botsauto's zaten de mensen op de omheiningen of de grond door een gebrek aan zitbanken. Opvallend hoe het leek dat deze zone populairder was dan zijn broer aan de overkant van het meer.
Ook in Walibi hebben ze te kampen met vele wespen. Ik denk wel dat walibi daar iets aan kan doen. Ik zag bv. maar op één plek wespenvallen hangen en de tafels konden afgekuist worden om zoemende wespen op tafels te vermijden. Op het terras waar we een frietje aten, zat het vol met wespen en lag de cola zo op de tafels.


Attractielijst: Tiki-Waka, Psyké Underground, Flash Back, Radja River, Cobra, 4D-theater, Kettingmolen, Spinning Vibe, Pulsar, Calamity Mine, Dalton Terror, Weerwolf, Melody Road.

Pretparkfreak7
03-09-18, 19:59
post.
Grotendeels akkoord, hoewel er bij ons niet al te veel storingen waren. De souvenirwinkel kon mij ook maar matig tot niet enthousiast krijgen met zijn aanbod. Het horeca-aanbod vind ik op zich in dat ene western-restaurant nog wel çava en gevarieerd. Maar wat uitbreiding zou mogen.

Ik vroeg me trouwens net af of Walibi eigenlijk veel reclame had gemaakt voor deze uitbreiding: ik heb daar amper iets van zien passeren eigenlijk.
Ik dacht eens op de site te kijken of er daar een promospot te vinden was en daar trof ik de attractiepagina aan...
met de conceptarts nog steeds als enige fotomateriaal en de mededeling dat ze waarschijnlijk iets later zouden openen dan 7 april vanwege de slechte weersomstandigheden de laatste weken. Ergens wil ik het schattig vinden, maar het is toch vooral knullig. :p

Joran
03-09-18, 20:44
Grotendeels akkoord, hoewel er bij ons niet al te veel storingen waren. De souvenirwinkel kon mij ook maar matig tot niet enthousiast krijgen met zijn aanbod. Het horeca-aanbod vind ik op zich in dat ene western-restaurant nog wel çava en gevarieerd. Maar wat uitbreiding zou mogen.

Ik vroeg me trouwens net af of Walibi eigenlijk veel reclame had gemaakt voor deze uitbreiding: ik heb daar amper iets van zien passeren eigenlijk.
Ik dacht eens op de site te kijken of er daar een promospot te vinden was en daar trof ik de attractiepagina aan...
met de conceptarts nog steeds als enige fotomateriaal en de mededeling dat ze waarschijnlijk iets later zouden openen dan 7 april vanwege de slechte weersomstandigheden de laatste weken. Ergens wil ik het schattig vinden, maar het is toch vooral knullig. :p

Ik heb genoeg reclame zien passeren anders hoor? Zowel online (reclame op youtube, banners) als offline (affiches in de buurt hier).

Btw vorige week ook geweest. Prachtige uitbreiding echt. Perfecte operations ook... :D

Trouwens ook uitgebreid de cocktails getest bij Tiki Waka. Ik ben fan. (en relatief goedkoop, 7,20€ als je abo-korting krijgt is echt niet veel voor een cocktail...)

Walibi, ik kijk uit naar de komende uitbreidingen. :D

bobby turbo
03-09-18, 21:48
Ik vroeg me trouwens net af of Walibi eigenlijk veel reclame had gemaakt voor deze uitbreiding: ik heb daar amper iets van zien passeren eigenlijk.
Ik dacht eens op de site te kijken of er daar een promospot te vinden was en daar trof ik de attractiepagina aan...
met de conceptarts nog steeds als enige fotomateriaal en de mededeling dat ze waarschijnlijk iets later zouden openen dan 7 april vanwege de slechte weersomstandigheden de laatste weken. Ergens wil ik het schattig vinden, maar het is toch vooral knullig. :p

Deze nooit op je TV scherm zien passeren?


https://youtu.be/sMMjgxjZp88

Pretparkfreak7
03-09-18, 22:23
Deze nooit op je TV scherm zien passeren?


het is een eeuw geleden dat ik televisie heb gekeken. :p maar online of in het straatbeeld bijvoorbeeld kwam ik nooit promo tegen...

Earlyspencer
04-09-18, 19:54
De marketing van Walibi zag ik rond Antwerpen nochtans op volle toeren draaien: affiches aan de bushaltes en zowel Albert Heijn als Kruidvat boden in het voorjaar goedkopere tickets aan. In al deze gevallen kwam de nieuwe coaster prominent in beeld.

klepje87
04-09-18, 20:56
Ik ben zondag ook nog eens gepasseerd in Waver tijdens de familiedag van De Post. Het park lag er verzorgd bij en je merkt wel dat ze investeren in het onderhoud. We hebben alle grote attracties kunnen doen, behalve Vampire aangezien deze net voor het onze beurt was bleef hangen op de lift.

Tiki Waka heeft me positief verrast: vlotte baan met enkele leuke drops, wel wat kort. Qua capaciteit is dit echter wel een tegenvaller. Meer dan een uur moeten wachten. Mooi aangeklede attractie, maar die kop lijkt inderdaad op een vuilbak :-)

Zeer vriendelijk personeel dat steeds professioneel blijft. Zelfs wanneer een moslim komt vragen of de frikadellen halal zijn :-D

We hebben een zeer aangename dag gehad, ondanks de massa wespen die die rustig eten niet mogelijk maken.

Nathan G
05-09-18, 11:20
Grappig hoe iedereen ineens denkt dat die kop een vuilbak is, ik dacht echt dat ik de enige was :p

Ook hier best wel wat reclame gezien voor Tiki-Waka, voornamelijk op internet en TV.

K-ToF
12-09-18, 22:41
Enkele dagen geleden zette Walibi Belgium onderstaande omslagfoto op zijn Facebook pagina:

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41534349_10156537927601276_4979561447777370112_o.p ng?_nc_cat=0&oh=e6a05f16cffb4de22b32eaa24032075a&oe=5C27F944

Gisteren plaatste het park een nieuwe omslagfoto op Facebook, duidelijk een duidelijkere versie van bovenstaande foto:
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41533927_10156540236196276_2017353208447369216_o.p ng?_nc_cat=0&oh=7a692373f81ef4eca90ba8080802ac93&oe=5C19243B


Vandaag kregen we deze te zien op Facebook:
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41550877_10156542712756276_8295472055093035008_o.p ng?_nc_cat=0&oh=e5be6b785833617cd91525576c4d0e44&oe=5C25F150

Heeft Walibi Belgium de race naar Halloween ingezet? Het park is er dit jaar in elk geval op tijd bij. Ik ben benieuwd!

SanderV
13-09-18, 15:12
Persoonlijk vindt ik dat Walibi redelijk laat is. Er zijn veel parken die al veer meer bekend hebben gemaakt. Over minder dan een maand begint het Halloweenseizoen eigenlijk al. Desalniettemin ben ik wel zeer benieuwd naar wat ze allemaal voor ons in petto hebben!

yelle8
14-09-18, 22:48
Ondertussen zitten we hier al:

https://www.facebook.com/walibibelgium/photos/a.10150700706166276/10156545133906276/?type=3&permPage=1

Ignace
14-09-18, 22:56
Opvallend dat het onderste deel van de tekening gewoon het logo is.

K-ToF
16-09-18, 00:22
Persoonlijk vindt ik dat Walibi redelijk laat is. Er zijn veel parken die al veer meer bekend hebben gemaakt. Over minder dan een maand begint het Halloweenseizoen eigenlijk al. Desalniettemin ben ik wel zeer benieuwd naar wat ze allemaal voor ons in petto hebben!

Voor Walibi Belgium is dit eigenlijk uitzonderlijk vroeg ;-)! Trouwens, de zuilen aan de inrit van de parking van het park geven vanaf vandaag dit weer:

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41754853_1012400542276244_3220719207024951296_n.jp g?_nc_cat=0&oh=3dfe4f71485c8095f63ee0d534d80f3b&oe=5C1CBAD0

Het is dus duidelijk dat het concept van de vorige twee jaren, namelijk 'Enjoy The Day, Fear The Night' blijft, maar de Visuals zien er een pak anders uit!

Bron: Walactu Belgium

Azmidiske
16-09-18, 15:46
@Moderators: ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen (indien niet, verwijder mijn bericht dan maar):

Moeten we uit bovenstaande foto's afleiden dat de fandag voor leden van ons forum waarschijnlijk plaatsvindt op zaterdag 13 oktober? Of wordt het volgens jullie toch een andere datum?

Xarbero
16-09-18, 15:55
@Moderators: ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen (indien niet, verwijder mijn bericht dan maar):

Moeten we uit bovenstaande foto's afleiden dat de fandag voor leden van ons forum waarschijnlijk plaatsvindt op zaterdag 13 oktober? Of wordt het volgens jullie toch een andere datum?

das de fandag int algemeen hoor ;-) er zijn nog vele andere sites die evengoed mogen inschrijvingen behandelen, was vorig jaar ook zo ;-) Ik zou er alsnog vanuit gaan dat het op 20 oktober is, want het valt meestal op de eerste nocturne van het park.

K-ToF
26-09-18, 22:22
Eventjes tussendoor vermelden dat de website van Walibi Belgium vernieuwd is.

www.walibi.be/nl

simon
27-09-18, 16:15
Ein-de-lijk! Dat was meer dan tijd!

Ik geloof dat onze gebeden gehoord worden!

Nieuwe website - check!
Vroegere communicatie rond Halloween - check!

Hopelijk volgt nu ook snel informatie omtrent de fandag.

Joran
27-09-18, 17:32
Ein-de-lijk! Dat was meer dan tijd!

Ik geloof dat onze gebeden gehoord worden!

Nieuwe website - check!
Vroegere communicatie rond Halloween - check!

Hopelijk volgt nu ook snel informatie omtrent de fandag.

aha, zelfde template als ze voor hun nieuwe halloween site gebruiken, i see. ;)

Netjes. :)

knessel
27-09-18, 18:04
en klik eens door voor info over een abo....

Zeuzzz
19-10-18, 15:07
De nieuwe app is beschikbaar in de play store. Voorlopig nog niet in de app store van Apple.

SanderV
20-10-18, 13:12
De nieuwe app is beschikbaar in de play store. Voorlopig nog niet in de app store van Apple.

Weet je toevallig ook of je de wachttijden kunt bekijken als je niet in het park bent?

belgiumfalcon
20-10-18, 14:05
Weet je toevallig ook of je de wachttijden kunt bekijken als je niet in het park bent?

op de app staan enkel de grote carrousel en tiki waka open met onbekende wachttijden

Zeuzzz
20-10-18, 16:15
op de app staan enkel de grote carrousel en tiki waka open met onbekende wachttijden

Bij mij staat alles als open maar ook wel overal onbekende wachttijd. Je moet ook toestemming geven om je locatie te geven dus ik denk niet dat het buiten het park werkt.

belgiumfalcon
20-10-18, 19:34
jammer genoeg ben ik er 29 september geweest. dus heb niet kunnen testen