PDA

Bekijk Volledige Versie : Paramount Theme Park in UK - 2022



Earlyspencer
11-03-18, 18:46
Er was al langer sprake van een Paramount Park in het VK. Zie bijvoorbeeld https://www.facebook.com/Pretparkenbe/posts/784698011615182
De start van dit project werd al meermaals uitgesteld.

Recente berichtgevingen (10 maart) blazen opnieuw hoop in dit project.
Voor wie het destijds niet volgde: de locatie betreft een schiereiland in een meander van de Thames, ten oosten van Londen.
Deze voorstad heet Dartford, Kent en ligt heel strategisch tussen Dover en Londen.
Dartford beschikt over een eigen Eurostar-station en is nu al rechtstreekse verbonden met o.a. St-Pancras, Paris-Nord en Brussel-Zuid.
100% off-topic: dit is ook de stad waren ene Mick en ene Keith elkaar voor het eerst zouden hebben ontmoet, bijna 60 jaar geleden.

Vier beduidende getallen: kostprijs 3,5 miljard Pond, max. 50.000 bezoekers/dag, 57 pond p.p./dag en ... 2022.
Dat lijkt me wel heel dichtbij om van 0 te beginnen.
Eigenlijk zelfs van onder 0, de plannen worden in het beste geval in november 2018 door de bevoegde overheid goedgekeurd.

Voor wie het (ook) niet zo heeft op filmparken: een ontwerp hieronder verraadt wel wat coaster-plezier en ... er zou worden samengewerkt met Aardman. Ja, die van Wallace & Gromit! :)

Met Heroic Land erbij en de mega-uitbreidingen van de Disneyparken in Parijs in het achterhoofd, kopen we binnenkort misschien beter een Thalys/Eurostar-abo dan een pretpark-abo!

https://metrouk2.files.wordpress.com/2017/03/paramount4-e1489127801238.jpg?w=768&h=405&crop=1

Bronnen:

http://metro.co.uk/2017/03/10/paramount-theme-park-to-rival-disneyland-on-track-to-open-by-2022-6500265/

https://www.independent.co.uk/life-style/uk-disneyland-open-dartford-kent-theme-park-paramount-london-bbc-aardman-a7622266.html

Ignace
11-03-18, 19:06
Als de plannen ooit al tot uitvoering konden komen, vrees ik dat we met Brexit al helemaal een streep door het idee kunnen trekken. Met wat geluk wijken de initiatiefnemers uit naar het Europese vasteland.

coasterfrenzy
12-03-18, 08:58
Met wat geluk wijken de initiatiefnemers uit naar het Europese vasteland.

London gaat voor ons toch gemakkelijker zijn dan het Europese vasteland. Laten we eerlijk zijn: Parijs zal het met PA en Disney niet worden. Benelux lijkt me ook niet echt realistisch, alle andere grote steden zijn meer moeite om te komen dan London. Ik weet niet of het roergebied nog steeds een optie is, maar met hoe Phantasialand, de Efteling en Toverland zich de laatste tijd ontwikkelen (en ja: Zelfs Movie Park) denk ik niet dat dit gebied nog zo aantrekkelijk is als het ooit was (alhoewel die gigantische bruinkoolgroeve natuurlijk wel vraagt om gebruikt te worden voor zoiets).

Nu heeft London natuurlijk ook al drie pretparken, maar daar heeft geen enkele enige internationale uitstraling van. Legoland misschien, maar daar hebben we Duitsland en Denemarken al voor. De ene heeft een deugdelijk vakantie-resort, de ander is het originele en meest bekende lego park.

Qua realisme. Als ze spreken van Maximaal 50.000 bezoekers per dag (waarbij "maximaal" sleutelwoord is), klinkt dat niet onrealistisch. In het hoogseizoen moet dat toch doenbaar zijn. 20.000 tot 30.000 in het pretpark, de rest in het omliggende shopping center, hotels, uitgaansgelegenheden etc.

Earlyspencer
12-03-18, 11:53
Eerst maakten Brexiteers het gepeupel bang, nu doen de anti-Brexiteers dit.

Dit project zal in Oost-Londen zijn of zal niet zijn.
De Merlinparken liggen aan de andere kant van London.

Bovendien kan een agglomeratie van bijna 10 min inwoners en Europa's citytrip-bestemming nr. 1, wel een 4e, zelfs een 5e of 6e park aan.
Qua theming en doelpubliek (internationaler dan de Merlins) houdt dit plan zeker steek.

Phadd-F
12-03-18, 12:00
Als je nog plek zoekt op het Europese vasteland denk ik toch meteen aan Zuid-Frankrijk. Daar is niet echt iets serieus van pretparken te vinden en je hebt er de uitstekende TGV verbindingen + de uitstekende Franse autosnelwegen. Maar goed, ik denk heus niet dat het zo moeilijk zal worden om naar de UK te gaan eenmaal de Brexit uitgevoerd is. Groot-Brittanië is nu ook al geen lid van de Schengenzone.

coasterfrenzy
12-03-18, 14:31
Als je nog plek zoekt op het Europese vasteland denk ik toch meteen aan Zuid-Frankrijk. Daar is niet echt iets serieus van pretparken te vinden en je hebt er de uitstekende TGV verbindingen + de uitstekende Franse autosnelwegen. Maar goed, ik denk heus niet dat het zo moeilijk zal worden om naar de UK te gaan eenmaal de Brexit uitgevoerd is. Groot-Brittanië is nu ook al geen lid van de Schengenzone.

Zuid Frankrijk ligt al vol van de kleine parkjes en de pakweg de helft ervan is enkel in Juli en Augustus open. Ik denk dat dit genoeg zegt over de cultuur te plaatse en hoe makkelijk zo een park zal draaien. Je hebt er wel Nice en Marseille liggen, maar die trekken lang niet het volk wat London trekt. En je bent een pak langer onderweg (van hier uit) dan wanneer je naar London moet.

UK is trouwens nooit bij de Schengenzone geweest. Dus de Brexit veranderd daar niets aan. Uiteindelijk zullen ze ook zeker geen touristen gaan weren, waarom zouden ze? Dus het daadwerkelijk naar de UK reizen zal amper veranderen. Met wat geluk wordt het hooguit nóg goedkoper (want de Pond is natuurlijk al flink gezakt).

Earlyspencer
12-03-18, 21:15
Een alternatieve plaats voor dit project ... mijn mening hierover is gekend. Maar ik surf graag even mee op de fantasie-golven hierboven: Stel dat dit concept 'Film-themapark op Disney-schaal' aanslaat in Europa, dan zie ik concullega Universal - volgens wiki in een joint-venture met Paramount - ook wel iets gelijkaardigs proberen.

Optie 1: Een bestaand film-park opwaarderen. Dat kan dan volgens mij enkel met Cinecitta. Troeven zijn dan de ligging nabij Europa's citytrip-bestemming nr 3, de authenticiteit / legendarische status van de filmstudio's, Universal die hier klant is, het feit dat dit park bij mijn weten geen deel is van een pretpark-groep en de grote afstand tot de concurrenten in Londen en Parijs.

Het overnemen van een would-be of has-been op films geënt pretpark zoals MPG, Movieland, en Warner lijken me in deze niet aan de orde. PortAventura (ex-Universal, dacht ik) is een twijfelgeval. Alles in filmthema ombouwen zou de charme/kracht van dit park teniet doen. En wat dan met Ferrari-land?

Optie 2: Van 0 een Universal Europe uit de grond stampen. Dan lijkt me Berlijn - opnieuw een top-citytrip-bestemming en zonder enige concurrentie in de ruime omgeving - de meest geschikte locatie. Bovendien heeft hier jaarlijks één van Europa's grootste filmfestivals plaats.

Dichter bij huis zou Amsterdam ook kunnen. Binnen een straal van 500 km bereik je er trouwens veel meer mensen. Maar ik vrees voor ruimtegebrek in Noord-Holland. Tenzij de plannen voor een Schiphol op Zee worden uitgevoerd en het huidige luchthaventerrein vrij komt. Ik wil gerust een mailtje naar Hollywood sturen en melden dat in 2025 de kerncentrales van Doel mogelijk sluiten. Dan kunnen ze daar alvast Mr. Burns Nuclear Powerplant in Springfield aan de Schelde neerpoten.

Ignace
12-03-18, 22:56
Optie 1: Een bestaand film-park opwaarderen. Dat kan dan volgens mij enkel met Cinecitta. Troeven zijn dan de ligging nabij Europa's citytrip-bestemming nr 3, de authenticiteit / legendarische status van de filmstudio's, Universal die hier klant is, het feit dat dit park bij mijn weten geen deel is van een pretpark-groep en de grote afstand tot de concurrenten in Londen en Parijs.


Ik zie wel iets in dit idee, zei het dat het park dat er nu staat niet echt uitnodigend is voor een grote investeerder om over te nemen. Er is heel wat werk aan.

Cinecitta World is wel degelijk lid van een parkengroepje, dezelfde eigenaars buiten Luneur uit als ik me niet vergis.

bobby turbo
12-03-18, 23:52
Cinecitta World is wel degelijk lid van een parkengroepje, dezelfde eigenaars buiten Luneur uit als ik me niet vergis.


Buiten ze Luneur uit of Baten ze het uit, groot verschil :p :p Nee, grapje, vreemd dat ze zo'n groot park en zo'n klein parkje hebben, liggen totaal niet in dezelfde lijn.

coasterfrenzy
13-03-18, 17:32
Rainbow Magicland en Miragica zijn toch ook van dezelfde groep als Cinecitta World?

Berlijn lijkt me geen goed plan. Je zit daar in een erg arme regio. Je ziet al dat Belantis ook enorme problemen heeft het hoofd boven water te houden.

Ik ben het eens dat MPG en Movieland nooit door Universal overgnenomen zullen worden. De parken hebben namelijk amper tot geen ruimte om uit te breiden, iets dat Universal dan wel nodig zou hebben.

Terug on Topic: Het Paramount Park zal ongetwijfeld op die locatie door gaan of volledig niet meer door gaan. Op het moment dat de locatie veranderd zullen vrijwel alle onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden. Immers is de ligging van zo een park wel heel belangrijk voor de haalbaarheid ervan.

Ignace
13-03-18, 18:05
Rainbow Magicland en Miragica zijn toch ook van dezelfde groep als Cinecitta World?


Hoe kom je daarbij? Rainbow Magicland en Miragica zijn inderdaad van dezelfde eigenaar (dat zie je wel in de stijl van de parken), en linken naar elkaar op hun site's, maar nergens zie ik daar een verwijzing naar Cinecitta. Bovendien heeft de woordvoerder van Luneur het toch zoals ik het zeg uitgelegd afgelopen zomer.

coasterfrenzy
13-03-18, 18:49
Hoe kom je daarbij? Rainbow Magicland en Miragica zijn inderdaad van dezelfde eigenaar (dat zie je wel in de stijl van de parken), en linken naar elkaar op hun site's, maar nergens zie ik daar een verwijzing naar Cinecitta. Bovendien heeft de woordvoerder van Luneur het toch zoals ik het zeg uitgelegd afgelopen zomer.

Dat laatste gedeelte heb ik inderdaad mee gekregen. Maar dat sluit voor mij niet uit dat er - naast RML - nog andere parken in de groep zitten.

En hoe ik erbij kom:
Alle drie de parken zijn op dezelfde manier gebouwd, alle drie bij een winkelcentrum alle drie met dezelfde materialen en als je naar bijvoorbeeld de freefalltower, maar ook de 10 looper, de splash bij CCW of zelfs de ingang kijkt zie je wel degelijk dezelfde stijl terug als in de andere parken. (de enige uitzondering bij CCW zijn de studio hallen, de western stad en de mainstreet omdat je die simpelweg niet in de betreffende stijl KUNT maken). Ter plekke heb ik het er nog met iemand van de groep over gehad die in elk geval dezelfde gedachte had.

Kan het wellicht zijn dat enkel het bedrijf dat de theming verzorgt heeft bij alle drie de parken hetzelfde is dan? Of de ontwerper die er achter schuilt? Ik weet vrij zeker dat ik ooit eens iets gelezen of gehoord heb over een link tussen die parken waarbij ook CCW betrokken was. Misschien wel ooit bedacht door Alfaparks, maar nooit uitgewerkt en weer verkocht?

Enfin: Het was niet voor niets dat het in vragende vorm stond, natuurlijk :p

siroccofreakske
14-03-18, 11:10
Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht... :)

Dromen mag, maar ik word toch hoe langer hoe kritischer over dit project. Is het stilaan niet wat te vaak uitgesteld om hier nog veel geloof aan te hechten? Uiteraard hoop ik dat ik mis ben ...

simon
26-03-18, 16:53
Ik dacht dat Paramount net de stekker uit dit project getrokken had? Bron (https://www.getsurrey.co.uk/whats-on/family-kids-news/london-paramount-film-studio-announces-13216864)

Dit hele project staat al jaren op losse schroeven, en ik zie er weinig verbetering in.

coasterfrenzy
27-03-18, 07:43
Ik dacht dat Paramount net de stekker uit dit project getrokken had? Bron (https://www.getsurrey.co.uk/whats-on/family-kids-news/london-paramount-film-studio-announces-13216864)

Dit hele project staat al jaren op losse schroeven, en ik zie er weinig verbetering in.

Paramount is er idd uit, maar het project zelf zou nog steeds door moeten gaan, maar dan simpelweg zonder sponsoring van Paramount.

simon
27-03-18, 11:05
Paramount is er idd uit, maar het project zelf zou nog steeds door moeten gaan, maar dan simpelweg zonder sponsoring van Paramount.

Maar er is meteen wel een grote geldschieter weg. Daarom dat ik er steeds meer voor vrees dat dit ooit werkelijkheid wordt. Ook alle data zijn al meermaals opgeschoven...

Rein
27-06-19, 15:38
Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht... :)

De 2 jaar zijn nog niet voorbij of er is al een nieuw gerucht ;)

Er is een nieuwe overeenkomst tussen Paramount en London Resort Company Holding. Ook BBC en ITV doen nog steeds mee maar de deal met Aardman is verloren. Nieuwe datum voor opening zou 2024 zijn.

https://blooloop.com/news/london-resort-py-gerbeau-paramount/

coasterfrenzy
01-07-19, 07:40
Dit wordt inmiddels ook wel een echte soap zo.. Ik weet niet of ik nog enig vertrouwen moet hebben in het project. Vanuit de Shard kon je het gebied waar het park moet komen wel zien liggen, maar of zelfs als het van de grond komt, heb ik mijn twijfels bij de houdbaarheid er van. Ik heb niet het idee dat er veel uitbreidingsgrond is.

Rein
05-12-19, 13:20
Vandaag werd er meer informatie vrijgegeven over dit project. We kunnen weer beginnen hopen... Momenteel spreekt men van een opening in 2024 met "next generation rides" en "unique experiences".

1418

1419

1420

Bron: http://londonresort.info/news/the-london-resort-gives-first-look-at-next-generation-theme-park/

1202549081350049792

Pretparkfreak7
05-12-19, 14:03
Next generation rides bezorgt me rillingen van yumble-formaat! :o

coasterfrenzy
05-12-19, 15:55
Wacht.. is dat nu nog steeds niet dood? :p

Benieuwd hoe concreet nu is. Genoeg andere parken die deze stap zonder problemen bereikten (Paramount Murcia?). Met alle problemen in het verleden acht ik het nog steeds een project van "eerst zien, dan geloven". Het zou nogthans leuk zijn als het zou likken.

Het lijkt wel alsof ze nu minder met IP doen. Of toch in hun gebieden. Al geeft dit wel de vrijheid om natuurlijk IP's van diverse uitgevers in één themazone te zetten (bijvoorbeeld Star Trek en Battlestar Galactica).

simon
05-12-19, 17:01
Mmm, geen idee wat ik ervan moet vinden. Vroeger werd ik nog enthousiast, maar nu niet echt meer... De plannen zijn voor de zoveelste keer hertekend, maar wat is er nu eigenlijk al concreet gebeurd? Enkel wat gronden aangekocht en dat is het?

Neen, ik verwacht een stille dood, zeker met de Brexit...

coasterfrenzy
06-12-19, 09:53
Nouja.. ik betwijfel eerlijk gezegd of die Brexit er ooit gaat komen.

Europa wil kost wat kost een harde grens tussen Ierland en Noord Ierland vermijden. Als die er komt, geef je Ierland namelijk een goede reden om ook uit de EU te stappen. Europa zal dus elk verzoek tot uitstel van de Brexit blijven goedkeuren.

Aan de andere kant wil UK just kost wat kost wél die harde grens hebben. Je krijgt hier dus een onstopbaar object dat botst op een onbeweegbaar object.

Tegelijkertijd heeft UK een wet liggen wat de Prime Minister verplicht om voor uitstel te vragen als er een No-Deal brexit lijkt te komen. En dan komt het verhaaltje weer terug bijn het eerste punt waarbij Europa deze altijd zal blijven goedkeuren.

Tenzij één van de twee van zijn belangrijkste standpunt (Backstop) afwijkt, zal er nooit een Brexit komen.

Earlyspencer
06-12-19, 17:30
Terug van weggeweest: een Brexitdiscussie bij pretpark-fanaten!

Mooie beeldspraak hierboven van botsend op niet bewegend. Wel één m.i. erg kromme gedachtenkronkel: een harde grens op het Ierse eiland zou Ierland uit de EU doen stappen...

In geen 500 jaar, mijn waarde. Als er nu één land is waar de EU tot een groot succes heeft geleid de afgelopen 40 jaar - and still counting - dan wel Eire. Per inwoner in de EU zijn nergens meer buitenlandse investeringen dan in Ierland. Om historisch-taalkundige redenen zijn dat natuurlijk in hoofdzaak VS-investeringen. VS bedrijven die in Ierland produceren, betalen geen EU-import. En die investeringen gebeuren al lang niet meer omwille van de lage lonen in dit perifeer deel van West-Europa. Mogelijk liggen de lonen er gemiddeld zelfs hoger dan in België. De welvaart is er dus mede dankzij Europa enorm toegenomen.

Meer EU betekent voor de Ieren ook minder UK, want die eeuwenlange bemoeienis en kleinering zijn ze daar echt wel beu. Een harde grens tussen noord en zuid roept daarenboven nare herinneringen aan de bloedige troubles op. Het blijft daar vooral spreekwoordelijk erg explosief.

(Ook) ik zie de Brexit een luide dood sterven ... maar dan omwille van de Schotten. Die hebben nipt 'remain' gestemd bij het referendum om uit de UK te treden. Maar hun 'remain' voor bij de EU was veel massaler. Noord-Ierland afstaan is voor vastgeroeste Engelsen een verre brug, maar Schotland is 100 bruggen te ver. Gezichtsverlies en zeer strategisch voor zowel fossiele als hernieuwbare energiebronnen. En Spanje gaat ook niet lachen als een groot land een contraire regio ziet afsplitsen.

On topic: de Brexit onzekerheid heeft de plannen voor dit megapark ongetwijfeld vertraging doen oplopen en investeerders doen afschrikken / afhaken.

Rein
06-01-21, 14:20
Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht... :)

En wéér wachten ze geen twee jaar!

Zoals al in de media uitvoerig aan bod kwam, werd er een "bouwaanvraag" ingediend voor The London Resort en verwacht men nog steeds een opening in 2024. Vergelijkingen met Disneyland Parijs vlogen ook in het rond.

Om dit even in perspectief te plaatsen: er werd een Development Consent Order ingediend en het is nu aan de regering om een beslissing te nemen (binnen de 28 dagen). Zien zij een haalbaarheid van het project, dan kan er overgaan worden naar een volgende stap: meer gedetailleerde planning. We zijn er nog niet...

In het DCO spreekt men over 2 themepark gates (tweede volgt 5 jaar later), waterpark, convention center, entertainment venues, e-Sports facility, +3500 hotelkamers, 2 ferry terminals en een nieuwe verbindingsweg met de A2.

Wordt dus vervolgd...

2334
Bron (https://www.themeparx.com/the-london-resort-paramount-park-london/)

coasterfrenzy
06-01-21, 15:14
Klinkt dan als twee relatief kleine parken, niet? Zo enorm veel ruimte was toch niet op die plek?

Rein
06-01-21, 15:55
Klinkt dan als twee relatief kleine parken, niet? Zo enorm veel ruimte was toch niet op die plek?

Volgens dit artikel (https://www.theguardian.com/environment/2020/oct/21/plans-london-resort-theme-park-kent-marsh-swanscombe-dismay-conservationists) (en Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/London_Resort)): 465 hectare in totaal. Hieruit blijkt eveneens dat er tegenkanting is vanuit milieubewegingen en ijveren sommige voor het behoudt van het stuk land zoals het is.

Ik denk dat men het aanvraag dossier vrij zal geven nadat er een beslissing is genomen door de overheid. Hopelijk weten we binnen een kleine maand dus meer...

coasterfrenzy
06-01-21, 19:18
Dat is behoorlijk wat groter dan gedacht. De Efteling is 72ha en EP is 95. Dus reken op 100ha per park en je houdt nog 265ha over voor infrastructuur (onderschat niet hoe veel dat nog gaat zijn), Hotels, waterpark, etc.

Pretparkfreak7
06-01-21, 23:05
Goh: in tegenstelling tot wat eerder in dit topic werd beweerd is er wel degelijk een brexit gekomen en we mogen ook niet vergeten welk figuur de Verenigde staten op dergelijke verdelende manier heeft geleid gedurende de afgelopen vier jaar. We hadden ook niet gedacht dat we een avondklok zouden krijgen of massaal gedwee in lockdown zouden gaan.

Mogelijk komt het London Resort er tegen alle verwachtingen in ook door. Mijn grootste bezorgdheid is of zo'n instant gebouwd project voldoende aantrek zal hebben om niet instant failliet te gaan. Je hebt enorme bezoekersaantallen nodig om een megalomaan pretpark te laten draaien. Maar de job wordt lastiger als er ook nog eens een dozijn andere componenten van het resort met voldoende rendement moeten draaien. Het park heeft bij mij weten vooralsnog geen IP die mensen in oncontroleerbare stromen naar ginder zal doen trekken.
Als het vooral van mond-op-mond reclame moet afhangen mogen ze wel met een héél sterk product op de proppen komen.

coasterfrenzy
07-01-21, 11:25
Wetende hoe die andere paramount parken er nu bij liggen, zou ik liever geen IP zien. Maar het is wel waar dat IP volk trekt en het voor zo'n project kritisch kan zijn om het te laten slagen. Waren er echter niet al andere IP's aan getrokken?

Rein
07-01-21, 14:12
Waren er echter niet al andere IP's aan getrokken?

BBC en ITV. Aardman is ondertussen afgevallen.

siroccofreakske
07-01-21, 16:35
3.500 hotelkamers?

Als ik correct gezocht heb, heeft Disneyland Parijs er 5.200, Port Aventura 2.100 en Europa Park 1.200. Dan is 3.500 hotelkamers wel héél, héél, héél erg veel lijkt me. Zoals Pretparkfreak7 hierboven al aanhaalt: hopelijk zijn de verwachtingen qua bezoekersaantallen niet zo immens hoog dat het park al meteen terug de deuren mag sluiten...

coasterfrenzy
07-01-21, 21:51
3.500 hotelkamers?

Als ik correct gezocht heb, heeft Disneyland Parijs er 5.200, Port Aventura 2.100 en Europa Park 1.200. Dan is 3.500 hotelkamers wel héél, héél, héél erg veel lijkt me. Zoals Pretparkfreak7 hierboven al aanhaalt: hopelijk zijn de verwachtingen qua bezoekersaantallen niet zo immens hoog dat het park al meteen terug de deuren mag sluiten...

Van de twee pretparken zou er eentje pas vijf jaar later openen. Ik neem aan dat ook het waterpark pas later open gaat en hetzelfde verwacht ik voor een groot deel van de hotels.

Er loopt een rechtstreekse treinverbinding naar Kings Cross Station, dus wellicht dat ze nog een beetje kunnen mee profiteren van de stad, al denk ik dat de meeste toeristen liever een hotel kiezen in de buurt van een metrolijn.

Rein
08-01-21, 10:55
Er loopt een rechtstreekse treinverbinding naar Kings Cross Station, dus wellicht dat ze nog een beetje kunnen mee profiteren van de stad, al denk ik dat de meeste toeristen liever een hotel kiezen in de buurt van een metrolijn.

Zo "vlakbij Londen" is het nu ook weer niet... Met de metro ga je er niet raken.

Ebbsfleet International is een station vlakbij met een treinverbinding van inderdaad maar 20min tot Kings Cross - St. Pancras. Maar ligt nog te ver om bijvoorbeeld te voet naar het Resort te gaan.
Met de trein van Charing Cross (wat toch wel meer centrum-Londen is dan Kings Cross) naar Swanscombe zal ongeveer 1 uur duren maar ligt al ietsje korter bij het Resort.
Ook de oversteek ferry is wat voorbarig, want ik zie niet meteen een betere route aan de andere kant van de Theems.

Maar Legoland Windsor of de Warner Bros. Studio Tour liggen ook zover van het centrum natuurlijk...

siroccofreakske
08-01-21, 11:39
Maar Legoland Windsor of de Warner Bros. Studio Tour liggen ook zover van het centrum natuurlijk...

Legoland heeft ook 'maar' 2 hotels. Ik geloof nooit dat die samen 3.500 kamers hebben. Zelfs de helft lijkt me al zeer onwaarschijnlijk. Cijfers vind ik wel niet meteen.

Daarbij bestaat Legoland al jaren en hebben ze een zeer sterke IP.

Rein
08-01-21, 12:19
Legoland heeft ook 'maar' 2 hotels. Ik geloof nooit dat die samen 3.500 kamers hebben. Zelfs de helft lijkt me al zeer onwaarschijnlijk. Cijfers vind ik wel niet meteen.

Daarbij bestaat Legoland al jaren en hebben ze een zeer sterke IP.

Ik wou enkel verder gaan op de bereikbaarheid.

Inderdaad, het aantal hotelkamers is enorm. Maar dit slaat waarschijnlijk op het totaal plaatje, eens alles afgewerkt is en dus meerdere jaren in de toekomst (zoals het 2de park en waterpark).
Momenteel is de hotelgroep Radisson verbonden aan het project.
Je kan altijd zelf investeren: https://londonresort-hotels.com/

coasterfrenzy
08-01-21, 14:06
Maar ligt nog te ver om bijvoorbeeld te voet naar het Resort te gaan.

Het spoor loopt dwars door het resort heen en verdwijnt daar ergens onder de grond om onder de Thames door te gaan. Ik neem aan dat ze een treinstation speciaal voor het resort maken. Zou stom zijn om het niet te doen als er toch al een spoorlijn ligt.

Rein
08-01-21, 15:34
Het spoor loopt dwars door het resort heen en verdwijnt daar ergens onder de grond om onder de Thames door te gaan. Ik neem aan dat ze een treinstation speciaal voor het resort maken. Zou stom zijn om het niet te doen als er toch al een spoorlijn ligt.

Er is geen sprake van een nieuw station bij mijn weten of het verplaatsen van het vlakbij gelegen Internationaal station: elke Eurostar passeert daar al en sommige stoppen zelfs. Lijken mij dus ook zotte kosten. Misschien rijden er busjes of we kunnen een monorail voorstellen :p

2336
2335

Komt uit deze presentatie:
https://londonresort.info/media/1164/lr-cop-public_consultation_webinar_final-version.pdf

coasterfrenzy
09-01-21, 11:44
er staat inderdaad gewoon een pijl getekent vanaf het bestaande treinstation. Wellicht dat er inderdaad een shuttlebus komt. Bijvoorbeeld de Efteling ligt verder van een treinstation af, maar is per shuttlebus eigenlijk heel goed te doen.

Edit: Me schiet net te binnen dat er aan de andere kant van London 3 parken liggen die alle 3 van Merlin zijn. Merlin houdt de parken op zich aardig gescheiden zodat ze elkaar niet beconcurreren, maar ik vraag me af in hoeverre de concurrentie van dit Resort nog gevolgen voor hun zal gaan hebben. Misschien gaan ze in de toekomst wel de parken als een soort bundel verkopen. Ze liggen wat ver uit elkaar, maar in principe zou je tussen de parken in nog Hotels kunnen bouwen/kopen en met shuttlebussen werken om toch een soort Resort-Idee te Creëren. In principe ligt het niet verder uit elkaar dan bepaalde delen van het Disney Resort in Florida, en ook bij Disney zie je gewoon een McDonalds en een stuk stad op het terrein staan.

simon
11-01-21, 13:14
Hoe mooi het project in het begin ook leek, hoe zieliger het nu wordt. Wat de effectieve gevolgen van corona en de brexit zullen zijn, is nog even afwachten, maar ik heb toch sterke twijfels bij de grootschaligheid van dit hele project. Zeker zonder deftige IP! Als zowel Paramount als Aardman afhaken, vraag ik me af welke sterke internationale IP's ze kunnen aantrekken.

Omgekeerd, Alton Towers heeft nu een BBC-kinderzone in het park. Ik vermoed dat zij hier dan ook hun licentie zullen verliezen ten koste van dit nieuwe resort?

Achja, tot de poorten openen (of een eerste steen gelegd wordt), ga ik me niet veel verder verdiepen hierin.

Rein
29-01-21, 09:13
En het is zover. De DCO werd aangenomen! Nu volgen er 16 maanden van onderzoek, indienen en behandelen van bezwaren, planning enz...

1354844236756242435

Uit de ingediende documenten kan niet veel nieuwe informatie gehaald worden betreffende het park, gezien ze gebruik maken van placeholders en rederingen die niet het definitieve ontwerp hoeven te zijn.

2358

Wel staat aangegeven dat het waterpark bij de hotels zal horen en voornamelijk bedoeld is voor gasten die blijven slapen.

2359