PDA

Bekijk Volledige Versie : [Vekoma] Top Gun MK1



yelle8
10-04-18, 12:30
Vandaag kondigde Vekoma op fun Facebook een nieuwe launch coaster aan: Top Gun - MK1

Waar zou de achtbaan komen of zou je hem graag zien komen?

https://www.facebook.com/vekoma.rides.manufacturing/posts/2147555618864014

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/30629460_2147555425530700_4799970787614261248_n.jp g?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeFpyUJWjO_4V-Xui6X2w5ADnUacWMvWbkMrrxTWis7LoxhP8nIbgMIIoUmv5xaX 6MXuFWPhvPRUiDwmZo9kRdy0BR7QPGBq_e6skEWPPpShSA&oh=e5d63268dd2b19ffe54d18c0a959347d&oe=5B73D884

yelle8
10-04-18, 12:40
En nu ook een onridevideo:

https://www.facebook.com/vekoma.rides.manufacturing/videos/2147599178859658/

Xarbero
10-04-18, 13:38
zet dat ding snel neer in bellewaerde volgend jaar en ga de concurrentie aan met bobbejaanland! :p

Ignace
10-04-18, 13:51
Prachtig! Dit kan elk park wel gebruiken denk ik :p. Wat een korte treintjes wel!

coasterfrenzy
10-04-18, 14:51
Ziet er goed uit. Vekoma doet het heel goed met die nieuwe track. Nu hopen dat ze ook wat meer in West Europa mogen gaan zetten.

flyingtiger
10-04-18, 15:11
Ziet er vet uit :) !! Kan zo in Movieland (Gardameer) ook vind ik, gezien thema en capaciteit, lijkt me goede match. In Bellewaerde vind ik het met dit thema niet echt passen en ik vind wel dat de theming het maakt hier, past echt goed bij de track. In sé kan het in elk filmpark of in elk park dat losstaand gethemede attracties heeft en geen themazones die hier niet bij passen. Natuurlijk kunnen die parken het zetten zonder deze theming, maar dan vind ik het toch al direct minder interessant, zou liever deze concept echt gerealiseerd zien worden.

bobby turbo
10-04-18, 16:13
zet dat ding snel neer in bellewaerde volgend jaar en ga de concurrentie aan met bobbejaanland! :p

Ik zou voor Bellewaerde eerder voor de Shokwave gaan, ter vervanging van de Boomerang. Thema past beter in het park en zit een cobraroll in, wat een mooie knipoog is naar de boomerang.


https://youtu.be/fRZ6nAUiF7g

Xarbero
10-04-18, 16:31
Ik zou voor Bellewaerde eerder voor de Shokwave gaan, ter vervanging van de Boomerang. Thema past beter in het park en zit een cobraroll in, wat een mooie knipoog is naar de boomerang.


https://youtu.be/fRZ6nAUiF7g

die neemt denk ik iets teveel plek in :p

bobby turbo
10-04-18, 16:42
die neemt denk ik iets teveel plek in :p

En die Topgun niet zeker? :p

Xarbero
10-04-18, 16:52
bwa die lijkt me toch heel wat compacter! Nu ze mogen gerust een van beide komen hoor :D ik kijk uit naar zo een moderne vekoma in onze buurt! :D

Azmidiske
10-04-18, 19:11
Ik vind het allebei wel mooie ontwerpen. Al heeft Ignace wel gelijk als hij zegt dat die trein nogal kort is. Zelf heb ik liever een lange trein, dat geeft altijd zo'n leuke perspectieven als je backseat zit en overkop gaat (maar dat zal wel een rare voorkeur van mij zijn).

Van mij mogen ze gerust zoiets in Bellewaerde zetten, al hoop ik eigenlijk wel dat de Mother Of All Boomerangs zo lang blijft als technisch haalbaar is.

Earlyspencer
10-04-18, 20:53
Warner Madrid: het meest bezochte park van PR, heeft nog geen launch en wel en link met films, en en centraal meer. Natuurlijk zie ik zo'n Top Gun liever dichter bij huis.

Phadd-F
10-04-18, 20:56
En die Topgun niet zeker? :p


Gasten, niet memmen... Bellewaerde zal ze allebei zetten, OK?! :cool:

bobby turbo
10-04-18, 21:16
Gasten, niet memmen... Bellewaerde zal ze allebei zetten, OK?! :cool:

Toch geen twee gelanceerde achtbanen in een park zeker, dat is al bijna zo erg als drie shuttle achtban.... he, wacht eens.. :p :p

Nielsje
11-04-18, 20:58
Er zijn al twee banen van dit type bestelt. Jammer genoeg zullen deze beiden in Fantawild-parken (China) geplaatst worden.

borisvdd
12-04-18, 12:23
Het doet al pijn om alleen al deze filmpjes te bekijken... Een jaar okee, en daarna rammelbakken eersteklas.

bobby turbo
12-04-18, 12:25
Het doet al pijn om alleen al deze filmpjes te bekijken... Een jaar okee, en daarna rammelbakken eersteklas.

Ik hooop dat alle RF'ers die dit jaar Energylandia bezoeken jou het tegendeel kunnen bewijzen.

siroccofreakske
12-04-18, 12:31
Het doet al pijn om alleen al deze filmpjes te bekijken... Een jaar okee, en daarna rammelbakken eersteklas.

Op welke ervaringen is deze mening gebaseerd? De afgelopen 10 jaar heeft Vekoma namelijk niet veel banen van dit kaliber in onze buurt gebouwd... Ik heb de indruk dat Vekoma tegenwoordig goed bezig is, en zou dat vermoeden graag bevestigd zien met een baantje als deze in Europa.

etwien
12-04-18, 13:14
Het doet al pijn om alleen al deze filmpjes te bekijken... Een jaar okee, en daarna rammelbakken eersteklas.

Ik vrees dat jij nog steeds het stereotiepe Vekoma voor ogen hebt ...

simon
12-04-18, 16:05
Even wild dromen... Bobbejaanland? Ze zijn toch bezig met een nieuwe launch en een nieuw themagebied... Maar dit zal wel te wild gedroomd zijn :p

coasterfrenzy
12-04-18, 16:09
Vekoma's die pijnlijk hard rammelen zijn al heel oud en/of slecht onderhouden. Ik heb al heel soepele standaard SLC's gedaan. Daarentegen heb ik ook al rammelbakken van B&M gedaan. Merk zegt vrij weinig over de souplesse van een baan. De omstandigheden eromheen des te meer.

bobby turbo
12-04-18, 16:49
Even wild dromen... Bobbejaanland? Ze zijn toch bezig met een nieuwe launch en een nieuw themagebied... Maar dit zal wel te wild gedroomd zijn :p

Vooral te groot vrees ik, maar zou wel een knaller zijn.

etwien
12-04-18, 17:39
Even wild dromen... Bobbejaanland? Ze zijn toch bezig met een nieuwe launch en een nieuw themagebied... Maar dit zal wel te wild gedroomd zijn :p

Dat zou ik persoonlijk ook een leuker idee gevonden hebben dan de Gerstlauer tripple launch die ze nu aangekondigd hebben ...

Rickie97
12-04-18, 19:32
Dat zou ik ook leuker gevonden hebben eigenlijk. Origineler, dus zou het mij meer aanspreken. Maargoed, het wordt een Gerstlauer, en het zal ook wel een deftige baan worden, ik heb er wel vertrouwen in.

Waar ik deze baan mooi zie passen, wel met ander thema, is in Walibi Holland ipv de Xpress. Dàt vind ik pas een pijnlijke rammelbak. Misschien past hij wel in het huidige station. :p

etwien
12-04-18, 19:51
Waar ik deze baan mooi zie passen, wel met ander thema, is in Walibi Holland ipv de Xpress. Dàt vind ik pas een pijnlijke rammelbak. Misschien past hij wel in het huidige station. :p

Ik vind het vreemd dat iedereen Xpress zo pijnlijk ervaart. De enige klap die ik daar telkens krijg is vlak voor de corkscrew ...

bobby turbo
12-04-18, 19:59
Mochten meer oude Vekoma's de nieuwe generatie treinen krijgen, zouden we ook al veel minder klagen :p

Ignace
12-04-18, 20:22
Inderdaad, zelfs een baantje als Speed Snake (Fort Fun) ervoer ik als een echte topper met zijn nieuwe treinen. Dat waren wel geen Vekoma-treinen (ben ik ook niet zo'n fan van, ook niet de nieuwe) maar ze maken een rit die bekend stond als saai en pijnlijk een heel pak epischer dankzij hun comfortabele heupbeugels! Dit soort treinen kan volgens mij van Goudurix nog een wereldtopper maken.

bobby turbo
12-04-18, 20:42
Inderdaad, zelfs een baantje als Speed Snake (Fort Fun) ervoer ik als een echte topper met zijn nieuwe treinen. Dat waren wel geen Vekoma-treinen (ben ik ook niet zo'n fan van, ook niet de nieuwe) maar ze maken een rit die bekend stond als saai en pijnlijk een heel pak epischer dankzij hun comfortabele heupbeugels! Dit soort treinen kan volgens mij van Goudurix nog een wereldtopper maken.

Juist Speedsnake, de baan die ik vaak oversloeg of maximum een keer deed, deed ik dankzij de nieuwe treinen zelfs twee rondjes na elkaar op :)