PDA

Bekijk Volledige Versie : [Plopsa Coo] Uitbreiding 2020-2023



siemen
14-04-18, 14:22
Mijn vakatieverblijf is in coo dus af en toe wandel ik wel eens voorbij het park. Gisteren zag ik dat helemaal achterin het park (achter de maya splash) hekken werden geplaatst. Ik denk dat ze dus naar achter uitbreiden. (gebied van ongeveer 100 op 200 m) Ik denk dat ze op deze plaats geen attracties mogen zetten ( net achter stuuwdam en gebied staat al heel lang leeg) Nu verwacht ik dat ze de opslagruimte naar hier zullen verplaatsen.(nu is die achter de octopus en dino splash) Door de octopus te verwijderen en de opslagruimte te verhuizen zou daar een gebied vrijkomen voor een grotere attractie. Ook is er al een flatride achter vicky the ride neergezet, welliswaar nog niet gethemed. Dus we mogen misschien toch nog wat verwachten van plopsa coo in de toekomst!

yelle8
14-04-18, 15:24
Ook is er al een flat ride achter vicky the ride neergezet, welliswaar nog niet gethemed.

Wat voor flatride?

siemen
14-04-18, 15:52
Ik ken de naam niet van de flatride maar in deze video kan je hem zien https://www.youtube.com/watch?v=yJCxNmvDNg8&t=615s. Minuut 10 ongeveer.

yelle8
14-04-18, 16:46
"Move-It" blijkbaar. Ik dacht dat de kermistijd in Coo voorbij was, niet dus :/

https://i.imgur.com/apq5i5L.png
Foto: © Mr.Themeparkfans

siemen
14-04-18, 17:50
Geen idee wat ze daarmee van plan zijn... Afwachten dus.

Ignace
14-04-18, 18:16
Het is nog steeds Plopsa: voor hetzelfde geld laten ze hun techniekers bijklussen voor foorkramers die er zelf niet veel vanaf weten (aan een zacht prijsje natuurlijk).

Anderzijds willen ze misschien gewoon compenseren voor het wegvallen van de Octopus?

Pretparkfreak7
14-04-18, 18:59
Ik vermoed eerder compensatie voor de octopus. Coo heeft geen erg groot aanbod: het wegvallen van een grote molen telt dan wel zwaar door. Ik vermoed dat er al halvelings een nieuwe flatride gepland is, maar dat die niet in het budget van dit jaar pastte/ niet op tijd kon geleverd worden/niet op tijd besteld werd. Als er effectief uitbreidingsplannen aankomen voor Coo zou dat leuk zijn! :D

yelle8
15-04-18, 20:09
Ik heb opgevangen dat die kermisattractie in het park staat voor filmopnames; oef!

GriffonofNemesis
16-04-18, 07:38
Ik heb opgevangen dat die kermisattractie in het park staat voor filmopnames; oef!

Voor filmopnames? Waarom dan (betalen wellicht) om in een pretpark te staan voor filmopnames?
Op zich vond ik dit geen slechte toevoeging, nadat ze er een Plopsa sausje over gegoten hadden zoals bij de Octopus.

patrix
16-04-18, 10:55
Ik ken de details van de filmproductie niet. Maar aangezien ik zelf regelmatig filmopnames organiseer, ga ik er van uit dat met Plopsa een overeenkomst werd gesloten om het park als als decor te gebruiken. En dat de filmproductie zelf gezorgd heeft voor een aanvullende attractie die passend is voor de scène die ze willen gaan opnemen. Waarschijnlijk zullen reguliere parkbezoekers geen toegang hebben tot de attractie, maar zal er gebruik gemaakt worden van figuranten.

Talocan
17-04-18, 22:17
Ik ken de details van de filmproductie niet. Maar aangezien ik zelf regelmatig filmopnames organiseer, ga ik er van uit dat met Plopsa een overeenkomst werd gesloten om het park als als decor te gebruiken. En dat de filmproductie zelf gezorgd heeft voor een aanvullende attractie die passend is voor de scène die ze willen gaan opnemen. Waarschijnlijk zullen reguliere parkbezoekers geen toegang hebben tot de attractie, maar zal er gebruik gemaakt worden van figuranten.

Er wordt inderdaad gewerkt met figuranten, opnames in het park duren blijkbaar twee weken.
http://www.vivreici.be/article/detail_rectrutement-de-figurants-pour-le-film-jumbo?id=166963
Trouwens wel een mooie filmposter: https://www.imdb.com/title/tt6818118/?ref_=nv_sr_5.

GriffonofNemesis
18-04-18, 07:24
Er wordt inderdaad gewerkt met figuranten, opnames in het park duren blijkbaar twee weken.
http://www.vivreici.be/article/detail_rectrutement-de-figurants-pour-le-film-jumbo?id=166963
Trouwens wel een mooie filmposter: https://www.imdb.com/title/tt6818118/?ref_=nv_sr_5.

Omg, haha, om één of andere reden had ik filmopnames in mijn hoofd om de attractie te promoten... maar gezien het voor een echte film is, ben ik volledig mee waarom het in Plopsa Coo staat voorlopig.

Bon, het is dus niet voor een Studio 100 film :D :p

jefke88
23-04-18, 15:50
Waar ik uren spendeer om niet-bestaande attractielijsten van Franse kermissen op te zoeken om o.a. een Move It 24 te kunnen doen, staat die nu gewoon in ons land en mag je er niet in :(...

yelle8
20-03-19, 19:57
Vandaag meer nieuws omtrent toekomstplannen Plopsa Coo. Vanaf 2020 zal er een masterplan in werking treden dat in 2023 voltooid zal moeten zijn. Er zullen nieuwe attracties komen (geen kopieën vanuit andere parken) en er zal daarvoor o.a. een nieuw gebied bij eht park betrokken worden (grond achter Mayasplash tot aan de dam. “In de loop van de komende maanden zullen we ons ambitieus plan verder toelichten”, zegt CEO Steve Van den Kerkhof.


Leuk nieuws dus! Benieuwd naar wat voor attracties we mogen verwachten! Het gebied is natuurlijk niet zó heel groot: 60x175m

https://i.imgur.com/QrjVQnO.jpg

Ignace
20-03-19, 20:34
Plopsacoo schreeuwt gewoon om een houten achtbaan! Plopsa, make it happen! Maak er nog een terreincoaster van ook en ik verklaar ze heilig.

Ergens vrees ik voor een Plopsaqua/indoorpark... In mijn ogen is Plopsacoo een park dat valt of staat met het weer, en Plopsa weet dit net zo goed. Het is dus op zich geen gek idee om een indoorzone te openen zodat ook bij slecht weer de bezoekers een aangename ervaring hebben, maar voor een halve Plopsa Indoor is helemaal naar Coo afreizen voor velen toch ook de moeite niet... Bovendien zou de 'hal' dan helemaal vanachter in het park liggen, waardoor je alsnog door het hele park moet lopen in de regen vanaf de parking.

In ieder geval mooi nieuws van wat ik al jaren stiekem bestempel als het op één na beste park van België :p.

etwien
20-03-19, 20:43
Ik weet niet (meer) hoe de Noordelijk gelegen bergflank bebouwbaar is. Maar mochten ze er in slagen om buiten het station een volledige woodie op de bergflank te toveren, dan beloof ik plechtig 1 maand positief te zijn over Plopsa (which is a massive deal for me). Dan kan men de overige oppervlakte gebruiken voor andere toevoegingen en uitbreidingen. Interessant nieuws alvast!

bobby turbo
20-03-19, 21:06
Woodie en indoor zone zijn beide top uitbreidingen voor Coo, maar denk ook aan een looping coaster, je kan er nog niet overkop gaan :)

etwien
20-03-19, 21:42
Woodie en indoor zone zijn beide top uitbreidingen voor Coo, maar denk ook aan een looping coaster, je kan er nog niet overkop gaan :)

Dat is idd ook nog een goeie optie die ze kunnen overwegen. Gezien hun goeie verhouding met Gerstlauer een Infinity?

bobby turbo
20-03-19, 22:12
Dat is idd ook nog een goeie optie die ze kunnen overwegen. Gezien hun goeie verhouding met Gerstlauer een Infinity?

Of een woodie met inversie, twee vliegen in een klap :p

bobby turbo
20-03-19, 22:13
ZAt net te denken, Coo heeft nog niet echt een Heidi zone, andere parken allemaal wel. Enkel bij de doorloopweide zijn enkele beelden neergekwakt, zou me dus een behoorlijke optie lijken dat thema.

Pretparkfreak7
21-03-19, 01:21
Coo heeft vooral iets nodig, waarvoor je naar Coo gaat. Afgezien van de spinning coaster en de rodelbanen is er niets dat je bezoek daar zoveel beter maakt dan je bezoek in een ander plopsa park.

jefke88
21-03-19, 09:32
Een houten achtbaan zie ik daar nooit komen, dat zou de rust daar veel te veel storen. Zelfs bij de bouw van die Mega Mindy Flyer waren er destijds klachten.

simon
21-03-19, 12:56
Heb het artikel ook gelezen op Plopsafans. Meer informatie wordt binnenkort naar buiten gebracht... Nog even afwachten dus :)

Ik gok ook eerder op een soort Heidiland Indoor, zodat ze ook meer jaarrond kunnen werken. Alhoewel de uitbreidingslocatie niet ideaal ligt t.ov. de ingang dan... Bij PDP en HP liggen deze dichter bij het ingangsplein, terwijl je hier al het hele park zou moeten doorlopen. Sowieso lijkt indoor me wel iets voor de toekomst daar.

Wat betreft een woodie, ook ik zou die graag zien komen, maar lijkt het me ook minder snel te gebeuren. Als er sprake is van unieke Plopsa-attracties, dus geen kopieën uit andere parken, hoop ik dat ze ons echt omverblazen.

bobby turbo
21-03-19, 17:38
Goh indoorzone niet op de meest logische locatie dat klopt, maar in De Panne gaan ze ook een tweede indoorgebied opbouwen, aan de oude Bumba zone, die ligt ook niet meteen aan de ingang.

Penguin123
21-03-19, 18:27
Ik zie ze eerlijk gezegd niet echt een indoor zone bouwen in Coo. Misschien wel een indoor coaster. Maar als ze unieke attracties zouden plaatsen zijn er toch niet zo veel kleinere Zamperla attracties meer over die al niet ergens in een indoor park van Plopsa staan. Omdat ze Coo nu een beetje adverteren als het avontuurlijkere Plopsa park zie ik ze wel een soort klim-parcours openen. Misschien zoals hetgeen dat ze in Slagharen bouwen voor dit jaar. Die attractie past wel bij de rodelbaan en de dino splash.

Ik zie ze ook wel nog een achtbaan bouwen. Een houten coaster zou inderdaad te luid zijn om in dit "rustige" park te bouwen. Maar we kunnen wel hopen :)

Een Gerstlauer SkyFly zou ook niet slecht staan in het park, omdat, zoals hierboven al is geschreven, er geen attracties zijn die over de kop gaan. Maar deze staat wel al in Holiday Park...

Wel leuk dat er plannen op tafel liggen voor dit leuk parkje.

Jak
21-03-19, 22:54
Eerlijk? Ik acht de kans op een loopingcoaster zeer groot.
Er is hierboven al aangegeven dat zo'n achtbaan nog in het park ontbreekt. Bovendien moet dat echt niet zo veel plaats innemen. Denk aan The Smiler, met verwijdering van het houten doolhof, kan daar zo iets wel geplaatst worden.

Niet vergeten dat de Waalse pretparkbezoeker moeilijk naar Plopsa Coo te krijgen is. Quasi elke Waal gaat naar Walibi als ze naar een pretpark gaan. Enkelen gaan naar Bobbejaanland en Walygator Parc en de mensen van Henegouwen gaan snel naar Bellewaerde of blijven plakken in Pairi Daiza. Coo heeft echt wel een reputatie bij Walen om een 'toeristendorp' te zijn. In elke gouden gids, trottergids, ... staat het wel beschreven. Dat is anders met Bobbejaanland, wat in toeristisch minder gebied ligt. (vakantiebestemmingen van de Belgen: 1 Kust, 2 Ardennen, 3 Kempen).

Met een loopingachtbaan zou het aanbod sterk verbeteren en uitdagender worden. En ik denk dat Plopsa Coo ook wel beseft dat ze verandering moeten brengen in hun aanbod.

siemen
19-04-19, 08:02
Op die open plaats zijn er zonnepanelen gekomen...

simon
02-12-19, 19:37
Het is hier al even stil in dit topic, dus tijd om het stof wat weg te blazen! Intussen is er namelijk al wat meer zicht op de plannen voor de komende jaren. Op dit moment trekt het park zo'n 250 000 tot 300 000 bezoekers, die vooral in de zomervakantie komen. Daarbuiten is het meestal kalm in het park, terwijl er toch wel potentieel is voor meer. En dat beseffen ze ook bij Plopsa zelf, want de komende jaren wordt er geïnvesteerd in nieuwe attracties, indoor aanbod, een restaurant en een hotel.

2020
De oude locatie van de Octopus krijgt een nieuwe attractie: een Zamperla WindstarZ. Een zelfde exemplaar staat momenteel in Holiday Park, maar zou voor de Benelux wel een primeur betekenen. Het thema hier wordt Maya de Bij en opening is voorzien voor de seizoensstart.

https://plopsafans.be/images/nieuws/2-november-2019.jpg

2021
In 2021 zal het oude labyrinth dan verdwenen zijn, want dat is niet meer van deze tijd. In de plaats daarvan verschijnt een nieuwe waterattractie, maar meer details (type en thema) zijn nog niet bekend. Wel zou men zo ook de looproute daar willen aanpassen, zodat je hier geen doodlopende eindes meer hebt, maar je zo een rondje kan lopen. Betekent dit de komst van een nieuwe wildwaterbaan? Of toch iets kleiners? We zullen het dus binnenkort weten...

2022 - 2025
Daarna hoopt men de grootste uitbreiding te kunnen verwezenlijken... de komst van een indoorhal (met attracties), een nieuw restaurant en een hotel. De indoorhal zal vergelijkbaar zijn met Mayaland (PDP) en Holiday Indoor (HP), zodat Plopsa Coo een betere all weather bestemming kan worden. Restaurant La Cascade heeft ook zijn beste tijd gehad, dus zal hier plaats maken voor deze uitbreiding. Tevens zal men her ook een nieuw restaurant openen, wellicht met opnieuw zicht op de waterval. Kers op de taart moet dan een Plopsa Hotel worden, die binnen deze uitbreiding past, en zo toeristen de kans biedt te overnachten naast de bekende Watervallen van Coo.

Als alles volgens plan loopt, starten deze werkzaamheden in 2022 / 2023 en is de opening voorzien voor 2024 / 2025.

Bron (https://plopsafans.be/nieuws/grootse-plannen-voor-plopsa-coo-nieuwe-attractie-in-2020-later-ook-hotel/)

Persoonlijk mis ik hier voorlopig wel de nieuwe, unieke en avontuurlijke attracties waar eerder over gesproken werd... Maar de tijd zal het wel verder uitwijzen.

Pretparkfreak7
02-12-19, 21:56
Die molen is inderdaad een leuke nieuwigheid. :D

Ik zou verbaasd zijn als er in Plopsa Coo een nieuwe waterattractie komt met enige aantrekkingskracht. Steve heeft het niet hoog op met wildwaterbanen omdat die zoveel onderhoud vragen en de energiefactuur voor operations behoorlijk gepeperd is. Ik zie plopsa er wel nog een splash battle neergooien, maar daar zou ik niet bepaald warm van lopen.

Ik zie een hotel op die plaats niet werken zolang het park deze schaal heeft. Er zijn voldoende aanlokkelijke overnachtingsmogelijkheden elders als je voor een kortverblijf in de ardennen kiest. Ook met een kloon van Mayaland redt het park het niet.

simon
03-12-19, 09:57
Welja, ik hoop ook dat het toch wat unieke attracties worden. Een wildwaterbaan zou al behoorlijk uniek zijn, maar is inderdaad niet zo budgetvriendelijk... Een splash battle lijkt me toch ook niet zo uniek (genoeg in de buurt).

Het hotel zal volgens mij wel kleiner worden dan in bvb. De Panne, maar denk ik zal nog eerder gericht zijn op niet-parkbezoekers.

coasterfrenzy
03-12-19, 10:55
Ik zou verbaasd zijn als er in Plopsa Coo een nieuwe waterattractie komt met enige aantrekkingskracht. Steve heeft het niet hoog op met wildwaterbanen omdat die zoveel onderhoud vragen en de energiefactuur voor operations behoorlijk gepeperd is.

Dat laatste is gewoon onzin. Het nieuwe systeem van Intamin is er juist op gemaakt om bijzonder energiezuinig te zijn. Er zijn geen grote pompen meer nodig en de goot hoeft ook niet meer bergafwaarts te lopen, wat de constructie eenvoudiger (en goedkoper) maakt. Het systeem zelf is misschien wel wat duurder dan de plastic bakken van Mack, maar gaat daarom ook veel langer mee en vergt daardoor (wederom) minder onderhoud. In plaats van zware pompen (die idd nogal wat energie kunnen verbruiken) zijn slechts enkele hele lichte (en dus zuinige) pompen nodig om de stroming van het water op gang te houden. Daarnaast zijn er enkel nog een paar lichte pompen nodig om het water omhoog te pompen op de drops, maar Plopsa kennende zetten ze die toch in no-time uit.

jefke88
03-12-19, 11:08
Voor een park dat met moeite 300.000 bezoekers trekt op een jaar, is het dure ritsysteem van Chiapas toch echt wel veel te hoog gegrepen vrees ik. Bovendien hebben ze al een Log Flume, waarom zou er dan nog een eentje van Intamin moeten bijkomen? Meer dan een Vicky the Viking Splash Battle zal daar toch niet komen.

Wat betreft het hotel, een hotel op die plaats zal het altijd goed doen, ook als er geen park was. Die watervallen op zich zijn al een grote trekpleister.

Pretparkfreak7
03-12-19, 11:08
Dat laatste is gewoon onzin.

Ik heb het niet over boomstambanen, maar over rapid rivers: die staan wel degelijk bekend om hun enorme stroomverbruik.

Het is zoals hierboven aangegeven eveneens onzin om een extra boomstambaan te openen als ze dat attractietype al hebben.

yelle8
26-04-20, 16:36
De nieuwe molen voor dit jaar is in alle stilte opgebouwd en nu ook getest:

B_cvgX_prf7

Rein
01-07-20, 12:39
Nog niet alle theming blijkt aanwezig te zijn aan de nieuwe molen:

1786
Bron: StarParc.be (https://twitter.com/StarParc_be/status/1278289657244106758)

Pretparkfreak7
01-07-20, 22:29
Mor enfin: da's een simpel molentje: het lijkt me sterk dat die onvolledige afwerking volledig op de coronacrisis te verhalen valt. :o

tpvfan
28-03-22, 12:25
De Smurfen krijgen hun eigen attractie in Plopsa Coo. Weliswaar betreft het geen nieuwe attractie, maar de vernieuwing van de reeds bestaande coaster Halvar. Uiteraard wordt ook de wachtrij en het station aangepakt, met daarbij zelfs een vernieuwde Smurfenzone met Smurfen'dorpje'.

Opening op 1/7/2022!

Ook nu nog spreken de Smurfen aan bij kleine kinderen (als ik kijk naar mijn eigen kinderen van 3 en 5 jaar). Ik vind dat zeker geen verkeerd thema in een Plopsapark. Iets nieuws had uiteraard ook leuk geweest, maar een attractie op die manier aanpassen met daarbij dat Smurfen'dorpje' vind ik zeker ook wel al mooi.

https://www.looopings.nl/weblog/19325/De-Smurfen-krijgen-eigen-attractie-in-Belgisch-Plopsa-park.html

2700

2701

2702

2703

2704

2705

2706

nicooke
28-03-22, 12:35
Ziet er wel goed uit als ik de conceptarts zie.
Het zal er stuk beter uitzien zoals het nu is en de smurfen kennen heel veel kinderen en zal zeker in Wallonië aanslagen want daar zijn die populairder.

bobby turbo
28-03-22, 17:17
Dit is wat Bobbejaanland destijds had moeten doen toen zij de smurfen binnenhaalden.

Pretparkfreak7
28-03-22, 19:30
Goede zaak: die achtbaan schreeuwde mijn laatste bezoek om een lik verf en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze het dan gelijk als nieuw willen verkopen door een nieuw thema toe te voegen. Ik vond de hertheming naar Wicky in der tijd altijd al wat ongeïnspireerd, vooral omdat de andere coaster van het park ook al dat thema had.

Zoals eerder gezegd vind ik Smurfen ook goed passen bij Plopsa. Samen met kabouter plop en Maya vormt dat een drieluik van natuurfiguurtjes in een uitvergrootte cartooneske natuur-omgeving die toch een van de thematische handelsmerken van de plopsa-groep is. Ze kunnen terug met paddenstoelen werken én het thema is tijdlozer, want de acteurs worden bij geanimeerde figuurtjes niet zichtbaar ouder en ouder.

Earlyspencer
29-03-22, 23:58
Dit is niet de eerste Smurfen-attractie van de Plopsa Groep, zie de interactieve darkride in Plopsa Station Antwerrpen. Zou Studio 100 ondertussen groot genoeg zijn / geld en ambitie genoeg hebhen om heel de Smurfen-IP over te nemen? Dan kunnen we nog meer gesmurf verwachten, ook in de buitenlandse parken. Zijn de Smurfen niet (deels) in Amerikaanse handen, momenteel?

Earlyspencer
02-07-22, 21:15
"Opent in de loop van juli" las ik onlangs op FB. Was 1 juli nooit een streefdoel of minstens het eerste weekend van juli?

bobby turbo
02-07-22, 22:32
"Opent in de loop van juli" las ik onlangs op FB. Was 1 juli nooit een streefdoel of minstens het eerste weekend van juli?

In het oorspronkelijke persbericht werd inderdaad 1 juli gezegd

Earlyspencer
09-07-22, 13:09
Vandaag voor het eerst met publiek geopend. Behalve het station (nog) niks theming: geen poppen, afbeeldingen of andere.

Deel van de wachtrij is een houten loopbrug. Wel het deel net voor het station, dat wordt leuk met sommigen die willen 'shaken' en anderen niet.

Enkel de track vanaf station inrijden tot en met lifthill heeft een laagje nieuwe rode verf gekregen.

ExpeditionGeForce
20-07-22, 20:17
Ben vorige week ook naar Coo geweest en ik vind het vernieuwde station er wel goed uitzien. Alleen vraag ik me wel af voor hoelang dit zo gaat blijven, want nog geen week na opening waren de eerste krabbels al zichtbaar op de muren van de wachtrij. Benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer ze helemaal ondergekribbeld zijn...

Zoals vermeld door Earlyspencer liggen die hangbruggen niet op een ideale plaats in de wachtrij. Als er meerdere mensen op hetzelfde segment staan, dan voel je elke beweging van iedere andere persoon op datzelfde deel, hoe klein die beweging ook mag zijn.

Ik vond het ook vrij duidelijk dat het nog niet af is en hoop dat ze de rest van de baan ook nog gaan verven, want het contrast tussen de pas geverfde en de ongeverfde delen is zeer duidelijk...

Klik hier (https://www.pretparken.be/NL/article/2411/) voor ons artikel met foto's, en zie hieronder voor een onride die ik heb kunnen maken:

LhqmWESV0WE

tpvfan
13-08-22, 21:17
Voorlopig nog weinig veranderd aan de attractie, alleen hebben ze nu boven de hangbrug vaste planken gelegd, dus een stuk makkelijker en geen gewiebel meer.

Wij waren voor de eerste keer in Plopsacoo. Echt een heel sfeervol en gezellig park, voor elk wat wils. Zou het zo opnieuw doen als ik hier nog eens op vakantie ben. Park lijkt me ideaal vanaf een jaar of 5. Veel ontmoetingen met allerhande studio 100 figuren en een NL-show van Maya. Bijna €17 voor 3 petflesjes frisdrank is wel verschieten. In temperaturen van 30 graden en meer zou water toch goedkoper mogen ofzo... .
Kortom, zeker een fijn park in deze regio. De typische Ardense sfeer overheerst op het commerciële Plopsasfeertje zoals in De Panne.

We hadden er met onze kids van 3 en 5 een topdagje ?.

knessel
24-06-23, 08:21
...