PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke muziek past bij een attractie?



GriffonofNemesis
29-04-18, 22:07
Muziek is voor mij een belangrijk onderdeel in pretparken, en zeker voor attracties. Het zorgt voor dat tikkeltje meer immersie en sfeerschepping. Sommige liedjes roepen automatisch voor mij een pretpark attractie op en ik vroeg me af of jullie dat ook hadden? Hier enkele voorbeelden:

* Icarus - Madeon: Dit was het eerste nummer waar ik het meteen voor me zag. Het eerste stuk als lifthill van een hyper coaster om daarna bij het snelle stuk naar beneden te gaan en door de bochten van de baan te vliegen. De titel past ook perfect als de naam van de baan. Kan eventueel ook als Flying Coaster natuurlijk.
XHs99iVpnXU

* No Light No Light - Florence + The Machine: Voor mij is dit om één of andere redenen een indoor top spin. Dit in een verlaten kerk, waar je eerst omhoog gaat tijdens de strofe en daarna los gaat tijdens het refrein met lichtflitsen!
HGH-4jQZRcc

* Greyhound - Swedish House Mafia: Ook weer zo'n nummer met beats voor een coaster. Hier gezien het thema zie ik een launch coaster voor mij met goed wat pit.
PDboaDrHGbA

* Tokka - Agnes Obel: Hier zie ik dan eerder een dark ride. Een rustige boottocht door een mysterieus bos met misteffecten en meer. Heel wat herfstkleuren ook. Lekker ontspannend!
bAR-7YatJxY

Hebben jullie ook zo'n nummers? ;)

Azmidiske
30-04-18, 14:52
Leuk topic en ik heb inderdaad al maandenlang ook zo'n idee!

*Nightwish - Last Ride Of The Day: Lijkt mij een geweldig nummer voor een spectaculaire gelanceerde achtbaan in het donker (indoor dus). Tijdens de intro rijd je vanuit het station naar de lanceerstrook, trein stop even op 0:36, dan stapvoets vooruitbollen vanaf 0:44 en daadwerkelijk lanceren op 0:53 ... daarvoor zou ik met plezier vier uur aanschuiven!
ukDEYRXoH2g

Nathan G
30-04-18, 15:24
Wauw, die laatste van GriffonofNemesis kan volgens mij zo in de wachtrij en/of het station van Merlin's Quest :p

Zelf vind ik muziek ook een heel belangrijk deel van de beleving van de attractie, en ook ik heb soms het gevoel "Wauw, deze muziek zou prachtig passen bij attractie X." Ik kan helaas zelf niet echt voorbeelden bedenken, maar kan me goed vinden in de zaken die hierboven staan!

Rickie97
30-04-18, 15:42
Leuk topic en ik heb inderdaad al maandenlang ook zo'n idee!

*Nightwish - Last Ride Of The Day: Lijkt mij een geweldig nummer voor een spectaculaire gelanceerde achtbaan in het donker (indoor dus). Tijdens de intro rijd je vanuit het station naar de lanceerstrook, trein stop even op 0:36, dan stapvoets vooruitbollen vanaf 0:44 en daadwerkelijk lanceren op 0:53 ... daarvoor zou ik met plezier vier uur aanschuiven!

Met nog een kort darkridestukje van 0:00 tot 0:36... Die zou echt zálig zijn :p

Ignace
30-04-18, 18:47
Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar de dag dat Plopsaland een Funhouse opent in Samson en Gertstijl en er deze muziek op plakt, koop ik een abonnement.


https://www.youtube.com/watch?v=5bBCcFK_uM4

Nathan G
30-04-18, 20:01
Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar de dag dat Plopsaland een Funhouse opent in Samson en Gertstijl en er deze muziek op plakt, koop ik een abonnement.

Omg! Waarom kan dit niet gewoon realiteit zijn?! :'D

dusk
30-04-18, 20:21
Funhouse zou wel goed passen in de Kermiszone, maar dan opteer ik toch voor dit :


https://www.youtube.com/watch?v=yxWyV6t2omY

Stel je dit voor in een funhouse en met allemaal kleine animatronics van Octaaf die spreidstand uitoefenen...lekker psychedelisch...

simon
02-05-18, 16:57
Het hele album van Imaginaerum van Nightwish vind ik al een pretparkalbum, waarbij sommige nummers eerder magisch klinken en andere dan weer meer geschikt voor een horrorattractie.

Mijn persoonlijke favoriet is Imaginaerum zelf, welke ik perfect vindt voor een avondshow zoals Disney projecteert op het kasteel. Zelfs de typische 'sterretjes' in de muziek (rond 18-19s) herken je duidelijk als Disney. Luister vooral zelf en sluit je ogen:


https://www.youtube.com/watch?v=1VyJ2OabFgs&index=12&list=PLGh1Ukuadv37Xxer6cKlt7t-pE1dwsF7G

Killbot vind ik ook leuke, hardere muziek maken.

Sound Surgery vind ik passen voor een launched horror-indoorachtbaan, waarbij de naam zelfs al zou passen in dit thema:

https://www.youtube.com/watch?v=4cZEyUfDI7g

Wrecked zie ik dan voor me in leuke thrillride, ofwel een soort breakdance / topspin / giant frisbee...

https://www.youtube.com/watch?v=eAO1l6juL8w

simon
02-05-18, 16:57
Ook I'll Fuck It past hierbij als giant frisbee...

https://www.youtube.com/watch?v=RrGHtlpJeZA

Azmidiske
02-05-18, 19:10
@Ignace: jouw funhouse-idee is gewoon briljant :D Zoals Nathan al zegt, waarom kan dit niet realiteit zijn?
@Simon: grappig dat je voortbouwt op Nightwish, ik had altijd de indruk dat deze muziekstijl in Vlaanderen niet zo populair is.

Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst in vele jaren nog eens wat fragmenten uit de Aristokatten van Disney gezien. Was vroeger één van mijn favoriete films en het bracht me op een idee: een soort van juniorvrijevaltoren waarin je verdieping per verdieping naar beneden valt, zoals de piano op het einde van dit liedje:
m-Jr1jdkoDw
Raar trouwens dat hun instrumenten nog helemaal intact zijn als ze op het gelijkvloers landen (onder de luifel) en dat ze enkele seconden later naar buiten wandelen met de schamele restanten ervan :p


En deze muziek zou ideaal zijn voor een divecoaster met een enorm hoge lifthill. Het moment dat je stilhangt boven de drop lijkt me vrij evident ...
27mB8verLK8

Ignace
02-05-18, 19:12
Atlantica Supersplash heeft al vaak genoeg Pirates-muziek spelen in de wachtrij, dus dat is ergens al een beetje realiteit :p.

GriffonofNemesis
03-05-18, 18:43
Atlantica Supersplash heeft al vaak genoeg Pirates-muziek spelen in de wachtrij, dus dat is ergens al een beetje realiteit :p.

En ook in de attractie in Parijs speelt de Pirates muziek nu in de wachtrij en sommige stukken van de attractie ;)

Azmidiske
08-06-18, 18:54
Ik heb niet direct een echt concreet idee, maar deze muziek zou ik ook graag in een pretpark zien verschijnen:

9cQlVww0zKo

Dit blijft voor mij toch wel het ultieme liedje van de jaren negentig! Jammer dat het in top-100-nineties-lijsten op de radio zelfs niet eens bij de laatste 10 geraakt :(

Heeft iemand een leuk idee voor een bijpassende attractie?

GriffonofNemesis
08-06-18, 19:31
Ik heb niet direct een echt concreet idee, maar deze muziek zou ik ook graag in een pretpark zien verschijnen:

9cQlVww0zKo

Dit blijft voor mij toch wel het ultieme liedje van de jaren negentig! Jammer dat het in top-100-nineties-lijsten op de radio zelfs niet eens bij de laatste 10 geraakt :(


Heeft iemand een leuk idee voor een bijpassende attractie?

Goed nieuws voor jou! Tijd om naar Six Flags Magic Mountain te gaan naar Riddler's Revenge!

rGZ7PI3dFjs

ad-ZKhBYKrk