PDA

Bekijk Volledige Versie : [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree



Pagina's : [1] 2

flyingtiger
14-05-17, 10:19
Vijf jaar na de opening van de Magische Vallei is het park klaar voor de volgende grote uitbreiding en mega investering. Het park zal maar liefst anderhalf keer zo groot worden, want er wordt niet enkel een nieuwe themazone gecreëerd, maar ook een volledig nieuwe entreezone, en extra parking. De investering zou om en bij de €30 miljoen bedragen!

Het nieuwe themagebied komt te liggen bij de vijvers achter het reeds bestaande themagebied de Magische Vallei. Eyecatcher van deze area wordt een sensationele Wing Coaster. Bij dit achtbaantype hangen de karretjes naast de rails, waardoor er een unieke vliegervaring gecreëerd wordt. Tijdens de rit zullen de passagiers meermaals over de kop gaan. De leverancier is de toonaangevende achtbaanbouwer Bolliger & Mabillard. Daarnaast kan men genieten van een magische boatride. Deze waterattractie is geschikt voor de hele familie en zal deels overdekt zijn. De boatride wordt gebouwd door MACK Rides.

http://i.imgur.com/LKAob8k.jpg

Naast het themagebied opent Toverland ook een nieuw entreegebied. Dit gebied wordt een verblijfsarea met diverse horecagelegenheden, winkels en een openluchtpodium. Vanuit hier kunnen bezoekers hun weg vervolgen naar de overige themagebieden van Toverland. De totale uitbreiding bedraagt ruim 7 hectare; hiermee wordt het parkoppervlak anderhalf keer zo groot. Dit wordt de grootste uitbreiding in de geschiedenis van Toverland.

flyingtiger
14-05-17, 10:38
Enkele creatievelingen gingen intussen aan de slag met de plannen uit de aanvraag tot milieuvergunning en die nu publiek ingekeken kunnen worden. Op de eerste foto zien we vrij concreet hoe de nieuwe zone ingedeeld zal worden, op de tweede foto krijgen we een aanzet tot het baanverloop van de wing coaster. Het park zelf wil echter nog niet al te veel details bevestigen, behalve dan dat de wing coaster effectief enkele inversies krijgt.


http://i.imgur.com/nFIjWuC.jpg


http://i.imgur.com/txGh1lx.jpg

Een aanzet tot het schetsen van de volledige uitbreiding incl. nieuwe, bijkomende parking vinden we in volgende foto:

http://i.imgur.com/HXi3kwL.jpg

En voor het nieuwe entreegebied is men ook al aan de slag gegaan met de beschikbare plannen:

http://i.imgur.com/yNWrliA.png

http://i.imgur.com/hjBLWcb.png

► Kom alles te weten over dit project in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/1738/Toverland%20bevestigt:%20Nieuw%20themagebied%20met %20Wing%20Coaster%20in%202018

Pretparkfreak7
25-05-17, 12:37
Ik ben benieuwd welke thematische richting ze met hun entree-gebied en de nieuwe lap grond zullen uitgaan. Enerzijds heb je gebouwen die aansluiten bij de stijl van Troy en scorpios. Anderzijds heb je dat gekke horeca-gebouw, die vuurtoren en eigenlijk de rest van het entreegebied, waar ronde vormen in de gebouwen worden geïntegreerd op een manier die héél erg 'ouderwets modern' aanvoelt.

Momenteel zie ik het nog niet meteen een mooi geheel vormen met de verdwaalde booster-bike lus en het openlucht-theater dat vlak na de ingang onstaat.

Waliboy
26-07-17, 21:02
Grondwerken ter hoogte van het station Van de Wingcoaster:

https://www.mupload.nl/img/0d0t4tisfw8xo.jpg
Bron: hyyyper @ themepark.nl

Pretparkfreak7
02-08-17, 15:58
Op de facebookpagina (https://www.facebook.com/Themepark.nl/?fref=ts) van Themepark.nl verschenen twee nieuwe concept arts van het gebied.

http://i.imgur.com/xV91DUy.jpg

http://i.imgur.com/b71yrGe.jpg

flyingtiger
02-08-17, 16:43
Op de site met de 3 O's staat dat het zou gaan om concepts van 2015 en dat deze nog niet finaal waren, er zouden intussen toch nog redelijk wat zaken gewijzigd zijn. Niettemin denk ik wel dat we toch hierop mogen af gaan om ons een duidelijk beeld te vormen van hoe het er uit zal komen te zien.

Ik ben op zich wel positief en enthousiast als ik het zo zie, al is de echte entree misschien iets minder groots dan ik oorspronkelijk verwacht had dat het zou worden.

Simon42
02-08-17, 18:35
Het doet mij zeer erg Toverlands aan. Dat grote podium doet mij vermoeden dat ze denken over een afsluitende avondshow, gezien de ligging aan de uitgang. Mooie verdeling naar de verschillende zone's, en dat de hallen eigenlijk in de verdere hoeken van het park liggen vind ik best fijn, misschien kunnen ze het aanzicht van de hallen richting het park op termijn ook nog aanpakken om de gehele aanblik van het park te optimaliseren.

Ignace
02-08-17, 19:56
Mooie concepts van Toverland, die ingang die ze nu hebben kan ondertussen ook écht niet meer, ik ben zeer blij dat dit aangepakt word. Wat ik jammer vind is dat je Troy van zijn minst aantrekkelijke kant ziet wanneer je binnenkomt, maar zo te zien zullen er genoeg decorelementen zijn om de aandacht daarvan weg te nemen.

Nathan G
02-08-17, 23:37
Wauw, wat een gigantische vooruitgang! Ik ben alvast enthousiast. Als het zo goed uitgewerkt wordt als het op de concept arts te zien is, gaan ze er daar alleen maar op vooruit.

En nu wacht ik vol spanning op die ontwerpen van die wing coaster...

Eftelplopsa
09-08-17, 15:34
Vind wel dat er nog maar weinig gebeurt niet?
Volgend jaar een nieuwe coaster, bootjes attractie en een nieuwe ingang.
Zou het wel haalbaar zijn?

etwien
09-08-17, 15:53
Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...

flyingtiger
09-08-17, 20:51
Ik denk dat dit eerder kantoren gaan zijn, niet iets voor het publiek.

Talocan
09-08-17, 21:40
Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...

Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.

Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.

Ignace
09-08-17, 22:31
Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.

Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.

Er is geen enkele reden waarom een mad House de in en uitgang aan twee verschillende kanten van het gebouw zou moeten hebben. Het is logisch, maar geen noodzakelijkheid.

Al denk ik ook niet dat Toverland een madhouse krijgt, die dingen zijn uit de mode.

etwien
10-08-17, 00:06
Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.

Oorspronkelijk was de ingang van Houdini in Bellewaerde de grote voordeur, en gelijk diende die ook als uitgang. Dit was echter met treden naar omhoog/omlaag en was niet zo roelstoelvriendelijk, en toen is de in en uitgang naar links en rechts verplaatst.

flyingtiger
10-08-17, 06:25
Gebouw aan Booster Bike wordt restaurant, zie je ook hoger op die concept art. Op diezelfde concept art zie je dat er niets staat bij het grote gebouw aan de gastenservice, vandaar dat ik denk dat dit puur kantoor en/of personeelsruimte gaat zijn.

simon
04-09-17, 16:38
Intussen heeft Looopings ook ontdekt dat het nieuwe themagebied zou draaien rond Koning Arthur en Avalon. Wat denken jullie hiervan?

Pretparkfreak7
04-09-17, 18:01
Ik ben helemaal pro Avalon. In mijn idee is de wat elf-achtige mysterieuze sfeer die rond Avalon en zijn nevelen hangt een ideale sfeer om in een regenachtig land tot leven te brengen. Zeker als je er een vijver bij hebt. Het is ook een thema dat nog niet platgebruikt is in de wijde omgeving. Daarbovenop sluit het ook mooi aan op de identiteit van het park. Avalon en arthur zijn niet de eerste zaken waar je aan denkt bij magie, maar er zi wel degelijk een magisch sfeertje aan. Maar belangrijker: het is ook iets anders dan de magievariaties die ze al hebben: het verzonnen vrolijke wereldje van de dwervels en de mytische setting rond Troy zijn echt iets totaal anders.
Over de Arthur-kant van de zaak ben ik iets minder enthousiast: Arthur en ridders en kastelen zijn namelijk wél al tot vervelens toe toegepast in pretparkthema's...

Het park zou zelf in september met extra informatie over de brug komen. Ik ben er eigenlijk super benieuwd naar. Ondanks het feit dat ik niet meteen een gat in de lucht sprong na de aankondiging van die wingcoaster.

flyingtiger
05-09-17, 19:26
Deze week is de bouw het nieuw entreegebied en themagebied officieel van start gegaan. Deze mijlpaal wordt gevierd met de lancering van de website 2018.toverland.com (http://2018.toverland.com), waarop geïnteresseerden het laatste nieuws over de uitbreiding op de voet kunnen volgen.

Meer info in ons nieuwsbericht (http://www.pretparken.be/NL/article/1829/Toverland%20start%20offici%C3%ABel%20met%20bouw%20 nieuw%20themagebied).

simon
06-09-17, 10:40
Leuk! Heb me net aangemeld :)

Waliboy
18-09-17, 20:34
BAM, die zit erin! De eerste heipaal ging vanochtend de grond in. Dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Gekleed in de benodigde veiligheidskleding werd het bouwterrein vroeg in de ochtend getrotseerd.

Daar ging de eerste heipaal ‘op eigen kracht’ de grond in. De eerste slag naar een sterke fundering. De basis en thuishaven van het nieuwe themagebied, staat als een paal boven water.

https://www.mupload.nl/img/ld7u52s7cc1uz.jpg

https://www.mupload.nl/img/jwx7r62n0tisv.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

traveler
19-09-17, 08:38
Ik plan al om te gaan volgend jaar. Ik vrees alleen dat de uitbreiding er voor gaat zorgen dat het park zal overstromen met mensen. Ik heb al verschillende keren gelezen op fora ‘spijtig dat het niet dagvullend is’.

Aan de andereen kan groei toverland groei.

yelle8
24-09-17, 15:13
Zonet kwam een teaservideo online. Er zijn as- en vuurdeeltjes te zien in een donkere ruimte met op het einde een soort draakachtig beest dat de ogen opent.


https://youtu.be/xU5H_YQXjcg

Belgiumcoasterfreak
24-09-17, 15:50
Een Fenix! As, roodachtige pluimen... Oh, als die treinen maar zo een kappen hebben... Ik denk echt dat het dit gaat worden!

Pretparkfreak7
24-09-17, 22:50
Oei die teaser raakt bij mij niet meteen de juiste snaren. Het zit wat mij betreft nog te veel in de verwonderde vrolijke magische vallei-sfeer. Ik hoopte dat ze met hun nieuwe gebied ook thematisch zouden uitbreiden en diversifiëren. Een beetje duistere grimmigheid in Avalon-stijl was wel fijn geweest en is ook daadwerkelijk een nieuwe thematische stijl ten opzichte van wat er al staat. Wat ik uit de teaser afleidt is eerder meer van hetzelfde...

vbgenechten
24-09-17, 23:34
Die teaser doet me eigenlijk teveel denken aan Klugheim, en dan vooral de muziek. Zou zo 'n stuk van 'n liedje van Phantasialand kunnen zijn. Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker. Iets waar de magische vallei totaal niet is.

Pretparkfreak7
25-09-17, 15:28
De vorige teaser is nog niet koud of Toverland levert al een gloeiend hete nieuwe af...

https://youtu.be/UyabeEaD3bE

Dat met die feniksen mogen we wat mij betreft bij deze bevestigen... Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.


Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker.
De beelden wel: ik had dat gevoel vooral bij de muziek.

simon
25-09-17, 15:47
Knap! Lijkt inderdaad op een feniks en toch wel leuke teasers. De sfeer vind ik wat donker, de muziek eerder wat luchtiger, maar het geheel wel goed passen :)

coasterfrenzy
25-09-17, 15:50
Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.


Het park zit op een steenworp afstand van de Duitse grens en ook Waals gebied is niet bepaald ver te noemen. Als je in Europa nog voor Nederlandse namen gaat, ben je je eigen ruiten aan het in gooien. Uitgezonderd natuurlijk als je heel regionaal wilt blijven, maar die aspiraties heeft Toverland zeker niet. Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).

Azmidiske
25-09-17, 17:32
Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).

Toevallig bedacht ik me vandaag dat Plopsaland volgens mij hetzelfde probleem heeft. Zelf zou ik er graag eens heengaan voor Anubis, maar mijn ouders zijn er heilig van overtuigd dat het een park voor kleine kindjes is ... als volwassene nog thuis wonen heeft af en toe wel zijn nadelen ;) Gelukkig is Leuven- De Panne doenbaar met de trein!

Ik heb ooit het gerucht gehoord dat Plopsaland zelf de overgang van kinderpark naar familiepark wil maken. Maar als ze het image 'kindjespark' kwijt willen, dan vrees ik dat ze eigenlijk van naam moeten veranderen.

Putoor
25-09-17, 17:54
Knappe teasers zeg! Ik begin stilaan toch wel héél benieuwd te worden naar het hele gebied.




Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.




Ik kies persoonlijk in het algemeen ook liever voor een naam van een attractie in de lokale taal van het park (of de taal van het land dat ze in een themagebied nabootsen) dan altijd voor Engels te gaan. Wat ik ook kan appreciëren zijn gewoon internationaal klinkende namen als Taron, Raik, Baron 1898, Symbolica. Bij de Magische Vallei heeft Toverland er een mengelmoesje van gemaakt: je hebt het Nederlandse Dwervelwind, je hebt de Engelse Djengu River en Katara: Fountain of Magic en dan wat verzonnen namen als Coco Bolo en Tolly Molly. De attracties in het vernieuwde Magic Forest hebben dan weer de toepasselijke Duitse namen Maximus' Blitz Bahn, Karussell en Wirbelbaum gekregen en zelfs de naam van Villa Fiasco werd verduitst naar Villa Fiasko. Daar vind ik de naamvoering een stuk consequenter en beter geslaagd dan bij de Magische Vallei. Ik ben benieuwd wat ze er nu van maken.

Rickie97
25-09-17, 22:46
Ik sluit me aan bij Pretparkfreak7. Ik vind dit project zeer interessant om te volgen, maar die video's geven mij eerder een "ahzo"-gevoel dan een "wauw"-gevoel.

Als je het beeld en het geluid van die teasers apart zou bekijken en beluisteren, zou dat twee compleet verschillende indrukken geven vind ik. Het beeld is inderdaad grimmig en duister, ziet er prima uit, maar de muziek erop geeft er - mijn mening - een eerder kinderlijke tover-achtige toets aan. Ik heb nu expres de helft van de naam van het park gebruikt in mijn beschrijving, want wellicht was dit wel de opzet: de muziek geeft mij in ieder geval een heel Toverlands gevoel. Maar dan wel het Toverland dat ik nog nooit heb bezocht en dat mij tot nu toe nog niet niet echt kan overtuigen erheen te gaan... Het blijft mij het gevoel geven dat het hele park nog steeds op kinderen gericht is.

Dus ik vind die teasers wel leuk, en zeker bij het park passen, maar ik had eigenlijk gehoopt dat het nu eens minder in die bepaalde stijl zou zijn.

Maar ach, twee teaservideo's zeggen natuurlijk nog niks... :)

coasterfrenzy
26-09-17, 07:46
Akkoord: Als je een thema gebied hebt is het inderdaad nóg beter om een naam te kiezen die bij dit themagebied aan sluit, dan een Engelse naam, daarom zijn de verzonnen namen van de Magische Vallei zo goed. Maar in dit geval ga je uit van een fantasiegebied waarvan de stijl nog niet echt bekend is. Juist vanwege het grimmige gaat Nederlands nooit werken (dat gaat eerder fout klinken dan stoer/grimmig). Nu heeft TVL zich in het verleden wel laten beïnvloeden door culturen (griekenland voor Troy en Africa voor Magische Vallei) dus goede kans dat dit hier ook weer gebeurd.

simon
26-09-17, 09:28
De naam 'Toverland' vind ik niet meteen verkeerd gekozen, maar vooral de huidige ingang geeft een verkeerd beeld van het park. Op de vroegere brochures stond ook altijd die ingang in beeld, waardoor je altijd de indruk kreeg dat het gewoon een groot kinderspeeldorp was.

Bovendien bestaat er een kans dat ze bepaalde namen zouden herbekijken - incl. een nieuwe naam voor het park om internationaler te klinken. Ik heb dat ooit gelezen in een interview met Caroline Kortooms, ik dacht in het speciale verjaardagsmagazine vorig jaar.

Vandaag maakt het park in elk geval meer bekend over het nieuwe themagebied, dus dat wordt alvast iets om later vandaag over te lezen.

Verder heb ik me ook ingeschreven voor de Fanday, dus ook benieuwd wat we dan gaan zien!

En tenslotte, volgens .ooo..... zouden tickets volgend jaar 15 % duurder worden aangezien het park 1,5 keer zo groot wordt. Vind ik nog best aanvaardbaar om eerlijk te zijn.

Joran
26-09-17, 10:16
Speaking of die persconferentie vandaag, heb zo'n voorgevoel dat ze binnen nu en een paar minuten live wordt uitgezonden via https://2018.toverland.com/

Of een verslag ervan... We'll see. ;)

Joran
26-09-17, 10:25
En we hebben een lay-out voor de wingcoaster genaamd 'Fenix':

307

Vreemde (nuja vreemd) bocht wel na de lift, maar ziet er wel een zeer tof baantje uit. Ook een zeer leuke interactie met het voetpad daar wat verder. Me like.

Cijfermateriaal voor de liefhebbers:

Bouw: Bolliger & Mabillard
Type: Wing Coaster
Hoogte: 40 meter
Lengte: 813 meter
Maximale snelheid: 95 km/u
Aantal inversies: 3
Zitplaatsen: 24 per trein
Aantal treinen: 2 treinen met 6 coaches
Ritduur: 2 minuten, excl. in- en uitstappen
Capaciteit: 1000 personen per uur
Minimale lengte: 1.40 meter

316

Wachtrij-concept:

313

Station:

314

En natuurlijk de treintjes:

315

Het themagebied gaat trouwens Avalon houden.

En een nieuwe teaser mét zicht op de treintjes:


https://www.youtube.com/watch?v=5l2xXzo-UXs

Joran
26-09-17, 10:33
Zoals op de vorige foto ook al te zien: het bootritje genaamd 'Merlin's quest', blijkbaar gecombineerd met een stuk darkride. :)

Enkele stats die Toverland zelf meegaf hierover:

Bouw: MACK Rides
Type: Boatride
Lengte: 430 meter
Aantal boten: 14
Zitplaatsen 16 per boot
Ritduur: 12 minuten
Capaciteit: 950 personen per uur

en wat concepts:

308

309

310

311

312

Nielsje
26-09-17, 10:55
Het ziet er zeer goed uit, en ook heel mooie treintjes.

Ignace
26-09-17, 11:03
Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.

Zeuske83
26-09-17, 11:38
Mooi teaser weer.

Ik ben benieuwd.

coasterfrenzy
26-09-17, 11:48
In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.

Wel jammer dat ook dit weer een wing coaster wordt met amper theming, terwijl zo'n baan het daar juist van moet hebben. In het laatste filmpje zie je goed hoe de vogel door een gang vliegt en zich draait om door smalle openingen te passen. Dit effect had ik graag zo voor de coaster gezien.

Nougoed. Ik ga er van uit dat in elk geval de brug nog een near-hit vormt. Misschien dat ze nog iets leuks doen met de helix erna, die me trouwens wel heerlijk intens lijkt.

Het gebied ziet er op de concepten in elk geval al heel tof uit.

simon
26-09-17, 12:22
Op de site met de 3 o's staat verder ook nog dat ze een restaurant met tafelbediening openen. Vind ik ook leuk.

Het nieuwe gebied kan me wel bekoren, maar zoals eerder aangehaald: hopelijk ontstaat er ook een bosgevoel, want dat hoort er zeker bij!

Putoor
26-09-17, 12:25
Heel mooie ontwerpen! Dit wordt vast een plaatje en zeker iets om naar uit te kijken. De achtbaan lijkt me tof, al had er inderdaad precies wat meer interactie met het decor mogen zijn. Ik verwacht ook veel van Merlin's Quest, hopelijk is het buitenstuk niet te lang (of gebeurt daar ook nog iets) en kunnen we genieten van een lang darkride gedeelte (een beetje zoals bij Piratbåde in Legoland Billund, die mij enorm verraste met zijn uitgebreid darkride-gedeelte).


In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.



Om precies te zijn heet de achtbaan Fēnix (met een macron op de e in plaats van een accent aigu). Zo wordt het toch op de speciale website 2018.toverland.com gebruikt.

Pretparkfreak7
26-09-17, 12:55
Ziet er inderdaad een toffe vormgeving uit. Ik ben fan van de decorelementen, de baankleur en de vormgeving van de voertuigen... Al doet die stationsloods hopen dat we nooit een observatietoren gaan krijgen in Toverland. Het is ook fijn dat de paden letterlijk doorheen het hele gebied geweven worden.

Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.

Ik ben iets minder enthousiast over de namen. De atypische schrijfwijze van Fēnix maakt de naam nog enigzins aanvaardbaar, maar 'Merlin's Quest' is op zijn zachts uitgedrukt wat inspiratieloos en neigt naar dertien in een dozijn. Dat soort 'goedkope' namen is de hoofdreden waarom ik liever een lokale of verzonnen naam zie dan een Engelse. De efteling opteert voor namen die zowel in het nederlands als in het Engels passen. Maar 'Hartenhof' vond ik persoonlijk veel authentieker en minder generisch dan 'Symbolica' terwijl beiden op zich niet zo dramatisch zijn om in een andere taal uit te spreken. Volgens mij is het vooral belangrijk dat je attracties goed zijn en tot de verbeelding spreken om internationaal bezoekers te trekken, zolang je attractienamen niet volledig onuitspreekbaar zijn maakt de taal volgens mij niet zo héél veel uit.

simon
26-09-17, 14:33
Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.

Bwa, je hoeft daarom geen jonge bomen te planten, maar je kan ook bomen aankopen die al wat gegroeid zijn. In Brugge ligt 't Zand nu open en hebben ze er ook nieuwe linden geplaatst. Die linden zijn ook geen kleine boompjes, maar hebben al wat hoogte, dikte en een kruin. Idem voor kerstbomen.

Steventje
26-09-17, 14:50
Maar zo’n meer volwassen bomen zijn veel duurder en je hebt nog steeds het gevaar dat ze niet goed willen wortelen en sterven.

flyingtiger
26-09-17, 18:02
Voor wie wat overzicht mist en alles op een rijtje wil lezen en bekijken, verwijzen we naar ons overzichtsartikel (goo.gl/rRq5Ms).

Zo geven we context over het themagebied Avalon, wing coaster Fenix, bootvaart Merlin's Quest en tafelrestaurant The Flaming Feather.

flyingtiger
26-09-17, 18:06
Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.

Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).

coasterfrenzy
27-09-17, 08:39
Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).

Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.

simon
27-09-17, 11:49
Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.

Waarom niet even zot denken en geen soortgelijke Tree of Life of Robinson Crusoë boom plaatsen zoals uit de Disneyparken. Die bomen zijn ook 'fake', maar zien er toch best echt uit. Zoiets kan men volgens mij perfect doen met de binnenhal.

Nathan G
27-09-17, 12:19
Waarom niet even zot denken en geen soortgelijke Tree of Life of Robinson Crusoë boom plaatsen zoals uit de Disneyparken. Die bomen zijn ook 'fake', maar zien er toch best echt uit. Zoiets kan men volgens mij perfect doen met de binnenhal.

Budget Disney vs budget Toverland? :p

simon
27-09-17, 13:13
Bedoel gewoon dat ze er ook wel iets moois van kunnen maken zonder een fake look te krijgen :)

flyingtiger
27-09-17, 19:42
Vandaag toonde het park alweer nieuwe beelden, met name van de bootjes in opbouw:

https://i.imgur.com/lZffItg.jpg

https://i.imgur.com/8n2NMYn.jpg

https://i.imgur.com/A8Zw2HB.jpg

Tevens kondigden ze op de EAS te Berlijn aan dat ze voor de muziek opnieuw in zee gaan met IMAscore. Voor Avalon en de nieuwe entreezone zal in totaal 190 minuten aan materiaal (muziek en sound effects) geproduceerd worden. Er zullen 7 zones zijn waarin muziek wordt gespeeld. Op CD zal er voor 90 minuten aan muzieknummers luistergenot terug te vinden zijn.

GriffonofNemesis
28-09-17, 08:26
Het stukje muziek in de trailer verklapte al meteen dat het om IMAscore ging. Ik vind dat het wel erg lijkt op de Magische Vallei... Is natuurlijk nog maar een eerste fragment, maar toch. Ik hoop dat er in de andere tracks meer variatie en dat er een echt eigen thema in zit.

Waliboy
23-10-17, 19:16
Verticale constructie:

https://www.mupload.nl/img/rlcthjqagku3k.jpg

https://www.mupload.nl/img/derxayfaqm0hw.jpg

https://www.mupload.nl/img/lsead0i4ezfzr.jpg

https://www.mupload.nl/img/suamongzv2l2m.jpg
Foto's: Cindy Vervuren - https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

Waliboy
03-11-17, 22:28
Dronebeelden van de bouwwerf:


https://www.youtube.com/watch?v=mnxJpVsvi2Y

Waliboy
05-11-17, 11:01
Station Merlin's Quest:

https://www.mupload.nl/img/a1atnxjkqeorl.jpg

https://www.mupload.nl/img/gzoc3hq1hjkb1.jpg

Nieuwe schetsen van de wachtrij van Fenix:

https://www.mupload.nl/img/oi06mq5pxlab6.png

https://www.mupload.nl/img/zyiflksupsnvr.jpg

https://www.mupload.nl/img/qsni42ts1gklk.jpg

Bron: Toverlandfansite

Meer info? http://tvlfansite.nl/2017/11/05/zo-gaat-het-station-van-merlins-quest-eruit-zien/

http://tvlfansite.nl/2017/11/05/nieuwe-schets-van-wachtrij-fenix/

Pretparkfreak7
05-11-17, 13:02
Ik ben gecharmeerd van de vormgeving die er tot hiertoe gebruikt wordt. Ik ben wel een beetje bang van de gigantische kale werfzone die het gebied met de vijver op dit moment is. Het zou het tweede gebied zijn in Toverland waar Natuur een hele belangrijke factor is, maar waar die bij opening van de zone verre van voldoende ontwikkeld is om het gebied geloofwaardig te maken.

disneymagie
05-11-17, 15:08
Nog enkele concepts vandaag getoond op de fanday.

https://i.imgur.com/udHXtpd.jpg

https://i.imgur.com/TivKlc7.jpg

https://i.imgur.com/PjYhW9H.jpg

https://i.imgur.com/rW98mHC.jpg

https://i.imgur.com/OCjQbA2.jpg

Bron: Toverland

Waliboy
05-11-17, 20:38
Bouwfoto's:

Fundering van de eyecatcher (toren) aan het einde van het nieuwe entreegebied:

https://www.mupload.nl/img/xsx7lup33umfo.jpg

Darkridegedeelte Merlin's Quest:

https://www.mupload.nl/img/mydmwtkyvoqwl.jpg

Nieuw horecapunt:

https://www.mupload.nl/img/ljkg8ltdf3qgh.jpg


Eerste themaobject:

https://www.mupload.nl/img/wshotigxv2gfm.jpg

Dit en meer: https://twitter.com/toverlandfans

flyingtiger
05-11-17, 22:04
Ik voeg er ook nog graag een aantal van mezelf toe :)

Station Merlin's Quest in opbouw:

https://i.imgur.com/5D1xPgq.jpg

https://i.imgur.com/3I0NMST.jpg

Andere invalshoek van het restaurant:

https://i.imgur.com/7F0PXSx.jpg

https://i.imgur.com/iMk6Q3j.jpg

Station / indoorstuk Fenix:

https://i.imgur.com/xjLW8RE.jpg

Laatste stuk Fenix, tussen de bomen:

https://i.imgur.com/NB6Q5qj.jpg

https://i.imgur.com/F7n0pxX.jpg

Nieuw entreegebied:

Er komt een toiletblok voor de ingang, alsook ticketautomaten:

https://i.imgur.com/nRv2nlD.jpg

https://i.imgur.com/fdNkH9A.jpg

De ingang en shop in opbouw:

https://i.imgur.com/Q3DPuHW.jpg

Wellicht wat horeca:

https://i.imgur.com/6axbt7S.jpg

https://i.imgur.com/aUHnZjM.jpg

https://i.imgur.com/CEfnMi9.jpg

En de achterwand van Djengu River komt nu over een hele grote lengte in het zicht, dus ik hoop dat ze een creatieve oplossing gaan uitwerken hiervoor...

https://i.imgur.com/LlZRjQ7.jpg

Rickie97
05-11-17, 22:12
Ik had graag naar deze fandag gekomen maar dat was iets te druk geweest. Maar PHL, Toverland, Walibi BE, ... Hoe geweldig is het om al deze projecten tegelijk te volgen! :)

simon
06-11-17, 17:38
Het was een zeer interessant en leerrijke dag! Veel foto's hoef ik hier niet meer te posten, maar enkele zaken die ik nog opmerkte gisteren.

Edit: precies toch nogal wat foto's extra toegevoegd... :p

Algemeen

- Opening van Avalon én nieuwe entreegebied zullen in de zomer zijn. Een concrete datum werd nog niet gegeven, maar alles opent wel samen in één keer. De timing is zeer strak, dus men hoopt op geen te strenge winter.

- De toegangsprijs stijgt volgend jaar met € 4 naar € 32.

- De oude ingang blijft behouden voor de winteropening. Het park zal dus in de winter (voorlopig) enkel Land van Toos en Magic Forest openstellen. Over een opening in de kerstvakantie (zoals Troy Area) werd in het midden gelaten.

- Het water van de vijver werd overgepompt naar de vijver erachter.

- Men hoopt op een permanente busverbinding naar het park, om zo de verbinding met OV vlotter te maken. Dit wordt binnenkort geëvalueerd met de busmaatschappij na een testperiode tijdens de zomer en Halloween.

Avalon

- Aan de 'toegangspoort' van Avalon komt het bekende zwaard Exaculiber (het zwaard in de steen) die meteen een indicatie van tijd en sfeer moet bepalen. Dit moet een lampje doen branden bij de bezoekers.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231456_1738225749545492_1587745019752037924_n.jp g?oh=ab1961b4025ed10a9992fd172a33e097&oe=5A6C1078
Onderaan op de concept art zie je het toegangspad naar Avalon, de mensen die je op de foto ziet staan op dit pad. Als je het pas volgt zie je meteen een rotonde met bovenaan Exaculiber.

- Er is ruimte voor uitbreiding met andere attracties, maar die zijn vooralsnog niet voorzien. Ook de tweede vijver naast Avalon kan men nog gebruiken voor uitbreiding van Avalon, of voor een nieuw themagebied.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167701_1738163879551679_8993540847129578043_n.jp g?oh=d8194061888c5507e4cade98e16230a2&oe=5A620FB1
Brug links naar Fenix brug rechts naar Merlin's Quest, 'piertje' boven gewoon voor zicht op het water, geen geplande uitbreiding.

- Er komt een toren in Avalon, welke niet toegankelijk zal zijn voor bezoekers, maar waaruit wel blijkt dat Merlijn er woont.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231331_1738180082883392_9218911340611107065_n.jp g?oh=ec02e40a2ff6e30cf37b9fb529a94fa9&oe=5AA48022

- Er werd gekozen voor Engels als voertaal omdat alles verwijst naar de Kelten.

- Overview van het gebied met onderaan Exaculiber, links Fenix, rechts naast de lifthill een souvenirshop, achteraan de tweede vijver, rechtsboven The Flaming Feather, eronder in de helix een lichtroze bloemenveld en helemaal rechts Merlin's Quest.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23319317_1738180506216683_4848988749899166126_n.jp g?oh=25e81d8802c96880f0a30836f7223a11&oe=5A6AA24A

Merlin's Quest

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23172607_1738180026216731_1550481987080149820_n.jp g?oh=49468f52a1cecaae1005ab436cffb8d9&oe=5A6E4F73

- Het station is de Boathouse en wordt ook zo aangekleed. Je vertrekt vanuit het station richting Fenix en vaart langs Flaming Feather terug naar het station.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231192_1738163979551669_5325371808366397323_n.jp g?oh=435b601165e9e91dfb433248aa28db77&oe=5A6CE09A
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23319097_1738179899550077_3257620637435828775_n.jp g?oh=5a6f9e27dfc5153ec5597f627fa0d0df&oe=5A6CDD22
Alles lijkt perfect in elkaar verweven, en hier en daar werd er ook op ingespeeld zoals met dit bruggetje. Je vaart erdoor en krijgt een mooi zicht op Fenix. Wedden dat je hiervoor allen Merlin's Quest al gaat doen?

- Mack Rides is trots op deze opdracht en beschouwt deze bootjes als de mooiste die ze ooit gemaakt hebben.

- In het indoorstuk van de attractie komt een verrassing te zitten.
Op een gegeven moment lijk je rechtdoor te varen, maar je slaat rechtsaf. Rechtdoor zit een slechte heks, die mogelijks ook tijdens Halloween een grotere rol zal krijgen in Avalon.
Concept:
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23316830_1738179972883403_4420254637294721388_n.jp g?oh=b53aa992dad508d9c724d3de4fd9890a&oe=5AAB9104
Maquette:
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23132023_1738179996216734_5307998745928374591_n.jp g?oh=1d1086e4f21209fa19c1e770042a38db&oe=5AA10DDC

Fenix

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231417_1738180226216711_7728449636612111045_n.jp g?oh=5a11b44d6bc5f98a9ede2b7eb316eba1&oe=5A6C6AA4

- Fenix krijgt geen SRL, maar wel een aparte rij voor front row. Gezien de hoge capaciteit vond men een SRL niet nodig, maar zag men meer in een rij voor front row.

- De ingang van Fenix komt te liggen in een soort berg, waarbij de bootjes van Merlin's Quest ook binnenvaren. De berg vormt dus één van de indoorstukken van Merlin's Quest, maar ook het station van Fenix.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23244467_1738179952883405_2942487324593345274_n.jp g?oh=a20f153a01953f6df18bb4549af2a332&oe=5A9AE3CD

- De wachtrij voor Fenix zal ook een groot indoorgedeelte bevatten met o.a. een draaitrap naar beneden, gangen in een grottenstelsel en een galerij met schilderijen (waarvan er enkelen zullen leven?)
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23131832_1738180119550055_2029393380284802997_n.jp g?oh=530740861019a3e2df43d2de3fe47722&oe=5AA14A0F
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167556_1738180152883385_7709112191101124227_n.jp g?oh=40276e2b4c1bf803f34a776f105aeef5&oe=5A9DB6DF

- De heipalen die in de grond steken zijn 14 m lang. Deze dienen als fundering van de achtbaan.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23132050_1738221716212562_5988135323737104215_n.jp g?oh=0ce07aaccd8fea05d22accf0fb13ce20&oe=5AAF40BB

- In het station zelf is het best duister, maar zal er een effect zijn bij het vertrekken van de trein. Of heb ik dit mishoord?
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167495_1738180172883383_3613467468728957413_n.jp g?oh=44071ef3595ca3c119476e28a5f7ac7a&oe=5AA5AFCE

The Flaming Feather

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167529_1738180486216685_3215704804494694281_n.jp g?oh=c90d4d48e5944fe0b1adfc555cd347c8&oe=5A714CB9

- Het gebouw zal eruit zien als een gebouw waar bijgebouwen werden toegevoegd.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376597_1738180286216705_6343883869218209052_n.jp g?oh=869a7fde2f017443a52feb2a736e82e4&oe=5AA76BDB

- Het 'hoofdgebouw' zal een echt grasdak krijgen en de "restanten van eerdere gebouwtjes" zullen het decor vormen voor een terras. Op die manier zal alles er echt historisch en oud uitzien.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231137_1738180372883363_8163491277088619907_n.jp g?oh=1f00c8de1a8e8877a36fc3e0a6288914&oe=5A64F4B2

- De toiletten bevinden zich links in de stallen.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23244552_1738180319550035_4145956431078604980_n.jp g?oh=15f23f61a3c8a1e76ed24336b55c6eb4&oe=5A6E9D75

- Een uitgiftepunt voor snacks vind je rechts.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23132125_1738180349550032_95270062158902739_n.jpg? oh=5b2ebd780bc865cbec43c6fe9a0a74ba&oe=5A688DD8

Nieuw entreegebied

Hier bleef men best vaag over en wou men duidelijk nog niet alles prijsgeven. Mogelijks zal hier nog een grote verrassing steken... Wel bekendgemaakt:

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23132019_1738224249545642_5126172374066782384_n.jp g?oh=e935fdd55e0cad33ba27daf7a4bd68a7&oe=5A9E8245

- De toegangsweg naar de entree loopt van de parking achter Troy naar de nieuwe ingang. Extra parking komt er ook, maar hier kon men nog niet veel meer over zeggen.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23244518_1738225266212207_7846184747166349043_n.jp g?oh=a706476fa173e96ff9f455dbbecd7e91&oe=5A6BB2F9

- Links voor de ingang komt een sanitaire blok waar je naar het toilet kan voordat je het park betreden hebt. Dit komt er na grote vraag van de bezoekers.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231630_1738224399545627_3131096537636525196_n.jp g?oh=159f92498dea609d43190f27bd80fcbb&oe=5A9DBF9F

- Rechts voor de ingang komen er nieuwe kassahuisjes, waarvan één voorzien is voor groepen. Zij hebben zo een aparte kassa en hoeven zo niet langer aan te schuiven tussen de gewone bezoekers.

- De nieuwe toegangspoort na de kassa's is best breed en mochten we op de Fanday als allereerste bezoekers betreden ;)
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167501_1738225296212204_4291896086450418632_n.jp g?oh=3d640bcc3e1f384e5d8d4d5406fd83b3&oe=5A9C8634

- Na de kassa's loop je door de toegangspoorten en kom je terecht aan een gebouw, waar men nog niet veel meer over wou zeggen.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23316440_1738225336212200_7938361291710624513_n.jp g?oh=95b088919cda6d003fbc05f2a5772943&oe=5A6C89CE

- Ernaast komt een nieuw podium voor een nieuwe avondshow.

- Je loopt in hoefijzer rond het podium heen en hebt zo een 'main street' met winkeltjes en restaurantjes, alsook directe toegangswegen naar Troy Area (eerste afslag), Magische Vallei (en zo verder naar de hallen, tweede afslag) en Avalon (derde afslag).
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376464_1738225386212195_3139960318077021599_n.jp g?oh=536c58be09b523bdd9d319eff4e9f5dd&oe=5A9ECFBD

- De grote toren die gebouwd wordt blijft men ook vaag over. De hoogte zou ongeveer de hoogte van Troy worden, maar meer details werden niet bekend gemaakt. Hij moet vooral dienen als eyecatcher voor de omgeving en zal beneden ook de niet-gethemede wand van het station van Djengu River wat verstoppen. Wat er met het station van Djengu River verder zal gebeuren werd niet echt beantwoord.
https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23379929_1738225649545502_1523267153212460735_n.jp g?oh=0dd06768ca3467f0b3bee76dac73065c&oe=5A9B83CC

Voila, bij deze ook aangevuld.

Ignace
06-11-17, 18:48
Van de concept arts word ik toch wel enthousiast, en dat zegt voor mij al heel wat want ik ben niet echt Toverlandfan. Het ziet er goed uit en in tegenstelling tot de Magische Vallei en de Dwervels ook origineel.

Ik ben het wel niet eens met Toverland, over wat ze zeggen over de wachtrijen van Fenix. Ik ken geen enkele Wingrider waar de rij echt goed doorschuift, dus echt capaciteitsmonsters zou ik dit niet noemen. Zeker niet hoe Toverland zijn wachtrijen kunstmatig lang houd (of hield, geen idee of dat nog steeds gebeurd). Van een front-row rij ben ik ook geen fan, en het gebrek aan een SRL is altijd een handicap. Zelfs al had je de baan met de hoogste theoretische capaciteit op aarde, een SRL is nog steeds een meerwaarde...

Fladnag
06-11-17, 23:15
Het was een zeer interessant en leerrijke dag! Veel foto's hoef ik hier niet meer te posten, maar enkele zaken die ik nog opmerkte gisteren.



Zeer leuke concept arts/ bouwfoto's. Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit allemaal gaat uitlopen!
Al vraag ik me toch sterk af hoe ze alles klaar gaan krijgen tegen de zomer.
Vooral aangezien het zo hevig gethematiseerd zal zijn. Ik hoop natuurlijk voor het beste maar ik blijf toch zeer sceptisch.

Waliboy
08-11-17, 20:56
Ook de sanitaire voorzieningen zijn geheel in stijl

Het toilet van de gezellige taverne The Flaming Feather bevindt zich in de stal. Een frappante paardenstal wel te verstaan. Een plek waar jarenlang vele ridders, pages én hun paarden de nacht hebben doorgebracht, dient straks als sanitaire stop.

https://www.mupload.nl/img/fdi8ygwr5bore.jpg

https://www.mupload.nl/img/lxxvewrkmalqu.jpg
Bron: https://2018.toverland.com/

flyingtiger
08-11-17, 22:14
Positieve evolutie, want als ik t me goed herinner is tot nog toe geen enkel toiletblok gethematiseerd binnenin, ook niet in de Magische Vallei.

Putoor
08-11-17, 23:40
Positieve evolutie, want als ik t me goed herinner is tot nog toe geen enkel toiletblok gethematiseerd binnenin, ook niet in de Magische Vallei.

Volgens mij is er in het toiletblok aan Katara Plaza binnen wel een klein beetje aankleding, maar ik kan het me niet goed voor de geest halen (en foto's van toiletten vind je niet zo gemakkelijk). In ieder geval wel een positieve evolutie inderdaad: de beleving van het themagebied hoeft niet te stoppen wanneer je een toilet binnenstapt. Goed dat ze dat in Toverland begrepen hebben!

simon
09-11-17, 10:27
Ook de toiletten van Troy hebben een kleine thematisering...

Waliboy
10-11-17, 19:31
Merlin’s Magical Treasures


Een kijkje in de persoonlijke schatkamer van Merlijn

Door de eeuwen heen heeft deze welbekende tovenaar een zeer indrukwekkende verzameling opgebouwd. Mooie aandenken uit vervlogen tijden. Maar vooral prachtige geschenken uit verschillende hoeken en streken. Van magische souvenirs tot griezelige relieken en van avontuurlijke schatten tot verrukkelijk snoepgoed.

https://www.mupload.nl/img/dnrdnzezn2raw.jpg
Bron: https://2018.toverland.com/

simon
13-11-17, 11:46
Afgaande op de concepts en de storytelling, vermoed ik dat dit wel eens één van de allermooiste souvenirwinkels ooit kan worden.

Waliboy
22-11-17, 22:46
Deze week worden de eerste dakplaten van de Flaming Feather geplaatst:

https://www.mupload.nl/img/wgdgmibowkoxz.jpg
Bron: https://2018.toverland.com/

Waliboy
28-11-17, 20:28
De werken schieten goed:

Station Fenix:

https://www.mupload.nl/img/slprn6qahenfh.jpg

https://www.mupload.nl/img/qb5fz4vil30il.jpg

Merlin's Quest station:

https://www.mupload.nl/img/ybwxo5qieuc1i.jpg

The Flaming Feather:

https://www.mupload.nl/img/igqrg0jlrhc2v.jpg

https://www.mupload.nl/img/ylgundebw4624.jpg

Tekst en uitleg + veel meer foto's: http://tvlfansite.nl/2017/11/28/bouwupdate-avalon-28-november-2017/

coasterfrenzy
07-12-17, 22:27
Het begint vorm te krijgen. Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. De tekeningen van binnen in de gebouwen zien er allemaal super uit, maar juist die ene tekening die een overzicht van het hele gebied geeft maakt me erg sceptisch. Gebouwen die er van buiten wel OK uit zien en vooral een erg kale baan van een type dat het toch wel erg van de theming moet hebben.

Nu heb ik me laten vertellen dat die tekening geen eindresultaat toont omdat men er destijds nog niet helemaal uit was over hoe de baan langs de route gethemed zou worden. Ik hoop dat dit waar is en er nog veel mee gedaan kan worden. Tot dusver heeft wat mij betreft nog geen enkele wingcoaster "Raptor" kunnen overtreffen (en zo heel veel heb ik er nog niet gemist) en mijn hoop was een beetje op deze baan gevestigd al blijf ik vooralsnog erg voorzichtig.

GriffonofNemesis
08-12-17, 08:38
Het begint vorm te krijgen. Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. De tekeningen van binnen in de gebouwen zien er allemaal super uit, maar juist die ene tekening die een overzicht van het hele gebied geeft maakt me erg sceptisch. Gebouwen die er van buiten wel OK uit zien en vooral een erg kale baan van een type dat het toch wel erg van de theming moet hebben.

Nu heb ik me laten vertellen dat die tekening geen eindresultaat toont omdat men er destijds nog niet helemaal uit was over hoe de baan langs de route gethemed zou worden. Ik hoop dat dit waar is en er nog veel mee gedaan kan worden. Tot dusver heeft wat mij betreft nog geen enkele wingcoaster "Raptor" kunnen overtreffen (en zo heel veel heb ik er nog niet gemist) en mijn hoop was een beetje op deze baan gevestigd al blijf ik vooralsnog erg voorzichtig.

Ik kijk juist heel sceptisch naar deze baan door de nogal eenvoudig ogende lay-out. Daarom hoop ik wel dat ze mij zal verrassen, maar ik zie ook nog niet echt in hoe ze veel near miss elementen er kunnen insteken. Ik heb enkel nog maar diegene in Europa gedaan maar dat was één van de leukste elementen voor mij.

coasterfrenzy
08-12-17, 09:18
Ik kijk juist heel sceptisch naar deze baan door de nogal eenvoudig ogende lay-out. Daarom hoop ik wel dat ze mij zal verrassen, maar ik zie ook nog niet echt in hoe ze veel near miss elementen er kunnen insteken. Ik heb enkel nog maar diegene in Europa gedaan maar dat was één van de leukste elementen voor mij.

De baan blijft relatief laag bij de grond. Toverland beweert dat dit de wing coaster wordt met de hoogste gemiddelde snelheid ter wereld (al is dat natuurlijk beetje vaag record). En hoe dichter bij de grond, hoe makkelijker iets met theming te doen.

Wat wel al blijkt uit de layout is dat één kant waarschijnlijk een heel stuk beter gaat worden dan de andere omdat juist alle bochten dezelfde kant op genomen worden (rechtsom). Ik kan me echter voorstellen dat dit juist voor Toverland goed kan zijn om op die manier 2 verschillende ervaringen aan te kunnen bieden op één baan.

Talocan
14-12-17, 14:10
Dat nieuwe logo geeft bij toch wat een dubbel gevoel. 't Is precies wat te statisch, niet speels genoeg naar mijn aanvoelen. Vooral veroorzaakt door het feit dat het allemaal drukletters zijn denk ik. Misschien is het ook gewoon het feit dat de herkenbaarheid wat weg is met zo'n nieuw logo.

Pretparkfreak7
14-12-17, 14:40
Heb het er voor het gemak even bijgehaald
http://www.pretparken.be/dynamic_pics/thumb_e12b2bd8fb592117af27cefefa08f65c_660_300_0.j pg

Ik ben akkoord met Talocan. Voor mij voelt het ook aan alsof ze wat te ver naar de andere kant zijn doorgeschoten in hun poging om hun kinderlijke imago van zich af te gooien.

Nathan G
14-12-17, 14:42
Ik vind het eigenlijk wel heel mooi. Het is strak en niet meer zo kinderlijk als het vorige, wat ik erg goed vindt.

siroccofreakske
14-12-17, 15:11
Ik vind het eigenlijk ook wel mooi. Misschien had de T wel wat groter/speelser/sierlijker... gemogen om het iets leuker te maken, maar op zich vind ik dit ook leuk.

Ignace
14-12-17, 15:13
Ik vind het ook mooi, maar voor mij mist het toch een beetje de warmte die een logo van een pretpark zou moeten geven.

simon
14-12-17, 17:57
Ik vind het best geslaagd, op de T na die iets speciaals had mogen hebben. Het is inderdaad nu een volwassen logo geworden :)

Steventje
14-12-17, 19:36
Ik vind het ook wel iets hebben, als een logo veranderd is het natuurlijk altijd even wennen.

Rickie97
14-12-17, 21:04
Het is goed dat ze van dat kindse af zijn, maar verder vind ik het ook wat weinig. Er mist precies iets. Maar ik vind het wel een verbetering.

yelle8
14-12-17, 21:20
Het ziet er stijlvol uit, maar precies net iets te strak denk ik. Het geeft me niet echt een warm gevoel. Maar toch zeker niet mis.
Ben ik trouwens de enige die direct aan een ander logo moest denken en het binnen de vijf seconden ook vond: Rulantica?

http://www.parkerlebnis.de/wp-content/uploads/2016/12/rulantica-logo-europa-park-wasserpark-marke-620x350.jpg

Rickie97
14-12-17, 21:36
Kijk, dat logo heeft minder rechte letters, en dat ziet er al direct veel gezelliger uit vind ik. Tzal moeten wennen. :)

Gohja, met die krullen lijkt het op veel hé. Mij deed het eerst ook wat aan het Efteling-logo denken, gewoon omwille van die krullen. En in de comments op Looopings zeggen mensen dat het op het logo van Phantasialand lijkt...

PS. De T had inderdaad ook een golvend lijntje mogen hebben, het is vooral in de eerste helft van de naam dat er iets mist. Maar misschien dat Toverland zelf dacht dat het dan te veel op Rulantica ging lijken? :)

Pretparkfreak7
18-12-17, 14:21
Er bloost blauw staal bij toverland... Fijn kleurtje.
https://2018.toverland.com/wp-content/uploads/2017/12/57_18-12.jpg

flyingtiger
18-12-17, 15:06
Steekt inderdaad mooi af tegenover de grauwe lucht op deze foto :)

etwien
18-12-17, 16:26
Altijd fijn een nieuwe B&M vlakbij de deur te verwelkomen (waar is de tijd dat het volledige forum op zijn kop stond toen Black Mamba bekend werd ...)

coasterfrenzy
18-12-17, 16:52
Altijd fijn een nieuwe B&M vlakbij de deur te verwelkomen (waar is de tijd dat het volledige forum op zijn kop stond toen Black Mamba bekend werd ...)

Ongeveer 12 jaar geleden :p

Maar ik herinner me wel het effect en de hype nog heel goed.

Nu ben ik precies toch minder enthousiast. Maar dat komt omdat ik al véél meer ervaring met B&M heb en het afwisselende er uit is en - zoals ik al eerder beschreef - de concepten van de baan me tegen vallen (geen theming tijdens de rit). Desalniettemin is dit een baan die ik zeker eens van dichtbij zal gaan bekijken.

Mochten ze nu alsnog beginnen aan theming rondom de baan, dan zal ik zelf in elk geval opeens weer wél hyped worden :)

Waliboy
18-12-17, 19:49
Filmpje van de constructiesite:


https://www.youtube.com/watch?v=7vGtWykyCxE&feature=share

Waliboy
20-12-17, 21:13
Avalon vanuit de lifthill van Dwervelwind:

https://www.mupload.nl/img/onuoa5ese4y0c.jpg

https://www.mupload.nl/img/5bufuyyf.jpg

https://www.mupload.nl/img/kw6nm5l.jpg

https://www.mupload.nl/img/1qnr994ehl.jpg

https://www.mupload.nl/img/ssm9inxn.jpg
Bron: Facebook Toverlandfansite

Ignace
20-12-17, 21:31
Dat showgebouw van de boottocht ziet er toch een stuk grootser uit dan ik verwacht had. Toverland toont nu meer dan ooit zijn potentieel - ik vind dat die boottocht daar meer aan doet dan de coaster eigenlijk :p.

Pretparkfreak7
20-12-17, 22:02
Maar het gaat duidelijk weer een jaar of 15 duren eer dat gebied er geloofwaardig uitziet als een oud en mythisch Avalon. Het is echt een volledige kaalslag en bomen groeien niet zo snel. Het voordeel is dan wel dat het allemaal mooi oud wordt. :p

simon
21-12-17, 09:59
Maar het gaat duidelijk weer een jaar of 15 duren eer dat gebied er geloofwaardig uitziet als een oud en mythisch Avalon. Het is echt een volledige kaalslag en bomen groeien niet zo snel. Het voordeel is dan wel dat het allemaal mooi oud wordt. :p

Mja, ze kunnen er wel al wat volgroeide bomen planten. In Brugge deden en doen ze hetzelfde met de heraanleg van 't Zand.

Steventje
21-12-17, 16:06
Inderdaad, het hoeven niet allemaal jonge planten te zijn, men verplaatst geregeld grote bomen, al staat daar natuurlijk wel een grotere kostprijs tegenover. Jonge bomen zullen altijd stukken goedkoper zijn.

dusk
21-12-17, 16:51
Mja, ze kunnen er wel al wat volgroeide bomen planten. In Brugge deden en doen ze hetzelfde met de heraanleg van 't Zand.

Doet me er aan denken dat PDP dit ook onlangs heeft gedaan.... : die reusachtige palmbomen.

Azmidiske
21-12-17, 18:17
Hola, dat is best wel een grote bouwwerf ... benieuwd hoe het er over enkele maanden zal uitzien :)
Het nieuwe logo vind ik persoonlijk wel geslaagd. Ik heb het oude logo eens opgezocht via Google afbeeldingen (kon het mij niet direct voor de geest halen) en daarin stond precies "Joverland" geschreven".

Waliboy
21-12-17, 19:54
Het toekomstig entreegebied:

https://www.mupload.nl/img/8te27w.jpg

https://www.mupload.nl/img/3m55unc9k.jpg

https://www.mupload.nl/img/peu58vw.jpg

https://www.mupload.nl/img/byh12w58yhwru.jpg
Bron: Facebook Toverlandfansite

simon
22-12-17, 10:14
Ik vind het daar verbazend snel opschieten! De ingang begint zich echt al mooi af te tekenen. Ik verlang al naar de opening volgend jaar :)
En de nieuwe Toverland Fanday staat al met stip aangeduid in mijn agenda!

Pretparkfreak7
28-12-17, 12:55
Toverland heeft een nieuwe teaser foor Fenix gepubliceerd op zijn youtube-kanaal. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik zag meteen parallellen met het aankondigingsfilmpje van F.L.Y. op vlak van stijl.


https://www.youtube.com/watch?v=8FPMeNncsgs

Simon42
28-12-17, 13:21
Toverland heeft een nieuwe teaser foor Fenix gepubliceerd op zijn youtube-kanaal. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik zag meteen parallellen met het aankondigingsfilmpje van F.L.Y. op vlak van stijl.


https://www.youtube.com/watch?v=8FPMeNncsgs

Viel me inderdaad ook op. Verder blijft het natuurlijk gewoon een fact sheet filmpje en lijkt dat natuurlijk op elkaar. Ze creëren wel hoge verwachtingen zo!

Waliboy
29-12-17, 21:52
Zal Toverland volgend jaar ook een 3de nieuwe attractie openen?

Onder de werktitel Project 5 vallen liefst drie uitbreidingsplannen. Project 5A is de naam van de uitbreiding en nieuwe indeling van het parkeerterrein. Het aansluitende nieuwe entreegebied is Project 5B en themaland Avalon Project 5C. “Project 5B krijgt nog een échte naam”, verklapt Peter van Holsteijn. “Die wordt begin 2018 bekend gemaakt. Het wordt veel meer dan zomaar een poort naar Toverland, het wordt een land met entertainment en zelfs een attractie. En alles wordt tot in de puntjes gethematiseerd, nog gedetailleerder dan Avalon zelfs. Voor het entreegebied hebben we elke vierkante meter uitgetekend. Voor Avalon niet; je hoeft niet elke rots tot in detail op papier te zetten.”

Het volledige interview lezen? http://www.parkplanet.nl/archief/118-interview/2499-toverland-avalon-uitbreiding-2018-peter-van-holsteijn
Bron: parkplanet.nl

Ignace
29-12-17, 21:58
Volgens mij moeten we het begrip 'attractie' redelijk open interpreteren en niet zien als in 'mechanische attractie'. Als er toch een mechanische attractie komt in de ingangszone, zie ik dit eerder in 2019 pas gebeuren.

etwien
30-12-17, 05:31
Én toch blijf ik erbij dat een Madhouse daar fantastisch zou passen!

Nathan G
30-12-17, 11:06
Hoewel het niet de eerste keer zou zijn dat Toverland me zou verrassen, zou ik ook niet meteen een echte attractie verwachten in het nieuwe entreegebied. Een madhouse of hoofdstation van een parktrein zouden daar wel passen, maar ik denk dat we maximum een speeltuin of doorloopattractie mogen verwachten.

flyingtiger
30-12-17, 15:32
Mij zou het niet verbazen als het een of andere show zou zijn, zoals Katara, wordt ook een beetje beschouwd als attractie.

simon
03-01-18, 14:29
Op de Fandag deed men vaag over het eerste gebouw dat je tegenkomt als je de toegangscontrole doorlopen hebt, alsook over de grote toren die je van ver zal kunnen zien. Mogelijks komt hier dus iets terecht... Ook dat ene gebouwtje op de eerste concepts is nog altijd onbekend.

Er komt sowieso een avondshow in het toegangsgebied, waarvoor een podium gebouwd wordt. Dit zal wellicht ook als attractie meetellen, maar toch verwacht ik nog 1 à 2 grote(re) verrassingen in de 'onbekende' gebouwen.

Waliboy
10-01-18, 19:49
Is dit de eerste voorbereiding voor de aankondiging van de nieuwe inkomzone?

Gericht aan een onbekende ontvanger

https://www.mupload.nl/img/efy5962r10b9.jpg

Jaren, maanden of wellicht eeuwenlang zonder oever of wal. Opgestuurd met verschillende zeestromen en winden mee. Al deinend, golvend en stromend maakte het een lange reis.

Maar het vond hier zijn mysterieuze eindpunt.

Bron: https://2018.toverland.com/

simon
11-01-18, 12:12
Zou inderdaad wel goed kunnen. Het nieuwe theater zal alvast water en zand hebben volgens de concepts... En je ziet ook aangespoelde bootjes.

http://i.imgur.com/xV91DUy.jpg

Waliboy
14-01-18, 13:11
Meer track en supports.

Oersterke steunpilaren voor een spannende vlucht

Die prachtige baandelen van Fēnix verdienen natuurlijk een flinke steun in de rug. Gelukkig zijn nu ook de eerste kolommen gearriveerd in Avalon! Deze bieden straks de perfecte ondersteuning bij een spannende vlucht onder de vleugels van de mythische vuurvogel.


https://www.mupload.nl/img/xfwzsr.jpg

https://www.mupload.nl/img/48of6pub.jpg

https://www.mupload.nl/img/tnyu7vyh7bhe1.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

yelle8
14-01-18, 15:58
Oei, die supportkleuren vallen precies toch maar tegen...

etwien
14-01-18, 16:09
Oei, die supportkleuren vallen precies toch maar tegen...

Dat was ook mijn eerste idee, maar ik denk als het totaalplaatje klaar is dit best wel mooi zal zijn!

Nathan G
14-01-18, 16:54
Ik vind de kleuren eigenlijk net heel mooi in combinatie met dat blauw :p

Waliboy
14-01-18, 17:08
Dat was ook mijn eerste idee, maar ik denk als het totaalplaatje klaar is dit best wel mooi zal zijn!

Reactie van Tessa Maessen op Twitter:

Op deze foto zien ze er weer heel anders uit :)! Je zult het gewoon met je eigen ogen moeten zien!

https://www.mupload.nl/img/ky8lp01.jpg
Bron: https://twitter.com/tessamaessen

yelle8
14-01-18, 17:10
Reactie van Tessa Maessen op Twitter:

Op deze foto zien ze er weer heel anders uit :)! Je zult het gewoon met je eigen ogen moeten zien!

https://www.mupload.nl/img/ky8lp01.jpg
Bron: https://twitter.com/tessamaessen

Inderdaad, daar blinken ze meer, op de andere zien ze er doffer en vuiler uit (mss door eventuele dauw die erop zit?) Wachten op een foto met zon :)

Simon42
15-01-18, 13:20
Mijn eerste idee bij de foto van de supports was ook nogal lauw, precies of het was zo'n matte roestkleur. De triestige belichting met het bewolkte weer helpt natuurlijk ook niet. Ik denk wel met haar nieuwe foto dat het goed zal passen bij het helblauw van de coaster.

Ignace
15-01-18, 18:32
Ik hoop net wel op een matte, roestachtige kleur. Past mooi bij het thema en is redelijk origineel.

Pretparkfreak7
17-01-18, 15:02
Toverland onthult een stukje van de vuurtoren (het ding lijkt toch licht uit te stralen) die er aan de ingangszone komt:

https://2018.toverland.com/slir/w960-h960-c1x1%20/https://2018.toverland.com/2018/wp-content/uploads/2018/01/180117_punt.jpg

Voorlopig komt dat bovenste stukje nog vrij goed overeen met die 'oude concept art' die er een tijdje eerder lekten. Ergens vind ik dat jammer. Het is zonde om zo'n hoog bouwwerk neer te zetten zonder dat er iets mee gedaan wordt. Het lijkt me echt wat te klein om een uitkijktoren te worden.

http://i.imgur.com/b71yrGe.jpg

Ignace
17-01-18, 15:07
ligt het aan mij of willen ze hier invloeden van de verschillende themagebieden insteken? De top past bij hal 1, het strooien dakje daaronder doet denken aan de Dwervels, de stenen toren kan perfect in de middeleeuwse contaxt van Avalon passen en de 'kroon' net boven het onderste dakje heeft ook iets weg van de Troy Area. Dan zou het gebouwtje zelf in Magic Forest-sfeer moeten zijn, maar dat zie ik niet meteen terug.

simon
17-01-18, 16:44
ligt het aan mij of willen ze hier invloeden van de verschillende themagebieden insteken? De top past bij hal 1, het strooien dakje daaronder doet denken aan de Dwervels, de stenen toren kan perfect in de middeleeuwse contaxt van Avalon passen en de 'kroon' net boven het onderste dakje heeft ook iets weg van de Troy Area. Dan zou het gebouwtje zelf in Magic Forest-sfeer moeten zijn, maar dat zie ik niet meteen terug.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar zou wel een leuke speling zijn van de verschillende thema's en een mooie samenkomst van de verschillende gebieden. De binnenkant van het gebouw kan misschien in Magic Forest-sferen zijn?

simon
18-01-18, 17:33
En de openingsdatum is bekend! Zaterdag 7 juli 2018 opent Port Laguna als nieuwe entreezone de deuren, met daarnaast het nieuwe themagebied Avalon met Fenix.

De nieuwe entreezone Port Laguna wordt aangekleed als een idyllisch havenstadje met souvenirwinkels, horeca, entertainment, een waterspeelplaats en bijzondere interactieve elementen. De naam wordt Port Laguna. Het zal er altijd warm en kleurrijk zijn, ook bij grijs en somber weer." Als bezoekers de kassa's en de toegangscontrole zijn gepasseerd, bevinden ze zich midden in een havengebied met azuurblauw water en een sfeervolle boulevard: de Via Magia.

Aan de Via Magia komen verschillende gebouwen te liggen: souvenirwinkel Mundo Magica, eettentje Mañana, toiletten, souvenirwinkel Magistralis' Magic Store, spellenkramen en vuurtoren Solaris. Het entreegebied biedt ook onderdak aan kluisjes en de gastenservice. Een groot terras en waterspeelplaats La Sirena maken het plaatje compleet. Bovendien is er plek voor een groot podium in de zomermaanden.

De Magic Store van de familie Magistralis is niet zomaar een souvenirwinkel. Voordat bezoekers de mysterieuze winkel betreden, worden ze door een tovenaar verwelkomd in het Magiezijn voor een speciale interactieve voorshow. In de winkel zelf zijn toverstokken te koop die in Port Laguna verschillende effecten kunnen activeren.

Bron (https://www.looopings.nl/weblog/9286/Dit-wordt-het-nieuwe-entreegebied-van-Toverland-Port-Laguna.html)

Pretparkfreak7
18-01-18, 17:44
https://2018.toverland.com/wp-content/themes/toverland-2018/assets/img/header-port-laguna.jpg

Een overzichtsconceptart staat ook op de 2018-site van het park.

Toverland strooit in zijn persdossier (te raadplegen via 'nieuws' op de site van het park) nog héél uitgebreid met concept arts.

https://i.imgur.com/VGgNL7x.png

https://i.imgur.com/5vOBPdX.png

https://i.imgur.com/TJpwOmy.png

https://i.imgur.com/GFlri15.jpg

https://i.imgur.com/9kK1lqb.png

https://i.imgur.com/ugR1t0o.png

https://i.imgur.com/m4JN1E7.png

https://i.imgur.com/cHwPuSI.png

https://i.imgur.com/39LEf5q.png

https://i.imgur.com/bfGdYM3.png

https://i.imgur.com/yY9Kicz.png

https://i.imgur.com/TYO62pF.png

Simon42
18-01-18, 19:29
Ik ben zeer enthousiast! Wat een prachtige concepten en leuke achtergrondverhalen. Deze zomer wil ik zeker een bezoekje brengen aan Toverland. Ook een thumbs up voor hun PR departement met hun website, korte teaser filmpjes en veelbelovende soundtrack.

Waliboy
18-01-18, 19:38
Veel meer info en concepten vinden jullie hier:

http://tvlfansite.nl/2018/01/18/toverland-onthult-in-het-nieuwe-entreegebied-port-laguna-kan-echt-getoverd-worden/

Wordt voor de eerste keer een Toverland abo... :)

GriffonofNemesis
19-01-18, 09:09
Vind het er zeer mooi uitzien en ik ben inderdaad benieuwd als het zal stralen, ook tijdens donkere dagen. Het gebied doet me niet alleen aan Universal denken, maar ook aan het Medditeraanse gebied van PortAventura. Wellicht zal het wel minder groot zijn?

Dit park is echt het park van 2018 volgens mij, ik hoop zo dat de Wing Coaster mij kan verrassen met een beleving boven verwachtingen!

coasterfrenzy
19-01-18, 11:47
Vind het er zeer mooi uitzien en ik ben inderdaad benieuwd als het zal stralen, ook tijdens donkere dagen. Het gebied doet me niet alleen aan Universal denken, maar ook aan het Medditeraanse gebied van PortAventura. Wellicht zal het wel minder groot zijn?


Wellicht omdat Port Aventura van Universal was (en tot voor kort nog steeds de naam Universal mee droeg). En wellicht omdat beiden met "Port" beginnen.

Qua stijl zie ik het zelf in elk geval een stuk minder. Waar Port Avantura nog heel erg wit is, ziet dit er al een stuk zanderiger uit. Daar komt ook aardig wat meer fantasie bij kijken, maar ook zie ik invloeden uit de Magische Vallei (Afrikaans) en Troy terug komen in dit gebied.

simon
19-01-18, 12:56
Bedankt voor het toevoegen van de concept arts. Ik slaagde hier gisteren niet in toen ik mijn post plaatste. :)


Dit park is echt het park van 2018 volgens mij, ik hoop zo dat de Wing Coaster mij kan verrassen met een beleving boven verwachtingen!

Sowieso het Nederlandse park van 2018!

Ik kan al niet wachten tot de Fanday in augustus. Zal zeker en vast de moeite worden.

Jak
19-01-18, 19:12
Wat me ook opvalt: de recente namen die themagebieden krijgen: Avalon, Troy, Magic Forest, ... zijn toch allemaal internationaal klinkend. Moeten we binnenkort ook een verengelsing verwachten van Het Land van Toos en De Magische Vallei. Het lijkt me toch logisch als ze binnenkort ook buitenlandse toeristen aantrekken. Je ziet bv. ook al dat er welkom in 4 talen staat.

flyingtiger
21-01-18, 12:10
Gisteren waren we te gast op de voorstelling van Port Laguna met een werfrondleiding. We hebben een beetje gefilmd en de beelden gecompileerd in een kort filmpje:


http://www.youtube.com/watch?v=WI6TmVa_g3o

Tevens hebben we een verse lading foto's meegebracht :)

Funderingen voor Fenix:

https://i.imgur.com/fNN4HI7.jpg

https://i.imgur.com/AeSdZu7.jpg

https://i.imgur.com/dg5SZ2G.jpg

https://i.imgur.com/M9KWTOA.jpg

https://i.imgur.com/JDFbi28.jpg

Track en supports Fenix:

https://i.imgur.com/SVXwGmN.jpg

https://i.imgur.com/zXZcs5l.jpg

https://i.imgur.com/19AUL0x.jpg

Werkruimte onder de stationszone van Fenix (voor zowel Fenix als Merlin's Quest):

https://i.imgur.com/qYLFw4J.jpg

https://i.imgur.com/2Y8SYuM.jpg

Hier zullen de boten van Merlin's Quest opgetakeld kunnen worden naar de werkruimte:

https://i.imgur.com/OJeYlaS.jpg

Kant waar Fenix binnenkomt en buitengaat:

https://i.imgur.com/CprrGq8.jpg

Rechtsboven ingang Fenix, waar een wenteltrap naar beneden komt. Net links ernaast boven komt nog een shop (dus zal nog een wand komen ergens). De trap wordt wel volledig dichtgemaakt tegenover het darkridegedeelte van Merlin's Quest. En dan onderaan zie je waar het darkride stuk begint, met helemaal links de uitgang van het darkride stuk:

https://i.imgur.com/qRWFPc9.jpg

De structuur voor de rotswand van buiten:

https://i.imgur.com/L3hOxBO.jpg

https://i.imgur.com/shb3yIe.jpg

De uitgang van het darkridegedeelte:

https://i.imgur.com/1TSbGuo.jpg

Station Merlin's Quest in aanbouw:

https://i.imgur.com/spDZ6bq.jpg

De front side van het gebouw van Fenix en darkridegedeelte Merlin's Quest:

https://i.imgur.com/prhsmzx.jpg

De game gallery krijgt al aardig vorm. Deze krijgt nog een andere naam, maar men is nog zoekende naar een gepaste naam. Alle suggesties zijn welkom hebben ze gezegd.

https://i.imgur.com/D9tNV8f.jpg

Magistralis' Magic Store wordt de interactieve attractie met toverstokjes. Het toverhuis 2.0 zeg maar, waar de 'show' een 6 minuten duurt en dit per groepen van 25 personen. Deze toverstokken zijn al meer geavanceerd en zullen op basis van verschillende bewegingen andere dingen doen. In de attractie leen je deze stokken, maar je kan ze ook kopen en dan daarmee in de rest van Port Laguna allerlei interactieve elementen activeren. Wellicht komt de prijs ergens rond de €20 te liggen. Je krijgt er dan ook een map bij waarop alle punten staan die in Port Laguna liggen die met de toverstaf geactiveerd kunnen worden.

https://i.imgur.com/GnaAjRn.jpg

In het huis binnenin staat alles op z'n kop. Dit kan je al op de concept art zien als je heel goed kijkt. Op de volgende foto zie je het alvast ook (omgekeerd boekenrek met rolladder):

https://i.imgur.com/SivLETT.jpg

De toegang:

https://i.imgur.com/1Cm9UkS.jpg

https://i.imgur.com/3891z9S.jpg

Het kluisgebouw in opbouw:

https://i.imgur.com/U4bfTaW.jpg

Beneden aan de trap zal een traliesdeur met een sleutel zijn. Op de trap staat ergens een bezem. Wanneer aan de sleutel wordt gedraaid, zal de bezem heen en weer beginnen gaan. Dus ook hier een interactief element.

Voorts had ik nog een 2 of 3 foto's denk ik, maar m'n smartphone is een paar keer uitgevallen door de koude en die foto's werden dus blijkbaar niet opgeslagen :p. Maar goed, met bovenstaande reeks en extra duiding hebben jullie toch alweer een mooie update nu hé ;).

simon
22-01-18, 12:12
Bedankt voor de update! Ik denk dat het wel een leuke zone zal worden, maar hopelijk zullen die toverstaffen toch niet te veel geld kosten... Anders vrees ik een beetje dat weinig bezoekers dit maar zullen gebruiken.

Simon42
22-01-18, 21:45
Bedankt voor de update! Ik denk dat het wel een leuke zone zal worden, maar hopelijk zullen die toverstaffen toch niet te veel geld kosten... Anders vrees ik een beetje dat weinig bezoekers dit maar zullen gebruiken.

In de Universal parken waar ze het concept hebben afgekeken, kost zo'n interactieve stok $49.95 en gaan als zoete broodjes over de toonbank. Iets minder zoet dan de "gewone" stokken die voor minstens $30 verkocht worden, maar dan nog. Mensen geven voor nuttelozere prullen meer geld uit in een pretpark.

simon
23-01-18, 09:49
In de Universal parken waar ze het concept hebben afgekeken, kost zo'n interactieve stok $49.95 en gaan als zoete broodjes over de toonbank. Iets minder zoet dan de "gewone" stokken die voor minstens $30 verkocht worden, maar dan nog. Mensen geven voor nuttelozere prullen meer geld uit in een pretpark.

Maar ik denk dat je bij Universal al een ander publiek aanspreekt. Geven Amerikanen sowieso al niet meer uit aan merchandising dan Europeanen? En ik vermoed dat ze in Universal gekoppeld zijn aan Harry Potter, wat sowieso ook al een populaire IP is.

Waliboy
23-01-18, 20:21
Een joekel van een kraan heeft plaats genomen op het bouwterrein van Avalon. Met een hijsvermogen van maar liefst 220 ton, heeft het één doel: Fēnix letterlijk laten ‘vliegen’. De eerste baandelen worden vanaf vandaag het station in gehesen en dat levert mooie beelden:

https://www.mupload.nl/img/84z6sxe8235x.jpg

https://www.mupload.nl/img/5y5q0qwl3epiv.jpg

https://www.mupload.nl/img/f75a4re.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

Waliboy
25-01-18, 19:44
Stationsgebouw Fenix:

https://www.mupload.nl/img/kepdawoc.jpg

https://www.mupload.nl/img/8ad7jfr.jpg

https://www.mupload.nl/img/2llf16235.jpg
Bron: https://twitter.com/tessamaessen/

Ignace
25-01-18, 20:16
Wat vreemd: ik kan me niet direct een andere B&M inbeelden die behalve het station, ook nog eens de transfer naar de remise én een 180 graden bocht in het stationsgebouw hebben steken. Moet best een bouwsel worden zo!

flyingtiger
18-02-18, 14:20
Bouwupdate

Het station van Merlin's Quest krijgt meer en meer vorm:

https://i.imgur.com/VACXIN8.jpg

https://i.imgur.com/sguLMFK.jpg

https://i.imgur.com/z2yiN71.jpg

Ook het restaurant Flaming Feather is al vergevorderd:

https://i.imgur.com/XMcwtv4.jpg

Nog geen support van Fenix te zien in de buitenzone:

https://i.imgur.com/aYaN8hL.jpg

borisvdd
18-02-18, 20:27
mooie update, thx!

Putoor
22-02-18, 19:43
En ook elders wordt hard gewerkt aan de nieuwe gebieden:

966390327320903681

Ook voor de Magische Vallei hebben Peter van Holsteijn en Tessa in de studio gestaan, als ik me niet vergis. Ik vind het wel charmant dat ze dit zelf doen.

Waliboy
26-02-18, 15:21
Een zeer uitgebreide update vinden jullie terug op: https://tvlfansite.nl/

Een kleine selectie hiervan:

https://www.mupload.nl/img/0b2pd695yb92.jpg

https://www.mupload.nl/img/v8kz2fele0vfp.jpg

https://www.mupload.nl/img/g050tyyb2uq9v.jpg

https://www.mupload.nl/img/7b4zr852btq.jpg

https://www.mupload.nl/img/9tnl0g35vy.jpg

https://www.mupload.nl/img/vlhbekz97fc3g.jpg

https://www.mupload.nl/img/r1thvw4.jpg

https://www.mupload.nl/img/4ceigig.jpg

https://www.mupload.nl/img/nlaijvw1qqos.jpg

https://www.mupload.nl/img/bz5465r.jpg

https://www.mupload.nl/img/j45826vuqeh.jpg

Met veel dank aan: https://tvlfansite.nl/

Waliboy
04-03-18, 22:24
Een paar nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/8zjdy78n.jpg

https://www.mupload.nl/img/g2qnfgcahz8.jpg

https://www.mupload.nl/img/42tijdkv7ful.jpg

Dit en meer: hyyyper @ themepark.nl

Waliboy
07-03-18, 22:08
De wachtrij van houten achtbaan Troy werd de afgelopen weken aangepast. De ingang van de attractie wordt verplaatst naar het houten bruggetje aan de ingang van Troy Area. Het duingebied wordt voortaan het verlengde stuk van de wachtrij:

https://www.mupload.nl/img/cwjx291rm5yp0.jpg

https://www.mupload.nl/img/b829ejwv0.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

Waliboy
09-03-18, 19:39
Het kleinste kamertje

Het stro komt op dit moment al uit het plafond van wel hele speciale paardenstallen. Het dringt zelfs de muren al binnen! De houten constructie van de prachtige toiletten in Avalon wordt op dit moment ook voorzien van een mooie kleur. Maak straks als een ware ridder of jonkvrouw een bijzondere sanitaire stop. Deze toiletten zijn straks te vinden in herberg The Flaming Feather.

https://www.mupload.nl/img/wykf5semrt.jpg

https://www.mupload.nl/img/1cuvqojc3o.jpg

https://www.mupload.nl/img/8u588b.jpg

https://www.mupload.nl/img/8bnduckwc.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

Waliboy
11-03-18, 12:25
De voet van de vuurtoren Solaris is onlangs verrezen:

https://www.mupload.nl/img/vck1nvdt.jpg

Bron: https://twitter.com/Petrus1983

Talocan
14-03-18, 19:54
De nieuwe gebieden zijn nog wat in mist gehuld, maar al wel vrij goed zichtbaar op het nieuwe parkplan.
http://www.toverland.com/attractiepark/plattegrond/

450 451

Hun nieuwe site ziet er trouwens erg goed uit en zéér praktisch naar mijn mening.

Update: Zie nu pas dat je de zone's ook zonder mist kan terug vinden op de pagina's van Fenix en het Magiezijn (dat overigens als show wordt aangeduid).

Waliboy
14-03-18, 20:36
De volledige plattegrond (Photoshop Jordi_a @ themepark.nl):

https://www.mupload.nl/img/33obxyw.jpg

Earlyspencer
14-03-18, 20:38
Online tickets 'Zomer' zijn op de officiële parkwebstek momenteel maar tot 6 juli te koop: https://tickets.toverland.com/?_ga=2.139259579.940326241.1521056068-1870316180.1521056068 Wie verwittigt het K(N)MI even?

Zou de ticketprijs omhoog gaan zodra Toverland een volwaardig, dagvullend park is geworden? Die nieuwe attracties en zones moeten wel ergens mee betaald worden natuurlijk.

bobby turbo
14-03-18, 20:57
Online tickets 'Zomer' zijn op de officiële parkwebstek momenteel maar tot 6 juli te koop: https://tickets.toverland.com/?_ga=2.139259579.940326241.1521056068-1870316180.1521056068 Wie verwittigt het K(N)MI even?

Zou de ticketprijs omhoog gaan zodra Toverland een volwaardig, dagvullend park is geworden? Die nieuwe attracties en zones moeten wel ergens mee betaald worden natuurlijk.

De abonnement gaan iig geval omhoog die dag, dus ik zou er niet van verschieten de tickets ook

simon
20-03-18, 17:24
Op de Toverland Fanday hadden ze toch aangekondigd dat de ticketprijs omhoog zou gaan met een paar euro?

belgiumfalcon
22-03-18, 16:51
op https://2018.toverland.com zijn nieuwe foto's van fenif die de hoogte in gaat
ik weet nog niet hoe je foto's plaatst want ben nieuw
ik zou het leuk vinden als iemand anders ze kan plaatsen

Nathan G
22-03-18, 17:35
op https://2018.toverland.com zijn nieuwe foto's van fenif die de hoogte in gaat
ik weet nog niet hoe je foto's plaatst want ben nieuw
ik zou het leuk vinden als iemand anders ze kan plaatsen

In dit topic staat handig uitgelegd hoe je ze gemakkelijk kan plaatsen :) :
http://board.pretparken.be/showthread.php?392-How-to-Foto-s-uploaden-en-plaatsen

Bij deze zet ik ook maar even de foto's erop:

https://i.imgur.com/NfpnL3Z.jpg

https://i.imgur.com/oMKyGZq.jpg

https://i.imgur.com/1nq29jC.jpg

https://i.imgur.com/E2gzHRW.jpg

https://i.imgur.com/1ngDqyI.jpg

belgiumfalcon
22-03-18, 17:57
bedankt voor de link en voor de foto's te plaatsen voor anderen

Waliboy
25-03-18, 11:05
Nieuwe ingang voor Troy:

https://www.mupload.nl/img/yrsse0sf1al93.jpg

Nieuw terras in Troy gebied:

https://www.mupload.nl/img/gcwfppjdyo1a.jpg

https://www.mupload.nl/img/sdgttsg3vy6.jpg

Ook de ingang van Djengu River werd verplaatst:

https://www.mupload.nl/img/0rdlg3x7t.jpg

Avalon:

https://www.mupload.nl/img/we08yr6iaj5.jpg

https://www.mupload.nl/img/dcsv89mi53.jpg

https://www.mupload.nl/img/q3mqg16m.jpg

Nieuwe entreegebied:

https://www.mupload.nl/img/9dmtdrcosgyc1.jpg

Bron: https://twitter.com/toverlandfans

Nathan G
25-03-18, 13:15
Heerlijk om één van mijn favoriete Benelux-parkjes er zo op vooruit te zien gaan! Relatief kleine dingen die toch zo een grote verbetering zijn! Is het al bijna 7 juli...?

Waliboy
25-03-18, 16:26
De eerste baandelen van de lifthill werden vandaag geplaatst:

https://www.mupload.nl/img/ukb2gnx.jpg

https://www.mupload.nl/img/ycq4bc0is.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

Nathan G
29-03-18, 13:04
Het gaat hard in Toverland! De lifthill van Fēnix staat al (deels?) overeind!

https://i.imgur.com/FeA1c8g.jpg

flyingtiger
06-04-18, 11:02
Toverland gaat ook een eigen making-of serie brengen vanaf vrijdag 13 april, dit om de 2 weken en 8 afleveringen lang. Een teaser:


https://www.youtube.com/watch?v=KWKryviUz8s

Pretparkfreak7
06-04-18, 11:07
Leuk dat ze een making-of doen! Caroline in communicatiemodus heeft ondertussen wel een herkenbare stijl: er is altijd iets wollig en zweverig aan wanneer ze over zaken praat. :p

Nathan G
06-04-18, 18:50
Leuk dat ze een making-of doen! Caroline in communicatiemodus heeft ondertussen wel een herkenbare stijl: er is altijd iets wollig en zweverig aan wanneer ze over zaken praat. :p

Hahaha, fantastisch verwoord! Maar ik kan me er eerlijk gezegd wel in vinden :p

Inderdaad erg leuk dat ze zo'n serie doen, ik kijk ze altijd graag en zeker deze lijkt me erg leuk om te volgen!

Waliboy
11-04-18, 17:50
Nu wordt het pas echt interessant:

https://www.mupload.nl/img/2414m9v9zu.jpg

> https://twitter.com/SergioaartsA

belgiumfalcon
11-04-18, 18:48
Nu wordt het pas echt interessant:

https://www.mupload.nl/img/2414m9v9zu.jpg

> https://twitter.com/SergioaartsA

ik zag hem op een fb foto ook en blijkbaar staat hij al op het dak

belgiumfalcon
12-04-18, 17:47
hoogste punt word waarschijnlijk volgende week bereikt
https://www.looopings.nl/weblog/9895/Hoogste-punt-van-nieuwe-wing-coaster-Toverland-komt-in-zicht.html

knessel
12-04-18, 18:51
die foto's zijn toch veelbelovend, ik kijk ut naar het vervolg en de testritjes !

Waliboy
12-04-18, 19:06
Nog een paar plaatjes:

https://www.mupload.nl/img/1f3lc0llwnad.jpg

https://www.mupload.nl/img/q4g2jui9a.jpg

https://www.mupload.nl/img/hk7die3o6.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

flyingtiger
13-04-18, 18:36
De eerste aflevering van The Making of Port Laguna & Avalon:


http://www.youtube.com/watch?v=x6WnfjgQRnA

Waliboy
13-04-18, 19:22
Meer foto's van deze heerlijke uitbreiding:

https://www.mupload.nl/img/ak4anw.jpg

https://www.mupload.nl/img/s1uhfj27t5.jpg

https://www.mupload.nl/img/uv4z7beio.jpg

https://www.mupload.nl/img/0pw3vljegq.jpg

https://www.mupload.nl/img/glfb2bkc5lhjl.jpg

https://www.mupload.nl/img/5hq6xrr6yzw.jpg

https://www.mupload.nl/img/b6dsiw9.jpg

https://www.mupload.nl/img/0yvpu271v.jpg

https://www.mupload.nl/img/cl8gcnfkeb.jpg

Dit en meer: https://www.toverlandfansite.nl/

Waliboy
14-04-18, 12:44
Foto's van het nieuwe themagebied:

https://www.mupload.nl/img/q5kojre4xg.jpg

https://www.mupload.nl/img/xg6de9c3.jpg

https://www.mupload.nl/img/51bg3v6acd.jpg

https://www.mupload.nl/img/lwo2zsg5ua5.jpg

https://www.mupload.nl/img/fraztk7d5anq.jpg
Bron: https://www.toverlandfansite.nl/

GriffonofNemesis
14-04-18, 18:15
Begin er al echt zin in te krijgen! :D Ook grappig in het filmpje dat ze zo verwijst naar Merlijn op een verhalende manier :p

Nathan G
18-04-18, 10:34
En het is zover! Vandaag werd het hoogste punt van Fenix bereikt!

https://i.imgur.com/By3LdeN.jpg

https://i.imgur.com/Nm7n3jB.jpg

https://i.imgur.com/1YgiDk5.jpg

https://i.imgur.com/DRM7NzN.jpg

https://i.imgur.com/SwmhG8V.jpg

Foto's: ToverlandFansite

Steventje
18-04-18, 12:38
Prachtig. Dat gaat goed komen. Wonderbaarlijk om te zien hoe prachtig dit park blijft groeien.

Rickie97
18-04-18, 12:45
Dit ziet er echt fenomenaal goed uit. Meer heb ik daar niet op te zeggen :p

Zeuske83
18-04-18, 14:46
https://www.youtube.com/watch?v=Zanxn3NHvZY

Een video gemaakt door xtremerides. Hij heeft een werfbezoek gedaan. Vanaf min 3 begint het echt.

Zeer leuke video over het nieuwe gebied. Ziet er mooi uit...

flyingtiger
18-04-18, 17:46
Wat meer foto's :)

https://i.imgur.com/xOV75Om.png

https://i.imgur.com/ilXqbKz.png

https://i.imgur.com/3TNLtbr.png

https://i.imgur.com/uUAbx1m.png

Waliboy
20-04-18, 18:25
Heerlijk toch:

https://www.mupload.nl/img/g8it5z4l.jpg

Bron: https://twitter.com/toverland/

Steventje
20-04-18, 18:48
Dat ziet er mooi uit

belgiumfalcon
20-04-18, 18:54
Heerlijk toch:

https://www.mupload.nl/img/g8it5z4l.jpg

Bron: https://twitter.com/toverland/

dat ziet er echt al zo vet uit

disneymagie
22-04-18, 20:38
Vandaag rondleiding gehad op de site van Port Laguna en Avalon. Hier enkele sfeerbeelden.

Dit wordt de nieuwe parking voor de gasten, deze wordt eerst gevuld en als deze vol is gebruiken ze verder de oude parking.
https://i.imgur.com/KfTg5iY.jpg
https://i.imgur.com/ErTdogA.jpg


Nieuwe ingang.

https://i.imgur.com/kIynzyZ.jpg
https://i.imgur.com/jVIzEsu.jpg
https://i.imgur.com/gibqQ6l.jpg
https://i.imgur.com/tTe9S6A.jpg
https://i.imgur.com/9IuZ7fX.jpg
https://i.imgur.com/KRpmMqS.jpg
https://i.imgur.com/Wj7HStG.jpg
https://i.imgur.com/pKxPCnz.jpg
https://i.imgur.com/vr5OHWz.jpg


De gezellige sfeer van Port Laguna.
Komen gezellige winkeltjes, eetgelegenheden en prachtig meer.
https://i.imgur.com/QrQ9fa4.jpg
https://i.imgur.com/i8fwEK7.jpg
https://i.imgur.com/dF6fbbo.jpg
https://i.imgur.com/a6FtSqq.jpg
https://i.imgur.com/oIFzhFH.jpg
https://i.imgur.com/7cXfM9J.jpg
https://i.imgur.com/YWQaT9v.jpg
https://i.imgur.com/hE62Fce.jpg
https://i.imgur.com/ZtRxQe3.jpg
https://i.imgur.com/fFGhlae.jpg
https://i.imgur.com/ai5gOAL.jpg
https://i.imgur.com/mR4nGE5.jpg
https://i.imgur.com/djkT7JY.jpg
https://i.imgur.com/QdJe08H.jpg
https://i.imgur.com/JIg1vzM.jpg
https://i.imgur.com/G7mrg2k.jpg


Doorgang naar Troy.

https://i.imgur.com/3p75jnd.jpg
https://i.imgur.com/jZlkLCr.jpg

Het nieuwe gebied Avalon, met de nieuwe coaster Fenix en bootrondvaart: Merlins Quest.
https://i.imgur.com/q1WjYf7.jpg
https://i.imgur.com/5HV1o6S.jpg
https://i.imgur.com/fgVJZ6w.jpg
https://i.imgur.com/4g2m1n6.jpg
https://i.imgur.com/Dtm40vu.jpg
https://i.imgur.com/EPwu85j.jpg
https://i.imgur.com/E3uq3xy.jpg
https://i.imgur.com/EjtHUQW.jpg
https://i.imgur.com/fEUwwHm.jpg
https://i.imgur.com/SMVUkQp.jpg
https://i.imgur.com/3AN7bJR.jpg
https://i.imgur.com/0HBfC95.jpg
https://i.imgur.com/QyA94wc.jpg
https://i.imgur.com/dFdnVMW.jpg
https://i.imgur.com/iwcudef.jpg
https://i.imgur.com/IVWwS2y.jpg
https://i.imgur.com/ToOkjxG.jpg

Foto's: kris peeters - pretparken.be

Steventje
22-04-18, 21:50
Mooie foto’s.

simon
23-04-18, 12:04
Wow, ik verlang al naar de Fandag op 25/08! Zal zeker de moeite worden daar! :)

knessel
23-04-18, 12:21
iemand die een foto vanop de N-277 kan maken (of heeft?), de skyline moet er al helemaal anders uitzien....
https://www.google.com/maps/@51.3959178,5.9724254,3a,40.6y,83.2h,92.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1si5rZDQTLAe2DFqpJ_s9fGw!2e0!7i1 3312!8i6656

Pretparkfreak7
23-04-18, 14:20
Amai die parking! Inclusief een hoeveelheid bomen waar een niet nader genoemd park aan de westkust van in kramp zou schieten wanneer daar daar parkeerpotentieel voor zou moeten ingeleverd worden. En met tegels en al! sommigen leggen dat zelfs in hun park nog niet! :o

Nathan G
24-04-18, 15:59
En plots gaat het heel goed vooruit bij Fēnix, de eerste inversie van Toverland is een feit!

https://i.imgur.com/ei7r9tE.jpg

https://i.imgur.com/G1hldPC.jpg

Foto's: ToverlandFansite

Joran
24-04-18, 17:23
Waw.

Just, waw.

Rickie97
25-04-18, 23:27
Geen commentaar:
UJPrwU2s46k

Pretparkfreak7
25-04-18, 23:48
Geen commentaar...

Wél commentaar! Dit is exact het soort praktijken waarover ik minder enthousiast word bij bedrijven als imascore... Het klinkt allemaal zo dertien in een dozijn. Het schurkt heel dicht aan tegen zowel de magische vallei als de chiapaszone. Vanaf de eerste tonen druipt de imascorigheid er af. Ze moeten toch beter kunnen dan telkens met variaties op hetzelfde thema af te komen?

Talocan
26-04-18, 08:23
Wél commentaar! Dit is exact het soort praktijken waarover ik minder enthousiast word bij bedrijven als imascore... Het klinkt allemaal zo dertien in een dozijn. Het schurkt heel dicht aan tegen zowel de magische vallei als de chiapaszone. Vanaf de eerste tonen druipt de imascorigheid er af. Ze moeten toch beter kunnen dan telkens met variaties op hetzelfde thema af te komen?

Verschil met magische vallei is inderdaad wel erg klein... :(

Steventje
26-04-18, 10:45
Dan moet je eerst gaan vragen wat toverland besteld heeft. Zij zijn de klant en vragende partij. Misschien was het wel hun wens??

Waliboy
26-04-18, 18:51
Wat blijft dit toch heerlijk om volgen:

https://www.mupload.nl/img/alkngjhg.jpg

https://www.mupload.nl/img/ca2k0xc.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

Putoor
26-04-18, 19:13
Dan moet je eerst gaan vragen wat toverland besteld heeft. Zij zijn de klant en vragende partij. Misschien was het wel hun wens??

Precies, dat denk ik ook. Vaak wil het park gewoon deze sound krijgen en dan levert IMAscore dit ook. Met vele andere soundtracks (Helix, The Smiler, Thorpe Park, Mami Wata, maar ook Toverlands eigen Magic Forest) hebben ze volgens mij toch bewezen dat ze echt wel andere dingen aankunnen.

flyingtiger
27-04-18, 12:30
Aflevering 2 van The Making of Port Laguna & Avalon:


http://www.youtube.com/watch?v=ZBQ4lq8pQ-E

coasterfrenzy
27-04-18, 14:36
Precies, dat denk ik ook. Vaak wil het park gewoon deze sound krijgen en dan levert IMAscore dit ook. Met vele andere soundtracks (Helix, The Smiler, Thorpe Park, Mami Wata, maar ook Toverlands eigen Magic Forest) hebben ze volgens mij toch bewezen dat ze echt wel andere dingen aankunnen.

IMAScore is koning van het neerzetten van sfeer. De Magische Vallei, Port Laguna en ook de Nieuwe zone worden qua sfeer amper verschillend, dus dan hoor je dat ook terug in de muziek. Kijk anders maar eens naar die brug op de laatste foto. Zelfde opstapeling van stenen die je ook in de Magische Vallei en Port Laguna ziet.

Overigens heeft IMAScore ook de trailermuziek voor de laatste paar Star Wars films en ook de Solo Film verzorgt. Dat klinkt toch ook bewust anders.

En for the record: Het muzikaal niveau van Chiapas ligt toch wel een pak hoger dan dit hoor. Ik snap wel waarom je de link legt, maar werkelijk de enige overeenkomst is dat dezelfde instrumenten gebruikt worden voor de hoofdlijn van de muziek, maar waar chiapas nog tal van ondersteunende lijnen heeft, zijn deze hier maar zeer magertjes aanwezig (laten we zeggen: De details ontbreken).

Waliboy
27-04-18, 22:29
Stevig tempo:

https://www.mupload.nl/img/46ouz04r0vu.jpg

Bron: https://twitter.com/toverlaan

Waliboy
29-04-18, 18:42
Na het bereiken van de Immelman en de Helix volgt een Zero-G Roll. Een tweede inversie in de bouw van Fēnix is een feit:

https://www.mupload.nl/img/9vsm26kglfxyq.jpg

https://www.mupload.nl/img/ov9asakmlsamt.jpg

https://www.mupload.nl/img/rt8vfc9x6bq9o.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

Waliboy
03-05-18, 19:49
Nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/20t5r4dvrzmgi.jpg

https://www.mupload.nl/img/pdreffff68.jpg

https://www.mupload.nl/img/s0189fxseq3i.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

https://www.mupload.nl/img/1ckr49tir8jth.jpg

https://www.mupload.nl/img/p87m3177u9hz.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

belgiumfalcon
03-05-18, 19:56
dus enkel bocht op hoogte nog en stuk overkop en de scherpe bochtjes en baan is af wow

Pretparkfreak7
05-05-18, 11:41
De vista's vanop het hoogste punt van Troy worden er ook niet slechter op!
https://i.imgur.com/AtWPvlV.jpg

Bron: Tessa Maessen op Twitter

Steventje
05-05-18, 12:35
Prachtig zicht, ik kijk er al naar uit om het te zien als het klaar is.

Jak
05-05-18, 15:24
De vista's vanop het hoogste punt van Troy worden er ook niet slechter op!
https://i.imgur.com/AtWPvlV.jpg

Bron: Tessa Maessen op Twitter

Ondanks BoosterBike niet gethematiseerd is vind ik het niet storend dat een groot deel van de achtbaan er ongethematiseerd bijligt. Doordat hij een soort van scheiding vormt tussen Troy, Port Laguna en De Magische Vallei vormt hij zowat de rode draad tussen de verschillende zones.

Voor mij hoeft een uitgebreide thematisatie niet, maar als ze het toch doen opteer ik voor een thematisatie met vooral veel groen. Bamboe, varens, tropische planten, ... Lijkt me aan te sluiten bij alle drie de themagebieden. Voor de karretjes van de BoosterBike misschien meer de nadruk leggen op het 'ontdekken' en 'avontuurlijke' om zo een neutraal thema te creëren.

simon
07-05-18, 16:42
BoosterBike zou ik een nieuwe naam geven, beter passend bij de rest van de zone Magical Forest? Ik zou dan ook extra groene aankleding geven, met bvb. een boom bij de grote helix. De motors zou ik herthemen naar een meer fantasierijke variant.

Joran
07-05-18, 19:15
En toen was de baan compleet! :D

522

Bron: https://twitter.com/tessamaessen (aka de comms manager van het park :D)

Evejur
08-05-18, 08:06
Zo op dit zicht lijkt de baan nog redelijk compact

simon
08-05-18, 09:26
En toen was de baan compleet! :D

522

Bron: https://twitter.com/tessamaessen (aka de comms manager van het park :D)

Prachtige foto! Ik verlang al naar de zomer! :)

GriffonofNemesis
08-05-18, 12:19
Zo op dit zicht lijkt de baan nog redelijk compact

Ja, is zeker niet om zijn lengte te doen. Ik hoop dat er genoeg near-miss elementen zullen inzitten, want dat maakt de wing zo leuk. Ik ben echt bang dat de ervaring gaat tegenvallen eerlijk gezegd... Hopelijk ben ik mis :D

belgiumfalcon
08-05-18, 15:47
Ja, is zeker niet om zijn lengte te doen. Ik hoop dat er genoeg near-miss elementen zullen inzitten, want dat maakt de wing zo leuk. Ik ben echt bang dat de ervaring gaat tegenvallen eerlijk gezegd... Hopelijk ben ik mis :D

ik zag op een foto dat hij na de zerro g-roll onder een brugje door ging en leek near-miss

zilli
08-05-18, 22:14
Ziet er geweldig uit! Een toffe wingcoaster dichtbij huis - enkel inderdaad heel jammer dat, net zoals bij Baron, de coaster wel heel kort is.

bobby turbo
08-05-18, 22:28
Iedereen zegt nu wel jammer dat die deze zo kort is, maar het is wel de langste van Europa en op geen van de bestaande exemplaren had ik het gevoel dat die te kort was.3

Waliboy
15-05-18, 21:05
Een nieuwe reeks foto's:

https://www.mupload.nl/img/uhme7ng3b53f5.jpg

https://www.mupload.nl/img/590lfcmr6m.jpg

https://www.mupload.nl/img/ar47oopj.jpg

https://www.mupload.nl/img/zs953hbbtlye.jpg

https://www.mupload.nl/img/eh7ocj.jpg

https://www.mupload.nl/img/mkz1kn8xqkqk.jpg

https://www.mupload.nl/img/j4wnzpvoqa.jpg

https://www.mupload.nl/img/bfjl1bvvsuvk.jpg

Bron: https://twitter.com/toverlaan

Waliboy
17-05-18, 19:52
Prachtig toch? :)

https://www.mupload.nl/img/zbjumw0svm7ma.jpg

Bron: https://twitter.com/Pauluzoo

Pretparkfreak7
17-05-18, 21:05
Inderdaad heel sfeervol. Ik vrees een klein beetje voor de kleuren: ze vallen nu al redelijk licht uit... Met wat jaren zon, weer en wind wordt dat misschien te snel te licht en oogt het uiteindelijk flets.

simon
18-05-18, 09:16
Zeer mooi! Dit wordt echt een fantastisch stukje park!

Waliboy
18-05-18, 20:10
Verlichting wordt nu ook aangebracht:

https://www.mupload.nl/img/nbz3x81aib9sm.jpg

Foto: Toverland

Waliboy
21-05-18, 21:34
Paar nieuwe plaatjes:

https://www.mupload.nl/img/d94urmxecu.jpg

https://www.mupload.nl/img/l238jmfbx.jpg

Bron: https://twitter.com/Vlekkeloos_Stan

Pretparkfreak7
25-05-18, 12:58
Nieuwe aflevering inclusief stukje voor Cortooms-fangirls/boys. De afwerking van die treintjes ziet er op eerste zicht wél oké uit. Ik vraag me wel altijd af hoe lang zo'n verflaag meegaat voor ie begint af te slijten...


https://youtu.be/58qX2E8j0xs

Waliboy
25-05-18, 18:44
Het nieuw restaurant Flaming Feather krijgt een zeer speciaal magisch plafond:

https://www.mupload.nl/img/ur7bzrj8l.jpg

https://www.mupload.nl/img/whs6jtbkzi4t5.jpg

https://www.mupload.nl/img/e6ckhgdn.jpg

https://www.mupload.nl/img/lnw5604csxk.jpg

Bron: https://twitter.com/toverlandfans

belgiumfalcon
25-05-18, 19:12
Het nieuw restaurant Flaming Feather krijgt een zeer speciaal magisch plafond:

https://www.mupload.nl/img/ur7bzrj8l.jpg

https://www.mupload.nl/img/whs6jtbkzi4t5.jpg

https://www.mupload.nl/img/e6ckhgdn.jpg

https://www.mupload.nl/img/lnw5604csxk.jpg

Bron: https://twitter.com/toverlandfans

Zien we daar excalibur als sterrenbeeld

Hanskuh
25-05-18, 19:31
Ik kan echt niet wachten tot het geheel open gaat voor publiek :D. Als ik dit zie kan ik eigenlijk ook niet wachten tot Toverland eindelijk eens een volwaardige dark ride bouwt.

Earlyspencer
25-05-18, 20:52
No doubt welk ander park de maatstaf heeft bepaald voor dit hoge niveau van theming. En dit is geen verwijt aan Toverland, ze mogen best trots zijn dat ze dat niveau benaderen. Alleen ... "Flaming Feather", moet dan Engels gewauwel nou echt, ook al stamt Avalon uit een Angelsaksische mythe? Oer-Nederlandse namen hoeven voor mijn nu ook weer niet overal. Maak kies dan liever voor iets universeels als 'Symbolica' en 'Fenix'.

Simon42
27-05-18, 19:26
Het ziet er echt fantastisch uit! Toverland ontpopt zich op deze manier meer en meer tot een geduchte concurrent voor de grote parken in de Benelux & Duitsland, waar ze tot over een paar jaar nog maar een kleine speler waren. Ik heb lang gewacht om tvl te bezoeken omdat ze toch nog niet zo'n gigantisch aanbod hadden voor mij, maar nu lijkt het moment wel gekomen voor een eerste bezoekje. Hun making-off video's vind ik nog niet het niveau van de Efteling making-offs hebben, maar ze zijn wel heel fijn om te zien. Wel nog een hoop werk daar lijkt mij, om op 7 juli te openen!

simon
28-05-18, 16:26
Het ziet er inderdaad fantastisch uit, met opnieuw veel oog voor detail. Dit laatste zag je ook terugkomen in de Magische Vallei. Voor vele gewone bezoekers is Toverland misschien nog wat onbekend, maar ik vind het zeker een verborgen parel en een mooi toppark in wording.

Binnen enkele jaren mag deze gerust naast Phantasialand of Efteling geplaatst worden wat mij betreft, op voorwaarde dat ze de indoor hallen een make over geven met hetzelfde oog voor detail als ze nu in de laatste projecten bewezen hebben.

Phantasiastisch
29-05-18, 19:16
Het ziet er inderdaad fantastisch uit, met opnieuw veel oog voor detail. Dit laatste zag je ook terugkomen in de Magische Vallei. Voor vele gewone bezoekers is Toverland misschien nog wat onbekend, maar ik vind het zeker een verborgen parel en een mooi toppark in wording.

Binnen enkele jaren mag deze gerust naast Phantasialand of Efteling geplaatst worden wat mij betreft, op voorwaarde dat ze de indoor hallen een make over geven met hetzelfde oog voor detail als ze nu in de laatste projecten bewezen hebben.

Ik ben het met je eens dat Toverland een verborgen parel is want voor zo een jong park zijn ze aardig op weg.

Dat de hallen een betere theming moeten krijgen, is iedereen het over eens. Ik hoop eerst en vooral dat de linkerzijde van het station van Djenju River gethemed wordt. Ik heb vernomen dat men daar vrijdag aan begonnen is maar ik heb nog geen foto's gezien. Helaas.

Iemand kwam met het idee om de zijde aan de afdaling van Expedition Zork (a.k.a. Backstroke) van de Magic Forest hal om te toveren tot een rotswand met een survival parcour ingebouwd zodat de muur nog iets oplevert. De zijde aan de kant van de Magische Vallei gewoon bekleden met rotsen en watervallen.

De hal Het land van Toos zou gethematiseerd kunnen worden als een volwaardig kasteel aan de buitenkant. De hal afscheiden van het park d.m.v. veel bomen, struiken en heuvels is de goedkope oplossing.

Aan de binnenkant zijn ze stapsgewijs al veranderingen aan het doorvoeren sinds enkele jaren. Het begon met de make-over van de Maximus Muller Blitzbahn en het nieuwe Oostenrijkse uiterlijk voor de horecagelegenheden in de Magic Forest. In Het land van Toos begon het met de nieuwe Oosterse theming bij Djinn. Hopelijk gaan ze zo door. Een sterrenhemel zoals bij de plopsa indoorparken zou een meerwaarde zijn voor de hallen.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

bobby turbo
29-05-18, 20:56
Hopelijk gaan ze zo door. Een sterrenhemel zoals bij de plopsa indoorparken zou een meerwaarde zijn voor de hallen.

Sterrenhemel bij Plopsa Indoor, dat is toch ook gewoon een zwart plafond?

Michielsken
29-05-18, 21:29
Sterrenhemel bij Plopsa Indoor, dat is toch ook gewoon een zwart plafond?

Als eens naar de sterren gekeken hier in België? Dat is bijna altijd alleen maar zwart, er is gewoon teveel lichtvervuiling. Op dat vlak heeft hij wel gelijk :p

simon
30-05-18, 11:44
Om de hallen een nieuwe theming te geven, zou ik het volgende doen:

- Magic Forest zou ik nog veel meer groen geven, waarbij ik ook de palen zou aankleden als bomen. Het dak zou dan zo een 'bladerdek' krijgen. De zijwanden zou ik dan half afwerken met bomen, half met rotsen. De buitenkant zou ik dan ook aankleden met een bos / bergthema, waardoor de loods beter verstopt is.

- Land van Toos zou ik ook een sterrenhemel geven, en de geprinte gebouwen vervangen door 3D-gebouwen, met erachter ook lampen en flikkerend kaarslicht. De buitenkant hier vind ik wat moeilijker, maar ik zou in elk geval wel de speciale torens op meerdere plaatsen gebruiken, zodat ook hier de hal wat meer verstopt wordt.

- Troy Area zou ik nog verder uitbreiden met een paar extra attracties en een extra horecapunt / shop, zodat het hier ook wat gezelliger wordt. Wat meer groen en speciale effecten zouden hier ook wel passen.

- Magische Vallei is af, dus daar zou ik afblijven.

Waliboy
30-05-18, 19:29
Nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/jv3rol.jpg

https://www.mupload.nl/img/6djd1o79s2lz.jpg

https://www.mupload.nl/img/7xjsqryt.jpg

https://www.mupload.nl/img/yk13arpbh2.jpg
Bron: https://twitter.com/teamlooopings

Phantasiastisch
30-05-18, 22:17
Om de hallen een nieuwe theming te geven, zou ik het volgende doen:

- Magic Forest zou ik nog veel meer groen geven, waarbij ik ook de palen zou aankleden als bomen. Het dak zou dan zo een 'bladerdek' krijgen. De zijwanden zou ik dan half afwerken met bomen, half met rotsen. De buitenkant zou ik dan ook aankleden met een bos / bergthema, waardoor de loods beter verstopt is.

- Land van Toos zou ik ook een sterrenhemel geven, en de geprinte gebouwen vervangen door 3D-gebouwen, met erachter ook lampen en flikkerend kaarslicht. De buitenkant hier vind ik wat moeilijker, maar ik zou in elk geval wel de speciale torens op meerdere plaatsen gebruiken, zodat ook hier de hal wat meer verstopt wordt.

- Troy Area zou ik nog verder uitbreiden met een paar extra attracties en een extra horecapunt / shop, zodat het hier ook wat gezelliger wordt. Wat meer groen en speciale effecten zouden hier ook wel passen.

- Magische Vallei is af, dus daar zou ik afblijven.

Deze ideeën vind ik ook wel leuk! Hopelijk maken ze er in de toekomst nog meer budget voor vrij en blijven ze updaten maar ik heb er alle vertrouwen in dat over 10 jaar de loodsen afgewerkt zullen zijn. ;)


Nieuwe foto's:

https://www.mupload.nl/img/jv3rol.jpg

https://www.mupload.nl/img/6djd1o79s2lz.jpg

https://www.mupload.nl/img/7xjsqryt.jpg

https://www.mupload.nl/img/yk13arpbh2.jpg
Bron: https://twitter.com/teamlooopings

De mozaïek is prachtig!

Pretparkfreak7
30-05-18, 22:18
https://www.mupload.nl/img/jv3rol.jpg


Wauw! Dat had ik niet verwacht! Ik veronderstelde dat ze die achtermuur gewoon een egaal kleurtje zouden geven, maar neen: een ganse mozaiek! Ik geef toe: Toverland heeft soms meer ambitie dan ze zelf aankunnen, waardoor er af en toe met veel tamtam dingen worden aangekondigd die dan toch maar zes jaar later doorgaan wegens beperkt budget.
Maar met zo'n dingen tonen ze wel dat er meer achter zit dan zo efficiënt mogelijk groeien. :o

Rickie97
31-05-18, 09:31
- Magic Forest zou ik nog veel meer groen geven, waarbij ik ook de palen zou aankleden als bomen. Het dak zou dan zo een 'bladerdek' krijgen. De zijwanden zou ik dan half afwerken met bomen, half met rotsen. De buitenkant zou ik dan ook aankleden met een bos / bergthema, waardoor de loods beter verstopt is.

Dit moeten ze gewoon doen. Dan voelt het binnenstappen van de hal aan als een donker bos binnenwandelen, dat zou toch prachtig zijn :D

simon
31-05-18, 16:03
Haha :) Bedankt voor de leuke reacties. Ik zou het zeer leuk vinden en hoop dat ze ergens meelezen!

In elk geval vind ik ook de nieuwe mozaïeken zeker en vast geslaagd!

Waliboy
01-06-18, 20:00
Nieuwe foto's van de inkomzone:

https://www.mupload.nl/img/3df8hlcx3.jpg

https://www.mupload.nl/img/1g2zfiiq64.jpg

https://www.mupload.nl/img/t9l9sne7vr.jpg

Bron: https://2018.toverland.com/

Michielsken
02-06-18, 10:34
Pff, die nieuwe foto's temperen de vreugde bij mij een beetje. Het ziet er wel heel flashy uit en daardoor vrij kinderlijk, wat ik nu noet direct ideaal vindt voor het 'nieuwe' Toverland. Hopelijk is dat in het echt minder erg contrasterend.

Joran
02-06-18, 11:48
Pff, die nieuwe foto's temperen de vreugde bij mij een beetje. Het ziet er wel heel flashy uit en daardoor vrij kinderlijk, wat ik nu noet direct ideaal vindt voor het 'nieuwe' Toverland. Hopelijk is dat in het echt minder erg contrasterend.

Stond nochtans ook duidelijk op de concept arts hoor die kleuren.

Ze zullen trouwens wel wat minder fel zijn tegen de opening al hoor. Als er wat zon op zit een paar weekjes vermindert dat sowieso al. Over tijd gaat het dus iets minder flashy worden.

Ik vind het sowieso wel geslaagd, mijn bezoekje is al gepland alvast. :)

Waliboy
02-06-18, 19:47
Vaargeul van Merlin's Quest:

https://www.mupload.nl/img/p0n3cj3xm4xk.jpg

https://www.mupload.nl/img/v0d139ziajv.jpg

Bron: https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

bobby turbo
02-06-18, 19:51
Met amper een maand voor opening is daar nog wel gigantisch veel werk te doen

Phantasiastisch
02-06-18, 21:52
Met amper een maand voor opening is daar nog wel gigantisch veel werk te doen

Vind je? Als ik zie wat ze in de afgelopen 3 weken gedaan hebben, vind ik net van niet.

De afgelopen uren zijn de meeste paden gelegd. Hoofdzakelijk is het enkel nog de beplanting, rotsen, hekjes... en afwerking van de theming in de Flaming Feather in Avalon in het algemeen. Ik vraag me enkele af of de zijkant van de loods nog theming zal krijgen zoals op de concept-art staat? En of het stukje darkride van Fenix (de bocht en recht stuk tussen instapstation en lifthill) deftig gethemed gaat worden? Merlin's Quest is bijna af. Water in de vijver en testen maar.

Port Laguna is bijna zo goed als klaar.

Over de negatieve reacties met betrekking tot de kleuren in Port Laguna: afwachten en het zelf in het echt gaan bekijken deze zomer. Zoals reeds gezegd zullen de kleuren snel vervagen.

Anderzijds, het is maar een laagje verf. Als de meerderheid van de bezoekers de kleuren echt niet mooi (lees als: te fel) vindt, dan heeft Toverland nog altijd eenvoudig de mogelijkheid om er een nieuw laagje verf over te gooien. Dat is niet zo een groot probleem.

Waliboy
02-06-18, 22:08
Met amper een maand voor opening is daar nog wel gigantisch veel werk te doen

Akkoord, er is nog veel werk. Volgende beelden geven wel aan dat er inderdaad de afgelopen weken bergen werk is verricht. Paden, beplanting,... komen nu aan bod:

https://www.mupload.nl/img/wptmpyf173oho.jpg

https://www.mupload.nl/img/k9movz.jpg

https://www.mupload.nl/img/0sdud60.jpg

https://www.mupload.nl/img/jcqmxs1w.jpg

https://www.mupload.nl/img/3xi755cfkc.jpg

https://www.mupload.nl/img/gjsov0.jpg

https://www.mupload.nl/img/76bh7dd4.jpg

https://www.mupload.nl/img/dkjmzx2q.jpg

https://www.mupload.nl/img/ub4mhotvd.jpg

Bron: https://www.facebook.com/WOPEU/

Pretparkfreak7
02-06-18, 23:39
Avalon ziet er met wat regen, grijze lucht en mist héérlijk avalon uit! :D

borisvdd
03-06-18, 09:16
Het begint er echt érg mooi uit te zien. Maar, misschien een stomme vraag: kunnen daar nog veel bezoekers bij in dat park? Wachtrijen gaan er al erg traag vooruit en capaciteitsmonsters zijn er ook niet echt te vinden.

Hanskuh
03-06-18, 09:53
Ik zie een vaargeul voor het boottochtje, ik dacht toch dat het een tow boat ride ging worden? Of ben ik mis?

Pretparkfreak7
03-06-18, 09:59
Ik zie een vaargeul voor het boottochtje, ik dacht toch dat het een tow boat ride ging worden? Of ben ik mis?

Ik dacht dat ze voor zo'n vaargeul met motors hadden gekozen, een beetje vergelijkbaar met het systeem van Wicky the battle in plopsaland of Ankor in PortAventura

bobby turbo
03-06-18, 11:30
Ik zie een vaargeul voor het boottochtje, ik dacht toch dat het een tow boat ride ging worden? Of ben ik mis?

Ze worden voorgestuwd door jets zoals bij Rimbula in Wildlands.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31218568_10214806852432317_5237844107895767040_n.j pg?_nc_cat=0&oh=908c878927aec9e18e9608a44336caf7&oe=5BB6BDE4

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31172162_10214806835191886_8584466974078140416_n.j pg?_nc_cat=0&oh=717ac0088f11ace9b4befcb9df28ba65&oe=5BB5A551

Zeuzzz
04-06-18, 18:03
Vandaag vinden ook de eerste testritjes van Fenix plaats.

Joran
04-06-18, 18:20
Vandaag vinden ook de eerste testritjes van Fenix plaats.

Da's nog niet zeker hoor...

Altijd handig als je een nuance aanbrengt in je zin trouwens. (Please, doe dat eens mensen, ipv dignen als de waarheid voor te stellen.)

"Vandaag zouden de eerste testritjes van Fenix kunnen plaatsvinden".

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die dit doet hoor, dus pak het aub niet persoonlijk.

Ter info, dit had Tessa Maessen te zeggen op een foto van iemand waarop stond 'testritten om 17u (vandaag).

https://image.ibb.co/jRg0so/reac.jpg

belgiumfalcon
04-06-18, 19:19
sws dat testritten vandaag zijn want looopings is speciaal in toverland en alles staat er vol mee

Joran
04-06-18, 19:54
sws dat testritten vandaag zijn want looopings is speciaal in toverland en alles staat er vol mee

Er kunnen nog altijd onvoorziene omstandigheden zijn (of andere redenen).

Wat ik dus hierboven zei, opletten met dingen als de absolute waarheid te verkondigen. :) (Looopings in je park lijkt me niet dé absolute factor; mocht je iemand van Toverland kunnen citeren dat er vandaag 100% zeker een testrit zou zijn, dan mag je zo iets zeggen imho)

Tot zover ik zie nu staat het wagentje op de lifthill, hopelijk geraken ze nog verder vandaag; maar dat is geen 100% zekerheid hoor. ;)

bobby turbo
04-06-18, 19:57
Er kunnen nog altijd onvoorziene omstandigheden zijn (of andere redenen).

Wat ik dus hierboven zei, opletten met dingen als de absolute waarheid te verkondigen. :) (Looopings in je park lijkt me niet dé absolute factor; mocht je iemand van Toverland kunnen citeren dat er vandaag 100% zeker een testrit zou zijn, dan mag je zo iets zeggen imho)

Tot zover ik zie nu staat het wagentje op de lifthill, hopelijk geraken ze nog verder vandaag; maar dat is geen 100% zekerheid hoor. ;)

Marketing verantwoordelijke zat bij mister looopings toen hij het tweette, dus ze waren sowieso gepland

belgiumfalcon
04-06-18, 20:00
Marketing verantwoordelijke zat bij mister looopings toen hij het tweette, dus ze waren sowieso gepland

kan dus nog altijd komen ze hebben nog ff denk ik (idk tot welk uur want middernacht zal niet :p)

belgiumfalcon
04-06-18, 20:02
ik zie net op twitter op de pagina van toverland zelf (6 minuten geleden) dat hij klaar is voor zijn eerste vlucht

Joran
04-06-18, 20:03
Ja, geloof me, ik zou het de max vinden om er beelden van te zien, en het ziet er ook naar uit dat het effectief voor vandaag gaat zijn (zo te zien zit t treintje nu al halverwege de lifthill, zie twitter).

Het gaat me hier gewoon om die statements die op dit forum mijn insziens meer en meer de kop op steken als absolute waarheden. Meningen, gedachten etc mogen altijd, uiteraard, maar verkondig het niet alsof het dan de absolute waarheid is. (Zet er een bron bij, of indien geen bron, 'ik denk'/'misschien'...)

Nu goed, ben off topic aant gaan. Ga het hier bij laten. Ik volg de twitter van Looopings op de voet. ;)

bobby turbo
04-06-18, 20:03
ik zie net op twitter op de pagina van toverland zelf (6 minuten geleden) dat hij klaar is voor zijn eerste vlucht

wou het ook net postten en hij klimt al hoger en hoger op de lifthill, dus lang gaat het niet meer duren.

Waliboy
04-06-18, 20:22
Ook nog wat prachtige foto's van de twitter pagina van Loopings:

https://www.mupload.nl/img/cywmmh.jpg

https://www.mupload.nl/img/2xudfzxbxjw.jpg

https://www.mupload.nl/img/12f5e2y8iqk.jpg

https://www.mupload.nl/img/nkh39q5t.jpg

https://www.mupload.nl/img/i6czrsjl2k.jpg

https://www.mupload.nl/img/whwnhvy51.jpg

https://www.mupload.nl/img/jomgfy57y0eom.jpg

https://www.mupload.nl/img/ry6nnk9s0sx3g.jpg

https://www.mupload.nl/img/d88gbko.jpg
Bron: https://twitter.com/teamlooopings