PDA

Bekijk Volledige Versie : [Six Flags] 2018: aankoop leaserechten 5 parken



flyingtiger
23-05-18, 17:31
Ruim 12 jaar nadat Six Flags 5 parken verkocht heeft, willen ze nu het beheer van deze parken terug overnemen. Eerder had de parkketen al aangekondigd te willen investeren in andere parken, nu lijkt dat ook realiteit te worden.

De leaserechten betreftfen twee pretparken en drie waterparken. Bij de waterparken gaat het om de "Wet 'n Wild Splashtown" parken in Houston en Phoenix en om White Water Bay in Oklahoma.

De twee pretparken zijn twee oude bekenden. Het betreft hierbij Darien Lake, dat vroeger al door het leven ging als "Six Flags Darien Lake" en in 2006 door de keten was verkocht. Het tweede park is niets minder dan Frontier City. Hier is de Six Flags groep ontstaan. Het park heeft - ondanks dat het vrij klein is - als hoofdkwartier voor de Six Flags Groep gediend.

Premier Parks blijft eigenaar van de parken, maar Six Flags gaat ze wel uitbaten. Dergelijke constructies kennen we ook van Six Flags La Ronde, dat officiƫel nog steeds eigendom is van de stad. De kans is echter groot dat we in deze vijf parken ook Six Flags thema's en branding terug gaan vinden. Zo ging de Hypercoaster van Darien Lake ooit door het leven als "Superman: Ride of Steel". Voor de kenners is dit nog steeds overduidelijk bij de attractie, want enkel het woord superman is overal weg gehaald. Het lijkt dus voordehand liggend om dat er simpelweg terug op te plakken.

In ons nieuwsbericht (http://pretparken.be/article/1957/Six%20Flags%20koopt%20leaserechten%20voor%205%20pa rken) vinden jullie een foto van Darien Lake en Frontier City.

Ignace
23-05-18, 20:31
Ik word hier niet erg enthousiast van om eerlijk te zijn... Six Flags mag dan zijn goede parken hebben, het is me toch iets te vaak eenheidsworst en Frontier City is een parkje waar duidelijk een ziel in steekt. Hopelijk maken ze hier verstandige keuze's en laten ze het park in zijn recht!

coasterfrenzy
24-05-18, 15:51
Sommige Six Flags Parken hebben een goede ziel (vooral in Texas merkbaar, maar ook bij anderen). Andere parken hebben dat volstrekt niet en zijn best slecht.

Gezien Frontier City oorspronkelijk van SF was, ga ik er wel van uit dat ze het park aardig in Ere zullen willen houden.